Hier op SteamDeck begonnen aan
Mineral Defense, voorlopig nog geen beoordeling op ProtonDB maar het is speelbaar op SD.
Best wel een muis aansluiten.
Heb wel al wat ergernissen aan het spel maar het is nog nieuw, zal hopelijk nog wel verbeteren.
Het slechte:
- Stabiliteit, maar dat kan ook aan SD (Linux) liggen: zo'n 1x per speelsessie van pakweg een uur, loopt het vast en moet ik force-shut-down doen (de game, niet de deck), meestal loopt het vast bij bepaalde specifieke handelingen: een gedropt schatkistje openen terwijl er nog units op het veld zijn, of het activeren van een ability zoals overcharge. Tip hier is om in settings V-sync uit te zetten, dan loopt het merkelijk minder vaak vast.
- Meer maps zijn nodig, voorlopig maar 1 map en ik ben ze al beu
- RNG maar dit kan ook een pluspunt zijn, typisch RNG; soms heb je de ene mazzel na de andere, en de volgende speelsessie geeft ie je niks en ga je dood omdat je bvb. niet 1 handig wapen hebt unlocked buiten de 2 beginwapens die compleet nutteloos zijn bij latere waves waarvoor je speciale wapens nodig hebt.
Het goeie:
- TowerDefense op PC
- simpel en no strings attached (nu nog) geen cashgrab, geen in game transactions, geen lootboxes met "valse" RNG die je niks interessants geeft en de goeie items verbergt achter een paywall.
- RNG (heb de indruk dat de RNG ook échte RNG is, heb al even vaak speelsessies gehad met veel goeie drops als speelsessies met veel pech)
- wapens zijn leuk, hebben leuke effecten en de "death-geluidjes" van de units klinken leuk.
- "Roguelike"
- Research-systeem waardoor elke volgende speelsessie weer interessanter wordt omdat je sterker bent, nieuwe wapens hebt geresearched, andere abilities of support hebt.
- autosave: als de game vastloopt -want dat doet ie soms nog wel- dan ben je niet alles kwijt en moet je niet helemaal opnieuw beginnen, in het slechtste geval ben je je laatste handelingen van je huidige speelsessie kwijt, een minuutje ofzo.
Wie eens een TowerDefense game op PC wil spelen i.p.v. de cashgrabs op mobiel: met een sale is het geen weggegooid geld, het is vermakelijk, maar er is wel nog wat werk aan.
...en op PC speelt het misschien ietsjes stabieler dan op SteamDeck, moet het nog eens testen op PC maar voorlopig game ik nog enkel op SD.
[
Voor 37% gewijzigd door
PinusRigida op 15-01-2025 17:18
]