Verbaasd!!Hoppa! schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:12:
[...]
Ik kan je vraag niet helemaal plaatsen.... Is hij cynisch bedoeld, ben je oprecht verbaasd, of vind je dat ik open deuren intrap?
Ik denk dat ze in China mijn vraag niet helemaal begrepen hebben.. 
Nog geen stap verder dus.. Misschien maar even verder zoeken voordat ik hem daar bestel.Dear friend,
Thanks a lot for your email.
For your question, we would like to tell you that you can choose the shipment when you place the order,and how much time will coat also would be show when you place the order.
Could you please place the order if you are interested in the item?
Hoping you have a nice day!
Sincerely,
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Daar is toch niets mis mee? Zo'n doos gooi je toch gelijk weg.Hoppa! schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:38:
[...]
Banggood verpakt serieus goed. Het ziet er weliswaar niet uit, maar je weet ook vrij zeker dat de Douane je pakje niet openmaakt, want daar zijn ze veel te lang mee bezig. Ze gebruiken een stuk of 5 rollen gele tape die ze om een uitstekende piepschuimlaag rollen. Echt veel steviger dan de standaardverpakkingen.
Ik twijfel alleen over hun motieven. Het zou mij niets verbazen als ze een deal hebben met leveranciers dat ze minder voor de producten betalen bij inkoop omdat ze geen officiele verpakking van het product willen.
Verwijderd
Ik heb een paar weken terug een Onda V989 via banggood binnen gekregen. De verpakking is zeer degelijk. Het is volledig piepschuim met flink wat tape erom. Ik heb wel ongeveer EUR20 inklaringskosten / afhandeling moeten betalen maar de BTW over 170 Euro niet. Ze geven een veel lagere waarde op in de douane papieren dan de daadwerkelijke aanschafkosten.
Ik heb via EMS laten versturen, maar verwacht niet dat dit het proces versnelt. Ik heb ongeveer 5 weken op de tablet moeten wachten.
Als je het gewicht van +/-600g niet te veel vind dan is de Onda een prima tablet.
Ikzelf ga voor mijn eigen tablet voor een 8" Pipo P8. Dit scheelt bijna de helft van het gewicht. Maar ik gebruik hem dan ook voornamelijk voor het lezen van ebooks.
Ik heb via EMS laten versturen, maar verwacht niet dat dit het proces versnelt. Ik heb ongeveer 5 weken op de tablet moeten wachten.
Als je het gewicht van +/-600g niet te veel vind dan is de Onda een prima tablet.
Ikzelf ga voor mijn eigen tablet voor een 8" Pipo P8. Dit scheelt bijna de helft van het gewicht. Maar ik gebruik hem dan ook voornamelijk voor het lezen van ebooks.
Klopt het dat deze tablet +/- 600 gram is i.p.v. de 490 gram die ze op hun website vermelden?Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:07:
Ik heb een paar weken terug een Onda V989 via banggood binnen gekregen. De verpakking is zeer degelijk. Het is volledig piepschuim met flink wat tape erom. Ik heb wel ongeveer EUR20 inklaringskosten / afhandeling moeten betalen maar de BTW over 170 Euro niet. Ze geven een veel lagere waarde op in de douane papieren dan de daadwerkelijke aanschafkosten.
Mag ik ook vragen waarom je voor de Onda V989 hebt gekozen, en niet bijvoorbeeld de Onda V919 3G Air welke goedkoper is en 3G ondersteunt?
Waar heb jij gevonden dat de Onda V989 een update naar Android Lollipop krijgt?bibi2205 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:29:
De laatste dagen veel gelezen en ik heb bijna beslist wat het zal worden.. Een Onda V989.
Ik had zelf niet zo veel vereisten vermits ik hem voornamelijk zal gaan gebruiken voor Netflix, het belangrijkste vond ik een high res scherm. Deze zou ook nog een Android 5.0 update krijgen waardoor die toch bovenaan het lijstje staat momenteel.
[...]
Verwijderd
Ik heb de Onda V989 net even op de weegschaal gelegd.
Kale tablet: 530gram
Tablet met beschermingshoes: 710gram
Ik heb niet de 919 gekozen omdat ik geen 3G gebruik, alleen WiFi. verder zijn de specs van de 919 op alle fronten niet te vergelijken met de 989. (resolutie, geheugen, processor etc....)
Ik heb niet de 919 gekozen omdat ik geen 3G gebruik, alleen WiFi. verder zijn de specs van de 919 op alle fronten niet te vergelijken met de 989. (resolutie, geheugen, processor etc....)
http://www.ondaforum.com/...ndroid-lollipop-anounced/maurice22 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:04:
Waar heb jij gevonden dat de Onda V989 een update naar Android Lollipop krijgt?
Geen idee of het waar is..
Ik hou mijn dozen altijd enkele jaren bij. Meestal tot de garantie verlopen is, bij sommige producten langer.djmartyn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:39:
[...]Daar is toch niets mis mee? Zo'n doos gooi je toch gelijk weg.
Welke versie heb je ontvangen? En wanneer ongeveer besteld?Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:07:
Ik heb een paar weken terug een Onda V989 via banggood binnen gekregen.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Bedankt voor het wegenVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:13:
Volgens mij weten ze bij Onda het gewicht van hun eigen V919 3G tablet niet aangezien in de tekstuele specificatie lijst op hun site staat 496 gram en de afbeeldingen op hun site 592 gram
Misschien dat een oudere versie van die Onda V919 3G slechtere specs heeft. Om het lekker "duidelijk" te houden brengen ze verschillende tablets met (bijna) dezelfde naam uit. Als ik op hun website kijk, zie ik daar staan dat die V919 3G tablet dezelfde resolutie en hoeveelheid geheugen heeft als de V989. De CPU verschilt wel en is een Mediatek, maar hij is volgens mij wel engizins vergelijkbaar.
Maar het lijkt er wel op dat die Onda V989 met Allwinner processor misschien een update naar Android Lollipop krijgt (voor zover die Chinese website betrouwbaar is). Dat maakt deze tablet ook wel interessant.
Kan je ook iets zeggen over de maximale schermhelderheid van de V989, aangezien dat soms nog wel eens wat minder kan zijn?
Verwijderd
Valt best wel,710 gram met bescherm hoes. Hoe groot is die eigenlijk?9.7 inch?Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:13:
Dit 11,6" tablet/Surface kloon weegt 860 gram(!).
Verwijderd
Op dit moment nog geen bericht gekregen van Banggood wanneer nou mijn 7" tablet getraceerd kan worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 23:37 ]
Verwijderd
Net even gekeken op Banggood,ik kan eindelijk mijn tablet traceren en het is al halverwege!!
Verwijderd
Yup, de Onda V989 is een 9.7" tablet
Zelf vind ik het scherm erg mooi, maar goed, ik heb nooit gewerkt met top-of-the-bill tablets van de bekendere merken.
Uhm... is hier een meting voor of wil je een subjectieve waarneming van me?Kan je ook iets zeggen over de maximale schermhelderheid van de V989, aangezien dat soms nog wel eens wat minder kan zijn?
Zelf vind ik het scherm erg mooi, maar goed, ik heb nooit gewerkt met top-of-the-bill tablets van de bekendere merken.
Hallo Tweakers,
Op dit moment ben ik op zoek naar een tablet voor de studie. Al snel kwam ik uit bij de Cube Talk 9x.
Nu ben ik even benieuwd waar jullie hem besteld hebben. Ik las dat veel mensen hem van AliExpress hebben, maar ik heb geen zin in invoerrechten. Is er toevallig iemand die hem uit Europa heeft kunnen bestellen? Zo ja, via welke website was dit?
Alvast bedankt!
Op dit moment ben ik op zoek naar een tablet voor de studie. Al snel kwam ik uit bij de Cube Talk 9x.
Nu ben ik even benieuwd waar jullie hem besteld hebben. Ik las dat veel mensen hem van AliExpress hebben, maar ik heb geen zin in invoerrechten. Is er toevallig iemand die hem uit Europa heeft kunnen bestellen? Zo ja, via welke website was dit?
Alvast bedankt!
Ik heb mijn Cube Talk 9x wel op AliExpress gekocht (en moest helaas invoerrechten betalen). Je zou het op Winchi.nl kunnen proberen. Met deze site heb ik overigens geen enkele ervaring (en reageert bij mij vaak traag/niet).Kamphuisgerald schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:30:
Hallo Tweakers,
Alvast bedankt!
Hoeveel moest je bijbetalen, en welke verzending had je gekozen?slow whoop schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:21:
[...]
Ik heb mijn Cube Talk 9x wel op AliExpress gekocht (en moest helaas invoerrechten betalen).
Verwijderd
Je hebt gekozen voor DHL Express?slow whoop schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:21:
[...]
Ik heb mijn Cube Talk 9x wel op AliExpress gekocht (en moest helaas invoerrechten betalen). Je zou het op Winchi.nl kunnen proberen. Met deze site heb ik overigens geen enkele ervaring (en reageert bij mij vaak traag/niet).
Bedankt voor de tip! Had zelf ook even op Google gezocht maar kon deze link niet vinden, super bedankt!slow whoop schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:21:
[...]
Ik heb mijn Cube Talk 9x wel op AliExpress gekocht (en moest helaas invoerrechten betalen). Je zou het op Winchi.nl kunnen proberen. Met deze site heb ik overigens geen enkele ervaring (en reageert bij mij vaak traag/niet).
Ik heb zelf geen ervaring met Winchi.nl maar volgens mij werken ze alleen als tussenpersoon. Op http://www.winchi.nl/bestellen staat "Eventuele douanekosten kunt u aan de koerier betalen". Houd er dus wel rekening mee dat er nog extra kosten bij kunnen komen ondanks dat het een .nl is.
Ik heb hem via banggood besteld en deze werd snel (binnen 9 dagen in huis) verstuurd met postnl vanuit China. Tot nu toe niets gehoord over invoerrechten, dus dat zal wel niet meer komen.Kamphuisgerald schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:30:
Hallo Tweakers,
Alvast bedankt!
Je kunt hem ook bestellen via iloveandroid.nl, maar dat is wel vele malen duurder.
Alternatief is ook amazon.co.uk. Dan heb je waarschijnlijk ook geen invoerrechten.
Bedankt voor de tips! Ik heb net contact gehad met de seller van AliExpress. Ik heb hem gevraagd als hij hem als "Repaired" wil verzenden met een lagere waarde op de invoice.djmartyn schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:34:
[...]
Ik heb hem via banggood besteld en deze werd snel (binnen 9 dagen in huis) verstuurd met postnl vanuit China. Tot nu toe niets gehoord over invoerrechten, dus dat zal wel niet meer komen.
Je kunt hem ook bestellen via iloveandroid.nl, maar dat is wel vele malen duurder.
Alternatief is ook amazon.co.uk. Dan heb je waarschijnlijk ook geen invoerrechten.
Ik ben benieuwd!
Verwijderd
Heb mijn pipo p9 afgelopen vrijdag ontvangen (2dec besteld bij banggood) en met weinig moeite de rileyrom 1.8 geïnstalleerd: top! De enige foutmelding die ik krijg is in mijn galerij. Vervolgens gaat de tablet op schermvergrendeling, maar zodra ik de tablet weer van schermvergrendeling af haal is deze meteen weer terug in de galerij. Zijn er meer met deze foutmelding?
Vraag 2: om het kapot gaan van de aan uit knop te voorkomen: zit er een functie op de tablet waardoor deze op schermvergrendeling gaat en er weer vanaf dmv het sluiten van de hoes (wat ook werkt op bijv. een ipad)?
Vraag 2: om het kapot gaan van de aan uit knop te voorkomen: zit er een functie op de tablet waardoor deze op schermvergrendeling gaat en er weer vanaf dmv het sluiten van de hoes (wat ook werkt op bijv. een ipad)?
Bij mij stond er gift op en een waarde van 21 dollar. Werd ook verstuurd in een stevige volledige piepschuim doos ipv de originele doos.Kamphuisgerald schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:32:
[...]
Bedankt voor de tips! Ik heb net contact gehad met de seller van AliExpress. Ik heb hem gevraagd als hij hem als "Repaired" wil verzenden met een lagere waarde op de invoice.
Ik ben benieuwd!
Net de Kobo ARC 10 besteld bij Bol. hij is weer 150 Euro..
Ben benieuwd.
Bestaat er een NL tegenhanger van de XDA site? of heeft iemand al ervaring met het rooten van deze tablet?
Kewl
Ben benieuwd.
Bestaat er een NL tegenhanger van de XDA site? of heeft iemand al ervaring met het rooten van deze tablet?
Kewl
It is never to early to start RTFM
Ik zou de vragen over Pipo Tablet, hier stellen Pipo TabletVerwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:06:
Heb mijn pipo p9 afgelopen vrijdag ontvangen (2dec besteld bij banggood) en met weinig moeite de rileyrom 1.8 geïnstalleerd: top! De enige foutmelding die ik krijg is in mijn galerij. Vervolgens gaat de tablet op schermvergrendeling, maar zodra ik de tablet weer van schermvergrendeling af haal is deze meteen weer terug in de galerij. Zijn er meer met deze foutmelding?
Verwijderd
Bedankt voor de tip. Daar heb ik de vraag echter ook al tweemaal gesteld, maar nog geen reactie kunnen ontlokken;)agaam schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:38:
[...]
Ik zou de vragen over Pipo Tablet, hier stellen Pipo Tablet
oke ga voor je zoeken, ik weet dat er een app bestaat, maar moet even opzoeken.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:09:
[...]
Bedankt voor de tip. Daar heb ik de vraag echter ook al tweemaal gesteld, maar nog geen reactie kunnen ontlokken;)
Ik denk dat je deze bedoeld:Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:06:
https://play.google.com/s...bot.apps.powerswitch.demo
of deze:
https://play.google.com/s...danielkao.autoscreenonoff
[ Voor 9% gewijzigd door loneranger56 op 17-01-2015 14:36 ]
Ik zit ook te kijken naar een nieuwe tablet, en ben geinteresseerd in de RK3288 en Allwinner A80 gebaseerde tablets. Nu is mijn vraag, welke is nu sneller?
De Pipo's gebruiken allemaal de RK3288, en de P1 en P8 vind ik hierbij interessant. De Allwinner A80 vond ik terug in de Onda V989, die prijstechnisch vooral interessant is, ik zag 'm bij banggood voor €175. De P1 zag ik voor €225. Toch best een verschil.
De Pipo's gebruiken allemaal de RK3288, en de P1 en P8 vind ik hierbij interessant. De Allwinner A80 vond ik terug in de Onda V989, die prijstechnisch vooral interessant is, ik zag 'm bij banggood voor €175. De P1 zag ik voor €225. Toch best een verschil.
Ook ik ga me eens oriënteren op een chinese tablet... Heb nu nog een xperia Z tablet. Maar die kan met het scherm uit niet eens fatsoenlijk muziek afspelen en hapert dan af en toe.
Dus op zoek naar een andere, betere maar betaalbare tablet.
Nu wil ik beginnen met wat onderzoek te doen naar de verschillende processoren want er worden er nogal wat gebruikt. Is iemand toevallig al eens een site tegen gekomen waar de verschillende processoren naast elkaar worden gezet? Dan kan ik daar een mooi begin mee maken om een begin selectie te doen.
Nu wil ik beginnen met wat onderzoek te doen naar de verschillende processoren want er worden er nogal wat gebruikt. Is iemand toevallig al eens een site tegen gekomen waar de verschillende processoren naast elkaar worden gezet? Dan kan ik daar een mooi begin mee maken om een begin selectie te doen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Ik ben eens gaan zoeken naar vergelijking van arm processors. Veel sites hebben oude (2jaar+) maar er zijn er ook nog wat van afgelopen jaar te vinden.
http://www.cnx-software.c...hip-rk3288-allwinner-a80/
http://www.androidauthority.com/arm-a9-vs-arm-a15-87559/
en hier nog wat meer info over de diverse processors:
http://forwardthinking.pc...cessors-arm-based-vendors
Super, die was ik nog niet tegen gekomen. Ga ik morgen eens naar kijken en vergelijken.
Verwijderd
Ik wist niet dat er ook Xperia tablets waren.l3art schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:51:
Ook ik ga me eens oriënteren op een chinese tablet... Heb nu nog een xperia Z tablet. Maar die kan met het scherm uit niet eens fatsoenlijk muziek afspelen en hapert dan af en toe.
Maar die Xperia X tablet was wel stock Android?geroot?
Niet helemaal zeker waar ik dit nu eigenlijk moet posten, maar dan toch maar hier:
Mijn eerste bevindingen van de X98 Air II dual boot, afkomstig van Banggood:
Verpakking
Zoals altijd bij Banggood. Goed verpakt in hun eigen fabrikaat. Bak van piepschuim met 18 rollen geel plakband er omheen. Waar ik daar de eerste keren nog lang mee bezig ben, weet ik inmiddels dat het plakband doorsnijde op de plek waar het piepschuim van elkaar af kan, de beste methode is. Dat houdt de verpakking ook het mooiste intact mocht een resend nodig zijn.... In de verpakking een USB-charger (5v, 2500mA), een OTG-kabeltje en iets waarvan ik vermoed dat het een quickstart-guide is voor mensen die wel Chinees spreken.
Uiterlijk/behuizing
Niets van te zeggen. Prima stevige behuizing, geen kraakjes, redelijk stevig knopjes, aardig wat aluminium aan de buitenkant. Voelt allemaal degelijk genoeg. Net geen iPad-gevoel, maar qua afmetingen vrijwel identiek. Qua behuizing zeker beter dan de Pipo's van deze wereld en ook duidelijk steviger dan de Cube u30 gt2 die ik eerder had.
Scherm
Prima! Lekker scherp, zeker vergeleken met recente tablets die ik heb gebruikt. Pipo M8 pro die ik hiervoor had is natuurlijk veel en veel minder. Ook Samsungs tab 123 waar ik af en toe mee werk lijkt nu ineens ouderwets drukwerk..
Verder geen last van backlightbleeding, alle pixels zijn prima in orde. 2 kleine minpuntjes wel:
Besturingssyste(e)m(en)
Elke keer bij het opstarten krijg je een (ietwat knullig ogend) menu te zien waarin je kunt kiezen tussen een boot op Android of Windows. Indien je niets selecteert start hij na 10 seconden vanzelf op in het laatst gekozen OS.
Android
Ik zal de tablet met name onder Android gaan gebruiken en dat werkt gewoon prima. De UI is behoorlijk vloeiend, de extra resolutie wordt gewoon goed verteerd door de GPU/CPU. Ook bij het starten van apps is dit geen probleem. Wel zijn er, zoals bekend, onder Android problemen met het draaien van diverse 3D games. Inmiddels ook XBMC met Genesis plug-in geïnstalleerd en dat werkt ook 100% vloeiend.
Windows
Ook de UI in Windows is prima. Ik kreeg mijn toestel thuisbezorgd met de Engelse en Nederlandse taalpakketten voorgeïnstalleerd. Helaas wel vanaf een Chinese basisversie, waardoor ik hier en daar nog wat gekriebel tegenkom wat ik niet kan lezen. Meestal geen probleem, maar ga me toch maar eens verdiepen in het flashen van een volledig Engelse variant.... Ook onder Windows (Real Racing 3) crashes bij 3D gaming.
Charger
Die gaan we dus niet gebruiken. Het ding ziet er sowieso al onbetrouwbaar uit en wordt dusdanig warm dat hij vermoedelijk de gordijnen in de fik zet als die te dichtbij hangen. Ik gebruik nu de lader van mijn Oneplus. Die is dan wel maar 2000 mA, maar dat gaat op zich prima. Tablet overdag aan de charger, telefoon 's nachts.
Omdat ik de Tablet straks ook zakelijk wil gebruiken, moet ik wel nog ergens een betrouwbare 2000/2500 mA charger op de kop tikken.
Kortom
Alleen de crashes onder het 3D gamen zijn een probleem waar nog geen oplossing voor is. Teclast is er volgens de eigen website mee bezig. Daar sommige 3D games wel werken en andere niet, lijkt het deels te maken te hebben met de engine die het spel gebruikt. Het is niet dat zware spellen per definitie niet werken en lichtere wel. Overigens is er voor de 3G versie in ieder geval een patch te vinden op XDA waarmee dit verholpen kan worden (onder Android althans). Ik heb me er verder niet in verdiept, omdat ik eigenlijk nooit dat soort games speel op mijn tablet.
Verpakking
Zoals altijd bij Banggood. Goed verpakt in hun eigen fabrikaat. Bak van piepschuim met 18 rollen geel plakband er omheen. Waar ik daar de eerste keren nog lang mee bezig ben, weet ik inmiddels dat het plakband doorsnijde op de plek waar het piepschuim van elkaar af kan, de beste methode is. Dat houdt de verpakking ook het mooiste intact mocht een resend nodig zijn.... In de verpakking een USB-charger (5v, 2500mA), een OTG-kabeltje en iets waarvan ik vermoed dat het een quickstart-guide is voor mensen die wel Chinees spreken.
Uiterlijk/behuizing
Niets van te zeggen. Prima stevige behuizing, geen kraakjes, redelijk stevig knopjes, aardig wat aluminium aan de buitenkant. Voelt allemaal degelijk genoeg. Net geen iPad-gevoel, maar qua afmetingen vrijwel identiek. Qua behuizing zeker beter dan de Pipo's van deze wereld en ook duidelijk steviger dan de Cube u30 gt2 die ik eerder had.
Scherm
Prima! Lekker scherp, zeker vergeleken met recente tablets die ik heb gebruikt. Pipo M8 pro die ik hiervoor had is natuurlijk veel en veel minder. Ook Samsungs tab 123 waar ik af en toe mee werk lijkt nu ineens ouderwets drukwerk..
Verder geen last van backlightbleeding, alle pixels zijn prima in orde. 2 kleine minpuntjes wel:
- Het is een beetje een gelig scherm, doet me wat denken aan de Cube U30 GT2. Niet heel storend, maar helaas ook geen out-of-the-box manier om kleurwaarden in te stellen
- Het scherm heeft geen automatische lichtintensiteit instelling. Jammer, maar geen ramp
Besturingssyste(e)m(en)
Elke keer bij het opstarten krijg je een (ietwat knullig ogend) menu te zien waarin je kunt kiezen tussen een boot op Android of Windows. Indien je niets selecteert start hij na 10 seconden vanzelf op in het laatst gekozen OS.
Android
Ik zal de tablet met name onder Android gaan gebruiken en dat werkt gewoon prima. De UI is behoorlijk vloeiend, de extra resolutie wordt gewoon goed verteerd door de GPU/CPU. Ook bij het starten van apps is dit geen probleem. Wel zijn er, zoals bekend, onder Android problemen met het draaien van diverse 3D games. Inmiddels ook XBMC met Genesis plug-in geïnstalleerd en dat werkt ook 100% vloeiend.
Windows
Ook de UI in Windows is prima. Ik kreeg mijn toestel thuisbezorgd met de Engelse en Nederlandse taalpakketten voorgeïnstalleerd. Helaas wel vanaf een Chinese basisversie, waardoor ik hier en daar nog wat gekriebel tegenkom wat ik niet kan lezen. Meestal geen probleem, maar ga me toch maar eens verdiepen in het flashen van een volledig Engelse variant.... Ook onder Windows (Real Racing 3) crashes bij 3D gaming.
Charger
Die gaan we dus niet gebruiken. Het ding ziet er sowieso al onbetrouwbaar uit en wordt dusdanig warm dat hij vermoedelijk de gordijnen in de fik zet als die te dichtbij hangen. Ik gebruik nu de lader van mijn Oneplus. Die is dan wel maar 2000 mA, maar dat gaat op zich prima. Tablet overdag aan de charger, telefoon 's nachts.
Kortom
Alleen de crashes onder het 3D gamen zijn een probleem waar nog geen oplossing voor is. Teclast is er volgens de eigen website mee bezig. Daar sommige 3D games wel werken en andere niet, lijkt het deels te maken te hebben met de engine die het spel gebruikt. Het is niet dat zware spellen per definitie niet werken en lichtere wel. Overigens is er voor de 3G versie in ieder geval een patch te vinden op XDA waarmee dit verholpen kan worden (onder Android althans). Ik heb me er verder niet in verdiept, omdat ik eigenlijk nooit dat soort games speel op mijn tablet.
Xperia tablet Z is niet stock of geroot hoor. Zijn trouwens al 3 tablets van nu als ik me niet vergis. Maar goed ze vallen ook niet echt binnen de exotische tablets... Dus niet geschikt verder voor in dit topic.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:52:
[...]
Ik wist niet dat er ook Xperia tablets waren.
Maar die Xperia X tablet was wel stock Android?geroot?
Weet iemand hier misschien of er chineze tablets zijn met een (am)oled scherm? aangezien dit ideaal is voor films en ik dat vooral doe met mijn tablet is het de moeite wel waard. Ik heb al rond gekeken en ik kan alleen samsung tablets vinden. Dit wil ik liever niet door de exynos SoC.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Wat betreft het dik gedrukte zie hier en dan het bovenste antwoordHoppa! schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:18:
Niet helemaal zeker waar ik dit nu eigenlijk moet posten, maar dan toch maar hier:
Windows
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Heb het even snel doorgenomen, maar nog steeds lastig om dan een keuze te maken welke processor je zou moeten kiezen. Bij Chinese tablets wordt de keuze al snel tussen de RK3288 en de A80.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:01:
Ik ben eens gaan zoeken naar vergelijking van arm processors. Veel sites hebben oude (2jaar+) maar er zijn er ook nog wat van afgelopen jaar te vinden.
De A80 zou weer dichter bij de Tegra K1 in de buurt zitten... Maar die RK3288 zou weer iets krachtiger zijn met video.... Ik neig naar de A80. Wat is jullie idee hierover?
Ik kwam toch aardig wat berichten tegen dat ze een snapdragon 800 niet kunnen overtreffen. Dit zou o.a. komen doordat de drivers niet van eenzelfde niveau zijn.l3art schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:53:
[...]
Heb het even snel doorgenomen, maar nog steeds lastig om dan een keuze te maken welke processor je zou moeten kiezen. Bij Chinese tablets wordt de keuze al snel tussen de RK3288 en de A80.
De A80 zou weer dichter bij de Tegra K1 in de buurt zitten... Maar die RK3288 zou weer iets krachtiger zijn met video.... Ik neig naar de A80. Wat is jullie idee hierover?
Als dit echt zo is dan zal ik verder moeten kijken, want minder praktijk performance als een SD800 ben ik niet op zoek naar. Mn huidige telefoon heeft een SD801 icm 3gb ram, heerlijk vlot, ook nu met 26 tabs in Chrome.
M'n huidige tablet is een ipad3 32gb, maar ik ben niet helemaal meer tevreden over de browsing performance. Ik ben bang dat ik wederom €599 zal moeten neertellen voor de performance waar ik naar opzoek ben, de A8X van de ipad air 2 64gb.
Of er moet een Android tablet bestaan met tegra K1 denver/SD805 met 3gb ram en retina scherm
U bent een ware held, mijnheer.RobertowNL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:00:
[...]
Wat betreft het dik gedrukte zie hier en dan het bovenste antwoord
Maar goed, enige ervaring met buitenlands spul heb je natuurlijk wel inmiddels....
De Xiaomi mipad komt goed dan aardig in de buurt van jouw wensen.Trishul schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:35:
[...]
Of er moet een Android tablet bestaan met tegra K1 denver/SD805 met 3gb ram en retina scherm
Helaas voor mij heeft die weer geen hdmi/mhl oid waardoor hij niet aan de tv aan te sluiten is.
Ik denk dat als je valt over de browsing performance van de iPad3, dat je dan echt geen andere keus hebt dan het duurste van het duurste aanschaffen. Dan ben je een dusdanige perfectionist op dit gebied dat je in China geen geluk zult vinden.Trishul schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:35:
[...]
Ik kwam toch aardig wat berichten tegen dat ze een snapdragon 800 niet kunnen overtreffen. Dit zou o.a. komen doordat de drivers niet van eenzelfde niveau zijn.
Als dit echt zo is dan zal ik verder moeten kijken, want minder praktijk performance als een SD800 ben ik niet op zoek naar. Mn huidige telefoon heeft een SD801 icm 3gb ram, heerlijk vlot, ook nu met 26 tabs in Chrome.
M'n huidige tablet is een ipad3 32gb, maar ik ben niet helemaal meer tevreden over de browsing performance. Ik ben bang dat ik wederom €599 zal moeten neertellen voor de performance waar ik naar opzoek ben, de A8X van de ipad air 2 64gb.
Op pure kracht kunnen de RK3288 en A80 dit best wel, maar door de beperkingen van Android en de combinatie drivers en software van de Chinese bouwers, zul je geen Chinatablet (überhaupt geen Android apparaat) treffen die stabieler en vloeiender werkt dan een iPad3. Ook de Xiaomi Mipad niet.
Dat gezegd hebbende, ik vind 90% van de ervaring voor 25% van de prijs toch echt genoeg. Ik ga niet bijna 4x zo veel betalen om een ietsepietsie vloeiendere browser te hebben. Ik vind de browse ervaring van mijn € 160,- kostende X98 (zowel onder Windows als Android) meer dan vloeiend genoeg. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze. Ik begrijp er geen hol van, maar ik respecteer het.
Nou dat valt wel mee denk ik. Mijn telefoon is een Xperia Z2, met dus Snapdragon 801 @ 2.3Ghz, android 4.4.4. en 3GB ram. Browsing performance in de praktijk van dit ding is beter dan die van mijn ipad3, en is dan ook de reden dat ik op zoek ben naar betere performance in een tablet. Ik zoek dus eigenlijk iets dat het design, degelijkheid vd behuizing, goed scherm, hoge resolutie van de ipad combineert met de sterke browsing performance van mn telefoon. Het lijkt erop dat een Xperia Z2 tablet dit wel kan bieden, hoewel ik veeeul liever een 4:3 high-res scherm heb. Misschien dat ik nog even moet wachten op de Atom Z3580 of Snapdragon 810 tablets.Hoppa! schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:54:
[...]
Ik denk dat als je valt over de browsing performance van de iPad3, dat je dan echt geen andere keus hebt dan het duurste van het duurste aanschaffen. Dan ben je een dusdanige perfectionist op dit gebied dat je in China geen geluk zult vinden.
Op pure kracht kunnen de RK3288 en A80 dit best wel, maar door de beperkingen van Android en de combinatie drivers en software van de Chinese bouwers, zul je geen Chinatablet (überhaupt geen Android apparaat) treffen die stabieler en vloeiender werkt dan een iPad3. Ook de Xiaomi Mipad niet.
Dat gezegd hebbende, ik vind 90% van de ervaring voor 25% van de prijs toch echt genoeg. Ik ga niet bijna 4x zo veel betalen om een ietsepietsie vloeiendere browser te hebben. Ik vind de browse ervaring van mijn € 160,- kostende X98 (zowel onder Windows als Android) meer dan vloeiend genoeg. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze. Ik begrijp er geen hol van, maar ik respecteer het.
Je kunt dat niet met elkaar vergelijken, omdat browsen op een klein scherm sowieso (bij dezelfde SOC) veel soepeler lijkt. Simpelweg omdat micro-haperingen en kleine lags veel minder zichtbaar zijn.Trishul schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:55:
[...]
Nou dat valt wel mee denk ik. Mijn telefoon is een Xperia Z2, met dus Snapdragon 801 @ 2.3Ghz, android 4.4.4. en 3GB ram. Browsing performance in de praktijk van dit ding is beter dan die van mijn ipad3, en is dan ook de reden dat ik op zoek ben naar betere performance in een tablet. Ik zoek dus eigenlijk iets dat het design, degelijkheid vd behuizing, goed scherm, hoge resolutie van de ipad combineert met de sterke browsing performance van mn telefoon. Het lijkt erop dat een Xperia Z2 tablet dit wel kan bieden, hoewel ik veeeul liever een 4:3 high-res scherm heb. Misschien dat ik nog even moet wachten op de Atom Z3580 of Snapdragon 810 tablets.
Hm, dus dan is er echt niks op android gebied? Wilde graag van apple af, dus als het mogelijk is...Hoppa! schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:03:
[...]
Je kunt dat niet met elkaar vergelijken, omdat browsen op een klein scherm sowieso (bij dezelfde SOC) veel soepeler lijkt. Simpelweg omdat micro-haperingen en kleine lags veel minder zichtbaar zijn.
Een ipad3 is met de huidige zwaardere websites met veel reclame ook niet denderend snel, de A5x dual core'tje heeft er duidelijk moeite mee.
Iets als een SD801/805/810, Tegra K1 A15 moet toch wel lekker snel zijn i.c.m. 2560x1600 scherm bv. Zat ook al te kijken naar die xiaomi mipad, maar die heeft 2GB ram en miui. Ik wil gewoon android, met een lichte schil omheen evt. Zeker geen touchwizz. 3gb ram is ideaal, omdat je dan lekker intensief kunt browsen (20+ tabs) met android en chrome.
Als een chinese tablet dit bv. kan bieden voor pakweg €300, ben ik van de partij. Anders zal ik me moeten heroriënteren voor een ipad air 2 of SD810/tegra K1 tablet. In het geval er toch een ipad air 2 komt, ga ik later alsnog voor een chinese android tablet erbij, dan heb ik die nieuwe RK 64-bit soc op het oog. Die tablets zullen wel verschijnen in de zomer gok ik.
Wellicht is de Teclast P98 Air wat voor je, met een goede review:
http://www.gizchina.de/te...-p98-air-testbericht.html
Betreft een octacore volgens het Big.little principe met 4 cortex A15 en 4 cortex A7 processoren. Dat is een leuk principe, en op zich moeten die A15's kunnen zorgen voor een soepele browsebeleving. Sterker nog, dat zouden die A7's al moeten kunnen.vlaanv schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:20:
Het probleem zit hem ook niet in de hardware, maar de afstemming tussen hardware en software die bij Android-tablets gewoon heel nauw komt. En die Chinese bedrijven besteden daar gewoon te weinig aandacht aan. Dat is niet erg, want je ziet het terug in de prijs. Maar als je een iPad Air II browse beleving zoekt, dan moet je gewoon niet in China zijn.
Dat is inderdaad wel een interessante tablet.vlaanv schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:20:
Reviews zijn inderdaad goed, al valt de accuduur wel wat tegen. Ook jammer van de schermverhouding. Die snap ik nog altijd niet zo. Apple gebruikt het, maar voor films, waar tablets naar mijn idee toch ook wel veel voor gebuikt worden is het toch juist niet handig?
Desondanks ga ik deze tablet toch maar eens in overweging nemen
Verwijderd
Johl3art schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:03:
[...]
Xperia tablet Z is niet stock of geroot hoor. Zijn trouwens al 3 tablets van nu als ik me niet vergis. Maar goed ze vallen ook niet echt binnen de exotische tablets... Dus niet geschikt verder voor in dit topic.
Als ik mijn Pipo P4 met chrome vergelijk met Chrome op de iPad 3 ben ik dik tevreden. De Pipo is toch echt sneller met de RK3288. Mijn iFive X2 die ik hiervoor had was wel een teleurstelling tov de iPad 3.
Inmiddels is de iPad volledig naar mijn dochter gegaan die er happy mee is.
Kijk naar zoiets was ik opzoek naar. Een ipad3 is inmiddels bijna 3 jaar oud, dus ik mag dan wel verwachten dat er dan makkelijk een nieuwe tablet te vinden is die sneller is. Die P4 ziet er wel interessant uit, lekker compact en 1200p PLS scherm. Kost ook maar €170, ideaal om te proberen dus. Mocht het niet bevallen, dan heb ik alsnog een tablet voor erbij met android.LoCuTuS2000 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 07:33:
Als ik mijn Pipo P4 met chrome vergelijk met Chrome op de iPad 3 ben ik dik tevreden. De Pipo is toch echt sneller met de RK3288. Mijn iFive X2 die ik hiervoor had was wel een teleurstelling tov de iPad 3.
Kun je aangeven hoe de beeldkwaliteit is? En of die out-of-the-box meteen goed bruikbaar is (dus niet klooien met taalinstellingen/roms etc.)?
Mooi ding die P4 maar waarom hebben ze in hemelsnaam niet gewoon een usb gebruikt om op te laden. Zit je weer met een aparte lader...
Ben zelf ook wel benieuwd hoe helder het scherm kan en hoe het geluid is van de P4
Ben zelf ook wel benieuwd hoe helder het scherm kan en hoe het geluid is van de P4
Wat? Heeft dat ding geen micro-usb aansluiting voor opladen? Dan valt ie direct af, want dit is op reis echt een drama, al helemaal met powerbanks, moet je weer een extra kabel meenemen, of soms werkt het niet eensl3art schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:20:
Mooi ding die P4 maar waarom hebben ze in hemelsnaam niet gewoon een usb gebruikt om op te laden. Zit je weer met een aparte lader...

De Pipo P4 heeft dual charge, dus via de 2,5mm pin of via MicroUSB. Zie het als een voordeel, je kunt namelijk de micro usb voor OTG storage gebruiken en een andere kabel voor opladen. Zelf heb ik ook een USB naar 2,5mm plug voor op reis met mijn mobile battery.
Het eerste wat je moet doen als de P4 binnenkomt is RileyRom installeren, lost wel een paar bugs, schoonheidsfoutjes op. Mocht je P4 in het chinees geleverd worden dan kun je met behulp van Youtube dat binnen 1 minuut naar je eigen taal zetten, is niet heel erg ingewikkeld. De mijne stond al op engels toen ik hem ontving via Aliexpress.
Beeldkwaliteit is gewoon goed, gebruik hem ook om op reis films en series te kijken met XBMC (Kodi) en dat bevalt ook prima.
Het eerste wat je moet doen als de P4 binnenkomt is RileyRom installeren, lost wel een paar bugs, schoonheidsfoutjes op. Mocht je P4 in het chinees geleverd worden dan kun je met behulp van Youtube dat binnen 1 minuut naar je eigen taal zetten, is niet heel erg ingewikkeld. De mijne stond al op engels toen ik hem ontving via Aliexpress.
Beeldkwaliteit is gewoon goed, gebruik hem ook om op reis films en series te kijken met XBMC (Kodi) en dat bevalt ook prima.
Heeft iemand al de Teclast P98 Air, het is na lezen zeker wel een interessante tablet en de mensen van de duitse Gizchina hebben (schijnbaar) al een goedwerkende rom gemaakt wat volgens hun wel essentieel is na aanschaf.
Waar ik vooral naar benieuwd ben is de werkelijke accuduur en de wifi ontvangst. Met name het laatste vrij belangrijk omdat ik vaak wel een chinese tablet in handen heb gehad waar dit bijna onbruikbaar is.
Waar ik vooral naar benieuwd ben is de werkelijke accuduur en de wifi ontvangst. Met name het laatste vrij belangrijk omdat ik vaak wel een chinese tablet in handen heb gehad waar dit bijna onbruikbaar is.
In dat geval zou ik naar de Cube T9 kijken met een superieure batterij duur (gaat volgens onderstaande review 3,5 uur langer mee dan de Teclast P98 Air), 64bits cpu, 4G en Wifi AC ondersteuning:
http://cngadget.info/2015...t-but-not-a-game-changer/
Hey luitjes
Heb de KOBO ARC 10HD aangeschaft bij Bol.com voor €150,- afgerond, na 2 keer pech met exoten zoals de cube u30gt2 zie vorige berichten.
Wat is de KOBO een genot ok geen sd-slot en geen achtercam (wie fotografeert daar überhaupt mee) en in eerste vond ik het scherm wat stroef was wennen.
Maar echt de beste 150 ooit besteed, de eerste tablet die in mijn slaapkamer zelfs de wifi vlot ontvangt en kan gewoon Ziggo tv kijken, standaard super besparings opties van 4 cores 1.8 naar 4 cores 1ghz of zelfs 2cores 1ghz.
Ook kan je meerdere accounts aanmaken ook erg fijn, beeld erg mooi met 2560x1600 en games draaien heerlijk.
Alleen irritant dat je bij opstarten perse een KOBO of BOL account moest hebben maar daar ik bij BOL had gekocht gelukkig geen probleem.
Al met al een echte aanrader voor die prijs
Gr R de Jong
Heb de KOBO ARC 10HD aangeschaft bij Bol.com voor €150,- afgerond, na 2 keer pech met exoten zoals de cube u30gt2 zie vorige berichten.
Wat is de KOBO een genot ok geen sd-slot en geen achtercam (wie fotografeert daar überhaupt mee) en in eerste vond ik het scherm wat stroef was wennen.
Maar echt de beste 150 ooit besteed, de eerste tablet die in mijn slaapkamer zelfs de wifi vlot ontvangt en kan gewoon Ziggo tv kijken, standaard super besparings opties van 4 cores 1.8 naar 4 cores 1ghz of zelfs 2cores 1ghz.
Ook kan je meerdere accounts aanmaken ook erg fijn, beeld erg mooi met 2560x1600 en games draaien heerlijk.
Alleen irritant dat je bij opstarten perse een KOBO of BOL account moest hebben maar daar ik bij BOL had gekocht gelukkig geen probleem.
Al met al een echte aanrader voor die prijs
Gr R de Jong
Verwijderd
Toe maar!!vlaanv schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:42:
In dat geval zou ik naar de Cube T9 kijken met een superieure batterij duur (gaat volgens onderstaande review 3,5 uur langer mee dan de Teclast P98 Air), 64bits cpu, 4G en Wifi AC ondersteuning:
Bedankt voor je korte review! Zou je ons ook wat kunnen vertellen over de WiFi ontvangst?Hoppa! schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:18:
Verpakking
Uiterlijk/behuizing
Scherm
Verder geen last van backlightbleeding, alle pixels zijn prima in orde. 2 kleine minpuntjes wel:Ik had trouwens mijn twijfels over de 4:3 aspect ratio, omdat ik de tablet vooral gebruik voor media. Echter, als ik hem naast mijn Pipo M8 pro (9,4 inch) leg, dan blijkt het scherm vrijwel exact even breed. Per saldo is het kijken van series/films die in 16:10/16:9 zijn opgenomen dus een even groot schermoppervlak te gebruiken. Natuurlijk, omdat het x98 scherm groter is heb je relatief meer zwart op je beeld, maar absoluut gezien is het beeld van de film even groot. Dat viel me dus mee.
- Het is een beetje een gelig scherm, doet me wat denken aan de Cube U30 GT2. Niet heel storend, maar helaas ook geen out-of-the-box manier om kleurwaarden in te stellen
- Het scherm heeft geen automatische lichtintensiteit instelling. Jammer, maar geen ramp
Besturingssyste(e)m(en)
Android
Windows
Charger
Die gaan we dus niet gebruiken. Het ding ziet er sowieso al onbetrouwbaar uit en wordt dusdanig warm dat hij vermoedelijk de gordijnen in de fik zet als die te dichtbij hangen. Ik gebruik nu de lader van mijn Oneplus. Die is dan wel maar 2000 mA, maar dat gaat op zich prima. Tablet overdag aan de charger, telefoon 's nachts.Omdat ik de Tablet straks ook zakelijk wil gebruiken, moet ik wel nog ergens een betrouwbare 2000/2500 mA charger op de kop tikken.
Kortom
Die is opvallend goed. Beter dan van mijn Pipo m8 pro, vergelijkbaar met de Oneplus.soeskip schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:56:
[...]
Bedankt voor je korte review! Zou je ons ook wat kunnen vertellen over de WiFi ontvangst?
Toch wel lastig hoor om een goede tablet uit te zoeken..
In een review over aan andere tablet (eentje van teclast) las ik weer dat de Cube talk 9 volgens hun nog steeds met kop en schouders boven de andere tablets uitstak, maar goed die heeft dan weer geen HDMI aansluiting....
Toch neig ik meer naar de laatste van Teclast... Mooie tablet wat betreft vormgeving, helaas alleen dus een mindere accuduur...
Iemand enige ervaring hoe het zit met de ondersteuning van Teclast tablets, of misschien beter, hoe de custom rom ontwikkeling bij die tablets is...
In een review over aan andere tablet (eentje van teclast) las ik weer dat de Cube talk 9 volgens hun nog steeds met kop en schouders boven de andere tablets uitstak, maar goed die heeft dan weer geen HDMI aansluiting....
Toch neig ik meer naar de laatste van Teclast... Mooie tablet wat betreft vormgeving, helaas alleen dus een mindere accuduur...
Iemand enige ervaring hoe het zit met de ondersteuning van Teclast tablets, of misschien beter, hoe de custom rom ontwikkeling bij die tablets is...
Na mijn fiasco met de Pipo P9 (defecte powertoets) toch weer een "chinese" tablet gekocht, de teclast X16HD. Bij Banggood kostte ie zo'n €200,- (10% korting door het installeren van de Banggod app). Beetje vreemde maat, 10.6, maar de Surface tablets hebben kennelijk ook dit formaat. Handig voor bv een cover of keyboard. Ben erg benieuwd naar de bouwkwaliteit van deze Teclast, de Pipo stelde me toch wat teleur.
Ik ben weer op zoek naar een eenvoudige kids tablet waarmee de meeste spelletjes gespeeld kunnen worden. Max is iets van 80 Euro, de kids moeten er mee uit de weg kunnen. En iets van 10 inch is misschien wel wat beter voor filmpjes, maar ik heb nog geen ervaring met 7 inch tablets.
Ik heb de volgende op het oog Op volgorde van prijs hoog-laag):
7 Inch Cube-Talk7x-U51GT-C8-MTK8392-Octa-Core
10 Inch H1001-RK3188-Quad-Corel
7 inch Cube-Talk-7X-MTK8382-Quad-core
7 inch CHUWI-V17HD-RK3188-Quad-Core
Ik zie even door de bomen het bos niet meer
, wie kan mij verder op weg helpen?
Ik zie even door de bomen het bos niet meer

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Verwijderd
Ik heb de Cube Talk7x U-51GT C8 besteld op 2 januari j.l bij Banggood,dus ik verwacht het ergens aankomende week!!ovaal schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:11:
Ik ben weer op zoek naar een eenvoudige kids tablet waarmee de meeste spelletjes gespeeld kunnen worden. Max is iets van 80 Euro, de kids moeten er mee uit de weg kunnen. En iets van 10 inch is misschien wel wat beter voor filmpjes, maar ik heb nog geen ervaring met 7 inch tablets.
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, wie kan mij verder op weg helpen?
MTK8392 is juist krachtiger dan de MTK8382 en inmiddels zijn er 10" tablets met RK3288 SoC.
Thanks voor de tip, maar 3288 SoC tablets zijn nog een beetje prijzig. Ik heb voor mijzelf een Cube Talk 9X, erg fijn ding. Maar daar komen de kids dus niet aanVerwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:05:
[...]
Ik heb de Cube Talk7x U-51GT C8 besteld op 2 januari j.l bij Banggood,dus ik verwacht het ergens aankomende week!!
MTK8392 is juist krachtiger dan de MTK8382 en inmiddels zijn er 10" tablets met RK3288 SoC.
Ze hebben nu altijd goedkopere 9,7 inch tablets gehad, dus ik vraag mij af of een 7 of 8 inch tablet dan niet te klein is. Dit weekend is de power knop uit de Aoson gevallen (na 2 jaar) en om dat ding altijd met een sate prikker aan en uit te zetten.......
Ik ben benieuwd hoe je Cube Talk7x U-51GT C8 gaat bevallen, ik ben erg tevreden met mijn Cube
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Heeft er hier iemand ervaring met de echte goedkope Q88 tablets bijv.? Ik zoek een goedkoop tablet om aan de muur te hangen om mijn domotica te schakelen. Max €50
Verwijderd
RK3288 SoC tablets vallen heus mee.ovaal schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:56:
[...]
Thanks voor de tip, maar 3288 SoC tablets zijn nog een beetje prijzig. Ik heb voor mijzelf een Cube Talk 9X, erg fijn ding. Maar daar komen de kids dus niet aan![]()
Ze hebben nu altijd goedkopere 9,7 inch tablets gehad, dus ik vraag mij af of een 7 of 8 inch tablet dan niet te klein is. Dit weekend is de power knop uit de Aoson gevallen (na 2 jaar) en om dat ding altijd met een sate prikker aan en uit te zetten.......
Ik ben benieuwd hoe je Cube Talk7x U-51GT C8 gaat bevallen, ik ben erg tevreden met mijn Cube
Singapore Post heeft vertraging opgelopen blijkbaar,nog langer wachten op mijn Cube Talk7x U-51GT C8.
Jammer dat je moet wachten, dat is altijd zo irritant als je denkt dat iets bijna in de bus ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:18:
[...]
RK3288 SoC tablets vallen heus mee.![]()
Singapore Post heeft vertraging opgelopen blijkbaar,nog langer wachten op mijn Cube Talk7x U-51GT C8.
Ik heb uiteindelijk in mijn ongeduld voor een goedkoper alternatief gekozen, de tablet is toch niet voor mijzelf

Het is de CHUWI-V17HD-RK3188 geworden. Wel de 1Gb uitvoering, die trouwens goedkoper is

Ik ben benieuwd of het in het echt ook wat is, deze is in ieder geval sneller dan de Aoson M11 en de Eken A90 van de kids, tot 4 keer sneller.
Iemand zich al gewaagd aan de 10.5 2560x1600 tablets die bij aliexpress opduiken? Hier zou een mtk6592 inzitten.
Verwijderd
ovaal schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:21:
[...]
Jammer dat je moet wachten, dat is altijd zo irritant als je denkt dat iets bijna in de bus ligt.
Ik heb uiteindelijk in mijn ongeduld voor een goedkoper alternatief gekozen, de tablet is toch niet voor mijzelf![]()
Het is de CHUWI-V17HD-RK3188 geworden. Wel de 1Gb uitvoering, die trouwens goedkoper is![]()
Ik ben benieuwd of het in het echt ook wat is, deze is in ieder geval sneller dan de Aoson M11 en de Eken A90 van de kids, tot 4 keer sneller.
De Chuwi's hebben volgens Banggood 4.4, bij een 3188 is dat ook wel te verwachten.
Ik heb nog even snel twee "reviews" bijgevoegd:
http://chinaandroidnews.com/chuwi-v17hd-review/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2709100
[ Voor 24% gewijzigd door ovaal op 31-01-2015 13:05 . Reden: reviews added ]
Ik zou graag een nieuwe tablet willen kopen nu mijn samsung galaxy tab 2 7.0 steeds trager begint te worden.
Ikzelf zit nu te twijfelen tussen de:
Pipo p4,p9,p1
Cube talk 9x
Teclast air x98
Eigenlijk ben ivm de snelheid van allemaal wel overuigt dat het goed komt
.
Wat ik mij meer afvraag is hoe de kwaliteit is van de interne speakers.
hierop wil ik ten opzichte van mijn tab 2 7.0 absoluut niet achteruit gaan. Dit omdat ik de tablet veel gebruik icm spotify. Ik ben geen audiofiel als de speakers maar een fatsoendelijk luid geluid geven.
Wie kan mij helpen...
Ikzelf zit nu te twijfelen tussen de:
Pipo p4,p9,p1
Cube talk 9x
Teclast air x98
Eigenlijk ben ivm de snelheid van allemaal wel overuigt dat het goed komt
.
Wat ik mij meer afvraag is hoe de kwaliteit is van de interne speakers.
hierop wil ik ten opzichte van mijn tab 2 7.0 absoluut niet achteruit gaan. Dit omdat ik de tablet veel gebruik icm spotify. Ik ben geen audiofiel als de speakers maar een fatsoendelijk luid geluid geven.
Wie kan mij helpen...
Ik heb vandaag voor de kinderen de Cube Talk7x U51GT-C8 besteld bij banggood en ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen. Mijn laatste ervaring 3 jaar geleden met een chinatab (Cube U9GT 2) was niet best, na een paar weken was het scherm kapot. Hopelijk is de kwaliteit tegenwoordig wat beter
Gewoon rösti
Verwijderd
Ik heb het over Aoson en Eken tablet.ovaal schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:00:
[...]
De Chuwi's hebben volgens Banggood 4.4, bij een 3188 is dat ook wel te verwachten.
Ik heb nog even snel twee "reviews" bijgevoegd:
http://chinaandroidnews.com/chuwi-v17hd-review/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2709100
Ik twijfelde al aan je opmerking
De Eken en de Aoson zijn intussen beiden over op Andoid 4.xx
De Eken voor zover ik herinner op 4.0.x en de Aoson op 4.1.1
Dus helemaal outdated zijn ze ook weer niet. De Eken is erg traag bij het opstarten van apps maar als de app draait gaat het wel. De M11 is goed genoeg voor de meeste games.
Verwijderd
Morgenmiddag kan ik mijn Cube Talk7X tablet ophalen,want postbode had niet eens aan mijn voordeur gebeld.

Ik had ooit een Aoson,maar dat was 3 jaar geleden.ovaal schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:58:
[...]
Ik twijfelde al aan je opmerking![]()
De Eken en de Aoson zijn intussen beiden over op Andoid 4.xx
De Eken voor zover ik herinner op 4.0.x en de Aoson op 4.1.1
Dus helemaal outdated zijn ze ook weer niet. De Eken is erg traag bij het opstarten van apps maar als de app draait gaat het wel. De M11 is goed genoeg voor de meeste games.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 18:37 ]
Ik ben opzoek naar een tablet een 8" scherm en minimaal 2gb werkgeheugen.subwaysurfer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:23:
[...]
Ik heb zelf een jaar geleden een 7.85 inch FNF iFive mini3 gekocht. Draait inmiddels Android 4.4 en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Wifi bereik kan echter beter. Later is er een nieuwe versie van gekomen, met HD resolutie: http://www.banggood.com/F...d-44-Tablet-p-926408.html
Kost nu nog geen 150 euro.
Heb nu een LG G PAD 8.3. Heb je enig idee of de FNF iFive mini 3 een upgrade is tov m'n lg g pad?
De Mini3 met zijn RK3188 is niet echt een upgrade tov van een LG GPAD. De Mini 3GS wellicht, maar je gaat dan wel naar 4:3 ipv 16:10 resolutie, dat is wel wat anders. Besluit dus eerst wat voor resolutie je wilt voordat je verder gaat kijken.Kitser schreef op maandag 02 februari 2015 @ 04:22:
[...]
Ik ben opzoek naar een tablet een 8" scherm en minimaal 2gb werkgeheugen.
Heb nu een LG G PAD 8.3. Heb je enig idee of de FNF iFive mini 3 een upgrade is tov m'n lg g pad?
Er is ook een mini4 uit, met 2 GB. Maar kijk inderdaad of je wel een andere schermverhouding wilt.Kitser schreef op maandag 02 februari 2015 @ 04:22:
[...]
Heb de onda 702 binnen en leuke kleine tablet voor weinig
Heeft iemand een link hoe de onda 702 om te zetten naar engels met playstore op nl of us?
Heeft iemand een link hoe de onda 702 om te zetten naar engels met playstore op nl of us?
Ik kreeg een mail van Pandawill met een Valentijn aanbieding voor o.a. de ONDA V975s, van $148,99 voor $129,99.
Dit 9,7 inch tablet heeft de nieuwe A83T octa core. Voordelen voor mij zijn de lage prijs, voor 5% extra Import Tax & VAT Insurance, als het goed is te upgraden naar Lollipop en hopelijk lekker rap.
Nadelen zijn de lage (1024x768) resolutie (vind ik niet zo erg) en de krappe 1 GB RAM. Dat de camera's niks voorstellen vind ik geen probleem. Voor omgerekend 120 euro vind ik het een koopje. Ik weet dat ik beter een Pipo zou kunnen kiezen maar die zijn toch alweer aardig wat duurder en dit vind ik nou net een mooi prijsje. In het verleden zijn er wel problemen geweest met de software kwaliteit van de ONDA V975m, maar die lijken uiteindelijk opgelost (in een custom rom).
Is er toch iemand die mij kan overtuigen dat ik die 120 euro beter in een ander (9.7 of 10.1 inch) tablet kan stoppen? Ik heb niet zo'n sterke voorkeur qua beeldverhouding, dus 10.1 mag ook
Dit 9,7 inch tablet heeft de nieuwe A83T octa core. Voordelen voor mij zijn de lage prijs, voor 5% extra Import Tax & VAT Insurance, als het goed is te upgraden naar Lollipop en hopelijk lekker rap.
Nadelen zijn de lage (1024x768) resolutie (vind ik niet zo erg) en de krappe 1 GB RAM. Dat de camera's niks voorstellen vind ik geen probleem. Voor omgerekend 120 euro vind ik het een koopje. Ik weet dat ik beter een Pipo zou kunnen kiezen maar die zijn toch alweer aardig wat duurder en dit vind ik nou net een mooi prijsje. In het verleden zijn er wel problemen geweest met de software kwaliteit van de ONDA V975m, maar die lijken uiteindelijk opgelost (in een custom rom).
Is er toch iemand die mij kan overtuigen dat ik die 120 euro beter in een ander (9.7 of 10.1 inch) tablet kan stoppen? Ik heb niet zo'n sterke voorkeur qua beeldverhouding, dus 10.1 mag ook
Voor slechts 29 euro heb je een kobo arc bij bol.com. En meer zekerheid qua garantie.subwaysurfer schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:20:
Ik kreeg een mail van Pandawill met een Valentijn aanbieding voor o.a. de ONDA V975s, van $148,99 voor $129,99.
Die was me even ontschoten, bedankt voor het herinneren hieraan. Zonder SD card poort kan ik nog wel maar ik wil toch meer zekerheid over de Android versie. 4.2 kan eigenlijk niet meer. Het lijkt er echter op dat er nog geen voortgang in een 4.4 of 5.0 rom zit, helaas. Toch misschien een goeie optieKasj schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:27:
[...]
Voor slechts 29 euro heb je een kobo arc bij bol.com. En meer zekerheid qua garantie.
Verwijderd
Mijn Cube Talk7x U51GT-C8 tablet heb ik gisterenmiddag opgehaald en later in de avond opengemaakt.Pas vanmiddag heb ik ermee gespeeld en het is wel OK. 
Heb per ongeluk laten vallen aan de onder zijkant(beschermhoes was niet stevig genoeg),maar gelukkig viel de schade(1% maar!) heel erg mee.
Heb per ongeluk laten vallen aan de onder zijkant(beschermhoes was niet stevig genoeg),maar gelukkig viel de schade(1% maar!) heel erg mee.
Aaai, meteen laten vallenVerwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:15:
Mijn Cube Talk7x U51GT-C8 tablet heb ik gisterenmiddag opgehaald en later in de avond opengemaakt.Pas vanmiddag heb ik ermee gespeeld en het is wel OK.
Intussen heb ik ook mijn Chuwi V17 binnen. Tot nu toe ben ik erg tevreden, zeker voor het geld. Er zit 4.4 op en het ding loopt erg soepel. Alle games die ik wil doen het wifi is goed en het scherm valt mij 100% mee voor het geld. Nu kijken of de kids deze wel heel houden
heeft er iemand nog een kortings code voor 1949deal Wil er nl een pipo p9 bestellen. Ik heb er reeds 1 en deze bevalt zeer goed en een goede battery!
Ik ben op zoek naar een 8 inch tablet voor mijn dochter.
Heb zelf de Cube 8x gevonden; http://www.banggood.com/C...hone-Tablet-p-963381.html
Is dit een goede keuze, of heeft iemand betere suggesties?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Heb zelf de Cube 8x gevonden; http://www.banggood.com/C...hone-Tablet-p-963381.html
Is dit een goede keuze, of heeft iemand betere suggesties?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Verwijderd
Het zijn kids!!ovaal schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:57:
[...]
Aaai, meteen laten vallenWat is 1% schade bij een tablet?
Intussen heb ik ook mijn Chuwi V17 binnen. Tot nu toe ben ik erg tevreden, zeker voor het geld. Er zit 4.4 op en het ding loopt erg soepel. Alle games die ik wil doen het wifi is goed en het scherm valt mij 100% mee voor het geld. Nu kijken of de kids deze wel heel houden
Heeft iemand hier al persoonlijke ervaring met de Teclast P98 air?
Reviews zijn, na het er opzetten van een custom rom, erg positief.
Zijn teclast producten een beetje degelijk?
Reviews zijn, na het er opzetten van een custom rom, erg positief.
Zijn teclast producten een beetje degelijk?
Ik heb een Teclast P98 air met daarop de custom rom. Als ik hem vergelijk met min PIPO P9 en P4, dan vindt ik gek genoeg deze laatsten soepeler. Dit uit zich vooral tijdens het scrollen. De P98 blijft echter wel een geweldige tablet wat betreft styling.
Beetje sparen dan. Ik heb die tablet ook een het is een topding!Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:50:
Deze tablet zou ik wel willen hebben,maar mijn budget is een beetje crap.
Maar gaat dat scrollen dan erg schokkerig?Birrel schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:30:
Ik heb een Teclast P98 air met daarop de custom rom. Als ik hem vergelijk met min PIPO P9 en P4, dan vindt ik gek genoeg deze laatsten soepeler. Dit uit zich vooral tijdens het scrollen. De P98 blijft echter wel een geweldige tablet wat betreft styling.
Welke custom rom heb jij er op staan? Die van die Duitser (weet even zijn naam niet)?
Moet zeggen dat ik wel wat begin te twijfelen over de Teclast. Het is een erg mooie tablet, mooi scherm, vrij dun. Maar de processor twijfel ik nu wel wat over. Ook de accuduur is niet grandioos. Nog maar even wat tablets gaan vergelijken met elkaar.
[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 12-02-2015 10:46 ]
Ik heb inderdaad de duitse rom erop staan. Hierdoor gaat de cpu naar 1,8 GHz. Ik vind het scrollen t.o.v. mijn Pipo's echter nog steeds schokkerig. Op het duitse forum wordt hierover ook geklaagd. Daarnaast is de positionering van de luidsprekers naar mijn idee vreemd gekozen. De zijkant vind ik super gevonden, maar ze zitten aan dezelfde kant. Gebruik je de tablet in landscape, dan is het stereo beeld ver te zoeken.l3art schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:31:
[...]
Maar gaat dat scrollen dan erg schokkerig?
Welke custom rom heb jij er op staan? Die van die Duitser (weet even zijn naam niet)?
Moet zeggen dat ik wel wat begin te twijfelen over de Teclast. Het is een erg mooie tablet, mooi scherm, vrij dun. Maar de processor twijfel ik nu wel wat over. Ook de accuduur is niet grandioos. Nog maar even wat tablets gaan vergelijken met elkaar.
Ok, ik lees nu vaker op internet terug dat het scrollen bij de teclast tablets lang niet altijd even soepel zijn. De texlast x98 air II bijvoorbeeld gaat ook niet soepel...
Hmmm ik wil toch wel een tablet die gewoon snappy is. Dan toch maar eens terug naar de pipo's. Jammer alleen dat die weer wat dikker zijn.
Hmmm ik wil toch wel een tablet die gewoon snappy is. Dan toch maar eens terug naar de pipo's. Jammer alleen dat die weer wat dikker zijn.
P4 is volgens mij zelfs dunner. Ik zal ze even naast elkaar leggen.l3art schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:20:
Ok, ik lees nu vaker op internet terug dat het scrollen bij de teclast tablets lang niet altijd even soepel zijn. De texlast x98 air II bijvoorbeeld gaat ook niet soepel...
Verwijderd
Het is toch standaard AndroidOS 4.4.2?of hebben ze dat inmiddels verhoogd?djmartyn schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:28:
[...]
Beetje sparen dan. Ik heb die tablet ook een het is een topding!
Klopt Android 4.4. Draait als een trein en superstabiel.Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:12:
[...]
Het is toch standaard AndroidOS 4.4.2?of hebben ze dat inmiddels verhoogd?
Verwijderd
Mooi zo.djmartyn schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:00:
[...]
Klopt Android 4.4. Draait als een trein en superstabiel.
Ga vandaag mijn Arc 10 ontvangen, heeft iemand die al geroot?
Of vallen de Kobo apps wel mee.. ?
Of vallen de Kobo apps wel mee.. ?
It is never to early to start RTFM
Nadat mijn vriendin gezorgd heeft voor een innige kennismaking tussen onze Asus tablet en de vloer, ben ik op zoek naar een ander toestel.
Al bij al zijn er niet zoveel vereisten. Het enigste waarvoor die gebruikt wordt, zijn paar spelletjes voor de vriendin, filmpje bekijken op verlof (dus zo groot mogelijk) en uitzonderlijk eens mail en zo.
Ik heb al enkele Pipo Windows8 tabletten gekocht en vind het qua bouwkwaliteit zeer goed. Dus veronderstel ik een beetje dat andere Pipo tabletten ook goed gemaakt zijn.
Heb al enkele uren opgezocht en ik kom eigenlijk altijd bij de Pipo P9. Mooi, groot scherm in combinatie met een redelijk goede processor. Al paar reviews opgezocht en die zijn over het algemeen wel lovend.
Andere mogelijkheid is de Onda V989. Scherm is iets kleiner, is volgens benchmarks iets sneller maar de standaard rom is biljkbaar niet zo fantastisch.
Teclast valt beetje af door commentaar hierboven over het niet helemaal vlot scrollen.
Zou de Pipo een goede keuze zijn ? Of zijn er betere/goedkopere alternatieven ?
Al bij al zijn er niet zoveel vereisten. Het enigste waarvoor die gebruikt wordt, zijn paar spelletjes voor de vriendin, filmpje bekijken op verlof (dus zo groot mogelijk) en uitzonderlijk eens mail en zo.
Ik heb al enkele Pipo Windows8 tabletten gekocht en vind het qua bouwkwaliteit zeer goed. Dus veronderstel ik een beetje dat andere Pipo tabletten ook goed gemaakt zijn.
Heb al enkele uren opgezocht en ik kom eigenlijk altijd bij de Pipo P9. Mooi, groot scherm in combinatie met een redelijk goede processor. Al paar reviews opgezocht en die zijn over het algemeen wel lovend.
Andere mogelijkheid is de Onda V989. Scherm is iets kleiner, is volgens benchmarks iets sneller maar de standaard rom is biljkbaar niet zo fantastisch.
Teclast valt beetje af door commentaar hierboven over het niet helemaal vlot scrollen.
Zou de Pipo een goede keuze zijn ? Of zijn er betere/goedkopere alternatieven ?
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.