Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:53
ThinkPadd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:02:
Misschien leuk om even soort mini review te schrijven met paar goede foto's erbij? (Blogpost via Tweakblogs bijv. ? ) Ben wel benieuwd en ga het ding misschien ook wel bestellen.
IDEM! Een van de dingen wat ik zelf erg mis hier, de ervaringen van andere Tweakers. Dat zal mij ook helpen om een goede keuze te maken, MiPad/Onda/Cube/iFive :9

Ik zal dan ook van de Cube U27GT Wifi 8" een korte review plaatsen wanneer ik deze heb ontvangen :)
deboerpp schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:40:
Thx, ik wist dat ie ergens stond, maar het was al bijna 0300 en ik was hier begonnen te lezen op ~pag 344 en een beetje alle specs van genoemde modellen aan het opzoeken..zag het ff niet meer 8)7

Ben dus op zoek naar een goedkope tablet, alleen niet voor mij, dus wel een beetje betrouwbaar, met 3g(en/of 4g) ,gps en niet te duur. Zag ook dit op ebay ; http://www.ebay.com/itm/O...blets&hash=item51c434c0cd , kan iemand mij vertellen of dat wat is ? Ik zie het bos niet eens meer.. ;)

En wanneer komt je cube talk ongeveer binnen ? Ben er wel naar benieuwd...
Geen probleem , dat herken ik heel goed ;)

Als het goed is zou het deze week moeten binnenkomen, het is namelijk al 2 weken in transit (wat betekent dat het of ergens op een boot ligt of twee weken lang wacht op een plek voor in het vliegtuig).

En is een van deze tablets niet wat voor jou? Ik zou eerder voor de Onda V702, ipv een ouder model;
EN-IS schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:26:
Mag het toch een 7.9" zijn? Ik heb in ieder geval een paar suggesties, ook ivm je budget:
  1. Cube U27GT Wifi 8" (heb deze zelf ook aangeschaft, is nog altijd onderweg)
  2. Cube U25GT 7"
  3. Onda V702 7"
//EDIT; de cube u25GT is ook nog eens in de aanbieding met 15% coupon code B)
Ik heb de Cube U27GT Wifi 8" (specs) besteld ivm best bang for buck (op papier lijkt dat zo, moet nog blijken in de praktijk), na veel inlezen en door te vergelijken van CPU/GPU met andere soortgelijke tablets (en budget), kwam ik op deze Cube uit. Ik was totaal 75euro kwijt, ding heeft HDMI/GPS/Wifi/QuadCore/Mali450/enzovoort. :9~

Iets mindere versie van de U27GT is de Cube U25GT 7".

De MiPad heeft bijvoorbeeld geen GPS :/

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 13-10-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
--delete--

[ Voor 96% gewijzigd door LessRam op 13-10-2014 21:54 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:05:
Mijn kleine zus van 10 haar tablet is kapot gegaan ze had een Galaxy YP-G70: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_wifi_5_0-3838.php

Ze zou graag een nieuwe kopen onder de €200. Ze zou graag terug iets hebben zoals haar vorige tab maar dan iets groter, mijn oneplus one vind ze perfect (5.5") Het moet niet kunnen bellen en enkel wifi hebben maar goede perfomance om op te gamen.

Het mag eventueel ook een GSM zijn als die werkt zonder sim in te steken. Ik persoonlijk zo de MI pad kopen of de Cube Talk 9X maar ik denk dat die mss iets te groot zijn.
Iemand een voorstel?
ik denk ook dat de Cube Talk 9X te groot zal zijn, kijk eens meer naar de 7" tablets, alleen zijn dat vaak 'budget' tablets ivm het scherm.

Maar waneer ik kijk naar je budget, dan kom ik uit bij:
Cube komt binnenkort met de Cube T7 64bit tablet, en de Asus Memo Pad 7" lijkt interessant, deze is ook in NL te koop;
http://tweakers.net/produ...sus-memo-pad-7-(me176cx)/

En een andere interessante Asus Memo Pad 7"
http://tweakers.net/product/403205/asus-memo-pad-7-(me572c)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 23:33
Die Chuwi lijkt me geen slechte keuze, maar eigenlijk wacht ik op de Asus Memopad 8 ME581CL.
Daar is nog steeds geen prijs van....maar kan niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 11:46
EN-IS schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:59:
[...]

IDEM! Een van de dingen wat ik zelf erg mis hier, de ervaringen van andere Tweakers. Dat zal mij ook helpen om een goede keuze te maken, MiPad/Onda/Cube/iFive :9

Ik zal dan ook van de Cube U27GT Wifi 8" een korte review plaatsen wanneer ik deze heb ontvangen :)

Ik heb de Cube U27GT Wifi 8" (specs) besteld ivm best bang for buck (op papier lijkt dat zo, moet nog blijken in de praktijk), na veel inlezen en door te vergelijken van CPU/GPU met andere soortgelijke tablets (en budget), kwam ik op deze Cube uit. Ik was totaal 75euro kwijt, ding heeft HDMI/GPS/Wifi/QuadCore/Mali450/enzovoort. :9~

Iets mindere versie van de U27GT is de Cube U25GT 7".

De MiPad heeft bijvoorbeeld geen GPS :/
Ik heb gelukkig niet zoveel haast en wacht wel even op je review...iedereen heeft al wel eens meegemaakt met produkten uit china dat de papieren specs geschreven bleken te zijn met een chinees scrabblebord ; even schudden en er staat iets anders, of de letters valllen van het bord.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Hoe krijg je een Colorfly die op het bootlogo blijft hangen weer aan het werk?
Iemand tips?
Hoe kom je in de recovery? Er zitten immers geen volumeknoppen op. Meestal werkt een wipe namelijk prima :)

[ Voor 37% gewijzigd door Momus op 15-10-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij, of is de BIC ineens 57 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:45:
Ligt het aan mij, of is de BIC ineens 57 euro?
Dat is een heel ander model. De originele BIC tablet was zwart met 1GB RAM, en geen 3G.
Deze is wit, met 512MB RAM, en met 3G:
http://www.buyincoins.com/item/50990.html#.VEECSBZGamw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:50
http://www.tmart.com/Ifiv...189.html?promotion=tablet
misschien interessant voor mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 22:19
Heeft er al iemand een CUBE TALK9X U65GT Octa Core ?
Wat ik zoek een game tablet met lange battery duur. Foto's,gsm,BT,HDMI etc doet me niks.
kortom scherm ,Wifi en battery zijn belangrijk de rest niet.

Ik heb nu nog een sanei n10 welke nog prima doet maar de 1gb rom is echt te kort games hebben memory nodig heb. en zie geen kans om dit op te rekken.

dus heft er iemand handson ervaring met de cube ? er zijn reviews zat op het web maar allemaal mooi en geweldig antutu score etc. niks over gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oheng schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:53:
[...]
Dat is een heel ander model. De originele BIC tablet was zwart met 1GB RAM, en geen 3G.
Deze is wit, met 512MB RAM, en met 3G:
http://www.buyincoins.com/item/50990.html#.VEECSBZGamw
Is die 'originele' BIC nog ergens te krijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:40:
[...]

Is die 'originele' BIC nog ergens te krijgen? ;)
Ik heb even gezocht onder een andere naam waaronder deze tablet bekend is: eZee Tab 7Q11-L.
En ik heb hem wel ergens anders ook gezien, dus ik heb even gekeken in dx, banggood, pandawill, etc. maar helaas niets gevonden. Je zou zelf nog even kunnen zoeken in Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ziet er goed uit ook een mooie custom ROM, en voor dit geld Tis niet de snelste tof the Cube is deze voor half geld. Niet naar de specs kijkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:12
Vraag, wat vinden jullie van de nieuwe pipo w4??
Intel quad core voor €85!!
Maar wel maar 1gb geheugen.

http://www.banggood.com/P...-8_1-Tablet-p-950941.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Windows tablet, dus nee ik vind het persoonlijk niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Een W8 tablet voor 85? Zeker interessant! Maar helaas maar 16GB intern geheugen. Ik vraag me af hoeveel daarvan ook echt beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die W8 tablets worden ook steeds goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
maurits82 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:36:

1Gb is te weinig om het lekker te laten lopen. Deze kost meer maar is veel beter, alleen al om de 2 Gb geheugen. Die 16Gb maakt dan nog niet eens uit. Die is uit te breiden met sd kaart.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:31
Voor mijn nichtje van 6 zoek ik een 8, a 9 inch tablet.
Ze speelt hier alleen met spelletjes op. (barbie, mr panda games enz enz)
het moet wel een beetje soepel lopen, en de batterij moet niet na 2 uur leeg zijn...
heeft iemand misschien nog tips? prijs liefst rond de 100

Wij hebben nu een onda 975m, maar dit is echt een drama . (nooit meer onda)

-edit-

zelf kom ik op de CUBE Talk8 uit

[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 19-10-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Die onda leek mij wel een goede tablet.
Ik zit zelf op het punt een Cube talk 9x of de ifive x2 er zit 50euro tussen en de Cube lijkt een betere tablet

Maar wat was er niet goed aan de onda ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 07:50
Software Onda is drama, al is er nu wel een zeer goede custom rom van ene stane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of en zo ja hoe je de BIC tablet kan rooten? Heb al gezocht, ook met de originele storex naam, maar kan het zelf niet echt vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 16:38
rob2011 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:18:
Die onda leek mij wel een goede tablet.
Ik zit zelf op het punt een Cube talk 9x of de ifive x2 er zit 50euro tussen en de Cube lijkt een betere tablet

Maar wat was er niet goed aan de onda ?
Onda laat support heel snel vallen, ik heb zelf een 975i en met de laatste ROM (1.06) werkt de tablet nog niet goed. Onda komt zijn beloftes niet na (dual-boot) en er is geen eens een Kitkat-rom, voor mij ook nooit meer Onda. Kijk maar eens op onda-forum hoeveel mensen er klagen over de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 11:46
EN-IS schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:59:
[...]

Als het goed is zou het deze week moeten binnenkomen, het is namelijk al 2 weken in transit (wat betekent dat het of ergens op een boot ligt of twee weken lang wacht op een plek voor in het vliegtuig).

[...]
En ? Al binnen ? Is alweer een week voorbij .. :) Anders even melden dat er mensen op je review zitten te wachten , mss opeens staat er een koerier voor je neus ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:27

RobertowNL

For your gear!

maurits82 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:36:

Heb afgelopen week het duurdere broerjte binnen gehad.
Voor meer info over dit soort tablets: Goedkope (Chinese) windows 8 tablets

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
deboerpp schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:02:
En ? Al binnen ? Is alweer een week voorbij .. :) Anders even melden dat er mensen op je review zitten te wachten , mss opeens staat er een koerier voor je neus ..
Nee, helaas, ik moet je teleurstellen. Er is iets aan de hand in China :/ , heel veel pakketten blijven liggen in het noorden van China, Urumqi International vliegveld. Ik lees her en der dat anderen zelfde problemen ondervinden, ik ben niet de enige die hier last van heeft :)

Ik heb een verzoek gedaan naar BG en als dat wordt ingewilligd zou ik het binnen een week moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamfir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 19:01
rob2011 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:34:
Heeft er al iemand een CUBE TALK9X U65GT Octa Core ?
Wat ik zoek een game tablet met lange battery duur. Foto's,gsm,BT,HDMI etc doet me niks.
kortom scherm ,Wifi en battery zijn belangrijk de rest niet.

Ik heb nu nog een sanei n10 welke nog prima doet maar de 1gb rom is echt te kort games hebben memory nodig heb. en zie geen kans om dit op te rekken.

dus heft er iemand handson ervaring met de cube ? er zijn reviews zat op het web maar allemaal mooi en geweldig antutu score etc. niks over gebruik.
Ik heb er net 1 binnen afgelopen week. Ben er echt heel tevreden mee.

* Werkt perfect uit de doos, geen enkel gedoe zoals met Chinese import nog wel eens gebeurt.
* Batterij gaat bij mij binnenshuis een ruime 8 uur scherm-aan mee. Standby is eindeloos, ik merk niet dat hij leegloopt
* Scherm is scherp en heeft mooie kleuren. Bij geheel witte achtergrond is er een vaag effectje te zien als je erop let, anders niet. Helderheid is binnen top, in fel zonlicht net wat krap.
* GPS doet het binnen niet. Miscchien buiten wel, nog niet geprobeerd. 3G heb ik ook niet geprobeerd, maar schijnt mogelijk te zijn
* Snelheid voelt erg goed. Browsen en dat soort zaken gaan soepel. Alles loopt duidelijk vlotter dan op mijn oude Galaxy s3 telefoon, maar mijn nieuwe Oneplus One is merkbaar iets vlotter. Asphalt 8 loopt meestal als een zonnetje, maar misschien zou hij moeite hebben met nog zwaardere games. Het voelt allemaal olezierig snel genoeg voor alles wat ik wil, maar niet ruim met nog marge over, zoals de Oneplus.
* Bouwkwaliteit voelt top, niet Chinese-tablet-top maar echt top. Qua gewicht legt ie t af tegen een iPad Air, maar het is een stap beter dan een pre-Air iPad

Gekocht op Aliexpress bij OKQI. 4 weken met langzame post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Laatst online: 29-10-2024
Ik heb een vraag je..
Wat zou de zwaarste game zijn die op Android draait?

Misschien modern combat 5?
Of gangstar Vegas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zamfir schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:59:
[...]

Ik heb er net 1 binnen afgelopen week. Ben er echt heel tevreden mee.

* Werkt perfect uit de doos, geen enkel gedoe zoals met Chinese import nog wel eens gebeurt.
* Batterij gaat bij mij binnenshuis een ruime 8 uur scherm-aan mee. Standby is eindeloos, ik merk niet dat hij leegloopt
* Scherm is scherp en heeft mooie kleuren. Bij geheel witte achtergrond is er een vaag effectje te zien als je erop let, anders niet. Helderheid is binnen top, in fel zonlicht net wat krap.
* GPS doet het binnen niet. Miscchien buiten wel, nog niet geprobeerd. 3G heb ik ook niet geprobeerd, maar schijnt mogelijk te zijn
* Snelheid voelt erg goed. Browsen en dat soort zaken gaan soepel. Alles loopt duidelijk vlotter dan op mijn oude Galaxy s3 telefoon, maar mijn nieuwe Oneplus One is merkbaar iets vlotter. Asphalt 8 loopt meestal als een zonnetje, maar misschien zou hij moeite hebben met nog zwaardere games. Het voelt allemaal olezierig snel genoeg voor alles wat ik wil, maar niet ruim met nog marge over, zoals de Oneplus.
* Bouwkwaliteit voelt top, niet Chinese-tablet-top maar echt top. Qua gewicht legt ie t af tegen een iPad Air, maar het is een stap beter dan een pre-Air iPad

Gekocht op Aliexpress bij OKQI. 4 weken met langzame post.
klopt het dat het eeuwigheid duurt eer de batterij terug opgeladen is??

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:24
Is het misschien leuk om een soort BestBuyGuide tabelletje te maken van low-mid-highend tablets? En dan met welk merk/type A-merk ze zijn te vergelijken?

Zou best handig zijn voor de mensen die hier voor het eerst komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:02:
Is het misschien leuk om een soort BestBuyGuide tabelletje te maken van low-mid-highend tablets? En dan met welk merk/type A-merk ze zijn te vergelijken?

Zou best handig zijn voor de mensen die hier voor het eerst komen kijken.
Denk niet dat dat gaat werken, er is zoveel verscheidenheid onder de Chinese tablets waardoor er in een bepaald segment niet een beste tablet aan te wijzen is. :P (correct me if i'm wrong, want het lijkt mij inderdaad ook erg handig voor de mensen die wat minder van de specs begrijpen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 12:35
Ik zit er over te denken om een Teclast P90HD aan te schaffen en nu ben ik opzoek naar een geschikte case/cover. Ik had de volgende case al gevonden bij Banggood:

http://www.banggood.com/F...last-P90-HD-p-948414.html

Zijn er nog meer geschikte covers voor deze tablet? Wat ik graag wil is een stand voor film kijken en stand voor typen en een zo compact mogelijk pakket als de tablet in de cover zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:21:
[...]

Denk niet dat dat gaat werken, er is zoveel verscheidenheid onder de Chinese tablets waardoor er in een bepaald segment niet een beste tablet aan te wijzen is. :P (correct me if i'm wrong, want het lijkt mij inderdaad ook erg handig voor de mensen die wat minder van de specs begrijpen :) )
Het enige probleem is dat deze lijstjes snel outdated raken, dus iemand zou het dan bij moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:21:
Ik vind het juist een goed idee, (deels ben ik het met je eens dat er niet een 'beste' tablet is en veel verschillende tablets) ik kan mijn bevindingen er bijvoorbeeld wel in zetten en een volgende persoon kan weer (wanneer ik ben voorzien van een tablet bij wijze van en niet veel meer dit topic bezoek) zijn bevindingen posten en ga zo maar door. Zo'n soort Google Doc?

Of een idee is om op 1 centraal plek alle reviews van Chinese tablets bij te houden? Nu zit ik steeds in via de zoekveld hierboven te zoeken naar een bepaald model/merk voor meer info en ervaringen, soms zitten daar ook reviews tussen ((korte) (p)reviews worden vaak in het topic geplaatst in plaats van de pricewatch :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:31
Sinds kort ben ik op zoek naar een tablet (android).
Mijn budget is max 200 euro en daarom kijk ik nu ook naar exotische tablets ;).

Mijn oog viel in eerste instantie op de ASUS MeMO Pad 8 (ME181CX).
Helaas heeft deze maar 1 gb werkgeheugen.

Het is de bedoeling er films mee te kijken en af en toe hearthstone mee te spelen als deze op andriod komt in het najaar. Vandaar dat 1 gb werkgeheugen mij wat weinig lijkt.
Tevens zijn de volgende dingen belangrijk:
-Full HD scherm
-Een goede processor
-Voldoende werkgeheugen.

Hebben jullie exotische suggesties?
Het budget dat ik hiervoor heb is maximaal 200 euro inc eventuele invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

champion16 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:12:
Sinds kort ben ik op zoek naar een tablet (android).
Mijn budget is max 200 euro en daarom kijk ik nu ook naar exotische tablets ;).

Mijn oog viel in eerste instantie op de ASUS MeMO Pad 8 (ME181CX).
Helaas heeft deze maar 1 gb werkgeheugen.

Het is de bedoeling er films mee te kijken en af en toe hearthstone mee te spelen als deze op andriod komt in het najaar. Vandaar dat 1 gb werkgeheugen mij wat weinig lijkt.
Tevens zijn de volgende dingen belangrijk:
-Full HD scherm
-Een goede processor
-Voldoende werkgeheugen.

Hebben jullie exotische suggesties?
Het budget dat ik hiervoor heb is maximaal 200 euro inc eventuele invoerrechten.
Pipo P1, P4 of P9.
Heb zelf een P4, is ook al redelijk populair aan het worden hier, erg krachtige tablet met een degelijke accuduur, goed scherm, goed gebouwd en aardige support vanuit de community, al te krijgen vanaf 140 euro (ex eventuele belastingen).
Of de Xiaomi Mipad, maar die zit al gauw op 250 euro.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamfir
  • Laatst online: 17-09 19:01
azz_kikr schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:44:
[...]

klopt het dat het eeuwigheid duurt eer de batterij terug opgeladen is??
Ik heb er niet heel scherp naar gekeken. Als ik hem s avonds inplug is de batterij s ochtends altijd 100%, overdag een uurtje inpluggen schiet niet heel erg op. Ik krijg het ding in een dag niet leeg, dus ik heb er weinig last van. Maar op reis zou het misschien een puntje worden.

Voor snel opladen moet je een tablet vinden met een aparte 9V oplader, dus niet over USB. Ik geloof dat Pipo wat van die modellen heeft (p4?), maar toen ik deze Cube kocht waren er bij Pipo nog allerlei problemen met battery drain, dus dat was netto sneller opladen in ruil voor sneller leeglopen :-)

Misschien is dat in de tussentijd gefixt in een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Remcom00 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:22:
[...]

Pipo P1, P4 of P9.
Heb zelf een P4, is ook al redelijk populair aan het worden hier, erg krachtige tablet met een degelijke accuduur, goed scherm, goed gebouwd en aardige support vanuit de community, al te krijgen vanaf 140 euro (ex eventuele belastingen).
Of de Xiaomi Mipad, maar die zit al gauw op 250 euro.
BEn ik ook aan het bekijken die Pipo's. Maar ik kan niet kiezen :)

*insert first world problems meme*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
azz_kikr schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:35:
[...]

BEn ik ook aan het bekijken die Pipo's. Maar ik kan niet kiezen :)

*insert first world problems meme*
Er is hier iemand die een P4 over heeft omdat zijn vriendin liever een "ipad" heeft. Misschien kun je daar eens mee praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:11
Vanaf volgende week bij de Duitse Aldi:

http://aldi.medion.com/md98625/sued/?refPage=aldi

Kan hier een USB-toetsenbordje op aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Deezers schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:06:
Vanaf volgende week bij de Duitse Aldi:

http://aldi.medion.com/md98625/sued/?refPage=aldi

Kan hier een USB-toetsenbordje op aangesloten worden?
Zahlreiche Anschlussmöglichkeiten:
microUSB 2.0 mit USB-Host-Funktion, microSD-/microSDHC-/microSDXC-Speicherkartenleser und Bluetooth-4.0-Funktion.
Ik geloof van wel.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik lees her en der dat je voor de iFive X2 een wifi mod kan doen, maar ik zie nergens een voorbeeld waarin ze het doen. Weten jullie toevallig een (paar) sites of guides of iets waarin ze dit doen/bespreken?

edit: ah via laptop krijg ik meer resultaten dan op mijn telefoon
http://www.slatedroid.com...e-x2/page-17#entry1024026

Wat denken jullie van de iFive X2 op dit moment? Een wat ouder model maar hij was bij Tmart in de aanbieding

[ Voor 38% gewijzigd door Markos op 24-10-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Laatst online: 06-09 12:35
Weet iemand of het mogelijk is om 64 GB SD-kaartjes (exFAT/NTSF) te gebruiken in de Chinese tablets? Dit zal voornamelijk zijn voor film bestanden groter dan 4 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Laatst online: 02-09-2020
Heb een leuke Ainol nu een paar maanden. Volgens mij was hij rooted bij aankoop, niet dat ik er verstand van heb--maar ik kon alle chinese apps meteen verwijderen zonder moeite.

Was 95 euro inc. bescherm cover.
Andriod 4.2.2, model Numy 3G AX10t (met 2 SIM slots)
1GB werkgeheugen
8GB (=7.4GiB) intern verdeeld als volgt:
- 1GB Internal (/data)
- 5.1GB 'SD card' partitie
- 1GB OS (halfvol nu met andriod)
- 124MB Cache
- nog wat kleine dingen

Resolutie is niet echt hoog (1024x600 vermeld, maar taskmanager zegt 1024x552), maar nog geen hapering/freeze gehad. Batterijduur is redelijk, kon 10+ uur een ebook lezen op 33% brightness. Paar uurtjes gamen lukt ook wel. Browsen op chrome voelt vlot aan. Er was 1 game dat niet wou runnen.

Nu ongeveer 15-20 apps/games erop zitten en interne geheugen(/data) is +80% vol, ook al schuif ik zoveel mogelijk naar de 5G storage partitie, waar ik nog 3.5GB vrij heb. Dat kan ik dus alleen nog vullen met fotos--tenzij ik de partities wijzig.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:55:
Ik lees her en der dat je voor de iFive X2 een wifi mod kan doen, maar ik zie nergens een voorbeeld waarin ze het doen. Weten jullie toevallig een (paar) sites of guides of iets waarin ze dit doen/bespreken?

edit: ah via laptop krijg ik meer resultaten dan op mijn telefoon
http://www.slatedroid.com...e-x2/page-17#entry1024026

Wat denken jullie van de iFive X2 op dit moment? Een wat ouder model maar hij was bij Tmart in de aanbieding
Heb hem gehad en zelfs de antenne vervangen voor een andere. De wifi van de X2 is niet snel genoeg voor het streamen van HD content. Voor een beetje meer kun je veel beter de Pipo P4 halen, die heeft ook en betere bouwkwaliteit en performance, ook op het gebied van de eMMC, die van de X2 was soms om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik denk dat ik de Colorfly E708 Q1 maar ga bestellen om voor domotica toepassingen aan de muur te hangen, en om onderweg beetje te internetten.

Voor $71,99 / €59 euro lijkt het me een heel mooi ding. En ook behoorlijk populair volgens mij.

Of zijn er <70 euro betere modellen aan te raden?

En maar besteld, straks is de aanbieding misschien weer verlopen

Uiteindelijk €55,47 betaald bij het afrekenen met PayPal. Heb couponcode 'newbg' nog gebruikt, ging er nog 2/3 euro vanaf.

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 25-10-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Ik heb ook de BIC tablet (Storex EZee'Tab7Q11-L) binnen gekregen. 8GB flash was verdeeld in 1GB voor Android, 1GB voor apps, en 5,5GB voor userdata (IIRC). Bijgeleverde stroomstekker was de US versie, dus daar had ik niks aan. Maar het goede nieuws: hij kan ook opgeladen worden via USB!
Volgens mij heb je hier voor 2 euro de juiste stroomstekker:
http://www.buyincoins.com/item/46549.html
Ik bemerkte wel "lag" in het scrollen van de menu's, maar bijvoorbeeld Subway Surfers draaide helemaal goed.

Helaas verder alleen maar ellende. Meteen uit de doos was de wifi verbinding extreem traag, ongeveer 0,01Mbit. 3 spelletjes erop geïnstalleerd, en dat duurde anderhalf uur. Ook op een andere router.
Na de tablet helemaal ingesteld te hebben, en 2 uurtjes aan spelletjes, werd het scherm ineens helemaal wit. White Screen of Death dus. Nu, 2 dagen later is het scherm nog steeds helemaal wit, en kan ik er helemaal niks mee. Jammer hoor.

Ik gok/hoop dat de wifi en beeldscherm stekkers loszitten. Maar ff horen bij Buyincoins.

edit: Antwoord van Buyincoins: ik moet hem in een lokale winkel laten repareren, en ze vergoeden de reparatie, "als die niet te duur is". Dat wordt dus zelf openmaken dus. Kan ik meteen foto's maken. Ik moet wel eerst wachten tot de accu leeg is.

[ Voor 15% gewijzigd door oheng op 27-10-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
vaak helpt het om net als bij een computer de aan/uit knop lang ingedrukt te houden :)

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
robinjoo1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:14:
vaak helpt het om net als bij een computer de aan/uit knop lang ingedrukt te houden :)
Bij deze niet. Ook bijvoorbeeld 10 minuten aan de stroom en dan 45 seconden ingedrukt houden werkt niet. En er zit geen fysieke volumeknop op, dus daar kan ik ook niks mee. Ook geen resetknop helaas.
Er zit letterlijk alleen een aan/uit knop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

oheng schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:19:
Ik heb ook de BIC tablet (EZee'Tab7Q11-L) binnen gekregen. 8GB flash was verdeeld in 1GB voor Android, 1GB voor apps, en 5,5GB voor userdata (IIRC). Bijgeleverde stroomstekker was de US versie, dus daar had ik niks aan. Maar het goede nieuws: hij kan ook opgeladen worden via USB!
Volgens mij heb je hier voor 2 euro de juiste stroomstekker:
http://www.buyincoins.com/item/46549.html
Ik bemerkte wel "lag" in het scrollen van de menu's, maar bijvoorbeeld Subway Surfers draaide helemaal goed.

Helaas verder alleen maar ellende. Meteen uit de doos was de wifi verbinding extreem traag, ongeveer 0,01Mbit. 3 spelletjes erop geïnstalleerd, en dat duurde anderhalf uur. Ook op een andere router.
Na de tablet helemaal ingesteld te hebben, en 2 uurtjes aan spelletjes, werd het scherm ineens helemaal wit. White Screen of Death dus. Nu, 2 dagen later is het scherm nog steeds helemaal wit, en kan ik er helemaal niks mee. Jammer hoor.

Ik gok/hoop dat de wifi en beeldscherm stekkers loszitten. Maar ff horen bij Buyincoins.

edit: Antwoord van Buyincoins: ik moet hem in een lokale winkel laten repareren, en ze vergoeden de reparatie, "als die niet te duur is". Dat wordt dus zelf openmaken dus. Kan ik meteen foto's maken. Ik moet wel eerst wachten tot de accu leeg is.
Vervelende ervaring.
Mijne is anders (tot nu toe).
Alles draait soepel, alleen Antutu doet vreemd.
Maar spelletjes en RDP e.d. werken goed.
Ook mijn wifi is gewoon erg goed.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:36:
[...]
Vervelende ervaring.
Mijne is anders (tot nu toe).
Alles draait soepel, alleen Antutu doet vreemd.
Maar spelletjes en RDP e.d. werken goed.
Ook mijn wifi is gewoon erg goed.
Hier dezelfde ervaring. Leuk ding om permanent aan de tv te hangen om wat te internetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Openmaken was heel simpel; de 2 schroefjes bij de aansluitingen losmaken, en dan kan de hele achterklep eraf, net zoals bij een hoop telefoons. Kwm er nog wel achter dat het gaatje in de verwijderbare klep geen microfoon was, maar een reset knop. Maar maakt niet uit, want die hielp toch niet.
Bij het verwijderen moet je wel even de speaker loshalen van de klep.
Volgens de sticker zit er trouwens een 3,7Volt, 2800 mAh, 10.36Wh, Li-ion accu in.

Hi is trouwens al eerder opengehaald, want de achterklep zat er niet helemaal goed op, en de schroeven zaten los. Mogelijk is deze dus teruggebracht of refurbished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

oheng schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:35:
Hij is trouwens al eerder opengehaald, want de achterklep zat er niet helemaal goed op, en de schroeven zaten los. Mogelijk is deze dus teruggebracht of refurbished.
Het is een erg nieuw model, ik denk niet dat dat het geval kan zijn. Eerder dat het in de fabriek gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Zoek een tablet voor een kind rond de 8/9 jaar
Minimaal 7 inch
Google playstore aanwezig
Onder de €100

Het hoeft geen high spec ding te zijn, maar hij moet er wel wat spelletjes op kunnen spelem(subway surfer etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Dacuuu schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:33:
Minimaal 7 inch
Onder de €100

Het hoeft geen high spec ding te zijn, maar hij moet er wel wat spelletjes op kunnen spelem(subway surfer etc)
http://www.banggood.com/I...-4_2-Tablet-p-914648.html

rond de 43 eur

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Die had ik al gezien inderdaad, maar geen idee of de playstore er op geïnstalleerd zit. Zo niet, kwestie van playstore apk downloaden en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Of de Colorfly... Zelf €55 voor moeten betalen, nu nog wachten tot ie binnen is.
ThinkPadd in "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets"

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 29-10-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

800*480 scherm met een dual-core cortex a7, 512mb ram en een 2400mah batterij, kun je nog beter je geld in de fik steken :9.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Dacuuu schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:33:
Minimaal 7 inch
Onder de €100

Pagina of twee terug vroeg iemand hetzelfde, daar heb ik gereageerd en 3 tablets voorgesteld :)
- EN-IS in "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets"

en
- EN-IS in "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets"

De Cube U27GT 8" ontvang ik van de week (hoop ik), ik zal dan mijn bevindingen hier neer delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 12:32
Ik ben ook op zoek naar een tablet en aangezien mijn budget onder de 250 euro moet zijn denk ik dat een 'exotische android tablet' het beste voor me is.

Nu heb ik meerdere reviews gelezen over de Onda V989 en de Pipo P9 en ik denk de Pipo iets beter/stabieler is dan de Onda (heb wel wat reviews gezien met problemen).

Iemand die zelf een Pipo P9 heeft die kan bevestigen dat dit een goeie tablet is?

Maar als de ik de Pipo P9 wil bestellen zie ik 2 sites: Bitspeed.nl en geekbuying.com.
http://www.bitspeed.nl/pi...ore-rk3288-10.1-inch-ips/ 215 euro
http://www.geekbuying.com...3G-4K-US-Plug-331996.html 185 euro

Nu scheelt die geekbuying wel 35 euro maar komt het wel uit een ander land.
Wat raden jullie mij aan om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN-IS schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:18:
[...]
De Cube U27GT 8" ontvang ik van de week (hoop ik), ik zal dan mijn bevindingen hier neer delen.
Heb je dan een teken dat hij eindelijk in Nederland is? Want ik heb hem ook nog steeds niet ontvangen, en eerlijk gezegd heb ik de hoop een beetje opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Jamesl schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:00:
Ik ben ook op zoek naar een tablet en aangezien mijn budget onder de 250 euro moet zijn denk ik dat een 'exotische android tablet' het beste voor me is.

Nu heb ik meerdere reviews gelezen over de Onda V989 en de Pipo P9 en ik denk de Pipo iets beter/stabieler is dan de Onda (heb wel wat reviews gezien met problemen).

Iemand die zelf een Pipo P9 heeft die kan bevestigen dat dit een goeie tablet is?

Maar als de ik de Pipo P9 wil bestellen zie ik 2 sites: Bitspeed.nl en geekbuying.com.
http://www.bitspeed.nl/pi...ore-rk3288-10.1-inch-ips/ 215 euro
http://www.geekbuying.com...3G-4K-US-Plug-331996.html 185 euro

Nu scheelt die geekbuying wel 35 euro maar komt het wel uit een ander land.
Wat raden jullie mij aan om te doen?
Pipo is in mijn ogen de betere keus. Maar dat kan ook komen omdat ik er al 3 van heb. :)

Deze zijn beide zonder 3G.Wil je dat erbij in hebben dan zijn ze duurder.

Hier nog iets goedkoper.

http://www.banggood.com/P...-4_4-Tablet-p-941701.html

Hier heb je er 1 met 3G.

http://www.banggood.com/P...t-With-Case-p-952161.html

Bij Banggood kun je ook nog een een 5% korting coupon gebruiken, scheelt alweer iets.

Behalve het prijsverschil, is alleen de garantie anders. Verder niet. Maar de garantie hier zegt ook niet veel als de shop failliet gaat. Zoals pas nog met 1 is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ah oke bedankt voor die link!

Ja inderdaad, garantie is in Nederland natuurlijk ook niet te vertrouwen.

Een tablet met 3G dan neem ik aan dat je er een internet abonnement bij neemt?
of zijn er nog andere voordelen?
Lijkt voor mij niet echt nodig aangezien er bijna overal WiFi is en anders maak ik wel een hotspot met me telefoon :)

Edit: de 5% coupon code is alleen geldig in de USA,US of DE warehouse geeft die aan, is er een manier om dit te omzeilen??

En waarom is de tablet mét case goedkoper dan de tablet zonder case? Zie ik iets over het hoofd? haha
Met case: http://www.banggood.com/P...t-With-Case-p-952162.html
Zonder case: http://www.banggood.com/P...-4_4-Tablet-p-941701.html

[ Voor 41% gewijzigd door Jamesl op 29-10-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Jamesl schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:28:
Ah oke bedankt voor die link!

Ja inderdaad, garantie is in Nederland natuurlijk ook niet te vertrouwen.

Een tablet met 3G dan neem ik aan dat je er een internet abonnement bij neemt?
of zijn er nog andere voordelen?
Lijkt voor mij niet echt nodig aangezien er bijna overal WiFi is en anders maak ik wel een hotspot met me telefoon :)

Edit: de 5% coupon code is alleen geldig in de USA,US of DE warehouse geeft die aan, is er een manier om dit te omzeilen??

En waarom is de tablet mét case goedkoper dan de tablet zonder case? Zie ik iets over het hoofd? haha
Met case: http://www.banggood.com/P...t-With-Case-p-952162.html
Zonder case: http://www.banggood.com/P...-4_4-Tablet-p-941701.html
3G is in mijn ogen overbodig, maar er zijn er die anders denken. Prijsverschil wordt veroorzaakt doordat de goedkopere maar 16Gb heeft en de andere 32Gb. Daar zou ik dan ook eerder voor kiezen. Die case is een prut ding.

Als je al een account hebt bij BG dan is er nog een andere truck om $ 10 korting te krijgen. Heb je nog geen account, dan 1 aanmaken en na het inloggen kun je bij het betalen de couponcode gewoon invoeren. Is voor de Chinese site "newbg". weet alleen niet meer of dit in hoofd of kleine letters is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
De Cube talk 9x is ook een leuk device. er is ook een custom rom voor kan niet echt slechte zaken hier over vinden.

Zit zelf ook te zoeken maak wil liefst een 10" puur voor gamen.
en had de Onda maar deze is te buggy, pipo lees veel over wifi issues of de ifive maar de hardware is wat ouder maar kost de helft. of de cube.

http://www.banggood.com/buy/Cube-Talk-U65GT.html
http://www.banggood.com/C...d-44-Tablet-p-930639.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
rob2011 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:04:
De Cube talk 9x is ook een leuk device. er is ook een custom rom voor kan niet echt slechte zaken hier over vinden.

Zit zelf ook te zoeken maak wil liefst een 10" puur voor gamen.
en had de Onda maar deze is te buggy, pipo lees veel over wifi issues of de ifive maar de hardware is wat ouder maar kost de helft. of de cube.

http://www.banggood.com/buy/Cube-Talk-U65GT.html
http://www.banggood.com/C...d-44-Tablet-p-930639.html
De wifi issues waren bij de oudere modellen, en ook niet allemaal. De P series werken eigenlijk goed. Cube moet je maar eens op de vorige modellen zoeken, dan zie je gauw genoeg of ze goed zijn. Ook qua updates en ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ThinkPadd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:10:
Of de Colorfly... Zelf €55 voor moeten betalen, nu nog wachten tot ie binnen is.
ThinkPadd in "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets"
Die is nu uitverkocht :'(
Remcom00 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:10:
[...]

800*480 scherm met een dual-core cortex a7, 512mb ram en een 2400mah batterij, kun je nog beter je geld in de fik steken :9.
Dat wil ik zien! burrrrrn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
op ali is hij nu met 50% korting maar geen feedback dus...

http://www.aliexpress.com...287001&is_dl_target_url=y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dit lijkt me wel iets te mooi om waar te zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:08

ilm

Ziet er wel heel goed uit. Als dat betrouwbaar is denk ik dat ik nog eens een Chinese tablet gaan proberen.

Voorbije maanden men eisen al vaak aangepast (stylus, dock, w8 etc) maar uiteindelijk is het enigste dat ik nodig heb een goed scherm en en goede batterij. Al de rest is extra, maar het moet wel goed betrouwbaar werken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Gaat je alleen een hoop ellende en heel veel tijd kosten om je geld ooit terug te zien vrees ik. Typische AE truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:04:
Heb je dan een teken dat hij eindelijk in Nederland is? Want ik heb hem ook nog steeds niet ontvangen, en eerlijk gezegd heb ik de hoop een beetje opgegeven.
Heb het ergens anders maar opnieuw besteld. Dit keer heb ik gekozen voor snelle verzending en heb daar ook wat voor moeten betalen. Als het goed is, is deze misschien einde van de week hier of begin volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hmm dat klinkt inderdaad als te mooi om waar te zijn?

Wat denken jullie? Gewoon op andere site bestellen zoals banggood.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Jamesl schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:05:
[quote]rob2011 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:44:
Hmm dat klinkt inderdaad als te mooi om waar te zijn?

Wat denken jullie? Gewoon op andere site bestellen zoals banggood.com ?
Veel wil ik er niet aan wijden, want zulke trucjes van AE zijn bekend en krijg je alleen maar gezeur me, wat Starcopy zegt klopt dan ook. Het advies is dan ook, simpelweg, bestellen bij een betrouwbare en bekende shop, zoals Banggood, DX, TinyDeal, Tmart enzovoort.

Genoeg keuze dus, prijzen zijn vaak bijna gelijk en soms kun je door gebruik te maken van kortingscodes en acties bij de ene shop het net goedkoper bestellen, ook moet je kijken naar de levertijden. Banggood is bijvoorbeeld bekend voor zijn 2 weken levertijd, TinyDeal ook wel (net iets meer dan 2 weken), DealExtreme heeft lange levertijden, Tmart is ook redelijke traag. Anders kijk je even in het China Shoppen Ervaringen topic voor meer info over AE en levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
EN-IS schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:11:
[...]

Veel wil ik er niet aan wijden, want zulke trucjes van AE zijn bekend en krijg je alleen maar gezeur me, wat Starcopy zegt klopt dan ook. Het advies is dan ook, simpelweg, bestellen bij een betrouwbare en bekende shop, zoals Banggood, DX, TinyDeal, Tmart enzovoort.

Genoeg keuze dus, prijzen zijn vaak bijna gelijk en soms kun je door gebruik te maken van kortingscodes en acties bij de ene shop het net goedkoper bestellen, ook moet je kijken naar de levertijden. Banggood is bijvoorbeeld bekend voor zijn 2 weken levertijd, TinyDeal ook wel (net iets meer dan 2 weken), DealExtreme heeft lange levertijden, Tmart is ook redelijke traag. Anders kijk je even in het China Shoppen Ervaringen topic voor meer info over AE en levertijden.
Ah oke bedankt voor je reactie!
Dan ga ik zeker niet bij AE bestellen.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit bij één van die webshops iets heb besteld dus daarom informeer ik even.
Nog wel een vraagje, die kortingscode bij Banggood gaf aan dat het alleen in US, UK en DE kon,enig idee of ik dat kan omzeilen en toch me korting kan krijgen?
Of moet ik die vraag even in het andere topic stellen waar jij mee kwam?

Edit: NVM een andere couponcode werkte wel. (nml: b185f7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:55
http://www.buyincoins.com/item/53371.html#.VFN2WPmG-Ul

61 euro lijkt mij voor deze specificaties niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 19:08
Mijn U27GT is vandaag binnengekomen. Probeer hem nu te rooten met rootgenius. Dit zou moeten werken, maar de eerste run is onsuccesvol :(
De tablet draait redelijk soepel, het scherm is niet erg aanraakgevoelig en voelt stroef aan. Levering duurde 6 weken, dus heb geduld...

Er staann wat chinese apps op, maar die kun je zonder root verwijderen gelukkig. Er is ook een customrecovery te vinden op PDA.ru maar het is mij nog niet gelukt om deze te downloaden.

[ Voor 25% gewijzigd door quazar op 31-10-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Mwha, een cortex A5 processor? Zou toch liever voor een MTK of RK chipset gaan.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

quazar schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:29:
Mijn U27GT is vandaag binnengekomen. Probeer hem nu te rooten met rootgenius. Dit zou moeten werken, maar de eerste run is onsuccesvol :(
De tablet draait redelijk soepel, het scherm is niet erg aanraakgevoelig en voelt stroef aan. Levering duurde 6 weken, dus heb geduld...

Er staann wat chinese apps op, maar die kun je zonder root verwijderen gelukkig. Er is ook een customrecovery te vinden op PDA.ru maar het is mij nog niet gelukt om deze te downloaden.
USB Debugging aan staan?
Via informatie (waar ook de Android versie staat in Settings) moet je een aantal keer drukken op een van die items (Android versie, Build nummer, weet ff niet meer welke), dan krijg je een popup en als je vaak genoeg drukt kun je in de Developer Options.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:55
RobertowNL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

Mwha, een cortex A5 processor? Zou toch liever voor een MTK of RK chipset gaan.
in de advertentie staat een cortex a7 processor en volgens website van actions, de processorbakker, is het een a9 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door blauwester op 31-10-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Na 3 runs rootgenius opgegeven. Developer Options zijn standaard zichtbaar op deze tablet. USB debugging stond aan.
Uiteindelijk heb ik de U27GT geroot m.b.v. kingroot van kingroot.net

Edit: op 4PDA staat een TWRP recovery, maar helaas krijg ik die niet gedownload....
Inmiddelsisdownloaden welgelukt,maar een custom recovery heb ik er nog niet op gekregen helaas.

[ Voor 34% gewijzigd door quazar op 31-10-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

blauwester schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:51:
[...]

in de advertentie staat een cortex a7 processor en volgens website van actions, de processorbakker, is het een a9 |:(
De marketing afdeling van Actions is een beetje naar:
ARM Cortex-A9 family CPU, Single CPU frequency is up to 1.2GHz
Waar het dik gedrukte woord dus de narigheid van de marketing is :X
Het is is een cortex A5 core. Fabrikanten van shenzen fabriekjes geven er daarnaast nog wel eens een eigen draai aan (en maken het dus A7 / A9 al is die laatste ze wellicht niet zo aan te rekenen :+? )

Verder wel een mooi ding, maar de chipset heb ik zelf nogal slechte ervaringen mee :+. Had 1 van de eerste tablets met de chipset, wat een bagger. Later was het overigens al beter maar goed, ben er nog steeds geen fan van.

Zou als het echt budget moet eerder voor een tablet gaan met een Alwinner A23 / A31 / A33, Rockchip of MTK processor. Maar goed als het echt goedkoop moet kan actions wellicht in beeld komen, maar zou er niets van verwachten.

Edit; dit vat de ATM7029 voor mij wel samen:
Back to performance... Everything, I mean EVERYTHING, lags on the Hero II. So much so that we will never carry an Actions ATM7029 processor tablet, EVER. This experience put the final nail in that coffin. Cortex-A5 cores were never ever mean for this kind of usage and it shows at every turn. Furthermore, the Vivante GC1000 has major compatibility issues with many games and applications on the market, which further adds to the overall bugginess of the device.

The Actions ATM7029 is like a retro throwback to most China Tablet processors in 2010 - 2011. Avoid it at all costs. I think it is fair to say that anyone giving this chip a positive review is either being paid to do so, or they have never used a "good" tablet and have nothing to compare against.
Bron

[ Voor 32% gewijzigd door RobertowNL op 31-10-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

RobertowNL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:05:
[...]

De marketing afdeling van Actions is een beetje naar:

[...]

Waar het dik gedrukte woord dus de narigheid van de marketing is :X
Het is is een cortex A5 core. Fabrikanten van shenzen fabriekjes geven er daarnaast nog wel eens een eigen draai aan (en maken het dus A7 / A9 al is die laatste ze wellicht niet zo aan te rekenen :+? )

Verder wel een mooi ding, maar de chipset heb ik zelf nogal slechte ervaringen mee :+. Had 1 van de eerste tablets met de chipset, wat een bagger. Later was het overigens al beter maar goed, ben er nog steeds geen fan van.

Zou als het echt budget moet eerder voor een tablet gaan met een Alwinner A23 / A31 / A33, Rockchip of MTK processor. Maar goed als het echt goedkoop moet kan actions wellicht in beeld komen, maar zou er niets van verwachten.

Edit; dit vat de ATM7029 voor mij wel samen:

[...]

Bron
Toch draait mijn ATM7029B best lekker vlot.
Ondanks dat mn tablet nu vol gepropt staat met rotzooi blijft het vloeiend werken, dat was bij mn A10 wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb vandaag mijn Cube U27GT ontvangen na 50 dagen op het pakje gewacht te hebben, nou goed de eerste indruk is erg goed.

De tablet reageert snel en soepel, en het scherm ziet er echt goed uit ondanks dat dit een 1280*800 scherm is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KSRefLlFzmkkUwUL9OmzpcKw/full.png

Zo ik heb alvast Antutu Benchmark gedraaid en het is een aardige score voor dit apparaat vind ik persoonlijk, het is namelijk wel een budget chipset van Mediatek dat in dit apparaat zit.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:35:
Zo ik heb vandaag mijn Cube U27GT ontvangen na 50 dagen op het pakje gewacht te hebben, nou goed de eerste indruk is erg goed.

De tablet reageert snel en soepel, en het scherm ziet er echt goed uit ondanks dat dit een 1280*800 scherm is.
[afbeelding]
Zo ik heb alvast Antutu Benchmark gedraaid en het is een aardige score voor dit apparaat vind ik persoonlijk, het is namelijk wel een budget chipset van Mediatek dat in dit apparaat zit.
Ik heb mijn eerste bestelling nog altijd niet ontvangen, maar wel mijn tweede bestelling met snelle (the big D) verzending.

CUBE U27GT 8" WIFI

Eerste Indruk
Heb er nog maar een uur of twee kunnen gebruiken, ik moet eerlijk bekennen, tot nu toe geen ernstige tegenvallers tegengekomen. Ben er best wel van onder de indruk, vooral van de Prijs - Kwaliteitsverhouding.

Een groot gemis voor mij (persoonlijk) zijn de knoppen, deze heeft geen (home)knop en touch knoppen. De tablet is wel voorzien van on-screen knoppen. Heb direct Nova Launcher erop gezet en een aantal standaard apps.

Tablet reageert zoals het hoort te reageren, geen haperingen en geen lange wachttijden bij openen van apps. Een aantal meegeleverde Chinese apps probleemloos kunnen verwijderen. Antutu score van 19926 (best goed dunkt me).

Opvallende goede punten;
  • Bouwkwaliteit, voelt zeer solide aan
  • Scherm goed leesbaar, kijkhoeken prima en bezels aan de zijkanten normaal/dun
  • Goed met 1 hand vast te houden
  • Screen Protector zat er al standaard op en past er precies op
  • Apps permission (app toestemmingen beheren)
  • Play Store en andere Google Apps
  • GPS (+ A-GPS) / HDMI / Miracast / OTG / MicroSD aansluiting
Minder Goede Punten;
  • Plastic (blijft een hekel punt)
  • Helderheid mocht net iets meer zijn en bezels boven/onder wat dikker
  • Screen Protector, daaronder zaten twee stof deeltjes en aan de onderkant zaten grote luchtbelletjes - de screen protector maakt het minder aanraakgevoelig en stroef
  • Resolutie, jammer dat het geen FullHD is (ivm scherpte)
Slechte Punten;
  • Gewicht (voor zijn formaat net wat grammen te veel)
Oordeel voor nu:
Voor 80euro (exclusief verzendkosten, btw en inklaringskosten) is het een tablet wat zijn geld waard is. Het heeft talloze aansluitingsmogelijkheden, goed formaat, prima scherm, direct klaar voor gebruik en prijs kwaliteitsverhouding is goed (de min punten kun je tegenover de plus punten zetten en over een aantal zaken compromis sluiten :)). Als tweede tablet of voor diegene die zijn eerste tablet wil kopen (en niet meer dan een euro of 100 uit te geven heeft), of die nou jong of oud is, prima budget tablet!* nieuwe bevindingen zal ik hier plaatsen door middel van de edit knop. Ik wil wel graag een uitgebreide review maken, ik hoop dat ik daar een gaatje in mijn agenda voor kan vinden :)
* edit 1: gewicht is verplaatst naar slechte punt (van minder goede punt).

[ Voor 8% gewijzigd door EN-IS op 01-11-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk wel al een nadeel ontdekt, welke quazar ook al beschreef, de aanraakgevoeligheid van het beeldscherm is minder.

Niet zoals een resistief scherm, maar je komt wel degelijk een beetje druk uit te oefen wanneer je bijvoorbeeld het toetsenbord gebruikt want in de korte test tijd had ik al vaak dat hij mijn toetst aanslagen helemaal niet registreerde.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gz6wwA8c6WMC5D44ggF2HCCx/full.png

Ik heb ook nog even CF-Bench gedraaid, en daar zie je gewoon in terug dat de CPU gewoon net wat langzamere is dan Quadcore Cortex A9 CPU's van ondere andere de HTC One X en de Samsung Galaxy S3. Als je echter naar de GPU kijkt dan doet deze tablet het erg goed in vergelijking met de onder andere bovengenoemde apparaten, en op dat vlak scoort ie zelfs beter dan mijn oude Huawei Honor 2.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CaHyRi1KPEC8mgSq0w4UCeaH/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/se0fLLovjXbm904wxEn1MScs/full.png

Een review van mijn kant komt er voorlopig nog niet want ik heb mijn handen vol aan de review over de Oneplus One die ik het schrijven ben, maar wat mij betreft bied deze tablet veel waar voor geld vooral kijkend naar processor kracht.

Je kunt namelijk ook de tablet aan je tv aan sluiten en als Android mini computer gebruiken, maar het lijkt mij vooral een fijne media tablet en niet zozeer een tablet om productief op te zijn want daar had het scherm wat meer gevoelig voor mogen zijn naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die last heeft van een te sterke magneet in de case/hoes is er een Xposed module. Ik hem hem net gedownload, aangezien mijn Mi Pad case de tablet uitschakelde wanneer hij naar achtergeklapt was en met die Xposed module heb ik hier geen last meer van. Werkt dus erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Met de U27GT is het mij niet gelukt om er een custom recovery op te krijgen. Voorlopig is hij even bricked. Als de batterij leeg is dan kan ik het proberen te flashen met Smart Phone Flash Tool en een firmware voor de 3G variant. Ik krijg hem nu niet in een staat dat hij geflashed kan worden. Een non-3G firmware ben ik helaas nog niet tegengekomen...

Probleem hierbij is dat de tablet mijn SDkaartje van 2Gb niet herkent. FAT32, ext2 en ext3 geprobeerd.
Adb sideload geeft een "cannot read file" error wanneer hij in de abd sideload stand staat in recovery. :(

[ Voor 23% gewijzigd door quazar op 01-11-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond ook even Shadow Gun Deathzone gespeeld, en dat gaat in principe goed maar je merkt gewoon dat het aanraakscherm erg stroef is en je daardoor gewoon slecht kunt richten. Ik bedoel voor de rest is het echt een goede tablet, mooi scherm lekker snel etc maar alleen het geluid is minder.

Ik denk dat waar ik de tablet uiteindelijk voor gebruiken dat hij daar wel voor geschikt is, ik wil er namelijk video's op af gaan spelen maar zodra ik er productief op probeer te zijn dan loop ik tegen de beperkingen van het scherm aan.

Dus ik denk dat dit wel iets is waar potentiële kopers rekening mee dienen te houden, maar voor € 75 kan ik er verder niet veel slechts over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt in feite de vorige BIC tablet te zijn maar dan met 10.1 inch scherm. De 7 inch versie is een leuk ding voor de prijs (38 euro) maar zou er persoonlijk geen 61 euro voor over hebben ook al had die een 10.1 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:06:
Ik heb persoonlijk wel al een nadeel ontdekt, welke quazar ook al beschreef, de aanraakgevoeligheid van het beeldscherm is minder.

Niet zoals een resistief scherm, maar je komt wel degelijk een beetje druk uit te oefen wanneer je bijvoorbeeld het toetsenbord gebruikt want in de korte test tijd had ik al vaak dat hij mijn toetst aanslagen helemaal niet registreerde.
-knip-
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:37:
Ik heb gisteravond ook even Shadow Gun Deathzone gespeeld, en dat gaat in principe goed maar je merkt gewoon dat het aanraakscherm erg stroef is en je daardoor gewoon slecht kunt richten. Ik bedoel voor de rest is het echt een goede tablet, mooi scherm lekker snel etc maar alleen het geluid is minder.
-knip-
Ik denk dat je er overheen hebt gelezen, de screen protector is de boosdoener.

Deze maakt het minder aanraakgevoelig en zeer stroef.

Ik heb nergens last van want ik heb het er af gehaald (en let wel op, er zitten twee lagen op, de ene laag is de protector van de protector en de protector zelf :P), vervolgens moet je nog even met een micro vezel doek het scherm goed schoonmaken, probleem is dan ook weg. Reageert zoals die hoort te reageren, aanraakgevoeligheid is precies goed en geen stroefheid meer. :Y)

Een nadeel vind ik eerder het gewicht, ik heb het even vergeleken met de tablet van mijn zusje, de Tab Pro en poeh, het gewicht gaat bij mij toch naar 'Slechte Punt'.
EN-IS schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:39:
Minder Goede Punten;
  • Plastic (blijft een hekel punt)
  • Helderheid mocht net iets meer zijn en bezels boven/onder wat dikker
  • Gewicht (voor zijn formaat net wat grammen te veel)
  • Screen Protector, daaronder zaten twee stof deeltjes en aan de onderkant zaten grote luchtbelletjes - de screen protector maakt het minder aanraakgevoelig en stroef
  • Resolutie, jammer dat het geen FullHD is (ivm scherpte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN-IS schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:35:
[...]

[...]
Ik denk dat je er overheen hebt gelezen, de screen protector is de boosdoener.

Deze maakt het minder aanraakgevoelig en zeer stroef.
Oeh ja ik denk dat ik er inderdaad over heen gelezen heb, maar dit vermoeden had ik persoonlijk ook al ik wou alleen nog niet de beschermfolie er volledig afhalen.
b]

Ik heb nergens last van want ik heb het er af gehaald (en let wel op, er zitten twee lagen op, de ene laag is de protector van de protector en de protector zelf :P), vervolgens moet je nog even met een micro vezel doek het scherm goed schoonmaken, probleem is dan ook weg. Reageert zoals die hoort te reageren, aanraakgevoeligheid is precies goed en geen stroefheid meer. :Y)

Een nadeel vind ik eerder het gewicht, ik heb het even vergeleken met de tablet van mijn zusje, de Tab Pro en poeh, het gewicht gaat bij mij toch naar 'Slechte Punt'.
[...]
Het is inderdaad geen lichte jongen, al stoort het mij persoonlijk niet zo. Wat mij wel opgevallen is dat het plastic wel erg goedkoop aanvoelt en je hebt zelf scherpe randen i.p.v. dat ze afgevlakt zijn. Overigens is het resultaat van de accu toe nu toe erg goed, want in standbye gaat ie maar heel langzaam leeg en tijdens gebruik gebruikt ie ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:41:
Oeh ja ik denk dat ik er inderdaad over heen gelezen heb, maar dit vermoeden had ik persoonlijk ook al ik wou alleen nog niet de beschermfolie er volledig afhalen.
Jammer dat ze een slechte/goedkope protector hebben gebruikt, heb het direct weggegooid. Reden waarom je nog met een micro vezel doek nog even moet schoonmaken is dat de screenprotector een deel van zijn lijm/plakkerigheid achter laat op het scherm.
Het is inderdaad geen lichte jongen, al stoort het mij persoonlijk niet zo. Wat mij wel opgevallen is dat het plastic wel erg goedkoop aanvoelt en je hebt zelf scherpe randen i.p.v. dat ze afgevlakt zijn. Overigens is het resultaat van de accu toe nu toe erg goed, want in standbye gaat ie maar heel langzaam leeg en tijdens gebruik gebruikt ie ook niet zoveel.
Het is niet erg storend nee maar wel een punt waarvan ik dacht, dat had beter gekund :) Plastic, tja, niet slecht maar ook niet goed. Heb zelf geen last van de scherpe randen, de tablet vind ik dan ook van goede formaat - het ligt fijn in de hand.

Klopt, accu gaat goed mee, Wifi bereik is ook zeer goed - in de kamer waar de modem/router staat max snelheid, eerste verdieping waar we redelijk slecht wifi bereik hebben heeft de tablet bereik. GPS nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs met de beschermfolie eraf gaat de aanraking nog steeds vrij stroef, wel eens waar soepeler dan met beschermfolie maar een potje Shadowgun Deadzone spelen liet mij zien dat het spelen van een potje Shadowgun Deadzone gewoon niet lekker gaat.

Ik bedoel je moet je vingers gebruiken om te navigeren, en normaal gesproken zou dat dan soepel moeten werken maar bij deze tablet voel ik veel weerstand waardoor het richten slecht gaat en ik genadeloos telkens gedood word :(

En dan over het geluid, dat is ook niet erg denderend want het volume kan niet erg hard gezet worden waardoor het geluid minder goed aanhoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hmm ik twijfel tussen de Pipo P9 en een ASUS Transformer Pad TF303K.

Maar ik vraag me af of het de 100 euro meer waard is om de ASUS te nemen.
De ASUS heeft een Snapdragon S4 Pro en de Pipo P9 een Rockchip RK3288 die een stuk nieuwer is.

Kan iemand mij vertellen wat een betere keus is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Jamesl schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:28:
Hmm ik twijfel tussen de Pipo P9 en een ASUS Transformer Pad TF303K.

Maar ik vraag me af of het de 100 euro meer waard is om de ASUS te nemen.
De ASUS heeft een Snapdragon S4 Pro en de Pipo P9 een Rockchip RK3288 die een stuk nieuwer is.

Kan iemand mij vertellen wat een betere keus is? :)
Dat is niet zo te beantwoorden. Ligt er in elk geval al aan wat je eisen zijn. Mijn idee is: € 100 is veel geld, en meestal haal je het er niet uit. Maar het ligt er echt aan wat voor app's je wil gaan gebruiken. Ook zal je voor de Asus niet zoveel custom spul vinden als voor een Pipo.

Mijn ervaring met de P4 is in elk geval dat die snel en stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
starcopy schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:56:
[...]

Dat is niet zo te beantwoorden. Ligt er in elk geval al aan wat je eisen zijn. Mijn idee is: € 100 is veel geld, en meestal haal je het er niet uit. Maar het ligt er echt aan wat voor app's je wil gaan gebruiken. Ook zal je voor de Asus niet zoveel custom spul vinden als voor een Pipo.

Mijn ervaring met de P4 is in elk geval dat die snel en stabiel is.
Ik wil de tablet gebruiken voor voornamelijk: films kijken, paar simpele spelletjes,en internet browsen.

Denk dat je mijn eisen dan als volgt kan stellen: snel genoeg voor wat games, fatsoenlijk scherm en liefst geen lag tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:59

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ik heb zelf de p9, nadat ik het zat was om te wachten op de Asus tf303xx (wilde eigenlijk de tf303c, dus Atom SoC zonder 3G, maar in plaats daarvan is Asus met de tf303k gekomen).
Het voordeel van de Asus was voor mij de front facing speakers, nederlandse garantie, wellicht betere bouwkwaliteit en op papier zuinigere 64bit (mbt de Atom).

De speakers van de p9 zijn wat zwak en naar achteren gericht, maar op zich tevreden met mijn Pipo. Prima accuduur (9-10 uur browsen, 7-8 HD video en 5+ RealRacing3 op een lading), lekker vlot, prima scherm, sterke Wi-Fi, custom roms met root beschikbaar.

Maar er zijn ook wel wat issues. Zo heb ik incidenteel battery drain (AudioOutLock verhinderd dan deep sleep), een paar keer per week een 'spook' aanraking van het scherm, Evernote flipte hem volledig afgelopen week, met een stortvloed van 'spook' aanrakingen binnen de app. Tot nu toe een eenmalig probleem gebleken. MX Player geeft soms een AndroidUI foutmelding, maar speelt vervolgens gewoon verder. Na gebruik van koptelefoon moet ik meestal rebooten om weer geluid over de speakers te krijgen. En de achtergrondmuziek in RR3 hapert en stottert regelmatig, terwijl de framerates absoluut dik in orde zijn.

Een aardige lijst 'china' achtige issues, maar ik heb de Asus niet getest, dus ik kan niet zeggen of deze wel foutloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Daytona schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:54:
Ik heb zelf de p9, nadat ik het zat was om te wachten op de Asus tf303xx (wilde eigenlijk de tf303c, dus Atom SoC zonder 3G, maar in plaats daarvan is Asus met de tf303k gekomen).
Het voordeel van de Asus was voor mij de front facing speakers, nederlandse garantie, wellicht betere bouwkwaliteit en op papier zuinigere 64bit (mbt de Atom).

De speakers van de p9 zijn wat zwak en naar achteren gericht, maar op zich tevreden met mijn Pipo. Prima accuduur (9-10 uur browsen, 7-8 HD video en 5+ RealRacing3 op een lading), lekker vlot, prima scherm, sterke Wi-Fi, custom roms met root beschikbaar.

Maar er zijn ook wel wat issues. Zo heb ik incidenteel battery drain (AudioOutLock verhinderd dan deep sleep), een paar keer per week een 'spook' aanraking van het scherm, Evernote flipte hem volledig afgelopen week, met een stortvloed van 'spook' aanrakingen binnen de app. Tot nu toe een eenmalig probleem gebleken. MX Player geeft soms een AndroidUI foutmelding, maar speelt vervolgens gewoon verder. Na gebruik van koptelefoon moet ik meestal rebooten om weer geluid over de speakers te krijgen. En de achtergrondmuziek in RR3 hapert en stottert regelmatig, terwijl de framerates absoluut dik in orde zijn.

Een aardige lijst 'china' achtige issues, maar ik heb de Asus niet getest, dus ik kan niet zeggen of deze wel foutloos is.
Bedankt voor je reactie!
Moet wel zeggen dat dat me wel enigzins aan het twijfelen maakt... 175 euro is natuurlijk geen geld en ik denk ook wel dat de prijs/kwaliteit verhouding wel goed zit maar dit zijn inderdaad wel heel wat issues.
Zijn er andere mensen met dezelfde problemen?

en iemand met wel de ASUS 303k?

PS: draait jouw Pipo P9 op een custom ROM? @Daytona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:59

Daytona

Autoracen is voor watjes

Yep, ik draai Riley rom 1.51. Er is ook een versie 1.6, maar las dat sommige dat Wi-Fi issues mee hadden, dus ben op 1.51 gebleven. En aantal issues openbaarden zich pas met de custom rom. Maar ben de tablet ook intensiever gaan gebruiken na het flashen.
Pagina: 1 ... 92 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.