Tweakers.net is niet meer wat het geweest is... Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunner84
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04-2020
Met het risico op mijn vingers getikt te worden...
Wat is het toch met tweakers.net de laatste tijd? Vroegah stonden er veel interessante artikelen op de front page, nieuws over een nieuwe processor architectuur, de verschillen tussen familie A en B van producent C en D of een degelijke toelichting over welke problemen er overwonnen moesten worden om de 136GB barriere te doorbreken.

Tegenwoordig lijkt t.net meer op een reclamebord dan iets anders. Neem nou vandaag: slechts vier artikelen zijn geen "CES: ...." artikelen, en zelfs dat zijn regelrechte press-releases. En als er dan een keer geen press-release is dan gaat het over een gerucht, dat tegenwoordig vrijwel zonder uitzondering ge-copy-paste is van een andere site.

Wat ik dus wil zeggen is dat ik met rasse schreden het niveau van tweakers.net achteruit vindt gaan. De PCtotaal/compleet/active/wappie is bijna van gelijk niveau aan het geraken, en dat is niet doordat zij zoveel beter worden.

Het forum weet nog wel wat van zijn oude status te behouden, daar deze dan ook niet in dezelfde mate actief geleid wordt als de front-page.

Ben ik het, of herkennen mijn mede-tweakers deze negatieve trend? Even voor de goede orde: ik wil geen ouwe zeur lijken of zijn, maar ik wil met jullie samen kijken waar dit aan ligt / of er iets aan kan veranderen. Jullie feedback (ook als je het niet met me eens bent) is welkom, liefst wel met onderbouwing.

[edit]
@NMe: ik had dit in SG geplaats i.p.v. GR omdat ik het niet wil richten aan de redactie, maar als discussieonderwerp wil poneren.

[ Voor 4% gewijzigd door RoadRunner84 op 06-01-2011 16:07 ]

http://specs.tweak.to/list/3907 | π = τ/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SG>>GR

edit:
Ook in GR kun je discussiëren en hier bereik je in elk geval de mensen die er een mening over hebben.

[ Voor 90% gewijzigd door NMe op 06-01-2011 16:11 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Persoonlijk vind ik dat enorm interessant allemaal. Ik denk dat het toch wel erg persoonlijk is.
T.net probeert zoveel mogelijk IT/Techniek gerelateerd nieuws te brengen, de CES hoort daar ook zeker bij.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

De CES mag wat mij betreft ook wel een apart kopje/hoekje krijgen.
Ik hoef niet zo nodig 21 tablet releases te zien als "nieuws" van de dag.

Het is niet meer wat het geweest is/ vroeger was alles beter vind ik altijd zo'n dooddoener.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 238498 op 06-01-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik denk wel dat tweakers.net een groter publiek dekt door niet te diep overal op in te gaan en toch meer bezig te zijn met wat meer mainstream IT nieuws.

Misschien niet de oorsprong van de site, maar het is nou eenmaal gebruikelijk voor sites/games/software/whatever zich zo aan te passen dat het een groter publiek aanspreekt naarmate de userbase groter wordt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Internet is geen journalistiek meer, het is allemaal copy paste en bronnen zoals twitter.
Dus de vraag of het 2011 hetzelfde moet als in 2004 vraag ik me af, toen was het net lang niet zo toereikend kwa informatie denk ik zo.
Ik vindt wel dat CES een apart Sub stuk had mogen worden, maar verder dat er een gerucht is dat bv merk X iets nieuws denkt te hebben, is toch nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 21:15
Je hebt een punt. daarnaast vind ik het niet storend. alleen is het misschien een slim idee om een extra rubriek naast Core Pro Games Electronics e.d. te plaatsen. (is maar een idee)

T.net wordt commercieler. vind ik ook niet geheel erg, want ik zit er ook nog maar 2jaar ongeveer bij. ik merk wel de veranderingen, maar dan in de zin dat het grootser wordt. Daarbij moet ik wel zeggen dat de zogenaamde 'geruchten nieuwsberichten' te mager zijn.

Ik link tegenwoordig iedereen naar deze site, als ze iets van electronica (of iets) willen weten/kopen, want hier staat ALLES op.
T.net heeft verreweg de beste prijsvergelijker. mede door de mensen die er ECHT verstand van hebben.

Ik ben ook benieuwd wat de rest vind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RoadRunner84 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:04:
Waarom :? Omdat je kritiek uit?
Vroegah stonden er veel interessante artikelen op de front page, nieuws over een nieuwe processor architectuur, de verschillen tussen familie A en B van producent C en D of een degelijke toelichting over welke problemen er overwonnen moesten worden om de 136GB barriere te doorbreken.
Deze gemist? Alle drie van 3 en 2 januari:

reviews: Sandy Bridge: wat is het en hoe werkt het
reviews: Intel Core i7 2600K en i5 2500K: benchmarks
reviews: 2010: Intel en AMD werken aan integratie
En dan kijk ik dus hooguit een paar dagen terug maar er is veel meer...

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 06-01-2011 16:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

Persoonlijk vind ik het gebrek aan originele content jammer. Het overgrote gedeelte is, zoals je al aangeeft, gekopieerde persberichten die vaak ook nog eens relatief laat op de website komen.

Maar wat kan men er aan doen? Is er wel toekomst voor een Nederlandstalige tech/ict/gadgets website, met diepgang, gezien het goede aanbod in het Engels? Ik denk zelf dat de huidige trend gewoon blijft doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:28
Ik kan me toch niet echt vinden in typeringen als 'reclamebord'. Los daarvan: een groot deel van het nieuws op T.net is inderdaad afkomstig van bronnen van derden (zoals bij vrijwel elke nieuwsbron), maar Tweakers.net krijgt steeds meer eigen nieuws. Zeker ook vanaf de CES, waar vier redacteuren rondlopen.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Vroegah was een persoonlijk uitgevoerde shopsurvey in een gehucht als Zutphen nog nieuws ... vroegah zat Femme nog voornamelijk via een 56K lijntje de FP bij te werken ... vroegah ... _o-

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ikzelf zie die trend niet zo somber in (.. reclamebord?). Er komen nog regelmatig artikelen voorbij met meer diepgang en de redactie heeft al aangegeven daar voor het komend jaar meer mee te gaan doen. Kijk je bijvoorbeeld wel eens bij de reviews: http://tweakers.net/archieven/cat/1/reviews? Allemaal eigen materiaal volgens mij, niets copy paste. :) En de reviews van de platformen van de laatste tijd vind je echt niet bij de PC Totaal o.i.d. hoor.

En als je nu precies vandaag en gister gaat pakken als 'de status van Tweakers.net van tegenwoordig', dan vind ik dat persoonlijk wel wat flauw. De CES is hot en T.net bericht daarover. Het zou echt stom zijn om iets als de CES (toch een van grootste events in zijn soort) te laten liggen. Daarnaast, de vier artikelen die niet over de CES gaan vandaag zijn regelrechte press-releases? :?
  1. nieuws: Opnieuw foto's PlayStation Phone verschenen
  2. nieuws: Microsoft zet details komende Windows Phone 7-updates online
  3. nieuws: 'Kinect zorgt voor red ring of death'
  4. nieuws: Google gaat sms-bug in Android oplossen
Hooguit kun je nummers 2 en 4 als press-release zien, toch? Of is iets al een press-release als er ook door een andere site over bericht is? ;) Persoonlijk heb ik het idee dat je het wel heel erg zwart/somber bekijkt allemaal.

Trouwens, de CES artikelen worden goed gelezen en er worden ook veel reacties op geplaatst. Dus interesse voor dat soort materiaal is er wel degelijk :)

edit:
En inmiddels nog een artikel, wat volgens mij van T.net zelf afkomt (staat nergens anders): nieuws: Downtime Crisis.nl mogelijk veroorzaakt door vergissing

Bovenstaande natuurlijk op persoonlijke titel.

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 06-01-2011 16:31 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Met alleen die technische inhoud artikelen kun je de site niet voorzien van voldoende nieuwe content voor frequent bezoek.
Ik heb al heel wat van die ces berichtjes gelezen, dus mij trekt het iig. wel.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

beany

Meeheheheheh

Ben blij dat er soms wat 'reclamebord' artikelen tussen zit. Al vind ik het meeste overigens geen 'reclamebord'. Maar ik wil zo min mogelijk sites af surfen en maximaal geinformeerd worden. Tweakers voldoet, voor mij, daar prima in.

En ik zie heel veel originele, leuke, technische en diepgaande artikelen voorbij komen.

Kortom: ik deel de kritiek die de TS heeft niet echt... Ik vind zelfs het tegenovergestelde!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

justmental schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:22:
Met alleen die technische inhoud artikelen kun je de site niet voorzien van voldoende nieuwe content voor frequent bezoek.
Eensch. Echter sneeuwen de technisch inhoudelijke artikelen steeds meer en vaker onder in de berg aan tablet, mobiele-/smartphone, tv, Android en Apple iNogwat - gerelateerde artikelen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
AllSeeyinEye schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Eensch. Echter sneeuwen de technisch inhoudelijke artikelen steeds meer en vaker onder in de berg aan tablet, mobiele-/smartphone, tv, Android en Apple iNogwat - gerelateerde artikelen.
Waarschijnlijk is dat ook hetgeen wat het meest gelezen is en daadwerkelijk gemaakt worden.
Bedoel we kunnen er ook niks aan doen dat dit jaar 50 andere fabrikanten hun tablet de markt op kwakken :).

Was het niet hetzelfde met de Netbook ?.
Dat is toch gewoon de manier van zaken tegenwoordig, en ja ik snap wel dat Tweakers dat overneemt want het is toch nieuws.
Of het er nu 3 of 30 zijn het zijn toch "nieuwswaardige producten in de IT"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm 5 cijferige user id, dat is een echte haha.

Maar even serieus, veel van de dingen die jij aangeeft vallen mij ook al op, ik ben laatst ook een paar maanden er tussenuit geweest omdat ik het even zat was met het 'jonge grut' hier op het forum.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Joopieboy schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:28:

Maar even serieus, veel van de dingen die jij aangeeft vallen mij ook al op, ik ben laatst ook een paar maanden er tussenuit geweest omdat ik het even zat was met het 'jonge grut' hier op het forum.
Alleen heeft hij het in zijn geheel niet over het forum maar over de frontpage. Discussies over het niveau op GoT vind je genoeg in LA. ;) En die topics zijn er al sinds 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:08

EoG

BOFH

:D
Cloud schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:22:
Ikzelf zie die trend niet zo somber in (.. reclamebord?). Er komen nog regelmatig artikelen voorbij met meer diepgang en de redactie heeft al aangegeven daar voor het komend jaar meer mee te gaan doen. Kijk je bijvoorbeeld wel eens bij de reviews: http://tweakers.net/archieven/cat/1/reviews? Allemaal eigen materiaal volgens mij, niets copy paste. :) En de reviews van de platformen van de laatste tijd vind je echt niet bij de PC Totaal o.i.d. hoor.
Helemaal mee eens; ik ben inmiddels ook jaren lid en heb Tweakers.net natuurlijk zien veranderen. Wel mis ik wat nieuws omtrent overclocking/casemodding, maar ik heb ook het idee dat dit de laatste jaren veel minder is geworden en ook het mainstream publiek hier mee gaat spelen. Ik lees redelijk wat van de FP en het meeste bevalt mij nog steeds!

Ik vind het wel schaamteloos dat in Femme's review de screenshots het niet doen! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door EoG op 06-01-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat betreft de CES ben ik het ook wel met een apart gedeelte eens. Met standaard 3 headlines in mijn nieuwsvakje hou ik het vandaag gewoon niet bij om koppen te snellen.

Tweakers is echter gewoon een grootschaliger community geworden. Dat is te merken aan de grotere hoeveelheid algemeen nieuws, maar ook aan het af en toe schrikbarend lage niveau van hulpvragen.

Met het risico elitair over te komen bemerk ik dat het tegenwoordig standaard is om geen specificaties van je hardware meer aan te geven in een OP waarbij om hulp gevraagd wordt. Daarnaast is het taalgebruik als "me pc", alsmede een enorme hoop MSN-taal en afwezigheid van grammatica en punctuatie, voor mij persoonlijk een afknapper en reageer ik niet meer op zulke topics, omdat ik er niet elke keer in myReact mee geconfronteerd wil worden.

Ook ik zou graag diepgaander nieuws willen zien. Techniek, ontwikkeling, wetenschap, dat is wat een hardcore Tweaker toch het meest zou moeten boeien? Een tablet kopen? We maken er zelf wel een uit een oude laptop!

Kortom: een aparte categorie voor productaankondigingen en -releases zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En wat ben je dan met een 4-cijferige? ;)

't Is wat lastig dat allerlei andere sites hetzelfde nieuws brengen. Soms eerder, soms later, simpelweg afhankelijk van hoe onze en 'hun' prioriteiten staan en welke redacteuren beschikbaar zijn.

Afgezien daarvan is het domweg een feit dat die artikelen die voor de ene minder interessant zijn, voor anderen juist wel interessant zijn.

Het huidige type nieuws is gedeeltelijk door het aanbod zo ontstaan, maar ook door 'jullie' gedrag. We zien tenslotte de pageviews op de diverse onderwerpen en de veranderingen in het aantal gestartte topics in de diverse forums. Dan kunnen we dat toch moeilijk negeren en enkel op het 'oude' type nieuws blijven richten.

Ik ben het wel met velen eens dat er nog wel wat mist, maarja, ik mis dan de oude server-reviews (niet het werk dat ik er voor moest doen trouwens, dat was wel interessant maar kostte vreselijk veel tijd... :P ) en aanverwante pro-artikelen. Anderen missen wellicht het overclocken, wat ik juist nooit echt interessant gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ACM schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:39:
[...]

En wat ben je dan met een 4-cijferige? ;)

*knip
Dan ben je bijna een stuk meubilair! :+
Ik heb ook maar een 6 cijferige ID trouwens, dus ik ben ook maar een 'jonkie'. Wel een ID waar ik best trots op ben: 177777 8)

Maar even zonder dollen, valt me ook wel op dat ik steeds meer van de oude garde zie vertrekken, of minder actief zie worden.

Wat u zegt over de reviews daar ben ik het echt mee eens, maar dat moet je ook maar kunnen. Zo hebben we een paar dagen terug een hele goeie gehad over de nieuwe Intel processoren, maar het viel me op dat het eigenlijk een kopie van hardware.info was, dat is dan weer zonde.

Verder vind ik de frontpage gewoon netjes en goed, tuurlijk zijn er dingen die anders en beter kunnen, maar ik vind vooral het niveau op het forum echt slecht. Veel users die zich reageren, snel een vraag stellen en weer weg zijn, weinig echt goeie mods (de meeste zitten op andere sites), zo is l3p desk weer eens een echt goeie. En een beetje van die dingen. Voor mijn gevoel was het een paar jaar terug ook een stuk actiever met een tweaker die dit had uitgevonden, of een custom rom voor dit, of een handige how to voor dat. Dat word ook steeds minder.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Wat is het toch met tweakers.net de laatste tijd? Vroegah stonden er veel interessante artikelen op de front page, nieuws over een nieuwe processor architectuur, de verschillen tussen familie A en B van producent C en D of een degelijke toelichting over welke problemen er overwonnen moesten worden om de 136GB barriere te doorbreken.

Tegenwoordig lijkt t.net meer op een reclamebord dan iets anders.
Eh? In de afgelopen dagen nog:

reviews: CES: Hands on LG Optimus Speed met dualcore cpu
(illegaal als een van de eerste de Nvidea Tegra 2 weten te benchmarken)

reviews: CES: Hands on Android 2.4, Gingerbread reloaded
(illegaal als een van de eerste informatie weten te achterhalen over Android versie 2.4).

misschien wat jij niet interessant vindt, maar wel artikelen met een hoge nerd gehalte en verre van persberichten overschrijven ! :O

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-01-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

EoG schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Helemaal mee eens; ik ben inmiddels ook jaren lid en heb Tweakers.net natuurlijk zien veranderen. Wel mis ik wat nieuws omtrent overclocking/casemodding, maar ik heb ook het idee dat dit de laatste jaren veel minder is geworden en ook het mainstream publiek hier mee gaat spelen. Ik lees redelijk wat van de FP en het meeste bevalt mij nog steeds!
Maar natuurlijk, ik denk dat niemand dat met de TS oneens zal zijn. Zeker, Tweakers.net is veranderd ten opzichte van vroeger. Maar daar zijn zoveel oorzaken voor aan te wijzen!

Ten eerste is het concept 'Tweaking' op zich veranderd. Vroeger was inderdaad overclocking/casemodding ingewikkelde business. Overclocken deed je met potloodstreepjes en stanleymessen, casemodding met je dremel stond nog in de kinderschoenen. Tegenwoordig koop je praktisch alles kant en klaar. Is het dan nog wel tweaking te noemen? Het is lang niet zo exclusief meer als vroeger; iedereen kan het doen.
Zeg nu zelf, zou een artikel over het installeren van waterkoeling nu nog iemand kunnen boeien? Het enige wat altijd lollig blijft is spelen met vloeibare stikstof als koeling, maar zelfs daar begint de lol wat vanaf te raken heb ik het idee.

Daarnaast is Tweakers.net ook nog eens veel groter geworden; de doelgroep is breder geworden. Dat is een keuze geweest, maar niet per se een slechte in mijn ogen. Het valt niet te zeggen wat T.net geweest zou zijn mochten ze het puur en alleen bij de hardcore artikelen gehouden hebben. Ik heb wel vermoedens, maar laten we daar niet mee beginnen ;)

Ik denk dat de Nederlandse markt simpelweg te klein is om het alleen bij hardcore nieuws te houden en dat je er dus als tech-georiënteerde site niet aan ontkomt om ook mainstream nieuws te gaan melden. En dan nog, is het erg?

Maar goed, ik zou ook graag nog meer van die in-depth artikelen willen zien zoals je die de laatste tijd voorbij zag komen in de Reviews-sectie. Dat zijn prachtige artikelen en ik denk dat de TS daar ook wel van kan genieten :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 00:17
EoG schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:32:
[...]

:D

[...]

Ik vind het wel schaamteloos dat in Femme's review de screenshots het niet doen! ;)
U vraagt, wij overclocken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:09

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Joopieboy schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Oops ;)
Maar even zonder dollen, valt me ook wel op dat ik steeds meer van de oude garde zie vertrekken, of minder actief zie worden.
Dat is nu eenmaal het leven. Mensen komen en mensen gaan. Overigens zijn er nog meer dan genoeg 'oude garde' aanwezig, en is nieuwe garde druk bezig oud te worden. Dat is nu eenmaal een gevolg van verschuivende interesses e.d.
Wat u zegt over de reviews daar ben ik het echt mee eens, maar dat moet je ook maar kunnen. Zo hebben we een paar dagen terug een hele goede gehad over de nieuwe Intel processoren, maar het viel me op dat het eigenlijk een kopie van hardware.info was, dat is dan weer zonde.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was dat een 'NDA' stuk; dus beide sites schrijven er iets over, en publiceren het gelijktijdig. Als het dan erg op elkaar lijkt, dan is dat niet het gevolg van spieken bij elkaar, maar gewoon dat dezelfde dingen opvallen bij de redacteuren. Er zit 2 uur verschil tussen onze release en de hardware.info release, dat is te kort tijd voor hardware.info om alles bij ons vandaan te stelen ;)

Het grootste probleem is, denk ik, dat er steeds meer nieuws en reviews verschijnen, waarbij de voor jou interesante reviews en nieuwsberichten sneller 'verdwijnen' dan vroeger. Overigens ben ik het ook niet eens met de stelling dat wij slechts een 'copy/paste' website zijn, graag daag ik mensen uit die dat beweren om met goede voorbeelden te komen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunner84
Cloud schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:48:
[...]
Maar goed, ik zou ook graag nog meer van die in-depth artikelen willen zien zoals je die de laatste tijd voorbij zag komen in de Reviews-sectie. Dat zijn prachtige artikelen en ik denk dat de TS daar ook wel van kan genieten :)
De reviews zijn wel regelmatig erg interessant, zeker die technische uitwijding over dual core voor phones, dat soort nieuws mis ik.

Er kan inderdaad gekozen zijn om breder te gaan en zo een groter publiek aan te kunnen spreken. Commercieel gezien heel goed te rechtvaardigen, maar neemt de kwaliteit er ook echt door toe? Ik denk het niet.

Het is natuurlijk ergens ook waar dat de "magie" van overclocken/modden wat wegebt, maar dat hoeft geen reden te zijn om dan de frontpage te overspoelen met twintig nieuwe tablets en de 13e android phone in een dozijn.

Zoals Joopieboy ook al aangeeft, lijkt het "brede publiek" de aantrekkingskracht van tweakers.net op de oude garde te doen verbleken. Is er geen manier om het brede publiek aan te spreken zonder de opaatjes onder ons (ik dus... blijkbaar ;)) aan de kant te schuiven?

[edit]
@Maktheb: houdt je muis eens boven je username in de linker kolom...

[ Voor 3% gewijzigd door RoadRunner84 op 06-01-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RoadRunner84 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:12:
[...]

De reviews zijn wel regelmatig erg interessant, zeker die technische uitwijding over dual core voor phones, dat soort nieuws mis ik.

Er kan inderdaad gekozen zijn om breder te gaan en zo een groter publiek aan te kunnen spreken. Commercieel gezien heel goed te rechtvaardigen, maar neemt de kwaliteit er ook echt door toe? Ik denk het niet.

Het is natuurlijk ergens ook waar dat de "magie" van overclocken/modden wat wegebt, maar dat hoeft geen reden te zijn om dan de frontpage te overspoelen met twintig nieuwe tablets en de 13e android phone in een dozijn.

Zoals
Joopieboy
ook al aangeeft, lijkt het "brede publiek" de aantrekkingskracht van tweakers.net op de oude garde te doen verbleken. Is er geen manier om het brede publiek aan te spreken zonder de opaatjes onder ons (ik dus... blijkbaar ;)) aan de kant te schuiven?
De situatie door de vingers zien, dat elk bedrijf / site bigger gaat worden en meerdere personen aantrekt.
En de artikelen lezen die je wel boeien ?.
waar zie je eigenlijk je user id oftopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Hmm... ik zat toevallig gister te bedenken hoe verwend we de afgelopen maanden zijn geweest. RobIII had al een mooie opsomming gemaakt maar daar wil ik nog wat achtergrondartikelen aan toevoegen:
2010: cloudcomputing, ons digitale leven op zijn kop
2010: nas en mediaspeler groeien naar elkaar toe
Razendsnel rekenen op je grafische kaart
Etc.

Dus ik ziet de ontwikkelingen positiever dan TS. (Al ben ik relatief nieuw, hier)
Wat mij betreft petje af voor de redactie. 8)

* Herman likt zijn vingers af en wil meer van dit soort nieuwsitems :9

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunner84
Herman87 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:14:
[...]
* RoadRunner84 likt zijn vingers af en wil meer van dit soort nieuwsitems :9
Lees mijn post hierboven. De reviews zijn vaak erg goed, alleen de nieuwsitems vindt ik tegenwoordig erg lauwtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08
Anoniem: 238498 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:09:
De CES mag wat mij betreft ook wel een apart kopje/hoekje krijgen.
Ik hoef niet zo nodig 21 tablet releases te zien als "nieuws" van de dag.
De CES momenteel is inderdaad wat te veel van het goede (ik vind sowieso dat consumer electronics meer voor pa en ma is dan voor Tweakers) maar sowieso post Tweakers.net tegenwoordig veel meer nieuws dan vroeger, dus moet je een beetje selecteren wat je zelf interessant vindt.

Ik vond bijvoorbeeld de terugblikken eind december wel erg leuk om te lezen, en RobIII postte ook al wat processornieuws. Ik denk dat dat soort dingen in principe best naast elkaar kunnen bestaan. Van écht goede artikelen (bijvoorbeeld Sprite die een secure USB stick reverse engineert) worden er sowieso maar enkelen per jaar gepost en je moet toch wat andere dingen posten tussendoor.
Vroeger was alles beter vind ik altijd zo'n dooddoener.
Vroeger was die uitspraak beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En op dit moment is de markt aan het verschuiven van de PC naar Tablets, Smartphones en andere gadgets. Logisch dat Tweakers.net die verschuiving zelf ook mee maakt en zo met de markt mee gaat.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

Ik heb ook maar een 6 cijferige ID trouwens, dus ik ben ook maar een 'jonkie'. Wel een ID waar ik best trots op ben: 177777 8)

Wat u zegt over de reviews daar ben ik het echt mee eens, maar dat moet je ook maar kunnen. Zo hebben we een paar dagen terug een hele goeie gehad over de nieuwe Intel processoren, maar het viel me op dat het eigenlijk een kopie van hardware.info was, dat is dan weer zonde.

Verder vind ik de frontpage gewoon netjes en goed, tuurlijk zijn er dingen die anders en beter kunnen, maar ik vind vooral het niveau op het forum echt slecht. Veel users die zich reageren, snel een vraag stellen en weer weg zijn, weinig echt goeie mods (de meeste zitten op andere sites), zo is l3p desk weer eens een echt goeie. En een beetje van die dingen. Voor mijn gevoel was het een paar jaar terug ook een stuk actiever met een tweaker die dit had uitgevonden, of een custom rom voor dit, of een handige how to voor dat. Dat word ook steeds minder.
We doen blijvend ons best om het forum interessant te houden voor iedereen. Daar zullen ook wel eens mensen tussen zitten die het alleen als een vraagbaak gebruiken en als dat hun beleving van het forum is, tsja, je kan ze moeilijk dwingen om te posten. Wel verleiden om te posten en om actief deel te nemen aan de community. Je zal zien dat we daar nog heel veel tijd en energie in gaan steken bij de overhaul. ;)

Verder staat het forum nog steeds bol van nijver Tweaker huisvlijt. van kratradio's tot een échte desktop PC (jup, dat is l3p desk) maar het OC forum staat vol met leuke projecten. Kijk eens in het elektronicaforum voor nog meer uitvindsels. Custom ROM's hebben altijd moeilijk gelegen, vanwege copyright claims van de fabrikanten. Maar ook daar zijn we in de loop der jaren veel losser mee geworden. Kijk maar. Howto's vroeg u? Klik en zie, het forum staat er werkelijk bol van. We zijn ook weer gegroeid. Na jaren van daling zijn we in 2010 zo'n 9% gegroeid. Keihard meer posts dan vorig jaar. :)

Wat wel zo is en dat is vaker gezegd, de nut en noodzaak zijn een stuk minder. Vroege loonde het echt de moeite om je 2 speed brander te modden naar 4 speed. Nu is de winst die te behalen is niet meer zo groot of een stuk eenvoudiger te realiseren door vaak door de fabrikant zelf geleverde software. Dat maakt het meer geschikt voor de mainstream en dus inhoudelijk minder "Tweakwaardig". Aan de andere kant zie je dat het zich ook aan het verschuiven is. Op dit moment zijn dat misschien meer de telefoons en mediaspelers, vroeger waren randapparatuur en PC's hot items om te tweaken. Dat het niveau van de nieuwe hot items anders is wil niet perse zeggen dat het lager ligt. Misschien vind je die onderwerpen gewoon minder interessant. Daar kan ik me ook best wel wat bij voorstellen, wij klooiden vroeger uren met hardware en settings vanwege al die nare IRQ's en andere ellende. Nu werkt het (bijna) allemaal en (bijna) altijd moeiteloos. Het puzzelen en tweaken voor performance is minder noodzakelijk dus er is minder interesse voor. Het niveau is daarmee niet slechter imho maar anders.

De tijd schrijdt voort en daar doen je niets aan. In 'onze' begintijd lag de interesse nu eenmaal wat anders. Dat laat onverlet dat er elke dag weer tienduizenden mensen komen kijken op GoT en dat dit aantal kijkers ook nog steeds groeit. We doen ons best om met z'n allen een gevarieerd en interessant forum te maken voor iedereen en volgens mij lukt dat best aardig. :)

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 06-01-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar ik vind vooral het niveau op het forum echt slecht. Veel users die zich reageren, snel een vraag stellen en weer weg zijn, weinig echt goeie mods (de meeste zitten op andere sites), zo is l3p desk weer eens een echt goeie. En een beetje van die dingen. Voor mijn gevoel was het een paar jaar terug ook een stuk actiever met een tweaker die dit had uitgevonden, of een custom rom voor dit, of een handige how to voor dat. Dat word ook steeds minder.
Nou het Android-onderdeel op GoT kent toch wel een zeer levendige custom rom + software mod community. Misschien ervaar jij dat anders, maar als Android-gebruiker is er eigenlijk weinig mis met T.net op nieuws, community en alles vlak, dat zeker wel het computeridee-niveau ontstijgt (o.a. ook dankzij een fantastische redacteur als ArnoudWokke die veel kennis van zaken heeft).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-01-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

AllSeeyinEye schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Wellicht (ik heb werkelijk geen idee hoor) trekken die artikelen / onderwerpen meer views. Vergeet niet dat T.net ook geen hobby clubje meer is maar een commercieel bedrijf. Dat zie je in veel dingen terug. Ik moet wel zeggen dat ik juist vind dat het nieuws, hoewel er erg veel gadget nieuws en weinig pro nieuws word geplaatst, beter is dan voorheen. De doorvoersnelheid zou wat mij betreft wel omhoog mogen. Ik doel dan vooral op de tijd tussen bekendmaking en plaatsing, niet zo zeer op het aantal artikelen per dag.Vaak heb ik het nieuws al elders gelezen als het op de FP komt.

We kunnen natuurlijk ook altijd zelf nieuwstips insturen :)
/offtopic

Wat ik persoonlijk veel minder leuk vind is de toename aan posts van technisch minder onderbouwde users om even snel een "beginnersweb" achtige vraag te dumpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 06-01-2011 17:46 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:38:

Wat ik persoonlijk veel minder leuk vind is de toename aan posts van technisch minder onderbouwde users om even snel een "beginnersweb" achtige vraag te dumpen.
Dat vind ik ook niet zo fijn. Gelukkig wordt er best wel goed gemodereerd in het Android-onderdeel op GoT. Dus niet heel T.net is "slecht" ofzo. Maar zoals wel vaker gezegd de zoekmachine op GoT is volgens sommigen écht wel toe aan een hele opfrisbeurt: en misschien lost dat voor een deel het "ik dump m'n vraag zonder te zoeken" op. Want de zoekmachine is voor nieuwe gebruikers echt niet gebruiksvriendelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-01-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Cloud schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:48:
[...]

Maar natuurlijk, ik denk dat niemand dat met de TS oneens zal zijn. Zeker, Tweakers.net is veranderd ten opzichte van vroeger. Maar daar zijn zoveel oorzaken voor aan te wijzen!

Ten eerste is het concept 'Tweaking' op zich veranderd. Vroeger was inderdaad overclocking/casemodding ingewikkelde business. Overclocken deed je met potloodstreepjes en stanleymessen, casemodding met je dremel stond nog in de kinderschoenen. Tegenwoordig koop je praktisch alles kant en klaar. Is het dan nog wel tweaking te noemen? Het is lang niet zo exclusief meer als vroeger; iedereen kan het doen.
Zeg nu zelf, zou een artikel over het installeren van waterkoeling nu nog iemand kunnen boeien? Het enige wat altijd lollig blijft is spelen met vloeibare stikstof als koeling, maar zelfs daar begint de lol wat vanaf te raken heb ik het idee.
Daar doelde ik inderdaad op, het hele concept van modding/overclocking is niet meer wat het was, vandaar dat ik ook snap dat Tweakers.net daar in mee gaat ;). Ik zie dezer dagen wel degelijk vooruitgang; kijk eens naar '98, daar waren een stuk minder artikelen georiënteerd op de zakelijke (server) markt!
Degene die nu nog met een ijzerzaagje in z'n kast loopt te zagen is gewoon ouderwets, zoals ik en wellicht nog een aantal Tweakers.
Daarnaast is Tweakers.net ook nog eens veel groter geworden; de doelgroep is breder geworden. Dat is een keuze geweest, maar niet per se een slechte in mijn ogen. Het valt niet te zeggen wat T.net geweest zou zijn mochten ze het puur en alleen bij de hardcore artikelen gehouden hebben. Ik heb wel vermoedens, maar laten we daar niet mee beginnen ;)
Ik denk dat Tweakers.net een stuk meer op de overclock-je-suf site was gaan lijken met gebruikers die de achterliggende techniek niet uit kunnen leggen en/of begrijpen, maar ik zeg verder niets O-)
Ik denk dat de Nederlandse markt simpelweg te klein is om het alleen bij hardcore nieuws te houden en dat je er dus als tech-georiënteerde site niet aan ontkomt om ook mainstream nieuws te gaan melden. En dan nog, is het erg?

Die is ook veel en dan ook echt veel te klein om de site rendabel te houden, daarnaast vind ik het zelf ook prettig om iets luchtigers te lezen dan alleen het "hardcore"-nieuws, ik denk dat de meeste, wat oudere Tweakers kunnen beamen dat wat populairdere gadgets ook wel z'n charmes hebben. (en als je nu roept "NEU! ECH NIE!" dan vind je het stiekem toch wel interessant)

Die "in-depth" artikelen vind ik zelf ook nog steeds erg boeiend en ik denk dat daarom het wat oudere publiek, wat Tweakers.net al een hele tijd kent, ook voor een deel blijft! Het blijft een tech-site en uiteindelijk kun je dat goed merken.
Ik wist wel dat ze er nog waren! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 20:27
Misschien niet helemaal goed voor dit topic; maar ik vind dat t.net in de loop der jaren is geprofessionaliseerd. Dat vind ik jammer (Aan de éne kant), want de artikeltjes van vroeger waar een redacteur een mening had vond ik juist veel aangenamer lezen. Nu zijn het allemaal opeenstapelingen van feitjes en copy/paste's, geen content die ik ergens anders niet kan vinden.

Wat ik dan wel weer een helemaal fantastisch vind; de reviews aan de rechterkant van de frontpage. Alleen jammer dat het er zo weinig zijn. Ik zie daar liever dat users ook een aandeel in kunnen hebben... Want die reviews vind ik vaak wat luchtiger en vooral leuker om te lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door RedHat op 06-01-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

RedHat schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:28:
Misschien niet helemaal goed voor dit topic; maar ik vind dat t.net in de loop der jaren is geprofessionaliseerd. Dat vind ik jammer (Aan de éne kant), want de artikeltjes van vroeger waar een redacteur een mening had vond ik juist veel aangenamer lezen. Nu zijn het allemaal opeenstapelingen van feitjes en copy/paste's, geen content die ik ergens anders niet kan vinden.
Vind ik niet algeheel offtopic! Ik ben er persoonlijk blij mee dat Tweakers.net uitgegroeid is tot een bedrijf in plaats van een privaat-site; de artikelen zijn misschien wat minder objectief aan de hand van de redacteur, maar ik vorm graag zelf een mening aan de hand van de gegeven data. Ik vind objectieve artikelen ook leuk om te lezen, puur vanwege de mening van de ander, maar ook hier geldt; het ligt eraan hoe je leest, vaak is er toch een voorkeur of afkeur te bespeuren bij de newsposter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik weet nog goed hoe het was in 2000 -- toen ik zelf nieuwsposter was.

Ook toen al was 95% van de nieuwsberichten gewoon overgenomen van een andere site. Het percentage daarvan is zeer zeker niet omhoog aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Jasper Janssen schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:33:
Ik weet nog goed hoe het was in 2000 -- toen ik zelf nieuwsposter was.

Ook toen al was 95% van de nieuwsberichten gewoon overgenomen van een andere site. Het percentage daarvan is zeer zeker niet omhoog aan het gaan.
Ik denk dat RedHat doelt op de manier van formulieren, deze had vroeger een wat "hardere" ondertoon, in tegenstelling tot nu, waar op een subtielere manier de mening van de "her-schrijver" wordt beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
De manier van formuleren was destijds minder gebonden aan een style guide en meer persoonlijk. Op zich denk ik niet dat het slecht is om dat wat te professionaliseren -- ik was zelf destijds ook meer van de professionele toon dan sommige anderen, meen ik me te herinneren (al is het verrekte lang geleden). Als je persoonlijke meningen van een aantal random nerds wilt weten, kun je beter naar een blogaggregator zoeken dan naar een technieuws site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het lijkt me dat dat ook een keuze is. Je kan jezelf geen nieuwssite noemen als je vervolgens zwaar getint nieuws gaat brengen, net zoals de Telegraaf wat mij betreft geen krant mag heten. :P Laat de meningen lekker over aan reviewers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Geenstijl is toch ook duidelijk een nieuwssite, ofniet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb nogal een hekel aan de term copy/paste. Alsof wij nieuwsberichten rechtstreeks van anderen kopiëren. Dat is echt de grootst mogelijke onzin. Juist in een grijzer verleden draaiden we er onze hand niet voor om een bericht van een paar regels te tikken en voor de rest gewoon een quote te plakken, maar dat komt nu niet meer voor. Natuurlijk gebruiken we naast eigen bronnen en persberichten ook andere media als bron, maar dat wordt andersom net zo vaak zo niet vaker gedaan. Het is gewoon pertinent niet waar dat wij zomaar content van anderen overschrijven en ik zou graag weten waarop dat verwijt is gebaseerd. Ik durf te stellen dat in de tijd dat Jasper nieuwsposter was meer dan 99% van het nieuws rechtstreeks aan andere sites werd ontleend c.q. overgeschreven. Inmiddels wordt er 0,0 overgeschreven en is minstens de helft van het nieuws gebaseerd op rechtstreekse eigen bronnen.
De rest (en dat is een hele normale manier van nieuwsgaring) is op basis van andere bronnen een nieuwsfeit verder analyseren en daar een artikel van schrijven. Voorbeeld: nieuws: Zelfwerkende autosloten kwetsbaar voor misbruik
Hierbij baseren we ons op een nieuwsfeit dat door Technology Review wordt gemeld en vervolgens schrijven wij daar ons eigen verhaal omheen.
Andersom gebeurt dat op precies dezelfde manier: nieuwsmedia kijken ook goed naar elkaar en brengen interessant nieuws voor hun eigen publiek, ook al zijn ze niet zelf de bron. Zo werd Tweakers.net in 2010 door Nu.nl 58 keer als bron gebruikt, net zoals wij andersom weer sites zols Engadget en TechCrunch als bron gebruiken.

Voor productaankondigingen is het logisch om persberichten als bron te gebruiken; dat maakt het niet ineens minder nieuwswaardig. Ook daarvoor geldt dat wij niet zomaar een persbericht klakkeloos online kwakken maar bekijken wat het meest interessante nieuws is en dat vervolgens helder verwoorden naar de gebruiker. Alle marketingblaat uit het gemiddelde persbericht besparen we onze bezoeker daarmee.

Hetzelfde geldt voor het verwijt van traagheid: ik zou hier graag concrete voorbeelden van zien :) We krijgen dit verwijt wel vaker maar er wordt dan vaak vergeten dat wij natuurlijk maar één site zijn met een beperkte redactionele capaciteit waar keuzes gemaakt moeten worden. Als je de 25 nieuwsberichten van een dag na gaat trekken en je gaat kijken welke andere sites dat allemaal eerder hebben gemeld zul je waarschijnlijk voor driekwart een eerdere bron kunnen terugvinden. Maar één site met het merendeel van onze content (veel) eerder? Dat wordt een stuk lastiger. Natuurlijk kunnen wij niet altijd met alles de eerste zijn: soms zijn wij eerder, dan weer onze (inter)nationale concurrenten. Berichten die wij eerder hebben hebben anderen later, en andersom. Zo waren wij gisteren zo'n 3 uur later dan Nu.nl met het bericht over de App Store (http://www.nu.nl/tech/2416758/mac-app-store-gelanceerd.html vs. nieuws: Mac Store voor OS X bevat duizend applicaties bij opening) omdat de redactie voorrang gaf aan het binnenstromende CES-nieuws. Andersom hadden wij het bericht over Crisis.nl (nieuws: Downtime Crisis.nl mogelijk veroorzaakt door vergissing) weer eerder dan Nu.nl (http://www.nu.nl/tech/241...line-menselijke-fout.html) en nog veel uitgebreider ook.
RedHat schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:28:
Wat ik dan wel weer een helemaal fantastisch vind; de reviews aan de rechterkant van de frontpage. Alleen jammer dat het er zo weinig zijn. Ik zie daar liever dat users ook een aandeel in kunnen hebben... Want die reviews vind ik vaak wat luchtiger en vooral leuker om te lezen.
In 2010 hebben we meer dan 400 reviews gepubliceerd, dat kun je onmogelijk weinig noemen; sterker nog, het is bijna 7 maal zoveel als in 2006. We zouden nog meer kunnen publiceren ware het niet dat de FP naar op dit moment te weinig ruimte voor biedt. Als we meer artikelen plaatsen krijgen ze ieder individueel te weinig aandacht en dat willen we ook niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 07-01-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunner84
Daniel schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:51:
[...]
In 2010 hebben we meer dan 400 reviews gepubliceerd, dat kun je onmogelijk weinig noemen; sterker nog, het is bijna 7 maal zoveel als in 2006. We zouden nog meer kunnen publiceren ware het niet dat de FP naar op dit moment te weinig ruimte voor biedt. Als we meer artikelen plaatsen krijgen ze ieder individueel te weinig aandacht en dat willen we ook niet :)
En toch stiekem het aantal van 6 naar 8 omhoog gooien he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Mooi voorbeeld is dit verhaaltje over een schema met systeemeisen. Naast dit soort blijkbaar noodzakelijke vulling worden we doodgegooid met "Telegraaf" koppen bij nieuwsberichten.

Goed, mijn 6 cijferige userid maakt mij vast ook schuldig aan het mainstream maken van T.net, dus ik mag niet zeuren. Anders komt iemand me nog downmodden voor karma puntjes (of waren we het verlies van userbase moderatie al vergeten?).

En ja, tweaken is tegenwoordig niet meer wat het was. Maar! Dit artikel had een paar jaar gelden toch wat minder prietpraat bevat, en wat meer zo doe je dat nu zonder nieuwe hardware te kopen.

Al met al is de diversiteit in nieuws toegenomen, V&A drukker en aanzicht van de website verbeterd. Maar het is hier wel een stuk minder "cool" ;w

van community naar commercie, begrijpelijk gezien waar jullie staan, maar imho niets om trots op te zijn als ik terugdenk aan de eerste keer dat ik hier kwam

Edit: Na eens goed dit topic te hebben gelezen, ben ik zeer teleurgesteld over de reacties van Cloud. Mijn videokaart is nog steeds fysiek gemod. Ben wel benieuwd hoe compatible de nieuwste AMD procs nu met mijn AM2 mobo zijn (en of daar iets aan te tweaken valt!) en waarom dan. Een ouwe lullen rijke pubers gevoel bekruipt me. Maar wellicht zie ik Tweakers.net nog teveel als omschrijving en te weinig als URL.

[ Voor 19% gewijzigd door Cio op 07-01-2011 18:13 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 20:27

[...]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik bedoel; iets wat je als zeer aangenaam ervaart kan bijna nooit genoeg zijn. Zo vind ik persoonlijk het nieuws op de frontpage vaak weer wat minder maar de reviews vind ik dan weer helemaal te gek; gewoon puur omdat iemand een mening ergens in kan leggen. Maar misschien nog veel belangrijker; emotie.

400 reviews / jaar is natuurlijk een geweldig aantal. Alleen het zouden er voor mij meer mogen zijn, juist omdat ik ze zo graag lees. Een groter compliment kun je volgens mij niet krijgen ;)

Overigens vind ik de Pricewatch, Shopsurvey e.d. ook fenomenaal. Mag ook gezegd worden.

Voor mij is het nieuws niet echt (maar goed; ik ben dan ook mainstream bezoeker geworden en heb het tweaken en hobbymatig gebruik van een computer achter mij gelaten) interessant, wat voor andere natuurlijk wel weer interessant is. Ik denk ook niet dat je een site zo breed op kan zetten dat alle onderdelen matchen met het hele publiek. Tweakers.net is zo breed dat wel bezoekers specifieke onderdelen kunnen bezoeken (b.v. Pricewatch).

Tweakers.net is gewoon een partij die zich imho onderscheidt omdat het toegankelijk is. Dat heeft de commercialisering gedaan; want ik denk niet dat we zonder geld zo'n mooie PW hadden gehad, of überhaubt een super functionele site met een mooie forum om over serverperformance nog maar te zwijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door RedHat op 07-01-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cio schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:49:
. Een ouwe lullen rijke pubers gevoel bekruipt me. Maar wellicht zie ik Tweakers.net nog teveel als omschrijving en te weinig als URL.
* alt-92 neemt hap citroen om net zo zuur te kunnen klinken*

Tijden veranderen, het publiek ook, en dat betekent dat je al gauw allerlei nostalgische gevoelens krijgt bij het oppakken van een stanleymesje of schroevendraaier tegenwoordig...

Maar lees Cloud's post nou nog een keer goed door. Zie je dit staan?
Ten eerste is het concept 'Tweaking' op zich veranderd. Vroeger was inderdaad overclocking/casemodding ingewikkelde business. Overclocken deed je met potloodstreepjes en stanleymessen, casemodding met je dremel stond nog in de kinderschoenen. Tegenwoordig koop je praktisch alles kant en klaar.
is geen absolute term, en voor old-style tweaks is alle ruimte. Dat in de praktijk een veel kleinere groep gebruikers dan vroegah zich daar nog mee bezig houdt is een teken des tijds.
Een constatering, geen persoonlijke aanval wat jij ervan lijkt te willen maken.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 07-01-2011 20:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[..]
Als ik nu naar de reviews kijk op de FP, zie ik alleen maar CES staan. Dingen die ik lees van: "Zo zou" "Het bedrijf claimt" T.net nam een kijkje bij de stand, uh... dat is geen reviews. Dat is een stukje schrijven over wat men ziet, zonder dat het gereviewd wordt. Een hands on? Ben benieuwd hoelang de 'reviewer' dat ding heeft kunnen testen op de pijnbank. Al denk ik niet dat er echt tijd in gestoken is.

En dan pakte ik gewoon een willekeurige op de FP.

Reviews over games, kom op zeg, t.net is toch geen Power Unlimited. T.net is allang geen ICT nieuws site meer.

Leuk hoor dat er zoveel meer reviews zijn, stats ten op zichte van een tijd waar we zaten te kwijlen bij reviews van Femme bijvoorbeeld. Het gaat op het niveau. Elke droplul kan een game spelen en er een stukje over schrijven. En dat wordt dan geplaatst onder een revieuw, prima, maar is dat nu echt ICT related?

Als ik al op de FP kom, dan klik ik eigenlijk door naar de pricewatch, maar echt boeiende info is er niet echt meer te vinden.

En ja, dat vind ik eigenlijk wel erg jammer. Al kan ik best snappen dat game-reviews interresant zijn voor de pageviews en de inkomsten van de reclame, tegenover een klein deel van de hard-core reviews waar men vroeger voor kwam. Dat is gewoon commercieel veel gunstiger.

Zo las ik op hardware.info een zeer interresant topic, nee, wacht.. die las ik zelfs op Fok, met hardware.info als bron. Iets wat ik eigenlijk op t.net had willen lezen, gezien t.net daar veel dieper op in had gegaan. Jammer helaas.

Ik draag tweakers.net een warm hart toe, vergis me niet. Maar ik vond het dan in 2006 wel veel meer background te hebben dan tegenwoordig.

Als je kwantiteit wegstreept tegenover kwaliteit (400 reviews meer, oneone11!!!) vind ik eerder een stap achteruit, dan vooruit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RaZ schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:37:
[...]

Zo las ik op hardware.info een zeer interresant topic, nee, wacht.. die las ik zelfs op Fok, met hardware.info als bron. Iets wat ik eigenlijk op t.net had willen lezen, gezien t.net daar veel dieper op in had gegaan. Jammer helaas.
Dit soort uitspraken zijn waardeloos zonder voorbeeld. En aangezien je het wel héél specifiek noemt, zou het wel interessant zijn om dat voorbeeld dan ook te geven :)
Ik draag tweakers.net een warm hart toe, vergis me niet.
Dat blijkt anders niet echt uit je behoorlijk negatieve instelling; 'geen tijd in gestoken', 'elke droplul kan een game spelen', 'game reviews op T.net, het is toch geen PU', en de eeuwige dooddoener dat alle artikelen puur wegens commerciële redenen geschreven worden. En niet omdat er blijkbaar mensen geïnteresseerd in zijn..

Begrijp me niet verkeerd, je mag natuurlijk zeker een eigen mening hebben. :) En die mag ook absoluut negatief/kritisch zijn, maar om nu met dit soort bewoordingen aan te komen? Mwah. Valt wat mij betreft in hetzelfde rijtje als 'copy-paste artikelen' en 'vertaalde persberichten'. Veel te kort door de bocht.

^^ mijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Cloud schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:48:
[...]

Dit soort uitspraken zijn waardeloos zonder voorbeeld. En aangezien je het wel héél specifiek noemt, zou het wel interessant zijn om dat voorbeeld dan ook te geven :)
http://frontpage.fok.nl/n...ou-funest-voor-3d-tv.html

En wie weet het t.net daar ook al over bericht, zou kunnen. Maar dan heb ik die gemist. Maarja, dat komt omdat ik de FP totaal niet boeiend meer vind. Dat was vroeger wel anders.
[...]

Dat blijkt anders niet echt uit je behoorlijk negatieve instelling; 'geen tijd in gestoken', 'elke droplul kan een game spelen', 'game reviews op T.net, het is toch geen PU', en de eeuwige dooddoener dat alle artikelen puur wegens commerciële redenen geschreven worden. En niet omdat er blijkbaar mensen geïnteresseerd in zijn..
Nou, van een ICT nieuwsite verwacht ik meer ICT nieuws dan game-reviews. Ik ga toch ook niet naar de Aldi voor een PC... Uh.. wacht, dat ik in 2004 wel, ding doet het nogsteeds. Maar ik vind het percentage hard-core reviews en nieuws overspoeld worden met totaal non-ICT related dingen. Ik neem aan dat jullie (de redactie kant) weten waar ICT voor staat. Daar vallen geen games, TV's of receivers onder. Schoenmaker blijf bij je leest. De naam tweakers voldoet voor de site allang niet meer. Dat was vroeger wel anders.
Begrijp me niet verkeerd, je mag natuurlijk zeker een eigen mening hebben. :) En die mag ook absoluut negatief/kritisch zijn, maar om nu met dit soort bewoordingen aan te komen? Mwah. Valt wat mij betreft in hetzelfde rijtje als 'copy-paste artikelen' en 'vertaalde persberichten'. Veel te kort door de bocht.

^^ mijn eigen mening.
Ik heb zelf geen enkel probleem met copy'n'paste of vertaalde artikelen. Echt niet. Er zijn gewoon dingen die in het Nederlands gewoon makkelijker te lezen zijn. Ik ben zelf niet werkzaam in die business, en haalde m'n info dus bij t.net vandaan.

Blijkbaar gaat t.net met de tijd mee, voor alles wat maar een stekker heeft. Valt nog mee dat er nog geen reviews zijn over auto vanwege de boordcomputer die er al jaren inzitten.

Ik mis echt de hard-core artikelen, en dan hoeft het van mij niet zo journalistisch geschreven te worden. Zo geef ik meer waarde aan een artikel van Femme dan van een journalist. De kennis die hier aanwezig is, eem een Sprite_TM, een _ferry_, een Terw_Dan. Alles wat die gasten op het forum zetten, is ronduit geweldig. En dat mis ik een beetje. Het 'tweakers'-gehalte is op de FP gewoon ver te zoeken.

Laatst was er een artikel over de wekker van de iPhone. Er wordt naar diverse sites gelinkd, maar niet naar het topic wat op GoT loopt. Erg jammer dat de kennis en de info van het Forum bijna niet gebruikt wordt. De casemod van de L3p-desk is wel op de FP genoemd.

Misschien kom ik wel wat negatief over, sorry daarvoor, zeker niet zo bedoeld. Ik hoop dan ook echt dat er weer meer artikelen komen waar we vroeger van zaten te kwijlen. Nu lijkt het mij overspoelt te worden door gewoon non-ICT spul.

Dus ja, geef mij maar het oude tweakers.net, van voor de VNU overname. En dat kan ik dus ook alleenmaar bekijken vanuit de gebruikers kant. Dus mijn mening is sowieso al eenzijdig gebaseerd, maarja, dat kan ook niet anders natuurlijk.

Nogmaal, NoFI!!!

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RaZ schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:37:
[...]
Ik neem aan dat je het onderwerp daarna als tip gesubmit hebt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

alt-92 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:18:
...voor old-style tweaks is alle ruimte. Dat in de praktijk een veel kleinere groep gebruikers dan vroegah zich daar nog mee bezig houdt is een teken des tijds.
Een constatering, geen persoonlijke aanval wat jij ervan lijkt te willen maken.
In de praktijk word deze groep hoogstens via GoT bediend en niet meer via nieuwsberichten. Ik ervaar dat als een tekortkoming in het vasthouden van de oorspronkelijke doelgroep.

Het "tweaken" herdefiniëren naar kant & klare producten uit de PW? Volgens mij is dat zelf iets aanpassen, of dat nu een potloodstreepje of een software mod is. Dat in de praktijk een veel kleinere groep gebruikers dan vroegah zich daar nog mee bezig houdt is een aanname gebaseerd op wat T.net aantrekt dan wel creëert.

Dit is een persoonlijke aanval, geen constatering, mocht je dat ervan willen maken.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@RaZ
Heb even niet aan tijd om uitgebreid op je reactie in te gaan, maar nu komt het al heel anders (en vooral ook begrijpelijker) over. Sterker nog, nu kan ik me in delen ervan ook zelfs wel vinden ook. Met name het stuk van 'veel kennis op het forum' en het gevoel dat dat niet helemaal naar de FP gehaald wordt. Hier kunnen we veel meer mee en ik vind het ook netjes dat je daadwerkelijk een voorbeeld durft te geven. Dat is wel eens anders in dit soort discussies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
RaZ schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:09:
[...]

http://frontpage.fok.nl/n...ou-funest-voor-3d-tv.html

En wie weet het t.net daar ook al over bericht, zou kunnen. Maar dan heb ik die gemist. Maarja, dat komt omdat ik de FP totaal niet boeiend meer vind. Dat was vroeger wel anders.

[...]

Nou, van een ICT nieuwsite verwacht ik meer ICT nieuws dan game-reviews. Ik ga toch ook niet naar de Aldi voor een PC... Uh.. wacht, dat ik in 2004 wel, ding doet het nogsteeds. Maar ik vind het percentage hard-core reviews en nieuws overspoeld worden met totaal non-ICT related dingen. Ik neem aan dat jullie (de redactie kant) weten waar ICT voor staat. Daar vallen geen games, TV's of receivers onder. Schoenmaker blijf bij je leest. De naam tweakers voldoet voor de site allang niet meer. Dat was vroeger wel anders.

[...]

Ik heb zelf geen enkel probleem met copy'n'paste of vertaalde artikelen. Echt niet. Er zijn gewoon dingen die in het Nederlands gewoon makkelijker te lezen zijn. Ik ben zelf niet werkzaam in die business, en haalde m'n info dus bij t.net vandaan.

Blijkbaar gaat t.net met de tijd mee, voor alles wat maar een stekker heeft. Valt nog mee dat er nog geen reviews zijn over auto vanwege de boordcomputer die er al jaren inzitten.

Ik mis echt de hard-core artikelen, en dan hoeft het van mij niet zo journalistisch geschreven te worden. Zo geef ik meer waarde aan een artikel van Femme dan van een journalist. De kennis die hier aanwezig is, eem een Sprite_TM, een _ferry_, een Terw_Dan. Alles wat die gasten op het forum zetten, is ronduit geweldig. En dat mis ik een beetje. Het 'tweakers'-gehalte is op de FP gewoon ver te zoeken.

Laatst was er een artikel over de wekker van de iPhone. Er wordt naar diverse sites gelinkd, maar niet naar het topic wat op GoT loopt. Erg jammer dat de kennis en de info van het Forum bijna niet gebruikt wordt. De casemod van de L3p-desk is wel op de FP genoemd.

Misschien kom ik wel wat negatief over, sorry daarvoor, zeker niet zo bedoeld. Ik hoop dan ook echt dat er weer meer artikelen komen waar we vroeger van zaten te kwijlen. Nu lijkt het mij overspoelt te worden door gewoon non-ICT spul.

Dus ja, geef mij maar het oude tweakers.net, van voor de VNU overname. En dat kan ik dus ook alleenmaar bekijken vanuit de gebruikers kant. Dus mijn mening is sowieso al eenzijdig gebaseerd, maarja, dat kan ook niet anders natuurlijk.

Nogmaal, NoFI!!!
Als je de Frontpage niet meer boeiend vindt dan komt dat waarschijnlijk door de verbreding die we heel bewust hebben opgezocht en jouw interesse niet is meegegroeid of afwezig is. Dat is uiteraard heel jammer, maar niet te voorkomen. Tweakers.net draait inderdaad al lang niet alleen maar om overklokken en modden. Het aandeel dat hiermee van doen heeft is sterk gedaald ten opzichte van een aantal jaar geleden, maar nog niet helemaal afwezig. In vergelijking met de andere informatie die we nu ook brengen lijkt het inderdaad wel een ondergeschoven kindje.

Dat wil echter niet zeggen dat we ons best niet doen om dat gevoel van weleer in stand te houden. Feit is dat er geen markt meer is voor een site die sec gaat over overklokken en modden. Tweakers.net heeft daarom lang geleden al besloten de Frontpage te gaan vullen met nieuws. In die periode waren we dus een technologienieuwssite, maar ook die forumule is de afgelopen jaren doelbewust verbreed. Een omschrijving als ict- en elektronicanieuwssite past nu beter.

Ook die verbreding is bewust gekozen. Dit is deels ingegeven door de noodzaak om onszelf bestaansrecht te blijven geven, zowel qua bezoekers als commercieel, maar zeker ook omdat de interesse van onze bezoekers ging veranderen. Wij hebben daar op ingespeeld door ooit de categorie Life in het leven te roepen met nieuws over games en elektronica. Toen we zagen hoe populair die categorie werd, hebben we deze opgesplitst in Games, Electronics en Mobile.

De statistieken wijzen uit dat dit geen slechte zet is geweest. Dat komt niet alleen doordat we meer content hebben en daardoor meer pageviews op die onderwerpen, maar door de verbrede interesse van onze bezoekers. Dit zien we terug op het forum, de Pricewatch en de redactionele content - en uiteindelijk dus in de pageviews en het nog immer groeiend aantal unieke bezoekers.

In onze redactionele formule proberen we echter onze roots niet te vergeten. Dat betekent dat we nog steeds overklokken ten behoeve van hardwarereviews, de grenzen van nieuwe gpu's opzoeken maar ook dat we smartphones benchmarken en een uitgebreid testprotocol voor televisies hebben opgesteld. Omdat onze doelgroep zo groot is geworden met breed uiteenlopende interesse moeten we keuzes maken in wat we wel en niet doen, en hoe we dat doen. Wij proberen dingen goed te doen, en kiezen er derhalve bewust voor andere dingen niet of niet zo vaak te doen.

Dit is een proces van vallen en opstaan en bezoekers van het eerste uur die die interesse in meer mainstreamonderwerpen niet delen, zullen inderdaad het gevoel hebben dat Tweakers.net niet meer hetzelfde is. Dit is uiteraard jammer, maar zoals gezegd niet te voorkomen. Als Tweakers.net zich enkel was blijven richten op overklokken en modden, dan hadden we nu geen bestaansrecht meer gehad. Gelukkig hebben we echter een zeer actief forum waar veel van die activiteiten nog wel plaatsvinden.

Ik hoop dat die sub-community voor deze groep genoeg is. We blijven uiteraard ons best doen inhoudelijk te verbeteren en blijven luisteren - en kunnen daar toegegeven aanzienlijk beter gebruikmaken van GoT, maar kunnen niet aan alle verzoeken gehoor geven. De wereld is simpelweg verder gegaan, waardoor games, mobieltjes, televisies, mediaspelers, tablets en alles wat verder met die zogenoemde convergentie te maken heeft, nu onze interesse heeft - en die van onze bezoekers, of althans de meesten daarvan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

ach in mijn ogen is het allemaal erg logisch.

Tweakers wordt niet meer gemaakt voor de tweakers. Maar gaat allemaal om de cijfers, winst, vieuws reclame verkopen. Dit is allemaal denk ik ook nodig om de site draaiende te kunnen houden en de mensen hun loon te kunnen betalen. De mensen die bij tweakers werken moeten hun targets halen en doen wat hun bazen zeggen.

Nou zal bij de mensen van tweakers/vnu wel de stoom uit de oren komen maar dat hoeft niet. Dit is gewoon wat alle bedrijven doen en moeten doen om te kunnen overleven. Dat "vroeger" wat ik veel hoor had volgen mij een eigen leiding en kon daardoor zelf bepalen wat men wou en ging doen. Maar een bedrijf zal niet tevreden zijn met een deel van het segment als er een groter publiek gehaald kan worden.

Ja ook ik zou het oude tweakers zo weer van stal halen maar snap dat dit gewoon niet meer mogelijk is omdat die niet meer bestaat. Maar toch kom ik hier elke dag meerdere keren en kijk alleen naar de dingen waar ik interesse in heb en laad alle andere zooi naast me liggen.

Nee het is niet meer wat het geweest is maar ik denk wel dat de mensen proberen de identiteit van tweakers zo veel mogelijk vast te houden in de beperkte kader die ze hebben.

*nou het komt nog wel negatief over maar ja, zo zie ik het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wilbert de Vries schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:06:
[...]

Als je de Frontpage niet meer boeiend vindt dan komt dat waarschijnlijk door de verbreding die we heel bewust hebben opgezocht en jouw interesse niet is meegegroeid of afwezig is. Dat is uiteraard heel jammer, maar niet te voorkomen. Tweakers.net draait inderdaad al lang niet alleen maar om overklokken en modden. Het aandeel dat hiermee van doen heeft is sterk gedaald ten opzichte van een aantal jaar geleden, maar nog niet helemaal afwezig. In vergelijking met de andere informatie die we nu ook brengen lijkt het inderdaad wel een ondergeschoven kindje.
Ik denk dan ook dat dit topic in het leven geroepen is omdat de balans teveel voor sommige de andere kant ophangt. Dit met alle respect om de keuze van verbreding.

De vraag is alleen of er genoeg mensen zijn die dit zelfde gevoel hebben om die balans aan te moeten passen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat wat Wilbert zegt ook voor een deel een self fulfilling prophecy is. Tweakers begon met een lading geeks, maar daar zijn er niet zo heel veel van. Ik denk niet dat de interesses van deze groep mensen zozeer veranderd is: ik denk dat deze groep mensen een andere groep mensen naar de site heeft getrokken die iets minder tech-savvy is. Deze groep is het volgens mij ook waar we de grootste veranderingen aan te danken hebben. Vervolgens is het vrij simpel: de site past zijn aanbod aan op de veranderde demografie in de gebruikersgroep, wat meer gebruikers uit de minder hardcore groep aantrekt. 10 jaar later is je site verschoven naar een platform over zo'n beetje alles dat met chips te maken heeft.

Of ik dat goed of slecht vind laat ik in het midden, ik kom zelf niet genoeg op de frontpage om daar een mening over te hebben. Wel denk ik dat het dus allemaal logisch te verklaren is en een grote verandering hierin dus waarschijnlijk gebruikers en dus geld en dus personeel en dus kwaliteit zou kosten. Dat eindresultaat lijkt me voor niemand gewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Laten we proberen er in ieder geval een constructieve discussie van te maken. Dus... eens vergelijken wat we nu als nieuwsartikelen hebben en dan vergelijken met wat het 5 jaar geleden was.

5 jaar geleden (2006)
ArtikelComments
Red Hat ontstemd over 'vulnerabilitylijst' CERT66
Microsoft en Philips gaan samen internetbellen37
Samsung en SanDisk duiken in iPod-kielzog47
Lasergames: Logitech G5 vs. Razer Copperhead98
Toshiba produceert lichtgewicht 'Media Centre'33
Sony presenteert draagbare boekenspeler45
'Eerste generatie Blu-ray-spelers gehandicapt'99
ATi demonstreert hdtv-tuner voor Vista53
Intel introduceert officieel Centrino Duo20
Dell toont machine met Quad SLI en 4,26GHz Pentium D148
'Steun Firefox' levert waarschijnlijk geen advertentie op98
AOpen komt met twee Viiv-systemen27
Microsoft vervroegt reparatie WMF-gat60
Na 2006 mogelijk geen veiligheidsupdates voor XP Home157
Lego introduceert nieuwe generatie Mindstorms52

Nu (2011)
ArtikelComments
CES: Razer toont 'gaming-netbook' met touchscreen als toetsenbord101
Mac Store voor OS X bevat duizend applicaties bij opening184
CES: Panasonic introduceert vier nieuwe Lumix-camera's13
CES: EVGA maakt P67-moederbordaanbod bekend28
CES: MSI toont IM-QM67-moederbord met Sandy Bridge24
Downtime Crisis.nl mogelijk veroorzaakt door vergissing90
CES: NEC toont tablet met twee 7"-schermen41
CES: Fujitsu geeft details Windows 7-tablet met Oak Trail-hardware22
CES: Sony introduceert nieuwe Vaio F-laptop met 3d-mogelijkheid23
CES: Sandisk brengt cf-kaart van 128GB uit39
Opnieuw foto's PlayStation Phone verschenen45
CES: Corsair toont 650D-behuizing en witte 600T-kast50
CES: Microsoft brengt Fable naar Windows Phone 714
CES: Corsair kondigt Performance 3-ssd's aan18
Microsoft zet details komende Windows Phone 7-updates online48
CES: Panasonic opent iptv-platform en toont Viera Tablet-tv-maatje31
CES: Gigabyte rust W7-tablet uit met dualcore-atom en usb 3.056
CES: Panasonic vernieuwt 3d-plasma-lijn en brengt 3d naar led-lcd-tv31
CES: Microsoft demonstreert Touch Mouse155
CES: Zotac komt met mini-itx-H67-moederbord met wifi40
CES: OCZ kondigt Vertex 3 Pro, Vertex 3 EX en Z-Drive R3 aan66
CES: Nieuwe Bravia-modellen aan buitenwereld getoond34
'Kinect zorgt voor red ring of death'98
CES: Sony toont futuristische 3d-headset65
CES: Motorola kondigt Xoom-tablet met Tegra 2-dualcore aan37
CES: OWC introduceert Sandforce-ssd's voor oude Macbook Air12
CES: Samsung verkleint bezels bij nieuwe hdtv-lijn36
CES: Nvidia toont Geforce 500M-serie en GTX 485M31
CES: Samsung onthult 3d-monitor met asymmetrische voet55
CES: Cisco komt met Videoscape-platform9
CES: Microsoft stelt Avatar Kinect officieel voor46
CES: LG toont mobiele tv met autostereoscopisch scherm6
CES: Samsung brengt tablet-pc met slider-keyboard uit32
CES: Motorola presenteert Android-phone met 'tablet-modus'15
Google gaat sms-bug in Android oplossen86
CES: Pioneer integreert sociale netwerken in Avic-navigatiesystemen11
CES: Western Digital kondigt 2,5" Scorpio Black 750GB-hdd aan23
CES: Ook Asus en Sapphire introduceren mini-itx moederbord met E350-apu36
CES: Intel helpt mee met Sandy Bridge-optimalisatie Windows 839
CES: Sony Ericsson komt met Xperia-smartphone met Bravia-scherm31
CES: tafelcomputer Microsoft Surface gebruikt elke pixel als camera49

Wat kunnen we hier allemaal uit concluderen?
[list]
• De CES vertegenwoordiging is flink (imho ietwat overdreven) vooruit gegaan.
• T.net heeft tegenwoordig _veel_ meer artikels
• Het nieuws lijkt imho (uit de titels, ik heb de artikels niet gelezen) meer mainstream en minder tech dan vroeger

Ik meen mij te herinneren dat er in het verleden bij dingen als de CES gewoon 1-3 grote artikelen waren met daarin alle losse items in plaats van elk los CES artikeltje los te spammen in de lijst van nieuwsartikelen.

Vergis ik mij hierin of is dit met opzet gedaan?

Ik vind 1 artikel per dag over de CES met daarin het uitgebreide verslag vele malen leesbaarder dan zo'n lijst met nieuwsitems die ik wegens alle rommel maar gewoon helemaal niet meer lees :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wolfboy schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:21:

Ik meen mij te herinneren dat er in het verleden bij dingen als de CES gewoon 1-3 grote artikelen waren met daarin alle losse items in plaats van elk los CES artikeltje los te spammen in de lijst van nieuwsartikelen.

Het verschil met 2006 is natuurlijk wel dat er nu twee man van T.Net op de CES rondlopen en vijf jaar terug niet.

* alt-92 vind de vergelijking niet geheel eerlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 08-01-2011 12:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alt-92 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:34:
[...]

Het verschil met 2006 is natuurlijk wel dat er nu twee man van T.Net op de CES rondlopen en vijf jaar terug niet.

Nou ik denk juist wel dat hij de spijker op zijn kop slaat met die statement.

Natuurlijk er is veel nieuws op de CES en als er 2 mensen rondlopen zullen zo er ook erg veel zien ja maar zoveel spammen als nu gaat natuurlijk nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Laatst online: 05:28
[...]

Twee man? Vier! :P

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 149800 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:45:
[...]
Nou ik denk juist wel dat hij de spijker op zijn kop slaat met die statement.

Natuurlijk er is veel nieuws op de CES en als er 2 mensen rondlopen zullen zo er ook erg veel zien ja maar zoveel spammen als nu gaat natuurlijk nergens over.
En het is vanzelf weer over als CES voorbij is. Nou nou..

Ok, elke scheet over een 128GB CF card en een toetsenbord had wellich ook verzameld kunnen worden onder één Minor Update nieuwsitem waar je diverse kleinere nieuwtjes als die aangeeft..

Maar zijn we nu niet een beetje bezig met een zoutopslaklegactie om het zeuren?
Ik bedoel: zon topictitel staat garant voor een shitload aan zuurpruimreacties van mensen die best wel weten dat T.net allang niet meer dat kleine siteje is van 2001 maar het alleen niet willen erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 04-06 11:57
@vergelijking hierboven:
Wacht tot CES voorbij is en maak dan dezelfde vergelijking. Je weet zelf ook wel dat die dag met CES artikelen geen normale nieuwsdag was... Hoe denk je serieus genomen te worden met zo'n vergelijking?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

[...]

Helemaal eerlijk is het misschien niet. Maar ik vind persoonlijk de nieuwslijst er niet leesbaarder op worden met 45 artikelen binnen een dag.

Mijn punt is dan ook meer dat een CES verzamelingstopic met een "CES verslag dag 1" artikel naar mijn mening leesbaarder is. En eventueel de _echte_ highlights een los artikel geven.
Gamebuster schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:08:
@vergelijking hierboven:
Wacht tot CES voorbij is en maak dan dezelfde vergelijking. Je weet zelf ook wel dat die dag met CES artikelen geen normale nieuwsdag was... Hoe denk je serieus genomen te worden met zo'n vergelijking?
5 jaar geleden was de CES er ook al hoor ;)
Als je ook goed kijkt dan zie je dat veel van de artikelen daar over de CES gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Wolfboy op 08-01-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alt-92 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:56:
[...]
Maar zijn we nu niet een beetje bezig met een zoutopslaklegactie om het zeuren?
Ik bedoel: zon topictitel staat garant voor een shitload aan zuurpruimreacties van mensen die best wel weten dat T.net allang niet meer dat kleine siteje is van 2001 maar het alleen niet willen erkennen.
Nou ik zou zeggen maak er een faq van en sluit voortaan dan maar dit soort topic's |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah, ik mag dat als normaal FP gebruiker dus niet zeggen ofzo?

Die 'het is kut, vroegah was alles beter en het komt allemaal door VNU!!!111' grammelefoonplaat komt mij in ieder geval behoorlijk de strot uit.

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 08-01-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:58

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Misschien is Tweakers niet meer wat het geweest, is maar is het wat anders geworden.Het platform is volwassen geworden - schoksgewijs trouwens (VNU was best een schok voor velen ;)) - en dat betekend gewoon dat sommige mensen het niet leuk meer vinden. Ik ben ook van interne junior unix-beheerder nu badd-ass consultant (;)) geworden ben, in dezelfde 10 jaar als ik tweakers bezoek.

Overigens vind ik wel dat het niveau niet altijd even hoog is - ik kan aan de redacteur al zien of ik een artikel ga lezen. Tablet nummer 200 interesseert me niet. Sandy Bridge wel. Nieuwe laptops van Samsung boeit niet. De nieuwe DL-G9 van HP zou ik graag wat over lezen (ah toe!?). Android modelletje nog groter maakt me niet uit. Het nieuwe blade-chassis van [strike]Sun[/strike]Oracle zou ik ook graag zien. Dat de ipad2 platter wordt en een camera krijgt... Zo moet je denk ik kiezen, en die artikelen die je niet interesseren simpelweg overslaan..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
De titel van het topic dekt de lading prima, in positieve zin dan wel te verstaan. Met de onderwerpen die ik interessant vind, is Tweakers.net zich de laatste maanden juist steeds meer gaan bezighouden. Datalekken en beveiligingsproblemen, privacy of gebrek daaraan op internet, maar ook portable media-apparaten (of het nou tablets, telefoons of andere apparaten zijn) en games. Dat wil niet zeggen dat ik hardcore tweaking niet leuk vind. Mijn eigen pc's zijn ook overgeklokt, maar om nou elke dag 15 artikelen te lezen over de nieuwste ventilator van Zalman? Ik denk niet dat je daar een site als dit mee in leven kan houden.

Om een paar datalekken te noemen die ik me zo voor de geest kan halen: ING-bankieren, Hyves, 3M, Woonbond, Oxfam Novib, Kasboek.nl. Stuk voor stuk lekken die grote delen van de bevolking/tweakers treffen en grote gevolgen kunnen hebben. En veel van die datalekken zijn T.net-primeurs. Ook nieuwe tablets en telefoons vind ik interessant. Een groot deel van de dag heb ik een telefoon in mijn handen en dan gebruik ik de belfunctie zelden. Het is meer een werkplek dan een telefoon voor mij. Als je dan ziet dat een redacteur gelijk een reviewexemplaar open schroeft om te zien wat er in zit (soms om er een iPod Touch met camerafunctie van te maken :+), dan vind ik dat mooi om te zien. Een Tweakers-aanpak op consumentenelectronica.

Ik heb ook met veel plezier de artikelen gelezen over Sandy Bridge, nanodraadaccu's of overklokcompetities. Dat is toch echt hardcore tech. Het "illegaal" benchmarken van nieuwe gadgets op de CES werd al aangehaald door bobwarley. Dat is juist wat ik leuk vind aan Tweakers.net, zodra ze iets in handen krijgen willen ze weten wat het kan. Dat heb ik nog niet op een andere site kunnen lezen.

Om nou te zeggen dat Tweakers.net niet meer voor tweakers is, dat vind ik een heel erg lompe uitspraak. Ik stuur regelmatig nieuwstips in en het is leuk om te zien dat er best vaak nog een artikel op volgt ook. Af en toe ook niet, tja, dan was ik waarschijnlijk de enige die dat interessant vond. Mensen die niet genoeg artikelen zien over hun favoriete onderwerp zouden vaker de nieuwssubmit moeten gebruiken. Het is jammer dat je niet altijd te horen krijgt waarom iets geen aandacht gekregen heeft, maar ik snap ook wel dat een redacteur het belangrijkste nieuws er uit moet pikken. Maar in het kort is wat mij betreft de verbreding in onderwerpen heel erg goed uitgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wolfboy schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:21:

Ik vind 1 artikel per dag over de CES met daarin het uitgebreide verslag vele malen leesbaarder dan zo'n lijst met nieuwsitems die ik wegens alle rommel maar gewoon helemaal niet meer lees :P
De structuur met 1-3 grote artikelen is echt compleet onwerkbaar. Heb je enig idee hoe groot en breed de CES is ;) Vroegah berichtte Tweakers.net amper over de CES. Niet alleen bestond in 2006 de redactie uit ruim de helft minder mensen, ook was de verbreding naar consumentenelektronica nog niet zo breed ingezet. Opvallend ook dat jij onze CES-berichtgeving spam noemt, terwijl ik er juist enorm over te spreken ben. Dit is namelijk precies wat ik de taak van Tweakers.net vindt bij dergelijke belangrijke beurzen: elke dag nieuws, veel en zo relevant mogelijk en concrete informatie over nieuwe producten in de vorm van hands-ons, waar mogelijk aangevuld met achtergrondartikelen die bepaalde zaken samenvatten (zoals reviews: CES: De ontwikkelingen in car tech van vorig jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 20:37

Pogostokje

* twiet *

Wat betreft CES, hier geldt dat kwaliteit != kwantiteit. Het viel mij eerder vandaag, voor ik deze thread per stom toeval vond, ook al op.

Met alle respect voor de mensen op de vloeren daar, een beetje bundelen kan toch geen kwaad. Als ik de artikelen over de CES nu lees, dan is het veel van hetzelfde rondom een klein beetje inhoud. Het komt op mij over dat er een nieuwtje genoemd moet worden, waar dan een verhaal omheen moet komen omdat een artikel met 5 zinnen geen artikel is. Dat soort nieuwtjes laat zich nou juist PRIMA bundelen. Dat houdt de rest van de FP ook meer overzichtelijk.

Zoals het nu gedaan wordt is de CES berichtgeving misschien wel een beetje saai, omdat je veel moet lezen vanwege de relatief weinig info per gelezen woord. ;) In tegenstelling tot wat je zegt Wilbert vind ik het helemaal niet allemaal zo relevant gebracht, en de concrete informatie is vaak niet aanwezig omdat de fabrikant maar halve informatie levert en achtergrondartikelen of infromatie die de quicksheets van de fabrikanten te buiten gaat zijn gewoon niet het merendeel van de FP.

Begrijp me goed, aanwezigheid van mensen op de CES is geweldig, maar ik heb niet het gevoel dat er het meeste uitgehaald wordt momenteel. Is haastwerk bij sommige artikeltjes het juiste woord?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Wilbert de Vries schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:00:
[...]

De structuur met 1-3 grote artikelen is echt compleet onwerkbaar. Heb je enig idee hoe groot en breed de CES is ;) Vroegah berichtte Tweakers.net amper over de CES. Niet alleen bestond in 2006 de redactie uit ruim de helft minder mensen, ook was de verbreding naar consumentenelektronica nog niet zo breed ingezet.
Akkoord, dat begrijp ik volledig. Het team is enorm uitgegroeid en er is simpelweg veel meer (en bredere) content beschikbaar.
Opvallend ook dat jij onze CES-berichtgeving spam noemt, terwijl ik er juist enorm over te spreken ben. Dit is namelijk precies wat ik de taak van Tweakers.net vindt bij dergelijke belangrijke beurzen: elke dag nieuws, veel en zo relevant mogelijk en concrete informatie over nieuwe producten in de vorm van hands-ons, waar mogelijk aangevuld met achtergrondartikelen die bepaalde zaken samenvatten (zoals reviews: CES: De ontwikkelingen in car tech van vorig jaar).
Dergelijke samenvattingen vind ik persoonlijk een heel stuk nuttiger. Naar mijn mening is 1 van de doelen van een nieuwssite het filteren van nieuwsberichten en het serveren van het meest relevante nieuws. Nu begrijp ik dat dit volledig subjectief is, maar ik (en met mij blijkbaar een aantal anderen) ben niet geinteresseerd in elk klein productje dat op de CES getoond wordt.

Een artikel als dit lijkt me op het eerste gezicht leuk voor de fotografie subcategorie, maar de camera lijkt me op het eerste gezicht niet dermate bijzonder dat het een frontpage artikel waard is:
nieuws: CES: Panasonic introduceert vier nieuwe Lumix-camera's

Uitgebreidere artikels als deze kan ik overigens enorm waarderen, _dit_ is m.i. waarvoor je naar tweakers gaat: reviews: CES: Hands-on met Dells Streak 7: degelijkheid troef
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wilbert de Vries schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:00:
[...]

De structuur met 1-3 grote artikelen is echt compleet onwerkbaar. Heb je enig idee hoe groot en breed de CES is ;)
Dat klopt wel, maar je hoeft natuurlijk niet alles te bundelen. Ik kan me best voorstellen dat al het CES-nieuws wat veel aanwezig is, zeker voor mensen die het allemaal niet boeit. Op zich zou een multipage-artikel zoals je bij reviews ook ziet best een oplossing kunnen zijn, waarbij je dan een artikel per thema bijhoudt, dus bijvoorbeeld een voor tv's, een voor tablets, een voor smartphones, enz. Voordelen: de CES is minder opdringerig aanwezig, alle info staat per onderwerp bij elkaar en het leest makkelijker weg. Bovendien kun je dan voor het echte opmerkelijke nieuws wel kiezen voor een eigen artikel. Door op die manier te werk te gaan worden je artikelen waarschijnlijk ook meer gelezen, aangezien ze niet meer opgaan in een stortvloed van minder interessante berichtjes. Of het technisch al mogelijk is om een nieuwsbericht in reviewvorm te posten weet ik trouwens niet, maar zo nee: het zou een leuke toevoeging zijn. :P

My two cents. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De CES duurt geen 365 dagen per jaar natuurlijk. Die paar dagen dat er dan een stortvloed is, ach.. Dat overleven we wel. Al heeft NMe wel een goed punt, en gooi ik er 3 cent bij.

Aan de andere kant, en jammer dat dit draadje in GR staat, en niet meer in SG, wil ik toch nog een ander puntje aan snijden.

Als ik kijk wat er allemaal ontwikkeld is, en wat je met de karma-store allemaal kan. Een blog, een foto-album. Eigenlijk dingen die een tweaker toch zelf kan realiseren. De meeste hebben wel een homepage.

Die dingen kosten geld, in het ontwikkelen, onderhoud, hardware. Daar zien we dan ads voor terug. Dus als je kijkt naar een periode terug, zonder al die dingen, waren er ook minder ads. Wat mij betreft hoeven die dingen allemaal niet zo nodig, ik gebruik ze dan ook niet, dus dat is dan natuurlijk makkelijk lullen van mijn kant. Maar alle features kosten gewoon knaken, en die moeten ergens vandaan komen.

En als afsluiter, wat ik al vaker in dit soort topics heb gezegt: Ik vind het ronduit cool dat er zo open over zaken gesproken kan worden hier, dat zie je niet vaak namelijk. Kudo's daarvoor!

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik vind tweakers wel een topsite hoor. Sommige dingen zijn wel heel erg goed geworden die mogelijk zijn geworden door de grote hoeveelheid bezoekers en dus geld.

Wel vind ik sommige dingen jammer zoals de vaak loze reacties in berichten over apple vs android vs MS op de FP. 99% van de berichten kan je skippen
Apple en tegenwoordig android genereert gewoon een enorme hoeveelheid bezoekers. Helaas wordt dat ook misbruikt zodat elke sheet die Jobs laat vermeld wordt op de FP.

Beetje gemengde gevoelens hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 09-01-2011 20:39 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
RaZ schreef op zondag 09 januari 2011 @ 05:20:
De CES duurt geen 365 dagen per jaar natuurlijk. Die paar dagen dat er dan een stortvloed is, ach.. Dat overleven we wel. Al heeft NMe wel een goed punt, en gooi ik er 3 cent bij.

Als ik kijk wat er allemaal ontwikkeld is, en wat je met de karma-store allemaal kan. Een blog, een foto-album. Eigenlijk dingen die een tweaker toch zelf kan realiseren. De meeste hebben wel een homepage.

Die dingen kosten geld, in het ontwikkelen, onderhoud, hardware. Daar zien we dan ads voor terug. Dus als je kijkt naar een periode terug, zonder al die dingen, waren er ook minder ads. Wat mij betreft hoeven die dingen allemaal niet zo nodig, ik gebruik ze dan ook niet, dus dat is dan natuurlijk makkelijk lullen van mijn kant. Maar alle features kosten gewoon knaken, en die moeten ergens vandaan komen.
De ontwikkelkosten van dergelijke features vallen wel mee, en ik denk dat je onderschat hoeveel mensen een reliable homepage hebben. Persoonlijk vind ik het leuker als men voor plaatjes het t.net fotoalbum gebruikt dan eoa trage homepage webserver bij iemand thuis. De plaatjes blijven dan bestaan, ook als die persoon zijn interesse verliest en zijn homepage eens opnieuw inricht, en ze komen veel sneller binnen. De weblogs hetzelfde; nu heb je redelijk veel 'like-minded' weblogs op 1 locatie, zodat je je niet rot hoeft te zoeken tussen alle vakantie-wordpress blogs in deze wereld.

Verder is het een stukje community-binding die je niet moet onderschatten, mensen waarderen het, en spenderen daardoor meer tijd op tweakers.net, en op die manier krijg je een hechtere community dan wanneer je het niet zou hebben.

Als je het over dingen hebt die veel knaken kosten, en weinig opleveren, dan is denk ik het forum wel de grootste kostenpost ;). Dat je tegenwoordig meer ads ziet is omdat men er meer en meer voor kiest om zo te adverteren dat het opvalt, en als je daar niet in meegaat als site, dan krijg je gewoon (veel) minder geld binnen dan vroeger. Overigens is dat weer een totaal andere discussie die niet echt hieraan gerelateerd is; maar tweakers.net is wel een van de weinige sites die ik regelmatig volledig zonder ads zie (of alleen tekstads), en dat is zonder banners te blokken ;).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Discussie over nut/noodzaak reclame graag hier. Dank u. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat ik net zoals vele andere altijd de 'main' view gebruiken die alle nieuwsberichten toont, je krijgt dan een dikke lading blahblah binnen tegenover vroeger. De suggestie om je core/pro/whatever tot homepage te maken doet denk ik vrijwel niemand omdat 'we geen nieuws willen missen'. Ik ben namelijk in relatief veel geïnteresseerd zolang het maar werkelijk 'revolutionair' is. (Windows op ARM, flash gehackt op iphone, ...). Het lijkt me dus belangrijker om eens na te denken hoe je gebruikers beter kan bedienen in dat opzicht. Er komen zo 1-2-3 een aantal oplossingen naar boven aan de hand van statistiek en profiling of een vorm van tag-based-filtering maar ik denk dat het sowieso niet onverstandig is hier eens goed over na te denken en of het probleem niet vermeden kan worden.

Nog een paar suggesties voor wat dieper inhoudelijk tech nieuws zouden weekelijkse columns zijn over bepaalde 'lang lopende' projecten of onderwerpen door de redactie. Onderwerpen zoals 'ontwikkelingen in NFC land' of een 'DIY VOIP systeem opzetten'. Ik herinner van vroeger dat hardware.info een vent had die weekelijks wat bijbouwde aan zijn netwerk en beschreef in het magazine. Sommige sites hebben ook een weekly-summary in verhaal vorm met extra saillante details (in retrospect) of een samenvatting van de ontstane discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Kees schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:04:
Als je het over dingen hebt die veel knaken kosten, en weinig opleveren, dan is denk ik het forum wel de grootste kostenpost ;)
Weet ik zo net nog niet. Het forum is dé reden dat ik een abonnement heb; wellicht geldt dat voor anderen ook, dus er zijn wel inkomsten (naast advertenties). Verder werken de forummoderators voor nop (toch? of hooguit een kerstpakket en een jaarlijks crewuitje?) dit in tegenstelling tot de frontpageredactie. Tenslotte hoeft er weinig ontwikkeld te worden aan het forum. Al met al denk ik dus dat het met het kosten/baten-plaatje van het forum wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Het bundelen van nieuwsitems is erg moeilijk. De afgelopen dagen is er inderdaad veel nieuws verschenen en je kunt simpelweg geen nieuws gaan bewaren totdat je genoeg hebt om iets te bundelen. Nee, er is juist zo snel mogelijk gewerkt en gepubliceerd, om het nieuws vers van de pers te kunnen brengen. Ik kan me voorstellen dat sommige items minder interessant zijn, maar die kun je natuurlijk ook gewoon negeren. Sowieso filteren we belangrijk en minder belangrijk nieuws, waardoor bepaalde zaken voorrang krijgen.

Wat ik meer uit dit topic haal is, is dat sommige mensen de verdieping missen. Iets wat de jaaroverzichten denk ik wel te bieden hadden en die zijn volgens mij ook vrij goed gelezen en ontvangen. Misschien is dat iets waar we meer mee moeten doen. Maar het blijft een leerproces, de redactie zoals die er nu is, is nog steeds groeiende en bestaat nog niet zo heel lang. We zijn geen krant die op decennia-lange ervaring kan terugvallen (en die nog steeds hetzelfde doen).

Sowieso zie je nu vrijwel voor het eerst een zeer uitgebreide verzameling van hands-ons, inclusief filmmateriaal. Als al het nieuws je weinig interesseert, zijn de hands-on misschien meer voor je weggelegd, waarin je rechtstreeks kunt proeven van hoe een nieuw product, dat voorlopig nog niet eens te koop zal zijn, daadwerkelijk presteert.

[ Voor 14% gewijzigd door Marc Rademaker op 10-01-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Soultaker schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:17:
[...]

Weet ik zo net nog niet. Het forum is dé reden dat ik een abonnement heb; wellicht geldt dat voor anderen ook, dus er zijn wel inkomsten (naast advertenties). Verder werken de forummoderators voor nop (toch? of hooguit een kerstpakket en een jaarlijks crewuitje?) dit in tegenstelling tot de frontpageredactie. Tenslotte hoeft er weinig ontwikkeld te worden aan het forum. Al met al denk ik dus dat het met het kosten/baten-plaatje van het forum wel meevalt.
Toch heb je nog wel aanzienlijke serverkosten voor zo'n forum en relatief toch niet bijzonder veel inkomsten.

Misschien dat het met het huidige/nieuwe reclamebeleid anders is, maar voor zover ik weet zijn veel onderdelen (het nieuws gedeelte bijvoobeeld) de afgelopen jaren niet bijzonder winstgevend geweest wegens de ingezakte reclameinkomsten met de huidige economie. Met een forum waar je sowieso een hele beroerde conversie hebt zal dit zeker niet veel beter zijn.

Het forum zal dan ook eerder in leven gehouden worden voor de naamsbekendheid en omdat het mensen richting de andere diensten van tweakers kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Wolfboy schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:12:
Toch heb je nog wel aanzienlijke serverkosten voor zo'n forum en relatief toch niet bijzonder veel inkomsten.
Misschien. Is hosting zo ontzettend duur dan? Er zijn zoveel online fora. De meeste hebben een veel kleinere userbase dan Tweakers.net of in ieder geval veel minder betalende abonnees. Toch kunnen die blijven bestaan. Dan lijkt het me dat GoT toch ook minstens kostendekkend moet kunnen zijn, als er geen grote wijzigingen doorgevoerd hoeven worden?
Het forum zal dan ook eerder in leven gehouden worden voor de naamsbekendheid en omdat het mensen richting de andere diensten van tweakers kan duwen.
Klopt, maar dat is ook een beetje een bewering vergelijkbaar met "Google is geen zoekmachine, maar een advertentiebedrijf, want daarmee verdienen ze geld". Dat is letterlijk wel waar, maar zonder de zoekmachine (en alle andere services zoals Gmail natuurlijk) hadden ze geen pagina's om advertenties op te verkopen (AdSense kwam later pas). De gratis services kosten geld, maar zijn cruciaal onderdeel van Google's succes.

Op dezelfde manier is het naïef om het forum slechts als kostenpost te zien. Gebruikers op het forum lezen ook de frontpage, gebruiken ook de pricewatch, schrijven ook reviews, submitten ook nieuws, enzovoorts. Praktisch elke website die een online community heeft, heeft ook een forum, of het nu om een computerspel gaat, of om een rockband, of om een webcomic. Dat is geen toeval. Een forum (in één of andere vorm) is van essentieel belang om een community op te bouwen.

Als je het forum zou opdoeken, zou je je community kwijtraken, en daarmee sowieso een deel van de pageviews op de frontpage, en een deel van je abonnees. Dáárom stel ik dat het te kort door de bocht is om te stellen dat het forum een kostenpost is die "weinig oplevert".

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 10-01-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Soultaker schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:54:
[...]

Misschien. Is hosting zo ontzettend duur dan? Er zijn zoveel online fora. De meeste hebben een veel kleinere userbase dan Tweakers.net of in ieder geval veel minder betalende abonnees. Toch kunnen die blijven bestaan. Dan lijkt het me dat GoT toch ook minstens kostendekkend moet kunnen zijn, als er geen grote wijzigingen doorgevoerd hoeven worden?
Je gaat er nu wel vanuit dat de kosten bij een grotere userbase lineair schalen. Dat is absoluut niet het geval helaas, een forum met de grootte van tweakers krijgt flinke schalingsproblemen en dat is duur (en veelal handwerk) om te fixen ;)

De meeste grote fora hebben dan ook belachelijk veel reclame, tussen de posts door, links, rechts, etc... en zijn _traag_
Als je het forum zou opdoeken, zou je je community kwijtraken, en daarmee sowieso een deel van de pageviews op de frontpage, en een deel van je abonnees. Dáárom stel ik dat het te kort door de bocht is om te stellen dat het forum een kostenpost is die "weinig oplevert".
Ik doelde ook op de reclame inkomsten, die zullen hoogst waarschijnlijk niet kostendekkend zijn voor het forum. En ik betwijfel zelfs of de abo inkomsten wel kostendekkend zijn, al leveren ze waarschijnlijk wel meer op dan de reclameinkomsten.

Zoals ik in m'n laatste paragraaf ook al vertelde is de directe monetaire waarde niet _de_ waarde van het forum. Verre van zelfs, dat zal de laatste reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zeg ook nergens dat het een kostenpost is die geschrapt moet worden, ik zeg alleen dat - als je het afzet tegen een karmastore, een weblog en een fotoalbum - het forum een stuk meer devtijd, en zeker de helft van de server capaciteit voor zijn rekening neemt.

Net zoals google zijn zoekmachine heeft, en aanvullende diensten zoals gmail, hebben wij het forum, de weblogs, het fotoalbum etc, om een community te ondersteunen.

En ik ken weinig hosted vps'ses die met gemak de 20TByte en 2 miljard requests per maand afhandelen die wij doen, daar zul je zeker wel in moeten investeren. En bij de meeste fora zul je of dat moeten doen, of accepteren dat het traag wordt als de site groter wordt. Een phpbb installatie schaalt redelijk slecht, en deze forumsoftware heeft ook de nodige bloed zweet en tranen gekost om het zo soepel te laten werken als dat het nu doet.

Kortom, ik stel nergens dat het forum een kostenpost is die te weinig oplevert en dus maar gescrapt moet worden zodat we minder advertenties op de site hoeven te tonen. Net zoals het fotoalbum en de weblogs dat niet zijn, ook al gebruikt RaZ die niet.

En nu weer ontopic :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kees op 10-01-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Marc Rademaker schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:06:
Het bundelen van nieuwsitems is erg moeilijk. De afgelopen dagen is er inderdaad veel nieuws verschenen en je kunt simpelweg geen nieuws gaan bewaren totdat je genoeg hebt om iets te bundelen. Nee, er is juist zo snel mogelijk gewerkt en gepubliceerd, om het nieuws vers van de pers te kunnen brengen. Ik kan me voorstellen dat sommige items minder interessant zijn, maar die kun je natuurlijk ook gewoon negeren. Sowieso filteren we belangrijk en minder belangrijk nieuws, waardoor bepaalde zaken voorrang krijgen.
Het probleem dat ik bij mezelf heb geconstateerd is dat ik door de zondvloed aan nieuws niet meer in één oogopslag kon zien wat voor mij interessant was om te lezen. Normaal doe ik even vluchtig een scan over de titels om te zien wat ik open wil klikken maar nu werd dat door het volume wat lastig. Afgezien van ofwel het bundelen van nieuws ofwel het kunnen laten filteren van bepaalde onderwerpen die me niet boeien weet ik daar verder ook geen oplossingen voor. Gelukkig is er niet elke dag een CES. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 07:51
RobIII schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:15:
[...]

Waarom :? Omdat je kritiek uit?

[...]

Deze gemist? Alle drie van 3 en 2 januari:

reviews: Sandy Bridge: wat is het en hoe werkt het
reviews: Intel Core i7 2600K en i5 2500K: benchmarks
reviews: 2010: Intel en AMD werken aan integratie
En dan kijk ik dus hooguit een paar dagen terug maar er is veel meer...
Gevaar voor eigen leven :x. Ik zit op HWI (concurent) en tweakers, ik vind tweakers fijner sowieso. Maar als ik naar die site kijk, hebben ze daar puur hardware/software dingen en geruchten. dát is wat een Pc nerd wilt weten. Heelvaak zie ik dat ze op HWI meer nieuws berichten over de computer hebben dan tweakers, dit vind ik echt zonde. (vaak zijn het alleen maar aankondigingen of net wat meer, maar ze hebben toch meer inhoud dan dan T.net frontpage, zonde).

Maar bij de reviews valt het me ook op. bij vergelijkende sites zijn de (bijv.) Cpu reviews uitgebreider dan die van hier (ik ga weer terug naar HWI, daar had je 47 pagina's aan Sandy brige + een 'speciale' nieuws uit zending). Ik moet zeggen over het CES is ook leuk, sowieso. maar iig wat is liever zou zien is dat echt het hardware en software een aparte stuk op het frontpage zou krijgen. Zoals stond vroegâh nog elke update van een bepaalde script taal. nu vind je dat terug in de meuk tracker. eerlijk gezegt vind ik dat een achteruitgang. Zo zijn er wel meer kleine dingentjes.

Ik ben blij dat dit onderspraken komt. T.net is goed, maar er zijn een paardingentjes van vroeger die nu in de vergetenheid raken, en dat is zonde (Pricewatch, V&A, reviews en neiwus zijn allemaal goed, alleen bij een paardingentjes versloft de boel)

[ Voor 6% gewijzigd door Luukje01 op 10-01-2011 18:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wat denk ik een beetje uit het oog verloren wordt - maar dat kan je als argeloze gebruiker natuurlijk niet weten - is dat er door ons een bewuste keuze gemaakt is de extra redactionele capaciteit die we in de afgelopen jaren hebben aangetrokken niet (of althans relatief minder) te besteden aan 'hardcore' pc-gebruik.
Tweakers.net is inderdaad niet meer wat het geweest is en dat vind ik ook logisch: we leven in een veranderende wereld waarin informatie steeds op een andere manier geconsumeerd wordt. De onderwerpen en de manier waarop die naar de bezoeker worden gepresenteerd zullen continue blijven meebewegen met het veranderende gedrag van de gebruiker. Doen we dat niet dan komt onherroepelijk het moment dat Tweakers.net niet langer relevant is.

Hoewel ik niet geloof dat de interesse voor hardcore pc-gebruik helemaal uit zal sterven is het wel zo dat de 'digitale consument' zich steeds minder met zaken als overklokken, modden en diepgravende technische achtergronden bezighoudt. We hebben er daarom voor gekozen de redactionele capaciteit te spreiden over een groter aantal onderwerpen. We kwamen tot de conclusie dat veel Tweakers naast aan hun computer sleutelen ook graag de nieuwste smartphone hebben, games spelen en bezig zijn met hun televisie. Logisch derhalve dat Tweakers.net ook over die onderwerpen schrijft. De CES-periode is natuurlijk niet representatief voor de normale formule: dat is voor het overgrote deel consumentennieuws dat ook nog eens vrijwel geheel uit productaankondigingen bestaat. Omdat het echter wel producten zijn die later in het jaar weer terug zullen komen in nieuws, reviews en Pricewatch willen we er wel over schrijven.

Automatisch gevolg is dat we per onderwerp relatief minder aandacht besteden, omdat we de productie spreiden over meer onderwerpen: hoewel we meer aan Core-onderwerpen doen dan in het verleden is het een geringer deel van de content-mix. De grotere releases pakken we nog altijd serieus aan (hoewel we geen 47 pagina's hebben over Sandy Bridge - wie leest dat in zijn geheel?? - hebben we er in twee aparte artikelen 17 pagina's aan besteedt in totaal goed voor zo'n 300.000 pageviews) maar de 'grens' om tot Tweakers-content verheven te worden is wel hoger geworden. De doelstelling is echter nog steeds om de artikelen die we doen wel diepgravend te laten zijn.

Daarnaast kan de gebruiker met meer behoefte aan in-depth informatie natuurlijk altijd nog op het forum terecht: de gezamenlijke kennis van duizenden gebruikers is veel groter dan wat onze 10 man redactie te bieden heeft en we hopen dat dat ook de plek blijft waar gebruikers daadwerkelijk diep ingaan op alle mogelijke onderwerpen, van bios-tweaks via custom ROM's naar het lassen van je eigen bureau.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 11-01-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ga maar even verder vanaf nieuws: Apple kondigt cdma-variant iPhone 4 aan, voordat we de hele tree aan reacties daar vervuilen ;)

Ik merk zelf ook dat er steeds meer 'nieuws' op Tweakers wordt geplaatst wat een hoog 'wij van WC-eend' gehalte heeft gekregen. Misschien dat er een aantal bedrijven gewoon redelijk kwistig zijn met het uitbrengen van press-releases, maar het begint inderdaad een stuk moeilijker te worden om interessante tekst te vinden tussen alle topics met 'Bedrijf X zegt A' of 'Manager Piet van studio Z wil zus'.

Vaak gaat het samen met de grote hoeveelheid koppen die tussen quotes is gezet, wat dus niks anders betekent dan een uitspraak van iemand binnen het bedrijf waar een press-release aan wordt geknoopt.

Tuurlijk is coverage van een grote conferentie zoals een CES of een WWDC één van de hoofdlijnen die door het nieuws moet lopen. Maar zorg in zo'n geval wel dat er een neutraal standpunt wordt ingenomen, en niet ineens alle producten die er worden aangekondigd de hemel in prijzen.Want dan begint het namelijk wel heel erg op reclame te lijken, terwijl een eerlijk geschreven stukje van een redactielid ('op het eerste gezicht ziet tablet X er strak uit, maar als je hem aanzet...') voor mij wel het lezen waard is. Bovendien, een CES verdient gewoon een nette feature of write-up van een pagina of 5-6, dan voorkom je ook dat elk onbenullig product op de voorpagina belandt.

Ik hoop dat Tweakers wel probeert om de 'tweak-factor' erin te houden en niet de frontpage terug laat vallen tot een doorsnee computerblad. Kijk, dat er een fabrikant een nieuwe GPU op de markt brengt is al leuk, maar als Tweakers is het natuurlijk wel de bedoeling dat zo'n ding op een testbank eindigt en mishandeld wordt met overclocking, overvolten tot aan de 5V rail, vloeibare stikstof en een kist vol hamers totdat de rook eruit is ontsnapt. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Stoney3K schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:45:
Ik ga maar even verder vanaf nieuws: Apple kondigt cdma-variant iPhone 4 aan, voordat we de hele tree aan reacties daar vervuilen ;)

<knip>

Ik hoop dat Tweakers wel probeert om de 'tweak-factor' erin te houden en niet de frontpage terug laat vallen tot een doorsnee computerblad. Kijk, dat er een fabrikant een nieuwe GPU op de markt brengt is al leuk, maar als Tweakers is het natuurlijk wel de bedoeling dat zo'n ding op een testbank eindigt en mishandeld wordt met overclocking, overvolten tot aan de 5V rail, vloeibare stikstof en een kist vol hamers totdat de rook eruit is ontsnapt. ;)
redactieblog: Inschrijven voor winterse gpu-overklokwedstrijd op GoT Q.E.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik haalde zoiets maar aan als voorbeeld, bovendien was het meer kritiek op de frontpage. De community is (gelukkig) nog redelijk actief.

Wat me vooral dwars ligt is de enorme hoeveelheid ruis die soms op de FP voorbijkomt van 'nieuwe' product-releases en geruchten, zoals:

nieuws: Wesley Snipes werkt vanuit gevangenis aan game (Lekker belangrijk)
nieuws: 'Google brengt Android 2.4 in de zomer uit' (Rumour, als er echt een aankondiging is, post hem vooral)
nieuws: 1394 Trade Association: firewire blijft relevant (Wij van WC eend...)
nieuws: 'Disney wil content deels ontsluiten via internet-tv Yahoo' (Niet relevant voor NL, na-papegaaien van een Amerikaanse krant)
nieuws: Ballmer: uiteindelijk gaan we Kinect naar pc brengen (en dus? werkte dat niet al?)
nieuws: Media Markt start verkoop Sandy Bridge-systeem (Reclame)

Dat dit soort dingen tussen neus en lippen door genoemd worden, geen probleem, maar 9 van de 10 dingen zijn geen heel artikel waard. (Vaak worden ze ook nog eens gewoon gecopy-paste vanaf andere kanten). Zoiets zou je ook samen kunnen vatten in een Tweakers 'Daily Digest', net zoals je voor alle product-releases een soort meuktracker voor hardware zou kunnen maken of alles taggen met een bepaald filter. Zo beperk je wel de enorme stortvloed aan nieuwspostings op een dag en gaan mensen meer moeite nemen om de belangrijke artikelen te lezen. Als ik aan het koppen-snellen ben en ik lees de bovenstaande headlines, dan zal ik ze misschien niet bewust openen, maar wel als het even genoemd wordt in een samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anderen vinden dat misschien wel belangrijk.
nieuws: 'Google brengt Android 2.4 in de zomer uit' (Rumour, als er echt een aankondiging is, post hem vooral)
En weer anderen klagen als dergelijke geruchten niet gepost worden.
Dus? Apple doet ook vaker aan dit soort berichten, MS ook. Moeten die berichten dan maar niet gepost worden omdat het duidelijk een marketingdingetje is?
nieuws: 'Disney wil content deels ontsluiten via internet-tv Yahoo' (Niet relevant voor NL, na-papegaaien van een Amerikaanse krant)
Dat Yahoo-tv nog niet in NL beschikbaar is wil niet zeggen dat dat altijd zo blijft. Daarnaast is elke vorm van content legaal online beschikbaar maken behoorlijk relevant in deze tijd waarin BREIN, BUMA en consorten zo aggressief bezig zijn met het enforcen van ouderwetse businessmodellen.
Niet officieel en al helemaal niet met ondersteuning van Microsoft zelf.
Jij noemt het reclame, anderen vinden het leuk om te lezen dat het eerste systeem met die techniek binnenkort te koop is. Het feit dat ze de eerste aanbieder zijn lijkt me wel degelijk relevant.

Moraal: dat jij iets niet interessant vindt wil nog niet zeggen dat anderen dat ook moeten vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

NMe schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:23:
[...]
Dus? Apple doet ook vaker aan dit soort berichten, MS ook. Moeten die berichten dan maar niet gepost worden omdat het duidelijk een marketingdingetje is?
Ik denk dat dát wel duidelijk is. Als het obvious marketing is, dan is het toch gewoon sluikreclame en mogen ze betalen voor wat ze graag op de FP willen zien. Zet er dan wel 'advertentie' boven (die ad van IE9 stoort me bijvoorbeeld ook niet.)

De rest kan inderdaad wel als meningsverschillen worden aangemerkt, maar zoals ik al zei, het meeste is vast het noemen waard, maar een heel item erover gaan houden geeft het misschien een hoog Hart-van-Nederland gehalte. Weinig inhoud, veel vulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 22:23
Tsja, zo kun je alles wel goed praten. Wat ik persoonlijk in Tweakers.net mis is een gezicht. Als je alle artikelen gaat goedpraten op deze manier, dan kun je alles wat andere site schrijven zo ook hier publiceren. Eigen geschreven tekst of niet maakt dan ook weinig uit.

Zoals Stoney3k ook al aangeeft bij zijn voorbeeld met CES is het stukje "tweakers" wat mist. Het hoeft niet gelijk die hard overclocking te zijn. Maar gewoon een waardeoordeel over de meuk die men zag zou al veel goed doen imho. Zeker in een tijd waar steeds meer aankopen worden gedaan via webshops en met geïnteresseerd is in een waardeoordeel van iemand die het product WEL in handen heeft kunnen houden.

Het is de koers die Tweakers.net de laatste jaren vaart in mijn ogen. Meer publiceren en van hoogwaardige kwaliteit. Dat zeker, maar dat alles zonder duidelijk gezicht en de spagaat tussen het tweakersverleden en het brede publiek anno 2011. De een ervaart dat als positief, de ander als negatief.

Het is ook eerder de vraag wanneer een nieuwe tech-gerichte site opstaat dan of er zo'n site komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

GENETX schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:15:
[...]

Tsja, zo kun je alles wel goed praten. Wat ik persoonlijk in Tweakers.net mis is een gezicht. Als je alle artikelen gaat goedpraten op deze manier, dan kun je alles wat andere site schrijven zo ook hier publiceren. Eigen geschreven tekst of niet maakt dan ook weinig uit.
Ik vind het persoonlijk gegronde redenen. Mis je een gezicht? Wat mis je dan precies? Een negatieve review? Ik denk dat er genoeg users zijn om dat zowiezo zelf te doen, een reporter dient over het algemeen neutraal te blijven, 1 negatief punt moet niet uitgerekt worden tot een negatief product. Dat is naar mijn mening een stukje professionaliteit.
Zoals Stoney3k ook al aangeeft bij zijn voorbeeld met CES is het stukje "tweakers" wat mist. Het hoeft niet gelijk die hard overclocking te zijn. Maar gewoon een waardeoordeel over de meuk die men zag zou al veel goed doen imho. Zeker in een tijd waar steeds meer aankopen worden gedaan via webshops en met geïnteresseerd is in een waardeoordeel van iemand die het product WEL in handen heeft kunnen houden.
Zie boven, waarom een waardeoordeel van een persoon? Dan kun je net zo goed Jan met de Pet om de hoek vragen waarom hij product A niet tof vindt, ook al is z'n IQ onder de 60. Iedereen heeft een mening, wat is er mis met die mening iets minder laten doorschijnen?
Het is de koers die Tweakers.net de laatste jaren vaart in mijn ogen. Meer publiceren en van hoogwaardige kwaliteit. Dat zeker, maar dat alles zonder duidelijk gezicht en de spagaat tussen het tweakersverleden en het brede publiek anno 2011. De een ervaart dat als positief, de ander als negatief.

Het is ook eerder de vraag wanneer een nieuwe tech-gerichte site opstaat dan of er zo'n site komt.
Wat je zelf al zegt "de een ervaart dat als positief, de ander als negatief", als Tweakers.net zo was doorgegaan als "in the good old days" was het nooit zo groot geworden, en was het al helemaal geen op zichzelf staande B.V.
Ik snap dat punt wel. Ook snap ik jouw punt, dat je wat mist, maar lees dan wat meer user-reviews; die zijn vaak zo kritisch dat het gemiddelde persbericht er niet meer toe doet :+
Persoonlijk vorm ik liever zelf een mening over een product, en in de reviews van de redacteuren kun je best een ondertoon van (on)tevredenheid ontdekken, het is alleen geen sterke toon meer, zoals vroeger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat wil niet zeggen dat iets gelijk moet worden afgekraakt ofzo. Maar dat is wel wat mist in mijn ogen. En je kan inderdaad stellen dat een reporter onafhankelijk moet zijn. Maar dat ligt ook aan de insteek van de website. Geenstijl doet dat niet en je ziet het effect. Hetzelfde bij Engadget. Die heeft ook een heel eigen manier van nieuws brengen, eentje die mij persoonlijk veel meer boeit.

Dat is Tweakers.net gewoon tegenwoordig. Daarmee wil ik niet zeggen dat je terug moet naar het rebelse van vroeger, maar er mag best wat peper in. Ik vind een Engadget dan ook veel leuker om te lezen, net als een Anandtech. Het heeft wat eigen smaak of kent wat diepgang. Tweakers.net blijft vrij oppervlakkig. Er zitten wel wat leuke reviews bij of interessante artikelen. Dat zal ook altijd wel blijven, maar de ratio komt steeds lager te liggen.

Jij wilt liever een eigen beeld vormen, dat kan. Maar als je mij een gezicht van tweakers.net vraagt, dan was dat ééntje van een stel computer/tech gasten die er graag over schreven. Mensen met kennis van zaken. Meer die benadering dan journalisten. Mensen waarvan ik hun woorden zou kunnen vertrouwen als ze iets negatiefs of juist zeer positiefs zien in een product. Tweakers waren voor mij de experts in Nederland op computergebied. Maar zoals je wss al kan ontdekken: dat zie ik niet meer echt zo. Het zijn nog wel mensen met passie voor techniek, maar het zijn nu, helaas, vooral journalisten in mijn ogen die gewoon nieuws brengen. Nieuws dat op dezelfde wijze wordt gebracht op vele andere websites zonder duidelijk gezicht. Begrijp me niet verkeerd, die mensen zitten nog steeds op de redactie, maar het komt er niet meer zo uit.

User reviews lees ik ook als ik wat koop, maar daar heb je ook niet altijd alles aan. Het is wel een mooi middel en ik denk dat t.net ook veel meer met user content kan doen. Maar ik mis de binding Community <-> Frontpage vooral. Ook tussen die twee zit al een groot verschil tegenwoordig, zoals ook wel in de reacties hier blijkt.

Maar het is, zoals je ook aangeeft, persoonlijke smaak. Mij zul je verder niet horen zeuren, want dat zou betekenen dat ik er wat aan had moeten veranderen. Ik heb dat bewust niet meer gedaan. Tweakers.net begint mij gewoon minder te boeien. En vroeg of laat zal er wel een nieuwe site opstaan die me meer kan boeien wat dat betreft.

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 11-01-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 28-05 00:58

Brazza

Byte me!

GENETX schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:41:
Dat wil niet zeggen dat iets gelijk moet worden afgekraakt ofzo. Maar dat is wel wat mist in mijn ogen. En je kan inderdaad stellen dat een reporter onafhankelijk moet zijn. Maar dat ligt ook aan de insteek van de website. Geenstijl doet dat niet en je ziet het effect. Hetzelfde bij Engadget. Die heeft ook een heel eigen manier van nieuws brengen, eentje die mij persoonlijk veel meer boeit.

Dat is Tweakers.net gewoon tegenwoordig. Daarmee wil ik niet zeggen dat je terug moet naar het rebelse van vroeger, maar er mag best wat peper in. Ik vind een Engadget dan ook veel leuker om te lezen, net als een Anandtech. Het heeft wat eigen smaak of kent wat diepgang.

User reviews lees ik ook als ik wat koop, maar daar heb je ook niet altijd alles aan. Het is wel een mooi middel en ik denk dat t.net ook veel meer met user content kan doen. Maar ik mis de binding Community <-> Frontpage vooral. Ook tussen die twee zit al een groot verschil tegenwoordig, zoals ook wel in de reacties hier blijkt.

Maar het is, zoals je ook aangeeft, persoonlijke smaak. Mij zul je verder niet horen zeuren, want dat zou betekenen dat ik er wat aan had moeten veranderen. Ik heb dat bewust niet meer gedaan. Tweakers.net begint mij gewoon minder te boeien. En vroeg of laat zal er wel een nieuwe site opstaan die me meer kan boeien wat dat betreft.
Dit merk ik ook aan je gallery pagina. Je bezoekt meer het forum dan al het andere wat Tweakers.net te bieden heeft. Maar ik geef je in dit geval geen gelijk, maar iedereen ziet dingen anders. Wat mij wel trekt is dat je zegt dat Engadget/geenstijl anders schrijft? Wat ik merk aan Engadget voornamelijk dat het nog steeds dat Engadget erg kleine nieuws-waardige artikelen zijn. Die meer doelen op snelle bezoekers (denk ik) Maar hoeveel van die sites zijn er nu dan wel die echt hun nieuws ook daadwerkelijk getest hebben? En dat leest opzich niet erg fijn. Het lijkt meer een Amazone-kloon, waar je bezoekers stimuleert om dingen te kopen. Maar dat is mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Tweakers.net brengt nog genoeg mening hoor, alleen niet in de nieuwsberichten. Die 400 reviews die Daniël aanhaalt zitten vol meningen ;) Dat we niet de wat lossere stijl van een blog als Engadget hanteren maar kiezen voor een professionelere schrijfstijl is volledig bewust :) Je zal tegenwoordig echt geen woorden als 'Micro$choft' meer terugvinden op de site, zoals dat vroeger wel gebeurde. Persoonlijk vind ik dat een vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Brazza schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:55:
[...]

Dit merk ik ook aan je gallery pagina. Je bezoekt meer het forum dan al het andere wat Tweakers.net te bieden heeft. Maar ik geef je in dit geval geen gelijk, maar iedereen ziet dingen anders. Wat mij wel trekt is dat je zegt dat Engadget/geenstijl anders schrijft? Wat ik merk aan Engadget voornamelijk dat het nog steeds dat Engadget erg kleine nieuws-waardige artikelen zijn. Die meer doelen op snelle bezoekers (denk ik) Maar hoeveel van die sites zijn er nu dan wel die echt hun nieuws ook daadwerkelijk getest hebben? En dat leest opzich niet erg fijn. Het lijkt meer een Amazone-kloon, waar je bezoekers stimuleert om dingen te kopen. Maar dat is mijn gevoel.
Is ook niet zo raar als ik 1,5 jaar moderator ben geweest in CSL en de Notebook Best Buy Guide nieuw leven heb ingeblazen, eerst op het forum, daarna toen de redactie ook overtuigd was van de NBBG op de frontpage :)

Ik ben op zich op alle punten wel actief. Maar ik koop relatief weinig hardware en dus review ik ook niet bijster veel. Ik lees ze wel eens net als ik ook dagelijks de pricewatch raadpleeg voor anderen. Let wel op dat ik echt een forum-persoon ben die graag anderen helpt en veel meer waarde daar aan hecht. Daarom vind ik het ook zo jammer dat we veel minder nieuws vanuit de community zien op tweakers.net, want ook op het forum is veel leuke info te vinden. Het gat tussen community en frontpage is in mijn ogen al jaren veel te groot. Daar kan veel meer uitgehaald worden in mijn optiek.
WoutF schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:02:
Tweakers.net brengt nog genoeg mening hoor, alleen niet in de nieuwsberichten. Die 400 reviews die Daniël aanhaalt zitten vol meningen ;) Dat we niet de wat lossere stijl van een blog als Engadget hanteren maar kiezen voor een professionelere schrijfstijl is volledig bewust :) Je zal tegenwoordig echt geen woorden als 'Micro$choft' meer terugvinden op de site, zoals dat vroeger wel gebeurde. Persoonlijk vind ik dat een vooruitgang :)
Oh, dat ben ik ook wel met je eens hoor, dat is ook wel dieptriest. Ook de Engadget stijl zal bij tweakers.net niet passen. Was meer als voorbeeld van een website die wel een echt duidelijk ander karakter heeft, eentje die mij ook wel aanspreekt.

En let wel, geen hard feelings. Ik vond het geweldig om deel uit te maken van de crew hier. Maar duidelijk was aan het eind van de rit wel dat ik liever een iets andere richting op ga dan Tweakers.net voor oog heeft. En dan doorgaan is ook geen goed ding. En daarbij mag deze nuchtere Fries soms wat bot overkomen bij anderen.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 11-01-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:55
GENETX schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:41:
Maar als je mij een gezicht van tweakers.net vraagt, dan was dat ééntje van een stel computer/tech gasten die er graag over schreven. Mensen met kennis van zaken. Meer die benadering dan journalisten. Mensen waarvan ik hun woorden zou kunnen vertrouwen als ze iets negatiefs of juist zeer positiefs zien in een product. Tweakers waren voor mij de experts in Nederland op computergebied. Maar zoals je wss al kan ontdekken: dat zie ik niet meer echt zo. Het zijn nog wel mensen met passie voor techniek, maar het zijn nu, helaas, vooral journalisten in mijn ogen die gewoon nieuws brengen. Nieuws dat op dezelfde wijze wordt gebracht op vele andere websites zonder duidelijk gezicht. Begrijp me niet verkeerd, die mensen zitten nog steeds op de redactie, maar het komt er niet meer zo uit.
Spot on.

Ook de negativiteit op het forum is al tijden storend (in more ways then one). Ik snap heel goed dat het strak gehouden moet worden om te voorkomen dat het een zooitje wordt, maar het is momenteel bijna onmogelijk om een vraag te stellen. Er wordt zoveel gevraagd van je dat je zelf beter 2 weken op internet kan ga zoeken naar het antwoord. Iets wat trouwens ook aangemoedigd wordt (beetje krom in mijn ogen).

Ik heb veel geleerd in de 2 jaar dat ik nog niet geregistreerd was op Tweakers (2001 - 2003). Juist doordat mensen (simpele) vragen stelden en die beantwoord werden (Zelf te bang om een leek/n00b vraag te stellen :) ). Dat is iets waar (imho) nog wel eens goed over nagedacht mag worden.

De negatieve ervaring met de modbot (en crew) heeft voor mij trouwens ook een nare smaak achtergelaten. Maar dit terzijde.

Er zijn trouwens ook echt wel positieve dingen op te noemen over de laatste jaren. Maar (ook) in mijn ogen heeft de commerciële vooruitgang hier meer achteruitgang dan vooruitgang opgeleverd.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Pagina: 1 2 Laatste