Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:34

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Aangezien ik veel pipo's gebruik ook hier maar even melden ;)

Verschillende S1's besteld, M8pro gehad en nu een M7pro 3G in order staan.
Morgen gaat mijn M8 pro terug richting China dus dan een paar weken zonder tablet helaas.

Heb nu wel de volgende 2 hoezen over:
Nummer 1:
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/upload/2012/liuguanglian/SKU062191-1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/upload/2012/liuguanglian/SKU062191-3.JPG

Nummer 2:
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/upload/2012/liuguanglian/SKU082567.1.JPGAfbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/upload/2012/liuguanglian/SKU082567.2.JPG
Als iemand er 1 wil hebben; gratis af te halen (naarbij Steenwijk)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:03

Zalmanman

So long,

Is het overigens al bekend wanneer de eerste M9Pro's zullen arriveren? Ik ben heel benieuwd naar de eerste (fatsoenlijke, Nederlandse (of normaal Engelse...)) reviews.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Zalmanman schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:52:
Is het overigens al bekend wanneer de eerste M9Pro's zullen arriveren? Ik ben heel benieuwd naar de eerste (fatsoenlijke, Nederlandse (of normaal Engelse...)) reviews.
als het goed is weten we morgen meer, dan komen er 4 dozen pipo,s aan, en hopen dat de M9Pro,s er bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 07:53
agaam schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:12:
[...]

als het goed is weten we morgen meer, dan komen er 4 dozen pipo,s aan, en hopen dat de M9Pro,s er bij zitten.
Yep.
En de eerste M8Pro zal voor mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 12:41
agaam schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:12:
[...]

FINGERS CROSSED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Er is een RileyRom voor de m9pro uit.
http://www.freaktab.com/showthread.php?6381-Pipo-M9-Pro-RileyROM-1-2-%28M9-with-1920x1200-display%29&p=85370#post85370

De 1.2 is enkel voor de 3g (for now...)
Er is al wel een 1.1 voor wifi only.

Ik lees wel wat probleempjes links en rechts in deze thread over:
- spontane resets
- slecht wifi bereik
- knopjes die niet reageren

http://www.freaktab.com/showthread.php?6247-Pipo-M9-Pro-RileyROM-1-1-%28M9-with-1920x1200-display%29-Feedback/page2

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Er zijn wel meer ontwikkelaars goed bezig voor alle RK-devices (van Pipo), dat is goed om te zien. Zou zelf overigens even wachten tot de 2e of 3e build dan zijn zaken als WIFI etc wel gefixt.

Zijn er hier ook meer mensen die wachten op de M7pro (3G) of ben ik de enige voor wie 10.1'' te groot is?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Nog even een algemene opmerking over m'n Pipo M8pro. Heb 'm gister binnen gekregen, goed verpakt. Ik weet dat het Chinees spul is en dus niet teveel v/d bouwkwaliteit mag verwachten, maar als ik op het beeldscherm onderaan druk (zowel linker -als rechter hoek) dan kan lijkt het alsof ie daar niet helemaal vast zit (zo'n 0.5-1mm kan ik indrukken, een soort mega-knop die je indrukt). Is dit acceptabel, hebben meerdere van jullie dit ervaren, of zou ik 'm moeten terugsturen naar de verzender/verkoper?

[ Voor 67% gewijzigd door mcauseway op 13-08-2013 08:55 . Reden: aanpassing opmerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
mcauseway schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:23:
Nog even een algemene opmerking over m'n Pipo M8pro. Heb 'm gister binnen gekregen, goed verpakt. Ik weet dat het Chinees spul is en dus niet teveel v/d bouwkwaliteit mag verwachten, maar als ik op het beeldscherm onderaan druk (zowel linker -als rechter hoek) dan kan lijkt het alsof ie daar niet helemaal vast zit (zo'n 0.5-1mm kan ik indrukken, een soort mega-knop die je indrukt). Is dit acceptabel, hebben meerdere van jullie dit ervaren, of zou ik 'm moeten terugsturen naar de verzender/verkoper?
Nee dat is niet normaal. Dit was bij mij 1 van de weinige tablets (''high-end'' meegenomen) waar ik geen speling op heb kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mcauseway schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:23:
Is dit acceptabel, hebben meerdere van jullie dit ervaren, of zou ik 'm moeten terugsturen naar de verzender/verkoper?
Nope
Terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Dat is helder, thanks! Had wel positieve reviews gelezen over de verkoper (mixeshop) dus komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Yeppa, moet het toch even melden;
Mijn M8Pro komt eraan.

Hallo Maarten,

Bedankt voor uw bestelling.
Na zorgvuldige controle (wifi, beeld/geluid, taal, tijd en datum)is deze verstuurd op 12 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Zojuist mijn M7pro order bij Buyincoins maar geannuleerd (helaas jammer van de zeer nette prijs :P $244) en maar direct bij Banggood besteld die daadwerkelijk voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Heb de S1 Pro 1.6 ghz binnen.
Youtube moest ik sideloaden omdat dit niet beschikbaar was in mijn regio (great firewall of China?!).
Het lijkt alsof ik soms eens moet refreshen voor wifi werkt maar weet niet zeker of dit aan mijn netwerk ligt. Vanavond test ik nog wat verder.
Meer info heb ik in het Chinese tablets topic geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
RobertowNL schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:22:
Heb nu wel de volgende 2 hoezen over:
Nummer 1:
Nummer 2:
Als iemand er 1 wil hebben; gratis af te halen (naarbij Steenwijk)
Interesse! (check pb) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
whackertje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:35:
Heb de S1 Pro 1.6 ghz binnen.
Youtube moest ik sideloaden omdat dit niet beschikbaar was in mijn regio (great firewall of China?!).
Het lijkt alsof ik soms eens moet refreshen voor wifi werkt maar weet niet zeker of dit aan mijn netwerk ligt. Vanavond test ik nog wat verder.
Meer info heb ik in het Chinese tablets topic geplaatst.
Ik verwacht mijne aan t eind van de week. Je draait nog standaard software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:45:
Yeppa, moet het toch even melden;
Mijn M8Pro komt eraan.

Hallo Maarten,

Bedankt voor uw bestelling.
Na zorgvuldige controle (wifi, beeld/geluid, taal, tijd en datum)is deze verstuurd op 12 augustus.
Rest is m.i. ook onderweg :

"Hele bestelling in 3 batches is behandeld, waarvan de laatste batch deze week gaat komen"

Ben benieuwd wie hem het eerste heeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:37:
[...]
Ben benieuwd wie hem het eerste heeft !
Binnen.
Nu eens kijken wat ik er mee ga doen.

4.2.2 staat er al op, dus dat is perfect.
Nu rooten en dan wat apps er af donderen, maar dan moet ik nog op zoek hoe en wat.

Maar wel een vraag.

Er staat dus al stock 4.2.2 op. Zou ik dan nog een custom-rom op moeten zetten?
Zo nee, wat moet ik dan doen?

Oke, krijg de Rockchip drivers niet geinstalleerd. Zowel niet op XP als op W7.

[ Voor 23% gewijzigd door maartend op 13-08-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam via gizchina.com er achter dat Pipo M7Pro en M9Pro doordat ze pas geintroduceerd zijn, lastig zijn te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
maartend schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:52:
[...]
Maar wel een vraag.

Er staat dus al stock 4.2.2 op. Zou ik dan nog een custom-rom op moeten zetten?
Zo nee, wat moet ik dan doen?

Oke, krijg de Rockchip drivers niet geinstalleerd. Zowel niet op XP als op W7.
Ik begreep dat op de custom roms geen chinese rommel zit :)
En vaak zijn ze wat getuned zodat alles net wat 'lekkerder' werkt. Ervaring moet dat uitwijzen.... maar onthoud: if it aint broke don't try to fix it.

Als je problemen hebt met de rockchip drivers heb ik hier wat hulp gevonden:
http://www.flashmyandroid...66-RK3188-Tools-and-Stuff
YouTube: Installing drivers for rk3188 or rk3066

Zelf nog niet geprobeerd want ik heb mijn tablet nog niet :(

Ook op het RileyRom Forum staan (veel) tips and tricks in verschillende threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gelukt op mijn oude laptop. Heeft al een jaar geen internet contact gehad, draait op XP (een kale versie) dus daar lukte het achter elkaar.

Heb nu enkel nog geen geheugen terug op mijn Pro8. Maar daar heb ik iets over gelezen, dus dat lukt wel.

Oja, ik had een amerikaanse 220-aansluiting en geen stekkervervang daarvoor. Moet dat dus nog even scoren.

edit ; geheugending ook opgelost.

Oja, ik heb er Rilerom 1.9 op gekieperd.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 14-08-2013 10:24 ]

• mcauseway
Toch maar besloten de M8pro te houden, in overleg met klantenservice (who calls me 'dear friend' :>). Het is nl. lastig vast te leggen op foto/video, als het erger wordt kan ik het altijd nog in overleg retourneren, er zit 1 jaar (Chinese) garantie op.

Het apparaat werkt verder fantastisch, lekker vlot, erg mooi scherm, ligt lekker licht in de hand. Zal wel even een doekje moeten aanschaffen voor de vette vingers op 't scherm.

• maartend
mcauseway schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:23:
[...]

Toch maar besloten de M8pro te houden, in overleg met klantenservice (who calls me 'dear friend' :>). Het is nl. lastig vast te leggen op foto/video, als het erger wordt kan ik het altijd nog in overleg retourneren, er zit 1 jaar (Chinese) garantie op.
En juist daarom haal ik zoiets liever weg in Nederland.

• mcauseway
maartend schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:44:
[...]
En juist daarom haal ik zoiets liever weg in Nederland.
Tja, keuzes en risico's. Voor mij is het het prijsverschil van zo'n 90,- euro (-53%!) 't wel waard. Ze hebben in China een prima klantenservice, je moet alleen je tablet een tijdje missen mocht je 'm opsturen ter reparatie. Kan wel even zonder 8)

• maartend
mcauseway schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:01:
[...]

Tja, keuzes en risico's. Voor mij is het het prijsverschil van zo'n 90,- euro (-53%!) 't wel waard. Ze hebben in China een prima klantenservice, je moet alleen je tablet een tijdje missen mocht je 'm opsturen ter reparatie. Kan wel even zonder 8)
Zou bij mij ook gebeuren. Ik hoef hem enkel dan naar nerderland op te sturen. En prijsverschil was een stukje minder, ik kreeg rond de 40 euro korting.

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb een Pipo M9 en heb 2 vragen:

Hoe kan ik als ik video kijk, bijvoorbeeld met de Ziggo TV app, het scherm helemaal full screen krijgen, dus zonder de knoppen onderaan het scherm?

Als ik mijn tablet via HDMI verbind met mijn TV, dan moet het beeld ook op de tablet aanblijven. Is het ook mogelijk om het scherm van de tablet uit te doen, en het beeld alleen op de TV te hebben?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
nou ik heb mijn Tablet Pipo M9Pro binnen, van RH.
wat een mooi ding is het, heel mooi helder scherm, ga dit weekend even een review schrijven hoe alles werkt.
laat eerst de standaard rom er op.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Beetje een crosspost, maar ik zal spoedig proberen een review te maken over de Pipo M6.
Tot nu toe bevalt hij eigenlijk prima.
Dat Retina scherm is wel bizar scherp trouwens!
En dat voor nog geen 190 euro! :D :D :D

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn s1 pro is net binnen (maandag verklaring van waarde verstuurd).

First thoughts:Lekker vlot, goed scherm, laden met microusb (was ervan uit gegaan dat hij zon 2.5mm pinnetje zou hebben), niet teveel rommelsoftware. Ben erg content vooralsnog!

filmpje waarin ik de browser heel even open en een 1080p mkv stream

YouTube: Pipo s1 pro quick look

nu even checken of de f/w sdk2.0 based is.

Heerlijk nieuwe firmware gevonden via allemaal chinese sites. Gelukkig heb ik geoefend met de rockchipsoftware op mijn androidstick :)

Update: anderhalf uur 1080p over t netwerk kijken kost 20% accu, valt mee. Antutu van 18000. Typen lukt me nog niet, maar dat is een kwestie van wennen hoop ik.

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 16-08-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendecor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 22:08
agaam schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:53:
nou ik heb mijn Tablet Pipo M9Pro binnen, van RH.
wat een mooi ding is het, heel mooi helder scherm, ga dit weekend even een review schrijven hoe alles werkt.
laat eerst de standaard rom er op.
Ik heb mijn pipo M9Pro ook bij RH besteld, hoe lang heb je erop moeten wachten? Ik ben echt benieuwd naar je review :)

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Waar staat RH voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

RetailHeaven. Zij verkopen leuke Chinese telefoons en tablets en kunnen vaak leuke kortingen voor Tweakers regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
Zalmanman schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:35:
RetailHeaven. Zij verkopen leuke Chinese telefoons en tablets en kunnen vaak leuke kortingen voor Tweakers regelen.
Ok thanks. Ik ben voor nu nog aan het oriënteren waar ik de PiPo M9Pro zal gaan aanschaffen. RH zit wel een stuk boven de "normale"chinese webshops maar daar zal de garantie etc misschien beter geregeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dorpse schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:17:
[...]

Ok thanks. Ik ben voor nu nog aan het oriënteren waar ik de PiPo M9Pro zal gaan aanschaffen. RH zit wel een stuk boven de "normale"chinese webshops maar daar zal de garantie etc misschien beter geregeld zijn?
Niet beter, maar je hoeft eea niet naar China terug te sturen, dat regelen zij. Met alle risico's en kosten voor hun dus. Jij hoeft hem enkel naar RH op te sturen. En dat hele invoer-verhaal is ook afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Voordat ik wat zal bestellen, wil ik toch eerst wel eens weten hoe met die kapotte voeding is afgehandeld. Daar hoor je niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
maartend schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:36:
[...]

Niet beter, maar je hoeft eea niet naar China terug te sturen, dat regelen zij. Met alle risico's en kosten voor hun dus. Jij hoeft hem enkel naar RH op te sturen. En dat hele invoer-verhaal is ook afgehandeld.
Duidelijk. Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
oke de eerste review van de PiPo M9Pro 3G

scherm pixels tot 1920 x 1200 pixels.De M9pro heeft een 1920 x 1200 IPS scherm HFFS dat ziet er geweldig uit zo helder. De kijkhoek op het nieuwe scherm is ook nogal verbazingwekkend.
GPS-ontvanger. Dit betekent dat u kunt nu gebruik kunt maken van de GPS navigatie.
Het apparaat zelf is zeer goed ontworpen en het is een van de best uitziende Chinese Android tablet die ik ben tegengekomen.
De Pipo M9pro is verkrijgbaar in zowel zwart-wit en beide versies hebben dat leuk uitziende geborsteld metalen achterpaneel die ziet er echt leuk uit (heb zelf de witte)
De tablet wordt geleverd met een vrij complete set van poorten en knoppen. Er is een ESC-knop, een knop, een poort opladen, een mini-HDMI-poort, een microfoon-aansluiting, 2 micro USB-poorten, een koptelefoonaansluiting en een microSD-slot. De 3G-versie van de M9pro wordt geleverd met een SIM-slot en naast de microSD-sleuf.
ben niet zo goed in review's schrijven maar in 1 woord een geweldige tablet.
Gekocht bij RH, en je krijgt er een hele mooie hoes bij. heb hem 29-7 besteld en 14-8 was hij binnen. _/-\o_
aangezien hij hem ook test voor dat hij hem naar je toe stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

En wifi, is dat stabiel genoeg? En verder, geen lag door de grote resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Zalmanman schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:17:
En wifi, is dat stabiel genoeg? En verder, geen lag door de grote resolutie?
de wifi vind ik heel goed, zelfs boven nog goed bereik, en totaal geen lag probleem.
zal nog een foto sturen met wifi bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:20
starcopy schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:57:
Voordat ik wat zal bestellen, wil ik toch eerst wel eens weten hoe met die kapotte voeding is afgehandeld. Daar hoor je niets meer van.
Hoe het met de kapotte voeding is afgelopen, weet ik niet. Maar bij ons begaf maandag de touch van het touchscherm het. Even gemailed naar RH, en we mochten m zo terugsturen.

1 x per week sturen ze alles wat ze retour krijgen naar hun eigen reparatiecentrum. Daar wordt dan gekeken en beslist of ze t zelf kunnen maken, of dat t retour naar China moet.

Nu nog even afwachten wat t bij deze tablet gaat worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit perfect wordt afgehandeld.
maartend schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:36:
[...]

Met wat geluk/tegenslag (afhankelijk van wie t hoe bekijkt), kan RH wel beter dan direct lokaal. Door hun netwerk kunnen zij, als het nodig is, toch net iets meer druk zetten om dingen gedaan te krijgen. En ook zij krijgen wel eens het deksel op de neus, maar dat is dan inderdaad voor hun rekening, en hebben de klanten geen last van (behalve dat ze misschien iets langer moeten wachten tot ze hun product terug krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
De garantie bij enkele Chinese webshops zit ook wel goed.
Zo heeft Banggood mijn Pipo m8pro na ruim een maand gewoon terug genomen en ik krijg mijn geld terug. Dit was de tweede RMA die ik moest doen voor de m8pro. De eerste had een kapotte batterij en de nieuwe (vervangende) tablet was daar al weer onderweg voordat de andere daar afgeleverd was. (verzendkosten werden vergoed).

Niks minder dan menig Nederlandse webwinkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

In de topic start staan al links naar custom roms voor deze Pipo tabs. Na wat neuzen heb ik er nog één gevonden (bij een review http://www.topchinatablets.com/pipo-m9pro-review/): http://www.arctablet.com/blog/forum/pipo-tablets/
Heeft iemand ervaring met deze ROM/FW bakkers?

[ Voor 13% gewijzigd door Zalmanman op 18-08-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
'k Sta ook op het punt de mijne terug te sturen voor RMA (m8pro). Naast dat de behuizing wat speling vertoont, zie ik op het beeldscherm af en toe een soort ruis/vibratie, hele dunne lijntjes, verschijnen. Moet zeggen dat dit laatste mij pas opviel nadat ik de ROM had geflashed met een Riley-ROM.

@RobertowNL: hoe heb je 'm verstuurd, via DHL of gewoon postNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

En inmiddels heb ook ik de M9Pro 32GB non-wifi besteld met korting via Tweakers. Nog bedankt, jongens! Ik zal proberen om een (relatief) uitgebreide review te schrijven als ik de tab een paar dagen binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendecor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 22:08
Zalmanman schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:01:
En inmiddels heb ook ik de M9Pro 32GB non-wifi besteld met korting via Tweakers. Nog bedankt, jongens! Ik zal proberen om een (relatief) uitgebreide review te schrijven als ik de tab een paar dagen binnen heb.
Hoe heb je deze korting via Tweakers bekomen? Heb je hem besteld bij RH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dendecor schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:17:
[...]

Hoe heb je deze korting via Tweakers bekomen? Heb je hem besteld bij RH?
DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
mcauseway schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:46:
'k Sta ook op het punt de mijne terug te sturen voor RMA (m8pro). Naast dat de behuizing wat speling vertoont, zie ik op het beeldscherm af en toe een soort ruis/vibratie, hele dunne lijntjes, verschijnen. Moet zeggen dat dit laatste mij pas opviel nadat ik de ROM had geflashed met een Riley-ROM.

@RobertowNL: hoe heb je 'm verstuurd, via DHL of gewoon postNL?
Gewoon met PostNL.

Kijk overigens even op Samenkopen naar de gulden zegels. Schelt je bijna de helft in de verzendkosten ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
RobertowNL schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:36:
[...]
Gewoon met PostNL.
Kijk overigens even op Samenkopen naar de gulden zegels. Schelt je bijna de helft in de verzendkosten ;) !
Thanks, maar dan moet je wel gulden zegels hebben, toch?

Inmiddels beantwoord, bedankt! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door mcauseway op 21-08-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 12:41
agaam schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:15:
oke de eerste review van de PiPo M9Pro 3G

scherm pixels tot 1920 x 1200 pixels.De M9pro heeft een 1920 x 1200 IPS scherm HFFS dat ziet er geweldig uit zo helder. De kijkhoek op het nieuwe scherm is ook nogal verbazingwekkend.
GPS-ontvanger. Dit betekent dat u kunt nu gebruik kunt maken van de GPS navigatie.
Het apparaat zelf is zeer goed ontworpen en het is een van de best uitziende Chinese Android tablet die ik ben tegengekomen.
De Pipo M9pro is verkrijgbaar in zowel zwart-wit en beide versies hebben dat leuk uitziende geborsteld metalen achterpaneel die ziet er echt leuk uit (heb zelf de witte)
De tablet wordt geleverd met een vrij complete set van poorten en knoppen. Er is een ESC-knop, een knop, een poort opladen, een mini-HDMI-poort, een microfoon-aansluiting, 2 micro USB-poorten, een koptelefoonaansluiting en een microSD-slot. De 3G-versie van de M9pro wordt geleverd met een SIM-slot en naast de microSD-sleuf.
ben niet zo goed in review's schrijven maar in 1 woord een geweldige tablet.
Gekocht bij RH, en je krijgt er een hele mooie hoes bij. heb hem 29-7 besteld en 14-8 was hij binnen. _/-\o_
aangezien hij hem ook test voor dat hij hem naar je toe stuurt.
Goede review tot nu toe, niks mis mee.
Hoop ook dat mijn PiPo M9Pro 3G zsm komt.

Iemand toevallig al een gunstig prepaid kaartje gevonden met alleen data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Goedkope sim-only nemen (simyo en aanverwanten?) en anders dag/maand bundels kopen via bijvoorbeeld BLIEP (€0.50 onbeperkt, per dag, traag) of Vodafone (€15 maand 1GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Net mn Pipo M9Pro wifi only besteld bij RH. Sinds ik een ChinaPhone heb en daar zeer tevreden over ben, zal ik niet zo gauw meer de hoofdprijs gaan betalen voor mn nieuwe gadgets. Mn nieuwe aankoop is nu dus een ChinaTablet.

[ Voor 10% gewijzigd door marcelmg2 op 21-08-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
marcelmg2 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:41:
Net mn Pipo M9Pro wifi only besteld bij RH. Sinds ik een ChinaPhone heb en daar zeer tevreden over ben, zal ik niet zo gauw meer de hoofdprijs gaan betalen voor mn nieuwe gadgets. Mn nieuwe aankoop is nu dus een ChinaTablet. Besteld bij RH.
Nog wat korting kunnen scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Ik heb heb door het noemen van de Tweakersactie een mooie korting gekregen. Toch goed dat bedrijven dit doen. Tweakers zijn vaak early adopters. Twijfelende kopers die hier eerlijk en hoogstaand advies vinden, en ook nog een betrouwbare leverancier vinden, zullen misschien eerder een Chinatablet kopen, en misschien zelfs bij een hier in positieve zin genoemde verkoper. Dus kom maar op met tweakers-korting-codes!

• whackertje
418O2 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:32:
Heerlijk nieuwe firmware gevonden via allemaal chinese sites. Gelukkig heb ik geoefend met de rockchipsoftware op mijn androidstick :)
Hierin ben ik erg geïnteresseerd. Draai momenteel nog standaard software. Enige wat ik ermee heb gedaan is Youtube gesideload en wat games geïnstalleerd.
Ik heb de indruk dat de wifi moeilijk terug "wakker" wordt nadat hij in standby gaat (gewoon scherm uit in feite).

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb net mn Pipo M9 Pro geroot naar de rileyrom 1.2. Gaat echt super makkelijk met die uitleg in de pdf.
Alleen de wifi is echt een drama! Hij valt om de zoveel tijd uit en het berijk is ook maar 3a4 meter. Hebben meer mensen hier last van? Ik kan niet meer terug naar stock rom want ik heb geen backup.
Zal ik wachten tot er een betere versie uitkomt, of weet er iemand een site waar ik betere custom roms kan downloaden voor m`n Pipo?

• 418O2
whackertje schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:32:
[...]

Hierin ben ik erg geïnteresseerd. Draai momenteel nog standaard software. Enige wat ik ermee heb gedaan is Youtube gesideload en wat games geïnstalleerd.
Ik heb de indruk dat de wifi moeilijk terug "wakker" wordt nadat hij in standby gaat (gewoon scherm uit in feite).
Via pipo.cn kan je alles vinden. Ik heb geen gekke dingen gevonden totnogtoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:30:
De garantie bij enkele Chinese webshops zit ook wel goed.
Zo heeft Banggood mijn Pipo m8pro na ruim een maand gewoon terug genomen en ik krijg mijn geld terug. Dit was de tweede RMA die ik moest doen voor de m8pro. De eerste had een kapotte batterij en de nieuwe (vervangende) tablet was daar al weer onderweg voordat de andere daar afgeleverd was. (verzendkosten werden vergoed).

Niks minder dan menig Nederlandse webwinkel ;)
Heb je alle kosten inmiddels terug of moet dat nog gebeuren en wat doen ze met de douanekosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
De laatste dagen zit ik er sterk over na te denken om mij Transformer Prime de deur uit te doen en voor het geld dat ik daarvoor krijg een tablet uit China te nemen. Dit omdat de wifi ontvangst van de Prime gewoon bar slecht is, ik hem af en toe gewoon traag vind en omdat ik het toetsenbord toch niet veel gebruik, dus waarom dan niet alleen een tablet?

Hierbij heb ik mijn ogen laten vallen op de M9Pro van Pipo. Wat me aantrekt aan deze tablet zijn de looks, de resolutie en natuurlijk de prijs. De processor kan ik nog niet heel veel over zeggen omdat ik me daar nog niet echt in verdiept hebt, maar de recensies van deze tablet zijn overwegend positief, dus dit zal wel goed zijn.

Nog wel even een paar kleine vragen over deze tablet:
1) Hoe is de wifi ontvangst bij deze tablet? (lees hier wat tegenstrijdige berichten)
2) Hoe is de geluidskwaliteit van de 2 speakertjes?
3) Hoe goed is de accu (al begrepen dat men bij de M7Pro wel positief is)
4) Hoe zit het met support/updates bij Pipo?
5) Rooten is dus niet al te ingewikkeld?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
l3art schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:07:
De laatste dagen zit ik er sterk over na te denken om mij Transformer Prime de deur uit te doen en voor het geld dat ik daarvoor krijg een tablet uit China te nemen. Dit omdat de wifi ontvangst van de Prime gewoon bar slecht is, ik hem af en toe gewoon traag vind en omdat ik het toetsenbord toch niet veel gebruik, dus waarom dan niet alleen een tablet?

Hierbij heb ik mijn ogen laten vallen op de M9Pro van Pipo. Wat me aantrekt aan deze tablet zijn de looks, de resolutie en natuurlijk de prijs. De processor kan ik nog niet heel veel over zeggen omdat ik me daar nog niet echt in verdiept hebt, maar de recensies van deze tablet zijn overwegend positief, dus dit zal wel goed zijn.
De processor is op dit moment (naar mijn weten) de snelste processor die in deze price range te krijgen valt. 4 cortex A9 op 1.6GHz kernen met een mali400 MP4 GPU die geklokt is op 533MHz.
In vergelijking met de Samsung 4412 en Tegra3 heeft de Mali400 de meeste GPU power. Voor SDK 2.0 won de Exynos 4412 het nog op snelheid van de RK3188 maar met de nieuwe SDK heb ik al gelezen/gezien dat het verschil zeer minimaal is geworden (zoniet dat de RK1388 ''beter'' is).
Qua prijs/preformance zit de RK3188 dus prima op niveau van de vorige generatie chipsets.
Nog wel even een paar kleine vragen over deze tablet:
1) Hoe is de wifi ontvangst bij deze tablet? (lees hier wat tegenstrijdige berichten)
2) Hoe is de geluidskwaliteit van de 2 speakertjes?
3) Hoe goed is de accu (al begrepen dat men bij de M7Pro wel positief is)
4) Hoe zit het met support/updates bij Pipo?
5) Rooten is dus niet al te ingewikkeld?
1). Zover ik mij er in verdiept heb over het algemeen goed. Er zijn geen structurele problemen met het bereik zoals bij enkele andere tablets. Natuurlijk is er altijd een kans dat er een rotte appel tussen zit maar die kans is relatief klein. Vooral de eerste batch tablets van een merk moet je over het algemeen mijden daar zijn relatief vaak WIFI problemen mee leert de ervaring.

4) Wel aardig; brengen wel regelmatig nieuwe updates uit; zoals multi-window van Rockchip maar wel de eerste fabrikant die het ook naar ''oudere'' tablets brengt. Custom roms houdt op het moment overigens niet veel meer in dan een clean rom met wat fixes (of ports van andere RK3188 devices) omdat rockchip de source nog niet heeft vrij gegven.
Aantal ROMS die er zijn zijn overigens wel stabiel en worden actief onderhouden.

5) http://vondroid.com/threa...oot-a-rk3188-device.7686/
Veel moeilijker wordt het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Catch22, heb jij deze draaien dan: update_S1 pro_20130702.img van op pipo.cn?
Want die staat onder "chinese firmware"...

Of heb je link gevonden via hun forum oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
whackertje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:36:
Catch22, heb jij deze draaien dan: update_S1 pro_20130702.img van op pipo.cn?
Want die staat onder "chinese firmware"...

Of heb je link gevonden via hun forum oid?
Dat is hem ja. Staan 2 chinese apps op die je kan disablen en je kan de taal gewoon naar engels zetten. Verder werkt de store gewoon zoals je verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha nee ik heb ingewikkeldere root methodes moeten doorlopen bij verschillende telefoons ;)

Nu ben ik alleen nog benieuwd naar de accu en de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Kan ik de stock rom weer terug plaatsen op m'n Pipo M9 Pro nadat ik er een custom rom op heb geplaatst? Met de stock rom deed wifi het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Kan je de standaard firmware terugzetten? Die vind je hier en waarschijnlijk heb je, na het flashen van bovenstaande, gewoon weer een stock ROM erop staan - al weet ik dat niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Arrived schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:44:
Kan ik de stock rom weer terug plaatsen op m'n Pipo M9 Pro nadat ik er een custom rom op heb geplaatst? Met de stock rom deed wifi het veel beter.
Ja dat kan gewoon met de RKxx batchtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Oke bedankt voor jullie reacties!
Hopelijk is de wifi ontvangst dan weer zoals in het begin. Het is nu echt drama met deze custom rom, hij valt heel de tijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
RobertowNL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:15:
[...]
Ja dat kan gewoon met de RKxx batchtool.
... en stel ik heb m'n stock -ROM niet zelf geback-upped, is dit dan nog steeds mogelijk? (Met Riley's RKxx batch tool?). Ik zag nl. een recovery.img staan maar die komt in het bestanden-pakket van de Riley flash-mod mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

...dan kan je die stock ROM gewoon terugzetten, zij het wel dat je natuurlijk al je configuraties e.d. kwijt bent; het is een vers OS. Die firmware vind je hier hier en je kan 'm flashen met de RKxx batch tool, als het goed is. Ik heb het zelf namelijk niet getest.

Verder, nog wat handige URLs voor dit topic:
1. RockChip topic: http://vondroid.com/forums/rockchip.257/
2. Hoe een RK3188 tablet te rooten (zoals de M9/M9Pro): http://vondroid.com/threa...oot-a-rk3188-device.7686/
3. Hoe een RK3188 tablet te flashen: http://vondroid.com/threa...h-a-rochchip-device.7373/

Is er overigens iemand die weet wanneer RH de volgende batch met Pipo's binnen krijgt?

[Edit]: Complete bullshit zinnen gecreëerd...

[ Voor 16% gewijzigd door Zalmanman op 23-08-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Thanks Catch22. Het is me gelukt maar kreeg hem niet deftig geroot. Heb dan maar deze rom gedownload:
http://www.4shared.com/folder/D6R6PJ-T/S1_Pro_firmware.html

Deze niet gebruiken. Brickte mijn tablet na de eerste keer rebooten!

[ Voor 19% gewijzigd door whackertje op 23-08-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
whackertje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:13:
Thanks Catch22. Het is me gelukt maar kreeg hem niet deftig geroot. Heb dan maar deze rom gedownload:
http://www.4shared.com/folder/D6R6PJ-T/S1_Pro_firmware.html

Deze niet gebruiken. Brickte mijn tablet na de eerste keer rebooten!
De stockrom loopt als een trein dus die laat ik lekker staan. Tenzij vriend Riley iets uitbrengt.

Hoe weet je of je firmware op sdk2 is gebasseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
l3art schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:33:
[...]

Haha nee ik heb ingewikkeldere root methodes moeten doorlopen bij verschillende telefoons ;)

Nu ben ik alleen nog benieuwd naar de accu en de speakers.
Nou ik moet zeggen de accu en de speakers zijn heel goed, de accu houd het zeker 6 uur vol met normaal gebruik, de speakers kunnen vrij hard mooi geluid en klinkt vol, mooie bas en niet hol maar mooi vol geluid.
Wifi nog even op terug komen zit in griekenland, daar staat de wifi antenne zeker 15 meter weg en heb nog vol berijk dus goed,
GPS is minder duurt zeker 10 min voor een fix, met mijn Nexus 7 binnen 10 seconden Fox dus de GPS is niet zo goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Gps instellingen al veranderd? Als dat nog p China staat kan een fix langer duren 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
RobertowNL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:40:
Gps instellingen al veranderd? Als dat nog p China staat kan een fix langer duren 😉
Maar dan moet hij toch geroot zijn omdat aan te passen?, had wel al programma gevonden maar dan moest ik hem rooten, heb wel GPS Fix gedraaid en die vind wel satellieten maar een Fix krijgen duurt wel lang,
Snap je, is daar iets aan te doen?

[ Voor 16% gewijzigd door agaam op 23-08-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Gisteren mijn Pipo M8 Pro ontvangen van BIC (na 3 weken met regular shipping).

Wil er nu de Riley 1.9 ROM op gaan flashen, echter loop ik al vrij vroeg vast, ondanks de First Time User Guide...

Heb drivers installeren via de Windows Update uitgeschakeld in de geadvanceerde systeeminstellingen, echter telkens wanneer ik de tab aan sluit op mijn pc, herkent hij hem en worden er 2x rockchip_USB Device geinstalleerd onder schijfstations in Apparaatbeheer...

Heb nog wel ergens kunnen vinden dat je ook nog de tab in recovery mode kunt zetten om dit te voorkomen, maar dan moet hij al geroot zijn...

Iemand tip hoe ik kan voorkomen dat Windows 7 (64 bit) de drivers van de tab automatisch installeert?

Alvast bedankt!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
michealmcdermot schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:17:

Wil er nu de Riley 1.9 ROM op gaan flashen, echter loop ik al vrij vroeg vast, ondanks de First Time User Guide...

Heb drivers installeren via de Windows Update uitgeschakeld in de geadvanceerde systeeminstellingen, echter telkens wanneer ik de tab aan sluit op mijn pc, herkent hij hem en worden er 2x rockchip_USB Device geinstalleerd onder schijfstations in Apparaatbeheer...

Heb nog wel ergens kunnen vinden dat je ook nog de tab in recovery mode kunt zetten om dit te voorkomen, maar dan moet hij al geroot zijn...

Iemand tip hoe ik kan voorkomen dat Windows 7 (64 bit) de drivers van de tab automatisch installeert?

Alvast bedankt!
Oude computer zoeken, daar xp op kieperen, volledig loskoppelen van internet en dan datb hele rileypakket gebuiken. Was de enige manier waarop het bij mij lukte. Die drirs gaven steeds een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
michealmcdermot schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:17:

Alvast bedankt!
Wellicht de driver ''updaten'' en dan de juiste file toevoegen?

[ Voor 5% gewijzigd door RobertowNL op 23-08-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
agaam schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:35:
[...]

Nou ik moet zeggen de accu en de speakers zijn heel goed, de accu houd het zeker 6 uur vol met normaal gebruik, de speakers kunnen vrij hard mooi geluid en klinkt vol, mooie bas en niet hol maar mooi vol geluid.
Wifi nog even op terug komen zit in griekenland, daar staat de wifi antenne zeker 15 meter weg en heb nog vol berijk dus goed,
GPS is minder duurt zeker 10 min voor een fix, met mijn Nexus 7 binnen 10 seconden Fox dus de GPS is niet zo goed..
En hoe is het verbruik in standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
RobertowNL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:37:
[...]

Toevallig geen USB 3.0? Alhoewel het op mijn laptop wel werkt schijnt dat een driver issue te zijn.
Nee, heb het op twee verschillende computers geprobeerd, allebei USB2.0

Hoop nog op andere tips, anders zal ik toch op het werk een oude computer met xp moeten gaan proberen...

Bedankt iig!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
michealmcdermot schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:39:
[...]

Nee, heb het op twee verschillende computers geprobeerd, allebei USB2.0

Hoop nog op andere tips, anders zal ik toch op het werk een oude computer met xp moeten gaan proberen...

Bedankt iig!
Had de bovenstaande post even gewijzigd, bij die stap was je nog niet eens :+

Probeer de driver eens up te daten en dan handmatig de juiste driver toe te wijzen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c4TV3rj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Bedankt voor de tip RobertowNL, maar helaas:

"Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
michealmcdermot schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:49:
Bedankt voor de tip RobertowNL, maar helaas:

"Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden"
Hmz, raar. Hij staat wel goed in de flash modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Bedoel je de tablet? Daarover staat namelijk niets in de handleiding :S

Of bedoel je in de Flash Tool? Daar krijg ik het volgende:
http://imageshack.us/photo/my-images/19/6rzn.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Heb je soms usb foutmelding nog aan staan op het tablet zelf?

[ Voor 18% gewijzigd door starcopy op 24-08-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
Voor mensen die problemen hebben met de USB drivers (of de installatie van je Rockchip tablet met windows 7) Dit lijstje hielp mij:

1) Verbind je tablet met USB
2) Download de laatste Rockchip batch tool ergens.
3) Start de batchtool (hier:http://chinagadgetsreviews.blogspot.nl/2013/05/download-rockchip-batch-tool-v17.html)
4) Er staat waarschijnlijk een roze vierkantje met een 1 erin.

5) Klik op de knop SWITCH: roze blokje wordt grijs

6) Windows gaat nu naar drivers zoeken.

7) in explorer - rechterklik op "computer" en klik op BEHEREN. Zoek in de devicemanager naar 'onbekend apparaat'

8) rechtsklik op ONBEKEND APPARAAT en update drivers
9) De nr 1 die grijs was zou nu groen moeten worden.
10) thanks to Salman http://www.arctablet.com/...-archos-ht-7-8-arnova-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Dat is inderdaad de meest simpele manier om in flash modus te komen. Power + volume (-) kan natuurlijk ook ;). Link in de openingspost toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertowNL op 24-08-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Stranger__NL schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:59:
Voor mensen die problemen hebben met de USB drivers (of de installatie van je Rockchip tablet met windows 7) Dit lijstje hielp mij:

1) Verbind je tablet met USB
2) Download de laatste Rockchip batch tool ergens.
3) Start de batchtool (hier:http://chinagadgetsreviews.blogspot.nl/2013/05/download-rockchip-batch-tool-v17.html)
4) Er staat waarschijnlijk een roze vierkantje met een 1 erin.

5) Klik op de knop SWITCH: roze blokje wordt grijs

6) Windows gaat nu naar drivers zoeken.

7) in explorer - rechterklik op "computer" en klik op BEHEREN. Zoek in de devicemanager naar 'onbekend apparaat'

8) rechtsklik op ONBEKEND APPARAAT en update drivers
9) De nr 1 die grijs was zou nu groen moeten worden.
10) thanks to Salman http://www.arctablet.com/...-archos-ht-7-8-arnova-10/
Dit werkt dus niet als er al op een of andere manier drivers zijn geinstalleerd. En dan kom je in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Niet toevallig USB debugging aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Precies zo gedaan als hieronder staat? Overigens wil het nog wel eens helpen om het tablet helemaal uit te zetten en dan weer opstarten om van die melding van de Rriley flashtool melding af te komen.

Open the main folder and run the flash tool as administrator.

Make sure USB debugging is turned off.

Unmount and remove your external SD card.

Plug in your USB cable to your PC and to the tablet. I have found that you have better luck using the USB cable provided with your tablet. It has a longer connection on the micro USB end which is required to fit the tablet and make a good connection (don't loose this cable, because it may be the only cable that will work with your tablet).

If you have the driver already installed...after a few seconds, the flash tool will recognize your tablet as a "Mass Storage Device". Give it a few seconds and then click the "Reboot2Flash" button at the bottom of the Flash Tool window. You should get a confirmation box that it worked "Flash Mode Success", and the notification area will change to "Found RKAndroid Loader Rock Usb"

Wait a few seconds and then click the "EraseIDB" button. It should count up to 16384. If it doesn't count all the way to 16384, you don't have a proper connection...so start over by rebooting to system. You will get a confirmation box that says Erasing IDB OK. Click OK.

Now, click "Flash ROM". The ROM tool will write the ROM to your tablet and then check the installation. Just let it run until you see the RileyROM badge screen.

Once you flash the ROM it will immediately boot into CWM Recovery by Fun. You get error messages at the bottom saying Invalid Command Arguement...etc...so just ignore that.

By swipeing the screen up and down, move through the CWM menu and select "wipe cache partition" and press the power button. Swipe down to confirm "Yes - Wipe Cache" and press the power button.

The main screen shows up again. Just press the power button and boot the system.

[ Voor 4% gewijzigd door starcopy op 24-08-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Heb inderdaad bovenstaande stappen gevolgd, tot aan "if you have the driver installed"

Volgens de handleiding moet ik namelijk de bijgevoegde drivers eerst installeren, dit lukt dus echter niet omdat Windows zijn eigen driver telkens installeert....

Als ik Reboot2flash doe (met dus de windows drivers), krijg ik de volgende foutmelding:
Device can not do flash mode, because of no drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
l3art schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:37:
[...]

En hoe is het verbruik in standby?
Zal ik voor je testen, zet hem vanacht in standby en vertel je morgen hoeveel procent hij nog heeft na 100% opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
michealmcdermot schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:42:
Heb inderdaad bovenstaande stappen gevolgd, tot aan "if you have the driver installed"

Volgens de handleiding moet ik namelijk de bijgevoegde drivers eerst installeren, dit lukt dus echter niet omdat Windows zijn eigen driver telkens installeert....

Als ik Reboot2flash doe (met dus de windows drivers), krijg ik de volgende foutmelding:
Device can not do flash mode, because of no drive
Welke windows versie heb je?

En die foutmelding kan ook komen als je de drivers al geinstalleerd hebt. In dat geval het tablet helemaal uitzetten en weer opstarten. Gebeurde mij vanmiddag ook toen ik de m8pro van mijn vriendin omzette naar Riley 1.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
agaam schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Zal ik voor je testen, zet hem vanacht in standby en vertel je morgen hoeveel procent hij nog heeft na 100% opladen.
Fwiw, mijn s1 pro flatlined netjes idle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
agaam schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Top! Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
starcopy schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:43:
[...]

Welke windows versie heb je?

En die foutmelding kan ook komen als je de drivers al geinstalleerd hebt. In dat geval het tablet helemaal uitzetten en weer opstarten. Gebeurde mij vanmiddag ook toen ik de m8pro van mijn vriendin omzette naar Riley 1.9.
Windows 7 64 bit. Heb geprobeerd on tab uit the zetten, helaas nog zelfde probleem... Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Kom dit topic pas net tegen. De tablets zien er indrukwekkend uit moet ik zeggen, met name die M6 :)!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
@I3art.
Ik heb hem dus gister opgeladen naar 100%, heb hem daarna in Standy gezet, en vanmorgen naar precies 10 uur hem uit standby gehaalt en hij had 97% er staan, dus met andere woorden 3% verbruikt in 10 uur netjes dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat is inderdaad erg netjes. En dat was met wifi aan? Of alles uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
michealmcdermot schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:00:
[...]

Windows 7 64 bit. Heb geprobeerd on tab uit the zetten, helaas nog zelfde probleem... Toch bedankt voor de tip.
Heb je het ook al geprobeerd met de originele drivers van Pipo? Die had ik er NL al op staan toen ik de Riley geinstalleerd heb.

http://www.pipo.cn/En/ind...About&a=gujian_show&id=70

Wel ff alles verwijderen wat je al hebt. ;)

Hier overigens ook W7 64 ultimate, en eigenlijk geen problemen gehad. Al kon ik wel kiezen welke drivers ik wilde installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk maar niet in een topic. Dit soort dingen horen thuis in V&A :)

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 25-08-2013 23:25 ]

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste