Toon posts:

Pipo Tablet

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-11 19:49
Ik ben wel benieuwd naar andere ROM opties voor de P4. Draai nu nog steeds op Riley 2.0.1

Iemand een duidelijk overzicht hiervan?

Moo, I say.

• pauw176
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-07-2019
Hier twee pipo's p4 in gebruik.

Bij een zelfde probleem met batterij, opladen tot 63% gaat goed, daarna zorgen dat tablet niet in stand by modus gaat, want dat stopt de tablet met opladen. Die zelfde tablet loopt ook snel leeg, uurtje spelen en batterij heeft nog maar 30% en valt uit. draai hier RileyRom 1.9

De andere p4 heeft nergens last van. Draai hier RileyRom 1.6 op.

Als ik de RileyRom 1.9 vervang voor de 1.6 loopt de batterij nog snelle leeg.

Iemand idee of het zal helpen als ik de batterij zou vervangen?

• Remcom00
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-10 09:15

Remcom00

hij is gek

Is er hier iemand met een Chuwi HI8?
Lijkt me een prima tablet voor het geld, alleen een wat krappe batterij.
http://www.banggood.com/C...Boot-Tablet-p-980536.html
Zoek nog een leuke tablet voor rond de 100 euro, niet te groot, minimaal 1080p scherm om een beetje films op te kijken enzo.

hoidoei

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:34
Remcom00 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:08:
Is er hier iemand met een Chuwi HI8?
Lijkt me een prima tablet voor het geld, alleen een wat krappe batterij.
http://www.banggood.com/C...Boot-Tablet-p-980536.html
Zoek nog een leuke tablet voor rond de 100 euro, niet te groot, minimaal 1080p scherm om een beetje films op te kijken enzo.
Niet echt een Pipo, maar ...
Ik heb de voorloper, de vi8. Ik had deze gekocht om eens met Windows 8.1 te spelen.
Nu als Geek, en uit gadget ervaring, dacht ik dat ik hem niet verder ging gebruiken omdat ik al een LG pad en een HP touchpad had (en ook nog ergens een Nexus 7, etc etc ....) .
Het display is ok'ish voor een budget tablet, maar de Hi8 heeft een beter scherm en een hogere resolutie dus dat zit wel snor.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem heel veel gebruik, en dan nog wel met Windows 10 ipv Android. Toch wel leuk om shares aan te maken, lichte programma's te kunnen draaien die ook op je laptop hebt staan.

De batterij valt mij helemaal niet tegen. De charger, kabel etc van de vi8, en dat zal de hi8 ook zijn, zijn echt wel goed. Opladen gaat tegen 1,8 Amp dus niet echt langzaam en hij houdt het wel een paar uren uit.

Moest je hem bestellen bestel dan gelijk de originele Chuwi cover die van goede kwaliteit is.

• Jamesl
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-12 09:57
Ik heb de P9 en me touchschreen doet het volgens mij niet meer, er zit een scheur in het scherm, dat is al een tijdje maar nu werk volgens mij alleen her rechter deel van het scherm nog.

Iemand een idee wat ik kan doen?

• sjakieman
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
Ik heb sinds eind 2014 een Pipo P4 van Banggood. Hier was ik tot gisteren erg tevreden over, we hebben 'm veel gebruikt en werkte altijd goed. Voor het opladen gebruikte ik de meegeleverde adapter. Het opladen ging snel (genoeg) en de batterij ging niet snel leeg.

Maar sinds vandaag wil de tablet niet meer opladen. Als ik de tablet via de adapter aansluit gaat deze voor een paar seconden opladen en dan krijg ik het scherm met sluit de oplader aan. Een beetje schuiven met de adapter heeft soms weer voor een paar seconden zin, maar als ik dit weer los laat dan is het weer over. Het lijkt erop dat de adapter geen goede connectie maakt met de P4. Via USB is de tablet nog wel op te laden, maar bij gebruik raakt deze sneller leeg dan dat ie oplaad helaas (maar volgens mij was dit altijd al zo). Via de zoekfunctie kwam ik wel wat oplaadproblemen tegen maar niet dit exact zelfde probleem. Helaas heb ik geen andere adapter met deze aansluiting liggen dus het duurt nog even voordat ik dit kan testen maar ik denk dat het probleem bij de P4 ligt. Als de tablet het probleem is, is het dan nog de moeite om contact op te nemen met Banggood na ruim een jaar? En zo nee is er dan nog wat aan dit probleem te doen?

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

LoCuTuS2000

Resistance is futile

sjakieman schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:15:
Ik heb sinds eind 2014 een Pipo P4 van Banggood. Hier was ik tot gisteren erg tevreden over, we hebben 'm veel gebruikt en werkte altijd goed. Voor het opladen gebruikte ik de meegeleverde adapter. Het opladen ging snel (genoeg) en de batterij ging niet snel leeg.

Maar sinds vandaag wil de tablet niet meer opladen. Als ik de tablet via de adapter aansluit gaat deze voor een paar seconden opladen en dan krijg ik het scherm met sluit de oplader aan. Een beetje schuiven met de adapter heeft soms weer voor een paar seconden zin, maar als ik dit weer los laat dan is het weer over. Het lijkt erop dat de adapter geen goede connectie maakt met de P4. Via USB is de tablet nog wel op te laden, maar bij gebruik raakt deze sneller leeg dan dat ie oplaad helaas (maar volgens mij was dit altijd al zo). Via de zoekfunctie kwam ik wel wat oplaadproblemen tegen maar niet dit exact zelfde probleem. Helaas heb ik geen andere adapter met deze aansluiting liggen dus het duurt nog even voordat ik dit kan testen maar ik denk dat het probleem bij de P4 ligt. Als de tablet het probleem is, is het dan nog de moeite om contact op te nemen met Banggood na ruim een jaar? En zo nee is er dan nog wat aan dit probleem te doen?
Er zijn USB kabels met die dunne pin als uiteinde te koop, als je die gebruikt aan een goede 2Amp USB oplader zou die net zo goed moeten opladen als met de originele adapter. De mijn heb ik altijd opgeladen met zo'n kabel aan een Anker 40watt 5port lader en dat ging prima. Die kabels zijn ook bij geekbuying, banggood, dx etc te koop.

• sjakieman
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:39:
[...]

Er zijn USB kabels met die dunne pin als uiteinde te koop, als je die gebruikt aan een goede 2Amp USB oplader zou die net zo goed moeten opladen als met de originele adapter. De mijn heb ik altijd opgeladen met zo'n kabel aan een Anker 40watt 5port lader en dat ging prima. Die kabels zijn ook bij geekbuying, banggood, dx etc te koop.
Bedankt voor de tip! Ik bedacht me opeens dat ik ooit een xbox kabeltje uit China had gehaald met zo'n dunne pin. Deze lijkt te werken (al gaat het langzaam). Het lijkt dus toch aan de oplader te liggen, heb gelijk maar een nieuwe besteld.

• stervis
Ik heb per ongeluk m'n Pipo P4 verkeerd geflasht. Ik wilde een nieuwe parameter proberen.

Nu krijg ik enkel het bootscreen te zien en daarna een zwart scherm. Het flash programma herken het ook niet meer en in device manager komt ie als twee aparte storage devices.

Moo, I say.

• Leon-B
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-11 10:14
stervis schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:05:
Ik heb per ongeluk m'n Pipo P4 verkeerd geflasht. Ik wilde een nieuwe parameter proberen.

Nu krijg ik enkel het bootscreen te zien en daarna een zwart scherm. Het flash programma herken het ook niet meer en in device manager komt ie als twee aparte storage devices.

ik weet dat het een lange tijd geleden is sinds je dit gepost heb

maar watje kan doen
sluit de tablet aan de pc waarje mee willen flashen
terwijl die boot/opstart hou de volume up ingedrukt
zo startje bootloader op
en zal de flash programma het herkennen

• stervis
Leon-B schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:17:
[...]

ik weet dat het een lange tijd geleden is sinds je dit gepost heb

maar watje kan doen
sluit de tablet aan de pc waarje mee willen flashen
terwijl die boot/opstart hou de volume up ingedrukt
zo startje bootloader op
en zal de flash programma het herkennen
Alsnog bedankt bedankt voor je reactie.

Dit heb ik al geprobeerd en niets werkt. Hij gaat wel aan gezien de backlight bleed, maar het scherm blijft dan zwart.

Moo, I say.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

LoCuTuS2000

Resistance is futile

stervis schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:49:
[...]

Alsnog bedankt bedankt voor je reactie.

Dit heb ik al geprobeerd en niets werkt. Hij gaat wel aan gezien de backlight bleed, maar het scherm blijft dan zwart.
Dat is ook niet de bedoeling, als je de Rockchip flashtool start en je hebt hem op deze manier aangezet terwijl hij op USB is aangesloten zegt de flashtool device found en kun je weer flashen. Als je de handleidingen leest voor het flashen van Freaktab zou het goed moeten komen.

• stervis
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:59:
[...]

Dat is ook niet de bedoeling, als je de Rockchip flashtool start en je hebt hem op deze manier aangezet terwijl hij op USB is aangesloten zegt de flashtool device found en kun je weer flashen. Als je de handleidingen leest voor het flashen van Freaktab zou het goed moeten komen.
Ik heb de tablet even aan de kant gelegd uit frustratie, maar zal het binnenkort nog eens proberen. Ik kwam op een gegeven moment echt niet verder. Ik zag niets op het scherm en op de PC was het volgens mij een station waar ik verder niets mee kon.

Moo, I say.

• Leon-B
stervis schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:02:
[...]

Ik heb de tablet even aan de kant gelegd uit frustratie, maar zal het binnenkort nog eens proberen. Ik kwam op een gegeven moment echt niet verder. Ik zag niets op het scherm en op de PC was het volgens mij een station waar ik verder niets mee kon.
ik denk dat je ook een verkeerde kernel heb geinstaleerd

• stervis
Leon-B schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:59:
[...]

ik denk dat je ook een verkeerde kernel heb geinstaleerd
Wellicht, ook al lijkt me het stug. Dus wat nu?

Moo, I say.

• Leon-B
stervis schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:05:
[...]

Wellicht, ook al lijkt me het stug. Dus wat nu?
zorg dat de tablet helemaal uitstaat, wel opgeladen minimaal 25%-50%
sluit de tablet(terwijl je volume UP ingedrukt houd) aan de pc aan waarmee je flash(tablet blijft zwart, dat is normaal)

kijk of de flash software het herkent
en flash CM13 6.0.1 van oma erop(je moet wel even de kernel en de resource vervangen voor de p4(die staat ook op de site))
http://www.arctablet.com/blog/forum/rk3288-entwicklung-und-customroms-development-and-croms/rk3288-rom-pipo-p9-cm13-6-0-1-custom-root-firmware-20160130/

als dit niet lukt probeer het even te filmen dan kunnen we zien of je iets mis doet of niet

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 01-12 14:48
Hiervoor hebben we het MAA gedeelte

[Voor 74% gewijzigd door 13art op 18-10-2016 19:33]

• Jan_2teP
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:13
Mijn Pipo P9 heeft de geest gegeven.
Steeds reageerde hij vaak niet als je op het scherm drukte.
En als laatste ging hij een ' eigen leven' lijden.
Daar bedoel ik mee dat er overal als het ware geklikt werd zonder
dat ik iets deed. App's werden zomaar opgestart en hier kwam geen einde
aan. Dat was met niets te stoppen.
Rijp voor de vuilnisbak.
Voor mij geen Pipo meer.

Ik heb een nieuwe 10.1" Medion P10505 gekocht voor EUR 200 met 3 jaar garantie.
Intel® x5-Z8300 processor Resolutie: 1920 x 1200 2Gb werk opslag 32GB
IPS scherm voor nog helderder beeld
AHVA-Display (Advanced Hyper Viewing Angle)
Accu capaciteit: 7000 mAh
Deze doet het uistekend. Meteen is er al online een officiele update naar Android 6.0.1
door Medion beschikbaar gesteld en die werkt perfect.

[Voor 35% gewijzigd door Jan_2teP op 05-11-2016 16:24]

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee