en als ik alle tasks kill van tijd tot tijd.. dan krijg ik toch nog wat geheugen terug?brama schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:43:
[...]
Let wel op dat de roms nog niet helemaal 'af' zijn. Zo lees ik op slatedroid dat apps geheugen blijken te lekken waardoor ze freezen (dolphin HD, Angry Birds). Lijkt een probleem van de tablet te zijn.
Dus er zal wel wat getweak bij komen kijken met regelmatige firmware-updates. Just sayin'!
Ik ga vanmiddag even langs de Bart Smit om te kijken, maar eigenlijk is die van de Intertoys net iets netter en heeft 2.2.ranjo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:00:
[...]
Je krijgt bij Bart Smit en Intertoys wel een jaar nederlandse garantie. Dus geen gedoe met tablets die maar een maand mee gaan of die niet werkend aankomen, want daar moeten ze iets aan doen (als het goed is). De vraag is of dat de extra 25 euro waard is.
Volgens mij moet dat ding 512MB intern hebben (die van de Intertoys), maar zeker weten doe ik het niet. Jammer dat er geen CPU snelheid e.d. bij staat.
http://www.intertoys.nl/acties/tablet
Via google blijkbaar wel op hun site te vinden.
800MHz CPU
En blijkbaar multi-touch.
[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 22-03-2011 08:52 ]
Ik denk dat die van de Intertoys precies dezelfde is als de ViaPAD van MP4nation.net enArunia schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:39:
[...]
Ik ga vanmiddag even langs de Bart Smit om te kijken, maar eigenlijk is die van de Intertoys net iets netter en heeft 2.2.
Volgens mij moet dat ding 512MB intern hebben (die van de Intertoys), maar zeker weten doe ik het niet. Jammer dat er geen CPU snelheid e.d. bij staat.
http://www.intertoys.nl/acties/tablet
Via google blijkbaar wel op hun site te vinden.
800MHz CPU
En blijkbaar multi-touch.
dus dan ook maar 256 MB intern.
De UI met die weer widget is in ieder geval precies hetzelfde als de ViaPAD die ik onlangs heb laten komen.
Als dit idd zo is dan heeft hij een VIA WM6850 @ 800 Mhz CPU
Er staat alleen GEEN normale Google Android Market op !!
Hier wel 5 alternatieven en anders Apps. downlaoden via internet en installeren via een micro-SD card.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vind zelf die Herotab C8 van Dealextreme een veel betere deal. Oke € 41,-- duurder maar wel mini-HDMI out een VEEL VEEL betere CPU en een capacitief scherm en 512 MB RAM !!
[ Voor 43% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-03-2011 10:00 ]
Tuurlijk zijn er betere tablets, maar voor 100€ vind ik dit geen slechte deal. Het is een stuk beter dan de PoV Mobii met de Rockchip.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Geloof me die ViaPAD waar ik er 3 van heb laten komen puur voor de wederverkoop daar was ik niet zo kapot van. Had toch een erg "PlaySkool cq Toy r Us" gehalteXanderDrake schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:03:
Tuurlijk zijn er betere tablets, maar voor 100€ vind ik dit geen slechte deal. Het is een stuk beter dan de PoV Mobii met de Rockchip.
En ik weet voor 99% zeker dat die van de Intertoys dezelfde is
Hmm ok. Naast het feit dat hij geen officiele Market heeft, wat is er nog meer mis met deze tablet dan?
Ik denk dat 800mhz ARM11 net goed genoeg is voor een beetje degelijk android gebruik. Veel goedkopere smarthphones moeten het doen met 600mhz ARM11.
Ik denk dat 800mhz ARM11 net goed genoeg is voor een beetje degelijk android gebruik. Veel goedkopere smarthphones moeten het doen met 600mhz ARM11.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
En die ViaPAD kost bij MP4nation.net ( incl. porto ) wel wat minder dan € 99,99 ( min € 17,-- )XanderDrake schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:17:
Hmm ok. Naast het feit dat hij geen officiele Market heeft, wat is er nog meer mis met deze tablet dan?
[ Voor 20% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-03-2011 11:27 ]
Werkbaar, alhoewel er veel verschil lijkt te zitten tussen ARM11 en ARM11. Mijn ZTE Blade heeft een 600Mhz ARM11 CPU, en mijn flytouch 2 een 800Mhz. De Flytouch 2 is wel echt significant trager, waarschijnlijk ook mede door de wat hogere resolutie en slechtere(?) GPU. De ZTE Blade is snel zat in dagelijks gebruik, de flytouch 2 niet.XanderDrake schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:17:
Flash 10 is overigens niet beschikbaar voor deze tablet, en zal er zeer waarschijnlijk ook nooit komen. Dit is allemaal gebaseerd op geruchten rond augustus vorig jaar dat flash 10 misschien wel eens zou kunnen geport worden naar ARMv6 (ARM11).
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Je bent dan wel EUR 17,- goedkoper uit, maar je hebt wel kans dat je aan de deur nog wat douanekosten mag aftikken. Tevens zullen veel mensen liever even naar de Intertoys lopen om het eerst even te zien en te voelen. Ook krijg je bij Intertoys 1 jaar pick-up & return garantie.WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:21:
[...]
En die ViaPAD kost bij MP4nation.net ( incl. porto ) wel wat minder dan € 99,99 ( min € 17,-- )
Ook al is MP4nation.net dus EUR 17,- goedkoper, toch denk ik dat de Intertoys aanbieding geen gekke is voor vele mensen.
Ik zie trouwens op http://www.intertoys.nl/acties/tablet niet of het om een 7" of 10" gaat. De accessoires die ze bieden zijn zowel voor 7" als 10" tablets. Kans dat de 7" EUR 99,99 kost en dat de 10" duurder is?
[ Voor 16% gewijzigd door nathalia op 22-03-2011 13:00 ]
Mazda MX-30
Geloof me ik doe al tablets inkopen sinds deel2 van dit topic.nathalia schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:56:
[...]
Je bent dan wel EUR 17,- goedkoper uit, maar je hebt wel kans dat je aan de deur nog wat douanekosten mag aftikken. Tevens zullen veel mensen liever even naar de Intertoys lopen om het eerst even te zien en te voelen. Ook krijg je bij Intertoys 1 jaar pick-up & return garantie.
Ook al is MP4nation.net dus EUR 17,- goedkoper, toch denk ik dat de Intertoys aanbieding geen gekke is voor vele mensen.
Ik zie trouwens op http://www.intertoys.nl/acties/tablet niet of het om een 7" of 10" gaat. De accessoires die ze bieden zijn zowel voor 7" als 10" tablets. Kans dat de 7" EUR 99,99 kost en dat de 10" duurder is?
MP4nation.net verstuurd via HK post of EMS heb nu na 7 bestellingen nog nooit invoerrechten cq btw betaalt.
Dat btw verhaal is meestal ( lees 99% ) via DHL als iets van Pandawill of Merimobiles of AliExpress komt.
[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-03-2011 13:35 ]
De 7" is 99,99 en 10" is 199,99Ik zie trouwens op http://www.intertoys.nl/acties/tablet niet of het om een 7" of 10" gaat. De accessoires die ze bieden zijn zowel voor 7" als 10" tablets. Kans dat de 7" EUR 99,99 kost en dat de 10" duurder is?
Bron: http://folder.intertoys.n...azine.html#/spreadview/8/
Dat was niet mijn vraag, wat is er voor de rest nog mis met deze Tablet?WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:21:
En die ViaPAD kost bij MP4nation.net ( incl. porto ) wel wat minder dan € 99,99 ( min € 17,-- )
Die 17€ extra heb ik er voor over gezien de lokale garantie en het feit dat je hem koopt in de winkel en hem meteen hebt, ipv al die verzend perikelen die we voorbij zien komen als je iets buiten europa besteld.
Volgens mij is alles wat ik er negatief aan vindt in mijn eerdere vier posts te vinden ?XanderDrake schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:13:
[...]
Dat was niet mijn vraag, wat is er voor de rest nog mis met deze Tablet?
Die 17€ extra heb ik er voor over gezien de lokale garantie en het feit dat je hem koopt in de winkel en hem meteen hebt, ipv al die verzend perikelen die we voorbij zien komen als je iets buiten europa besteld.
Ik zou een ieder aanraden 41% meer uit te geven aan een tablet wat 300% meer biedt of te wel de "Dropad A8" van Dealextreme
http://www.dealextreme.co...tf-arm-v5-349-79mhz-70053
Staat toevallig bij new arrivals.
Is een tablet als deze echt het geld waard?
Die zou ik links laten liggen das een serie met de nog oude zwakke VIA CPU op 533 MhzTimmiewimie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:34:
http://www.dealextreme.co...tf-arm-v5-349-79mhz-70053

Daar zit voor dat geld echt geen WM6850 CPU in !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heb zo een Dropad A8 nu net besteld en betaalt ( PayPal ) van Dealextreme.
Heb er eens 1 in handen gehad van een collega was wel een net ding.
Ga er wat mee stoeien. Ik knal er in ieder geval Sygic Mobile Maps 10 ( Europa ) op.
En dan een windowmount erbij. Mocht hij niet bevallen dan loos ik hem weer via b.v marktplaats
of ik geef hem aan de vrouw en dan gaat haar Rocktab 8 GB eruit.
Hij zal in ieder geval niet kunnen tippen aan me iPad
[ Voor 42% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-03-2011 14:47 ]
Viapad inderdaad.WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:35:
[...]
Ik denk dat die van de Intertoys precies dezelfde is als de ViaPAD van MP4nation.net en
De UI met die weer widget is in ieder geval precies hetzelfde als de ViaPAD die ik onlangs heb laten komen.
Hier wel 5 alternatieven en anders Apps. downlaoden via internet en installeren via een micro-SD card.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vind zelf die Herotab C8 van Dealextreme een veel betere deal. Oke € 41,-- duurder maar wel mini-HDMI out een VEEL VEEL betere CPU en een capacitief scherm en 512 MB RAM !!
Prima dingetje ik ga hem zeker halen.
Zojuist verschenen op engadget
Samsung's new Galaxy Tab 8.9 and 10.1 get some competitive price tags, starts at $469
The WiFi version of the 10.1 will be up for grabs on June 8th in the US, and as you can see from that lovely chart above, the 16GB version is set at $499 and the 32GB at $599.
linkje:
http://www.engadget.com/2...e-competitive-price-tags/
Samsung's new Galaxy Tab 8.9 and 10.1 get some competitive price tags, starts at $469
The WiFi version of the 10.1 will be up for grabs on June 8th in the US, and as you can see from that lovely chart above, the 16GB version is set at $499 and the 32GB at $599.
linkje:
http://www.engadget.com/2...e-competitive-price-tags/
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Hmm juni in de vs pas... dan hier nog wat later, jammer... de kans dat ik de Asus transformer ga kopen wordt steeds groter
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
ben overigens benieuwd wat de prijzen van de Samsung tablet hier worden $469 dollar 399 euro? Dan komen we echt bij een interessante psychologische grens. Echter eerst maar eens afwachten als er ook goeie schermen inzitten.
Ben overigens ook benieuwd wat er met de ouwe Tab gebeurd. Zie in pricewatch dat hij onder de 400 euro wordt aangeboden. Nog even wachten en je kan hem nieuw voor 300 kopen.
Overigens de nieuwe Samsung Tabs hebben ook een IPS display.
Ben overigens ook benieuwd wat er met de ouwe Tab gebeurd. Zie in pricewatch dat hij onder de 400 euro wordt aangeboden. Nog even wachten en je kan hem nieuw voor 300 kopen.
Overigens de nieuwe Samsung Tabs hebben ook een IPS display.
[ Voor 7% gewijzigd door zap8 op 22-03-2011 20:03 ]
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Ook ik ben opzoek naar een tablet 
Waar hij aan moet voldoen (of voor wat ik hem ga gebruiken):
- Liefst een 10".. 7 lijkt me toch wat aan de kleine kant voor browsing e.d.?
- Gebruik: browsen (youtube, tweakers e.d.) en mail. Flash is nog niet zo nodig.
- Passende CPU dat bovenstaande goed kan draaien
- Android 2.1 of hoger (upgraden moet kunnen, al is het via custom roms)
- Normale apps kunnen draaien (zoals tweetdeck e.d.)
- Hoeft geen dikke games te kunnen draaien (ik weet niet of angry birds "dik" is in dit geval?
)
- Snel op te starten zijn of uit standby halen (en dus niet leeg loopt als je hem in standby zet)
Ik heb namelijk al een aantal jaar een laptop voor dit gebruik en qua omgang lijkt mij een tablet een stuk fijner.
De laptop wordt mij te warm en is voor het gebruik wat ik doe te groot en log.
Daarnaast lijkt mij de standby functie van een tablet (als deze goed werkt) stukken fijner.
Vaak wil je snel even iets op zoeken of even de mail checken.
Na wat lees en zoek werk ben ik uitgekomen op de Zenithink ZT-180 (120euro).
http://www.buyincoins.com...product-2240.html#reviews
productreview: Zenithink ZT-180 review door martin149
[EDIT]
Ook kom ik een nieuwere (?) versie tegen:
http://www.aliexpress.com...-DDR-512-wholesalers.html
Heeft iemand ervaringen met deze tablet en kan onderstaande vragen beantwoorden?
- Werkt het touchscreen goed? Ik lees dat het resistief scherm toch opmerkelijk goed zou werken, terwijl andere er juist minder over te spreken zijn.
Het liefst had ik een capacitief scherm, maar dat maakt de prijs helaas stukken hoger.
- Batterijduur? Met wifi waarschijnlijk toch constant aan om te mailen/internetten.
- Wordt hij warm na bepaalde tijd?
- Ik lees in de tweaker review dat het geluid uit de jack ingang storend is, hebben meer mensen hier last van en is dit echt zo storend?
- Inkijkhoek zou niet optimaal zijn, hoe ervaren andere dat na langere tijd, raken ze eraan gewend of is het echt storend?
Daarnaast een algemene vraag:
Met tablets ben ik redelijk onbekend, maar op mijn telefoon gebruik ik al jaren een screenprotector (waar ik heel tevreden over ben); hoe werkt dit met tablets, gaat dit ook goed, beïnvloed dit niet de aanraak gevoeligheid?
Of is het voor normaal (op de bank) gebruik niet eens nodig om er een screenprotector op te plakken?
Tot slot:
Heb je een betere/goedkopere tablet in gedachte, laat het me weten!
Ondertussen kijk ik wat reviews op youtube
Avb!
Waar hij aan moet voldoen (of voor wat ik hem ga gebruiken):
- Liefst een 10".. 7 lijkt me toch wat aan de kleine kant voor browsing e.d.?
- Gebruik: browsen (youtube, tweakers e.d.) en mail. Flash is nog niet zo nodig.
- Passende CPU dat bovenstaande goed kan draaien
- Android 2.1 of hoger (upgraden moet kunnen, al is het via custom roms)
- Normale apps kunnen draaien (zoals tweetdeck e.d.)
- Hoeft geen dikke games te kunnen draaien (ik weet niet of angry birds "dik" is in dit geval?
- Snel op te starten zijn of uit standby halen (en dus niet leeg loopt als je hem in standby zet)
Ik heb namelijk al een aantal jaar een laptop voor dit gebruik en qua omgang lijkt mij een tablet een stuk fijner.
De laptop wordt mij te warm en is voor het gebruik wat ik doe te groot en log.
Daarnaast lijkt mij de standby functie van een tablet (als deze goed werkt) stukken fijner.
Vaak wil je snel even iets op zoeken of even de mail checken.
Na wat lees en zoek werk ben ik uitgekomen op de Zenithink ZT-180 (120euro).
http://www.buyincoins.com...product-2240.html#reviews
productreview: Zenithink ZT-180 review door martin149
[EDIT]
Ook kom ik een nieuwere (?) versie tegen:
http://www.aliexpress.com...-DDR-512-wholesalers.html
Heeft iemand ervaringen met deze tablet en kan onderstaande vragen beantwoorden?
- Werkt het touchscreen goed? Ik lees dat het resistief scherm toch opmerkelijk goed zou werken, terwijl andere er juist minder over te spreken zijn.
Het liefst had ik een capacitief scherm, maar dat maakt de prijs helaas stukken hoger.
- Batterijduur? Met wifi waarschijnlijk toch constant aan om te mailen/internetten.
- Wordt hij warm na bepaalde tijd?
- Ik lees in de tweaker review dat het geluid uit de jack ingang storend is, hebben meer mensen hier last van en is dit echt zo storend?
- Inkijkhoek zou niet optimaal zijn, hoe ervaren andere dat na langere tijd, raken ze eraan gewend of is het echt storend?
Daarnaast een algemene vraag:
Met tablets ben ik redelijk onbekend, maar op mijn telefoon gebruik ik al jaren een screenprotector (waar ik heel tevreden over ben); hoe werkt dit met tablets, gaat dit ook goed, beïnvloed dit niet de aanraak gevoeligheid?
Of is het voor normaal (op de bank) gebruik niet eens nodig om er een screenprotector op te plakken?
Tot slot:
Heb je een betere/goedkopere tablet in gedachte, laat het me weten!
Ondertussen kijk ik wat reviews op youtube
Avb!
[ Voor 36% gewijzigd door Bld- op 22-03-2011 23:59 . Reden: even wat netter gemaakt ;) ]
Als je de ZT-180 op het oog hebt zou ik ook kijken naar de Flytouch2 en de Flytouch3. Deze hebben ook GPS (en een lelijke ethernet poort trouwens).
Vooral de Flytouch3 ziet er goed uit met Android 2.2, 512MB geheugen en een 6400mah batterij.
Vooral de Flytouch3 ziet er goed uit met Android 2.2, 512MB geheugen en een 6400mah batterij.
Apps kun je netjes kopen.
[ Voor 85% gewijzigd door BastiaanN op 24-03-2011 16:38 ]
Alleen loopt die waarschijnlijk snel leeg in standby, aangezien de hardware hetzelfde is als de flytouch2. Ook is 'ie niet bijzonder snel, de interface is niet responsief. Overigens heb ik die flytouch 3 2.2 rom geport naar de flytouch 2, waardoor die ietsje sneller werkt. Deze moet wel nog in makkelijk te flashen formaat worden gegoten.WhatTheFuck schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 01:35:
Als je de ZT-180 op het oog hebt zou ik ook kijken naar de Flytouch2 en de Flytouch3. Deze hebben ook GPS (en een lelijke ethernet poort trouwens).
Resistieve schermen werken redelijk ("goed genoeg"), maar capacitief vind ik nog steeds aanzienlijk prettiger.
Ik heb gisteren zo'n PoV mobii tegra 2 tablet gekocht voor 299 bij de lokale paradigit omdat ik het resistieve scherm en de 'snelheid' van de flytouch 2 wel zat was. De PoV heeft snelle CPU + GPU + capacitief scherm, maar de kwaliteit van het TFT-scherm is net zo slecht als dat van de flytouch 2 (inkijkhoek ). Ook is de rom ontzettend kaal. Ik durf hem niet eens aan te raden. Zelf heb ik als hobby om aan die roms te sleutelen, dus dat is niet geheel representatief
Hm, mja ik heb ook liever capacitief scherm, maar dan stijgt de prijs zo hard van een tablet.brama schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:35:
[...]
Alleen loopt die waarschijnlijk snel leeg in standby, aangezien de hardware hetzelfde is als de flytouch2. Ook is 'ie niet bijzonder snel, de interface is niet responsief. Overigens heb ik die flytouch 3 2.2 rom geport naar de flytouch 2, waardoor die ietsje sneller werkt. Deze moet wel nog in makkelijk te flashen formaat worden gegoten.
Resistieve schermen werken redelijk ("goed genoeg"), maar capacitief vind ik nog steeds aanzienlijk prettiger.
Ik heb gisteren zo'n PoV mobii tegra 2 tablet gekocht voor 299 bij de lokale paradigit omdat ik het resistieve scherm en de 'snelheid' van de flytouch 2 wel zat was. De PoV heeft snelle CPU + GPU + capacitief scherm, maar de kwaliteit van het TFT-scherm is net zo slecht als dat van de flytouch 2 (inkijkhoek ). Ook is de rom ontzettend kaal. Ik durf hem niet eens aan te raden. Zelf heb ik als hobby om aan die roms te sleutelen, dus dat is niet geheel representatief
En als je dan alleen internet/email gebruikt vind ik dat zonde.
Aan de andere kant is het juist wel wat je nodig hebt om goed te kunnen typen (emailen)...
Hm...
Mja, maar die extra GPS hoef ik niet.WhatTheFuck schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 01:35:
Ik zie trouwens dat er ook een 512 versie van de Zenithink is?
[ Voor 32% gewijzigd door Bld- op 23-03-2011 17:45 ]
Verwijderd
Ik zat ook te twijfelen tussen de Zen Think en de Flytouch 3. Ik ben uiteindelijk voor de Flytouch3 gegaan.Bld- schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:42:
Mja, maar die extra GPS hoef ik niet.
Ik zie trouwens dat er ook een 512 versie van de Zenithink is?
Het is niet alleen de GPs. Verder zit er zit ook HDMI en een camera op. Daarnaast heeft de Flytouch 3 een verbeterde user interface (een skin over Android 2.2 maar wel met een veel meer tablet achtige Media Player, E-book reader, File manager en video player). Die combinatie zorgt ervoor dat de tablet in de praktijk toch stukken bruikbaarder is. Daarnaast is de accu ook stukken krachtiger.
Ook is 512 MB ram en 4 GB geheugen net wat comfortabeler zeker aangezien Android 2.2 redelijk geheugen hongerig is.
Je kunt de verbeterde interface op youtube (YouTube: Superpad (Flytouch II) firmware upgrade to version 3245) bekijken en mischien dat er een lieve tweaker wat screenshots van wil maken?
Ik heb btw 144 euro betaald voor de Flytouch, mocht je interesse hebben dan kan ik wel even opzoeken waar ik het precies heb besteld.
Verwijderd
Geen idee of deze vragen hier mogen maar ik zou niet weten waar ik ze anders moet stellen. 
Ik heb sinds gisteren een ZT-180 dus ik dacht even wat zut op tf kaartje gooien (muziek en boeken) in dat ding proppen, ergens via een file manager achtig dingie aanklikken en klaar maar dat is blijkbaar te simpel gedacht.
Kaartje erin en hij reageert een soort van. Ik kan blijkbaar ook eindeloos kaartje koppelen/ontkoppelen (geen idee of en wat hij doet) maar als het kaartje selecteer in dat verkenner progje blijft ie mekkeren dat er niks opstaat?
Kaartje heb ik met de tablet geformateerd en via mijn laptop bestanden opgezet. Ook niet in mappen gedaan om geleuter daarmee voor te zijn. Wat doe ik verkeerd? Ik word er een beetje moedeloos van dat ik blijkbaar iets over het hoofd zie bij zoiets simpels.
Edit: inmiddels geeft hij aan dat het kaartje beschadigd is. Okee dan weet ik dat het misschien aan het kaartje ligt maar hoe ga ik er nu dan wat op krijgen? Ik kan hem ook niet benaderen als verwisselbare schijf in Windows als ik hem aansluit?
Ik heb sinds gisteren een ZT-180 dus ik dacht even wat zut op tf kaartje gooien (muziek en boeken) in dat ding proppen, ergens via een file manager achtig dingie aanklikken en klaar maar dat is blijkbaar te simpel gedacht.
Kaartje erin en hij reageert een soort van. Ik kan blijkbaar ook eindeloos kaartje koppelen/ontkoppelen (geen idee of en wat hij doet) maar als het kaartje selecteer in dat verkenner progje blijft ie mekkeren dat er niks opstaat?
Kaartje heb ik met de tablet geformateerd en via mijn laptop bestanden opgezet. Ook niet in mappen gedaan om geleuter daarmee voor te zijn. Wat doe ik verkeerd? Ik word er een beetje moedeloos van dat ik blijkbaar iets over het hoofd zie bij zoiets simpels.
Edit: inmiddels geeft hij aan dat het kaartje beschadigd is. Okee dan weet ik dat het misschien aan het kaartje ligt maar hoe ga ik er nu dan wat op krijgen? Ik kan hem ook niet benaderen als verwisselbare schijf in Windows als ik hem aansluit?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 18:40 ]
Het komt bij chinese netbooks vaker voor dat van sommige merken de kaartjes niet herkent worden, sind die tablets grotendeels de zelfde hardware hebben vermoed ik daar t probleem.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:23:
Geen idee of deze vragen hier mogen maar ik zou niet weten waar ik ze anders moet stellen.
Wat je kunt proberen is om direct op de tablet bestanden op t kaartje te zetten, dus met een usb kabel tussen de tablet en de pc, tegenwoordig gaat die bestandenoverdracht net zo snel.
Het zou namelijk best kunnen dat je tablet je bestanden in bepaalde vooropgegeven folders verwacht die hij zelf aanmaakt als je dr een kaartje in stopt. Bij telefoons is dat namelijk ook vaak het geval.
Wat ook kan zijn is dat je kaartje in ntfs is geformateert. In dat geval moet je eens fat32 proberen bv door m in de tablet te formateren.
[ Voor 4% gewijzigd door verleemen op 23-03-2011 18:43 ]
The freedom of saying E=MC3
Verwijderd
Dat had ik idd al geprobeerd dat formateren maar waarschijnlijk slikt ie dit kaartje (Kingston) dus gewoon niet. Direct aansluiten werkt ook niet. Ik heb nooit met Android gewerkt dus ik weet niet wat je zou moeten zien in windows als je hem via usb aansluit?verleemen schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:37:
[...]
Het komt bij chinese netbooks vaker voor dat van sommige merken de kaartjes niet herkent worden, sind die tablets grotendeels de zelfde hardware hebben vermoed ik daar t probleem.
Wat je kunt proberen is om direct op de tablet bestanden op t kaartje te zetten, dus met een usb kabel tussen de tablet en de pc, tegenwoordig gaat die bestandenoverdracht net zo snel.
Het zou namelijk best kunnen dat je tablet je bestanden in bepaalde vooropgegeven folders verwacht die hij zelf aanmaakt als je dr een kaartje in stopt. Bij telefoons is dat namelijk ook vaak het geval.
Wat ook kan zijn is dat je kaartje in ntfs is geformateert. In dat geval moet je eens fat32 proberen bv door m in de tablet te formateren.
Ik hoef toch niet met drivers enzo aan de slag?

Je zou bij het aansluiten in de Android notification bar een usb-melding of logootje moeten krijgen waarbij je kunt kiezen tussen koppelen of niet. Als je voor koppelen kiest moet ie idd als extra schijf verschijnen in windows.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:49:
[...]
Dat had ik idd al geprobeerd dat formateren maar waarschijnlijk slikt ie dit kaartje (Kingston) dus gewoon niet. Direct aansluiten werkt ook niet. Ik heb nooit met Android gewerkt dus ik weet niet wat je zou moeten zien in windows als je hem via usb aansluit?Gewoon als verwisselbare schijf neem ik toch aan?
Ik hoef toch niet met drivers enzo aan de slag?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Euhm die zie ik niet? Althans niet iets wat klikbaar is of me een keus geeft oid? Gewoon zo'n usb verbindingstekentje zeg maar links bovenin. In windows (7 x64) komt hij ook als verwisselbare schijf maar is uitgegrijst en als ik erop klik krijg ik de melding dat ik een schijf moet plaatsen...Hyp Hyper schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:25:
[...]
Je zou bij het aansluiten in de Android notification bar een usb-melding of logootje moeten krijgen waarbij je kunt kiezen tussen koppelen of niet. Als je voor koppelen kiest moet ie idd als extra schijf verschijnen in windows.
Ik voel me zo enorm dom maar ik zou niet weten wat ik verkeerd doe. Enige is dat ik wat bestandjes erop wil zetten, hoe moeilijk kan dat nou zijn?

Hm, die ziet er ook goed uit, vooral voor die prijs!brama schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:35:
[...]
Alleen loopt die waarschijnlijk snel leeg in standby, aangezien de hardware hetzelfde is als de flytouch2. Ook is 'ie niet bijzonder snel, de interface is niet responsief. Overigens heb ik die flytouch 3 2.2 rom geport naar de flytouch 2, waardoor die ietsje sneller werkt. Deze moet wel nog in makkelijk te flashen formaat worden gegoten.
Dan zou ik inderdaad eerder deze pakken.
Verder wordt ie niet warm na een uur gebruik ofzo?
Inkijk hoek goed? Camera redelijk/goed?
Onscreen toetsenbord goed te gebruiken?
Wat vind je zelf negatief eraan?
En waar had je hem gekocht?
Thx!
[ Voor 21% gewijzigd door Bld- op 23-03-2011 22:19 ]
@Idhollander
Kun je je kaart ook niet vinden in de directory mnt/external van je tab?
Verwijderd
Nee maar die kaart geeft nu ook een foutmelding.Tuskin schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 03:35:
@Idhollander

Eerst dat geklooi met een telefoon op Bada, nu dit gedoe met Android. Ik moet maar even niks qua apparatuur meer kopen denk ik, stuk beter voor de bloeddruk.
*Nu* is 'ie relatief nog wel goedkoop, maar ik denk dat het toch echt de moeite loont om nog 2 maanden te wachten tot de merk-tegra2's uitkomen.Bld- schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:18:
[...]
Hm, die ziet er ook goed uit, vooral voor die prijs!
Dan zou ik inderdaad eerder deze pakken.
Hij wordt niet warm, is erg snel, en touchscreen werkt ook uitstekend. De inkijkhoek is helaas slecht, ze gebruiken net zo'n goedkoop tft-paneel als de goedkope chinese tablets. Vond ik zelf niet erg, want je kijkt er toch altijd wel recht op. On-screen toetsenbord werkt ook uitstekend dankzij het goede touchscreen. De camera is volgens mij VGA.Verder wordt ie niet warm na een uur gebruik ofzo?
Inkijk hoek goed? Camera redelijk/goed?
Onscreen toetsenbord goed te gebruiken?
Er zat op mijn model overigens ook een simkaart-slot in! Ik denk dat 'ie 3G dus ook doet, maar heb ik verder niet geprobeerd.
Negatieve punten:Wat vind je zelf negatief eraan?
En waar had je hem gekocht?
* te weinig knoppen voor een android tablet (power en back). En die zitten allemaal aan de bovenkant op de zijkant. Is met android niet handig! Is wel omheen gewerkt in de firmware waardoor je ook home + menu functies hebt.
* De rom is standaard erg kaal, zit niet eens een market op, of 1 v/d andere google apps. Kun je overigens wel makkelijk verhelpen door een Modaco custom rom erop zetten, wat een fluitje van een cent is.
* Standaard android-2.* probleem met grote schermen: Niet alle spellen snappen de hoge resolutie. Dat is wachten op een Honeycomb port.
* Geen trilfunctie. Ik gebruik de vibratie standaard als feedback voor het keyboard dat ik gebruik (messagease).
* En dan het grote minpunt waarvoor ik 'm terug ga brengen helaas: De geluidskwaliteit. Die is echt belabberd. Niet zozeer de kwaliteit van de speakers of koptelefoonuitgang, maar het kllinkt allemaal (digitaal) vervormd. Ik vermoed een driverprobleem. Standaard geluidjes klinken allemaal wel ok, maar muziek via de koptelefoon is niet om aan te horen.
Ik weet niet of alle tablets hier last van hebben, maar kan me niet voorstellen van niet. Morgen gaat 'ie dus terug.. wel jammer, want de tablet is wel zeer snel en responsief. Surfen gaat hier echt heel goed mee.
Ik had die van mij bij Paradigit Eindhoven gehaald overigens.
[ Voor 6% gewijzigd door brama op 24-03-2011 13:30 ]
@idhollander:
Het kan zijn dat je sd kaart niet "gemount" is in windows? Ga eens naar C:\Windows\System32\diskmgmt.msc en dan naar je sd kaartje.. is de partitie actief en primary?
Ik had een tijdje een oude sd kaart met hier en daar een fout.. nou ooh ooh.. nooit meer goedkoop spul wat opslag betreft voor mij.
Het kan zijn dat je sd kaart niet "gemount" is in windows? Ga eens naar C:\Windows\System32\diskmgmt.msc en dan naar je sd kaartje.. is de partitie actief en primary?
Ik had een tijdje een oude sd kaart met hier en daar een fout.. nou ooh ooh.. nooit meer goedkoop spul wat opslag betreft voor mij.
hm mja, ik hoef eigenlijk niet zo'n super tablet met dikke cpu, voor de taken waar ik hem voor gebruik.brama schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:23:
[...]
*Nu* is 'ie relatief nog wel goedkoop, maar ik denk dat het toch echt de moeite loont om nog 2 maanden te wachten tot de merk-tegra2's uitkomen.
[...]
Hij wordt niet warm, is erg snel, en touchscreen werkt ook uitstekend. De inkijkhoek is helaas slecht, ze gebruiken net zo'n goedkoop tft-paneel als de goedkope chinese tablets. Vond ik zelf niet erg, want je kijkt er toch altijd wel recht op. On-screen toetsenbord werkt ook uitstekend dankzij het goede touchscreen. De camera is volgens mij VGA.
Er zat op mijn model overigens ook een simkaart-slot in! Ik denk dat 'ie 3G dus ook doet, maar heb ik verder niet geprobeerd.
[...]
Negatieve punten:
* te weinig knoppen voor een android tablet (power en back). En die zitten allemaal aan de bovenkant op de zijkant. Is met android niet handig! Is wel omheen gewerkt in de firmware waardoor je ook home + menu functies hebt.
* De rom is standaard erg kaal, zit niet eens een market op, of 1 v/d andere google apps. Kun je overigens wel makkelijk verhelpen door een Modaco custom rom erop zetten, wat een fluitje van een cent is.
* Standaard android-2.* probleem met grote schermen: Niet alle spellen snappen de hoge resolutie. Dat is wachten op een Honeycomb port.
* Geen trilfunctie. Ik gebruik de vibratie standaard als feedback voor het keyboard dat ik gebruik (messagease).
* En dan het grote minpunt waarvoor ik 'm terug ga brengen helaas: De geluidskwaliteit. Die is echt belabberd. Niet zozeer de kwaliteit van de speakers of koptelefoonuitgang, maar het kllinkt allemaal (digitaal) vervormd. Ik vermoed een driverprobleem. Standaard geluidjes klinken allemaal wel ok, maar muziek via de koptelefoon is niet om aan te horen.
Ik weet niet of alle tablets hier last van hebben, maar kan me niet voorstellen van niet. Morgen gaat 'ie dus terug.. wel jammer, want de tablet is wel zeer snel en responsief. Surfen gaat hier echt heel goed mee.
Ik had die van mij bij Paradigit Eindhoven gehaald overigens.
Ik weet dat je uiteindelijk toch altijd meer wilt doen op zo'n ding, dan dat je gepland had, maarja
Rom kan ik wel fixen, dat moet geen probleem zijn.
Inkijkhoek en geluid lijkt mij voor mijn doeleinden ook geen groot probleem aangezien ik geen films/muziek erop ga kijken.
Wanneer had je die bij paradigit besteld?
Want ze hebben er nu nog maar 2 op staan (merk: Point of View)
Thx!
Verwijderd
Kaartje doet het in windows prima maar op de tablet niet, dat is het probleem. Tablet aansluiten op laptop werkt ook niet want ik kan hem wel zien maar niet openen. Ik begin een beetje het idee te krijgen dat ik met een "eerste batch op maandagmorgen product" ben afgescheept...henkleerssen schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:25:
@idhollander:
Wel jammer want verder ziet het er fantastisch leuk uit en werkt het prima maar als ik er geen content op kan zetten houdt het op want ik had hem specifiek voor boeken, muziek en filmpjes gekocht.
Hoe groot is het kaartje?
Welk filesysteem geformateerd? (FAT, FAT32, NTFS)
@Bld-
Ik heb 'm bij de winkel zelf gehaald. Voorraadindicatie op de site was 'beperkt', maar ze hadden er genoeg.Was blijkbaar net de 1e dag van die 299,- actie.
Je krijgt er wel mooi 2 jaar volledige garantie bij, dus je hoeft er iig niet om te bedelen, dat is wel prettig.
Ik heb 'm bij de winkel zelf gehaald. Voorraadindicatie op de site was 'beperkt', maar ze hadden er genoeg.Was blijkbaar net de 1e dag van die 299,- actie.
Je krijgt er wel mooi 2 jaar volledige garantie bij, dus je hoeft er iig niet om te bedelen, dat is wel prettig.
Hm helaas :(:brama schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:35:
@Bld-
Geachte
Deze hebben wij niet in het assortiment en kan ik ook niet aanbieden,
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Floortje ten Dam
Paradigit Salesdesk
Hmm.. valt me nu pas op dat de 3G-versie voor veel meer verkocht wordt. Hebben de niet-3G versies ook allemaal een simkaart-slot in de behuizing zitten, of heb ik per ongeluk de verkeerde (duurdere) meegekregen?
(edit) Ah, die PoV tegra2 tablets kun je upgraden met een miniPCI 3g module intern voor zo'n 50 euro. Geinig.
(edit) Ah, die PoV tegra2 tablets kun je upgraden met een miniPCI 3g module intern voor zo'n 50 euro. Geinig.
[ Voor 95% gewijzigd door brama op 24-03-2011 22:45 ]
Verwijderd
Nou ja het kaartje vergeet ik maar gewoon, heb hem zowel via mijn laptop als het tablet zelf geformateerd, kan nog wel even kijken hoe en wat eventueel.ArnoutV schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:08:
Hoe groot is het kaartje?
Maar even heel concreet, kun je een Zenithink ZT-180 aansluiten op een pc op zo'n manier dat je er bestanden op kunt zetten en af kan halen of is dit helemaal niet mogelijk?
Zo ja, is er nog iets dat ik kan proberen of had dit uit de doos eigenlijk moeten werken en is die van mij gewoon stuk? De mijne is iig geflashed naar 2.2 door de winkel dus er kan wel iets mee verbindingsgewijs dan. Market werkt ook prima en verder lijkt ook alles het te doen. Hij reageert als ik hem aansluit middels usb en hij reageert als ik er kaartjes in prop. Ik bekijk kaartjes e.d. via OI bestandsbeheer.
Ik ben inmiddels echt ten einde raad, heb dat ding nu 2 dagen in huis en zou er zo graag iets mee kunnen doen. Ik zit nu met een hele dure presse papier die ik ook niet kan verkopen want voor mij werkt het niet.

De notification bar waar dat logootje in verschijnt moet je naar beneden kunnen schuiven waardoor je meer opties krijgt. Net zoals wanneer je iets download je dan de progress daarvan kunt checken. Heb je dat al geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:49:
die zie ik niet? Althans niet iets wat klikbaar is of me een keus geeft oid? Gewoon zo'n usb verbindingstekentje zeg maar links bovenin. In windows (7 x64) komt hij ook als verwisselbare schijf maar is uitgegrijst en als ik erop klik krijg ik de melding dat ik een schijf moet plaatsen...
Zoals hij in Windows verschijnt houdt in dat ie nog niet gekoppeld is in het Android device.
Voor de belangstellenden voor het intertoystablet (7inch) mijn volgende bevindingen:
Het tablet ziet er leuk en redelijk stevig uit (applelook), reageert goed en snel.
Android market zit erop, naast een alternatieve market speciaal voor het tablet.
Er zit naast de nederlandse gebruiksaanwijzing een los blaadje bij met de text:
Dit apparaat kan geen ondersteuning voor AVI en DivX videobestanden.
Als je muziek afspeelt via de speakertjes van het tablet klinkt het geluid veel te zacht of vervormd. Een oud transistoradiootje klinkt beter. Als je via de koptelefoon of een externe bron luistert is het geluid prima.
Het beeld is best goed (natuurlijk geen ipad-beeld). De kijkhoeken zijn ook vrij goed.
Video's heb ik nog niet afgespeeld, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Het wifi-gedeelte is niet zo goed als mijn laptop, maar het is redelijk.
De batterijduur is denk ik 4 a 5 uur met een beetje surfen en muziek luisteren.
Helemaal bugvrij is die niet. Soms crashed de boel of loopt het vast.
Het tablet ziet er leuk en redelijk stevig uit (applelook), reageert goed en snel.
Android market zit erop, naast een alternatieve market speciaal voor het tablet.
Als je muziek afspeelt via de speakertjes van het tablet klinkt het geluid veel te zacht of vervormd. Een oud transistoradiootje klinkt beter. Als je via de koptelefoon of een externe bron luistert is het geluid prima.
Het beeld is best goed (natuurlijk geen ipad-beeld). De kijkhoeken zijn ook vrij goed.
Video's heb ik nog niet afgespeeld, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Het wifi-gedeelte is niet zo goed als mijn laptop, maar het is redelijk.
De batterijduur is denk ik 4 a 5 uur met een beetje surfen en muziek luisteren.
Helemaal bugvrij is die niet. Soms crashed de boel of loopt het vast.
Verwijderd
Hyp Hyper schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:22:
[...]
De notification bar waar dat logootje in verschijnt moet je naar beneden kunnen schuiven waardoor je meer opties krijgt. Net zoals wanneer je iets download je dan de progress daarvan kunt checken. Heb je dat al geprobeerd?
Zoals hij in Windows verschijnt houdt in dat ie nog niet gekoppeld is in het Android device.
Okee, meer dan 2 dagen mee bezig geweest, onderdruk van ver boven de 130 en dan blijkt dat je gewoon even data overdracht moet inschakelen.

Medetweakers,
Vandaag is de Asus Transformer uitgekomen in Taiwan, en die zou al volgende week in Engeland te koop zijn. Voor specs zie onderstaand bericht. En filmpje.
tharonald in "Asus transformer topic - deel 1"
Chaoss in "Asus transformer topic - deel 1"
Vandaag is de Asus Transformer uitgekomen in Taiwan, en die zou al volgende week in Engeland te koop zijn. Voor specs zie onderstaand bericht. En filmpje.
tharonald in "Asus transformer topic - deel 1"
Chaoss in "Asus transformer topic - deel 1"
Wel met Google Android Market, btw...WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:35:
[...]
Ik denk dat die van de Intertoys precies dezelfde is als de ViaPAD van MP4nation.net en
(zowel de chipset versie als de Google versie staan er op)
WM8650 chip met 800MHz ARM9 CPU en 300MHz DSP en 256mb RAM voor de 7"
Deze aanbieding gaat toch pas donderdag de 31e maart in bij Intertoys? Of verkopen ze hem nu al?hakuin schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:15:
Voor de belangstellenden voor het intertoystablet (7inch) mijn volgende bevindingen: .........
Mazda MX-30
Ik heb het tablet woensdag via de website besteld. Er is ook een forum voor.nathalia schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:25:
[...]
Deze aanbieding gaat toch pas donderdag de 31e maart in bij Intertoys? Of verkopen ze hem nu al?
http://83.101.70.10/forumdisplay.php?fid=2
Systeem specificaties tablet pc 7”
7” Tablet PC specificaties
7” Tablet PC
Mobiele multimedia tablet PC met 7 inch touch screen en Android 2.2 besturingsysteem
Productspecificaties
Processor: ARM9 - 800MHz
Intern werkgeheugen: 256Mb
Gewicht: 367,5 gram
Afmetingen: 19,8 x 12,7 x 1,67 cm (lxbxh)
Bewegingssensor: kantelsensor (gyrosensor), trilfunctie
Opslagmedia
Harde schijf: 2Gb flashgeheugen
Uitbreidbaar geheugen: advies max. 16GB MicroSD of USB flashgeheugen
Beeld
Diagonaal: 7 inch (17,7cm)
Resolutie: 800 x 480 pixels
Beeldscherm: drukgevoelig TFT/LCD met LED backlight, multi-touch
Grafische processor: DSP 300MHz
Camera (voorzijde): 0,3 MP
Geluid
Luidsprekers: ja, ingebouwd, stereo
Microfoon: ja, ingebouwd
Netwerk
Draadloos netwerk: WiFi 802.11b/g/n (draadloze internet router of hotspot vereist)
Bedraad netwerk: RJ-45 Ethernet 10/100M
SIM kaart slot: niet beschikbaar
Bluetooth: niet beschikbaar
Aansluitmogelijkheden
Data: externe adapter (inbegrepen) voor 2x USB2.0 en 1x RJ-45 Ethernet
Audio: 3,5mm stereo hoofdtelefoonuitgang
Voeding: netstroomadapter (INPUT:100-240V~50/60Hz OUTPUT:DC9V/1,5A)
Accu: 2400mAh (accuduur gemiddeld 2~3uur na volledig opgeladen, afhankelijk van software gebruik)
Software
Besturingssysteem: Google OS Android™ 2.2, o.a. Nederlandstalig beschikbaar
Media: Mediaondersteuning gespecificeerd:
Foto: jpg, jpeg, bmp, png
Audio: mp2, mp3, wav, aac, wma
Video: mpeg1/2/4, mjpg, h263 (allen max. resolutie 1280*720) en h264 (max. resolutie 720*480)
Voor het lezen van tekstbestanden, ebooks of pdf-bestanden zijn applicaties te vinden op de ANDROID Market
Internet: browser, online weerstation, YouTube, Flash 10.1
E-mail: voorgeïnstalleerde applicatie geschikt voor Gmail, Yahoomail, e.a.
Applicaties: Android Market, klok, rekenmachine, kalender (niet alle applicaties zijn Nederlandstalig beschikbaar)
Inhoud
MID 7” Tablet PC617 (met ingebouwde accu), AC adapter, stereo oortelefoon, handleiding (Nederlands en Engels), Styluspen, adapter voor 2x USB en 1xRJ-45 Ethernet 10/100M aansluiting.
Er is ondersteuning voor de tablets via www.ssb-repair.com. Op de “First View” forum van deze site zullen de firmware updates beschikbaar worden die bedoeld zijn om de prestaties van de tablet PC’s verder te verbeteren. Voor het updaten is wel een MicroSD kaart vereist van minstens 512mb.
[ Voor 5% gewijzigd door hakuin op 25-03-2011 17:27 ]
Ik lach er niet om hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:24:
[...]
Iedereen mag even lachen maar dit was dus de oplossing.
Okee, meer dan 2 dagen mee bezig geweest, onderdruk van ver boven de 130 en dan blijkt dat je gewoon even data overdracht moet inschakelen.Nou ja ik lach er zelf ook maar gewoon om. Thanks!
Wel jammer dat niet één van de die-hards in dit topic dit heeft bedacht of heeft willen doorgeven. Had je weer een dagje ergernis gescheeld.
In elk geval mooi dat je nu van je tablet kunt gaan genieten!
Als ie het verschillen tussen kennen en kunnen niet kan ken ik hem niet gebruikenhakuin schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:15:
Maar volgens mij nog best een redelijk ding dan. 4/5 uur accutijd is ook meer dan ik verwachte.
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 25-03-2011 20:34 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik zit te twijfelen of ik een iPad 2 moet gaan halen of een tablet met Android. Wie haalt me over om voor Android te gaan? 
Vind Apple toch wel erg mooi, en wat ik tot nu toe een beetje gezien heb zijn Android tables niet bepaald pareltjes qua design.. Beetje kwantiteit boven kwaliteit gevoel heb ik er bij. Is dit ook zo?
Vind Apple toch wel erg mooi, en wat ik tot nu toe een beetje gezien heb zijn Android tables niet bepaald pareltjes qua design.. Beetje kwantiteit boven kwaliteit gevoel heb ik er bij. Is dit ook zo?
kwaliteit is aan het design af te zien volgens jou?

De samsungs, de xoom en de asus tablet vind ik qua look anders niets onderdoen voor de iPad
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit moet je toch echt zelf bepalen.Twylight schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:40:
Ik zit te twijfelen of ik een iPad 2 moet gaan halen of een tablet met Android. Wie haalt me over om voor Android te gaan?
Om eerlijk te zijn overweeg ik ook om een iPad (1 of 2) te kopen, maar ik zie er steeds van af omdat je blijkbaar iTunes moet gebruiken om optimaal gebruik te maken van de iPad. Aangezien ik thuis geen Windows/OSX draai is dat voor mij geen optie.
Het wordt voor mij dus een Android tablet, hoogstwaarschijnlijk de Transformer van Asus. Nu maar hopen dat ie snel komt; voor je het weet koop ik een iPad én een Macbook.
(ja, ik lijd aan het impulsaankopen-syndroom).
Het wordt voor mij dus een Android tablet, hoogstwaarschijnlijk de Transformer van Asus. Nu maar hopen dat ie snel komt; voor je het weet koop ik een iPad én een Macbook.
[ Voor 16% gewijzigd door Mawlana op 26-03-2011 08:51 ]
iTunes was in het verleden een draak van een software programma (ik heb een van de eerste versies gebruikt).. En toen was het er heel snel af van mijn Windows PC (ik gebruik ook geen windows media library/player ..veel te log/ resource unfriendly). Dat weerhoud mij nog het meest van de aankoop van een iPad op dit moment (en ik zelf wel wil bepalen wat ik aan software goed vind of niet op mijn hardware..ik wil niet dat apple dat bepaalt). Trouwens doorgaans betaal je wel voor veel apps minder bij Android dan bij iPad (ik zag laatst een app of twee waar dit zo was.. weet niet meer welke).
@Twylight iPad 1/2 heeft nu nog het design mee.. (er is ook veeeeeel over nagedacht) ..dat zeker.. maar het zal niet lang meer duren dat ze qua design van de troon worden gestoten door een android tablet (platter/IPS scherm/krasvast capacitief scherm/duurzamer etc.).
Qua interne CPU/GPU (internals) specs zijn ze nu al geëvenaard door deze of gene android tablet.
Qua kwaliteit.. tja.. wat is kwaliteit voor jou?
Android wordt steeds populairder..en met rede.. zeker onder tweakers: je kunt het simpelweg meer tweaken (denk aan custom roms en gebruik van launchers en themes.. maar ook makkelijkere apps ontwikkeling).
Ter overweging bij aanschaf van een tablet.. ik gebruik nu mijn netbook alleen nog maar aangesloten aan een scherm.. niet meer op mijn bank/stoel/bed.. daar heb ik nu mijn android tablet/phone voor.
@Twylight iPad 1/2 heeft nu nog het design mee.. (er is ook veeeeeel over nagedacht) ..dat zeker.. maar het zal niet lang meer duren dat ze qua design van de troon worden gestoten door een android tablet (platter/IPS scherm/krasvast capacitief scherm/duurzamer etc.).
Qua interne CPU/GPU (internals) specs zijn ze nu al geëvenaard door deze of gene android tablet.
Qua kwaliteit.. tja.. wat is kwaliteit voor jou?
Android wordt steeds populairder..en met rede.. zeker onder tweakers: je kunt het simpelweg meer tweaken (denk aan custom roms en gebruik van launchers en themes.. maar ook makkelijkere apps ontwikkeling).
Ter overweging bij aanschaf van een tablet.. ik gebruik nu mijn netbook alleen nog maar aangesloten aan een scherm.. niet meer op mijn bank/stoel/bed.. daar heb ik nu mijn android tablet/phone voor.
Ben ook een tegenstander van iTunes, maar toch gisteren een ipad2 gehaald (bovengenoemd syndroom). Vooral voor de looks van het apparaat. Superdun, mooi materiaal. Heb al een paar maanden de point of view tegra, wat kwa specs een perfect apparaat is (behalve het scherm), maar de iPad2 voelt vele malen beter aan (kwaliteit materiaal). En veel platter zal het denk voorlopig niet worden, ze moeten toch ergens de batterij stoppen. Mis zoals verwacht wel de android vrijheid om het apparaat zo in te richten als ik wil met roms, etc. Weet nog niet welk van de 2 tablets naar m'n vriendin gaat, zeker niet als honeycomb voor de pov beschikbaar komt.
Mbt prijzen apps: de hogere prijzen vielen me gelijk op vergeleken met de android market. Android apps zijn vaker ook verkrijgbaar met advertenties.
Mbt prijzen apps: de hogere prijzen vielen me gelijk op vergeleken met de android market. Android apps zijn vaker ook verkrijgbaar met advertenties.
Ja?..tozzke schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:20:
kwaliteit is aan het design af te zien volgens jou?
Dan moet je zeker een apple device kopen. Eyecandy++, doet perfect wat het moet doen, maar zodra je buiten het doosje wilt denken zit je wel gevangen in die gedachte, want je moet niet iets willen dat niet mag van apple. Dat is btw niet alleen zo met de iDevices, maar ook met de computers, een geintje waar ik met mijn macpro af en toe knettergek van kan worden.
Maar gezien het kortzichtige image van je antwoord, denk ik niet dat je daar snel tegenaan zult lopen. Angry birds, internetten en foto's bekijken lukt prima op een iPad. En toegegeven, op dit moment heeft het apparaat echt nog een voorsprong op de markt, android voor tablets is nog niet zo volwassen als dat het apple product dat is, al verwacht ik daar met minder dan een half jaar een forse verandering in. Kijk wat de telefoons vorig jaar deden, dat gaan de tablets dit jaar doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 26-03-2011 12:04 ]
Van plan mijn allereerste tablet aan te schaffen. De nieuwere tegra's laat ik maar even links liggen totdat de goedkope chinese honeycombs er zijn.
Mijn research eindigd met twee keuzes;
1) Herotab C8: pro's = capacitief, cortex a8
2) Flytouch 3: pro's = 10", community
Doelen: Voornamelijk webbrowsing, email en youtube filmpjes browsen (vervanging van mijn ipod touch 1st gen). Verder wil ik ook wat meer series en films vanaf mijn XBMC/dataserver gaan kijken (allemaal SD divx materiaal).
Ik heb ook recent Angry birds en pockets legends ontdekt. dus.......
Wat zeggen jullie?
Mijn research eindigd met twee keuzes;
1) Herotab C8: pro's = capacitief, cortex a8
2) Flytouch 3: pro's = 10", community
Doelen: Voornamelijk webbrowsing, email en youtube filmpjes browsen (vervanging van mijn ipod touch 1st gen). Verder wil ik ook wat meer series en films vanaf mijn XBMC/dataserver gaan kijken (allemaal SD divx materiaal).
Ik heb ook recent Angry birds en pockets legends ontdekt. dus.......
Wat zeggen jullie?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
@ j1nx koop dan die DroPAD A8 van dealextreme voor € 144,-- incl. porto is indentiek aan de Herotab C8
Heb hem zelf ook op de 22ste besteld voor erbij...
[ Voor 22% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-03-2011 12:33 ]
Ik was aan het kijken op de site van HTC en zag de aankondiging van de HTC Flyer. Nu viel mijn oog op de skype video-chat.
Weet er iemand of daar al een beta of iets van uit is? Volgens mij is skype video chat voor android nog niet eens aangekondigd?
http://www.htc.com/nl/product/flyer/overview.html
Weet er iemand of daar al een beta of iets van uit is? Volgens mij is skype video chat voor android nog niet eens aangekondigd?
http://www.htc.com/nl/product/flyer/overview.html
Daar neig ik inderdaad het meest naar toe. Dealextreme heeft echter alleen PayPal en ik wil/moet hem met mijn neteller virtual mastercard betalen. Iemand een alternatief?WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:29:
@ j1nx koop dan die DroPAD A8 van dealextreme voor € 144,-- incl. porto is indentiek aan de Herotab C8![]()
EDIT:
http://www.aliexpress.com...ash-10-1-wholesalers.html
Zo dat wat zijn, heb geen ervaring met aliexpres, maar heb hem volgens mij vaak genoeg voorbij zien komen. Plaatjes en specs zijn ook een beetje verwarrend.
Dat de zelfde tablet ook onder verschillende namen verkocht wordt help ook niet echt
Herotab c8
Dropad A8
Dropad M7009
Haipad M7
Zijn allemaal dezelfde tablet
[ Voor 26% gewijzigd door j1nx op 26-03-2011 15:36 ]
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
eeuh ... ben je nou cynisch? Het is zeker geen iPad.. qua design.. maar qua internal specs evenaart die gewoon de iPad 1 bijna (weliswaar geen IPS en geen 10" en wellicht niet dezelfde robuustheid).. en dat voor 144 euro. Das geen geld.
Ik denk dat twilight denkt dat jip het uiterlijk bedoelt.. En dat is wel degelijk lelijk te noemen naar mijn mening.henkleerssen schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:40:
[...]
eeuh ... ben je nou cynisch? Het is zeker geen iPad.. qua design.. maar qua internal specs evenaart die gewoon de iPad 1 bijna (weliswaar geen IPS en geen 10" en wellicht niet dezelfde robuustheid).. en dat voor 144 euro. Das geen geld.
Verwijderd
lelijk!?
smaken verschillen blijkbaar, vind 'm namelijk prachtig (mooi alu, degelijk, maar dus ook... mooi!).
ben er zelfs zo weg van dat ik 'm net heb besteld!
voelt wel een beetje als 'n avontuur, dat bestellen in China, maar ik hoop b'kort een tevreden bericht te plaatsen!
smaken verschillen blijkbaar, vind 'm namelijk prachtig (mooi alu, degelijk, maar dus ook... mooi!).
voelt wel een beetje als 'n avontuur, dat bestellen in China, maar ik hoop b'kort een tevreden bericht te plaatsen!
ben ook een beetje aan het kijken naar een tablet gewoon voor op de bank.
Ikzelf heb nu een htc desire wat gewoon lekker werkt, snel en stabiel. nu heb ik gister een Archos 70 vast gehad en moest zeggen dat deze me wel een beetje traag aanvoelde en dat ik het scherm niet zo scherp vond (in vergelijking met de htc desire)
nu zat ik is te kijken op aliexpress en kwam het volgende tegen en nu vroeg ik me af is dit wat ? heeft iemand hier ervaring mee ?
Ikzelf heb nu een htc desire wat gewoon lekker werkt, snel en stabiel. nu heb ik gister een Archos 70 vast gehad en moest zeggen dat deze me wel een beetje traag aanvoelde en dat ik het scherm niet zo scherp vond (in vergelijking met de htc desire)
nu zat ik is te kijken op aliexpress en kwam het volgende tegen en nu vroeg ik me af is dit wat ? heeft iemand hier ervaring mee ?
Over smaak zouden we niet mogen discussiëren, maar het blijft een feit dat sommigen geilen op een iPad of iPad kloon. Zelf heb ik nu twee tabs die helemaal niet op een iPad lijken. (Witstech en Rocktab)Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:11:
lelijk!?
Ook kijk ik meer naar wat het ding kan dan hoe het eruit ziet.
[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-03-2011 11:16 ]
Dat is volgens mij een tablet die Kiddyl ook verkoopt, via samenkopen.net. Voor een china-tablet een best wel mooi apparaat..rg-mohwa schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:05:
Let je wel op dat dit tablet (mocht je besluiten deze te kopen) niet bij de leverancier in de link koopt? Zijn prijzen 'kloppen' niet en de "Order Completed rate" bevestigd dit.
[ Voor 3% gewijzigd door pyro83 op 27-03-2011 11:31 ]
Ziet er eerlijk gezegd standaard uit. Ik vind alleen die dikke bezels niet mooi.
ik had eigenlijk geen idee wat dit inhield en had hem al besteld.pyro83 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:31:
[...]
Let je wel op dat dit tablet (mocht je besluiten deze te kopen) niet bij de leverancier in de link koopt? Zijn prijzen 'kloppen' niet en de "Order Completed rate" bevestigd dit.
heb nu 94 euro met paypall betaald en ik hoop dat ze toch wat gaan leveren.
Was er een tijdje geleden niet een 'too good to be true' tablet op aliexpress die door een aantal mensen hier is besteld? Is daar inmiddels iets meer over bekend? (zijn ze aangekomen en voldoen ze aan de specs)
Ook ff mezelf quoten. Er is idd een probleem met de meegeleverde Youtube player op de Rocktab. (ook topic over op mp4nation forum) De enige oplossing vooralsnog is een oudere Youtube player voor Android 1.5 te installeren die minder mooi is.Hyp Hyper schreef op zondag 06 maart 2011 @ 00:13:
[...]
Vraagje: kun jij op de rocktab nog youtube filmpjes bekijken via de youtube app die meegeleverd is? Bij mij werkt het niet meer goed Ook niet na een factory reset.
[ Voor 56% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-03-2011 13:10 ]
Er is meerdere keren naar geinformeerd, nooit meer reacties gezien hier. Ga er dus maar rustig vanuit dat die opgelicht zijn.Hyp Hyper schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:03:
Was er een tijdje geleden niet een 'too good to be true' tablet op aliexpress die door een aantal mensen hier is besteld? Is daar inmiddels iets meer over bekend? (zijn ze aangekomen en voldoen ze aan de specs)
Ik heb ook veel interesse voor de tablet die jij besteld hebt. Laat even weten wanneer je hem binnen krijgt en of het wat is!rg-mohwa schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:56:
[...]
ik had eigenlijk geen idee wat dit inhield en had hem al besteld.
Verwijderd
Ik ben een van die avonturiers die 3 Galaxy Tabs via Aliexpress heeft besteld. Zoals verwacht gewoon georganiseerde misdaad, waarbij Aliexpress, Alibaba, Escrow niets ondernemen en eindeloos in het voordeel van de frauduleuze verkoper blijven vertragen als er een dispuut wordt ingediend. Inmiddels heb ik ook een claim bij Paypal tegen Aliexpress ingediend die komende week wordt opgelost, ik ga er van uit naar tevredenheid. Het tracking nummer komt niet voor bij de bezorgdienst. Zie verder:
http://resources.alibaba....iu_scam_on_Aliexpress.htm
Bestel niets via dergelijke sites als:
-De verkoper geen of vooral negatieve feedback heeft of
-Het aantal geleverde bestellingen beneden het gemiddelde ligt
-De prijzen onwaarschijnlijk laag zijn
Tip: google de naam van de verkoper eens in combinatie met termen als scam of fraud
http://resources.alibaba....iu_scam_on_Aliexpress.htm
Bestel niets via dergelijke sites als:
-De verkoper geen of vooral negatieve feedback heeft of
-Het aantal geleverde bestellingen beneden het gemiddelde ligt
-De prijzen onwaarschijnlijk laag zijn
Tip: google de naam van de verkoper eens in combinatie met termen als scam of fraud
Over AliExpress dat werkt juist erg goed. Als je daar koopt en ook nog eens met PayPal betaald zit je redelijk veilig. Ik heb 1x keer gehad dat een partij van 3 stuks ZT180 10" tablets niet aankwam op de te verwachte aankomstdatum. Dit nog 1 week aangezien. Eerst verkoper gemaild die hield vol wel te hebben verstuurd. Echter EMS Track&Trace nummer had nooit gewerkt. Toen een dispute aangemaakt bij AliExpress en een klacht ingediend bij PayPal. Bij AliExpress alle info aangeleverd zoals mails.
Na een week bij PayPal klacht opgehoogd naar claim en nog even verwezen naar mijn smetteloze staat van dienst op b.v ebay.nl ik heb daar 296 pluspunten en 0 negatief of neutraal ! Hierna AliExpress hierover ingelicht. En viola 2 weken later had ik me $ 367,62 terug via PayPal ! Was toch € 290,74 ( toen ).
Na een week bij PayPal klacht opgehoogd naar claim en nog even verwezen naar mijn smetteloze staat van dienst op b.v ebay.nl ik heb daar 296 pluspunten en 0 negatief of neutraal ! Hierna AliExpress hierover ingelicht. En viola 2 weken later had ik me $ 367,62 terug via PayPal ! Was toch € 290,74 ( toen ).
Waar had jij hem besteld? En wat was de levertijd?Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:22:
[...]
Ik zat ook te twijfelen tussen de Zen Think en de Flytouch 3. Ik ben uiteindelijk voor de Flytouch3 gegaan.
Het is niet alleen de GPs. Verder zit er zit ook HDMI en een camera op. Daarnaast heeft de Flytouch 3 een verbeterde user interface (een skin over Android 2.2 maar wel met een veel meer tablet achtige Media Player, E-book reader, File manager en video player). Die combinatie zorgt ervoor dat de tablet in de praktijk toch stukken bruikbaarder is. Daarnaast is de accu ook stukken krachtiger.
Ook is 512 MB ram en 4 GB geheugen net wat comfortabeler zeker aangezien Android 2.2 redelijk geheugen hongerig is.
Je kunt de verbeterde interface op youtube (YouTube: Superpad (Flytouch II) firmware upgrade to version 3245) bekijken en mischien dat er een lieve tweaker wat screenshots van wil maken?
Ik heb btw 144 euro betaald voor de Flytouch, mocht je interesse hebben dan kan ik wel even opzoeken waar ik het precies heb besteld.
*Update* ik heb net wel een Tracking nummer ontvangen maar zal jullie op de hoogte houden.rg-mohwa schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:56:
[...]
ik had eigenlijk geen idee wat dit inhield en had hem al besteld.
Tja.. het was ook wel een heel erg 'long shot' om dit te proberen. Way too good to be true.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:06:
Ik ben een van die avonturiers die 3 Galaxy Tabs via Aliexpress heeft besteld. Zoals verwacht gewoon georganiseerde misdaad, waarbij Aliexpress, Alibaba, Escrow niets ondernemen en eindeloos in het voordeel van de frauduleuze verkoper blijven vertragen als er een dispuut wordt ingediend. Inmiddels heb ik ook een claim bij Paypal tegen Aliexpress ingediend die komende week wordt opgelost, ik ga er van uit naar tevredenheid.
Ook al heb je kopersbeschermig: het is wel een heel gedoe allemaal.
Maar cool dat je het hier wel nog even vermeld.
edit: om het topic niet te vervuilen via een edit een gelukkig niet zo kostbare slechte ervaring van mij:
Bij mijn Witstech gekocht bij Merimobiles.com had ik een car mount en extra batterij besteld. Toen de Witstech aankwam zaten die er niet bij. Tot twee keer aan toe zeggen ze die nagestuurd te hebben, maar ik heb nog steeds niks gekregen. Waarschijnlijk laten ze me in m'n sop gaarkoken omdat de paypal claim periode voorbij is. Dus kijk uit als zaken buiten die periode gaan lopen. De kans bestaat dat dan zelfs de beter bekend staande zaken je flessen.
[ Voor 27% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-03-2011 18:59 ]
Wat ik niet begrijp (behalve dat de productie goedkoper is) is waarom de Tablets uit China die een schermgrootte hebben van 7"of 8" een resolutie hebben van 800x600 of, nog erger, 800 x 480!
Terwijl de Samsung Galaxy TAB 7" keurig 1024x600 heeft
Terwijl de Nook Color keurig 1024x600 heeft
http://hotmid.com/smartq-...on-wifi-androind-2-1.html (ook 1024x600)
Waarom zijn er geen chinese tablets te koop met een schermgrootte van 7 inch én een resolutie groter dan 800 x 600 ??
Waarom zijn er geen chinese tablets te koop met een schermgrootte van 7 inch én een resolutie groter dan 800 x 600 ??
Toch maar een weblog?
Zijn er wel, maar zijn (verrassing) duurder dan de goedkope crap.tomic schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:15:
Wat ik niet begrijp (behalve dat de productie goedkoper is) is waarom de Tablets uit China die een schermgrootte hebben van 7"of 8" een resolutie hebben van 800x600 of, nog erger, 800 x 480!
Hier nog een NookColor fanwessel99 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:20:
Gisteren mijn (voorlopige ;-)) Android tablet binnengekregen, een mooie geroote Nook Color. Goedkoop, goed scherm en leek me voor het kleine prijsje een betere deal dan een mobii Tegra op dit moment. 300 euro vind ik toch nog behoorlijk, zeker als je ziet wat je dan aan hardware krijgt t.o.v. zeg een iPad op dit moment. Vermoed dat de 10" tegra2 tablets met IPS schermen dan ook zeker onder de prijzen van de ipad zullen duiken dus daar wacht ik wel even op.
Fantastisch om te zien wat een community er op XDA ook voor te vinden is, voor mij zeker een "selling point" t.o.v. een Nook of welke toekomstige tablet dan ook.
Ik heb hem via eigen handbagage import uit de US (omgerekend ca. 185 euro). Fantastisch apparaatje, zeker als je hem opfleurt met CyanogenMod 7 en een overgelockte kernel (1.1Ghz, 2000+ Quadrant scores). Ongelovelijk scherp beeld (IPS panel), snel en bijna niet om zeep te helpen. En de XDA community is ongelofelijk actief.. dus, als je de kans krijgt, grijp 'm
do not underestimate the power of a sharp mz-700
Google gaat de broncode voor Android 3.0 nog even voor zich houden. Het lijkt erop dat Google de gebruikerservaring van Android Honeycomb wil controleren. Doorgaans wordt de broncode van een nieuwe Androidversie vrijgegeven zodra het eerste toestel met deze versie op de markt komt. Dat gebeurde vorige maande met de Xoom van Motorola.
In de komende maanden brengen grote fabrikanten als Motorola, Asus, MSI, Samsung, Dell, HTC en Acer Honeycombtablets op de markt. Andere fabrikanten zullen nog even moeten wachten. Dat vertelde Googletopman Andy Rubin aan Businessweek.
“Google probeert de gebruikerservaring te beschermen door voorlopig alleen grote fabrikanten die het besturingssysteem eer aan doen van de broncode te voorzien”, verduidelijkt Carolina Milanesi, analist bij Gartner aan de Wall Street Journal. Op die manier kan de zoekgigant vermijden dat fabrikanten die een graantje willen meepikken van de tablethype goedkope toestellen met minderwaardige hardware en Android 3.0 op de markt brengen.
Rubin vertelde aan Businessweek dat het waarschijnlijk nog enkele maanden zal duren voor de broncode wordt vrijgegeven. Hij benadrukt wel dat Android een openbronproject is en ook zal blijven.
Kortom: het zal nog maanden duren voordat er Chinese tablets met Honeycomb zullen verschijnen!
In de komende maanden brengen grote fabrikanten als Motorola, Asus, MSI, Samsung, Dell, HTC en Acer Honeycombtablets op de markt. Andere fabrikanten zullen nog even moeten wachten. Dat vertelde Googletopman Andy Rubin aan Businessweek.
“Google probeert de gebruikerservaring te beschermen door voorlopig alleen grote fabrikanten die het besturingssysteem eer aan doen van de broncode te voorzien”, verduidelijkt Carolina Milanesi, analist bij Gartner aan de Wall Street Journal. Op die manier kan de zoekgigant vermijden dat fabrikanten die een graantje willen meepikken van de tablethype goedkope toestellen met minderwaardige hardware en Android 3.0 op de markt brengen.
Rubin vertelde aan Businessweek dat het waarschijnlijk nog enkele maanden zal duren voor de broncode wordt vrijgegeven. Hij benadrukt wel dat Android een openbronproject is en ook zal blijven.
Kortom: het zal nog maanden duren voordat er Chinese tablets met Honeycomb zullen verschijnen!
Mazda MX-30
Maar als ik het hele ROM en mod verhaal een beetje begrijp, is het toch nog wel mogelijk om Honeycomb van een bestaande tablet te porten naar andere tablets?
Volgens nu.nl komt google met een "nexus tablet" in de zomer...
Volgende keer aub met inhoud posten. Dit voegt niets toe.
[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 28-03-2011 12:33 ]
Verwijderd
Heeft één van jullie ervaring met deze zgn iPad-killer? Specs zijn best wel aardig, IPS scherm.
Leverancier zegt echter dat ie niet te upgraden is naar honeycomb.
http://www.euogo.com/real...pacitive-screen_p432.html
Leverancier zegt echter dat ie niet te upgraden is naar honeycomb.
http://www.euogo.com/real...pacitive-screen_p432.html
Verwijderd
Is er trouwens iemand die een leuk spel weet ah la Mystery Island (Ipad)? Zit toch al een tijd te zoeken maar adventure/puzzle games zijn nogal schaars lijkt het?
Nog even een quote uit het artikel over het mogelijke Nexus Tablet (linkje van Computeridee )
Of het waar is is dus niet duidelijk, dus alleen even te info.Verder geeft Murtazin aan dat wanneer een hardwarepartner een tablet maakt met Androiod 2.x het niet mogelijk zal worden dit te upgraden naar 3.0+. Als zijn informatie klopt dan zou dat inhouden dat bezitters van een Samsung Galaxy Tab niet kunnen upgraden naar Honeycomb.
[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 28-03-2011 14:13 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dat klinkt meer als een marketing-keuze, dan een hardware gedreven keuze. Er is (vooralsnog) geen enkele reden waarom een 2.x tablet niet 3.x kan draaien. Kijk bijvoorbeeld naar de NookColor. Dit is een 2.x platform waar Honeycomb ook prima op kan draaien. Dit is nog wel een preview, geen final build.. maar toch.janvanduschoten schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:12:
Verder geeft Murtazin aan dat wanneer een hardwarepartner een tablet maakt met Androiod 2.x het niet mogelijk zal worden dit te upgraden naar 3.0+. Als zijn informatie klopt dan zou dat inhouden dat bezitters van een Samsung Galaxy Tab niet kunnen upgraden naar Honeycomb.
[...]
Of het waar is is dus niet duidelijk, dus alleen even te info.
Android 3.0 (Honeycomb) on Nook Color
Oh, trouwens: Porting honeycomb to the Galaxy Tab *update 3/26/11*
[ Voor 29% gewijzigd door drogoul op 28-03-2011 14:29 ]
do not underestimate the power of a sharp mz-700
Ik kan me het standpunt ook wel voorstellen, want er valt geen tablet software te updaten, want 3.x is pas de eerste versie van Android voor tablet s. De rest zijn grote telefoons (al dan niet met belfunctie.)
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nice, begin me steeds meer te interesseren voor die Nook Color, misschien maar een bestelling plaatsen bij B&N...prijs is erg netjes en apparaat ziet er goed uit.drogoul schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:24:
[...]
Dat klinkt meer als een marketing-keuze, dan een hardware gedreven keuze. Er is (vooralsnog) geen enkele reden waarom een 2.x tablet niet 3.x kan draaien. Kijk bijvoorbeeld naar de NookColor. Dit is een 2.x platform waar Honeycomb ook prima op kan draaien. Dit is nog wel een preview, geen final build.. maar toch.
Android 3.0 (Honeycomb) on Nook Color
Waar zijn die 7" inch android tablets met een 1024x600 scherm?brama schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:43:
[...]
Zijn er wel, maar zijn (verrassing) duurder dan de goedkope crap.
Uit China lmd...
Toch maar een weblog?
Iemand al enige ervaring met de Dropad van Dealextreme? Ik zit te twijfelen om deze aan te schaffen maar wil wel zeker weten dat ie het goed doet en dat ik dus uiteindelijk ook honeycomb erop kan draaien.
Link is handig in het oerwoud van tabletsTripwire999 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:00:
Iemand al enige ervaring met de Dropad van Dealextreme? Ik zit te twijfelen om deze aan te schaffen maar wil wel zeker weten dat ie het goed doet en dat ik dus uiteindelijk ook honeycomb erop kan draaien.
Toch maar een weblog?
Zeker gezien de prijs (ik kocht hem voor een zacht prijsje op marktplaats) vind ik het een uitstekend tabletje! Wel jammer dat ik er niet mee kan skypen (geen microfoon en/of cam), maar een fantastisch scherm en een ontzettend actieve community. Ook gemakkelijk te rooten/flashen wat ik als een enorm voordeel zie.LameDog schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:01:
[...]
Nice, begin me steeds meer te interesseren voor die Nook Color, misschien maar een bestelling plaatsen bij B&N...prijs is erg netjes en apparaat ziet er goed uit.
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.