Misschien dat die oudere schermen inderdaad ook stand-by tijd meerekenen, maar dan nog. Ik zet hem zelf vaak gewoon uit en laat hem niet in stand-by staan.
Heeft een van jullie dit probleem eerder gezien. Baal er echt flink van. Mijn WFP2408 heeft een vreemd probleem waardoor het scherm "vies" lijkt in de linker bovenhoek. Het zit in ieder geval niet op het scherm (glas) aangezien ik dit al eens gereinigd heb (met speciale beeldscherm reiniger). Ik merk het vooral bij Firefox rond de menubalk, in Office (eveneens het bovenmenu) en photoshop. Het is het duidelijkst zichtbaar bij een solid grijze achtergrond en begint me mateloos te irriteren.
Maar wat ik er precies aan kan doen... geen idee.
Maar wat ik er precies aan kan doen... geen idee.

Iemand ervaringen met de Dell ST2421L ?
Deze komt bij mij in de pricewatch niet op ...
Nu voor 200 euro incluis gratis verzending naar BE. Ik overweeg om er 2 te bestellen ...
Deze komt bij mij in de pricewatch niet op ...
Nu voor 200 euro incluis gratis verzending naar BE. Ik overweeg om er 2 te bestellen ...
NUC I5 256GB SSD
@ BasNation: bij mij werkt je afbeelding niet. Als het is wat ik denk dat het is, dan is waarschijnlijk je paneel lokaal stuk aan het gaan, kan je waarschijnlijk niks aan doen.
@ not2secure4u: die monitor is geen monitor uit de Dell Ultrasharp serie, dus dat hoort niet echt thuis in dit
topic.
@ not2secure4u: die monitor is geen monitor uit de Dell Ultrasharp serie, dus dat hoort niet echt thuis in dit
topic.
@basnation: ik zou gewoon RMA aanvragen, lijkt namelijk gewoon een deffect. het hoort in elk geval niet lijkt mij.
Daar had ik niet bij stilgestaan Kid, betekent dit dus een budget monitor die inferieur is aan de ultrasharp tegenhangers ?
NUC I5 256GB SSD
Het is wel wat meer een budgetmonitor ja, of hij echt inferieur is weet ik niet, maar hij zal waarschijnlijk andere sterke punten hebben dan de Ultrasharp schermen.
Kan ik als consument nou gewoon bij Dell bestellen via die B2B site of gaat dit wonder niet op:?
Waarom denk je dat ik die waarschuwing aan dit topic heb laten toevoegen? Dit onderwerp is al meerdere keren behandeld in dit topic, gewoon even terug lezen dus.
Beste beeldbuis kijkers en zoekers,
Momenteel kijk ik naar een Belinea 101920 19" overdrive MVA paneel (2005), 12ms, inputlag ?ms...fantastische beeldkanon...wel klein, tijd voor wat nieuws.
Ik zoek een monitor die sneller is dan dit oude bakkie en vooral naar een grotere bredere monitor, mij ogen vielen als zovelen op de U2311H, e-ips, 8ms, lage inputlag.
Hoe doet de monitor met FPS games. Er zijn namelijk meerdere reviews die verklaren dat het een (allround) gamers monitor is en trekken dan de vergelijking met de 2ms TN-panels en verklaren dan dat deze laatste beter zijn voor FPS games. Andere beweren een marketing scam van 2ms panels, misleiding om weer TN PAneels te kunnen verkopen, verschil is niet (of nihil) waarneembaar
Mijn vraag hoe doet de U2311H het met het spelen van FPS games (Cod, BF)?
Momenteel kijk ik naar een Belinea 101920 19" overdrive MVA paneel (2005), 12ms, inputlag ?ms...fantastische beeldkanon...wel klein, tijd voor wat nieuws.
Ik zoek een monitor die sneller is dan dit oude bakkie en vooral naar een grotere bredere monitor, mij ogen vielen als zovelen op de U2311H, e-ips, 8ms, lage inputlag.
Hoe doet de monitor met FPS games. Er zijn namelijk meerdere reviews die verklaren dat het een (allround) gamers monitor is en trekken dan de vergelijking met de 2ms TN-panels en verklaren dan dat deze laatste beter zijn voor FPS games. Andere beweren een marketing scam van 2ms panels, misleiding om weer TN PAneels te kunnen verkopen, verschil is niet (of nihil) waarneembaar
Mijn vraag hoe doet de U2311H het met het spelen van FPS games (Cod, BF)?
Ik kijk normaal nooit in het service-menu maar had het er op MSN net met iemand over en ik keek daar dus... en hij is net over de 20K branduren gegaan
20.001 H 18 M staat er
en nog perfect werken die 3008WFP
20.001 H 18 M staat er

@Basnation, mischien nog het proberen waard, probeer een andere kabel, heb je het bijvoorbeeld ook op een VGA kabel of alleen op DVI of juist op beide.
Anders idd gewoon retour DELL.
Heb overigens zelf toch m'n 20" ultrasharp te koop gezet hier op tweakers, ben toch voor de verleidelijke prijs gegaan van de XL2370, het beeld van de samsung heb ik na diverse kalibratie pogingen redelijk naar mijn hand kunnen zetten.
De eerste keer de samsung aan uit de doos met fabrieksinstellingen is om te huilen, ik dacht, oh waar ben ik aan begonnen, veel te helder, alles stond op max 100% helderheid/contrast en kleur. De DELL is daarentegen veel gematigder en dus ook veel rustiger.
Na heel wat geklooi de helderheid terug gezet tot onder 20% en contrast ergens rond de 60/70, kleur ook een heel stuk terug gezet, nu komt het beeld dan toch in de buurt van de DELL.
Dus met pijn in m'n hard gaat de DELL dan toch de deur uit. iemand interesse...:P
Anders idd gewoon retour DELL.
Heb overigens zelf toch m'n 20" ultrasharp te koop gezet hier op tweakers, ben toch voor de verleidelijke prijs gegaan van de XL2370, het beeld van de samsung heb ik na diverse kalibratie pogingen redelijk naar mijn hand kunnen zetten.
De eerste keer de samsung aan uit de doos met fabrieksinstellingen is om te huilen, ik dacht, oh waar ben ik aan begonnen, veel te helder, alles stond op max 100% helderheid/contrast en kleur. De DELL is daarentegen veel gematigder en dus ook veel rustiger.
Na heel wat geklooi de helderheid terug gezet tot onder 20% en contrast ergens rond de 60/70, kleur ook een heel stuk terug gezet, nu komt het beeld dan toch in de buurt van de DELL.
Dus met pijn in m'n hard gaat de DELL dan toch de deur uit. iemand interesse...:P
No one knows what TheTeek is
Ik ben overtuigd
FPS games prima..
...Maar nu lijkt het zo dat er 2 typenummers zijn, de U2311H en de U2311Hb helemaal hetzelfde geen verschillen qua stats etc. maar wel qua prijs. Internet aanbieders adverteren met beiden typenummers door elkaar heen of betitelen het product met beiden namen en weten niet het verschil.
Welke versie is waar verkrijgbaar??(...en dode pixels iemand)? !
Namelijk in sommige reviews wordt er gesproken over backlightbleeding en "tinting" voornamelijk aanwezig bij u2311h rev. A00 (prod. data July 2010) en de nieuwere versie A01 is dat verbeterd. Zo was het ook een verbetering van de schermen bij de Dell "2407" die in 5 volgende versie stappen vooruit ging.
Ik heb tot nu toe gevonden dat van het type U2311H een rev. A01 inmiddels is uitgekomen in september dit jaar. En van het type U2311Hb een rev. A00 is uitgekomen in mei en July 2010. Internetshops hebben vaak geen informatie over deze gegevens welke versie ze verkopen ook www.dell.nl niet. VREEMD
Dell wist zowieso nadda; versie A00 en A01 en U2311Hb geen idee, heb je helemaal niks aan als bewuste koper...automatiswering
Heeft iemand meer duidelijkheid over de 2 typenummers, kijk eens op de sticker al ben je in de veronderstelling dat je een u2311h gekocht heb en toch Hb heb?
En welke versie rev. nummer je monitor, productie datum en waar, welke shop is deze dan gekocht?
...Maar nu lijkt het zo dat er 2 typenummers zijn, de U2311H en de U2311Hb helemaal hetzelfde geen verschillen qua stats etc. maar wel qua prijs. Internet aanbieders adverteren met beiden typenummers door elkaar heen of betitelen het product met beiden namen en weten niet het verschil.
Welke versie is waar verkrijgbaar??(...en dode pixels iemand)? !
Namelijk in sommige reviews wordt er gesproken over backlightbleeding en "tinting" voornamelijk aanwezig bij u2311h rev. A00 (prod. data July 2010) en de nieuwere versie A01 is dat verbeterd. Zo was het ook een verbetering van de schermen bij de Dell "2407" die in 5 volgende versie stappen vooruit ging.
Ik heb tot nu toe gevonden dat van het type U2311H een rev. A01 inmiddels is uitgekomen in september dit jaar. En van het type U2311Hb een rev. A00 is uitgekomen in mei en July 2010. Internetshops hebben vaak geen informatie over deze gegevens welke versie ze verkopen ook www.dell.nl niet. VREEMD
Dell wist zowieso nadda; versie A00 en A01 en U2311Hb geen idee, heb je helemaal niks aan als bewuste koper...automatiswering
Heeft iemand meer duidelijkheid over de 2 typenummers, kijk eens op de sticker al ben je in de veronderstelling dat je een u2311h gekocht heb en toch Hb heb?
En welke versie rev. nummer je monitor, productie datum en waar, welke shop is deze dan gekocht?
Als jij een 12 ms monitor al goed genoeg vond dan zal het prima gaan, maar eerlijk is eerlijk : Ik vind mijn 6 ms Delletje niet snel genoeg op sommige momenten

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De U2211H is weer bij Dell B2B in de aanbieding voor €208,49 t/m 25 januari.
Verder is de U2410 bij Dell zelf sterk in prijs verlaagd, van €712,81 (€599 ex BTW) naar €593,81 (€499 ex BTW).
De U2711 is niet meer in de aanbieding, dus die kost nu €952 (€800 ex BTW).
Verder is de U3011 nu ook via Dell B2B te krijgen. Misschien was dat al eerder telefonisch mogelijk, maar ik heb dat scherm nog niet eerder op het B2B deel van de Dell NL website gezien, alleen op het Consumer deel.
Verder is de U2410 bij Dell zelf sterk in prijs verlaagd, van €712,81 (€599 ex BTW) naar €593,81 (€499 ex BTW).
De U2711 is niet meer in de aanbieding, dus die kost nu €952 (€800 ex BTW).
Verder is de U3011 nu ook via Dell B2B te krijgen. Misschien was dat al eerder telefonisch mogelijk, maar ik heb dat scherm nog niet eerder op het B2B deel van de Dell NL website gezien, alleen op het Consumer deel.
@roycerolls
Ik heb hier sinds 24-12-10, volgens het label een:
Dell 2311Hb, rev A01, november 2010
Gekocht in DLD bij e-bug.de, Op hun site kun je inderdaad niet een Hb versie bestellen.
Waar heb je de door jouw genoemde info gevonden?
Ik heb hier sinds 24-12-10, volgens het label een:
Dell 2311Hb, rev A01, november 2010
Gekocht in DLD bij e-bug.de, Op hun site kun je inderdaad niet een Hb versie bestellen.
Waar heb je de door jouw genoemde info gevonden?
mountainbiker
Over de versie A00 en A001 en de productie data en de bijhoorende (oa versie gerelateerd negatieve tinting en backlight) reviews gevonden met google en op u2311h topiced forums.
Over de zgn versie H en hb, hier en daar wat over gelezen (absoluut geruchten), anderen vonden het vreemd u2311h gekocht en inderdaad op label staat u2311hb.(maar ook nog weinig reacties hier dan zou er meer duidelijkheid komen) Daarnaast bevestigde min of meer 1 webshop het ook telefonisch wat er naar zijn idee een nieuwe versie uit was, de prijs werd daar wel mee verhoogt op die betreffende site.
Maar ik denk op het moment, omdat ik er verder weinig over kan vinden, dat het weer een of ander "productseriemodelartikeltypenummercode" is voor de u2311H. Dit in tegenstelling tot de in de communicatie naar consument gebruikte model gewoon de u2311h is en iedereen dus u2311hb op het label ziet staan maar vaak niet gebruiken als model. bv: http://dell.hardware.be/U2311HB
Over de zgn versie H en hb, hier en daar wat over gelezen (absoluut geruchten), anderen vonden het vreemd u2311h gekocht en inderdaad op label staat u2311hb.(maar ook nog weinig reacties hier dan zou er meer duidelijkheid komen) Daarnaast bevestigde min of meer 1 webshop het ook telefonisch wat er naar zijn idee een nieuwe versie uit was, de prijs werd daar wel mee verhoogt op die betreffende site.
Maar ik denk op het moment, omdat ik er verder weinig over kan vinden, dat het weer een of ander "productseriemodelartikeltypenummercode" is voor de u2311H. Dit in tegenstelling tot de in de communicatie naar consument gebruikte model gewoon de u2311h is en iedereen dus u2311hb op het label ziet staan maar vaak niet gebruiken als model. bv: http://dell.hardware.be/U2311HB
[ Voor 13% gewijzigd door roycerolls op 27-12-2010 05:54 ]
Ik heb vandaag mijn U2311H binnengekregen van CS Solutions, en ik heb ook typenummer U2311Hb, revisie A01 (made in Czech Republic in november 2010) Dezelfde als mountainbiker dus.
Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig verschil zit tussen die twee versies. Die b's achter het normale typenummer heb ik wel vaker gezien bij beeldschermen van Dell, ook bij schermen van meer dan 5 jaar oud. Ik zal eens kijken of m'n U2711 dat ook heeft als ik weer in Enschede ben.
heb gisteren mijn U2311H binnengekregen, en ik zie helemaal niks van dat tintverloop waar ik zoveel over hoor/lees. kan dat komen omdat ik revisie A02 heb? (czech republic, december 2010) lijkt dus erg nieuw te zijn.
heb alleen 1 korte vraag: dat LCD overdrive waar ik over las, moet je dat nog appart aanzetten, of staat dat standaard aan? in het OSD kan ik namelijk niet zo een optie vinden.
heb alleen 1 korte vraag: dat LCD overdrive waar ik over las, moet je dat nog appart aanzetten, of staat dat standaard aan? in het OSD kan ik namelijk niet zo een optie vinden.
Dat staat standaard aan en dat kan je voor zover ik weet ook niet zelf in- of uitschakelen.
In mijn Dell U2311H heb ik rechts onderin een kleurverloop naar blauw toe bij donkere achtergronden. Zelfs als ik voor de rechteronderhoek ga zitten ziet het er nog een beetje blauw uit waardoor het dus niet(echt?) aan de inkijkhoek ligt.
Vandaag heb ik alleen wel een andere (schrikbarende) ontdekking gedaan. Mijn oog zag rechts boven het midden een kapotte pixel!

Op het plaatje is hij nu wel te zien maar grotendeels knipperde de pixel en soms zat hij een poosje vast. Nu is de pixel weer weg, maar toch ben ik er niet blij mee.
Alvast tips/ideeën als hij terug komt en ik de monitor laat vervangen? Gewoon een RMA bij de Shop of bij Dell? Bij Dell krijg ik volgens mij gelijk een vervangend exemplaar en nemen ze deze mee, maar ik heb wel eens gelezen dat ik dan een refubished krijg? Dus dan is het misschien verstandiger om contact op te nemen met de winkel waar ik dan wel een nieuwe terugkrijg?
Update: Het is geen kapotte pixel, maar een (bug?) in de sticky-gadget. Nu heb ik de gadget naar beneden geschoven en nu knippert die pixel gewoon een stukje lager
. Loos alarm dus!
Vandaag heb ik alleen wel een andere (schrikbarende) ontdekking gedaan. Mijn oog zag rechts boven het midden een kapotte pixel!

Op het plaatje is hij nu wel te zien maar grotendeels knipperde de pixel en soms zat hij een poosje vast. Nu is de pixel weer weg, maar toch ben ik er niet blij mee.
Alvast tips/ideeën als hij terug komt en ik de monitor laat vervangen? Gewoon een RMA bij de Shop of bij Dell? Bij Dell krijg ik volgens mij gelijk een vervangend exemplaar en nemen ze deze mee, maar ik heb wel eens gelezen dat ik dan een refubished krijg? Dus dan is het misschien verstandiger om contact op te nemen met de winkel waar ik dan wel een nieuwe terugkrijg?
Update: Het is geen kapotte pixel, maar een (bug?) in de sticky-gadget. Nu heb ik de gadget naar beneden geschoven en nu knippert die pixel gewoon een stukje lager
[ Voor 8% gewijzigd door srdevil op 02-01-2011 09:57 ]
Sinds eind november heb ik twee keer de Dell 2311H (welke revisie weet ik niet precies, moet ik eens op de achterkanten kijken
), eigenlijk wel tevreden over.
Alleen vind ik de kijkhoek soms een beetje om te huilen... Ik dacht dat bij IPS de kijkhoek zoveel beter zou moeten zijn, maar zeker bij zwarte vlakken vind ik het eigenlijk best een stuk slechter dan m'n 26" TN Samsung-scherm. Als ik bij een zwart beeld/vlak een beetje vanuit een hoek kijk, en dan heb ik het over niet veel meer dan 20-30°, dan zie ik in de hoeken echt een hele grijze/bruine waas komen en hoe meer ik vanuit een hoek kijk, hoe groter en erger die waas wordt.
Kleuren zien er prima uit en als ik beelden zonder veel zwart erin bekijk vanuit een hoek dan blijft het grotendeels prima, maar met donkere beelden valt het me eigenlijk vies tegen. Het is in ieder geval bijna nooit egaal zwart als ik er niet precies goed voor zit (en er goed voor zitten gaat lastig als je 2 schermen hebt).
Alleen vind ik de kijkhoek soms een beetje om te huilen... Ik dacht dat bij IPS de kijkhoek zoveel beter zou moeten zijn, maar zeker bij zwarte vlakken vind ik het eigenlijk best een stuk slechter dan m'n 26" TN Samsung-scherm. Als ik bij een zwart beeld/vlak een beetje vanuit een hoek kijk, en dan heb ik het over niet veel meer dan 20-30°, dan zie ik in de hoeken echt een hele grijze/bruine waas komen en hoe meer ik vanuit een hoek kijk, hoe groter en erger die waas wordt.
Kleuren zien er prima uit en als ik beelden zonder veel zwart erin bekijk vanuit een hoek dan blijft het grotendeels prima, maar met donkere beelden valt het me eigenlijk vies tegen. Het is in ieder geval bijna nooit egaal zwart als ik er niet precies goed voor zit (en er goed voor zitten gaat lastig als je 2 schermen hebt).
The devil is in the details.
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de u3011 en daar wat over willen vertellen? Ik zit er over te denken om zo'n ding aan te schaffen. Ik heb momenteel 2x een 24'' staan maar dat is érg breed. Je moet bijna met je nek heen en weer om alles te kunnen zien. Vroeger had ik 2x17'' en was daar helemaal weg van. Daarna een enkele 24'' gekocht wat goed beviel maar ik miste mijn 2e scherm toch wel. Daarna dus de huidige 2x 24'' aangeschaft maar nu merk ik dat ik eigenlijk maar een fractie van het 2e scherm gebruik. De verklaring daarvoor is denk ik dat je met een 17'' gewoon te weinig ruimte hebt en je met 2x 17'' goed uitkomt. Op een 24'' kun je sowieso al veel dingen doen maar met 2x24'' wordt het mijn inziens te breed en valt een deel van het beeld buiten je blikveld.
Ik dacht dat als ik een u3011 koop, behoud ik toch de ruimte van 2x 24'' maar aangezien het scherm minder breed is maar wel hoger, lijkt het me prettiger werken. Ander voordeel is dat het natuurlijk een IPS scherm is. Ik moet er echter wel bij zeggen dat ik absoluut geen professional ben die een dergelijk scherm echt nodig heeft. Ik ben gewoon iemand die veel met de computer thuis werkt, veel word en excel werk voor school ed. en af en toe een spelletje.
Dus zijn er mensen die ook een 30'' monitor hebben en daar hun recente ervaring eens over willen spuien?
Ik dacht dat als ik een u3011 koop, behoud ik toch de ruimte van 2x 24'' maar aangezien het scherm minder breed is maar wel hoger, lijkt het me prettiger werken. Ander voordeel is dat het natuurlijk een IPS scherm is. Ik moet er echter wel bij zeggen dat ik absoluut geen professional ben die een dergelijk scherm echt nodig heeft. Ik ben gewoon iemand die veel met de computer thuis werkt, veel word en excel werk voor school ed. en af en toe een spelletje.
Dus zijn er mensen die ook een 30'' monitor hebben en daar hun recente ervaring eens over willen spuien?
ik ben de TN-schermen wat beu (vooral de kijkhoek) en dan kom je bijna automatisch bij Dell of HP
de prijzen vind ik wel wat vreemd:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410
pricewatch: HP ZR24w
de 24" van Dell is echt veel duurder dan de 23" in reviews kan ik echter niets vinden wat dit verschil rechtvaardigt (hij heeft wel een grotere resolutie)
de HP lijkt ook wel goed te zijn volgens reviews en ligt er wat tussen
de 24" van Dell is echt veel duurder dan de 23" in reviews kan ik echter niets vinden wat dit verschil rechtvaardigt (hij heeft wel een grotere resolutie)
Wide Gamut vs. Normal Gamutcatfish schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:32:
ik ben de TN-schermen wat beu (vooral de kijkhoek) en dan kom je bijna automatisch bij Dell of HP
Overigens met mijn Rev A01 ook nog niet veel last gehad van coasting wat ik nu nog heb gezien, maar ook nog niet veel op gelet/gebruikt zo rond oud en nieuw.
Dat is echt niet het enige, er zit ook nog een behoorlijk verschil in featureset, maar het grootste verschil zit hem nog in de klasse monitor. De panelen die gebruikt worden in de U2410 zijn van hogere kwaliteit, dat zijn H-IPS panelen, wat simpel gezegd een aanpassing van S-IPS is om ze goedkoper te kunnen produceren. De e-IPS panelen die in de U2311H worden gebruikt zijn budget IPS panelen.
Voor ik weer alle problemen waar de U2410 mee te kampen heeft naar m'n hoofd geslingerd krijg, wil ik er even op wijzen dat het paneel in de U2410 ook in een aantal high-end beeldschermen van andere merken wordt gebruikt:
LG Display LM240WU4-SLA1:
- Eizo ColorEdge CG243W (Rev A01)
- Eizo ColorEdge CG245W
- Eizo FlexScan SX2462W
- NEC Multisync PA241W
- NEC SpectraView Reference 241
- LaCie 324i
- Quato Intelli Proof 242 excellence
- Eizo ColorEdge CG243W (Rev. B01)
- Eizo ColorEdge CG245W (nieuwste Rev, nummer onbekend)
- Eizo FlexScan SX2462W (nieuwste Rev, nummer onbekend)
[ Voor 10% gewijzigd door Kid Jansen op 07-01-2011 21:08 ]
Mijn inziens zijn dat allemaal gevolgen van het grotere kleurenbereik, maar dat ik weet niet of dat dat op waarheid gebaseerd iskid jansen schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:49:
[...]
Dat is echt niet het enige, er zit ook nog een behoorlijk verschil in featureset, maar het grootste verschil zit hem nog in de klasse monitor. De panelen die gebruikt worden in de U2410 zijn van hogere kwaliteit, dat zijn H-IPS panelen, wat simpel gezegd een aanpassing van S-IPS is om ze goedkoper te kunnen produceren. De e-IPS panelen die in de U2311H worden gebruikt zijn budget IPS panelen.
Voor ik weer alle problemen waar de U2410 mee te kampen heeft naar m'n hoofd geslingerd krijg, wil ik er even op wijzen dat het paneel in de U2410 ook in een aantal high-end beeldschermen van andere merken wordt gebruikt:
LG Display LM240WU4-SLA1:LG Display LM240WU4-SLB1:
- Eizo ColorEdge CG243W
- Eizo ColorEdge CG245W
- Eizo FlexScan SX2462W
- NEC Multisync PA241W
- NEC SpectraView Reference 241
- LaCie 324i
- Quato Intelli Proof 242 excellence
@pimjai.
Ik heb ergens gelezen dan de overdrive vd u2311h aan staat vandaar de 8ms standaard is deze 12ms.
Jouw monitor heeft geen last van tinting en je hebt rev A02, misschien is het probleem bij deze revisie inderdaad opgelost.. waar heb je jouw monitor gekocht?
En als laatste vraag; speel je ook games (zoals BFBC, COD, FiFA) zo ja wat waren je bevindingen?
En heb je last van tinting en backlight bleeding?
Ik heb ergens gelezen dan de overdrive vd u2311h aan staat vandaar de 8ms standaard is deze 12ms.
Jouw monitor heeft geen last van tinting en je hebt rev A02, misschien is het probleem bij deze revisie inderdaad opgelost.. waar heb je jouw monitor gekocht?
En als laatste vraag; speel je ook games (zoals BFBC, COD, FiFA) zo ja wat waren je bevindingen?
Je bedoelt ghosting ipv coasting neem ik aan anders weet ik niet waar je het over hebt. En welke spellen speel voornamelijk op je dell? En je ervaring goed/uitstekend/moeilijk?Cyleo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:32:
[...]
Wide Gamut vs. Normal Gamut![]()
Overigens met mijn Rev A01 ook nog niet veel last gehad van coasting wat ik nu nog heb gezien, maar ook nog niet veel op gelet/gebruikt zo rond oud en nieuw.
En heb je last van tinting en backlight bleeding?
[ Voor 47% gewijzigd door roycerolls op 03-01-2011 19:44 ]
Het is standaard 14 ms average en 25 ms max voor de gray-to-gray response time, met overdrive (RTC) is het inderdaad 8 ms gemiddeld.roycerolls schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:33:
Ik heb ergens gelezen dan de overdrive vd u2311h aan staat vandaar de 8ms standaard is deze 12ms
Lol omgsrdevil schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:19:
Update: Het is geen kapotte pixel, maar een (bug?) in de sticky-gadget. Nu heb ik de gadget naar beneden geschoven en nu knippert die pixel gewoon een stukje lager. Loos alarm dus!
Ik heb geen U3011 maar wel een 3008WFP, de voorloper van de U3011. Dus ook eveneens 30". Heb hem al bijna 2 jaar volgens mij. Zonder meer een subliem scherm, echt prachtig! Die ik nu hebt staan is de 5e (4x omgeruild waarna achteraf bleek dat de 1e keer omruilen helemaal niet nodig was), en heb dus al meerdere van deze schermen in korte tijd gezien. Ging destijds nog via Qsix dus ook allemaal splinternieuw en geen refurbished. Allemaal waren ze even mooi, even egale kleurweergave over het hele scherm, enz.TEAMIKKE schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:54:
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de u3011 en daar wat over willen vertellen? Ik zit er over te denken om zo'n ding aan te schaffen. Ik heb momenteel 2x een 24'' staan maar dat is érg breed. Je moet bijna met je nek heen en weer om alles te kunnen zien. Vroeger had ik 2x17'' en was daar helemaal weg van. Daarna een enkele 24'' gekocht wat goed beviel maar ik miste mijn 2e scherm toch wel. Daarna dus de huidige 2x 24'' aangeschaft maar nu merk ik dat ik eigenlijk maar een fractie van het 2e scherm gebruik. De verklaring daarvoor is denk ik dat je met een 17'' gewoon te weinig ruimte hebt en je met 2x 17'' goed uitkomt. Op een 24'' kun je sowieso al veel dingen doen maar met 2x24'' wordt het mijn inziens te breed en valt een deel van het beeld buiten je blikveld.
Neem aan dat de U3011 op aantal fronten beter is dan de 3008, bedoel, anders maken ze ook geen nieuw scherm natuurlijk.
Een resolutie van 2560x1600 is echt heerlijk. De eerste dag, 2 dagen, denk je van damn wat een idioot groot scherm, help waar ben ik aan begonnen!? Maar daarna is het zo gewoon en vindt je het zo fijn dat je niet meer terug wil
Zoals ik iets verder terug postte staat de timer van m'n scherm al over de 20.000 uur brandtijd en het is nog steeds genieten
[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 04-01-2011 01:27 ]
Of het een verbetering is weet ik niet, maar er zijn wel een paar verschillen. Die had jij ook gewoon kunnen weten, want ik heb de specificaties behoorlijk uitgebreid in de startpost gezet.Knightwolf schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 01:24:
Neem aan dat de U3011 op aantal fronten beter is dan de 3008, bedoel, anders maken ze ook geen nieuw scherm natuurlijk.
Een selectie uit de specificaties van beide schermen:
3008WFP
Paneeltype: H-IPS, LG Display type LM300WQ5-STA1 (PDF datasheet)
Beeldaanslutingen:
- 1x DisplayPort (kan scherm op maximale resolutie aansturen)
- 2x DVI-D Duallink met HDCP (kan scherm op maximale resolutie aansturen)
- 1x HDMI (maximale resolutie 1920x1200)
- 1x VGA
- 1x Composiet
- 1x S-Video
- 1x component video
- USB hub met 4x USB 2.0 High Speed poorten
- xD/SD/MS/MMC + CF kaartlezer
Paneeltype: H-IPS, LG Display type LM300WQ5-SDA1
Beeldaanslutingen:
- 1x DisplayPort (DeepColor support, kan scherm op maximale resolutie aansturen)
- 2x DVI-D Duallink met HDCP (kan scherm op maximale resolutie aansturen)
- 2x HDMI v1.3 (DeepColor support (12 bit max), maximale resolutie 1920x1200)
- 1x VGA
- 1x component video
- USB hub met 4x USB 2.0 High Speed poorten
- xD/SD/MS/MMC kaartlezer
Ik heb vorige week een 2410 aangeschaft, en bij het voor het eerst aanzetten schrok ik wel even. Ik ging er vanuit dat dit scherm stukken beter zou zijn als mijn crappy samsung BW 2206, maar het viel best tegen. De standaard instellingen gaven teveel groen/geel, en met wat aanpassingen en online calibratie via een site is het nu wel te goed te doen. Verder ook last van een roze/rode gloed aan de onder kant van het scherm (zie je alleen als je gehele scherm een witte achtergrond heeft, wat ik dus vaak heb bij het designen).
Ook de zwartwaardes vallen me wel een beetje tegen, met een geheel zwarte achtergrond zie je savond's toch dat het niet echt zwart is, maar donkergrijs.
Ligt dit nu aan mijn te hoge verwachtingen, of hebben anderen dit ook ? Ik heb dit scherm namelijk gekocht ivm de vele positieve reviews, maar vind het toch best tegenvallen voor zo een prijzig scherm.
Heb overigens ook een kleurprofiel gedownload, en geselecteerd in windows 7, maar zie geen verschil om eerlijk te zijn (zie niks veranderen bij het selecteren van het kleurprofiel).
Heeft iemand wellicht een goede standaard setting voor het scherm ? (ik gebruik nu overigens SRGB).
Ook de zwartwaardes vallen me wel een beetje tegen, met een geheel zwarte achtergrond zie je savond's toch dat het niet echt zwart is, maar donkergrijs.
Ligt dit nu aan mijn te hoge verwachtingen, of hebben anderen dit ook ? Ik heb dit scherm namelijk gekocht ivm de vele positieve reviews, maar vind het toch best tegenvallen voor zo een prijzig scherm.
Heb overigens ook een kleurprofiel gedownload, en geselecteerd in windows 7, maar zie geen verschil om eerlijk te zijn (zie niks veranderen bij het selecteren van het kleurprofiel).
Heeft iemand wellicht een goede standaard setting voor het scherm ? (ik gebruik nu overigens SRGB).
Als je de sRGB modus van het scherm gebruikt kan je gewoon het standaard profiel van Windows gebruiken. Wil je gebruik maken van het hele kleurbereik, dan is de beste optie zelf kalibreren met een colorimeter zoals de X-Rite i1Display 2. Een profiel van iemand anders werkt lang niet zo goed, want er zit nog best veel verschil tussen de beeldschermen onderling.
Hmm dat is een prijzig calibratie tooltje, zo een 180 euro, maar goed, als het vrij simpel te doen is dan is dat wel een optie.kid jansen schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:43:
Als je de sRGB modus van het scherm gebruikt kan je gewoon het standaard profiel van Windows gebruiken. Wil je gebruik maken van het hele kleurbereik, dan is de beste optie zelf kalibreren met een colorimeter zoals de X-Rite i1Display 2. Een profiel van iemand anders werkt lang niet zo goed, want er zit nog best veel verschil tussen de beeldschermen onderling.
Genereerd die tool ook een kleurenprofiel of is het verstandig om altijd het standaard SRGB profiel te gebruiken ?
Hij is ook wel voor €140 te vinden en een iets afgeslankte variant (i1Display LT) is voor €120 al te krijgen. Het kalibreren is inderdaad heel simpel, programma starten, instellingen kiezen, apparaatje voor je scherm hangen, even wachten en af en toe was instellingen in je OSD veranderen en klaar, kost je misschien een minuut of 5. Voor niet professionele doeleinden is iets van drie keer per jaar kalibreren wel vaak genoeg.
Heb hier op mijn U2410 ook de SRGB gekozen, Brightness en contrast op 50.
Verbinding naar de videokaart gebruik ik de Displayport.
En firmware heb ik de A02...Beeld is super
Verbinding naar de videokaart gebruik ik de Displayport.
En firmware heb ik de A02...Beeld is super
Het is natuurlijk ook maar net was je gewend bent en wat voor je eisen je stelt, verder moet je natuurlijk ook gewoon geluk hebben, er zit erg veel verschil in de U2410 beeldschermen onderling, ondanks dat in alle exemplaren hetzelfde type paneel wordt gebruikt.
Voor de u2311H bezitters willen jullie alsjeblieft een meetlat ter hand nemen en de exacte afmetingen opmeten van het beeldscherm dus niet de omlijsting maar puur het beeld? En dat hier dan posten natuurlijk, ik kan het tnt nergens www vinden Alvast dank.
@pimjai
waar heb je jouw Dell u2311h gekocht?
@pimjai
[ Voor 16% gewijzigd door roycerolls op 05-01-2011 20:04 ]
Heb je die waarschuwing gezien bij de Quickreply optie onderaan de pagina? Juist, startpost doorlezen! Daar staat het namelijk gewoon in. Ik heb niet voor niets al die moeite in de startpost gestoken en juist vanwege dit soort berichten heb ik die waarschuwing laten plaatsen.
[ Voor 33% gewijzigd door Kid Jansen op 05-01-2011 19:52 ]
@kid,
Gelijk heb je, over 't dolle hoofd gezien
Gelijk heb je, over 't dolle hoofd gezien
Mijn excuses dat het er nu wat bot uit komt, maar als je daar dan veel tijd en moeite in steekt kan ik me er af en toe behoorlijk aan irriteren als iemand weer eens iets vraagt wat twee pagina's terug ook al is gevraagd, of wat gewoon in de startpost staat. Misschien dat het voor jou nu de eerste keer is, maar sinds die waarschuwing er staat zijn er nog steeds veel mensen die niet de moeite nemen om even goed in de startpost te kijken.
Startpost, ben ik mijn search voor kerst mee begonnen... maar ik heb eigenlijk helemaal niet meer teruggeslagen afgelopen tijd op de start post. Ik had alle informatie wbt dell u2311h, wou alleen de exacte afmetingen nog even hebben...ik googlen en goochlen en...had ff moeten kijken, je vergeet het!.
Maar bij deze de exacte afmetingen, dank je daarvoor, kom ik erachter dat de dell u2311h minder beeld hoogte heeft dan mijn huidige 19"inch p/MVA (28,64 cm tov 30,10 cm). Wel 'n stuk breder 13,2 cm verschil. de dell 2209WA is ook in overweging. .
Maar bij deze de exacte afmetingen, dank je daarvoor, kom ik erachter dat de dell u2311h minder beeld hoogte heeft dan mijn huidige 19"inch p/MVA (28,64 cm tov 30,10 cm). Wel 'n stuk breder 13,2 cm verschil. de dell 2209WA is ook in overweging. .
[ Voor 6% gewijzigd door roycerolls op 05-01-2011 21:17 ]
Ik vind de 2209WA eigenlijk te prijzig, bovendien ga je er dan ook behoorlijk op achteruit in resolutie 240 pixels in de breedte minder en 30 in de hoogte minder, dat betekent toch 15% minder pixels.
dat is ook waar, resolutie is ook belangrijk.
Ik ben er nog niet uit.
Ik wou een nieuwe groter scherm gebruiken voor voornamelijk extra game plezier naast mijn huidge 19" VA die ik dan gebruik voor extra, office en photo..video/film op tv.
Ik begon mijn search voor een tn paneeltje eventueel 120Hz logde in op pricewatch en kwam de u2311h tegen. Deze is al goed geprijsd en tijdens aanbiedingen al helemaal rond mijn budget van max 200,- eurie. Dus ik werd in de verleiding gebracht en wil ook echt graag haarscherp en vloeiend beeld bij gamen, even de kleuren dan wel buiten beschouwing (tn looses vs ips etc)
Ik ben er nog niet uit.
Ik wou een nieuwe groter scherm gebruiken voor voornamelijk extra game plezier naast mijn huidge 19" VA die ik dan gebruik voor extra, office en photo..video/film op tv.
Ik begon mijn search voor een tn paneeltje eventueel 120Hz logde in op pricewatch en kwam de u2311h tegen. Deze is al goed geprijsd en tijdens aanbiedingen al helemaal rond mijn budget van max 200,- eurie. Dus ik werd in de verleiding gebracht en wil ook echt graag haarscherp en vloeiend beeld bij gamen, even de kleuren dan wel buiten beschouwing (tn looses vs ips etc)
Als je echt puur en alleen voor gamen gaat weet ik zeker dat je meer plezier zult beleven aan een 120Hz TN. Ik kan mij een anandtech review herinneren waarin hij laaiend enthausiast was over hoe vloeiend 120 Hz was, link is hier.
Voor mij persoonlijk is gamen mooi meegenomen, en daarvoor wil deze monitor uitstekend (2311h). Reactietijden en waas zijn niet merkbaar meer dan bij mijn oude tn (inmiddels wel 4 jaar), en je krijgt er mooiere kleuren, en vooral veel betere kijkhoeken voor terug. Grootste reden voor mij om deze aan te schaffen was office werk (twee documenten naast elkaar wint), en films. Zeker bij films zijn die grotere kijkhoeken genieten, daar ik nu vrij kan bewegen rondom mijn monitor, en dat kon bij mijn TN paneel niet altijd even lekker, vooral zwart werd buitengewoon lelijk.
Voor mij persoonlijk is gamen mooi meegenomen, en daarvoor wil deze monitor uitstekend (2311h). Reactietijden en waas zijn niet merkbaar meer dan bij mijn oude tn (inmiddels wel 4 jaar), en je krijgt er mooiere kleuren, en vooral veel betere kijkhoeken voor terug. Grootste reden voor mij om deze aan te schaffen was office werk (twee documenten naast elkaar wint), en films. Zeker bij films zijn die grotere kijkhoeken genieten, daar ik nu vrij kan bewegen rondom mijn monitor, en dat kon bij mijn TN paneel niet altijd even lekker, vooral zwart werd buitengewoon lelijk.
Ik game ook vrij beperkt tot online potje fifa potje bf of cod. Maar wil wel graag beter sneller, vloeiender beeld dan nu en vervolgens kill rate verhogen bij cod..
Ik zou graag de dell even willen proberen, dat zou zo makkelijk zijn.
De asus ja.... al veel over gelezen erg enthousiast iedereen, ook de prijs +400,- eurie. Dan had ik eerder de samsung 2233rz op het oog of eventueel de BenQ XL2410T, de laatste ook stevig aan de prijs en nog weinig reviews. De samsung top voor gamen, wel 22 inch.
De asus ja.... al veel over gelezen erg enthousiast iedereen, ook de prijs +400,- eurie. Dan had ik eerder de samsung 2233rz op het oog of eventueel de BenQ XL2410T, de laatste ook stevig aan de prijs en nog weinig reviews. De samsung top voor gamen, wel 22 inch.
Zie net dat in de States de U2410 verkocht word met firmware A05..Alleen wat daadwerkelijk veranderd is weet nog niemand..
Anoniem: 303530
roycerolls schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:03:
wel 22 inch.
offtopic:
het is toch altijd 21.5"?
het is toch altijd 21.5"?
De U2711 gaat meer concurrentie krijgen, ik kreeg vanochtend een mailtje van Simon van TFT Central dat Samsung een nieuw PLS (Plane to Line Switching) paneel op z'n site heeft gezet van 27" met een resolutie van 2560x1440 en White LED backlighting (eigenlijk dus meer concurrent voor Apple 27" LED Cinema Display).
Ging een beetje tegen onze verwachtingen in, want we dachten dat Samsung zou beginnen met alleen maar kleine panelen (<12").
Overigens is Samsung ook eindelijk weer bezig met nieuwe PVA panelen, zoals te zien is op hun site: http://www.samsung.com/gl...anel/product/monitor.html.
Het leek er lange tijd op dat PVA een stille dood gestorven was, namelijk heel lang niks nieuws, ruim een jaar terug ineens de cPVA panelen in de F2080 en F2380 en daarna weer heel erg lang niks. Maar nu is Samsung dus eindelijk weer bezig met wat nieuws, al verwacht ik dat Samsung eerder PLS gaat gebruiken voor high-end dan PVA, dus er zullen wel geen nieuwe PVA panelen van 24" of groter komen.
Ging een beetje tegen onze verwachtingen in, want we dachten dat Samsung zou beginnen met alleen maar kleine panelen (<12").
Overigens is Samsung ook eindelijk weer bezig met nieuwe PVA panelen, zoals te zien is op hun site: http://www.samsung.com/gl...anel/product/monitor.html.
Het leek er lange tijd op dat PVA een stille dood gestorven was, namelijk heel lang niks nieuws, ruim een jaar terug ineens de cPVA panelen in de F2080 en F2380 en daarna weer heel erg lang niks. Maar nu is Samsung dus eindelijk weer bezig met wat nieuws, al verwacht ik dat Samsung eerder PLS gaat gebruiken voor high-end dan PVA, dus er zullen wel geen nieuwe PVA panelen van 24" of groter komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Kid Jansen op 07-01-2011 13:54 ]
gekocht bij afuture. hoezo?roycerolls schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:35:
Voor de u2311H bezitters willen jullie alsjeblieft een meetlat ter hand nemen en de exacte afmetingen opmeten van het beeldscherm dus niet de omlijsting maar puur het beeld? En dat hier dan posten natuurlijk, ik kan het tnt nergens www vinden Alvast dank.
@pimjai
Omdat je rev A02 heb, ik wil ook graag de laatste revisie dus weet ik nu dat afuture zeer waarschijnlijk deze laatste revisie verkoopt, dank je.
Ik zit sterk te twijfelen tussen de U2711 en de U3011 als opvolger van mijn WFP 2407. In november was er een scherpe aanbieding voor de U2711 op de Dell site (639 ex BTW). Aangezien die aanbiedingen van Dell meestal regelmatig terugkeren, wacht ik nog even.
Maar ik begrijp werkelijk niet waarom de U3011 zo slecht te vinden is op de Dell site. Het enige dat van de week na een zoekopdracht opdook, was een artikelomschrijving van de monitor (zonder prijsinformatie) uit het MKB-gedeelte. Maar ook die pagina krijg ik nu niet meer te pakken. Waarom maken ze het zo lastig...
De andere optie: bestellen bij CS Solutions in België. Maar ik bestel de monitor zakelijk en zal eerst eens informeren bij ze of ze de BTW willen verleggen naar NL. Want achteraf de BTW terugvorderen (via de Belgische belastingdienst) is een ramp. Iemand betere ervaringen?
Maar ik begrijp werkelijk niet waarom de U3011 zo slecht te vinden is op de Dell site. Het enige dat van de week na een zoekopdracht opdook, was een artikelomschrijving van de monitor (zonder prijsinformatie) uit het MKB-gedeelte. Maar ook die pagina krijg ik nu niet meer te pakken. Waarom maken ze het zo lastig...

De andere optie: bestellen bij CS Solutions in België. Maar ik bestel de monitor zakelijk en zal eerst eens informeren bij ze of ze de BTW willen verleggen naar NL. Want achteraf de BTW terugvorderen (via de Belgische belastingdienst) is een ramp. Iemand betere ervaringen?
Voor zover ik weet kan je de BTW sinds 1-1-2010 terugvorderen via de nederlandse belastingdienst, of levering tegen 0%. Er is hier wat informatie over te vinden op http://www.higherlevel.nl...on=display;threadid=26185.HappyChainsaw schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:44:De andere optie: bestellen bij CS Solutions in België. Maar ik bestel de monitor zakelijk en zal eerst eens informeren bij ze of ze de BTW willen verleggen naar NL. Want achteraf de BTW terugvorderen (via de Belgische belastingdienst) is een ramp. Iemand betere ervaringen?
Een voordeel van direct bij Dell bestellen is de garantie. Bij het consumentengedeelte is 5 ipv. 3 jaar garantie 45 euro, imo interessant. Maar dat ligt weer aan jouw ervaringen - mijn 2407WFP-HC is na drie jaar door Dell vervangen (powerbutton) en daar was ik erg blij mee.
Monitor gekocht bij Qsix, maar veel respect voor de Dell monitor afdeling. Gekocht via Renox & ik heb het factuurnummer, dus nu nog bijna 2 jaar garantie.
Inmiddels antwoord gekregen van CS Solutions uit België: levering aan Nederland zonder BTW op de factuur is geen probleem (voor ondernemers). Erg fijn.
Ik denk dat het dan toch de U3011 gaat worden, het net iets grotere kleurbereik en vooral de resolutie t.o.v. de U2711 is me het prijsverschil wel waard. Ik gebruik hem vooral voor HD videobewerking, beeldbewerking en programmeren.
Een andere vraag: mijn oude 2407WFP kon PiP (picture in picture), maar alleen een analoge S-video of Composit bron gemixt met VGA of DVI. Een tweede pc (bijv. server) op de VGA in een hoek plaatsen en het hoofdscherm aansturen over de DVI was er dus niet bij. Als ik kijk naar de manual van de U2711 (scroll naar PBP iets voorbij het midden) dan kan het wel: HDMI gebruiken als tweede bron naast DVI, VGA of DisplayPort. De VGA of DVI ingangen kun je echter niet als tweede bron gebruiken voor PBP. In de manual van de U3011 wordt die beperking echter niet genoemd. Maar die zal er wel zijn, he?
@ANdrode
Niet geheel ontoevallig kwam mijn 2407WFP (rev A04, HC bestond nog niet) ook bij Qsix vandaan. Na zo'n vijftien maanden kapte bij mij de powerbutton er ook mee. Filmscharnier van de knop gebroken, hij viel eruit. Volgens Qsix zou ik bij omruilen hoogstwaarschijnljik een refurbished model krijgen, met alle risico's vandien. Aangezien het paneel zelf verder prima was, heb ik het er maar bij gelaten. Hij zit nu op een verdeeldoos met alle andere randapparatuur die uitgeschakeld mag worden als de pc moet blijven draaien en dat werkt prima zo.
Ik denk dat het dan toch de U3011 gaat worden, het net iets grotere kleurbereik en vooral de resolutie t.o.v. de U2711 is me het prijsverschil wel waard. Ik gebruik hem vooral voor HD videobewerking, beeldbewerking en programmeren.
Een andere vraag: mijn oude 2407WFP kon PiP (picture in picture), maar alleen een analoge S-video of Composit bron gemixt met VGA of DVI. Een tweede pc (bijv. server) op de VGA in een hoek plaatsen en het hoofdscherm aansturen over de DVI was er dus niet bij. Als ik kijk naar de manual van de U2711 (scroll naar PBP iets voorbij het midden) dan kan het wel: HDMI gebruiken als tweede bron naast DVI, VGA of DisplayPort. De VGA of DVI ingangen kun je echter niet als tweede bron gebruiken voor PBP. In de manual van de U3011 wordt die beperking echter niet genoemd. Maar die zal er wel zijn, he?
@ANdrode
Niet geheel ontoevallig kwam mijn 2407WFP (rev A04, HC bestond nog niet) ook bij Qsix vandaan. Na zo'n vijftien maanden kapte bij mij de powerbutton er ook mee. Filmscharnier van de knop gebroken, hij viel eruit. Volgens Qsix zou ik bij omruilen hoogstwaarschijnljik een refurbished model krijgen, met alle risico's vandien. Aangezien het paneel zelf verder prima was, heb ik het er maar bij gelaten. Hij zit nu op een verdeeldoos met alle andere randapparatuur die uitgeschakeld mag worden als de pc moet blijven draaien en dat werkt prima zo.
[ Voor 15% gewijzigd door HappyChainsaw op 10-01-2011 12:49 . Reden: OT-relaas over BTW terugvordering uit België verwijderd. ]
Vind je die 82% meerprijs niet wat veel? Je krijgt er 160 pixels voor in de hoogte, een fysiek groter scherm (44.54 mm breder en 65.14 mm hoger) en een extra HDMI poort (kost je composiet, but who cares).
Dat grotere kleurbereik moet ik nog zien. Tot nu toe heb ik van LG Display nog geen panelen gezien waar alleen de suffix anders was en die dan een ander kleurbereik hadden. Het zou me dus niks verbazen als de LM300WQ5-SDA1 dezelfde kleurcoördinaten heeft als de STA1 en STA2. Dat is nu nog even afwachten, ik krijg binnenkort de SDA1 datasheet toegestuurd.
Dat grotere kleurbereik moet ik nog zien. Tot nu toe heb ik van LG Display nog geen panelen gezien waar alleen de suffix anders was en die dan een ander kleurbereik hadden. Het zou me dus niks verbazen als de LM300WQ5-SDA1 dezelfde kleurcoördinaten heeft als de STA1 en STA2. Dat is nu nog even afwachten, ik krijg binnenkort de SDA1 datasheet toegestuurd.
Op een gegeven moment wordt het ook meer een gevoelskwestie. Wat voor mij ook een rol speelt:
- Groter formaat -> iets grotere dot pitch -> voor mijn ogen comfortabeler beeld om te kijken. Het scheelt onderling zo'n 10% en de U3011 ligt hiermee ongeveer tussen mijn oude 2407WFP en de U2711 in.
- Die 160px extra in de hoogte maakt toch veel uit. Bijvoorbeeld in Premiere Pro betekent het net het verschil tussen twee tot vier layers extra in de timeline in beeld terwijl je op exact 100% met een 1080p video bezig bent. Technisch geen show stopper, wel extra gebruiksgemak. Ik erger me rot aan vaak verticaal te moeten scrollen in de timeline in PPro, ik heb het liefst alle layers met relevante content in beeld. En zie bijvoorkeur precies op 100% wat de output wordt zonder steeds tussendoor in te hoeven zoomen.
- Al toen ik de 24" aanschafte, wilde ik eigenlijk de 30". Maar die lag toen echt nog buiten bereik.
Het heeft natuurlijk wel voordelen, ik heb denk ik ook wel liever een U3011 dan een U2711, maar ik vind de meerprijs toch vrij gortig. Dan geeft 2x U2711 een stuk meer ruimte en dat is niet eens zoveel duurder dan 1x U3011.
Aangezien ik (ook) opzoek ben naar een nieuwe monitor;
Mijn voorkeur is de U2711; op het Internet lees is dat revisie A04 al in het wild is gesignaleerd.
Is dit iets om mee rekening te houden?
http://www.pcbuyit.co.uk/product_info.php?products_id=1069
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=17962218
Verder kwam ik de U2711 2x tegen
https://maxict.nl/product/2641013/
€861,43
https://maxict.nl/product/2682103/
€695,95
Vooralnog even een berichtje gestuurd wat het verschil is tussen deze prijzen van hetzelfde product.
Mijn voorkeur is de U2711; op het Internet lees is dat revisie A04 al in het wild is gesignaleerd.
Is dit iets om mee rekening te houden?
http://www.pcbuyit.co.uk/product_info.php?products_id=1069
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=17962218
Verder kwam ik de U2711 2x tegen
https://maxict.nl/product/2641013/
€861,43
https://maxict.nl/product/2682103/
€695,95
Vooralnog even een berichtje gestuurd wat het verschil is tussen deze prijzen van hetzelfde product.
[ Voor 12% gewijzigd door grimson op 10-01-2011 15:11 . Reden: linkjes naar vermeende A04 spots ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Zijn ze serieus nu al bij A04? Het scherm is nog geen jaar uit.
Als het puur om een zo groot mogelijk bureaublad gaat, is dat zeker qua prijs-per-pixel voordeliger. Maar ergens ligt een sweet-spot als het om werken op twee monitoren gaat en dat is voor iedereen anders. Ik heb eerst jarenlang twee 19" CRT's gehad. Nog steeds trouwens, die Brilliance 109P's zijn onverslijtbaar. Hierop werkte ik op beide schermen ongeveer evenveel. Ik had ze stijf tegen elkaar aan staan, in hetzelfde vlak midden voor mijn neus. Een jaar of vijf later heb ik er eentje vervangen met de 2407WFP, waarna een van de overgebleven CRT's degradeerde tot dumpscherm aan de zijkant. In de praktijk gebruik ik sindsdien het tweede scherm een stuk minder. Eigenlijk alleen nog voor wat monitoring tools, debug logs, Verkenner, wat gadgets en af en toe voor kleurcontrole. Voor mij zou 2 x 24" of 2 x 27" fysiek te groot worden om effectief te kunnen gebruiken. Om bovenstaand voorbeeld met het bewerken van de 1080p video aan te houden: ik zie dan niet goed genoeg meer wat ik op de ene monitor doe en wat het effect is op de tweede. Het steeds moeten draaien met je hoofd en opnieuw focussen belemmert teveel. Voor iemand die bijvoorbeeld veel met data omgaat of afzonderlijke dingen doet per scherm is het misschien juist wel prettiger.
Heb je wel een punt, met 2x 16:9 naast elkaar krijg je wel een erg breed beeld, dan zou ik haast zeggen 2x boven elkaar of 2x verticaal naast elkaar.
Eindelijk komt er voor mij ook een klein droompje uit 
Al 5 jaar gebruik ik naar volle tevredenheid een 24" Samsung 245B met een resolutie van 1920x1200.
Maar een jaar geleden begon ik al wat te kijken naar andere schermen.
Ook in verband met de komst van Eyefinity en Nvidia Surround.
Ziet er zo geweldig uit he, 3 van die schermen naast elkaar.
Als iemand die echt van alles wat doet op zijn pc bleef ik maar twijfelen en twijfelen..
Ik kon kiezen uit :
3 x 23" Samsung 1920x1080 (3 x 24" past niet)
Of
1 x 27" Dell 2560x1440 + 1 x 17" Dell 1280x1024 (portrait)
Nu, een jaar later vond ik dat ik dan nu eindelijk wel een nieuwe mocht uitzoeken
Ben toch tot de conclusie gekomen dat ik gewoon voor 1 groot scherm ga en 1 kleine ernaast.
Persoonlijk denk ik dat dit veel lekkerder werkt, ook ivm de afstand tot het beeldscherm (60-70cm)
Wat ik het meeste doe is eigenlijk surfen op internet en wat gamen.
En dan een resolutie op het mainscreen van 2560x1440 met een hoge pixel dichtheid lijkt me geweldig.
Kan niet wachten totdat hij er is..
de U2711 that is
Al 5 jaar gebruik ik naar volle tevredenheid een 24" Samsung 245B met een resolutie van 1920x1200.
Maar een jaar geleden begon ik al wat te kijken naar andere schermen.
Ook in verband met de komst van Eyefinity en Nvidia Surround.
Ziet er zo geweldig uit he, 3 van die schermen naast elkaar.
Als iemand die echt van alles wat doet op zijn pc bleef ik maar twijfelen en twijfelen..
Ik kon kiezen uit :
3 x 23" Samsung 1920x1080 (3 x 24" past niet)
Of
1 x 27" Dell 2560x1440 + 1 x 17" Dell 1280x1024 (portrait)
Nu, een jaar later vond ik dat ik dan nu eindelijk wel een nieuwe mocht uitzoeken
Ben toch tot de conclusie gekomen dat ik gewoon voor 1 groot scherm ga en 1 kleine ernaast.
Persoonlijk denk ik dat dit veel lekkerder werkt, ook ivm de afstand tot het beeldscherm (60-70cm)
Wat ik het meeste doe is eigenlijk surfen op internet en wat gamen.
En dan een resolutie op het mainscreen van 2560x1440 met een hoge pixel dichtheid lijkt me geweldig.
Kan niet wachten totdat hij er is..
de U2711 that is
Heb je die 17" Dell ook al? Als je die nog niet hebt zou ik namelijk voor 1440x900 op 17" gaan, die heeft Dell ook: E1709W. Dat komt veel mooier uit, doordat dat scherm in portraitmode dezelfde verticale resolutie heeft als de U2711 (1440 pixels).
Zie ook kid jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16"
Wie weet er of er betaalbare kleine schermpjes bestaan met dezelfde pixeldichtheid als de U2711 (0,233)?
Ik heb nu 2 17"schermen er naast staan, maar daarvan is de pixelpitch 0,255. Dan verspringen je vensters en cursors altijd als je over je schermen beweegt. Ik zou ze graag vervangen door schermpjes met dezelfde dichtheid. iemand?
Ik heb nu 2 17"schermen er naast staan, maar daarvan is de pixelpitch 0,255. Dan verspringen je vensters en cursors altijd als je over je schermen beweegt. Ik zou ze graag vervangen door schermpjes met dezelfde dichtheid. iemand?
1600*900 @ 17.3 komt bijzonder dicht in de buurt, de U27 heeft van de gangbare formaten de hoogste pixeldichtheid (voor desktops, althans)
die 17" schermpjes zie ik alleen niet in de pricewatch... of je moet een laptopscherm uit elkaar modden
die 17" schermpjes zie ik alleen niet in de pricewatch... of je moet een laptopscherm uit elkaar modden
1920*1080@50": 44ppi (50" LCD TV)
2560*1600@30": 102ppi
2560*1440@27": 109ppi
1920*1200@24": 94ppi
1920*1080@24": 92ppi
1920*1080@23": 96ppi
1920*1080@21.5": 102ppi (kleinst beschikbare 1080p desktopscherm)
1920*1080@18.4": 120ppi
1920*1080@15.6": 142ppi
1600*900@15.6": 118ppi
1366*768@15.6": 100ppi
1920*1080@13.1": 168ppi (vaio Z)
1440*900@13.3": 128ppi (macbook air)
1366*768@13.3": 117ppi
1366*768@10.1": 155ppi
Je hebt dus nu 1440x900 op 17", die hebben namelijk een 0.255 mm pixelpitch, 1280x1024 op 17" heeft 0.264 mm pixelpitch.
1600x900 op 17.3" bestaat niet op desktop schermen. Wat wel bestaat, of heeft bestaan is 1680x1050 op 19" op desktop beeldschermen, de vraag is alleen of dat nog te krijgen is (ASUS VW198, ViewSonic VX1940w, Acer X193W+BD). Die schermen hebben een 0.243 mm pixelpitch (104.53 ppi).
1920x1080 @ 21.5" (102.63 ppi) en 1920x1200 @ 22" (102.83 ppi) zijn meteen een stuk groter en duurder.
EDIT: alleen de ASUS staat in de pricewatch: pricewatch: Asus VW198S, maar staan geen winkels meer bij die hem verkopen.
1600x900 op 17.3" bestaat niet op desktop schermen. Wat wel bestaat, of heeft bestaan is 1680x1050 op 19" op desktop beeldschermen, de vraag is alleen of dat nog te krijgen is (ASUS VW198, ViewSonic VX1940w, Acer X193W+BD). Die schermen hebben een 0.243 mm pixelpitch (104.53 ppi).
1920x1080 @ 21.5" (102.63 ppi) en 1920x1200 @ 22" (102.83 ppi) zijn meteen een stuk groter en duurder.
EDIT: alleen de ASUS staat in de pricewatch: pricewatch: Asus VW198S, maar staan geen winkels meer bij die hem verkopen.
[ Voor 26% gewijzigd door Kid Jansen op 11-01-2011 17:53 ]
Thanks !kid jansen schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:57:
Heb je die 17" Dell ook al? Als je die nog niet hebt zou ik namelijk voor 1440x900 op 17" gaan, die heeft Dell ook: E1709W. Dat komt veel mooier uit, doordat dat scherm in portraitmode dezelfde verticale resolutie heeft als de U2711 (1440 pixels).
Ik had inderdaad al even wat rondgeneusd op de Dell site ivm de buitenmaten, scherm groottes en pixel dichtheden. Maar kom er nog niet helemaal uit.
Denk dat ik eerst deze maar eens op hang.
Ik heb namelijk al een oude 17" Dell 1708FP naast mijn Samsung hangen.
Ik zal nooit meer zonder kunnen ^^
Als alles weer een beetje op orde is, ga ik denk ik kijken wat het mooiste Dell scherm zou zijn om er verticaal naast te hangen (17" of 19" ?)
Hi, ik denk dat ik hier wel in het goede topic zit hiervoor...
Ik zit al een tijdje te overwegen om de 27" Dell te nemen, maar nu zie ik dat er sinds kort weer een nieuwe is met deze nieuwe resolutie!
pricewatch: Fujitsu P27T-6 IPS
Iemand al ervaring met dit scherm? Ik kan nog geen reviews vinden op internet.
Ik zit al een tijdje te overwegen om de 27" Dell te nemen, maar nu zie ik dat er sinds kort weer een nieuwe is met deze nieuwe resolutie!
pricewatch: Fujitsu P27T-6 IPS
Iemand al ervaring met dit scherm? Ik kan nog geen reviews vinden op internet.
Ik kende dat scherm nog niet eens, maar op basis van de specificaties kan ik met 100% zekerheid zeggen dat het ook om het LG Display LM270WQ2/SLA1 paneel gaat dat ook in de U2711 zit. Het scherm zal dus vrijwel gelijk zijn aan de U2711.
Beetje offtopic, maar wat een ubervette casemod heb je daar
[ Voor 52% gewijzigd door Knightwolf op 12-01-2011 00:43 ]
En nog een best prijsverschil, leukste is dat ik hem 2 dagen geleden nog voorbij zag komen.kid jansen schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:32:
Ik kende dat scherm nog niet eens, maar op basis van de specificaties kan ik met 100% zekerheid zeggen dat het ook om het LG Display LM270WQ2/SLA1 paneel gaat dat ook in de U2711 zit. Het scherm zal dus vrijwel gelijk zijn aan de U2711.
Dank jeKnightwolf schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:42:
[...]
Beetje offtopic, maar wat een ubervette casemod heb je daar![]()
Excuses, Ik heb 2x de Dell 1704PFT staan. Die zijn 1280x1024 en hebben dus 0.264mm pixelpitch. Dat verschil is mij in ieder geval te groot. Ideaal zou natuurlijk een scherm zijn met een bijna gelijke pixelpitch en 1440 pixels breedte (=hoogte in portrait), wat de U2711 ook heeft.kid jansen schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:49:
Je hebt dus nu 1440x900 op 17", die hebben namelijk een 0.255 mm pixelpitch, 1280x1024 op 17" heeft 0.264 mm pixelpitch.
Ik ga eens kijken of dit scherm van Dell (IN1720) wat zou zijn. Nadeel is dat het geen DVI heeft. Ik ben benieuwd of eyefinity dan nog werkt op mijn AMD V4800 kaart.
pricewatch: Dell E1709W
• 1440x900 @ 17" (0.255 mm pixelpitch -> 99.61 ppi)
• pivotvoet
• DVI-D
• kost nog geen €120
• 1440x900 @ 17" (0.255 mm pixelpitch -> 99.61 ppi)
• pivotvoet
• DVI-D
• kost nog geen €120
Ik heb ook (zakelijk) een U3011 gekocht als opvolger van een 2407WFP. Mooie upgrade.HappyChainsaw schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:44:
Ik zit sterk te twijfelen tussen de U2711 en de U3011 als opvolger van mijn WFP 2407. In november was er een scherpe aanbieding voor de U2711 op de Dell site (639 ex BTW). Aangezien die aanbiedingen van Dell meestal regelmatig terugkeren, wacht ik nog even.
Maar ik begrijp werkelijk niet waarom de U3011 zo slecht te vinden is op de Dell site. Het enige dat van de week na een zoekopdracht opdook, was een artikelomschrijving van de monitor (zonder prijsinformatie) uit het MKB-gedeelte. Maar ook die pagina krijg ik nu niet meer te pakken. Waarom maken ze het zo lastig...![]()
Leaping Lab Rats!
Hmm ok, dat is goed om te horen, maar hoe komt het dat hij wel andere specs heeft:kid jansen schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:32:
Hij heeft een IPS paneel en de Dell heeft H-IPS.
De dynamische contrastverhouding is een stuk lager en het verbruik ook.
Ook vraag ik me af welke verschillen er zijn met de backlight. De Dell heeft CCFL en bij de Fujitsu staat niks bij.
Is dat het leukste? Betekent dat je 'm gekocht heb?l3p schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:52:
En nog een best prijsverschil, leukste is dat ik hem 2 dagen geleden nog voorbij zag komen.
IPS is bijna altijd onvolledig, maar niet alle fabrikanten vermelden die extra letter.
Dynamisch contrast ligt aan elektronica, niet aan het paneel. Statisch contrast is gewoon hetzelfde (1000:1 gemiddeld).
Energieverbruik weet ik niet, maar van het paneel is 100.5W totaal (14.1W paneel en 86.4W backlight @ max helderheid). Zelf mat ik 128W bij de U2711 bij max helderheid, dus ook daar zal nog wel een groot verschil zitten in het verbruik van de elektronica.
Viel me trouwens op dat vooral de standaard een stuk interessanter is dan die op de U2711:
• 125 mm in hoogte verstelbaar
• tilt 35° naar achteren en 3° naar voren
• draaibaar 170° naar links en rechts
• pivot support
Bij de U2711:
• 90 mm in hoogte verstelbaar
• tilt 21° naar achter en 3° naar voren
• draaibaar 40° naar links en rechts
• geen pivot ondersteuning
Dynamisch contrast ligt aan elektronica, niet aan het paneel. Statisch contrast is gewoon hetzelfde (1000:1 gemiddeld).
Energieverbruik weet ik niet, maar van het paneel is 100.5W totaal (14.1W paneel en 86.4W backlight @ max helderheid). Zelf mat ik 128W bij de U2711 bij max helderheid, dus ook daar zal nog wel een groot verschil zitten in het verbruik van de elektronica.
Viel me trouwens op dat vooral de standaard een stuk interessanter is dan die op de U2711:
• 125 mm in hoogte verstelbaar
• tilt 35° naar achteren en 3° naar voren
• draaibaar 170° naar links en rechts
• pivot support
Bij de U2711:
• 90 mm in hoogte verstelbaar
• tilt 21° naar achter en 3° naar voren
• draaibaar 40° naar links en rechts
• geen pivot ondersteuning
[ Voor 29% gewijzigd door Kid Jansen op 12-01-2011 17:25 ]
Hmm ok, dus eigenlijk zal de beeldkwaliteit vrijwel hetzelfde zijn?
De standaard is idd wel wat aantrekkelijker.. De kleur alleen niet
Pff lastig, en toch wil ik eigenlijk gewoon 30", maar waarom blijft dat zo duur?
De standaard is idd wel wat aantrekkelijker.. De kleur alleen niet
Pff lastig, en toch wil ik eigenlijk gewoon 30", maar waarom blijft dat zo duur?
Dat komt doordat er zo weinig 30" schermen verkocht worden, dat houdt de prijzen hoog. Het wordt pas echt goedkoper als veel meer mensen het gaan kopen, maar met die prijs gebeurt dat niet.
Het is dus een zichzelf in stand houdende cyclus, die alleen doorbroken kan worden als eerst heel veel mensen die schermen gaan kopen ondanks de hoge prijs.
Het is dus een zichzelf in stand houdende cyclus, die alleen doorbroken kan worden als eerst heel veel mensen die schermen gaan kopen ondanks de hoge prijs.
Anoniem: 130495
Ik wou al een paar jaar een monitor kopen, maar door andere uitgaven en beperkt budget is het er nooit van gekomen (ben student). Ik gebruik mijn Macbook Pro (mid 2009) voor verschillende doeleinden: surfen, tekstverwerking, muziek productie maar ook vaak voor Photoshop en Illustrator (maak soms websites en ontwerp ook af en toe een affiche voor lokale feesten/festivals). Een hele rist aan activiteiten dus, en ik had graag wat meer schermoppervlak gehad dan 15" (vooral in Ableton Live en Photoshop is dat soms te krap).
Natuurlijk wil ik niet zomaar de eerste de beste monitor kopen, en heb ik wat opzoek werk gedaan. Als ik het goed begrepen heb, moet een monitor voor grafisch ontwerp Adobe RGB ondersteunen (92% van de CIE 1931), of het is toch beter dan sRGB (slechts 72% van CIE). Mijn oog viel op de Dell U2410, maar die ligt helaas een beetje boven mijn budget (ongeveer 350 euro), hoewel het design mij wel heel erg aanstond. De U2311 dan maar... jammer genoeg heeft ondersteunt die alleen maar sRGB...
Helaas heb ik niet veel ervaring met schermen, vandaar mijn vraag dus: als ik af en toe Photoshop gebruik (gemiddeld staat het zo'n 2 keer per week open), zal de U2310 dan voldoen aan mijn noden? En hoe verschilt het scherm van mijn Macbook Pro van de U2310 (ik kan nergens gegevens vinden over de CIE van MBP schermen)?
Natuurlijk wil ik niet zomaar de eerste de beste monitor kopen, en heb ik wat opzoek werk gedaan. Als ik het goed begrepen heb, moet een monitor voor grafisch ontwerp Adobe RGB ondersteunen (92% van de CIE 1931), of het is toch beter dan sRGB (slechts 72% van CIE). Mijn oog viel op de Dell U2410, maar die ligt helaas een beetje boven mijn budget (ongeveer 350 euro), hoewel het design mij wel heel erg aanstond. De U2311 dan maar... jammer genoeg heeft ondersteunt die alleen maar sRGB...
Helaas heb ik niet veel ervaring met schermen, vandaar mijn vraag dus: als ik af en toe Photoshop gebruik (gemiddeld staat het zo'n 2 keer per week open), zal de U2310 dan voldoen aan mijn noden? En hoe verschilt het scherm van mijn Macbook Pro van de U2310 (ik kan nergens gegevens vinden over de CIE van MBP schermen)?
Je haalt het één en ander een beetje door elkaar, maar het idee klopt wel redelijk. Een scherm met een kleurbereik wat ongeveer gelijk is aan de sRGB kleurruimte (72% NTSC 1953 in CIE 1931 xyY) is op zich voor websites voldoende, omdat de meeste mensen dit hebben. Sterker nog, als je ze ontwerpt op een scherm met een groter kleurbereik (92% of 102% bijvoorbeeld) dan loop je kans dat als de website op jouw scherm er uit ziet zoals jij wil, dat het dan op een standaard 72% scherm er heel flets en onverzadigd uit ziet.
Een scherm met een goede Adobe RGB dekking is vooral, of eigenlijk alleen maar, nuttig voor drukwerk. Drukwerk werkt namelijk met een andere mengpatroon dan licht, waardoor je andere basiskleuren moet gebruiken. Standaard zijn dat cyaan, magenta, geel en zwart (CMYK).
Je computer moet die kleuren dus omzetten van RGB waarden naar CMYK waarden. Adobe RGB heeft een stuk grotere overlap met CMYK dan sRGB, dus er kan dan gemakkelijk geconverteerd worden zonder verlies. Om zelf wel de goede kleuren op het scherm te kunnen zien moet je scherm dan alleen wel Adobe RGB ondersteunen.
Ik denk daarom dat je wel genoeg hebt aan een 72% NTSC scherm, je zou naast de U2311H ook nog naar de HP ZR24W kunnen kijken.
Misschien wordt het één en ander nog wat duidelijker als je even vanaf deze post van mij in het "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen"-topic t/m deze post doorleest.
Een scherm met een goede Adobe RGB dekking is vooral, of eigenlijk alleen maar, nuttig voor drukwerk. Drukwerk werkt namelijk met een andere mengpatroon dan licht, waardoor je andere basiskleuren moet gebruiken. Standaard zijn dat cyaan, magenta, geel en zwart (CMYK).
Je computer moet die kleuren dus omzetten van RGB waarden naar CMYK waarden. Adobe RGB heeft een stuk grotere overlap met CMYK dan sRGB, dus er kan dan gemakkelijk geconverteerd worden zonder verlies. Om zelf wel de goede kleuren op het scherm te kunnen zien moet je scherm dan alleen wel Adobe RGB ondersteunen.
Ik denk daarom dat je wel genoeg hebt aan een 72% NTSC scherm, je zou naast de U2311H ook nog naar de HP ZR24W kunnen kijken.
Misschien wordt het één en ander nog wat duidelijker als je even vanaf deze post van mij in het "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen"-topic t/m deze post doorleest.
[ Voor 12% gewijzigd door Kid Jansen op 13-01-2011 19:29 ]
Goh, heel erg bedankt, heel leerrijk dit. Stof voor filosofen zelfs (zouden er nog kleuren buiten die CIE color space liggen?)!kid jansen schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:24:
Je haalt het één en ander een beetje door elkaar, maar het idee klopt wel redelijk. Een scherm met een kleurbereik wat ongeveer gelijk is aan de sRGB kleurruimte (72% NTSC 1953 in CIE 1931 xyY) is op zich voor websites voldoende, omdat de meeste mensen dit hebben. Sterker nog, als je ze ontwerpt op een scherm met een groter kleurbereik (92% of 102% bijvoorbeeld) dan loop je kans dat als de website op jouw scherm er uit ziet zoals jij wil, dat het dan op een standaard 72% scherm er heel flets en onverzadigd uit ziet.
Ik denk dat ik toch ga voor de U2311, voor die paar keer in een jaar dat ik drukwerk ontwerp is de meerprijs voor de U2410 het mij niet waard.
nee, de horsehoe vorm omvat alle zichtbare kleuren.Anoniem: 130495 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:10:
[...]
Goh, heel erg bedankt, heel leerrijk dit. Stof voor filosofen zelfs (zouden er nog kleuren buiten die CIE color space liggen?)!
Daarbuiten (naar onderen) is wel iets, o.a. infrarood, maar omdat je dat niet kan zien is dat ook niet opgenomen in het bekende diagram.
althans, als ik de theorie correct begrijp.
Ja, daar schuilt nu net het filosofische aspect in: 't is niet omdat je 't niet kunt zien dat het niet bestaat.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:16:
[...]
nee, de horsehoe vorm omvat alle zichtbare kleuren.
Daarbuiten (naar onderen) is wel iets, o.a. infrarood, maar omdat je dat niet kan zien is dat ook niet opgenomen in het bekende diagram.
althans, als ik de theorie correct begrijp.
Blijkbaar zijn er ook effectief mensen op deze planeet die miljoenen kleuren meer zien dan de gemiddelde mens: Wikipedia: Tetrachromacy
miljoenen kleuren?
Het aantal kleuren tussen rood en groen (of welke andere kleuren dan ook) is, tromgeroffel, oneindig
Het aantal kleuren tussen rood en groen (of welke andere kleuren dan ook) is, tromgeroffel, oneindig
Dat is inderdaad wel zo, maar zo ervaar je dat niet, je ogen en hersenen werken namelijk niet helemaal analoog. Die doen ook aan color banding. Dat is aan één kant ook wel te begrijpen, anders zouden onze hersenen alleen al door ons zicht een oneindige hoeveelheid informatie te verwerken.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:30:
miljoenen kleuren?
Voor zover ik weet is dat overigens met alle zintuigen zo. Je kan met zicht geen oneindig klein verschil tussen twee 'verschillende' kleuren zien, hetzelfde geldt voor helderheid. Met gehoor gaat dat ook op voor frequentie en volume (komen eigenlijk ook op hetzelfde neer als kleur en helderheid).
Ik heb een keer ergens gelezen dat die Delta E waarde die je wel eens tegenkomt ook wordt gebruikt als maatstaf voor het noteren hoe klein verschil tussen twee kleuren nog waarneembaar is, ik dacht dat dat ergens rond de 0.8 Delta E '94 lag, maar dan moet je die kleuren wel naast elkaar en tegelijk zien. Als je eerst de ene kleur laat zien en dan de ander moet het verschil tussen die twee al richting de 5 Delta E gaan wil het verschil ook kunnen waarnemen.
EDIT: nog een leuk artikel waar dat tetrachromacy me aan deed denken: nieuws: Garnalenoog mogelijk basis voor verbeterde optica
EDIT2: En nog een leuke over hetzelfde beestje: Wikipedia: Mantis shrimp
The midband region of the mantis shrimp‘s eye is made up of six rows of specialized ommatidia. Four rows carry 16 differing sorts of photoreceptor pigments, 12 for colour sensitivity, others for colour filtering. The mantis shrimp has such good eyes it can perceive both polarized light, and hyperspectral colour vision. Their eyes (both mounted on mobile stalks and constantly moving about independently of each other) are similarly variably coloured, and are considered to be the most complex eyes in the animal kingdom. They permit both serial and parallel analysis of visual stimuli.
[ Voor 27% gewijzigd door Kid Jansen op 14-01-2011 00:47 ]
Vers van de pers: U3011 review
http://www.anandtech.com/...ells-new-30-inch-flagship
http://www.anandtech.com/...ells-new-30-inch-flagship
Niet helemaal, het omvat alle zichtbare kleuren voor de gemiddelde mens. Voor jou en mij zal dat ding er in werkelijkheid waarschijnlijk al anders uit zien.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:16:
...nee, de horsehoe vorm omvat alle zichtbare kleuren...
Het zit niet echt simpel in elkaar, ik begrijp het zelf ook niet volledig, maar hier wordt het wel behoorlijk goed uitgelegd: Wikipedia: CIE 1931 color space.
In ieder geval staat vast dat iemand met tetrachromacy een compleet andere vorm krijgt, de CIE 1931 is dan totaal niet representatief.
Wat ik zelf niet helemaal snap is hoe die CIE 1931 xyY kleurruimte uit die tristimulus values ontstaat, dus ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe een vergelijkbare kleurruimte voor iemand met tetrachromacy er dan uit zou zien. Laat staan voor die vage garnaal met 12 soorten kegelcellen!
EDIT: review toegevoegd aan startpost en ook meteen Prad.de reviews van U2311H en U3011 toegevoegd (ook al zijn ze alleen in het Duits en alleen tegen betaling beschikbaar).
[ Voor 9% gewijzigd door Kid Jansen op 14-01-2011 12:01 ]
Er is nu ook een 2560x1440 27" van Eizo, de Eizo FlexScan SX2762W. Zit ook weer hetzelfde paneel in als in de U2711.
Heb bij ComputersEnZo een 20 inch 2007FPB besteld en gehad. Mooi ding hoor, voor een (voor een winkel) goeie 2e hands prijs >> 139.
Wist niet eens dat die UltraSharp heette. PVA als ik het serienummer moet geloven, en prachtig hoor. Zal gelijk wat zeggen over de vergelijking met mijn Viewsonic 930, die MVA is. PVA heeft duidelijk betere lichtopbrengst. Ten faveure van MVA valt dan weer te zeggen dat zwart daar bijna echt zwart is.
Wist niet eens dat die UltraSharp heette. PVA als ik het serienummer moet geloven, en prachtig hoor. Zal gelijk wat zeggen over de vergelijking met mijn Viewsonic 930, die MVA is. PVA heeft duidelijk betere lichtopbrengst. Ten faveure van MVA valt dan weer te zeggen dat zwart daar bijna echt zwart is.
Nog een vraagje: hoe komt het dat de online Dell winkel duurder is dan bijna gelijk welk andere online webstore? Verschillen zijn echt groot...
Dat geldt eigenlijk vooral voor de U2410. Met de U2211H, U2311H en U2711 was Dell B2B vaak de goedkoopste, doordat ze heel vaak aanbiedingen hadden die langer duurden dan de periode tussen de aanbiedingen in. Het was vaak 2 weken niet in de aanbieding en dan weer 6 weken wel.Anoniem: 130495 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:56:
Nog een vraagje: hoe komt het dat de online Dell winkel duurder is dan bijna gelijk welk andere online webstore? Verschillen zijn echt groot...
Wat voor revisie heeft jouw U2711?l3p schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:58:
De U2711 hangt![]()
Ik heb echt wel een paar keer een "wtf" moment gehad bij het uitpakken.![]()
Nu alle tijd om uit te gaan zoeken welke settings het beste passen bij mij ivm gaming.
http://images.anandtech.c...l-u2711-07-back-ports.jpg
(Rechts bij de kleinere streepjescode)
Ik heb er zelf (nog) geen een maar ik ben benieuwd welke revisie er nu wordt geleverd. Er wordt al gesproken van revisie A04. Dank voor de moeite en veel gelukt met het scherm
[ Voor 4% gewijzigd door grimson op 16-01-2011 14:37 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.
Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.
Wat we niet willen zien in dit topic:
* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.
Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.
Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.
Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.
Wat we niet willen zien in dit topic:
* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.
Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.
Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren