Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Zelf ben ik voor de Onda V989 gegaan. Ik moet hem nog binnen krijgen. Maar mijn overwegingen waren dat daar meer custom roms voor zijn. Tevens is daar als een test versie van Lollipop van te krijgen en wordt er ook nog een officiële lollipop rom uitgebracht door onda voor de V989. Daarbij was hij iets goedkoper dan de Teclast.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik heb vorige week deze 38 euro kostende tablet binnengekregen, en nu een week mee gespeeld.

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/32266242874_5/Free-Shipping-7-inch-Android-Tablet-1280-800-Pixel-Dual-Camera-0-3MP-2-0MP-Dual.jpg

De volgende specs heb ik gecontroleerd:
Pluspunten:
+ 7" echt IPS scherm met grote kijkhoeken
+ Heeft inderdaad de RK3066 SoC @ 1,6GHz, games draaien soepel
+ Scherm heeft 1280x800 pixels, wat een behoorlijke hoge PPI geeft voor een tablet van 40 euro.
+ HDMI-uit voor groot scherm
+ 1GB RAM, 8GB ROM, alles klopt.

Minpunten:
- Accuduur is echter bedroevend, met ongeveer 3 uurtjes gamen is die leeg.
- Tablet wordt erg warm bij volle load
- Geen bluetooth
- Android 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 16:31

mno

Heeft iemand met een Cube Talk7x U51GT-C8 al geprobeerd om zijn interne datapartitie te vergroten van 1GB naar (bijv) 3GB zoals in deze tutorial?
YouTube: Increase internal memory Android Octacore Tablet Cube Talk7x U51GT-C8

Lijkt me interessant om te doen. Deze tablet bevalt op zich prima (afgezien van een scherm dat erg krasgevoelig is), maar ik liep al snel tegen de beperkingen van de 1GB datapartitie aan met grote spellen. Nu heb ik dat min of meer opgelost via Link2SD, maar echt handig is dat niet.

Edit: Ik heb de procedure uitgevoerd en het werkt, mijn U51GT-C8 heeft nu 3GB interne opslagruimte. Mocht je deze truc zelf ook willen uitvoeren, vergeet dan niet om je IMEI-gegevens te backuppen zodat je die later terug kan zetten, anders werken je SIM-kaarten er niet meer in.

[ Voor 19% gewijzigd door mno op 23-02-2015 18:54 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05-2022
Na lang zoeken ben ik van plan om een Teclast X98 Air II te kopen bij BG.
De Android versie zou ik nemen , daar wij enkel met android werken op de tablet.

Is dit een verstandige keuze , want het is voor een kind die op dit moment met een tablet zit die stuk is ?

Qua prijs/kwaliteit lijkt me dit wel een goede koop , of is een Pipo P1 , P9 of P4 een betere keus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Kuoi schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:13:
De Android versie zou ik nemen , daar wij enkel met android werken op de tablet.

Is dit een verstandige keuze , want het is voor een kind die op dit moment met een tablet zit die stuk is ?

Qua prijs/kwaliteit lijkt me dit wel een goede koop , of is een Pipo P1 , P9 of P4 een betere keus ?
Ik zelf alleen ervaring met de cube talk9x. Ook van banggood. Die bevalt mij prima en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:34
Iemadn ervaringen met de CHUWI VI8 Dual? Hij is over een paar uur in de aanbieding op aliexpress voor $97, een goede koop?

http://www.aliexpress.com...5261.1729317.1998430248.1

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Zoals je even terug kan lezen zat ik met een zelfde soort dilemma. Ik heb echter voor de onda tegenhanger gekozen omdat daar een iets actievere community van is en dus iets meer custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 20:51
Vandaag een PostNL brief over de chuwi v17. Onderschept dus. Moet dus de btw nog betalen. Gelukkig maar over 57 euro.

Het goede nieuws is dan wel dat ik 'm bijna heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14

Ik heb deze tablet met dual-boot. Ik gebruik hem met de stock-rom op Android voor privé zaken en met Windows 8.1 zakelijk.

Over de performance op Windows heb ik niets dan lof. Geweldig apparaat, draait als een tierelier. Op Android vind ik hem echter een stuk minder dan andere Android-tablets die ik heb gehad. Gewoon niet zo stabiel, haperingen, regelmatig brightness throttling meldingen ivm hitte.

Ik weet niet of de singleboots met Android beter zijn, of dat de custom roms goed zijn, maar met stock Android zou ik hem niet aanraden. Jammer, want het apparaat an sich is echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
is Denver een redelijk merk? wil graag deze tablet komen voor me ouders.
DENVER Tablet TAQ-90012

http://www.kijkshop.nl/pr...PuRh_2cpcQCFabHtAodyGwANQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie http://www.denver-electronics.com/denver-taq-90012/ voor specs. Maakt op mij geen indruk, vooral resolutie is werkelijk dramatisch bedroevend.. Ik zou toch eerder voor een China modelletje gaan. Dan krijg je toch wel meer bang voor buck.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Musta schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:40:
Iemadn ervaringen met de CHUWI VI8 Dual? Hij is over een paar uur in de aanbieding op aliexpress voor $97, een goede koop?

http://www.aliexpress.com...5261.1729317.1998430248.1
Techtablets.com heeft een aardige review over die online staan(pak de dualboot, die heeft een hdmi port). Ik zelf neig overigens naar de teclast x98 air 3g 64gb.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 16:24
l3art schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:58:
[...]

Zoals je even terug kan lezen zat ik met een zelfde soort dilemma. Ik heb echter voor de onda tegenhanger gekozen omdat daar een iets actievere community van is en dus iets meer custom roms.
Heb je de Air genomen ?
Ik ben gegaan voor de Onda V989 maar (jammer genoeg) de Air versie. Moet zeggen dat ie beetje tegen valt. Had er meer van verwacht.Browsen gaat niet helemaal vlot, scherm voelt niet glad aan, scherm niet gevoelig genoeg, één plastiek klepje dat er dan nog iedere keer afvalt, batterji zeer snel leeg (door gsm service die blijkbaar draait), wifi bereik niet zo goed, ...

En jammer genoeg nog geen rom's te vinden. Allé, ik vind ze toch niet. Er is er één op onda forum maar die heeft hetzelfde versie nummer als de standaard rom en ik vind niet direct de verschillen met de standaard rom

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:50
Ik zie veel mensen vragen voor tablets voor kids.. Ook ik ben op zoek alleen zoek ik een stevige / ruggedized tablet. Het is namelijk voor een 2 jarig peuter jochie die helemaal gek is op computers!

Hij kan er mee gaan gooien namelijk.. En ik weet niet of de meeste tablets daar tegen kunnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kenhas schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:42:
[...]

Heb je de Air genomen ?
Ik ben gegaan voor de Onda V989 maar (jammer genoeg) de Air versie. Moet zeggen dat ie beetje tegen valt. Had er meer van verwacht.Browsen gaat niet helemaal vlot, scherm voelt niet glad aan, scherm niet gevoelig genoeg, één plastiek klepje dat er dan nog iedere keer afvalt, batterji zeer snel leeg (door gsm service die blijkbaar draait), wifi bereik niet zo goed, ...

En jammer genoeg nog geen rom's te vinden. Allé, ik vind ze toch niet. Er is er één op onda forum maar die heeft hetzelfde versie nummer als de standaard rom en ik vind niet direct de verschillen met de standaard rom
Nee niet de air variant omdat ik al gelezen had dat deze trager zou zijn.
Tablet is helaas al meer dan 4 weken besteld en nog steeds niet aangekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:52
MJ85 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 01:17:
[...]

Techtablets.com heeft een aardige review over die online staan(pak de dualboot, die heeft een hdmi port). Ik zelf neig overigens naar de teclast x98 air 3g 64gb.
Heb hem ook besteld bij de aliexpress 12 day tech sale. Ben benieuwd naar de dualboot functie of het een beetje loopt. Als ik de review mag geloven in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:19
Wellicht dat iemand hier mij kan helpen, al heb ik weinig hoop meer :P

Ik heb onlangs tweedehands een tablet gekocht van het "welbekende" merk I.T.Works
Het was een tablet voor in de keuken, dus hoefde niet persé een bekend merk te zijn.
Het betreft de I.T.Works TM904

Nu het probleem:
De tablet deed het de eerste keer prima, wel wat traag maar kon er gewoon mee werken. Aangezien de batterij toen leeg was heb ik hem aan de lader gehangen en enkele uren weer aangezet. Vanaf toen begonnen de problemen:

De tablet zit vast bij het opstart proces.
Als ik hem aan doe krijg ik een stilstaand I.T.Works scherm te zien, en na een minuut wordt deze zwart maar de backlight staat wel aan(Gekke is dat er op dat zwarte scherm wel een halfgare ADB connectie via USB gemaakt kan worden. Device wordt dan herkent als "??????????" maar kan hem wel aansturen)

Als je de tablet dan uit forceert met de powerbutton komt hij vrijwel meteen in een reboot waardoor je hetzelfde krijgt.

Ik was er wel achter gekomen dat wanneer ik hem uit forceer terwijl ik hem aan de stroom heb hangen dat de tablet dan niet reboot maar na het uitgaan kort een "charging" icoon laat zien en vervolgens echt uitschakelt is.
Via deze weg krijg je de tablet dus echt uit en kan je ook weer in de Android Recovery komen:
- Powerbutton 5 seconden ingedrukt houden, loslaten en weer kort indrukken
(heeft me ook een complete avond gekost voordat ik daar achter was, de tablet heeft namelijk geen fysieke volume knoppen welke normaliter gebruikt worden om in de Recovery te komen ;) )

Helaas is de Recovery minder nuttig dan ik had gehoopt, er zijn de volgende opties beschikbaar:
- Reboot system
- Update through ADB
- Update from Zip
- Factory reset, delete data
- Delete cache
- Delete media

Updaten via zowel ADB als ZIP is niet te doen zonder gesigneerde update. Ik heb updates geprobeerd van tablet met vrijwel dezelfde hardware, maar deze kunnen dus niet geverifieerd worden.
Delete cache/media doen ook niet veel.
Factory reset doet wel iets meer (Deze is na 5 seconden klaar, maar als ik deze gelijk nog een keer erachteraan doe duurt het ineens een minuut)

Na een Factory reset kan ik rebooten, krijg ik weer die stilstaande I.T.Works afbeelding, maar na 30 seconden krijg ik wel een geanimeerde I.T.Works afbeelding te zien.
(Helaas blijft dit oneindig doorgaan, ik heb hem laatst een nacht lang hierop laten staan zonder resultaat) Na nog een forced reboot krijg ik weer de stilstaande afbeelding vervolgt door een zwart scherm.

Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is, wat me ook dwars zit is dat I.T.Works ook geen website of iets dergelijks heeft. (Wordt volgens mij alleen in Nederland verkocht)
Uiteraard online zitten zoeken, maar helaas geen support/ervaringen/firmware kunnen vinden voor de tablet.
Volgens mij is de BCC één van de weinige die dit merk tablet verkoop, daar wil ik sowieso vanmiddag even langs om te kijken of zij iets kunnen doen (Wellicht kunnen zij wel in contact komen met I.T.Works?) daarnaast zou er technisch gezien nog garantie op moeten zitten, bij het open schroeven van de tablet kwam ik een productiedatum van 7 juli 2013 tegen maar ik gok dat het zonder bon wat lastig gaat worden ;)

Heeft iemand toevallig nog een idee hoe ik de tablet werkend ga krijgen?
Ik vrees dat het einde oefening is, maar wie weet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 22:54

RobertowNL

For your gear!

Flapperbol schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:33:
Wellicht dat iemand hier mij kan helpen, al heb ik weinig hoop meer :P

Ik heb onlangs tweedehands een tablet gekocht van het "welbekende" merk I.T.Works
Het was een tablet voor in de keuken, dus hoefde niet persé een bekend merk te zijn.
Het betreft de I.T.Works TM904

Nu het probleem:
De tablet deed het de eerste keer prima, wel wat traag maar kon er gewoon mee werken. Aangezien de batterij toen leeg was heb ik hem aan de lader gehangen en enkele uren weer aangezet. Vanaf toen begonnen de problemen:

De tablet zit vast bij het opstart proces.
Als ik hem aan doe krijg ik een stilstaand I.T.Works scherm te zien, en na een minuut wordt deze zwart maar de backlight staat wel aan(Gekke is dat er op dat zwarte scherm wel een halfgare ADB connectie via USB gemaakt kan worden. Device wordt dan herkent als "??????????" maar kan hem wel aansturen)

Als je de tablet dan uit forceert met de powerbutton komt hij vrijwel meteen in een reboot waardoor je hetzelfde krijgt.

Ik was er wel achter gekomen dat wanneer ik hem uit forceer terwijl ik hem aan de stroom heb hangen dat de tablet dan niet reboot maar na het uitgaan kort een "charging" icoon laat zien en vervolgens echt uitschakelt is.
Via deze weg krijg je de tablet dus echt uit en kan je ook weer in de Android Recovery komen:
- Powerbutton 5 seconden ingedrukt houden, loslaten en weer kort indrukken
(heeft me ook een complete avond gekost voordat ik daar achter was, de tablet heeft namelijk geen fysieke volume knoppen welke normaliter gebruikt worden om in de Recovery te komen ;) )

Helaas is de Recovery minder nuttig dan ik had gehoopt, er zijn de volgende opties beschikbaar:
- Reboot system
- Update through ADB
- Update from Zip
- Factory reset, delete data
- Delete cache
- Delete media

Updaten via zowel ADB als ZIP is niet te doen zonder gesigneerde update. Ik heb updates geprobeerd van tablet met vrijwel dezelfde hardware, maar deze kunnen dus niet geverifieerd worden.
Delete cache/media doen ook niet veel.
Factory reset doet wel iets meer (Deze is na 5 seconden klaar, maar als ik deze gelijk nog een keer erachteraan doe duurt het ineens een minuut)

Na een Factory reset kan ik rebooten, krijg ik weer die stilstaande I.T.Works afbeelding, maar na 30 seconden krijg ik wel een geanimeerde I.T.Works afbeelding te zien.
(Helaas blijft dit oneindig doorgaan, ik heb hem laatst een nacht lang hierop laten staan zonder resultaat) Na nog een forced reboot krijg ik weer de stilstaande afbeelding vervolgt door een zwart scherm.

Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is, wat me ook dwars zit is dat I.T.Works ook geen website of iets dergelijks heeft. (Wordt volgens mij alleen in Nederland verkocht)
Uiteraard online zitten zoeken, maar helaas geen support/ervaringen/firmware kunnen vinden voor de tablet.
Volgens mij is de BCC één van de weinige die dit merk tablet verkoop, daar wil ik sowieso vanmiddag even langs om te kijken of zij iets kunnen doen (Wellicht kunnen zij wel in contact komen met I.T.Works?) daarnaast zou er technisch gezien nog garantie op moeten zitten, bij het open schroeven van de tablet kwam ik een productiedatum van 7 juli 2013 tegen maar ik gok dat het zonder bon wat lastig gaat worden ;)

Heeft iemand toevallig nog een idee hoe ik de tablet werkend ga krijgen?
Ik vrees dat het einde oefening is, maar wie weet! ;)
Beste kans is om te kijken of je de OEM in China kan vinden die deze tablet maakt, die hebben soms ook wel firmware op de site staan. Wel zeker weten dat je de juiste hebt natuurlijk.
Soms worden merken wel onder 10 verschillende namen binnen de EU verkocht :+

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
RobertowNL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:39:
[...]

Beste kans is om te kijken of je de OEM in China kan vinden die deze tablet maakt, die hebben soms ook wel firmware op de site staan. Wel zeker weten dat je de juiste hebt natuurlijk.
Soms worden merken wel onder 10 verschillende namen binnen de EU verkocht :+
Misschien een stomme vraag, maar waar zou ik die OEM kunnen vinden?
Ik heb wel een avond gespendeerd om te kijken of ik een Chinese tablet met dezelfde specs kon vinden, maar nog geen 100% match gehad.

Vanmiddag ben ik ook even langs de BCC geweest, die hebben na lang zoeken een nummer kunnen vinden van I.T.Works, helaas was dat nummer niet meer bereikbaar :+
Vroeg ook nog even wat zij doen wanneer iemand een dergelijke tablet terug kwam brengen voor reparatie: "Klanten krijgen een vervangend exemplaar en de oude gaat bij het vuilnis"
Uiteraard konden ze (begrijpelijk) zonder bon ook niets voor mij betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zojuist mn Onda V989 binnen gekregen.
Mijn eerste indrukken zijn middelmatig.

Het scherm is echt mooi, daar is niks op aan te merken. Maar blijkbaar heb ik bij het uitzoeken van deze tablet toch wat dingen over het hoofd gezien.
- Zo is de tablet niet met gewoon een (micro)usb kabel op te laten, hier heb je de specifieke kabel van Onda zelf voor nodig.
- Daarbij is het scherm vrij stroef om met je vingers overheen te gaan.
- Ook zit er voor zover ik kan zien geen automatische helderheid op. Zaken die ik in eerste instantie wel zou verwachten.
- 5Ghz wifi wordt niet herkend/ondersteund

Ik ben nu bezig om te proberen lollipop er op te installeren, en dan maar eens kijken hoe de totale ervaring is. Maar dat valt nog niet mee onder windows 8...

Edit:
Het schiet niet op. Denk dat ik op zoek moet naar een laptop met Windows 7 er op. Dat maakt het hopelijk iets makkelijker.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 18-03-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Laatst online: 16-09 09:55
Waarom zoveel tijd besteden aan een Tablet die niet eens high end is ?

lage specs word nergens meer verkocht en toch besteed je er tijd aan .
Niets mis mee natuurlijk maar ik was allang opzoek gegaan voor een andere Tablet zeker voor de laatst bekende prijs van 88 euries .. :)
Flapperbol schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:15:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waar zou ik die OEM kunnen vinden?
Ik heb wel een avond gespendeerd om te kijken of ik een Chinese tablet met dezelfde specs kon vinden, maar nog geen 100% match gehad.

Vanmiddag ben ik ook even langs de BCC geweest, die hebben na lang zoeken een nummer kunnen vinden van I.T.Works, helaas was dat nummer niet meer bereikbaar :+
Vroeg ook nog even wat zij doen wanneer iemand een dergelijke tablet terug kwam brengen voor reparatie: "Klanten krijgen een vervangend exemplaar en de oude gaat bij het vuilnis"
Uiteraard konden ze (begrijpelijk) zonder bon ook niets voor mij betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
diquan2001 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:40:
Waarom zoveel tijd besteden aan een Tablet die niet eens high end is ?

lage specs word nergens meer verkocht en toch besteed je er tijd aan .
Niets mis mee natuurlijk maar ik was allang opzoek gegaan voor een andere Tablet zeker voor de laatst bekende prijs van 88 euries .. :)

[...]
Ik ga er ook niet heel veel tijd meer insteken, maar het leek me wel de moeite waard om in ieder geval eventjes te kijken of hij nog werkend te krijgen is. 'T is natuurlijk een beetje zonde dat ik hem net tweedehands gekocht heb en hij er na 1 keer mee kapt.
(Ik had ook de intentie om hem als keuken hulp te gebruiken, dus high-end is leuk meegenomen maar niet noodzakelijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zo even een update.
Heb uiteindelijk een andere rom op mijn Onda V989 kunnen krijgen. Had nogal wat voeten in de aarde, maar het komt er op neer dat binnen windows 8.1 de driver verificatie uitgezet moet worden. Dan wordt de tablet nog niet gezien binnen Phoenixsuite (programma om te flashen), maar door de tablet dan in download modus te zetten is het wel mogelijk om via de zogenaamde mandotory update een rom te flashen.

Eerst had ik de lollipop rom er op gezet, maar deze was ontzettend traag en maakte het werken op de tablet onwerkbaar. Toen de aangepaste kitkat rom er op gezet en dat werkt als een trein. Het zou allemaal net wat soepeler kunnen allemaal, maar voor een tablet van deze prijs is het prima. 4K video's worden op youtube prima afgespeeld en zien er op dit scherm heerlijk uit.

De accu ben ik benieuwd naar. Gisteravond natuurlijk veel mee bezig geweest dus ik zit nu op zo'n 64% maar goed de komende dagen maar eens bekijken.

Jammer dat de meegeleverd beschermhoes niet meteen de tablet in slaap brengt, maar ach dat zijn randvoorwaarden. Het geluid kan ook behoorlijk hard voor een tablet. Al met al ben ik voor nu wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 16:24
l3art schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:43:

Het scherm is echt mooi, daar is niks op aan te merken. Maar blijkbaar heb ik bij het uitzoeken van deze tablet toch wat dingen over het hoofd gezien.
- Zo is de tablet niet met gewoon een (micro)usb kabel op te laten, hier heb je de specifieke kabel van Onda zelf voor nodig.
- Daarbij is het scherm vrij stroef om met je vingers overheen te gaan.
- Ook zit er voor zover ik kan zien geen automatische helderheid op. Zaken die ik in eerste instantie wel zou verwachten.
- 5Ghz wifi wordt niet herkend/ondersteund

Ik ben nu bezig om te proberen lollipop er op te installeren, en dan maar eens kijken hoe de totale ervaring is. Maar dat valt nog niet mee onder windows 8...

Edit:
Het schiet niet op. Denk dat ik op zoek moet naar een laptop met Windows 7 er op. Dat maakt het hopelijk iets makkelijker.
Mijn V989 Air is wel gewoon met micro usb. Qua scherm heb ik dezelfde ervaring. Mooi qua beeld maar niet echt prettig om mee te werken.
Automatische helderheid zou ik eens moeten bekijken. Stond standaard uit en toen ik het aanzette, verduisterde het scherm onmiddellijk. Dus ik veronderstel dat het werkt.
5Ghz Wifi vond ik ook wel een teleurstelling. Niet echt een probleem maar toch
De accu ben ik benieuwd naar. Gisteravond natuurlijk veel mee bezig geweest dus ik zit nu op zo'n 64% maar goed de komende dagen maar eens bekijken
Bij mij valt die dik tegen. Enkele uren video en ie mag weer aan de lader. Ik weet hoe het komt (gsm service die actief is) maar ik vind niet direct hoe ik het moet uitzetten. 70% van batterij gaat blijkbaar naar "mobile service" of zoiets (heb nu de tablet niet bij)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastermind schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:06:
Ik heb vorige week deze 38 euro kostende tablet binnengekregen, en nu een week mee gespeeld.
snip/snap
"Games" die hier gespeeld worden zijn Hay Day & Clash of Clans: heb je die toevallig al getest?
Ik zou er 2 kopen om ze in de wagen te hangen voor de kinderen. Momenteel hebben ze TVtjes maar die zijn heel gelimiteerd qua ondersteunde formaten. Enkel een heel bepaalde codec werkt en dat duurt UREN om de Pieter Post dvd's om te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kenhas schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:14:
[...]

Mijn V989 Air is wel gewoon met micro usb. Qua scherm heb ik dezelfde ervaring. Mooi qua beeld maar niet echt prettig om mee te werken.
Automatische helderheid zou ik eens moeten bekijken. Stond standaard uit en toen ik het aanzette, verduisterde het scherm onmiddellijk. Dus ik veronderstel dat het werkt.
5Ghz Wifi vond ik ook wel een teleurstelling. Niet echt een probleem maar toch

[...]

Bij mij valt die dik tegen. Enkele uren video en ie mag weer aan de lader. Ik weet hoe het komt (gsm service die actief is) maar ik vind niet direct hoe ik het moet uitzetten. 70% van batterij gaat blijkbaar naar "mobile service" of zoiets (heb nu de tablet niet bij)
Heb ik dus niet kunnen testen. Maar heb ook een custom rom draaien dus de kans dat dat scheelt. Daarbij heeft de v989 geen gsm/mobile mogelijkheid. Heb nu gsam draaien dus over een tijdje kan ik een overzicht geven van het energie verbruik.

Overigens schijnt dat als je je tablet in flight mode zet, en dan daarna wifi wel aanzet, je accu een stuk langer mee moet gaan omdat hij dan stopt met zoeken naar een gsm signaal wat er niet is.. (even kort door de bocht)

Daarbij heb ik ook het volgende nog gedaan (heb je wel root voor nodig):
Use Root Explorer and Edit /system/Built.prop

Search

ro.carrier=unkown

change to

ro.carrier=wifi-only

Save to reboot
delete this apk \system\priv-app\TeleService.apk
En anders heb je hier nog alle mogelijke oplossingen staan:
http://www.ondaforum.com/...lldata-icon-on-your-v989/

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 19-03-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ik vertrouw AliExpress voor geen meter door eerdere (slechte) ervaringen die ik ermee heb gehad.
Welke goede tablet raden jullie aan bij betrouwbare Chinese webshops?

De Onda V989 lijkt tegen te vallen toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Pistolebob op 23-03-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Pistolebob schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:24:
Ik vertrouw AliExpress voor geen meter door eerdere (slechte) ervaringen die ik ermee heb gehad.
Welke goede tablet raden jullie aan bij betrouwbare Chinese webshops?

Je weet dat AliExpress vergelijkbaar met Ebay is hè? Dus het ligt aan de individuele verkopers of ze betrouwbaar zijn niet aan de facilitator (in dit geval AliExpress).

Gangbare webshopjes zijn onder andere: Pandawill (zelf goede ervaring mee), Antelife (zelf meerdere goede ervaringen mee), mixeshop (geen eigen ervaring mee), etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pistolebob schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:24:
Als je een beetje thuis bent in het rooten dan is het op zich een ok tablet.
Ja ik mis wel wat dingetjes, maar goed daarvoor is het een China tablet en betaal je ook een bedrag wat een stuk lager ligt.
Dus nee hij valt niet direct tegen, maar daarvoor moet je wel een custom rom installeren. Maar verwacht er ook niet direct van dat het meekomt met een nieuwe sony/samsung/of welk groot merk dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:43:

Het is een standaard microUSB3 kabel. (In ieder geval 1 min puntje weggepoetst... :*) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:40:
[...]

Het is een standaard microUSB3 kabel. (In ieder geval 1 min puntje weggepoetst... :*) )
Even gekeken na aanleiding van je opmerking. Maar inderdaad, je hebt gelijk, het is een usb 3.0 kabel. Nog nooit eerder gezien. Een usb 2.0 kabel past er ook in, zal hij alleen wellicht langzamer opladen.

Dat puntje kunnen we inderdaad afvinken ;)

edit:
Deze dus (rechts):
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/d2a778ds3/usb3_cable.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 23-03-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAAAHHH... kom er nu dus ook achter dat 'gewoon' microUSB ook werkt... :P
Dat van die USB3 wist ik omdat ik een externe USB3 harddisk heb en met die kabel mijn V989 ook regelmatig oplaadt en data verplaats.
Afijn, hebben we allebei een WTF moment... hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Laatst online: 20-03 08:00
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en het is geworden; de chuwi vi8. Zocht een tablet voor gebruik op de bank en eventuele nachtdiensten, ook moest hij als htpc kunnen fungeren. Gezien de prijzen en eerdere ervaringen met Chinese tablets en te verwachten nieuwe chipsets met daarbij windows 10 gekozen voor de budget oplossing. Krijg hem volgende week binnen, ben benieuwd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ook hier maar even posten:
Chuwi v17hd bootloop
Weet iemand hoe je bij een Chuwi V17HD in de recovery modus komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Hier voor mijn dochter van 4 mij ook maar gewaagd aan de Chuwi V17HD van DX. Voor een schappelijke prijs wil ik het er wel op wagen. Ik stel niet veel eisen aan het geheel zolang er maar enorme lag zit in wat spelletjes die ze graag speelt. Maar dat moet goed komen denk ik zo :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Notna schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:01:
Hier voor mijn dochter van 4 mij ook maar gewaagd aan de Chuwi V17HD van DX. Voor een schappelijke prijs wil ik het er wel op wagen. Ik stel niet veel eisen aan het geheel zolang er maar enorme lag zit in wat spelletjes die ze graag speelt. Maar dat moet goed komen denk ik zo :)
Werkt prima voor het geld inderdaad, alleen wat je ook doet, verander niet de runtime naar ART, dan start hij niet meer op :p. Bij mij laad hij inmiddels ook niet meer op zo lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
spNk schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:30:
[...]

Werkt prima voor het geld inderdaad, alleen wat je ook doet, verander niet de runtime naar ART, dan start hij niet meer op :p. Bij mij laad hij inmiddels ook niet meer op zo lijkt het..
Ik ga alles hoe dan ook default laten, beahvle dat ik wellicht de tablet ga rooten. Het is voor mijn dochter en die heeft ook autisme. Als ik dan een tablet ga verklooien en haar nee moet verkopen om iets onzinnigs gaat het thuis ook niet goed :X :P

Maar thanks voor de warning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ook daar mee oppassen, er zijn heel veel verschillende HW versies in de omloop.. ik heb voor mijn versie nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik was voor mijn vrouw op zoek naar een niet te zware 8" tablet omdat 7" wel voldoet, (colorfly e708) maar een groter scherm fijner is, terwijl 9,6" te groot is en snel te zwaar. Performance is niet zo boeiend, mooi scherm met aardige resolutie wel.

Na wat getwijfel tussen de Cube Talk 8X en de Teclast P80, voor de laatste gegaan in de quadcore-uitvoering, want iets kleiner en lichter. Plus het feit dat ik goede ervaringen heb met de Teclast Air. Voor zo'n 80 euro via een Aliexpress-seller. Ik ben benieuwd.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Heb je een linkje? Ik kan die enkel maar duurder vinden.

Kan misschien interessant zijn voor m'n broer. Die heeft zijn zinnen gezet op een goedkope tablet en heeft de Archos Neon 101c op het oog. Maar ik vind een 10,1 inch scherm met een resolutie van 1024x600 geen goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
D-Three schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:10:
Heb je een linkje? Ik kan die enkel maar duurder vinden.

Kan misschien interessant zijn voor m'n broer. Die heeft zijn zinnen gezet op een goedkope tablet en heeft de Archos Neon 101c op het oog. Maar ik vind een 10,1 inch scherm met een resolutie van 1024x600 geen goede keuze.
http://www.aliexpress.com...127-Quad/32268932062.html

Komt zonder verpakking op 80 euro uit en met verpakking een beetje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment op zoek naar een 8-9 inch tablet.
Wensenlijstje:
- 3G ondersteuning
- Hoge resolutie (minimaal 1080P)
- redelijke accuduur
- Minimaal Android 4.4 (liefst met vooruitzicht of optie voor Android 5, eventueel via custom rom)
- prijsklasse: EUR150-200

Op mijn shortlist staan nu:
Pipo P8 (7.85 inch)
Cube Talk 79 U55GT (7.85 inch)
...

Heeft iemand nog een suggestie en/of ervaring?
Kan iemand iets zeggen over de (bouw)kwaliteit van de Pipo P8 vs de Cube Talk 79?
Weet iemand nog een andere tablet die op deze shortlist zou moeten?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hyp Hyper schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:00:
[...]

http://www.aliexpress.com...127-Quad/32268932062.html

Komt zonder verpakking op 80 euro uit en met verpakking een beetje duurder.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
Mijn Chuwi v17Hd is vandaag binnen gekomen (Versie met HDMI, geen hardware volume knoppen) na een krappe 2 weken van eud.dx.com. Eerste indruk: ziet er prima uit! Taal even naar EN zetten, troep apps eraf gooien en gaan met die banaan. Build versie is 4.4.4 (cw-v17hd-20150121) wat er op doet lijken dat ik een vrij nieuwe versie in mijn handen heb.

Ik ga de tablet as is laten omdat het voor mijn dochter is maar ik zie ook eigenlijk geen reden om CM er op te gooien. Tablet voelt rap geonoeg aan. Nu nog even dichttimmeren voor mijn dochter en hoppa :)

Edit: Uhm.... ik was aan het browsen op dat ding, valt hij ineens uit en wil niet meer aan? Ik laat het maar even aan de stekker hangen om goed op te laden maar dit gaat lekker :P

Reset op de achterkant wilt ook niet :(

Edit 2: leuk; DOA :F wil niet meer dan 1% laden. Meerder kabels en laders gebruikt maar nada. Tablet geeft wel aan dat hij aan het laden is, maar gaat dus niet verder dan die 1%. Battery stats geeft ook aan dat hij 178 dagen kan doen met de huidige charge :')

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 15-04-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Officieel in het geen DOA omdat hij het eerst wel gedaan heeft ;-) Hoe dan ook wel balen dat de tablet niks meer doet.

Heb zelf mn Onda v989 weer verkocht. Accu ging me toch te snel leeg, miste het automatisch dimmen van het scherm, hdmi maar tv gaf een wat vreemd beeld. Films op een tv waren niet scherm vullend door het scherm formaat van de Onda. Al met al leuke poging zo'n China tablet maar voor mij op dit moment niet echt een groot succes.... Op naar de volgende tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
l3art schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:32:
Officieel in het geen DOA omdat hij het eerst wel gedaan heeft ;-) Hoe dan ook wel balen dat de tablet niks meer doet.

Heb zelf mn Onda v989 weer verkocht. Accu ging me toch te snel leeg, miste het automatisch dimmen van het scherm, hdmi maar tv gaf een wat vreemd beeld. Films op een tv waren niet scherm vullend door het scherm formaat van de Onda. Al met al leuke poging zo'n China tablet maar voor mij op dit moment niet echt een groot succes.... Op naar de volgende tablet.
Mwa, hij deed het omdat er 2% charge op zat... Maar echt laden deed hij niet.

Ik kreeg de optie het lokaal te laten repareren en de kosten aan DX door te sturen. Ik had daar geen trek in, dus net een RMA form gekregen. Morgen op de post naar China en ik krijg een nieuwe tablet en de verzendkosten vergoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat is dan wel weer netjes geregeld. Hopelijk meer geluk met de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
l3art schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:07:
Dat is dan wel weer netjes geregeld. Hopelijk meer geluk met de tweede.
Nou, ik ga vandaag ook even kijken naar de Samsung Galaxy Tab 3 Lite. 7", onder de 100 euro en gewoon lokale support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de knoop doorgehakt. Het is de Cube Talk 79 U55GT geworden. Enige 'nadeel' is dat hij geen (m)HDMI uitgang heeft. Maar nu ga ik de tablet toch niet gebruiken om op een TV of iets dergelijks aan te sluiten dus is het een minimaal minpuntje.

Ik wilde deze hebben omdat ik tot nu toe mijn eboeken lees op mijn (5") telefoon. Dit is eigenlijk net even te klein om comfortabel te lezen. Ik hoop dat de tablet uiteindelijk mijn telefoon kan vervangen. Vandaar een tablet met sim(3G) ondersteuning.
De tablet heb ik bij banggood besteld.
Zoals gewoonlijk, de verwachte levertijd rond de 4 weken. Ik begin vast de dagen te tellen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:50:
Ik wilde deze hebben omdat ik tot nu toe mijn eboeken lees op mijn (5") telefoon. Dit is eigenlijk net even te klein om comfortabel te lezen. Ik hoop dat de tablet uiteindelijk mijn telefoon kan vervangen. Vandaar een tablet met sim(3G) ondersteuning.
Een 8" telefoon? :o
Zolang je hem niet mee hoeft te nemen zou dat nog wel kunnen lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah... daar komt het dan wel op neer. Ik heb heel lang gezocht naar juist kleine telefoons (kleiner dan 5") maar die zijn er haast niet meer. (niet met redelijke specificaties EN betaalbaar)
Maar nu ik mijn telefoon vooral als e-reader gebruik, wil ik dit proberen. Ik ben me terdege bewust dat een 7,85" telefoon erg groot kan zijn om dagelijks mee te moeten zeulen. Als dat toch erg vervelend blijkt, dan ga ik gewoon terug naar mijn telefoon, en heb er toch een leuke tablet aan... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:53:
[...]

Een 8" telefoon? :o
Zolang je hem niet mee hoeft te nemen zou dat nog wel kunnen lukken.
Bof. Mijn Xperia Z Ultra is 6.4 maar heeft enorm grote boven en onder bezels. Hij is wel enorm dun en ik doe er geen bescherming rond maar die past in elke broek die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:59:
[...]

Bof. Mijn Xperia Z Ultra is 6.4 maar heeft enorm grote boven en onder bezels. Hij is wel enorm dun en ik doe er geen bescherming rond maar die past in elke broek die ik heb.
179.4 x 92.2 x 6.5 mm tegenover 201x134x9.2mm

Vooral die breedte..

Zoiets? :P

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/32288709768_1/Big-Pocket-Design-Men-Baggy-Military-font-b-Pants-b-font-Size-30-44-font-b.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-04-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:06:
[...]

179.4 x 92.2 x 6.5 mm tegenover 201x134x9.2mm

Vooral die breedte..

Zoiets? :P

[afbeelding]
Mag geen probleem zijn als je het gewoon bent grote dingen in je broek te hebben zitten, niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:20:
[...]

Mag geen probleem zijn als je het gewoon bent grote dingen in je broek te hebben zitten, niet? :+
Is dat een tablet in je broek of ben je blij me te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een nieuwe tablet, heb er al veel over gelezen maar kan op dit moment geen keuze maken.

Wat wil ik er mee gaan doen?
-pdf files mee lezen en epub.
-streaming / chromecast.
- gaming niet van belang.
-surfen / email / youtube.
- wifi is voldoende.
- scherm kwaliteit a ipad2 mini / samsung tab S 8.4.

Welke tablet raden jullie mij op dit moment aan , dacht eerst de onda maar lees hier nogal wat problemen.
prijsklasse tot 300 euro. Moet er een nieuwe rom geflasht worden, geen probleem ben handig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:04:
Ik zoek een nieuwe tablet, heb er al veel over gelezen maar kan op dit moment geen keuze maken.

Wat wil ik er mee gaan doen?
-pdf files mee lezen en epub.
-streaming / chromecast.
- gaming niet van belang.
-surfen / email / youtube.
- wifi is voldoende.
- scherm kwaliteit a ipad2 mini / samsung tab S 8.4.

Welke tablet raden jullie mij op dit moment aan , dacht eerst de onda maar lees hier nogal wat problemen.
prijsklasse tot 300 euro. Moet er een nieuwe rom geflasht worden, geen probleem ben handig.
Wat dacht je van een iPad 2 mini?

Voldoet aan al je wensen en past ruim binnen je budget. Gaat je zeker niet teleur stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:48:
[...]

Wat dacht je van een iPad 2 mini?

Voldoet aan al je wensen en past ruim binnen je budget. Gaat je zeker niet teleur stellen.
Bedankt Guapper, ga hem eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:28
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een tablet, voornamelijk om wat films/series/ebooks op te kijken voor onderweg.
Weinig speciale vereisten, wel goed scherm (minstens 1080p).
Dual boot tablets lijken me wel wat maar dat heeft vast wel z'n invloed op het prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Zijn er eigenlijk wel Chinezen te vinden welke een docking systeem hebben zoals de Asus transformer of Acer Aspire Switch? Het enige wat ik tot nu toe kan vinden is iets als de Chuwi Vi8, welke sowieso interessant is maar de type case mij nooit zal gaan bevallen. Verder lijkt iets dergelijks niet beschikbaar te zijn bij de Chinezen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

honda4life schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:01:
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een tablet, voornamelijk om wat films/series/ebooks op te kijken voor onderweg.
Weinig speciale vereisten, wel goed scherm (minstens 1080p).
Dual boot tablets lijken me wel wat maar dat heeft vast wel z'n invloed op het prijskaartje.
Hoeveel inch ongeveer & wat is je budget :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Heb eindelijk mijn 2 Chuwi V17HD binnen van Banggood

En wie schetst mijn verbazing... Ze zijn verschillend...

Er is er een met geluidsknoppen maar zonder HDMI uitgang en Android 4.2.2

En

Er is er een met HDMI uitgang zonder hard en zacht knoppen met Android 4.4.4.

Allebei claimen ze een CHUWI V17HD te zijn.???? :? :(

Heb ze net gemaild want ik wil 2 van die laatste versie.... Wordt vervolgd...

Hier een filmpje wat ik op verzoek mocht maken....

https://app.box.com/s/869a4tt9wcjkr6v4udfv7ii0dca00q6f

[ Voor 11% gewijzigd door Kewl_one op 21-05-2015 22:58 ]

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Oftewel de chinezen maken dus zelfs chinese producten na, maar dan met mindere specs ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Even een hulp vraag.
Zit in buitenland en omdat ik mijn tablet kwijt ben geraakt hier heb ik snel wat nodig. Maar alles surfen en uitzoeken op een telefoon is ook erg lastig.
Ik had een Pipo jaar of 2 oud). Ding beviel me goed en was snel genoeg voor wat ik wilde.
Ik zoek iets gelijks.
9-10 inch, android 4.4, 2GB/16GB en micro-sd uitbreiding. En voor de lol snel genoeg voor Netflix.
Wat is nou het beste bang for bucks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 11:03
Misschien heb ik niet goed gezocht maar ikvind niks overde teclast x86 hier op het forum
Deze kan android draiien. Of windows 8.1. En zelf dual dus beide.

1) heeft iemand ervaring met dit tablet.
2) wat is volgens jullie ervaren tweakers het beste 9.7 tablet op dit moment.

Ik ben een fan van 9.7 en heb. De yarvik xenta gehad. Momenteel een pipo p1 waar ik heel tevreden over ben
Maar zoek voor iemand een 9.7 tablet en kwam de teclast x86 tegen voor 195 euro

De reviews zijn goed maar ik heb een tijdje de ontwikkelingen niet gevolgddus misschien is er wel iets veel beters op de markt in 9.7 android.

Wie helpt me verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een week of 2 met de Cube Talk 79 U55GT-C8 gespeeld. Wat me tot nu toe opvalt:
Dikke plus voor:
- scherm (prima scherm, zeer helder en mooie kleuren)
- grootte (7.85 inch is voor mij echt de perfecte tablet grootte)
- gewicht met 360 gram erg prettig in gebruik. Vooral lezen van epubs, games, en streaming zut is deze phablet prima geschikt voor.

minpuntjes:
- geen custom roms (heb ze nog niet kunnen vinden) wordt standaard met android 4.4.2 geleverd
- batterijduur is beperkt. Zeker als je vrij zware games speelt als real racing 3 dan gaat het hard met de batterij. Als ik de games laat, dan doe ik 2 dagen met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
candy1 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:16:
Misschien heb ik niet goed gezocht maar ikvind niks overde teclast x86 hier op het forum
Deze kan android draiien. Of windows 8.1. En zelf dual dus beide.

1) heeft iemand ervaring met dit tablet.
Niet met deze Teclast, wel met de x98 Air dual boot en een P80. (meer een budgetmodel)
Met allebei erg tevreden. Goede bouwkwaliteit en accuduur, dus Teclast an sich vind ik wel ok tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Hyp Hyper, welke hebt jij dan de x98.air ll. 32 gb.
Of de x98 air ll 64 gb alleen deze laatse kan android EN windows 8.1. Draaien ik vergiste me tijdens mijn vraag. En bedoelde niet de x68

[ Voor 49% gewijzigd door candy1 op 22-05-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Ik ben opzoek naar een 9/10" tablet voor een oudere vrouw die hier graag wat simpele spelletjes op wilt draaien (solitaire etc), echter zie ik door de hoeveelheid Chineese tablets niet meer zo makkelijk wat nu nog een "goed" merk is.

Eisen:
- 9/10"
- 16gb of uitbreidbaar met micro sd
- wifi
- surfen, mailen en youtube

Wat zou en goede optie zijn, budget max 150 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door midego op 24-05-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit segment zijn er echt HEEL VEEL opties. Misschien zou je moeten kijken naar een tablet waarvoor ook een goede custumrom voor beschikbaar is (die verder ontwikkeld wordt) omdat bij de meeste chinatablets/phones er weinig of geen updates te verwachten zijn.

Als ik zelf zou moeten kiezen uit de tablets die voldoen aan de wensen/eisen denk ik dat ik voor een pipo p1 of iets dergelijks zou gaan.
midego schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:30:
Ik ben opzoek naar een 9/10" tablet voor een oudere vrouw die hier graag wat simpele spelletjes op wilt draaien (solitaire etc), echter zie ik door de hoeveelheid Chineese tablets niet meer zo makkelijk wat nu nog een "goed" merk is.

Eisen:
- 9/10"
- 16gb of uitbreidbaar met micro sd
- wifi
- surfen, mailen en youtube

Wat zou en goede optie zijn, budget max 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik wil een Cube Talk 9x kopen voor gebruik als GPS in de auto. Ik heb eerder al een paar mediatek tablets gekocht maar de GPS was zeer slecht, is dat nu opgelost?

Ik sta ook open voor betere suggesties

[ Voor 11% gewijzigd door jerkitout op 27-05-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
jerkitout schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:39:
Ik wil een Cube Talk 9x kopen voor gebruik als GPS in de auto. Ik heb eerder al een paar mediatek tablets gekocht maar de GPS was zeer slecht, is dat nu opgelost?

Ik sta ook open voor betere suggesties
Weet niet hoe die GPS is, maar heel eerlijk? Ik gebruik permanent een Nexus 7 in de auto die van nature al geen slechte GPS heeft .... maar het is niet de ideale omgeving voor GPS en je wil zeker en vast een snelle fix wat al rijdend een probleem is.

Nu DE oplossing is om een tablet te nemen met BT en daar een BT GPS muis mee te connecteren. Die dingen zijn ervoor gemaakt en hadden mij nooit in de steek gelaten. Op ebay vind je ze wel tegen een geode prijs.
Nu hadden, ... ik heb de antenne van de Nexus 7 gemodifieerd en de ontvangst is goed genoeg om zonder externe gps rond te rijden.

Nu als je echt van plan bent om een tablet in de auto neer te poten wil ik je wel wat tips geven via pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnyvl1967
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-06 11:54
Knip, niet relevant?!?

[ Voor 84% gewijzigd door The Wizard op 28-05-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Ik vond deze wel in het topic passen, nu hij commercieel verkrijgbaar is:

Google Project Tango
Developer Edition Tablet
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Uj1Z3YstiOJL6GfPxTPnf61A/full.jpg
Specs
OS
  • Android™ 4.4 (KitKat®)
Screen
  • 7.02” 1920x1200 HD IPS display (323 ppi)
  • Scratch-resistant Corning® glass
Camera
  • 1 MP front facing, fixed focus
  • 4 MP 2µm RGB-IR pixel sensor
Size & Weight
  • 119.77 x 196.33 x 15.36 mm
  • 0.82 lbs (370 g)
Battery
  • 4960 mAH cell (2 x 2480 cells)
Processor
  • NVIDIA Tegra K1 with 192 CUDA cores
Network/Wireless
  • 4G LTE¹
  • Dual-band Wi-Fi (2.4GHz/5GHz) 802.11 a/b/g/n
  • Bluetooth 4.0
  • NFC (reader and peer to peer modes)
Memory
  • 128 GB internal storage
    (actual formatted capacity will be less)
  • 4 GB RAM
  • Connectivity
  • Micro HDMI
  • USB 3.0 host via dock connector²
  • Micro SD card
  • Nano SIM slot
Sensors
  • Motion tracking camera
  • 3D depth sensing
  • Accelerometer
  • Ambient light
  • Barometer
  • Compass
  • aGPS
  • Gyroscope
Audio Output
  • Dual stereo speakers
  • 3.5 mm audio connector (OMTP)

Als dit niet exotisch is weet ik het ook niet meer :P. Amerikanen kunnen hem nu voor $512 kopen (wat de helft is van de oorspronkelijke $1024 developer prijs!)

Ze gaan er vast iets mee doen op Google I/O morgen. Aan alle developers weggeven ofzo O-) (of zouden ze de nieuwe Pixel krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Xiaomi MiPad in de aandbieding: http://www.aliexpress.com...36/311331_1941213029.html

Specs lijken me ok maar geen idee over de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
hi,
na jaren lang gadgets en zooi uit China besteld te hebben, had ik de afgelopen 4 jaar een pauze op china gadget shopping. Nu heb ik eind vorig jaar een Oneplus one gekocht, en sindsdien kijk ik steeds weer online naar china gadgets. Nu is na jaren mijn ipad 1 overleden (gebruikte hem alleen nog voor netflix en onderweg mail) en ben ik op zoek naar een nieuwe tablet. Het liefst 1 rond de 8 a 10 inch die ook een 3g/ 4g slot heeft voor email onderwerg en waar ik het liefst office nog op kan gebruiken. Gisteren bijna de nieuwe ipad mini gekocht maar wil toch even kijken wat China te bieden heeft voor minder geld :) Hebben jullie tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Laatst online: 16-09 09:55
Zo daar ben ik weer :)

Na een paar maanden afwezigheid op Youtube ben ik weer terug met een nieuwe Unboxing / eerste indrukken .

Dit keer heb ik de Chuwi Vi8 Dualboot op de kop kunnen tikken ..
En ja een uitgebreide review zal volgen naar een testperiode .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Janet,
Al eens gedacht aan een teclast air2 64 gb dual boot android 4.4.4 en omschakelbaar naar windows 8.1

Je kan uit China kopen maar in Tilburg kan je hem ook kopen makkelijk als er eens iets mee is.
Succes ik heb zelf de wifi uitvoering licht dun en zeer dunne randen aan de boven en onderkant in landscape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 23:46
Ik wil dolgraag een dual boot windows + android tablet bestellen.
Ik zie er meerdere waaronder de Cube i6 Air en de Chuwi hierboven. Ik zal de verschillen eens gaan onderzoeken!

Als iemand nog anderen kent die het onderzoeken waard zijn, hoor ik het graag :)

[ Voor 18% gewijzigd door ZakKa.dev op 12-06-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:36
ZakKa.dev schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:55:
Ik wil dolgraag een dual boot windows + android tablet bestellen.
Ik zie er meerdere waaronder de Cube i6 Air en de Chuwi hierboven. Ik zal de verschillen eens gaan onderzoeken!

Als iemand nog anderen kent die het onderzoeken waard zijn, hoor ik het graag :)
Als ik onderstaande review moet geloven is de Teclast X98 Air 2 nog steeds 'the king' onder de Chineze 9,7" dual boot tablets, met de Cube i6 Air als een goede tweede.

http://techtablets.com/cube-i6-dual-os/review-2/

De Chuwi Vi8 komt wat mij betreft alleen al vanwege de lage resolutie niet in de buurt van deze twee.

Ik ga zelf binnenkort zeer waarschijnlijk voor de X98 Air 2 64GB kiezen, maar dan wel met een in mijn ogen verplichte custom ROM voor het Android gedeelte.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
De teclast Air ii besteld. Ik hoop alleen dat ik niet last heb van een trage digitizer. Schijnt dat sommige modellen daar last van hebben waardoor het scrollen etc niet zo soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Teclast is een prima tablet ,maar realiseer je wel dat 64 gb Verdeeld word over de twee besturingen.
Ik vind het een prima tablet qua snelheid en soepelheid vergelijkbaar met de pipo p1.
Echt mooi scherm,er is 20 gb voor android en ongeveer 40 gb voor windows beschikbaar.
Mijn pipo p1 staat een enkel keertje vast,met de teclast nog niet meegemaakt.
Taalpakket is er in Tilburg ditect opgezet vor windows.
Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
Ik kan er toch een SD-card in gooien? Wordt die ook door windows gelezen of alleen door android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
Binnen een dikke 8 uur is de Chuwi 7 in promotie (59,99$)
http://brands.aliexpress.com/?spm=2114.11010108.15.2.780X5V
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/arwyTs6l.jpg
Lollipop (5.1)
3G
GPS
1024x600 voor 7 inch
1GB RAM / 8GB ROM

Niet nodig maar wel enorm aantrekkelijk voor de prijs. Als hij groter geweest was, instant buy :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 22:54

RobertowNL

For your gear!

bottom line schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 00:49:
Binnen een dikke 8 uur is de Chuwi 7 in promotie (59,99$)
http://brands.aliexpress.com/?spm=2114.11010108.15.2.780X5V
[afbeelding]
Lollipop (5.1)
3G
GPS
1024x600 voor 7 inch
1GB RAM / 8GB ROM

Niet nodig maar wel enorm aantrekkelijk voor de prijs. Als hij groter geweest was, instant buy :9~ :9~
En de nieuwste Atom processor (x3) van de samenwerking tussen RK en Intel.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Zakaria 89
yep dr kan een sd kaart in max 32gb , maar vaak kan dr gewoon een grotere in kwestie van proberen.
Heb je hem al binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Ik heb de teclast air ii 3G. Prima tab, maar loopt snel leeg bij niet gebruik. In Android op stand-by in 6 uur van 79% naar helemaal leeg. Hoort dat bij teclast? Al het accugebruik op gegaan aan os en een beetje scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
Phoebe schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:46:
Ik heb de teclast air ii 3G. Prima tab, maar loopt snel leeg bij niet gebruik. In Android op stand-by in 6 uur van 79% naar helemaal leeg. Hoort dat bij teclast? Al het accugebruik op gegaan aan os en een beetje scherm.
Ik zou even rondkijken op xda, daar is een zeer uitgebreid topic over o.a. jouw tablet. Wat ik zo snel zie is dat dit inherent is aan het 3g model (de niet 3g heeft dit probleem niet). Voor sommige versies is er een BIOS update die het probleem verhelpt.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
DHL voor de deur. Gaven aan dat ik nog 44 euro import tax moest betalen voordat ik het pakketje kon accepteren... Ik heb het geweigerd. Iemand hier enig ervaring mee? Ik zit er nu aan te denken om het terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:01
ZakKa.dev schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:52:
DHL voor de deur. Gaven aan dat ik nog 44 euro import tax moest betalen voordat ik het pakketje kon accepteren... Ik heb het geweigerd. Iemand hier enig ervaring mee? Ik zit er nu aan te denken om het terug te sturen.
Waarom heb je dat geweigerd? Gewoon een normaal bedrag als je moet betalen. De webshop geeft geen geld terug, want je hebt het zelf geweigerd. Zou maar alsnog betalen als ik jouw was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
Ik neem contact op met de verkoper, kijken of we wat kunnen regelen.
Ik heb overigens nog wat bedenktijd ik heb het niet definitef geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
ZakKa.dev schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:00:
Ik neem contact op met de verkoper, kijken of we wat kunnen regelen.
Ik heb overigens nog wat bedenktijd ik heb het niet definitef geweigerd.
Je hebt echt geen poot om op te staan. Jij kiest om tablet uit verwegistan te laten komen, daar zijn douaneregels voor. dat betekend dus bijbetaling. Want je hebt laten komen via DHL en dan weet je dat je de pineut bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
Als het niet via DHL was, was het dan beter geweest?
Als ik het niet terug kan sturen betaal ik het gewoon en neem ik de tablet volgende week in ontvangst.

[ Voor 50% gewijzigd door ZakKa.dev op 26-06-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:09

Tmr

Misschien interessant: de Cube i7 Remix

Video: http://cngadget.info/2015...d-experience-on-a-tablet/

11" tablet die draait op Remix OS (een android versie met wat aanpassingen specified gericht op tablets geloof ik). Op het eerste gezicht ziet het er wel goed uit, prijs zou zo rond de 200€ moeten zijn.

Nou is cngadget is altijd wel pro Cube maar ziet er hoe dan ook interessant uit. Zeker icm de dock lijkt het me een leuk ding. Maar hoe goed dat Remix gaat werken in de praktijk is natuurlijk maar even de vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 14:21
ZakKa.dev schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:45:
Als het niet via DHL was, was het dan beter geweest?
Als ik het niet terug kan sturen betaal ik het gewoon en neem ik de tablet volgende week in ontvangst.
Heb je dit nog nooit gelezen hier op het forum?
Als je je pakket uit china door dhl laat sturen heb je zeer grote kans dat je moet bijbetalen, als je de free shipping optie neemt( singapore post, swedenpost) dan is de kans vele malen kleiner dat je douanekosten moet bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:11:
[...]

Heb je dit nog nooit gelezen hier op het forum?
Als je je pakket uit china door dhl laat sturen heb je zeer grote kans dat je moet bijbetalen, als je de free shipping optie neemt( singapore post, swedenpost) dan is de kans vele malen kleiner dat je douanekosten moet bijbetalen.
Nee helaas ik ontdek dit forum pas sinds kort. Had wat meer research moeten doen. :*)
Thank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Zomaar een vraag op welke bedrag kom je uit incl doune kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
Ik heb de teclast Air ii binnen. Hij boot direct in android en ik zie geen mogelijkheid om naar windows te switchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Onze Onda V813 doet het niet meer, en ik ben op zoek naar wat nieuws.
* 7 tot 10 inch
* Vooral gamen/youtube/browsen voor de kids.
* Budget 100 tot 140 euro, of tot 200 als het echt veel meerwaarde heeft
* Liefst Android 5, anders tenminste 4.4.4
* Zijn er tablets waarbij je meerdere useraccounts hebt? Dus dat ik mijn eigen apps en accounts heb, en de kids ook hun eigen, zonder dat we elkaar store, net zoals bij Windows dus? Dat lijkt mij ideaal, en in dat geval mag het budget toch wel omhoog, richting die 200 euro.

Ik heb al zitten kijken naar de Cube i6, en de Chuwi Vi7 (en nog veel meer). Totaal verschillende klasse, maar dan ook een totaal verschillende prijs.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

Verder heb ik het idee dat tablets vaak een veel lagere AnTuTu score hebben dan telefoons. Mijn Jiayu S3 haalt ca. 42000 punten, tablets zie ik vaak rond de 15000-30000. Klopt dat? Hoe komt dat?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Pagina: 1 ... 96 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.