Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet om mijn 'oude' yarvik te vervangen (TAB10-210). Op zich ben ik er wel tevreden over, maar soms is ie wat traag (vooral tijdens het op de achtergrond updaten van applicaties), en ik ben op zoek naar iets krachtigers. Budget is < €200, vandaar dat ik bij de china tablets aan het rondneuzen ben
Mijn huidige tablet is een 10.1" 16:10 tablet, en dat vind ik opzich wel een fijn formaat. Ik heb nu een aantal tablets zitten bekijken en vergelijken; de PiPO P1(en de P1+), de Teclast X98 series (3G, Air, Air II), CUBE TALK9X, en de IFIVE 3. Eigenlijk alles met een retina-class scherm dus. De IFIVE 3 is naar verluid simpel weg een brak apparaat. De CUBE valt voor mij persoonlijk af omdat deze toch een aantal features mist die e.g. de x98 en P1 wel hebben (zoals hdmi output en 4k video decoding). Kiezen tussen de pipo en de teclast is toch wat moeilijker, al neig ik momenteel meer naar de x98 Air II. Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen, daarom hieronder een aantal vragen.
Een van de dingen die mij vooral storen bij mijn huidige tablet is dat de de hoofdtelefoonuitgang simpel weg niet goed werkt. Ja, er komt geluid uit, maar dat is 1) heel erg ruisend, je hoort op normaal volume heel duidelijk een ruis op de achtergrond. Hierdoor kijk ik op mijn tablet niet graag video. 2) Er is geen apart volume voor deze uitgang. Dit betekend dat ik heel erg voorzichtig moet zijn om mijn oren niet op te blazen als ik een hoofdtelefoon insteek, en ook dat het bruikbare volume maar heel klein is. Ik heb maar 2 of 3 standen van de volume knop, daar boven is het al te hard, daaronder te zacht.
Q. Hoe zit dit bij de pipo en teclast, is dit daar wel op orde?
De pipo lijkt een ander scherm te hebben als de teclast. Naar verluidt heeft de pipo het zelfde scherm als scherm de ipad 3, terwijl de teclast een nieuwer scherm heeft. Het verschil zit dan in de gebruikt technologie. Ik weet niet hoe die van de pipo dan heet, maar de teclast gebruikt 'IGZO', wat voor een snellere verversing van het scherm moet zorgen.
Q. Merk je in de praktijk nog iets van dit snelheids verschil? Of is er nog een verschil in e.g. kijkhoek/kleur-reproductie tussen de pipo en de x98?
De pipo heeft een grotere batterij dan de teclast (10000mAh vs 8500mAh). Toch lees ik dat de teclast langer mee zou gaan dan de pipo.
Q. Wat zijn jullie real-life ervaring met de batterijduur van deze tablets?
De algemene opvatting op het internet lijkt te zijn dat de pipo de snellere tablet van de twee is. Als ik echter naar de
mobile ranking op future mark kijk, dan zie ik de pipo pas op plaats 150 verschijnen, terwijl de x98 Air 3g met plaats 108 veel hoger staat.
Q. Wat is jullie indruk van de kracht van beide tablets?
Momenteel is de teclast in de aanbieding bij Geekbuying (al scheelt het niet veel met banggood). Ik lees van veel mensen dat ze goede ervaringen hebben met banggood, dus wellicht is dat een betere winkel.
Q. Wat zijn jullie ervaringen met Geekbuying?
Het valt me overigens op dat er in dit topic relatief weinig over de teclast wordt gesproken, terwijl er voor b.v. pipo een heel topic is. Weet iemand hoe dit komt? (toch niet zo populair?)
Sorry voor deze berg tekst en vragen, ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn, en of jullie voor de pipo, dan wel de teclast zouden kiezen.
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami