@Zakaria89 Voor de teclast moet vijf seconden de powerknop indrukken en dan het volume+ knopje je krijgt dan een boot menu waar je kan kiezen of je win8.1 of android wilt opstarten en links in de bovenhoek kan je een vakje aanvinken dat dit menu altijd komt als je opstart. Veel succes
Hoi
Heb een Cube Talk 9X U65GT.
Wil daar een custom Rom opzetten, maar heb dat ding al een maand in gebruik. Ergo, er staat van alles op.
Ik weet dus dat ik een backup moet maken. En daar loop ik dus vast, ook met Google's hulp.
Ik heb er programma's opstaan, mail en instellingen.
Kan ik dit alles backuppen, CR er op zetten en dan alles gewoon restoren en verder gaan waar ik gebleven was? Heb geen zin om alles weer te installen, instellingen in te stennen en meer van dat spul.
Welk programma dat echt een Jip/Janneke stap voor stap uitleg geeft.
Heb een Cube Talk 9X U65GT.
Wil daar een custom Rom opzetten, maar heb dat ding al een maand in gebruik. Ergo, er staat van alles op.
Ik weet dus dat ik een backup moet maken. En daar loop ik dus vast, ook met Google's hulp.
Ik heb er programma's opstaan, mail en instellingen.
Kan ik dit alles backuppen, CR er op zetten en dan alles gewoon restoren en verder gaan waar ik gebleven was? Heb geen zin om alles weer te installen, instellingen in te stennen en meer van dat spul.
Welk programma dat echt een Jip/Janneke stap voor stap uitleg geeft.
Hi zakaria 89 .
Hij boot altijd direct naar de laatst gebruikte besturing.
Power en volume tegelijk indrukken en je komt in het boot menu dan kan je kiezen uit android of windows.
Anders is google / you tube je vriend.
Hij boot altijd direct naar de laatst gebruikte besturing.
Power en volume tegelijk indrukken en je komt in het boot menu dan kan je kiezen uit android of windows.
Anders is google / you tube je vriend.
[ Voor 8% gewijzigd door candy1 op 02-07-2015 20:16 ]
Hallo,
Via alieexpress wil ik een tablet voor mijn dochter kopen. De q88 7 inch met 1gb ram, 1024 *600 resolutie en 16 GB ROM. Er zijn verschillende versies, in prijs schelen ze niet veel. Er is 1 met een allwinner a33 processen en 1 met een atm7031a. Ze zijn allebei quadcores. Welke is het nieuwste/snelste? Ze kosten allebei rond de 40 dollar. Alvast bedankt voor jullie bijdrage.
Via alieexpress wil ik een tablet voor mijn dochter kopen. De q88 7 inch met 1gb ram, 1024 *600 resolutie en 16 GB ROM. Er zijn verschillende versies, in prijs schelen ze niet veel. Er is 1 met een allwinner a33 processen en 1 met een atm7031a. Ze zijn allebei quadcores. Welke is het nieuwste/snelste? Ze kosten allebei rond de 40 dollar. Alvast bedankt voor jullie bijdrage.
ga voor de Allwnner versie. ATM is stukken trager dan Allwinner.wets schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:27:
Hallo,
welk budget heb je? want misschien ietsje meer uitgeven en gaan voor een 'merk' (Pipo, Chuwi, Teclast, Onda, Cube..)? bvb. voor $87 een Chuwi Vi8 een 8-inch met 2GB/32GB met Intel Soc...
Omdat ik nog geen reacties heb gehad, wil ik toch graag mijn vorige post even onder de aandacht brengen:
Gwannoes schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:24:
Onze Onda V813 doet het niet meer, en ik ben op zoek naar wat nieuws.
* 7 tot 10 inch
* Vooral gamen/youtube/browsen voor de kids.
* Budget 100 tot 140 euro, of tot 200 als het echt veel meerwaarde heeft
* Liefst Android 5, anders tenminste 4.4.4
* Zijn er tablets waarbij je meerdere useraccounts hebt? Dus dat ik mijn eigen apps en accounts heb, en de kids ook hun eigen, zonder dat we elkaar store, net zoals bij Windows dus? Dat lijkt mij ideaal, en in dat geval mag het budget toch wel omhoog, richting die 200 euro.
Ik heb al zitten kijken naar de Cube i6, en de Chuwi Vi7 (en nog veel meer). Totaal verschillende klasse, maar dan ook een totaal verschillende prijs.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Verder heb ik het idee dat tablets vaak een veel lagere AnTuTu score hebben dan telefoons. Mijn Jiayu S3 haalt ca. 42000 punten, tablets zie ik vaak rond de 15000-30000. Klopt dat? Hoe komt dat?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Dankje voor je reactie. Omdat het voor de kids is en die er niet erg zuinig mee zijn wil ik een zo een goedkoop mogelijke. Ik zag op internet dat de ATM a9 processors heeft en de allwinner a7. Verder zag ik nog dat de atm een PowerVR SGX540 gpu heeft en de allwinner een Mali 400 mp2.bartvangils schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:51:
[...]
ga voor de Allwnner versie. ATM is stukken trager dan Allwinner.
welk budget heb je? want misschien ietsje meer uitgeven en gaan voor een 'merk' (Pipo, Chuwi, Teclast, Onda, Cube..)? bvb. voor $87 een Chuwi Vi8 een 8-inch met 2GB/32GB met Intel Soc...
Gezien de specs die ik nog te weten ben gekomen blijft jouw advies dan de allwinner? Beide tablets kosten rond de 40 euro.
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr.
Zo had een deal gemaakt ze leveren er nog een met HDMI voor half geld.. Kwam vrijdag aan en.... was weer de versie zonder HDMI met de knopjes...Kewl_one schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:29:
Heb eindelijk mijn 2 Chuwi V17HD binnen van Banggood
En wie schetst mijn verbazing... Ze zijn verschillend...
Er is er een met geluidsknoppen maar zonder HDMI uitgang en Android 4.2.2
En
Er is er een met HDMI uitgang zonder hard en zacht knoppen met Android 4.4.4.
Allebei claimen ze een CHUWI V17HD te zijn.????![]()
![]()
Heb ze net gemaild want ik wil 2 van die laatste versie.... Wordt vervolgd...
Hier een filmpje wat ik op verzoek mocht maken....
https://app.box.com/s/869a4tt9wcjkr6v4udfv7ii0dca00q6f
Ben er overigens achter dat die met HDMI lang niet zo soepel werkt als die zonder dus we gaan maar weer in discussie met Banggood... en Paypal...
Iemand ervaring met het terugsturen van spullen naar Banggood?
BVD
Fred
It is never to early to start RTFM
Ik zoek ook nog een goedkopere <80 Euro tablet voor mijn kids. Iemand een idee of een goede review site waar ik zo'n china tablet kan vinden ? Er zijn er teveel en ik wil graag eentje die wel fatsoenlijk werkt 
Heb voor mezelf de HTC Nexus 9 gekocht maar die vertrouw ik niet toe aan een 2,5 jarige peuter
Heb voor mezelf de HTC Nexus 9 gekocht maar die vertrouw ik niet toe aan een 2,5 jarige peuter
Waarom heeft een 2,5 jarige peuter een tablet nodig tegenwoordig?vortexnl1982 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:40:
Ik zoek ook nog een goedkopere <80 Euro tablet voor mijn kids. Iemand een idee of een goede review site waar ik zo'n china tablet kan vinden ? Er zijn er teveel en ik wil graag eentje die wel fatsoenlijk werkt

Hhah nou hij vindt computers/tablets leuk. Hij loopt dan op toetsenbord te rammen of te swypen ;-) Kan hij beetje spelen en muziek luisteren.-DG- schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:13:
[...]
Waarom heeft een 2,5 jarige peuter een tablet nodig tegenwoordig?
Peuters stoppen ook alles in de mond etc... wees gewaarschuwd dat de materialen die in een tablet zitten giftig kunnen zijn. Als er kwijl aan zit, kunnen die makkelijker oplossen en bij je peuter in de mond komen.
Praat eens met Kewl_one hierboven, die heeft een paar Chuwi V17HD's (€60,- nieuw ) over, zo lijkt het.vortexnl1982 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:40:
Ik zou er wel gelijk minimaal 1 transparante screenprotector over het scherm heen plakken voor de veiligheid.
Zo redeneerde ik ook altijd. Sinds kort is dat veranderd in "hoe hou ik m bij die spullen vandaan."-DG- schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:13:
[...]
Waarom heeft een 2,5 jarige peuter een tablet nodig tegenwoordig?
Best lastig wanneer ze beginnen te kruipen/lopen.
[ Voor 29% gewijzigd door guapper op 07-07-2015 14:23 ]
Hier al eens aan gedacht? Die dingen zijn speciaal ontwikkeld voor kinderen. Die 2 van mij zijn er verslaafd aan.vortexnl1982 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:40:
Het lijkt me in ieder geval verstandig iets aan de case te doen. Zo'n groot rubberen geval er omheen o.i.d. zodat er mee gegooid kan worden zonder dat het kind of de tablet meteen beschadigd is.
Ja, m'n advies blijft: mijdt de ATM en ga voor de Allwinner.wets schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:31:
[...]
Dankje voor je reactie. Omdat het voor de kids is en die er niet erg zuinig mee zijn wil ik een zo een goedkoop mogelijke. Ik zag op internet dat de ATM a9 processors heeft en de allwinner a7. Verder zag ik nog dat de atm een PowerVR SGX540 gpu heeft en de allwinner een Mali 400 mp2.
Gezien de specs die ik nog te weten ben gekomen blijft jouw advies dan de allwinner? Beide tablets kosten rond de 40 euro.
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr.
Onze dochter speelt vanaf 1,5-2 jaar ook met de tablet. Eerst een android tablet en daar had ze ontzettend veel last van de soft buttons onder het scherm, ging continu naar home. Toen ze mijn ipad 3 ontdekte ging dat een stuk makkelijker en kon ze zelfstandig leuke spelletjes spellen en filmpjes kijken op youtube. Nu ze bijna 4 is spreekt ze al ontzettend veel engels dankzij youtube. Ook merk ik dat ze het haar algemene ontwikkeling geholpen heeft. Wel zit ik er veel naast en houd ik in de gaten wat ze doet, zelden kwam het voor dat bijvoorbeeld er via youtube foute suggesties kwamen. Eerlijk gezegd wist zij eerder hoe je je moest abonneren op kanalen dan ik 
TLDR een tablet voor een 2,5 jarige is prima denk ik, maar alles met mate, je zet je kind ook niet 4 uur per dag voor de TV bijvoorbeeld.
TLDR een tablet voor een 2,5 jarige is prima denk ik, maar alles met mate, je zet je kind ook niet 4 uur per dag voor de TV bijvoorbeeld.
Ja ik heb ook die VTECH tablets gezien. Alleen denk ik niet dat ik daarmee ook op youtube ed kan. Maar daarentegen is het misschien wel leuk om mee te beginnen...
Zijn er tegenwoordig nog een beetje goede Android only tablets te vinden?
Ben eigenlijk op zoek naar een ~ 9.7" Android tablet, met een zo'n clean mogelijke ROM of eventueel MIUI, maar als ik zo op het eerste gezicht kijk, kom je dan nu automatisch uit op een dual boot.
Twijfel in dat geval tussen de Telcast X98 en Cube i6. Waarbij als ik het topic op XDA lees, er bij de Telcast best veel problemen zijn en dat je bios moet gaan flashen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in. De 32GB van de Cube is dan weer vervelend.
Edit: zie ook de Chuwi Vi/Hi8 voorbij komen. Wel wat kleiner scherm, maar wel helft goedkoper. Ik duik er nog even wat dieper in...
Ben eigenlijk op zoek naar een ~ 9.7" Android tablet, met een zo'n clean mogelijke ROM of eventueel MIUI, maar als ik zo op het eerste gezicht kijk, kom je dan nu automatisch uit op een dual boot.
Twijfel in dat geval tussen de Telcast X98 en Cube i6. Waarbij als ik het topic op XDA lees, er bij de Telcast best veel problemen zijn en dat je bios moet gaan flashen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in. De 32GB van de Cube is dan weer vervelend.
Edit: zie ook de Chuwi Vi/Hi8 voorbij komen. Wel wat kleiner scherm, maar wel helft goedkoper. Ik duik er nog even wat dieper in...
[ Voor 12% gewijzigd door pelt op 09-07-2015 17:44 ]
mijn pipo p9 heeft het net begeven, wil niet meer starten en blijft in het pipo logo hangen. gewoon spontaan. ook de recovery boot wil niet meer, zie de droid op de rug liggen met een !
ook een reset oid helpen niet. iemand nog tips of is het af geschreven. en natuurlijk net op vakantie he.. grrrr.
ook een reset oid helpen niet. iemand nog tips of is het af geschreven. en natuurlijk net op vakantie he.. grrrr.
Ik zoek net hetzelfde. Al kom ik telkens weer uit bij een Teclast X98 3G of zelfs een Teclast X10.pelt schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:51:
De Chuwi vind ik gewoon te klein in vergelijking met mijn smartphone (5,5 inch) dus denk ik dat het, ook al is het goedkoper, de moeite niet waard is. En blijkbaar hebben deze Chuwi's ook geen GPS wat toch wel handig kan zijn in de auto..
Weten jullie of elke willekeurige bluetooth muis moet werken op zo'n tablet? Ik heb de teclast air II met windows 8.1, Ik wil de muis voor windows gebruiken.
Bij bitspeed.nl kost de teclast 229 euro en zij leveren hem in het Nederlands. Ik weet niet of dat betekent dat zij hem al geflashed hebben of dat ze alleen de taal veranderd hebben. Anyway, als hij dan niet bevalt kun je hem binnen 7 dagen terugsturen.pelt schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:51:
Zijn er tegenwoordig nog een beetje goede Android only tablets te vinden?
Ikzelf durf het overigens toch niet echt aan. Ik ben bang dat ik met zo'n Chinees ding toch altijd een beetje bang blijf dat ik er problemen mee ga krijgen.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
ik zie in dit topic een paar opmerkingen over de lenovo yoga 8", maar dit over de vernieuwde yoga 2 8"... deze heeft een atom SOC een een FHD scherm, eigenlijk in 1 klap de 2 minpunten van de oude van tafel.
tablet is te koop rond de 200 euro. Ik ben eigenlijk erg geinteresseerd is deze. Heb nu een ipad 1 die aan het sterven is een een Nexus 7 2013 welke nog prima werkt.
Echter met 2 kids en ik zelf als actieve gebruikers is een 2e wel handig.. de prijs is prima, formaat ook, accuduur lijkt me ook goed, maar ik lees HEEL weinig praktijk ervaring met de yoga 2.. zijn er hier gebruikers??
tablet is te koop rond de 200 euro. Ik ben eigenlijk erg geinteresseerd is deze. Heb nu een ipad 1 die aan het sterven is een een Nexus 7 2013 welke nog prima werkt.
Echter met 2 kids en ik zelf als actieve gebruikers is een 2e wel handig.. de prijs is prima, formaat ook, accuduur lijkt me ook goed, maar ik lees HEEL weinig praktijk ervaring met de yoga 2.. zijn er hier gebruikers??
Verwijderd
voor het eerst een miskoop gedaan uit China, had voor mijn afgelopen vakantie een CHUWI V10HD 3G aangeschaft, vindt het een miskoop, de accu is binnen en aantal uurtjes al leeg, opladen duurt lang. ook is het scherm kras gevoelig, jammer.
Wat is voor dit moment een goede tablet? ben op zoek naar een tablet van 10 inch kras gevoelig scherm en een goede accuduur, wat raden jullie aan? mag ook in een hogere prijsklasse uitkomen,
vindt de tesclast er als model er wel mooi uit zien
Ron
Wat is voor dit moment een goede tablet? ben op zoek naar een tablet van 10 inch kras gevoelig scherm en een goede accuduur, wat raden jullie aan? mag ook in een hogere prijsklasse uitkomen,
vindt de tesclast er als model er wel mooi uit zien
Ron
Ben op zoek naar 2 goedkope tablets voor in de auto. Enige wat moet kunnen is dat er films op afgespeeld kunnen worden. 8inch heeft de voorkeur en opladen via micro-usb lijkt me het meest praktisch. Budget is circa 75 euro pet tablet. Tips?
Had zelf deze gevonden: http://m.aliexpress.com/item/1939663715.html
[ Voor 13% gewijzigd door Sjors81 op 26-07-2015 15:23 ]
Ik zoek een vervanger voor mijn Pipo M8 pro, accu begint slecht te worden en ondanks goede rom en launcher krijgt de Pipo een onvoldoende wordende gebruikservaring. Zeker voor de vrouw die voor haar werk veel met een Ipad werkt.
Wat ik (we) zoeken.
- minimaal 9 inch, liefst 16:10 HD want ik gebruik hem toch wel veel voor video.
- voldoende power onder de motorkap. Wat resulteert in een lagvrije ervaring.
- SD kaart, anders 32gb of meer
- HDMI, is een eis die ik moeilijk kan laten varen. Gebruik HDMI out veel op de Pipo M8 op reis in Hotels en Vakantieparken.
- Android 4.4 of hoger. Geen Win of Dualboot.
- niet echt een budget, als iets het waard is dan is het het waard. Maar zou toch graag onder de 300 blijven.
Gebruik zal zijn voor op de bank (dus ook door vrouw die Ipad gewend is). Veel browsen, multimedia, veel video (ziggo TV, uitzending gemist e.d.), standaard apps (facebook, twitter e.d.), games (over het algemeen licht soms wat zwaarder). En onderweg, video/audio in trein. Video op reis in hotels/vakantieparken e.d.
Heb zelf nog niet zo naar de China Tablets gekeken. Ik was opzich redelijk content met de Pipo M8, mijn vrouw dus niet zo. Ik ben niet bang voor rooten/custom roms installeren. Kijk ik in nederland dan kom ik op een Asus TF303CL, dat is 1 van de weinige die aan mijn eisen voldoet (komt vooral door de HDMI out). Ik zie ook wel dat er USB->HDMI bestaat, geloof bij de Samsung apparaten maar ik heb geen idee of dat een beetje fatsoenlijk werkt. Samsung ben ik ook niet zo gecharmeerd van. Is er een betere keus in China dan de Asus? Of moet ik de HDMI eis laten varen en is dat op een andere manier, bedraad (draadloos via bijv. Chromecast is vaak geen optie in hotels/parken vanwege geen of slecht WiFi), op te lossen?
Wat ik (we) zoeken.
- minimaal 9 inch, liefst 16:10 HD want ik gebruik hem toch wel veel voor video.
- voldoende power onder de motorkap. Wat resulteert in een lagvrije ervaring.
- SD kaart, anders 32gb of meer
- HDMI, is een eis die ik moeilijk kan laten varen. Gebruik HDMI out veel op de Pipo M8 op reis in Hotels en Vakantieparken.
- Android 4.4 of hoger. Geen Win of Dualboot.
- niet echt een budget, als iets het waard is dan is het het waard. Maar zou toch graag onder de 300 blijven.
Gebruik zal zijn voor op de bank (dus ook door vrouw die Ipad gewend is). Veel browsen, multimedia, veel video (ziggo TV, uitzending gemist e.d.), standaard apps (facebook, twitter e.d.), games (over het algemeen licht soms wat zwaarder). En onderweg, video/audio in trein. Video op reis in hotels/vakantieparken e.d.
Heb zelf nog niet zo naar de China Tablets gekeken. Ik was opzich redelijk content met de Pipo M8, mijn vrouw dus niet zo. Ik ben niet bang voor rooten/custom roms installeren. Kijk ik in nederland dan kom ik op een Asus TF303CL, dat is 1 van de weinige die aan mijn eisen voldoet (komt vooral door de HDMI out). Ik zie ook wel dat er USB->HDMI bestaat, geloof bij de Samsung apparaten maar ik heb geen idee of dat een beetje fatsoenlijk werkt. Samsung ben ik ook niet zo gecharmeerd van. Is er een betere keus in China dan de Asus? Of moet ik de HDMI eis laten varen en is dat op een andere manier, bedraad (draadloos via bijv. Chromecast is vaak geen optie in hotels/parken vanwege geen of slecht WiFi), op te lossen?
mmmmwhaaa
Ik heb een tablet uit China voor mijn domotica
Iemand een advies voor de beste custumrom?
En dan zou ik graag een soort van fotolijstje hebben, wat aangaat als er beweging in huis.
Maar als ik ergens op druk dat mijn domotica voor de dag komt.
Iemand?
En dan zou ik graag een soort van fotolijstje hebben, wat aangaat als er beweging in huis.
Iemand?
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
In het domoticz topic wordt hier toevallig nu over gepraat (misschien dat je via dat topic bij deze bent gekomen).Dylantje2 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:17:
mmmmwhaaa
Iemand?
Misschien krijg je hier ideeen:
Domoticz - Open source domotica systeem
Zitten paar gave tab's bij.
Verwijderd
Ik kan niet over de Onda oordelen, maar ik heb zelf de Cube U27GT-S. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding, voor een review zie hier: http://freaktab.com/forum...view-cube-u27gts-8-tabletSjors81 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:04:
Ben op zoek naar 2 goedkope tablets voor in de auto. Enige wat moet kunnen is dat er films op afgespeeld kunnen worden. 8inch heeft de voorkeur en opladen via micro-usb lijkt me het meest praktisch. Budget is circa 75 euro pet tablet. Tips?
Te koop op aliexpress.com voor rond de $70, hier http://m.aliexpress.com/i...redetail2mobilesitedetail of bij Banggood voor $77
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn LG G Pad 8.3. Het formaat vind ik perfect. Dus het moet weer zo rond de 8 inch worden.
Nu zag ik de Chuwi Vi8. Dat lijkt me een mooi ding. Windows en Android op 8 inch. De resolutie is niet zo hoog. Maar daar geef ik niet om. Ik wil hem gebruiken om te internetten. Eigenlijk niet meer dan dat.
Kan de prestaties van die Chuwi Vi8 vergelijken met m'n lg g pad?
Ik vind de prijs zo ontzettend laag.
Ook vind ik de mi pad ook mooi. De scherm verhouding is anders. Maar dat vind ik niet erg. Maar die is bijna 2x zo duur. Is dat dan ook te merken in de performance?
Nu zag ik de Chuwi Vi8. Dat lijkt me een mooi ding. Windows en Android op 8 inch. De resolutie is niet zo hoog. Maar daar geef ik niet om. Ik wil hem gebruiken om te internetten. Eigenlijk niet meer dan dat.
Ook vind ik de mi pad ook mooi. De scherm verhouding is anders. Maar dat vind ik niet erg. Maar die is bijna 2x zo duur. Is dat dan ook te merken in de performance?
Zat met hetzelfde, ben voor 3 maal de Chuwi Vi8 gegaan. koptelefoon en 64gb sd kaartje erbij en helemaal top. Bevalt prima, resolutie is niet wereldschokkend, maar kinderen zijn er erg blij mee en vooralsnog geen klachten, ben zelf ook positief verbaasd voor dit geld. Draait soepel genoeg en zeker 's-avonds wil ik er nog wel eentje pakken om even wat snel te surfen, de Plex aan te zwengelen etc.
Sjors81 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:04:
Iemand een idee? In de LG G Pad zit een Snapdragon 600 en 2 GB RAM vs Bay Trail Z3735F en 2 GB RAM van de Chuwi Vi8Kitser schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:05:
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn LG G Pad 8.3. Het formaat vind ik perfect. Dus het moet weer zo rond de 8 inch worden.
Kan je op zo'n chuwi ook een beetje bloons monkey city spelen of td5? Dan zou het een leuke tablet kunnen zijn.
heb via tweakers een samsung tab3 lite voor 50 euro op de kop getikt. Even proberen of de kinderen het leuk vinden, wellicht is deze ook wel voldoende en anders kijken we verder.Cujo74 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:17:
Zat met hetzelfde, ben voor 3 maal de Chuwi Vi8 gegaan. koptelefoon en 64gb sd kaartje erbij en helemaal top. Bevalt prima, resolutie is niet wereldschokkend, maar kinderen zijn er erg blij mee en vooralsnog geen klachten, ben zelf ook positief verbaasd voor dit geld. Draait soepel genoeg en zeker 's-avonds wil ik er nog wel eentje pakken om even wat snel te surfen, de Plex aan te zwengelen etc.
[...]
Ik ben op zoek naar een goedkope 10" tablet, dus mijn oog is uiteraard gevallen op verscheidene chinese modellen. Bijvoorbeeld de Chuwi Vi10, of Onda v989 air etc.
Mensen die soortgelijke tablets hebben: Hoe leesbaar is het scherm buitenshuis? Ik wil hem gebruiken voor buiten browsen en lezen, maar het is behoorlijk zonnig waar ik woon en ik ben bang dat het ook in de schaduw onleesbaar zal zijn..
Mensen die soortgelijke tablets hebben: Hoe leesbaar is het scherm buitenshuis? Ik wil hem gebruiken voor buiten browsen en lezen, maar het is behoorlijk zonnig waar ik woon en ik ben bang dat het ook in de schaduw onleesbaar zal zijn..
Voor vrijwel dezelfde prijs heb je ook de Chuwi Hi8 met 1920x1200 resolutie. Review o.a. hier.Kitser schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:05:
Vandaag m'n Chuwi HI8 ontvangen. Helaas zit er een vlek op het scherm
http://s9.postimg.org/i1lbo334f/IMG_20150826_130650.jpg
Gelijk Geekbuying gemaild. Kijken wat ze kunnen doen.
Er is hier wel eens eerder over luchtbellen tussen touchpanel en scherm gesproken, en dat dat relatief eenvoudig te verhelpen is. Weet niet of dat ook bij jou ter sprake is, maar met wat simpel zoekwerk kun je jezelf misschien wat heisa voorkomen.Kitser schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:33:
Vandaag m'n Chuwi HI8 ontvangen. Helaas zit er een vlek op het scherm
Is het niet gewoon de screen protector af fabriek?
De screenprotector is er al af.
Het touch panel zat aan het scherm vast geplakt. Het is vanzelf weer goed gekomen.
Geekbuying heeft nog wel terug gemaild. Ze zeiden dat het bekend is ben hen. En dat je even tegen de achterkant moet slaan of met een zuignap het scherm van het touch panel af te "trekken".
Dat was dus niet nodig. Hij is nu helemaal in orde.
Het touch panel zat aan het scherm vast geplakt. Het is vanzelf weer goed gekomen.
Geekbuying heeft nog wel terug gemaild. Ze zeiden dat het bekend is ben hen. En dat je even tegen de achterkant moet slaan of met een zuignap het scherm van het touch panel af te "trekken".
Dat was dus niet nodig. Hij is nu helemaal in orde.
Laatste tijd niet veel reacties in dit topic. Iedereen voorzien of zijn er geen mooie aanbiedingen meer? 
Ik ben op zoek naar een tab om mijn frontpage.html (domoticz) te laten draaien. Iemand ervaringen met een goedkope tab die je voor weinig geld nog een keer aan de muur wilt hebben hangen?
Ik ben op zoek naar een tab om mijn frontpage.html (domoticz) te laten draaien. Iemand ervaringen met een goedkope tab die je voor weinig geld nog een keer aan de muur wilt hebben hangen?
Verwijderd
Weet niet wat de systeem eisen daarvoor zijn maar kwam geheel toevallig dit tegen vanmiddag.grote_oever schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:08:
Laatste tijd niet veel reacties in dit topic. Iedereen voorzien of zijn er geen mooie aanbiedingen meer?
http://m.zavvi.nl/tablets...d-2.2-black/11165003.html
Als normale tablet compleet ongeschikt natuurlijk, maar voor iets als Domotica misschien nog bruikbaar? Vooral gezien de prijs, nog geen €18, de gok waard lijkt mij.
Twee weken terug ineens het touchscreen wat niet meer reageerde. Heb hem nog open gemaakt en flatcable van touchscreen losgehaald en weer vastgemaakt. Tevens alle aders doorgepiept met multimeter, maar touchscreen is overleden lijkt hetThinkPadd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:36:
Ik denk dat ik de Colorfly E708 Q1 maar ga bestellen om voor domotica toepassingen aan de muur te hangen, en om onderweg beetje te internetten.
Voor $71,99 / €59 euro lijkt het me een heel mooi ding. En ook behoorlijk populair volgens mij.
Of zijn er <70 euro betere modellen aan te raden?
En maar besteld, straks is de aanbieding misschien weer verlopen
Uiteindelijk €55,47 betaald bij het afrekenen met PayPal. Heb couponcode 'newbg' nog gebruikt, ging er nog 2/3 euro vanaf.
Gebruikte hem als interface voor m'n domotica (Domoticz). Binnenkort met Sinterklaas de folders van Kruidvat e.d. maar in de gaten houden. Een tablet van 4 tientjes kan ook prima een webpagina tonen
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 18-10-2015 21:43 ]
Verwijderd
Doe eens boven je kijken?ThinkPadd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:42:
[...]
Twee weken terug ineens het touchscreen wat niet meer reageerde. Heb hem nog open gemaakt en flatcable van touchscreen losgehaald en weer vastgemaakt. Tevens alle aders doorgepiept met multimeter, maar touchscreen is overleden lijkt het
Gebruikte hem als interface voor m'n domotica (Domoticz). Binnenkort met Sinterklaas de folders van Kruidvat e.d. maar in de gaten houden. Een tablet van 4 tientjes kan ook prima een webpagina tonen
Qua CPU/RAM zou dat wellicht kunnen, maar de schermresolutie pijnig ik mijzelf dan mee. Zelfs een Android telefoon van 5 jaar terug had al een hogere resolutie. Daar ga ik niet aan beginnen
Wel mooi dat je ons op de link wijst, maar Thinkpad heeft gelijk. Tis niet echt een tab om te gebruiken voor domoticz. Resolutie is veel te klein om een normaal een webpagina te tonenVerwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 23:16:
[...]
Doe eens boven je kijken?zelfs die oude rommel kan nog wel een web pagina tonen lijkt mij? En dan ben je voor €18 klaar.
Maar wel grappig dat je de link post, want voor 18 euro een tab kopen is natuurlijk geen geld.
Verwijderd
Had de resolutie nog niet eens gezien, dat Is wel erg slecht inderdaad.grote_oever schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:41:
[...]
Wel mooi dat je ons op de link wijst, maar Thinkpad heeft gelijk. Tis niet echt een tab om te gebruiken voor domoticz. Resolutie is veel te klein om een normaal een webpagina te tonenJe moet de pagina dan te veel aanpassen om hem werkend te krijgen op z'n kleine resolutie.
Maar wel grappig dat je de link post, want voor 18 euro een tab kopen is natuurlijk geen geld.

Het is inderdaad rustig in dit topic. Er zijn dan volgens mij ook niet veel nieuwe ontwikkelingen/modellen.
Er is er echter eentje, de Ainol AX10 4G, die ik er prachtig uit vind zien (http://www.pandawill.com/...ps-8gb-black-p101990.html). Een beetje Sony lookalike.
Hoe is het nu gesteld met de (bouw-)kwaliteit van Ainol? Is dit een aanrader of niet?
Er is er echter eentje, de Ainol AX10 4G, die ik er prachtig uit vind zien (http://www.pandawill.com/...ps-8gb-black-p101990.html). Een beetje Sony lookalike.
Hoe is het nu gesteld met de (bouw-)kwaliteit van Ainol? Is dit een aanrader of niet?
Ben voornamelijk actief in het Chinese smartphone topic, maar nu ook in het bezit van een 'exotische' tablet. 
De Chuwi Hi8. Geen onbekende hier meen ik.
Het formaat is wennen, ben een iPad gewend, maar voldoet erg goed.
Die gebrekkige schermen met onwerkbare lage resolutie zijn er nu wel uit, dit is een heuze 'retina' HD scherm.
Android én Windows 10 is wel leuk om eens in z'n werk te zien, en je kunt kiezen wat je het liefst gebruikt.
Heb er ook meteen een review van geschreven, die is hier te vinden:
productreview: Chuwi HI8 Wit review door dutchgio
De Chuwi Hi8. Geen onbekende hier meen ik.
Het formaat is wennen, ben een iPad gewend, maar voldoet erg goed.
Die gebrekkige schermen met onwerkbare lage resolutie zijn er nu wel uit, dit is een heuze 'retina' HD scherm.
Android én Windows 10 is wel leuk om eens in z'n werk te zien, en je kunt kiezen wat je het liefst gebruikt.
Heb er ook meteen een review van geschreven, die is hier te vinden:
productreview: Chuwi HI8 Wit review door dutchgio
Prima review, dutchgio.
Ik heb een tijdje terug een Cube i6 gekocht voor m'n vrouw. Windows8.1 en Android 4.4 dualboot.
Op zich leuk om Windows op en tablet te zien, maar als je bijv. de windows verkenner opstart mis je al gauw de muis/toetsenbord. Je sleept zomaar per ongeluk een bestand naar een andere map, en dan kun je dus niet op ESC drukken ;-(
Van de 32GB opslagruimte is maar 8GB beschikbaar voor Android... niet zo veel dus. Zou dat aan te passen zijn, of misschien zelfs mogelijk die hele windows partitie er af te halen?
Verder valt mij op dat er weinig Chinese tablets zijn met Android 5... Had ook gehoopt dat de Cube i6 een update zou krijgen maar dat lijkt niet te komen.
Ik heb een tijdje terug een Cube i6 gekocht voor m'n vrouw. Windows8.1 en Android 4.4 dualboot.
Op zich leuk om Windows op en tablet te zien, maar als je bijv. de windows verkenner opstart mis je al gauw de muis/toetsenbord. Je sleept zomaar per ongeluk een bestand naar een andere map, en dan kun je dus niet op ESC drukken ;-(
Van de 32GB opslagruimte is maar 8GB beschikbaar voor Android... niet zo veel dus. Zou dat aan te passen zijn, of misschien zelfs mogelijk die hele windows partitie er af te halen?
Verder valt mij op dat er weinig Chinese tablets zijn met Android 5... Had ook gehoopt dat de Cube i6 een update zou krijgen maar dat lijkt niet te komen.
Klopt inderdaad, je hebt wel de tablet modus in Windows 10, maar sommige programma's en dus ook de verkenner zijn daar niet op aangepast, dan kun je inderdaad beter een desktop met muis/toetsenbord hebben en geen touchscreen. 
Eigenlijk is dat ook wel opmerkelijk, dat die interface niet is aangepast.
Heb me er nog niet heel erg mee bezig gehouden, weet ook niet echt of ik nu alleen Android of alleen Windows wil gebruiken, het heeft allebei wel wat, maar ik weet dat wat je voorsteld wel kan.
Via zo'n partitie resize tooltje kun je inderdaad 1 van beide eraf gooien en die ruimte bij de te gebruiken opslag indelen, dan is de standaard opslag een stuk groter ten koste van het andere OS.
Wellicht ga ik me daar later nog op richten als de ruimte echt een probleem wordt.
Updates ga ik ook niet vanuit. Niet voor Android althans, die voor Windows komen wel gewoon automatisch binnen. 4.4 begint nu wel wat ouder te worden, en 5.1 gebruiken zou een goede optie zijn zolang 6.0 nog geen gemeengoed is.
Eigenlijk is dat ook wel opmerkelijk, dat die interface niet is aangepast.
Heb me er nog niet heel erg mee bezig gehouden, weet ook niet echt of ik nu alleen Android of alleen Windows wil gebruiken, het heeft allebei wel wat, maar ik weet dat wat je voorsteld wel kan.
Via zo'n partitie resize tooltje kun je inderdaad 1 van beide eraf gooien en die ruimte bij de te gebruiken opslag indelen, dan is de standaard opslag een stuk groter ten koste van het andere OS.
Wellicht ga ik me daar later nog op richten als de ruimte echt een probleem wordt.
Updates ga ik ook niet vanuit. Niet voor Android althans, die voor Windows komen wel gewoon automatisch binnen. 4.4 begint nu wel wat ouder te worden, en 5.1 gebruiken zou een goede optie zijn zolang 6.0 nog geen gemeengoed is.
Pfff...
Heb sinds maandag ook een Chuwi HI8, op papier een leuk apparaatje, maar hoe het er nu aan toegaat is Android een regelrechte ramp, en de accu eveneens. Op Android kan ik prima video's kijken, totdat ik het mediavolume ga aanpassen, dan gaan video's stutten, dit probleem heb ik dan zowel bij offline als online video's bekijken. Alleen een reboot lijkt het te fixen. Daarnaast wil de Chuwi zichzelf nogwel eens uitschakelen in sleepmode (lees minimaal 2x per dag).
Daarbovenop komt ook nog eens een fantastische accu! Ben je lekker bezig op je tablet en was de accu zonet accu nog 60%, en dan poef valt die uit. Wil daarna ook niet meer aangaan tenzij die op zijn minst 10 minuten aan de stroom heeft gelegen (Heb Samsung Tablet oplader geprobeerd en ook een Asus Tablet oplader, allebei zelfde problemen). Daarna zegt die natuurlijk doodleuk dat de accu 0% is.
Daarnaast ervaar ik enkel het accu probleem in Windows, maar Windows 10 draait dan wel gewoon weer smooth
Aan de meeste verhalen hier te lezen is mijn tablet een maandagochtendgevalletje, hopelijk kom ik met Banggood nog tot een passende oplossing, want dit werkt momenteel voor geen ene meter.
Heb sinds maandag ook een Chuwi HI8, op papier een leuk apparaatje, maar hoe het er nu aan toegaat is Android een regelrechte ramp, en de accu eveneens. Op Android kan ik prima video's kijken, totdat ik het mediavolume ga aanpassen, dan gaan video's stutten, dit probleem heb ik dan zowel bij offline als online video's bekijken. Alleen een reboot lijkt het te fixen. Daarnaast wil de Chuwi zichzelf nogwel eens uitschakelen in sleepmode (lees minimaal 2x per dag).
Daarbovenop komt ook nog eens een fantastische accu! Ben je lekker bezig op je tablet en was de accu zonet accu nog 60%, en dan poef valt die uit. Wil daarna ook niet meer aangaan tenzij die op zijn minst 10 minuten aan de stroom heeft gelegen (Heb Samsung Tablet oplader geprobeerd en ook een Asus Tablet oplader, allebei zelfde problemen). Daarna zegt die natuurlijk doodleuk dat de accu 0% is.

Daarnaast ervaar ik enkel het accu probleem in Windows, maar Windows 10 draait dan wel gewoon weer smooth
Aan de meeste verhalen hier te lezen is mijn tablet een maandagochtendgevalletje, hopelijk kom ik met Banggood nog tot een passende oplossing, want dit werkt momenteel voor geen ene meter.
iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
Lijkt me inderdaad een "maandagochtendmodel", dat is wel balen.
Video's spelen prima af en geen last van uitschakelen.
Accu gaat geen 10 uur mee oid, maar inzakken vanaf 60% naar 0 heb ik niet.
Wel goede ervaring met Banggood m.b.t. het afhandelen van zoiets, vaak vragen se dan eerst om een video van de problemen, en komen ze daarna met een oplossing.
Video's spelen prima af en geen last van uitschakelen.
Accu gaat geen 10 uur mee oid, maar inzakken vanaf 60% naar 0 heb ik niet.
Wel goede ervaring met Banggood m.b.t. het afhandelen van zoiets, vaak vragen se dan eerst om een video van de problemen, en komen ze daarna met een oplossing.
Ik ben opzoek naar een betaalbare tablet voor in de auto. (Is de bedoeling dat ie in een double din komt)
Eisen:
Android
Fatsoenlijk scherm, en dan bedoeld ik meer de kijkhoek dan de resolutie.
GPS
Bluetooth
Wie heeft er suggesties, want ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Edit:
Ik heb inmiddels een Chuwi Vi7 besteld. Bij de MM even gechecked of ik 1024*600 niet te laag vond op 7", maar dit is voor mijn toepassingen best acceptabel.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, maar voor de prijs hoef je het niet te laten eigenlijk.
Eisen:
Android
Fatsoenlijk scherm, en dan bedoeld ik meer de kijkhoek dan de resolutie.
GPS
Bluetooth
Wie heeft er suggesties, want ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Edit:
Ik heb inmiddels een Chuwi Vi7 besteld. Bij de MM even gechecked of ik 1024*600 niet te laag vond op 7", maar dit is voor mijn toepassingen best acceptabel.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, maar voor de prijs hoef je het niet te laten eigenlijk.
[ Voor 45% gewijzigd door BertusB404 op 25-11-2015 14:49 ]
3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5
Heb twee Chuwi Vi10's binnen, op het eerste gezicht prima, switchen van OS gaat soepel er zit Macrosof Office 365 bij, hoe kan het voor dit geld.... Ik heb wel een probleem, de beide units hebben last van het bervriezen van het touch screen als we CANDY CRUSH onder android spelen.... Huh... Meer mensen hier last van? Vergelijkbare speletjes (Jelly blast) doen het wel goed, Heb ook de (chinese) bloatware verwijderd (geen root nodig) maar ze blijven vast lopen op de touch. Even power of en dan power on en je kan weer 1 tot 5 zetten verder...
Banggood heeft al aangeboden om ze terug te nemen maar ik wil wel graag weten of meer mensen dit probleem hebben voordat we 6 weken zonder tablets zitten... Heb al gekeken op de diverse fora maar dit exacte probleem (Touch werkt niet onder android) kom ik niet tegen, wel Win10 problemen met de touch drivers maar hier is het nog gewwon win8 (voorlopig even updates uitgezet...)
Wie herkent dit probleem of weet misschien een oplossing?
Banggood heeft al aangeboden om ze terug te nemen maar ik wil wel graag weten of meer mensen dit probleem hebben voordat we 6 weken zonder tablets zitten... Heb al gekeken op de diverse fora maar dit exacte probleem (Touch werkt niet onder android) kom ik niet tegen, wel Win10 problemen met de touch drivers maar hier is het nog gewwon win8 (voorlopig even updates uitgezet...)
Wie herkent dit probleem of weet misschien een oplossing?
Is de MiPad 2 al te koop ergens betrouwbaar? Ik zie een paar al op Aliexpress staan.
Ibuygoujerkitout schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:39:
Is de MiPad 2 al te koop ergens betrouwbaar? Ik zie een paar al op Aliexpress staan.
Ik zit er ook erg over na te denken om mijn tablet te verkopen voor een nieuw toestel. Het lijkt me dan ook leuk om eens een exotisch merk te proberen. Nu wil ik erg graag een toestel met stock Android, en nog liever één die ook (behoorlijk) up to date is. Ook zou een custom ROM er op zetten mogelijk zijn, maar liever niet. Hoe zit dit met de verschillende tablets die hier in dit topic worden besproken?
Ik ben overigens op zoek naar een tablet tussen de 9 en 10 inch, met een redelijke kracht (game of video afspelen).
Edit: De Xiaomi MiPad 2 is trouwens een toestel wat ik wel zie zitten, ik zal hier eens goed onderzoek naar doen.
Ik ben overigens op zoek naar een tablet tussen de 9 en 10 inch, met een redelijke kracht (game of video afspelen).
Edit: De Xiaomi MiPad 2 is trouwens een toestel wat ik wel zie zitten, ik zal hier eens goed onderzoek naar doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Edzeau op 29-11-2015 16:56 ]
Ben ook geïnteresseerd maar veel is pre-order. Banggood zag ik ze ook btw
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Ik heb net de Mi Pad 2 besteld van iBuyGou, wanneer het aankomt zal ik een recensie posten als het nog nodig is.
ik inmiddels ook de 16GB versie besteld bij iBuyGou , case besteld op Aliexpres i.i.g daar ik daar iets goedkoper uit wasjerkitout schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:13:
Ik heb net de Mi Pad 2 besteld van iBuyGou, wanneer het aankomt zal ik een recensie posten als het nog nodig is.
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Ik wilde eens informeren of er reeds Chinese iPad Pro concurrenten zijn of aan zitten te komen?
Vorig jaar een Teclast X98 Air II gekocht en daar ben ik zeer tevreden van.
Om tijdschriften te lezen en bladmuziek te spelen zou ik echter nog een grotere scherm willen.
Maar geen zin om daar 900€ voor te betalen!
Vorig jaar een Teclast X98 Air II gekocht en daar ben ik zeer tevreden van.
Om tijdschriften te lezen en bladmuziek te spelen zou ik echter nog een grotere scherm willen.
Maar geen zin om daar 900€ voor te betalen!
Ik zoek een 10" tablet.
Vereisten:
10"
Wifi
Bluetooth
Camera
Goede CPU en voldoende ram.
SD Slot zou handig zijn.
Iemand enige suggesties? (Zou graag zelf opzoeken maar 387 pagina's vind ik iets te veel van het goede
)
Zal voornamelijk gebruikt worden voor Netflix, Facebook, foto's en gewoon wat internetten.
Vereisten:
10"
Wifi
Bluetooth
Camera
Goede CPU en voldoende ram.
SD Slot zou handig zijn.
Iemand enige suggesties? (Zou graag zelf opzoeken maar 387 pagina's vind ik iets te veel van het goede
Zal voornamelijk gebruikt worden voor Netflix, Facebook, foto's en gewoon wat internetten.
Milo, zelf heb ik vorig jaar een Teclast X98 Air II gekocht.
Qua vorm en scherm komt die sterk overeen met een iPad Air 1.
Ben ik best tevreden van, wordt ook op veel plaatsen aangeraden en is een jaar later nog steeds te koop (en nog steeds 1 van de beste), dus dat geeft ook vertrouwen.
Zelf speel ik er geen spelletjes op en ik denk ook niet dat dat zijn sterkste kant is.
Camera is ook niet super, maar koop je daar een tablet voor?
Voor de rest geen klagen van en het voordeel is dat heel wat accessoires van iPad Air ook passen: bluetooth toetsenbordjes, hoesje mits een beetje bijsnijden (knoppen staan toch anders)
Kijk ook eens op http://techtablets.com/recommended-chinese-tablets-brands/
Wat je misschien ook moet meenemen in je keuze is of je 16:9 of 4:3 scherm wil.
Qua vorm en scherm komt die sterk overeen met een iPad Air 1.
Ben ik best tevreden van, wordt ook op veel plaatsen aangeraden en is een jaar later nog steeds te koop (en nog steeds 1 van de beste), dus dat geeft ook vertrouwen.
Zelf speel ik er geen spelletjes op en ik denk ook niet dat dat zijn sterkste kant is.
Camera is ook niet super, maar koop je daar een tablet voor?
Voor de rest geen klagen van en het voordeel is dat heel wat accessoires van iPad Air ook passen: bluetooth toetsenbordjes, hoesje mits een beetje bijsnijden (knoppen staan toch anders)
Kijk ook eens op http://techtablets.com/recommended-chinese-tablets-brands/
Wat je misschien ook moet meenemen in je keuze is of je 16:9 of 4:3 scherm wil.
Niet doen, daar is V&A voor
[ Voor 99% gewijzigd door janvanduschoten op 15-12-2015 14:06 ]
gister heb ik geprobeerd, omdat ik dat al diverse maklen gedaan heb, de firmware van mijn chuwi v88 te updaten:
http://crewrktablets.arctablet.com/?p=5668
19:34:15 529 INFO:Start to check download data
19:34:15 606 Info:RKA_File_Check start,file=misc,offset=0x2000
19:34:15 624 Info:RKA_File_Check start,file=kernel,offset=0x4000
19:34:16 321 Info:RKA_File_Check start,file=boot,offset=0xc000
19:34:16 426 Info:RKA_File_Check start,file=recovery,offset=0x14000
19:34:16 713 Info:RKA_File_Check start,file=system,offset=0x1c41000
19:34:55 531 Error:Compare system file failed,Offset(502267904)
19:34:55 554 Error: Check system file failed
19:34:55 559 ERROR:Download file failed
19:34:55 570 ERROR:Image Thread Failed
19:34:55 578 ERROR:Run failed
19:57:52 168 Info:wait for exiting scan thread start
19:57:52 334 Info:wait for exiting main thread start
19:57:52 355 ProcessID:1540,ThreadID:4680,RefCount:0
19:57:52 359 ProcessID:1540,ThreadID:4040,RefCount:0
Dat ging niet goed om de een of andere reden
Toen maar terug naar een 4.4.4 versie
Toen gebeurde er dit:
20:01:59 238 INFO:check start
20:01:59 241 INFO:start to erase system disk
20:01:59 245 INFO:Download IDB OK
20:01:59 250 INFO:Start to reset device
20:01:59 256 INFO:Reset device OK
20:01:59 262 INFO:LoaderThread Finish
20:02:19 393 ERROR:Wait for Loader Rock usb timeout
20:02:19 405 ERROR:Run failed
20:02:37 275 Info:wait for exiting scan thread start
Nu krijg ik dit in mijn device manager als ik de v88 in recovery wil starten, of fastboot
unknown usb device: device descriptor request failed.
I heb de correcte drivers(volgens mij) omdat hij hiervoor mijn v88 prima herkende in Rockchip Batch Tool
ik heb geen driver uninstall
Wat heb ik verkeerd gedaan, en hoe kan ik weer een juiste firmware installeren?
http://crewrktablets.arctablet.com/?p=5668
19:34:15 529 INFO:Start to check download data
19:34:15 606 Info:RKA_File_Check start,file=misc,offset=0x2000
19:34:15 624 Info:RKA_File_Check start,file=kernel,offset=0x4000
19:34:16 321 Info:RKA_File_Check start,file=boot,offset=0xc000
19:34:16 426 Info:RKA_File_Check start,file=recovery,offset=0x14000
19:34:16 713 Info:RKA_File_Check start,file=system,offset=0x1c41000
19:34:55 531 Error:Compare system file failed,Offset(502267904)
19:34:55 554 Error: Check system file failed
19:34:55 559 ERROR:Download file failed
19:34:55 570 ERROR:Image Thread Failed
19:34:55 578 ERROR:Run failed
19:57:52 168 Info:wait for exiting scan thread start
19:57:52 334 Info:wait for exiting main thread start
19:57:52 355 ProcessID:1540,ThreadID:4680,RefCount:0
19:57:52 359 ProcessID:1540,ThreadID:4040,RefCount:0
Dat ging niet goed om de een of andere reden
Toen maar terug naar een 4.4.4 versie
Toen gebeurde er dit:
20:01:59 238 INFO:check start
20:01:59 241 INFO:start to erase system disk
20:01:59 245 INFO:Download IDB OK
20:01:59 250 INFO:Start to reset device
20:01:59 256 INFO:Reset device OK
20:01:59 262 INFO:LoaderThread Finish
20:02:19 393 ERROR:Wait for Loader Rock usb timeout
20:02:19 405 ERROR:Run failed
20:02:37 275 Info:wait for exiting scan thread start
Nu krijg ik dit in mijn device manager als ik de v88 in recovery wil starten, of fastboot
unknown usb device: device descriptor request failed.
I heb de correcte drivers(volgens mij) omdat hij hiervoor mijn v88 prima herkende in Rockchip Batch Tool
ik heb geen driver uninstall
Wat heb ik verkeerd gedaan, en hoe kan ik weer een juiste firmware installeren?
Ik heb zelf een Cube i6 en een Teclast X98 Air II.
Beiden prima tablets met een mooi scherm en voor mij voldoende snel, ook voor wat relatief simpele spelletjes.
Ik gebruik beiden alleen met Android en dat werd op de Cube i6 al snel vervelend door de kleine hoeveelheid opslagruimte. Voor de Cube i6 zijn geen alternatieve ROM's te vinden, maar voor de Teclast wel. Zoek naar de ROM's van Mirek190. Zijn versie 6.0 van Android 5 is veel beter (lees: schoner en sneller) dan de standaard ROM. Dat is sowieso een aanrader. Het mooie is dat daar ook de toolset bijzit waarmee je partities opnieuw kunt indelen.
LET OP! HET ONDERSTAANDE KAN LEIDEN TOT EEN NIET MEER WERKENDE TABLET!
Je bent sowieso alle gegevens kwijt. Ik neem geen verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen :-)
Windows gaat overigens verloren, ik vond dat geen ramp. Mogelijk is Windows nog te restoren, maar dat heb ik niet geprobeerd.
- Download de v6.0 ROM van mirek190 voor de Teclast X98 Air II
- Download de officiele ROM voor de Cube i6 van http://blog.geekbuying.co...184600-released-20150525/
- Pak beide uit (voor de Cube i6: Password=geekbuying.com)
Ga naar de mirek190-ROM
- Installeer de ADB-drivers en de Intel-ADB-drivers
- In de ROM-directory staat een subdirectory met alternatieve partition-tables. Kies de juiste uit en kopieer naar een directory-niveau lager met een naam die je herkent
- Kijk vervolgens in de flash-full_with_repartition.xml
- Start de tablet in fastboot-modus door 'm eerst uit te zetten en vervolgens te starten met de power- en de volume-down knop ingedrukt.
- Start een commandprompt in de ROM-directory
- Voer de volgende fastboot commando's uit. Deze zijn nodig voor het herpartitioneren.
Vervang $partition_table_file door de filenaam die je aan te toe te passen partitie-tabel hebt gegeven
- fastboot oem start_partitioning
- fastboot flash /tmp/partition.tbl $partition_table_file
- fastboot oem partition /tmp/partition.tbl
- fastboot erase cache
- fastboot erase system
- fastboot erase data
- fastboot erase factory
- fastboot erase config
- fastboot erase logs
- fastboot oem stop_partitioning
Ga naar de Cube i6-ROM
- Ga naar de directory met de .img-bestanden
- Restore vervolgens de android-images door middel van de volgende commando's:
Vervang de $... door de respectievelijke filenamen
- fastboot oem wipe ESP
- fastboot flash ESP $esp_file
- fastboot flash fastboot $droidboot_file
- fastboot flash boot $boot_file
- fastboot flash recovery $recovery_file
- fastboot flash system $system_file
- fastboot continue
Als alles goed is, dan start je tablet op met Android. Krijg je een boot-loop, dan moet je via het bijgeleverde verloopkabeltje een toetsenbord aansluiten en bij het opstarten van de tablet tegelijkertijd op Power (tablet) en Esc (toetsenbord) drukken. Je krijgt dan de BIOS van de tablet. Daarin kun je in de optie rechtsonder (als ik het goed herinner) kiezen voor de Android-boot ipv de Windows-boot.
Beiden prima tablets met een mooi scherm en voor mij voldoende snel, ook voor wat relatief simpele spelletjes.
Ik gebruik beiden alleen met Android en dat werd op de Cube i6 al snel vervelend door de kleine hoeveelheid opslagruimte. Voor de Cube i6 zijn geen alternatieve ROM's te vinden, maar voor de Teclast wel. Zoek naar de ROM's van Mirek190. Zijn versie 6.0 van Android 5 is veel beter (lees: schoner en sneller) dan de standaard ROM. Dat is sowieso een aanrader. Het mooie is dat daar ook de toolset bijzit waarmee je partities opnieuw kunt indelen.
LET OP! HET ONDERSTAANDE KAN LEIDEN TOT EEN NIET MEER WERKENDE TABLET!
Je bent sowieso alle gegevens kwijt. Ik neem geen verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen :-)
Windows gaat overigens verloren, ik vond dat geen ramp. Mogelijk is Windows nog te restoren, maar dat heb ik niet geprobeerd.
- Download de v6.0 ROM van mirek190 voor de Teclast X98 Air II
- Download de officiele ROM voor de Cube i6 van http://blog.geekbuying.co...184600-released-20150525/
- Pak beide uit (voor de Cube i6: Password=geekbuying.com)
Ga naar de mirek190-ROM
- Installeer de ADB-drivers en de Intel-ADB-drivers
- In de ROM-directory staat een subdirectory met alternatieve partition-tables. Kies de juiste uit en kopieer naar een directory-niveau lager met een naam die je herkent
- Kijk vervolgens in de flash-full_with_repartition.xml
- Start de tablet in fastboot-modus door 'm eerst uit te zetten en vervolgens te starten met de power- en de volume-down knop ingedrukt.
- Start een commandprompt in de ROM-directory
- Voer de volgende fastboot commando's uit. Deze zijn nodig voor het herpartitioneren.
Vervang $partition_table_file door de filenaam die je aan te toe te passen partitie-tabel hebt gegeven
- fastboot oem start_partitioning
- fastboot flash /tmp/partition.tbl $partition_table_file
- fastboot oem partition /tmp/partition.tbl
- fastboot erase cache
- fastboot erase system
- fastboot erase data
- fastboot erase factory
- fastboot erase config
- fastboot erase logs
- fastboot oem stop_partitioning
Ga naar de Cube i6-ROM
- Ga naar de directory met de .img-bestanden
- Restore vervolgens de android-images door middel van de volgende commando's:
Vervang de $... door de respectievelijke filenamen
- fastboot oem wipe ESP
- fastboot flash ESP $esp_file
- fastboot flash fastboot $droidboot_file
- fastboot flash boot $boot_file
- fastboot flash recovery $recovery_file
- fastboot flash system $system_file
- fastboot continue
Als alles goed is, dan start je tablet op met Android. Krijg je een boot-loop, dan moet je via het bijgeleverde verloopkabeltje een toetsenbord aansluiten en bij het opstarten van de tablet tegelijkertijd op Power (tablet) en Esc (toetsenbord) drukken. Je krijgt dan de BIOS van de tablet. Daarin kun je in de optie rechtsonder (als ik het goed herinner) kiezen voor de Android-boot ipv de Windows-boot.
Bedoel je dat je dan Android 5 op de Cube i6 air kunt zetten? Dat zou geweldig zijn!
Ik zie dat die Mirek190 ook een Android 5.1 ROM voor de Teclast heeft gereleased... Gaat het daar ook mee werken?
Ik zie dat die Mirek190 ook een Android 5.1 ROM voor de Teclast heeft gereleased... Gaat het daar ook mee werken?
Helaas, dat heb ik geprobeerd, maar met de mirek-ROM op de Cube i6 werkt het touchscreen niet. De mirek-ROM bevat echter wel de alternatieve partition-tables. Die kun je gebruiken om de Cube i6 meer ruimte voor Android te geven. Vervolgens zet je er weer de originele Cube-ROM op.Gwannoes schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:42:
Bedoel je dat je dan Android 5 op de Cube i6 air kunt zetten? Dat zou geweldig zijn!
Ik zie overigens alleen een Mirek190 5.1-ROM voor de Teclast X98 Pro. Dat is een andere tablet. ROM's daarvoor werken niet op de X98 Air II(I).
[ Voor 10% gewijzigd door Magnatic op 16-12-2015 09:08 ]
Nadat ik al een tijdje niet echt meer met m'n Pipo M8pro heb gespeeld doordat deze de laatste tijd steeds meer kuren begon te vertonen (Ghost touches) begint het de laatste tijd toch weer een beetje te kriebelen. Nu zag ik in dit topic de Chuwi Hi8 voorbij komen. Dual boot W10/Android 4.4 voor een eurotje of 81 bij banggood. Klinkt als een topper!
Maar zijn er in dit segment nog goede alternatieven? Ik zie dat er veel Tablets uitkomen met Cherry Trail CPU's, maar die draaien alleen Windows (geen dual boot van Chuwi in ieder geval). Nu vind ik Android voor een tablet het meest prettige OS en is Windows meer een extratje om mee te spelen. Qua formaat is iets tussen de 8 en 10 inch prima. Qua prijs rond de 100 euro.
Hebben jullie nog goede suggesties? Of is op dit moment die Chuwi gewoon een tablet met de beste prijs/kwaliteit/functies? Als ik het zo lees is android 5 (en 6) nog wat lastig voor de intel chipsets, enig idee of daar veel ontwikkeling mee is? Ik hou er wel van om wat ROMs te flashen met m'n "chinese speeltablet", een actieve dev community is zeker een voordeel.
Maar zijn er in dit segment nog goede alternatieven? Ik zie dat er veel Tablets uitkomen met Cherry Trail CPU's, maar die draaien alleen Windows (geen dual boot van Chuwi in ieder geval). Nu vind ik Android voor een tablet het meest prettige OS en is Windows meer een extratje om mee te spelen. Qua formaat is iets tussen de 8 en 10 inch prima. Qua prijs rond de 100 euro.
Hebben jullie nog goede suggesties? Of is op dit moment die Chuwi gewoon een tablet met de beste prijs/kwaliteit/functies? Als ik het zo lees is android 5 (en 6) nog wat lastig voor de intel chipsets, enig idee of daar veel ontwikkeling mee is? Ik hou er wel van om wat ROMs te flashen met m'n "chinese speeltablet", een actieve dev community is zeker een voordeel.
Omdat er problemen zijn door de warmte die de Cherry Trail af geeft. Hoe het ook opgelost gaat worden, ik denk niet dat de Cherry Trail geschikt is voor budget china tablets.
http://techtablets.com/20...cherry-trail-heat-issues/
http://techtablets.com/20...cherry-trail-heat-issues/
I asked my AliExpress seller why my Chuwi Vi10 Ultimate I ordered for review here still hasn’t shipped out, I go this reply:
Hello friend, thank you for your order at first. Actually the factory were ready to send the Vi10 Cherry Trail to us these two days, but when they tested the tablets before sent, they found that the new chip have a problem that is easy to hot, so they have to stop and improve it. So we are not able to send the Cherry Trail with problem now.
Sound familiar? Cherry Trail + Heat.
Only Microsoft have kept it cool enough to not throttle in the Surface 3 I reviewed and they have the whole case helping to transfer heat away from the chipset. So far all other Atom Cherry Trails I have tested get to 85 degrees when pushed hard gaming or benchmarking. Even the Asus Transformer Book T100HA did this.
At least Chuwi is looking to correct the problem, but I would have thought heat issues would have been covered when the prototypes were built for testing? Why is nobody adding larger heatsinks on these? Did Intel’s recommendations for the Cherry Trail not require this?
And later speaking with another seller today via Skype chat, they said that the factory told them it was an Intel problem. Was it a bad batch? Makes me wonder if the reason for the Atom X5 & X7 Z8X000 series being phased out and replaced with the Z8X50 series next year is really due to heat issues?
On another note, all my Cherry Trail tablets for review I ordered weeks before 11.11 haven’t even shipped out yet. Now they will be stuck up in the 11.11 postal delays out of China no doubt. But one did make it far enough to get a tracking number and that’s my Teclast X98 Plus. But it’s stuck at the DHL warehouse.
Has anyone had their Chuwi Hi10 or Hi8 Pro ship yet?
Ik heb een probleem met mijn Chuwi VI10 Ultimate en docking keyboard. Eerst dacht ik dat het aan het keyboard zelf lag, maar de webshop waar ik deze heb gekocht heeft gratis een vervanging gestuurd en deze werkt ook niet.
Waarschijnlijk is de keyboardconnector van de Chuwi stuk. De webshop heeft mij aangeraden om de Chuwi te laten maken en hun de factuur op te sturen. Weet iemand een bedrijf dat dit zou kunnen doen?
Liefst in België.
Waarschijnlijk is de keyboardconnector van de Chuwi stuk. De webshop heeft mij aangeraden om de Chuwi te laten maken en hun de factuur op te sturen. Weet iemand een bedrijf dat dit zou kunnen doen?
Liefst in België.
Ik heb in november 2014 de Pipo P9 gekocht, nu is echter me touchscreen kapot en ik heb geen idee hoe ik dat kan (laten) maken.
Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe tablet onder de 200 euro? Wat is op dit moment een beetje de populairste tablet ? wel vanaf 10 inch
Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe tablet onder de 200 euro? Wat is op dit moment een beetje de populairste tablet ? wel vanaf 10 inch
Denk eens aan een 2e hands Nexus10. Ik heb er zelf al jaren één en er worden meerdere marshmallow roms voor ontwikkeld. Deze al oude tablet is echt nog steeds erg goed. Snel zat, schitterend scherm en 2e hands prima onder de 200€ te vinden. Ik ga zelf woensdag een 2e ophalen voor de kidsJamesl schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:58:
Ik heb in november 2014 de Pipo P9 gekocht, nu is echter me touchscreen kapot en ik heb geen idee hoe ik dat kan (laten) maken.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Wat is jullie ervaring met de Teclast X98 Air III? Ik zoek een budget 10" tablet met Android 5.x of >, voor mijn ouders welke hem vooral zullen gebruiken om een beetje te surfen en de krant te lezen. Is de Teclast daar een goede optie voor? Iemand bekend of er nog updates in de planning staan voor deze tablet?
Het is een leuk toestel. Heb zelf ook de Air III en qua updates moet je niet teveel verwachten denk ik zo. Wel zijn er hier en daar wat custom roms beschikbaar, maar niet veel. Ik denk niet dat je ouders roms zullen flashenmRaznov schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:24:
Wat is jullie ervaring met de Teclast X98 Air III? Ik zoek een budget 10" tablet met Android 5.x of >, voor mijn ouders welke hem vooral zullen gebruiken om een beetje te surfen en de krant te lezen. Is de Teclast daar een goede optie voor? Iemand bekend of er nog updates in de planning staan voor deze tablet?
Qua snelheid en lezen is het wel goed voor wat je ervoor krijgt. Wel zou ik er een hoesje voor kopen omdat de hoeken niet heel prettig beet houden.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Ik heb hem nu ongeveer een week. Mooi scherm. Wel wat aan de zware kant. Volgens mij zit er geen GPS in, navigatie werkt iig niet goed. Sd kaart van 64GB ziet de mijne niet 32 Gb wel. Denk dat je ouders er veel plezier van zullen hebben.Raznov schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:24:
Hallo, Ik heb 2 tablets gekocht via light in the box.Ik wil een tijdregistratie laten draaien op die tablets en had minstens android 4.1 nodig. Die tablets draaien op versie 4.4.2 met firmware 2.0.
Het model is een 7inch tablet .Model is aster Quadcore a33 processor.
Mijn vraag is om die tijdsregistratie te laten draaien heb ik V2.1 nodig. Kan ik dit updaten en zoja hoe moet ik dit doen.
Hopend een positief antwoord te krijgen want anders zijn die tablets voor de vuilbak.
Mijn vraag is om die tijdsregistratie te laten draaien heb ik V2.1 nodig. Kan ik dit updaten en zoja hoe moet ik dit doen.
Hopend een positief antwoord te krijgen want anders zijn die tablets voor de vuilbak.
Hoe zit het met de battery drain bij jou? Ik lees 6% per uur in standy, dat vind ik wel jammer namelijk.Praetextatus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:59:
[...]
Het is een leuk toestel. Heb zelf ook de Air III en qua updates moet je niet teveel verwachten denk ik zo. Wel zijn er hier en daar wat custom roms beschikbaar, maar niet veel. Ik denk niet dat je ouders roms zullen flashenm
Qua snelheid en lezen is het wel goed voor wat je ervoor krijgt. Wel zou ik er een hoesje voor kopen omdat de hoeken niet heel prettig beet houden.
Bij mij valt dat mee. Wel heb ik vrij veel bloatware uitgeschakeld. (zonder root). Ik doe zelf ongeveer 10 tot 15 % per dag eraf in standby.Roet schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:02:
[...]
Hoe zit het met de battery drain bij jou? Ik lees 6% per uur in standy, dat vind ik wel jammer namelijk.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Beetje wazige info zo. Welk merk tablets, wat bedoel je met V2.1? Welke tijdsregistratie, wat voor app? Als de app op Android 4.1 of hoger werkt zou die het gewoon moeten doen op Android 4.4.2.rikjurne schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:04:
Hallo, Ik heb 2 tablets gekocht via light in the box.Ik wil een tijdregistratie laten draaien op die tablets en had minstens android 4.1 nodig. Die tablets draaien op versie 4.4.2 met firmware 2.0.
Firmware-updaten is vaak tablet afhankelijk en niet moeilijk te doen. Echter zonder het merk en type tablet te vermelden zul je geen antwoord krijgen.
"When you grow up your heart dies"
merk staat er niet op.sjaool schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:18:
[...]
Beetje wazige info zo. Welk merk tablets, wat bedoel je met V2.1? Welke tijdsregistratie, wat voor app? Als de app op Android 4.1 of hoger werkt zou die het gewoon moeten doen op Android 4.4.2.
Firmware-updaten is vaak tablet afhankelijk en niet moeilijk te doen. Echter zonder het merk en type tablet te vermelden zul je geen antwoord krijgen.
Dit is het type (http://www.lightinthebox....d-wifi-black_p937815.html)
app die ik wil laten draaien (Google Play: Timesheet - Time Tracker)
De tablet geeft aan dat de versie v2.0 is en de app van timesheet vraagt versie v2.1
dank bij voorbaat
Ik heb even Google gebruikt en ik kom deze pagina tegen met een Trimeo tablet die wel heel verdacht veel op de tablet van jou lijkt. Ook wordt op die pagina een firmware V2.1 genoemd. Misschien heb je er wat aan.rikjurne schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:09:
[...]
De tablet geeft aan dat de versie v2.0 is en de app van timesheet vraagt versie v2.1
"When you grow up your heart dies"
Inderdaad dat tablet is idem als de mijne. Is dat gemakkelijk om een tablet te updaten? Met computers heb ik wel al verstand maar met tablet niet. Moet ik dat programma op een card zetten en dan in de tablet steken of hoe moet ik dit doen?sjaool schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:20:
[...]
Ik heb even Google gebruikt en ik kom deze pagina tegen met een Trimeo tablet die wel heel verdacht veel op de tablet van jou lijkt. Ook wordt op die pagina een firmware V2.1 genoemd. Misschien heb je er wat aan.
[video]
Goedemorgen allen,
Ik heb 3 maaanden geleden 2 Chuwi Vi10 Dual Boot tablets gekocht bij Banggood. Gewoon om eens te kijken of ik de laptop ooit weg zou kunnen doen...
Helaas blijken de Chuwi's een vervelende kwaal te hebben; YouTube: Chuwi Vi 10 2015 11 18 001
De Chuwi's gebruiken een chipset die erg warm wordt en ik denk dat het touch screen daar niet tegen kan... Ook bestaan er diverse Issues i.v.m. het upgraden naar W10 (niet geprobeerd) Ik heb zelf geprobeerd het probleem op te lossen middels Bios aanpassingen maar dat gaf geen resultaat. Op Techtablets en XDA developers gezocht maar behalve dat ik zie dat er veel meer problemen met het tablet zijn geen oplossing gevonden... Ben nu bezig met Banggood aan een oplossing te werken... hopelijk mag ik ze omruilen...
Nu ben ik op zoek naar een gelijkwaardig (maar wel goed werkend) tablet; dual boot, 64 Gb en liefst een hoge schermresolutie..
Iemand suggesties?
Bij voorbaat dank!
Ik heb 3 maaanden geleden 2 Chuwi Vi10 Dual Boot tablets gekocht bij Banggood. Gewoon om eens te kijken of ik de laptop ooit weg zou kunnen doen...
Helaas blijken de Chuwi's een vervelende kwaal te hebben; YouTube: Chuwi Vi 10 2015 11 18 001
De Chuwi's gebruiken een chipset die erg warm wordt en ik denk dat het touch screen daar niet tegen kan... Ook bestaan er diverse Issues i.v.m. het upgraden naar W10 (niet geprobeerd) Ik heb zelf geprobeerd het probleem op te lossen middels Bios aanpassingen maar dat gaf geen resultaat. Op Techtablets en XDA developers gezocht maar behalve dat ik zie dat er veel meer problemen met het tablet zijn geen oplossing gevonden... Ben nu bezig met Banggood aan een oplossing te werken... hopelijk mag ik ze omruilen...
Nu ben ik op zoek naar een gelijkwaardig (maar wel goed werkend) tablet; dual boot, 64 Gb en liefst een hoge schermresolutie..
Iemand suggesties?
Bij voorbaat dank!
[ Voor 2% gewijzigd door Kewl_one op 11-02-2016 10:24 . Reden: aanvulling en taalfout ]
Ik ben aan het kijken naar een goedkope tablet voor de kinderen van m'n vriendin.
Nu werken die budget tablets van een paar 10tjes bij de Mediamark etc niet echt heel erg lekker dus ik ging eens op zoek naar Chinee tablets en of dat nou ook echt wat is.
Nu is mijn oog op de Teclast-P80h gevallen.
http://m.banggood.com/Tec...5_1-Tablet-p-1009392.html
Heeft er iemand ervaring met deze tablet?
Ik zag het merk hier wel al voorbij komen en een aantal reviews zijn positief wat prijs/kwaliteit betreft.
Nu werken die budget tablets van een paar 10tjes bij de Mediamark etc niet echt heel erg lekker dus ik ging eens op zoek naar Chinee tablets en of dat nou ook echt wat is.
Nu is mijn oog op de Teclast-P80h gevallen.
http://m.banggood.com/Tec...5_1-Tablet-p-1009392.html
Ik zag het merk hier wel al voorbij komen en een aantal reviews zijn positief wat prijs/kwaliteit betreft.
Yup. Fijn tablet met lange batterijduur. Denk er wel aan dat een tablet bijna altijd de klos is voor wat betreft inklaringskosten. Ook met snailpost. (althans mijn 'bittere' ervaring)Radiance schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:34:
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ja daar had ik al rekening mee gehouden en ze mogen me er best een keertje tussen uitpikken 
Is alleen de BTW als het goed is en dat komt uit op zo'n 12 euro per tablet. Inklaring is pas vanaf 150 euro?
Ik rook electronisch (vapen) en het gros van die zooi komt van FastTech, Banggood, GearBest etc. en wat de douane al is misgelopen aan ons...
Nu heb ik gister avond nog wat verder zitten neuzen en vind de 30 euro duurdere X80 er ook wel mooi uit zien. Niet zo zeer voor de dual OS maar voor 1 gig meer RAM en 32GB opslag ipv 8GB.
Maar aan de andere kant...ze spelen Clash of Clans, Agar.io en HayDay en verder kijken ze er alleen maar Youtube op.
Ach ja, wellicht dat ik die ooit eens voor mezelf bestel.
Is alleen de BTW als het goed is en dat komt uit op zo'n 12 euro per tablet. Inklaring is pas vanaf 150 euro?
Ik rook electronisch (vapen) en het gros van die zooi komt van FastTech, Banggood, GearBest etc. en wat de douane al is misgelopen aan ons...
Nu heb ik gister avond nog wat verder zitten neuzen en vind de 30 euro duurdere X80 er ook wel mooi uit zien. Niet zo zeer voor de dual OS maar voor 1 gig meer RAM en 32GB opslag ipv 8GB.
Maar aan de andere kant...ze spelen Clash of Clans, Agar.io en HayDay en verder kijken ze er alleen maar Youtube op.
Ach ja, wellicht dat ik die ooit eens voor mezelf bestel.
Voila zonet de Teclast X98 Air III via gearbest besteld.
Geen importkosten/douane gedoe sinds hij vanuit Duitsland verstuurd wordt.
Zitten kijken voor de 80 versie voor de kids maar helaas geen EU-warehouse verzendoptie.
Eventueel tips ivm deze tablet?
Of een goeie custom rom?
Alvast bedankt
Zitten kijken voor de 80 versie voor de kids maar helaas geen EU-warehouse verzendoptie.
Of een goeie custom rom?
Alvast bedankt
Jazeker , kijk hier eens :shevchenko schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:41:
Voila zonet de Teclast X98 Air III via gearbest besteld.
Of een goeie custom rom?
Alvast bedankt
Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets
https://mega.nz/#!1B4RVYo...ftL9SSBKZBf6GWoUg0reYzjVo
Bron :
http://forum.xda-develope...om-t3302218?goto=newpost/
Gebruike deze rom een aantal dagen. Het is een verademing t.o.v de stock rom. Geen bloatware of chinese noodles
*Foutieve Tablet info build.prop
*Facebook app handmatig installeren X86 versie ( apkmirror ) , niet te updaten via Play.
en nog een aantal.....
Drivers en Tools installatie hier:
http://forum.xda-develope...=61847947&postcount=10126
Have fun!!
[ Voor 6% gewijzigd door prinsvlad op 14-02-2016 22:52 . Reden: aanvulling ]
Bedankt alvast voor de reply met de nodige links enz
Eerste chinese tablet was een yuandoa n101 ofzo maar retour gestuurd wegens onstabiel.
Dan een ander 1tje besteld waarvan ik de naam niet meer weet, deed het goed tot hij kennis had gemaakt met de grond
Zal me er terug een beetje in moeten verdiepen om custom rom's enz te installeren.
Tablet is blijkbbar al verstuurd
Eerste chinese tablet was een yuandoa n101 ofzo maar retour gestuurd wegens onstabiel.
Dan een ander 1tje besteld waarvan ik de naam niet meer weet, deed het goed tot hij kennis had gemaakt met de grond
Zal me er terug een beetje in moeten verdiepen om custom rom's enz te installeren.
Tablet is blijkbbar al verstuurd
Verwijderd
Iemand die kan helpen?
Ik zoek een simpele tablet om wat spotify af te spelen, wat te facebooken, youtuben, eventueel een filmpje van dropbox te bekijken.
Cru gezegd:
Een simpele tablet om op te zetten terwijl ik in mijn fitness zit te trainen.
Daarnaast hoogstens de krant te lezen ofzo
Ik zoek een simpele tablet om wat spotify af te spelen, wat te facebooken, youtuben, eventueel een filmpje van dropbox te bekijken.
Cru gezegd:
Tabletje binnen en eerste indruk is echt wauw.
Stevig, direct opstarten, geen bloatware of andere dingen.
Android versie-5.0, als die blijft goed draaien enz is dit echt een topper hoor, toch voor casual gebruik.
Eventueel kijken voor de kleinste een x80 aan te schaffen voor haar verjaardag.
Stevig, direct opstarten, geen bloatware of andere dingen.
Android versie-5.0, als die blijft goed draaien enz is dit echt een topper hoor, toch voor casual gebruik.
Eventueel kijken voor de kleinste een x80 aan te schaffen voor haar verjaardag.
Hier ook een Teclast X98 Air III binnengekregen van Gearbest, maar dan uit het UK warehouse.
Helaas stond de Chinese bloatware ROM er nog op, dus heb ik meteen de clean ROM van hierboven erop gezet.
De tablet voelt vlot en stevig aan, maar ik heb toch nog wel wat probleempjes:
Helaas stond de Chinese bloatware ROM er nog op, dus heb ik meteen de clean ROM van hierboven erop gezet.
De tablet voelt vlot en stevig aan, maar ik heb toch nog wel wat probleempjes:
- Sommige apps in de Playstore zijn incompatible, zoals een aantal games van King, maar bijv. ook Google+.
- Voor sommige apps is de oplossing van het issue hierboven de app Market Helper, maar bijv. de 9292 app krijg ik helemaal niet aan de praat, ook niet via een losse APK.
- Facebook en de Chrome browser crashen na opstarten als ik ze via de Play Store installeer. Oplossing voor deze twee is handmatig de x86 versie downloaden van apkmirror. De arm versie geeft blijkbaar problemen.
- De Google+ app krijg ik helemaal niet aan de praat, ook niet via de losse APK (x86 en arm beide geprobeerd).
Had ook eerst probleem met google+, bleek niet compatibel via de play store.
Dan maar via google chrome ingelogd op de google+.
Maar opeens vandaag kreeg ik de melding om google+ te installen en dit gedaan, werkt nu zonder problemen. Raar maar waar.
Beta versie van chrome werkt zonder problemen, via play store.
Facebook, skype werken allebei, ook via play store.
Build nummer bij mij is V1.00_20151204
Kernel-versie is 3.10.2 van 7dec. 2015
Dan maar via google chrome ingelogd op de google+.
Maar opeens vandaag kreeg ik de melding om google+ te installen en dit gedaan, werkt nu zonder problemen. Raar maar waar.
Beta versie van chrome werkt zonder problemen, via play store.
Facebook, skype werken allebei, ook via play store.
Build nummer bij mij is V1.00_20151204
Kernel-versie is 3.10.2 van 7dec. 2015
Verwijderd
Niemand die tips of aanraders heeft?
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:57:
Iemand die kan helpen?
Cru gezegd:
Een beetje eigen inzet wordt dan ook wel verwacht, wat heb je zelf al gevonden?
Er komt hier vrij veel langs, met dergelijke basistaken die op vrijwel iedere tablet oan kies je dan toch een bekende naam die hier veel langs komt, waarvan bekend is dat deze goed is en dus prima gebruikt kan worden voor de door jou genoemde zaken?
Gewoon goedkoop dingetje van een paar tientjes met een Allwinner chipje. Geloof dat ze nu bij de A33 zijn.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.