Acties:
  • +1Henk 'm!

• thomason12
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-12-2021
Kodar schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:01:
Weet iemand ook of er toevallig ook een golf spel uit komt voor de PS5 die je met move controllers kunt spelen? Ik weet nog dat ik ooit op de PS3 een golf game speelde (met move controllers), alleen dat leek nooit een groot succes te worden met die dingen.
Ik ken maar één golfspel dat PGA TOUR 2K21 is, maar ik heb het nooit gespeeld. Mijn broer speelt dit spel. Ik zal met hem overleggen en u laten weten of hij hierover informatie heeft.

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-06 09:15
[b]NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:24:

Elke keer als ik enthousiast wordt over een game en het zelf ga spelen, haak ik na een uurtje of twee alweer af.

Ik merk dat ik wordt overweldigt door keuzes, 'vroeger' was dat minder bij games.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een nieuwe game, welke bij mij past.
Min of meer hetzelfde issue hier.

Ik ben echt een casual gamer. 37 jaar, full-time sales job, 2 kids van 1 en 2 jaar. Ik game echt om ff lekker te ontspannen en op te gaan in een goed verhaal.

De games die mij het meeste voldoening gaven zijn

God of War
Horizon Zero Dawn
Spiderman 1&2,
The Last of Us 1&2
Uncharted 1/4
Batman Arkham-serie
Assassins Creed serie
Watch Dogs Legion
Cyberpunk 2077

Ik heb nu een PS5 staan, maar echt niks meer te gamen wat ik leuk vind.
Dus zitten zoeken en zoeken naar wat ik nog niet gespeeld heb:

* Dishonored 1 & 2. Niks voor mij, heb een pesthekel aan stealth games

* Deus Ex Mankind Divided - zie bovenstaan, teveel stealth

* Hitman 1/3 - Is alleen maar stealth

* Prey, nu mee bezig. scifi gam, ook niet helemaal mijn ding al heb ik hem wel net uitgespeeld

* Demon Souls - Mwa. Ziet er echt tof uit, maar ben bang dat dit te hardcore voor mij is. Telt eigenlijk voor alles van From Software (Bloodborne, Sekiro etc).

* A Plague's Tale - serieuze optie om te gaan halen.

* Mass Effect Legendary - recentelijk Andromeda gespeeld, echt een tof spel.

* Immortals Phenix Rising - Ziet er wat kinderlijk uit.

* The Witcher 3 Wildhunt - Ik vond het echt zoooo een trage game

* Red Dead Redemption II - idem dito aan TW3.

Zoals jullie zien, ben ik nogal een zeikerdje. O-)

Het moet niet te moeilijk zijn, geen stealth, wel goede story. Action games, shooters, lichte RPG's zijn allemaal prima. Jaar van verschijning idealiter vanaf 2017. Z

Maar goed, hebben jullie wellicht nog suggesties voor games die ik over het hoofd heb gezien?

• ArnoldSmiley
Broodro0ster schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:52:
De remake van Maffia en Star Wars Jedi Fallen Order heb ik overlaatst gespeeld. Ik vond die lekker wegspelen ondanks ze vrij linear zijn.
In hoeverre lijkt Fallen Order op Battlefront II? Heb hem uitgespeeld, maar die viel me echt tegen. Kinderlijk eenvoudige gameplay, verhaal van likmijnvestje

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:52
ArnoldSmiley schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:19:
[...]

In hoeverre lijkt Fallen Order op Battlefront II? Heb hem uitgespeeld, maar die viel me echt tegen. Kinderlijk eenvoudige gameplay, verhaal van likmijnvestje
Battlefront 2 heb ik nooit gespeeld, dus zou het niet durven zeggen.
Ik vond de single player van Fallen Order goed in elkaar zitten. Ik kreeg er een Uncharted gevoel van, maar dan in het Star Wars universum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-06 22:48
Fallen order en battlefront II kan je niet met elkaar vergelijken. De ene is een shooter, terwijl de andere een rpg is. De ene speel je in 3rd person, de andere in 1st person.

Naar mijn gevoel ben je een hele kieskeurige gamer, ik kan je helaas niet verder helpen. Ik vond bvb fallen order en the witcher één van de beste games die ik ooit heb gespeeld... Zeker als je dat vergelijkt met de ééntonigheid van AC, die je dan wel goed vindt. 8)7 Als je TW3 al niks vindt, is skyrim zeker niets voor jou.

Fallout misschien? Tomb raider? Voor de rest denk ik dat het daar wel ophoudt en je sneller teleurgesteld gaat zijn dan dat je er een leuke game bijkrijgt met jouw eisen.

• ArnoldSmiley
Flipking94 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:41:
Fallen order en battlefront II kan je niet met elkaar vergelijken. De ene is een shooter, terwijl de andere een rpg is. De ene speel je in 3rd person, de andere in 1st person.

Naar mijn gevoel ben je een hele kieskeurige gamer, ik kan je helaas niet verder helpen. Ik vond bvb fallen order en the witcher één van de beste games die ik ooit heb gespeeld... Zeker als je dat vergelijkt met de ééntonigheid van AC, die je dan wel goed vindt. 8)7 Als je TW3 al niks vindt, is skyrim zeker niets voor jou.

Fallout misschien? Tomb raider? Voor de rest denk ik dat het daar wel ophoudt en je sneller teleurgesteld gaat zijn dan dat je er een leuke game bijkrijgt met jouw eisen.
Inderdaad, zeer kieskeuring. Het is niet dat ik niet opensta voor nieuwe games hoor, probeer graag iets buiten mijn comfortzone.

Tomb Raider alle delen gespeeld, toffe games :D Fall Out daarentegen vond ik weer helemaal niets.

Maar die Fallen Order..... dat klinkt als een serieuze optie. Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ArnoldSmiley schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:15:
Dus zitten zoeken en zoeken naar wat ik nog niet gespeeld heb

Het moet niet te moeilijk zijn, geen stealth, wel goede story. Action games, shooters, lichte RPG's zijn allemaal prima. Jaar van verschijning idealiter vanaf 2017.

Maar goed, hebben jullie wellicht nog suggesties voor games die ik over het hoofd heb gezien?
Zomaar wat ideeën :

MechWarrior 5 : https://mwomercs.com/news...team-gog-dlc-release-date
Geen idee of er een PS5 versie van is/komt maar het is iets waar je over na kan gaan denken! :)

Allerlei Race games zoals :
- Burnout : Paradise City inclusief alle DLC's is nog steeds misschien wel de leukste Arcade Racer 8)
- The Crew 1 & 2 waarbij de laatste heeeel erg uitgebreid is t.o.v. het eerste deel en je ook kan stuntvliegen en zo! :o
- Steep 1 & 2 OK, geen auto's maar wel een hoop lol in de lucht en in de sneeuw! :+
- Misschien één van de laatste Need for Speed delen :?

Verder zijn er nog allerlei leuke RTS games, maar die kunnen best wel moeilijk zijn en ik heb geen idee welke van die titels ook op de Consoles zijn verschenen :$ :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
[...]

Titanfall 2! O+ Toch wel een van de betere single player FPS ervaringen die ik heb gehad. Snel, dynamisch, geweldig level design (vooral later in het spel) en een leuk verhaal. Enorm spectaculair ook. Je moet even door het eerste uur heen, maar de pay off is groot. :)

[Voor 34% gewijzigd door Negakinu op 26-04-2021 16:44]

RTX build 2021: https://pcpartpicker.com/b/r7gJ7P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Heren, dank u!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-06 21:40
[...]

Days gone! Net aan begonnen, nooit op de ps4 gespeeld. Maar wat een fijn spel is dat.
Beetje setting als Last of Us, maar dan een open wereld.

En Bloodborne toch eens proberen? Misschien wel mijn meest gespeelde spel op de ps4. En ik dacht ook dat ik niet van die spellen was.

Beiden gratis te spele. Trouwens als je ps+ hebt.

• ArnoldSmiley
Days Gone is een goeie tip 👊👊. Heb ik over het hoofd gezien.

Bloodborne...mwa. Beetje huiverig voor de moeilijkheidsgraad. From Software-titels staan bij mij bekend als vrij hardcore.

Tig keer het loodje leggen en hele stukken opnieuw doen? Mwa...Als ik eens in een bossfight het 5 a 10x afleg, OK. Maar in FS-games is het alleen maar doodgaan en opnieuw beginnen heb ik het idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipking94
Als je dan dat soort genre liever speelt, misschien ook eens kijken naar fear (1/2/3). Weet wel niet of deze op PS4 te spelen is :).

• ArnoldSmiley

Aan Fallen Order begonnen, leuke game!

Ik zit overigens te twijfelen of ik Dishonored 2 niet een kans wil geven.

Is dat nou echt ''stealth only'' of heeft die game ook een leuke gameplay voor wat minder voorzichtige en geduldige gamers? Her en der lees ik zaken over je Chaos level. Als ik Dishonored 2 speel, dan kan ik jje op een briefje geven dat mijn chaos level binnen no time sky high is.

• ArnoldSmiley

Heb mijn kieskeurigheid laten varen, en Demon's Souls gehaald O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:00

Audione0

Strijdt der titanen

[...]

Min of meer hetzelfde issue hier.

Ik ben echt een casual gamer. 37 jaar, full-time sales job, 2 kids van 1 en 2 jaar. Ik game echt om ff lekker te ontspannen en op te gaan in een goed verhaal.

De games die mij het meeste voldoening gaven zijn

God of War
Horizon Zero Dawn
Spiderman 1&2,
The Last of Us 1&2
Uncharted 1/4
Batman Arkham-serie
Assassins Creed serie
Watch Dogs Legion
Cyberpunk 2077

Dus zitten zoeken en zoeken naar wat ik nog niet gespeeld heb:

* Dishonored 1 & 2. Niks voor mij, heb een pesthekel aan stealth games

* Deus Ex Mankind Divided - zie bovenstaan, teveel stealth

* Hitman 1/3 - Is alleen maar stealth

* Prey, nu mee bezig. scifi gam, ook niet helemaal mijn ding al heb ik hem wel net uitgespeeld

* Demon Souls - Mwa. Ziet er echt tof uit, maar ben bang dat dit te hardcore voor mij is. Telt eigenlijk voor alles van From Software (Bloodborne, Sekiro etc).

* A Plague's Tale - serieuze optie om te gaan halen.

* Mass Effect Legendary - recentelijk Andromeda gespeeld, echt een tof spel.

* Immortals Phenix Rising - Ziet er wat kinderlijk uit.

* The Witcher 3 Wildhunt - Ik vond het echt zoooo een trage game

* Red Dead Redemption II - idem dito aan TW3.

Zoals jullie zien, ben ik nogal een zeikerdje. O-)

Het moet niet te moeilijk zijn, geen stealth, wel goede story. Action games, shooters, lichte RPG's zijn allemaal prima. Jaar van verschijning idealiter vanaf 2017. Z

Alien Isolation wellicht iets?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-06 21:40
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:33:
[...]

Heb mijn kieskeurigheid laten varen, en Demon's Souls gehaald O-)
Veel plezier ermee! Dit wordt, na Days gone, mijn volgende game.
Lukt het een beetje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Audione0 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:31:
[...]

Alien Isolation wellicht iets?
Ondertussen toch Demons Souls gekocht. Toch bedankt!

[Voor 15% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-05-2021 21:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArnoldSmiley
sander_dr schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:41:
[...]

Veel plezier ermee! Dit wordt, na Days gone, mijn volgende game.
Lukt het een beetje?
Mwa. Is echt wel heavy man. Vooral als je ver in een level zit en weer van voor af aan kan beginnen. Pas keertje of 50 gebeurd denk ik.

Maar het is wel echt een hele toffe ervaring. Dit heeft niets meer met story driven games te maken. Geen gewauwel met NPC, geen maps, geen aanwijzigingen. Medogeloze combat, bizarre levels....

Wel ff tanden bijten soms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-06 10:47
Heb na 12 uur play time disc 1 van Lost Odyssey erop zitten. Nog 3 discs te gaan...

Best wel een leuke game! Zodra die klaar is ga ik denk ik beginnen met DoA 4 of Naruto: Rise of The Ninja.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Kan niet meteen een algemeen FPS (first person shooter) topic vinden, dus mijn bedenkingen dan maar hier.

Zit al een aantal jaar een beetje gefrustreerd de FPS markt te volgen. Ik vind niet meteen meer een game die mij het simpele plezier van vroeger terug brengt.

Ben ik veranderd? Of net niet veranderd, en vind ik weinig leuks aan de huidige evoluties in de shooter games? Misschien heeft het met leeftijd te maken?

Ik vind niet echt meer 'mijn' ding. Ligt het aan mij? Of is de 'klassieke' FPS game volledig opgedroogd? Er zijn 2 grote franchises, wat 13 in een dozijn hero shooters en dat is het?

Het lijkt wel alsof er steeds 'iets nieuws' moet gevonden of toegevoegd worden in FPS games, waar dat naar mijn mening niet nodig is/was.

Even uit het hoofd de games waar ik met plezier aan terug denk, eindeloos gespeeld.
  • Quake III en UT 2.
  • Battelfield 2.
  • Joint Operations
  • Black Hawk Down
  • ET RTCW
  • Zelfs die ene cartoony battlefield game, battlefield heroes?
  • Battlefield 1943 op console
  • TF2
Je ziet het patroon vermoedelijk wel al. Voor arena shooters heb ik de hoop opgegeven. Niet alleen omdat ze nauwelijks nog bestaan, maar vooral omdat ik er nu waarschijnlijk te traag voor ben. Maar een game als JO of Battlefield 2 had een mooi tempo (niet te snel) dat ik nu nog wel zou kunnen volgen.

Ik speel nu voornamelijk Battlefront 2 (komt bij EA play). Is nog wel vermakelijk en vrij arcade. Heb even battlefield 1 en 5 geprobeerd maar kon er niet inkomen.

Een aantal jaar geleden leek het wel de perfecte storm waar elke shooter een battle royale werd (fortnite, PUBG, ...) of een hero shooter, of een game as service (destiny 2, ...) Allemaal dingen die me NIET aanspreken.

Dat builden in fortnite vind ik niets aan. Battle Royale vind ik niets aan (minuten lang zonder actie rondsluipen en rondlopen om dan kansloos omgelegd te worden en weer een nieuwe game te moeten joinen). Games as service heb ik geen tijd voor. Grinden en grinden om levels te halen, mij niet gezien. Ik heb al een job, hoef niet nog een verplichting erbij 's avonds of in het weekend. En hero shooters vind ik nogal kinderachtig.

Wat zoek ik? Een 'straightforward' shooter. Geen of weinig skill-trees, een paar eenvoudige klasses, geen RPG elementen, geen boosters, modifiers, lootboxes, weet ik veel.

Gewoon zoals ET RTCW. Een aantal symmetrische klasses. En een simpel maar actief potje gamen. Zoals je een sportsgame zou spelen. Dedicated servers, ... Een beetje zoals ik nu rocket league speel. Opstarten, spelen, en afsluiten.

Game developers moeten eens beseffen dat niet iedereen ofwel alleen maar tijd heeft om HUN game te spelen, of een tiener of student is met EINDELOOS veel tijd.

Sorry voor het onsamenhangend verhaal. Als iemand me een relatief moderne game kan aanbevelen (die gewoon goed draait op standaard hardware), en een beetje wegspeelt zoals battlefield 1943 of ET RTCW, dat door genoeg spelers bevolkt wordt, en niet hardcore (geen ARMA III bvb), dan graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Amos_x schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:55:
Zit al een aantal jaar een beetje gefrustreerd de FPS markt te volgen. Ik vind niet meteen meer een game die mij het simpele plezier van vroeger terug brengt.

Ben ik veranderd? Of net niet veranderd, en vind ik weinig leuks aan de huidige evoluties in de shooter games? Misschien heeft het met leeftijd te maken?

Ik vind niet echt meer 'mijn' ding. Ligt het aan mij? Of is de 'klassieke' FPS game volledig opgedroogd? Er zijn 2 grote franchises, wat 13 in een dozijn hero shooters en dat is het?

Het lijkt wel alsof er steeds 'iets nieuws' moet gevonden of toegevoegd worden in FPS games, waar dat naar mijn mening niet nodig is/was.
I feel your pain brother! ;(

Ik vind al die nieuwe games zo zwaar overdreven en verpest dat ik totaal geen zin meer heb om wat nieuws te proberen of ook maar te denken aan een PC upgrade voor één van die games! -O-

Wat je zou kunnen proberen :

- De laatste versie van Unreal Tournament Als het goed is nog steeds gewoon GRATIS :? waarvoor je helaas de Epic Games Launcher nodig hebt.
Er zijn hier en daar wat berichten dat het eigenlijk best wel een ranzig stuk spyware is! :X :/
- Als je van grote robots en lasers/canons/missile launchers houdt of vroeger de Battletech tekenfilm keek dan is MechWarrior Online F2P wel... of MechWarrior 5 Single Player met Co-op feature game misschien wel wat voor jou : https://mwomercs.com :*)
- Of gewoon via Steam lekker CS:GO opstarten voor wat ouderwets geknal in een nieuw jasje! :D

Succes met de zoektocht! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-06 23:15
* Krimglas leest tekst
ctrl-f doom
0 resultaten
Daar is je antwoord ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06 15:53

EMP

Krulloos!

Ik kan wat hulp/ervaring/tips gebruiken op game-gebied. In het kort: ik ben nu Skyrim SE aan het spelen maar begin het al een beetje zat te worden. Ik ben op zoek naar een game voor daarna.

[Lang verhaal dat skipbaar is]

Ik heb heel erg veel Morrowind gespeeld. Ik vind dat echt een geweldige game. Open wereld met veel vrijheid, fantasy, veel quests en verschillende questlines (die je kunt volgen en afmaken). Ik heb het ergens in de jaren nadat het uit kwam en tijdje gespeeld, en van 2017 t/m 2019 weer een veel (maar dan op 4K textures etc :)). Ik heb verschillende builds van nul tot 'god' gespeeld, archer/thief, battlemage, heavy armor fighter etc. Verdeeld over die characters de quests van alle huizen gedaan, alle guilds, Bloodmoon en Tribunal DLC en een heleboel losse quests. Ik vond het echt geweldig leuk om te ontdekkenen en doen, maar op gegevens moment heb je het meeste wel gezien, en ga je door met een ander spel.

Oblivion heb ik bij uitkomst en een paar jaar geleden nog wel eens gedaan, maar de mee-levellende wereld en het gedoe rond de gates spreekt mij veel minder aan. Een paar leuke losse quests mee beleefd, maar daar heb ik het bij gelaten. Na mijn tweede Morrowind periode heb ik, op basis van hele goede reviews Mass Effect 2 gekocht. Dit viel zwaar tegen. Het is geen open wereld, niet eens een shooter, maar meer een film waar je af en toe verplicht wat moet klikken om de rest van de film te mogen zien. Vast enorm goed, maar geen game voor mij. GTA 5 nog even geprobeerd, maar daar kon ik de lol niet van inzien. Ik ben denk ik ook wel fan van het Fantasy genre.

Een half jaar geleden Skyrim SE gekocht (dus incl Dawnguard, Hearthfire, and Dragonborn DLC) en een heavy armored stealth archer fighter mage orc 8)7 gespeeld. Toen ik daarmee de DLC quests, de Legion plotlijn en de hoofdquest had gespeeld een nieuw character gestart (pure mage), maar ben echt een beetje teleurgesteld in hoe weinig variatie dat op het eerste character is. De Stormcloak plotlijn is vrij letterlijk een kopie van de Legion plotlijn, met soms de naam van een stad of persoon veranderd. De thief guild en dark brotherhood questlijnen zijn leuk, maar als ik die uit heb dan ben ik helaas al 'klaar' met Skyrim.

Wat ik met name jammer vind is dat de differentiatie (die Morrowind had) tussen bijvoorbeeld een een mage, figher of thief hier ver te zoeken is. Met 1 character kun je (bijna?) alle questlines spelen. Ik hield mijn eerste character nog kunstmatig weg van de thief- en mage guild, maar voor een quest in Dawnguard moest ik een stukje in de mageguild gaan om weer ergens bij te komen, en zodra je per ongeluk een 'Unusual Gem' vindt zijn je eerste stappen in de Thief Guild ook al gezet. Het voelt alsof de makers enorm hun best gedaan hebben om te zorgen dat je alles met 1 character afkunt, en specialisaties totaal niet nodig zijn. Ook kon je in Morrowind ALTIJD met skills dingen anders oplossen. Zelfs de deur van Vivec kon je met voldoende lockpick skill openen, tegen Skyrim waar je het plotje zoals de developers het bedacht hebt moet volgen. Ook het leren van heel veel Acrobatics (springen) in Morrowind maakt dat je op een andere manier ergens kan komen, waardoor je de wereld weer anders beleeft. Skyrim heeft dat verschil niet.

[Einde lang verhaal, vanaf hier weer lezen aub :P]

Ik heb veel reviews gelezen, en gebaseerd daarop kom ik op deze shortlist.

De shortlist games welke mijn interesse hebben zijn:
- The Witcher 3 (is nu ook in de aanbieding op GoG oOo)
- Fallout 3 of New Vegas
- Far Cry 5
- Cyberpunk 2077
- Horizon Zero Dawn
- Zelda Breath of the Wild

Kleine limiet is dat ik momenteel een GTX 680 heb op een 1080p scherm, en geen Switch. Alles is te koop, maar videokaarten wil je nu niet betalen, dus een wat oudere game heeft een streepje voor, al is iets als GeForce Now natuurlijk ook mogelijk.

Heeft iemand tips wat een leuke Morrowind opvolger voor mij zou kunnen zijn? Dat kan, maar hoeft zeker niet een game uit mijn shortlist te zijn. Waar ik blij van wordt:
- Single Player Role Playing game
- First person (of eventueel third, als maar geen groep groep moet besturen)
- Open wereld met veel 'echte' vrijheid
- Fantasy/SciFi setting
- Geen lijnavontuur (MassEffect 2 was niets voor mij).

Wat crafting e.d. is prima, maar dan het liefst met een wikipedia pagina er naast. Het exploration deel vind ik leuker dan eindeloos gepruts met inventory.

Games die ik recent geprobeerd heb maar mij niet aanspreken zijn GTA V, Mass Effect 2 en Dragon Age: Origins. GTA vanwege het gebrek aan fantasy (en bijbehorende opbouw van character/skills etc), Mass Effect vanwege dat het 1 lijnavontuur is en geen open wereld, en Dragon Age: Origins, ik weet het niet precies, misschien het gebrek aan first person?

Alvast bedankt, al is het alleen al voor het lezen van mijn lap tekst :Y)

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

EMP schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:01:
[Lang verhaal dat skipbaar is]

Ik heb heel erg veel Morrowind gespeeld. Ik vind dat echt een geweldige game. Open wereld met veel vrijheid, fantasy, veel quests en verschillende questlines (die je kunt volgen en afmaken).

[/Einde lang verhaal, vanaf hier weer lezen aub :P]
Ik vond het eigenlijk wel een interessant stukje om te lezen en heel erg herkenbaar :)

En voor zover ik dat voor jou goed kan bepalen heb je eigenlijk maar twee juiste keuzes uit je shortlist :
Ik heb veel reviews gelezen, en gebaseerd daarop kom ik op deze shortlist.

De shortlist games welke mijn interesse hebben zijn:
- The Witcher 3 (is nu ook in de aanbieding op GoG oOo)
- Zelda Breath of the Wild
De rest zou ik gewoon lekker negeren! :)

Nou moet ik wel zeggen dat sommige Zelda games ook wel teleurstellend kunnen zijn, maar over het algemeen zijn ze vaak echt heel erg leuk, ondanks de irritante "Nintendo beperking" :-( :D
Alles is te koop, maar videokaarten wil je nu niet betalen
Hou vast aan dat principe! d:)b _O_
GTA vanwege het gebrek aan fantasy (en bijbehorende opbouw van character/skills etc)
Dat je daar überhaupt aan ben begonnen... 8)7

Totaaaaal de verkeerde game voor iemand met jouw wensen! :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 20:08

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als het niet lang hoeft te zijn, denk aan 60 uur als completist: Immortals Fenyx Rising. Ook open wereld griekse wereld met oudheid fantasy (mythologie), beetje rpg al moet je het meer als zelda zien: je ontwikkelt op termijn alles wel vrij. Geen echte crafting in game maar tikt toch wel de meeste boxes.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
EMP schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:01:

Alvast bedankt, al is het alleen al voor het lezen van mijn lap tekst :Y)
Het eerste dat me te binnen schiet is Gothic 2 en de Night of the Raven expansion. Ik was ook verslaafd aan MW, en Gothic2 gaf me ook een beetje dat gevoel. Grafisch heeft het de tand des tijds niet helemaal doorstaan, maar er zijn wel mods die het redelijk opknappen. Geweldig spel om je helemaal in te verliezen, in ieder geval, mits je door de graphics heen kunt kijken.

De community is ook nog steeds redelijk actief, met nieuwe mods, tweaks en expansions die door de jaren heen geupdate blijven.

https://www.gog.com/game/gothic_2_gold_edition

[Voor 31% gewijzigd door Negakinu op 18-05-2021 16:51]

RTX build 2021: https://pcpartpicker.com/b/r7gJ7P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06 15:53

EMP

Krulloos!

Bedankt voor de tips, ik ga binnenkort eens rondshoppen.

Fallout 3 is geen aanrader dus?

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fallout 3 kan leuk voor je zijn, maar het is niet een game waar ik aan denk als ik je verhaal lees in je vraag. Ik heb 1 en 2 wel veel gespeeld, maar 3 heeft mij nooit helemaal kunnen boeien. Ben er nooit echt voor gaan zitten, dus ik heb geen goed beeld verder.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-03 08:35

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Ik zat een stream vast Lost Ark te kijken. Wow wat ziet dat er tof uit zeg. Ik kan niet wachten op de EU release.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
  • Nu online
nero355 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:44:
[...]

I feel your pain brother! ;(

Ik vind al die nieuwe games zo zwaar overdreven en verpest dat ik totaal geen zin meer heb om wat nieuws te proberen of ook maar te denken aan een PC upgrade voor één van die games! -O-

Wat je zou kunnen proberen :

- De laatste versie van Unreal Tournament Als het goed is nog steeds gewoon GRATIS :? waarvoor je helaas de Epic Games Launcher nodig hebt.
Er zijn hier en daar wat berichten dat het eigenlijk best wel een ranzig stuk spyware is! :X :/
- Als je van grote robots en lasers/canons/missile launchers houdt of vroeger de Battletech tekenfilm keek dan is MechWarrior Online F2P wel... of MechWarrior 5 Single Player met Co-op feature game misschien wel wat voor jou : https://mwomercs.com :*)
- Of gewoon via Steam lekker CS:GO opstarten voor wat ouderwets geknal in een nieuw jasje! :D

Succes met de zoektocht! :)
Is er nog een versie van UT die speelbaar is zonder launcher? Ik houd het namelijk gewoon bij steam. Na wat andere launchers geprobeerd te hebben (xbox app is prut op pc, en epic heeft idd geen al te beste reputatie) houd ik het liever enkel bij steam.

Het goede van de community ET:RTCW 'kloon' zeg maar, is dat het als vanouds gewoon een exe installeren is en gaan maar :) Blijft gewoon een GEWELDIGE game.

Het zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn om een bepaald gevoel terug op te roepen bij het spelen van een zeker type game, omdat het ongetwijfeld ook samenhangt met de leeftijd waarop je het speelde, hoe je toen was en hoe je toen alles ervoer. Maar ik blijf er bij dat een aantal games toch wel erg bloated zijn geworden met een heleboel mechanics en microtransanctions die nergens over gaan.

Als ik mijn bovenstaande lijstje nog wat korter zou moeten maken kom ik waarschijnlijk uit op "Joint Ops/black hawk down", Battlefield 2 en 1943 en ET:RTCW als mijn misschien wel de meest memorabele fijne shooters met veel goede herinneringen.

Heb ooit eens iets gelezen over een soort battlefield 4 kloon een aantal jaar terug? Kan iemand zich de naam herinneren? Ik heb (denk ik) even insurgency sandstorm gespeeld en daar kon ik niet meteen inkomen. Ook nog iets met vietnam in de titel, maar die vond ik dan weer te hard core.

EDIT: World War 3. Iemand enige ervaringen?

Soms start ik nog eens crysis 1 tot 3 op voor wat off-line ongecompliceerde rechtoe rechtaan shooter.

Ik ben geen boomer, en wil niet beweren dat vroeger alles beter was. Games zijn nu een miljarden industrie met honderden miljoenen gamers. Gamen is nog nooit zo probleemloos geweest op pc. Launchers, updates, ...

Maar er valt toch wel iets te zeggen voor de 'pure', gefocuste games die we vroeger tot onze beschikking hadden.

Krimglas schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:05:
[...]

* Krimglas leest tekst
ctrl-f doom
0 resultaten
Daar is je antwoord ;)
Doom 2016? Heb ik, en speel ik. Inderdaad een lekkere old-school game. Van de meeste reviews die ik las over doom eternal lijkt het er weer op dat deze me niet echt zou bevallen, want weer teveel randzaken die voorbij gaan aan die core experience.

Ik denk steeds vaker dat 2021-2022 waarschijnlijk de laatste jaren gaan zijn waarin ik nog regelmatig eens een game zal spelen. Volgens mij zal ik mijn (te grote) library met een eindeloze backlog waarschijnlijk 'bevriezen' eind dit jaar, en niet echt veel meer games bij kopen.

Daarna houd ik het waarschijnlijk op 2, max. 3 goede games per jaar, via een playstation 5 (die ik nog moet aanschaffen). Iets in het genre van uncharted, batman, gran turismo, killzone (als een studio ooit nog eens een risico wil nemen op een SP FPS :z )

Op die manier kom ik tot het einde der tijden niets te kort met mijn GTX 1060 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Amos_x schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:46:
Is er nog een versie van UT die speelbaar is zonder launcher?
Alleen de oude "pre-Launcher generatie" delen vrees ik... ;(
Ik houd het namelijk gewoon bij steam. Na wat andere launchers geprobeerd te hebben (xbox app is prut op pc, en epic heeft idd geen al te beste reputatie) houd ik het liever enkel bij steam.
Ik ben ondertussen gezwicht voor :
- Steam
- Origin
- Uplay
- EPIC
- G.O.G.
- Rockstar

:$ O-) :X

Tenminste...

Ik heb een account, maar ze staan nog niet allemaal op mijn PC en worden ook niet allen gebruikt! :)

Vooral G.O.G. en EPIC zijn meer een "GRATIS Games Verzamelbak" zeg maar... :+
Het goede van de community ET:RTCW 'kloon' zeg maar, is dat het als vanouds gewoon een exe installeren is en gaan maar :) Blijft gewoon een GEWELDIGE game.

Het zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn om een bepaald gevoel terug op te roepen bij het spelen van een zeker type game, omdat het ongetwijfeld ook samenhangt met de leeftijd waarop je het speelde, hoe je toen was en hoe je toen alles ervoer. Maar ik blijf er bij dat een aantal games toch wel erg bloated zijn geworden met een heleboel mechanics en microtransanctions die nergens over gaan.

Als ik mijn bovenstaande lijstje nog wat korter zou moeten maken kom ik waarschijnlijk uit op "Joint Ops/black hawk down", Battlefield 2 en 1943 en ET:RTCW als mijn misschien wel de meest memorabele fijne shooters met veel goede herinneringen.
Battlefield 2 was nog leuker geweest als het niet vol met bugs/glitches/hitreg issues zat destijds, maar met wat mods die het ontbreken van de GameSpy Arcade Servers fixen kan je het nog steeds spelen! ;)
Heb ooit eens iets gelezen over een soort battlefield 4 kloon een aantal jaar terug? Kan iemand zich de naam herinneren?
Geen idee, maar vanaf Battlefield 3 heb ik de boel eigenlijk gelaten voor wat het is en nooit meer geld aan verspild! :Y)
Ik heb (denk ik) even insurgency sandstorm gespeeld en daar kon ik niet meteen inkomen. Ook nog iets met vietnam in de titel, maar die vond ik dan weer te hard core.
Volgens mij heb ik het eerste deel gespeeld toen het nog een mod was voor één van de Source games en ik vond vooral de levels te klein en er zaten geen voertuigen in geloof ik...
Ik ben geen boomer, en wil niet beweren dat vroeger alles beter was. Games zijn nu een miljarden industrie met honderden miljoenen gamers. Gamen is nog nooit zo probleemloos geweest op pc. Launchers, updates, ...

Maar er valt toch wel iets te zeggen voor de 'pure', gefocuste games die we vroeger tot onze beschikking hadden.
Helemaal mee eens! d:)b
Op die manier kom ik tot het einde der tijden niets te kort met mijn GTX 1060 ;)
Vooral in deze tijd helemaal niet zo erg! :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frieks
  • Laatst online: 11-06 13:51
Tijdje geleden een nieuwe laptop aangeschaft en speel sinds kort Assassin's Creed Revelations. Mijn god, wat speelt dat heerlijk zo zonder die minitransacties, doodgegooi aan skins en meldingen dat er nieuwe cosmetics te koop zijn. Zou fijn als er weer wat meer van dat soort games uit komen. _/-\o_

Ben ik de enige die hoopt op een Metal Gear Solid remake of zijn er meer? >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Frieks schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:16:
Tijdje geleden een nieuwe laptop aangeschaft en speel sinds kort Assassin's Creed Revelations. Mijn god, wat speelt dat heerlijk zo zonder die minitransacties, doodgegooi aan skins en meldingen dat er nieuwe cosmetics te koop zijn. Zou fijn als er weer wat meer van dat soort games uit komen. _/-\o_
Ik hoop met je mee, maar vrees het ergste! :+
Ben ik de enige die hoopt op een Metal Gear Solid remake of zijn er meer? >:)
Volgens mij zag ik laatst zoiets langskomen in een G.O.G. nieuwsbrief dus kijk daar eens rond :)

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-06 11:55
Na een aantal jaar op PS4 te hebben gegamed heb ik m'n oude desktop uit het stof getrokken. Verrast dat Windows 10 nog prima draait op een Intel Core2Quad Q8200 2.33 GHz, met 4 GB DDR2 RAM en een Radeon HD 6800 videokaart! Beetje weinig RAM, maar helaas niet verder uitbreidbaar. Ik heb nu dus een oud maar werkend systeem, én circa 6 jaar aan pc-games gemist... Ik heb niet de illusie dat ik high-end games kan spelen met deze hardware, maar er is vast qua indie-games wel e.e.a. voorbij gekomen wat de moeite waard is.

Waar ik zelf al in geïnteresseerd ben:
  • Puzzelgames als Factorio, 7 Billion Humans, games van Zachtronics, Return of the Obra Dinn, etc.
  • Nostalgie zoals de Baldur's Gate Enhanced Editions, Freespace 2 inclusief wat visuele mods, Portal 2
  • Roguelikes zoals FTL of Hades (hoewel deze ook op PS4 uitkomt binnenkort)
(Wat me op PS4 zoal erg goed is bevallen: The Witness, Crypt of the Necrodancer, Pinball FX, Celeste, Shovel Knight, Slay the Spire.)

Ik ben benieuwd of iemand suggesties heeft op basis van bovenstaande titels.

Mocht het PC-gamen me weer bevallen, dan ga ik wel eens op zoek naar een tweedehands systeem waarop ik ook iets zwaardere zaken kan spelen (Planet Coaster, Forza Horizon, Age of Empires II Definitive, etc.). Nu investeren in nieuwe hardware vind ik zinloos gezien de hardwareprijzen én het feit dat ik toch al jaren achterloop met games. En voor het visuele geweld komt er bij beschikbaarheid wel een PS5 in huis...

• nero355
  • Nu online

nero355

RonnnL schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:52:
Na een aantal jaar op PS4 te hebben gegamed heb ik m'n oude desktop uit het stof getrokken. Verrast dat Windows 10 nog prima draait op een Intel Core2Quad Q8200 2.33 GHz, met 4 GB DDR2 RAM en een Radeon HD 6800 videokaart! Beetje weinig RAM, maar helaas niet verder uitbreidbaar.
Oldschool man! d:)b

Ik heb erg veel lol gehad met de HD5870 serie : Tot aan Quad Crossfire toe! :D
&
:*)
Ik heb nu dus een oud maar werkend systeem, én circa 6 jaar aan pc-games gemist... Ik heb niet de illusie dat ik high-end games kan spelen met deze hardware, maar er is vast qua indie-games wel e.e.a. voorbij gekomen wat de moeite waard is.
Ik zou dan vooral effe op G.O.G. en IndieGala rondkijken :)
(Wat me op PS4 zoal erg goed is bevallen: The Witness, Crypt of the Necrodancer, Pinball FX, Celeste, Shovel Knight, Slay the Spire.)
Volgens mij heb ik op Steam een of andere leuke Pinball game staan, zou zelfs dezelfde kunnen zijn! :D

Ik vond dat soort games echt leuk in het Windows 95 tijdperk dus enkele jaren geleden gekocht uit nostalgie, maar ik weet niet meer de exacte titel :$ O-)
Mocht het PC-gamen me weer bevallen, dan ga ik wel eens op zoek naar een tweedehands systeem waarop ik ook iets zwaardere zaken kan spelen (Planet Coaster, Forza Horizon, Age of Empires II Definitive, etc.).
De hele Rollercoaster Tycoon reeks is een tijdje geleden GRATIS weggegeven op de EPIC Games Launcher dus wel balen als je die hebt gemist... :-(
Nu investeren in nieuwe hardware vind ik zinloos gezien de hardwareprijzen én het feit dat ik toch al jaren achterloop met games. En voor het visuele geweld komt er bij beschikbaarheid wel een PS5 in huis...
Zelfs de tweedehands prijzen gaan nergens meer over als ik hier op Tweakers in V&A rondkijk dankzij al die nare bedrijven die zooi opkopen en dan voor de hoogste prijs doorverkopen! :r

Je zoekt je tegenwoordig suf naar de normale verkopers die gewoon medeTweakers zijn en hun spulletjes voor normale prijzen verkopen... ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RonnnL
nero355 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:56:
Ik zou dan vooral effe op G.O.G. en IndieGala rondkijken :)
Kijk, daar kan ik wat mee. G.O.G. kende ik wel, maar IndieGala nog niet.
nero355 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:56:
Volgens mij heb ik op Steam een of andere leuke Pinball game staan, zou zelfs dezelfde kunnen zijn! :D
Ik heb even gekeken. Demon Tilt Pinball schijnt leuk te zijn, maar dat trekt de PC niet. Verder staat er inderdaad ook Pinball FX3 op, die ik op PS4 speel. Er zit één gratis tafel in de PS4 versie, dus in die op Steam vast ook, mocht je zelf ook nieuwsgierig zijn. Ik heb er zelf een serie Williams tafels voor gekocht, dus remakes van 'echte flipperkasten'. (De serie krijgt er overigens van flipperfanaten volgens mij nogal van langs omdat ze voornemens zijn een nieuwe versie uit te brengen, waarbij je dan opnieuw betaalt voor de kasten uit eerdere versies.)

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 18:48
Aangezien ik me nogal vaak "verveel" op het werk, zoek ik een leuke RPG voor de mobiel om zo de tijd een beetje te doden. Het liefst een RPG wat er grafisch mooi uit ziet. Ik heb Blades al geprobeerd, maar dat is me teveel gangetje-gangetje. Zoek wel iets met wat meer vrijheid.
Als iemand hier wat leuke RPG's weet voor de mobiel, hoor ik het graag ! 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:01
GluonC schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:05:
Aangezien ik me nogal vaak "verveel" op het werk, zoek ik een leuke RPG voor de mobiel om zo de tijd een beetje te doden. Het liefst een RPG wat er grafisch mooi uit ziet. Ik heb Blades al geprobeerd, maar dat is me teveel gangetje-gangetje. Zoek wel iets met wat meer vrijheid.
Als iemand hier wat leuke RPG's weet voor de mobiel, hoor ik het graag ! 😁
BattleChasers: NightWar is een toffe als je van JRPG's houdt. Geen gekke IAP oid. Diverse Final Fantasy delen zijn ook op mobiel te verkrijgen overigens. Crashlands is een leuke RPG met wat bouw elementen en ik ben nog steeds bezig met Star Wars KOTOR op Android :)

[Voor 3% gewijzigd door Wom op 20-07-2021 17:10]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

GluonC schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:05:
Aangezien ik me nogal vaak "verveel" op het werk, zoek ik een leuke RPG voor de mobiel om zo de tijd een beetje te doden.
De laatste keer dat ik daarmee te maken kreeg ging het bedrijf uiteindelijk failliet dus kijk uit! :P

Wel heel veel nuttige dingen op GoT geleerd in die periode : Dat dan weer wel! _O_ :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06 01:36
Zijn er hier nog meer mensen die ook Red alert 2/ Yuris revenge spelen op cncnet?
Zowel competitive als casual zijn er echt veel spelers, de ladder reset elke maand, de ene maand is de ladder Red alert 2, en de andere maand is de ladder Yuris revenge. Cncnet.org

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Vlizzjeffrey schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:55:
Zijn er hier nog meer mensen die ook Red alert 2/ Yuris revenge spelen op cncnet?

Cncnet.org
Ik moet daar nog een keer naar kijken, want wat ik vooral wil is deze titels :
- Command & Conquer : Tiberian Sun - Firestorm
- Command & Conquer : Red Alert 2 - Yuri's Revenge
als Offline Skirmish spelen onder Windows 7 of in ieder geval een OS nieuwer dan Windows XP :)

Ik heb zelfs een keer uit wanhoop die hele verzameling aan C&C games op Origin gekocht voor € 8,95 of zo, maar dat schiet ook niet op als het systeem te nieuw is voor die games :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
nero355 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Ik moet daar nog een keer naar kijken, want wat ik vooral wil is deze titels :
- Command & Conquer : Tiberian Sun - Firestorm
- Command & Conquer : Red Alert 2 - Yuri's Revenge
als Offline Skirmish spelen onder Windows 7 of in ieder geval een OS nieuwer dan Windows XP :)

Ik heb zelfs een keer uit wanhoop die hele verzameling aan C&C games op Origin gekocht voor € 8,95 of zo, maar dat schiet ook niet op als het systeem te nieuw is voor die games :|
De origin versie van Red alert 2 en Yuris revenge werken perfect op Windows 10, die zijn gefixed.
Andere cnc games denk ik ook, maar dat weet ik niet zeker die speel ik niet. Het mooie is ook , als je de games installed via de origin launcher, en daarna origin uninstalled, blijven Red alert 2 en Yuris Revenge gewoon op je pc staan, werkend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Vlizzjeffrey schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:01:
De origin versie van Red alert 2 en Yuris revenge werken perfect op Windows 10, die zijn gefixed.
Straks moet ik nog upgraden! LOL! _O- :+
Andere cnc games denk ik ook, maar dat weet ik niet zeker die speel ik niet.
Het ging destijds om een laptop die ik naar een LANparty meesleepte en die had zo'n Intel iGPU + Extra Nvidia GPU combo dus misschien lag het ook daaraan... weet niet meer precies :)
Het mooie is ook , als je de games installed via de origin launcher, en daarna origin uninstalled, blijven Red alert 2 en Yuris Revenge gewoon op je pc staan, werkend.
Dat is wel mooi! Thnx! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
[quote]nero355 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Straks moet ik nog upgraden! LOL! _O- :+

[...]

Op windows 7 werken ze ook hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
  • Nu online
Ik ben in de stemming voor wat need for speed. Blijkbaar zijn de latere NFS nogal matig. Nu ben ik niet bijzonder veeleisend, en is NFS sowieso een beetje pulp gaming (in de beste betekenis van het woord).

Dus welke van de latere NFS-games hebben het meest 'pakkende' race-gevoel en zijn het leukst om te spelen? Ik heb een pc ea play abo waar ze volgens mij allemaal in zitten.

Copy-paste van wikpedia:

Need for Speed: Most Wanted 2012
Need for Speed Rivals 2013
Need for Speed 2017
Need for Speed Payback 2017
Need for Speed Heat 2019

• RonnnL
Amos_x schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:07:
Dus welke van de latere NFS-games hebben het meest 'pakkende' race-gevoel en zijn het leukst om te spelen? Ik heb een pc ea play abo waar ze volgens mij allemaal in zitten.
Ik heb ze niet allemaal gespeeld, maar heb toevallig een paar weken terug op PS4 nog eens Rivals geïnstalleerd. Erg vermakelijk, en een welkome afwisseling t.o.v. 'serieuzere' games zoals GT Sport en Dirt Rally 2. (M'n zoon vond het overigens ook leuk om een keer 'politie en boef' te kunnen spelen...). Flink gevoel van snelheid, en je wordt niet direct afgestraft als je eens een klein stuurfoutje maakt. Ik denk soms wel dat ik simracers leuk vind, maar eigenlijk bevallen arcaderacers me veel beter om te ontspannen.

Overigens is dit wel zo'n type spel dat ik een weekje speel, en dan weer langzaam aan de kant schuif...

• YourMom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 09:59

YourMom

I put the p in pool.

Leuk...

Wou gisteravond nog 's een game spelen op PC, was geleden van de eerste corona-periode, rond het voorjaar 2020 dus, dat ik nog een game op PC speelde.

Het resultaat was: half uur pure irritatie om uiteindelijk PC weer af te zetten en naar de bank te verhuizen om wat Netflix te kijken.

Reden?
EA

Ja hoor... Want YourMom vond het nog 's tijd om nog 's een playthrough van Dead Space 2 te spelen, een game dat ik... pfff... lang geleden via Steam heb aangekocht.

Maar plots vraagt EA om bewijs dat ik de game weldegelijk aangekocht heb... "activation key"... NOOIT nodig gehad, denk dat ik de game 3 of 4 keer uitgespeeld heb in de jaren na aankoop, en nu plots, een decennium later zou ik een f***ing activation key nodig hebben?! :X

het is dat OF contact opnemen met EA en de bevestigingsmail en POP(?) van Steam doorsturen naar hen... maar jah... een mail van een decennium geleden... zowel de bevestigingsmail als dat ander mailtje zitten al làng niet meer in m'n mailbox... waarom niet? misschien omdat ik ervan uit ging dat ik dat niet meer nodig ging hebben, weet ik veel... mijn mails gaan maar terug tot 2018 en denk dat ik deze game rond 2012 moet gekocht hebben.

Maar goed, even logica aan het werk: Steam is nog de beroerdste niet, ergens in de mappen van de game dat ik net geherinstalleerd heb, vind ik wel die activation key en idd... "YEEEEY!! ik ben gered!"

...NOT... want nadat je flink je activation key in het veldje plakt van die EA popup en klikt op "next" komt er Error: failed to connect, check your internet connection... maar daar is helemaal niks mis mee... TOF, kan ik zélf niet meer beslissen wanneer ik één van mijn eigen, zelfbetaalde games wel of niet nog kan spelen.

andere optie: naar de webpagina van EA gaan, inloggen met mijn EA account, en de productcode redeemen... dan zou de game in je ORIGIN client geinstalleerd moeten worden, dan heb ik wel een extra versie staan op Steam die nog steeds niet werkt maar da's niet zo erg; of ik het spel nu draai vanuit Origin of vanuit Steam maakt me niet uit, zo lang ik het maar kan spelen, dus ik dacht, no problemo: weet je welk het f***ing ENIGE tabje is dat blanco blijft (met een rond laadalkje dat oneindig blijft draaien)? Juist ja: het "redeem code" tabje. |:(

Laatste optie: EA je laten contacteren, oftewel telefonisch (had ik gisteravond even geen zin in) dus maar tweede optie gekozen: chat. "blijf op deze pagina totdat er een chatpopup komt"... heb dan nog 20 minuten zitten wachten... niks.

F*** Off EA :r :r :r

@Tweakers: jullie missen een middelvinger-emoticon. :Y

Vandaag zal ik misschien DS1 uittesten... was idd. de betere game maar ik had gewoon zin om DS2 te spelen, heb er verdomme premium money naar gegooid indertijd want ik weet dat ik erop zat te wachten dus kans is klein dat ik gewacht heb op sales... En dan nog... gekocht is gekocht. EA = kak

[Voor 4% gewijzigd door YourMom op 17-08-2021 10:08]

• nero355
  • Nu online

nero355

YourMom schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:02:
het is dat OF contact opnemen met EA en de bevestigingsmail en POP(?) van Steam doorsturen naar hen... maar jah... een mail van een decennium geleden... zowel de bevestigingsmail als dat ander mailtje zitten al làng niet meer in m'n mailbox... waarom niet? misschien omdat ik ervan uit ging dat ik dat niet meer nodig ging hebben, weet ik veel... mijn mails gaan maar terug tot 2018 en denk dat ik deze game rond 2012 moet gekocht hebben.
TIP : Aparte Mailbox of Mail Folder voor al je Steam/Origin/UPlay aankopen! :)

En daarnaast altijd de boel "uitprinten" naar een bestand toe via een PDF Writer of die toestand in Windows zelf! :Y)

Nooit meer wat kwijt voortaan! d:)b
...NOT... want nadat je flink je activation key in het veldje plakt van die EA popup en klikt op "next" komt er Error: failed to connect, check your internet connection... maar daar is helemaal niks mis mee...
Bij mij was dat ooit een DNS issue van mijn ISP geloof ik en DNS toestanden tussen EA en alle ISP's wereldwijd per bepaald gebied of zo...

Twee opties :
- Draai zelf al je DNS meuk : https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/
- Probeer wat alternatieve DNS Servers uit dit topic : Het grote privacy-gerichte DNS server topic

:)
TOF, kan ik zélf niet meer beslissen wanneer ik één van mijn eigen, zelfbetaalde games wel of niet nog kan spelen.
Dat is sowieso DE REDEN voor mij om games zonder zo'n Launcher te spelen indien mogelijk! 8) :*)

Zo zal je nooit mijn Burnout : Paradise City licentie in Origin terugvinden! >:)
andere optie: naar de webpagina van EA gaan, inloggen met mijn EA account, en de productcode redeemen... dan zou de game in je ORIGIN client geinstalleerd moeten worden, dan heb ik wel een extra versie staan op Steam die nog steeds niet werkt maar da's niet zo erg; of ik het spel nu draai vanuit Origin of vanuit Steam maakt me niet uit, zo lang ik het maar kan spelen, dus ik dacht, no problemo: weet je welk het f***ing ENIGE tabje is dat blanco blijft (met een rond laadalkje dat oneindig blijft draaien)? Juist ja: het "redeem code" tabje. |:(
Andere browser geprobeerd :?
Laatste optie: EA je laten contacteren, oftewel telefonisch (had ik gisteravond even geen zin in) dus maar tweede optie gekozen: chat. "blijf op deze pagina totdat er een chatpopup komt"... heb dan nog 20 minuten zitten wachten... niks.

F*** Off EA :r :r :r
Klinkt als een hele oude ervaring van mij met EA Games tijdens een of andere "Open Beta" periode van een oude game! :D _O-

HOPELOOS bedrijf is het! 8)7
heb er verdomme premium money naar gegooid indertijd want ik weet dat ik erop zat te wachten dus kans is klein dat ik gewacht heb op sales... En dan nog... gekocht is gekocht. EA = kak
Premium Money :o

Klinkt inderdaad wel als iets dat EA Games heel graag wil hebben! }) :+

• YourMom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 09:59

YourMom

I put the p in pool.

Stop, je doet me blozen van schaamte. :o :D Zo stom maar effectief: niet eens aan gedacht en ik heb nochtans Chrome staan op m'n taakbalkje net naast FireFox, maar niet eens geprobeerd. :F

Maar het is in orde gekomen! En nog verbazend snel... wàt net het probleem was zal ik wellicht nooit weten...

Dus gisterenmiddag start ik nog 's op en probeer alweer iemand aan de chat te krijgen, zonder succes, maar m'n oog valt op nog een andere optie: "beschrijf je probleem in dit formulier en een medewerker zal je zo snel mogelijk een e-mail sturen"...

Dus dat doe ik: en geloof het of niet maar ik hield het zo beknopt maar volledig mogelijk. :D zonder al te veel ehm... adjectieven... ook al had ik daar wel zin in... >:)

Ik hou m'n mail in het oog maar ik ontvang niks, nu, ik ga er niet van uit dat dat meteen die zelfde dag zou komen. Tegen 22u gisteravond probeer ik toch nog 's de game op te starten en "low and behold" IT'S ALIVE!!! *O*

Net nog 's gechecked maar ik heb nog steeds geen mail van die EA medewerker ontvangen maar het probleem is i.i.g. opgelost, ik garaak in de game en heb zelfs m'n savegames van zoveel jaar geleden nog.

Ik vermoed dat ze achter de schermen iéts gedaan hebben, misschien omdat ze het beu waren dat ik steeds een nieuwe 'case' aanmaakte voor hetzelfde probleem. :+
Zonder me terug te mailen omdat ze het misschien snel konden oplossen, ik had in m'n bericht ook wel die .xml productcode vanuit Steam meegegeven dus wellicht was dat voldoende.

Anyway, gisteravond toch nog wat pret met DS2 beleefd... blijft een goed vervolg op het origineel. Maar de besturing loopt bij DS2 aanzienlijk vlotter, het is hetgene me bij DS1 meteen tegenvalt, je personage (Isaac) "loopt/stapt/stampt/slaat/draait" niet vlot.

En idd: je tip van de aparte mailbox heb ik (half) gevolgd... ik ga er geen nieuwe mailbox voor aanmaken maar ik heb wel een regeltje ingesteld dat alles van zowel Origin als Steam automatisch naar een apart mapje gaat, en van daaruit delete ik niks meer. (y)

[Voor 6% gewijzigd door YourMom op 18-08-2021 10:29]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:09
Amos_x schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:07:
Ik ben in de stemming voor wat need for speed. Blijkbaar zijn de latere NFS nogal matig. Nu ben ik niet bijzonder veeleisend, en is NFS sowieso een beetje pulp gaming (in de beste betekenis van het woord).

Copy-paste van wikpedia:

Need for Speed: Most Wanted 2012
Need for Speed Rivals 2013
Need for Speed 2017
Need for Speed Payback 2017
Need for Speed Heat 2019
Ik zou The Crew2 eens een kans geven. Koste recent een euro of 8.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• nero355
  • Nu online

nero355

sdk1985 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:03:
Ik zou The Crew2 eens een kans geven. Koste recent een euro of 8.
Misschien zelfs wel GRATIS de komende maanden, want Black Friday/Thanksgiving/Kerst/Oud en Nieuw en zo... :+

The Crew 1 werd ook voor noppes weggegeven in het verleden! :*)

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:40
Ik ben toch weer FF7:R gaan spelen, ondanks een lange hiatus (5 maanden?). Ik vind de pacing nogal...wiedes? Daarbuiten een grafisch gezien erg mooi spel, ook op de base PS4.

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:12
Hier mensen met Deathloop bezig toevallig ook? Game is nu 2 weken uit ofzoiets dacht ik? Ik vónd de hele online gimmick best leuk tot dat ik nu merk dat ik als Julliana geen enkele Colt kill en vice versa ook niet.
Waarschijnlijk ben ik te laat (en te oud 42) om hierin mee te komen...

Alle prutsers zoals ik zijn wss al naar de offline modus gegaan... Of wellicht moet ik op zoek naar een bejaarden vriendenlijst zodat alleen die mij kunnen invaden..

(zocht een plekje om hierover te klagen en kwam op dit forum uit... )

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De goden willen blijkbaar dat ik dit weekend Homeworld: Deserts of Kharak ga spelen :+

nieuws: Gearbox brengt Homeworld 3 in laatste kwartaal 2022 uit en toont trailer

nieuws: Northgard-maker werkt aan rts-game Dune: Spice Wars

Ooit gekocht in een sale, maar nooit geprobeerd. Ik zie dit als een teken :P

• nero355
  • Nu online

nero355

Dit kan ik me nog heel goed herinneren :
De bekendste is Dune II: The Building of a Dynasty, die Westwood Studios in 1992 uitbracht en die als blauwdruk wordt gezien voor opvolgende rts-games, met alle basiselementen die het genre kenmerken.
Met die wormen die uit het zand omhoog kwamen! :o :D _O_

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ha, even een kort vraagje of jullie een paar titels kunnen aanbevelen. Ik heb Valheim met veel plezier gespeeld maar ben er wel een beetje op uitgekeken. Met de lockdown verlengd zoek ik weer een leuke game om 's avonds te spelen. Wat zijn titels waar ik naar kan kijken, vergelijkbaar met Valheim?

Wat mij aanspreekt:
1) Base building
2) Langzaam tempo
3) Multiplayer. Gewoon met mijn vrienden wat slap ouwehoeren terwijl wat bomen hakken, vissen, een basis bouwen, het is voor mij een goede manier om de avond te vullen

Ik had bij Valheim wel het idee dat het spel nog niet helemaal af was. Volgens mij is Subnautica ook ergens een check op 1 en 2, maar voor mij is multiplayer wel echt een must. Wat raden jullie aan om even op te zoeken?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | In andere landen wordt meer gescholden dan bij ons in Nederland

• Flipking94
Minecraft nog niet overwogen, het lijkt een beetje erop als ik het zo bekijk :)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Michael_OsGroot schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:30:
Ha, even een kort vraagje of jullie een paar titels kunnen aanbevelen. Ik heb Valheim met veel plezier gespeeld maar ben er wel een beetje op uitgekeken. Met de lockdown verlengd zoek ik weer een leuke game om 's avonds te spelen. Wat zijn titels waar ik naar kan kijken, vergelijkbaar met Valheim?

Wat mij aanspreekt:
1) Base building
2) Langzaam tempo
3) Multiplayer. Gewoon met mijn vrienden wat slap ouwehoeren terwijl wat bomen hakken, vissen, een basis bouwen, het is voor mij een goede manier om de avond te vullen

Ik had bij Valheim wel het idee dat het spel nog niet helemaal af was. Volgens mij is Subnautica ook ergens een check op 1 en 2, maar voor mij is multiplayer wel echt een must. Wat raden jullie aan om even op te zoeken?
Met keyboard zou je ook nog animal crossing op de switch kunnen overwegen. Zeer relaxed, bouw je eigen eiland, beetje vissen, beetje insecten vangen, recepten maken, praten met bewoners... tempo is traag en real time (1 wereld dag is 1 spel dag). Alleen het multiplayer is net iets anders dat je bij elkaar op bezoek gaat, jij bij hen, of zij bij jou, dus niet samen bouwen aan. Jouw eiland is jouw creativiteit. Dus afhankelijk wat je zoekt is het net wel of net niet goed.

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-06 09:43
Waar gamen jullie eigenlijk ? in de woonkamer of hebben jullie een aparte kamer ? als 33 jarige met een 5 jarige zoon in huis game ik voorlopig op een monitor in de woonkamer maar ben aan het nadenken om een aparte kamer op de 2de verdieping te maken ? wat raden jullie aan of wat zijn jullie ervaringen ?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik game op beide manieren. De woonkamer minder, of er moet een zeldzaam moment van rust zijn, meestal laat als iedereen slaapt. En verder meer eigen kamertje (2e inderdaad). Sowieso fijn om een eigen plek te maken waar je even je eigen dingen kan doen zonder direct afgeleid te worden. Indien je de mogelijkheid hebt, let op geluidisolatie en waar je de speakers neerzet in verband met doorslaand geluid naar beneden toe.

• SteffanS
rockhopper schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:58:
Ik game op beide manieren. De woonkamer minder, of er moet een zeldzaam moment van rust zijn, meestal laat als iedereen slaapt. En verder meer eigen kamertje (2e inderdaad). Sowieso fijn om een eigen plek te maken waar je even je eigen dingen kan doen zonder direct afgeleid te worden. Indien je de mogelijkheid hebt, let op geluidisolatie en waar je de speakers neerzet in verband met doorslaand geluid naar beneden toe.
Ik werk nu al 2jaar van thuis uit in mijn bureau kamer boven dus daar heb ik nog wel genoeg plek. Enkel houd het een beetje tegen dat je dan toch wel apart zit en niet echt interactie met elkaar hebt, al game ik nooit wnr de kleine thuis is beneden.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Samen gamen is woonkamer. Simpel, dat is ook meer switch voor ons. Voor mij is een eigen plek in huis ook belangrijk, met werk of andere dingen. Het is niet verkeerd om ergens wat afgrenzing te hebben en dat hoeft niet meteen een grens als noord & zuid korea te zijn ;)

• SteffanS
rockhopper schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:05:
Samen gamen is woonkamer. Simpel, dat is ook meer switch voor ons. Voor mij is een eigen plek in huis ook belangrijk, met werk of andere dingen. Het is niet verkeerd om ergens wat afgrenzing te hebben en dat hoeft niet meteen een grens als noord & zuid korea te zijn ;)
bedankt voor de tips!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Michael_OsGroot schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:30:

Wat mij aanspreekt:
1) Base building
2) Langzaam tempo

Ik vind de ghost recon games daar ook zeer geschikt voor, zeker Wildlands is echt dikke fun met een groepje van maximaal 4 mensen online

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Nice, bedankt voor de tips jongens :) Ik ga even kijken of het wat is.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | In andere landen wordt meer gescholden dan bij ons in Nederland

• nero355
  • Nu online

nero355

SteffanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:38:
Waar gamen jullie eigenlijk ? in de woonkamer of hebben jullie een aparte kamer ? als 33 jarige met een 5 jarige zoon in huis game ik voorlopig op een monitor in de woonkamer maar ben aan het nadenken om een aparte kamer op de 2de verdieping te maken ? wat raden jullie aan of wat zijn jullie ervaringen ?
PC kamer FTW!!! :)

- Grote DIY tafel op basis van een keukenblad + 4 poten van je favoriete DIY winkel.
- 3 x 1920x1200 van 24 inch aan de muur :Y) 8) :*)
- Big Tower kast waar altijd alles in past en voldoende koeling heeft! >:)
- Leuke stereo/versterke+speakers die op de achtergrond wat muziek afspeelt!
- Eigen In Wall accesspoint en 8-poorts switch waar ooit nog eens een 10 Gbps switch bij komt om de andere 2 DIY NAS/VM Testbakkie Big Towers onder de tafel te verbinden met de Gamebak/Workstation :+
- En een airco natuurlijk! d:)b

Als je dan vervolgens zit te knallen in zoiets :

Dan kan de lol niet op! >:) _O_ 8) d:)b :Y) :*)

Dit waren screenshots voor een bugreport dus negeer effe die zwarte vlakken...
Daarnaast zie je normaal gesproken ook nog eens veel meer aan de rechterkant, maar dat kan niet in deze specifieke mech in MechWarrior Online ;)

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:31
SteffanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:38:
Nu ik sinds maart vorig jaar zo een beetje 100% thuis werk, heb ik een kamer geclaimd voor bureau en dockingstation. Maar belangrijker, er hangt ook een grote tv aan de muur met een series x er aan gekoppeld. Ik kan het absoluut aanraden. Ook om je gamespullen wat veiliger te houden van de koters. En als ze een keer zelfstandig gaan gamen (in jouw geval over een tijdje later gok ik wellicht) kan de deur dicht zodat je er geen last van hebt. :)

• SteffanS
Exactor it schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:11:
[...]

Nu ik sinds maart vorig jaar zo een beetje 100% thuis werk, heb ik een kamer geclaimd voor bureau en dockingstation. Maar belangrijker, er hangt ook een grote tv aan de muur met een series x er aan gekoppeld. Ik kan het absoluut aanraden. Ook om je gamespullen wat veiliger te houden van de koters. En als ze een keer zelfstandig gaan gamen (in jouw geval over een tijdje later gok ik wellicht) kan de deur dicht zodat je er geen last van hebt. :)
Lijkt me idd wel handig! Nu heb ik wel het voordeel als de vrouw tv kijkt ik nog wel in de zelfde ruimte zit. Alvast bedankt voor de tips

• SteffanS
Is er eigenlijk nog een topic over posten van game room fotos ?

• nero355
  • Nu online

nero355

SteffanS schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:03:
Is er eigenlijk nog een topic over posten van game room fotos ?
¨Use the Force Search Luke!¨ ;)

Post je gameroom! - deel 3 d:)b

• crimby
  • Laatst online: 13:06
Weet iemand of er voor de PS5 couch multiplayer rpg games zijn? Diablo kan, maar ik wil dan wel iets meer graphics a la world of warcraft of final fantasy.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:40
it takes two, beste co-op van het jaar

• crimby
kneusteun schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:58:
it takes two, beste co-op van het jaar
Zeker! Maar al uitgespeeld :-) ben nu meer op zoek naar een RPG en liefst beetje meer actie

• nero355
  • Nu online

nero355

crimby schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:50:
Weet iemand of er voor de PS5 couch multiplayer rpg games zijn? Diablo kan, maar ik wil dan wel iets meer graphics a la world of warcraft of final fantasy.
Check dit eens :
- https://www.torchlight3.com/en/
- https://www.torchlight2.com/en/
- https://www.torchlight1.com/en/

:)

• crimby
Thanks, maar dit is meer diablo dan wow of ff. Ik zoek dus meer third person. Daarbij staat dat deze game 1 speler is.

• nero355
  • Nu online

nero355

crimby schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:40:
Thanks, maar dit is meer diablo dan wow of ff. Ik zoek dus meer third person. Daarbij staat dat deze game 1 speler is.
Dus je zoekt een MMORPG :?

Dacht dat het vooral een RPG moest zijn... :$

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:07

g0tanks

Moderator CSA
nero355 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Dus je zoekt een MMORPG :?

Dacht dat het vooral een RPG moest zijn... :$
Ik vond jouw suggestie voor Torchlight juist goed aansluiten: Diablo maar dan met meer cartoon-achtige graphics zoals WoW (en multiplayer).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• nero355
  • Nu online

nero355

@g0tanks
Ja, dat was ook een beetje mijn logica, maar blijkbaar zoekt @crimby meer een MMORPG :?

Ik zat nog aan GuildWars te denken, maar volgens mij kan je dat alleen op de PC spelen ?!

• crimby
g0tanks schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Ik vond jouw suggestie voor Torchlight juist goed aansluiten: Diablo maar dan met meer cartoon-achtige graphics zoals WoW (en multiplayer).
Maar kan je die couch coop spelen? Dan zou het best een optie zijn om te proberen!

GW, WOW, FF etc allemaal goed maar geen couch mp mogelijk toch? GW en WOW alleen op PC overigens.

Edit: ik zoek dus geen MMORPG, maar meer de 3rd person achtigheid van dergelijk genoemde MMORPG’s

[Voor 10% gewijzigd door crimby op 03-01-2022 15:08]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:07

g0tanks

Moderator CSA
crimby schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Maar kan je die couch coop spelen? Dan zou het best een optie zijn om te proberen!

GW, WOW, FF etc allemaal goed maar geen couch mp mogelijk toch? GW en WOW alleen op PC overigens.

Edit: ik zoek dus geen MMORPG, maar meer de 3rd person achtigheid van dergelijk genoemde MMORPG’s
Torchlight 2 heeft splitscreen co-op. Torchlight 3 is een zwak aftreksel van de vorige games en zou ik vermijden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• crimby
g0tanks schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:10:
[...]

Torchlight 2 heeft splitscreen co-op. Torchlight 3 is een zwak aftreksel van de vorige games en zou ik vermijden.
Dan ga ik eens naar TL2 kijken!

Edit: is dat nieuw? Want volgens het grote boze internet is er geen couch coop

[Voor 13% gewijzigd door crimby op 03-01-2022 15:22]

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 16:00
Zijn er tweakers die Final Fantasy VII : First Soldier op de mobiel spelen? Ben opzoek naar mensen om mee te spelen

Twitch.tv/coelijoeli

• nero355
  • Nu online

nero355

@CoeliJoeli
Het lijkt me echt zonde om zo'n game op een klein scherm te spelen terwijl dat ook kan i.c.m. 3 x 1920x1200 @ 24 inch :Y) 8) :*) :+

• CoeliJoeli
nero355 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:14:
@CoeliJoeli
Het lijkt me echt zonde om zo'n game op een klein scherm te spelen terwijl dat ook kan i.c.m. 3 x 1920x1200 @ 24 inch :Y) 8) :*) :+
Oh tell me more :)

Twitch.tv/coelijoeli

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 20:46
nero355 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:14:
@CoeliJoeli
Jaren gedaan met plezier, nu over op 1 scherm met 5120x1440. Gamed heerlijk rustig.

Floksor

• nero355
  • Nu online

nero355

Men neme drie leuke schermen met DP Inputs erop.

En combineert dat dan met één van deze twee :

- https://www.amd.com/en/technologies/eyefinity
Gebruikte ik vroeger voordat CCC verdween...

- https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/technologies/surround/
Gebruik ik op het moment omdat het veel beter en fijner werkt dan de huidige Control Panel toestanden van AMD

En gaaaaan met die banaan! :Y) 8) :*) _O_ *O* d:)b

• CoeliJoeli
nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Men neme drie leuke schermen met DP Inputs erop.

En combineert dat dan met één van deze twee :

- https://www.amd.com/en/technologies/eyefinity
Gebruikte ik vroeger voordat CCC verdween...

- https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/technologies/surround/
Gebruik ik op het moment omdat het veel beter en fijner werkt dan de huidige Control Panel toestanden van AMD

En gaaaaan met die banaan! :Y) 8) :*) _O_ *O* d:)b
En wat gebruik je vervolgens om mobiele games op deze schermen te spelen?

Twitch.tv/coelijoeli

• nero355
  • Nu online

nero355

CoeliJoeli schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:52:
En wat gebruik je vervolgens om mobiele games op deze schermen te spelen?
Gewoon : NIET! :P :+

Dat is het hele punt juist : Lekker de PC versie met een heel breed gezichtsveld spelen! :Y) 8) d:)b :*)

• CoeliJoeli
nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Gewoon : NIET! :P :+

Dat is het hele punt juist : Lekker de PC versie met een heel breed gezichtsveld spelen! :Y) 8) d:)b :*)
Dat zou mooi zijn, als er een PC versie voor is :P De game die ik noemde is exclusief voor mobiel (in tegenstelling tot Final Fantasy VII Remake)

Twitch.tv/coelijoeli

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Zowel NHL22 als NBA22 heeft mooie korting in de PSStore.

Iemand een tip welke van de 2 het leukst is?

The best is yet to come

• Floks
Dean Martin schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:38:

Ik vind ijshockey echt heel leuk, thanks voor de Tip

Floksor

• Vizjee
  • Laatst online: 17-06 13:25
Dean Martin schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:38:

Ik zit zelf toevallig ook te kijken naar NHL 22. Ik hoorde dat hij beter is dan de voorgaande edities, maar nog steeds wat buggy. Ik wil het voor die prijs wel proberen. De laatste NHL die ik had was NHL hitz 2002, overigens wel helemaal grijs gespeeld.

• Floks
Vizjee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Ik zit zelf toevallig ook te kijken naar NHL 22. Ik hoorde dat hij beter is dan de voorgaande edities, maar nog steeds wat buggy. Ik wil het voor die prijs wel proberen. De laatste NHL die ik had was NHL hitz 2002, overigens wel helemaal grijs gespeeld.
Ik koop hem ongeveer 1x per 4 jaar. Net als met fifa trouwens en dan om de 2 jaar de andere game.

Floksor

• Vizjee
  • Laatst online: 17-06 13:25
Floks schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Ik koop hem ongeveer 1x per 4 jaar. Net als met fifa trouwens en dan om de 2 jaar de andere game.
Ik heb m gekocht en vind het een toffe game! Alleen moet nog wel even oefenen :D

• Amos_x
  • Nu online
Ik hoop dat dit topic een beetje gelezen wordt, wil dit niet in elke thread posten. Voor wie er iets aan heeft, ik kwam net deze deal tegen op humblebundle.
The Ultimate Racing Sim Bundle

Onderstaande voor +-10 euro

Ik ben zelf wel een liefhebber van racegames, maar geen diehard fan. Ik kan ook niet steeds het stuurtje opstellen, dus ik speel ze erg zelden. Heb me wel altijd afgevraagd hoe de andere games 'voelen'. Er zijn echter geen demo's en om ze nu allemaal aan full price te kopen om even te testen, gaat me ook wat ver. Heb zelf enkel PC2 en AC (standard edition). Voor 10 euro kan ik nu ook automobilista 1 en 2 proberen, en ACC. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-06 10:56
Sinds dit weekend in het bezit van een PS5 en erg onder de indruk van de controller moet ik zeggen.

Welke game is er inmiddels uit die echt goed werkt met die nieuwe triggers? ( los van Astro )

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:33
Mavi86 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:45:
Sinds dit weekend in het bezit van een PS5 en erg onder de indruk van de controller moet ik zeggen.

Welke game is er inmiddels uit die echt goed werkt met die nieuwe triggers? ( los van Astro )
Astrobot is wel echt de beste, qua gebruik van de adaptive triggers. Logisch, het is ook deels een tech demo van wat er mogelijk is met de nieuwe controller :)

Verder maakt eigenlijk elk spel in bepaalde mate gebruik van de adaptive functionaliteit. Een paar games die me te binnen schieten:
- Returnal: doet wat coole dingen, zoals richten door de trekker in te knijpen tot aan de "stop" halverwege, dan daar doorheen duwen om een speciale aanval te doen
- Ratchet & Clank: is vooral qua feedback van het schieten leuk
- Wreckfest: gas geven/remmen wordt zwaarder naarmate je auto meer kapot gaat. En soms trap je echt "door de rem heen" (opeens alle weerstand weg)
- Spider-Man: Miles Morales: schijnt weerstand te geven bij het webschieten, maar vond ik zelf niet heel merkbaar

Zijn er vast meer. Maar zo tof als bij Astrobot is er geeneen, helaas :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
CoeliJoeli schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Dat zou mooi zijn, als er een PC versie voor is :P De game die ik noemde is exclusief voor mobiel (in tegenstelling tot Final Fantasy VII Remake)
Als WSA de GPU kon gebruiken op Windows 11, dan was het spel op de pc spelen een optie geweest. Andere mogelijkheid is middels bluestacks of iets dergelijks.

Qua spellen met couch coop moet ik denken aan DnD Dark Alliance. Daar is volgens mij een nieuwere versie van uitgekomen enige tijd geleden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-06 10:56
Beempje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Astrobot is wel echt de beste, qua gebruik van de adaptive triggers. Logisch, het is ook deels een tech demo van wat er mogelijk is met de nieuwe controller :)

Verder maakt eigenlijk elk spel in bepaalde mate gebruik van de adaptive functionaliteit. Een paar games die me te binnen schieten:
- Returnal: doet wat coole dingen, zoals richten door de trekker in te knijpen tot aan de "stop" halverwege, dan daar doorheen duwen om een speciale aanval te doen
- Ratchet & Clank: is vooral qua feedback van het schieten leuk
- Wreckfest: gas geven/remmen wordt zwaarder naarmate je auto meer kapot gaat. En soms trap je echt "door de rem heen" (opeens alle weerstand weg)
- Spider-Man: Miles Morales: schijnt weerstand te geven bij het webschieten, maar vond ik zelf niet heel merkbaar

Zijn er vast meer. Maar zo tof als bij Astrobot is er geeneen, helaas :)
Top dankjewel! Spider-Man heb ik toevallig. Triggers voelen daar wel gewoon prima aan maar niet zo tof als bij Astro inderdaad.
Ik zag ooit een filmpje op youtube van een shooter ( iets van call of duty achtig denk ik ) waar je per gun verschil merkte in de trigger.
Maar ik weet dus niet zeker welke game dit was.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Mavi86 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:45:

GTA V Online heeft het een en ander aan updates gekregen voor die nieuwe controllers geloof ik ?! :)

Je zou nu beter moeten kunnen merken over welke ondergrond je heen rijdt en zo...

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee