Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 16:03

Zalmanman

So long,

Mijn bestelling is al even geplaatst. Ik wacht alleen nog op de levering ;)

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 27-08-2013 10:41 ]

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
starcopy schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:32:
[...]

Heb je het ook al geprobeerd met de originele drivers van Pipo? Die had ik er NL al op staan toen ik de Riley geinstalleerd heb.

http://www.pipo.cn/En/ind...About&a=gujian_show&id=70

Wel ff alles verwijderen wat je al hebt. ;)

Hier overigens ook W7 64 ultimate, en eigenlijk geen problemen gehad. Al kon ik wel kiezen welke drivers ik wilde installeren.
Ook deze krijg ik dus helaas niet geinstalleerd... Als ik de drivers wil updaten, geeft ie aan dat er geen recentere/nieuwere drivers beschikbaar zijn, ondanks dat ik de map aan geef waar de goede driver staat. Als ik de driver verwijder en de tablet erna opnieuw aan sluit, installeert hij dus weer automatisch de "foute" driver....

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
michealmcdermot schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:49:
[...]

Ook deze krijg ik dus helaas niet geinstalleerd... Als ik de drivers wil updaten, geeft ie aan dat er geen recentere/nieuwere drivers beschikbaar zijn, ondanks dat ik de map aan geef waar de goede driver staat. Als ik de driver verwijder en de tablet erna opnieuw aan sluit, installeert hij dus weer automatisch de "foute" driver....
Wat ik al aangaf.

Daarom, oude kale computer zoeken met XP erop. Loskoppelen van internet en dan dat rileypakket via USB of zoiets installeren. Geheid dat die Pipo drivers er dan nog niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
l3art schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:36:
Dat is inderdaad erg netjes. En dat was met wifi aan? Of alles uit?
Ik verwachte je vraag ;) dat was met alles aan wifi gps enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Even een vreemde observatie op mijn M8pro.

Nadat ik de Riley-rom erop had gezet (v1.9) vertoonde het beeldscherm af en toe dunne horizontale lijnen, als een soort ruis/storing. Je zag het soms als je de tablet oppakte of een beetje bewoog, erg vreemd dus.

Nadat ik de tablet opnieuw geflashed had met de originele ROM (van pipo.cn) was dit verschijnsel verdwenen.

Iemand enig idee of hetzelfde meegemaakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mcauseway schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:32:
Iemand enig idee of hetzelfde meegemaakt??
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Nope, hier op beide niet. Misschien toch wat beter testen? Ik heb er in een ander topic wel wat over gelezen en daar was het uiteindelijk het scherm wat niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
michealmcdermot schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:49:
[...]

Ik probeer het vandaag ff op mijn laptop uit, mocht ik een oplossing vinden laat ik het je weten.

Net uitgeprobeerd en de oplossing hier was heel simpel. Tablet aansluiten, bestaande driver er uit gooien. Niet afkoppelen maar rkbatchtool van pipo opstarten. Ivm chinees knop linksonder indrukken en en onderste veld aanvinken. Alles is nu Engels. Dan op switch drukken. Nu kun je de drivers zelf installeren en dus ook kiezen. Hierna moet het werken.

[ Voor 23% gewijzigd door starcopy op 26-08-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Even een kleine heads-up: de Chinese firmware voor de M9Pro is geüpdate voor zowel de 3G als de non-3G versie. De Engelse versie zal dan, vermoedelijk, ook snel geüpdate worden. Hier kan je de firmware vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
De Riley-rom staat nog steeds op m'n Pipo M9 Pro non-3G. De wifi ontvangst is sinds zaterdag opeens wel weer goed... (heel vaag)
Ik heb de Netgeat router niet opnieuw opgestart of verplaatst.

Wat ik nog wel steeds heb is dat de tablet 3 keer tikt als ik hem opstart. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:53

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Arrived schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:36:

Wat ik nog wel steeds heb is dat de tablet 3 keer tikt als ik hem opstart. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Camera ;)

Mijn M7pro is er nog (lang) niet. Blijkt om een of andere reden door China Post terug gestuurd te zijn naar de verkoper. Morgen maar op Aliexpress bestellen; met DHL voor 275 dollar (ex coupon).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
RobertowNL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:15:
[...]

Camera ;)

Mijn M7pro is er nog (lang) niet. Blijkt om een of andere reden door China Post terug gestuurd te zijn naar de verkoper. Morgen maar op Aliexpress bestellen; met DHL voor 275 dollar (ex coupon).
Hebben die chinezen er dan gewoon stiekem een reincarnatie van Joop van Tellingen in gestopt... :+

Het tikken komt niet van de camera maar het zit in het midden van de tabelt. Bij de laatste tik komt er ook een kleine horizontaal streepje in het midden van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Ohjee - ik heb een M9pro 3G en als ik deze even wegleg (soms 10 minuten, soms een uurtje) en ik kom terug dan staat deze echt uit. Als ik 'm aanzet dan start de tablet koud op.

Weet iemand waar ik dat kan debuggen? Zijn er logtools of log bestanden waarom de tablet zich heeft uitgezet? Standaard ROM af-fabriek niks geupdate of geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
maartend schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:52:
[...]

Wat ik al aangaf.

Daarom, oude kale computer zoeken met XP erop. Loskoppelen van internet en dan dat rileypakket via USB of zoiets installeren. Geheid dat die Pipo drivers er dan nog niet op staan.
Bedankt voor de tip. Vandaaag oude laptop bij schoonzus opgehaald met xp... Wat denk je, meteen wordt de Pipo M8 herkend en wordt de rockchip driver 2x geinstalleerd....
Allebei een keer opnieuw opgestart, maar nog steeds hetzelfde, debug mode niet aangevinkt staan, en ook driver installeren met windows update staat uit. Wifi staat uit... USB storage mode staat ook uit...

GRRRRRRRRRRRR.

Toch bedankt voor het meedenken!
starcopy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:52:
[...]

Ik probeer het vandaag ff op mijn laptop uit, mocht ik een oplossing vinden laat ik het je weten.

Net uitgeprobeerd en de oplossing hier was heel simpel. Tablet aansluiten, bestaande driver er uit gooien. Niet afkoppelen maar rkbatchtool van pipo opstarten. Ivm chinees knop linksonder indrukken en en onderste veld aanvinken. Alles is nu Engels. Dan op switch drukken. Nu kun je de drivers zelf installeren en dus ook kiezen. Hierna moet het werken.
Bedankt voor het meedenken Starcopy. Echter lukt dit me niet. Drivers allebei verwijderd in apparaatbeheer en Rockchip Batchtool 1.7 opgestart (start bij mij direct in het engels op overigens). Krijg dan de volgende melding als ik op Switch druk:
http://imageshack.us/photo/my-images/809/d3pz.jpg/

Als ik daarna in schijfstations bij apparaatbeheer laat zoeken naar gewijzigde apparaten, worden de twee rockchip drivers weer geinstalleerd...
Doe ik iets verkeerd? :/

Alvast bedankt

[ Voor 41% gewijzigd door michealmcdermot op 26-08-2013 20:54 ]

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Probeer maar eens uit wat ik schrteef, hier werkte dat nu al op 2 verschillende pc/laptops sinds vanmiddag. En niks afgesloten of oude xp. Gewoon 7 64b met internet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
starcopy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:55:
Probeer maar eens uit wat ik schrteef, hier werkte dat nu al op 2 verschillende pc/laptops sinds vanmiddag. En niks afgesloten of oude xp. Gewoon 7 64b met internet actief.
Had ik dus gedaan (toegevoegd aan mijn laatste reactie. Je was me voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zal het nog eens doen en dan een snapshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
michealmcdermot schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:46:
[...]

Bedankt voor de tip. Vandaaag oude laptop bij schoonzus opgehaald met xp... Wat denk je, meteen wordt de Pipo M8 herkend en wordt de rockchip driver 2x geinstalleerd....
Allebei een keer opnieuw opgestart, maar nog steeds hetzelfde, debug mode niet aangevinkt staan, en ook driver installeren met windows update staat uit. Wifi staat uit... USB storage mode staat ook uit...

GRRRRRRRRRRRR.

Toch bedankt voor het meedenken!

[...]

Bedankt voor het meedenken Starcopy. Echter lukt dit me niet. Drivers allebei verwijderd in apparaatbeheer en Rockchip Batchtool 1.7 opgestart (start bij mij direct in het engels op overigens). Krijg dan de volgende melding als ik op Switch druk:
http://imageshack.us/photo/my-images/809/d3pz.jpg/

Als ik daarna in schijfstations bij apparaatbeheer laat zoeken naar gewijzigde apparaten, worden de twee rockchip drivers weer geinstalleerd...
Doe ik iets verkeerd? :/

Alvast bedankt
Een hele grote vraag. Heb je de sd kaart eruit gehaald? Moet ABSOLUUT gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
maartend schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Een hele grote vraag. Heb je de sd kaart eruit gehaald? Moet ABSOLUUT gebeuren.
Heb er nog geen SD kaart in gehad...
Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Net nieuwe custom rom gedownload en op de Pipo gezet. Wat een verademing de wifi nu!! Bijna vol bereik in de slaapkamer zelfs!

http://www.arctablet.com/...firmware-20130822/#p28719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:20
Hoe kan de software van een andere rom invloed hebben op het bereik van de wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Kwakkel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:42:
Hoe kan de software van een andere rom invloed hebben op het bereik van de wifi?
Bij de Riley rom had ik bijna geen bereik en viel de wifi geregeld uit. Dat had ik bij de stockrom bijna niet. Nu ik deze rom heb is de ontvangst 100x beter.
Ik ga er dus van uit dat het wel degelijk invloed heeft een andere rom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Kwakkel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:42:
In een rom zitten natuurlijk ook drivers. Net zo goed als de ene rom energie vriendelijker kan zijn dan de ander. Als er met de drivers iets mis is, of ze niet geoptimaliseerd zijn, kan dit al betekenen dat de ontvangst minder/slechter is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:20
Thanks l3art, nooit bij stilgestaan dat de modders de drivers ook nog konden aanpassen.

Dan lijkt t mij wel raar dat de RileyRom problemen heeft, waar de stock rom dat niet heeft. Of is dat dan een verkeerd uitgedraaide optimalisatie van de stockdrivers door Riley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
michealmcdermot schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:03:
[...]

Had ik dus gedaan (toegevoegd aan mijn laatste reactie. Je was me voor ;)
Inmiddels werkt het hier ook niet meer als ik probeer om de drivers opnieuw te installeren. Ze blijven ergens in Windows gewoon staan en bij een nieuwe install pakt hij gewoon die oude drivers weer. Ben nu aan het zoeken in welke map ze staan en wat er eventueel nog in de registry aan sleutels staat.

Pest Windows. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Kwakkel schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:01:
Thanks l3art, nooit bij stilgestaan dat de modders de drivers ook nog konden aanpassen.

Dan lijkt t mij wel raar dat de RileyRom problemen heeft, waar de stock rom dat niet heeft. Of is dat dan een verkeerd uitgedraaide optimalisatie van de stockdrivers door Riley?
Ten eerste ken ik die rom niet, maar bij een rom kan zoveel fout gaan natuurlijk. Een rommaker gaat rommelen aan een rom, dingen verwijderen, dingen toevoegen, etc. Dus dan zou er ook zomaar per ongeluk misschien iets verwijderd kunnen worden, wat eigenlijk niet verwijderd had moeten worden.
Dan moet een rom weer opnieuw ingepakt worden waar dus theoretisch gezien iets fout kan gaan, dan kan bij het uploaden iets niet helemaal goed gaan, en dan ook weer bij het downloaden.

Er zijn best veel punten waar theoretisch iets fout kan gaan wat voor problemen in een rom kan zorgen. Maar nogmaals ken die rom niet omdat ik geen pipo tablet heb (nog niet althans) dus het is moeilijk om te zeggen waar de fout dan precies zou zitten. Kan ook zomaar een fout zijn tijdens het flashen van de rom. Kortom zat mogelijkheden waarom de wifi in die rom niet goed kan werken :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Heel vreemd, maar vnv nogmaals op de andere computer (ook met W7 x64) geprobeerd en nu krijg ik geen foutmelding meer, als ik reboot2flash klik...

Oftewel het flashen is gelukt! Nu aan het spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
michealmcdermot schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:21:
Heel vreemd, maar vnv nogmaals op de andere computer (ook met W7 x64) geprobeerd en nu krijg ik geen foutmelding meer, als ik reboot2flash klik...

Oftewel het flashen is gelukt! Nu aan het spelen :D
Gelukkig maar. Niet meer kunnen ontdekken wat het probleem nu is/was?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Nee, helaas niet... Alles lijkt hetzelfde als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Het werkt, je kunt spelen. ;)
Ben blij dat het werkt. Niet meer aankomen en gewoon gaan uitproberen.

@ kwakkel,

De laatste Riley 1.9 voor de m8pro is gebasseerd op de nieuwste stockrom van Pipo, maar daar is op dit moment alleen een chinese versie van. De multi moet ng komen. (Engels zit er dacht ik wel in)

En je hebt grote kans dat dit voor andere modellen ook geldt. Hij schreef tenminste zelf dat hij (bijna) altijd met de chinese versie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg zojuist bericht van RH : er is weer een batch uitgeleverd, morgen in huis !

Kan niet wachten, morgen maar thuisblijven dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
Kleine update: mijn Pipo m9Pro resette af en toe. Lijkt een softwarebug i.c.m. meerdere wifi-hotspots. Net nieuwe rom erop gezet (deze:http://www.arctablet.com/blog/forum/pipo-max-m9/pipo-m9-pro-3g-model-custom-root-android-4-2-2-firmware-20130822/) en hij lijkt het nu veel beter te doen.

Voelt over het algemeen sneller aan, standaard Engels (de out-of-the-box was Chinees toen ik 'm resette :) )

Flashen was in een minuutje of 2 gepiept.

Update: en het wifibereik is toegenomen. Gister kon ik niet connecten op een verderop gelegen WIFI-punt, en vandaag 2 volle streepjes. Vraag niet hoe het kan maar geniet ervan :)

[ Voor 16% gewijzigd door Stranger__NL op 29-08-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Stranger__NL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:38:
Kleine update: mijn Pipo m9Pro resette af en toe. Lijkt een softwarebug i.c.m. meerdere wifi-hotspots. Net nieuwe rom erop gezet (deze:http://www.arctablet.com/blog/forum/pipo-max-m9/pipo-m9-pro-3g-model-custom-root-android-4-2-2-firmware-20130822/) en hij lijkt het nu veel beter te doen.

Voelt over het algemeen sneller aan, standaard Engels (de out-of-the-box was Chinees toen ik 'm resette :) )

Flashen was in een minuutje of 2 gepiept.
Mooi dat het dus een software bug was, ik hoop dat je er nu van kan genieten ;) ik wel teminste doet het goed hier, ga naar mijn vakantie ook maar es even testen van een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Valt me wel tegen dat er voor de s1pro nog geen sdk2 firmware is. Is natuurlijk geen topmodel maar zou wel netjes zijn.

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Mijn Pipo m9 is verdronken in de wasbak. Dus ben ik opzoek naar een nieuwe. Ik neig naar de Pipo m9 pro of de Pipo m8 pro. Vind de m8 pro mooier. En volgens mij verschillen ze niet veel. Behalve de resolutie. Die is van de m9 pro hoger. Maar daar geef ik niet zo om. En sommigen zeggen zelfs dag de tablet hierdoor trager wordt en meer energie verbruikt. Dat zou dus nog een reden zijn om de m8 pro te nemen.

Wat ik wel belangrijk vind is de aanraak gevoeligheid van het scherm. Ik vond dat de Pipo m9 (niet pro ) af en toe niet goed reageerde of iets te laat reageerde. Hoe ervaren jullie dat bij de m9 pro en bij de m8 pro?

• Stranger__NL
Kitser schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:17:
Wat ik wel belangrijk vind is de aanraak gevoeligheid van het scherm. Ik vond dat de Pipo m9 (niet pro ) af en toe niet goed reageerde of iets te laat reageerde. Hoe ervaren jullie dat bij de m9 pro en bij de m8 pro?
Je hebt gelijk dat een groter scherm meer van de batterij vraagt. Ik heb toch gekozen voor de m9 omdat ik JUIST dat scherm wil. En die oplader is eigenlijk altijd wel dichtbij :)

De touch-response is soms wel iets traag (met nieuwe rom is dat goed verbeterd). Maar dit ervaar ik met een Samsung Tablet of HTC telefoon ook wel eens. Zeker als je al veel apps open hebt. Ook op mijn iPad 2 heb ik dat probleem wel eens (alhoewel het daar echt minimaal is).

Ik heb geen m8pro om te vergelijken helaas...

Verwijderd

Net een M7 Pro besteld... het afwachten kan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik herken me in de ervaringen van sommige mensen met betrekking tot het matige wifi-bereik van de Pipo M9 (non-pro, non-3g, 2e versie :P ). We hebben 2 M9's in gebruik en pal naast de router heeft de een 4 streepjes, de ander maar 2. Twee muren verder zakt dat dus naar 2 resp. 0 streepjes. Dus de ontvangst wisselt ook nog eens sterk per tablet.
Weet iemand wat voor de M9 de beste recente rom is met een goede wifi-ontvangst? Draai nu nog een geroote rom op basis van 4.1.1 uit april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dan zou ik sowieso even updaten naar een SDK2 rom. Riley of stock zou ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Wellicht is de custom ROM van Arctablet ook een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik check ze wel even. Belangrijkste voor mij is een rom die bewezen heeft de wifi te verbeteren.
Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat de meest recente stock rom weer teruggrijpt op een oudere SDK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
Over de WIFI van de m9Pro :
- dit schijnt van tablet tot tablet te verschillen. Je moet dus allereerst een beetje geluk hebben.
- de nieuwe rom van Arctablet met firmware van 22 aug 2013 verbeterd meetbaar de ontvangst van mijn tablet.

Ik kan waar ik werk net de open-wifi van de buren aan.
- met een iPhone 4 en 5 zie ik dat netwerk niet
- met een HTC Desire zie ik 'm wel (net)
- met een HP-laptop zie ik 'm goed
- met de m9pro standaard firmware: wegvalende verbindingen
- met de m9pro geupdate firmware: solide 2 streepjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Deze update maakte voor mij het verschil gua wifi ontvangst van bijna geen bereik na vol bereik zelfs tot in de slaapkamer.
Het zal idd wel per tablet verschillen en denk dat het ook wel een beetje aan de router kan liggen.

http://www.arctablet.com/...firmware-20130822/#p28719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 12:41
Zo mijn pipo m9 pro gister mogen ontvangen van RH.
Goede service en perfecte afhandeling.
Nu eens kijken wat deze doet en kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:08
Ik ben benieuwd! Ik heb ook een m9 Pro besteld. Ik hoop dat ik in de volgende batch van RH zit.
Ga je een mooie unboxing maken? Waar ik wel eens wat over lees is matige Wifi, bleek scherm en wat lag.
Wat ervaar jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
Bleek scherm? Nou mijn scherm zit VOL kleur :) Heel mooi. Grootste plus van deze tablet.
De lag is soms wel aanwezig, maar niet erger dan op een Samsun Galaxy tab ofzo. De iPad3 heeft dat ook wel een beetje (de eerste versies met nog een trage SOC)

... valt dus prima mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Sluit mij helemaal aan bij wat Stranger_Nl zegt,
Vind het een heel goed en mooi Tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
'N00b' vraagje: Zou ik Cyanogenmod kunnen installeren op een Pipo? meuk: CyanogenMod 10.1.3 RC1

Of haal ik dan heel veel werk op mijn hals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Als je CM10 wil, dan zou ik hier eens kijken.

Overigens, ik ben helemaal niet tevreden met de lader van de M9Pro. De pennetjes zijn kort, dat ding is nogal gevaarlijk en hij past hier nagenoeg nergens in huis. Is er een lader ergens anders te krijgen die wel aan de CE richtlijnen voldoet?

[ Voor 44% gewijzigd door Zalmanman op 30-08-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Eerste reactie hier.

Vanmiddag de M9pro 3G besteld op Aliexpress.com; was daar het goedkoopst en kwam ook nog eens $10 extra korting bij. Verzending d.m.v. DHL.
Net op Ebay nog wat extra accessoires besteld (kabel en hoes)

Zit al maanden te lurken naar een tablet (maar altijd leek er wat beters te komen) maar nu maar de knoop doorgehakt. Helaas lijken er wel wat leveringsproblemen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevrouw Truus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ervaringen met M8 Pro

Ik heb het tablet al sinds 23 juli maar heb gemist dat er inmiddels hier een onderwerp gestart is. Mooi initiatief. Ik heb denk nog enkele toevoegingen voor de V&A aan het begin en misschien hebben jullie ook iets aan mijn ervaringen/opmerkingen. En ik heb ook nog een paar vragen.

Selectie en aanschaf:
Ik had een Sanei N90 en wilde nu een nieuw en sneller tablet. Ik heb mij vooral laten leiden door de volgende review:
https://www.topnotchtablets.com/pipo-m8-pro-review (toevoegen aan V&A?)

Voor mij belangrijk uit deze review zijn de punten:
  • formaat: ik ben het eens dat 9,4 een perfect format is na ervaringen met 7 en 9,7
  • resolutie: de huidige grafische chips zijn niet krachtig genoeg voor meer dan 1280x800 (in de praktijk mis ik de hogere resolutie niet)
  • bouw: alleen LG levert dit formaat scherm, dus waarschijnlijk hetzelfde als het scherm voor de Sony (in de praktijk geweldig scherm)
  • nou ja en verder al het andere wat hier zo positief staat over het tablet
Tablet gewoon in NL aangeschaft met NL garantie (alt0128.com) en op voorraad. Prijsverschil met zelf bestellen, koerier, btw, invoerrechten woog bij mij niet op tegen de zekerheid van een NL leverancier.
Het tablet maakt inderdaad waar wat in het review is geschreven. Alleen "zit" mijn hdmi kabel niet goed in de enigszins verzonken hdmi poort waardoor de verbinding steeds verloren gaat. Moet dat nog eens met een andere kabel proberen. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Andere hardware opmerkingen:
  • Een lichte niet storende ruis in de rechter speaker.
  • Regelmatig een lichte niet storende tik via de speakers zelfs als ze uit staan. Mogelijk iets met de afscherming van het scherm?
  • Als het tablet aan de lader zit dan werkt het aanraken niet altijd nauwkeurig (extra letters, verkeerde menukeuze), echter veel minder dan met mijn Sanei N90. Is iets waar veel Chinese tablets last van hebben en zou aan de lader kunnen liggen. Ben benieuwd of je dit ook hebt als je een usb naar oplaadpin snoertje gebruikt. Aangezien ik het tablet niet gebruik als het aan de lader ligt heb ik er verder geen last van.
Custom rom:
Ik had mijn oog laten vallen op Metarom van Lambstone:
http://www.slatedroid.com/topic/78273-metarom-v0003/ (toevoegen aan V&A?)

Ik wilde vooral een rom waarbij ik niet via recovery en zo moet werken, dus gewoon met de flashtool. Na de bijna gebruikelijk perikelen om de adb en tablet drivers handmatig geïnstalleerd te krijgen (en als je dacht dat het onder win 7-64 moeilijk was, probeer het maar eens op win8-64), versie 1 erop gezet. Prima rom, niets mis mee.
Uiteindelijk met v3 de multi window functionaliteit gekregen. Bij gebruik van multi window is er een probleem met het wisselen van app via laatst gebruikte apps. Dezelfde bug is ook gerapporteerd in Rileys v1.9 die ook multi window heeft.
Verder is er met deze versie een probleem dat het tablet incidenteel niet meer wakker wil worden. Onduidelijk is of dat uniek is aan Metarom, het kan ook de nieuwe SDK zijn die gebruikt is met de Chinese Pipo rom waar deze op gebaseerd is.
Ik heb echter besloten om Rileys rom te gaan gebruiken en heb v1.7 op het tablet gezet. Niet de laatste versie 1.9 omdat die ook de multi window bug heeft, en niet 1.8 omdat daar ook niet alles geweldig was. :)
V1.7 draait inmiddels een week of drie perfect, geen problemen met niet wakker worden. Standby gebruik is 0,5% per uur tegen 1% per uur voor Metarom (Wifi uit). De hier eerder gerapporteerde 3% voor 10 uur heb ik niet kunnen bereiken.
Tot nu toe prima tevreden met Rileys v1.7 behalve het afschuwelijke opstartscherm.

Accessoires:
Als hoes heb ik de volgende gekocht:
http://www.pandawill.com/...pipo-m8-m8pro-p74509.html (toevoegen aan V&A?)

Stevige map, handig als je het tablet in een tas of koffer met stoppen. Enige punt is dat de licht sensor lijkt afgeschermd wordt. Moet naast de front camera zitten dus moet op te lossen zijn door het gat iets groter te maken.

Voor de Sanei N90 had ik usb naar rj45 kabel, deze werkt ook met dit tablet:
http://geekbuying.com/ite...ox-Mac-Tablet-314264.html
(Dit is niet waar ik het gekocht heb, maar lijkt er wel op. Ik neem aan dat deze ook wel zal werken.)

Diversen:
Eerder in dit topic is gesproken over de hardware buttons te remappen naar volume +/-. Ik heb dat niet gedaan omdat je de software buttons toch niet kwijt kunt raken. Voor dat laatste was een tip of een app die zou kunnen werken, maar het resultaat was dat ik opnieuw kon flashen.
Maar ik vraag mij sowieso af of het handig is. Die hardware buttons zijn ook onderdeel van een reset procedure als alles vast zit. Ik heb dat 1 keer moeten gebruiken toen het flashen verkeerd ging. Dus ik neem geen risico met die knoppen.

Voor de geïnteresseerden de reset procedure:
  1. Broke you device? Can't figure out how to enter flash mode to be used with RKBatchtool? Read on
  2. Press reset button located near camera flash/LED
  3. Plug in usb cable
  4. Hold ESC button then press power button for about 5s
  5. Flash with RKBatchTool
Tot slot, Pipo heeft een NL site: http://www.pipo.com.nl/
Hier beloven ze 1 jaar garantie en tot 5 jaar reparatie in lokale service centra met verwijzing naar de garantiekaart in de verpakking .... die helaas in het Chinees is.
Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
Hier ook de m9pro binnen. Ik moet zeggen dat dat totaal niet tegenvalt. Mooi scherm (niet bleek te noemen). Ik heb echter wel een vraag over de plasticjes die op de tablet zijn geplakt. Op de voorkant zit eentje die er duidelijk afmoet, zit zelfs een labeltje aan. Maar daaronder zit weer eentje die erg lijkt op het plastic wat op de achterkant zit. Ze hebben echter wel de moeite genomen om de bubbeltjes leeg te prikken en deze isvrij strak geplakt..met een opening voor de camera. Verder stoort het ook totaal niet..maar vraag me wel af of deze er af kan.

De helderheid van het scherm valt me wel een klein beetje tegen. Hij is zeker niet laag maar ze spreken over 700nits in de productomschrijving...maar lijkt nou niet overdreven vel te zijn. Ik zou eerder zeggen 400nits zoals elke andere tablet.
Helaas zijn er inde store wel een paar apps die ontbreken of niet compatible zijn.gelukkig wel voldoende alternatieven.

Batterij is ook niet al te gek. Als je hem niet gebruikt gaat er nauwelijks wat af..weet geen exact percentage. Bij vol gebruik op hoge helderheid schat ik zon 6 uur gebruik.

Gps lijkt wat aan de trage kant maar krijgt wel gewoon een fix na ff wachten. Nog geen navigatue mee gedaan of iets dergelijks.

Wifi werkt gelukkig ook goed. Speedtest geeft aan 15mbit download en 2.5mbit uploaden. De upload is beperkt door het upc abonnement. Download door de tablet. Mijn s3 haalt bijvoorbeeld 30mbit met dezelfde test.

Kopieren van bestanden van pc naar tablet gaat met ongeverer 6MB/s. Niet super snel dus.. Maar ook niet storend.

Verder valt op dat het geluid erg goed is voor een mobiel apparaat. Het is prettiger luisteren dan naar de asus laptop die hier staat. Ook komt er behoorlijk wat volume uit en is blijft het zelfs op maximale volume goed klinken.

Minpunten krijgt hij voor de camera. De rear camera is erg matig. Fotos zijn ok, maar qua werkelijke resolutie een twee megapixel zou ik zeggen...video is belabberd en bovendien met erg lage resolutie. Front camera even getest voor video bellen met google hangouts en dat was wel redelijk bruibaar..maar ook niet top.

[ Voor 39% gewijzigd door mbr01 op 01-09-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
- dat is een screenprotector. Kan er af, maar dan is je scherm onbeschermd
- je kan de tablet aanpassen zodat het een ander device is voor de store. Als je even googled zie je hoe dat kan, is niet zo lastig
- wifi kan heel eg verbeteren met een rileyrom. Probeer t eens :)
- camera is idd niet top. Maargoed, is dat op een tablet belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Check.
Tablet gewoon in NL aangeschaft met NL garantie (alt0128.com) en op voorraad. Prijsverschil met zelf bestellen, koerier, btw, invoerrechten woog bij mij niet op tegen de zekerheid van een NL leverancier.
Het is zeer afhankelijk van de site hoe de garantie in China verloopt. Heb zelf 170 euro betaald en de garantie was top. Uiteindelijk zonder gezeur geld terug gekregen (en shopcredit voor verzenden).
Ik vraag mij zelf soms af hoe het met de garantie bij enkele van de resellers in Nederland zit. Heb wel een aantal verhalen gehoord over garantie die niet gegeven werd maar die je moest eisen (advocaat enzo). Vandaar dat ik nu maar gewoon op een aantal plaatsen de tablet koop waar ik zeker weet dat het goed zit ;) (Aliexpress shop grace, Banggood)
Het tablet maakt inderdaad waar wat in het review is geschreven. Alleen "zit" mijn hdmi kabel niet goed in de enigszins verzonken hdmi poort waardoor de verbinding steeds verloren gaat. Moet dat nog eens met een andere kabel proberen. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Wellicht eens op zoek gaan naar een HDMI kabel met een iets langere connector? Die van mij paste prima ;)
Andere hardware opmerkingen:
  • Een lichte niet storende ruis in de rechter speaker.
  • Regelmatig een lichte niet storende tik via de speakers zelfs als ze uit staan. Mogelijk iets met de afscherming van het scherm?
Van beiden geen last gehad, lijkt inderdaad op de afscherming van de speakers of de speaker kabeltjes die ergens contact maken met een lekstroom.
Custom rom:
Ik had mijn oog laten vallen op Metarom van Lambstone:
http://www.slatedroid.com/topic/78273-metarom-v0003/ (toevoegen aan V&A?)
Zal binnenkort even een algemene link richting elke ROM section van Slatedroid (en wellicht een paar andere fora) maken. We kunnen niet alle ROMS in de OP opnemen ;)
Overigens, goed dat die Lambstone die roms wil maken, maar dat schooien mag hij van mij wel overslaan
Tot nu toe prima tevreden met Rileys v1.7 behalve het afschuwelijke opstartscherm.
Weet niet hoe erg je je er aan stoort maar als je even zoekt, die is vrij makkelijk te vervangen (1 bestandje). Weet zo even niet meer waar het stond.
Accessoires:
Als hoes heb ik de volgende gekocht:
http://www.pandawill.com/...pipo-m8-m8pro-p74509.html (toevoegen aan V&A?)
Check, als niks toegevoegd.
Stevige map, handig als je het tablet in een tas of koffer met stoppen. Enige punt is dat de licht sensor lijkt afgeschermd wordt. Moet naast de front camera zitten dus moet op te lossen zijn door het gat iets groter te maken.
Dat is de reden dat ik zelf die covers niet gebruik. Liever zo'n soort case die lekker dun is en niet te veel bedekt maar dat is persoonlijke voorkeur.
Diversen:
Eerder in dit topic is gesproken over de hardware buttons te remappen naar volume +/-. Ik heb dat niet gedaan omdat je de software buttons toch niet kwijt kunt raken. Voor dat laatste was een tip of een app die zou kunnen werken, maar het resultaat was dat ik opnieuw kon flashen.
Maar ik vraag mij sowieso af of het handig is. Die hardware buttons zijn ook onderdeel van een reset procedure als alles vast zit. Ik heb dat 1 keer moeten gebruiken toen het flashen verkeerd ging. Dus ik neem geen risico met die knoppen.
Die software knoppen vindt ik zelf zeer onhandig vandaar dat ik het heb aangedragen. Overigens doen de knoppen nog steeds hun werk om in de recovery te komen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Hier beloven ze 1 jaar garantie en tot 5 jaar reparatie in lokale service centra met verwijzing naar de garantiekaart in de verpakking .... die helaas in het Chinees is.
Net even gekeken, maar ik durf niet te zeggen hoe officeel het nu is (het lijkt er wel op). Er zijn helaas zoveel sites die claimen dat ze officeel zijn maar dit daadwerkelijk niet zijn dat ik een beetje septisch ben als de site niet op de com.cn site van de fabrikanten vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Heeft hier iemand al een m7 pro? Het lijkt mij ook een mooie. Mooi formaatje.

Heeft iemand een tablet met een lage (bv m8 pro) en een hoge(bv pipo m9 pro) resolutie naast elkaar kunnen houden om te zien of een hogere resolutie inderdaad zoveel performance moet inleveren?

[ Voor 5% gewijzigd door Kitser op 01-09-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Kitser schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:35:

Heeft iemand een tablet met een lage (bv m8 pro) en een hoge(bv pipo m9 pro) resolutie naast elkaar kunnen houden om te zien of een hogere resolutie inderdaad zoveel performance moet inleveren?
Morgen kan ik het (hopelijk) vertellen, M8pro gehad en de M7pro 3G onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Lucien56 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:52:
'k Had een email gestuurd naar de klantenservice (met .nl op het einde) maar kreeg een failed delivery..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
RobertowNL schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:33:
[...]

Morgen kan ik het (hopelijk) vertellen, M8pro gehad en de M7pro 3G onderweg.
Kijk eens aan. Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Als de performance hetzelfde (of beter is) ga ik waarschijnlijk ook voor de M7pro (non 3g) Ik hoor graag je bevindingen.

Waarom heb je de M8pro weggedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Kitser schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:33:
[...]

Kijk eens aan. Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Als de performance hetzelfde (of beter is) ga ik waarschijnlijk ook voor de M7pro (non 3g) Ik hoor graag je bevindingen.

Waarom heb je de M8pro weggedaan?
De eerste tablet had een probleem met de batterij (probleem komt af en toe vaker voor, vooral bij de eerste batch die ik had).
De tweede had een Rockchip processor die niet helemaal deugde (luck of the draw), GPU was stuk.

Toen ik de tweede terug mocht sturen kwam de M7pro in beeld aangezien die een betere resolutie en goed scherm zou hebben mij daar maar op gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kitser schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:35:

Hopelijk kan ik er ook snel over berichten, die van mij zit in de post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-9QvgWo2YTQM/UiTQlPaa0KI/AAAAAAAAC_Y/9qcqygFqr2k/w1640-h922-no/DSC_0002.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Wbv-4uyZgnM/UiTQtFhX5jI/AAAAAAAAC_g/U9XgBGhqbyg/w1640-h922-no/DSC_0005.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-M24yeqShiPE/UiTQzzSz0BI/AAAAAAAAC_o/4b84vHB-Mbg/w1640-h922-no/DSC_0009.jpg

Vanmiddag binnen, nog niet echt naar gekeken. Alleen de GPS even snel getest ;)

De DHL meneer hoefde niks te hebben aan de deur, maar dat komt vast door de omschrijving van de Chinees }:|

[ Voor 17% gewijzigd door RobertowNL op 02-09-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

De M9Pro is inderdaad een prachtig ding. Mooi scherm, mooi snel en helemaal heerlijk met Apex Pro. Ik heb er nu deze rom op staan, maar hij doet wat vreemd qua wifi. Ik heb op de bovenverdieping 2 tot 3 streepjes/dingetjes verbinding, maar het is inmens traag en bij veel activiteit (YouTube video's, PlayStore apps downloaden) valt wifi gewoon weg. Zijn er mensen met mij die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Ik heb deze rom ook. (eerste reactie op het forum jeeej) :-) Maar ik heb echt goede en stabiele ontvangst ook als ik download of muziek stream. Ik had de problemen die jij beschrijft juist bij de railey rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
RobertowNL schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:10:

De DHL meneer hoefde niks te hebben aan de deur, maar dat komt vast door de omschrijving van de Chinees }:|
Mooi dat je niets hoefde bij te betalen. Ben benieuwd wat je van de performance vindt tov de M8pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Hoe lang duurde het bij jou dat je de eerste fix had? Met de gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer geinterreseerd in pipo m9 pro, maar ik heb nog een aantal bedenkingen die mij weerhouden om er een te bestellen.

Scherm: qua kleuren(contrast) en helderheid vergelijkbaar met ipad of samsung?
Batterijduur in praktijk: lees verschillende beweringen 6-10 uur bij normaal gebruik.
Bouwkwaliteit: solide?
Os: standaard tegelskin, maar ik las ook ergens dat er ook stock android op zit klopt dit?
Stabiliteit: ik lees dat er nogal veel wifi en gps-problemen. Is dit zo'n apparaat dat je constant moet tweaken? Benut stock android niet de potentie van pipo?
Snelheid in praktijk: zowat een v/d snelste op papier, maar ook in de praktijk?

Overigens las ik in dit topic dat je via rh korting krijgen; wat zal dan m9 pro via rh kosten?
Ik zag ook dat iemand voor 170 euro eentje wist te bemachtigen, via welke website is dat? Goedkoopste die ik vond was via banggood voor 202 inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
- Kleuren: Schijnt te wisselen
- Batterij en kwaliteit: moet je vragen aan Robertoow
- OS: volgens mij geen stock. Launcher kan je wel vervangen
- WIFI en GPS kan een probleem zijn. Als je niet wil tweaken zou ik geen Chinatab nemen
- Stock is volgens mij niet beschikbaar
- Volgens mij wel vlot, heb je youtube gechecked?
- RH kan wel korting geven, maar dat moet je hem vragen. 170 is waarschijnlijk met free shipping en kortingscodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, ik heb een aantal youtube videos gecheckt en wat mij opviel was dat het browsen traag is. Ik weet niet of dat kwam door wifi en browserprogramma, maar het was wel frappant dat meerdere videos van diverse uploaders dat aantoonden.

Als er standaard geen stock opzit dan kan je dat toch zelf opzetten?

Volgens jou kan ik beter pipo links laten omdat ik niet wil tweaken? Dus je geeft aan dat het instabiel is en niet meteen goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:48:
Jep, ik heb een aantal youtube videos gecheckt en wat mij opviel was dat het browsen traag is. Ik weet niet of dat kwam door wifi en browserprogramma, maar het was wel frappant dat meerdere videos van diverse uploaders dat aantoonden.

Als er standaard geen stock opzit dan kan je dat toch zelf opzetten?

Volgens jou kan ik beter pipo links laten omdat ik niet wil tweaken? Dus je geeft aan dat het instabiel is en niet meteen goed werkt?
Ik gebruik de firefox browser en die is vrij rap moet ik zeggen. Hier voor de chrome brower gebruikt en die was ook gewoon goed.

Een (stock) Rom vervangen is vrij eenvoudig. Zijn verschillende forums die dat stap voor stap uit leggen. o.a. www.freaktab.com www.arctablet.com

China tabs zijn denk ik (mijn menig) niet echt weg gelegd voor n00bs. Ik denk wel als je wat tijd stopt in het lezen op forums ed dan ben je zo een pro in China tabs tweaken! ;)

Ps ik ben zeer terveden met mijn Pipo M9 pro, beste gadget aankoop in jaren! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Arrived schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:46:
[...]

China tabs zijn denk ik (mijn menig) niet echt weg gelegd voor n00bs. Ik denk wel als je wat tijd stopt in het lezen op forums ed dan ben je zo een pro in China tabs tweaken! ;)
Moah, wat is een noob? Ik heb sinds 2 maand een m8pro en heb voortijd nooit wat met Android, laat staan een tablet, te maken gehad. Na 2 weken prutsen met de verschillende apps om te kijken hoe wat en waar heb ik de stap genomen op te proberen om de boel te flashen.

Het enige wat van belang is dat je eerst goed leest en vragen stelt over de te volgens stappen en welke rom het beste is. Maar iedereen die geen 2 linkerhanden heeft, kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
agaam schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:30:
[...]

Hoe lang duurde het bij jou dat je de eerste fix had? Met de gps
Niet precies gecheckt. In het raam gelegd en na een paar minuten gekeken. Buiten wel redelijk snel een fix, maar dat was vlak na de eerste fix.

Overigens gaat de PIPO weer retrour naar China voor een swap, ik heb weer het geluk dat hij niet wil opladen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
starcopy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:39:
[...]

Moah, wat is een noob? Ik heb sinds 2 maand een m8pro en heb voortijd nooit wat met Android, laat staan een tablet, te maken gehad. Na 2 weken prutsen met de verschillende apps om te kijken hoe wat en waar heb ik de stap genomen op te proberen om de boel te flashen.

Het enige wat van belang is dat je eerst goed leest en vragen stelt over de te volgens stappen en welke rom het beste is. Maar iedereen die geen 2 linkerhanden heeft, kan het.
Het is idd niet heel moeilijk en er is genoeg info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
RobertowNL schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:16:
[...]

Niet precies gecheckt. In het raam gelegd en na een paar minuten gekeken. Buiten wel redelijk snel een fix, maar dat was vlak na de eerste fix.

Overigens gaat de PIPO weer retrour naar China voor een swap, ik heb weer het geluk dat hij niet wil opladen :X
O dat meen je het zit jou ook niet mee he pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb veel geluk gehad. Had de S1 Pro dus gekocht voor de kinderen (laat ze liever niet spelen met de dure tablet die ik gekregen heb!).
Na ongeveer 25 seconden was de OTG kabel al afgebroken door kind 2. Gelukkig kon ik hem volledig uit het micro-usb slot peuteren of het was ook al gedaan met de tablet.

[ Voor 3% gewijzigd door whackertje op 06-09-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Zelfs met de stock-ROM is de WIFI ontvangst van mijn M9Pro buiten de woonkamer abominabel. Ik draai nu de Arctab ROM weer, maar dat is nog altijd bagger. Hebben jullie enig idee of er een soort hack/patch voor is? Ik heb iw al getest, maar dat staat niet op Android en om dat nu zelf te compileren vind ik ook weer zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Net mn Pipo M9pro wifi in gebruik genomen. Eerste indruk: wow....
Ik kom van een Nexus 7 en we hebben ook een iPad2 thuis, maar dit scherm is echt top.
WIFI is erg goed, dat geluk heb ik dan wel weer. Gewoon 4 streepjes, ook op 5-6m afstand van de router. Snelheid is OK. Zal met wat getweak wel hoger worden, maar zeker goed genoeg. Wel een grote tegenvaller: mn oplader doet het niet. Rode lampje gaat niet branden. Wie weet waar ik een vervangende lader kan kopen, NU.....anders ben ik over 16% klaar :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zo snel nergens vrees ik. Heb je een lokatie? Ik heb wel een speciale usb kabel liggen voor de pro serie. En eventueel een lader voor een aansteker aansluiting in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Nope, wel de 1.3a. Ik test deze dan wel even.

EDIT:
Still sucks |:( (Er zit nog een stuk plastic over de achterkant. Dat is protective spul van RH, toch?)
marcelmg2 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:06:
Net mn Pipo M9pro wifi in gebruik genomen. Eerste indruk: wow....
Ik kom van een Nexus 7 en we hebben ook en iPad2 thuis, maar dit scherm is echt top.
WIFI is erg goed, dat geluk heb ik dan wel weer. Gewoon 4 streepjes, ook op 5-6m afstand van de router. Snelheid is OK. Zal met wat getweak wel hoger worden, maar zeker goed genoeg. Wel een grote tegenvaller: mn oplader doet het niet. Rode lampje gaat niet branden. Wie weet waar ik een vervangende lader kan kopen, NU.....anders ben ik over 16% klaar :-(
Je moet een lader vinden met een stekker van 2,5mm*10mm die 5V bij 2,5A levert. Waarschijnlijk zit die wel in een universele adapter. Kan je anders geen plug kopen en die vervangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Zalmanman op 07-09-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Het is de lader neem ik aan. Er zit een lampje aan, maar die brand niet. Ik woon in Enschede, maar voor een volle lading kan ik wel iets rijden. Of ik neem er 1 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zoals al geschreven, kabel en autolader liggen hier. Een nieuwe krijg je hier in Nl zo maar niet. Ik heb alleen deze gevonden:

http://www.ruttenelektros...b-voedingsadapter-5vdc-a/

Maar dan heb je nog steeds een kabel nodig en die is alleen in Cnina te koop.

Alleen woon ik 3 kwartier rijden van af. Aalten om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Zalmanman schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:28:
[...]

Nope, wel de 1.3a. Ik test deze dan wel even.

EDIT:
Still sucks |:( (Er zit nog een stuk plastic over de achterkant. Dat is protective spul van RH, toch?)

[...]

Je moet een lader vinden met een stekker van 2,5mm*10mm die 5V bij 2,5A levert. Waarschijnlijk zit die wel in een universele adapter. Kan je anders geen plug kopen en die vervangen?
http://www.aliexpress.com...pro-3g-US/1266606192.html

Misschien een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn s1pro heeft gewoon microusb, de andere pipoos niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Die is niet voor mij maar voor @marcelmg2:
marcelmg2 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:06:
knip7
Wel een grote tegenvaller: mn oplader doet het niet. Rode lampje gaat niet branden. Wie weet waar ik een vervangende lader kan kopen, NU.....anders ben ik over 16% klaar :-(
Wat betreft mijn wifi, Riley heeft een update voor versie 1.3a geüpload: versie 1.5 :+. Echter, die blijkt nog niet geheel te werken, zie de reacties. Als die beter werkt, dan ga ik 'm eens testen. Hij is gebaseerd op de nog niet vrijgegeven 5-9-2013 FW van Pipo.
418O2 schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:10:
Mijn s1pro heeft gewoon microusb, de andere pipoos niet?
De M9(?)/M9Pro heeft wel microUSB maar daarover kan je niet laden. Er is een speciaal plugje (2,5*10mm) voor nodig om te laden.

[ Voor 12% gewijzigd door Zalmanman op 08-09-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

Smarron

The bend

Iemand nog een U1 in gebruik en daarbij een goede custom rom? Ik heb er nu een aantal geprobeerd, maar ben niet tevreden tot nu toe. Elke rom heeft wel iets wat mij niet aanstaat.

Gisteravond dan ook een redelijk recente rom gevonden gemaakt door Riley:
http://www.freaktab.com/s...066-RileyROM-1-2-Feedback

Deze ga ik een paar dagen testen. Tot nu toe lijkt alles vlekkeloos te gaan. Ben alleen niet te spreken over de knoppen onderin (standaard als fabriek met camera en volume). Dit hadden de andere custom roms niet. Voorlopig kan ik ermee leven, als hij maar stabiel en snel is.

Ben trouwens wel benieuwd waarom de S1 (Pro) hier zo populair is, de resolutie van beiden is lager dan de U1 en kon verder niet echt grote verschillen ontdekken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De s1pro is niet populair, ik praat er alleen vaak over. Er is 1 andere user die hem heeft :) ik wou gewoom voor weinig geld een pipo :) merk alleen wel dat ik hem minder gebruik dan verwacht.

Nu die rileyr geflashed (is er ook net voor de s1 pro). Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
starcopy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:31:
Zoals al geschreven, kabel en autolader liggen hier. Een nieuwe krijg je hier in Nl zo maar niet. Ik heb alleen deze gevonden:

http://www.ruttenelektros...b-voedingsadapter-5vdc-a/

Maar dan heb je nog steeds een kabel nodig en die is alleen in Cnina te koop.

Alleen woon ik 3 kwartier rijden van af. Aalten om precies te zijn.
Bedankt voor het aanbod. Inmiddels heeft Retailheaven gereageerd en ze sturen me morgen een vervangende oplader op.Die hab ik dan dinsdag. Dat red ik nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

418O2 schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:19:
De s1pro is niet populair, ik praat er alleen vaak over. Er is 1 andere user die hem heeft :) ik wou gewoom voor weinig geld een pipo :) merk alleen wel dat ik hem minder gebruik dan verwacht.

Nu die rileyr geflashed (is er ook net voor de s1 pro). Ben benieuwd
Ah, dan zal dat het zijn. Moet ook toegeven dat ik niet het hele topic heb gelezen. De U1 is ook niet echt populair zo lijkt het. De Riley rom is wel erg prettig, nog geen gekke bugs tegengekomen.

Ik heb de U1 trouwens voor € 75,- gekocht, ook wel een koopje. Wel 2ehands, maar hij is echt zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Smarron schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:43:
[...]
Ah, dan zal dat het zijn. Moet ook toegeven dat ik niet het hele topic heb gelezen. De U1 is ook niet echt populair zo lijkt het. De Riley rom is wel erg prettig, nog geen gekke bugs tegengekomen.

Ik heb de U1 trouwens voor € 75,- gekocht, ook wel een koopje. Wel 2ehands, maar hij is echt zo goed als nieuw.
u1 is dualcore toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ja, volgens mij identieke hardware als wat in de S1 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De s1 pro heeft een quadcore cpu.

Het valt me op dat ik moeilijk typ, het scherm lijkt niet altijd goed te reageren. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:01

Eelke Spaak

- Vlad -

Heeft iemand ervaring met deze Pipo M6, quad core met retina scherm? En is PandaWill een goede plek om hem te bestellen?

(Edit: ik zag veel M9Pro voorbij komen in dit topic, maar die heeft een veel lagere resolutie? En lijkt ouder? Of vergis ik me daarin? De nummering is misschien misleidend, als M6 nieuwer is dan M9 :? )

[ Voor 27% gewijzigd door Eelke Spaak op 09-09-2013 14:40 ]

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Eelke Spaak schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met deze Pipo M6, quad core met retina scherm? En is PandaWill een goede plek om hem te bestellen?

(Edit: ik zag veel M9Pro voorbij komen in dit topic, maar die heeft een veel lagere resolutie? En lijkt ouder? Of vergis ik me daarin? De nummering is misschien misleidend, als M6 nieuwer is dan M9 :? )
Ja die heeft wel een iets lagere resolutie maar ook een andere form factor ;). In die sector zijn nog weinig toestellen met een 2560x1600 resolutie. 1900x1200 is ook al best een aardige resolutie (meeste 10'' tablets zitten nog op 1280x800).
Je moet natuurlijk ook rekening houden met de GPU, de Mali400 is al best wat ouder en heeft met hogere resoluties wel iets meer moeite.

;Ze zijn overigens ongeveer even oud ;) Naamstelling is wat raar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Heb nu een paar weken de Pipo M8 Pro 4.2.2 RileyROM 1.9 draaien, echter twee nadelen. Ik vind de snelheid/wifi niet echt denderend, heb echter niet echt referentiemateriaal.
Maar het irritantste vind ik wel dat hij regelmatig vast loopt als ik hem een dag niet gebruikt heb. Dan moet ik hem eerst resetten achter met een paperclip, en kan ik hem weer opnieuw opstarten.

Iemand meer ervaring hiermee? Of een andere goede rom ter aanbeveling die ik eens kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
michealmcdermot schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:14:
Heb nu een paar weken de Pipo M8 Pro 4.2.2 RileyROM 1.9 draaien, echter twee nadelen. Ik vind de snelheid/wifi niet echt denderend, heb echter niet echt referentiemateriaal.
Maar het irritantste vind ik wel dat hij regelmatig vast loopt als ik hem een dag niet gebruikt heb. Dan moet ik hem eerst resetten achter met een paperclip, en kan ik hem weer opnieuw opstarten.

Iemand meer ervaring hiermee? Of een andere goede rom ter aanbeveling die ik eens kan gebruiken?
Zelfde ROM, totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Netjes de cache wipe gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Waar doe je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Was voor michael. In CWM doe je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Yepz, netjes en precies de instructies gevolgd...

[ Voor 60% gewijzigd door michealmcdermot op 10-09-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
Nieuwe custom rom: http://www.arctablet.com/...-2-2-firmware-20130906-1/

Here is an Android 4.2.2 Jelly Bean rooted firmware for the PiPO M9 PRO (aka Max-M9pro) new tablet hardware that is equipped with a GPS. This firmware is designed for the model without 3G module, it is based on latest official update dated 2013/09/06.
(M9prp_zh_NO3G_update_20130906.img)

Build information:
Kernel: Linux version 3.0.36+ (root@alex-System-Product-Name) (gcc version 4.6.x-google 20120106 (prerelease) (GCC) ) #311 SMP PREEMPT Fri Sep 6 17:49:55 CST 2013
Android 4.2.2 JB: rk30sdk/rk30sdk/rk30sdk:4.2.2/JDQ39/eng.root.20130906.190502:eng/test-keys

Custom firmware features:
•root with latest SuperSU version 1.60 (free version)
•removed most Chinese and unnecessary applications, removed Certificate Center asking for product key
•Google Play Store fixes so more application are visible/compatible
•updated busybox v1.21.0.git (2012-11-29)
•Unix like init.d boot scripts support, more details on init.d scripts here•changed permissions on external sdcard to allow write access
•increased space for applications (/data partition) to 4 GB•NEW! kernel modules (cifs, tun, lan, serial, xpad) compiled by Oma & Crew RKTablets, thank guys!
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste