Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39
brecht_vb schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:26:
Waarschijnlijk verkeerde forum: hoe komt dat er geen strategy-sub-forum is voor Beyond All Reason?
Als je die mist, dan begin je er toch gewoon eentje zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:56
Huugje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Als je die mist, dan begin je er toch gewoon eentje zelf?
Ik game weinig, BAR sporadisch met een paar vrienden, heb hier niet de achtergrond voor.

Het verwonderde mij gewoon dat dat er niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floriss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
Ik als een van de hoofd BAR developers heb er wel de achtergrond voor echter game ik weinig en bevind ik mij nauwelijks op het tweakers forum, bij zeer toeval dat ik jullie posts nu zie. Dus heb ik de link naar bovenstaande posts maar op ons #nederlands kanaal in de BAR discord server gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
brecht_vb schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:26:
Waarschijnlijk verkeerde forum: hoe komt dat er geen strategy-sub-forum is voor Beyond All Reason?
Het hele spel is in totaal minder dan 10 keer genoemd op het forum, dus ik denk niet dat er hier voldoende interesse is. Je kunt dan vermoedelijk beter op een plek terecht waar BAR-fans zich verzamelen, bijvoorbeeld op eerder genoemde Discord.

En we doen hier niet aan sub-forums voor specifieke spellen, maar aan topics. En zoals hierboven gemeld zou je die zelf kunnen aanmaken. Maar ik verwacht weinig reacties.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-05 22:03
Hallo lieve mensOn. Even een kleine klaagbaak als dat mag :@

Als jullie naar de afgelopen periode kijken, en naar de tijd die ons te wachten staat. Zijn jullie het eens dat het momenteel wat "dood" is, kijkende naar nieuwe tofde games die uit komen? Waarom wel of waarom niet?

Ikzelf vind het wel wat dood. Ik kijk nasr de games maar ook naar de topics op o.a. Tweakers en er is al maandenlang dezelfde games die besproken worden.

Dat kan natuurlijk. Maar ik denk nu; wat zijn nou eigenlijk wat games waar we nu naar mogen uitkijken? Alle meningen mogen natuurlijk. Zelf hoosgstens een Stalker 2 op de agenda, waar ik zeker sceptisch over mag wezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mee oneens eigenlijk.. Degene die me zo te binnen schieten van de afgelopen 5 maanden die ik ook speel(de)

- Palworld
- Helldivers 2
- Stellar Blade
- V rising 1.0
- Enshrouded
- Manor Lords
- Final Fantasy XVI
- Prince of Persia: The lost crown
- Hades 2
- Dragons Dogma 2
- Xdefiant
- Cyberpunk Expansion
- Wuthering Waves
- Palia

Dit is ineens wat mij zo in 1 flow eigenlijk te binnenschoot zonder echt lang na te denken maar er zijn er sws meer :P Ik heb het idee dat er al één a twee jaar lang te veel games uit komen die redelijk tof zijn.

Wat hier op tweakers besproken word is idd niet altijd in lijn met wat er released.

Ik game zelf veel genres en wil graag "alles" proberen.

Momenteel kijk ik heel erg uit naar Black Myth: Wukong die in augustus uit moet komen. Zoals je zelf al aangeeft Stalker 2 mits die niet weer wordt uitgesteld :) En honderdduizend procent Kingdom Come: Deliverance 2 ergens eind dit jaar.

En natuurlijk The War Within expansion van World of Warcraft en Dawntrail Expansion voor Final Fantasy XIV.. maargoed dat zijn natuurlijk langlopende games.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-05 22:03
Ricmaniac schreef op zondag 2 juni 2024 @ 01:55:
Mee oneens eigenlijk.. Degene die me zo te binnen schieten van de afgelopen 5 maanden die ik ook speel(de)

- Palworld
- Helldivers 2
- Stellar Blade
- V rising 1.0
- Enshrouded
- Manor Lords
- Final Fantasy XVI
- Prince of Persia: The lost crown
- Hades 2
- Dragons Dogma 2
- Xdefiant
- Cyberpunk Expansion
- Wuthering Waves
- Palia

Dit is ineens wat mij zo in 1 flow eigenlijk te binnenschoot zonder echt lang na te denken maar er zijn er sws meer :P Ik heb het idee dat er al één a twee jaar lang te veel games uit komen die redelijk tof zijn.

Wat hier op tweakers besproken word is idd niet altijd in lijn met wat er released.

Ik game zelf veel genres en wil graag "alles" proberen.

Momenteel kijk ik heel erg uit naar Black Myth: Wukong die in augustus uit moet komen. Zoals je zelf al aangeeft Stalker 2 mits die niet weer wordt uitgesteld :) En honderdduizend procent Kingdom Come: Deliverance 2 ergens eind dit jaar.

En natuurlijk The War Within expansion van World of Warcraft en Dawntrail Expansion voor Final Fantasy XIV.. maargoed dat zijn natuurlijk langlopende games.
Je hebt inderdaad gelijk. Misschien dat ik mij wat te blind staar in de (nabije) toekomst.

Zelf ook met plezier Enshrouded en Palworld gespeeld. Naja, Palworld totdat ik de hele tijd door de map heen viel. Dan gaat de lol er wel af als je telkens bang moet wezen dat je je loot kwijtraakt vanwege bugs.
V rising wil ik ook proberen! Denk dat ik die nu ga kopen. Thanks voor de inspiratie!

[ Voor 8% gewijzigd door Rickokun op 02-06-2024 13:06 . Reden: Spelfouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Rickokun schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:25:
Dat mag! d:)b
Als jullie naar de afgelopen periode kijken, en naar de tijd die ons te wachten staat.

Zijn jullie het eens dat het momenteel wat "dood" is, kijkende naar nieuwe tofde games die uit komen?
Waarom wel of waarom niet?

Ikzelf vind het wel wat dood. Ik kijk nasr de games maar ook naar de topics op o.a. Tweakers en er is al maandenlang dezelfde games die besproken worden.

Dat kan natuurlijk. Maar ik denk nu; wat zijn nou eigenlijk wat games waar we nu naar mogen uitkijken?
Alle meningen mogen natuurlijk. Zelf hoosgstens een Stalker 2 op de agenda, waar ik zeker sceptisch over mag wezen.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat ik wel klaar ben met het gamen opzich :
- Nieuwe games kunnen me niet echt boeien...
- Alle games zijn één groot grindfest geworden...
- En je verzuipt zowat in de freemium onzin dan wel allerlei "micro transactions" of allerlei Shark Cards en Season Pass troep...

Voor mij is het nog wat aanklooien met allerlei oude games die ik nog heb en als ik daarop ben uitgekeken dan is het denk ik wel mooi geweest :w

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:43
nero355 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:55:

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat ik wel klaar ben met het gamen opzich :
- Nieuwe games kunnen me niet echt boeien...
- Alle games zijn één groot grindfest geworden...
- En je verzuipt zowat in de freemium onzin dan wel allerlei "micro transactions" of allerlei Shark Cards en Season Pass troep...

Voor mij is het nog wat aanklooien met allerlei oude games die ik nog heb en als ik daarop ben uitgekeken dan is het denk ik wel mooi geweest :w
Hoewel ik het gedeeltelijk met je eens ben, zijn er de afgelopen dagen aankondigingen gedaan, waar ik stiekem wel zin in heb.
Ik heb jarenlang met veel plezier gegamed. Als ik na een dag werken thuiskom, heb ik niet altijd zin om een single-player op te starten. Dan is een snelle fix van een COD of R6 echt meer dan goed. Doordat mijn echtgenote in blijde verwachting is, ben ik begonnen aan het clearen van mijn backlog aan single-players. Nu ik een doel voor ogen heb (de highlights van mijn backlog uitspelen voor de baby er is) heb ik veel meer plezier in het gamen an sich. Hiervoor waren er momenten dat ik mijn PS5 aanzette, of mijn Steam bibliotheek opende en oneindig scrollde voordat ik besloot om maar een film op Netflix aan te zetten.
Ik heb sinds Avatar: Frontiers of Pandora geen single-player game meer gekocht. Ik ben toen zo afgeknapt op hoe games tegenwoordig worden opgezet. Maar nu ik de beelden van Indiana Jones, Star Wars Outlaws, Stalker 2, Fable en Gears of War zie, denk ik wel dat hier iets bij zit waar ik eventueel plezier aan ga beleven. De tijd dat ik uren zou steken in het beter worden in een game (zoals bij Elden Ring en andere souls-likes) heb ik echt wel gehad. Dat veel games een grindfest zijn ben ik dus wel met je eens.

Ik kan dus niet helemaal beoordelen wat jou boeit en wat niet, maar ik denk dat ik een aardig idee heb. Hoewel ik wel denk dat het voor de gamers die opgegroeid zijn met de 64 bit generatie, de manier waarop games worden uitgebracht (en het verdienmodel erachter) niet meer passen bij hoe "wij" vandaag de dag graag spelen.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

cri0s schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:17:
Ik heb jarenlang met veel plezier gegamed.
Ik ook! :)
Als ik na een dag werken thuiskom, heb ik niet altijd zin om een single-player op te starten. Dan is een snelle fix van een COD of R6 echt meer dan goed.
Ik heb dat heel lang gedaan in de Battlefield 2 periode zeg maar, echter na een tijdje ben ik ermee gestopt en alleen nog maar op de Vrijdag/Zaterdag en eventueel Zondag zitten gamen, want het werd op een gegeven moment echt teveel gewoon :)

Tijdens mijn Simracing dagen nog wel om de week Maandag/Dinsdag(Oefendagen) en Woensdag(Racedag) weer achter de PC gaan zitten, maar na het verdwijnen van S.NL deed ik dat ook niet meer :)
Doordat mijn echtgenote in blijde verwachting is
Congrats! :*) *O* oOo
Call of Duty
Rainbow Six
Indiana Jones
Star Wars Outlaws
Stalker 2
Fable
Gears of War
Allemaal games waar ik dus echt niks mee heb of vroeger leuker waren en/of zo vol met bugs zaten dat ik daar echt niks meer mee te maken wil hebben! :+
De tijd dat ik uren zou steken in het beter worden in een game (zoals bij Elden Ring en andere souls-likes) heb ik echt wel gehad. Dat veel games een grindfest zijn ben ik dus wel met je eens.
Precies! :-(
Ik kan dus niet helemaal beoordelen wat jou boeit en wat niet, maar ik denk dat ik een aardig idee heb.
Ik denk dat je hiermee wel aardig in de juiste richting zit :
Hoewel ik wel denk dat het voor de gamers die opgegroeid zijn met de 64 bit generatie, de manier waarop games worden uitgebracht (en het verdienmodel erachter) niet meer passen bij hoe "wij" vandaag de dag graag spelen.
Ik ben ergens rond 1994/1995 begonnen met gamen op de Super Nintendo en mijn eigen DIY PC :)

Daardoor heb ik dus ook ondertussen een beetje het gevoel dat alle games die ik leuk vind/vond echt flink zijn verpest op allerlei manieren en daardoor de lol er eigenlijk wel af is zo'n beetje... ;w

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:52
Afgelopen week ‘Marvel’s Midnight Suns opgepikt bij de Epic Game Store (free claim) en gisterochtend begonnen aan het spel.

Ik had voorheen niet zoveel met ‘turn based games’, maar sinds het geweldige ‘Baldur’s Gate 3’ heb ik dat genre leren omarmen - mits goed uitgevoerd. Dat is dan ook de reden dat ik besloot ‘Midnight Suns’ een kans te geven, want ik ben tevens een groot liefhebber van het superhelden-genre.

Welnu, ik heb er inmiddels zo’n goede 5-6 uur opzitten en ik vind het een fantastisch spel! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZseZBOwoMrczeDc1mdXtzJQWLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5G8mR1DA6LkngK1xYdlR9fEi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeFlB0feEp-RCJ75bpe1S9QN3ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szBh3IGTEvLC0AV1u8dBJXs9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzRkKeQWInFlpZa1mxFZiC3JDHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5k6ZjeSEJSNFbvGiB2GlB5QH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3zZmT9Ty4APOfx8VOsHAE8lu1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAjL29eFDhWRI4BjykVEFt6J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUymoPgutaPwgsxhdkX_H-qSpXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkLhj0AGbO082nvbf1ixux3K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZfRr7Gtku0gizS_k_G51NQUnnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29KIvEmRiD1AIrbWAV45u2nS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP1LjwrWnVpAZoLJiedEW09Q1CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFw4CrXE7PFUe6hhAhZwXPVs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWPIquAtSTtEu5tPR0-TkNc6UDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8aAcPj56uglVEVVx5EXmBJF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jt_Kl2o0wMUvfLsKkNy6nAFB0VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCF2aZIlg3RS6Ie59Z64sy2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RO2An8XDgMFmANhPeSW91-67R5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3mqdZkgEigatXrtFY9FVK4P.jpg?f=fotoalbum_large

De afwisseling turn-based en third person is tof gedaan, voice-acting is (y), dialogen zijn goed geschreven, personages worden overtuigend neergezet en het verhaal is meeslepend. d:)b

Jammer dat het spel, ondanks de ‘raving reviews’, een commerciële flop is gebleken. Hopelijk ziet 2K Games toch een toekomst in de game, want dit vraagt om meer!

Maar goed, ik ben nog wel even zoet. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Yonix schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:26:
Hopelijk ziet 2K Games toch een toekomst in de game, want dit vraagt om meer!
Wat dat betreft zie ik graag nog ooit dit spel verschijnen : YouTube: Stormbirds HD

Had wat mij betreft de perfecte mix tussen een arcade en simulator game kunnen worden! :> O+ <3

Echt belachelijk dat ze het niet hebben afgemaakt! :| :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Voor de liefhebbers, een klassieker voor de verzamelaars...
https://www.amazon.nl/Ver...laars-HWW15/dp/B0CD1H17K5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msvdonge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Hoi,

Ik wil graag dit spel kopen voor de playstation 3 (knip reclame)/spider-man-web-of-shadows alleen is het vrij prijzig. Wat vinden jullie van dit spel?

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2024 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
msvdonge schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:56:
Hoi,

Ik wil graag dit spel kopen voor de playstation 3 (knip reclame)/spider-man-web-of-shadows alleen is het vrij prijzig. Wat vinden jullie van dit spel?
Ken het spel niet, maar dit ziet er uit als een verkoper die de hoofdprijs vraagt in de hoop dat een gek het er voor geeft. Ik zou toch zoeken naar een goedkopere optie als ik jou was. Gamemania biedt hem bijvoorbeeld aan voor 15 euro en tweedehands voor 12.:

https://www.gamemania.nl/...spider-man-web-of-shadows

Waarbij ik wel wil zeggen dat ik Gamemania zelf niet ken dus ook niet kan zeggen in hoeverre die betrouwbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2024 11:21 . Reden: spam ook even uit quote weggehaald ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:35
Huugje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:46:
[...]

Ken het spel niet, maar dit ziet er uit als een verkoper die de hoofdprijs vraagt in de hoop dat een gek het er voor geeft. Ik zou toch zoeken naar een goedkopere optie als ik jou was. Gamemania biedt hem bijvoorbeeld aan voor 15 euro en tweedehands voor 12.:

https://www.gamemania.nl/...spider-man-web-of-shadows

Waarbij ik wel wil zeggen dat ik Gamemania zelf niet ken dus ook niet kan zeggen in hoeverre die betrouwbaar is.
nieuws: Game Mania krijgt uitstel van betaling en zoekt koper, blijft voorlop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msvdonge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Gamemania is niet meer beschikbaar en dat is oud. De prijs lijkt terecht https://www.pricecharting.../spiderman-web-of-shadows ik vraag me alleen af het het spel waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14:04
Wat vinden mensen van de nieuwe Earth defense force 6?
Het blijkt dat je als je hem op steam komt je verplicht een EGS account hebben voor online en de store wordt er ook meteen bij geinstalleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 23-03 19:58
Yonix schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:26:
Afgelopen week ‘Marvel’s Midnight Suns opgepikt bij de Epic Game Store (free claim) en gisterochtend begonnen aan het spel.

Ik had voorheen niet zoveel met ‘turn based games’, maar sinds het geweldige ‘Baldur’s Gate 3’ heb ik dat genre leren omarmen - mits goed uitgevoerd. Dat is dan ook de reden dat ik besloot ‘Midnight Suns’ een kans te geven, want ik ben tevens een groot liefhebber van het superhelden-genre.

Welnu, ik heb er inmiddels zo’n goede 5-6 uur opzitten en ik vind het een fantastisch spel! _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De afwisseling turn-based en third person is tof gedaan, voice-acting is (y), dialogen zijn goed geschreven, personages worden overtuigend neergezet en het verhaal is meeslepend. d:)b

Jammer dat het spel, ondanks de ‘raving reviews’, een commerciële flop is gebleken. Hopelijk ziet 2K Games toch een toekomst in de game, want dit vraagt om meer!

Maar goed, ik ben nog wel even zoet. :p
Als je dit tof vindt, kan ik je met alle harte Xcom 2 - War of the Chosen aanraden.
De vorige game van Firaxis, ook turn based, maar ook echt supertof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
samlans schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:04:
Het blijkt dat je als je hem op steam komt je verplicht een EGS account hebben voor online en de store wordt er ook meteen bij geinstalleerd
Dan komt het er bij mij al niet in.

Heb Rocket League sindsdien ook niet meer aangeraakt.
Fall guys, ook liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
James Pond schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

Als je dit tof vindt, kan ik je met alle harte Xcom 2 - War of the Chosen aanraden.
De vorige game van Firaxis, ook turn based, maar ook echt supertof.
Uiteindelijk heb ik mij een goede (bijna) 74 uur vermaakt met 'Marvel's Midnight Suns'. Wat een heerlijke game en mijn GOTY van 2024. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAb5yQ9ZzEhlpaoMUw6Qk60PcYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZBxa8Bc1KH1N4umRJWWvQaVP.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels heb ik weer wat andere games in de wachtrij staan: 'Banishers: Ghosts of New Eden' en 'Hellboy Web of Wyrd'. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik ben aan het overwegen om samen met mijn vrouw een MMO te beginnen. We zitten eigenlijk te wachten op Throne & Liberty maar die is alweer uitgesteld tot oktober.

We hebben zometeen 1 laptop, een PS5 en een werklaptop. Voor beide laptops zou Geforce Now een optie zijn, maar crossplay zou ideaal zijn.

Hebben jullie nog tips voor goede leuke MMO die we samen kunnen spelen, momenteel nog relevant is en prima qua graphics?
Gelieve geen turn-based (als dat uberhaupt kan bij een MMO).

Opties die ik nu zie:
- wachten op Throne & Liberty (laptop + PS5)
- Guildwars 2 (2x laptop)

Diablo 4 is reeds aanwezig (2x PS5)

F2P mag zeker, P2W niet

[ Voor 5% gewijzigd door crimby op 17-08-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

samlans schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:04:
Het blijkt dat je als je hem op steam komt je verplicht een EGS account hebben voor online en de store wordt er ook meteen bij geinstalleerd.
Ken de game niet, maar dat is dus iets wat ik echt vreselijk dom vind tegenwoordig :

Waarom moet je meerdere "Game Stores" gebruiken op het moment dat je een game koopt :?
Dan gebruik je toch al één van die krengen en heb je toch al DRM crap te pakken die het beschermt ?!?! |:(
James Pond schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:43:
Dan komt het er bij mij al niet in.

Heb Rocket League sindsdien ook niet meer aangeraakt.
Fall guys, ook liever niet.
Ik ben sinds Windows 10 het hele gaming verhaal als één grote spyware/adware toestand gaan zien en behandel het dus ook zo :
- Kale niet al teveel aangepaste Windows 10 Pro installatie puur voor games.
Gaat die stuk ?
Jammer dan!
Lekker alles overnieuw installeren! >:)
- Al die Game Stores/Launchers en alle troep die daarbij komt mag daar allemaal lekker op geïnstalleerd staan!

Mijn PC of beter gezegd de SSD's die hierbij betrokken zijn kan je dus zien als een soort ChromeOS Laptop die je gewoon helemaal naar "Factory Defaults" schopt als er wat stuk is gegaan :+

Voor alle andere zaken heb ik nog een oude Windows 7 Pro installatie en meerdere Linux opties om zodoende niet afhankelijk te zijn van al die spyware/adware zooi van tegenwoordig! :Y) 8) :*) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
crimby schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:00:
Ik ben aan het overwegen om samen met mijn vrouw een MMO te beginnen. We zitten eigenlijk te wachten op Throne & Liberty maar die is alweer uitgesteld tot oktober.

We hebben zometeen 1 laptop, een PS5 en een werklaptop. Voor beide laptops zou Geforce Now een optie zijn, maar crossplay zou ideaal zijn.

Hebben jullie nog tips voor goede leuke MMO die we samen kunnen spelen, momenteel nog relevant is en prima qua graphics?
Gelieve geen turn-based (als dat uberhaupt kan bij een MMO).

Opties die ik nu zie:
- wachten op Throne & Liberty (laptop + PS5)
- Guildwars 2 (2x laptop)

Diablo 4 is reeds aanwezig (2x PS5)

F2P mag zeker, P2W niet
Waarom niet WoW?

Volgens mij nog steeds de beste en meest uitgebreide MMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:43
Rickokun schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:25:

Als jullie naar de afgelopen periode kijken, en naar de tijd die ons te wachten staat. Zijn jullie het eens dat het momenteel wat "dood" is, kijkende naar nieuwe tofde games die uit komen? Waarom wel of waarom niet?

Dat kan natuurlijk. Maar ik denk nu; wat zijn nou eigenlijk wat games waar we nu naar mogen uitkijken? Alle meningen mogen natuurlijk. Zelf hoosgstens een Stalker 2 op de agenda, waar ik zeker sceptisch over mag wezen.
Mwa naar mijn mening is het al wel 9 jaar flink dood. Indies zijn wat ik veelal speel naast een enkele AAA uitschieter (RE4 als laatste). De enige game waar ik nog op "wacht" is Monster huntee wilds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
weet niet of dit de juiste plaatst is te vragen, maar misschien kan iemand mij hier helpen.
Als je via AMD reward een Steam-Key krijgt op de dag dat hij uitkomt krijg je toch niet de preorder bonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:01
Hey allemaal,

Ik (22M) weet niet of ik de enige ben, maar ik ben het plezier in gamen best wel kwijt. Vroeger, vanaf mijn 4e tot en met mijn 15e, heb ik redelijk wat games gespeeld van elke genre (behalve metroidvania/bullethell/rogue-like). Ik ben dan ook begonnen op de OG PlayStation en heb vanaf toen zo op ongeveer alle consoles gespeeld van Nintendo, Sony en Microsoft. Ik heb na mijn 15e voor een paar jaar flink veel tijd in League of Legends, Fifa en Fortnite gestoken met vrienden, totdat ik ben begonnen op de universiteit. Vanaf toen heb ik sporadisch gegamed en als ik dan tijd had, dan kon ik prima kijken welke games mij leuk leken, maar het daadwerkelijk spelen voelde en voelt nog steeds meer aan als een 'chore' dan dat ik er echt naar uitkijk.

Ik ben zelf nooit de gamer geweest die trending titles speelt, meestal speel ik games van een decennium geleden, omdat ik dit op max settings kan draaien op hedendaagse hardware (<- voor mij wel een eis voordat ik aan een spel begin).

Ik vraag me af of ik misschien over het gamen heen ben gegroeid of dat het toch ergens anders aan ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door RazorMaron op 01-09-2024 19:08 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stapper55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-04 13:16
lang leve de pc

De eerste game die ik pingelde was Pong :)
Dankzij mijn generatie ( ik tik nu 61), en de pegels die we in de arcade kasten gooiden kwam de spelcomputer naar de huiskamer.

Tijdje terug nieuwe bak gebouwd, 7800x3d erin rtx 4070 super.
ratchet & clank rift apart aan het blazen nu, KICKEN !

Misselijkheid, ben je mal... rammen met die hap!
Dus er is nog wel hoop voor de toekomst snotapen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:38
RazorMaron schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:07:
Ik vraag me af of ik misschien over het gamen heen ben gegroeid of dat het toch ergens anders aan ligt.
Dat komt met vlagen, naargelang de omstandigheden. Ik kan een jaar niet gamen en dan maanden aan een stuk wel. Het helpt ook wel niet dat er veel herkauwde meuk uitkomt of veel soulgames, andere genres die me niet liggen.

Ik wil niet echt nog veel tijd investeren om een game onder de knie te krijgen, wel voor een game met een goed verhaal.
Maar meeste tijd spendeer ik in de simrig, dat is wel een blijvertje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShooterTR58
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-04 18:45
Ik heb op dit moment eerste keer Hades 2 gespeeld en vindt het wel oke, alleen begrijp het niet helemaal denk ik dan zelf. Want ga vaak wel dood en moet telkens van begin beginnen om bij een baas te komen, is dit vrij normaal en moet je telkens zo spelen om van die paars/key te sparen en farmen ofzo? Iemand die mij goed kan helpen denk het wel toch.

• nero355

nero355

RazorMaron schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:07:
het daadwerkelijk spelen voelde en voelt nog steeds meer aan als een 'chore' dan dat ik er echt naar uitkijk.
Komt omdat alle games zwaar verpest zijn door in-game aankopen en allemaal een nog grotere grind zijn geworden dan je dagelijkse baan in je echte leven :r

Ik zit namelijk een beetje met hetzelfde gevoel tegenwoordig en ben maar gewoon lekker zoveel mogelijk totaal andere dingen gaan doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
nero355 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:27:
[...]

Komt omdat alle games zwaar verpest zijn door in-game aankopen en allemaal een nog grotere grind zijn geworden dan je dagelijkse baan in je echte leven :r

Ik zit namelijk een beetje met hetzelfde gevoel tegenwoordig en ben maar gewoon lekker zoveel mogelijk totaal andere dingen gaan doen :)
Ik heb het niet eens over de nieuwe games. Ben nu voornamelijk bezig met PS/PS2/PSP (emulator), toen had je nog geen in-game aankopen noch grinden (tenzij je een JRPG hebt).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32
RazorMaron schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 00:58:
[...]

Ik heb het niet eens over de nieuwe games. Ben nu voornamelijk bezig met PS/PS2/PSP (emulator), toen had je nog geen in-game aankopen noch grinden (tenzij je een JRPG hebt).
Dit is mijn oplossing ook, ondanks een gamepass abbo waar ik af en toe wat van probeer, trekken de meeste moderne games me amper.
Maar genoeg oude games om me bezig te houden. bij mij dan vooral 16/32 bit, maar zeker af en toe ook wel
dreamcast,ps2 en verder.

Waarbij ik dan zelf wel veel lol heb met retroachievements. En ja op twitter wat andere shmuppers gevonden die wekelijks een spel kiezen en dan lekker highscore chasen.
Ook haal ik veel inspiratie van youtube, dingen als df retro en dan komt er iets voorbij en ja, laten we dat eens proberen.

Verder (toch soort van recent) weer wat bezig met street fighter 6. Wie weet dat ik dat toch leuk genoeg vind om online te gaan en dan heb je sowieso de komende paar jaar wat te doen :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sagat schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:52:
Verder (toch soort van recent) weer wat bezig met street fighter 6.
Je doet in ieder geval je nickname en avatar eer aan :*) 8) d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32
sf2 en 4 staan zeer hoog in mijn top games allertijden lijstje, dus het is niet helemaal toeval ;) . 5 vond ik echt helemaal niets en 6 mjah geen love at first sight. Is ook stukje levensfase etc, als 6 in de tijd van 4 was uitgekomen had ik hem wsl net zo veel gespeeld denk ik.

Dit weekend nog over gedacht om wat te spelen maar het werd kof 15. (en 'Tengai')

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Heb mezelf er toch toe kunnen aanzetten om te gaan gamen, voor het eerst in een lange tijd.

Ik ben vandaag begonnen met Halo: Reach. De Master Chief Collection is voor een tientje verkrijgbaar op Steam. Ik heb nog nooit een Halo game gespeeld dus dit leek me een uitstekende kans om met de franchise kennis te maken.

Ik heb in deze eerste sessie de halve campaign erdoorheen gerost. Op max settings met enhanced graphics, graag hoe ik het wil. Het is leuk al vind ik het verhaal niet zo makkelijk te volgen. Dit zou de prequel moeten zijn voor Halo: CE, dus het leek me juist logisch om hiermee te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:16
Vroeger speelde ik best wel veel CounterStrike 1.6. Daarnaast ook Call of Duty 2 en Call of Duty 4 gespeeld. Een wat recentere game wat ik jaren terug speelde was Cities: Skylines.

Maar verder eigenlijk weinig recente games wat ik echt veel gespeeld heb. Ja, de tijden daarvoor nog zoals Commandos of Duke Nukem 3D, maar dan hebben we het over 1995-2000.

Onlangs heb ik een nieuwe systeem in elkaar gezet met een redelijk goede videokaart (7900 GRE). Alleen, wat nu? Wat ga ik spelen? Wat zijn nou echte leuke games?

Anime-achtig games vind ik trouwens niks. Laatst Hades gespeeld, maar het is continu vechten vechten vechten maar dan in een net andere map. Vind ik echt niks aan.

[ Voor 13% gewijzigd door c-nan op 30-09-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
[quote]c-nan schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:40:

Alleen, wat nu? Wat ga ik spelen? Wat zijn nou echte leuke games?

Dat is de miljoenen vraag, iedereen heeft natuurlijk verschillende favorieten spellen.
Weet niet of je shooters nog steeds leuk vindt, Selaco en Trepang2 zijn wel erg leuk
Voor strategie raadt ik weer Stellaris en Songs of Qonquest aan.

Ook al geef ik toe, zoms speel ik wel weer ouwe spellen zoals WC3 en SC2 en UT04
Blijven ook erg leuken spellen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Op dit moment ben ik bezig met Banishers: Ghosts of New Eden, en ik moet zeggen, ik vind het echt geweldig. Deze game stond laag op m’n lijstje—ik had wat beelden gezien en hier en daar wat gelezen, maar ik wist niet zeker of ik het wilde spelen. Toch maar gekocht, en vanaf de eerste missie zat ik er meteen helemaal in.

Het verhaal is goed en meeslepend. De voice-acting is van hoge kwaliteit, AAA-niveau. De acteurs brengen zoveel emotie in hun rollen dat je meteen een band voelt met de personages. Je speelt als Red en Antea, twee 'banishers' (geestenjagers) die proberen zielen te bevrijden die vastzitten tussen leven en dood.

De gameplay is lineair, in een soort semi-open wereld. Nou ja, eigenlijk is het helemaal geen open wereld, maar meer een lineaire ervaring met genoeg te verkennen, zoals kisten plunderen, resources zoeken en je gear upgraden. Voor mij is dat precies genoeg. Ik had niet verwacht of gehoopt dat dit een gigantische 'open-world game zou zijn', en de wereld die ze hebben gemaakt past perfect bij de setting van die vroege kolonisten, wat het verhaal goed ondersteunt.

De combat is heel bevredigend, vooral als je tussen Red en Antea wisselt om bepaalde moves te doen. Het zijn geen combo’s, maar ze voelen wel zo lekker aan dat het zo zou kunnen zijn. Ik heb nu een paar uur gespeeld, wat main quests gedaan, en de variatie in vijanden is prima. Ik heb games gezien met minder variatie en games met meer, maar voor een game van dit niveau is het meer dan goed genoeg tot nu toe.

Wat deze game echt speciaal maakt, zijn de unieke spelelementen zoals rituelen uitvoeren en sidequests doen. Die sidequests zijn tof en hebben vaak keuzes met morele gevolgen die invloed hebben op zowel de hoofdpersonages als het verhaal. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een game heb gespeeld die échte keuzes met échte gevolgen biedt. In veel recente games lijkt het alsof je keuzes maakt, maar eigenlijk maakt het niet uit. Hier voelt het juist alsof je keuzes echt impact hebben.

Voor mij is Banishers: Ghosts of New Eden een van de verrassingen van 2024. Als je van verhalen over het occultisme houdt, of gewoon een game zoekt met een pakkend verhaal, dan moet je Banishers echt een kans geven. Het biedt een mooie mix van een goed verhaal, verschillende spelelementen en betekenisvolle keuzes die het verhaal beïnvloeden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0qZZ8nrSiBWEQvfQAeWXkEgWHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iu9EYEnobNaroeTH87fIqsHa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9O8ilIGuJRPHCTMg5z00inuJ8Pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJKC8Cdw0w7dVdXbC8cRtl9x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnE7G7aDrfdM_cQ93nPcd4Hiza0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLVdLQPBhmPxfGkiADIVBJAq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_1RuCLAPaAd4nEsOLsUDaI7bes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97BLl5bG0nwPDHUCI4KxEkWs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iii8Qmxn8hpL4kh4qUzZcfHCukY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2TiWStww41UDntSD3FymCCN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
Zojuist Halo: Reach afgerond. Wat een bitter einde zeg. Aan de ene kant geeft het een gevoel van voldoening, aan de andere kant is het best tragisch. Het past denk ik een beetje bij het feit dat dit het laatste deel was die door Bungie ontwikkeld zou worden. Heb een gevoel dat ze afscheid hadden genomen van hun kindje, zonder dat ze dat eigenlijk wilde. Ik vond het zeker een erg goed spel en ben benieuwd naar het volgende deel: Combat Evolved.

Eerst maar even een ander spel spelen ter afwisseling. Even kijken welke indie game ik ga oppakken.

[ Voor 22% gewijzigd door RazorMaron op 05-10-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
c-nan schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:40:
Vroeger speelde ik best wel veel CounterStrike 1.6. Daarnaast ook Call of Duty 2 en Call of Duty 4 gespeeld. Een wat recentere game wat ik jaren terug speelde was Cities: Skylines.

Maar verder eigenlijk weinig recente games wat ik echt veel gespeeld heb. Ja, de tijden daarvoor nog zoals Commandos of Duke Nukem 3D, maar dan hebben we het over 1995-2000.

Onlangs heb ik een nieuwe systeem in elkaar gezet met een redelijk goede videokaart (7900 GRE). Alleen, wat nu? Wat ga ik spelen? Wat zijn nou echte leuke games?

Anime-achtig games vind ik trouwens niks. Laatst Hades gespeeld, maar het is continu vechten vechten vechten maar dan in een net andere map. Vind ik echt niks aan.
Geef het nog een kans, want de eerste paar runs voelen echt stroperig aan.
Maar als je eenmaal er doorheen bent. Is het oh zo heerlijke game.
Denk dat ik er ongeveer 100 uur in heb gepompt.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18:48
Ik ben net begonnen aan Silent Hill 2 (pc versie). De game heeft in het begin al een enge sfeer. Ik vind het wat van RE weg hebben tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:57

SideShow

Administrator

Demonslayer schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:42:
Ik ben net begonnen aan Silent Hill 2 (pc versie). De game heeft in het begin al een enge sfeer. Ik vind het wat van RE weg hebben tot nu toe.
Ja hier ook. Korte indruk:
(geen voorkennis, nog nooit vorige SH games gespeeld)

+++ mooie plaatjes soms, composities en visuele sfeer
+++ geluid is topkwaliteit en opnieuw heel sfeervol

--- jammer dat het spel wat vierkant draait, de frame times zijn echt slecht met zeer frequent micro stutters
--- de wereld is héél statisch, met niks interactie uitgezonderd quest items of bijvoorbeeld puzzel interacties

Ik speel het graag maar bovenstaande negatieve punten zijn wel een beetje jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18:48
SideShow schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:58:
[...]

Ja hier ook. Korte indruk:
(geen voorkennis, nog nooit vorige SH games gespeeld)

+++ mooie plaatjes soms, composities en visuele sfeer
+++ geluid is topkwaliteit en opnieuw heel sfeervol

--- jammer dat het spel wat vierkant draait, de frame times zijn echt slecht met zeer frequent micro stutters
--- de wereld is héél statisch, met niks interactie uitgezonderd quest items of bijvoorbeeld puzzel interacties

Ik speel het graag maar bovenstaande negatieve punten zijn wel een beetje jammer.
Helemaal mee eens. Ik heb zelf zo nu en dan ook last van mocrostutters. De omgeving is creapy maar erg levenloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:57:
Op dit moment ben ik bezig met Banishers: Ghosts of New Eden, en ik moet zeggen, ik vind het echt geweldig. Deze game stond laag op m’n lijstje—ik had wat beelden gezien en hier en daar wat gelezen, maar ik wist niet zeker of ik het wilde spelen. Toch maar gekocht, en vanaf de eerste missie zat ik er meteen helemaal in.

Het verhaal is goed en meeslepend. De voice-acting is van hoge kwaliteit, AAA-niveau. De acteurs brengen zoveel emotie in hun rollen dat je meteen een band voelt met de personages. Je speelt als Red en Antea, twee 'banishers' (geestenjagers) die proberen zielen te bevrijden die vastzitten tussen leven en dood.

De gameplay is lineair, in een soort semi-open wereld. Nou ja, eigenlijk is het helemaal geen open wereld, maar meer een lineaire ervaring met genoeg te verkennen, zoals kisten plunderen, resources zoeken en je gear upgraden. Voor mij is dat precies genoeg. Ik had niet verwacht of gehoopt dat dit een gigantische 'open-world game zou zijn', en de wereld die ze hebben gemaakt past perfect bij de setting van die vroege kolonisten, wat het verhaal goed ondersteunt.

De combat is heel bevredigend, vooral als je tussen Red en Antea wisselt om bepaalde moves te doen. Het zijn geen combo’s, maar ze voelen wel zo lekker aan dat het zo zou kunnen zijn. Ik heb nu een paar uur gespeeld, wat main quests gedaan, en de variatie in vijanden is prima. Ik heb games gezien met minder variatie en games met meer, maar voor een game van dit niveau is het meer dan goed genoeg tot nu toe.

Wat deze game echt speciaal maakt, zijn de unieke spelelementen zoals rituelen uitvoeren en sidequests doen. Die sidequests zijn tof en hebben vaak keuzes met morele gevolgen die invloed hebben op zowel de hoofdpersonages als het verhaal. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een game heb gespeeld die échte keuzes met échte gevolgen biedt. In veel recente games lijkt het alsof je keuzes maakt, maar eigenlijk maakt het niet uit. Hier voelt het juist alsof je keuzes echt impact hebben.

Voor mij is Banishers: Ghosts of New Eden een van de verrassingen van 2024. Als je van verhalen over het occultisme houdt, of gewoon een game zoekt met een pakkend verhaal, dan moet je Banishers echt een kans geven. Het biedt een mooie mix van een goed verhaal, verschillende spelelementen en betekenisvolle keuzes die het verhaal beïnvloeden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En nu, na zo’n 26 uur, klaar met het verhaal. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQZQaYERjxUyRcUCBH39qkfl6oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YIjJDufVqrxn1TfvKcQWjKv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEvJRhI6tuDVZbn88Z0Weav4SP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5olmDkru8rgwrfPNSVwrbYw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TUtMOCOzS24U2_mTk4j1IlKSdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gv7lJUAg6bzz6KslnxczyQML.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZbPyhcY-3AnktSxcQcNah7JnFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haI2fwaQXvgW7ctn0KzVLpkX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4KwkaHFGrDmPqHctd-DGYRS0vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLUOjzWkA3qPyINulcQACTTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcLcy8rkOw4uYv3yJny3HobP8g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/li68yuDcUpoh5zfIxrgPNae1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqVeIR0OuPOWu9zVvrJpVy0O8Lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mk9RhwZAYBjEEYC1aRHUFR8W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5_2aUW5ZBv9G8URA8roi623ges=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0RcfZqYPpoRdv9EkCnvcP27.jpg?f=fotoalbum_large

Deze gaat op het lijstje, want ik vond het een onwijs toffe game: goede combat / gameplay, mooie visuals en een ontroerend verhaal. Top!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
En nu door met ‘Vampyr’, weer zo’n pareltje van Don’t Nod. :)

Iets gedateerd (het spel is van 2018), maar nog even atmosferisch - zeker met Nvidia’s SSRTGI (Ansel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvjoEYM1AO0UHjVZQd_1MbkXHFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nALxxetTfMStzB0UDSOmvH5F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qCp8lgQaSDW_mI742qviNiS9Fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSyd6K1p5m4QerekpTDIC0Kb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:22
Yonix schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:02:
En nu door met ‘Vampyr’, weer zo’n pareltje van Don’t Nod. :)

Iets gedateerd (het spel is van 2018), maar nog even atmosferisch - zeker met Nvidia’s SSRTGI (Ansel).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Destijds heb ik enorm genoten van Vampyr. Heb net even opgezocht op Steam hoeveel uur ik er ook alweer in had gestoken (27 uur) en zag een verwijzing naar je vorige game Banishers. Ik heb die laatste op m'n wishlist gezet voor wanneer ik weer in de stemming ben :)

Veel plezier met Vampyr in ieder geval !

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RazorMaron
Heb na 1,5 maand Yars Rising soort van uitgespeeld. De indie game waar ik mee bezig was na Halo: Reach. Eenmaal aangekomen bij de Final Boss was ik het grinden soort van zat. Gevecht was makkelijker geweest als ik echt alle power-ups door de hele game had verzameld, maar om nu nog helemaal terug te gaan om ze allemaal te verzamelen vind ik iets te veel van het goede.

Nu ben ik bezig met Halo: CE Anniversary te downloaden. Kan ik daar weer mee verder, daarna weer kijken naar een andere indie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Halverwege Halo: CE Anniversary en het spel speelt lekker weg. Je merkt wel dat het in een andere tijdsgeest is gemaakt dan Halo: Reach. Hopelijk kan ik hem de aankomende week uitspelen maar dat betwijfel ik.

Volgende op het lijstje is Lies of P! Zal eens een poging wagen om een soulslike te spelen

• SeanCattery
  • Laatst online: 03-05 10:26
Ik heb een tijd terug voor een appel en een ei een Xbox Series s over kunnen nemen. Als die-hard pc gamer verwachte ik er niet veel van, maar wat een toffe machine is dit toch. Vandaag via gamepass Indiana Jones binnengehaald, wat ziet dit er ongekend goed uit en wat loopt het heerlijk. Apparaat blijft verbazen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@SeanCattery

Ik zie liever Crimson Skies voor de PC verschijnen in de vorm van de versie die op de originele X-Box te spelen was zodat ik daarvan lekker op 3 schermen tegelijk kan genieten :Y) 8) :*) _O_ <3

Er is namelijk veel eerder een Crimson Skies voor de PC uitgebracht, maar die is echt fugly vergeleken met de X-Box versie ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:43
Crimson Skies
Dat was nog eens een spelletje.. eerste keer met joystick op pc gamen. Een wereld ging open :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeanCattery
Derbiss schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:03:
[...]

Dat was nog eens een spelletje.. eerste keer met joystick op pc gamen. Een wereld ging open :)
Haha dat soort momenten vergeet je nooit meer, voor mij was de eerste pc game die ik met joystick speelde Aces over Europe. Als klein jochie dacht ik dat het niet veel beter en mooier kon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:43
SeanCattery schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:48:
[...]

Haha dat soort momenten vergeet je nooit meer, voor mij was de eerste pc game die ik met joystick speelde Aces over Europe. Als klein jochie dacht ik dat het niet veel beter en mooier kon
Begrijp ik volledig. Beetje zoals de eerste keer dualtriggers (of hoe noemt het) of de vibratie-toevoeging. Nu nog wachten op geur vanuit de controller :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeanCattery
Derbiss schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:40:
[...]

Begrijp ik volledig. Beetje zoals de eerste keer dualtriggers (of hoe noemt het) of de vibratie-toevoeging. Nu nog wachten op geur vanuit de controller :D
Ik heb op een gegeven moment, ergens 2002 gok ik, een tracking helm gekocht wat als alternatief voor de muis zou moeten dienen, grootste miskoop ooit 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SeanCattery schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:12:
Ik heb op een gegeven moment, ergens 2002 gok ik, een tracking helm gekocht wat als alternatief voor de muis zou moeten dienen, grootste miskoop ooit 😂
TrackIR toevallig :?

Heb ik zelf een keer in elkaar zitten knutselen op basis van een Wikipedia: Wii Remote en wat software die iemand had gemaakt (FreeTrack als ik me niet vergis...) dus zelf een USB Bluetooth Stick gekocht en wat LEDjes en draadjes aan elkaar gesoldeerd samen met een 2 x AA batterypack en dat werkte best wel goed eigenlijk, maar uiteindelijk toch maar besloten om het niet te gebruiken en een paar jaar later naar een EyeFinity en tegenwoordig Surround Gaming 3 x 1920x1200 setup overgegaan :D

Zoiets kreeg je dan : https://duckduckgo.com/?q...k+ir&iax=images&ia=images
Zie dat er ondertussen ook zoiets als https://duckduckgo.com/?q...k+ir&iax=images&ia=images bestaat dus misschien werkt dat ondertussen nog eens een flink stuk beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:24
Ik zit een beetje in een single player RPG stemming. Als laatste games, Horizon Zero Dawn, Kingdom Come Deliverance en Ghost of Tsushima uitgespeeld.

RDR2 en BG3 ben ik vroegtijdig gestopt. Vond het iets te saai / frustrerend worden.

Ik zoek leuke single player avonturen games met RPG elementen. Iemand hier nog tips? Sta open voor interessante meer obscure titels, Indie titels, of andere speciale dingen.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Oh nu heb je mijn genre Dekar. Hoe oud mogen ze zijn? Recent natuurlijk DA: Veilguard en Hogwards Legancy. Elder Scrolls games zijn ook altijd top (is toch wel echt mijn franchise), of de Dragon Age serie. Witcher heeft mij nooit gelegen, maar ook een optie natuurlijk. Anders nog wat favorieten (die behalve Fable niet zo groot zijn): Gothic, Kingdoms of Amalur, Divinity II: Ego Draconis, Risen, Fable, Overlord. Vergeet er waarschijnlijk nog een hoop.

Minder die-hard RPG maar meer adventure in een goede wereld met leuk verhaal, dan is Yakuza wel echt een top franchise. Wat meer family-friendly zijn de eerste 3 Harry Potter spellen voor mij ook altijd goed (zowel de PC, PS1 en PS2 spellen) en wellicht Spyro als je platformers kan waarderen. Iets minder serieus maar wel super leuk is Brutal Legend is ook een goede. De Darksiders serie is ook leuk, en iets meer gameplay georiënteerd ipv het RPG build & keuzes dan de meeste op mijn lijst. Spore is wellicht ook leuk, voelt het toch RPG'eriger dan de meeste simulatiespellen. Zeker in de vroege stages waar je 1 karakter speelt. Alice: Madness Returns was ook leuk. En mocht shooters mogelijk interessant zijn heeft Bioshock (vooral de 1e en 3e, 2e is ok maar niet op hetzelfde niveau) ook een enorm goed verhaal dat zeker RPG level waardig is.

Heel was anders wellicht, maar Binding of Isaac en little inferno zijn leuke tijdverdrijfspellen voor tussendoor. Relatief simpel, maar een leuke opzet verhaalwijs.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dekar schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:04:
Ik zit een beetje in een single player RPG stemming.
Welk platform en wat voor "View" wil je hebben ??
Ik zoek leuke single player avonturen games met RPG elementen. Iemand hier nog tips? Sta open voor interessante meer obscure titels, Indie titels, of andere speciale dingen.
De RPG game der RPG games is voor mij toch wel de Diablo reeks en dan natuurlijk op de PC gewoon 8)

En als je een Nintendo Console hebt dan zijn de meeste Zelda games wel een aanrader d:)b

Verder is er ook de Beyond Good & Evil reeks, maar ik kan me voorstellen dat iemand dat wat minder leuk vindt vanwege de graphics/sfeer die wat "cartoony" is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Je zou eens kunnen kijken naar een spel als Disco Elysium. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar er wel veel goeds over gelezen. En zo te zien is hij op elk platform beschikbaar. Op Steam is hij nu voor een tientje te krijgen. Hij lijkt mij wel heel anders dan de spellen die je tot nu toe hebt gespeeld, dus ik zou eerst eens naar reviews zoeken en filmpjes van de gameplay op Youtube als ik jou was.

Zelf ben ik gisteren juist begonnen aan Shadows of Doubt.die voor 15 euro op Steam te krijgen is en waarin je een detective in een procedural generated stad speelt die procedural generated zaken oplost. Grafisch is dit spel niet sterk, maar het concept is dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
nero355 schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:27:
[...]

Welk platform en wat voor "View" wil je hebben ??

[...]

De RPG game der RPG games is voor mij toch wel de Diablo reeks en dan natuurlijk op de PC gewoon 8)

En als je een Nintendo Console hebt dan zijn de meeste Zelda games wel een aanrader d:)b

Verder is er ook de Beyond Good & Evil reeks, maar ik kan me voorstellen dat iemand dat wat minder leuk vindt vanwege de graphics/sfeer die wat "cartoony" is :)
PC, view maakt me niet veel uit. Spel moet speelbaar zijn met controller.
Ik heb alle Zelda's uitgespeeld, behalve 1 en 2 op de NES.
Beyond Good & Evil ziet er goed uit. Gaat in de wishlist om te proberen!

Disco Elysium gooi ik er ook in, al is de hele setting misschien niet direct enthousiasmerend.
Cambionn schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:38:
Oh nu heb je mijn genre Dekar. Hoe oud mogen ze zijn? Recent natuurlijk DA: Veilguard en Hogwards Legancy. Elder Scrolls games zijn ook altijd top (is toch wel echt mijn franchise), of de Dragon Age serie. Witcher heeft mij nooit gelegen, maar ook een optie natuurlijk. Anders nog wat favorieten (die behalve Fable niet zo groot zijn): Gothic, Kingdoms of Amalur, Divinity II: Ego Draconis, Risen, Fable, Overlord. Vergeet er waarschijnlijk nog een hoop.

Minder die-hard RPG maar meer adventure in een goede wereld met leuk verhaal, dan is Yakuza wel echt een top franchise. Wat meer family-friendly zijn de eerste 3 Harry Potter spellen voor mij ook altijd goed (zowel de PC, PS1 en PS2 spellen) en wellicht Spyro als je platformers kan waarderen. Iets minder serieus maar wel super leuk is Brutal Legend is ook een goede. De Darksiders serie is ook leuk, en iets meer gameplay georiënteerd ipv het RPG build & keuzes dan de meeste op mijn lijst. Spore is wellicht ook leuk, voelt het toch RPG'eriger dan de meeste simulatiespellen. Zeker in de vroege stages waar je 1 karakter speelt. Alice: Madness Returns was ook leuk. En mocht shooters mogelijk interessant zijn heeft Bioshock (vooral de 1e en 3e, 2e is ok maar niet op hetzelfde niveau) ook een enorm goed verhaal dat zeker RPG level waardig is.
Leeftijd game maakt niet uit, maar het moet wel goed met de tijd meegegaan zijn. Dat is vaak toch wel 2015 en nieuwer. Yakuza lijkt mij heel erg hack ^& slash wat me niet trekt. Of heb ik dat mis?

DA, Hogwarts Legacy en Elder scrolls allemaal uitgespeeld. Oblivion is toch wel een favorietje. Daarom vond ik ook Kingdom Come deliverance geweldig. In alle opzichten beter :) Brutal legends volgens mij op de Wii gespeeld.

Darksiders 3 gaat in de wishlist, ziet er leuk uit
Alice: Madness Returns ook, 0,99 EUR is te doen :P

Thanks voor de tips. Andere game tips zijn meer dan welkom!

edit: Oeh zie net dat ik via Steam family sharing Darksiders Genesis kan spelen.
Overigens ook Dark Souls III. Misschien dat ik mij eens aan ga wagen. Al vond ik Demon's Souls en Dark Souls I niet helemaal mijn ding. Ik wil niet telkens 30+ minuten kwijt zijn elke keer als een boss mij doodt, om weer op hetzelfde punt te komen.

[ Voor 64% gewijzigd door Dekar op 24-12-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
RazorMaron schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:47:
Halverwege Halo: CE Anniversary en het spel speelt lekker weg. Je merkt wel dat het in een andere tijdsgeest is gemaakt dan Halo: Reach. Hopelijk kan ik hem de aankomende week uitspelen maar dat betwijfel ik.

Volgende op het lijstje is Lies of P! Zal eens een poging wagen om een soulslike te spelen
Heb gisternacht Halo: CE Anniversary uitgespeeld. Nu ik Reach op easy difficulty had gedaan, had ik besloten om CE Anniversary op normal difficulty te spelen. Dit ging me erg goed af totdat ik op 2/3 zat van de Two Betrayals missie om de derde generator te slopen. Constant doodgaan. Toen de missie maar op easy mode gezet en de speedrun ingezet. Vervolgens de laatste twee missies ook op easy mode gedaan in het kader van tijd en rond 01:15 gefinisht. Bittere pil als je de volgende dag om 07:30 op moet staan. Mijn setup in-game bestond uit de assault rifle voor de flood, jackals en grunts en de shotgun voor de mutants en zealots. Had wel het gevoel alsof ik soms Doom aan het spelen was. Gek genoeg vond ik dit hersenloos rondschieten wel vermakelijk.

Game had imo wel iets meer sfeer tijdens de levels dan Reach. Dit komt denk ik ook wel doordat het spel an sich donkerder is als het gaat om kleuren en plot. Zelf deed het verhaal van Reach mij wel meer.

Als het een beetje meezit kan ik deze week beginnen met Lies of P. Nu ik vanaf januari een half jaar in het buitenland verblijf zonder gaming equipment denk ik dat ik deze game over precies een jaar zal finishen. :+

Zal denk ik wel aan de emulators moeten gaan op mijn M1 in de meantime.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Dekar schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:58:
Leeftijd game maakt niet uit, maar het moet wel goed met de tijd meegegaan zijn. Dat is vaak toch wel 2015 en nieuwer. Yakuza lijkt mij heel erg hack ^& slash wat me niet trekt. Of heb ik dat mis?

DA, Hogwarts Legacy en Elder scrolls allemaal uitgespeeld. Oblivion is toch wel een favorietje. Daarom vond ik ook Kingdom Come deliverance geweldig. In alle opzichten beter :) Brutal legends volgens mij op de Wii gespeeld.

Darksiders 3 gaat in de wishlist, ziet er leuk uit
Alice: Madness Returns ook, 0,99 EUR is te doen :P

Thanks voor de tips. Andere game tips zijn meer dan welkom!
Yakuza is aardig beat 'm up kwa combat, maar het verhaal is echt goed en de side-quests hilarisch. En ook daar heb je wel eens andere dingen, zoals sneak missies. Oblivion (en TES algemeen) is overigens ook hack & slash ;) . Daarmee vergeleken zit er in Yakuza juist veel meer diepgang in de combat. Mocht je hem voor een leuk prijsje tegen komen, zou ik eens beginnen met Zero en kijken of je het wat vind. Vind Zero toch wel de een van de beste, en chronologisch de eerste.

Oblivion is hier ook een favoriet overigens. En idd, toen ik Kingdom Come voor het eerst probeerde op Gamescon ooit, kreeg ik ook meteen Oblivion gevoelens terug. Tof spel is dat, op naar deel 2!

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Yesss nog maar een maandje + paar dagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dekar schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:58:
PC, view maakt me niet veel uit. Spel moet speelbaar zijn met controller.
Disclamer :

Ik ben een echte PC Gamer die het liefst met Mouse+Keyboard games speelt en een gamepad alleen erbij pakt voor iets als Burnout : Paradise City bijvoorbeeld :)
Leeftijd game maakt niet uit, maar het moet wel goed met de tijd meegegaan zijn. Dat is vaak toch wel 2015 en nieuwer.
Ik vind eigenlijk alles sinds Unreal Tournament '99 en Counter-Strike 1.6 helemaal prima :)

En onder dat motto zou ik je dus zomaar iets als https://deusex.fandom.com/wiki/Deus_Ex_series aanraden ook al betekent dat dat je ineens een game die meer dan 20 jaar oud is zit te spelen :D

Wat ook erg tof was : Wikipedia: Legacy of Kain: Soul Reaver

Kortom : Zat oudere games die eigenlijk veel leuker waren dan al die nieuwe zooi :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekar
Ik ook, maar ik kan door ziekte geen muis meer vasthouden.

Het is Dark Souls 3 geworden via family sharing lijst van Steam. Ik twijfel of dat lang gaat duren voordat ik uninstall uit frustratie. Dan zien we wel weer verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:17
Ik zit een beetje in een single player RPG stemming. Als laatste games, Horizon Zero Dawn, Kingdom Come Deliverance en Ghost of Tsushima uitgespeeld.

RDR2 en BG3 ben ik vroegtijdig gestopt. Vond het iets te saai / frustrerend worden.

Elex 1 is wel een aanrader als je eurojank kan waarderen, maar is in het begin vrij moeilijk omdat je veel monsters moet ontwijken omdat de encounters niet levelled zijn, net zoals bij de Gothic games. Elex 2 is een stuk minder maar kan ook leuk zijn,1 is het best.

[ Voor 3% gewijzigd door RaXz op 27-12-2024 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dekar schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:31:
Ik ook, maar ik kan door ziekte geen muis meer vasthouden.
Dat is minder... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Och wat waren dit toch gouden tijden!

Heerlijk om dit weer te spelen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

G_Dragon schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:39:
Och wat waren dit toch gouden tijden!

Heerlijk om dit weer te spelen :)[Streamable: unnamed]
Je ziet inderdaad heel goed hoe ongelooflijk slecht het was gemaakt :P :+

Ik kan echt in elke game die je me maar voorschotelt driften totdat het mijn neus uit komt, maar in dat Need for Speed deel vond ik het echt EEN RAMP gewoon !!! |:(

Zelfs in simracing titels die er eigenlijk niet voor bedoeld zijn kan je lekkerder driften dan in dat stomme spel :') _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

nero355 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:13:
[...]

Je ziet inderdaad heel goed hoe ongelooflijk slecht het was gemaakt :P :+

Ik kan echt in elke game die je me maar voorschotelt driften totdat het mijn neus uit komt, maar in dat Need for Speed deel vond ik het echt EEN RAMP gewoon !!! |:(

Zelfs in simracing titels die er eigenlijk niet voor bedoeld zijn kan je lekkerder driften dan in dat stomme spel :') _O-
Ik vermaak me er echt prima mee! Slecht of niet, speelt gewoon heerlijk weg :p.. Voor mij persoonlijk waren Underground 1, 2, Most Wanted en Carbon de gouden tijd van Need For Speed :D

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 05-01-2025 17:48 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

G_Dragon schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:38:
Ik vermaak me er echt prima mee! Slecht of niet, speelt gewoon heerlijk weg :p
De rest van de game was wel leuk opzich, maar het driften was gewoon EPIC FAIL! :P
Voor mij persoonlijk waren Underground 1, 2, Most Wanted en Carbon de gouden tijd van Need For Speed :D
Need for Speed : World was opzich ook wel geinig en had zelfs net als GTA V Online later daadwerkelijk sneeuw in de wereld in een apart gedeelte :D

En als je wat ouder bent dan @G_Dragon dan heb je de oudere delen ook gespeeld vanaf de eerste versie die nog onder MS-DOS draaide ;) :+

En ergens in die oude tijden verscheen ook nog de concurrent Test Drive 4 die ook leuk was :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

nero355 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:32:
[...]

Need for Speed : World was opzich ook wel geinig en had zelfs net als GTA V Online later daadwerkelijk sneeuw in de wereld in een apart gedeelte :D

En als je wat ouder bent dan @G_Dragon dan heb je de oudere delen ook gespeeld vanaf de eerste versie die nog onder MS-DOS draaide ;) :+

En ergens in die oude tijden verscheen ook nog de concurrent Test Drive 4 die ook leuk was :Y
Ik vond Need For Speed World nooit echt leuk om heel eerlijk te zijn O-)..
de eerste Need For Speed die ik speelde was de allereerste uit 1994, kom zelf uit 1991 en toen ik oud genoeg was dat mijn eerste racespel na redcat & A2 racer :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:43
Weer helemaal verslaafd aan mijn favoriete game: devil may cry 5.
Al fan vanaf deeltje 1 fan en mijn favoriete gameserie tot dusver.

Ongeëvenaarde hack n slash gameplay met oneindig mogelijke combo's, graphics waar ze vandaag de dag nog u tegen zeggen, geweldige bossfights en een verslavingsfactor van 110%. Must play!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

G_Dragon schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:29:
Ik vond Need For Speed World nooit echt leuk om heel eerlijk te zijn O-)..
Blijkbaar dachten er heel veel mensen zo over, want uiteindelijk is de boel Offline gegaan :+
de eerste Need For Speed die ik speelde was de allereerste uit 1994, kom zelf uit 1991
NICE!!! d:)b
en toen ik oud genoeg was dat mijn eerste racespel na redcat & A2 racer :D .
LOL! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

nero355 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Blijkbaar dachten er heel veel mensen zo over, want uiteindelijk is de boel Offline gegaan :+

[...]

NICE!!! d:)b

[...]

LOL! :D
Ben inmiddels bij race 92 van de 111 op Hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

G_Dragon schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:32:
Ben inmiddels bij race 92 van de 111 op Hard.
:o Zaten er zoveel races in die game :?

Kan me dat niet echt herinneren... :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

nero355 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:34:
[...]

:o Zaten er zoveel races in die game :?

Kan me dat niet echt herinneren... :$
Ja het was een pittig spel die wel even duurde :)
Kwam er als kind best lastig doorheen, vooral als je op een gegeven moment in de top 5 terecht kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dat was Need For Speed Underground op hard,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kX7OQR-OA6t0yum3bapve4l2ExQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxqtLpZY16mtweBkkiJe89gW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Its good to be back, oh wat ben ik blij dat ik deze spellen weer een keer geïnstalleerd heb en wat blijft het jammer dat ze niet gewoon in deze staat en grafische kwaliteit te spelen zijn op de huidige Xbox Series X|S en Playstation 5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxSlp6lGGrKBGgEKij7ZuxYa1hM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/viFfneHwcPuewYPJoFXLyxcK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAtjKYfHu_ZyvOZndMEQx62I3MM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BurPr0SiGEne4DDBWNyvEYDu.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUM5T9Ytx8O44EDVQ65F6xXqgKk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ggzt2UQmCf0DepT21ixot14W.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGDIX3rHwomtVWt050JXnWzN8B0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IVXx8K9FdkI4gUxfWzMAc1w1.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:59

PinusRigida

I put the p in pool.

Hier op SteamDeck begonnen aan Mineral Defense, voorlopig nog geen beoordeling op ProtonDB maar het is speelbaar op SD.

Best wel een muis aansluiten.

Heb wel al wat ergernissen aan het spel maar het is nog nieuw, zal hopelijk nog wel verbeteren.

Het slechte:

- Stabiliteit, maar dat kan ook aan SD (Linux) liggen: zo'n 1x per speelsessie van pakweg een uur, loopt het vast en moet ik force-shut-down doen (de game, niet de deck), meestal loopt het vast bij bepaalde specifieke handelingen: een gedropt schatkistje openen terwijl er nog units op het veld zijn, of het activeren van een ability zoals overcharge. Tip hier is om in settings V-sync uit te zetten, dan loopt het merkelijk minder vaak vast.
- Meer maps zijn nodig, voorlopig maar 1 map en ik ben ze al beu
- RNG maar dit kan ook een pluspunt zijn, typisch RNG; soms heb je de ene mazzel na de andere, en de volgende speelsessie geeft ie je niks en ga je dood omdat je bvb. niet 1 handig wapen hebt unlocked buiten de 2 beginwapens die compleet nutteloos zijn bij latere waves waarvoor je speciale wapens nodig hebt.

Het goeie:

- TowerDefense op PC
- simpel en no strings attached (nu nog) geen cashgrab, geen in game transactions, geen lootboxes met "valse" RNG die je niks interessants geeft en de goeie items verbergt achter een paywall.
- RNG (heb de indruk dat de RNG ook échte RNG is, heb al even vaak speelsessies gehad met veel goeie drops als speelsessies met veel pech)
- wapens zijn leuk, hebben leuke effecten en de "death-geluidjes" van de units klinken leuk.
- "Roguelike"
- Research-systeem waardoor elke volgende speelsessie weer interessanter wordt omdat je sterker bent, nieuwe wapens hebt geresearched, andere abilities of support hebt.
- autosave: als de game vastloopt -want dat doet ie soms nog wel- dan ben je niet alles kwijt en moet je niet helemaal opnieuw beginnen, in het slechtste geval ben je je laatste handelingen van je huidige speelsessie kwijt, een minuutje ofzo.

Wie eens een TowerDefense game op PC wil spelen i.p.v. de cashgrabs op mobiel: met een sale is het geen weggegooid geld, het is vermakelijk, maar er is wel nog wat werk aan.

...en op PC speelt het misschien ietsjes stabieler dan op SteamDeck, moet het nog eens testen op PC maar voorlopig game ik nog enkel op SD.

[ Voor 37% gewijzigd door PinusRigida op 15-01-2025 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

G_Dragon schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:49:
Its good to be back, oh wat ben ik blij dat ik deze spellen weer een keer geïnstalleerd heb en wat blijft het jammer dat ze niet gewoon in deze staat en grafische kwaliteit te spelen zijn op de huidige Xbox Series X|S en Playstation 5.

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Iedereen zal waarschijnlijk over de graphics zeiken, maar ik vind het veel erger dat je niet je eigen nickname op het kenteken kan krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

nero355 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:48:
[...]

Iedereen zal waarschijnlijk over de graphics zeiken, maar ik vind het veel erger dat je niet je eigen nickname op het kenteken kan krijgen :+
Eerlijk gezegd vind ik niet dat mensen wat te klagen hebben, want als je het mij vraagt ziet het er nog gewoon echt heel goed uit! Snap ook nog steeds op de dag van vandaag niet waarom er nooit iets mee is gedaan door Xbox of Playstation, even een widescreen patch + controller ondersteuning en mensen kopen het wel. Heeft geen grafische upgrade nodig, maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@G_Dragon Dat ben ik dan ook helemaal met je eens d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:47

R.G

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Welke game is dit en waarop speel je het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

R.G schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:47:
[...]

Welke game is dit en waarop speel je het?
Need For Speed Underground 2 op mijn HTPC die als server draait, heb er even een videokaart ingezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:26
Vandaag is de nieuwe Tokyo Xtreme Racer uitgekomen in early access op Steam.

Het is hier nooit heel bekend geweest volgens mij, maar ik vind het echt top games.

Het speelt zich af op de snelwegen van Tokyo en het is een mix van racen en JRPG.

Heb het nu twee uurtjes gespeeld, en ik ben positief verrast. Ookal is het early access, voelt het een stuk meer ‘af’ dan sommige release titels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQU1aoAWwgRtLGdzzeil44eRnoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooVsIqPTMb0aqKpxuWkSBC3L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIsSu58MvSXRZYSs51xKgtb-Gvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIZhdlBXbgDiR3wVCg5ct1da.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door 3L3ktr1k op 23-01-2025 15:48 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessistan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-02 08:31
Spam

[ Voor 97% gewijzigd door Mog op 05-02-2025 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik heb mezelf verwend met een Xbox 360 Slim, die allerlei snufjes heeft ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

3L3ktr1k schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:40:

Het is hier nooit heel bekend geweest volgens mij, maar ik vind het echt top games.

Het speelt zich af op de snelwegen van Tokyo en het is een mix van racen en JRPG.
JRPG is blijkbaar echt een ding : https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=JRPG&ia=web

Had er nog nooit van gehoord :)
Heb het nu twee uurtjes gespeeld, en ik ben positief verrast. Ookal is het early access, voelt het een stuk meer ‘af’ dan sommige release titels.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt een beetje op de Need For Speed titels die @G_Dragon onlangs noemde :? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
nero355 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:20:
JRPG is blijkbaar echt een ding : https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=JRPG&ia=web

Had er nog nooit van gehoord :)

Lijkt een beetje op de Need For Speed titels die @G_Dragon onlangs noemde :? :)
Yep, JRPG's zijn een behoorlijk ding, denk aan Final Fantasy of Shin Megami Tensei/ Persona (ook een minder bekende serie hier die veel meer aandacht verdient IMHO) games.

Het heeft ook zeker wel wat weg van de oude NFS titels. De beste vergelijking die ik denk ik kan maken is met de highway battles in Underground 2, maar dan op de snelwegen van Tokyo. Tokyo Xtreme Racer 3 (of Shutokō Battle 首都高バトル, Shutokōbatoru, lit. "Metropolitan Expressway Battle" -Wikipedia) had ook de snelwegen van Osaka en Nagoya.

Wat deze game voor mij zo fijn maakt is de simpelheid. Doel is duidelijk, het is uitdagend (zeker de latere boss battles) maar ook 'gewoon' leuk om te spelen of rond te rijden in Japan. Verder geen bullshit met lootboxes, micro-transacties, online-only of weet ik veel wat voor moderne ellende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

3L3ktr1k schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:12:
Wat deze game voor mij zo fijn maakt is de simpelheid.

Doel is duidelijk, het is uitdagend (zeker de latere boss battles) maar ook 'gewoon' leuk om te spelen of rond te rijden in Japan.
:)
Verder geen bullshit met lootboxes, micro-transacties, online-only of weet ik veel wat voor moderne ellende.
Dat is inderdaad wel fijn in deze gekke wereld waarin ze zelfs games hebben weten te verpesten :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 04:39
3L3ktr1k schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze had ik helemaal uitgespeeld op de Dreamcast. Gewoon racen en nieuwe auto's kopen/winnen. Goed spel om gewoon in een flow te komen, zonder gezeur van online of patches. Ben benieuwd of deze versie nog steeds zo chill is.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Xyphoid schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Deze had ik helemaal uitgespeeld op de Dreamcast. Gewoon racen en nieuwe auto's kopen/winnen. Goed spel om gewoon in een flow te komen, zonder gezeur van online of patches. Ben benieuwd of deze versie nog steeds zo chill is.
Die flow zoals jij zegt vind ik zelf ook erg lekker, maar snap ook wel dat sommigen het eentonig vinden.

Naar mijn mening is deze versie heel chill; geen emulators nodig, geen online mode op het moment, en zou er dacht ik ook niet inkomen volgens Genki, wel twee patches sinds release volgens mij, maar dat zijn geen enorme wijzigingen en het is nog een early-access titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
ik noem het gewoon shrinkflatie, games van tegenwoordig heeft het gewoon niet meer. ik focus op oudere games en indie games,

kwaliteitsverschil zit vooral in dat indie developers echt passie hebben voor games maken, terwijl iemand die bijv bij Ubisoft/EA werkt gewoon van maandloon naar maandloon werkt, dat is erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cube_rt
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-04 12:10
We gaan niet link dumpen zonder context.

[ Voor 81% gewijzigd door Mog op 13-04-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cube_rt
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-04 12:10
Hier is al een topic over: European Citizens' Initiative: Stop Destroying Videogames

[ Voor 91% gewijzigd door Mog op 13-04-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Laatst online: 14:47
Zijn er mensen die Motor Town: Behind the Wheel spelen? Lijkt me wel toch..?
Vd week heb ik er zelfs een G29 set voor aangeschaft omdat ik toch nooit helemaal lekker tevreden was over de besturing (tijdens rijden) met M+KB/een controller. Nu is het nóg leuker moet ik zeggen!

Kan er helaas (nog) geen topic van vinden, wat ik erg jammer vind want de afgelopen weken vermaak ik mij er sierlijk mee!

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:42

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

https://www.timeextension...f-video-game-preservation

Erg jammer dit. Ik hoop dat ze het kunnen overleven. Ik ben iig net lid geworden.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste