Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Mag ik vragen welk merk/type?BadpunK schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:20:
Daarom heb ik nu sinds enkele weken een 7" en heb er geen moment spijt van gehad.
En wat bevalt er zo goed aan?
Joop
pricewatch: Motorola XOOM
Eerst een kleine introductie van de tablet:
Processor / Chipse: Freescale i.MX515 Cortex-A8 1GHz
Memory: DDR2 SRAM 512M Bytes
Display: 7" TFT XGA (1024x600) w / backlight control
Display Control: Multi-touch Touch screen, Virtual keyboard
Storage: NAND Flash memory ( 8G ) ; External SD Slot
Embedded WiFi/BT connectivity: Wi-Fi: 802.11b/g/n ; BT 2.1+EDR
3G Module WWAN connectivity: PCIe mini module (WCDMA/HSPA,CDMA EVDO, TD-SCDMA)
Audio: Speaker, Microphone 3.5mm (stereo) headset jack , FM transceiver
Camera: 2M pixels
Controls: Power On/Off , Home, Volume + -
GPS: GPS/AGPS
Sensors: Ambient Light Sensor, 3 axis Accelerometer, 4 direction
Inputs/Outputs: SD slot (SDIO), USIM card slot , mini USB ( host ) ,HDMI, Camera, earphone, DC jack
Battery: Working time: 6 hours
3300mAh, 3.7V, 15.5Wh rechargeable lithium polymer
Charge Mode: System Interface 6pin charger
Input and output system interface: 6pin (connected USB, HDMI, Audio output)
Hier een plaatje van de fabriekant zelf:

En dan mijn eigen plaatjes:

De I/O:

De aan/uit knop, menu/back, USIM slot en SD kaart slot (geen MicroSD hier)

De witte OEM achterkant met een sticker met het IMEI nummer en BT MAC:

Helaas heb ik zelf een China Mobile SIM kaart en heb dus max EDGE. De versie die ik hier heb is een WCDMA versie met 3G die compatibel is met NL. Ik heb een Orange/T-Mobile kaart er in gedaan en die deed het ook perfect:

Android 2.2 uiteraard en vers van de fabriek (zie firmware datum):

Tweakers.net op mijn DesireZ en W7:

En je kan er ook mee bellen!:

Het is een van de tablets die ik de laatste tijd heb getest waar ik zeer positief over ben. 7" is een prettig formaat, maar tot op heden was het beperkt tot 800*480 voor Chinese tablets. De Galaxy Tab is bijvoorbeeld ook 1024*600, maar die is te duur. Snelheid van de tablet is goed en het capacitieve scherm met ondersteuning van multitouch is goed met redelijk grote kijkhoeken.
Bellen kan dus ook met deze tablet en mijn vrouw keek heel raar toen ik met deze tablet aan mijn oor haar ging bellen. Geluid komt uit de speakers, dus oordopjes is eigenlijk aan te bevelen omdat anders iedereen kan meeluisteren. Verder moet ik er gewoon mee spelen
Wat mij ook is opgevallen dat er normale SD kaarten worden ondersteund. Dus wellicht ook als foto viewer geschikt om foto's te bekijken die met een echte camera zijn geschoten. De ingebouwde front camera heeft een niet al te goede kwaliteit, maar denk ik voldoende voor waar het voor bedoelt is.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Leuk ding an sich, alleen waarschijnlijk te duur. Mijn interesse in de chinapads is volledig weg nu je hier voor 275-300 euro al een tegra2-tablet kunt kopen. De value for money is dan een stuk lager. En de gebrekkige degelijkheid/QA en rompslomp die je met import-tablets hebt moet ook gecompenseerd worden.kiddyl schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:24:
Vandaag weer eindelijk een nieuwe tablet getest. Na wat vertraging en rondzwervingen is hij eindelijk bij mij op het bureau beland (en een keer tegen mijn oor)
Voor ca. 150 euro een >=8.9" tablet met capacative multitouch, >=512MB geheugen, >=4GB intern geheugen, minstens 1Ghz Samsung CPU, lange accuduur (vooral lange standby-tijd!) en een stabiele android port erop is interessant wat mij betreft, alles wat minder is qua specs of duurder is, is de moeite niet meer waard. De enige markt die er nog is, is die voor kleinere tablets, wat inderdaad ook de focus lijkt te zijn op dit moment. Helaas zijn die allemaal nog gebrekkig qua specs of te duur.
[ Voor 7% gewijzigd door brama op 14-03-2011 15:55 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Dat wordt mijn volgende als de 7"die onderweg is bij mijn zoon is aanbelandkiddyl schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:24:
Vandaag weer eindelijk een nieuwe tablet getest. Na wat vertraging en rondzwervingen is hij eindelijk bij mij op het bureau beland (en een keer tegen mijn oor)
Eerst een kleine introductie van de tablet: *knip*
Ik zag hem al eens op http://www.johandenhollander.nl/content/synrgic-dreambook-w7 voor EUR 450,- en op http://www.wannahaves-war...hone-Beat-Galaxy-Tab.html voor EUR 424,- dus als je hem gaat verkopen, ben ik wel nieuwsgierig naar jouw prijs incl. verzending.....
Ik ben ook van mening dat bovengenoemde prijzen veel te hoog zijn. Vooral als je de aangekondigde prijzen van bijv. MSI en Asus in het achterhoofd hebt.
Overigens hier nog een site met specs: http://www.synrgic.com/in...&id=95&Itemid=192&lang=en
[ Voor 11% gewijzigd door nathalia op 14-03-2011 15:57 ]
Mazda MX-30
Ik denk ook dat de prijs wel omlaag moet door de vele tablets, maar de producenten zitten ook tegen vrij hoge kosten aan. Het scherm zelf is al snel op 25-30% van de prijs (misschien wel meer) en de 3G module kost ook een paar honderd RMB. Het is in ieder geval een van de beter in elkaar geassembleerde tablets die er zijn. Tegra2 is nog steeds duur als component, maar ik hoop snel op een Tegra2 met een IPS scherm.
De batterij houdt het nog steeds goed uit. Nu Flash aan het streamen via www.youku.com (geen youtube hier). Ik moet wel toegeven dat een 10" scherm wel fijner is voor films, maar voor surfen is 7" prima te doen. eBooks nog niet getest, maar denk ik hetzelfde als met een 800*480 scherm, alleen iets scherper. Zonet belde ook een klant op uit India en dat gesprek ging ook goed ondanks dat ik een beetje geschrokken was en geen oordopjes gebruikte
[ Voor 28% gewijzigd door kiddyl op 14-03-2011 16:12 ]
Ik heb een aantal tablets op de shortlist staan. Ben er nog niet uit of ik 7 of 10" wil. Hoef niet perse 3G of GPS erop.
Ik hou de volgende over:

Vind de Kyros MID 1025 nog het meest aantrekkelijk. Kijken waar ik die dan kan krijgen.
Mazda MX-30
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Ok, 60 is misscien wat weinig, maar 100 of zo had nog haalbaar geweest.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:31:
[...]
Het is duur, maar 60e is te goedkoop.
Er zit een extra Accu in het toetsenbord. De losse adviesprijs van een Accu is meestal al rond dat bedrag (of hoger), dus dat dat bedrag nog eens over de kop zou gaan was te verwachten.
Samenwerken met een ander model is onmogelijk, deze is puur voor de transformer.
En ik weet dat de andere momenteel uitkomende tablets van Asus er niet mee samenwerken, maar moest er enige garantie zijn dat het ook zou samenwerken met het volgende transformer model zou het al een andere zaak zijn. Ook al is de batterij dan al wat versleten, dan heb je tenminste nog het keyboard + stand.
Beetje Googlen kom je hem verder tegen voor 350,- Dollar.
[ Voor 32% gewijzigd door i2Paq op 14-03-2011 20:25 ]
Welke shops heb jij voor deze prijs gevonden?
Mazda MX-30
Verwijderd
http://www.engadget.com/2...r-passes-through-the-fcc/
Ik moet nu toch gaan opschieten met sparen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 06:09 ]
Nieuw topic, nieuwe CPU lijst (kleine update, nieuwe TI chipset is nu snelste door zn GPU):
- Texas Instuments OMAP4430 (Cortex A9, snelste vanwege PowerVR SGX540 GPU met 50% hogere clock)
- nVidia Tegra 2 / Tegra 250 (Cortex A9, snel vanwege multi-core package en zeer snelle Geforce GPU)
- Samsung S5PV210 (Cortex A8, zeer snel op 1Ghz, vaak hoger geclockt => sneller dan Hummingbird!)
- Samsung Hummingbird (Cortex A8, zeer snel met zware PowerVR SGX540 GPU)
- Qualcomm Snapdragon MSM8255 (Cortex A8, clocked tot 1.5ghz, refresh van oude Snapdragon met Adreno 205)
- Apple A4 (Cortex A8, deze chipset is gebaseerd op Samsung design)
- Qualcomm Snapdragon QSD8250 (Cortex A8, oud maar nog steeds snel met zijn 1Ghz, Adreno 200 GPU)
- ZiiLABS ZMS-08 (Cortex A8, snel met zijn 1Ghz, redelijke GPU en focus op audio (X-Fi))
- Texas Instuments OMAP3640 (Cortex A8, snel op 1Ghz, chipset zie je terug in Archos en Motorola tablets)
- Texas Instuments OMAP3530 (Cortex A8, snel op 800mhz, beter dan gemiddeld door zijn PowerVR SGX530 GPU)
- Snapdragon MSM7230(Cortex A8 op 800mhz en met Adreno 205 GPU)
- Freescale iMX515 (Cortex A8 op 800mhz, goede snelheid voor tablets, betaalbaar)
- Texas Instuments OMAP3440 (Cortex A8, snel op 800mhz, chipset vind je terug in oudere Archos tablets)
- nVidia Tegra (1) (ARM1176JZF-S, Voor compleetheid, niet verkrijgbaar, relatief snel)
- Infotmic IMAPX210 (ARM1176JZF-S, snelste niet-Cortex chipset, GPU kan 1080p aan)
- ZT-180 (ARM1176JZF-S, OK snelheid op 1Ghz maar een stuk langzamer dan Cortex A8)
- Samsung S3C6410 (ARM1176JZF-S, OK snelheid op 1Ghz maar is vaak trager geclockt, redelijke GPU)
- Telechips TCC 8902 (ARM1176JZF-S, beetje traag op 800mhz, wel leuk dankzij stevige GPU die 1080p aankan)
- Via WM 8650 (ARM1176JZF-S, beetje traag op 800mhz, erg goedkoop, GPU die 720p aankan)
- Qualcomm MSM7227 (ARM1136EJ-S, traag op 600 tot 800mhz, opvolger van MSM7200, wel met Adreno 200 gpu!)
- RockChip 2818 (ARM926EJ-S, langzaam op 600mhz, kan sneller overclockt worden, heeft GPU die 720p aankan)
- RockChip 2808 (ARM926EJ-S, langzaam op 600mhz, oude versie van Rockchip, heeft GPU die 720p aankan)
- Qualcomm MSM7200 (ARM1136EJ-S, traaaag op 528mhz, oude chipset zit in 3,5 jaar oude smartphones. DO NOT BUY)
- Via WM 8505 (ARM926EJ-S, Tergend traaaaag op 400mhz, DO NOT BUY!)
ARM Cortex A9 > Cortex A8 > ARM1176JZF-S > ARM1136EJ-S > ARM926EJ-S.
Lijkt me helder toch?
GPU kan belangrijk zijn in sommige gevallen, maar normaal worden de meeste dingen (browsen, Flash, HD video, games) gedaan via de CPU met ondersteuning van de GPU, dus hoe sneller die is, hoe beter.
[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 19-03-2011 13:08 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Leuk lijstje.. hebben we wat aan. Ik ga eens kijken naar een IMX515, capacative tablet.. kijken of dat rond de 150 euro naar mij kan komen..XanderDrake schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:21:
Zo, ik ben er weer. Was op vakantie.
Nieuw topic, nieuwe CPU lijst (kleine update, nieuwe TI chipset is nu snelste door zn GPU):Meer Mhz/Ghz is beter, maar je moet ook opletten dat je de juiste versie van ARM kiest. Wat dat betreft:
- Texas Instuments OMAP4430 (Cortex A9, snelste vanwege PowerVR SGX540 GPU met 50% hogere clock)
- nVidia Tegra 2 / Tegra 250 (Cortex A9, snel vanwege multi-core package en zeer snelle Geforce GPU)
- Samsung S5PV210 (Cortex A8, zeer snel op 1Ghz, vaak hoger geclockt => sneller dan Hummingbird!)
- enzodoor
ARM Cortex A9 > Cortex A8 > ARM1176JZF-S > ARM1136EJ-S > ARM926EJ-S.
Lijkt me helder toch?
GPU kan belangrijk zijn in sommige gevallen, maar normaal worden de meeste dingen (browsen, Flash, HD video, games) gedaan via de CPU met ondersteuning van de GPU, dus hoe sneller die is, hoe beter.
@kiddyl die W7 mag ook mijn kant op komen, en @ i2Paq laat maar zien ik! mijn scherpste bod is $430,- = +- 305 euro maar dan nog +5% als je via PP betaald en eventuele btw bij de postbode.
@ algemeen: kopen via Alibaba met Escrow protection is dat safe genoeg om je Creditcard te gebruiken of toch ook nog eerst via PP? en welke shipment methode is snel en heeft de minste kans op een btw bij aflevering?
Ik zag net dat binnenkort de Acer 7" tablet uitkomt en dat deze voor € 349,- in de markt wordt gezet. Als ik dat dan vergelijk met de € 300,- tot € 320,- excl. verzending vanuit China, dan wacht ik toch nog even de tablets van de "grote" merken als Asus, MSI en Acer af. Ik vind het verschil gewoonweg te klein.kiddyl schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:07:
Prijs gaat denk ik 300-320 euro worden excl verzenden. Ligt aan de uiteindelijke inkoop, maar de Dreambook W7 is net uit en het exemplaar wat ik heb is een van de eerste productie versies. De prijs zal hopelijk nog iets zakken. Het verzendgewicht is niet zo hoog en kan vrij goedkoop verzonden worden.

[ Voor 14% gewijzigd door nathalia op 30-03-2011 16:03 ]
Mazda MX-30
Zou het leuk vinden als je in de top 5 de meest genoemde tablets zou noemen. Dat zou een hele verademing zijn denk ik.XanderDrake schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:21:
Zo, ik ben er weer. Was op vakantie.
Nieuw topic, nieuwe CPU lijst (kleine update, nieuwe TI chipset is nu snelste door zn GPU):
etc etc
Leuk man gatheren
Ik heb waarschijnlijk verkeerd gekeken. Wel heb ik iemand waarmee ik zaken doe gevraagd naar de prijs en wacht even op zijn antwoord.
Overigens lijkt het mij wijzer via Kiddyl te kopen, hij test ze voordat hij ze verstuurd. Zit je niet met een doa.
Een lage resolutie heeft absoluut voordelen met het spelen van spellen en de Ramos W10 met de CortexA9 was daarin zeer goed. Nu met de W7 via Market apps aan het installeren en kijken tot hoeverre de resolutie een probleem is. De Galaxy TAB heeft dit probleem ook natuurlijk.
Ben wel benieuwd wat dan de inkoopsprijs is voor een W7 Dreambook met 3G. Zeker zo'n EUR 60,- erbij?
Mazda MX-30
dus daar hebben we hier niks aan
de wifi only versie is dan weer wel interessant, wat zou die kosten?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Goed lezen, er is ook een Euro versie.JarlSX schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:20:
de 3G versie van de W7 is CDMA, zo te zien?
dus daar hebben we hier niks aan
de wifi only versie is dan weer wel interessant, wat zou die kosten?
Mijn marge is gelukkig veel lager dan hierboven wordt geschetst, maar ik probeer op 300 euro uit te komen als de prijs goed is voor de 3G + Wifi.
En wat gaat de Wifi-only versie dan eventueel kosten ?kiddyl schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:02:
Mijn marge is gelukkig veel lager dan hierboven wordt geschetst, maar ik probeer op 300 euro uit te komen als de prijs goed is voor de 3G + Wifi.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Is dat een resistief of capacitief scherm?Display Control: Multi-touch Touch screen, Virtual keyboard
Voor 300 euro met WiFi en 3G klinkt als een prima deal!
http://www.aliexpress.com...lt-in-3G-wholesalers.html
Dan is deze goedkoper inclusief verzenden:
http://www.aliexpress.com...ive-Screen-Cortex-A8.html
@Kiddyl krijg je een samenkopen van de grond met een W7?
Ik importeerde uit china een wits a81e die goed functioneert, een 8 inch freescale cortex a8, een doa teruggestuud en drie maand later een goede en 25 euro lichter. Een herotab m802 die redelijk functioneerde. Een tmd Mid van pandawill, gearriveerd met gebroken scherm, inmiddels zelf gefixt door nieuw touchscreen te plaatsen, bestelt bij pandawil. Eerst verkeerde gestuurd, toen de goede, 6 weken verder, extra kosten 22 dollar.
Vervolgens een kerstbestelling bij merimobiles, een herotab mid816 met metal back gekregen met een bar slecht scherm, de beschermende folie onder het touchscreen geplaatst. Weer teruggestuurd , 25 euro, en nu een herotab C8 laten sturen, is onderweg, met registered airmail aangezien ik inmiddels voor al mijn chinese clonen via dhl ook al zo'n 100 euro aan btw enz aan vadertje staat kwijt ben.
Tenslotte op alieexpress een paar weken geleden een haipad m7 (herotab C8) bestelt en ontvangen, die ook goed functioneerd.
Dus al met al heb ik het wel een beetje gehad met onze chinese vrienden en is de ipad die ik vorig jaar juli kocht bij mediamarkt het meest stabiele apparaat, maar minder leuk dan de android devices.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Tenslotte was ik vergeten te zeggen dat mij van alle apparaten die ik hierboven genoemd heb, inclusief ipad en galaxy tab, en allemaal met cortex a8, de 8 inch TMD Mid oftewel de herotab mid816 het best bevalt. Het is verreweg de snelste ( quadrant benchmark score plm. 1500) met zijn 1.2 Ghz S5PV210 hummingbird cpu plus powervr SGX540 ( powerhouse) gpu. De laatste zit ook in de ti dual core omap4430 en deze zit weer in de nieuwe blackberry playbook.
Ik heb even geen rekening gehouden met de schermen, die van de galaxy tab en de ipad natuurlijk vele malen beter zijn.
Maar we zijn tweakers die graag iets willen uitproberen... net zo lang dat het zo is zoals jij het wilt (in overleg met andere tweakers). De chinese "clone" tablets zijn meestal een samenraapsel van componenten die ook wel hier en daar in a-merken worden gebruikt (of over zijn.. vooral dit laatste kan er voor zorgen dat bepaalde kwaliteits issues zoals DOA zich voordoen). A-merken dwingen diezelfde chinese producenten af om specifieke componenten te gebruiken (en ze dwingen gelijk het alleenrecht af.. zie Ipad/iphone met retina en andere specs). Tzt is echter de techniek gewoon te vinden in die chinese clonen (ik denk ook ff aan de zte blade android gsm: kleine prijs voor een android gsm maar met goede specs die 1 jaar geleden alleen te vinden was in top-end android markt).
Daarom heb ik ook een ZTE Blade hiermee heb ik via Tethering toch 3G op mijn iPadquote: henkleerssenHeel verhaal
[ Voor 35% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-03-2011 22:32 ]
Kiddyl bekijkt eea. van te voren, geeft de mogelijkheden en beperkingen aan en als jij iets koopt krijg je het getest thuis.
Ik heb zat gekocht aan MP3, MP4 en wat al niet meer aan media devices waarvan sommige ook doa's waren, niet deden wat belooft ect. Als je eenmaal een betrouwbaar contact hebt levert je dat veel meer op dan je kost.
En ja, ik kan een iPad kopen (moet er niet aan denken) of een Galaxy Tab (daar denk ik wel aan) maar als ik dan lees over de Dreambook W7 dan vindt ik dat leuker dan de iPad of de Galaxy Tab. Waarom? Elke idioot heeft een iPad/iPhone, next best is een Galaxy S (heb ik) en een Galaxy Tab (wil ik ook), maar dan liever die W7.
Net even anders, even aparter dan de Opel Kadett onder de Tables (de iPad).
Nee, geen Apple basher maar de iPad en de iPhone zijn gewoon de gadgets van het gepeupel aan het worden.
en capacitief scherm natuurlijk erbij .. en dan voor rond de 200 euro...dat is nou ideaal.. Ik verwacht het alleen niet meer voor dit jaar.wessel99 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:32:
Zijn er buiten de xoom al goede tegra 2 tablets met een IPS scherm? Lijkt me een killer combinatie!
Ik denk dat dit überhaupt een utopie ishenkleerssen schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:34:
[...]
en capacitief scherm natuurlijk erbij .. en dan voor rond de 200 euro...dat is nou ideaal.. Ik verwacht het alleen niet meer voor dit jaar.
Voor onderstaande specs naar mijn idee een prima prijs voor een 7" tablet met Honeycomb. Dan koop ik geen Chinese kloon meer waar nog niet eens Honeycomb te vinden is.
Tevens de Iconia A500 (10", Honeycomb en Wifi) overal te pre-orderen voor EUR 499,- (leverbaar v.a. 20-4).
De A501 (10", Honeycomb en Wifi en 3G) voor EUR 599,- (leverbaar v.a. 18-5).
De W501 (10" en Windows 7) voor EUR 549,- (leverbaar v.a. 1-4).

[ Voor 35% gewijzigd door nathalia op 16-03-2011 11:52 ]
Mazda MX-30
Maar ik zou toch gaan voor de 101, deze heeft 3g aan boord.
Benieuwd wat de prijs hiervan wordt (staat niet op de site van Alternate)
De A101 heeft een adviesprijs van EUR 449,- dus ik denk/hoop dat deze voor EUR 399,- wordt aangeboden.
Maar als je al een Android telefoon met 2.2/2.3 hebt liggen, dan kan je toch gewoon tetheren?
Mazda MX-30
Wel jammer dat er geen (frontfacing) camera op zit, maar verder ziet het er netjes uit!
Kan ja, maar of het mag van je telco... (en dan weer of ze het wel zien etc etc)nathalia schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:02:
De A100 heeft een adviesprijs van EUR 399,- en wordt nu dus aangeboden voor EUR 349,-
De A101 heeft een adviesprijs van EUR 449,- dus ik denk/hoop dat deze voor EUR 399,- wordt aangeboden.
Maar als je al een Android telefoon met 2.2/2.3 hebt liggen, dan kan je toch gewoon tetheren?
de asus eee transformer!wessel99 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:32:
Zijn er buiten de xoom al goede tegra 2 tablets met een IPS scherm? Lijkt me een killer combinatie!
Asus transformer topic - deel 1
Angry Birds werkt prima en Robo Defense HD zit er prima uit op de volle resolutie. Andere spellen lopen iets langzamer dan op een vergelijkbare tablet met dezelfde chipset, maar dat komt door de hogere resolutie die 1,6x meer pixels bevat. Hetzelfde geld voor de Galaxy TAB. Kijkhoek is minder dan een tablet met IPS scherm die ik ook in de SK heb, maar door het handzame formaat niet een heel groot probleem. De horizontale kijkhoek is goed, zodat je met meerdere personen tegelijk kan kijken naar het scherm. Vertikaal is minder en vooral naar voren gekanteld iets minder.
Het scherm is uiteraard capacitief met multi-touch ondersteuning. Soms reageert het te snel, maar dat is even wennen.
Prijs gaat op 300 euro komen voor deze tablet. Ik kan alleen aan de 3G WCDMA versie komen op dit moment.
Waarschijnlijk ga ik dan toch voor de Tegra 2 en Honeycomb..... Iemand die me op andere gedachten brengt als ie alle specs op een rijtje ziet? De prijs van de W7 kan natuurlijk nog hoger worden, als je bij de voordeur nog even iets meer mag aftikken.....

Mazda MX-30
Gebruik nu een Folio 100 met een Tegra 2 (ook met een resolutie van 1024x600)1. Texas Instuments OMAP4430 (Cortex A9, snelste vanwege PowerVR SGX540 GPU met 50% hogere clock)
2. nVidia Tegra 2 / Tegra 250 (Cortex A9, snel vanwege multi-core package en zeer snelle Geforce GPU)
3..10 ..knip..
11. Freescale iMX515 (Cortex A8 op 800mhz, goede snelheid voor tablets, betaalbaar)
En ik ben bang dat de Freescale iMX515 toch wel een stuk trager is.
Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
En daarom zei ik gisteren, scoor zoals ik een galaxy tab van 1, 2 of 3 maand oud op marktplaats voor 350 tot 375 euro.Dan heb je t.o.v. de dreambook voor hetzelfde geld b.v. betere chipset imho( en op de chinese specs kun je niet altijd vertrouwen, de freescale kan zomaar 800 Mhz draaien en dan is de hummingbird zowiezo sneller) 2 camera's. 16 Gb i.p.v 8 Gb een betere batterij duur en misschien nog wel een paar dingen waaronder een betere garantie als je de aankoop bon hebt.nathalia schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:50:
Klinkt goed. Dat wordt dus een keuze tussen de Dreambook W7 en de Acer Iconia A100. Grootste verschil is dat de Acer een dual core processor heeft en op Honeycomb draait. De Dreambook W7 heeft als voordeel dat er 3G op zit.
Waarschijnlijk ga ik dan toch voor de Tegra 2 en Honeycomb..... Iemand die me op andere gedachten brengt als ie alle specs op een rijtje ziet? De prijs van de W7 kan natuurlijk nog hoger worden, als je bij de voordeur nog even iets meer mag aftikken.....
[afbeelding]
Sommige mensen schenen dat niet te begrijpen
[ Voor 8% gewijzigd door janesh op 16-03-2011 17:49 ]
Nee sorry, daar begin ik niet aan. Er zijn zo veel oem/chineese tablets die om de haverklap veranderen van naam, en nu beginnen ook de grote merken met allerlei variaties, het zou niet te doen zijn.migros schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:36:
Zou het leuk vinden als je in de top 5 de meest genoemde tablets zou noemen. Dat zou een hele verademing zijn denk ik.
Je mag blij zijn met dit lijstje
Ik zal hem erin stoppen! Hij is op 800mhz een stukje beter dan de Freescale iMX515, dankzij zijn Powervr GPU Dank je voor de heads up mbt deze chipset.joopdroid schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:36:
@ Xanderdrake (mooi lijstje btw) waar staat de TI OMAP3 3530 (Midnite 7,2") volgens jou?
Dé Chinapad voor onderweg dit hiero, de Galaxy Tab killer. Heel mooi spul, maar te duur voor mij...
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Dat kan ik je wel bevestigen. Volgens arm is cortex a9 vijfentwintig procent sneller dan cortex a8. En cortex a15 weer 40 procent sneller dan cortex a9..ArnoutV schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:09:
Volgens lijst van XanderDrake
[...]
Gebruik nu een Folio 100 met een Tegra 2 (ook met een resolutie van 1024x600)
En ik ben bang dat de Freescale iMX515 toch wel een stuk trager is.
Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
De tegra 2 is een dual core cortex a9 (1000 Mhz) en de i.mx515 een single core cortex a8 (i.h.a. 800 Mhz) dus........
Als je belangstelling hebt is hier het betreffende artikel afkomstig van arm zelf.
De Freescale chipset heeft een mooie sweetspot, erg goedkoop maar snel genoeg voor alles wat ik me kan voorstellen, als de support voor 1080p wordt verbetert tenminste. Maar dat laatste is softwarematig.
Even een stukje uit dat bovenstaande artikel waar ik persoonlijk erg treurig van wordt:
Gelukkig hebben we nVidia om een beetje druk op de pan te zetten.As a side note, the Cortex-A8 was launched back in October 2005, the A9 back in October 2007 and the A15 in September 2010. Products based on the Cortex A8 like the Qualcomm Snapdragon QSD8250 (which is found in HTC Desire, the Xperia X10 or the Dell Streak), were released THREE years after the ARM's official launch. The first Cortex-A9 products which were released 2.5 years afterwards
Maar waarom zou ik voor EUR 375,- een oude Galaxy Tab op Marktplaats kopen als ik een nieuwe Acer Iconia A100 voor EUR 349,- kan kopen?En daarom zei ik gisteren, scoor zoals ik een galaxy tab van 1, 2 of 3 maand oud op marktplaats voor 350 tot 375 euro.Dan heb je t.o.v. de dreambook voor hetzelfde geld b.v. betere chipset imho( en op de chinese specs kun je niet altijd vertrouwen, de freescale kan zomaar 800 Mhz draaien en dan is de hummingbird zowiezo sneller) 2 camera's. 16 Gb i.p.v 8 Gb een betere batterij duur en misschien nog wel een paar dingen waaronder een betere garantie als je de aankoop bon hebt.
Sommige mensen schenen dat niet te begrijpen
Galaxy heeft Android 2.2 terwijl de A100 al 3.0 Honeycomb heeft
Galaxy heeft single core processor terwijl de A100 een dual core Tegra 2 processor heeft
etc. etc.
Mazda MX-30
Zal wel aan mijn leeftijd liggen, ik heb minder tijd te gaan dan de meeste van jullie, maar ook aan de aard van het beestje.
En wat nVidia betreft, vergis je niet er zijn veel meer bedrijven bezig met arm licencies dan de meeste op dit forum weten, en jou quote laat toch zien dat het steeds sneller gaat.
Misschien wel omdat de Galaxy Tab een veel beter scherm heeft. Ik heb al heel wat schermen van Android tablets gezien en ze waren op de Galaxy Tab na allemaal ruk (= zeer slechte kijkhoek). Weet iemand inmiddels al wat voor scherm in Acer Iconia heeft?nathalia schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:23:
[...]
Maar waarom zou ik voor EUR 375,- een oude Galaxy Tab op Marktplaats kopen als ik een nieuwe Acer Iconia A100 voor EUR 349,- kan kopen?
Galaxy heeft Android 2.2 terwijl de A100 al 3.0 Honeycomb heeft
Galaxy heeft single core processor terwijl de A100 een dual core Tegra 2 processor heeft
etc. etc.
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Ja maar dit is allemaal vage toekomst muziek. 80% van de dingen die ze in dat filmpje laten zien vereist input devices (voornamelijk cameras en transmitters) die nog niet bestaan of geïmplementeerd kunnen worden. Noem jij eens iets wat je nu kan doen met een tablet dat je niet kan doen met een Freescale?janesh schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:27:
@ XanderDrake hoeveel hebben we nodig maar de omap5 in dit filmpje (had je allang gezien) is toch wel heel mooi.
Das dus ook mijn punt. Een Cortex A8 vanaf 800mhz is altijd vloeiend, je gaat het niet merken dat je 500mhz+ omhoog gaat met andere soorten processors.En het is maar wat je wil, en mij persoonlijk kan een computer en tablet niet snel genoeg reageren.
euhm ok? Ben je 75 jaar oud ofzo? Die dingen van het OMAP filmpje zou je wel kunnen doen binnen 2 jaar. Hell, de Nintendo 3DS heeft al een 3D stereoscopische camera en is vast langzamer dan een iMX515.Zal wel aan mijn leeftijd liggen, ik heb minder tijd te gaan dan de meeste van jullie, maar ook aan de aard van het beestje.
Oh ja, er zijn tientallen grote bedrijven met arm licenties en arm processors zitten in alles van magnetrons tot modems. Maar als nVidia niet was gekomen met Tegra hadden nu nog lang geen Cortex A9 apparaten. Ook al is A9 al 2.5jaar geleden gelanceerd.En wat nVidia betreft, vergis je niet er zijn veel meer bedrijven bezig met arm licencies dan de meeste op dit forum weten, en jou quote laat toch zien dat het steeds sneller gaat.
Absoluut niet.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 02:59:
[...]
Op z'n zachtst merkwaardig om eerst te kijken wat anderen hebben, of willen hebben om vervolgens daar een eigen non-behoefte op af te stellen.![]()
Doet mijn iPad voor 100% wat ik wil, nee absoluut niet, maar 95% komt aardig in de buurt.![]()
Vervolgens ontdekte ik al doende nog een heel pak toepassingen, waar ik intussen best tevreden over ben.
Maar dat ik mijn plezier ga verpesten door mij af te gaan vragen hoeveel miljoenen dit gadget nog meer gebruiken, nou nee dacht het niet.
Kraanwater is zoooo uncool vorige eeuw, ik zou er meteen mee stoppen als ik jou was.
Wat ik wel of niet wil hebben wordt niet/nooit bepaald door wat anderen hebben.
Het wordt bepaald door wat ik nodig heb en wat ik zelf van een bepaald product vindt.
Dit topic is niet om over Apple te discussiëren maar de houding van Apple is als die van een dictator.
Je koopt een product maar bent niet vrij om er mee te doen wat je wil.
Android geeft je die vrijheid wel.
En kraanwater is inderdaad uncool, ik drink wat ze in de 17de eeuw dronken ipv. water; Bier
Bron:
http://www.phonearena.com/phones/Acer-ICONIA-TAB-A100_id5234
http://www.megamobilecont...ons/Acer-ICONIA+TAB+A100/
De site www.tabletcommunity.de heeft een vergelijking gemaakt tussen 13 tablets. Ze hebben de tablets een score gegeven op basis van gewicht, vorm, display, processor, camera, connectiviteit, batterij en prijs. Zo is er een top 13 ontstaan.
De prijzen komen echter niet altijd overeen met de meest recente informatie. En ook hier zien we bij de Iconia Tab A100 een accu van 1530 mAh staan. Het is goed om te zien wat concurrenten er voor accu in stoppen. Het verschil is wel heel groot!
Maar toch grappig om het lijstje te zien:

[ Voor 53% gewijzigd door nathalia op 17-03-2011 09:45 ]
Mazda MX-30
Ik mag hopen dat 1530mAh een typfout is. Anders is het volgens mij gedoemd om te mislukken.beOnt schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:11:
Ik zie hier bij diverse websites dat de Acer Iconia Tab A100 maar een batterij heeft met een capaciteit van 1530mAh Als ik dit vergelijk met de samsung tab 7" die een 4000mAh heeft is dit toch wel een groot verschil. Voor mij is de batterij capaciteit één van de belangrijkste dingen bij aankoop van een tablet.
Bron:
http://www.phonearena.com/phones/Acer-ICONIA-TAB-A100_id5234
http://www.megamobilecont...ons/Acer-ICONIA+TAB+A100/

Mazda MX-30
Ik heb bij Kiddyl een 7" Tablet besteld voor mijn zoon..., en sinds gisteren heb ik een Samsung Galaxy TabVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 04:09:
Intussen heb ik wel de smaak te pakken en zal mijn volgende tablet absoluut een Android gaan worden.
Via mijn werk konden we er 1 kopen voor 150,-(!) en ik dacht waarom niet.
heb hem vannacht opgeladen, vanmorgen mijn sim er in en zo meteen rooten en wat Apps laden.
Als ik het (beperkte) onderzoek van een telecomboer mag geloven, wordt android tegenwoordig (ook) gekozen vanwege de gebruiksvriendelijkheid.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 04:09:
[...]
Ok, gelukkig maar, dan heb ik je verkeerd begrepen.![]()
De kracht van "de dictator" is zowel de kracht als de zwakte.
Apple heeft als innovator met 1 duidelijke leider + beslissingsbevoegdheid, duidelijk een voorsprong tegenover platformen die van allerlei vertragende relaties afhankelijk zijn.
Het nadeel is ook duidelijk, je kunt zelf maar marginaal dingen veranderen.
Aan de andere kant garandeert Apple met deze policy wel een consistente werking van hard- en software.
Als het goed is weet iedereen dat voor hij/zij eraan begint.![]()
Een digibeet geef ik zonder voorbehoud een iPad in handen, dat zie ik met Android nog niet zo snel gebeuren.
Intussen heb ik wel de smaak te pakken en zal mijn volgende tablet absoluut een Android gaan worden.
http://www.nu.nl/gadgets/...itters-heeft-android.html
Een redelijk simpele, maar toch goede review, vind ik.nathalia schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:27:
Een hands-on review van de Asus Eee Pad Slider: http://www.reghardware.co...blet_asus_eee_pad_slider/
[afbeelding]
Wat me wel verbaasde is de prijs: $400,-
Ik had 'm zeker op €600,- gedacht... Deze is zojuist wat hoger op mijn verlanglijst gekomen
Waarom kunnen producenten niet gewoon van de layout afblijven? Er zijn er maar heel weinig die een redelijke layout kunnen maken, de rest is vaak slechter dan wat Google zelf aanbiedt.
http://www.linuxfordevice...torola-Xoom-WiFi-Edition/
Ik ben aan het wachten op een fatsoenlijke, betaalbare (rond 450 euro) tegra 2 met Honeycomb...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat de Review versie nog op Android 2.3 draaide, wat nog altijd niet geoptimaliseerd is voor tablets. Met Honeycomb denk ik (hoop ik) dat de noodzaak voor custom UI's minder zal worden.XanderDrake schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:43:
Goede prijs en mooi gemaakt die EEE Slider tablet, maar de UI ziet er niet zo goed uit. Weer zelf gemaakt door Asus en zal de originele layout geheel vervangen zo lijkt het.
Waarom kunnen producenten niet gewoon van de layout afblijven? Er zijn er maar heel weinig die een redelijke layout kunnen maken, de rest is vaak slechter dan wat Google zelf aanbiedt.
Dat neemt overigens niet weg dat de meeste fabrikanten dit nog zullen blijven doen. Het is toch een manier om je te differentiëren van de massa.
Verwijderd
Een gokje: Ze willen een eigen marktapp en verstoppen dat in die nieuwe schil.XanderDrake schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:43:
Goede prijs en mooi gemaakt die EEE Slider tablet, maar de UI ziet er niet zo goed uit. Weer zelf gemaakt door Asus en zal de originele layout geheel vervangen zo lijkt het.
Een mooie uitgebreide lijst, waarvoor hulde.XanderDrake schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:21:
Echter vind ik 't persoonlijk wel wat gevaarlijk om een genummerde lijst te geven. Zonder benchmarks zou ik enkel onderscheid maken tussen cores (ARM9, ARM11 en Cortex A8/A9).. De exacte volgorde hangt maar net af van de toepassing, software, clocks en overige (optionele) features (Tegra mist bv. NEON-extensies)..
(Eigenlijk vat je het zelf ook al samen onderaan je post)
Kleine correctie mbt. de OMAPs: OMAP3530 heeft een max. clock van 720 MHz volgens de specs (er is ook een oudere 600 MHz revisie, aldus TI) - 800 MHz is unsupported. Daarnaast heeft 'ie een SGX530 aan boord (dus niet de 540).
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat de uiteindelijke versies van de eee tablets van Asus met originele ui van Honeycomb uitgerust worden.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:29:
[...]
Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat de Review versie nog op Android 2.3 draaide, wat nog altijd niet geoptimaliseerd is voor tablets. Met Honeycomb denk ik (hoop ik) dat de noodzaak voor custom UI's minder zal worden.
Dat neemt overigens niet weg dat de meeste fabrikanten dit nog zullen blijven doen. Het is toch een manier om je te differentiëren van de massa.
Graag gedaan. Zou mooi zijn als deze in zijn geheel in de OP komt, maar we zien welThralas schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:02:
Een mooie uitgebreide lijst, waarvoor hulde.
Ik baseer de lijst grotendeels op benchmarks, in ieder geval de top 10 sowieso. Het is een beetje natte vinger werk, maar over het algemeen is Tegra 2 bijvoorbeeld sneller dan Hummingbird, en heb ik die nieuwe TI OMAP bovenaan gezet omdat die sneller is in benchmarks dan de Tegra 2.Echter vind ik 't persoonlijk wel wat gevaarlijk om een genummerde lijst te geven. Zonder benchmarks zou ik enkel onderscheid maken tussen cores (ARM9, ARM11 en Cortex A8/A9).. De exacte volgorde hangt maar net af van de toepassing, software, clocks en overige (optionele) features (Tegra mist bv. NEON-extensies)..
Andere meer onbekende chipsets waar niet veel benchmarks van beschikbaar zijn rank ik op basis van ervaringen van gelijkwaardige andere chipsets.
Die 800mhz wordt misschien niet ondersteund maar dat is geen reden om de snelheid niet te listen. Er wordt regelmatig overclockt, zie ook die Samsung S5PV210, en dus zal je in de praktijk deze snelheden terug vinden. Het is dus vooral een lijst om je in de praktijk verder te helpen.Kleine correctie mbt. de OMAPs: OMAP3530 heeft een max. clock van 720 MHz volgens de specs (er is ook een oudere 600 MHz revisie, aldus TI) - 800 MHz is unsupported. Daarnaast heeft 'ie een SGX530 aan boord (dus niet de 540).
De GPU zal ik aanpassen.
Fantastisch om te zien wat een community er op XDA ook voor te vinden is, voor mij zeker een "selling point" t.o.v. een Nook of welke toekomstige tablet dan ook.
Joop
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Uiteindelijk komt dat neer op de vraag of er een driver voor is.joopdroid schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:34:
Algemene vraag over android tablets: is het mogelijk met een externe Wlan antenne de ontvangst te verbeteren? Als voorbeeld zoiets als deze: http://2com.nl/shop/12,0,Wlan-USB.html (beslist niet bedoeld als reclame!)
Joop
Of laat ik bij het begin beginnen.
De wireless chip in een tablet zit IN het tablet. De antenne van het tablet ook. Wil je dus een betere antenne, dan zul je deze draden op een manier vanaf de wireless chip naar buiten moeten krijgen en vervolgens hier een beter antenne op zetten. Een klus welke niet zomaar geklaard is en al helemaal onmogelijk is zonder hevige modificatie, solderen, etc. Geen optie naar mijn mening.
De link welk jij doorgeeft gaat over USB wireless dongles met daaraan een grote antenne. Dat is mogelijk wanneer je tablet of eerder je OS hier ondersteuning voor heeft. Hiervoor moet je ten eerste een HOST USB poort op je tablet hebben, zodat je daarmee apparaten kunt aansluiten. Zoals bijvoorbeeld een memory stick of keyboard.
Vervolgens komt eigenlijk de belangrijkste vraag, eentje welke je bij alle hardware welke je wens te gebruiken moet afvragen. Zijn er drivers aanwezig voor Android welke dit type apparaat/chip bedienen. Dat gedeelte werkt eigenlijk hetzelfde als met een PC met windows. Je moet een driver hebben, anders gaat het niet werken. In tegen stelling tot windows heeft Android standaard niet allerlei algemene drivers in zich voor specifieke chips. Een USB geheugenstick of keyboard kan via een algemene driver aangesproken worden, hiervoor hoeft een specifieke chip niet ondersteund te worden. Maar iets als een 3G dongle of wireless dongle geld dat niet voor.
Dus, ga op zoek naar android drivers op ARM voor de chips in de WiFi dongle (waarschijnlijk realtek, en die heeft ze niet) en je hebt kans (als je je ROM aangepast krijgt) dat het gaat werken.
Over het algemeen, met alle hardware buiten je tablet welke je wenst te gebruiken, ga er maar vanuit dat het niet gaat werken. Voor sommige zaken (keyboard, memorystick) bestaan algemene drivers en dan kun je geluk hebben, maar verder... helaas. Zo zijn er ROM's waarin muis support mee geleverd word, etc.
Dan als laatste over de wireless antenne of dongles welke je voorstelt. Geinige dingen, maar in de praktijk niet altijd even nuttig. De specs zijn verder ook gruwelijk overdreven. Uiteindelijk komt het allemaal uit china en kun je het wellicht uiteindelijk beter daar (dealextreme?) bestellen dan hier. Voor de gein ook ooit zo'n ding gekocht en je hebt er meer ontvangst mee dan je standaard antenne, maar never nooit niet wat ze bij de specs neer zetten. Wel altijd gave kreten op de doos "Using the power of invisible". Oh yeah!
[ Voor 10% gewijzigd door Quindor op 21-03-2011 12:28 ]
zijn zat nieuwssites/blogs te vinden via google, zoveel dat er niet echt eentje tussenuit springt. ben vooral geïnteresseerd in de komende android 3.0 tablets.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 84% gewijzigd door pven op 21-03-2011 19:56 ]
Wat ik me wel afvraag: in hoeverre is een Android-tablet (maar die vraag zou je ook voor een Ipad kunnen stellen) geschikt om bestanden vanaf je netwerk te bekijken? Dan denk ik aan het bekijken van een afbeelding die op een NAS of WHS staat maar ook (zakelijk) aan het bekijken van een pdf of Word-document op een Windows Small Business server. Zijn daar speciale Apps voor?
Android kan gewoon via een file browser een samba share benaderen, en dan kan je dus met de bijbehorende applicatie (adobe, mediaspelers etc..) de bestanden openen. Voor zover ik weet ondersteund ios geen samba shares, en ben je met een ipad dus afhankelijk van je computer (of email/picassa/flickr etc..) om mediabestanden te benaderen.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Hartelijk dank, een helder verhaal, het driver gedeelte vermoede ik al.Quindor schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:25:
[...]
Enkele voorwaarden:
een HOST USB poort op je tablet hebben,
Vervolgens komt eigenlijk de belangrijkste vraag, eentje welke je bij alle hardware welke je wens te gebruiken moet afvragen. Zijn er drivers aanwezig voor Android welke dit type apparaat/chip bedienen.
Dus, ga op zoek naar android drivers op ARM voor de chips in de WiFi dongle (waarschijnlijk realtek, en die heeft ze niet) en je hebt kans (als je je ROM aangepast krijgt) dat het gaat werken.
Dan als laatste over de wireless antenne of dongles welke je voorstelt. Geinige dingen, maar in de praktijk niet altijd even nuttig. Uiteindelijk komt het allemaal uit china en kun je het wellicht uiteindelijk beter daar (dealextreme?) bestellen dan hier.
Een reeds bestelde tablet zal mijn eerste Android ervaring worden voorheen altijd Symbian telefoons gehad.
Ik ben al tijden op de market aan het kijken naar de app mogelijkheden maar er is geen beginnen aan:
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/14174 bijna 300.000 apps!! En waar gaan al die apps over??
Ik ben bang dat ik moet wachten op een ontwikkelaar die de benodigde drivers gaat maken, en moet dan eerst vraag naar komen...
Bart smit en intertoys hebben nu bijde een 7 inch tablet in de winkel liggen.
Allebij houden ze dit weekend actie. Die van intetoys is met webcam en kost officieel € 199, maar dit weekend dus €100. Die bij bart smit is zonder cam, lijkt er verder sprekend op. Kost normaal € 149 en dit weekend € 89. Hiermee is Het zogenaamde kruidvat tablet een feit:)
Heelaas worden afgezien van een afbeelding in de folder en de webshop geen merknamen of processor getoond. Wel word beweerd dat ze zelfs .mkv kunnen afspelen, maar hoe t m zit met zaken als flash staat dr niet bij:(
Voor de rest, sja standaard specs. Microfoon. 4 gig opslag, uitbreidbaar met micro md tot 32 gig, resistief, wifi. Klanten zijn er wel redelijk positief over wat score betreft, maar echt revieuws staan dr ook niet bij.
Oh en hij ze draaien android 2.2
Ik kan er buiten de folders de en de webshops verder op t net nog niks van vinden.
Edit. Even nog de link van de webshop met daarop de tablet.
http://www.bartsmit.com/t...oid-2-1-besturingssysteem
Kans groot dat je kinderen straks eerder met een tablet rondlopen dan je zelf:)
Ik wacht natuurlijk braaf tot ze nog maar €45 kosten...
[ Voor 19% gewijzigd door verleemen op 21-03-2011 20:05 ]
The freedom of saying E=MC3
Met 4GB internet geheugen!verleemen schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:50:
En ja hoor, het is begonnen!
Allebij houden ze dit weekend actie. Die van intetoys is met webcam en kost officieel € 199, maar dit weekend dus €100. Die bij bart smit is zonder cam, lijkt er verder sprekend op. Kost normaal € 149 en dit weekend € 89. Hiermee is Het zogenaamde kruidvat tablet een feit:)
Heelaas worden afgezien van een afbeelding in de folder en de webshop geen merknamen of processor getoond. Wel word beweerd dat ze zelfs .mkv kunnen afspelen, maar hoe t m zit met zaken als flash staat dr niet bij:(
Voor de rest, sja standaard specs. Microfoon. 4 gig opslag, uitbreidbaar met micro md tot 32 gig, resistief. Klanten zijn er wel redelijk positief over wat score betreft, maar echt revieuws staan dr ook niet bij.
Oh en hij ze draaien android 2.2
Ik kan er buiten de folders de en de webshops verder op t net nog niks van vinden.
Ik gok dat het een rockchip 2818 tablet is met 256MB geheugen (nodig voor 2.1).
Die suffe flash-gebaseerde e-folders doen het bij mij trouwens in Chrome allemaal niet (bijv. de intertoys folder), erg irritant.. blijven allemaal op 100% hangen.
[ Voor 5% gewijzigd door brama op 21-03-2011 20:08 ]
Raar, bij mij (onder ubuntu 10.10, met chrome) doet ie het welbrama schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:06:
Die suffe flash-gebaseerde e-folders doen het bij mij trouwens in Chrome allemaal niet (bijv. de intertoys folder), erg irritant.. blijven allemaal op 100% hangen.
je mist er overigens weinig aan, dat intertoys ding is een standaard apple-look-a-like dingetje en je kan niet ver genoeg inzoemen om de specs in de folder enigszins te lezen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
De specs...android 2.2/7" capacatief scherm/512MB/SAMSUNG S5PV210Cortex A8 1ghz (overklokbaar naar 1,2ghz)..
ik mag eigenlijk niet meer twijfelen .. maar het schijnt dat die een probleembje heeft met veranderende MAC adressen.. en aangezien ik hier een MAC filtering doe.. tja..
Nou .. meestal kopen ze wat oude partijen op .. en vaak is het ook nog eens zo dat het plaatje in de folder niet overeenkomt met wat je daadwerkelijk krijgt.. qua specs zal het overeenkomen met wat ik net weer op dealextreme heb gezien.. en daar is het dus goedkoper..verleemen schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:50:
En ja hoor, het is begonnen!
bla
Kans groot dat je kinderen straks eerder met een tablet rondlopen dan je zelf:)
Ik wacht natuurlijk braaf tot ze nog maar €45 kosten...
Die is wel lekker voor dat geld, jammie.henkleerssen schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:02:
ik zag net bij dealextreme een Herotab C8/Dropad A8 voorbij schuiven..142 euro. wow.. dat is zonder verzendkosten.. terwijl bij de Merimobiles dezelfde 165 euro is.. en dan moet je verzendkosten nog betalen.. tja
De specs...android 2.2/7" capacatief scherm/512MB/SAMSUNG S5PV210Cortex A8 1ghz (overklokbaar naar 1,2ghz)..
ik mag eigenlijk niet meer twijfelen .. maar het schijnt dat die een probleembje heeft met veranderende MAC adressen.. en aangezien ik hier een MAC filtering doe.. tja..
Dat probleem met die Mac-adressen is opgelost in 1 van de laatste Rom's. Geen zorgen dus.henkleerssen schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:02:
ik zag net bij dealextreme een Herotab C8/Dropad A8 voorbij schuiven..142 euro. wow.. dat is zonder verzendkosten.. terwijl bij de Merimobiles dezelfde 165 euro is.. en dan moet je verzendkosten nog betalen.. tja
Ik heb hem besteld voor mijn zoon via Kiddyl, alleen nu wil hij een Dreambook W7.....
[ Voor 4% gewijzigd door i2Paq op 21-03-2011 22:54 ]
Je krijgt bij Bart Smit en Intertoys wel een jaar nederlandse garantie. Dus geen gedoe met tablets die maar een maand mee gaan of die niet werkend aankomen, want daar moeten ze iets aan doen (als het goed is). De vraag is of dat de extra 25 euro waard is.henkleerssen schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:06:
[...]
Nou .. meestal kopen ze wat oude partijen op .. en vaak is het ook nog eens zo dat het plaatje in de folder niet overeenkomt met wat je daadwerkelijk krijgt.. qua specs zal het overeenkomen met wat ik net weer op dealextreme heb gezien.. en daar is het dus goedkoper..
Verwijderd
Als je een tablet aanschaft met Android 2.1, kan je deze dan updaten naar 2.2? Kan dat officieel of moet je hem dan rooten?
Bedankt!!
Ligt aan meerdere factoren, waaronder CPU snelheid en of iemand een custom Rom heeft gemaaktVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:08:
Even vraagje.
Als je een tablet aanschaft met Android 2.1, kan je deze dan updaten naar 2.2? Kan dat officieel of moet je hem dan rooten?
Bedankt!!
daar had ik me nog niet in verdiept.. thanx.. de twijfel is weg..i2Paq schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:53:
[...]
Dat probleem met die Mac-adressen is opgelost in 1 van de laatste Rom's. Geen zorgen dus.
Ik heb hem besteld voor mijn zoon via Kiddyl, alleen nu wil hij een Dreambook W7.....
Let wel op dat de roms nog niet helemaal 'af' zijn. Zo lees ik op slatedroid dat apps geheugen blijken te lekken waardoor ze freezen (dolphin HD, Angry Birds). Lijkt een probleem van de tablet te zijn.henkleerssen schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:40:
[...]
daar had ik me nog niet in verdiept.. thanx.. de twijfel is weg..
Dus er zal wel wat getweak bij komen kijken met regelmatige firmware-updates. Just sayin'!
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.