Ace combat 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WittiW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-03-2022
Mede-auteur:
  • Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:17

Floks

Ace Combat 7

Afbeeldingslocatie: https://cdn.videogamesblogger.com/wp-content/uploads/2018/08/Ace-Combat-7-Skies-Unknown-Banner.jpg
Introductie
Ontwikkelaar: https://www.bandainamcoent.com

Platforms: PC/Xbox One/PS4
Genre: Flight/Combat Simulation
Officiële website: https://www.bandainamcoent.com/games/ace-combat-7
Steam: https://store.steampowere...E_COMBAT_7_SKIES_UNKNOWN/
Wiki: Wikipedia: Ace Combat 7: Skies Unknown

System requirements:

Minimal system requirements
CPU: Intel Core Intel Core i3-7100, or equivalent
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1050 (Legacy GPU: GeForce GTX 750 Ti, or equivalent)
RAM: 4GB
OS: Windows 7, Windows 8.1 or Windows 10 (64-bit versions)
HDD: 60GB free space
DirectX: Version 11

Recommended system requirements:
CPU: Intel Core i5-7500, or equivalent
GPU: GeForce GTX 1060 3GB, or equivalent, or higher
RAM: 8GB
OS: Windows 7, Windows 8.1 or Windows 10 (64-bit versions)
HDD: 60GB free space
DirectX: Version 11 CPU: Intel Core i5-7500, or equivalent

Algemene Informatie

Een aantal kenmerken:
Je houdt je punten als je opnieuw start. Online verdien je meer dan sp.

Je kan elke gekochte upgrade op elk vliegtuig gebruiken, maar een upgrade zal op het ene vliegtuig zinvoller zijn dan het andere.

De verschillende soorten upgrades:
- upgrades voor vliegen (accelereren, vertragen, stabiliteit, beweeglijkheid)
- upgrades voor je standaard wapens
- upgrades voor speciale wapens
- diverse upgrades zoals slechtere lock on, anti ijs etc.

Trailers

https://www.bandainamcoent.com/games/ace-combat-7#media

Playertable PS4

Tweakers name
Ingame name
Floks
Floks

Playertable Xbox One

Tweakers name
Ingame name
Floks
Floks

Playertable Pc

Tweakers name
Ingame name
Floks
Floks

P.s. Wil je graag in de playertable doe dan een DM naar Floks !

---
P.p.s Dit is slechts een eerst opzet van de TS, latere aanpassingen zullen (misschien/spoedig) volgen.

[ Voor 103% gewijzigd door Floks op 11-02-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 23:31
Zeker wel! Al een tijdje geleden in de pre-order gekocht en ga hem morgen spelen. Kan niet wachten!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 19:00
in steam staat de release date op 1 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Klopt, maar vandaag is de release van de PS4 en Xbox versies.

[ Voor 9% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 18-01-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:17
Ik heb dit spel een tijd geleden besteld als pre-order. Ik zie echter helemaal niks van pre-order content. In de hoes zit ook niks van een code ofzo. Zijn er meer mensen die dit hebben?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Marcievg schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:12:
Ik heb dit spel een tijd geleden besteld als pre-order. Ik zie echter helemaal niks van pre-order content. In de hoes zit ook niks van een code ofzo. Zijn er meer mensen die dit hebben?
welk platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
als bonus zou je dit moeten hebben gekregen:

- Dynamisch Thema
- De F4-E speelbaar vliegtuig
- 3 straaljager skins

anders even contact opnemen met de verkoper.
lees ook dit:

https://twinfinite.net/20...-pre-order-bonus-dlc-how/

For those players who have pre ordered a standard copy of Ace Combat 7, though, the code for your pre order bonus DLC is actually printed out by the retailer at the point of sale. If you purchased your copy of the game from an online retailer such as Amazon, your bonus DLC code should come via an email.

[ Voor 40% gewijzigd door boyette op 19-01-2019 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
boyette schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:37:
[...]

als bonus zou je dit moeten hebben gekregen:

- Dynamisch Thema
- De F4-E speelbaar vliegtuig
- 3 straaljager skins

anders even contact opnemen met de verkoper.
lees ook dit:

https://twinfinite.net/20...-pre-order-bonus-dlc-how/

For those players who have pre ordered a standard copy of Ace Combat 7, though, the code for your pre order bonus DLC is actually printed out by the retailer at the point of sale. If you purchased your copy of the game from an online retailer such as Amazon, your bonus DLC code should come via an email.
Bedankt ik heb het meteen bij de retailer neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:14
Aangezien de PSVR mode een lachertje schijnt te zijn laat ik deze aan mij voorbij gaan. Een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-05 15:18
Ik zie op de site van zowel Intertoys als MM geen Ace Combat 7 dus mijn vraag is waar jullie de game fysiek hebben gekocht ?

UPDATE
Nergens hier fysiek te krijgen dus heb ik hem via de Xbox store gekocht.

[ Voor 25% gewijzigd door jori040 op 19-01-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:14
PHiXioN schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 08:48:
Aangezien de PSVR mode een lachertje schijnt te zijn laat ik deze aan mij voorbij gaan. Een gemiste kans.
Waar bazeer jij dit op? Ik lees namelijk overal dat het erg goed is uitgewerkt.

Dat er maar 3 missies zijn is wel jammer maar een gemiste kans zou ik het niet willen noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Na de eerste paar missies kan ik niets anders zeggen dan dat het heerlijk speelt. :)
verfrissend om na jaren weer eens een Ace Combat game te spelen.

Heb trouwens nooit geweten dat Ace Combat 6: fires of liberation destijds exclusief was voor de 360.

[ Voor 26% gewijzigd door jori040 op 19-01-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jori040 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:22:
Ik zie op de site van zowel Intertoys als MM geen Ace Combat 7 dus mijn vraag is waar jullie de game fysiek hebben gekocht ?

UPDATE
Nergens hier fysiek te krijgen dus heb ik hem via de Xbox store gekocht.
hier zijn ze gewoon hoor:

https://www.wehkamp.nl/ac...I=1&PrI=1&Nrpp=96&ms=true

https://www.wehkamp.nl/ac...I=1&PrI=0&Nrpp=96&ms=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ja bij Bol ook maar ik wilde hem gisteren meteen al hebben. ;) De Digital Foundry video had mij volledig overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02

MazeWing

The plot thickens...

Daar ben ik het wel mee eens. Soms zie je uitgebreide start posts voor een niet populaire game (althans op GoT) met vervolgens 4 replies...

Het is duidelijk dat dit spel hier absoluut niet leeft. Mocht het wel storm lopen dan kan er altijd nog een fatsoenlijke start post gemaakt worden.

Ik zelf ben wel geïnteresseerd in het spel, maar baal dat er geen demo is. Voor 60 euro vind ik het toch iets te kostbaar om te kijken of het iets voor mij is...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floks
Ik heb in de gamelounce gevraagd of er iemand een topic wou starten, zelf namelijk geen tijd voor.
Wil eventueel wel een iets uitgebreidere topic start maken.

Ik heb de game gepreorderd op steam, kan niet wachten om deze game op 3 schermen te spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Floks op 22-01-2019 06:02 ]

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik ben net aan de game begonnen. Tot nu toe voelt het als het oude vertrouwde Ace Combat en dat is positief wat mij betreft. Veel dog-fights, een verhaallijn om het allemaal zin te geven en in een prachtig grafisch jasje. Bij mijn pre-order kreeg ik ook Ace Combat: Squadron leader erbij. Mijn favoriet uit de serie, dus ik ben blij. Ziet er uiteraard wel een stuk minder uit (was indertijd voor de PS2), maar speelt nog steeds heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Floks schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 06:01:
Ik heb in de gamelounce gevraagd of er iemand een topic wou starten, zelf namelijk geen tijd voor.
Wil eventueel wel een iets uitgebreidere topic start maken.

Ik heb de game gepreorderd op steam, kan niet wachten om deze game op 3 schermen te spelen.
Als je dat wil doen, graag! Ik voeg je toe als auteur. Een enorm parel van een topic start hoeft niet. Maar iets degelijker dan dit is wel wenselijk. Thanks alvast voor je moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 19:19
Met wat voor spellen zou ik Ace Combat kunnen vergelijken? Ik zou hem graag voor op de PC kopen i.c.m. een VR-headset aangezien er weinig flight sims zijn die een beetje makkelijk(arcade) vliegen. Voldoet Ace Combat 7 een beetje aan mijn verwachtingen qua dat betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeffreygek1 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:09:
Met wat voor spellen zou ik Ace Combat kunnen vergelijken? Ik zou hem graag voor op de PC kopen i.c.m. een VR-headset aangezien er weinig flight sims zijn die een beetje makkelijk(arcade) vliegen. Voldoet Ace Combat 7 een beetje aan mijn verwachtingen qua dat betreft?
Ik denk dat als Flightsim speelt als Project Cars dat Ace Combat speelt als Forza Horizon wel een goede vergelijking is. Dus best wel arcade maar met toch iets van diepgang in besturing. (let wel ik heb pas 30 minuten gespeeld. Wacht nog op mijn joystick)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WittiW
De game stamt voort uit de arcades. Itt wat het internet vertelt, stamt de serie uit 1992 (air combat voor de arcadehallen, met kast en al. Opvolger air combat 22 is uitgekomen in 1993).

Dus het is een die-hard arcade game. Je moet bijvoorbeeld echt moeite doen om in een stall te komen. Je krijgt minimaal 100 raketten mee en in meerdere missies is dat dan zelfs nog niet genoeg. Je vliegt met een squadron, maar je maten gaan je echt niet helpen. Je missie rank is geheel en alleen afhankelijk van hoe snel je doelen haalt. Het is nog echt die arcade machine waar je maar guldens in blijft gooien. Er zijn weliswaar wat save points, maar niet zoals huidige games. Je kan dus als je dood gaat, gewoon 20 minuten moeten herhalen.

Puur arcade raketten knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 16:16
WittiW schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:20:
Er zijn weliswaar wat save points, maar niet zoals huidige games. Je kan dus als je dood gaat, gewoon 20 minuten moeten herhalen.
Er zijn bij langere missies doorgaans wel mid-mission checkpoints, als je crashed of neergeschoten bent kun je kiezen of je de gehele missie opnieuw wil starten of vanaf het laatste checkpoint.

Over het algemeen inderdaad een Arcade "flight-sim"(met minimale nadruk op sim)
Ace combat serie is altijd heel goed geweest in de speler het idee te geven een Ace te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Flex0r op 22-01-2019 15:28 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floks
TS is aangepast

Floksor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WittiW
Ziet er mooi uit. Lukt me zo sowieso niet op mobiel :+

Afbeeldingslocatie: https://www.arcade-museum.com/images/118/1181241628132.jpg

Met dit beest is de serie begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jammer dat de Thrustmaster T.Flight Hotas geen trillings feedback heeft zeg.De nieuwe Hori heeft dat wel maar die heeft dan ook een heel ander prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Is ook amper leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Hoe is de game in multiplayer? Hebben jullie dat al geprobeerd? Ik moet wachten tot 1 feb.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Tot nu is er alleen team death match en battle royal. Voor mij is het een beetje mager. Ik zou graag ook PvE missies zien.

Ik ben ook nog niet klaar met de campaign, moet nog een rondje op ace difficulty afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Komen er nog meer modi voor multiplayer?

Floksor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WittiW
Vooralsnog zeker niet aangekondigd.

3 vliegtuigen en 3 missies zijn de season pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
karig, had gehoop op meer. klinkt meer als 1 dlc. Waar een Season pass over het algemeen meer in zijn mars heeft.
Maar nogmaals wachten tot 1 feb.

[ Voor 21% gewijzigd door Floks op 26-01-2019 23:50 ]

Floksor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:58
De VR mode is helemaal te gek, superverslavend en totaal niet te vergelijken met bv Star Wars VR. Dogfighten in VR is zo uniek en intens leuk en geen dogfight is hetzelfde, dus ik zie mij dit voorlopig nog wel even spelen. Ace Combat VR met een Hotas 4 op de armleuningen gemonteerd, throttle links en de flightstick rechts zodat je onderarm op de leuning ligt en je hand precies op het deel van de stick rust waarvoor het bedoeld is, dat speelt zo ongelooflijk lekker...voor het eerst in mijn gaminglife heb ik écht het gevoel dat ik vlieg, en na 10 dagen de missies herspelen voelt het nog steeds als die 1e keer: he-le-maal te gek, zelfs nog leuker dan WipEout VR.

Het is de Arcade van vroeger maar dan thuis, helemaal over the top en heerlijk verslavend. Dat het 'slechts' 3 missies zijn is misschien jammer maar blijkt voor mij geen belemmering om dit te blijven spelen. In het 2e weekend unlock ik een supersnelle F22A Raptor en daarna diverse nieuwe missiles voor de F22 die de HUD helemaal doen ontploffen:) Gisteren Ace difficulty unlocked, probeer dan maar eens de dogfighten van de 3e missie te winnen in een F18. Of een A10 Warthog, die is vooral leuk voor de gronddoelen uit de 2e missie maar voor elke missie kan je gewoon toestel + wapens zelf kiezen.

Ik weet nu al zeker dat ik hier meer uren plezier uit ga halen dan uit de non-VR campaign, mocht ik die uberhaupt nog willen gaan spelen. Dus ook al heeft bijna het hele internet het over wat het níet is geworden, ik kan u verzekeren dat wat het wél is geworden het geld van de day one buy plus de investering in een Hotas 4 ab-so-luut waard is.

Stiekum hoop ik nog een 5e jetfighter te unlocken door alles op Ace te verslaan, mag alles van een Messerschmitt tot een fictieve Skunkworks zijn, en als dat niet gebeurd zal ik in ieder geval nog veel plezier beleven met het proberen. Mijn advies is: kopen, monteren en instappen. VR is de toekomst van Ace Combat, en dit is echt een prima start. Zodra je voor de 1e keer zelf die carrier verlaat en het luchtruim kiest dan zal je het met mij eens zijn. Vliegen in 2D is dan opeens kijken naar een spel ipv zelf ín de straaljager zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Zelf heb ik last van motion sickness, zelfs in statische games.

Heb jij daar helemaal geen last van als je tig barrel rolls achter elkaar doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
WittiW schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:49:
Zelf heb ik last van motion sickness, zelfs in statische games.

Heb jij daar helemaal geen last van als je tig barrel rolls achter elkaar doet?
Ik heb alleen last van mijn hoogtevrees bij dogfights op grotere hoogte (klamme handjes) maar gelukkig niet van motionsickness. Rondkijken tijdens barrelrolls en inverted duiken na loopings, allemaal geen probleem tenzij ik rechtop moet gaan zitten om écht helemaal achterom te kunnen kijken en dan weer naar voren kijk. Dat is niet echt nodig maar soms wel leuk igv missiles, als er dan net 1 vlakbij schiet. Ook wanneer ik na een move net boven een vijand terecht kom en dan snel van bv linksonder naar rechtsonder moet kijken om hem te volgen, dan wil ik nog wel eens een gek gevoel krijgen maar erg is het niet. Het enige waarbij ik echt even een klotegevoel krijg is na full-throttle stijl omhoog gaan, gas volledig terug en dan wachten op de stall en welke kant je op valt. Met de handen ván de sticks, dat was ook een slecht idee.

Maar die hoogtevrees blijft een dingetje voor mij ben ik bang, alleen op grote hoogte waar de blauwe lucht boven je steeds donkerder wordt en tegelijk de wereld en wolken onder je steeds realistischer. Zo weet ik nu nog steeds niet wat het vliegplafond in de game is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floks
:P Nu heb ik dus een probleem, vooral door de posts van @VonBraunschweig
Heb de game gepreorderd voor de pc, want gamen op 3 schermen, maar wil ook vr, dus nu aan het kijken voor een set voor mijn ps4, dan koop ik die game wel 2x :D

Eikels jullie kosten me geld :P

Floksor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
Graag gedaan:) Plafond is +/- 12.000 ft, het valt allemaal reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
VonBraunschweig schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:21:
Graag gedaan:) Plafond is +/- 12.000 ft, het valt allemaal reuze mee.
Jammer maar helaas, de pc versie ondersteund nog geen widescreen. Heb hierover wel een topic gemaakt op het officiele forum van de game, ga vanzelf wel merken of ze er iets mee doen.

Via een mede tweaker een VR bril gekocht voor 160 euro en voor 50 euro ook de game voor de ps4, ach waarom ook niet. Na het verhaal van @VonBraunschweig moest en zou ik het ook proberen.

Op de ps4 kan ik niet online, maar op de pc wel, tot nu toe vermaak ik me prima.

Floksor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonBraunschweig
Floks schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:51:
[...]

Jammer maar helaas, de pc versie ondersteund nog geen widescreen. Heb hierover wel een topic gemaakt op het officiele forum van de game, ga vanzelf wel merken of ze er iets mee doen.

Via een mede tweaker een VR bril gekocht voor 160 euro en voor 50 euro ook de game voor de ps4, ach waarom ook niet. Na het verhaal van @VonBraunschweig moest en zou ik het ook proberen.

Op de ps4 kan ik niet online, maar op de pc wel, tot nu toe vermaak ik me prima.
Ha, dan zijn m'n review en posts niet voor niets geweest. En? Wat vind je van de VR-mode? Vanaf een deftige triple-monitor pc zullen de graphics misschien even wennen zijn, maar hoe bevalt het VR perspectief? Ikzelf blijf het nog wel even spelen, op Ace level is er voldoende uitdaging al zou VR online helemaal te gek zijn. Maar offline met m'n eigen selectie muziek via spotify is voor mij ook goed, gewoon voor de lol in een A10 stappen en alles met de Gatling gun proberen neer te halen. De 3e missie is dan echt moeilijk.

Vorig weekend een vriend op bezoek, die was na PS3 zo'n beetje gestopt met gamen maar móest zonder enige VR legs het toch uitproberen. Headset ook niet op zijn ogen afgesteld, gewoon direct in de F18 de 1e missie starten en gáán. Zelf had ik me de taak gegeven om via de spotify app tijdig de juiste muziek te serveren, dus wanneer hij voor het eerst vanuit de lift het vliegdek zag dan zorgde ik dat het Top Gun anthem ook precies de juiste versnelling had. En zodra hij zich op het eerste squadron MIG's stortte, met Dangerzone uiteraard op tijd gestart was het raak: big smiles & holy fucks, en ik was redelijk verbaasd hoe goed het hem afging zonder enige last van motionsickness. We heben het zo'n beetje de hele avond gespeeld, gewoon om en om en dan zien wie het snelste is of de beste 80's actiemuziek kan serveren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floks
Ik ben lui, zal hem van de week eens instaleren, die vr.

Net een paar potten online gedaan op de pc, blijft toch leuk, jammer dat de potjes zo kort zijn.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik ben een slechte vlieger en kreeg met moeite na enkele potjes net aan 19000 punten in missie 6 Long Day. Wat is die missie moeilijk te halen met de F/A18.Ik raakte ook maar tot rank C en de andere missies met gemak rank A. Ik ga de missie nog maar een over doen met de F35 want dat lijkt me een veel beter toestel voor missie 6.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
Floks schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:54:
Ik ben lui, zal hem van de week eens instaleren, die vr.

Net een paar potten online gedaan op de pc, blijft toch leuk, jammer dat de potjes zo kort zijn.
Komisch _/-\o_ Ik maar lullen en meneer is lui :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimNomivaas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Gekke Jantje schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:23:
Ik ben een slechte vlieger en kreeg met moeite na enkele potjes net aan 19000 punten in missie 6 Long Day. Wat is die missie moeilijk te halen met de F/A18.Ik raakte ook maar tot rank C en de andere missies met gemak rank A. Ik ga de missie nog maar een over doen met de F35 want dat lijkt me een veel beter toestel voor missie 6.
Ik heb de difficulty meteen op hard gezet, maar met deze missie had ik toch ook wat moeite. Eerst niet genoeg punten binnen de tijd en daarna een aantal keer de grond in doordat ik te snel wilde en dus onnodige risico's nam en fouten ging maken. Uiteindelijk even een half uurtje pauze genomen en daarna met de Gripen E (LACM) de 20000 punten ruim binnen de tijd kunnen maken.

Ik ben me eens wat meer gaan verdiepen in welke targets het meeste punten geven, dit kun je linksboven in de hud zien als je een target geselecteerd hebt.

Ondertussen Missie 08 voltooid, speel er lekker op mijn gemakje doorheen. Het voelt en speelt in iedergeval net als vroeger AC4, AC5 en AC Zero maar dan in 4K O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floks
Holy moly!!! Deze game in VR is echt super vet. De knopjes, de licht inval. Zo ongelovelijk gaaf!

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik ga me niet meer bezig houden met ranks want daar door geniet ik minder van de game. Zoals missie 8 ook waar ik niet verder kom dan b rank terwijl ik bijna alles kapot heb geschoten mede dankzij ketting reacties met de F35. Ik wil gaar rank A maar ik ga er niet meer te veel moeite in steken want ik heb level 8 iets van 40 keer gepeeld. Ik denk dat de verkeerde wapens gebruik want in missie 8 gebruik ik geen bonnen die het hele gebied in een keer opblazen zoals de F15 dat heeft.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Ik ben op de pc nog helemaal niet ver, op de playstation ook niet, speel eigenlijk alleen maar VR.
Had de game even uitgeleend aan een collega, die thuis ook VR heeft, maar die hield het maar 30 sec. vol in de lucht hehehe. Waar ik er gelukkig geen last van heb.
Morgen komen er wat vrienden langs om die game in VR te spelen. Zal vast gezellig worden.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Klopt het dat je voor Missie 8 alleen kunt ranken in eerste gedeelte met olie tanks en dergelijke op de grond? Ik had zo juist namelijk in het 2e gedeelte heel veel punten binnen in totaal 29000 punten maar nog steeds haal ik dan B rank. Ik wil rank A weet iemand wat ik er voor niet doen in missie 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Het zal de tijd zijn. Ik heb op hard een tijd van 11:33:76 en een score van 24.620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Hoe komen jullie trouwens aan die reseach punten? Is dat door missies opnieuw te spelen of online.
Bewaar je ook je reseach als je de campain opnieuw start?

Snap trouwens niet helemaal hoe die reseach trie werkt. Je hebt vliegtuigen en "onderdelen", maar die onderdelen zijn weer te gebruiken voor alle vliegthuigen? Iemand hier een goede uitleg voor?

Floksor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WittiW
Je houdt je punten als je opnieuw start. Online verdien je meer dan sp, maar ik speel zelden online (welke game dan ook).

Je kan elke gekochte upgrade op elk vliegtuig gebruiken, maar een upgrade zal op het ene vliegtuig zinvoller zijn dan het andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WittiW
Ojee, je hebt hem in de op geplaatst :)

Om het verhaal compleet te maken, je hebt ook voor mp upgrades, maar zover ik heb bekeken zijn die niet in sp te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
WittiW schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:06:
Je houdt je punten als je opnieuw start. Online verdien je meer dan sp, maar ik speel zelden online (welke game dan ook).

nice, je forum post ook gebruikt voor de topic start, maar in vr is het weer helemaal anders helaas.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-05 23:49
Het oude gevoel van ace combat is terug. Ben inmiddels bij missie 4 en vind het lekker spelen. Heb telkens weer zin om verder te gaan!

Is aan de ene kant is het wel arcade, maar aan de andere kant is het een stuk leuker dan een simulator. Punten scoren voor upgrades werkt bij mij aardig stimulerend en ik ben gek op vliegtuigen en dat prikkelt deze game ook.

Moet nog veel dingen uitvinden, maar van 1 tot 10 geef ik de game toch een 8.5. Grafisch hadden ze naar mijn idee nog wat meer uit de kast mogen trekken (killcam o.i.d. was wel leuk geweest.)

Killcam is zo simpel als bij het afvoeren van een raket, de O-button ingedrukt houden, op ps4

[ Voor 7% gewijzigd door botneet op 15-02-2019 04:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Floks schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:51:
[...]

Jammer maar helaas, de pc versie ondersteund nog geen widescreen.
Widescreen is werkend te krijgen door een mod te installeren.

Hier kun je de mod downloaden (3 bestanden, uitpakken en sla deze op in <Steam Installation Location>\SteamApps\common\ACE COMBAT 7.)

https://github.com/mpm11011/ac7-ultrawide/archive/master.zip

Om de mod te kunnen uitvoeren heb je Python 3.5 of nieuwer nodig. Deze kun je hier downloaden: https://www.python.org/downloads/

De rest is eenvoudig:
Mod AC7 to work at ultrawide resolutions.

What it does:

Prompts user for input on the resolution they want to use.
Hex edits the executable to the chosen resolution.
Downloads 3Dmigoto and unpacks it into the game directory.
Downloads the shader fix file.
Prerequisites:

Python 3.5 or newer
Installation:

Save magic.py to <Steam Installation Location>\SteamApps\common\ACE COMBAT 7.
Double click to run.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Zo ziet AC7 eruit met widescreen mod

[YouTube: Ace Combat 7 - 21:9 gameplay]

Zoals je ziet zijn ze al erg ver, maar er zijn nog wat kleine dingetjes die verbeterd moeten worden.
Daar wordt ook nog steeds aan gewerkt!

[ Voor 35% gewijzigd door M!chel op 17-02-2019 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-05 23:49
M!chel schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:37:
Zo ziet AC7 eruit met widescreen mod

[YouTube: Ace Combat 7 - 21:9 gameplay]

Zoals je ziet zijn ze al erg ver, maar er zijn nog wat kleine dingetjes die verbeterd moeten worden.
Daar wordt ook nog steeds aan gewerkt!
Ziet er gaaf uit!

Wat je ook eens zou moeten proberen is het gebruiken van een controller of een joystick en in expert mode gaan vliegen.

Dan kun je veel agressiever in de dogfights duiken en manoeuvreren!

Standard mode lijkt wel heel erg ouderwets naar mijn idee:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
M!chel schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:47:
[...]

Widescreen is werkend te krijgen door een mod te installeren.

Hier kun je de mod downloaden (3 bestanden, uitpakken en sla deze op in <Steam Installation Location>\SteamApps\common\ACE COMBAT 7.)

https://github.com/mpm11011/ac7-ultrawide/archive/master.zip

Om de mod te kunnen uitvoeren heb je Python 3.5 of nieuwer nodig. Deze kun je hier downloaden: https://www.python.org/downloads/

De rest is eenvoudig:

[...]
Iemand dit al getest?

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ja, ikzelf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:32
Sinds vandaag ook deze game in bezit voor de PC. Lijkt me super vet, alleen ik vind de graphics zelf erg slecht. Het ziet er totaal niet scherp uit, ook niet als ik in de instellingen alles op max zet. Ik speel op 2560 x 1440 met een 1080Ti, maar ben erg teleurgesteld als ik eerlijk ben. Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Het is een console port. Een paar posts terug gaat het over een mod die hogere resolutie support.

Ik speel op console.

/edit niet relevant

[ Voor 25% gewijzigd door WittiW op 19-02-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Top, ga ik het morgen ook proberen op 5760x1080.
Had hierover wel een topic gemaakt op hun forum en er zijn meerdere spelers met het probleem, had wel iets meer support verwacht vanuit hun zelf.

Floksor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
WittiW schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:14:
Het is een console port. Een paar posts terug gaat het over een mod die hogere resolutie support.

Ik speel op console.

Draadje op steam https://steamcommunity.co...ons/0/864973123906897050/
De link naar je draadje op steam gaat over een andere Ace Combat game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Alle discussie over waar het topic thuishoort staat in de zogenaamde trashcan. De enige manier om aan te kaarten dat een topic verkeerd staat is via een topic report. Discussie in het topic is voor niemand interessant. Mensen komen hier om te lezen over het spel niet over hoe het ingedeeld is in een rubriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Floks schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:55:
[...]

Top, ga ik het morgen ook proberen op 5760x1080.
Is het nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@M!chel @Floks Zou ik ook wel graag willen weten, want de vorige Ace Combat game was een genot @ 5760x1200 :*) 8) d:)b
botneet schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:34:
Ziet er gaaf uit!

Wat je ook eens zou moeten proberen is het gebruiken van een controller of een joystick en in expert mode gaan vliegen.

Dan kun je veel agressiever in de dogfights duiken en manoeuvreren!

Standard mode lijkt wel heel erg ouderwets naar mijn idee :P
Ik dacht al : "Ligt het aan mij of ziet het er allemaal wel heel erg simpel uit ?!" :D

De vorige Ace Combat vond ik erg leuk, maar makkelijker speelbaar met muis+toetsenbord trouwens dus ben benieuwd of het bij dit deel beter is ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:14:
Ik dacht al : "Ligt het aan mij of ziet het er allemaal wel heel erg simpel uit ?!" :D

De vorige Ace Combat vond ik erg leuk, maar makkelijker speelbaar met muis+toetsenbord trouwens dus ben benieuwd of het bij dit deel beter is ?!
Ik heb geen vorige delen gespeeld, dus kan het niet vergelijken voor je.
Filmpje is met Logitech F310 controller op easy mode. Expert mode ga ik later nog wel naar kijken. Ik heb niet heel veel ervaring met flight games dus even rustig wennen.

Muis is trouwens niet te gebruiken in de menu's, dus ik weet ook niet of je die wel in de game zelf kunt gebruiken.

• nero355

nero355

M!chel schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:22:
Ik heb geen vorige delen gespeeld, dus kan het niet vergelijken voor je.
Jammer, want dan kon ik effe het vorige deel opstarten en vergelijken voor zover mogelijk :
Het is zooo lang geleden dat ik die heb gespeeld dat ik eerlijk gezegd ben vergeten hoe dat ging :$ :X :+
Filmpje is met Logitech F310 controller op easy mode. Expert mode ga ik later nog wel naar kijken. Ik heb niet heel veel ervaring met flight games dus even rustig wennen.
Vroeger vloog ik in Battlefield 2 heel veel met zowel vliegtuigen als helikopters, maar Ace Combat was toch weer anders en na wat prutsen en testen met de pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart ben ik maar gewoon overgegaan op het toetsenbord en dat werkte goed genoeg om de game uit te spelen!

Alleen tijdens de Apache missies had ik de muis erbij nodig geloof ik...
Muis is trouwens niet te gebruiken in de menu's, dus ik weet ook niet of je die wel in de game zelf kunt gebruiken.
Lijkt me best raar... Zal wel weer X-Input afhankelijk zijn zeker ?

Heb zo'n gamepad van Microsoft zelf, maar heel eerlijk gezegd vermijd ik die liever als het mogelijk is, want niet echt comfortabel voor mij en zo...

De ultieme ervaring vond ik trouwens de Armed Assault games met de eerder genoemde joystick en ook nog eens de pedalen van een Logitech G25 erbij voor het vliegen met de helikopters : HEEEERLIJK!!! 8) :*) :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floks
https://steamcommunity.co...197962289378/screenshots/

Staat als het goed is op public _/-\o_

heb wel moeite met het menu nu, is wat klein :D

[ Voor 9% gewijzigd door Floks op 21-02-2019 18:28 ]

Floksor

• M!chel
  • Niet online
Floks schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:27:
[...]

https://steamcommunity.co...197962289378/screenshots/

Staat als het goed is op public _/-\o_

heb wel moeite met het menu nu, is wat klein :D
Ziet er wel erg vet uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
heb de mod weer uitgezet, want het menu is nu niet meer leesbaar, dan maar gamen op 1 scherm.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Is er wel enige kans dat ze gewoon weer tripplescreen support toevoegen, zoals bij het vorige deel :?

Vind ik wel echt een must have voor dit soort games en het vorige deel had het ook gewoon als ik het me goed herinner!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floks
nero355 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:39:
Is er wel enige kans dat ze gewoon weer tripplescreen support toevoegen, zoals bij het vorige deel :?

Vind ik wel echt een must have voor dit soort games en het vorige deel had het ook gewoon als ik het me goed herinner!
Geen idee, had het ze gevraagd op hun forum en ze gingen het doorgeven aan de Dev, maar of die er wat mee doen?

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosGrosser
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Geavhte lezer,

Ik speel sinds kort Ace Combat 7 op PS4.
Waar ik vooral tegen aanloop is dat de jets vaak erg trillen en zeer onstabiel vliegen.
Wordt dan ook herhaaldelijk neergehaald, crash of ben echt niet in staat koers te houden. Heb alle beschikbare parts geïnstalleerd, maar het vliegen blijft dramatisch.
Enige tips in deze zouden ten zeerste gewaardeerd worden.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gewacht op een prijsdaling, nu 44 euro bij Bol.. Zit te twijfelen om hem nu toch op te pikken (xbox) maar ik lees dingen van timers in missies, dat is eigenlijk toch iets wat me nog tegen staat, valt het mee met die timers of kan het irritant zijn, is het überhaupt mogelijk om gewoon een beetje rond te vliegen of totaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ik heb pas de game deluxe gekocht met 25% extra korting dmv de code in nieuwsbrief voor de ps4. Wat een gaaf spel, ik heb de vr mode nog niet gespeeld, want ik ben bang dat ik dan alleen nog maar die wil spelen en de gewone campagne niet meer ga aanraken.

Maar ik merk dat ik met de gewone controle snel de grip kwijtraak op het linker pookje, waar ik daar nooit last van heb met andere games. Zeeeer frustrerend midden in een dogfight als je net achter je vijand heb gemanouvreerd en je raakt hem kwijt omdat het pookje wegglijd/niet heen gaat waar je wilt. Daarom de vraag hoe goed werkt een hotas joystick hiermee op de ps4? @VonBraunschweig heeft wel een prachtige review van de ps4 versie geplaatst waarbij een lichte teleurstelling is te lezen over het gebruik van een hotas.Verder lees ik online veel over een deadzone bij de duurdere hori hotas voor de ps4, maar tegelijkertijd ook weer veel positieve reviews van websites. Als ik lees dat de f22 weer geen deadzone heeft, vraag ik me af of die deadzone er expres is ingezet voor de jets, of dat er een hoop slechte hotas in omloop zijn.

anyway, ik ga weer verder farmen op level 11, idioot als ik ben, krijg ik het altijd voor elkaar om dood te gaan met 2 minuten op de klok, omdat ik stall tijdens een lage looping, tegen een muur aanvlieg of gewoon tegen een core aanvlieg tijdens het schieten met een railgun. 10x opgestart, 1x kunnen farmen. Iets zegt me dat ik niet efficient farm. Is het farmen op hogere moeilijkheidsgraad ook nuttig als je de campagne op normal speelt? Ik heb absoluut geen moeite met de hard moeilijkheidsgraad van de piloten, alleen mijn eigen onkunde waardoor ik crash

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
Dxue schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:56:
Daarom de vraag hoe goed werkt een hotas joystick hiermee op de ps4? @VonBraunschweig heeft wel een prachtige review van de ps4 versie geplaatst waarbij een lichte teleurstelling is te lezen over het gebruik van een hotas.Verder lees ik online veel over een deadzone bij de duurdere hori hotas voor de ps4, maar tegelijkertijd ook weer veel positieve reviews van websites. Als ik lees dat de f22 weer geen deadzone heeft, vraag ik me af of die deadzone er expres is ingezet voor de jets, of dat er een hoop slechte hotas in omloop zijn.
Dankuwel:) Ik speel de VR mode nog wekelijks gewoon voor de lol, en de Hotas 4 werkt perfect. Het was misschien een teleurstelling dat er geen optie is om zelf de functies van de buttons te bepalen, maar eigenlijk zit alles op precies de goede plaats. En alle 3 de assen bedien je met je rechter pols, ook de roerfunctie. Ik heb hem voor op de armleuningen van een leunstoel gemonteerd, waarbij het snoer tussen throttle en stick gelukkig net lang genoeg is zodat ik met mijn armen vooruit & ondersteund beide moeiteloos kan bedienen. De eenvoud waarmee je dan de manoeuvres kan uitvoeren en tegelijk door het VR perspectief het overzicht kan behouden - vijanden en wapens selecteren, missisiles ontwijken - het speelt gewoon heerlijk.

De deadzone verschilt per fighterjet en lijkt mij gewoon zo bedoeld, geprogrammeerd. De F22 heeft er bijvoorbeeld geen, maar het maakt eigenlijk weinig uit met een Hotas. Ook de jets met de grootste deadzone zijn prima te besturen, ik vind het juist lekkerder vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floks
Vragen over games zijn uiteraard meer dan welkom, maar het is niet de bedoeling het topic van een andere game hiervoor te gebruiken :)

[ Voor 72% gewijzigd door BM op 01-12-2021 07:26 ]

Floksor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Misschien ook interessant om te zien:
Ace Combat 7: Cut Content (203 pagina's, .pdf)
Pagina: 1