Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:29

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter

Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets

Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd495/YZenhorst/gtabheader2.png

Inleiding
Deel 4 alweer. We gaan met ieder nieuw deeltje een stukje harder. Ruim 1200 berichten in twee maanden tijd, terwijl we over de vorige delen samen ruim 9 maanden deden. De groei van dit topic is bijna gelijk aan de groei van het aantal tablets, want wat zijn er veel zeg. Met de CES en het MWC achter de rug zijn er weer een hoop tablets bij gekomen, waaronder een paar tablets van bekende fabrikanten als Motorola, HTC en LG.

Tablets: De Geschiedenis
Tablets zijn in feite niet nieuw, maar bestaan al een hele tijd. Vaak waren ze nogal dik, bevatten gewone laptophardware, draaiden op een versie van windows en moesten haast wel met een stylus bediend worden. En dan hebben we het nog niet over de aanschafprijs gehad. Deze tablets waren dus vooral voor bedrijven bedoeld, want het was wel degelijk handig zo’n ding bij je te hebben, vooral omdat de smartphone nog niet zo populair (en uitgebreid) was als nu het geval is.

Tablets zijn de laatste tijd veel in het nieuws geweest, vooral dankzij de introductie en het succes van Apple’s iPad, welke de aanleiding was voor een hoop Chinese fabrikanten om met goedkope, op het gratis besturingssysteem Android gebaseerde, klonen te komen. Deze klonen zijn door hun lage prijs erg populair geworden, waardoor de grote merken ook graag een graantje mee willen pikken.

Merken als Samsung, Archos, Asus, Motorola en Toshiba hebben zich al op de tabletmarkt gestort, en de eerste resultaten van deze ontwikkeling zijn reeds in de winkel te koop. De “echte” tablets zijn een stuk duurder dan hun Chinese broertjes, maar bieden wel de zekerheid van bereikbare garantie, langere/betere ondersteuning en zijn, ook niet onbelangrijk, lokaal verkrijgbaar.

De Chinese fabrikanten richten zich vooral op zo goedkoop mogelijke tablets, en besparen dus op kwaliteit, uitrusting, service, garantie en beschikbaarheid. Dit hoeft niet te betekenen dat deze tablets per se slechter zijn, maar ze vragen meer van de gebruiker dan hun westerse broertjes. Denk hierbij bijvoorbeeld aan sites als XDA en Modaco die ondersteuning bieden voor sommige tablets, in de vorm van nieuwe versies van Android, bugfixes en meer van dat soort zaken.

Met voldoende keuzemogelijkheden en een gunstige prijs zijn tablets in het afgelopen jaar erg populair geworden, met als bewijs twee delen van Het grote Android tablet topic, een aantal tablets dat ondertussen wel uit te drukken valt in drie cijfers en een verhaaltje van tweehonderdvierenveertig woorden over de geschiedenis van tablets.

Functies en Android versies
Alle hier besproken tablets draaien op het Android besturingssysteem, met versies uiteenlopend van 1.5 tot binnenkort zelfs 2.3. Deze verscheidenheid aan versies is behoorlijk vervelend, aangezien de oudere versies van Android beduidend minder compleet zijn dan de nieuwe, 2.0+, versies.

Dat gegeven in combinatie met de gebrekkige updates van de meeste fabrikanten, zorgt ervoor dat je beter geen tablets kunt kopen met een versie van Android lager dan 2.1. Één uitzondering: als een tablet met een oudere versie goed opgepakt is door de tablet-community, en er custom roms beschikbaar zijn, dan kun je dus handmatig je Android versie updaten naar bijvoorbeeld 2.1 of 2.2.

Versie 2.2 van Android biedt een hoop snelheidsverbeteringen, dus deze versie is erg aan te raden. Vooral als je een goedkopere tablet hebt gekocht, met minder hoogstaande hardware, levert 2.2 misschien net dat kleine beetje prestatiewinst op welke er voor zorgt dat zo’n tablet prettig bruikbaar is.

Sinds kort weten we ook meer over versie 3.0 van Android, genaamd Honeycomb. Deze versie heeft een complete nieuwe GUI, die geoptimaliseerd is voor de grote schermen waar tablets over beschikken. Honeycomb is nog in ontwikkeling, maar de SDK (Software Development Kit) versie, waarmee ontwikkelaars alvast applicaties voor Honeycomb kunnen maken, is al wel beschikbaar, en met deze SDK kan de community aan de gang om de eerste Honeycomb tablets te maken. Vooralsnog is alleen Barnes & Noble's Nook Color het enige apparaat dat zo'n rom heeft, maar andere bekende tablets zullen snel volgen. Zodra de tablets die standaard met Honeycomb geleverd worden uitkomen, en Honeycomb dus af is, zullen andere (chinese) tablets ook een update vanuit de fabrikant of vanuit XDA/Modaco krijgen. Meer over Honeycomb kun je hieronder lezen.

De meeste tablets worden vooral gebruikt om op te surfen, en dat kunnen ze ook allemaal wel, maar de duurdere tablets zullen door hun snellere processoren en grotere hoeveelheden geheugen deze functie iets beter vervullen, met bij de duurdere modellen met Android 2.2+ zelfs ondersteuning voor flash binnen de browser. Youtube kan in feite op iedere tablet, hoewel de video’s in 720/1080p vaak slechter of niet zullen spelen op goedkopere tablets.

“Offline” video kan ook gewoon, met diverse (uitgebreide) apps in de market. Elke tablet kan SD content eigenlijk wel aan, maar voor de HD content zul je goed op de ervaringen van medetweakers en reviews moeten letten, de meeste goedkope tablets kunnen deze niet aan. Mocht je deze HD resoluties ook op een HD scherm willen bekijken: Kijk goed of een tablet een aansluiting heeft a la (mini) HDMI, of video over USB met de juiste kabel. Niet elke tablet of aansluitingsmogelijkheid ondersteunt alle resoluties, kijk hier dus goed naar.

Spelletjes zijn op de goedkopere tablets vaak wel mogelijk, maar meestal hoef je qua (3D) prestaties niet zo veel te verwachten. Mocht je geïnteresseerd zijn in games, kijk dan vooral naar de tablets uit de duurdere regionen van de markt, en haal een tablet van een bekend merk, in verband met aanwezigheid van de juiste drivers. Veel goedkopere tablets missen deze drivers, en zullen dus op het gebied van games slecht presteren.

Alle tablets kunnen, al dan niet via een app uit de market, functioneren als e-reader. Via de apps van bijvoorbeeld Barnes & Noble of Amazon is een groot scala aan oude en nieuwe Engelse boeken te krijgen. De meeste boeken kosten iets minder dan een “echt” boek, maar een deel van de boeken is gratis verkrijgbaar via Project Gutenberg, welke boeken waarvan het auteursrecht verjaard is digitaal publiceert. Daarnaast zijn boeken die je koopt via de Amazon Kindle app ook te lezen op je telefoon, iPhone/iPod/iPad, je Kindle en je PC.

Honeycomb
Honeycomb is versie 3.0 van Google’s Android, en is de eerste versie die officieel ondersteuning biedt aan tablets. Door zijn nieuwe GUI is Honeycomb erg geschikt voor grotere schermen, en dat is dan ook waar Honeycomb zich vooral op zal richten. Telefoons zullen de verbeteringen uit Honeycomb krijgen in versie 2.4, die waarschijnlijk ook gewoon Gingerbread heet, of in Ice Cream, welke nog geen definitief versienummer heeft. Ice Cream zal de android versie zijn waarmee Google het gat tussen smartphones en tablets zal dichten. Voor meer informatie over Ice Cream zul je helaas nog even moeten wachten, dit is alles dat we op dit moment weten. Via de frontpage zul je echter op de hoogte gehouden worden van al het nieuws rondom Ice Cream en de andere versies van Android.
Honeycomb wordt standaard meegeleverd op onder andere de:
-Motorola Xoom
-LG Optimus Pad
-Dell Streak 10
-Samsung Galaxy Tab 10.1
Daarnaast zal er de mogelijkheid zijn voor ontwikkelaars om Custom Roms te maken, aangezien Honeycomb ook in het AOSP opgenomen zal worden, waardoor de broncode voor ontwikkelaars in te zien en te gebruiken is. Dit duurt altijd echter wel langer, en veel ontwikkelaars zullen proberen op andere manieren Honeycomb te poorten. De SDK versie biedt hier mogelijkheid toe, waardoor sommige apparaten wellicht binnenkort ook op Honeycomb zullen draaien.
Voor meer informatie over de GUI en een hands-on raad ik de volgende video aan:
YouTube: Android Event 02-02-2011
Erg mooie, duidelijke presentatie. Duurt echter wel 55 minuten, dus is een aardige zit. Dit neemt echter niet weg dat dit een erg waardevolle video is.

Waar kopen?
In de winkel natuurlijk! Sommige tablets zijn hier in Nederland te krijgen, waaronder alle modellen van Archos, de Galaxy Tab en de Toshiba Folio 100. Deze zijn bij de meeste gangbare winkelketens (Dixons, Mediamarkt, enz.) wel verkrijgbaar, en in sommige winkels ook nog “voelbaar”.
Mocht je budget krapper zijn, dan zijn de Chinese tablets jouw ding, maar daarvoor zul je naar China uit moeten wijken. Hieronder staat een lijstje met sites waar enkele tweakers al succesvol een tablet besteld hebben. Betalen gebeurt vaak via Creditcard of Paypal, en verzending via de post :+ Het duurt vaak even voor je je tablet in huis hebt, maar het prijsverschil is het zeker waard.
Let er wel even op dat je boven de 22 euro BTW (a 19%) mag gaan betalen, maar de meeste zendingen komen gewoon binnen zonder douanecontrole. Houd er echter wel rekening mee dat je pakketje gecontroleerd kan worden. Mocht je een totaalbedrag hebben van meer dan ongeveer 450 euro, dan mag je er ook nog een importheffing over betalen, waardoor je toch wel behoorlijk duur uit bent.

Enkele populaire sites zijn:
www.merimobiles.com
www.mp4nation.net
www.aliexpress.com (let op, geen winkel, maar een soort van chinese marktplaats voor bedrijven)
www.dealextreme.com (beperkt aanbod tablets, wel veel goedkope accessoires)

Nog toevoegingen? DM gerust!

Links
Dit topic is slechts een verzameltopic voor algemeen gepraat over deze prachtapparaatjes. Mocht je wat dieper op de materie in willen gaan, dan zijn er voor sommige tablets en onderwerpen ook specifieke topics, aangemaakt door andere gebruikers. Mocht je van mening zijn dat een andere tablet ook een eigen topic verdient, maak dan een topic en schrijf een leuke TS, dan neem ik je op in deze lijst.

Nuttige posts binnen dit topic
Gloednieuwe lijst met processoren door XanderDrake

Algemene Android topics
De Grote Android-nieuwsthread
Android Market en applicaties - Deel 10
Android Games - Discussie & Ervaringen
Post hier je eigen Android App!
Android Honeycomb

Tablet topics
Het Acer Iconia Tab Topic Deel 1
Archos 70 / 101 internet tablets
Herotab MID816
Het Motorola Xoom topic - deel 1
Notion Ink Adam - deel 2
Point of View (PoV) Tablet Topic
Het Samsung Galaxy Tab-topic - Deel 1
Het Samsung Galaxy Tab 10.1- topic - deel 1
Toshiba Folio 100 Topic

Changelog
Je bevind je in versie 3 versie 4 (op aanvraag van pven :D) van de TS van Het grote Android tablet topic, die sinds 5-3-11 online staat en momenteel nog geen edits gehad heeft. Heb je nog vragen of opmerkingen? Stuur mij gerust een DM

[ Voor 12% gewijzigd door Sorbo op 20-03-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vandaag weer eens tijd doorgebracht met het analyseren van de markt en er komt heel veel moois aan de komende tijd. Ik hoop dat de kleine Chinese spelers met 3.0 gaan spelen, want als ik de prijzen zie van de bekende merken wordt het op korte termijn nog helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:39
Nette OP, mis alleen nog wat plaatjes en filmpjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395235

@ kiddyl Schijnt dat de Samsung 10.1 tablet al goedkoper op de markt gezet gaat worden nav de launch van de iPad 2 en de prijsdumping van de eerste iPad. Denk alleen dat het moeilijk concurreren wordt met de iPad, Apple heeft zo'n groot gedeelte van de markt en kan daardoor z'n spullen ook redelijk goedkoop blijven aanbieden. Het schijnt dat de iPad overigens gewoon geproduceerd blijft worden. Het is dus gewoon een meesterzet van Jobs om het concurrentie heel moeilijk te maken. Want als je de iconische iPad voor 379 kunt krijgen moet je als concurrent toch echt onder de 300 gaan zitten willen je aantrekkelijk blijven voor de de gemiddelde consument, want die kijkt verder ook niet naar de specs.

Voor plannen Samsung prijspijl zie:
http://www.engadget.com/2...1-inadequate-compared-to/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 395235 op 05-03-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 08:08
kiddyl schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:14:
Vandaag weer eens tijd doorgebracht met het analyseren van de markt en er komt heel veel moois aan de komende tijd. Ik hoop dat de kleine Chinese spelers met 3.0 gaan spelen, want als ik de prijzen zie van de bekende merken wordt het op korte termijn nog helemaal niks.
Helemaal mee eens, de prijzen zullen echt goed concurrerend moeten zijn met de andere OS-en om echt goed te kunnen doorbreken bij het grote publiek. Ja, android is momenteel al een hele grote speler maar moet nu wel oppassen nu niet gelijk door een te hoge prijs zichzelf buitenspel te zetten want dan stappen mensen over / blijven bij een IOS systeem. Ikzelf heb nog steeds hele hoge verwachtingen van versie 3.0 en wacht daarmee ook op mijn volgende tablet aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Volledig mee eens. Apple is meester in productlaunch en marketing en creatie van hypes.

Hoop dat de prijs van de Motorola Xoom ook daalt.
Grote nadeel van de Samsung 10.1 is het ontbreken van USB en SD kaartslot. (eigenlijk onbegrijpbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 18:11

Boedha

Niks

Ik verwacht dat mijn bestelde Zpad over enige dagen in de woonkamer zal liggen. Nu heb ik begrepen dat de originele rom niet zo goed. Nu ben ik dus op zoek naar een paar leuke roms voor de Zpad, alleen ik kom steeds uit op chinese site die alleen chinese tekens hebben.

Zijn er nog sites buiten XDA waar je firmware/rom files kunt halen voor de Zpad. _/-\o_

.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248819

Als je Android wilt hebben plus goede en goedkope hardware kun je natuurlijk ook op Marktplaats een iPad 1 kopen er Android opzetten. Dat kan met OpeniBoot. Zie: http://blogs.computerworld.com/17345/forget_samsungs_tab_run_android_on_your_ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 10:56
Na 2 dagen gebruik van mijn Rocktab nog steeds erg positief, vooral als ereader bewijst hij goede dienst.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Gister mijn Nationite Midnight 7 inch 70 euri tabletje uit HongKong gekregen. In eerste instantie erg traag, maar na een microsd kaartje erin gestopt te hebben 2 x zo snel. Zelfde euvel had bijv. ook de POV tegra tablet zag ik in de Its. Navigeren tussen schermen gaat erg goed. Browsen prima (geen flash natuurlijk) javascript werkt wel, video/audio is goed (720p zonder problemen), games... tja... geen hardware accelleratie dus de meeste games zijn een beetje langzaam, maar simpel spul draait heel goed... paper toss, 4opeenrij, pocket racing, schaken, tetris, Space invaders etc gaat allemaal best aardig. Boeken (epub) lezen geweldig. Youtube ook prima, msn etc. Typen op het resistief scherm is verbazingwekkend gemakkelijk (2 vingersnelheid). Full market met alleen maar spul zichtbaar wat cupcake (android 1.5) aankan, en das wel zo makkelijk.
Android 1.5 (ai)... maar eigen schilletje en alles in het nederlands!!
Alle vrienden/kennissen en familie willen hem hebben hehe. Enige nogal grote minpunt is dat hij geen usb link wil leggen naar mijn pc... waarom weet ik niet. Ik ben aangewezen op wifi met ES file explorer, werkt ook.
Hij start razendsnel op vergeleken met mn desire HD...kortom ik ben best tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
XBOXCenturion schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:48:
Na 2 dagen gebruik van mijn Rocktab nog steeds erg positief, vooral als ereader bewijst hij goede dienst.
Vraagje: kun jij op de rocktab nog youtube filmpjes bekijken via de youtube app die meegeleverd is? Bij mij werkt het niet meer goed Ook niet na een factory reset.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Anoniem: 395235 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:53:
@ kiddyl Schijnt dat de Samsung 10.1 tablet al goedkoper op de markt gezet gaat worden nav de launch van de iPad 2 en de prijsdumping van de eerste iPad. Denk alleen dat het moeilijk concurreren wordt met de iPad, Apple heeft zo'n groot gedeelte van de markt en kan daardoor z'n spullen ook redelijk goedkoop blijven aanbieden. Het schijnt dat de iPad overigens gewoon geproduceerd blijft worden. Het is dus gewoon een meesterzet van Jobs om het concurrentie heel moeilijk te maken. Want als je de iconische iPad voor 379 kunt krijgen moet je als concurrent toch echt onder de 300 gaan zitten willen je aantrekkelijk blijven voor de de gemiddelde consument, want die kijkt verder ook niet naar de specs.

Voor plannen Samsung prijspijl zie:
http://www.engadget.com/2...1-inadequate-compared-to/
Daarom ook expliciet de Chinese makers genoemd omdat de Motorola's en Samsungs niet kunnen leveren voor een concurrerende prijs. Ik heb een paar tablets op het oog die wel heel aantrekkelijk zijn op zowel specs als prijs, maar de tijd zal het leren. De iPad 1 blijven produceren is gek en volgens mij alleen aantrekkelijk voor het goedkoopste model en niet voor de duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11:41

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb nu een Galaxy S, en straks komt versie 2 :), maar ik ga ook een Tab 10.1 aanschaffen. Nou is mijn vraag, kun je met 1 Google acocunt op 2 Android toestellen inloggen? Het lijkt me van wel, alleen zit je met je aankopen in de Market, geeft dat problemen?

Hebben al mensen ervaringen met 2x Android toestellen + 1x Google account?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me dat dit gewoon moet werken. Dat is het hele cloudidee toch? Met de market zal het wel aan licenties liggen (en resoluties en features) wat je wel en niet twee keer mag installeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:29

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Michie23 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:25:
Nette OP, mis alleen nog wat plaatjes en filmpjes ;)
Wordt inmiddels aan gewerkt. Moet toch de tekst nog even een beetje opschonen enzo, dus die neem ik nu meteen mee :)

Weet iemand nog iets van het lijstje van XanderDrake, of ie die nog geupdate heeft? Ik heb volgens mij de nieuwste versie in de TS staan, maar helemaal zeker weten doe ik het niet... iemand?

Wat zouden jullie verder graag willen zien? De besprekingen van tablets maak ik straks een begin aan, daar moeten jullie nog even op wachten, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:49
Een nieuwere link naar het lijstje van XanderDrake:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35588623

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The Wizard schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:58:
Ik heb nu een Galaxy S, en straks komt versie 2 :), maar ik ga ook een Tab 10.1 aanschaffen. Nou is mijn vraag, kun je met 1 Google acocunt op 2 Android toestellen inloggen? Het lijkt me van wel, alleen zit je met je aankopen in de Market, geeft dat problemen?

Ik heb nog geen betaalde dingen getest, daar ligt het geloof ik anders. Maar bij de gratis dingen kreeg ik geen lijst met wat ik op het andere apparaat had. Dus daar lijkt het echt op apparaatbasis te gaan.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:10

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 248819 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:46:
Als je Android wilt hebben plus goede en goedkope hardware kun je natuurlijk ook op Marktplaats een iPad 1 kopen er Android opzetten. Dat kan met OpeniBoot. Zie: http://blogs.computerworld.com/17345/forget_samsungs_tab_run_android_on_your_ipad
Dat vind ik dus serieus een goede optie, ik heb het niet zo op iOS, maar voor 250 euro vind je geen Android tablet met de specs (scherm, capacitief) van een iPad.

Helaas lijkt OpeniBoot nog niet gesupport op een iPad. Tevens vraag ik me dan af hoe je dan aan Android "distro's" moet komen.
Ceejay schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:52:
Gister mijn Nationite Midnight 7 inch 70 euri tabletje uit HongKong gekregen.
Waar haal je dat ding vandaan voor dat geld? :)

[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 06-03-2011 12:03 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Je hebt voor minder dan 250 euro een Android tablet met IPS scherm en heel snel komen er veel andere aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het schijnt dat een of andere Hexxeh dit een keer gerealiseerd heeft. Hij laat in een filmpje zien dat hij OpeniBoot upload naar een iPad. De iPad boot dan, maar van Android is helaas nog geen sprake. Misschien een kwestie van tijd, want op een iPhone is het wel al mogelijk. Vind het ook wel interessant. Voor 300 Euro een iPad scoren op Marktplaats en vervolgens Honeycomb flashen. Zie hier het filmpje: http://hexxeh.net/?p=328117620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kiddyl schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:08:
Je hebt voor minder dan 250 euro een Android tablet met IPS scherm en heel snel komen er veel andere aan.
Ik ben al een tijd op zoek, maar IPS voor 250 Euro??? Welke dan? Enig extra eis die ik daarbij nog heb is dat de accu niet na een uurtje leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Accus's gaan 4-5 uur mee met een 720p film. Is dat genoeg? Er zijn alternatieven en het aanbod wordt met de maand groter. Echter zijn er ook heel veel spelers actief en wordt het een beetje een chaos. Ik heb vandaag 2 nieuwe tablets getest en morgen weer een (met IPS scherm) en ergens volgende week weer een. Onder mijn post is een link waar je iets meer info kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
The Wizard schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:58:

Yup. Gaat zonder meer. Heb ergens gehoord/gelezen dat je betaalde apps op maar 2 of 3 toestelllen zou kunnen installeren, maar ik heb sommige apps al op 4 verschillende telefoons/tablets gezet en maar één keer aangeschaft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reini3r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04 10:29
Weet iemand wanneer de eerste chinese tablets met Honeycomb worden verwacht? April?

Na mijn kennismaking met android tablets dankzij een Rocktab wil ik deze graag verkopen en overstappen op een 10" Honeycomb tablet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb ook het idee te wachten met m'n volgende tablet tot er een met Honeycomb komt. (betaalbaar dus waarschijnlijk Chinees :P) Tegen die tijd zal alles ook wel capacitief zijn op de budget tabs na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:41
Ik probeerde vandaag op mijn ZT-180 een boek te lezen, buiten in het zonnetje, maar helaas dat was niet mogelijk. Voor E-books heb je dan toch een echte e-reader nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:15
Ik gebruik een Archos 7 v2 met Android 2.1.

Weet iemand of het mogelijk is om de "home bar"* te verplaatsen, van bovenaan het scherm naar de linker / rechter zijkant? Het neemt onnodig veel ruimte in op mijn niet al te grote scherm.

Ter verduidelijking, ik bedoel de zwarte balk aan de bovenkant van het scherm op dit plaatje

* Ik weet niet precies hoe die bar heet, die bovenaan het scherm zit met oa. de home knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 11:29
Maxily schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:18:
Ik gebruik een Archos 7 v2 met Android 2.1.

Weet iemand of het mogelijk is om de "home bar"* te verplaatsen, van bovenaan het scherm naar de linker / rechter zijkant? Het neemt onnodig veel ruimte in op mijn niet al te grote scherm.

Ter verduidelijking, ik bedoel de zwarte balk aan de bovenkant van het scherm op dit plaatje

* Ik weet niet precies hoe die bar heet, die bovenaan het scherm zit met oa. de home knop.
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:14
Je bedoelt the notification bar?
Ik weet niet of je het kan verplaatsen, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat je het met ADW.Launcher kunt verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Ja de notification bar. Ik gebruik die bar wel de hele tijd dus verbergen zou mij wat tegen werken. Ik had alleen gehoopt dat in landscape-mode die balk naar de linker / rechter kant kon worden verplaatst om zo wat meer ruimte over te houden.

Nog over de Archos 7 home tablet, hiero zijn ze bezig om Android 2.2 draaiend te krijgen op deze tablet. Zo te lezen draait het al goed, maar ik wacht zelf nog even tot wat meer mensen het getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Tot op zekere hoogte. Heb een telefoon en tabblad op 1 account gekoppeld zitten. De gegevens komen over. Agenda's heb ik nog niet met elkaar gekoppeld. Aangezien ik deze functie niet gebruik.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik volg dit topic al een tijdje en twijfel tussen 2 processoren: de iMX515 en de InfoTM X220 1Ghz. Beide zijn niet top-of-the-line maar liggen wel in dezelfde prijsrange. Zijn ze ook gelijkwaardig qua performance of is de een beter dan de andere ? Zolang de tablet Android 2.2/Flash10.1 ondersteunt ben ik al tevreden :) Daarnaast was mijn 1e tablet een Eken M001 dus qua ervaring weet ik wat je met zo'n ding wel en niet moet doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Rincewind op 07-03-2011 13:33 . Reden: typo ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Hoi,
Voor een komend project medio april zoek ik een tablet (heb topic deel 2&3 volledig gelezen)
Mijn ideaal zou de Adam zijn maar die gaat komende weken echt niet leverbaar worden.
Met levertijd in acht kan ik nog wel een weekje of wat wachten maar de tijd dringt.
Dus waar blijft dan het China tablet met deze specs? :

* 10" of 9" Capacitive scherm Multi touch
* 1 Ghz processor
* 512 MB ram
* Webcam
* G sensor
* HDMI
* USB
* redelijk batterij gebruik
* Android Froyo met flash 10.1
* Gps mag evt met externe antenne
* Bluetooth
* Optioneel mag er ook 3G, en officiële market mogelijk zijn

Ik zie kandidaten:

De: http://www.merimobiles.co...Tegra_2_1G_p/meri0545.htm
Maar ik mis de GPS (heb ik beslist nodig) of ondersteund deze misschien toch een externe antenne?

Of de Flytouch 3 ? http://www.merimobiles.co...S_512MB_4G_p/meri0546.htm
Maar de bovenste specs praten over model 3 maar de doos inhoud zegt model 2???
Ook bij Chinagrabber praten ze alleen over Android 2.1:
http://chinagrabber.com/1...ad-apad---flytouch-3.aspx

Of deze :
http://future-gadgets.nl/product_info.php?products_id=155
maar welk merk/model is dit? (deze.nl website komt mij niet erg betrouwbaar over?? iemand enige ervaring?)

Of toch naar een kleiner scherm?:
http://www.be-on.net/products.php?id=230
Maar lang niets meer over gelezen, dus is hij er al? en is 8.9" niet in het echt een 7"? en hoe leest A4 op zo'n scherm formaat?
Eventuele mogelijkheden die ik gemist heb zijn ook welkom.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
dan zou ik voor die van Future Gadgets gaan

de flytouch heeft een arm11 processor, die kan niet eens tippen aan een single core cortex a8, laat staan de dual core a9 die in de tegra zit

die Malata is duurder en heeft geen gps, kan zelfs nog duurder worden, als je import moet betalen
van dat laatste zul je bij future gadgets geen last hebben

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-04 21:21
........
Eventuele mogelijkheden die ik gemist heb zijn ook welkom.

Joop
http://tweakers.net/price...bii-tegra-tablet-102.html
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Geen GPS?
Dat is beslist een voorwaarde die ik stel, verder is die enige review ook niet al te best, al zijn in de comments al wel de verbeteringen.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
er is nog een mobii 10" tegra, die heeft wel gps, maar kost 490 euro

edit: oeps, die van future gadgets heeft ook geen gps, is optional

[ Voor 33% gewijzigd door JarlSX op 07-03-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-04 21:21
In het topic van POV staat hoe je met je Android telefoon via de tablet en GPS van de telefoon kan navigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Mijn tablet (Archos 7 home tablet v2, Android 2.1) heeft een raar probleem: op schijnbaar random momenten wordt het scherm ingeschakeld (ook als deze uit staat geschakeld) en soms reboot de tablet.

Een aantal keer gaat het scherm aan op het moment dat mijn App "Advanced Task Killer" een automatische schoonmaak uitvoert door een aantal programma's te killen, maar het scherm gaat ook op andere momenten aan.

Is dit iets dat wel vaker gebeurt op een Android tab of zit er iets fout bij mijn tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Nu online
Hier een goede matrix met veel Android tablets: http://blog.laptopmag.com/mega-android-tablet-matrix

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb afgelopen weekend een paar nieuwe tablets uitgeprobeerd. Twee zijn op de markt, maar heb ik zelf nog niet mee gespeeld en een andere was vers van de fabriek.

De eerste tablet is de Ramos W10. Snelheid is goed, maar vergeleken met een 8" tablet met een CortexA8 Samsung CPU op 1.2GHz en de W10 een CortexA9 op 800MHz denk ik denk dat de eerste sneller is. De Mali-400 GPU was snel zat voor wat ik kon proberen. Angry Birds is grafisch niet veeleisend, maar Asphalt 5 deed het niet. Wel een ander 3D spel geprobeerd en dat deed het prima.

Kwa bouwkwaliteit is deze tablet wel heel goed. Ramos is een fabrikant die steeds beter wordt en al langer bezig is met MP3, MP4 en nu dus ook Android tablets. Materiaal keuze is prettig en afwerking goed. Als ik het echter moet vergelijken met de nieuwste revisie van de 8" tablet denk ik dat ze beiden goed zijn. 7" kun je makkelijk met 1 hand vasthouden. Het scherm is resistief en zeker een van de betere die ik heb geprobeerd. Capacitief is niet nodig, maar is wel handig door multi-touch. Verder niks aan te merken in het algemene gebruik. 7" is een fijn formaat om in je handen te houden.

Daarna heb ik gisteren nog 2 tablets getest: Viewsonic Viewpad 7 en 10. Allebei hebben ze een capacitief scherm en allebei zijn ze in NL verkrijgbaar. Ik kan er voor redelijke prijzen aan komen, maar eigenlijk wilde ik meer uitproberen hoe ze aanvoelen. Afwerking is goed in ieder geval, alleen de Viewpad 7 is niet zo heel snel omdat er een ARM11 Qualcomm MSM7227 600MHz processor in zit. Alles loopt op zich perfect vloeiend, maar in spellen merk je het wel. Je kan er trouwens ook mee bellen :D

De Viewpad 10 is de eerste Android tablet die ik heb getest met een Atom 1.66GHz processor. Echter was het nog versie 1.6 en dat voelde niet zo goed. De snelheid is prima, maar veel programma's kunnen niet gedraaid worden. Het Windows7 gedeelte heb ik niet geprobeerd, maar kwa tablet was de afwerking wederom goed. Door de oude Android versie eigenlijk niet aan te bevelen. De aangekondigde 10S heeft een Tegra2, echter zonder Windows ondersteuning.

Vanavond liggen er weer 2 tablets op mij te wachten en over een paar dagen weer. Ik blijf lekker bezig nu en als ik er nu over nadenk heb ik zoveel materiaal dat ik allang een site kon beginnen met allerlei on-hands ervaringen :P Helaas vind ik schrijven niet zo leuk en een site/blog bijhouden ook niet echt. Foto's moeten ook ontberen omdat ik dat simpel vergeten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22
Ik heb wat vragen over de Apad IMX 515: Ik kan voor 125 euro er een overnemen. Nu is mijn vraag is dit een betrouwbare tablet. Is de wifi-verbinding een beetje betrouwbaar en is het bereik goed? Hoe zit het met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BadpunK schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:16:
[...]

Tot op zekere hoogte. Heb een telefoon en tabblad op 1 account gekoppeld zitten. De gegevens komen over. Agenda's heb ik nog niet met elkaar gekoppeld. Aangezien ik deze functie niet gebruik.
Da's een collega van mij. Hij had bijna zijn Archos verkloot, maar kreeg hem uiteindelijk toch weer aan de praat met een rom uit China die niemand durfde te testen. Hij heeft een nieuwe versie van de Archos 7, waar nog geen alternatieve rom voor was. Inmiddels heeft hij Market aan de praat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik zag deze goedkope tablet voorbij schuiven bij dealextreme. Rockchip 2818 leek me wel aardig en voor 112 euro (voor de kids) .. tja niks over te zeggen en dus gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 02-05 11:29
henkleerssen schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:13:
Ik zag deze goedkope tablet voorbij schuiven bij dealextreme. Rockchip 2818 leek me wel aardig en voor 112 euro (voor de kids) .. tja niks over te zeggen en dus gekocht.
Ik vind het alleen zo jammer dat je bij veel van die tablets bijna door het scherm heen moet drukken om het fatsoenlijk te gebruiken. Ik wacht voorlopig in ieder geval op mijn capacitieve tablet van kiddyl :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 12:28

13art

Moderator Mobile
Mooi de basis zaken op een rijtje inderdaad _/-\o_

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

alex3305 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:37:
[...]

Ik vind het alleen zo jammer dat je bij veel van die tablets bijna door het scherm heen moet drukken om het fatsoenlijk te gebruiken. Ik wacht voorlopig in ieder geval op mijn capacitieve tablet van kiddyl :D.
ik denk dat het wel mee valt.. het is niet de goedkoopste tablet... op de volgende site zijn ze er wel blij mee:
http://router3g.blog.com/...infinite-life-affordable/
Alleen ff kijken naar een custom rom (met android 2.2 ipv 2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398301

alex3305 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:37:
[...]

Ik heb ook eentje besteld bij kiddyl : de 9.7" capacitief, alleen is deze tijdelijk moeilijk te leveren.
Van zijn vorige actie heb ik er 2 besteld voor de kinderen, deze zijn wel met resistief scherm en in het begin reageerden die redelijk goed terwijl je nu na enkele maanden toch stevig moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Heb de 7" ViaPAD ( WM6850 CPU ) binnen van MP4nation. Draait Android2.2 op.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/ViaPADWM86502.jpg

CPU:VIA WM8650 ( @800MHz CPU+ 400MHz DSP )
Operating system: Android 2.2 ( Flash support ! )
Language:Support multi-language
Memory: 256MB
Storage Device: 2GB FLASH ( Support external Micro SD card, maximum capacity of 32GB )
G-Sensor: 4-Dimensional G-Sensor
LCD: 7" WVGA wide-screen 800*480
Touch Panel: TFT Resistive Touch Screen ( Two point touch ), allows for pinch and zoom
Network: Cable Internet: 10/ 100M adapter
WIFI: IEEE 802.11b/g wireless network
3G USB Dongle: WCDMA ( Huawei E220/ E230/ E160X/ E169G/E1750, Alcatel X060S/X200 CDMA2000: Bora 9380/AWIT-U8)
I/O Port: 30pin USB switch interface*1; Headphone*1; MIC*1; DC JACK*1l Micro SD card reader Audio: 3.5mm headphone jack
High-quality stereo loud speaker
Built-in Microphone
Media File:
Audio file formats supported: MP2, MP3, WAV, AAC, WMA
Video file formats supported: [MPEG1/2/4,MJPG,H263](1280×720) resolution,H264 (720× 480) resolution.
Photo file formats support: JPG, JPEG, BMP, and PNG.
Camera: Built-in 0.3 mega pixels
Power adapter: 9V, 1.5A
Battery: 1450mAh
Size: 20.58cm * 15.75cm* 1.1cm
Battery life: standby time- above 10 hours/ Video play--3 hours

Ga er vanavond even me spelen en dan laat ik mijn eerste indruk weten.

[ Voor 79% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-03-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:06:
Heb de 7" ViaPAD ( WM6850 CPU ) binnen van MP4nation. Draait Android2.2 op.

[afbeelding]

CPU:VIA WM8650 ( @800MHz CPU+ 400MHz DSP )
Operating system: Android 2.2 ( Flash support ! )
Language:Support multi-language
Memory: 256MB
Storage Device: 2GB FLASH ( Support external Micro SD card, maximum capacity of 32GB )
G-Sensor: 4-Dimensional G-Sensor
LCD: 7" WVGA wide-screen 800*480
Touch Panel: TFT Resistive Touch Screen ( Two point touch ), allows for pinch and zoom
Network: Cable Internet: 10/ 100M adapter
WIFI: IEEE 802.11b/g wireless network
3G USB Dongle: WCDMA ( Huawei E220/ E230/ E160X/ E169G/E1750, Alcatel X060S/X200 CDMA2000: Bora 9380/AWIT-U8)
I/O Port: 30pin USB switch interface*1; Headphone*1; MIC*1; DC JACK*1l Micro SD card reader Audio: 3.5mm headphone jack
High-quality stereo loud speaker
Built-in Microphone
Media File:
Audio file formats supported: MP2, MP3, WAV, AAC, WMA
Video file formats supported: [MPEG1/2/4,MJPG,H263](1280×720) resolution,H264 (720× 480) resolution.
Photo file formats support: JPG, JPEG, BMP, and PNG.
Camera: Built-in 0.3 mega pixels
Power adapter: 9V, 1.5A
Battery: 1450mAh
Size: 20.58cm * 15.75cm* 1.1cm
Battery life: standby time- above 10 hours/ Video play--3 hours

Ga er vanavond even me spelen en dan laat ik mijn eerste indruk weten.
Lijkt me een betere keus dan dat Dealextreme ding een paar posts hierboven. Goedkoper ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dat ziet er inderdaad beter uit die viapad tov de Dealextreme RK2818:

-"two point touch" Ik gebruik het minder dan ik dacht op mijn phone
-800Mhz CPU v 600Mhz echter de WM8650 is standaard op 600Mhz.. hebben ze het overklokt?
-stock android 2.2
(4 dimensional G sensor?? 3d okay maar 4d?)

MAAR het dealextreme ding heeft ook zijn voordelen:
-3900mAh baccu versus 1400
-RK2818 is een wat beproefdere cpu: is wellicht wat sneller een custom rom voor te vinden.
-dealextreme is een vrij betrouwbare leverancier (echter kan de levertijd aardig oplopen soms). Mp4 nation zegt me niet zoveel..

Trouwens een mooi vergelijk tussen chipsets voor de android tabletten kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Hier wat eerste bevindingen van de 7" ViaPAD ( WM8650 CPU )

Plus ;

Er staat Android 2.2 Froyo op ! En draait van b.v dumpert.nl de filmpjes gewoon alleen niet altijd even soepel.
G-sensor werkt goed.
Aangepaste Android2.2 interface oogt wat kinderlijk maar werkt wel goed.
Schijnt dus met Flash overweg te kunnen !
Youtube werkt goed.
Wifi signaal goed, vanuit standbye niet altijd zonder wifi aan en uit te zetten !
Mail werkt goed.
Scherm redelijk gevoelig net als b.v de Rocktab.
Scherm met "Pinch-to-Zoom" werkt matig maar werkt.

Min ;

Geen "normale" Android Market :?
Bouwkwaliteit redelijk maar wederom net iets minder dan de Rocktab.
IPad look :(

Leuk ding om kennis te maken met Android.

[ Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-03-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Dit moet toch wel het goedkoopst aangeboden tablet van het moment zijn :
http://www.aliexpress.com...-Andriod-wholesalers.html

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
joopdroid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:54:
Dit moet toch wel het goedkoopst aangeboden tablet van het moment zijn :
http://www.aliexpress.com...-Andriod-wholesalers.html

Joop
Zou kunnen maar heeft de "oude" VIA WM8505 CPU @ 533 Mhz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14

Rincewind

Take me in your arms tonight

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374789

Dag heren,

Ik had even een vraagje betreft de Mobii Tegra tablet 10,2 ". (pricewatch: Point of View Mobii TEGRA Tablet 10.2'')

Aangezien zijn zeer gunstige prijs, is het dan verstandig om op dit moment voor deze machine te kiezen? Want de komende weken/maanden komen er natuurlijk veel andere tablets in de schappen te liggen (xoom, van acer, asus etc)?

Wat zou dan nu het grootste verschil zijn tussen bijv. zo'n Asus EEE tablet of de mobii? Wellicht het uiterlijk / service afhandeling etc., maar ik doel voornamelijk op de prestaties..
Want in die POV mobii zit een Tegra 250 processor, en dit is dan toch ook een dual core? Of zit ik dan helemaal mis.

Alvast bedankt voor jullie deskundige mening :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

minimale eis zou zijn toch dat er android 2.x op draait (mijns inziens heeft de viapad dan ook de beste prijs/kwaliteit verhouding: android 2.2 voor heel weing.. hoe komt het uit).. anders wordt het wel heel traag allemaal en achterhaald. maar de prijs is wel is zonder meer laag van bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 374789 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:25:
Dag heren,

Ik had even een vraagje betreft de Mobii Tegra tablet 10,2 ". (pricewatch: Point of View Mobii TEGRA Tablet 10.2'')

Aangezien zijn zeer gunstige prijs, is het dan verstandig om op dit moment voor deze machine te kiezen? Want de komende weken/maanden komen er natuurlijk veel andere tablets in de schappen te liggen (xoom, van acer, asus etc)?

Wat zou dan nu het grootste verschil zijn tussen bijv. zo'n Asus EEE tablet of de mobii? Wellicht het uiterlijk / service afhandeling etc., maar ik doel voornamelijk op de prestaties..
Want in die POV mobii zit een Tegra 250 processor, en dit is dan toch ook een dual core? Of zit ik dan helemaal mis.

Alvast bedankt voor jullie deskundige mening :) !
dit is een dual core tablet ja..Zo'n Tegra 2 komt pas tot volle potentie vanaf android 2.3 blijkbaar (correct me if I am wrong). om nu Asus EEE tablet met de mobii te vergelijken: de eerste is met Core 2 Duo cpu en windows (lees: accuslurper en niet practisch) en de andere de nieuwste Tegra chipset die meer op de toekomst is gericht. Het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt: gewoon wat internetten/mailen is een android tablet toch wat praktischer dan een "topzwaar" windows systeem.

Die andere tablets die uitkomen.. die komen met een introprijs die ver boven de ipad 1 uitkomt (nu gezien bij mediamarkt voor 375 euro) .. let maar op (wel met betere specs). Echter de markt corrigeert zichtzelf: De prijs zal door moordende concurentie als een baksteen dalen tot aan de kerstdagen toe.. De grote winnaars zijn de chinese knock-offs.
Als je geduld en het geld in je zakken kan houden... heb je altijd een betere prijs/kwaliteit verhouding dan wat je nu hebt...dat is altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 09:55
(jarig!)
henkleerssen schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:47:
[...]

dit is een dual core tablet ja..Zo'n Tegra 2 komt pas tot volle potentie vanaf android 2.3 blijkbaar (correct me if I am wrong). om nu Asus EEE tablet met de mobii te vergelijken: de eerste is met Core 2 Duo cpu en windows (lees: accuslurper en niet practisch) en de andere de nieuwste Tegra chipset die meer op de toekomst is gericht. Het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt: gewoon wat internetten/mailen is een android tablet toch wat praktischer dan een "topzwaar" windows systeem.
Oke, i'll correct you...

Android 2.3 heeft inderdaad een aantal optimalisaties ten opzichte van 2.2. Het verschil 2.1 --> 2.2 is echter veel groter dan 2.2 --> 2.3 Voor meer info:

Wikipedia: Android version history

De "nieuwste" tegra-chipset heet de "tegra 250 3d". De huidige chipset heet "tegra 250". Het verschil is een hogere kloksnelheid van cpu en gpu. Echter de 'nieuwste' tegra 250 3d chipset is nog niet eens in productie, dit zal pas na de eerste helft van 2011 plaats gaan vinden, waardoor tablet met deze chipset waarschijnlijk eind 2011 / begin 2012 op de markt gaan verschijnen.
De Asus EEE tablet waar jij over spreekt, heeft dus 'gewoon' de tegra 250 chipset en niet de tegra 250 3d chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

over welke asus Eee Pad hebben we het eigenlijk? "EP121 is a 12-inch device sporting an Intel Core i5 processor and Windows 7 under the hood. The EeePad EP102 is a 10-inch tablet that comes with Android and offers a slide-out full QWERTY keyboard. The EeePad EP101 is also a 10-inch tablet powered by Windows 7 and coming with a dock QWERTY keyboard. The last one, the EP71 is a 7-inch Android tablet, and like the EP121, there might be some stylus action offered by the device." quote van deze site
Deze eee pads zijn helemaal nog niet leverbaar..en ik lees alleen maar dat de EP121 weer een "wintel" pc wordt. Asus EEE heeft geen Nvidia Tegra chipset ..zie ik in ieder geval nergens staan.. de Mobii heeft wel een Nvidia Tegra chipset en is nu al leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Laatst online: 02-05 09:55
(jarig!)
henkleerssen schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:25:
over welke asus Eee Pad hebben we het eigenlijk? "EP121 is a 12-inch device sporting an Intel Core i5 processor and Windows 7 under the hood. The EeePad EP102 is a 10-inch tablet that comes with Android and offers a slide-out full QWERTY keyboard. The EeePad EP101 is also a 10-inch tablet powered by Windows 7 and coming with a dock QWERTY keyboard. The last one, the EP71 is a 7-inch Android tablet, and like the EP121, there might be some stylus action offered by the device." quote van deze site
Deze eee pads zijn helemaal nog niet leverbaar..en ik lees alleen maar dat de EP121 weer een "wintel" pc wordt. Asus EEE heeft geen Nvidia Tegra chipset ..zie ik in ieder geval nergens staan.. de Mobii heeft wel een Nvidia Tegra chipset en is nu al leverbaar.
A kijk, nu is het me duidelijk. Ik dacht dat je het over de EP102-tablet had. Het stukje met "de eerste is met Core 2 Duo cpu met windows..." Dacht ik dat je het figuurlijk bedoelde (vergelijking core 2 duo <--> core i5). Maar je bedoelde het letterlijk.

Ik was er vanuit gegaan dat je het over de eee-tablets had met android als besturingssysteem, aangezien we hier in 'het grote android tablet topic' zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

nou zie ik notabene op dezelfde site dat de Asus Eee Pad EP90 een tegra 250 chipset zou krijgen met android....maar vooralsnog zijn die eee pads allemaal "vapourware" (op een andere site staat weer dat deze specifieke tablet geschrapt zou zijn http://www.asuseeepad.net/eee-pad-ep90.php )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374789

Ookay, super. Bedankt voor jullie info..

Ik had het trouwens niet specifiek over zo'n EEE tablet, maar meer alle andere tablets van de grote merken die uit gaan komen (xoom, galaxy tab etc.).. maar als ik het goed begrijp zijn deze onder de motorkap dus vrij gelijk aan de Mobii toch? Qua processoren, aansluitingen (HDMI etc).

Ik denk wel dat de tabs van de grotere merken een mooier design hebben, maar verder scheelt het toch wel een hoop qua euro's. De Mobii (nu ook al leverbaar en nieuw) al voor € 309, wat echt niet duur is. Als de support (honeycomb in de toekomst) een beetje goed is, dan is dit toch een behoorlijk serieus, goed en goedkoop alternatief voor bijv. zo'n dure xoom? en helemaal voor die prijs, dat is echt cheapy en het overwegen waard. en het geld brand me namelijk in de zak ;) Of zit ik fout en toevallig toch appels (xoom, galaxy tab 2/3) met peren (mobii) te vergelijken?

Bedankt heren!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 374789 op 10-03-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:21
Aardige tegenhanger van Toshiba Folio 100, voor een prima prijs: €394

Olivetti Olipad 100 gets unboxed and handled in italiano
.. Performance, driven by an ARM Cortex A9, looks quite good on this €394 tablet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet welke eee tables je precies bedoeld, maar Asus komt binnenkort met de eee Transformer. Dat is een tablet waar je nog een toetsenbord aan kunt koppelen, waardoor je en docking krijgt met 8 uur extra batterijduur. Het grote voordeel van de tablet zelf tov de Mobii is het IPS-scherm en Honeycomb. IPS wordt ook gebruikt in de iPads en de Xoom. Met Honeycomb wordt Android op de tablet pas echt leuk. Voor die 100 Euro extra zou ik altijd voor de eee gaan. Je hebt tenslotte dan nog een maand om te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 248819 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:55:
[...]

Ik weet niet welke eee tables je precies bedoeld, maar Asus komt binnenkort met de eee Transformer. Dat is een tablet waar je nog een toetsenbord aan kunt koppelen, waardoor je en docking krijgt met 8 uur extra batterijduur. Het grote voordeel van de tablet zelf tov de Mobii is het IPS-scherm en Honeycomb. IPS wordt ook gebruikt in de iPads en de Xoom. Met Honeycomb wordt Android op de tablet pas echt leuk. Voor die 100 Euro extra zou ik altijd voor de eee gaan. Je hebt tenslotte dan nog een maand om te sparen.
100 euro extra? waar heb je die info vandaan? Het is omdat er videos van zijn .. anders denk ik al snel.. "ooh ja weer zo'n vapourware product van asus"..eerst zien wat de echte prijs wordt en de levertijd zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
das echt geen vaporware hoor, de transformer is op cebit getoond, nu met honeycomb

de transformer komt midden april, zou vanaf 399 (euro?) moeten kosten, check de video hieronder
ik kreeg die datum ook bevestigd via twitter, maar dat bericht zie ik niet meer

dus ik hoop dat ze april gaan halen, mag van mij morgen in de winkel liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Laatst online: 27-12-2021
JarlSX schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:42:
das echt geen vaporware hoor, de transformer is op cebit getoond, nu met honeycomb

de transformer komt midden april, zou vanaf 399 (euro?) moeten kosten, check de video hieronder

[video]
Ik moet zeggen dat ik best wel enthousaist ben over de Asus. Helemaal nu dus de lancering blijkbaar dichterbij is dan het ooit geplande juni 2011. Asus maakt altijd degelijke en snelle producten en hebben goed nagedacht over de productlijn die ze willen neerzetten op tablet gebied. Eigenlijk had ik mijn pijlen gezet op de Acer A500, maar als ik moet kiezen tussen Acer of Asus dan heeft asus wel de voorkeur! Ik wacht maar geduldig af, maar ik moet zeggen dat het wachten op Honeycomb een beetje vervelend begint te worden. Het is makkelijker om Apple fanboy te zijn, daar gaat het allemaal wat sneller. Maar ik weet zeker dat ik spijt krijg als ik voor Apple kies ipv Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Nu online
Wie kent de Kyros MID1025 van Coby Electronics?

Meer info op http://www.cobyusa.com/?p...num_id=10540&pcat_id=1013

- 10,1” LCD Capacitive touchscreen
- Resolutie 1024 x 600 (WSVGA)
- Android™ OS 2.3
- High-speed 1 GHz Samsung S5PV210 (Cortex A8) processor
- Built-in 4GB geheugen (uitbreidbaar tot 32GB met optional microSDHC card)
- Wi-Fi 802.11 b/g
- High Speed HDMI, type C (mini), Supports 1080P and 720P
- USB 2.0 poort
- Rechargeable lithium-polymer battery (3.7V, 4800mAh)
- Power input/output DC 5V Adapter
- Menutalen English (U.S), French (France), German, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Italian, Spanish, Portuguese (Brazil), Korean, Japanese, Russian

Volgens een artikel (http://blog.laptopmag.com...zon-pre-orders-discovered) is de releasedatum 15 maart en zal de prijs $ 259.99 zijn. Er schijnt ook een 8GB uitvoering te komen die iets duurder wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.cobyusa.com/image/products/MID1025_M.jpg

Coby is een Chinees handelsbedrijf dat in de VS distribueert en de merknaam Coby op de Chinese produkten zet. Vrij succesvol daarin, er worden gigantische aantallen van hun digitale fotoframes verkocht in de VS bijvoorbeeld. Volgens mij is er niet één te koop in Europa, behalve als je weet welke winkelketen ditzelfde produkt onder een heel andere naam op de markt zet in Europa.

Kortom, wie weet onder welke namen bovenstaand tablet ook bekend/verkrijgbaar is?

[ Voor 23% gewijzigd door nathalia op 11-03-2011 11:44 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

[video]
he he eindelijk.. maar ik ben ook benieuwd wanneer deze precies te koop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

ArnoutV schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:29:
Aardige tegenhanger van Toshiba Folio 100, voor een prima prijs: €394

Olivetti Olipad 100 gets unboxed and handled in italiano

[...]
Volgens mij is dit ook gewoon een PoV Mobii tegra of een Advent Vega, maar dan met een Olivetti stickertje :?

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
tharonald schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:41:
Ik moet zeggen dat ik best wel enthousaist ben over de Asus. Helemaal nu dus de lancering blijkbaar dichterbij is dan het ooit geplande juni 2011.
die planning geldt nog steeds, volgens mij, alleen hebben de diverse tablets verschillende release datums:

transformer -> april
slider -> mei
MeMo -> juni

maar ja, gepland en werkelijkheid verschillen nogal 's, kijk maar naar Notion Ink |:(

(hoop dat ie binnen 2 weken hier is, anders zit het wel heel dicht tegen de release van de transformer aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-05 01:54
JarlSX schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:09:
[...]

die planning geldt nog steeds, volgens mij, alleen hebben de diverse tablets verschillende release datums:

transformer -> april
slider -> mei
MeMo -> juni

maar ja, gepland en werkelijkheid verschillen nogal 's, kijk maar naar Notion Ink |:(

(hoop dat ie binnen 2 weken hier is, anders zit het wel heel dicht tegen de release van de transformer aan)
Je vergelijkt nu een onbekend nieuw bedrijf(Notion Ink) met een groot internationaal computer bedrijf dat al jaren ervaring heeft (Asus) met elkaar.

We zien wel of de transformer op tijd komt. Ik heb zelf nog steeds geen beslissing voor welke tablet ik wil gaan.

(Xoom, iPad2, Tab 10.2, LG Optimus Pad, Asus transformer)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrBlueEyes schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:23:
[...]

Je vergelijkt nu een onbekend nieuw bedrijf(Notion Ink) met een groot internationaal computer bedrijf dat al jaren ervaring heeft (Asus) met elkaar.

We zien wel of de transformer op tijd komt. Ik heb zelf nog steeds geen beslissing voor welke tablet ik wil gaan.

(Xoom, iPad2, Tab 10.2, LG Optimus Pad, Asus transformer)
Kijk ook even bij de conculega's van hardwareinfo. http://nl.hardware.info/n...transformer-met-honeycomb Daar staat een en ander over de eee tablet-serie. Levertijden dan weer even helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dat is toch geen handzaam formaat meer?!

Nog even en men loopt met een 19" breedbeeld flatscreen like tablet over straat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
ik zit ook echt het internet af te struinen op releasedates van de Asus Transformer maar nog niks bekend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
alleen de datums die ik noemde en ik weet niet of die voor de US gelden of whatever

@i2Paq:

tja, wat is handzaam?
maten van andere tablets zijn vergelijkbaar:

asus transformer - 271 x 176 x 12.9 mm

notion ink adam - 269 x 191 x 14 mm

ipad (1e gen) - 243 mm x 190 x 13 mm

motorola xoom - 249.1 x 167.8 x 12.9 mm

tenzij je een 7" wil, dan kan het een stuk kleiner
de maten van de Playbook bijvoorbeeld zijn 194 x 130 x 10 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:39
Iemand deze al voorbij zien komen: http://www.woowdigital.co...nov-27-2010---the-one.cfm

Lijkt mij een serieuze kandidaat

Specifications:
CPU Nvidia Tegra 2 Cortex A9 Duall Core 1Ghz (2D/3D Graphics Processor)
OS Android 2.2 Gingerbread (3.0 ready)
Memory 1Gb DDR II High Speed
Storage 16 GB Support SD/SDHC card up to max 32GB
Wireless IEEE802.11 b/g wireless network
Bluetooth 2.1 + EDR
USB 2.0 + Mini USB
Full HDMI out
Video AVI,MOV,RMVB,3GP,FLV,MPEG,DAT,MP4,WAV etc
Screen Size 10.1 Inches / 16x9
Resolution WVGA 1024 x 600
Multi-Touch Capacitive touch screen
Audio 3.5 mm headphone jack
High-quality loud speaker
Built-in microphone
1.3 MP camera
G-Sensor
Weight 700 gram
Built-in 2 times 2 cells 3500mAH battery (Total 7000mAH)
Size 267 x 175 x 15 mm
AC Adapter and USB cable included

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

i2Paq schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:32:
[...]

Dat is toch geen handzaam formaat meer?!

Nog even en men loopt met een 19" breedbeeld flatscreen like tablet over straat |:(
ja.. het schiet zijn doel voorbij..
Ideaal naar mijn mening is toch een lichte 10" scherm welke rond de 500 gram weegt (1 kg is al echt te veel.. ik heb al een netbook met dat gewicht) voor op je schoot of op tafel.
Maar wat ook nog heel goed kan is een 7" scherm.. kun je ook nog eens net wat makkelijker vasthouden.
Alles wat er boven komt qua afmetingen wordt al te zwaar voor een tablet .. my 2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

JarlSX schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 02:04:
alleen de datums die ik noemde en ik weet niet of die voor de US gelden of whatever

@i2Paq:

tja, wat is handzaam?
maten van andere tablets zijn vergelijkbaar:

asus transformer - 271 x 176 x 12.9 mm

notion ink adam - 269 x 191 x 14 mm

ipad (1e gen) - 243 mm x 190 x 13 mm

motorola xoom - 249.1 x 167.8 x 12.9 mm

tenzij je een 7" wil, dan kan het een stuk kleiner
de maten van de Playbook bijvoorbeeld zijn 194 x 130 x 10 mm
voor handzaamheid maken de millimeters niet echt meer uit .. eerder het gewicht en de inch maten van een scherm: 7 tot 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

JarlSX schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 02:04:

@i2Paq:

tja, wat is handzaam?
Als ik naar de diverse commentaren kijk is 8" met de juiste resolutie het best te gebruiken, en dat vindt ik persoonlijk ook.

Zelf heb ik bij Kiddyl een 7" besteld (omdat die 8" in zijn SK mij niet aanstaat).
Verder hier een Asus Eeepc met 10".

Een 10" tablet is te lastig om mee te slepen, ik kijk met veel vermaak naar mensen om mij heen die een iPad hebben en hoe lastig dat is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

henkleerssen schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 08:46:
[...]

ja.. het schiet zijn doel voorbij..
Ideaal naar mijn mening is toch een lichte 10" scherm welke rond de 500 gram weegt (1 kg is al echt te veel.. ik heb al een netbook met dat gewicht) voor op je schoot of op tafel.
1. De Asus Transformer is 10"
2. Hij is 680g evenals de iPad1

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 139886 op 12-03-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i2Paq schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:30:
[...]

Als ik naar de diverse commentaren kijk is 8" met de juiste resolutie het best te gebruiken, en dat vindt ik persoonlijk ook.
Niet om het een of het ander, maar 99.99% van de commentaren vindt de iPad ideaal, dus dat klopt niet helemaal. Ik lees in geen enkele review of commentaar "goh die iPad is nou echt te groot". Dat jij dat vind, prima, maar andere bronnen heb ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 139886 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:09:
[...]

Niet om het een of het ander, maar 99.99% van de commentaren vindt de iPad ideaal, dus dat klopt niet helemaal. Ik lees in geen enkele review of commentaar "goh die iPad is nou echt te groot". Dat jij dat vind, prima, maar andere bronnen heb ik nog niet eerder gezien.
Nu heb je bij de ipad natuurlijk ook geen andere formaten, dus 10" moet je wel prima vinden. Persoonlijk ken ik 1 iemand met een ipad en die vind 'm soms te groot, soms prima (afhankelijk van de mate van mobiliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 139886 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:09:
[...]

Er zijn zat mensen die liever een 7" tablet willen omdat ze een 10" te groot vinden. (ik bv.)
Die krengen zouden anders niet verkocht worden, hè?
Dat een Apple fanboy alleen maar de iPad voor ogen ziet is natuurlijk een verhaal dat losstaat hiervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hyp Hyper schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:57:
[...]

Er zijn zat mensen die liever een 7" tablet willen omdat ze een 10" te groot vinden. (ik bv.)
Die krengen zouden anders niet verkocht worden, hè?
Dat een Apple fanboy alleen maar de iPad voor ogen ziet is natuurlijk een verhaal dat losstaat hiervan. :)
Oh, dat onken ik niet, maar verwijs me eens naar de diverse commentaren die iets dergelijks zeggen? Want dat was wat hij claimt. En door "de diverse commentaren" te zeggen ga je er van uit dat dit een meerderheid of zeer authoratieve artikels zijn. Ik ben benieuwd wat "de diverse commentaren" dan zijn.

En ALSJEBLIEFT ga nou niet met Fanboy smijten, ik ben niet geïnteresseerd in een iPad. Het is alleen momenteel het beste tablet. En ja, dat kan je als neutraal persoon best stellen als je alle gebruikers ervaringen en reviews leest. Dat heeft echt nul comma nul met fanboyism te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:05:
[...]

1. De Asus Transformer is 10"
2. Hij is 680g evenals de iPad1
De beeldverhoudingen van de schermen zijn wel anders. De eee heeft een verhouding van 16:10 en de iPad is 4:3. Daardoor zijn de afmetingen van het hele apparaat ook anders. De eee is breder dan de de iPad. Persoonlijk zou ik voor 4:3 kiezen, maar voor films is 16:10 of eigenlijk 16:9 natuurlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248819 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:36:
[...]

De beeldverhoudingen van de schermen zijn wel anders. De eee heeft een verhouding van 16:10 en de iPad is 4:3. Daardoor zijn de afmetingen van het hele apparaat ook anders. De eee is breder dan de de iPad. Persoonlijk zou ik voor 4:3 kiezen, maar voor films is 16:10 of eigenlijk 16:9 natuurlijk mooier.
Mee eens, ook al omdat ik vooral wil webbrowsen. Maar qua draagbaarheid is het verschil niet heel groot, iets langer, iets minder breed.

Ik vind Flash (helaas) onmisbaar juist voor een handvol sites die ik absoluut zou missen, dus de iPad valt eigenlijk af. Aan de specs te zien is de Asus een goede deal (IPS, Honeycomb, 399e), nu hopen dat het ook in de praktijk goed gaat werken.

We shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Anoniem: 139886 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 09:17:
Ik vind Flash (helaas) onmisbaar juist voor een handvol sites die ik absoluut zou missen, dus de iPad valt eigenlijk af.
Wil hier toch even op reageren. Ik lees hier al mee sinds deel 2.

Heb heel veel verschillende Android tablets gehad.

Een Nationite ( Wits ) Midnite A81E, Een Flytouch2 , Een Nationite Rocktab 8 GB ,
Een Gpad G10 , Een ViaPad.

Eigenlijk alleen de Flytouch2 en Rocktab waren wel grappig.

En je raadt het al ik heb nu een iPad 32GB ( zonder 3G dit kan ik doen via mijn ZTE Blade ( Android ) dmv Tethering >:) )

Verder als je de Skyfire webbrowser installeert op je iPad hoef je geen Flash te missen.

En steeds meer websites stappen over van Flash naar HTML5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WiLLoW_TieN schreef op zondag 13 maart 2011 @ 09:35:
[...]

Verder als je de Skyfire webbrowser installeert op je iPad hoef je geen Flash te missen.
Dat gaat alleen op voor embedded spul, niet voor full flash... en dat is nou net voor ons belangrijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 139886 op 13-03-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 139886 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 07:31:
[...]

Oh, dat onken ik niet, maar verwijs me eens naar de diverse commentaren die iets dergelijks zeggen? Want dat was wat hij claimt. En door "de diverse commentaren" te zeggen ga je er van uit dat dit een meerderheid of zeer authoratieve artikels zijn. Ik ben benieuwd wat "de diverse commentaren" dan zijn.

En ALSJEBLIEFT ga nou niet met Fanboy smijten, ik ben niet geïnteresseerd in een iPad. Het is alleen momenteel het beste tablet. En ja, dat kan je als neutraal persoon best stellen als je alle gebruikers ervaringen en reviews leest. Dat heeft echt nul comma nul met fanboyism te maken.
Ik ga geen links plaatsen naar de diverse commentaren waar ik op doel. Als je rondleest op de divers tablet-fora kom je ze vanzelf tegen.

8" (of voor sommigen een 7") met een juiste resolutie is vele malen praktischer dan een 10", iPad of Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Daar ga ik niet echt mee akkoord, er is gewoon geen ideale formaat.
Hoe praktisch een 8 of 10"is hangt af van waar je deze gebruikt, hoe breed het kader is, hoe dik de tablet is en van jezelf.

Zelf zie ik bijvoorbeeld eerder een 10" tablet kopen dan een 7". Voor mijn gevoel is dat nog wat te dicht tegen de 3-4" smartphones om echt interessant te zijn.

Maar het hangt natuurlijk ook ervan af wat je dagelijks meeneemt. Ik neem altijd een tas mee dus daar geraak ik prima een 10" tablet in kwijt. Maar ik kan me prima inbeelden dat als je geen tas meeneemt een 7" wat aantrekkelijker is omdat je dat meestal nog kwijtgeraakt in de binnenzak van je jas.

Persoonlijk vind ik dat de transformer er wel interessant uitziet, zeker als de prijs van 399 klopt.
Maar ik ben wel eens benieuwd hoeveel dat keyboard kost. Ik kan prima typen op een touchscreen, maar het extra batterijleven is wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 03-05 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb de laatste tijd zeer interesse in een Android Tablet.
Ik zit alleen met het probleem dat ik graag voetbal wil kijken, dit gaat via Silverlight (eredivisielive.nl) nu lees ik dat er wel een OS versie is. Iemand ervaring mee (met silverlight of met eredivisie via de tablet).
Sopcast op de tablet zou helemaal mooi zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Simon Verhoeven schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:13:
Persoonlijk vind ik dat de transformer er wel interessant uitziet, zeker als de prijs van 399 klopt.
Maar ik ben wel eens benieuwd hoeveel dat keyboard kost. Ik kan prima typen op een touchscreen, maar het extra batterijleven is wel interessant.
Daar zeg je het. Het is persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simon Verhoeven schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:13:
Keyboard van de Transformer gaat 150 Euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i2Paq schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:00:
[...]

Ik ga geen links plaatsen naar de diverse commentaren waar ik op doel. Als je rondleest op de divers tablet-fora kom je ze vanzelf tegen.

8" (of voor sommigen een 7") met een juiste resolutie is vele malen praktischer dan een 10", iPad of Android.
Nee, dat snap ik, "de diverse commentaren" zijn immers makkelijk te vinden nietwaar? :) Ik heb er gewoon elke keer overheen gelezen... Dat iedereen zo dol is op het formaat van Apple is ook onzin, overal staat: Geweldig apparaat, alleen zo groot!

Goed, genoeg sarcasme, je kan dit niet weerleggen, daar waar ik helaas wel mijn bronnen kan noemen; reviews op Techradar, CNET, anandtech, Arstechnica , Android Central, Android Tablets en ons eigen Tweakers(en de onderliggende fora). Nergens is er consensus of een grote groep die 7" zoveel beter vind ;)

Ik kan er niet goed tegen als mensen geen feiten gebruiken of ze misbruiken. Feit is natuurlijk dat jij 7" ideaal vind. Prima, niks op tegen! Ga alleen niet claimen dat 7" ideaal is aan de hand van "de diverse commentaren". Want dan ga ik je vragen om bewijs... dat staat toch wat lullig als ik het rapjes uit de mouw schud ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 139886 op 14-03-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

@P.niem: echt? Dat lijkt me toch vrij duur.
Had het nu richting 60 EUR of zo geweest tot daar aan toe, maar 150 vind ik toch wat teveel.
Zeker indien er geen garantie is dat het zou samenwerken met latere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simon Verhoeven schreef op maandag 14 maart 2011 @ 06:47:
@P.niem: echt? Dat lijkt me toch vrij duur.
Had het nu richting 60 EUR of zo geweest tot daar aan toe, maar 150 vind ik toch wat teveel.
Zeker indien er geen garantie is dat het zou samenwerken met latere modellen.
Het is duur, maar 60e is te goedkoop.

Er zit een extra Accu in het toetsenbord. De losse adviesprijs van een Accu is meestal al rond dat bedrag (of hoger), dus dat dat bedrag nog eens over de kop zou gaan was te verwachten.

Samenwerken met een ander model is onmogelijk, deze is puur voor de transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Laatst online: 27-12-2021
Anoniem: 139886 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:31:
[...]

Het is duur, maar 60e is te goedkoop.

Er zit een extra Accu in het toetsenbord. De losse adviesprijs van een Accu is meestal al rond dat bedrag (of hoger), dus dat dat bedrag nog eens over de kop zou gaan was te verwachten.

Samenwerken met een ander model is onmogelijk, deze is puur voor de transformer.
Misschien maken ze nog wel een toetsenbord zonder accu, aangezien je toch vaak thuis zit met dat toetsenbord, en je deze gewoon in het stroom prikt. Voor onderweg is het natuurlijk ideaal om een extra accu te hebben maar als je extra ruimte hebt om je toetsenbord mee te nemen zou je ook een stroomsnoer extra in je tas kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tharonald schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:53:
[...]

Misschien maken ze nog wel een toetsenbord zonder accu, aangezien je toch vaak thuis zit met dat toetsenbord, en je deze gewoon in het stroom prikt. Voor onderweg is het natuurlijk ideaal om een extra accu te hebben maar als je extra ruimte hebt om je toetsenbord mee te nemen zou je ook een stroomsnoer extra in je tas kunnen doen ;)
Ik denk dat ze dat in dit geval niet doen, omdat het anders niet stabiel is. Het toetsenbord moet een zeker gewicht krijgen anders valt het zaakje om (er zit geen kick-stand achter het scherm). Je moet je namelijk realiseren dat in tegenstelling tot een normaal netbook/laptop alle electronica en de accu achter het scherm zit ipv onder het toetsenbord.

De slimme truc die Asus heeft gebruikt is het combineren van het vervelende (een contragewicht)met het nprettige (extra accuduur).
Pagina: 1 2 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.