Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Bedankt alvast voor de reply met de nodige links enz :)
Eerste chinese tablet was een yuandoa n101 ofzo maar retour gestuurd wegens onstabiel.
Dan een ander 1tje besteld waarvan ik de naam niet meer weet, deed het goed tot hij kennis had gemaakt met de grond :-(

Zal me er terug een beetje in moeten verdiepen om custom rom's enz te installeren.

Tablet is blijkbbar al verstuurd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 684617

Iemand die kan helpen?
Ik zoek een simpele tablet om wat spotify af te spelen, wat te facebooken, youtuben, eventueel een filmpje van dropbox te bekijken.

Cru gezegd:
Een simpele tablet om op te zetten terwijl ik in mijn fitness zit te trainen.
Daarnaast hoogstens de krant te lezen ofzo :)

• shevchenko
Tabletje binnen en eerste indruk is echt wauw.
Stevig, direct opstarten, geen bloatware of andere dingen.
Android versie-5.0, als die blijft goed draaien enz is dit echt een topper hoor, toch voor casual gebruik.

Eventueel kijken voor de kleinste een x80 aan te schaffen voor haar verjaardag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:09
Hier ook een Teclast X98 Air III binnengekregen van Gearbest, maar dan uit het UK warehouse.

Helaas stond de Chinese bloatware ROM er nog op, dus heb ik meteen de clean ROM van hierboven erop gezet.

De tablet voelt vlot en stevig aan, maar ik heb toch nog wel wat probleempjes:
  • Sommige apps in de Playstore zijn incompatible, zoals een aantal games van King, maar bijv. ook Google+.
  • Voor sommige apps is de oplossing van het issue hierboven de app Market Helper, maar bijv. de 9292 app krijg ik helemaal niet aan de praat, ook niet via een losse APK.
  • Facebook en de Chrome browser crashen na opstarten als ik ze via de Play Store installeer. Oplossing voor deze twee is handmatig de x86 versie downloaden van apkmirror. De arm versie geeft blijkbaar problemen.
  • De Google+ app krijg ik helemaal niet aan de praat, ook niet via de losse APK (x86 en arm beide geprobeerd).
Al met al kost het dus wel wat moeite om e.e.a. goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
Had ook eerst probleem met google+, bleek niet compatibel via de play store.
Dan maar via google chrome ingelogd op de google+.
Maar opeens vandaag kreeg ik de melding om google+ te installen en dit gedaan, werkt nu zonder problemen. Raar maar waar.

Beta versie van chrome werkt zonder problemen, via play store.

Facebook, skype werken allebei, ook via play store.

Build nummer bij mij is V1.00_20151204
Kernel-versie is 3.10.2 van 7dec. 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand die tips of aanraders heeft?
Anoniem: 684617 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:57:
Iemand die kan helpen?
Ik zoek een simpele tablet om wat spotify af te spelen, wat te facebooken, youtuben, eventueel een filmpje van dropbox te bekijken.

Cru gezegd:
Een simpele tablet om op te zetten terwijl ik in mijn fitness zit te trainen.
Daarnaast hoogstens de krant te lezen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
Anoniem: 684617 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:32:

[...]
Een beetje eigen inzet wordt dan ook wel verwacht, wat heb je zelf al gevonden?
Er komt hier vrij veel langs, met dergelijke basistaken die op vrijwel iedere tablet oan kies je dan toch een bekende naam die hier veel langs komt, waarvan bekend is dat deze goed is en dus prima gebruikt kan worden voor de door jou genoemde zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Anoniem: 684617 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:32:

[...]
Gewoon goedkoop dingetje van een paar tientjes met een Allwinner chipje. Geloof dat ze nu bij de A33 zijn.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:09
Mr Magic schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:38:
De tablet voelt vlot en stevig aan, maar ik heb toch nog wel wat probleempjes:
Goed, een aantal problemen bleek ik dus zelf veroorzaakt te hebben door die Market Helper app te gebruiken. Dan worden nl. van sommige apps zoals Facebook en Chrome de verkeerde versie gedownload (arm i.p.v. x86) en dan werkt het niet :)

Facebook en Chrome heb ik nu gewoon aan de praat via de Play Store. Sommige apps (bijv. Candy Crush Saga, Bubble Witch Saga 2, maar ook RTL XL) zijn niet via de tablet te installeren, maar wel als je ze pusht vanaf de Play Store website.

De clean ROM bevat helaas geen werkende Contacts app en de versie in de Play Store is alleen voor Android 6.0. Ik heb echter via Root Explorer de Contacts app van de Mirek ROM kunnen kopieren en dat werkt nu ook.

Blijft over dat ik de apps Google+ en 9292 met geen mogelijkheid geinstalleerd krijg. Ik heb voor nu maar even linkjes naar de websites op het startscherm gezet.

@shevchenko: Ik vraag me af hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de Google+ app te installeren, want dat lukt hier dus echt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:15:
[...]

Een beetje eigen inzet wordt dan ook wel verwacht, wat heb je zelf al gevonden?
Er komt hier vrij veel langs, met dergelijke basistaken die op vrijwel iedere tablet oan kies je dan toch een bekende naam die hier veel langs komt, waarvan bekend is dat deze goed is en dus prima gebruikt kan worden voor de door jou genoemde zaken?
Omdat ik er misschien geen ruk van ken?

Qua smartphones heb ik me wel al lang ingelezen voor chinese merken. Blijkt dat de ietwat deftige merken totaal anders zijn en ik er gewoon ook veel minder over kan vinden.

Gewoon een simpel toestelletje waar ik na 1j geen last heb van haperingen zeg maar is goed.
Ik zag hier o.a. die Teclast 98 III passeren maar tegelijk zijn er varianten van 70€ (gearbest) met o.a. windows & android.

Daarmee, 'k vermoed dat men hier wel wat beter kan inschatten welke de kwalitatievere merken/modellen zijn.

Er is nogal een groot prijsverschil tussen de Xiaomi (ken ik dan van de smartphones) MiPad 2 en de goedkope Teclast of CHuwi van 70€.

Ook handig als het van een EU warehouse kan komen aangezien je voor een tablet er vaak aanhangt (las ik hier toch ook).

Ook zijn er amper topics op't eerste zicht over die Chinese merken zelf, vandaar de simpele open vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 00:45
Dit topic is echt véél te groot om effectief te doorzoeken, dus dan maar even zo:

Ik wil binnenkort gebruik gaan maken van een Behringer XR18, een mengtafel die geen fysieke control interface heeft, maar volledig via tablet/pc te bedienen is. Uit kosten overweging neig ik sterk naar een Android tablet om te gebruiken met de Behringer, echter heb ik er een paar eisen voor waar ik zo niet uit kom:

- 5 GHz WiFi ondersteuning (absolute must ivm stabiliteit)
- 9.7" schermformaat (nice to have ivm afmetingen app en iPad microfoonstatief-houder die ik al heb)
- Lage touch-latency
- Max 200 euro

Nou kom ik via de bekende sites uiteraard wel 9.7" tablets tegen (vind persoonlijk de Cube Talk 9X er prima uitzien qua specs en uiterlijk), echter hebben deze veelal geen 5 GHz ondersteuning en is er geen manier om daar op te filteren.

Los daarvan zijn er erg veel tegenstrijdige verhalen op internet te vinden aangaande de onbekende merken, van uiterst lovend tot totale afbraak. Zodoende is mijn vraag eigenlijk: Wat voor opties zijn er binnen mijn eisenpakket?

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55
Hi
Radiance schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:34:
Ik ben aan het kijken naar een goedkope tablet voor de kinderen van m'n vriendin.
Nu werken die budget tablets van een paar 10tjes bij de Mediamark etc niet echt heel erg lekker dus ik ging eens op zoek naar Chinee tablets en of dat nou ook echt wat is.

Nu is mijn oog op de Teclast-P80h gevallen.
http://m.banggood.com/Tec...5_1-Tablet-p-1009392.html

Heeft er iemand ervaring met deze tablet?
Ik zag het merk hier wel al voorbij komen en een aantal reviews zijn positief wat prijs/kwaliteit betreft.
Hier een P80h voor de kids. Doet het prima en is nu te bestellen bij banggood voor 49 euro. Voor dat geld is hij echt prima. Weinig/geen bloatware. Bijna stock OSAP ROM. Alleen launcher van teclast is niet heel erg soepel dus heb de asus launcher geïnstalleerd.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
shevchenko schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:08:
Tabletje binnen en eerste indruk is echt wauw.
Stevig, direct opstarten, geen bloatware of andere dingen.
Android versie-5.0, als die blijft goed draaien enz is dit echt een topper hoor, toch voor casual gebruik.

Eventueel kijken voor de kleinste een x80 aan te schaffen voor haar verjaardag.
  • bevalt de tablet je nog steeds goed?
  • nog rare bugs?
  • draai je nu een custom rom?
  • hoe goed is het bereik van de wifi?
Ik twijfel tussen deze [teclast x98 air III] en een niet china tablet [lenovo A10-70F]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Lenovo is ook Chinees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Een chinees met westerse ondersteuning dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
_hein_ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:58:
[...]
  • bevalt de tablet je nog steeds goed?
  • nog rare bugs?
  • draai je nu een custom rom?
  • hoe goed is het bereik van de wifi?
Ik twijfel tussen deze [teclast x98 air III] en een niet china tablet [lenovo A10-70F]
Draait nog altijd de rom zoals ik hem ontvangen heb.
Durft wel eens haperen en nog van die kleine dingen maar gewoon even de aan en uit knop aantikken en je kunt er weer tegenaan.
Voor die prijs kun je zeker niet klagen. Vorige tablets waren rond de 200€ en voorzien van een chinese proc, deze van Intel is toch duidelijk veel beter.
Wifi bereik binnen beneden is 100%, boven binnen gaat er een streepje af en buiten op einde van de tuin, 30m van de modem/router nog altijd 3 streepjes :)
Vorige tablets waren de helft minder van bereik.
Dus uiterst tevreden met deze tablet, zeker prijs kwaliteit.
Maar iedereen heeft ook zijn eigen gebruiken voor een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
shevchenko schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:47:
[...]

Draait nog altijd de rom zoals ik hem ontvangen heb.
Durft wel eens haperen en nog van die kleine dingen maar gewoon even de aan en uit knop aantikken en je kunt er weer tegenaan.
Voor die prijs kun je zeker niet klagen. Vorige tablets waren rond de 200€ en voorzien van een chinese proc, deze van Intel is toch duidelijk veel beter.
Wifi bereik binnen beneden is 100%, boven binnen gaat er een streepje af en buiten op einde van de tuin, 30m van de modem/router nog altijd 3 streepjes :)
Vorige tablets waren de helft minder van bereik.
Dus uiterst tevreden met deze tablet, zeker prijs kwaliteit.
Maar iedereen heeft ook zijn eigen gebruiken voor een tablet.
bedankt, ik ga de gok wagen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

dutchgio schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:08:
Ben voornamelijk actief in het Chinese smartphone topic, maar nu ook in het bezit van een 'exotische' tablet. ;)
De Chuwi Hi8. Geen onbekende hier meen ik.
Het formaat is wennen, ben een iPad gewend, maar voldoet erg goed.
Die gebrekkige schermen met onwerkbare lage resolutie zijn er nu wel uit, dit is een heuze 'retina' HD scherm. >:)
Android én Windows 10 is wel leuk om eens in z'n werk te zien, en je kunt kiezen wat je het liefst gebruikt.

Heb er ook meteen een review van geschreven, die is hier te vinden:
productreview: Chuwi HI8 Wit review door dutchgio
Paar maandjes verder...

Hoe is het nu met de Chuwi Hi8? Nog tevreden, of zou je 'm afraden?

Ben aan het twijfelen tussen deze en de OndaV820 voor de kinderen.

Verschillen:
Onda V820wChuwi Hi8
CPUZ3735F / 1.3GHz,Quad CoreZ3736F / 2.16GHz,Quad Core
SchermCapacitive (10-Point)MagicColor Panel
Resolutie1280 x 800 (WXGA)1920 x 1200 (WUXGA)
Micro HDMIYes-
Gewicht0.334KG0.304 kg
Prijs€ 70€ 85

Voor de € 15,- meer neig ik naar de Hi8 (lichter, hogere resolutie en snellere CPU).
Hij zal wel iets sneller leeg zijn dan de Onda hierdoor.

Liefst zou ik een soortgelijk tablet willen, maar dan met Lollipop of zelfs Marshmallow, maar die kan ik niet vinden. Zouden deze updates krijgen, of is dat eigenlijk niet/nooit te verwachten?

edit: Heb alleen zitten kijken op gearbest en dan in EU warehouses. Dan mis je er wel een paar.... :)

Teclast P80h
Cube iwork8

Pff, nog niet eenvoudig om een keuze te maken.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 26-03-2016 16:48 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nog altijd tevreden. Heb hem zelf niet meer in gebruik, overgedaan aan familie, maar die gebruikt hem nog altijd dagelijks. Prima tablet. De batterij is inderdaad geen wonder, dat komt door de hoge resolutie wat je niet veel ziet bij tablets van dit prijspeil. Het scherm is dan ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:38
albino71 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:08:
[...]

Paar maandjes verder...

Hoe is het nu met de Chuwi Hi8? Nog tevreden, of zou je 'm afraden?
Mijn kinderen kijken heel veel naar de Chuwi HI8. Voor hun is het een geweldige tab, want ik maak me niet zo druk over smerige vingers of het laten vallen van de tab. Netflix, YouTube en Domoticz draaien perfect op de tab. Hij voel nog redelijk snel aan.

Maar als het je main tab is dan zou ik hem wel voorbij laten gaan. Of je hebt het geld niet om duurder te kopen. Hij is licht, snel en kost zeer weinig, maar daar heb je het ook mee gehad. Batterij is slecht, scherm is goedkoop, geluid is niet om aan te horen en bij lang gebruik heb je gewoon een warmhoudplaat in je hand. Even geprobeerd om Windows te gebruiken, maar dat werkt zonder toestenbord en muis best slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bedankt heren!

Tja, ik zoek er eigenlijk twee, voor de kinderen, en we willen max. 100,- per tablet uitgeven.

Ze hebben nu respectievelijk een FNF iFive Mini3 en een Alcatel Pop 8.
Deze draaien allebei op JellyBean en bij wat meer apps krijgen de kinderen deze erg tam.

Uiteraard krijgen ze alles tam als je ze hun gang laat gaan, dat vertel ik ze ook regelmatig en als ik even een opschoon actie hou, dan lopen ze weer prima. Als ik er over nadenk, hoeven ze nog niet eens echt vervangen, maar goed....

Ik zat ook al te kijken naar een 2e hands Nexus 7, maar goed, dan ben je ook weer een device van 3+ jaar binnen aan het halen. Keuzes....

Misschien nog even wachten op een leuke 7 of 8 inch met Marshmallow.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

De Yarvik Noble 97ic laadt niet meer op, niet via USB en niet via de laadaansluiting :( Ik heb 'm nu open liggen maar vrees dat het niets meer gaat worden. Ik dacht dat deze Yarvik toch wel goed was, maar dat was ijdele hoop lijkt het.
Nu maar een andere zoeken, maar de chinese tablets lijken alleen maar naar verhouding duurder geworden te zijn. 8)7 Ik heb voor mijzelf bijna 2 jaar gelden een Cube Talk 9x gekocht voor $197 (€160 euro), nu zijn ze nog steeds vanaf 160€. Ik had de hoop dat ze na zo'n tijd wel flink wat goedkoper waren geworden. Het is nog steeds een top tablet namelijk.

Ik denk dat het toch maar een Teclast P80H gaat worden, betaalbaar en een goede performance lijkt het.

Tenzij iemand de top-tip van 1 april 2016 heeft ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ovaal op 01-04-2016 23:56 . Reden: prijzen/typo ]

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 16:37

Gwannoes

Solderen moet je leren

De dollar is weer duurder geworden, en daarmee de elektronica uit China ook.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou graag mijn domme TV slimmer willen maken en mijn thuis video's op de pc vanaf de bank willen afspelen op de TV.

Heb eens flink rondgekeken en dacht eerst aan Plex icm met een chromecast en een windows tablet. Maar dan moet je volgens mij geld betalen voor de tablet-app. Idem bij Android en iOS. Zou dat graag gratis willen en nu hoop ik dat dit werkt:

Chromecast icm met een android tablet, waarop ik deze app installeer: Videostream for Google Chromecast. (Bron)

Ben ik er dan of moet ik nog een gratis media server op de pc draaien bijv. ?
Denk dat ik geen dure tablet nodig heb, maar voorkeur gaat wel uit naar eentje met een goede accu.
Is dit een leuke tablet voor mijn doel ? http://www.banggood.com/C...-4_4-Tablet-p-938032.html

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Meest simpel:
Chromecast aan de TV en streamen vanaf de PC (screencast).

Betere oplossing:
Map met media sharen (Samba - SMB), een raspberry pi met kodi achter de tv.

De Pi kan alleen niet screencast aan. Wil je dat, dan moet je toch een chromecast.

De tablet voegt eigenlijk niets toe aan wat je wil bereiken m.i..

Nog beter:
NAS in de meterkast, PC uit (stroomverbruik!), een RPi achter de TV.
Toastje en een goed glas wijn er bij en genieten van je media :)

[ Voor 18% gewijzigd door albino71 op 04-04-2016 11:16 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tablet voegt niets toe? Dacht dat ik dan vanuit mijn luie stoel de pc opdracht kan geven de film af te spelen op de tv ;)

Blijf de PC als media center gebruiken, die staat toch al 24/7 aan, een nas heeft voor mij totaal geen nut.

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 04-04-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

24/7

En hoeveel watt verstookt die?

Reken ik ff uit wat dat je kost aan stroomkosten.

Raspberry bedien je met de AB van de TV (werkt via HDMI - CEC).

Meest simpele oplossing.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zet ik al die films op de rasperry? Dacht het niet. Heb je toch een nas nodig. Verstook ook stroom.
Buiten dat, doe ik meer dan alleen films kijken. downloaden, uploaden, recoden etc.etc.

Waarom niet gewoon antwoord op mijn vraag? De pc staat aan, punt. De stroomkosten, zijn voor mijn rekening. Rasperry is wel het laatste waar ik aan denk, hoezo simpel? Maar nogmaals, met of zonder rapserry, de pc staat aan. Zonde om die niet te benutten. Stroomverbruik valt reuze mee, heb alle energy saving meuk al aanstaan en niets is overklokt, dat maakt het ook zuiniger.

Probeer ik het nogmaals; Wil films afspelen vanaf de pc, vanuit de luie stoel. Dat zou in principe al kunnen met een draadloos tobo, maar dat ik wil ik niet. Wil het met een tablet doen, daar ik ook andere dingen met die tablet wil gaan doen. Dat lijkt me leuk. Niets bijzonders, office of zo hoeft er niet op.

De tv hoeft dus eigenlijk ook niet echt smart te worden, bedenk ik me. Youtube e.d. regel ik ook gewoon vanaf de pc. Straks vanaf de tablet. Dat scheelt alweer 35 euro voor een chromecast die ik niet nodig heb.

[ Voor 42% gewijzigd door Madrox op 05-04-2016 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

WIl je de tablet dan met een kabel op je TV aansluiten om Youtube op de tablet af te spelen? Anders is de chromecast toch wel praktisch. Voor het kijken van films kun je of Kodi gebruiken op je tablet maar die moet dan wel via HDMI bekabeld naar de TV. Kodi speelt alles af wat je kan bedenken kwa formaten vanaf NFS of SMB shares. De WIFI ontvangst is dan wel van belang, het streamen van 1080p vraagt wel 20Mbps+ aan constante snelheid, er zijn china tablets die dat al zwaar vinden en dan krijg je er vaak gebuffer.

Als je voor plex gaat + chromecast wordt het een stuk eenvoudiger; plex media server op de PC en je tablet of telefoon als afstandbediening om chromecast aan te sturen. Plex kan ook overweg met mindere wifi netwerken door te transcoden. De betaalde app is echt de moeite waard.

Zelf ben ik inmiddels weggestapt van china tablets vanwege de veelal al trage wifi. Kijk dus goed naar reviews hier over, anders wordt films streamen een vervelende ervaring door al het gebuffer. En als je een 5Ghz wifi netwerk thuis hebt kies dan ook een 5Ghz tablet (802.11AC tablets hebben altijd 5Ghz ondersteuning voor zover ik weet). Daar kun je een stuk meer snelheid van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat een vriendelijk antwoord....

Ik zou eigenlijk moeten zeggen: "Zoek het uit.", maar goed.

Herhaling....

PC aan, media map sharen (samba).
Pi met kodi achter de tv om die media af te spelen.

PC kost zeker 30w (ws meer)en dus heb je die Nas er ws binnen 1 jaar uit. Maar ga lekker je gang en verbruik je suf.

Succes

Edit: Btw, als jij dit moeilijk met een tablet wil doen, ga vooral je gang uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 05-04-2016 09:54 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

albino71 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:53:
Wat een vriendelijk antwoord....
Ik zou eigenlijk moeten zeggen: "Zoek het uit.", maar goed.
Sorry, maar ik krijg gewoon het gevoel dat je mij niet begrijpen wil. De PC staat toch wel aan, om redenenen die ik al noemde. Wat gaat een NAS mij dan nog aan voordeel bieden ? Gaat me alleen maar nog meer stroom kosten. Kijk, zo help je mij niet.
Herhaling....

PC aan, media map sharen (samba).
Pi met kodi achter de tv om die media af te spelen.
Kodi wil ik niet, vind ik een gedrocht (heb er al mee gestoeid)
PC kost zeker 30w (ws meer)en dus heb je die Nas er ws binnen 1 jaar uit. Maar ga lekker je gang en verbruik je suf.
Je gaat er wederom vanuit, dat mijn pc dan uit is, wat gewoon een foute aanname is. Dat bedoel ik.
Hardnekkig mijn informatie negeren.
Edit: Btw, als jij dit moeilijk met een tablet wil doen, ga vooral je gang uiteraard.
Ehm, volgens mij kan ik het pc beeld "klonen" naar de tv. Dan hoef ik alleen maar een app te hebben waarmee ik mijn pc op afstand kan bedienen. Zie ik dit fout ? Is dit moeilijk ?

Loku: als ik de pc bedien op afstand heb ik geen chromecast nodig toch? De pc is al verbonden met hdmi naar de TV.

ps: mijn pc heeft ook wifi.

[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 05-04-2016 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 444220

Wanneer je tv aangesloten is op je pc via hdmi , dan zou je 'Splashtop' kunnen overwegen op je Tablet/pc. Zo kun je via je luie stoel op je tablet de pc bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Perfect antwoord. Dat is precies wat ik zoek, dank je :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Madrox schreef op woensdag 06 april 2016 @ 02:52:
Perfect antwoord. Dat is precies wat ik zoek, dank je :-)
Om toch nog even terug te komen op Kodi, die heeft een remote die je via een webpagina kunt openen, dus ook op de tablet voor volledige bediening. Waarom je het een gedrocht vind weet ik niet maar als het om uiterlijk gaat zijn er een hoop andere skins om het uiterlijk te verbeteren :)

En inderdaad, dat de PC via HDMI verbonden is maakt de chromecast overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Eigenlijk speel ik de films liefst af met MPC, wat ik al jaren gebruik. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Voor mij is de Chuwi HiBook onderweg inclusief toetsenbord en muis: http://en.chuwi.com/product/items/Chuwi-HiBook.html Mooie specificaties, Windows 10 en Android 5.1. Gekocht voor €225,- Ben zeer benieuwd! Heb vrijwel niets over deze tablet kunnen vinden op internet.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-04 15:17
Michel 023 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:37:
Voor mij is de Chuwi HiBook onderweg inclusief toetsenbord en muis: http://en.chuwi.com/product/items/Chuwi-HiBook.html Mooie specificaties, Windows 10 en Android 5.1. Gekocht voor €225,- Ben zeer benieuwd! Heb vrijwel niets over deze tablet kunnen vinden op internet.
Ziet er idd super uit, laat even weten als je hem binnen hebt. Ben benieuwd, is er wel nog iets te vinden over eventuele updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 09-05-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

ovaal schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:29:

Ik denk dat het toch maar een Teclast P80H gaat worden, betaalbaar en een goede performance lijkt het.

Tenzij iemand de top-tip van 1 april 2016 heeft ;)
De eerste P80H kwam net voor de vakantie binnen, kon deze nog net mee :Y
Ik heb er meteen meer een mooie flip cover bij besteld. Ik moet zeggen dat de tablet erg goed lijkt, soepel, degelijk en tot nu toe draait alles.
De oudste mist de Yarvik helemaal niet, nu heeft hij een tablet die het gewoon doet....

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
ovaal schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:45:
[...]

De eerste P80H kwam net voor de vakantie binnen, kon deze nog net mee :Y
Ik heb er meteen meer een mooie flip cover bij besteld. Ik moet zeggen dat de tablet erg goed lijkt, soepel, degelijk en tot nu toe draait alles.
De oudste mist de Yarvik helemaal niet, nu heeft hij een tablet die het gewoon doet....
Hier al een tijd in gebruik door m'n vrouw.. De tablet werkt prima, mooi beeld en batterij gaat lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 03-05 14:06
Hallo,

Heeft iemand een idee waar het Onda forum gebleven is? De site is niet meer bereikbaar. Is er een alternatief t.b.v. custom roms e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 17:11
Michel 023 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:37:
Is hij al binnen? wat zijn je ervaring en mag ik weten waar je hem hebt gekocht? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

luck schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:45:
[...]

Is hij al binnen? wat zijn je ervaring en mag ik weten waar je hem hebt gekocht? _/-\o_
Youtube Review

Wellicht heb je hier al iets aan, vrij uitgebreide review.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:30
Beste Tweakers, het is de laatste tijd vrij rustig in dit topic. Hopelijk zijn er mensen met een goeie suggestie.
Ik ben op zoek naar een 8 inch tablet voor rond de 100 euro. Ik heb o.a. de Teclast X80 Pro gezien of de Chuwi Hi8. Wat me zo tegenvalt is dat ze rond de 10mm dik zijn.
Weet er iemand een tablet die wat dunner is en toch snel met een goed scherm en met redelijke accuduur?
Alvast bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41
subwaysurfer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:11:
Beste Tweakers, het is de laatste tijd vrij rustig in dit topic. Hopelijk zijn er mensen met een goeie suggestie.
Ik ben op zoek naar een 8 inch tablet voor rond de 100 euro. Ik heb o.a. de Teclast X80 Pro gezien of de Chuwi Hi8. Wat me zo tegenvalt is dat ze rond de 10mm dik zijn.
Weet er iemand een tablet die wat dunner is en toch snel met een goed scherm en met redelijke accuduur?
Alvast bedankt voor de suggesties!
Ik weet niet hoe strak je budget is, maar uit eigen ervaring weet ik: Geef iets meer uit en koop bijvoorbeeld een Xiaomi Mi Pad 2. Veel beter scherm, dunner, goede accu, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
dennisfr schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:46:
[...]

Ik weet niet hoe strak je budget is, maar uit eigen ervaring weet ik: Geef iets meer uit en koop bijvoorbeeld een Xiaomi Mi Pad 2. Veel beter scherm, dunner, goede accu, enz.
Op zich is dat budget wel rekbaar en dat is inderdaad een mooi tablet. Er is een speciaal topic over de Mi pad 2 maar ik heb twijfels bij de software, echt stabiel en probleemloos lijkt dat niet bepaald. Hij is voor m'n dochter, het moet wel probleemloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
subwaysurfer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:34:
[...]

Op zich is dat budget wel rekbaar en dat is inderdaad een mooi tablet. Er is een speciaal topic over de Mi pad 2 maar ik heb twijfels bij de software, echt stabiel en probleemloos lijkt dat niet bepaald. Hij is voor m'n dochter, het moet wel probleemloos werken.
Software is niet veel mee mis mee vind ik. Zowel op de Mi Pad 2 als op de Xiaomi Mi2s van mijn vrouw werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 03-05 22:21

Wirehub

Blaat

dennisfr schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:55:
[...]

Software is niet veel mee mis mee vind ik. Zowel op de Mi Pad 2 als op de Xiaomi Mi2s van mijn vrouw werkt het prima.
hier ook een tevreden gebruiker van de Mipad 2, (EU rom en play store ) . Super snel en stabiel :+

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

subwaysurfer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:34:
[...]

Ik heb er gisteren eentje besteld met kortingscode taclea bij Banggood.com, dan krijg je nog eens 20% korting. Mits je de original besteld van 195 euro. Inclusief hoesje kostte het mij nu 163,40.

Kreeg vanmorgen al mail dat het device shipped is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ngangatar schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:11:
[...]

Ik heb er gisteren eentje besteld met kortingscode taclea bij Banggood.com, dan krijg je nog eens 20% korting. Mits je de original besteld van 195 euro. Inclusief hoesje kostte het mij nu 163,40.

Kreeg vanmorgen al mail dat het device shipped is.
Dat is mooi snel, ik bestel ook graag bij Bang. Maar inclusief alle kosten - als ie er uit gepikt wordt - kom ik dan uit op 220 euro. Dat is toch wel boven budget. Er waren altijd shops waar je dit voor 5% of zo kon verzekeren, maar het lijkt wel of dat niet meer bestaat? Of dan is de prijs zo hoog dat het niet meer uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

subwaysurfer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:18:
[...]

Dat is mooi snel, ik bestel ook graag bij Bang. Maar inclusief alle kosten - als ie er uit gepikt wordt - kom ik dan uit op 220 euro. Dat is toch wel boven budget. Er waren altijd shops waar je dit voor 5% of zo kon verzekeren, maar het lijkt wel of dat niet meer bestaat? Of dan is de prijs zo hoog dat het niet meer uitmaakt?
Met invoerkosten kom ik volgens mij zo rond de 200 euro uit mocht ik eruit worden gepikt. Dan nog is deze tablet dat geld meer dan waard gezien de specs en recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
[...]

Verzekeren heeft geen zin als de pakkans tegen de 100% loopt, zoals hier in .Nl het geval lijkt te zijn. De pakkans is in elk geval groot genoeg om die verzekeringen te doen verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
guapper schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:11:
[...]

Verzekeren heeft geen zin als de pakkans tegen de 100% loopt, zoals hier in .Nl het geval lijkt te zijn. De pakkans is in elk geval groot genoeg om die verzekeringen te doen verdwijnen...
Tegen de 100% aan? Sinds wanneer is dat dan? Onlangs nog diverse bestellingen uit China gedaan boven de € 50,00 in grote verpakkingen en een telefoon. Allemaal geen enkel probleem mee gehad. Eigenlijk nog nooit importheffing hoeven te betalen. Niet op telefoons, niet op tablets, niet op quadcopters.

Maar goed, het blijft altijd een risico wat je moet meenemen. Maar als je op die manier gaat rekenen, dan wordt het wel heel lastig om nog een voordelige keus te halen uit China, als je een budget-tablet zoekt. Dan kun je beter hier een Acer, Asus of Lenovo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
Hoppa! schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Tegen de 100% aan? Sinds wanneer is dat dan? Onlangs nog diverse bestellingen uit China gedaan boven de € 50,00 in grote verpakkingen en een telefoon. Allemaal geen enkel probleem mee gehad. Eigenlijk nog nooit importheffing hoeven te betalen. Niet op telefoons, niet op tablets, niet op quadcopters.

Maar goed, het blijft altijd een risico wat je moet meenemen. Maar als je op die manier gaat rekenen, dan wordt het wel heel lastig om nog een voordelige keus te halen uit China, als je een budget-tablet zoekt. Dan kun je beter hier een Acer, Asus of Lenovo kopen.
Dan heb jij vaak mazzel, en ik vaak pech of zo. Telefoons, tablets, oo alles met een track & trace code krijg ik een naheffing.

Daar hield ik wel altijd rekening mee, dus echt tegenvallen deed het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 24-05-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
[...]

Gearbest heeft ze ook wel eens in hun EU warehouse. (Groot Brittannië). Ik heb hem daar ook besteld, voor 170 Euro, binnen een week in huis en gegarandeerd geen importkosten. Dus als je geen haast hebt kun je het best daar even in de gaten houden (momenteel out of stock zie ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
dennisfr schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:41:
[...]

Gearbest heeft ze ook wel eens in hun EU warehouse. (Groot Brittannië). Ik heb hem daar ook besteld, voor 170 Euro, binnen een week in huis en gegarandeerd geen importkosten. Dus als je geen haast hebt kun je het best daar even in de gaten houden (momenteel out of stock zie ik)
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:05
Ben op zoek naar een tablet voor een wat ouder iemand.

Ik zat zelf te denken aan een android tablet van 8,9 - 10.1 inch (geen eisen wbt resolutie, ivm 80+ jarige gebruiker).

Nu kwam ik deze tegen: https://bitspeed.nl/table...-64gb-gps-3g-android-5.2/

Goede eigenschappen:
  • 9,6" IPS
  • Octa-Core 1.7 Ghz (Of stelt dat bij een MT8752T niets voor)
  • 4 GB DDR3 SDRAM
  • 64 Gb intern + MicroSD
  • WiFi + Bluetooth 4 + dual sim
Zie ik wat over het hoofd of zijn er tablets <150€ die beter zijn?

Ik vind het raar dat er android 5.2 vermeld wordt, maar de winkel schijnt verder wel betrouwbaar te zijn: http://tweakers.net/shopreview/591/bitspeed/shopreviews/

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Geen bash, maar is een (tweedehands) iPad dan geen betere optie? IMHO wat gebruiksvriendelijker in gebruik en makkelijker om mee te werken.

Zo'n tablet wat een niet bestaande androidversie vermeld zou ik in ieder geval vermijden, wie weet wat er nog meer niet klopt van de specificaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jogai schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:31:
Ben op zoek naar een tablet voor een wat ouder iemand.

Ik zat zelf te denken aan een android tablet van 8,9 - 10.1 inch (geen eisen wbt resolutie, ivm 80+ jarige gebruiker).

Nu kwam ik deze tegen: https://bitspeed.nl/table...-64gb-gps-3g-android-5.2/

Goede eigenschappen:
  • 9,6" IPS
  • Octa-Core 1.7 Ghz (Of stelt dat bij een MT8752T niets voor)
  • 4 GB DDR3 SDRAM
  • 64 Gb intern + MicroSD
  • WiFi + Bluetooth 4 + dual sim
Zie ik wat over het hoofd of zijn er tablets <150€ die beter zijn?

Ik vind het raar dat er android 5.2 vermeld wordt, maar de winkel schijnt verder wel betrouwbaar te zijn: http://tweakers.net/shopreview/591/bitspeed/shopreviews/
Op zich ziet de shop er niet onbetrouwbaar uit verder, maar uiteraard mag je dat lekker zelf bepalen. :)

Het tablet is denk ik dezelfde als deze?:
http://www.aliexpress.com...roid-5-1/32617399735.html

https://www.amazon.co.uk/...roid-Silver/dp/B01ALUEJMS

https://www.amazon.com/Oc...h-worldwide/dp/B018TGOWFA

vraagje van mij dan....

Wat duurt het lang voordat er chinese Marshmallow tablets zijn!
Zijn er leuke tablets die een beetje community hebben en waardoor al wel Android 6 beschikbaar is?

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 25-06-2016 13:10 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 08:35
albino71 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:09:
[...]

Op zich ziet de shop er niet onbetrouwbaar uit verder, maar uiteraard mag je dat lekker zelf bepalen. :)

Het tablet is denk ik dezelfde als deze?:
http://www.aliexpress.com...roid-5-1/32617399735.html

https://www.amazon.co.uk/...roid-Silver/dp/B01ALUEJMS

https://www.amazon.com/Oc...h-worldwide/dp/B018TGOWFA

vraagje van mij dan....

Wat duurt het lang voordat er chinese Marshmallow tablets zijn!
Zijn er leuke tablets die een beetje community hebben en waardoor al wel Android 6 beschikbaar is?
Dat duurt zeker lang!
Bizar genoeg heeft een Rus voor de lol een best goede versie van CM13 beschikbaar gesteld voor mn iFive Mini 3Gs (al bijna 2jaar oud volgens mij). Het lijkt er dus op dat je mazzel moet hebben met een enthousiaste medegebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Smobbo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Dat duurt zeker lang!
Bizar genoeg heeft een Rus voor de lol een best goede versie van CM13 beschikbaar gesteld voor mn iFive Mini 3Gs (al bijna 2jaar oud volgens mij). Het lijkt er dus op dat je mazzel moet hebben met een enthousiaste medegebruiker!
Is dat met een achterdeurtje? :+

Heb hier toevallig nog een Mini 3 (RK3188) in gebruik. Die houdt jammer genoeg op bij Kitkat volgens mij en dat draait ook nog veel minder dan Jellybean.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:34:
Geen bash, maar is een (tweedehands) iPad dan geen betere optie? IMHO wat gebruiksvriendelijker in gebruik en makkelijker om mee te werken.

Zo'n tablet wat een niet bestaande androidversie vermeld zou ik in ieder geval vermijden, wie weet wat er nog meer niet klopt van de specificaties...
Inderdaad. Voor iemand van 80+ zou ik iets kiezen wat 'robuuster' is in werking. De grotere flexibiliteit van Android maakt de kans op verrassingen groter en in mijn ervaring met oudere mensen is dat ze snel in paniek raken als iets niet werkt zoals verwacht. Een Androidtablet kán heus wel strak en stabiel en voorspelbaar zijn, maar een iPad ís het gewoon.
En als je al Android kiest, zou ik voor een (ook in Europa) gevestigd merk gaan. (Samsung, Sony whatever)

Androidtablets en vooral de onbekendere Chinese uitvoeringen daarvan zijn imo voor mensen die graag wat meer spelen en knutselen met hun tablet. Zoals wij. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
albino71 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Is dat met een achterdeurtje? :+

Heb hier toevallig nog een Mini 3 (RK3188) in gebruik. Die houdt jammer genoeg op bij Kitkat volgens mij en dat draait ook nog veel minder dan Jellybean.
Geen achterdeurtje, draait hier nu al een tijd als een zonnetje! Helemaal gechecked! Ook op xda wat mensen die er enthousiast over zijn.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 15:46
Ik ben op zoek naar een nieuwe 10" tablet. Ik zat te kijken naar een galaxy tab van zo'n €250.
Nu viel mijn oog op de PIPO W1S van gearbest. Dit is een dualos tablet met keyboard. Dus w10 en android 5.

Lijkt me prima, maar ik vraag me af hoe de android ervaring is op zo'n ding. Ik gebruik het tablet voornamelijk voor browsen en het lezen van de digitale krant.

Iemand ervaring met dit of een dergelijk tablet?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:07
Cross posten doen we niet. Plus voor aankoopadvies mag je in MAA zijn

[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 18-10-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239914

Smobbo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Dat duurt zeker lang!
Het is alweer een tijd geleden dat je dit poste, maar heb je toevallig een linkje naar de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Anoniem: 239914 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:28:
[...]

Het is alweer een tijd geleden dat je dit poste, maar heb je toevallig een linkje naar de rom?
http://forum.xda-develope...e-mini-3gs-t3313689/page6

Hier meer info! Topic over cm12, maar laatste pagina links naar cm13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Edit verkeerde topic..

[ Voor 131% gewijzigd door dutchgio op 04-11-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Laatst online: 03-05 00:17
*knip*. Zoals ook in de topicwaring staat is dit topic niet bedoeld voor aankoopadviezen. Maak even een topic aan in Mobile Aankoopadviesforum en vul het template volledig in. Op die manier kunnen we je het beste helpen.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 14-03-2017 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vandaag de Cube Iplay 10 besteld met een actie bij Banggood voor €98. Leek me een prima prijs voor een tablet met deze specs. Je kan er ook nog een toetsenbord aan hangen en hij wordt ook als dualboot met windows geleverd. Waarschijnlijk met andere firmware zal dat dan ook wel moeten lukken. Ben benieuwd. Eerste reviews die ik heb gelezen waren positief, alleen over het scherm waren ze wat minder enthousiast. We zullen zien.

Model Cube iPlay10 Tablet U83
CPU MTK MT8163 Quad core A53 1.3GHz
GPU MALI T720-MP2
System Android 6.0
RAM 2GB
Capacity 32GB

Screen 10.6Inch IPS Capacitive touch screen
Resolution 1920*1080
Extend Card Support Micro SD Card up to 128GB
Camera Front 0.3MP
Back is 2.0MP

WIFI Support 802.11a/b/g/n (2.4GHz+5GHz)
GPS Support
1*Micro HDMI Port
Battery 3.7V/6000mAh
Weight 600g
Size 267.7*168*9.53mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 16:50
Gebruiken de 'exotische' (Chinese) tablets nog steeds trager intern geheugen in vergelijking met de grote merken, zoals enkele jaren geleden? Of zijn ze daarmee opgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 16:51
(verwijderd)

[ Voor 98% gewijzigd door BramSd op 01-06-2017 12:30 ]

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 16:51
Denk dat mijn vraag in het aankoopadvies forum thuis hoort.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gister m'n Iplay 10 van Cube ontvangen en weet nog niet wat ik er van moet vinden. Ziet er prima uit, helder en scherp beeld, wel standaard erg fel. Ook geluid is okay, maar hard op de laagste stand en je merkt duidelijk dat het geluid uit 1 kant van de behuizing komt. Externe speaker/headset is dus wel aan te raden.

Direct maar een scan met AVG gedaan en daar kreeg ik direct 2 malware meldingen waarvan er eentje een systeemapp betreft die niet disabled kan worden. Ik wil 'm dus gelijk gaan rooten en custom firmware erop zetten, maar aangezien het een erg nieuwe tablet betreft is daar nog niks over te vinden.
Tot die tijd maar even op een blanco Google account draaien en niet op 1 van m'n echte accounts inloggen (Netflix/Spotify).

Evengoed, prestaties en eerste kwaliteit lijken in orde te zijn hoewel ik niks echt spannends heb gedraaid. Zodra ik wat meer ermee gewerkt heb zal ik deze post nog wel aanvullen. Ik vond de malware melding wel even interessant om te plaatsen voor iemand die deze tablet ook overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:51
Ik was even aan het kijken naar een Huawei tablet en ik kwam de onderstaande tegen:
https://tweakers.net/pric...ram)-grijs/specificaties/
&
https://tweakers.net/pric...0-wifi-(3gb-ram)-wit.html

Echter kan ik er vrij weinig reviews over vinden. Heeft iemand van jullie toevallig één van deze of weet iemand er meer van?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

vuurtjih schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:45:
Ik was even aan het kijken naar een Huawei tablet en ik kwam de onderstaande tegen:
https://tweakers.net/pric...ram)-grijs/specificaties/
&
https://tweakers.net/pric...0-wifi-(3gb-ram)-wit.html

Echter kan ik er vrij weinig reviews over vinden. Heeft iemand van jullie toevallig één van deze of weet iemand er meer van?
Die SoC in beide tablets zijn niet bepaald de snelste. Maar de SD 435 in de M3 zou ik zeker kiezen boven de SD 425 in de T3.

[ Voor 5% gewijzigd door Gwannoes op 28-06-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Gwannoes schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:46:
[...]

Die SoC in beide tablets zijn niet bepaald de snelste. Maar de SD 435 in de M3 zou ik zeker kiezen boven de SD 425 in de T3.
Hmm oke. Zou de SoC snel genoeg zijn voor Netflix en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

vuurtjih schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:24:
[...]

Hmm oke. Zou de SoC snel genoeg zijn voor Netflix en dergelijke?
Dat vast wel. Maar verwacht niet dat het apparaat over 2 jaar nog een vlotte ervaring geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Gwannoes schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Dat vast wel. Maar verwacht niet dat het apparaat over 2 jaar nog een vlotte ervaring geeft.
Aha, niet zo'n best vooruitzicht dus. Thnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:40
Heeft iemand wel eens een rugged tablet gespot voor een aangename prijs?

Wil zo'n tablet gebruiken als GPS op de motor maar dan moet hij wel waterdicht zijn en max 7"!

Alles wat ik vind is 300 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388752

Wat is momenteel de beste tablet voor rond de 50 - 80 euro? Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk.
Zou graag van rond de 8'', met goede accuduur en voldoende opslag. (32 GB en 2 RAM). Had hiervoor een Onda V820w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 22:24

Daytona

Autoracen is voor watjes

Kapot schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:34:
Heeft iemand wel eens een rugged tablet gespot voor een aangename prijs?

Wil zo'n tablet gebruiken als GPS op de motor maar dan moet hij wel waterdicht zijn en max 7"!

Alles wat ik vind is 300 euro.....
Tablets weet ik zo niet, maar goedkopere rugged smartphones zijn er zat in de 5-5,5" range. Ook een enkel 6” exemplaar.
https://www.kimovil.com/e...phones/fe_material-rugged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:23
Ik heb nog een oude Cube Talk 9x (U65GT) tablet liggen. Die draaide nog op Android 4.4.2. Vorige week kreeg ik ineens Google Play Services foutmeldingen en was mijn Google Play app icoontje verdwenen. Ben daarom op zoek gegaan naar een andere en nieuwere custom ROM.

Vond uiteindelijk CyanogenMod 13 (Android 6.0.1) op 4pda (Russisch forum). Heb dat geïnstalleerd en het ding loopt weer als een zonnetje. Was eigenlijk verbaasd om nog zo'n redelijk recente ROM te vinden voor een relatief oude tablet waar maar weinig ROMs voor ontwikkeld zijn.

De tablet wordt overigens voornamelijk gebruikt door de kinderen (YouTube, eenvoudige spelletjes, etc.). Merk dat ik zelf toch eerder naar m'n laptop grijp.

Edit: Ik heb er ook nog een recente TWRP recovery (v3.1.1) op gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door slow whoop op 16-08-2017 13:39 ]

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 16:58
slow whoop schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:24:
Ik heb nog een oude Cube Talk 9x (U65GT) tablet liggen. Die draaide nog op Android 4.4.2. Vorige week kreeg ik ineens Google Play Services foutmeldingen en was mijn Google Play app icoontje verdwenen. Ben daarom op zoek gegaan naar een andere en nieuwere custom ROM.

Vond uiteindelijk CyanogenMod 13 (Android 6.0.1) op 4pda (Russisch forum). Heb dat geïnstalleerd en het ding loopt weer als een zonnetje. Was eigenlijk verbaasd om nog zo'n redelijk recente ROM te vinden voor een relatief oude tablet waar maar weinig ROMs voor ontwikkeld zijn.

De tablet wordt overigens voornamelijk gebruikt door de kinderen (YouTube, eenvoudige spelletjes, etc.). Merk dat ik zelf toch eerder naar m'n laptop grijp.

Edit: Ik heb er ook nog een recente TWRP recovery (v3.1.1) op gezet.
Interessant. Wat zijn je ervaringen met deze firmware?

• slow whoop
djmartyn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

Interessant. Wat zijn je ervaringen met deze firmware?
Ik ben wel tevreden met de firmware. Enkele opmerkingen:
  • Tijdens installatie staat alles in het Russisch, maar meteen daarna kun je de taal instellen. Dit zou je trouwens ook zelf al kunnen veranderen door de build.prop file aan te passen in de installatie zip-file.
  • Boot logo is stom. Er staat "cianogenmod" in plaats van "cyanogenmod" 8)7. Heb daarom na installatie bootlogo nog geflashed met een andere logo.bin in TWRP. Nu staat er gewoon "Cube".
  • Bij het automatisch terug zetten van m'n apps en instellingen via m'n google account kreeg ik steeds foutmeldingen van de Theme provider. Ik heb daarom de boel nogmaals geïnstalleerd en handmatig m'n apps en instellingen weer terug gezet. Heb daar nu geen problemen meer mee.
  • Ik heb geen SIM kaart in m'n tablet dus over de telefoon functies kan ik niets zeggen.
  • Bij de vorige firmware (Android 4.4.2) kon ik een "Restricted account" aanmaken. Handig voor de kinderen. Die feature bestaat niet meer in Android 6.0.1 voor telefoons. De tablet wordt kennelijk als telefoon gezien, omdat er een SIM kaart in kan. Ik kan nog wel een guest account aan maken, maar daar kan ik niet de toegang per app voor bepalen
  • GPS doet het, bluetooth heb ik nog niet getest, maar ik verwacht daar geen problemen mee.
Als iemand nog een tip heeft voor het aanmaken van een restricted account/profile dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 16:58
slow whoop schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Ik ben wel tevreden met de firmware. Enkele opmerkingen:
  • Tijdens installatie staat alles in het Russisch, maar meteen daarna kun je de taal instellen. Dit zou je trouwens ook zelf al kunnen veranderen door de build.prop file aan te passen in de installatie zip-file.
  • Boot logo is stom. Er staat "cianogenmod" in plaats van "cyanogenmod" 8)7. Heb daarom na installatie bootlogo nog geflashed met een andere logo.bin in TWRP. Nu staat er gewoon "Cube".
  • Bij het automatisch terug zetten van m'n apps en instellingen via m'n google account kreeg ik steeds foutmeldingen van de Theme provider. Ik heb daarom de boel nogmaals geïnstalleerd en handmatig m'n apps en instellingen weer terug gezet. Heb daar nu geen problemen meer mee.
  • Ik heb geen SIM kaart in m'n tablet dus over de telefoon functies kan ik niets zeggen.
  • Bij de vorige firmware (Android 4.4.2) kon ik een "Restricted account" aanmaken. Handig voor de kinderen. Die feature bestaat niet meer in Android 6.0.1 voor telefoons. De tablet wordt kennelijk als telefoon gezien, omdat er een SIM kaart in kan. Ik kan nog wel een guest account aan maken, maar daar kan ik niet de toegang per app voor bepalen
  • GPS doet het, bluetooth heb ik nog niet getest, maar ik verwacht daar geen problemen mee.
Als iemand nog een tip heeft voor het aanmaken van een restricted account/profile dan hoor ik het graag.
Dat klinkt goed. Nog een paar vragen:

Kun je nog steeds de ruimte voor apps vergroten? Dat heb ik ooit een keer gedaan met een tooltje.
Is het accuverbruik in orde? Als ik hem nu aan laat staan, blijft hij vaak hangen op een bepaalde percentage en schiet dan ineens snel door naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
djmartyn schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:30:
[...]

Dat klinkt goed. Nog een paar vragen:

Kun je nog steeds de ruimte voor apps vergroten? Dat heb ik ooit een keer gedaan met een tooltje.
Is het accuverbruik in orde? Als ik hem nu aan laat staan, blijft hij vaak hangen op een bepaalde percentage en schiet dan ineens snel door naar 0.
Ja, die apps ruimte kun je nog steeds vergroten. Ik had al 4 GB omdat ik eerder een "900Supersport" ROM geflashed had, waar dit als standaard staat ingesteld. Daar is niets aan veranderd met de installatie van CyanogenMod. Je zou het nog meer kunnen vergroten, maar 4GB is voor mij groot genoeg, te meer daar het ten koste gaat van de data opslag ruimte. Zie ook hierover op Freaktab.

Batterijduur vind ik niet significant anders. De tablet houdt het bij mij denk ik een paar dagen vol, als ik hem (alleen) 's avonds een paar uur gebruik. Onder de 25% vind ik het onbetrouwbaar. Dan kan ie er ineens mee ophouden, dus ik hang hem altijd eerder aan de oplader.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34
oeps, je mag hier niet om aankoopadviezen vragen. Excuses.

[ Voor 90% gewijzigd door Newjersey op 24-08-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Laatst online: 30-12-2020
Zit er aan te denken om de mi pad 3 te halen, alleen zit nog te twijfelen.
Hoe zit het met de software die erop staat, of eventuele andere Roms met de veiligheid daarvan.
Zijn die Android of Windows besturingssystemen veilig, zit daar geen extra software in die op de achtergrond mee draaid en onder tussen je gegevens bekijkt en eventueel door stuurt naar derde?

Heb al heel zitten Google maar kon geen geschikt antwoord vinden op mijn vraag.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Zag de topic waarschuwing onderin, weet niet zeker of dit hier gevraagd mag zo niet waar mag ik dit dan wel vragen?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:25
michael3 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:48:
...... de mi pad 3 te halen, alleen zit nog te twijfelen.
.......de veiligheid daarvan.
Zijn die Android of Windows besturingssystemen veilig, ........ onder tussen je gegevens bekijkt en eventueel door stuurt naar derde?.........
Helaas is dat iets wat je zal moeten accepteren als je voor een internet device gaat.
Meestal zal je een account eraan moeten koppelen (Google, Mi, Microsoft, Apple enz) omdat ze je graag diensten willen verkopen "op maat". In dat geval willen ze daarom zoveel mogelijk van je weten.
Het enige wat je eventueel kan doen is dat tracken te beperken door niet overal hetzelfde account voor te gebruiken, maar voor ieder device een eigen email account aan te maken, waar je verder niks mee doet.

Iets dergelijks kan je voor de social media accounts ook doen en alle "mijnbedenkhetmaar" diensten van energie/telefoon/verzekering/bank enz., maar je krijgt zo wel een hele administratie aan email accounts.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 25-08-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
elinx schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:22:
[...]
Helaas is dat iets wat je zal moeten accepteren als je voor een internet device gaat.
Meestal zal je een account eraan moeten koppelen (Google, Mi, Microsoft, Apple enz) omdat ze je graag diensten willen verkopen "op maat". In dat geval willen ze daarom zoveel mogelijk van je weten.
Het enige wat je eventueel kan doen is dat tracken te beperken door niet overal hetzelfde account voor te gebruiken, maar voor ieder device een eigen email account aan te maken, waar je verder niks mee doet.

Iets dergelijks kan je voor de social media accounts ook doen en alle "mijnbedenkhetmaar" diensten van energie/telefoon/verzekering/bank enz., maar je krijgt zo wel een hele administratie aan email accounts.
Bedankt voor je reactie.

Daar ben ik mijn zeker van bewust.
Alleen doelde meer op, dat bv de mi pad uit China komt met Chinese software erop, hoe zit dat qua veiligheid.
Als je tablet uit Nederland koopt ga ik ervan uit dat het veilig is.
Maar uit China twijfel ik nog of dat even veilig en betrouwbaar is.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
michael3 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:43:
.........
... mi pad uit China komt met Chinese software erop,......
Het is niet zomaar "een Chinees merk", maar het gaat Xiaomi.
Xiaomi is in China een zeer grote speler met een geheel eigen infrastructuur, waardoor je op alle Xiaomi apparaten een Mi account moet koppelen om alles met elkaar te kunnen synchroniseren.
Die infrastructuur is nagenoeg gelijk aan die van Google die ook alles met je Google account synchroniseert.
Het klopt dat Xiaomi in het verleden wel eens gegevens had verstuurd naar de Mi servers op het moment dat je Mi account gekoppeld werd en nog voor je accoord was gegaan met de voorwaarden, maar daarvoor zijn ze diep door het stof gegaan met excuses en hebben in de updates dit gewijzigd. Wat betekent dat je er nu expliciet mee accoord gaat. Dit zijn dezelfde algemene voorwaarden die niemand leest als je een app uit de playstore installeert die alles op je apparaat wil bekijken.
Een groot voordeel van Miui (Android versie van Xiaomi) is dat je je op detail niveau in de veiligheidsinstellingen deze rechten kan beperken.
(wat het helaas soms ook weer lastig maakt om bepaalde apps naar wens te laten werken)

De software waar jij over spreekt komt vaak van vage OEM merken die zo goedkoop mogelijk willen produceren en alles bij derden inkopen, zonder er zelf zicht op te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 25-08-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
elinx schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:20:
[...]

Het is niet zomaar "een Chinees merk", maar het gaat Xiaomi.
Xiaomi is in China een zeer grote speler met een geheel eigen infrastructuur, waardoor je op alle Xiaomi apparaten een Mi account moet koppelen om alles met elkaar te kunnen synchroniseren.
Die infrastructuur is nagenoeg gelijk aan die van Google die ook alles met je Google account synchroniseert.
Het klopt dat Xiaomi in het verleden wel eens gegevens had verstuurd naar de Mi servers op het moment dat je Mi account gekoppeld werd en nog voor je accoord was gegaan met de voorwaarden, maar daarvoor zijn ze diep door het stof gegaan met excuses en hebben in de updates dit gewijzigd. Wat betekent dat je er nu expliciet mee accoord gaat. Dit zijn dezelfde algemene voorwaarden die niemand leest als je een app uit de playstore installeert die alles op je apparaat wil bekijken.
Een groot voordeel van Miui (Android versie van Xiaomi) is dat je je op detail niveau in de veiligheidsinstellingen deze rechten kan beperken.
(wat het helaas soms ook weer lastig maakt om bepaalde apps naar wens te laten werken)

De software waar jij over spreekt komt vaak van vage OEM merken die zo goedkoop mogelijk willen produceren en alles bij derden inkopen, zonder er zelf zicht op te hebben.
Dit stelt mij al weer een beetje gerust.
Je kan op de mipad wel bv bank zaken en betalingen verrichten zonder dat je je zorgen moet maken dat ze je gegevens weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
michael3 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:49:
[...]

Dit stelt mij al weer een beetje gerust.
Je kan op de mipad wel bv bank zaken en betalingen verrichten zonder dat je je zorgen moet maken dat ze je gegevens weten?
Wel even scannen met Malwarebytes oid.
Sommige verkopers flashen een aangepaste ROM, met malware.
Ik heb dat zelf ervaren met een Mi Pad 2 die ik bij Gearbest had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
dennisfr schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:17:
.....
Sommige verkopers flashen een aangepaste ROM, met malware.
....
Even niet aan gedacht dat dit ook bij tablets kan gebeuren en niet alleen bij telefoons.
Zal ook wel weer te maken hebben dat Miui van Xiaomi geen NL taal heeft, dat verkopers er dan "als service" NL voor je toevoegen, wat ze weer via derden zo goedkoop mogelijk hebben geregeld (met alle gevolgen van dien).

Echter ook van de MiPad 3 zit de bootloader op slot, dus er is een kans dat de originele rom er nog op zit.

In dat geval heeft @Anoniem: 317836 de keus om de bootloader eraf te halen en daarna een custom rom te flashen van bv Xiaomi.eu (incl NL), of misschien beter de Mi Globe rom waar hij evt, de Mi synchronisatie :) kan uitschakelen. Anders moet hij accepteren geen NL te hebben.

Is er toch een rom door de verkoper op geplaatst, dan zal hij eerst de originele Xiaomi rom moeten flashen, voor hij eventueel verder kan.

Tja, Xiaomi is erg zuinig op zijn Mi infrastructuur en maakt het niet gemakkelijk om daar vanaf te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 26-08-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 19:12
Nu ben ik ook opzoek naar een tablet voor Netflix en Ziggo tv.
En af een toe een spelletje

nu viel mij op deze Acer Tablet.. bij de mediamarkt is die aantrekkelijk geprijsd.

pricewatch: Acer Iconia One 10 B3-A40FHD-K88P Zwart

Is dit wel een goede keuze?
Of zou een china tablet een betere keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:14
Aggressor schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:38:
Nu ben ik ook opzoek naar een tablet voor Netflix en Ziggo tv.
En af een toe een spelletje

nu viel mij op deze Acer Tablet.. bij de mediamarkt is die aantrekkelijk geprijsd.

pricewatch: Acer Iconia One 10 B3-A40FHD-K88P Zwart

Is dit wel een goede keuze?
Of zou een china tablet een betere keuze zijn?
Heb je ondertussen al een keuze gemaakt? Zoek namelijk ook iets voor vooral Netflix en IPTV in bed te kijken om mijn oude Nexus 7 (1th gen) te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 19:12
springfield89 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:00:
[...]

Heb je ondertussen al een keuze gemaakt? Zoek namelijk ook iets voor vooral Netflix en IPTV in bed te kijken om mijn oude Nexus 7 (1th gen) te vervangen.
Nee niet echt.... We hebben ongeveer dezelfde wensen. Welke heb jij op het oog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:14
Aggressor schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:38:
[...]

Nee niet echt.... We hebben ongeveer dezelfde wensen. Welke heb jij op het oog dan?
Voorlopig nog niets, ik ga zelf waarschijnlijk voor een 8" ipv 10". Maar er is zoveel keus alleen is het moeilijk om te weten welke op lange termijn niet uiteen gaat vallen. Ik wil niet na een jaar al een nieuwe moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
springfield89 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Voorlopig nog niets, ik ga zelf waarschijnlijk voor een 8" ipv 10". Maar er is zoveel keus alleen is het moeilijk om te weten welke op lange termijn niet uiteen gaat vallen. Ik wil niet na een jaar al een nieuwe moeten kopen.
Dan moet je met vooral de goedkopere Chinese tablets uitkijken. Ik heb er zat gehad die het na een jaar moeilijk kregen. (diverse zaken: niet meer aangaan, usb-poortje naar de knoppen, batterij snel leeg etc.)
En geen garantie natuurlijk.

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.