Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
darthaxx schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:02:
[...]

U heeft helemaal gelijk. Ik had eerst 370 pagina's moeten doornemen, voordat ik met zo een vraag kom 8)7
Tja, luiheid is ook een deugd. Wel eens van de zoekfunctie gehoord? Maar ik weet het, altijd makkelijker om een ander het werk te laten doen. :+

Het is nu wel duidelijk, nu weer ontopic

[ Voor 6% gewijzigd door The Wizard op 02-12-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:13
Vanaf zaterdag bij de Aldi voor 199 euro en 3 jaar garantie:
http://www.aldi.medion.com/md98992/nl/

Is er een Chinese tablet met ongeveer dezelfde specs voor minder geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:38
Deezers schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:27:
Vanaf zaterdag bij de Aldi voor 199 euro en 3 jaar garantie:
http://www.aldi.medion.com/md98992/nl/

Is er een Chinese tablet met ongeveer dezelfde specs voor minder geld?
http://www.pandawill.com/...2gb-16gb-grey-p95792.html

Maar de lifetab is wel een erg goede tablet als ik het zo zie, misschien dat ik die ook wel ga halen...... :9~

[ Voor 21% gewijzigd door Kapot op 02-12-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Gisteren op het postkantoor de nieuwe tablet voor mijn neefjes opgehaald
http://www.aliexpress.com...tal-shell/1879853108.html
Voor de een prijs van 72 euro een strak ding dacht ik. Het blijkt volgens de settings en de achterkant een Yarvik Xenta 9,2 200 te zijn.
Met een Antutu score van iets meer dan 17.000 twee keer zo snel als mijn HTC One S.
Er zitten geen chinese apps op en wel Google Play. Asphalt 8 draait goed, duurt iets langer om te laden dan mijn Cube 9X, maar dat is niet vreemd.

Ik hoop dat mijn neefjes het cadeau van de Sint ;) heel kunnen houden. Mijn Eken A90 met dezelfde behuizing en Aoson M11 met hetzelfde binnenwerk doen het nog steeds. Als wordt de A90 wel wat traag bij opstarten van apps vergeleken met de nieuwe tablets.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
ovaal schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:44:
Gisteren op het postkantoor de nieuwe tablet voor mijn neefjes opgehaald
http://www.aliexpress.com...tal-shell/1879853108.html
Voor de een prijs van 72 euro een strak ding dacht ik. Het blijkt volgens de settings en de achterkant een
Is het wat ?
Ik zoek ook nog zo iets gewoon dingetje er bij. maar ik denk ook dat de 2gb tablets de komende periode ook wel goedkoper worden. er is zo veel keus bij ali ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06
Ik heb een Zipato tablet een half jaar terug gekocht om aan de muur te hangen alleen de manier hoe hun verwachten dat je em 'in' de muur hangt is bijna onmogelijk in NL (op ooghoogte heb ik nergens een doos in de muur vrij of beschikbaar), en dus was ik nu aan het kijken voor een wallmount oplossing om een op ooghoogte tegen de muur te hangen bijv in de gang zodat je eenvoudig met bijv de Fibaro app lampen aan en uit kan doen etc. Heeft iemand enig idee welke wall mount ik het beste kan gebruiken? Heb al enorm liggen speuren op google en hier maar niks wat nu goed werkt volgens mij? Thx!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, ik wil graag een nieuwe 8" tablet voor mijn vriendin kopen. Zij heeft haar Teclast P88HD 2 jaar met veel tevredenheid gebruikt, maar hij is gevallen en er zitten barsten in het scherm.

Zij gebruikt de tablet alleen voor browsen, (simpele) spelletjes en om boeken te lezen in bed. De P88 voldeed prima hiervoor.

Nu wil ik een nieuwe 8" tablet kopen, en heb de Cube U27GT op het oog. Iemand ervaring hiermee? Alternatieven zijn allemaal een stuk duurder (ik kan de CubeU27GT bij BG voor $83!!!! kopen).

Leuk kerstcadeautje of heeft iemand nog een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen antwoord nog, maar ik ga er voor over 20 minuten bij Pandywill in de happy hour voor $79,99 met wat geluk... En besteld voor $79,99

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:34
Heb op zondag 23 november een Cube U65GT (aka Cube Talk 9x) gekocht op AliExpress. Op vrijdag 5 december werd ie door Sinterklaas DHL aan de deur bezorgd. Ik heb nog het langste op de Chinese douane moeten wachten. Toen het eenmaal aan DHL was overgedragen was het binnen 3 dagen van Hongkong tot aan mijn huis. Voordat DHL het had werkte de tracking info van het pakket ook niet, en bleef ik in het ongewisse over de status van de tablet.

Ik vind de Cube U65GT een mooi tablet. Hij is lekker compact, heeft een mooi scherm, en is lekker snel. Maar het is mijn eerste tablet, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Met het beschermhoesje dat ik er bij heb gekocht gaat het scherm automagisch aan en uit als je het hoesje open en dicht doet. Handig! :*) Hij is misschien een beetje zwaar, maar de tablet heeft dan ook een grotere batterijcapaciteit dan de meeste anderen. Het gewicht neem ik dus maar voor lief, en stoort me verder ook niet.

Heb het ding meteen geroot door de ROM te flashen. Daarmee was meteen ook alle Chinese meuk er van af. Daarna zat ik nog even te hannessen om multi-user aan de praat te krijgen. Mijn vriendin wil er ook gebruik van maken, maar die heeft (uiteraard) haar eigen contact personen etc. Dus het leek me handig om dat uit elkaar te kunnen houden. Xposed Framerwork en GravityBox geinstalleerd en nu werkt het.

Moest helaas wel douanekosten aan de deur betalen. Jammer, maar dan nog vind ik het veel tablet voor weinig geld. Heb geen spijt van mijn aankoop. :)

[ Voor 23% gewijzigd door slow whoop op 11-12-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Vanmiddag komt dan EINDELIJK mijn Colorfly E708 Q1 van Banggood binnen _/-\o_ . Op 25 oktober besteld :/

Edit: En binnen :) Gelijk maar ff updaten naar de nieuwste ROM zodat ik 4.4.2 heb ipv 4.2.2 :) Ook ff rooten
Omdat de ROM downloaden erggggg traag gaat via de Chinese site heb ik hem ff op m'n Google Drive gegooid.

Mirrors:
E708 Q1_SV4.08_CQL_20140514.rar
MD5: 9888ae9100beb19fb528c680abcd1f03

Tooltje om de ROM te installeren: PhoenixUSBPro.rar
En tooltje om te rooten: VRoot_1.7.3.4388_Setup.exe (in een .zip)

[ Voor 108% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:30
Hey, ik twijfel over een U65GT maar ik ben opzoek naar een toetsenbord ervoor alleen vind ze allemaal zo lelijk.
http://www.aliexpress.com...hone-Call/1907392441.html

Behalve de http://www.logitech.com/e...oard-folio-galaxy-tab4-10 Logitech, maar de vraag is of die gaat passen...

Of weten jullie misschien een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm iemand nog een tooltje om de Colorfly E708 Q1 mee te rooten? Die VRoot begrijp ik echt de ballen van omdat het allemaal in het Chinees is :/

Edit: Met 'RootGenius' uit deze post: FitzChevalric. in "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets" is het gelukt.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2014 19:12 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ainol : Kapot binnen een jaar na aanschaf.
Cube U30GT2 : Kapot binnen een jaar na aanschaf.
Pipo M8 pro : Kapot binnen anderhalf jaar na aanschaf.

Ik ben een zuinige gebruiker, tablets hebben nooit gebruikerssporen. Er wordt niet mee gegooid en ze staan maximaal 1,5 uur per dag aan voor browsen en media kijken.

Ik begrijp dat iets wat je voor weinig koopt, misschien eerder kapot gaat dan een high-end top merk. Maar ik kom nu op het punt dat ik toch overweeg om voor mijn 4e tablet toch wat dieper in de buidel te tasten voor een wat Westerser merk, zodat ook de garantie wat beter is.

Sowieso ben ik ooit aan Chinatabs begonnen omdat ik niet wist of ik echt een intensieve tabletgebruiker zou worden. Nu blijkt dat het toch een handige gadget is, is dat argument in ieder geval niet meer aanwezig om op de budget tour te gaan.

Hebben jullie ook zo'n slechte ervaringen qua levensduur met Chinatabs?

• slow whoop
@Hoppa!: Ik heb mijn Cube U65GT pas een week, dus ik kan nog niets zeggen over de levensduur. Maar wat ging er precies kapot aan jouw tablets?

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Hoppa! schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:50:
Ainol : Kapot binnen een jaar na aanschaf.
Cube U30GT2 : Kapot binnen een jaar na aanschaf.
Pipo M8 pro : Kapot binnen anderhalf jaar na aanschaf.
Ik heb zelf 3 tablets gehad waaronder:
1. Ramos: hangslot in mijn tas ging tegen de digitizer aan welke brak, eigen schuld
2. Ainol: verkocht na 8 maanden zonder problemen
3. Pipo: nu 2 jaar in gebruik, doordat ik hem zelf heb geopend werkt de microSD kaarthouder niet meer goed (blijft niet zitten) en er zit wel iets een klein beetje los.
Verder geen problemen. Dus of je hebt echt enorme pech of je doet iets wat toch niet helemaal hoort. Heb overigens mijn tablets vaak mee naar de uni, heb zelfs 5 weken door Vietnam gereisd met de Pipo in mijn backpack.
Ben inderdaad wel benieuwd wat er kapot is.

• Hoppa!
slow whoop schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:33:
@Hoppa!: Ik heb mijn Cube U65GT pas een week, dus ik kan nog niets zeggen over de levensduur. Maar wat ging er precies kapot aan jouw tablets?
Ainol: Spontaan faal van de backlight.

Cube: was sowieso al matig qua Wifi, maar na een jaar faalde dat volledig en liep de firmware steeds vast. Gruwelijk traag en steeds vastlopers. Ook na flashen geen verbetering, waarschijnlijk gewoon een fout op de SOC.

Pipo: Gaat gewoon niet meer aan.

Drie totaal verschillende problemen, bij apparaten die op een keurige manier werden gebruikt. Het zal wel domme pech zijn, maar typisch is het wel. Even nagezocht, de Pipo heb ik nu een jaar en 10 dagen. Dus als Banggood al iets met garantie had willen doen, dan is hij er nu buiten. Toch maar een mailtje gestuurd en hopen op coulance (fat chance...).

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Bij Kruidvat is nu de Cherry Mobility M-743 nu slechts 39,99,-

https://www.kruidvat.nl/c...3-7-inch-tablet/p/2996155

Leuk om spelletjes op te spelen. Voor echt serieus internet gebruik is hij wel wat minder.

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:15

RobertowNL

For your gear!

oheng schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:27:
Bij Kruidvat is nu de Cherry Mobility M-743 nu slechts 39,99,-

https://www.kruidvat.nl/c...3-7-inch-tablet/p/2996155

Leuk om spelletjes op te spelen. Voor echt serieus internet gebruik is hij wel wat minder.
Zelfs daar adverteren ze nog weer met Cortex a9 Family :X (ipv cortex A5)
Gelukkig neemt iedereen elkaars specs maar gewoon klakeloos over :F

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ja, het is de Actions ATM7029 Cortex A5 quad core SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:36:
Ik denk dat ik de Colorfly E708 Q1 maar ga bestellen om voor domotica toepassingen aan de muur te hangen, en om onderweg beetje te internetten.

Voor $71,99 / €59 euro lijkt het me een heel mooi ding. En ook behoorlijk populair volgens mij.

Of zijn er <70 euro betere modellen aan te raden?

En maar besteld, straks is de aanbieding misschien weer verlopen

Uiteindelijk €55,47 betaald bij het afrekenen met PayPal. Heb couponcode 'newbg' nog gebruikt, ging er nog 2/3 euro vanaf.
Enig idee hoe je dat ding aan de muur gaat hangen? :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hij komt bovenop m'n thermostaat (Remeha iSense) te staan. Daar staat een kast vlak naast, waar ik het opladersnoer achter kan wegwerken.

Anders zou je hem ook gewoon op 2 schroefduimen kunnen zetten die je in de muur draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Mijn vader heeft recentelijk voor mijn moeder haar eerste tablet gekocht via computertotaal geloof ik. (Ze kan sinds een paar maanden whatsappen/smsen en heeft dus een smartphone, maar tablet leek haar zo langzamerhand ook wel fijn voor recepten reclamefolders etc.)

De tablet die hij gekocht heeft is de ECS Intel TM75A, ziet er uit als prima stevige tablet zonder al te veel poespas qua schil en lekker veel aansluitingen.

Toen ik er dus even naar keek stond er android 4.0.4 op inmiddels alweer een dinosauriër als het gaat om android versies. Wat resulteert in het niet werken van onder andere de apps reclamefolders en spotta, waar hij toch voor gebruikt moet worden.
Updates lijken niet te vinden evenals bijster veel info over de tablet.
Als Tweaker dacht ik natuurlijk och die Rooten we even en knallen er Cyanogenmod o.i.d met een hogere android versie op. Dit lijkt echter ook niet te vinden.

Heeft er iemand ervaring met deze tablet of weet van een vergelijkbare tablet onder andere naam zodat ik in ieder geval de android versie kan updaten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
Rubman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:52:Heeft er iemand ervaring met deze tablet of weet van een vergelijkbare tablet onder andere naam zodat ik in ieder geval de android versie kan updaten.
Rooten kan met Cyda Impactor. De kans dat je een clone vindt met een nieuwere ROM acht ik zeer gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

mtr33 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:20:
[...]

Rooten kan met Cyda Impactor. De kans dat je een clone vindt met een nieuwere ROM acht ik zeer gering.
Tsja Rooten zonder dat er een rom is met een nieuwere android versie heeft natuurlijk weinig nut voor mijn moedertje.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zojuist een Colorfly G718 besteld als vervanger van mijn Colorfly E708 en HTC Desire Z. Nu even afwachten welke specs dat ding nu daadwerkelijk heeft, aangezien geen enkele webshop hetzelfde aangeeft :P

Mocht er overigens iemand zijn die een Colorfly E708 heeft met een gebroken touchscreen, ik heb hier nog een vervanger liggen. Je moet dan wel de variant hebben met de Ilitek 2139, mijn E708 heeft origineel een Ilitek 21138 en werkt dus niet met de vervanger...

Verwijderd

Onda V989 vandaag binnen gekregen. Hij is direct in bezit genomen door mijn vrouw.. :) Ze mag hoor... :P
Eerste indruk is positief. Kitkat draait zeer soepel. Het beeldscherm is ERG mooi en scherp.
Playstore is gewoon beschikbaar (na instellen van google account)

Ik ga nog even kijken naar de multi account functie zodra hij 'vrij' is.. :+

Hier een howto om de Onda V989 onderhanden te nemen:
- firmware upgrade
- rooten
- multi user activeren
http://dp.nonoo.hu/onda-v989-hacking/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16
Welke chinese tablet moet ik hebben voor minimaal HD native, ips, Android, en ong.. uhm 7" a 8"
Heb onder de Onda's lopen zoeken, maar bomen bos etc..
Kerstkado voor de vrouw, dus als iemand wat weet?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Bad Brains schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:20:
Welke chinese tablet moet ik hebben voor minimaal HD native, ips, Android, en ong.. uhm 7" a 8"
Heb onder de Onda's lopen zoeken, maar bomen bos etc..
Kerstkado voor de vrouw, dus als iemand wat weet?
Verzenden uit China duurt zo een week of 2, soms zelfs langer dus daar ben je een beetje laat mee :p.
En wat is je budget?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Remcom00 schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:31:
[...]

Verzenden uit China duurt zo een week of 2, soms zelfs langer dus daar ben je een beetje laat mee :p.
En wat is je budget?
Heb 65 dagen gewacht op mijn Earson BT speaker dus daar kan ik mee leven.
budget, any, maar dan wel iig 2x de prijs minder dan een vergelijkend "A" merk.

Heb zelf een Nexus 7 2013 (HD) uit de states mee geneomen, zoiets maar dan goedkoper.
Die Onda's zien er gelikt uit, maar ik vindt er geen met IPS en minimaal 1080p. (tinydeal, aliexpr, banggd. etc)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Bad Brains schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:37:
[...]

Heb 65 dagen gewacht op mijn Earson BT speaker dus daar kan ik mee leven.
budget, any, maar dan wel iig 2x de prijs minder dan een vergelijkend "A" merk.

Heb zelf een Nexus 7 2013 (HD) uit de states mee geneomen, zoiets maar dan goedkoper.
Die Onda's zien er gelikt uit, maar ik vindt er geen met IPS en minimaal 1080p. (tinydeal, aliexpr, banggd. etc)
Heb zelf een Pipo P4, is ook een vrij populaire tablet.
Enorm stevig (al een paar keergoed laten tyfen :+), heel rap, in een uur of 2 helemaal opgeladen met de speciale lader, prima batterijduur (heb de 3 dagen al gehaald met redlijk wat gebruik), mooi scherm (Samsung PLS), en best of all lekker goedkoop :D.
Ik zou m bij Banggood bestellen, niet de goedkoopste maar wel de beste service.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Remcom00 schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:42:
[...]

Heb zelf een Pipo P4, is ook een vrij populaire tablet.
Heb altijd goeie ervaringen met Pipo.
ook met Mammaloe..
Ik ga effe kieken, thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Bad Brains schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:44:
[...]

Heb altijd goeie ervaringen met Pipo.
ook met Mammaloe..
Ik ga effe kieken, thanx.
Mocht je er nog 1 voor de kerst willen hebben, dm me ff. Vanwege een resend en Urumqi, is vandaag P4 nr2 ook binnengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
starcopy schreef op zondag 21 december 2014 @ 03:53:
[...]

Mocht je er nog 1 voor de kerst willen hebben, dm me ff. Vanwege een resend en Urumqi, is vandaag P4 nr2 ook binnengekomen. :)
En bij wie van Tinydeal, Banggood, etc moet ik dan betalen?
Anders noemen ze dat toch heling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Bad Brains schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:20:
[...]

En bij wie van Tinydeal, Banggood, etc moet ik dan betalen?
Anders noemen ze dat toch heling.
Nope. Ding komt van BG, en ik wacht op dit moment op een reactie van ze. Uiteindelijk wordt dat dan ook eerst naar de koper gestuurd, en zullen er 2 mogelijkheden zijn. Of ik betaal het via paypal, of jij betaald hem Via Paypal.

Enige voordeel wat je kunt hebben is dat het ding met wat extra korting verkocht wordt. Maar dat bepaal ik niet.

Hoe dan ook, er zal duidelijk bewijs zijn dat er netjes voor betaald is. Ik schreef het al eens in een ander topic. Ook al kun je inderdaad doen dat je het nooit gekregen hebt, dat maakt me in mijn ogen een dief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
starcopy schreef op maandag 22 december 2014 @ 00:24:
Ook al kun je inderdaad doen dat je het nooit gekregen hebt, dat maakt me in mijn ogen een dief.
Goed om te weten, om welke gaat het exact?
Geloof dat ze nu weer geen tablet wil, maar dat zijn vrouwen voor je.
Als het een leuk ding is neem ik hem mss wel voor "erbij"

Deze?

[ Voor 13% gewijzigd door Bad Brains op 22-12-2014 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Bad Brains schreef op maandag 22 december 2014 @ 06:13:
[...]

Goed om te weten, om welke gaat het exact?
Geloof dat ze nu weer geen tablet wil, maar dat zijn vrouwen voor je.
Als het een leuk ding is neem ik hem mss wel voor "erbij"

Deze?
Die is het. Inmiddels een eerste reactie van BG gehad, volgens mij denken ze dat ik gek ben, moet echt bevestigen dat ik hem 2x ontvangen heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:06
Hallo,

Ik wil graag een androidtabletje voor erbij.

Nu heeft kruidvat voor 40 euro tabletjes. Welke van de drie is aan te raden? Cherry m743 de pc677 of de 738. De processor van de 743 is het beste volgens mij, maar is dit ook de beste tablet?

https://www.kruidvat.nl/t...ze=20&sort=price-desc

Iemand ervaring of is het sowieso weggegooid geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M743 draait Android 4.2, en de andere 2 zelfs 4.1 en 4.0

Naar mijn mening weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook een Pipo tablet bij banggood te bestellen.

Welke verzend methode raden jullie aan? De gratis verzending? En moet ik nog rekenen op invoer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:59

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ik heb goede ervaringen met de gratis verzendmethode. Twee maal via swiss post een tablet ontvangen na zo'n twee weken. Ook geen extra kosten gehad.
Maar altijd rekening houden met inklarings- en invoer kosten. Dan kan het alleen maar meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Iemand ervaring met de Galaz A1, tegra 4 tablet?

www.aliexpress.com/item/f...ndriod-4/32256187236.html

Ziet er niet echt bijzonder uit, maar wel leuke specs voor die prijs.

Hier een review:

forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2781594

[ Voor 13% gewijzigd door Hoppa! op 22-12-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Ik heb zojuist mijn Cube Talk 9x van een nieuwe update voorzien en dat ging verrassend goed. Jammer genoeg nog geen Lollipop, maar weer een kleine verbetering wat betreft snelheid en nu ook Gestures.
Oook de installatie ging er soepel, gewoon update bestandje op de root van de SD en vanuit de settings updaten. Geen apps en instellingen weg, alles staat er nog!

Ik blijf er tevreden met mijn Cube! oOo

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Hallo,

Heeft iemand ervaring met deze tablet...

http://store.bqreaders.com/pt/aquaris-e10

Of weet iemand welk merk er achter zit? Kan hem op tweakers niet vinden

Lijkt me een goede koop voor 259 euro of vergis ik me?

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Joel22 schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:27:
Hallo,

Ik wil graag een androidtabletje voor erbij.

Nu heeft kruidvat voor 40 euro tabletjes. Welke van de drie is aan te raden? Cherry m743 de pc677 of de 738. De processor van de 743 is het beste volgens mij, maar is dit ook de beste tablet?

https://www.kruidvat.nl/t...ze=20&sort=price-desc

Iemand ervaring of is het sowieso weggegooid geld?
Ik heb de m743, helaas met een Wifi probleem. Dat heb ik 'redelijk' kunnen oplossen met een Nintendo DS wifi antenne, maar soms gooit hij toch het thuis Wifi netwerk (en de TV) plat :X

Ik gebruik 'm voor het lezen van boeken. Daarvoor is het prima voor 40 tientjes. Doe je meer (gamen/browsen/iets anders dan lezen), investeer dan in het niveau van een Cube of Pipo. Scheelt je heel_veel ergenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Kewl_one schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:42:
Hallo,

Heeft iemand ervaring met deze tablet...

http://store.bqreaders.com/pt/aquaris-e10

Of weet iemand welk merk er achter zit? Kan hem op tweakers niet vinden

Lijkt me een goede koop voor 259 euro of vergis ik me?
Je vergist je. De soc is een mediatek quadcore cortex A7. Je kunt voor dat geld nog bijna beter een Samsung tab 2 of 3 kopen.....

Hij is, zeker vergeleken met het Chinaspul echt heel duur voor wat je krijgt. Koop dan gewoon bij Bol.com de Kobo arc HD10 voor €150,-. Die is op elk vlak 3x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:06
Bedankt Khildin en Wekkel! Ik durfde het toch niet aan. Ik heb een ipad mini 1 op de kop getikt voor een klein prijsje. Bedankt voor jullie reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ik stoor me aan het complete gebrek aan goede 10.1 inch tablets uit China op dit moment. Zeker als je ook nog iets met een redelijke resolutie wil. Het is allemaal 9.7 inch. Nu snap ik best dat men dat in China een fijne afmeting vindt omdat het dat hele 'iPad'-gevoel geeft, maar voor mediaconsumenten (films, series) is het gewoon een ongelooflijk zaad-formaat. Je bent je halve scherm kwijt door die domme aspectratio.

Eigenlijk is het alleen Pipo die nog wat probeert, maar ik wil eigenlijk weer eens wat anders. En als je dan wat zoekt met een laatste generatie processor, dan kun je blijven zoeken. Zie ik wat over het hoofd? Of wordt het dan toch de Kobo Arc HD10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:59

Daytona

Autoracen is voor watjes

Hoppa! schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:23:
Ik stoor me aan het complete gebrek aan goede 10.1 inch tablets uit China op dit moment. Zeker als je ook nog iets met een redelijke resolutie wil. Het is allemaal 9.7 inch. Nu snap ik best dat men dat in China een fijne afmeting vindt omdat het dat hele 'iPad'-gevoel geeft, maar voor mediaconsumenten (films, series) is het gewoon een ongelooflijk zaad-formaat. Je bent je halve scherm kwijt door die domme aspectratio.

Eigenlijk is het alleen Pipo die nog wat probeert, maar ik wil eigenlijk weer eens wat anders. En als je dan wat zoekt met een laatste generatie processor, dan kun je blijven zoeken. Zie ik wat over het hoofd? Of wordt het dan toch de Kobo Arc HD10?
Ik had een paar maanden geleden hetzelfde probleem. Ben uiteindelijk voor een Pipo p9 gegaan. Geen spijt van; vlotte SoC, prima accuduur, en mijn voorkeurs resolutie. En paar front facing speakers had het helemaal afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Er zijn toch zat tablets van 10.1 inch met 1920*1200 pixels?
Zie er genoeg bij de webshops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
krissie100 schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:56:
Er zijn toch zat tablets van 10.1 inch met 1920*1200 pixels?
Zie er genoeg bij de webshops
Brandless ja. Of er zit maximaal een quadcore cortex A7 is. Een enkele keer een RK3188. Hoe dan ook, allemaal vorige generatie soc.

Met de RK3288 of laatste Amlogic zijn ze er niet.

Het enige wat er nog veelbelovend uitziet is de Teclast X10HD, maar die is nog erg duur en vrijwel nergens te krijgen.

Pipo P9 is eigenlijk de enige optie, maar ik ben niet zo heel tevreden over mijn huidige Pipo, dus wilde een ander merk proberen dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Zal zo ff zoeken dan ;)

Ik neem mijn woorden terug :)
op een één of andere manier inderdaad weinig android 10.1 met goed scherm, maar wel aardig wat Windows 10.1 inch...

[ Voor 76% gewijzigd door krissie100 op 28-12-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Na een in februari aangeschafte Colorfly Q1, waar m'n vrouw erg tevreden over is, ben ik van plan een Q1 of Q2 voor mijn zoontje aan te schaffen. Ik heb niet het idee dat er voor dit geld, 60 euro, iets vergelijkbaars te vinden is.
Ik heb gezocht naar een 7" of 8" tablet van max 300 gram, niet te dik met een HD-resolutie en minimaal 1GB RAM, maar kom er niet echt uit. Cube heeft wel leuke 8" tablets, maar bv. de U27GT weegt 360 gram en is vrij dik. Aangezien batterijduur niet erg belangrijk is, hebben we liever een dunne en vooral lichte tablet dan één met lange(re) batterijduur. (powerbanks ftw! :P)
Misschien heeft hier nog iemand tips? :)

En te laat :P
Met een coupon van 5 dollar die ik vond, heb ik hem nu voor 54 euro (incl. paypalcommissie) besteld bij Lightinthebox. Wordt verzonden vanuit het VK, zeggen ze, dus als het goed is geen invoergedoe ook nog. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-12-2014 19:30 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
@Hoppa, Bedankt voor je antwoord en info!
Ik had die BQ tablet hier (in Portugal) bij de Toyota dealer een relatief zware app (van toyota zelf) probleemloos zien draaien, gecombineerd met, naar ze claimen, een Octa core en een zware batterij dacht ik dat het een goede koop was...

Maar wachten tot ik weer eens in NL ben...

Blijf het topic volgen want zoek ook een goede 10 of meer inch tablet als reis compagnon met media en mail mogelijkheden en e-reader etc..

Oeps zie net dat die Kobo een ingebouwde Kobo app heeft... Kan je daar ook omheen werken? M.a.w. kan ik gewoon coolreader gebruiken op die Kobo?

[ Voor 13% gewijzigd door Kewl_one op 28-12-2014 19:06 . Reden: Gevorderd inzicht.. ]

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Kewl_one schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:55:
@Hoppa, Bedankt voor je antwoord en info!
Ik had die BQ tablet hier (in Portugal) bij de Toyota dealer een relatief zware app (van toyota zelf) probleemloos zien draaien, gecombineerd met, naar ze claimen, een Octa core en een zware batterij dacht ik dat het een goede koop was...

Maar wachten tot ik weer eens in NL ben...

Blijf het topic volgen want zoek ook een goede 10 of meer inch tablet als reis compagnon met media en mail mogelijkheden en e-reader etc..

Oeps zie net dat die Kobo een ingebouwde Kobo app heeft... Kan je daar ook omheen werken? M.a.w. kan ik gewoon coolreader gebruiken op die Kobo?
Ja, dat kan. Hij is sowieso te rooten, zodat je die Kobo-rommel kunt verwijderen. En anders kun je gewoon een eigen app als voorkeur instellen.

Overigens, de Kobo is zeker geen perfecte tablet, was meer een voorbeeld. Maar als je hem als ereader wilt gebruiken kun je eigenlijk geen betere 10inch tablet kopen. Vooral die extreme resolutie is dan perfect.

En zeker voor de huidige Bol prijs kun je er geen buil aan vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoppa! op 28-12-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
ovaal schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:29:
Ik heb zojuist mijn Cube Talk 9x van een nieuwe update voorzien en dat ging verrassend goed. Jammer genoeg nog geen Lollipop, maar weer een kleine verbetering wat betreft snelheid en nu ook Gestures.
Oook de installatie ging er soepel, gewoon update bestandje op de root van de SD en vanuit de settings updaten. Geen apps en instellingen weg, alles staat er nog!

Ik blijf er tevreden met mijn Cube! oOo
Welke update/ROM heb je dan nu? Ik heb mijn Cube Talk 9x geflashed met de Cube's V 1.8 versie van 900supersport. Werkt prima, maar is Android 4.4.2. Ik wacht eigenlijk nog op een Android 4.4.4 versie, of inderdaad Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

slow whoop schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:15:
[...]

Welke update/ROM heb je dan nu? Ik heb mijn Cube Talk 9x geflashed met de Cube's V 1.8 versie van 900supersport. Werkt prima, maar is Android 4.4.2. Ik wacht eigenlijk nog op een Android 4.4.4 versie, of inderdaad Lollipop.
Het is "U65GT_V2.0_update_aatt_20141215". Deze heb ik met een link van Freaktab gehaald en werk goed. Er is een extra optie met gestures, verder gewoon goed stabiel. Volgens mij is deze ook 4.4.2. Lollipop blijft hopen :P

[ Voor 8% gewijzigd door ovaal op 30-12-2014 12:49 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik heb de gok gewaagd en een Cube Talk9x besteld bij banggood. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij het in gebruik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@djmartyn. Nee, niet echt. Hij doet het out of the box. Als je hem wilt rooten zou ik dat meteen bij eerste gebruik doen. Dus meteen een custom ROM flashen.
Alvast veel plezier met je nieuwe aankoop!

@ovaal. Ik heb je rom gedownload, maar nog niet geprobeerd. Merk dat ik een beetje huiverig ben om dingen stuk te maken. Misschien probeer ik hem nog als ik in een wat moedigere bui ben. :)
Heb jij hem geinstalleerd vanuit de recovery? En wat heb je dan van te voren gewist? Alleen cache en dalvik cache, of ook nog andere dingen?

[ Voor 45% gewijzigd door slow whoop op 30-12-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

slow whoop schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:54:
@djmartyn. Nee, niet echt. Hij doet het out of the box. Als je hem wilt rooten zou ik dat meteen bij eerste gebruik doen. Dus meteen een custom ROM flashen.

@ovaal. Ik heb je rom gedownload, maar nog niet geprobeerd. Merk dat ik een beetje huiverig ben om dingen stuk te maken. Misschien probeer ik hem nog als ik in een wat moedigere bui ben. :)
Heb jij hem geinstalleerd vanuit de recovery? En wat heb je dan van te voren gewist? Alleen cache en dalvik cache, of ook nog andere dingen?
@slow whoop
Ik heb gewoon de update hernaamd naar "update.zip" en in de root van het interne geheugen gezet. Vervolgens via de instellingen/over tablet/update geïnstalleerd. Dat ging allemaal vanzelf. Let wel op het type (16Gb only) en het serienummer. Als de cube van voor augustus is kan je 'm niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@ovaal: 16GB only? Oeps. Goed dat je het zegt. Ik heb de 32GB versie. Laat ik het dan toch maar niet proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Vandaag toch maar de dual boot variant van de Teclast X98 besteld. Waarschijnlijk ga ik hem vooral op Windows gebruiken, maar de mogelijkheid om ook Android te draaien is toch wel erg mooi.

Via Banggood besteld voor € 170,- inclusief shipping. Ik vraag me heel erg af of ik zal kunnen wennen aan de 4:3 aspect ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
slow whoop schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:54:
Welke rom kan ik gebruiken en hoe zet ik die erop? Doet Chrome het met de standaard rom (android 4.4.2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzRtY
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 20:52
Mensen die ervaringen met de ONDA V989 kunnen uitwisselen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
djmartyn schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:14:
[...]

Welke rom kan ik gebruiken en hoe zet ik die erop? Doet Chrome het met de standaard rom (android 4.4.2)?
Ik heb deze gebruikt. In de zip file staat ook een handleiding hoe je hem er op zet.
Ik gebruik firefox op m'n tablet en heb met chrome geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

djmartyn schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:14:
[...]

Ik heb op de 16Gb versie ROM 2.0 geïnstalleerd en daarop doet Chrome het prima. Maar ik gebruik eigenlijk altijd CM browser.

[ Voor 0% gewijzigd door ovaal op 02-01-2015 21:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodejong
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04-2024
Hey luitjes

Heb eind vorig jaar een tablet besteld bij DHGATE mediatek 10.1inch IPS 16GB.
Was redelijk snel binnen maar Grrrrrrrrrrrrrr zoveelste miskoop!!!!!!!!!! IPS dacht het niet zodra ik het scherm voorover kantelde werd het beeld negatief bijna zwart naar achter steeds lichter kijkhoek lik mijn vestje.
Verkoper zegt bewijs dat het geen IPS is wou filmpje met bewijs opsturen bestand mag max 1mb zijn pfffff.
Stuur maar op ja op een tablet van 73 euro 18 euro verliezen om terug te sturen dacht het niet dan maar voor lief nemen.
Komt het !!!!!!!!!!!!! let op!!!!!!!!!!! Accu bijna leeg mooie europese dc-lader erbij wil ik hem erin doen is het gat waar de dc-in zou moeten zitten gewoon dicht.
Dit is 2de chinees en 2de miskoop nu een goedkope de eerste was stuk duurder Cube-u30gt2 deze gaf na 3 maanden al accu laad problemen accu vervangen nog 5 maanden plezier gehad en weer hetzelfde.
De prijzen zijn daar interessant maar niet als je steeds bagger krijg.
Is er nu wel een adres die betrouwbaar is waar ze een mooi quadcore (vanaf 1.5ghz) 10.1inch tablet (met echte IPS of beter scherm) minimaal 5 point touch minimaal 1gb geheugen (liever 2gb) minimaal 1280x800 (ook liever fullhd) en 16gb nand en sd-slot,hdmi-out. en een open dc-in hahahaha.
Alvast dank en beste wensen allemaal nog

Gr. Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
rodejong schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:40:
Hey luitjes

Heb eind vorig jaar een tablet besteld bij DHGATE mediatek 10.1inch IPS 16GB.
Was redelijk snel binnen maar Grrrrrrrrrrrrrr zoveelste miskoop!!!!!!!!!! IPS dacht het niet zodra ik het scherm voorover kantelde werd het beeld negatief bijna zwart naar achter steeds lichter kijkhoek lik mijn vestje.
Verkoper zegt bewijs dat het geen IPS is wou filmpje met bewijs opsturen bestand mag max 1mb zijn pfffff.
Stuur maar op ja op een tablet van 73 euro 18 euro verliezen om terug te sturen dacht het niet dan maar voor lief nemen.
Komt het !!!!!!!!!!!!! let op!!!!!!!!!!! Accu bijna leeg mooie europese dc-lader erbij wil ik hem erin doen is het gat waar de dc-in zou moeten zitten gewoon dicht.
Dit is 2de chinees en 2de miskoop nu een goedkope de eerste was stuk duurder Cube-u30gt2 deze gaf na 3 maanden al accu laad problemen accu vervangen nog 5 maanden plezier gehad en weer hetzelfde.
De prijzen zijn daar interessant maar niet als je steeds bagger krijg.
Is er nu wel een adres die betrouwbaar is waar ze een mooi quadcore (vanaf 1.5ghz) 10.1inch tablet (met echte IPS of beter scherm) minimaal 5 point touch minimaal 1gb geheugen (liever 2gb) minimaal 1280x800 (ook liever fullhd) en 16gb nand en sd-slot,hdmi-out. en een open dc-in hahahaha.
Alvast dank en beste wensen allemaal nog

Gr. Rene
Koop gewoon het merk PiPo, in mijn ogen toch wel het betrouwbaarste merk, gewoon bij Banggood.com of tinydeal.com etc kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst heb ik een Onda V989 (voor mijn vrouw) gekocht bij banggood. Alles prima en bevalt uitstekend. Nu wil ik zelf ook aan de tablet, maar vind de 9.7" gewoon te groot (en de V989 te zwaar)

Ik wil dan ook op zoek naar een 8" tablet
eisen:
- ongeveer 8"
- HD resolutie
- 2GB werkgeheugen
- 16 GB (of meer) NAND opslag
- (micro)SD kaart mogelijk
- WiFi is must
- 3G mag maar moet niet
- minimaal Android 4.4.2 (liefst met uitzicht op lollypop)
- prijs maximaal EUR200,-

De tablet wordt voornamelijk voor eboeken gebruikt, maar een app of spel uit de playstore moet kunnen.

iemand een suggestie wat hiervoor in aanmerking komt? Goede ervaringen vind ik uiteindelijk belangrijker dan specs door een chinashop gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:01:
iemand een suggestie wat hiervoor in aanmerking komt? Goede ervaringen vind ik uiteindelijk belangrijker dan specs door een chinashop gegeven :)
Wat dacht je van deze? Kwam deze toevallig vandaag tegen. Tikt volgens mij al je boxes af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Sypher schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:19:
[...]

Wat dacht je van deze? Kwam deze toevallig vandaag tegen. Tikt volgens mij al je boxes af :)
Ongeveer 8 inch..., nah dat haalt deze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook maar even op zoek gegaan. Ik kom op de PIPO P8 3G uit.
Heeft iemand ervaring met deze tablet?

Of consessies doen aan de resolutie en voor de helft van de prijs voor de cube Talk 8X gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdagmiddag heb ik een BangGood account aangemaakt en deze Cube Talk 7X U51GT-C8 tablet besteld,wel voor free shippingg gekozen. natuurlijk.Ik heb niet zo haast. :P

Laatste keer dat ik een tablet had,was eind november 2012.(Pipo U1). O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
krissie100 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Koop gewoon het merk PiPo, in mijn ogen toch wel het betrouwbaarste merk, gewoon bij Banggood.com of tinydeal.com etc kopen
Pipo is zeker één van de meer betrouwbare merken, maken prima tablets die niet onder doen voor de Galaxy Tabs van deze wereld. Het zijn natuurlijk geen superluxe apparaten, er kraakt of piept wel eens wat of er komen wat plofjes uit de speakers, maar het werkt allemaal zeer behoorlijk zeker als je met een custom ROM wilt werken.

Overigens geldt hetzelfde voor Cube, Onda en Teclast. Ik denk dat deze vier merken nauwelijks voor elkaar onder doen. Voor allemaal geldt, meer nog dan bij Samsung/Apple/HTC/Nexus, dat je ook gewoon wat geluk moet hebben met QC, levering en aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodejong
Vervolg IPS scherm echt niet.

Vandaag de tablet terug gestuurd pffffffffff wat een gedoe en ik vertrouw de verkoper helemaal niet duss aangestuurd verzonden €25,95 dus krijg ik de 73 van aanschaf terug - 26 = 57 euro netto dus 26 betaald voor lucht en veel gezeik.
Op advies van Krissie100 naar pipo gaan kijken en oog laten vallen op de P9 32gb maar durf niet goed meer in china direct te bestellen (gemiddelde prijs daar 180-190) maar heb hem hier in mijn stad gezien voor 215 met 1 jaar garantie of 240 met extra jaar garantie)
Maar wil eigenlijk nu ff eerst afwachten dat mijn geld terug is.
Wordt vervolgd.
Gr Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:01:
Ik wil dan ook op zoek naar een 8" tablet
eisen:
- ongeveer 8"
- HD resolutie
- 2GB werkgeheugen
- 16 GB (of meer) NAND opslag
- (micro)SD kaart mogelijk
- WiFi is must
- 3G mag maar moet niet
- minimaal Android 4.4.2 (liefst met uitzicht op lollypop)
- prijs maximaal EUR200,-
Ik heb zelf een jaar geleden een 7.85 inch FNF iFive mini3 gekocht. Draait inmiddels Android 4.4 en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Wifi bereik kan echter beter. Later is er een nieuwe versie van gekomen, met HD resolutie: http://www.banggood.com/F...d-44-Tablet-p-926408.html

Kost nu nog geen 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
rodejong schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:00:
Vervolg IPS scherm echt niet.

Vandaag de tablet terug gestuurd pffffffffff wat een gedoe en ik vertrouw de verkoper helemaal niet duss aangestuurd verzonden €25,95 dus krijg ik de 73 van aanschaf terug - 26 = 57 euro netto dus 26 betaald voor lucht en veel gezeik.
Op advies van Krissie100 naar pipo gaan kijken en oog laten vallen op de P9 32gb maar durf niet goed meer in china direct te bestellen (gemiddelde prijs daar 180-190) maar heb hem hier in mijn stad gezien voor 215 met 1 jaar garantie of 240 met extra jaar garantie)
Maar wil eigenlijk nu ff eerst afwachten dat mijn geld terug is.
Wordt vervolgd.
Gr Rene
Eerlijk gezegd vind ik de prijzen van Pipo langzamerhand wel erg aan schurken tegen wat hier in Nederland gewoon te koop is.

Natuurlijk is de Pipo (op papier) superieur aan de meeste hier verkrijgbare tablets voor die prijs. De RK3288 is een racepaard vergeleken met de cortex A7 socs die in 'Westerse' tablets worden verwerkt in de 180-250 euro prijsklasse. En natuurlijk kun je bij Samsung, Asus, Acer en een Nexus ook gewoon dikke pech hebben met een maandagochten fabrikaat.

Maar toch. Is de Pipo (los van de hogere Android versie) nu echt zo veel beter dan de Kobo Arc 10? Ik zou zeggen van niet. En die koop je voor € 150,- bij de Bol.com.

De tijd dat de beste deal per definitie uit China kwam is voorbij. Zowel voor telefoons als voor tablets. Je moet nu ook de prijsdeals van merken die zich wel op het westen richten meenemen in je overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
maar die kobo kan geen microsd kaartjes in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roflexx schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:22:
maar die kobo kan geen microsd kaartjes in?
Zowat elke tablet heeft een MicroSD aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:33:
[...]

Zowat elke tablet heeft een MicroSD aansluiting.
Maar de Kobo ARC 10HD niet. :P

Dat klopt dus. Maar hij heeft wel weer een betere resolutie dan de Pipo P9. En zo kun je een lijstje maken van elk apparaat met plussen en minnen.

Ik zeg dus ook tegen niemand dat de Kobo het perfecte apparaat is. Ik merk alleen op dat er alternatieven zijn dichter bij huis die per euro minimaal zoveel voordelen bieden als de Chinatablets. Het is alleen een kwestie van bepalen wat je het belangrijkste vindt.

Zeker als je op zoek bent naar een 10.1 Android tablet, is het aanbod in China gewoon erg beperkt bij de wat betrouwbaardere merken. Los van de Pipo zijn er vrijwel alleen Cortex A7 tablets te vinden. En de Galaxy Galaz A1 met zijn Tegra 4, maar die is weer relatief duur. Te duur voor een Chinese tablet, als je het mij vraagt. Paar weken terug kon je hem ergens voor $ 200,- krijgen, maar dat feest is nu voorbij.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoppa! op 06-01-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Ik herken me in het verhaal van roddejong, ben er nu wel klaar met ellende uit China.
Als het binnenkomt ben je helemaal blij omdat je voor een dubbeltje op de eerste rang denkt te zitten.
Dan ga je aan de gang en erger je je aan de wifi (al mijn chinatablets hadden slecht bereik) en ga je met roms aan de slag, je maakt het ding een keer open om te kijken of je de wifi niet aan kan pakken.
Blijkt je custom rom weer crashes te veroorzaken etc.

Denk dat je je bij een exoot je meer in moet stellen op een hobby apparaat dan op een dagelijks gebruik tablet.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:11:
[...]

Maar de Kobo ARC 10HD niet. :P

Dat klopt dus. Maar hij heeft wel weer een betere resolutie dan de Pipo P9. En zo kun je een lijstje maken van elk apparaat met plussen en minnen.

Ik zeg dus ook tegen niemand dat de Kobo het perfecte apparaat is. Ik merk alleen op dat er alternatieven zijn dichter bij huis die per euro minimaal zoveel voordelen bieden als de Chinatablets. Het is alleen een kwestie van bepalen wat je het belangrijkste vindt.

Zeker als je op zoek bent naar een 10.1 Android tablet, is het aanbod in China gewoon erg beperkt bij de wat betrouwbaardere merken. Los van de Pipo zijn er vrijwel alleen Cortex A7 tablets te vinden. En de Galaxy Galaz A1 met zijn Tegra 4, maar die is weer relatief duur. Te duur voor een Chinese tablet, als je het mij vraagt. Paar weken terug kon je hem ergens voor $ 200,- krijgen, maar dat feest is nu voorbij.
:o

http://nl.kobo.com/koboarc10hd#techspecs
Processor: Nvidia Tegra 4 Quad-Core, 1,8 GHz.
Poorten: Micro-USB, micro-HDMI-out en 3,5mm-koptelefoonaansluiting met overeenkomstige microfoonondersteuning.

WTF is dat nou voor onzin?Geen MicroSD aansluiting? 8)7

Er zijn 10.1" tablets met bijna dezelfde specs als de Kobo Arc 10HD,net zoals de Ramos K100(een octacore,MicroSD ondersteuning tot 64 Gig). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

De Tegra 4 is alleen wel een stuk sneller dan een Cortex A7 octacore.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:58:
[...]
:o

http://nl.kobo.com/koboarc10hd#techspecs
Processor: Nvidia Tegra 4 Quad-Core, 1,8 GHz.
Poorten: Micro-USB, micro-HDMI-out en 3,5mm-koptelefoonaansluiting met overeenkomstige microfoonondersteuning.

WTF is dat nou voor onzin?Geen MicroSD aansluiting? 8)7

Er zijn 10.1" tablets met bijna dezelfde specs als de Kobo Arc 10HD,net zoals de Ramos K100(een octacore,MicroSD ondersteuning tot 64 Gig). :+
Als jij een octacore Cortex A7 vergelijkbaar vindt met een quadcore A15, dan wel ja. De Kobo rent rondjes om die Ramos. Echt totaal niet vergelijkbaar.

Het gebrek aan SDkaart ondersteuning is jammer en duidelijk een reden om hem niet te kopen voor sommige. Vanuit de gedachte dat de tablet vanuit Kobo komt is het wel weer te verklaren natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoppa! op 06-01-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:40:
[...]

Als jij een octacore Cortex A7 vergelijkbaar vindt met een quadcore A15, dan wel ja. De Kobo rent rondjes om die Ramos. Echt totaal niet vergelijkbaar.

Het gebrek aan SDkaart ondersteuning is jammer en duidelijk een reden om hem niet te kopen voor sommige. Vanuit de gedachte dat de tablet vanuit Kobo komt is het wel weer te verklaren natuurlijk.
Als zelfs menig 10.1" China/HK tablets die maximaal €250 kosten een MiscroSD kaart ondersteuning hebben,waarom heeft de Kobo Arc 10HD dat niet? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:45:
[...]

Als zelfs menig 10.1" China/HK tablets die maximaal €250 kosten een MiscroSD kaart ondersteuning hebben,waarom heeft de Kobo Arc 10HD dat niet? O-)
Omdat ze het onaantrekkelijk willen maken om content toe te voegen buiten hun eigen Kobo-apps, dat lijkt me geen raketwetenschap. Het is een e-reader bedrijf dat eigen content aanbiedt.

Zelfde geldt voor de Amazon Fire HD, die heeft dat ook niet. Volgens mij geen van de Amazon tablets, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:47:
[...]

Omdat ze het onaantrekkelijk willen maken om content toe te voegen buiten hun eigen Kobo-apps, dat lijkt me geen raketwetenschap. Het is een e-reader bedrijf dat eigen content aanbiedt.

Zelfde geldt voor de Amazon Fire HD, die heeft dat ook niet. Volgens mij geen van de Amazon tablets, trouwens.
Oh gut. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Tja, dat is de verklaring. Maar gelukkig gebruiken ze een redelijk kale Android versie op hun tablets waarop alle Kobo apps gewoon te verwijderen zijn. Je mist dus alleen de SD slot. Maar goed, ik heb nog nooit een SD-card in een tablet nodig gehad.

16GB is doorgaans gewoon meer dan genoeg. En voor die keren dat ik echt bakken films mee wil nemen, is er altijd nog zoiets als een USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodejong
Hoppa! schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:56:
[...]

Tja, dat is de verklaring. Maar gelukkig gebruiken ze een redelijk kale Android versie op hun tablets waarop alle Kobo apps gewoon te verwijderen zijn. Je mist dus alleen de SD slot. Maar goed, ik heb nog nooit een SD-card in een tablet nodig gehad.

16GB is doorgaans gewoon meer dan genoeg. En voor die keren dat ik echt bakken films mee wil nemen, is er altijd nog zoiets als een USB-stick.
Maar misschien een rare opmerking de kobo heeft wel een micro\mini usb poort toch ik heb een sdcardusbstick met zo een kleine aansluiting omdat mijn experia s (gsm) ook geen sd slot heeft als mijn interne hd vol is duw ik die ubstick met een 32gb sd card erin in mijn gsm en backup klaar. ik kan die toch evt ook gebruiken om apk e.d. via usbport naar de tablet te kopiëren en evt content van de kobo naar sd card

Gr Rodejong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodejong
Helaas kobo alweer naar de 215 bij bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
rodejong schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:28:
[...]

Maar misschien een rare opmerking de kobo heeft wel een micro\mini usb poort toch ik heb een sdcardusbstick met zo een kleine aansluiting omdat mijn experia s (gsm) ook geen sd slot heeft als mijn interne hd vol is duw ik die ubstick met een 32gb sd card erin in mijn gsm en backup klaar. ik kan die toch evt ook gebruiken om apk e.d. via usbport naar de tablet te kopiëren en evt content van de kobo naar sd card

Gr Rodejong
Precies, er zijn in China allerlei hele kleine micro-SD adapters die je zo in je USB-schuift. Steekt nauwelijks uit.

Bij Bol is hij inderdaad weer duurder nu, maar hier is hij nog maar € 166,- (incluus verzending)

http://maxict.nl/product/...Km1js7O_8ICFS_MtAodH1UAfA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:56:
[...]

32 GB MicroSD kaart+adapter voor maar €17,29. Afgelopen vrijdag besteld. :9

Na bijna 2 jaar een tablet gebruik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 7" screen protector, PU leather case(paars) en keyboard+touchpad+muis combo besteld.

Koste me bij elkaar €25(inclusief Priority Direct Mail,dat maar circa €5 was) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Kwam deze tegen..... is nog Presale (levering februari 2015)
Maar ik moet zeggen qua theoretische specs is deze top.

Vraag me alleen af of dat deze tablet multiboot is, zodat je iedere keer bij het opstarten kan kiezen tussen win 8.1 en Android 4.4. of moet je als je van systeem wilt veranderen het ding steeds weer vanaf scratch inrichten.

http://www.geekbuying.com...3G-Phone-Call-340036.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
loneranger56 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:09:
Kwam deze tegen..... is nog Presale (levering februari 2015)
Maar ik moet zeggen qua theoretische specs is deze top.

Vraag me alleen af of dat deze tablet multiboot is, zodat je iedere keer bij het opstarten kan kiezen tussen win 8.1 en Android 4.4. of moet je als je van systeem wilt veranderen het ding steeds weer vanaf scratch inrichten.

http://www.geekbuying.com...3G-Phone-Call-340036.html
Technisch vrijwel gelijk aan de Teclast X98 Air 3G, inclusief de dualboot versie. Alleen levert Teclast alleen met 32GB, waardoor de twee OSen al veel van de ruimte opsnoepen.

Bij de Teclast betreft het echte dualboot. Er gaat een gerucht dat Onda en Teclast zouden werken aan een hotswappable dualboot. Maar dat zal lastig worden met 2GB werkgeheugen, ik ga er vanuit dat dat niet in dit model zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
De laatste dagen veel gelezen en ik heb bijna beslist wat het zal worden.. Een Onda V989.
Ik had zelf niet zo veel vereisten vermits ik hem voornamelijk zal gaan gebruiken voor Netflix, het belangrijkste vond ik een high res scherm. Deze zou ook nog een Android 5.0 update krijgen waardoor die toch bovenaan het lijstje staat momenteel. :)

De goedkoopste webshops die ik gevonden heb zijn onda-tablet.com ($179,90 (+-151€), excl verzendingskosten) en Banggood.com ($191,99 (+-162€). Banggood heeft de voorkeur vermits ik daar al ervaring mee heb, ze verzenden gratis en ik heb nog een 5% coupon. :)

Heeft er iemand trouwens ervaring met de 'eigen verpakking' van Banggood?
Note:
Due to the insufficient protection offered by the original packaging of this product, we have made the decision to replace it with our own foam packaging. Tablet screens are susceptible to damage during shipping, after careful consideration and testing, we believe that foam offers the best protective coverage. Not only is this packaging highly resistant, it is also very light, which allows us to keep shipping charges down and pass those saving on to you.
Ik heb gewoonlijk graag de originele verpakking van mijn toestellen maar dat lijkt me hier niet mogelijk..

Voor diegene die er al eentje hebben: Waar (& wanneer) heb je hem gekocht en welke versie heb je?

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
bibi2205 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:29:

Heeft er iemand trouwens ervaring met de 'eigen verpakking' van Banggood?

[...]

Ik heb gewoonlijk graag de originele verpakking van mijn toestellen maar dat lijkt me hier niet mogelijk..
Banggood verpakt serieus goed. Het ziet er weliswaar niet uit, maar je weet ook vrij zeker dat de Douane je pakje niet openmaakt, want daar zijn ze veel te lang mee bezig. Ze gebruiken een stuk of 5 rollen gele tape die ze om een uitstekende piepschuimlaag rollen. Echt veel steviger dan de standaardverpakkingen.

Ik twijfel alleen over hun motieven. Het zou mij niets verbazen als ze een deal hebben met leveranciers dat ze minder voor de producten betalen bij inkoop omdat ze geen officiele verpakking van het product willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:38:
[...]

Banggood verpakt serieus goed.Het ziet er weliswaar niet uit, maar je weet ook vrij zeker dat de Douane je pakje niet openmaakt, want daar zijn ze veel te lang mee bezig. Ze gebruiken een stuk of 5 rollen gele tape die ze om een uitstekende piepschuimlaag rollen. Echt veel steviger dan de standaardverpakkingen.

Ik twijfel alleen over hun motieven. Het zou mij niets verbazen als ze een deal hebben met leveranciers dat ze minder voor de producten betalen bij inkoop omdat ze geen officiele verpakking van het product willen.
Echt waar joh? :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ik kan je vraag niet helemaal plaatsen.... Is hij cynisch bedoeld, ben je oprecht verbaasd, of vind je dat ik open deuren intrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Hoppa! schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:19:
[...]

Bij de Teclast betreft het echte dualboot. Er gaat een gerucht dat Onda en Teclast zouden werken aan een hotswappable dualboot. Maar dat zal lastig worden met 2GB werkgeheugen, ik ga er vanuit dat dat niet in dit model zal zitten.
van de Onda site:
From Stitch at 1/8/15 8:05 PM
Does it require a restart to switch from android to windows?
Onda Tablet:
Thank you for your mail.
No,you need need click the soft shift key.

Dus toch hotswap??
Zou wel heel erg mooi zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
loneranger56 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:23:
[...]

van de Onda site:
From Stitch at 1/8/15 8:05 PM
Does it require a restart to switch from android to windows?
Onda Tablet:
Thank you for your mail.
No,you need need click the soft shift key.

Dus toch hotswap??
Zou wel heel erg mooi zijn!!
Dat klinkt goed ja. Jammer dat ik de Teclast heb besteld ;)

Ik vraag me wel af hoe ze dat doen met de 2GB werkgeheugen. Lijkt mij aan de krappe kant als daar twee OSsen startklaar moeten staan na een swap.
Pagina: 1 ... 94 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.