• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Ja - nu een uurtje gedraaid met deze variant op een Pipo M9Pro (wel de 3g-versie).
Ik krijg nu wat gemekker over een OTA update diet mislukt :) Maargoed - die slaan wel over.

Tablet voelt weer snel, geluid etc werkt prima (youtube lijkt wel vrij sloom - ligt aan Youtube?). Heb niets gemeten van de vorige firmware (van 22 juli?) dus ik heb geen referentiespecs :)

Maargoed - ik wilde even melden dat deze dus op het eerste oog aardig werkt :)

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Eelke Spaak schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met deze Pipo M6, quad core met retina scherm? En is PandaWill een goede plek om hem te bestellen?

(Edit: ik zag veel M9Pro voorbij komen in dit topic, maar die heeft een veel lagere resolutie? En lijkt ouder? Of vergis ik me daarin? De nummering is misschien misleidend, als M6 nieuwer is dan M9 :? )
Zeker, en hij bevalt heel erg goed! :)

One World Concepts

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
418O2 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:31:
[...]

Was voor michael. In CWM doe je dat.
O-) O-) O-) Ben nu de 1.7 rom aan het flashen en zie inderdaad dat ik de stap van het wipe cache gemist heb, dacht dat die in het begin zat... Thx for the heads up Catch 22!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 12:41
michealmcdermot schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:29:
[...]

Yepz, netjes en precies de instructies gevolgd...
Waar kan ik de instructies vinden?

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
In bijgevoegde pdf en txt van het riley pakketje. En ook een paar blz terug ergens in dit topic.

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Stranger__NL schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:43:
[...]

Ja - nu een uurtje gedraaid met deze variant op een Pipo M9Pro (wel de 3g-versie).
Ik krijg nu wat gemekker over een OTA update diet mislukt :) Maargoed - die slaan wel over.

Tablet voelt weer snel, geluid etc werkt prima (youtube lijkt wel vrij sloom - ligt aan Youtube?). Heb niets gemeten van de vorige firmware (van 22 juli?) dus ik heb geen referentiespecs :)

Maargoed - ik wilde even melden dat deze dus op het eerste oog aardig werkt :)
Ik heb hem ook een tijdje draaien en tot nu toe zonder problemen.
De AnTuTu score is wel iets hoger dan bij de vorige rond namelijk 18949. Weet niet of het met elkaar te maken heeft.

• Matthe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 17:24
Hoi,
Ik heb geen vragen gesteld want ik kon genoeg vinden om een m9 pro te bestellen via BG.
Draait lekker en bestellen ging prima. op de dag af in 2 weken in huis met de gratis verzending.
Geen kosten.
Echter de hoes en een paar andere items op zelfde dag besteld zonder track waren in 8 dagen binnen op 2 verschillende adressen.
Bevalt zo prima in CN te bestellen.
Antutu ook tegen de 19000, bijna net zo goed als een 300 € duurdere Z ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 20:26
Eindelijk mijn m8pro ontvangen. Hij draait vlot, maar soms na het opstarten reageert het touchscreen niet.
Iemand nog met dit probleem en een oplossing ervoor ?

Ook gisteren even Antutu gedraaid met een score van 20099, maar Antutu geeft aan dat er een Exynos zou insteken. Kan dit of is het een foutje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Geen oplossing, stuur maar retour als hij dat blijft doen. Gebeurt zeker als je hem uit de slaapstand haalt met de aan/uit knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:16
StinkyPanda schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:31:

Ook gisteren even Antutu gedraaid met een score van 20099, maar Antutu geeft aan dat er een Exynos zou insteken. Kan dit of is het een foutje ?
Die van mij is woensdag binnen gekomen. Perfect ding!
Net ook even Antutu gedraaid (19647) en inderdaad staat er bij mij ook Samsung Exynos 4412 als CPU.

Geen idee of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

Zalmanman

So long,

Zo nu en dan begint het scherm van mijn M9Pro heel hard te knipperen. Het lijkt wel zo'n ouderwetse weinig-Hz refreshrate van oude CRTs. Ik begin toch de neiging te krijgen dit ding terug te sturen naar RH. Zijn er meerderen met dit euvel?

EDIT:
Spuutelf da 'k d'r bin :+
Hi, I checked the Chinese notes on the Pipo upgrade page for the 2013 09 06 3G update and 2013 09 06 Wifi update. They both translate to:

Updated Content:
1. Wifi connection, crashes and other problems
2. Screen flicker problem
3. Fixed the inaccurate battery detection (or measurement?) problem
Bron: Freaktab linkje
Ik denk dat ik die jongen maar eens ga flashen.

EDIT2:
Heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik test nu een ROM van PIPO zelf, de English NO3G versie van zes september.

[ Voor 66% gewijzigd door Zalmanman op 13-09-2013 20:08 ]

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 20:26
starcopy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:39:
Geen oplossing, stuur maar retour als hij dat blijft doen. Gebeurt zeker als je hem uit de slaapstand haalt met de aan/uit knop?
Nee eigenlijk alleen maar wanneer hij helemaal is opgestart.
Voorlopig heeft hij het niet meer gehad. Dus hopelijk blijft het zo.

Nog een paar vragen:
-Wat zijn de voordelen van een custom rom (bv. riley) t.o.v. de originele rom ?
-Blijkbaar is de originele rom reeds geroot, kan ik hem ook un-rooten ? met ota rootkeeper & hide my root lukt het niet

Alvast bedankt

• Arrived
Kitser schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:43:
[...]

Die van mij is woensdag binnen gekomen. Perfect ding!
Net ook even Antutu gedraaid (19647) en inderdaad staat er bij mij ook Samsung Exynos 4412 als CPU.

Geen idee of dit klopt?
Bij mij staat er ook Samsung Exynos 4412 ipv RK3188. :?

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:22
Zo, eindelijk kan ik volop met mn Pipo M9Pro spelen. De originele lader die erbij zat deed het niet. Even gemailed naar Retailheaven en ik heb een paar dagen later een nieuwe prima functionerende lader ontvangen. Goede service hoor. Bovenden kreeg ik een 32Gb ipv de bestelde 16Gb. :)

Over de tablet: goed afgewerkt, ligt goed in de hand, niet te zwaar, achterkant prima afgewerkt, mooi helder scherp scherm, goede kijkhoek, geluid goed voor een tablet (de speakers achterop gebruiken je handen als een soort reflector). De ROM (ik heb de laatste officiele van pipo.cn, de Engelse NO3Gupdate, snel even geflashed) is prima, lekker vlot. Antutu 18946. Wel is er soms lag bij het browsen, pagina's laden wat haperend bij het scrollen in Chrome, en soms reageert de tablet wat traag op een aanraking. De kleuren van het scherm zijn vergeleken bij iPads/Nexus7s wat bleek, maar niet storend. Je ziet het pas als je ze naast elkaar legt. En je laat wel snel vette vingerafdrukken achter waar je die bij bijvoorbeeld een iPad/Nexus7 niet ziet. De coating is dus wel anders.
Wifi is goed bij mij. Overal, ook op afstand 3-4 streepjes. Wel valt de Wifi soms uit. Dan even geen verbinding, haalt weer een IP op en verbindt weer. Geen idee waarom. Een goede 720p MKV streamen gaat makkelijk. Het beeld is dan trouwens erg goed, mooi scherp, goed contrast.

De RileyRom had wat slechte wifi, maar verder voelde de tablet wel vlot aan. In de komende periode eens uitzoeken welke ROM de beste performance oplevert.
Overall een 7 voor de Pipo M9Pro, maar als je naar de prijs kijkt, dan een 8, en als er updates komen die de tablet wat vlotter maken dan een 8.5, waarbij de 10 is voor een Nexus7 (1e model).
Dus een echt goede koop voor 10".

• Arrived
marcelmg2 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:15:
De RileyRom had wat slechte wifi, maar verder voelde de tablet wel vlot aan. In de komende periode eens uitzoeken welke ROM de beste performance oplevert.
Overall een 7 voor de Pipo M9Pro, maar als je naar de prijs kijkt, dan een 8, en als er updates komen die de tablet wat vlotter maken dan een 8.5, waarbij de 10 is voor een Nexus7 (1e model).
Dus een echt goede koop voor 10".
Dit vind ik persoonlijk een goede rom: http://www.arctablet.com/...-2-2-firmware-20130906-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
dag, ik ben nieuw hier en ik heb vrijdag ook mijn M9 pro 3G ontvangen.
alles verloopt goed behalve dat ik yelow tv niet aan de praat krijg omdat mijn toestel geroot is .
ik heb ondertussen al alle apps geprobeerd die un+rooten maar ik krijg geen acces tot de root (zeggen de apps)kan er mij hier iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14
Supersu geinstalleerd? Roothider geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
yep, alles wat ik denk te kunnen gebruiken , geen acces tot de root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-07 15:54
stropje schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:07:
dag, ik ben nieuw hier en ik heb vrijdag ook mijn M9 pro 3G ontvangen.
alles verloopt goed behalve dat ik yelow tv niet aan de praat krijg omdat mijn toestel geroot is .
ik heb ondertussen al alle apps geprobeerd die un+rooten maar ik krijg geen acces tot de root (zeggen de apps)kan er mij hier iemand helpen?
Heb hetzelfde probleem met mijn M6 Pro. Lijkt wel of Pipo levert met een soort 'valse root'. Bij de diagnose tools signaleert Root Checker geen root, CPU-Z wel. Probleem van de valse root is dat je niet even tijdelijk kan unrooten voor bijv. de Ziggo app.

Oplossing lijkt te zijn dan maar echt te rooten. Kent iemand een goede root methode voor de RK3188 ZONDER de hele rom te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
StinkyPanda schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:25:
[...]

Nee eigenlijk alleen maar wanneer hij helemaal is opgestart.
Voorlopig heeft hij het niet meer gehad. Dus hopelijk blijft het zo.

Nog een paar vragen:
-Wat zijn de voordelen van een custom rom (bv. riley) t.o.v. de originele rom ?
-Blijkbaar is de originele rom reeds geroot, kan ik hem ook un-rooten ? met ota rootkeeper & hide my root lukt het niet

Alvast bedankt
Wat late reactie, maar toch. ;)

Beschrijf het eens wat duidelijker als je wil. Blijft het scherm zwart, werkt het touch gedeelte niet meer, reageert de aan/uit niet?

Voordelen van een custom is in elk geval dat je een hoop china prut kwijt bent. En bij Riley, zoals je waarschijnlijk al ontdekt hebt, je ipv de standaard 2Gb je tot 10 Gb kunt uitbreiden. Ik heb hier op beide de stock er af gegooid aangezien ik die soms vrij traag vond worden. Verder is het denk ik toch een beetje wat je zelf wil of verwacht van een custom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:16
Ik heb een Pipo m8pro met de RileyRom 1.9. Hij werkt perfect. Maar het switchen tussen apps lukt niet. Als ik op het daarvoor bestemde "knopje" druk, kom ik gewoon weer terug in de app waar ik al in zat. Weet iemand wat ik daaraan kan doen? Of heeft iedereen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
Kitser schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:14:
Ik heb een Pipo m8pro met de RileyRom 1.9. Hij werkt perfect. Maar het switchen tussen apps lukt niet. Als ik op het daarvoor bestemde "knopje" druk, kom ik gewoon weer terug in de app waar ik al in zat. Weet iemand wat ik daaraan kan doen? Of heeft iedereen daar last van?
Op de m9 pro met de standaard rom ook last van. Je moet eerst naar je home scherm en vanaf daar weer het knopje inhouden.. dan moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:51
Na het weghalen van apps met titanium pro zit mn m8 pro in een bootloop. Oeps wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Nieuwe rom flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kitser schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:14:
Is een bekende bug. als je de multi windows functie inschakeld dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
even voor de zekerheid deze vraag ,als ik in mijn M9PRO een nieuwe rom flash kan ik dan in mijn nieuwe rom de betaalde apps van google play terug installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 21:34

Smarron

The bend

stropje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:43:
even voor de zekerheid deze vraag ,als ik in mijn M9PRO een nieuwe rom flash kan ik dan in mijn nieuwe rom de betaalde apps van google play terug installeren?
Zolang jij met hetzelfde Gmail account inlogt in je tablet, blijven alle betaalde apps gewoon van jou en dus ook te installeren. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
ok , bedankt, nu ben ik zeker en kan ik beetje spelen met tablet en verschillende roms uitproberen , alé als ik erin slaag hé om te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zo, na een paar jaar (ondertussen geloof ik) aankijken eindelijk aan de tablet.
Na een mislukte eerste poging (Aliexpress wenstte meer informatie over mij en (prepaid) credit card uiteindelijk op 10 september een Pipo M9pro 3G besteld. Afgelopen zaterdag bij DHL binnengekomen en vanmiddag afgeleverd. Lekker snel dus.
Tenzij DHL nog een rekening na gaat sturen gelukkig ook geen extra kosten;
liegen kunnen ze wel in China. _O-

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3806/9786911331_8e4a87938a_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5530/9786911091_a027afee28_b.jpg

Eerste indruk; wauw. :9 Geen eerdere ervaring gehad met tablets op sporadisch wat aankloten in winkels na. Bouwkwaliteit lijkt vooralsnog prima. Scherm ziet er prima uit; nog geen lag ervaren.

Heb 3G gekozen omdat ik 2 extra data-simkaarten in m'n telefoon abonnement heb en ook die werkt prima. Wel wat traag, maar dat kan ook aan dekking liggen of aan de voorwaarden die de provider voor deze data-simkaarten stelt. Maar ik geloof dat de tablet zélf ook redelijk gekort wordt op maximale snelheid. Dus we zien nog wel hoe dit in de praktijk gaat uitvallen. Het is i.i.g. handig.

Ben overigens blij dat ik niet voor de M7pro 3G ben gegaan; is exact gelijk behalve in schermgrootte maar ik ben blij dat ik 10" heb; kleiner zou toch minder prettig zijn geweest.
Hoewel ik dus wel eerder met tablets heb zitten prutsen viel hij helemaal niet groot uit.
Een tablet moet voor mij toch wel flink meerwaarde bieden t.o.v. een telefoon (aangezien het gewoon een vergrote telefoon is) dus dan moet die in mijn ogen dus niet maar een gering schermgroote verschil hebben met een standaard telefoon.
Maar goed; dat is natuurlijk kwestie van smaak ;)

Heb er nog niet veel mee gedaan though, de stock ROM is eigenlijk helemaal niet verkeerd, de paar apps die je al bloatware kunt verstaan zijn niet echt storend. Ik gebruik overigens de standaard launcher, niet Pipo's eigen launcher. Die kan misschien wel handig zijn maar mij leek het niet echt wat.
Verder wil ik deze tablet ook door meerdere mensen laten gebruiken dus dat ik zo lang gewacht heb is niet verkeerd; deze Pipo heeft i.c.m. Android 4.2 multi-user support. Zo leek het me handig om voor m'n moeder een of ander account o.i.d te maken zodat zij makkelijk wat kan internetten, foto's bekijken enz.

Maar dat moet ik dus even gaan uitvogelen voordat ik verder ga; ga ik met de Stock ROM verder of gebruik ik een alternatieve ROM zoals de RileyRom. Als ik dat besloten heb kan ik m'n eigen spul er wel op gaan installeren en kijken hoe ik dat voor m'n moeder ga instellen (een heel apart Google Account is ook wel weer wat veel voor hooguit een paar apps die ze misschien kan gebruiken).

Oh, en een tip: TrackPack; kon m'n bestellen helemaal volgen en kreeg telkens een update. Was tip uit China webshops-topic en is erg handig! Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/14.gif

Nu maar hopen dat die hoes snel binnen is; vindt het toch niet zo'n prettig idee zo'n tablet zonder enige bescherming...

EDIT: eerste reset nodig gehad (ding liep vast tijdens verlagen van volume tijdens tv kijken d.m.v. Ziggo app) en ding blijft f*cken tijdens opstarten met de pincode van de simkaart. Ik kom niet verder dan dat.

Iemand anders hier met een 3G model met simkaart dit probleem, en hoe ik verder kan komen?

EDIT #2: na een tijdje moeilijk kijken naar de tablet lijkt het nou wél te lukken...

EDIT #3: vraagje aan de Pipo eigenaren hier; gebruiken jullie de Stock ROM (eventueel geroot en bloatware verwijderd e.d.) of een Custom Rom zoals RileyRom?
Opzich lijkt mij RileyRom wel wat, maar als je steeds up-to-date wil blijven moet je die telkens updaten en dus toch ook telkens alles weer opnieuw instellen/installeren? Dat lijkt me ook niet alles...

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 17-09-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Ik heb een rom van Arctablet voor de Pipo M9 en sinds ik de laatste draai heb ik geen nare resets meer (nog niet alle appjes erop gezet, maargoed). Ik heb echt hetgevoel dat de tablet daarmee sneller is. (Antutu bevestigd enigszins mijn verhaal :) )

Het opnieuw installeren was voor mij niet zo'n probleem. De PlayStore onthoud mijn gekochte apps, dus het staat er snel genoeg weer op. De instellingen per app (en inloggen op Facebook etc) dat verlies je wel. En dat is lastig, maar in 10 minuten gefixt.

Gewoon eerst Tweaken en dan pas instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Stranger__NL schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:13:
Ik heb een rom van Arctablet voor de Pipo M9 en sinds ik de laatste draai heb ik geen nare resets meer (nog niet alle appjes erop gezet, maargoed). Ik heb echt hetgevoel dat de tablet daarmee sneller is. (Antutu bevestigd enigszins mijn verhaal :) )

Het opnieuw installeren was voor mij niet zo'n probleem. De PlayStore onthoud mijn gekochte apps, dus het staat er snel genoeg weer op. De instellingen per app (en inloggen op Facebook etc) dat verlies je wel. En dat is lastig, maar in 10 minuten gefixt.

Gewoon eerst Tweaken en dan pas instellen :)
En dat opnieuw instellen is natuurlijk wel even irritant; maar stel dat je de homescreens op een bepaalde manier hebt ingedeeld, of launcher e.d.
Ook als ik voor m'n moeder bijvoorbeeld nog iets wil regelen (aparte user of zoiets) wordt je dat natuurlijk al snel beu.

Kan dus bijvoorbeeld nu 1.7a van RileyRom eropzetten, maar over een maand loopt die alweer achter.
Grote verschillen zullen er niet zijn, maar toch...

• Piet91
  • Niet online
Nou, ik kon me niet inhouden; heb er RileyRom 1.7a opgezet.
Of dat slim is moet ik nog achterkomen, ROM flashen ging namelijk niet geheel soepel (IDB erasen ging eerst niet goed) en toen de boel goed was kreeg ik een OTA update wat de boel ook in het honderd stuurde.
Auto check updates heb ik dus uitstaan. Als ik een OTA update krijg negeer ik dat dus dan ook maar.
Heb nu ook voor 6GB interne opslag gekozen i.p.v. de standaard (geloof ik) 2GB.

En voor wie het interessant vindt; met Stock ROM was antutu 18760. (volgens scoreblad nét boven Samsung S3 en net onder Nexus 10) en met RileyROM 1.7a is Antutu 18719.
En ook hier ziet Antutu de CPU als een Samsung 4412 en het scherm als een met een resolutie van 1280*1848.
Quadrant heb ik met Stock niet getest maar gaf op Riley een score van 5249, boven de HTC One X en Asus Transformer TF201).

Wifi verschil zie ik zo niet tussen beide ROM's, in beide gevoel is het tot nu toe ruim voldoende om i.i.g. in gehele woning prima bereik te hebben.
GPS weet ik nog niet, aantal sattelieten dat hij vindt was met Stock 1-4 met gemiddeld 2-3 maar net met Riley maar 1. Heb het verder nog niet echt in de praktijk gebruikt maar het lijkt er nu dus een beetje op dat die niet zo geweldig gaat zijn. Maar goed, liever goede Wifi, 3G en wat minder GPS dan slecht Wifi en goede GPS.

Ondertussen zijn alle apps goed ingesteld en moet ik eigenlijk alleen nog de homescreen(s) wat gaan verfraaien.
Maar nu eerst eens aan de slag met 2e account en met behulp van deze of deze app wat apps delen met die 2e account voor m'n moeder en haar internetfavorieten proberen te importeren.
Kijken wat zij van een tablet vindt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 18-09-2013 14:55 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Voor de ge-interesseerden:

Vanavond of vannacht gaat er een Nieuwe Riley 2.0 voor de Pipo M8pro uitkomen, gebaseerd op de nieuwe pipo Release van vandaag. Wel weer op de Chinese versie aangezien Pipo geen multilanguage meer maakt blijkbaar.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aangezien sommigen klagen over de gebrekkige Wifi verbindingen, en ik zelf ook wel wilde weten of er behalve software ook nog iets hardwarematigs te doen is. Ben ik gaan zoeken en kwam in elk geval voor de M8pro bij Slatedroid terecht. Zie onderstaande link. Misschien heeft iemand er wat aan, ikzelf ga het in elk geval eens probren.

http://www.slatedroid.com/topic/80281-very-poor-wifi/

• stropje
hier ook mijn eerste rom geflasht nl( dekasty-pipo-m9_pro_3G-422-20130909-rooted4) het lukte eerst niet tot ik zag dat ik probeerde via een usb3 te flashen en dit lukt niet hé. ik test nog verder de scoore is minder dan met de originele rom nl juist onder de 18000. en de originele had 18500 jammer,
wel steeds de vraag om een OTA upgrade te doen.Kan ik dit ergens afzetten?

• Piet91
  • Niet online
stropje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:40:
hier ook mijn eerste rom geflasht nl( dekasty-pipo-m9_pro_3G-422-20130909-rooted4) het lukte eerst niet tot ik zag dat ik probeerde via een usb3 te flashen en dit lukt niet hé. ik test nog verder de scoore is minder dan met de originele rom nl juist onder de 18000. en de originele had 18500 jammer,
wel steeds de vraag om een OTA upgrade te doen.Kan ik dit ergens afzetten?
Instellingen - Over tablet - Systeemupdates - 'Auto check update' uitzetten.

Verwijderd

Vandaag mijn M7 Pro (WiFi) binnen gekregen. 17 dagen is ie onderweg geweest met registered airmail. (gekocht bij buyincoins.com)

Gelukkig voor mij wou de post meneer geen geld hebben van mij. (yippie)

Wat betreft de problemen die hier en op andere fora gemeld werden moet ik op blank hout kloppen.
Alles loopt soepel, eerste GPS fix binnen 2 minuten en daarna ook geen problemen met de GPS.
Afbeeldingslocatie: http://getzenned.nl/public/IMG_20130919_154207.jpg

WiFi is ook goed, ik merk geen verschil tussen laptop, xiaomi m2 en de PiPO overal even veel bereik.

Geluid is wat je mag verwachten van die twee kleine inbouw speakers. Maar heb slechter gehoord vanuit tablets.

Scherm is mooi helder en goed scherp.

Natuurlijk direct een paar benchmarks gedaan.
Antutu:
Afbeeldingslocatie: http://getzenned.nl/public/Screenshot_2013-09-19-22-19-34.png

Quadrant:
Afbeeldingslocatie: http://getzenned.nl/public/Screenshot_2013-09-19-22-26-10.png

Dus op zich niet verkeerd voor een tablet van nog geen €175,- incl. verzending.

Enige waar ik mijn hoofd nog over breek is de multi-user die standaard op android 4.2.2 hoort te zitten die vind ik (nog) niet maar dat lost zich ook nog wel op en anders maar gaan flashen.

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:32:
Enige waar ik mijn hoofd nog over breek is de multi-user die standaard op android 4.2.2 hoort te zitten die vind ik (nog) niet maar dat lost zich ook nog wel op en anders maar gaan flashen.
Dat hebben ze er uitgesloopt. Ook in de RileyRom die ik op m'n M9pro 3G heb gezet zit het niet.
Maar dat is makkelijk op te lossen:

LET OP: dit kán werken; het heeft niet altijd succes!
Let ook goed op wat je doet want je zit in het system van je tablet te tweaken.
  • Download ROM Toolbox. (Dit was de enige app die bij mij werkte om build.prop aan te passen).
  • Ga met bovenstaande app naar /system/apps en verwijder Provision.apk (maak desnoods een kopie als je zekerheid wil).
  • Open build.prop (staat ook ergens in de map /System o.i.d.) en voeg daar onderaan de volgende zin toe:
  • "fw.max_users=x" (zonder haakjes). De x staat voor het maximaal aantal users dat je wil toevoegen. Ik heb dit bij mij op 5 gezet (dus: fw.max_users=5) en heb momenteel 2 users (ikzelf en gast-user). Sla de wijzigingen aan build.prop op.
  • Reboot en dan moet het bij instellingen staan.
EDIT @ zondag 6 oktober 2013:
Even hier op terugkomen; probeer eerst eens alleen Provision.apk te verwijderen en kijk of je dan ook meerdere users kunt aanmaken. Ik weet op dit moment namelijk niet zeker of die latere stappen ook nog nodig zijn na wat posts die ik onlangs heb gelezen.

Als iemand dat kan bevestigen kan ik dat aanpassen.

EDIT @ donderdag 10 oktober 2013:
Ja, alle bovenstaande stappen zijn nodig; alleen Provision.apk verwijderen voldoet niet.

EDIT @ maandag 18 november 2013:
Bij de nieuwere ROM's zit Multi-user weer ingebakken. Het is dan dus niet meer nodig om bovenstaande uit te voeren. Provision.apk verwijderen schijnt ook stabiliteitsproblemen te veroorzaken; hoe dit zit bij de nieuwere ROM's waar Multi-user ingebakken is zit heb ik nog te weinig ervaring mee om hierover iets te zeggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Piet91 op 18-11-2013 18:25 ]

Verwijderd

Bedankt Piet91,

Ga het direct proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:34

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Piet91 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:43:
[...]

Dat hebben ze er uitgesloopt. Ook in de RileyRom die ik op m'n M9pro 3G heb gezet zit het niet.
  • Download ROM Toolbox. (Dit was de enige app die bij mij werkte om build.prop aan te passen).
  • Ga met bovenstaande app naar /system/apps en verwijder Provision.apk (maak desnoods een kopie als je zekerheid wil).
  • Open build.prop (staat ook ergens in de map /System o.i.d.) en voeg daar onderaan de volgende zin toe:
  • "fw.max_users=x" (zonder haakjes). De x staat voor het maximaal aantal users dat je wil toevoegen. Ik heb dit bij mij op 5 gezet (dus: fw.max_users=5) en heb momenteel 2 users (ikzelf en gast-user). Sla de wijzigingen aan build.prop op.
Direct even toegevoegd aan de OP :)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 10:47
Inmiddels bijna 4 weken terug een Pipo m9Pro besteld bij RH. Helaas nog steeds niet binnen. Vorige week gevraagd wat de status was. Toen werd mij verteld dat er een nieuwe batch onderweg was naar nederland.

Hoe lang hebben jullie bij RH moeten wachten op je pipo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
HansieGansie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:42:
Inmiddels bijna 4 weken terug een Pipo m9Pro besteld bij RH. Helaas nog steeds niet binnen. Vorige week gevraagd wat de status was. Toen werd mij verteld dat er een nieuwe batch onderweg was naar nederland.

Hoe lang hebben jullie bij RH moeten wachten op je pipo?
Week of 3. Maar ik had aangegeven in de laatste batch te mogen zitten.
Maar ik las ook dat hun laatste batch even totaal elders was terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
bedankt Piet91 hoe simpel kan het zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heeft eimand al een hoesje gevonmden voor de Pipo M8 waarvan de achterkant in 3 delen is neer te zetten? Ik heb er nu wel 1, maar als ik die op de standaard zet staat hij bijna recht op en ik wil hem schuiner hebben. Onder een hoek van 30-45 graden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:10:
Heeft eimand al een hoesje gevonmden voor de Pipo M8 waarvan de achterkant in 3 delen is neer te zetten? Ik heb er nu wel 1, maar als ik die op de standaard zet staat hij bijna recht op en ik wil hem schuiner hebben. Onder een hoek van 30-45 graden ongeveer.
Bedoel je zoiets? Let niet op de kleur, hij is er ook in zwart. Maar ja, mijn vriendin vond deze te gek. :')

Afbeeldingslocatie: http://i1362.photobucket.com/albums/r696/Starcopy/IMAG0002_zps5d6bf9b1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door starcopy op 20-09-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:15:
[...]

Bedoel je zoiets? Let niet op de kleur, hij is er ook in zwart. Maar ja, mijn vriendin vond deze te gek. :')

[afbeelding]
Yeppa.
Maar idd een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Dat dacht ik al. ;)

Daarom die in de link maar in het zwart.

http://www.banggood.com/F...Inch-PIPO-M8-p-75877.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx.

Maf, eerst was er niks te vinden. Heb wel al een case, staat zelfs Pipo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Heeft iemand al de nieuwste officiële FW geprobeerd: M9pro_OTA_1.0.0_update_20130913
Van de officiele Pipo.cn site? Is deze dan voor Wifi only of 3G of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:30:
[...]

Thnx.

Maf, eerst was er niks te vinden. Heb wel al een case, staat zelfs Pipo op.
Ik heb hier 3 verschillende, maar diegene waar ik je de foto en link van gestuurd heb is toch wel de fijnste. Ik heb er alleen een stukje klitteband ingeplakt op de sluitflap aan de zijkant. Dat was me toch net wat te gammel.

Mocht er nog iemand een originele Pipo case willen hebben, (het model wat aan de achterkant op je tablet geplakt wordt) of een autolader voor de niet pro modellen dan geef maar een gil. Buiten verzendkosten hoef ik er niks voor te hebben. Zijn beide nieuw.

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
zijn er al ervaringen met de pipo m6pro met 3g?

Verwijderd

Hi,

Heeft er iemand ervaring met ziggo tv kijken op tablet Pipo m9pro op androit 4.2??? ik ben er niet zo handig in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:26:
Hi,

Heeft er iemand ervaring met ziggo tv kijken op tablet Pipo m9pro op androit 4.2??? ik ben er niet zo handig in :?
Wat snap je niet?

(Werkt niet als je root hebt btw. Dan moet je iets als roothider gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo TV kijken werkt bij mij ook niet op de stock ROM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kleine aanvulling:
Bij mij op de M7 pro kon ik via ROM Toolbox niet via de filemanager Provision.apk verwijderen. Wel via de app manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

Eelke Spaak

- Vlad -

Heb sinds een paar dagen mijn Pipo M6 in gebruik. Eerste indruk: erg fijne tablet voor wat ik er voornamelijk mee wil doen, namelijk PDFs lezen/bladeren, web, en mail. Vooral de 4:3 schermverhouding is heerlijk. De resolutie (retina) is ook geweldig natuurlijk.

Tweede indruk: de interface is af en toe niet zo snappy. Dit merk ik vooral als ik bijvoorbeeld wil switchen tussen apps, of even snel de instellingen wil bekijken/veraneren etc. De lag is vrijwel helemaal weg als ik de resolutie terugschakel naar 1600x1200, maar ja dan is het scherm niet zo schitterend meer (licht blurry omdat het niet de native resolutie is). Op de lagere resolutie is prima te werken trouwens hoor, maar het is toch jammer.

Inmiddels heb ik RileyRom 1.7 geflasht, dat is een aardige verbetering ten opzichte van de stock rom, vooral omdat alle Chinese bloatware eraf is. Performance op HD resolutie lijkt iets beter, maar nog steeds niet perfect. Ik heb gehoord dat RileyRom 1.5 met 1.6 kernel betere resultaten geeft, ik ga later even uitzoeken hoe ik die combinatie moet flashen.

De standaard (kunststof) case van Pipo heb ik erbij gekocht, die is echt crap :) Slap, je kan de tablet er met moeite mee rechtop door laten staan. Daarbij is de case gespiegeld, dus als de tablet er rechtop in zit klapt de case open aan de rechterkant. Eerst dacht ik: dat is gewoon Chinees, maar de opdruk aan de buitenkant staat er dan wél weer links-naar-rechts op. In de nabije toekomst koop ik een andere case erbij, mogelijk eentje met toetsenbord erin of zo.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijger
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-08 22:34
Aangezien ik nogal problemen had met mijn adapter, moest ik tijdelijk de oude adapter van mijn Yarvik voor mijn M8 pro gebruiken. Gelukkig dat ik deze had trouwens, anders had ik hem de eerste week niet eens kunnen gebruiken.

RH heeft dit uiteindelijk wel netjes geregeld, alleen zo'n engelse adapter met verloopstukje vind ik niet handig en ziet er sowieso niet uit. Dus ik heb deze besteld:
http://dx.com/p/2-5mm-100...-for-tablets-5v-2a-231898
En die werkt perfect, dus ik dacht ik deel dit even met jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Stijger schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:01:
Aangezien ik nogal problemen had met mijn adapter, moest ik tijdelijk de oude adapter van mijn Yarvik voor mijn M8 pro gebruiken. Gelukkig dat ik deze had trouwens, anders had ik hem de eerste week niet eens kunnen gebruiken.

RH heeft dit uiteindelijk wel netjes geregeld, alleen zo'n engelse adapter met verloopstukje vind ik niet handig en ziet er sowieso niet uit. Dus ik heb deze besteld:
http://dx.com/p/2-5mm-100...-for-tablets-5v-2a-231898
En die werkt perfect, dus ik dacht ik deel dit even met jullie.
Ik heb exact dezelfde , van RH ter vervanging van de defecte originele. Werkt perfect. Tijdens het opladen wordt ie warm, maar als de tablet opgeladen is, stopt hij met laden is hij weer koel. Prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Bij BG is ligt dezelfde alleen een stuk goedkoper.

http://www.banggood.com/P...r-For-Tablet-p-80596.html

Alleen zijn deze maar 2A, terwijl de originele 2.5A is. Dat kan het warm worden ook nog wel eens verklaren.

Ik blijf nog ff zoeken naar een 2.5A.

Inmiddels een 3A gevonden. Ga er maar eens een paar van bestellen.

http://dx.com/p/5v-3a-2-5...lytouch-more-black-220702

[ Voor 22% gewijzigd door starcopy op 22-09-2013 19:36 . Reden: aanvulling ]

• loneranger56
Werkt de android KPN app op de pipo m9pro om live televisie te kijken ?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
M9pro weet ik niet, maar op de M8pro wel. en ik denk niet dat er echt verschil is op dat punt.

• maartend
starcopy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:43:
M9pro weet ik niet, maar op de M8pro wel. en ik denk niet dat er echt verschil is op dat punt.
Maar bij mij op de Pro8 wel met horten en stoten. Vaak geen beeld.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zou dat niet ook aan de Wifi verbinding kunnen liggen? Ik heb nu de Riley2.0 er op gezet, en wifi is in elk geval al een stuk beter. Maar ik heb zo'n usb naar netwerk adapter dus zal het eens daarmee testen. Dan is het een bekabelde verbinding ipv Wifi.

• maartend
starcopy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:35:
Zou dat niet ook aan de Wifi verbinding kunnen liggen? Ik heb nu de Riley2.0 er op gezet, en wifi is in elk geval al een stuk beter.
Is die te plaatsen zonder alles kwijt te raken?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Titanium Backup gebruiken. Die kan een totale backup inclusief data van al je apps maken. Heb ik hier ook gedaan. Ik kon met AB gewoon verder op het level waar ik gebleven was. d:)b

Wel ff je opslagmap in de app laten verwijzen naar je SD kaart, anders helpt het niet zo veel. Map moet je eerst ook zelf aanmaken.

[ Voor 27% gewijzigd door starcopy op 26-09-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
ik denk dat ik eruit ben.... ga een pipo M9pro met 3G bestellen.
Momenteel bij geekbuying voor 232 euro inkl. verzendkosten
http://www.geekbuying.com...1200-2GB-32GB-317493.html

Of bij dealsprime.com voor 222 euro inkl. vezenkosten.
http://dealsprime.com/pip...gb-rk3188-1-8ghz-cpu.html

Met dealsprime heb ik nog geen ervaring, bij geekbuying al meerdere keren besteld en tot nu toe altijd prima geleverd.
Scheelt 10 euro, heeft iemand ervaring met dealsprime? Ik heb ze 3 dagen geleden op de site een vraag gesteld wat de totale levertijd zou zijn en daar heb ik tot op heden nog geen antwoord op gehad.
Is dit een teken om toch maar bij geekbuying te bestellen voor die 10 euro meer?

Of hebben jullie nog alternatieve leveranciers?

[ Voor 2% gewijzigd door loneranger56 op 27-09-2013 10:58 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
loneranger56 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:56:
ik denk dat ik eruit ben.... ga een pipo M9pro met 3G bestellen.

Of hebben jullie nog alternatieve leveranciers?
Buy in Coins heeft 'm voor $311.99 (€231) maar met 5% korting wordt dat $296.39 (€219.20). Coupons voor deze korting kun je o.a. in de openingspost van dit topic op Fok! vinden. (onder de spoiler 'discount').

Ik heb 'm zelf van Aliexpress.com en wel van hier. (meest verkochte tablet van Aliexpress op dit moment)
Shippingkosten wil wel eens verschillen maar momenteel is DHL gratis en kost het totaal $306.99 (€227).
Voordeel is dat je 'm heel erg snel in huis hebt (kwestie van enkele dagen).
Nadeel is de pakkans wel groter is dan reguliere verzending, maar ik heb ik het er toen maar op gewaagd.
Het is toch een duur item en extra betrouwbaarheid is dan wel welkom; en ook met reguliere shipping heb ik ook al meerdere malen moeten bijbetalen...

Zowel BIC als deze verkoper (en andere goede verkopers op Aliexpress) zijn betrouwbaar.
Nadeel is wel dat je een (prepaid) creditcard nog hebt voor Aliexpress.

Ik weet zelf nog niet of ik helemaal tevreden ben met de Pipo. Ik weet niet of het ligt aan de manier van flashen, de ROM, of de meerdere (3 nu) users op de tablet maar ik heb toch wel zeer geregeld dat ik lag ervaar. Tuurlijk; ik verwacht niet een zelfde ervaring als bijvoorbeeld op m'n telefoon (HTC ONE) maar dit is vaak toch wel iets teveel van het goede. Maar ik zie het maar even aan.

Een vriend van me wilde 'm ook wel direct hebben (zonder ook maar 1 seconde gebruikt te hebben) maar ik raad dit hem nog even niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
Wie weet een oplossing voor het volgende, hebeen PIPO M9 deze heb een geflashed met een custom rom,
(deze is zo goed dat mijn PIPO niet meer opstart )
hij zit in een loop van opstarten , geeb beld en het lampje bljift aan.

Ik vermoed het ergste, maar is een mogelijkheid om deze weer werkend te krijgen> met de RB tool lukt het niet meer

ron :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Welke rom? Ik weet niet of het bij jou werkt, maar je zou dit kunnen proberen, werkt met een Riley rom voor M8pro.

Thanks to the M8Pro enthusiasts at Slatedroid for pointing this procedure out. I had to use it while testing this ROM because I bricked a couple of times:

Connect via USB to your PC
Start the Flash app on your PC
Press and hold the ESC button for 5 seconds
While holding the ESC button put a paperclip in the reset hole and press and hold it for 5 seconds.
While still holding the Esc button and the Reset button, press the power button and hold.
You will see the flash tool recognize your device in loader mode.
Release the ESC key
Release the Reset button
Keep holding the power button with your thumb (if you let go, it will go out of loader mode and you will have to start over).
Click Erase IDB, let it finish
Click Flash ROM, keep holding the power button until it is done flashing the ROM.
Disconnect from the PC and press the power button again until the device powers up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:40:
Welke rom? Ik weet niet of het bij jou werkt, maar je zou dit kunnen proberen, werkt met een Riley rom voor M8pro.

Thanks to the M8Pro enthusiasts at Slatedroid for pointing this procedure out. I had to use it while testing this ROM because I bricked a couple of times:

Connect via USB to your PC
Start the Flash app on your PC
Press and hold the ESC button for 5 seconds
While holding the ESC button put a paperclip in the reset hole and press and hold it for 5 seconds.
While still holding the Esc button and the Reset button, press the power button and hold.
You will see the flash tool recognize your device in loader mode.
Release the ESC key
Release the Reset button
Keep holding the power button with your thumb (if you let go, it will go out of loader mode and you will have to start over).
Click Erase IDB, let it finish
Click Flash ROM, keep holding the power button until it is done flashing the ROM.
Disconnect from the PC and press the power button again until the device powers up.
\\
Phoei.. is gelukt, weet niet meer welke het was, maar gelukkig ,et bestaande opgelost op 1 puntje na.
heb nu Riley erop gedaan, maart USB verbinding naar de PC lukt niet meer,
waar dat nu weer aan licht...

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kan de eerste keer voorkomen. Tablet rebooten en daarna opnieuw aan de pv koppelen. Meestal werkt het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
zit nog steeds te denken aan een M8Pro voor m'n volgende

Wie van jullie draait op een RileyRom ook CWM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
toch weer aan het twijfelen..... kan nu een PIPO M9 2e hands kopen voor 160 euro.
Lees dat de PRO met retina scherm toch minder snappy werkt als de gewone M9... 16 gb ipv 32 gb is ook geen onoverkomelijk bezwaar.... 3G kun je altijd later middels een dongle nog realiseren mocht je dat willlen....GPS... navigeren doe ik met mijn smartphone.

Wat is het toch lastig om een goede keuze te maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
loneranger56 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:25:
toch weer aan het twijfelen..... kan nu een PIPO M9 2e hands kopen voor 160 euro.
Nieuw kun je hem krijgen voor €169.
Lees dat de PRO met retina scherm toch minder snappy werkt als de gewone M9...
Geen ervaring met de normale M9 maar op de M9pro van mij werkt het inderdaad niet altijd erg snappy.
Kan aan ROM liggen (RileyRom 1.7a), kan aan flashen van ROM liggen, kan probleem met specifiek mijn tablet wezen maar ik lees ook genoeg dat de M9Pro prima en erg snappy.
16 gb ipv 32 gb is ook geen onoverkomelijk bezwaar....
Klopt, je kunt er altijd nog een SD-kaart instoppen.
3G kun je altijd later middels een dongle nog realiseren mocht je dat willlen....
Inderdaad, maar kost natuurlijk wel weer wat extra en bovendien ligt verbruik van zo'n externe dongle hoger dan intern (althans; dat heb ik begrepen)
GPS... navigeren doe ik met mijn smartphone.
GPS schijnt best waardeloos te zijn op de M9Pro, heb zelf nog niet veel getest. Ding is open te halen dus als er een fix is (tape, draad) dan valt dat misschien nog te verhelpen.
Wat is het toch lastig om een goede keuze te maken :-)
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hier gewoon een oude externe Bluetooth gps module van Asus en 1 van Holux in gebruik met een extra stukje software. Die dingen zijn minstens 10 jaar oud maar functioneren prima. In elk geval minstens zo goed als de Pipo's met gps onboard van wat ik er van gezien heb. Scheelde me een hoop centen. Net zo als een externe 3G module.

Ok, ik moet 2 extra dingetjes meeslepen. Maar het maakte mijn M8 pro een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Starcopy
Geef eens een link van dat GPS ding?

Oja, mooi hoesje gevonden door Starcopy;
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=141066937733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Dit is de 3g die ik gebruik:

http://www.banggood.com/W...rt-WIN7-WIN8-p-67576.html

En dit is de Holux. Dat ding heb ik voor 1 euro op Ebay gevonden.

http://www.ben.geek.nz/2004/08/holux-gr230-gps/

En hier op marktplaats. Alleen is die prijs belachelijk voor zo'n oud ding.

http://www.marktplaats.nl...uetooth-gps-receiver.html

En hier nog 1.

http://www.marktplaats.nl...etooth-gps-ontvanger.html

En de Asus is een BT 100. Ook al minstens 12 of 13 jaar oud.

Staat er zelfs 1 op MP.

http://www.marktplaats.nl...doos-met-accessoires.html

Verder gebruik ik er deze app bij om verbinding te maken, anders ziet oa TT hem niet.

Google Play: Bluetooth GPS Provider

Je moet ff zoeken, maar ze zijn er nog wel.

Die case had je overigens voor niks van me kunnen krijgen. Die ligt hier stof te happen.
Oeps, foutje. Je hebt een M9pro, daar past deze niet op.

Dus mocht er iemand verlegen zitten, alleen de verzendkosten is voldoende.

[ Voor 17% gewijzigd door starcopy op 04-10-2013 10:02 . Reden: meer links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzoppe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 17:17
Heb een paar avonden gezocht naar een bruikbare 10" tablet met 4:3 scherm. Aangezien al deze systemen net zoals de iPads door vaardige Chinese kinderhandjes worden gemaakt moet daar meer goeds te vinden zijn. Dat klopt: Mijn keus is op de Pipo M6 pro gevallen.

Ik wil per se een 4:3 scherm omdat ik de tablet voor leeswerk wil gebruiken en voor browsen. Het is mij onduidelijk waarom de concurrentie op het brievenbusformaat 16:9 of 16:10 blijft zitten. Dat kan nooit vanwege de HD video zijn want een echte HD film kijk je natuurlijk thuis op een grootbeeld scherm met goede audio en als je op Youtube video's selecteert dan zal je toch eerst door een browser met vele regels onder en boven het scherm heen moeten. Waarschijnlijk is dat 16:9 formaat ontstaan vanuit de mobiele markt. Ik denk dat het op den duur gaat verdwijnen en Apple ziet er blijkbaar ook geen heil in. Ik print ook nog steeds op A4 en niet op ductape of legal papierbreedte.

Na wat zoekwerk op NL sites blijkt wel hoe achter we hier lopen in tablet informatie. Behalve wat geronk over Apple en Nexus is het behoorlijk stil. Een voor mijn toepassing leuke Acer Iconia Tab A1 810 staat wel op Tweakers, maar komt niet voor als je naar specifieke typen tablets zoekt op de Tweaker site. De update naar de A1 811 (nog van voor de zomer) is helemaal nergens te vinden. Een betere startplek is de Duits/Oostenrijkse verzamelsite geizhals.at waarop je zeer gedetailleerd kunt aangeven wat voor soort tablet je zoekt. Zou bij Tweakers ook moeten kunnen. Dan ontdek je ineens allerlei soorten tablets waar men in NL nooit iets van hoort, zoals de Chinese Pipo en Onda’s. Een goede plek om te starten bij het kijken naar Chinese tablets is topchinatablets.com. Wellicht is deze niet geheel objectef maar dat geldt voor heel wat andere sites. Ik heb veel tests op deze site gevonden die voldoende informatie gaven om bepaalde types tablet te vermijden.

Zoals gezegd zocht ik een tablet voor browsen en e-books lezen op de bank thuis, maar ook als handige vervanger van mijn convertible tablet-laptop op reis. Deze laptop is heel goed (Lenovo X220 i5) en heeft een touch screen maar te onhandig voor op de sofa.
Bij die kleiner wordende tablet schermen is voor browsen de 4:3 ratio heel effectief. Ik heb even aan een e-book gedacht maar die zijn niet bruikbaar als je full-color week/maandbladen wilt lezen. Met de 4:3 ratio kom je op een 1024x768 of 2048x1536 scherm terecht in formaat 7.9 inch en 9.7 inch, oftewel iPad mini en normaal.
Logischerwijze zal het voor een processor een hele klus zijn om zo’n HD scherm aan te sturen, vandaar de grote problemen die tablets als bijvoorbeeld Archos 97 of Sweex Yarvik Xenta hebben. Die zijn te goedkoop (gebouwd) om serieus mee te kunnen doen.

Bij het kleine scherm kom je met een goedkope processor en ditto geheugen weg. Bij de grote schermen en resoluties kun je dat vergeten en ga je richting Quad en 2GB. De processoren (Allwinner A31 en Rockchip RK3188) hebben zo hun eigen voor- en nadelen. Uit diverse tests blijkt dat een goede Android versie belangrijker is voor de snelheid dan de processor. Je moet niet bang zijn om firmware updates te doen bij dit soort systemen, hoewel er toch al heel wat goed uit-de-doos te gebruiken zijn.
Veel Chinese tablets worstelen hiermee. In mijn opinie komt de Pipo M6 net als beste uit de bus, gevolgd door de Onda V972/V973.

De keuze tussen 7.9 en 9.7 inch was voor mij moeilijk. Uiteindelijk praten we maar over 4.5 centimeter diagonaal verschil. Het kleine mini formaat is duidelijk handzaam en licht en ook bij een 1024 scherm valt daar heel goed mee te werken. Gelukkig heb ik geen handtas dus bij mij gaf het sofabrowsen de doorslag. Dan is die 300 gram extra gewicht niet zo’n probleem.

Het gaat natuurlijk niet alleen om het scherm. Je wilt een fatsoenlijke mini-USB en HDMI interface hebben. Dat kun je bij de Google tablets vergeten. Bij de Apples ontbreekt het uitbreidingsslot. Da’s ook heel onhandig dus ook die hoort erop te zitten. Bluetooth is handig (extern toetsenbordje) maar voor mij niet essentieel. GPS is ook handig maar ik blijf op reis mijn mobiel voor routeplanning gebruiken dus geen ramp als dit er niet opzit. En zoals je weet vreet GPS zo je accu leeg. Grappig om te zien dat de laatste versie van de Pipo M6 beide functies heeft (al werken ze wellicht niet zo goed als op een mobieltje of Tomtom).

Accuduur moet toch wel minimaal 5 uur zijn. Na een paar uurtjes lezen of browsen mag hij van mij het stopcontact in. De 7.9” schermen redden dit wel maar de grote versies hebben hier moeite mee. Apple is hier, ook vanwege de volledig uitgebouwde kwaliteitscontrole bij hun Chinese toeleveranciers, heel goed in. Maar tot mijn verassing scoorde de Pipo hier best goed in (7 uur) en de Onda ook niet zo beroerd (het Franse merk Archos met hun Chinese tablets heeft dit nog lang niet voorelkaar).

GSM/3G is nuttig. Hoewel je voor het ‘browsen op de bank’ zoiets niet nodig hebt kun je er op reis zo’n spotgoedkoop SIM kaartje van een buitenlandse operator in te stoppen. Dat scheelt heel wat kosten onderweg want je wilt natuurlijk niet de hoofdprijs aan je NL mobiele leverancier betalen voor een paar honderd MB per week. Daar komt over een jaartje overigens een eind aan maar toch kan een GSM slot handig zijn.

Geheugen van 16 GB is wel het minimum. Kost tenslotte ook helemaal niets meer tegenwoordig. Ook daar hebben de laatste versies van Onda en Pipo voor gezorgd want voor een paar euro meer koop je een 32 GB versie.

Algemene look-and-feel is wat mij betreft niet zo belangrijk. Ik koop het ding om te gebruiken en niet als life-style. Er mag best plastic inzitten zolang het niet makkelijk beschadigt. Valt me dus weer erg mee dat de betere Chinese tablets een aluminium behuizing hebben.

Ik ben gecharmeerd van de Pipo M6 speakertjes die aan de voorkant van de tablet zitten. Heeft iemand goed over nagedacht. Speel maar eens video af op de iPhone/iPad. Dan moet je ongeveer je hand als klankbord gebruiken om nog een beetje te kunnen horen. De kwaliteit van deze prutsspeakertjes kan natuurlijk nooit goed zijn dus dat was voor mij geen selectiecriterium. Het komt niet in me op om zo’n tablet alleen voor audio te gebruiken als je vele GB in een audiospeler ter grootte van een dikke USB stick kunt stoppen.

Voordat ik op de Chinese leverancierssites terecht kwam had ik een voorkeurslijstje gemaakt:

1. Acer Iconia A1 811. Mini formaat maar goede beoordelingen (de A1 810) en met juiste interfaces en GPS voor rond de 180 euro. Als ze een 9.7” versie hiervan hadden had ik hem zeker gekocht.

2. Pipo M6 3G: 9.7 HD scherm met prima testresultaten en, zo lijkt het, probleemloos videogedrag op HD. Geen GPS maar wel Bluetooth dus eventueel kan er een remote aan als ik dat echt zou willen. Kost rond de 200 euro.

3. Onda V972/973: 9.7” tablet die ook redelijk goed gemaakt schijnt te zijn. Wat problemen met Android maar met reflashen kunnen die verholpen worden (normaal gebruik). Spec redelijk voor het HD scherm, maar geen beste levensduur batterij. Geen GPS of Bluetooth en wifi ook niet super, dus minder dan de Pipo. Prijs rond de 200 euro.

De rest (Archos, Yarvik e.d ) viel wegen kwaliteitsproblemen af.

Veel tablet tests vergelijken met Samsung Galaxy, Microsoft Surface, Google Nexus en Sony Xperia. Natuurlijk ook altijd met de iPad. Blijkbaar is het beeldformaat voor hen niet relevant en denken ze dat hun lezers allemaal een brievenbushorizon hebben. Heeft geen zin, net zoals het geen zin heeft om op te merken dat een Apple van 600 euro toch betere schermhelderheid heeft dan een Onda van 200 euro. Door gebruik te maken van sites als geizhals.at (er zijn vast nog veel betere) kun je uitzoeken wat het beste bij jou past. Het is leuk om te weten dat je toekomstige auto makkelijk 180 km/u haalt maar als je in de praktijk al blij bent als je niet in de file staat is dat niet relevant.
Voor gamers zijn dit soort tests wel belangrijk, maar je kunt in de komende jaren niet verwachten dat een tablet ook maar een beetje op het huidige niveau van een game PC met speciale videoprocessoren zal komen. Tot mijn verbazing blijven veel iPad gebruikers overigens in spelletjes van het niveau patience/solitaire steken.

Blijft nog over de bestelling:
Aangezien geen van mijn voorkeurssystemen hier te vinden zijn kun je hem net zo goed zelf in China bestellen.
Bij het nazoeken van de Chinese sites (via Aliexpress.com) bleek dat de Pipo inmiddels al een upgrade had gehad en nu als pro versie met 32GB, GPS en Bluetooth 4 in 9.7inch HD scherm voor de som van net 200 euro te koop bleek. En nog in “iPad” wit ook. Daar wil ik wel een gokje voor wagen.
Ben niet bang voor wat knutselwerk zoals reflashen van software of desnoods wat hardware verbouwingen, dat scheelt. Tenslotte kan ik voor de prijs van een iPad drie van deze Pipo’s kopen.
Over een weekje of twee komt Pipo langs en laat ik weten of het wat is. Als hij doet wat de vele reviews zeggen dan koop ik er ook eentje voor Mamaloe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MIjn M8pro slaat helemaal vast.

Reset knop tot 30 seconden ingedrukt gehouden. Niks.

Iemand nog een oplossing?

edit ; voeding erin helpt.
accu denkt helemaal leeg te zijn. Grappig, had hem net opgeladen.

[ Voor 29% gewijzigd door maartend op 06-10-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
[...]

Even hier op terugkomen; probeer eerst eens alleen Provision.apk te verwijderen en kijk of je dan ook meerdere users kunt aanmaken. Ik weet op dit moment namelijk niet zeker of die latere stappen ook nog nodig zijn na wat posts die ik onlangs heb gelezen.

Verder; heeft iemand raakvlakken met mijn situatie? (Pipo M9pro, RileyRom, meerdere users).
Ik ben namelijk eigenlijk niet zo tevreden met de software. Heb toch wel erg vaak dat ding even niet reageert of traag en wat lag. 50% van de tijd is er niets aan de hand en 50% is het gewoon nauwelijks bruikbaar.

Heb vermoeden dat het bij het flashen van de ROM iets is verkeerd gegaan (maar dat is me toen niet opgevallen) of dat het aan multi-user ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aangezien ik nogal lui ben wat tekst overtypen betreft, gooi ik hieronder het verhaal van de M8pro neer. Gezien de issue lijkt me het precies hetzelfde als jouw m9pro probleem. Dus ligt het eerder aan Android dan aan het Tablet. Maar waar het in het kort op neerkomt: Multi-user werkt niet. Althans zo lees ik het in onderstaand verhaal.

Quote:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

You need to remove (copy on sd for backup) the file /system/app/provision.apk

To do so, use for example ES explorer to mount the system partition as read write.

This file is only used when you activate the tablet at first time

-----------------------------------------------------------------------------------

This provision app is a real headache.

In order for certain things, like the stock launcher to work, it has to be there...

In order for other features to work right...like multi user...you have to remove it.

One thing I discovered yesterday on the M7 Pro is that when Pipo issues an OTA update, it won't install correctly...and will nag you every 30 minutes. I had to remove provision from that ROM to disable the OTA updates.

What I'm afraid of is that Pipo will quit posting firmware updates on their site, and only issue OTA updates. If that happens...how am I going to be able to update my ROMs? Any ideas?

If the OTA update feature starts giving you problems, just delete the provision.apk.

---------------------------------------------------------------------

I delete the provision.apk. The second user worked (home screen, app drawer works fine) but there is something wrong with the contrast of the screen. Inside the apps, the color of the screen is getting very white (i do not know how to explain better). You can barely see the letters etc. On the home screen and drawer, colors are ok.

First user (owner) everything works perfectly.

I guess we will never see fully functional Multi user, unless Pipo decide to include it in their stock ROM.

-----------------------------------------------------------------------------

I was afraid of that...sorry.

We will need to do some more testing on that one.

Right now, I'm trying to tackle OTA update problems on all of the Pipo tablets.

---------------------------------------------------------------------------------------------

I just finished uploading v2.0a!!!!!!

This version has an expanded ext4 system.img file for more room to make your own changes if you are ballsy enough to do so.

I added parameter files for 2, 4, 8 and 12gb user app space, this time.

For additional OpenVPN support, I added some working tun.ko, cifs.ko and md4.ko modules...at least I hope they work for you.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Piet91 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:52:
[...]

Verder; heeft iemand raakvlakken met mijn situatie? (Pipo M9pro, RileyRom, meerdere users).
Ik ben namelijk eigenlijk niet zo tevreden met de software. Heb toch wel erg vaak dat ding even niet reageert of traag en wat lag. 50% van de tijd is er niets aan de hand en 50% is het gewoon nauwelijks bruikbaar.

Heb vermoeden dat het bij het flashen van de ROM iets is verkeerd gegaan (maar dat is me toen niet opgevallen) of dat het aan multi-user ligt...
Ik herken dit wel ja. Ik heb een M9Pro Wifi met RileyRom 1.7 en multi-user geactiveerd. Multi-user werkt vlekkeloos, maar vind hem wel traag geworden. Veel lag tijdens browsen (zowel chrome als stock) en soms raak ik de home-background even kwijt (zwarte achtergrond dan). Maar op andere momenten gaat alles wel weer vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tijmus schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:55:
[...]

Ik herken dit wel ja. Ik heb een M9Pro Wifi met RileyRom 1.7 en multi-user geactiveerd. Multi-user werkt vlekkeloos, maar vind hem wel traag geworden. Veel lag tijdens browsen (zowel chrome als stock) en soms raak ik de home-background even kwijt (zwarte achtergrond dan). Maar op andere momenten gaat alles wel weer vlot.
Exact hetzelfde hier inderdaad. Ook zwarte achtergrond, browsen wat enorm traag gaat en in het geheel soms vrij traag.
En inderdaad op andere momenten allemaal heel vlot.

En @starcopy: Bedankt voor de informatie; ik kijk het nog even aan; wil multi-user eigelijk niet kwijt, want dat is toch wel een must op een tablet. Ga ook nog even op internet rondkijken hoe en wat.

EDIT: kan ook dit proberen. Heeft ook multi-window en multi-user maar ik lees 2 reacties van mensen die een M9pro hebben waar de wifi/bluetooth/3G niet werkt(e).

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 07-10-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 22:24
Pipo m9 pro dus geen aanrader?

Ik ben zowiezo geen fan van de rk3188 chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Over de M8pro kan ik alleen maar lovend zijn. Die werkt prima met die chipset. Zal het niet eerder zo kunnen zijn dat sommigen er te veel van verwachten en het vergelijken met tablets die 3of 4x duurder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Pashtun schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:52:
Pipo m9 pro dus geen aanrader?

Ik ben zowiezo geen fan van de rk3188 chipsets
Mwah, ik heb de Stock ROM maar een paar uur gebruikt ('s middags is tablet bezorgt; volgende dag RileyROM erop gezet) maar toen had ik niet echt last geloof ik.

Ik ga nu even met Titanium backup maken en ga dan eens kijken of ik er weer Stock op zet, Riley opnieuw of toch deze. Sowieso even multi-user laten voor wat het is. Wel een enorm minpunt dat dat niet werkt; dat is gewoon een pre namelijk.

Eerst maar backup maken en andere users verwijderen; kijken of dat helpt.

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 08-10-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nou, dat was een kort uitstapje naar deze ROM. Flashen lijkt nog wel te lukken maar kan tablet op geen enkele manier aankrijgen. (hoor wel wat geluid wat ik anders ook hoor bij het starten; camera focus denk ik).

RileyROM staat er weer op. Maar ga niets instellen. Wil toch die ROM proberen; kijken of de performance daarvan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb recent Pipo M8 Pro aangeschaft. Op de site van Pipo zelf vond ik volgende reseller (alleen Pipo tablets) www.pipomall.com . Tot hiertoe zeer positieve ervaring. Shipping vliegensvlug : < 1 week. Bij verandering van model (alleen wifi) onmiddellijke terugbetaling van verschil via Paypal. Bij vragen over instellingen nadien : antwoord in 24h. Bij vraag over accessoire welke ze niet in assortiment hebben doen ze moeite om dit te vinden en info toe te sturen. Conclusie : voor mij zeer positief en aan te bevelen. Apparaat zelf : ben geen expert; maar tot hiertoe lijkt het een zeer evenwichtig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Net deze ROM op de M9Pro gezet. Wilde gisteren niet maar nu wel (heb ook boot.img van Riley toegevoegd).

Allemaal leuk en aardig maar zowel wifi als bluetooth werkt niet. 3G dan weer wel (albeit traag).
Niet bruikbaar dus vooralsnog.

Moet denk ik maar weer over naar RileyRom. Kijken of dat wat nu wat bruikbaars blijft.

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 09-10-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
Piet91 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:12:
Net deze ROM op de M9Pro gezet. Wilde gisteren niet maar nu wel (heb ook boot.img van Riley toegevoegd).

Allemaal leuk en aardig maar zowel wifi als bluetooth werkt niet. 3G dan weer wel (albeit traag).
Niet bruikbaar dus vooralsnog.

Moet denk ik maar weer over naar RileyRom. Kijken of dat wat nu wat bruikbaars blijft.
Na het simpelweg verwijderen van de 2e gebruiker en restoren van de provisioning apk lijkt die van mij wel weer goed te werken (voor zover ik gezien heb nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tijmus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:28:
[...]

Na het simpelweg verwijderen van de 2e gebruiker en restoren van de provisioning apk lijkt die van mij wel weer goed te werken (voor zover ik gezien heb nog).
Heb je het dan niet over RileyROM?
Want de OMA ROM is nog volledig stock/kaal bij mij (en dus geen 2e gebruiker).
En met restoren van provision.apk bedoel je het weer terugzetten van dit bestand?

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 09-10-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
Piet91 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:32:
[...]

Heb je het dan niet over RileyROM?
Want de OMA ROM is nog volledig stock/kaal bij mij (en dus geen 2e gebruiker).
En met restoren van provision.apk bedoel je het weer terugzetten van dit bestand?
Rileyrom 1.7 ja. Uninstall en restore van provision.apk heb ik gedaan met Rom Toolbox. Geen flauw idee of provision.apk nog een rol speelt bij het traag worden van de tab, maar voor de zekerheid toch maar weer even teruggezet.
Doelde niet zozeer op die Rom, maar meer op het feit dat multi-user dus idd de boel lijkt te vertragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tijmus op 09-10-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tijmus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Rileyrom 1.7 ja. Uninstall en restore van provision.apk heb ik gedaan met Rom Toolbox. Geen flauw idee of provision.apk nog een rol speelt bij het traag worden van de tab, maar voor de zekerheid toch maar weer even teruggezet.
Doelde niet zozeer op die Rom, maar meer op het feit dat multi-user dus idd de boel lijkt te vertragen.
Ik had het dus over deze ROM. Een waarin bijv. multi-user standaard ingebakken zit.

Maar probleem bij die is dus dat Wifi én bluetooth niet werken. (Bluetooth geloof ik ook niet bij Riley).
Ik probeer nog even verschillende kernel.img bestanden en anders zet ik er wel weer Riley op.
Desnoods zonder multi-user maar dat is wel een flinke tegenvaller; want ik wil gewoon dat er op hebben want een tablet gebruik ik niet alleen.

EDIT: verschillende kernels geprobeerd. Waaronder die van de M9 (non-pro) nu; maar die boot zelfs niet in recovery.
Dus maar met staart tussen de poten terug naar Riley. Helaas.

Baal nu wel even flink.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 09-10-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Vandaag binnen gekregen, getest, en bevalt goed. Laad sneller op en wordt niet warm. Scheelt toch wel dat deze met 3A laadt.

Hij past in elk geval goed in mijn M8pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
ondertussen voor mijn M9pro deze ontvangen ,jammer 2A out maar werkt toch goed
http://dx.com/p/universal...12-24v-110cm-cable-156670
zwaardere ben ik nog niet tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zie de post boven je. Als de plug 2.5mm dik is dan past het prima. En volgens mij is hij dat. 2A is eigenlijk te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:26:
Vandaag binnen gekregen, getest, en bevalt goed. Laad sneller op en wordt niet warm. Scheelt toch wel dat deze met 3A laadt.

Hij past in elk geval goed in mijn M8pro.
En wederom help je me.
Thnx

BTW, met de stock lader heb ik issues met het touchscreen als hij aan de lader ligt. Is dat met deze ook zo?

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 10-10-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
starcopy schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:35:
Zie de post boven je. Als de plug 2.5mm dik is dan past het prima. En volgens mij is hij dat. 2A is eigenlijk te zwak.
Ja maar ik spreek wel over oplader voor in de auto,en daarvoor ben ik nog geen zwaardere tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
stropje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 04:42:
[...]

Ja maar ik spreek wel over oplader voor in de auto,en daarvoor ben ik nog geen zwaardere tegen gekomen
heb even gezocht en hier gevonden

http://www.ebay.com.au/itm/Universal-2-5mm-x-0-7mm-Power-Adapter-Car-Charger-5V-3A-for-Android-Tablet-PC-/271230130316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
bedankt Agaam ik heb hem al besteld
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste