Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JordydG1998
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 10-01 14:52
Heren!

Vroeger speelde ik altijd het spel Gotcha! Extreme Paintball en vroeg mij af of meerdere van jullie dit spel wel eens gespeeld hebben of hier meer over willen weten om te kunnen spelen!

https://www.twitch.tv/elpatronjor

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-01 13:38

YourMom

I put the p in pool.

Terug wat indiegames gekocht met de wintersales op Steam.

- Deliver Us The Moon: Fortuna
- Tacoma
- Soma
- The Long Dark

Blij met allen, heb ze alle4 al gespeeld, 2 ervan heb ik reeds uitgespeeld: Tacoma en DUTM:F... Beiden aanraders als je houdt van story-driven SP-campaigns.

Tacoma vond ik best een leuke twist die ik nog niet veel ben tegengekomen in games voor wat betreft de manier waarop het verhaal wordt gebracht a.d.h.v. hologrammen.
Tacoma is echter geen "wauw" game maar het geeft je toch een aantal uren vermaak in een mooi vormgegeven ruimtestation. Het is eigenlijk een vrij relaxte game, echt iets als je van space en mysterie houdt en je niet teveel spanning wenst maar inzet op ontspanning (geen timed events, geen vijanden, alleen een raadsel, een AI, wat clues en je eigen personage)

DUTM:F vond ik prachtig... tot de teleurstelling van het einde. echt een prachtige game, zit knap in elkaar, artwork, models, decors, lighting, alles is top-notch en het verhaal is boeiend en meeslepend. Wordt bovendien op een leuke manier gebracht en nog eens: op hoge of mediumhoge settings ziet het er echt heel mooi uit...
Ook de voice-acting is van hoge kwaliteit.
Maar dan halverwege het verhaal stopt het spel abrupt en geeft je nog enkele cutscenes (maar je mag ook 'kutscenes' lezen) om de grootste plotholes te vullen en "einde!" WTF?!?!?!?!

Ik hoop écht dat de devs er toch nog een vervolg op breien dat de draad weer oppikt waar het hier abrupt en compleet onverwacht stopt. Zonde want het spel zelf, de mechanics het verhaal, het uiterlijk, het geluid, het mysterie, het feit dat je met moonbuggy's op de maan kan crossen.... het meeste en het belangrijkste zit naar mijn gevoel echt goed... maar wordt teniet gedaan door een einde halverwege het spel, letterlijk halverwege het verhaal, ik wil geen spoiler geven maar je bent letterlijk op weg van de ene facility naar de andere om de main quest af te werken als het gewoon stopt en je 'snel-snel' nog wat cutscenes te zien krijgt alvorens de eindgeneriek al rolt...
alsof de devs de deadline uit het oog verloren waren en het een kwestie was van "fuck, de game moet vandaag in de handel maar we zitten nog maar halverwege, okay, dan lossen we het op met wat cinematics"

SOMA hoeft denk ik niet verder uitgelegd worden: horrorgame met knalgoed verhaal. SOMA is een begrip, niet alleen een game. SOMA doet wat met een mens en ik zit nog niet eens zo ver in de game. niet twijfelen, Het is een topper en is je geld waard als je van horror-games houdt.
ps: niét als je van horrorshooters houdt want in SOMA heb je géén wapens en is je enige verdediging: sluipen of vluchten. Het doet vaag aan de eerste 2 BioShocks denken maar het is beter. Als je je vijanden echter graag wil van je afslaan/schieten is dit weliswaar niks voor jou.

The Long Dark:
Survival, maar in een aparte grafische stijl... heet heeft iets cartoonesk, maar niet in die zin dat alles er lief, grappig, Disney-achtig utziet, gelukkig maar.

Het is wel bikkelharde survival: het spel geeft je geen cadeautjes als je het op normale moeilijkheid speelt, "easy" is "easy" in die zin dat dieren niet actief op je zullen jagen maar je pas zullen aanvallen als ze zich bedreigd voelen en dat de kans dat je wolven of beren tegenkomt een paar procentpunten daalt. "easy" is dat je aangemaakt vuurtje meestal van de 2'de keer aan blijft i.p.v. van de 4'de keer...

Als je 's nachts zonder licht komt te vallen is het ook écht donker op je scherm, vergeet het maar dat je nog iets kan, je zal moeten wachten tot de tijd passeert in de hoop dat je terwijl niet onderkoeld geraakt, of je plan moeten trekken als je het geluk hebt dat je nog wat lucifers kan branden.

Voor de purist is het interessant, maar voor mij persoonlijk gaat het iets te ver in het craften van je spullen, kleren, wapens, tools... Van zodra ik merk dat ik meer tijd besteed in allerhande menuutjes om spullen te craften i.p.v. in de game zelf, zegt het me meteen minder. Doordat alles in je inventory, van kledij tot voorwerpen, aan slijtage onderhevig is, ben je ook nooit klaar. Sommigen houden daarvan maar niet iedereen. Ook heb je niet echt een doel behalve overleven, letterlijk gewoon overleven en uiteindelijk ga je toch dood, de vraag is alleen; hoe lang hou je het vol?
...dat is in de sandbox-modus, er is ook een verhaalmodus maar die speelde ik nog niet, volgens reviews bestaat de verhaalmodus uit niets meer dan voorwerpen gaan zoeken (fetchquests) en is het eigenlijk een uitgebreide tutorial.

Het ziet er wel heel mooi uit en draait supervlot op allerhoogste instellingen op een laptop van 2015 dus op dat gebied zit het ook wel goed.

Als ik ze zou moeten onderverdelen in mijn eigen top 4 zou het zijn:

1) SOMA
2) Tacoma (Met een normaal einde op het einde van het spel en niet er middenin, zou hier DUTM:F staan)
3) DUTM:F
4) The Long Dark

YourMom wijzigde deze reactie 08-01-2019 16:43 (9%)

• HanslH
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-01 20:52
Ben geen die hard racer maar meer een dagjestourist. Heb ooit tijd gespendeerd met het werk van Geoff Crammond (GP1 en GP3). Ook ooit verliefd geweest op een arcade racespel (Gotham 2). Wel heb ik destijds een playseat en een fanatec porsche 911 gekocht.
Het viel me op dat van alle spellen die ik uitprobeerde Live for Speed zo veel beter aanvoelde wat realisme betreft dat alle andere spelen door de vergelijking onaantrekkelijk waren. Ook semi arcade / semi simulator games als forza op de xbox 360 waren voor mij saaier dan PGR en qua physics inferieur aan LFS
Doordat de playseat op een bovenkamertje stond was hij wat in de vergetelheid geraakt.
Ook omdat mijn fanatec niet zou werken op een xbox one niet meegegaan met de nieuwe ontwikkelingen tot ik laatst las dat er een apparaatje is waarmee je een oude fanatec toch op een xbox one kan aansluiten (drivehub). Aangezien ik ook een lg oled tv in de woonkamer heb toch maar weer eens besloten alles te upgraden en mijn playseat naar de woonkamer te verhuizen. Omdat ik daar ook nog eens een redelijk up to date pc (nvidia 1070) met oculus rift heb staan een mooie gelegenheid om eens van alles uit te proberen. Mijn observaties:
De nieuwste Forza vind ik nog steeds minder qua fysiek realisme dan LFS (destijds) op de xbox one
Forza horizon vind ik een stuk minder leuk dan PGR2. De PGR reeks is beeindigd omdat er veel betere alternatieven zijn, nou wat mij betreft: NOT.
Assetto Corsa zou volgens sommige serieus klinkende youtubers qua driving physics LFS nou toch echt wel gepasseerd zijn, Ok; aangeschaft en met de oculus een paar rondjes gedaan. Werd niet super enthousiast. Wel misselijk.
Vervolgens live for speed weer eens de nieuwste versie van internet gelurkt. Playseat, fanatec, rift, LFS: wow! Dat lijkt ergens op. Werd niet eens misselijk.
Ik snap toen en nu nog steeds niet waarom ik LFS met kop en schouders boven alles wat ik probeer uit vind steken. Mss iets raars met mijn hersens of zo.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-01 17:57

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JordydG1998 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:49:
Heren!

Vroeger speelde ik altijd het spel Gotcha! Extreme Paintball en vroeg mij af of meerdere van jullie dit spel wel eens gespeeld hebben of hier meer over willen weten om te kunnen spelen!

[Afbeelding]
Wat dat soort games betreft vond ik dit spel geweldig : https://www.amazon.co.uk/...-Arena-PC-x/dp/B00004SQOK

:D

Maar ehh... iets anders :

Is er iemand hier die net zo dom is geweest als ik om ergens in Oktober vorig jaar TeamSpeak merchandise te kopen :?

Wat in theorie binnen 3 dagen geleverd had kunnen worden is er nu nog steeds niet meer dan 3 maanden later... :F

Aan het einde van de maand ga ik via PayPal een klacht indienen als ik tegen die tijd nog steeds niks heb ontvangen!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Floks
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:46
Is er iemand die zin heeft om een topic te maken voor de nieuwe Ace Combat 7 Skies Unknown?

Floksor

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-01 17:36

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

HanslH schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:15:
Ben geen die hard racer maar meer een dagjestourist. Heb ooit tijd gespendeerd met het werk van Geoff Crammond (GP1 en GP3). Ook ooit verliefd geweest op een arcade racespel (Gotham 2). Wel heb ik destijds een playseat en een fanatec porsche 911 gekocht.
Het viel me op dat van alle spellen die ik uitprobeerde Live for Speed zo veel beter aanvoelde wat realisme betreft dat alle andere spelen door de vergelijking onaantrekkelijk waren. Ook semi arcade / semi simulator games als forza op de xbox 360 waren voor mij saaier dan PGR en qua physics inferieur aan LFS
Doordat de playseat op een bovenkamertje stond was hij wat in de vergetelheid geraakt.
Ook omdat mijn fanatec niet zou werken op een xbox one niet meegegaan met de nieuwe ontwikkelingen tot ik laatst las dat er een apparaatje is waarmee je een oude fanatec toch op een xbox one kan aansluiten (drivehub). Aangezien ik ook een lg oled tv in de woonkamer heb toch maar weer eens besloten alles te upgraden en mijn playseat naar de woonkamer te verhuizen. Omdat ik daar ook nog eens een redelijk up to date pc (nvidia 1070) met oculus rift heb staan een mooie gelegenheid om eens van alles uit te proberen. Mijn observaties:
De nieuwste Forza vind ik nog steeds minder qua fysiek realisme dan LFS (destijds) op de xbox one
Forza horizon vind ik een stuk minder leuk dan PGR2. De PGR reeks is beeindigd omdat er veel betere alternatieven zijn, nou wat mij betreft: NOT.
Assetto Corsa zou volgens sommige serieus klinkende youtubers qua driving physics LFS nou toch echt wel gepasseerd zijn, Ok; aangeschaft en met de oculus een paar rondjes gedaan. Werd niet super enthousiast. Wel misselijk.
Vervolgens live for speed weer eens de nieuwste versie van internet gelurkt. Playseat, fanatec, rift, LFS: wow! Dat lijkt ergens op. Werd niet eens misselijk.
Ik snap toen en nu nog steeds niet waarom ik LFS met kop en schouders boven alles wat ik probeer uit vind steken. Mss iets raars met mijn hersens of zo.
Ben geen simcade fan dus daar ga ik weinig over zeggen. Fh 4 vond ik wel een geweldige eerste indruk geven. Maar idd pgr wat een top serie was dat! Msr ( min of meer officieel deel 0, zelfde makers) op dreamcast was een van mijn favo racegames door leuke arcade gameplay maar toch wel enigsinds sturen zoals je het verwacht. De xbox delen gemist doordat ik pas erg laat (na cube en ps2) een xb had. Maar toen pgr 3 op x360. Fantastisch! Deel 4 deed het wat minder voor me. Maar ik was toen net vader geworden en had veel minder tijd.

Ik hoop ook al jaren op een revival van pgr...gelukkig is geometry wars 3 er wel gekomen. Compleet ander genre was maar bonus game van pgr ;)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True