Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Mede-auteur:
  • RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:34

RobertowNL

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OBVGpsn.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aNN71e0.png

Algemeen

PIPO is een merk dat in 2012 is opgericht. In het (kleine) jaar dat PIPO nu bestaat hebben ze bij veel internationale China shoppers veel aanzien gewonnen door hun zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast is het één van de weinige merken die betaalbaar tablets met 3G en GPS aanbieden.

Aangezien dit merk ook onder Tweakers aan populariteit aan het winnen is is het idee van een eigen topic ontstaan. In deze openingspost zullen de belangrijkste tablets, tips worden opgenomen.

Oproep
Gezocht nieuwe Mede-auteur, aangezien RobertowNL geen tijd meer heeft.
ik zoek iemand die ook bekend is met bewerken van plaatjes in de OP.

Reviews Test en vergelijken P Serie 2014

Even een mooie Live Antutu Benchmark Tussen de P4 & P9

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Pipo P9 & Pipo P4 1.8ghz RK3288 Tablet PC - Live Antutu Benchmark Reviews!

Specificaties

P/T-serie (klik voor specificaties)
9.7'' P17.9'' P89.7'' P18.9'' T9

M-serie (klik voor specificaties)
10.1'' M8HD10.1'' M9-pro8.9'' M7-pro9.7'' M1-pro9.7'' M6
9.7'' M6-pro9.4'' M8-pro8'' M510.1'' M9 9.4'' M8

U/S-serie (klik voor specificaties)
7.85'' U87'' U37'' U27'' U1-pro
7'' U17'' S1-pro7'' S1s7'' S3
7'' S18'' S2

Accessoires:

PIPO heeft voor de meeste tablets eigen hoezen ter beschikking; deze worden vaak bij de resellers verkocht. De twee meest bekende covers zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mas1fE5.png
Daarnaast zijn er ook verschillende gehele bedekkende covers zoals: deze

Daarnaast zijn ook de volgende accessoires handig:

Voor PIPO tablets die op 5v laden:

Overig:

Hints&Tips:
Firmware: [RK3188] M9Pro/P9/M8Pro/M7Pro
Firmware: [RK3288] Pipo P1 / P4 / P9 / P8
Reviews: [RK3288] Pipo P1 / P4 / P9 / P8
Reviews: [RK3188] Pipo M9Pro/P9/M8Pro/M7Pro
PIPO official:

[ Voor 165% gewijzigd door agaam op 15-12-2014 23:51 . Reden: Nieuwe Rom Versies Bijgewerkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09-2023
Hallo iedereen,

Ik had al meteen een eerste vraagje. Heb deze week mijn Pipo M8 Pro ontvangen. Is het in feite nodig om daar een nieuwe custom rom op te installeren ? Hoeft dit ? Wat zijn de voordelen (of nadelen).
'k Dacht aan deze : http://www.freaktab.com/s...RileyROM-1-6-with-SDK-2-0

[ Voor 20% gewijzigd door stefke001 op 27-07-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
stefke001 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:25:
Hallo iedereen,

Ik had al meteen een eerste vraagje. Heb deze week mijn Pipo M8 Pro ontvangen. Is het in feite nodig om daar een nieuwe custom rom op te installeren ? Hoeft dit ? Wat zijn de voordelen (of nadelen).
Hallo
ik zou eerst de originele versie er op zetten, en dan kan je later altijd nog kijken,
enige voor deel van custom rom,s dat hij dan geroot is.
ik heb even het forum door gelezen, maar zo als ik lees zijn er nog wat problemen met de rom. dus als hij nu goed draaid zou ik het eerst zo laten.

[ Voor 11% gewijzigd door agaam op 27-07-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Pipo S1pro onderweg. Benieuwd hoe die zich verhoudt tov de grotere pipoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
Bedankt agaam voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:43

Zalmanman

So long,

Er staan twee verschillende resoluties op die site van de M7Pro. Hebben ze daar echt 1920x1200 in weten te stoppen?

De eerste rom voor de M9 pro is er inmiddels ook: http://www.freaktab.com/s...20x1200-display)-Feedback

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loct
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-03 19:42
Volgens http://pipo.com.cn/product.php?id=122, de engelse pipo site, zit er een 1920x800 resolutie in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 14:17
Maar rechtsboven op die pagina staat 1920 x 1200
Bij de specs zelf staat 1920 x 800

De M7 heeft een resolutie van 1280 x 800, dus ik vermoed dat ze het voor de Pro niet helemaal correct hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:38

steveman

Comfortabel ten onder

1920x800 lijkt me een onmogelijke resolutie gezien de beeldverhouding ;) Dan krijg je langwerpige pixels of zo ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Als de verhouding inderdaad 16:10 is, dan is 1920÷16×10=1200, dus ik denk dat ze gewoon 1920x1200 en 1280x800 verwisseld hebben, daar het beiden een 16:10 verhouding is. Een typefout vermoed ik, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

Ik verwacht dat dit de correcte specs voor de M7Pro zijn:

http://www.pipo.cn/En/ind...uct&a=show2&type=2&id=285

Die fout in resolutie zie/zag je op meerdere sites terugkomen door net wat te snel knip, plak en typewerk vanuit de specs van de voorgaande modellen idd. Je zag het ook bij de M9Pro gebeuren.
Op veel sites is het ondertussen ook al weer aangepast.

-edit-

En idd. Agaam, m'n complimenten. Je hebt het toch maar even opgezet. Top!

Zelf zal ik binnenkort m'n allereerste tablet ooit gaan ontvangen.
De Pipo M9Pro 3G.

Ben gelijk maar voor wat aparts gegaan. ;)
Ik wilde eigenlijk wachten op een pricedrop van de Sony Xperia Z, maar ondertussen kreeg ik telkens meer interesse voor een Pipo, en/of één van de andere exoten.

Pipo it is.

Ben benieuwd. :)

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 28-07-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
agaam schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:46:
[...]

Hallo
ik zou eerst de originele versie er op zetten, en dan kan je later altijd nog kijken,
enige voor deel van custom rom,s dat hij dan geroot is.
ik heb even het forum door gelezen, maar zo als ik lees zijn er nog wat problemen met de rom. dus als hij nu goed draaid zou ik het eerst zo laten.
Er kunnen weldegelijk meer voordelen zijn hoor: bugs in officiële ROM, verwijderen van apps die je niet nodig hebt en/of wilt gebruiken maar wel standaard ingebakken en niet te verwijderen zijn, nieuwe adroid versie die door de fabrikant niet wordt uitgebracht voor jou toestel, ...
Ik zou inderdaad ook eerst even kijken of de standaard ROM voldoet, maar anders zijn er alternatieven die je zeker kan proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 19:49
Om wat ervaringen te delen, ikzelf heb al een paar PIPO S3's zien passeren, waaronder een paar voor mij en vrienden. Voor zijn geld (80 euro), top! Bouwkwaliteit is in orde, al hoor je de behuizing wel eens kraken als je er wat druk opzet. Software is al bij al stabiel, al heeft hij wel wat moeite met multitasken (1GB RAM + Dualcore Rockchip RK3066). Al kan dat ook softwarematig zijn.

Custom rom's zijn er maar moeilijk te flashen door de ingewikkelde en exotische drivers die je moet installeren bij Rockchip-toestellen. Al bij al een vrij goed ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Als het om alternatieve roms gaat, kun je hier ook eens kijken. Ik heb deze op een m8pro no 3G gezet en dat werkt prima. Alle overbodige rommel is er af, en het loopt zo stabiel als wat.

http://www.rockchipfirmware.com/node/196

Ook zitten de benodigde drivers erbij met de tool om het onder windows te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
En net een berichtje gekregen dat mijn M8 Pro's van bij retailheaven onderweg zijn. Bijna feest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 19:49
En voor wat meer algemenere ROM's voor Rockchip en bepaalde PIPO tablets is hier een goeie site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 22:07
Er zijn wat mensen in het grote onbekende android topic die ok benieuwd zijn naar die korting bij RH. Kan iemand hun een DM sturen, zelf totaal geen tijd om me er mee bezig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
maartend schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:36:
Er zijn wat mensen in het grote onbekende android topic die ok benieuwd zijn naar die korting bij RH. Kan iemand hun een DM sturen, zelf totaal geen tijd om me er mee bezig te houden.
jazeker laten ze me maar een DM sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aangezien zij ook importeren en blijkbaar niets op voorraad hebben, is de prijs niet echt interessant denk ik. Wel als ze goed en snel met de garantie omgaan. Maar als ik de kleine lettertjes lees, dan sturen ze een defecte ook terug naar China. En dan vraag ik me af wat dan de meerwaarde is om daar te bestellen.

Tussen 216 en 265 euro zit verschil genoeg om dat dan te willen weten. Als ze me dat duidelijk kunnen maken dan zal ik mijn volgende zeker daar bestellen. Ik heb er al 1 maar moet er nog 1 bij hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door starcopy op 29-07-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Wat is de M8Pro prijs dan met die korting? €216?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16697 op 29-07-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Geen idee. Die 215 kost het me als ik china bestel met DHL verzending en de douane kosten. Kan zelfs nog wel goedkoper maar dan zijn het van die webshops via dhgate en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...

[ Voor 143% gewijzigd door Anoniem: 16697 op 29-07-2013 21:25 . Reden: Tijdelijk van belang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die 216 is Euro. sorry, vergeten erbij te zetten. En daar zitten de DHL verzendkosten en de Douane afdracht ook al bij in. Dus voor 216 in Euro's heb je het ding binnen 5 dagen thuis liggen. Heb er zo al 2 binnen gekregen.

Maar daarom was ik ook nieuwsgierig wat de meerwaarde is van het bestellen bij Retailhaven. Ik moet er nog 1 bij hebben, en als ik op de site kijk dan kost die 259 ex verzendkosten.

[ Voor 4% gewijzigd door starcopy op 29-07-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dropshipping is duur omdat je single units verscheept ipv bulk natuurlijk. Vandaar dat dat ook enkel lager kan met groepskorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Kwakkel schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:22:
En net een berichtje gekregen dat mijn M8 Pro's van bij retailheaven onderweg zijn. Bijna feest :-)
Krijg jij wel wat je besteld hebt? RH geeft nu ge-emmer over 16GB versus 32GB.
Levert enkel 16GB+3g terwijl mijn bestelling echt over 32GB+3g ging. Grrr.

Nu ff kijken of 32 zonder 3G gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
@sitting duck

Dat snap ik wel, maar wat is de meerwaarde van het bestellen bij RH? Dat wil ik graag weten.

[ Voor 8% gewijzigd door starcopy op 29-07-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Waar kan je deze tablet nou het beste halen denken jullie?

Ik vind het moeilijk om buitenlandse websites te vertrouwen die ik niet ken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Er zijn er verschillende. Zelf heb ik er al een paar bij Pandawill gekocht, en ook Banggood is aardig. Alleen verzenden die niet met DHL of een andere express koerier. Bij de eerste krijg je als nieuwe klant ook nog 5% korting op je aankoop bedrag.

Hier in NL bestellen is moeilijk te zeggen. Je bent duurder uit en niemand verteld wat nu de meerwaarde is van het bestellen bij een NLsite.

Ze doen bijna allemaal alleen aan drop shipment en ook de garantie afhandeling loopt via China. Wachten moet je dus toch. En het bestellen en betalen is hetzelfde als hier.

[ Voor 39% gewijzigd door starcopy op 29-07-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meerwaarde van bestellen bij een degelijke Nederlandse leverancier is dat je weet dat als er iets is je in goede handen bent.

Zo kan er bijv soms extra garantie bijgekocht worden zodat product niet gerepareerd wordt maar omgeruild of iets dergelijks. Dus niet wachten op China!

Wil je meer weten stuur me dan aub een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Wat is tegenwoordig een degelijke leverancier? En papier is geduldig, tot dat je na de aankoop een probleem hebt.

Overigens, je hebt een dm.

[ Voor 11% gewijzigd door starcopy op 29-07-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 13:50
vandaag een m8 pro gekocht bij buyincoins, wat is de levertijd met de gewone post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nolihc schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:26:
vandaag een m8 pro gekocht bij buyincoins, wat is de levertijd met de gewone post?
Levertijd tussen 1 1/2 en 8 weken NA verzending.
Erg ruim dus, maar gelukkig is het nu een rustige tijd en gaat veel binnen 2 weken arriveren.
...als PostNL de inklaring tenminste kan voltooien. Tel er anders nog maar week bij ivm post over en weer.

Wil je snelheid, kies dan altijd voor DHL, ten koste van de prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Stranger__NL schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:23:
[...]

Krijg jij wel wat je besteld hebt? RH geeft nu ge-emmer over 16GB versus 32GB.
Levert enkel 16GB+3g terwijl mijn bestelling echt over 32GB+3g ging. Grrr.

Nu ff kijken of 32 zonder 3G gaat.
Ik heb de 16 GB zonder 3G besteld. Kan dus alleen maar meevallen als er iets anders wordt geleverd :) Zodra het pakje er is, laat ik het nog wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 07:02
stefke001 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:25:
Hallo iedereen,

Ik heb de 1.7(Versie later) er net op gezet en moet zeggen dat het echt een heerlijke ROM is. Irriteerde me dood aan dat wannabe Windows 8 gedoe, matige Wifi en het snelle leeglopen van de batterij in standby modus. Daarnaast was de originele rom niet smooth genoeg in mijn ogen, nu allemaal wel. Hoewel ik de batterij nog niet kan testen, is het op de rest een enorme vooruitgang gebleken.

Weinig onnodige apps, geen windows 8 skin, root en voelt gewoon veel degelijker aan, veel brighter, écht een aanrader. Eerst lukte het me niet om de tablet herkennen, dus lukte het flashen ook niet, dacht aan verkoop van de tablet. Nu ben ik er uitermate tevreden mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Je zou ook deze kunnen proberen, die werkt hier goed en is gebaseerd op de laatste Pipo rom. Alle troep is er uit en de zaak loopt vloeiend.

http://www.rockchipfirmware.com/node/196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
Had ook al geprobeerd om de RielyROm 1.7 erop te zetten.
Bij het opstarten van RKAndroidTool.exe melding "Found RKAndroid Mass Storage Usb".
Maar bij het klikken op EraseIDB melding melding failed ? Heb al wat zitten zoeken maar geraak er niet. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 16697 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:36:
[...]

Levertijd tussen 1 1/2 en 8 weken NA verzending.
Erg ruim dus, maar gelukkig is het nu een rustige tijd en gaat veel binnen 2 weken arriveren.
...als PostNL de inklaring tenminste kan voltooien. Tel er anders nog maar week bij ivm post over en weer.

Wil je snelheid, kies dan altijd voor DHL, ten koste van de prijs natuurlijk.
Ik ga het binnenkort kunnen vertellen. Heb de 22e een S1 Pro besteld. Heb wel een trackcode maar die werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
stefke001 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:03:
Bij het opstarten van RKAndroidTool.exe melding "Found RKAndroid Mass Storage Usb".
Maar bij het klikken op EraseIDB melding melding failed ? Heb al wat zitten zoeken maar geraak er niet. Iemand een idee ?
Heb je bij de instellingen onder opties voor ontwikkelaars, usb fout opsporing aangevinkt? Ik had bij een andere rom maker precies zo'n probleem en daar moest dat uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 12:15
Heeft het gevolgen voor bv. pipo met 3G intern en wat als zo meteen 4G er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
4G zal niet gaan werken op een 3G als je dat bedoeld. Mocht je hem nog moeten kopen dan kun je beter 1 zonder 3G nemen en kijken voor een losse dongle. Heb ik hier ook gedaan. Zit je tenminste nergens aan vast, en een dongle daar kost iets van $17. Ze hebben alleen nog geen 4G modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
En de M8 Pro's zijn er. Lekker snel van de Nederlandse Post (en whoever het in België heeft afgehandeld), en van Retailheaven natuurlijk die ze zo snel heeft afgehandeld na ontvangst! Ze waren gisteren in de namiddag verstuurd vanuit RH, dus had ze niet voor morgen verwacht.

Als ik thuis ben, meteen even alles bekijken :)
Stranger: ik heb al 1 doosje bekeken, en daar zat toch echt een 16GB in. Een aanduiding van 3G kon ik niet meteen vinden, dus dat zal ook wel in orde zijn. Deze avond bekijk ik ze nog iets zorgvuldiger en als er iets niet zou kloppen, laat ik het nog wel weten :-)

Grappig detail: lader en oortjes e.d. steken in een doosje apart. Staat er op 'custom gift set'. ze zouden eens moeten proberen om dat ding zonder lader te leveren :p

[ Voor 6% gewijzigd door Kwakkel op 30-07-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 17:52
stefke001 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:03:
Hoi, lijkt erop dat je de usb driver van ralink niet goed hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijger
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 21:26
Mijn M8 Pro is binnen van RH.
En hij ziet er prachtig uit alleen jammer dat de adapter niks doet (geen lampje, niet opladen)
Verder zouden we er volgens mij een styluspen en case bijkrijgen, die er niet bij zit.
Dus ik ga ff lekker klooien met het ding, maar hoop wel dat RH dit goed aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Hey Stijger. Jammer van de adapter natuurlijk! Hopelijk wordt dat inderdaad mooi geregeld.
Wat betreft de pen + case: RH heeft laten weten dat die nog niet bij deze zending zaten. Hij verwacht ze echter bij een van de volgende lading, en bezorgt ze dan nog.

Ik haal maar snel even de adapters eruit bij mij om te testen ...
Adapter 1 geeft alvast een rood lampje als ik hem insteek
Adapter 2: lampje check
Adapter 3: lampje check
Of ze ook effectief opladen weet ik niet :-) Maar alle 3 de lampjes gaan alvast branden hier. Nu, ik ga er eigenlijk van uit dat RH ze heeft getest alvorens te versturen, want de 3 doosjes waren open. Kan natuurlijk ook een 'volledigheidscheck' zijn geweest :)

[ Voor 46% gewijzigd door Kwakkel op 30-07-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijger
Hey Kwakkel, dat is fijn om te horen en ik heb ook al contact gehad met Jean. En heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Voor nu ben ik blij om te melden dat mijn oude Jarvik adapter precies hetzelfde is en dus mijn tablet ook goed oplaad. So for now I'm saved :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 12:15
Zojuist een Pipo M9 Pro 32 GB zonder 3G besteld bij Retailheaven. Naar aller waarschijnlijkheid is deze maandag al binnen bij RH. Na een inspectie wordt het gelijk naar mij gestuurd.
Die paar tientjes mogen zij van mij gerust verdienen en je weet dat je een werkende krijgt.

Goede communicatie en direct antwoord spreekt mij ook wel aan.
Nu wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395251

Vwb de pipo m9 pro, op buyincoins zie ik dat deze een accugrootte van 3800 mah zou zijn, terwijl ik hier in de OP zie dat deze 7600 mah zou zijn.

Zijn er twee versies in omloop of is een van beide getallen onjuist?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 395251 op 30-07-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Anoniem: 395251 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:07:
Vwb de pipo m9 pro, op buyincoins zie UK at deze been accugrootte van 3800 mah zou zijn, terwijl UK hire in de OP zie DAT deze 7600 mah zou zijn.

Zijn er twee versies in omloop of is een van beide getallen onjuist?
zover ik weet is de accu Li-ion 7800mAh kijk ook hier
PiPO Tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395251

Ok, heb m besteld. Laat t wel weten zodra hij binnen is.
agaam schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:17:
[...]

zover ik weet is de accu Li-ion 7800mAh kijk ook hier
PiPO Tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
Ben bezig met mijn Pipo M8 Pro te flashen met Riley Rom 1.7. So far so good (denk), maar kom nu op een scherm waar ik niet zo goed weet wat te doen.
http://i40.tinypic.com/x0xitg.jpg
Vraag is in feite hoe ik scroll tot Wipe cache partition ?

[ Voor 14% gewijzigd door stefke001 op 30-07-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijger
Is het niet toevallig een touch CWM, dus gewoon swipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Scrollen is toch met de volumeknoppen en selecteren is toch de aan/uit-knop in CWM?

Edit:
Of zoals @hierboven zegt, touch kan ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Zalmanman op 30-07-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
Volgens mij (denk ik) gelukt, gewoon reboot gedaan
en heb nu volgende resultaat
http://i40.tinypic.com/2uh0qye.jpg
Zie het ook al min of meer aan de andere icoontjes.
Maar hoe ik nu in feite zijn welke versie dit is ?
By the way, all mijn apps waren weg (niet erg, want er stonden er nog niet veel op).

[ Voor 9% gewijzigd door stefke001 op 30-07-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 13:50
Iemand nog tips voor een mooi slanke case met keyboard voor de m8 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
Maar wat mij nu wel opvalt is dat ik maar 4 Gb meer heb ipv 16 Gb. Of heb ik het mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Je moet de interne sd nog wel ff formateren. Anders doet die niet mee. En van die apps kan wel kloppen. Dit is een hele kale rom. Is in de 1.8 ook zo. Die heb ik hier in gebruik. Wat de versie betreft, het verschil met de jouwe en de mijne is de datum Hier is dat Thu juli 25 2013. Het echte versie nr kan ik ook zo niet vinden op het tablet zelf. Maar mijn download geeft V1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
Hey starcopy, bedankt voor je assistentie. Ondertussen gelukt.
Ben nu nog wat aan het spelen met de nieuwe rom en inderdaad, lijkt net iets vlotter te werken.
We experimenteren verder.
Bedankt iedereen voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Net Antutu gedraaid op de stock rom. Score van 17.071, als volgt: RAM 2916, CPU integer 4234, CPU float 3577, 2D (800 x 1232) 1462, 3D 4061, Database IO 555, Sd card write 6.1 mb/sec, sd card read > 50 mb/sec
Wel geen sd card geïnstalleerd, dus dit betreft het intern geheugen.

Wat me wel opviel: de tablet van mijn vrouw weegt precies meer dan de mijne. Die van mij, dus zonder sd card, weegt 529 gram met de beschermplastiek er nog aan. Deze avond die van mijn vrouw eens wegen, maar vraag me wel af waar het verschil aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
@ stefke001,

Graag gedaan. Zit die versie de multi window ook al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Is er iemand die hier al eens gekeken heeft of dat getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Zalmanman schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:01:
Is er iemand die hier al eens gekeken heeft of dat getest heeft?
nee nog niet getest, zit op men tablet te wachten,
ik hoop dat ik hem volgende week binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Gekeken wel, getest nog niet. Ben er nog een beetje huiverig voor. Of beter gezegd, ik heb er nog niet zo'n zin in om de zaak weer te flashen als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Er is een nieuwe versie uitgebracht door pipo. Ik wacht tot die in een nieuwe rileyrom steekt alvorens te flashen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Wel leuk, maar alleen een Chinese versie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
starcopy schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:48:
@ stefke001,

Graag gedaan. Zit die versie de multi window ook al in?
Dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Na pipo is het wachten op een tablet met de naam "mammaloe" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Rriley V1.9 met de nieuwe software voor de m8pro is er al.

http://www.freaktab.com/s...1-9-Multi-Window-Feedback

[ Voor 51% gewijzigd door starcopy op 01-08-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Die was er daarnet al ... zowel WiFi only als 3G Al aangepast door Starcopy :p
Maar volgens mij wel steeds gebaseerd op de Chinese versie. Vraag me af of we niet beter wachten op een Engelse :)
En dan is het weer afwachten tot 4.3 uitkomt voor de M8 Pro he (of de andere Pipo tablets)

[ Voor 6% gewijzigd door Kwakkel op 01-08-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
De 1.8 was ook gebaseerd op een Chinese, maar ik heb er weinig van gemerkt. Die draait goed hier. Ondanks dat het eigenlijk voor een 3G was. Ik heb alleen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Ok, mooi :-)
Dan ga ik vandaag of morgen verder met flashen. Had deze ochtend alvast de drivers geïnstalleerd, gelukkig zonder problemen (na de vele waarschuwingen 'dit of dat kan verkeerd lopen', begon ik al wat bang te worden dat er iets mis ging gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Het flashen is eigenlijk simpel, alleen klopt die handleiding niet helemaal. Ten eerste kun je het parameter bestand niet renamen, en tijdens de memory count telt deze maar tot 4096 en niet tot 16384.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Heb je de laatste versie van de manual?
Ik zag dat er in de ZIP v4 steekt, maar denk dat er bij RileyRom 1.6 op het freaktab forum er ook n link stond naar manual v5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die heb ik niet eens gelezen. Er is ook een txt betand bijgevoegd, die heb ik dus gebruikt. Maar net ff in die V4 gekeken en daar staat dat van het geheugen wel goed in. Alleen die parameter is daar net zo onduidelijk. Naja, met het flashen probeer ik het wel weer uit. uiteindelijk is het opnieuw installeren van al mijn apps meer werk dan het flashen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
starcopy schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:21:
Die heb ik niet eens gelezen. Er is ook een txt betand bijgevoegd, die heb ik dus gebruikt. Maar net ff in die V4 gekeken en daar staat dat van het geheugen wel goed in. Alleen die parameter is daar net zo onduidelijk. Naja, met het flashen probeer ik het wel weer uit. uiteindelijk is het opnieuw installeren van al mijn apps meer werk dan het flashen. :P
gaat dat niet automatisch? Kan je instellen he. Of heb je ze gedownload buiten de playstore om ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 01-08-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat jij wat anders bedoeld dan wat ik schrijf. Het gaat om het installeren van de Rriley rom. Die installeren via een appstore zou ideaal zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik doelde op
Naja, met het flashen probeer ik het wel weer uit. uiteindelijk is het opnieuw installeren van al mijn apps meer werk dan het flashen
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hehe. Nee, alles via de appstore. Maar qua tijd gaat flashen van een rom sneller dan daarna je instellingen goedzetten en je apps opnieuw installeren. Het zou al een hoop schelen als ik zelf de apk er van had, maar kun je lang niet altijd downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
starcopy schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:34:
Hehe. Nee, alles via de appstore. Maar qua tijd gaat flashen van een rom sneller dan daarna je instellingen goedzetten en je apps opnieuw installeren. Het zou al een hoop schelen als ik zelf de apk er van had, maar kun je lang niet altijd downloaden.
Als je instelt dat Google Play een backup maakt van je apps, dan zet hij toch automatisch alles terug na een flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Oeps, dat wist ik niet. Ik zit blijkbaar te veel vast in oude denkwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 13:03
Heb bij buyincoins gisteren nog met korting de M9pro besteld, voor een 191Euro moet hij deze kant op komen, niet slecht lijkt me. fullHD, 32GB, GPS. Nu afwachten of en wanneer hij aankomt. Andere mensen ervaring met buyincoins? Hij staat nu qua status op unpaid->paid->p3->p5 ... geen idee wat dat betekent.

Bij RH zeiden ze trouwens dat er al 3 ladingen pipo's deze kant op zouden komen de komende tijd. Geeft weer iets meer vetrouwen dat dit een mooi tabletje is. Als hij binnen is, zal ik een nuttigere post plaatsen, als in tussentijd iemand zijn m9pro binnen heeft ben ik wel benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
p3 is dat hij gechecked is, p5 is geaccordeerd. Heb je registrerd airmail gekozen? Mijne is de 22e besteld, de 26e gedispatched en de track n trace werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 13:03
Die van mij gaat me de chinese post geloof ik. Gewoon de gratis optie. Ze geven in het tabelletje ook aan dat het zo tot 20 werkdagen kan duren, dus verwacht voorlopig nog niet al te veel activieit op de track and trace :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hier, met wat ups en downs omdat ik niet goed oplette, de Rriley rom V1.9 goed aan het lopen. Vooral dat geintje met de parameters is leuk. Ik heb nu 4Gb ipv 2Gb. Ok, de nand is wat kleiner geworden, maar dat maakt geen biet uit. De zaak loopt soepel en snel.

Mocht je willen spelen en totaal geen china meuk er op willen hebben dan is het een aanrader. Het is gebaseerd op de nieuwste (chinese) rom van Pipo. Hieronder vind je de download voor beide smaken van de M8 pro.

http://www.freaktab.com/s...M-1-9-SDK-2-0-Multiwindow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Hey starcopy,
Heeft deze ROM enige invloed op het WiFi bereik? Op onze 2 M8 Pro's merken we namelijk dat de mijne wel zonder problemen tot in de slaapkamer kan interneeten, maar die van mijn vrouw heeft daar meer problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ha Kwakkel,

Zowel mijn vriendin als ik hebben er 1. Zij heeft er de originele 4.2.2 van Pipo nog op staan. Het bereik is van beiden ongeveer gelijk. Met de V1.9 haal ik ongeveer 15 meter, maar dat is wel door 4 muren en een gewapend beton vloer. Dus eigenlijk niet slecht. Ik heb wel gemerkt dat de ontvangst sterk afhangt van welke originele rom is gebruikt. Ik had hier een beta waarmee de mijne wasafgeleverd, en die was een stuk slechter qua ontvangst dan de nieuwe Rriley.

Buiten werkt het soms wel soms niet, ligt echter voor een groot deel aan de afstand en de constructie die er tussen zit. Ik heb voor de zekerheid onderstaande besteld zodat het bereik buiten ook beter wordt.

http://www.banggood.com/3...peater-White-p-76648.html

Ik blijf de mijne nog een paar dagen proberen, maar zoals het er nu uitziet dan komt deze versie ook op de andere te staan.

Vooral de mogelijkheid om de interne opslag van 2Gb naar max 12Gb uit te breiden is een mooie optie. Heb er op de mijne 4 van gemaakt om er mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528811

*weg* spam.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 05-08-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

En, hebben de eerste mensen de Pipo M9Pro (3G) van de RH-aktie al mogen ontvangen?
Ben benieuwd naar jullie eerste indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Het blijft aardig stil op het rh front. Hoe is die defecte voeding afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
heb net een mail gehad
Btw: statussen: wij verwachten maandag a.s. 4 dozen met Pipoos, KVD's ZOPOOS, Zenithink THL's etc etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijger
RH heeft toegezegd dat ze deze week de nieuwe adaptors binnen krijgen, dus fingers crossed.
Maar ook op het "case" en "stylus" front blijft het stil, zal maar weer eens mailtje tegenaan gooien.

edit: net nog even gecheckt, de extra korting heb ik ondertussen wel al binnen, dus dat is netjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Stijger op 08-08-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Hey Stijger: de case en stylus zou met de 2de shipment komen. Jean liet echter weten dat ze in China de 2de en 3de shipment hebben samengevoegd. Ik veronderstel dus dat dat de shipment is waar agaam het over heeft. Ook hiervoor: fingers crossed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 22:07
Net bericht dat ik volgende week mijn M8 van ze krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
ik hoor nog niks over een m9 32GB WiFi... ik vrees dat ik misschien een week moet wachten. Waar zit die huilende smiley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loct
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-03 19:42
Stranger__NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:54:
ik hoor nog niks over een m9 32GB WiFi... ik vrees dat ik misschien een week moet wachten. Waar zit die huilende smiley?
Heb je het toevallig over de M9Pro?
Hai *,

Het laatste bericht dat ik heb gekregen is dat de M9Pro en de M7Pro vertraagd zijn met leveren vanuit de fabriek. Te nieuw!

Mijn agente die dat verzorgd vertelde me dat de fabriek, zoals altijd met iets nieuws, moeite had met snel uitleveren.

Maar....ze zegde me toe dat het eind deze week wel eens kan toekomen bij haar en weer weggaat....altijd afwachten.

groet,

*RetailHeaven*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
Ik voel een annulering opkomen...
heeft er al iemand de m9pro in zijn handen en is deze 244 waard? ik heb namelijk anders deze op het oog:
pricewatch: Point of View Mobii 945 Zwart

Kan ik gewoon vanmiddag nog oppikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Welke uitvoering? Bovendien zal het nog wel ff duren voordat ze geleverd gaan worden. De sites waar ze voorraad aangeven voor de pro 3G staan op coming soon, geen eigenlijke datum. En de gewone m9 pro staat op 15-8

http://www.banggood.com/P...d-4_2-Tablet-p-79280.html

Eigenlijk hetzelfde verhaal wat elke keer weer gebeurt als er een nieuw model uit komt. De eerste paar maand zeer slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:21
BIC heeft ze (volgens de site) allebei op voorraad
http://www.buyincoins.com...&cid=0&keyword=pipo+m9pro

Ik heb trouwens op 1/08 bij BIC een Pipo M8 pro besteld met EMS verzending.
Iemand een idee hoelang de levertijd is met EMS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Heb je geen track code gekregen dan?

Als je daar overigens het forum leest dan rommelt het goed bij die club. Zorg dat je op tijd een dispuut bij paypal aanmeldt als je het ding niet binnen een week binnen hebt, normaal zou je het binnen 10 dagen moeten hebben vanaf het moment dat je het t&t nr hebt. Mijn pakjes via dhl waren er altijd binnen 5 dagen, maar dat was via een andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:21
Ik heb op 4/8 een track code gekregen (nadat ik er zelf had achter gevraagd) en als ik hem ingeef op de EMS website staat er sinds 7/8 "BEIJING Despatch from Sorting Center"

Dus ik vroeg mij af hoelang dit kon duren met EMS aangezien ik voorheen altijd met DHL liet verzenden en daar had ik mijn pakket altijd binnen de week.
Hopelijk kan ik het volgende week verwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn is op de 4e uit china vertrokken, de 7e in nl. Ik wacht nu op de brief van douane om de waarde aan te geven. 22e besteld op bic.

Ben erg benieuwd naar 'mijn' s1 pro
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste