Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Doukkali schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:39:
Ik wil graag leren gamen met mouse/keyboard. Heeft iemand suggesties aan wat ik kan spelen om dit te verbeteren? Aimtastic heb ik al.
Installeer eens Unreal Tournament via de EPIC Launcher en ga eens lekker fraggen! :)

Daarna naar iets moeilijkers overstappen, zoals CS:GO of nog effe een tussenstap maken richting TF2 of zo...

Kortom : Gewoon zoveel mogelijk knallen en dan komt het wel goed! d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:03
Ik ben aan het uitzien om mijn collectie Nintendo DS games uit te breiden.Nu zie ik op tweedehands sites losse Ds cardridges te koop staan.Dus zonder doos.Zijn dit illegale (fake) games?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
muis leren, idd lekker spelen, dan komt het vanzelf goed, desnoods gewoon beginnen met sp games in easy mode en dan steeds beetje moelijker, en dan naar mp?

ds games:
Er zullen vast legale verkopers zijn die games zonder hoesjes hebben, maar er is ook een hoop fake spul. Dus ja vind het moeilijk om advies te geven, bij sommige (goedkope) games misschien de gok wagen, maar bij twijfel beetje researchen op manieren om fakes te herkennen.

10 second ninja DONE

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:03
Maar wie geraakt nu zijn doosje kwijt van een game?Nah,ik blijf van zulke dingen af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
kwijtraken niemand, bewust weggooien (want grote lompe dingen en games gewoon in etui ofzo) hele volksstammen.

10 second ninja DONE

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:31
Wat zijn de hedendaagse games die vergelijkbaar zijn met Command & Conquer?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-03 09:25
rickskeg99 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:58:
Command & Conquer Remaster

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
star craft 2, hoewel die inmiddels ook al redelijk op leeftijd is.... (nou ja zijn 3 losse delen....uit 2010, 2013 en 2015 :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

rickskeg99 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:58:
Niet net zo leuk qua sfeer, maar wel net zo moeilijk en leuk om te spelen : http://www.8bitarmies.com/ :*)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-03 09:25
Supreme Commander
Ashes of Singularity

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:08
Met de steamsales in aantocht ben ik op zoek naar een game voor een losse groep (collega's en excollega's) met nogal verschillende smaken (4 personen).

Persoon A: Vooral CSgo en Rocket league. moet snel klikken of verliest interesse.
Persoon B: Vooral grindy games zoals Path of Exile, maar ook wat hack en slash. En LoL online
Persoon C en D: vooral TBS games maar ook pve games

Destiny 2 hebben we (3 personen) een tijd gespeeld, maar zijn we op uitgebrand en al 6 maand niet meer aangeraakt. Momenteel zijn we bezig met wat overcooked via remote play, en wss gaan we ook overcooked 2 kopen. Age of Empires 2 komt er ook in, maar zoeken eigenlijk dus een nieuwe soort destiny 2, of nog andere party game zoals overcooked

The division 2 was bij mij al opgekomen, maar mogen enkel steamgames zijn.

Als dit niet op de goeie plaat staat, verplaats maar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-02 18:32
Hey guys, de Mortal Shell beta is nu open voor iedereen https://www.epicgames.com/store/product/mortal-shell/beta

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:36
ziet er heel vet uit!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-03 10:28

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Gewoon zo enthousiast over deze game dat ik het even moet delen. Bestaat al wat langer en doet erg denken aan Rome Total war gecombineerd met vette RPG's. Conqueror's Blade heeft mij nu zeker twee weken in zijn greep. Iemand hier bekend mee of ervaringen mee?

Werkzaam bij: Cybersecurity en IT Beheer, FIRST Blog en Treinkaartjes

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-02 15:25
Vriend van me heeft een heule dikke arcadekast gebouwd. Vier spelers, digitaal marquee scherm, koelkast en Stream Deck ingebouwd.

Binnenkort maar eens uitpoberen :P

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:14

KipCurreh

Nightcrawler

pfff wat een teleurstellende periode is dit.. Keek ik uit naar een paar games, blijken ze allemaal tegen te vallen bij release :|

Madden NFL 21 (PC) - Eindelijk een steam versie, zodat ik niet hoef te klooien om die steam controller werkend te krijgen in deze game.
Komt er op neer dat EA gewoon een dikke FUCK YOU naar de fans heeft gemaakt, met enkel een roster update in de franchise mode terwijl verscheidene beloftes werden gemaakt.
Maar vooral de talrijke verschillende bugs die het spel rijk is, is echt niet normaal. Ze slagen er blijkbaar in om een game die ze elk jaar updaten, steeds slechter en slechter te maken.
Op ps4 krijgt het spel een 0.3 Users Review score, en ergens anders een 2.0.

Eerste reactie van een EA-man; "Well, at least it's not a 1"
Tja. ;(

Horizon Zero Dawn (PC) - Bij launch blijkt het een van de slechtste PC ports ooit gemaakt te zijn. Verhalen van constante crashes, gewoon niet kunnen opstarten en slechte performance zijn schering en inslag.
Ondertussen al enkele (kleine) patches verder, maar het lijkt nog steeds verre van OK te zijn.
Nog maar even wachten om deze te halen, want dit is echt een topgame

Tony Hawk 1+2 remastered (PC) - Nostalgie tot de tweede macht, echt wel grijs gespeeld op de PS1.
Een must have, en dan zie ik dat het een Epic exclusive is.
Nu heb ik al genoeg launchers (Steam, Battle.net, Origin, Uplay) om er nog 1tje bij te halen, en al zeker niet voor 1 game. Ook heb ik geen zin om eindeloos te pielen om ook hier de Steam controller werkend te krijgen.
Maar even wachten tot een Steam versie komt dan maar (als die er komt)

Liggen veel dingen van deze rant aan mezelf? Wellicht wel, gewoon even over het feit heenzetten van de Epic store, of een gewoon goed werkende XBOX controller voor PC halen en het kan al opgelost zijn.
Of gewoon HZD aanschaffen en zien of het bij mij wel werkt

Maar toch blijf ik dus halstarrig vasthouden aan het feit dat als ik 50-60€ betaal voor een PC game, het gewoon werkt zoals ik het wil. (buiten enkele aanpassingen in graphics etc).
Madden 21 valt hier eigenlijk buiten, want dit is gewoon EA die schijt heeft aan iedereen >:)

Ik blijf ondertussen gewoon verder Hell Let Loose en Oxygen Not Included, hopende dat er betere tijden komen. (at least voor mezelf)
Zo wordt het wachten op Cyberpunk 2077 toch nog lang ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
KipCurreh schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:48:
pfff wat een teleurstellende periode is dit.. Keek ik uit naar een paar games, blijken ze allemaal tegen te vallen bij release :|

Madden NFL 21 (PC) - Eindelijk een steam versie, zodat ik niet hoef te klooien om die steam controller werkend te krijgen in deze game.
Komt er op neer dat EA gewoon een dikke FUCK YOU naar de fans heeft gemaakt, met enkel een roster update in de franchise mode terwijl verscheidene beloftes werden gemaakt.
Maar vooral de talrijke verschillende bugs die het spel rijk is, is echt niet normaal. Ze slagen er blijkbaar in om een game die ze elk jaar updaten, steeds slechter en slechter te maken.

Tja. ;(

Horizon Zero Dawn (PC) - Bij launch blijkt het een van de slechtste PC ports ooit gemaakt te zijn. Verhalen van constante crashes, gewoon niet kunnen opstarten en slechte performance zijn schering en inslag.
Ondertussen al enkele (kleine) patches verder, maar het lijkt nog steeds verre van OK te zijn.

Tony Hawk 1+2 remastered (PC) - Nostalgie tot de tweede macht, echt wel grijs gespeeld op de PS1.
Een must have, en dan zie ik dat het een Epic exclusive is.
Nu heb ik al genoeg launchers (Steam, Battle.net, Origin, Uplay) om er nog 1tje bij te halen, en al zeker niet voor 1 game. Ook heb ik geen zin om eindeloos te pielen om ook hier de Steam controller werkend te krijgen.
Maar even wachten tot een Steam versie komt dan maar (als die er komt)

Liggen veel dingen van deze rant aan mezelf? Wellicht wel, gewoon even over het feit heenzetten van de Epic store, of een gewoon goed werkende XBOX controller voor PC halen en het kan al opgelost zijn.
Of gewoon HZD aanschaffen en zien of het bij mij wel werkt

Maar toch blijf ik dus halstarrig vasthouden aan het feit dat als ik 50-60€ betaal voor een PC game, het gewoon werkt zoals ik het wil. (buiten enkele aanpassingen in graphics etc).
Madden 21 valt hier eigenlijk buiten, want dit is gewoon EA die schijt heeft aan iedereen >:)

Ik blijf ondertussen gewoon verder Hell Let Loose en Oxygen Not Included, hopende dat er betere tijden komen. (at least voor mezelf)
Ik schrik hier wel beetje van..want vanaf doom (de eerste, niet 2016 versie :+ ) was ik pc gamer. Ook gewoon nog steeds doorgegaan met consoles, maar veel gespeeld, lan parties, veel upgraden etc. Rond de x360 en starten van gezin is dat stukkie minder geworden en eigenlijk zo goed als console only gegaan. Ik ben van plan volgend jaar een nieuwe pc samen te stellen en die eigenlijk dan als main systeem te gebruiken en de komende generatie consoles even met rust te laten tot ze flink goedkoper zijn geworden......maar door dit soort verhalen vraag je je af of je dan toch 2e ranks ervaring zal krijgen?

Enige voordeel is wel dat ik juist dit soort grote releases niet zoek en me met name focus op retro en indie games.......maar zou het wel leuk vinden om ook af en toe een recente game mee te kunnen pikken......
(Ik verwacht ook gamepass aan te houden om maar is iets te noemen)

10 second ninja DONE

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:02

Van de week uitgespeeld en nergens last van gehad, geen idee of het een schreeuwerige minderheid is maar hij draaide prima hier.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Sagat In het kort komt het er eigenlijk op neer of je er een probleem van maakt om bij diverse sites/diensten producten af te nemen. En of je dus specifiek met een steam controller alles wilt doen, of ook andere hardware tot je beschikking hebt.

Persoonlijk zie ik die versnippering liever niet, maar net zoals in tv-film land blijft het doorgaan (streaming diensten en game diensten lijken wat dat betreft erg op elkaar)

Het voordeel van de pc blijft voor mij toch dat je er alles op kunt en niet afhankelijk bent van de hardware die de console markt verplicht door je strot duwt. En als je dan van eco systeem wisselt mag je ook meteen de game opnieuw aanschaffen, ben je afhankelijk wanneer er een update komt (hardware) en of je game dan ook nog werkt (afhankelijk van ecosysteem, de cloud kan uitkomst bieden).

Maar goed dat cloud systeem kan op de pc natuurlijk ook wegvallen. Mocht steam bv opeens failliet gaan. Als voorbeeld kijk maar wat er nu met de google muziek streamdienst gebeurt.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
rockhopper schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:09:
@Sagat In het kort komt het er eigenlijk op neer of je er een probleem van maakt om bij diverse sites/diensten producten af te nemen. En of je dus specifiek met een steam controller alles wilt doen, of ook andere hardware tot je beschikking hebt.

Persoonlijk zie ik die versnippering liever niet, maar net zoals in tv-film land blijft het doorgaan (streaming diensten en game diensten lijken wat dat betreft erg op elkaar)

Het voordeel van de pc blijft voor mij toch dat je er alles op kunt en niet afhankelijk bent van de hardware die de console markt verplicht door je strot duwt. En als je dan van eco systeem wisselt mag je ook meteen de game opnieuw aanschaffen, ben je afhankelijk wanneer er een update komt (hardware) en of je game dan ook nog werkt (afhankelijk van ecosysteem, de cloud kan uitkomst bieden).

Maar goed dat cloud systeem kan op de pc natuurlijk ook wegvallen. Mocht steam bv opeens failliet gaan. Als voorbeeld kijk maar wat er nu met de google muziek streamdienst gebeurt.
Ik heb een redelijk steam library. En epic met zijn gratis games gaat ook hard. Verder wat uplay geloof ik ook, en ja, met online kopen weet je dat games in feite huurt (nou ja gog uitgezonderd dan) maar daar lig ik gelukkig niet wakker van.

Ik wil netjes voor mijn games betalen, maar stel als steam falliet zou gaan en ik kan game x niet meer spelen, dan zijn 'de gloves off' zeg maar. Maar verwacht dat steam nog wel paar jaarjes meegaat (then again het leven zit vol verassingen, kijk naar dit jaar...)

En soms zit je met dlc bij de pc ook minder, ik meen dat voor mk of injustice er wat dlc niet uitkwam op pc? maar goed, er zitten idd heel veel voordelen aan. Dus we gaan het hopelijk meemaken.

En nee, ik gebruik geen steam controller dus dat is niet iets om rekening mee te houden voor mij, maar begrijp ik je goed dat die dus alleen maar binnen steam werkt?

10 second ninja DONE

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

xavento schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:54:
[...]

Van de week uitgespeeld en nergens last van gehad, geen idee of het een schreeuwerige minderheid is maar hij draaide prima hier.
Jup bij HZD heb ik ook wel het gevoel dat vooral dit is, net zoals bij de 5700XT drivers ;)
Er zijn zeker wel wat problemen, maar lang niet bij iedereen.
Desalniettemin is het jammer dat die sublieme PS4 game een 'mindere' PC port krijgt
Sagat schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:19:
[...]

maar begrijp ik je goed dat die dus alleen maar binnen steam werkt?
Ja, je moet alleszins steam (en dan nog in Big Picture mode) aan hebben staan als je gebruik wil maken van de controller en al zijn opties.
In de meeste gevallen moet je dus de non-steam game aan steam toevoegen en langs daar opstarten, en dan hopen dat het werkt.
Is dit niet het geval, kan je 3rd party programs (GLoSC bijv.) gebruiken om het alsnog 'deftig' te doen werken

Eigenlijk is overstappen naar een XBOX controller ofzo de meeste logische stap ;)

[Voor 3% gewijzigd door KipCurreh op 04-09-2020 11:09]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
KipCurreh schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:08:
[...]

Jup bij HZD heb ik ook wel het gevoel dat vooral dit is, net zoals bij de 5700XT drivers ;)
Er zijn zeker wel wat problemen, maar lang niet bij iedereen.
Desalniettemin is het jammer dat die sublieme PS4 game een 'mindere' PC port krijgt

[...]

Ja, je moet alleszins steam (en dan nog in Big Picture mode) aan hebben staan als je gebruik wil maken van de controller en al zijn opties.
In de meeste gevallen moet je dus de non-steam game aan steam toevoegen en langs daar opstarten, en dan hopen dat het werkt.
Is dit niet het geval, kan je 3rd party programs (GLoSC bijv.) gebruiken om het alsnog 'deftig' te doen werken
Haha ok, ja dit mis ik dus echt niet als ;) 'console peasant'
Maar zoals gezegd, geen steam controller en ja dit soort dingen horen (wel in mindere mate dan vooral het dos/win95 tijdperk wel een beetje bij pc gaming imho.

Maar als het je daily driver is, is het wel prima te overzien verwacht ik. Dus heb er wel weer zin!

10 second ninja DONE

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Sagat schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:11:
[...]

Haha ok, ja dit mis ik dus echt niet als ;) 'console peasant'
Maar zoals gezegd, geen steam controller en ja dit soort dingen horen (wel in mindere mate dan vooral het dos/win95 tijdperk wel een beetje bij pc gaming imho.

Maar als het je daily driver is, is het wel prima te overzien verwacht ik. Dus heb er wel weer zin!
Haha ja het is zeker niet bedoeld als afschrikking ofzo, het is gewoon enorm teleurstellend dat de 3 games waar ik naar uitkeek nogal blijken tegen te vallen ;)

Kijk naar games zoals Kerbal, Factorio, Subnautica enz en dan zie je gewoon hoe het wel kan :)

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:46
Emulator vraagje..

Nu ik toch een PC thuis heb, heb ik een Playstation 3 emulator met Scott Pilgrim vs The World er eens op gezet. Dat wilde ik altijd al eens zelf spelen.

Dat erop zetten is gelukt maar het speelt lastig met een toetsenbord, dus ik wil een controller kopen die hier geschikt voor is.

Mijn vraag is: Welke controller(s) is / zijn breed ondersteund? Bij voorkeur op PC en macOS (emulators en games) te gebruiken?

Of als dit niet het juiste topic hiervoor is, waar kan ik me inlezen / advies vinden?

• nero355
  • Nu online

nero355

Tja. ;(
NOFI, maar had je echt wat anders verwacht :?

Ik heb na Battlefield 2 geen eene EA game meer gekocht! Ze kunnen echt de pot op wat mij betreft! :/
laptopleon schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:10:
Nu ik toch een PC thuis heb, heb ik een Playstation 3 emulator met Scott Pilgrim vs The World er eens op gezet. Dat wilde ik altijd al eens zelf spelen.
:o Is daar een game van geweest ?! :D

Was echt een droogkloot film! _O_

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

nero355 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:36:
[...]

NOFI, maar had je echt wat anders verwacht :?

Ik heb na Battlefield 2 geen eene EA game meer gekocht! Ze kunnen echt de pot op wat mij betreft! :/
Haha ja dat ze gewoon de roster updaten naar het volgende jaar kan ik dan eigenlijk nog best mee leven.. Maar hoe ze er in slagen om de game jaar na jaar slechter en steeds meer volstoppen met bugs is toch echt frappant..
Je moet maar eens in de Madden subreddit kijken naar de resem aan video's/afbeeldingen van de bugs/fouten etc, het is echt schrijnend :|

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Emulator vraagje..

Dat erop zetten is gelukt maar het speelt lastig met een toetsenbord, dus ik wil een controller kopen die hier geschikt voor is.

Mijn vraag is: Welke controller(s) is / zijn breed ondersteund? Bij voorkeur op PC en macOS (emulators en games) te gebruiken?

Of als dit niet het juiste topic hiervoor is, waar kan ik me inlezen / advies vinden?
Ik denk niet dat dit het juiste topic is. En ik verwacht dat de controllers voor apple minder geschikt zijn voor windows en vice versa. Ikzelf gebruik, in de zeldzame keren dat ik een controller gebruik, een microsoft-xbox pc controller (geen idee wat de exacte naam is) en daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• laptopleon
nero355 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:36:[...] over Scott Pilgrim vs The World The Game

:o Is daar een game van geweest ?! :D

Was echt een droogkloot film! _O_
Was een dijk van een film, gaat uren door, met een eigen sound-track, met strip-achtige effecten door het beeld :) zoals bij sixties Batmen-films, maar dan eigentijds, zeg maar. Afijn, vond het meteen een cult-klassieker, maar dat is mijn mening :D

Meer on topic: Scott Pilgrim The Game is ongewild een schoolvoorbeeld geworden van lost media oftewel wat er mis kan gaan met een game qua rechten, waardoor ondanks dat het redelijk populair was, het niet meer te koop is. De toenmalige uitgever van de game had de rechten maar voor zoveel jaar en daarna is er geen nieuwe deal gekomen, waardoor de game niet meer verkocht mocht worden.

Waarom precies wordt door niemand officieel gezegd maar het lijkt te gaan om verlopen rechten.
rockhopper schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:03:
Ikzelf gebruik, in de zeldzame keren dat ik een controller gebruik, een microsoft-xbox pc controller (geen idee wat de exacte naam is) en daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad.
OK, maar bedoel je dan geen problemen mee gehad op de Mac, met Mac games en emulators of..?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb nul ervaring met mac.

• nero355
  • Nu online

nero355

laptopleon schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:49:
Was een dijk van een film, gaat uren door, met een eigen sound-track, met strip-achtige effecten door het beeld :) zoals bij sixties Batmen-films, maar dan eigentijds, zeg maar. Afijn, vond het meteen een cult-klassieker, maar dat is mijn mening :D
Ik zeg ook niet dat ik het een slechte film vond ;)
Meer on topic: Scott Pilgrim The Game is ongewild een schoolvoorbeeld geworden van lost media oftewel wat er mis kan gaan met een game qua rechten, waardoor ondanks dat het redelijk populair was, het niet meer te koop is. De toenmalige uitgever van de game had de rechten maar voor zoveel jaar en daarna is er geen nieuwe deal gekomen, waardoor de game niet meer verkocht mocht worden.

Waarom precies wordt door niemand officieel gezegd maar het lijkt te gaan om verlopen rechten.
Zonde! :|
OK, maar bedoel je dan geen problemen mee gehad op de Mac, met Mac games en emulators of..?
Volgens mij gaat het allemaal wel werken, want dit is onder andere eerder in het nieuws geweest : nieuws: Apple geeft iOS ondersteuning voor Xbox One- en PlayStation-controllers :)

• laptopleon
Interessant, dank je. Dit vergroot inderdaad de kans dat die controllers ook werken met macOS, alleen gebruik ik nog 10.14 en daar zit Arcade nog niet op (en dat gaat ook niet meer gebeuren).

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Emulator vraagje..

Ik denk dat als je heel uitgebreide info wil, dat je dan inderdaad een nieuw topic moet openen, en op basis van eerdere vragen zou ik dit dan doen in
Spielerij - Problemen & Vragen
Maar een korte vraag hier om je op weg te helpen kan wel denk ik.

En om er dan maar gelijk op in te haken, recente 8bit do controllers hebben vaak de optie om te switchen tussen input modi. Dus mac, direct x input en (nintendo) switch.

En Helemaal voor de retro en/of 2d/indie games zijn het imho ook vaak erg fijne controllers. Maar in theorie zou je een ps3 of ps4 controller via bluetooth ook aan een mac kunnen hangen volgens mij,
en bekabeld is de kans nog groter, op pc werkt het sowieso. Mits je optie hebt om met bluetooth te koppelen, zelf ooit een goedkope dongle gekocht, wat werkt, maar wel wat laggy.
Maar google op je specifieke keuzes dan zijn volgens mij de meeste algemene vragen hieromtrent al afgetikt.

Succes (ik wil deze game zelf idd ook nog graag spelen, en vond de film ook top!)

10 second ninja DONE

• laptopleon
OK, bedankt voor je reactie @Sagat :)

Overigens is er een youtube video inclusief link in de beschrijving naar alle benodigde bestanden naar Scott Pilgrim The Game, inclusief PS3 emulator. Je moet dan nog wel wat moeite doen qua bestandjes op zijn plek zetten, maar dat wordt allemaal stap voor stap voorgedaan.

Opvallend hierbij is, dat deze video / bestanden ook na lange tijd niet verwijderd zijn.

Dit komt volgens sommigen doordat niemand op dit moment de rechten van het spel heeft. En dus ook niemand kan claimen dat zijn rechten geschonden worden. Best wel een vreemde situatie.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Is idd aparte situatie, ik ben momenteel nog in de 'budget genereer' fase van project nieuwe pc, maar daarna idd ook spelen met ps3 emu's.

Tot die tijd genoeg backlog, laatst zelfs een atari2600 game gespeeld waar ik nog wel wat 'retroachievements' voor wil halen, dus hoef me nog niet te vervelen :D

10 second ninja DONE

• laptopleon
[quote]Sagat schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:11:
Is idd aparte situatie, ik ben momenteel nog in de 'budget genereer' fase van project nieuwe pc, maar daarna idd ook spelen met ps3 emu's.[quote]
Wat gebruik je daarvoor voor 'joystick'?
Tot die tijd genoeg backlog, laatst zelfs een atari2600 game gespeeld waar ik nog wel wat 'retroachievements' voor wil halen, dus hoef me nog niet te vervelen :D
Je hebt het over emu's -> meervoud. Welke gebruik je, als ik vragen mag? En ik neem aan op Windows?

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Ja ik speel idd meerdere emulatoren. Rasnes Volgens mij variant van snes9x en verder vooral retroarch. En pcesx oid voor ps2 (zonder cheevo support). Maar mijn antieke (windows inderdaad) pc vind die al wat tricky :$

Maar het gaat mij om compabiliteit met retroachievements. Als je voor beste emulatie gaat kun je beter andere en/of losse emu’s gebruiken. Maar daar heb ik dan weer echte hardware en mister fpga voor.

10 second ninja DONE

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-08-2022

Ik schaam me er bijna voor, maar deze stond nog op de backlog. Net even geïnstalleerd en gespeeld. Speelt nog prima weg moet ik zeggen.

• nero355
  • Nu online

nero355

Welke Diablo dan ook op welk moment dan ook spelen maakt niet uit : Diablo blijft gewoon leuk! d:)b _O_ 8) :*)

* nero355 heeft Diablo III + de eerste uitbreiding nog steeds nieuw in doos staan :$ :X :+

[Voor 5% gewijzigd door nero355 op 11-09-2020 22:29]

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:04
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen en advies te winnen omtrent de releases van de nieuwe generatie consoles, maar bij deze mijn situatie:

Toen ik jong was en op de middelbare school zat heb ik veelvuldig gegamed op mijn Xbox 360. Samen met mijn vrienden gezellig de headset op en potjes Call of Duty of FIFA spelen waren hoe ik veel van mijn avonden doorbracht.

Toen de Xbox One uitkwam heb ik deze vanuit Duitsland naar Nederland gehaald maar na minder dan een jaar deze gebruikt te hebben heb ik besloten deze te verkopen omdat ik merkte dat mijn interesse in gaming minder was geworden.

In de jaren 2014 tot nu, 2020, ben ik eigenlijk totaal niet meer met gaming bezig geweest. Ik heb geen idee welke games nu tegenwoordig nog populair zijn, bij welk deel van Call of Duty we inmiddels zijn beland en welke revisies er op de bestaande current-gen consoles zijn uitgekomen tenzij ik deze informatie zou gaan opzoeken op internet. Kortom, ik ben totaal niet meer op de hoogte van het huidige (console) gaming-landschap.

Nu kriebelt het toch weer voorzichtig om komend jaar een nieuwe console te gaan halen, puur omdat sinds de middelbare school al mijn vrienden een eigen weg zijn opgegaan en we elkaar eigenlijk alleen nog maar zo nu en dan zien bij het uitgaan en andere uitjes samen. Ik weet dat er een paar van mijn vrienden veelvuldig te vinden zijn op hun console en dan gezellig samen ouwehoeren onder het genot van een potje COD: Warzone.

Ik ben dus advies aan het winnen omtrent de nieuwe consoles maar heb eigenlijk geen idee meer waar ik nog allemaal op moet letten tegenwoordig. Wat achtergrond informatie:

- Ik speelde voornamelijk: Battlefield, Call of Duty, FIFA, Grand Theft Auto, en zo nu en dan een racegame als GRID, Dirt of Forza; maar voornamelijk de eerste 4 genoemde titels dus. Allemaal multi-platform. Ik hecht weinig waarde aan de exclusives op zowel de PlayStation als de Xbox, mede doordat ik eigenlijk vaak uitsluitend de multiplayer speel en een eventuele singleplayer langzaam maar zeker doorwerk.

- Ik heb op dit moment nog geen 4K televisie maar ik verwacht wel dat deze er in de levensduur van de console zal komen. Ik hecht waarde aan mooie beelden en een hoge FPS maar het verschil tussen bijv. de huidige Xbox en PlayStation is voor mij verwaarloosbaar. Leuk dat de éne net wat scherper uit ziet maar algemeen genomen zien ze er beide gewoon goed uit.

- Ik ben niet van plan op mijn computer te gaan gamen of mobiel dus dergelijke compatibiliteit is mooi, maar zal ik hoogstwaarschijnlijk niet gaan gebruiken.

- Een groot gedeelte van mijn vrienden heeft nu een Xbox maar ik hoor vrijwel iedereen zeggen dat ze overstappen naar de PlayStation 5.

Nu mijn vraag. Welke console is aan te raden voor iemand zoals mij die eigenlijk alleen maar multi-platform games speelt zoals Battlefield, Call of Duty, FIFA en GTA? Waar zitten de verschillen tegenwoordig nog in qua diensten? Ik las laatst een artikel over game-pass van Microsoft wat goed uit zag maar mijn vrienden halen aan dat PlayStation ook regelmatig goede games gratis uitgeeft.

En hoe is het tegenwoordig gesteld met cross-platform? Ik wil het liefst op onafhankelijke informatie / feiten mijn consolekeuze laten vallen. Als jullie zeggen dat de Xbox beter zou zijn voor mijn positie (bijv. door diensten, hardware, game-aanbod etc.) dan zou deze console mijn voorkeur hebben, maar als de meeste van mijn vrienden naar de PlayStation gaan, kan ik dan nog wel met hun gamen? Uiteindelijk is dit een van de doorslaggevende punten voor mij, het gamen met vrienden. Ik hoor van hun dat Call of Duty bijv. tegenwoordig gewoon van Xbox tegen PlayStation kan. Is dit cross-play gebeuren al flink ingeburgerd of zijn het slechts selecte games waarbij dit het geval is? En wordt dit aantal naar verwachting groter of blijft het steeds op de gok welke game wel/niet dit gaat ondersteunen?

Excuses voor mijn lange verhaal en wellicht overbodige vraag.

Ik verneem het graag. 😊

TLDR: Ik zoek onafhankelijk de beste toekomstige console voor mij met redenen waarom.

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik had weer eens zin in gamen maar ik heb even geen videokaart dus met ik het met de igp doen. Nu had ik nog wat oude games die wel prima op de igp draait. Ik speel nu Delta Force 1 en is best leuk om weer eens te spelen. Gelukkig kun je de key bindings wel aanpassen :P

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
@robcoenen , als je enkel multiplatform games gaat spelen, zou ik in de eerste plaats aanraden om het platform te kopen waarop je vrienden spelen. Cross-platform gaming is een situatie die je game per game moet bekijken omdat dit afhankelijk is van de ontwikkelaars en de bereidheid van de platformhouder om dit toe te laten. Enkele voorbeelden waarbij dit kan zijn Fortnite, Rocket League of COD Modern Warfare, maar dit moet je dus per spel onderzoeken.

Let erop dat je op beide platformen een abonnement zal moeten afsluiten om online multiplayer te kunnen doen. Multiplayer zit inbegrepen in Game Pass bij MS, en bij Sony in het PS Plus abonnement. Deze komen inderdaad met wat perks zoals toegang tot games.

Het aanbod van Game Pass kan je hier bekijken. Dit is vrij uitgebreid, maar kan wat variëren. Alle first-party titels zitten in Game Pass vanaf dag 1 en zijn speelbaar zolang het abonnement actief is. Binnenkort wordt het basis EA Play abonnement aan het aanbod toegevoegd, en op termijn mag je ook alle Zenimax/Betheseda games verwachten op deze service.

Sony heeft strikt genomen geen service zoals Game Pass, maar PS+ is het dichtste wat er in de buurt komt. PS+ abonnees krijgen 2 games per maand (die je dan wel moet downloaden in die maand). Je houdt deze games in principe permanent, maar net zoals bij MS zijn die titels speelbaar wanneer je effectief voor je abonnement betaalt (voor zover ik begrijp). Nu de PS5 uitkomt, voegt Sony ook een verzameling van 18 games toe voor PS+ leden die een PS5 gebruiken - de zgn. 'PS Plus Collection' (lijstje hier). In deze collectie zitten een aantal van de toppers die op PS4 te spelen waren.

tl;dr? Koop de console waar jouw vrienden of spelen, of de console met de games die je zelf het liefst wilt spelen :P Gezien je vooral multiplatform games speelt, zou ik het eerste laten primeren, omdat niet elke game cross-play ondersteunt. Er zijn andere verschillen tussen de platformen, maar ik denk niet dat die voor jou veel van belang gaan zijn.

[Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 18-10-2020 16:01]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
@robcoenen, het mooie is, je kunt eigenlijk geen foute keuze maken. In jouw geval gaan beide consoles precies datgene doen wat je nodig hebt. Zoals @JackAvery aangeeft zal dan het 'vriendenargument' misschien zwaarder wegen. Crossplay wordt steeds meer toegepast, maar dit is niet iets wat direct afgedwongen wordt. Al zullen alle 'grote' games het inmiddels wel doen (denk aan de COD's/Fortnite's/etc.).

Let wel, een jaar of vier geleden zat ik in precies dezelfde situatie als jou. Inmiddels heb ik veel meer tijd aan mijn Xbox gespendeerd dan ik ooit had verwacht*. Xbox kende ik uit voorgaande generaties, vandaar dat mijn keuze daar naar toe ging. Mijn schoonbroer heeft een PS4 staan en haalt er net zo veel plezier uit. Dat zal met de nieuwe generatie niet anders zijn.

* Deels veroorzaakt door GamePass. Hierdoor ben ik flink wat andere games gaan spelen, naast de bekende titels. Ook het meelezen en inmiddels actief posten in de topics hier hebben daar wel aan bijgedragen als ik eerlijk ben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03

SkyStreaker

Move on up!

Tincahunter schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:01:
Ik had weer eens zin in gamen maar ik heb even geen videokaart dus met ik het met de igp doen. Nu had ik nog wat oude games die wel prima op de igp draait. Ik speel nu Delta Force 1 en is best leuk om weer eens te spelen. Gelukkig kun je de key bindings wel aanpassen :P
Delta Force BHD is dan een aanrader, in die heb je de "black dot"-bug niet meer :D (volgens mij ook niet meer in Land Warrior/Task Force Dagger, unsure)

MSI Gaming X570 Plus | AMD 5900x | G.Skill Ripjaws V 4x8GB 3600 (3733 OC, B-Die) CL14-14-14-34 | Sapphire Nitro+ 6900XT SE (XTXH Pre-bin)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JackAvery schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:57:
@robcoenen , als je enkel multiplatform games gaat spelen, zou ik in de eerste plaats aanraden om het platform te kopen waarop je vrienden spelen. Cross-platform gaming is een situatie die je game per game moet bekijken omdat dit afhankelijk is van de ontwikkelaars en de bereidheid van de platformhouder om dit toe te laten. Enkele voorbeelden waarbij dit kan zijn Fortnite, Rocket League of COD Modern Warfare, maar dit moet je dus per spel onderzoeken.

Let erop dat je op beide platformen een abonnement zal moeten afsluiten om online multiplayer te kunnen doen. Multiplayer zit inbegrepen in Game Pass bij MS, en bij Sony in het PS Plus abonnement. Deze komen inderdaad met wat perks zoals toegang tot games.

Het aanbod van Game Pass kan je hier bekijken. Dit is vrij uitgebreid, maar kan wat variëren. Alle first-party titels zitten in Game Pass vanaf dag 1 en zijn speelbaar zolang het abonnement actief is. Binnenkort wordt het basis EA Play abonnement aan het aanbod toegevoegd, en op termijn mag je ook alle Zenimax/Betheseda games verwachten op deze service.

Sony heeft strikt genomen geen service zoals Game Pass, maar PS+ is het dichtste wat er in de buurt komt. PS+ abonnees krijgen 2 games per maand (die je dan wel moet downloaden in die maand). Je houdt deze games in principe permanent, maar net zoals bij MS zijn die titels speelbaar wanneer je effectief voor je abonnement betaalt (voor zover ik begrijp). Nu de PS5 uitkomt, voegt Sony ook een verzameling van 18 games toe voor PS+ leden die een PS5 gebruiken - de zgn. 'PS Plus Collection' (lijstje hier). In deze collectie zitten een aantal van de toppers die op PS4 te spelen waren.

tl;dr? Koop de console waar jouw vrienden of spelen, of de console met de games die je zelf het liefst wilt spelen :P Gezien je vooral multiplatform games speelt, zou ik het eerste laten primeren, omdat niet elke game cross-play ondersteunt. Er zijn andere verschillen tussen de platformen, maar ik denk niet dat die voor jou veel van belang gaan zijn.
Gamepass klinkt meer als PS Now.
PS+ lijkt meer op de Xbox live oid.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:48
Sinds vorige week is er een remake beschikbaar van age of empires 3 (PC), zeker de moeite om eens te bekijken (strategy)

• Wom
Flipking94 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:39:
Sinds vorige week is er een remake beschikbaar van age of empires 3 (PC), zeker de moeite om eens te bekijken (strategy)
Durf er eigenlijk niet aan te beginnen, want ik weet hoeveel tijd ik daar weer kwijt aan ga zijn. Maar vond dat 'vroeger' echt fantastische games!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-02 16:06
Anderen toevallig al de nieuwe website-versie van de PlayStation store gezien?

Man oh man: wat een schok was dat zeg.

Dat is qua features ineens sterk uitgekleed: geen screenshots; geen videos; niet eens meer titels onder de cover tiles. (Fijn als de cover de titel niet duidelijk leesbaar heeft...)

En de meest schofferend ontbrekende feature:
Geen koppelingen meer tussen games en hun DLC. Je kunt dus vanaf de game pagina niet meer de set beschikbare DLC zien voor de game, of er makkelijk naar toe springen om aan te schaffen, mocht je dat willen.

(En uiteraard, zoals het een goed PSN product betaamd: nog steeds zo traag als stront. ::zucht:: )

[EDIT]

Hmm.. de interne versie van dit gedrocht is @sie-ppr-web-store/app@0.40.1.
Nou dat verklaart een heleboel. Wss. dus inderdaad gewoon een rush-job omdat de publieke store APIs bijgewerkt moesten worden om met de PS5 omweg te kunnen.

Interessant genoeg zit zelfs de meta-data voor de complete gallerij images en videos nog steeds in de JSON die met Sony's compleet van de pot gepleurde delivery mechanisme (serieus; JSON-in-HTML-in-JSON) over het lijntje gaat. Alleen de React component die nu de achtergrond rendert doet er niets mee.

En ja; serieus. Die statische achtergrond waar we nu aan vast zitten wordt met server-side HTML kaal gerenderd en er wordt een React component gebruikt om het plaatje er in te klussen. Server-side HTML die nog steeds als een veld in de JSON fetch opgehaald wordt waar ook de volle media informatie in zit.

Het is allemaal echt zo vreselijk aftands inefficient dat het een rondje applaus waard is.
Je moet daadwerkelijk moeite doen om iets in elkaar te draaien wat zo over-engineered is, en toch geen reet functioneel nuttige logica bevat. Gewoon: wow.

[Voor 62% gewijzigd door R4gnax op 02-11-2020 23:31]

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 10:02
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:08:
[...]

Je zou eens naar canirunit.com kunnen gaan en daar de versies checken naast de specs van je laptop.
arjoderoon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:52:
[...]

ah, die kende ik nog niet, thanks! gelijk gecheckt en PES 2016 haal ik de minimale vereisten nog met mijn laptop, maar da's dan ook nog de enige. Zelfs Pes 2015 red ik niet vanwege de dedicated video ram van 512 mb dat ik niet haal 8)7

bijzonder dat de '15 edities zwaardere eisen hebben dan de '16 edities.
Eindelijk via een website pes 2016 gekocht nadat ik lang gezocht had naar een pes versie voor op mijn laptop. Heb ik geen geïnstalleerd vandaag, krijg ik in het instellingen scherm dit te zien :

Canirunit? Volgens Pes 2016 niet ;w :N

Edit: vandaag nog een keer gekeken op canirunit. Site is aardig aangepast sinds maart zo te zien. Maar nu geeft canirunit ook aan dat pes2015 geen optie is (vanwege de videochip). |:(

[Voor 37% gewijzigd door DeRooney op 04-11-2020 19:38]

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-03 14:15
Vandaag eindelijk de Magic Mouse 2 binnen zodat ik nog een beetje leuk kan gamen op de MBP, gamen met de trackpad van een laptop is niet helemaal hemels.

Heb even heel wat oude games die mij wat interessant leken aangeschaft voor 2 euro of minder, via allkeyshop. Vandaag begonnen aan Quake I en Enclave (2002). Deze moet ik dus wel emulgeren via CrossOver wat dan weer wordt geemuleerd door Rosetta 2, dus er gaat wel wat performance verloren.

Volgens mij is Quake toch echt iets voor de mensen die het toen speelde aangezien het toen de standaard was? Vond er vrij weinig aan, heel veel hetzelfde en de hele tijd zoeken naar buttons en keys om verder te geraken, iets te ingewikkeld voor mij voor een game waarbij ik dacht dat ik gewoon moet knallen en meer niet. Maar denk dat misschien DOOM dat is? Ben van 2002, dus ik heb niet echt verstand hiervan en dit was een beetje voor mijn tijd. Ben daarentegen wel onder de indruk van hoe 'verdiepend' ze toentertijd al een game konden maken.

Enclave heb ik de eerste 3 missies van gedaan, de 4e liep ik vast dus die bewaar ik voor morgen. Wel een leuk spel en redelijk te doen met maxed out graphics, hier en daar een klein beetje lag maar dat zal denk ik puur aan CrossOver liggen. Het is ook een game waarbij je allemaal enemies over de hele village verspreid, dus in huizen, op daken, in slaapkamers, moet killen. Pas als je ze letterlijk allemaal hebt afgemaakt, gaat de game pas verder. Best wel frustrerend als je door het zoeken de weg kwijt bent en niet meer weet waar je wel en niet bent geweest hahaha.

Heb geprobeerd GTA III en GTA Vice City te spelen, maar dat kan niet aangezien ze vragen naar een 640x480 video mode? Ik zie wel hoe je die op Windows kan enablen, maar natuurlijk niet op Mac, want de games zijn verre van native.

Delta Force Black Hawk Down gaf me toch een partij lag spikes, er zit geen verschil tussen very high en low settings, dus moet denk ik maar wachten tot ik ooit weer een windows game pc erbij heb.

Ik hoopte ook heel graag League of Legends te kunnen spelen, naja niet dus, ik word constant ingelogd op mijn NA server account die ik ooit per ongeluk had aangemaakt in plaats van op mijn EUW main account, ondanks dat ik inlog met mijn EUW gegevens. Ticket ingediend bij riot om mijn NA account te verwijderen, dan moet het denk ik wel weer goed komen.

Morgen maar weer verder aan Enclave en waarschijnlijk wordt dat de eerste review op mijn Youtube-kanaal. Ik hoop mijn favo game The Wolf Among Us ook een start aan te kunnen maken, heb de game nooit uitgespeeld maar die heeft een plekje in mijn hart, wordt je bang van.

[Voor 3% gewijzigd door RazorMaron op 16-12-2020 21:17]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 02:36
RazorMaron schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:14:
Vandaag eindelijk de Magic Mouse 2 binnen zodat ik nog een beetje leuk kan gamen op de MBP, gamen met de trackpad van een laptop is niet helemaal hemels.

Heb even heel wat oude games die mij wat interessant leken aangeschaft voor 2 euro of minder, via allkeyshop. Vandaag begonnen aan Quake I en Enclave (2002). Deze moet ik dus wel emulgeren via CrossOver wat dan weer wordt geemuleerd door Rosetta 2, dus er gaat wel wat performance verloren.

Volgens mij is Quake toch echt iets voor de mensen die het toen speelde aangezien het toen de standaard was? Vond er vrij weinig aan, heel veel hetzelfde en de hele tijd zoeken naar buttons en keys om verder te geraken, iets te ingewikkeld voor mij voor een game waarbij ik dacht dat ik gewoon moet knallen en meer niet. Maar denk dat misschien DOOM dat is? Ben van 2002, dus ik heb niet echt verstand hiervan en dit was een beetje voor mijn tijd. Ben daarentegen wel onder de indruk van hoe 'verdiepend' ze toentertijd al een game konden maken.

Enclave heb ik de eerste 3 missies van gedaan, de 4e liep ik vast dus die bewaar ik voor morgen. Wel een leuk spel en redelijk te doen met maxed out graphics, hier en daar een klein beetje lag maar dat zal denk ik puur aan CrossOver liggen. Het is ook een game waarbij je allemaal enemies over de hele village verspreid, dus in huizen, op daken, in slaapkamers, moet killen. Pas als je ze letterlijk allemaal hebt afgemaakt, gaat de game pas verder. Best wel frustrerend als je door het zoeken de weg kwijt bent en niet meer weet waar je wel en niet bent geweest hahaha.

Heb geprobeerd GTA III en GTA Vice City te spelen, maar dat kan niet aangezien ze vragen naar een 640x480 video mode? Ik zie wel hoe je die op Windows kan enablen, maar natuurlijk niet op Mac, want de games zijn verre van native.

Delta Force Black Hawk Down gaf me toch een partij lag spikes, er zit geen verschil tussen very high en low settings, dus moet denk ik maar wachten tot ik ooit weer een windows game pc erbij heb.

Ik hoopte ook heel graag League of Legends te kunnen spelen, naja niet dus, ik word constant ingelogd op mijn NA server account die ik ooit per ongeluk had aangemaakt in plaats van op mijn EUW main account, ondanks dat ik inlog met mijn EUW gegevens. Ticket ingediend bij riot om mijn NA account te verwijderen, dan moet het denk ik wel weer goed komen.

Morgen maar weer verder aan Enclave en waarschijnlijk wordt dat de eerste review op mijn Youtube-kanaal. Ik hoop mijn favo game The Wolf Among Us ook een start aan te kunnen maken, heb de game nooit uitgespeeld maar die heeft een plekje in mijn hart, wordt je bang van.
Quake 1 was vooral top omdat het echt strak speelde. Een van de eerste shooters waarbij jouw skills bepaalden of je wat raakte en daardoor zeer populair in multiplayer. Je kon daarbij ook voor het eerst goed met de muis mikken. In doom schoot je in een 2D veld, enemies boven en onder waar je op mikte werden automatisch geraakt. Je had wel deatchmatch, maar het speelde niet zo goed als Quake. Duke 3D deed het al beter, maar de enemies en players waren nog steeds sprites, in Quake waren dat echte 3D modellen. Het klinkt misschien allemaal een beetje vaag, maar in die tijd was het nog echt een ding om een goede strakke shooter neer te zetten. Quake 1/2 was ook erg populair vanwege de mods en omdat de engine gelicensed werd en bijvoorbeeld voor Half Life en Counterstrike werd gebruikt. Counterstrike is weer zo populair geworden in multiplayer omdat de shooting mechanics dus erg goed waren en je eigen vaardigheden dus een grote invloed hebben. Dit maakt het spel natuurlijk leuker.

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Leuk dat hier nog wat aan emulatie gedaan wordt. Zit zelf een beetje te kijken hoe ik m'n ds en gba spelen op m'n telefoon krijg en in de toekomst oude gameboy spellen. Dat wordt waarschijnlijk een slot 1 en slot 2 verhaal met de oude ds waar ik me nog op moet inlezen en de juiste hardware voor moet bemachtigen.

Telescopische controller ook maar gekocht, een saitake via het warenhuis in Spanje maar verder niet zo interessant.

• RazorMaron
Vandaag maar eens even een paar games gespeeld op mijn M1 MacBook Pro.

Via Rosetta en dan weer via CrossOver.

The Wolf Among Us eventjes geprobeerd verder te spelen, maar ondanks dat heeft ie hier en daar nog wel eens een freeze. Na 2x weer uitgezet.

Enclave ben ik verder aan gegaan, maar damn dat spel is zelfs op easy lastig. Of is het gewoon zo dat de spellen van tegenwoordig veel makkelijker zijn? Schiet niet op joh met dat spel.

Return to Castle Wolfenstein wel op normal gezet en opzich vind ik dit echt een leuke game. Zeker eentje waar je erg veel kan doen (lees: slopen).

Ik ben zelf een beetje chronologisch bezig met het spelen van oude games naar de nieuwere, maar ik betrap mezelf erop dat ik na een tijdje oude games, echt wel snak naar iets post-2012'ish. Met iets meer beweging en mooiere cutscenes.

Was begonnen met Quake, maar na eventjes vond ik dat te eenduidig. Ik begrijp wel dat mensen het destijds en nu nogsteeds leuk vonden, maar na een half uurtje vind ik het wel weer leuk geweest. Ik ga deze game dan ook langzaam proberen uit te spelen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:54

On_E

Housemusic

Omdat er geen topic is. Ik ben, een jaar of 2 te laat, echt enorm verslaafd geraakt aan Slay the Spire.

Wat een geniaal spel! Probleem is alleen dat ik na zo’n 35 uur speeltijd nog geen enkele keer de boss van Act 3 heb verslagen. :+

Online lees ik dan dat goede spelers 75% van hun games wél daar voorbij komen, hoe dan. :D

Ik snap inmiddels veel meer van t spel dan in het begin, neem bv. nooit meer dan 20 kaarten in mijn deck, probeer ‘synergies’ bij elkaar te zoeken zonder dat ik te veel op 1 trucje richt. Maar toch gaat het vaak fout in Act 3. Te veel HP verloren als ik bij de boss ben aangekomen, of toch weer net geen goede deck bij elkaar gevonden....

En dan toch weer, ‘Okay nog 1 run’ :D
Er komt een dag...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• nero355
  • Nu online

nero355

On_E schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:21:
Wat een geniaal spel! Probleem is alleen dat ik na zo’n 35 uur speeltijd nog geen enkele keer de boss van Act 3 heb verslagen. :+

Ik snap inmiddels veel meer van t spel dan in het begin, neem bv. nooit meer dan 20 kaarten in mijn deck, probeer ‘synergies’ bij elkaar te zoeken zonder dat ik te veel op 1 trucje richt. Maar toch gaat het vaak fout in Act 3. Te veel HP verloren als ik bij de boss ben aangekomen, of toch weer net geen goede deck bij elkaar gevonden....

En dan toch weer, ‘Okay nog 1 run’ :D
Er komt een dag...
Doorzettingsvermogen! d:)b NICE!!! _O_

Om je een beetje steun te geven :

Je hebt ongeveer mijn ervaring in zo'n beetje elke RTS game omschreven!
En toch blijf ik ze spelen omdat het gewoon leuk is! :Y) :+

C&C Red Alert 2 : Yuri's Revenge & Tiberian Sun : Firestorm, Company of Heroes 1 & 2, 8-bit Army, Settlers, WarCraft III, en nog een hele sloot andere games :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thomason12
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-12-2021

het is prima om op een videogame te wachten, maar met cyberpunk 2077 zijn het niet alleen de vertragingen die het wachten. Het probleem is dat CDPR na een aantal jaren wachten een spel heeft gemaakt met zoveel bugs en glitches.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-03 23:44
Vraagje wat ik denk ik wel hier kan stellen. De afgelopen jaren ben ik veel minder actief met gamen. Ik kijk voornamelijk mee bij mijn vrouw; zij speelt veel games, Witcher, Assassin's Creed, Control, GTA V, you name it. Elke keer als ik enthousiast wordt over een game en het zelf ga spelen, haak ik na een uurtje of twee alweer af.

Ik merk dat ik wordt overweldigt door keuzes, 'vroeger' was dat minder bij games.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een nieuwe game, welke bij mij past.

RPG games vind ik gaaf. Skills en wapens upgraden, etc. Ik ben alleen meer fan van lineaire games; simpele keuzes, niet teveel tegelijk. ;)

Wat dat betreft was Titan Quest voor mij ideaal, alleen heb ik deze inmiddels te vaak gedaan en verveelt het top-down/vogelvlucht perspectief een beetje. 1st of 3rd person vind ik een stuk leuker.

Ik heb mij ook erg vermaakt met de eerste Borderlands. Ben alleen bang dat de nieuwere delen voor mij weer teveel opties hebben.

Ja, wat gamen betreft ben ik een beetje een opa. :P (van 30...)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@NeOpHyTe-NL Probeer Fenyx Rising eens, er zit een redelijke rode draad in met daarnaast een hoop "extra puzzels" (optioneel, in je eigen tempo) De wereld is verdeeld in een aantal "mapstukken" die je naar eigen inzicht meteen allemaal tegelijk kan doen, of je doet het zoals ik zelf gedaan heb, één kaart helemaal afwerken en dan door naar de volgende.

Er zit ook wat rpg elementen in, in de zin dat je skills vrij moet spelen.

En verder misschien diablo serie, die vind ik veel op titan quest lijken.

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:03
De remake van Maffia en Star Wars Jedi Fallen Order heb ik overlaatst gespeeld. Ik vond die lekker wegspelen ondanks ze vrij linear zijn.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11400kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450

• nero355
  • Nu online

nero355

NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:24:
Ja, wat gamen betreft ben ik een beetje een opa. :P (van 30...)
Rijp voor GoT bejaardensoos - hier melden deel 2 :+

Huiskamer Topic dus misschien heb je geen access ervoor...

• Kodar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:15
Weet iemand ook of er toevallig ook een golf spel uit komt voor de PS5 die je met move controllers kunt spelen? Ik weet nog dat ik ooit op de PS3 een golf game speelde (met move controllers), alleen dat leek nooit een groot succes te worden met die dingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thomason12
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-12-2021
Kodar schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:01:
Weet iemand ook of er toevallig ook een golf spel uit komt voor de PS5 die je met move controllers kunt spelen? Ik weet nog dat ik ooit op de PS3 een golf game speelde (met move controllers), alleen dat leek nooit een groot succes te worden met die dingen.
Ik ken maar één golfspel dat PGA TOUR 2K21 is, maar ik heb het nooit gespeeld. Mijn broer speelt dit spel. Ik zal met hem overleggen en u laten weten of hij hierover informatie heeft.

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-01 14:22
[b]NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:24:

Elke keer als ik enthousiast wordt over een game en het zelf ga spelen, haak ik na een uurtje of twee alweer af.

Ik merk dat ik wordt overweldigt door keuzes, 'vroeger' was dat minder bij games.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een nieuwe game, welke bij mij past.
Min of meer hetzelfde issue hier.

Ik ben echt een casual gamer. 37 jaar, full-time sales job, 2 kids van 1 en 2 jaar. Ik game echt om ff lekker te ontspannen en op te gaan in een goed verhaal.

De games die mij het meeste voldoening gaven zijn

God of War
Horizon Zero Dawn
Spiderman 1&2,
The Last of Us 1&2
Uncharted 1/4
Batman Arkham-serie
Assassins Creed serie
Watch Dogs Legion
Cyberpunk 2077

Ik heb nu een PS5 staan, maar echt niks meer te gamen wat ik leuk vind.
Dus zitten zoeken en zoeken naar wat ik nog niet gespeeld heb:

* Dishonored 1 & 2. Niks voor mij, heb een pesthekel aan stealth games

* Deus Ex Mankind Divided - zie bovenstaan, teveel stealth

* Hitman 1/3 - Is alleen maar stealth

* Prey, nu mee bezig. scifi gam, ook niet helemaal mijn ding al heb ik hem wel net uitgespeeld

* Demon Souls - Mwa. Ziet er echt tof uit, maar ben bang dat dit te hardcore voor mij is. Telt eigenlijk voor alles van From Software (Bloodborne, Sekiro etc).

* A Plague's Tale - serieuze optie om te gaan halen.

* Mass Effect Legendary - recentelijk Andromeda gespeeld, echt een tof spel.

* Immortals Phenix Rising - Ziet er wat kinderlijk uit.

* The Witcher 3 Wildhunt - Ik vond het echt zoooo een trage game

* Red Dead Redemption II - idem dito aan TW3.

Zoals jullie zien, ben ik nogal een zeikerdje. O-)

Het moet niet te moeilijk zijn, geen stealth, wel goede story. Action games, shooters, lichte RPG's zijn allemaal prima. Jaar van verschijning idealiter vanaf 2017. Z

Maar goed, hebben jullie wellicht nog suggesties voor games die ik over het hoofd heb gezien?

• ArnoldSmiley
Broodro0ster schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:52:
De remake van Maffia en Star Wars Jedi Fallen Order heb ik overlaatst gespeeld. Ik vond die lekker wegspelen ondanks ze vrij linear zijn.
In hoeverre lijkt Fallen Order op Battlefront II? Heb hem uitgespeeld, maar die viel me echt tegen. Kinderlijk eenvoudige gameplay, verhaal van likmijnvestje

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:03
ArnoldSmiley schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:19:
[...]

In hoeverre lijkt Fallen Order op Battlefront II? Heb hem uitgespeeld, maar die viel me echt tegen. Kinderlijk eenvoudige gameplay, verhaal van likmijnvestje
Battlefront 2 heb ik nooit gespeeld, dus zou het niet durven zeggen.
Ik vond de single player van Fallen Order goed in elkaar zitten. Ik kreeg er een Uncharted gevoel van, maar dan in het Star Wars universum.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11400kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipking94
Fallen order en battlefront II kan je niet met elkaar vergelijken. De ene is een shooter, terwijl de andere een rpg is. De ene speel je in 3rd person, de andere in 1st person.

Naar mijn gevoel ben je een hele kieskeurige gamer, ik kan je helaas niet verder helpen. Ik vond bvb fallen order en the witcher één van de beste games die ik ooit heb gespeeld... Zeker als je dat vergelijkt met de ééntonigheid van AC, die je dan wel goed vindt. 8)7 Als je TW3 al niks vindt, is skyrim zeker niets voor jou.

Fallout misschien? Tomb raider? Voor de rest denk ik dat het daar wel ophoudt en je sneller teleurgesteld gaat zijn dan dat je er een leuke game bijkrijgt met jouw eisen.

• ArnoldSmiley
Flipking94 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:41:
Fallen order en battlefront II kan je niet met elkaar vergelijken. De ene is een shooter, terwijl de andere een rpg is. De ene speel je in 3rd person, de andere in 1st person.

Naar mijn gevoel ben je een hele kieskeurige gamer, ik kan je helaas niet verder helpen. Ik vond bvb fallen order en the witcher één van de beste games die ik ooit heb gespeeld... Zeker als je dat vergelijkt met de ééntonigheid van AC, die je dan wel goed vindt. 8)7 Als je TW3 al niks vindt, is skyrim zeker niets voor jou.

Fallout misschien? Tomb raider? Voor de rest denk ik dat het daar wel ophoudt en je sneller teleurgesteld gaat zijn dan dat je er een leuke game bijkrijgt met jouw eisen.
Inderdaad, zeer kieskeuring. Het is niet dat ik niet opensta voor nieuwe games hoor, probeer graag iets buiten mijn comfortzone.

Tomb Raider alle delen gespeeld, toffe games :D Fall Out daarentegen vond ik weer helemaal niets.

Maar die Fallen Order..... dat klinkt als een serieuze optie. Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

ArnoldSmiley schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:15:
Dus zitten zoeken en zoeken naar wat ik nog niet gespeeld heb

Het moet niet te moeilijk zijn, geen stealth, wel goede story. Action games, shooters, lichte RPG's zijn allemaal prima. Jaar van verschijning idealiter vanaf 2017.

Maar goed, hebben jullie wellicht nog suggesties voor games die ik over het hoofd heb gezien?
Zomaar wat ideeën :

MechWarrior 5 : https://mwomercs.com/news...team-gog-dlc-release-date
Geen idee of er een PS5 versie van is/komt maar het is iets waar je over na kan gaan denken! :)

Allerlei Race games zoals :
- Burnout : Paradise City inclusief alle DLC's is nog steeds misschien wel de leukste Arcade Racer 8)
- The Crew 1 & 2 waarbij de laatste heeeel erg uitgebreid is t.o.v. het eerste deel en je ook kan stuntvliegen en zo! :o
- Steep 1 & 2 OK, geen auto's maar wel een hoop lol in de lucht en in de sneeuw! :+
- Misschien één van de laatste Need for Speed delen :?

Verder zijn er nog allerlei leuke RTS games, maar die kunnen best wel moeilijk zijn en ik heb geen idee welke van die titels ook op de Consoles zijn verschenen :$ :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:22
[...]

Titanfall 2! O+ Toch wel een van de betere single player FPS ervaringen die ik heb gehad. Snel, dynamisch, geweldig level design (vooral later in het spel) en een leuk verhaal. Enorm spectaculair ook. Je moet even door het eerste uur heen, maar de pay off is groot. :)

[Voor 34% gewijzigd door Negakinu op 26-04-2021 16:44]

too old, too cold

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Heren, dank u!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26
[...]

Days gone! Net aan begonnen, nooit op de ps4 gespeeld. Maar wat een fijn spel is dat.
Beetje setting als Last of Us, maar dan een open wereld.

En Bloodborne toch eens proberen? Misschien wel mijn meest gespeelde spel op de ps4. En ik dacht ook dat ik niet van die spellen was.

Beiden gratis te spele. Trouwens als je ps+ hebt.

• ArnoldSmiley
Days Gone is een goeie tip 👊👊. Heb ik over het hoofd gezien.

Bloodborne...mwa. Beetje huiverig voor de moeilijkheidsgraad. From Software-titels staan bij mij bekend als vrij hardcore.

Tig keer het loodje leggen en hele stukken opnieuw doen? Mwa...Als ik eens in een bossfight het 5 a 10x afleg, OK. Maar in FS-games is het alleen maar doodgaan en opnieuw beginnen heb ik het idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipking94
Als je dan dat soort genre liever speelt, misschien ook eens kijken naar fear (1/2/3). Weet wel niet of deze op PS4 te spelen is :).

• ArnoldSmiley

Aan Fallen Order begonnen, leuke game!

Ik zit overigens te twijfelen of ik Dishonored 2 niet een kans wil geven.

Is dat nou echt ''stealth only'' of heeft die game ook een leuke gameplay voor wat minder voorzichtige en geduldige gamers? Her en der lees ik zaken over je Chaos level. Als ik Dishonored 2 speel, dan kan ik jje op een briefje geven dat mijn chaos level binnen no time sky high is.

• ArnoldSmiley

Heb mijn kieskeurigheid laten varen, en Demon's Souls gehaald O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:59

Audione0

Strijdt der titanen

[...]

Min of meer hetzelfde issue hier.

Ik ben echt een casual gamer. 37 jaar, full-time sales job, 2 kids van 1 en 2 jaar. Ik game echt om ff lekker te ontspannen en op te gaan in een goed verhaal.

De games die mij het meeste voldoening gaven zijn

God of War
Horizon Zero Dawn
Spiderman 1&2,
The Last of Us 1&2
Uncharted 1/4
Batman Arkham-serie
Assassins Creed serie
Watch Dogs Legion
Cyberpunk 2077

Dus zitten zoeken en zoeken naar wat ik nog niet gespeeld heb:

* Dishonored 1 & 2. Niks voor mij, heb een pesthekel aan stealth games

* Deus Ex Mankind Divided - zie bovenstaan, teveel stealth

* Hitman 1/3 - Is alleen maar stealth

* Prey, nu mee bezig. scifi gam, ook niet helemaal mijn ding al heb ik hem wel net uitgespeeld

* Demon Souls - Mwa. Ziet er echt tof uit, maar ben bang dat dit te hardcore voor mij is. Telt eigenlijk voor alles van From Software (Bloodborne, Sekiro etc).

* A Plague's Tale - serieuze optie om te gaan halen.

* Mass Effect Legendary - recentelijk Andromeda gespeeld, echt een tof spel.

* Immortals Phenix Rising - Ziet er wat kinderlijk uit.

* The Witcher 3 Wildhunt - Ik vond het echt zoooo een trage game

* Red Dead Redemption II - idem dito aan TW3.

Zoals jullie zien, ben ik nogal een zeikerdje. O-)

Het moet niet te moeilijk zijn, geen stealth, wel goede story. Action games, shooters, lichte RPG's zijn allemaal prima. Jaar van verschijning idealiter vanaf 2017. Z

Alien Isolation wellicht iets?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:33:
[...]

Heb mijn kieskeurigheid laten varen, en Demon's Souls gehaald O-)
Veel plezier ermee! Dit wordt, na Days gone, mijn volgende game.
Lukt het een beetje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Audione0 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:31:
[...]

Alien Isolation wellicht iets?
Ondertussen toch Demons Souls gekocht. Toch bedankt!

[Voor 15% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-05-2021 21:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArnoldSmiley
sander_dr schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:41:
[...]

Veel plezier ermee! Dit wordt, na Days gone, mijn volgende game.
Lukt het een beetje?
Mwa. Is echt wel heavy man. Vooral als je ver in een level zit en weer van voor af aan kan beginnen. Pas keertje of 50 gebeurd denk ik.

Maar het is wel echt een hele toffe ervaring. Dit heeft niets meer met story driven games te maken. Geen gewauwel met NPC, geen maps, geen aanwijzigingen. Medogeloze combat, bizarre levels....

Wel ff tanden bijten soms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
Heb na 12 uur play time disc 1 van Lost Odyssey erop zitten. Nog 3 discs te gaan...

Best wel een leuke game! Zodra die klaar is ga ik denk ik beginnen met DoA 4 of Naruto: Rise of The Ninja.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:12
Kan niet meteen een algemeen FPS (first person shooter) topic vinden, dus mijn bedenkingen dan maar hier.

Zit al een aantal jaar een beetje gefrustreerd de FPS markt te volgen. Ik vind niet meteen meer een game die mij het simpele plezier van vroeger terug brengt.

Ben ik veranderd? Of net niet veranderd, en vind ik weinig leuks aan de huidige evoluties in de shooter games? Misschien heeft het met leeftijd te maken?

Ik vind niet echt meer 'mijn' ding. Ligt het aan mij? Of is de 'klassieke' FPS game volledig opgedroogd? Er zijn 2 grote franchises, wat 13 in een dozijn hero shooters en dat is het?

Het lijkt wel alsof er steeds 'iets nieuws' moet gevonden of toegevoegd worden in FPS games, waar dat naar mijn mening niet nodig is/was.

Even uit het hoofd de games waar ik met plezier aan terug denk, eindeloos gespeeld.
  • Quake III en UT 2.
  • Battelfield 2.
  • Joint Operations
  • Black Hawk Down
  • ET RTCW
  • Zelfs die ene cartoony battlefield game, battlefield heroes?
  • Battlefield 1943 op console
  • TF2
Je ziet het patroon vermoedelijk wel al. Voor arena shooters heb ik de hoop opgegeven. Niet alleen omdat ze nauwelijks nog bestaan, maar vooral omdat ik er nu waarschijnlijk te traag voor ben. Maar een game als JO of Battlefield 2 had een mooi tempo (niet te snel) dat ik nu nog wel zou kunnen volgen.

Ik speel nu voornamelijk Battlefront 2 (komt bij EA play). Is nog wel vermakelijk en vrij arcade. Heb even battlefield 1 en 5 geprobeerd maar kon er niet inkomen.

Een aantal jaar geleden leek het wel de perfecte storm waar elke shooter een battle royale werd (fortnite, PUBG, ...) of een hero shooter, of een game as service (destiny 2, ...) Allemaal dingen die me NIET aanspreken.

Dat builden in fortnite vind ik niets aan. Battle Royale vind ik niets aan (minuten lang zonder actie rondsluipen en rondlopen om dan kansloos omgelegd te worden en weer een nieuwe game te moeten joinen). Games as service heb ik geen tijd voor. Grinden en grinden om levels te halen, mij niet gezien. Ik heb al een job, hoef niet nog een verplichting erbij 's avonds of in het weekend. En hero shooters vind ik nogal kinderachtig.

Wat zoek ik? Een 'straightforward' shooter. Geen of weinig skill-trees, een paar eenvoudige klasses, geen RPG elementen, geen boosters, modifiers, lootboxes, weet ik veel.

Gewoon zoals ET RTCW. Een aantal symmetrische klasses. En een simpel maar actief potje gamen. Zoals je een sportsgame zou spelen. Dedicated servers, ... Een beetje zoals ik nu rocket league speel. Opstarten, spelen, en afsluiten.

Game developers moeten eens beseffen dat niet iedereen ofwel alleen maar tijd heeft om HUN game te spelen, of een tiener of student is met EINDELOOS veel tijd.

Sorry voor het onsamenhangend verhaal. Als iemand me een relatief moderne game kan aanbevelen (die gewoon goed draait op standaard hardware), en een beetje wegspeelt zoals battlefield 1943 of ET RTCW, dat door genoeg spelers bevolkt wordt, en niet hardcore (geen ARMA III bvb), dan graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Amos_x schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:55:
Zit al een aantal jaar een beetje gefrustreerd de FPS markt te volgen. Ik vind niet meteen meer een game die mij het simpele plezier van vroeger terug brengt.

Ben ik veranderd? Of net niet veranderd, en vind ik weinig leuks aan de huidige evoluties in de shooter games? Misschien heeft het met leeftijd te maken?

Ik vind niet echt meer 'mijn' ding. Ligt het aan mij? Of is de 'klassieke' FPS game volledig opgedroogd? Er zijn 2 grote franchises, wat 13 in een dozijn hero shooters en dat is het?

Het lijkt wel alsof er steeds 'iets nieuws' moet gevonden of toegevoegd worden in FPS games, waar dat naar mijn mening niet nodig is/was.
I feel your pain brother! ;(

Ik vind al die nieuwe games zo zwaar overdreven en verpest dat ik totaal geen zin meer heb om wat nieuws te proberen of ook maar te denken aan een PC upgrade voor één van die games! -O-

Wat je zou kunnen proberen :

- De laatste versie van Unreal Tournament Als het goed is nog steeds gewoon GRATIS :? waarvoor je helaas de Epic Games Launcher nodig hebt.
Er zijn hier en daar wat berichten dat het eigenlijk best wel een ranzig stuk spyware is! :X :/
- Als je van grote robots en lasers/canons/missile launchers houdt of vroeger de Battletech tekenfilm keek dan is MechWarrior Online F2P wel... of MechWarrior 5 Single Player met Co-op feature game misschien wel wat voor jou : https://mwomercs.com :*)
- Of gewoon via Steam lekker CS:GO opstarten voor wat ouderwets geknal in een nieuw jasje! :D

Succes met de zoektocht! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03 15:21
* Krimglas leest tekst
ctrl-f doom
0 resultaten
Daar is je antwoord ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 14:30

EMP

Krulloos!

Ik kan wat hulp/ervaring/tips gebruiken op game-gebied. In het kort: ik ben nu Skyrim SE aan het spelen maar begin het al een beetje zat te worden. Ik ben op zoek naar een game voor daarna.

[Lang verhaal dat skipbaar is]

Ik heb heel erg veel Morrowind gespeeld. Ik vind dat echt een geweldige game. Open wereld met veel vrijheid, fantasy, veel quests en verschillende questlines (die je kunt volgen en afmaken). Ik heb het ergens in de jaren nadat het uit kwam en tijdje gespeeld, en van 2017 t/m 2019 weer een veel (maar dan op 4K textures etc :)). Ik heb verschillende builds van nul tot 'god' gespeeld, archer/thief, battlemage, heavy armor fighter etc. Verdeeld over die characters de quests van alle huizen gedaan, alle guilds, Bloodmoon en Tribunal DLC en een heleboel losse quests. Ik vond het echt geweldig leuk om te ontdekkenen en doen, maar op gegevens moment heb je het meeste wel gezien, en ga je door met een ander spel.

Oblivion heb ik bij uitkomst en een paar jaar geleden nog wel eens gedaan, maar de mee-levellende wereld en het gedoe rond de gates spreekt mij veel minder aan. Een paar leuke losse quests mee beleefd, maar daar heb ik het bij gelaten. Na mijn tweede Morrowind periode heb ik, op basis van hele goede reviews Mass Effect 2 gekocht. Dit viel zwaar tegen. Het is geen open wereld, niet eens een shooter, maar meer een film waar je af en toe verplicht wat moet klikken om de rest van de film te mogen zien. Vast enorm goed, maar geen game voor mij. GTA 5 nog even geprobeerd, maar daar kon ik de lol niet van inzien. Ik ben denk ik ook wel fan van het Fantasy genre.

Een half jaar geleden Skyrim SE gekocht (dus incl Dawnguard, Hearthfire, and Dragonborn DLC) en een heavy armored stealth archer fighter mage orc 8)7 gespeeld. Toen ik daarmee de DLC quests, de Legion plotlijn en de hoofdquest had gespeeld een nieuw character gestart (pure mage), maar ben echt een beetje teleurgesteld in hoe weinig variatie dat op het eerste character is. De Stormcloak plotlijn is vrij letterlijk een kopie van de Legion plotlijn, met soms de naam van een stad of persoon veranderd. De thief guild en dark brotherhood questlijnen zijn leuk, maar als ik die uit heb dan ben ik helaas al 'klaar' met Skyrim.

Wat ik met name jammer vind is dat de differentiatie (die Morrowind had) tussen bijvoorbeeld een een mage, figher of thief hier ver te zoeken is. Met 1 character kun je (bijna?) alle questlines spelen. Ik hield mijn eerste character nog kunstmatig weg van de thief- en mage guild, maar voor een quest in Dawnguard moest ik een stukje in de mageguild gaan om weer ergens bij te komen, en zodra je per ongeluk een 'Unusual Gem' vindt zijn je eerste stappen in de Thief Guild ook al gezet. Het voelt alsof de makers enorm hun best gedaan hebben om te zorgen dat je alles met 1 character afkunt, en specialisaties totaal niet nodig zijn. Ook kon je in Morrowind ALTIJD met skills dingen anders oplossen. Zelfs de deur van Vivec kon je met voldoende lockpick skill openen, tegen Skyrim waar je het plotje zoals de developers het bedacht hebt moet volgen. Ook het leren van heel veel Acrobatics (springen) in Morrowind maakt dat je op een andere manier ergens kan komen, waardoor je de wereld weer anders beleeft. Skyrim heeft dat verschil niet.

[Einde lang verhaal, vanaf hier weer lezen aub :P]

Ik heb veel reviews gelezen, en gebaseerd daarop kom ik op deze shortlist.

De shortlist games welke mijn interesse hebben zijn:
- The Witcher 3 (is nu ook in de aanbieding op GoG oOo)
- Fallout 3 of New Vegas
- Far Cry 5
- Cyberpunk 2077
- Horizon Zero Dawn
- Zelda Breath of the Wild

Kleine limiet is dat ik momenteel een GTX 680 heb op een 1080p scherm, en geen Switch. Alles is te koop, maar videokaarten wil je nu niet betalen, dus een wat oudere game heeft een streepje voor, al is iets als GeForce Now natuurlijk ook mogelijk.

Heeft iemand tips wat een leuke Morrowind opvolger voor mij zou kunnen zijn? Dat kan, maar hoeft zeker niet een game uit mijn shortlist te zijn. Waar ik blij van wordt:
- Single Player Role Playing game
- First person (of eventueel third, als maar geen groep groep moet besturen)
- Open wereld met veel 'echte' vrijheid
- Fantasy/SciFi setting
- Geen lijnavontuur (MassEffect 2 was niets voor mij).

Wat crafting e.d. is prima, maar dan het liefst met een wikipedia pagina er naast. Het exploration deel vind ik leuker dan eindeloos gepruts met inventory.

Games die ik recent geprobeerd heb maar mij niet aanspreken zijn GTA V, Mass Effect 2 en Dragon Age: Origins. GTA vanwege het gebrek aan fantasy (en bijbehorende opbouw van character/skills etc), Mass Effect vanwege dat het 1 lijnavontuur is en geen open wereld, en Dragon Age: Origins, ik weet het niet precies, misschien het gebrek aan first person?

Alvast bedankt, al is het alleen al voor het lezen van mijn lap tekst :Y)

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

EMP schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:01:
[Lang verhaal dat skipbaar is]

Ik heb heel erg veel Morrowind gespeeld. Ik vind dat echt een geweldige game. Open wereld met veel vrijheid, fantasy, veel quests en verschillende questlines (die je kunt volgen en afmaken).

[/Einde lang verhaal, vanaf hier weer lezen aub :P]
Ik vond het eigenlijk wel een interessant stukje om te lezen en heel erg herkenbaar :)

En voor zover ik dat voor jou goed kan bepalen heb je eigenlijk maar twee juiste keuzes uit je shortlist :
Ik heb veel reviews gelezen, en gebaseerd daarop kom ik op deze shortlist.

De shortlist games welke mijn interesse hebben zijn:
- The Witcher 3 (is nu ook in de aanbieding op GoG oOo)
- Zelda Breath of the Wild
De rest zou ik gewoon lekker negeren! :)

Nou moet ik wel zeggen dat sommige Zelda games ook wel teleurstellend kunnen zijn, maar over het algemeen zijn ze vaak echt heel erg leuk, ondanks de irritante "Nintendo beperking" :-( :D
Alles is te koop, maar videokaarten wil je nu niet betalen
Hou vast aan dat principe! d:)b _O_
GTA vanwege het gebrek aan fantasy (en bijbehorende opbouw van character/skills etc)
Dat je daar überhaupt aan ben begonnen... 8)7

Totaaaaal de verkeerde game voor iemand met jouw wensen! :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als het niet lang hoeft te zijn, denk aan 60 uur als completist: Immortals Fenyx Rising. Ook open wereld griekse wereld met oudheid fantasy (mythologie), beetje rpg al moet je het meer als zelda zien: je ontwikkelt op termijn alles wel vrij. Geen echte crafting in game maar tikt toch wel de meeste boxes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:22
EMP schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:01:

Alvast bedankt, al is het alleen al voor het lezen van mijn lap tekst :Y)
Het eerste dat me te binnen schiet is Gothic 2 en de Night of the Raven expansion. Ik was ook verslaafd aan MW, en Gothic2 gaf me ook een beetje dat gevoel. Grafisch heeft het de tand des tijds niet helemaal doorstaan, maar er zijn wel mods die het redelijk opknappen. Geweldig spel om je helemaal in te verliezen, in ieder geval, mits je door de graphics heen kunt kijken.

De community is ook nog steeds redelijk actief, met nieuwe mods, tweaks en expansions die door de jaren heen geupdate blijven.

https://www.gog.com/game/gothic_2_gold_edition

[Voor 31% gewijzigd door Negakinu op 18-05-2021 16:51]

too old, too cold

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 14:30

EMP

Krulloos!

Bedankt voor de tips, ik ga binnenkort eens rondshoppen.

Fallout 3 is geen aanrader dus?

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fallout 3 kan leuk voor je zijn, maar het is niet een game waar ik aan denk als ik je verhaal lees in je vraag. Ik heb 1 en 2 wel veel gespeeld, maar 3 heeft mij nooit helemaal kunnen boeien. Ben er nooit echt voor gaan zitten, dus ik heb geen goed beeld verder.

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05:45

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Ik zat een stream vast Lost Ark te kijken. Wow wat ziet dat er tof uit zeg. Ik kan niet wachten op de EU release.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
  • Laatst online: 23:12
nero355 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:44:
[...]

I feel your pain brother! ;(

Ik vind al die nieuwe games zo zwaar overdreven en verpest dat ik totaal geen zin meer heb om wat nieuws te proberen of ook maar te denken aan een PC upgrade voor één van die games! -O-

Wat je zou kunnen proberen :

- De laatste versie van Unreal Tournament Als het goed is nog steeds gewoon GRATIS :? waarvoor je helaas de Epic Games Launcher nodig hebt.
Er zijn hier en daar wat berichten dat het eigenlijk best wel een ranzig stuk spyware is! :X :/
- Als je van grote robots en lasers/canons/missile launchers houdt of vroeger de Battletech tekenfilm keek dan is MechWarrior Online F2P wel... of MechWarrior 5 Single Player met Co-op feature game misschien wel wat voor jou : https://mwomercs.com :*)
- Of gewoon via Steam lekker CS:GO opstarten voor wat ouderwets geknal in een nieuw jasje! :D

Succes met de zoektocht! :)
Is er nog een versie van UT die speelbaar is zonder launcher? Ik houd het namelijk gewoon bij steam. Na wat andere launchers geprobeerd te hebben (xbox app is prut op pc, en epic heeft idd geen al te beste reputatie) houd ik het liever enkel bij steam.

Het goede van de community ET:RTCW 'kloon' zeg maar, is dat het als vanouds gewoon een exe installeren is en gaan maar :) Blijft gewoon een GEWELDIGE game.

Het zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn om een bepaald gevoel terug op te roepen bij het spelen van een zeker type game, omdat het ongetwijfeld ook samenhangt met de leeftijd waarop je het speelde, hoe je toen was en hoe je toen alles ervoer. Maar ik blijf er bij dat een aantal games toch wel erg bloated zijn geworden met een heleboel mechanics en microtransanctions die nergens over gaan.

Als ik mijn bovenstaande lijstje nog wat korter zou moeten maken kom ik waarschijnlijk uit op "Joint Ops/black hawk down", Battlefield 2 en 1943 en ET:RTCW als mijn misschien wel de meest memorabele fijne shooters met veel goede herinneringen.

Heb ooit eens iets gelezen over een soort battlefield 4 kloon een aantal jaar terug? Kan iemand zich de naam herinneren? Ik heb (denk ik) even insurgency sandstorm gespeeld en daar kon ik niet meteen inkomen. Ook nog iets met vietnam in de titel, maar die vond ik dan weer te hard core.

EDIT: World War 3. Iemand enige ervaringen?

Soms start ik nog eens crysis 1 tot 3 op voor wat off-line ongecompliceerde rechtoe rechtaan shooter.

Ik ben geen boomer, en wil niet beweren dat vroeger alles beter was. Games zijn nu een miljarden industrie met honderden miljoenen gamers. Gamen is nog nooit zo probleemloos geweest op pc. Launchers, updates, ...

Maar er valt toch wel iets te zeggen voor de 'pure', gefocuste games die we vroeger tot onze beschikking hadden.

Krimglas schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:05:
[...]

* Krimglas leest tekst
ctrl-f doom
0 resultaten
Daar is je antwoord ;)
Doom 2016? Heb ik, en speel ik. Inderdaad een lekkere old-school game. Van de meeste reviews die ik las over doom eternal lijkt het er weer op dat deze me niet echt zou bevallen, want weer teveel randzaken die voorbij gaan aan die core experience.

Ik denk steeds vaker dat 2021-2022 waarschijnlijk de laatste jaren gaan zijn waarin ik nog regelmatig eens een game zal spelen. Volgens mij zal ik mijn (te grote) library met een eindeloze backlog waarschijnlijk 'bevriezen' eind dit jaar, en niet echt veel meer games bij kopen.

Daarna houd ik het waarschijnlijk op 2, max. 3 goede games per jaar, via een playstation 5 (die ik nog moet aanschaffen). Iets in het genre van uncharted, batman, gran turismo, killzone (als een studio ooit nog eens een risico wil nemen op een SP FPS :z )

Op die manier kom ik tot het einde der tijden niets te kort met mijn GTX 1060 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Amos_x schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:46:
Is er nog een versie van UT die speelbaar is zonder launcher?
Alleen de oude "pre-Launcher generatie" delen vrees ik... ;(
Ik houd het namelijk gewoon bij steam. Na wat andere launchers geprobeerd te hebben (xbox app is prut op pc, en epic heeft idd geen al te beste reputatie) houd ik het liever enkel bij steam.
Ik ben ondertussen gezwicht voor :
- Steam
- Origin
- Uplay
- EPIC
- G.O.G.
- Rockstar

:$ O-) :X

Tenminste...

Ik heb een account, maar ze staan nog niet allemaal op mijn PC en worden ook niet allen gebruikt! :)

Vooral G.O.G. en EPIC zijn meer een "GRATIS Games Verzamelbak" zeg maar... :+
Het goede van de community ET:RTCW 'kloon' zeg maar, is dat het als vanouds gewoon een exe installeren is en gaan maar :) Blijft gewoon een GEWELDIGE game.

Het zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn om een bepaald gevoel terug op te roepen bij het spelen van een zeker type game, omdat het ongetwijfeld ook samenhangt met de leeftijd waarop je het speelde, hoe je toen was en hoe je toen alles ervoer. Maar ik blijf er bij dat een aantal games toch wel erg bloated zijn geworden met een heleboel mechanics en microtransanctions die nergens over gaan.

Als ik mijn bovenstaande lijstje nog wat korter zou moeten maken kom ik waarschijnlijk uit op "Joint Ops/black hawk down", Battlefield 2 en 1943 en ET:RTCW als mijn misschien wel de meest memorabele fijne shooters met veel goede herinneringen.
Battlefield 2 was nog leuker geweest als het niet vol met bugs/glitches/hitreg issues zat destijds, maar met wat mods die het ontbreken van de GameSpy Arcade Servers fixen kan je het nog steeds spelen! ;)
Heb ooit eens iets gelezen over een soort battlefield 4 kloon een aantal jaar terug? Kan iemand zich de naam herinneren?
Geen idee, maar vanaf Battlefield 3 heb ik de boel eigenlijk gelaten voor wat het is en nooit meer geld aan verspild! :Y)
Ik heb (denk ik) even insurgency sandstorm gespeeld en daar kon ik niet meteen inkomen. Ook nog iets met vietnam in de titel, maar die vond ik dan weer te hard core.
Volgens mij heb ik het eerste deel gespeeld toen het nog een mod was voor één van de Source games en ik vond vooral de levels te klein en er zaten geen voertuigen in geloof ik...
Ik ben geen boomer, en wil niet beweren dat vroeger alles beter was. Games zijn nu een miljarden industrie met honderden miljoenen gamers. Gamen is nog nooit zo probleemloos geweest op pc. Launchers, updates, ...

Maar er valt toch wel iets te zeggen voor de 'pure', gefocuste games die we vroeger tot onze beschikking hadden.
Helemaal mee eens! d:)b
Op die manier kom ik tot het einde der tijden niets te kort met mijn GTX 1060 ;)
Vooral in deze tijd helemaal niet zo erg! :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frieks
  • Laatst online: 17-03 08:30
Tijdje geleden een nieuwe laptop aangeschaft en speel sinds kort Assassin's Creed Revelations. Mijn god, wat speelt dat heerlijk zo zonder die minitransacties, doodgegooi aan skins en meldingen dat er nieuwe cosmetics te koop zijn. Zou fijn als er weer wat meer van dat soort games uit komen. _/-\o_

Ben ik de enige die hoopt op een Metal Gear Solid remake of zijn er meer? >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Frieks schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:16:
Tijdje geleden een nieuwe laptop aangeschaft en speel sinds kort Assassin's Creed Revelations. Mijn god, wat speelt dat heerlijk zo zonder die minitransacties, doodgegooi aan skins en meldingen dat er nieuwe cosmetics te koop zijn. Zou fijn als er weer wat meer van dat soort games uit komen. _/-\o_
Ik hoop met je mee, maar vrees het ergste! :+
Ben ik de enige die hoopt op een Metal Gear Solid remake of zijn er meer? >:)
Volgens mij zag ik laatst zoiets langskomen in een G.O.G. nieuwsbrief dus kijk daar eens rond :)

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:08
Na een aantal jaar op PS4 te hebben gegamed heb ik m'n oude desktop uit het stof getrokken. Verrast dat Windows 10 nog prima draait op een Intel Core2Quad Q8200 2.33 GHz, met 4 GB DDR2 RAM en een Radeon HD 6800 videokaart! Beetje weinig RAM, maar helaas niet verder uitbreidbaar. Ik heb nu dus een oud maar werkend systeem, én circa 6 jaar aan pc-games gemist... Ik heb niet de illusie dat ik high-end games kan spelen met deze hardware, maar er is vast qua indie-games wel e.e.a. voorbij gekomen wat de moeite waard is.

Waar ik zelf al in geïnteresseerd ben:
  • Puzzelgames als Factorio, 7 Billion Humans, games van Zachtronics, Return of the Obra Dinn, etc.
  • Nostalgie zoals de Baldur's Gate Enhanced Editions, Freespace 2 inclusief wat visuele mods, Portal 2
  • Roguelikes zoals FTL of Hades (hoewel deze ook op PS4 uitkomt binnenkort)
(Wat me op PS4 zoal erg goed is bevallen: The Witness, Crypt of the Necrodancer, Pinball FX, Celeste, Shovel Knight, Slay the Spire.)

Ik ben benieuwd of iemand suggesties heeft op basis van bovenstaande titels.

Mocht het PC-gamen me weer bevallen, dan ga ik wel eens op zoek naar een tweedehands systeem waarop ik ook iets zwaardere zaken kan spelen (Planet Coaster, Forza Horizon, Age of Empires II Definitive, etc.). Nu investeren in nieuwe hardware vind ik zinloos gezien de hardwareprijzen én het feit dat ik toch al jaren achterloop met games. En voor het visuele geweld komt er bij beschikbaarheid wel een PS5 in huis...

• nero355
  • Nu online

nero355

RonnnL schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:52:
Na een aantal jaar op PS4 te hebben gegamed heb ik m'n oude desktop uit het stof getrokken. Verrast dat Windows 10 nog prima draait op een Intel Core2Quad Q8200 2.33 GHz, met 4 GB DDR2 RAM en een Radeon HD 6800 videokaart! Beetje weinig RAM, maar helaas niet verder uitbreidbaar.
Oldschool man! d:)b

Ik heb erg veel lol gehad met de HD5870 serie : Tot aan Quad Crossfire toe! :D
&
:*)
Ik heb nu dus een oud maar werkend systeem, én circa 6 jaar aan pc-games gemist... Ik heb niet de illusie dat ik high-end games kan spelen met deze hardware, maar er is vast qua indie-games wel e.e.a. voorbij gekomen wat de moeite waard is.
Ik zou dan vooral effe op G.O.G. en IndieGala rondkijken :)
(Wat me op PS4 zoal erg goed is bevallen: The Witness, Crypt of the Necrodancer, Pinball FX, Celeste, Shovel Knight, Slay the Spire.)
Volgens mij heb ik op Steam een of andere leuke Pinball game staan, zou zelfs dezelfde kunnen zijn! :D

Ik vond dat soort games echt leuk in het Windows 95 tijdperk dus enkele jaren geleden gekocht uit nostalgie, maar ik weet niet meer de exacte titel :$ O-)
Mocht het PC-gamen me weer bevallen, dan ga ik wel eens op zoek naar een tweedehands systeem waarop ik ook iets zwaardere zaken kan spelen (Planet Coaster, Forza Horizon, Age of Empires II Definitive, etc.).
De hele Rollercoaster Tycoon reeks is een tijdje geleden GRATIS weggegeven op de EPIC Games Launcher dus wel balen als je die hebt gemist... :-(
Nu investeren in nieuwe hardware vind ik zinloos gezien de hardwareprijzen én het feit dat ik toch al jaren achterloop met games. En voor het visuele geweld komt er bij beschikbaarheid wel een PS5 in huis...
Zelfs de tweedehands prijzen gaan nergens meer over als ik hier op Tweakers in V&A rondkijk dankzij al die nare bedrijven die zooi opkopen en dan voor de hoogste prijs doorverkopen! :r

Je zoekt je tegenwoordig suf naar de normale verkopers die gewoon medeTweakers zijn en hun spulletjes voor normale prijzen verkopen... ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:08
nero355 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:56:
Ik zou dan vooral effe op G.O.G. en IndieGala rondkijken :)
Kijk, daar kan ik wat mee. G.O.G. kende ik wel, maar IndieGala nog niet.
nero355 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:56:
Volgens mij heb ik op Steam een of andere leuke Pinball game staan, zou zelfs dezelfde kunnen zijn! :D
Ik heb even gekeken. Demon Tilt Pinball schijnt leuk te zijn, maar dat trekt de PC niet. Verder staat er inderdaad ook Pinball FX3 op, die ik op PS4 speel. Er zit één gratis tafel in de PS4 versie, dus in die op Steam vast ook, mocht je zelf ook nieuwsgierig zijn. Ik heb er zelf een serie Williams tafels voor gekocht, dus remakes van 'echte flipperkasten'. (De serie krijgt er overigens van flipperfanaten volgens mij nogal van langs omdat ze voornemens zijn een nieuwe versie uit te brengen, waarbij je dan opnieuw betaalt voor de kasten uit eerdere versies.)

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-03 19:19
Aangezien ik me nogal vaak "verveel" op het werk, zoek ik een leuke RPG voor de mobiel om zo de tijd een beetje te doden. Het liefst een RPG wat er grafisch mooi uit ziet. Ik heb Blades al geprobeerd, maar dat is me teveel gangetje-gangetje. Zoek wel iets met wat meer vrijheid.
Als iemand hier wat leuke RPG's weet voor de mobiel, hoor ik het graag ! 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
GluonC schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:05:
Aangezien ik me nogal vaak "verveel" op het werk, zoek ik een leuke RPG voor de mobiel om zo de tijd een beetje te doden. Het liefst een RPG wat er grafisch mooi uit ziet. Ik heb Blades al geprobeerd, maar dat is me teveel gangetje-gangetje. Zoek wel iets met wat meer vrijheid.
Als iemand hier wat leuke RPG's weet voor de mobiel, hoor ik het graag ! 😁
BattleChasers: NightWar is een toffe als je van JRPG's houdt. Geen gekke IAP oid. Diverse Final Fantasy delen zijn ook op mobiel te verkrijgen overigens. Crashlands is een leuke RPG met wat bouw elementen en ik ben nog steeds bezig met Star Wars KOTOR op Android :)

[Voor 3% gewijzigd door Wom op 20-07-2021 17:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

GluonC schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:05:
Aangezien ik me nogal vaak "verveel" op het werk, zoek ik een leuke RPG voor de mobiel om zo de tijd een beetje te doden.
De laatste keer dat ik daarmee te maken kreeg ging het bedrijf uiteindelijk failliet dus kijk uit! :P

Wel heel veel nuttige dingen op GoT geleerd in die periode : Dat dan weer wel! _O_ :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 04-03 19:57
Zijn er hier nog meer mensen die ook Red alert 2/ Yuris revenge spelen op cncnet?
Zowel competitive als casual zijn er echt veel spelers, de ladder reset elke maand, de ene maand is de ladder Red alert 2, en de andere maand is de ladder Yuris revenge. Cncnet.org
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee