Ik heb de P4 ook binnen gelijk RR 2.0.1 erop gezet. Pracht apparaat
.
Zijn er nog must have addons/mods die jullie ook hebben toegepast?
Zijn er nog must have addons/mods die jullie ook hebben toegepast?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
En staan wel wat 'reviews' op de hoofdpagina. En laat je eens 150 euro kwijt zijn voor een P4... je bent hem ook zo weer kwijt als het je niet bevalt.l3art schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:33:
Ik ben wel erg benieuwd naar de Nederlandse review over de P4. Ik twijfel nog erg of ik mn Xperia tablet zal vervangen door de P4. Dus veel filmpjes en reviews kijken, maar aan NL reviews ontbreekt het nog.
Moo, I say.
150 euro als je geluk hebt dat je niet nog een naheffing krijgt natuurlijksvorstenberg schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:41:
[...]
En staan wel wat 'reviews' op de hoofdpagina. En laat je eens 150 euro kwijt zijn voor een P4... je bent hem ook zo weer kwijt als het je niet bevalt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Moo, I say.
[ Voor 20% gewijzigd door Jan_2teP op 31-01-2015 17:34 ]
Anoniem: 529968
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 529968 op 13-02-2015 11:15 ]
zoals ik lees op forums moet dat passenAnoniem: 529968 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:12:
Iemand een idee of de digitizer van de T9 ook op de P4 past?
Scherm had een klein probleempje maar is verder gebarsten tijdens transport waardoor een deel van het touchscreen niet meer deftig reageert.
Deze was de vervanger van mijn S1 Pro die niet meer wou laden
Moo, I say.
Is dat zo'n hoesje dat er standaard om vast zit? Dat is juist wat ik niet op zoek naar ben.svorstenberg schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:30:
Ik gebruik het leren hoesje. Deze is stevig genoeg en zit dagelijks in m'n tas.
Bedankt voor de tips, helaas werken allebei niet in eerste instantie.Jan_2teP schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:10:
Probeer:
POWERSWITCH DEMO die het (Pipo p9) scherm afsluit bij het sluiten van het hoesje en desgewenst de app GRAVITY SCREEN ON/OFF die het scherm weer aanzet m.b.v. bewegingssensoren indien aanwezig.
Google Play: Power Switch Lite
Google Play: Gravity Screen - On/Off
Anoniem: 483276
Sleeve lijkt mij het juiste woord.soeskip schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:32:
[...]
Is dat zo'n hoesje dat er standaard om vast zit? Dat is juist wat ik niet op zoek naar ben.
Maar als het een "los" hoesje (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) heb je hier een link/foto van? Bedankt!
Moo, I say.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Gewoon hier in Nederland in Tilburg met een jaar fabrieksgarantie EUR 179subwaysurfer schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:37:
Ik wil graag de Pio P4 voor m'n dochter. Weet iemand een webshop waar ik een rekening van de douane kan vermijden? Door 5% extra te betalen (zoals bij Pandawill) of shipping via FedEx, via de UK?
Pandawill heeft 'm niet namelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door Jan_2teP op 21-02-2015 00:34 ]
Ik heb geen idee, misschien weet iemand anders het.Bad Brains schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:57:
Waar vind ik een P4 screenprotector? Of is die van de P9 hetzelfde.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Heb zelf alleen nog een M7pro hier, en die doet het wel prima. Natuurlijk kan het altijd beter, maar draait allemaal gewoon redelijk.agaam schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:53:
wat is er eigenlijk aan de hand, het is zo rustig op het pipo forum zowel hier als bij http://www.freaktab.com/forumdisplay.php?132-PIPO-Tablets.
er wordt haast niks meer gepost. of is het stilte voor Lollipop,
kan me toch niet indenken dat alles goed draaid bij jullie,
of wel?
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ik heb al enige tijd de Pipo M9 Max, en daar sinds kort Riley's kitkat rom op geïnstalleerd.agaam schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:53:
wat is er eigenlijk aan de hand, het is zo rustig op het pipo forum zowel hier als bij http://www.freaktab.com/forumdisplay.php?132-PIPO-Tablets.
er wordt haast niks meer gepost. of is het stilte voor Lollipop,
kan me toch niet indenken dat alles goed draaid bij jullie,
of wel?
https://inara.cz/elite/cmdr/425104/
ik heb dus de P9, en Rtlxl gemist loopt vast naar de reclame, Npo loop vast, en ga zo maar door weet dus niet waar het aanligt.Xaphod schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:51:
[...]
Ik heb al enige tijd de Pipo M9 Max, en daar sinds kort Riley's kitkat rom op geïnstalleerd.
Dit na lang aarzelen, ik moest hem eerst openmaken om zeker te zijn dat er twee nand chips in zaten, anders zou ik hem bricken.
Hij werkt nu prima, een stuk sneller als eerst.
De enige bug die ik kan bedenken is dat af en toe de wifi verbinding wegvalt, dit nooit tijdens gebruik, maar alleen soms in standby, als ie op de kast ligt.
Even wifi uit en aan en hij doet het weer, hier kan ik best mee leven tot ik de kriebels voel om weer een nieuwe tablet te kopen.
Pipo staat dan weer hoog op mijn verlanglijst.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik heb dezelfde en inderdaad, je site geeft op mijne dezelfde resolutie aan. Zelfde Android versie.kladje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:37:
Ik volg al een tijdje dit topic en na lang overwegen de P4 besteld. Vandaag binnen.
Er staat kitkat4.4.4 op.
Ik weet het niet zeker maar mijn scherm lijkt niet vullend te zijn.
Wanneer ik op http://www.whatismyscreenresolution.com kijk dan geeft deze 1280x752.
Maar op de doos staat 1920x1200.
Kan iemand met een P4 ook deze "test" doen. Of weet iemand anders antwoord hierop.
Alvast bedankt.
Op mijn p4 geeft ie 1280*800 aan. Lijkt er op dat je wat pixels mistkladje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:37:
Ik volg al een tijdje dit topic en na lang overwegen de P4 besteld. Vandaag binnen.
Er staat kitkat4.4.4 op.
Ik weet het niet zeker maar mijn scherm lijkt niet vullend te zijn.
Wanneer ik op http://www.whatismyscreenresolution.com kijk dan geeft deze 1280x752.
Maar op de doos staat 1920x1200.
Kan iemand met een P4 ook deze "test" doen. Of weet iemand anders antwoord hierop.
Alvast bedankt.
Nuttige info.Thmz159 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:28:
Je browser geeft niet de werkelijke resolutie door maar een lagere zodat de lay-out aangepast is voor je scherm. In die eerste link krijg ik op mijn 5 inch full HD 360x640
Je kan beter een app zoals multitouch test van jpjoyjp gebruiken.
[ Voor 153% gewijzigd door gadgetfun op 05-04-2015 12:35 ]
Nuttig! Werd erg irritantkladje schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:03:
Probleem met originele Pipo P1/P4 hoes (flipcase)
Ik gebruik zelf de Pipo P4.
Mijn vindingen met plaatjes.(uitleg zie helemaal onderaan)
[afbeelding] [afbeelding]
Klik voor groter plaatje /// Klik voor groter plaatje
[afbeelding] Klik voor groter plaatje [afbeelding] Klik voor groter plaatje
[afbeelding] Klik voor groter plaatje
Research:
-"bijbestelde flipcase werkt te goed, hij schakelt de tablet ook soms uit als je flap naar achteren omhoog klapt." (opmerking bij Bitspeed)
-"screen random locks" (zie hier en daar wordt weer naar een ander draadje gelinkt)
-Mijn bevinden met de hoes: de hoes sluiten is fijn dan gaat de tablet gewoon uit. Maar dat gebeurd dus ook wanneer je de hoes naar achter klapt.
Oplossingen:
-De tablet andersom in de hoes doen.
->Voordeel = tablet gaat niet meer op standby of uit.
->Nadeel = geen gebruik kunnen maken van camera. En het geluid is nu zachter omdat de gaten van de achterkant niet meer kloppen.
-Een app uitproberen met sensor aan/uit
->voordeel = misschien werkt het.
->nadeel = veel uitproberen. Frustratie. Het werkt niet.
*De originele hoes (flipcase) aanpassen
->voordeel = je tablet gaat niet meer uit.
->nadeel = je zelf even creatief worden. Gaatje in het leer/plastic.
-Een andere hoes kopen ZONDER magneetsluiting
->voordeel = geen probleem meer dat tablet uitgaat.
->nadeel = kost weer geld.
extra tip: goedkopere hoezen zitten sterke magneten in. waardoor tablet nog meer problemen gaat krijgen.
(gelezen op andere fora)
*Hoes (flipcase) aanpassen.
Ik ga dit proberen zo goed en kort als mogelijk te omschrijven.
In de Pipo hoes zitten 3 magneten. De 2 'zichtbare' magneten zijn geen probleem.
Het is het kleine onzichtbare magneetje aan de bovenkant van de hoes. Zie foto 1.
Ik had 1 van de 'zichtbare' magneten verwijderd maar dat was het dus niet.
Dit magneetje zie je liggen op foto 2 en op foto 3 dit is de binnenkant.
Foto 4 heb ik een gaatje gemaakt aan de buitenkant. Er zit wel een stuk plastic nog voor het magneetje maar daaronder zit het.
Foto 5 ligt het magneetje ernaast. Het is dus een heel klein plat magneetje.
Ik heb het getest en zonder dit magneetje gaat de tablet niet uit.
Wat je ook kan doen is een stukje schuim of rubber op die plek plakken(op de buitenkant). Dan heb je nog wel het voordeel van de gesloten hoes, dat de tablet uitgaat.
Het gaat er dus om dat dit stukje [afbeelding]
niet tegen de achterkant komt.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden.
[ Voor 10% gewijzigd door KingCrash op 11-05-2015 14:54 ]
Angry Rabbit
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Anoniem: 529968
PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV
[ Voor 14% gewijzigd door Xaphod op 12-07-2015 13:07 ]
rob2011 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:19:
De pipo p9 vindt ik zelf perfect dik 8 uur met de batterij met gamen. Goed roms beschikbaar. Groter scherm is voor mij een dikke plus. Wel is het irritant dat bij het laden de tablet aangaat en je hem niet uit kunt zetten.
De P9 met 1920x1200 16:10 valt dan voor mij afJamesl schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:37:
Ik heb de p9 en vind het een geweldige tablet.
Accuduur is prima met gamen idd. Er zitten ook wel kuurtjes aan hoor, zo springt de batterij opeens naar 1%, ik heb ook een tijd gehad dat die opeens uitviel ( als scherm uitstond) maar nu nietmeer. Oh en me camera aan de achterkant dat beschermglas heb ik moeten vastmaken met plakband anders viel het eraf.
Maar tijdens gebruik is het een heerlijke, snelle tablet voor dat geld.
Klopt de recovery stond er niet op en het vreemde was het hele system was weg ;-( ik had versie 1.6 en heb nu alles naar 1,9 geflashed.freggell schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:07:
Ik meen me te herinneren dat je na het flashen van die RileyRom, zelf nog de recovery moest installeren.
Als je dat niet gedaan hebt is het logisch dat je er ook niet inkomt.
Wat ik lees zijn er veel problemen mee, je kan proberen het cash geheugen van playstore leeg te halenAMvanNorden schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:53:
HELP!
Ben in het bezit van een Pipo P1. Echter krijg ik hem niet meer aan de praat. Ben momenteel in Thailand, waar ik een reis door Azië maak. Dat terzijde, ik wil mijn tablet, na een maand of 2 niet gebruikt te hebben, weer in gebruik nemen. De batterij was helemaal leeg en na een nachtje opladen, deed hij het weer.
Nu gast hij dus aan, maar loopt hij telkens vast en geeft hij 2 meldingen, die na het wegklikken telkens weer terug komen. Het gaat om de volgende meldingen:
- Het proces com.google.process.gapps Is gestopt
- Launcher3 is gestopt
Heb ondertussen vanalles geprobeerd, alle mogelijke knoppen combinaties, reset knop etc. om dat ding gereset te krijgen.
Heeft iemand tips om hem weer aan de praat te krijgen? Je zal me er heel erg mee helpen. Heb geen laptop bij de hand en draai de standaard firmware.
Alvast bedankt voor de moeite!
Mijn HDMI-uitgang bleek uiteindelijk dieper in het apparaat te liggen. Na het afsnijden van wat plastic van mijn HDMI-stekker, werkt alles naar behorenernstblaauw schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:41:
Ik heb net mn Pipo P9 terug van reparatie: het unlock/lock-knopje doet het weer. Nu krijg ik echter met geen mogelijkheid de hdmi-uit aan de gang. Die deed het wel voordat ik hem voor reparatie had opgestuurd, maar ik weet niet of ik dezelfde of een andere gerefurbushde tablet heb teruggekregen.
Even voor de zekerheid: je hoeft toch in settings alleen hdmi aan te zetten? Dan zou er toch gewoon beeld moeten verschijnen op elke TV waarop je hem aansluit?
[ Voor 88% gewijzigd door The Wizard op 29-08-2015 14:30 ]
[ Voor 3% gewijzigd door rauwst op 09-09-2015 20:50 ]
Dat blauwe is een edit door een mod, ik overschreed de policy namelijk.rauwst schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:50:
Ehm wat?
Wel vraag, geen antwoord?
Geen video, geen audio?
Angry Rabbit
[ Voor 61% gewijzigd door Jan_2teP op 16-11-2015 22:50 ]
Een half jaar na je post maar toch...Welke rom gebruikte je? Ik heb ook de p9 met (nu) de oma rom van arctablet forums. Is 5.1.1 maar die heeft een stand-by tijd (scherm uit en in de kast) van nog geen 3 dagen... Heb constant een idle process dat de batterij aanvreet. Al battery monitor en wake lock detector gebruikt maar ik vind niets. Dus vroeg me af welke rom jij draaide en wat de batterijprestaties zijn.rob2011 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:19:
De pipo p9 vindt ik zelf perfect dik 8 uur met de batterij met gamen. Goed roms beschikbaar. Groter scherm is voor mij een dikke plus. Wel is het irritant dat bij het laden de tablet aangaat en je hem niet uit kunt zetten.
[ Voor 23% gewijzigd door mtoni op 24-11-2015 10:22 ]
Moo, I say.
Anoniem: 337566
hoidoei
Niet echt een Pipo, maar ...Remcom00 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:08:
Is er hier iemand met een Chuwi HI8?
Lijkt me een prima tablet voor het geld, alleen een wat krappe batterij.
http://www.banggood.com/C...Boot-Tablet-p-980536.html
Zoek nog een leuke tablet voor rond de 100 euro, niet te groot, minimaal 1080p scherm om een beetje films op te kijken enzo.
Er zijn USB kabels met die dunne pin als uiteinde te koop, als je die gebruikt aan een goede 2Amp USB oplader zou die net zo goed moeten opladen als met de originele adapter. De mijn heb ik altijd opgeladen met zo'n kabel aan een Anker 40watt 5port lader en dat ging prima. Die kabels zijn ook bij geekbuying, banggood, dx etc te koop.sjakieman schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:15:
Ik heb sinds eind 2014 een Pipo P4 van Banggood. Hier was ik tot gisteren erg tevreden over, we hebben 'm veel gebruikt en werkte altijd goed. Voor het opladen gebruikte ik de meegeleverde adapter. Het opladen ging snel (genoeg) en de batterij ging niet snel leeg.
Maar sinds vandaag wil de tablet niet meer opladen. Als ik de tablet via de adapter aansluit gaat deze voor een paar seconden opladen en dan krijg ik het scherm met sluit de oplader aan. Een beetje schuiven met de adapter heeft soms weer voor een paar seconden zin, maar als ik dit weer los laat dan is het weer over. Het lijkt erop dat de adapter geen goede connectie maakt met de P4. Via USB is de tablet nog wel op te laden, maar bij gebruik raakt deze sneller leeg dan dat ie oplaad helaas (maar volgens mij was dit altijd al zo). Via de zoekfunctie kwam ik wel wat oplaadproblemen tegen maar niet dit exact zelfde probleem. Helaas heb ik geen andere adapter met deze aansluiting liggen dus het duurt nog even voordat ik dit kan testen maar ik denk dat het probleem bij de P4 ligt. Als de tablet het probleem is, is het dan nog de moeite om contact op te nemen met Banggood na ruim een jaar? En zo nee is er dan nog wat aan dit probleem te doen?
Bedankt voor de tip! Ik bedacht me opeens dat ik ooit een xbox kabeltje uit China had gehaald met zo'n dunne pin. Deze lijkt te werken (al gaat het langzaam). Het lijkt dus toch aan de oplader te liggen, heb gelijk maar een nieuwe besteld.LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:39:
[...]
Er zijn USB kabels met die dunne pin als uiteinde te koop, als je die gebruikt aan een goede 2Amp USB oplader zou die net zo goed moeten opladen als met de originele adapter. De mijn heb ik altijd opgeladen met zo'n kabel aan een Anker 40watt 5port lader en dat ging prima. Die kabels zijn ook bij geekbuying, banggood, dx etc te koop.
Moo, I say.
ik weet dat het een lange tijd geleden is sinds je dit gepost hebstervis schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:05:
Ik heb per ongeluk m'n Pipo P4 verkeerd geflasht. Ik wilde een nieuwe parameter proberen.
Nu krijg ik enkel het bootscreen te zien en daarna een zwart scherm. Het flash programma herken het ook niet meer en in device manager komt ie als twee aparte storage devices.
Iemand een idee wat ik kan doen?
Alsnog bedankt bedankt voor je reactie.Leon-B schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:17:
[...]
ik weet dat het een lange tijd geleden is sinds je dit gepost heb
maar watje kan doen
sluit de tablet aan de pc waarje mee willen flashen
terwijl die boot/opstart hou de volume up ingedrukt
zo startje bootloader op
en zal de flash programma het herkennen
Moo, I say.
Dat is ook niet de bedoeling, als je de Rockchip flashtool start en je hebt hem op deze manier aangezet terwijl hij op USB is aangesloten zegt de flashtool device found en kun je weer flashen. Als je de handleidingen leest voor het flashen van Freaktab zou het goed moeten komen.stervis schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:49:
[...]
Alsnog bedankt bedankt voor je reactie.
Dit heb ik al geprobeerd en niets werkt. Hij gaat wel aan gezien de backlight bleed, maar het scherm blijft dan zwart.
Ik heb de tablet even aan de kant gelegd uit frustratie, maar zal het binnenkort nog eens proberen. Ik kwam op een gegeven moment echt niet verder. Ik zag niets op het scherm en op de PC was het volgens mij een station waar ik verder niets mee kon.LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:59:
[...]
Dat is ook niet de bedoeling, als je de Rockchip flashtool start en je hebt hem op deze manier aangezet terwijl hij op USB is aangesloten zegt de flashtool device found en kun je weer flashen. Als je de handleidingen leest voor het flashen van Freaktab zou het goed moeten komen.
Moo, I say.
ik denk dat je ook een verkeerde kernel heb geinstaleerdstervis schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:02:
[...]
Ik heb de tablet even aan de kant gelegd uit frustratie, maar zal het binnenkort nog eens proberen. Ik kwam op een gegeven moment echt niet verder. Ik zag niets op het scherm en op de PC was het volgens mij een station waar ik verder niets mee kon.
Wellicht, ook al lijkt me het stug. Dus wat nu?Leon-B schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:59:
[...]
ik denk dat je ook een verkeerde kernel heb geinstaleerd
Moo, I say.
zorg dat de tablet helemaal uitstaat, wel opgeladen minimaal 25%-50%stervis schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:05:
[...]
Wellicht, ook al lijkt me het stug. Dus wat nu?
[ Voor 74% gewijzigd door 13art op 18-10-2016 19:33 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Jan_2teP op 05-11-2016 16:24 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq