[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 66.534 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philips is er inderdaad al in 2008 uit gestapt en sinds december 2008 is de naam daarom LG Display.

Overigens is backlight bleeding en een hooguit redelijk zwart waarden inherent aan IPS, dat is gewoon één van de minpunten van IPS en daar zal PVA beter in blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:09
nero355 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:39:
[...]

Phillips is al lang weg daar als ik me niet vergis ;)

Verder heb ik nog nooit een TN paneel gezien dat echt goed te noemen is dus ben benieuwd waar je het over hebt ?!

Sowieso is de enige LCD die ik ken die niet lekt en een beetje normaal beeld geeft een oude 37 inch Panasonic IPS TV die T.net een keer heeft gereviewed : Een Sony die 2 keer zoveel koste lekte gewoon 80% meer of zo :X
Wat ik bedoel is dat een kleur die weergegeven moet worden er op het hele scherm gelijk uit moet zien. En dus niet zoals mijn scherm doet aan de ene kant iets lichter is... Daar heeft mijn TN minder last van (maar wel wat kwam ik net achter). Daar verbaas ik me over.
Over de gehele linie is het beeld van de U2211H wel mooier trouwens. Nu ik de U2211H heb merkte ik dat het TN paneel wit wel wat geel weergaf. Nu ik dat grotendeels gecorrigeerd heb zijn de kleuren wat flets. Daar heeft de U2211H geen last van. Het contrast is gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gamma is vooral beter, het contrast (verhouding tussen helderheid wit en helderheid zwart) ontloopt elkaar niet zoveel, maar IPS geeft alles daar tussenin beter weer. Op TN is dat vaak te flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-06 21:45
Ik heb is men dell ulltrasharp 2407wfp hc naast men samsung syncmaster 223bw gezet en daar zag je ook dat wit meer naar geel toeging,dan zie je pas het verschil.

Ik heb wel een samsung PVA paneel geen IPS.

Ik wil nooit geen tn paneel meer,ghosting ofzo niks last van.

[ Voor 13% gewijzigd door elsympatico op 30-11-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PVA doet naar mijn mening niet echt onder voor IPS. De inputlag is hoger en de kleurweergave is misschien iets minder goed, maar je krijgt daar wel een stuk hoger contrast en een betere zwartweergave voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

kid jansen schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:04:
Je zou even in het service menu kunnen kijken hoeveel branduren de monitor al heeft.

Voor de U2311H en U2211H is dit als het goed is:
  • zet het scherm uit
  • houdt de bovenste twee knoppen van de OSD bediening ingedrukt en zet het scherm aan
  • als het goed is gaan alle lampjes van de OSD bedieningsknoppen nu tegelijk branden
  • laat de bovenste twee knoppen van de OSD bediening weer los
  • wacht nu totdat je beeld hebt
  • druk op de bovenste knop van de OSD bediening
  • als het goed is verschijnt het servicemenu nu ergens in beeld
(als je dat zou kunnen bevestigen zou dat heel mooi zijn, dan weet ik namelijk dat ik het goed in de startpost heb gezet)
Weet iemand hoe ik het servicemenu van een 2209WA kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Ik heb zojuist de U2311H besteld. Voor deze 'belachelijke' prijs kan ik hem bijna niet laten liggen, dan neem ik de 16:9 (i.p.v. 16:10, wat nog steeds mijn voorkeur blijft) voor lief.

Het is momenteel ook gewoon het allergoedkoopste niet-tn scherm in pricewatch! Dat vind ik voor een scherm van deze kwaliteit een hele prestatie!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
tweak_dude schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:53:

Nu als laatste helaas het problemen: tinting. Het rechter deel van het scherm heeft een gelige tint. Dit is vooral te zien bij grijze vlakken. Pas na een paar dagen heb ik het opgemerkt. Nu valt het me echter constant op :X
Gezien het feit dat blijkbaar vrijwel ieder exemplaar van U2311H hier problemen mee heeft, ben ik bang dat dit ook bij de U2211H het geval is. Daarom weet ik nog niet of ik het scherm ga ruilen, als de refurbished schermen exemplaren de ergste exemplaren zijn kan ik er nog op achteruitgaan...

Edit: net nog beetje zitten spelen met de kleuren, groen nog iets verder terugschroeven lijkt de verschillen iets minder opvallend te maken. Dit scherm heeft iets met groen denk ik, was standaard ook echt absurd groen.
Ik heb sinds vorige week twee keer de U2311H en sinds afgelopen zondag een Spyder 3 Express en na het beeld gekalibreerd te hebben en het voor en na vergeleken te hebben kan ik inderdaad wel zeggen dat de schermen standaard érg geel zijn.

Maar dat is met calibratie in ieder geval dus heel aardig te verhelpen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Mute schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:01:
[...]
Ik heb sinds vorige week twee keer de U2311H en sinds afgelopen zondag een Spyder 3 Express en na het beeld gekalibreerd te hebben en het voor en na vergeleken te hebben kan ik inderdaad wel zeggen dat de schermen standaard érg geel zijn.

Maar dat is met calibratie in ieder geval dus heel aardig te verhelpen :)
Verschillen de panelen na het calibreren van beide veel in de settings, of komen ze redelijk overeen? In het tweede geval: zou je je settings willen posten?

Ik heb geen toegang tot calibratie-hardware, maar als jouw instellingen elke U2311H een realistischere weergave laat benaderen heb ik wel interesse.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Calibratie gaat door middel van kleurbeheer in Windows, dus ik doe weinig met de instellingen van m'n monitor. Contrast heb ik op 75 gelaten en brightness bij de ene op 55 gezet en bij de andere op 60 en verder alles gelaten zoals het was.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DataColor Spyder colorimeters kalibreren inderdaad meestal via de videokaart. Bij de X-Rite i1Display colorimeters gaat het vaak zowel via het scherm als de videokaart, de software laat je dan eerst het scherm zelf zo goed mogelijk instellen en doet de laatste finetuning via de videokaart. Dat kalibratieprofiel heb je niet heel veel aan, je kan beter op zoek gaan naar de beeldscherminstellingen van een kalibratie met een X-Rite colorimeter of spectrophotometer.

Offtopic: zoals je kan zien staat er sinds gisteravond boven de Quickreply optie een waarschuwingskader met een aantal regels voor posten in dit topic. Deze regels heb ik in overleg met Knightwolf opgesteld (deels gekopieerd van het Samsung Nieuws & discussie deel 8 topic) en laten toevoegen door moderator Ed_L. We willen iedereen vragen om zich ook aan deze regels te houden.

Een opmerking die we nog willen maken bij de regel "Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke." is dat het wijzen op interessante aanbiedingen of prijsverlagingen wel nog steeds toegestaan is, dat vinden we namelijk wel een nuttige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Beetje zure topicwarning is het wel. Vreugde over beeldschermpjes die binnen zijn stoort mij in het geheel niet, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We willen mensen niet ontmoedigen om hier te posten, we vragen alleen om dan wel een nuttige bijdrage te leveren als je iets post.

De topicwarning hier is naar mijn idee al beter dan de topicwarning in het [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8, waar ik deze topicwarning op gebaseerd heb.
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Problemen en simpele vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je simpele vraagjes te dumpen.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiële Waarschuwing opleveren !
De topicwarning voor dit topic had ik overigens iets anders opgesteld dan dat hij nu luidt, waarschijnlijk waren het teveel tekens en heeft Ed_L hem daarom iets ingekort.
* Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden. Hier op GoT wordt van je verwacht dat je eerst zelf gaat zoeken naar de oplossing voor je probleem of het antwoord op je vraag.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke. Wat wel mag is medegebruikers van dit forum wijzen op interessante aanbiedingen of prijsverlagingen.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooi zeg!" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je jouw ervaring met een beeldscherm uit de Dell Ultrasharp serie wilt delen met anderen, schrijf dan een productreview, of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik ga vanavond mijn nieuwe Dell U2711 ophalen. *O*

Dell heeft, ik geloof tot 21 december, een 25% korting actie op dit beeldscherm. Met de korting, en excl. BTW, kost het scherm nog maar € 599. Volgens mij geen geld voor zo'n goed beeldscherm! (Incl. BTW en verzendkosten inderdaad € 717,87 zoals ik al in een eerdere post in dit topic las).

Een vraag: ik meen ergens gelezen te hebben dat je, om 30-bit kleur ipv. 24-bit te kunnen gebruiken, het scherm via HDMI moet aansluiten en niet via DVI. Klopt dat?

[ Voor 34% gewijzigd door jj71 op 03-12-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Hallo ik heb mijn dell u2211h al even binnen en ben er best tevreden over. Wel heb ik last van 4 ''lichtvlekken'' aan de bovenkant van mijn scherm, maar dit zie ik alleen bij zwart beeld.

Omdat ik over de kleuren niet helemaal tevreden was, heb ik besloten om de RGB waarden van Danny Dekr na te volgen namelijk:

R 94
G 86
B 89

Brightness 18 (ik heb 75 gedaan)
Contrast 75

Menu > Display Settings > Sharpness 40

De waarden waren bij mij eerst:
R: 128
G: 127
B: 128

Nu ik de waarden veranderd heb, is het scherm er voor mij niet bepaald duidelijker op geworden, kan dit komen omdat de standaard RGB-waarden veranderd zijn?

Ik heb overigens enkel de RGB waarden veranderd van ''USER'' veranderd. Of moet ik dit overal in het menu veranderen? (Cool/Desktop/warm/offset/gain).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jj71 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:27:
...Een vraag: ik meen ergens gelezen te hebben dat je, om 30-bit kleur ipv. 24-bit te kunnen gebruiken, het scherm via HDMI moet aansluiten en niet via DVI. Klopt dat?
Lees het stuk Wide Color Gamut vs. Deep Color in de startpost eens door, daar staat niet alleen een antwoord op je vraag, maar ook een nog veel uitgebreidere uitleg van de gerelateerde zaken.
poech prut schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:06:
...Nu ik de waarden veranderd heb, is het scherm er voor mij niet bepaald duidelijker op geworden, kan dit komen omdat de standaard RGB-waarden veranderd zijn?

Ik heb overigens enkel de RGB waarden veranderd van ''USER'' veranderd. Of moet ik dit overal in het menu veranderen? (Cool/Desktop/warm/offset/gain)
Ik maak hier uit op dat je de RGB instellingen hebt veranderd in het Service Menu. Dat is nogal onverstandig, want als je in het Service Menu instellingen gaat veranderen vervalt de garantie (staat ook in de startpost). RGB sliders staan ook in het OSD, bij de presetinstelling Custom Color, dus het is ook helemaal niet nodig om het via het Service Menu te doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Kid Jansen op 03-12-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Ja dat klopt, is wel klote dan, heb de waarden wel weer teruggezet nu, maar waarschijnlijk al te laat, shit. :( |:(

Ik zie namelijk in het menu een soort rode foutmelding staan, die er eerst niet stond volgens mij(zie ik ook niet in de reviews staan): M3T101 0YGT8

Nu via het OSD gewijzigd en nu is het beeld een stuk beter iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die instellingen in het Service Menu zijn voor Dell zelf, die gebruiken ze om de monitor goed in te stellen.

Zou je trouwens een foto kunnen maken van dat Service Menu met die foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 11:31
Mijn 2311H even gecheckt, maar staat nu op 13 uur qua branduren, maar goed dat kun je dus ook gewoon resetten in het menu dus wil nog steeds niet zeggen dat ik een nieuwe heb of een refurb.

Waar zie je de software versie eigenlijk?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik heb m'n U2711 inmiddels hier thuis staan en aangesloten. Dit beeldscherm is werkelijk fantastisch - lekker hoge resolutie, geweldig goede kwaliteit, prachtige kleuren. Ik heb het scherm op sRGB ingesteld voor dagelijks gebruik.

Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen de letters erg klein zullen vinden door de hoge resolutie. Ik vind dit zelf juist wel een voordeel.

Standaard vond ik de brightness vrij hoog staan (50), ik heb 'm op 30 gezet.

Wat ik jammer vind is dat het scherm niet zo ver omhoog kan op de voet. Ook jammer dat de kaartlezer geen CF-kaarten aankan (dat kon m'n oude 2405 FPW wel).

[ Voor 7% gewijzigd door jj71 op 04-12-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:37:
Beetje zure topicwarning is het wel. Vreugde over beeldschermpjes die binnen zijn stoort mij in het geheel niet, eerlijk gezegd.
Het tech-forum is daar niet voor bedoeld :) als je het toch op het forum kwijt wil is de HK als je daar in kan een betere plaats voor.
kid jansen schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:26:
[...]

Ik maak hier uit op dat je de RGB instellingen hebt veranderd in het Service Menu. Dat is nogal onverstandig, want als je in het Service Menu instellingen gaat veranderen vervalt de garantie (staat ook in de startpost). RGB sliders staan ook in het OSD, bij de presetinstelling Custom Color, dus het is ook helemaal niet nodig om het via het Service Menu te doen.
Is dat iets nieuws of heb ik dit altijd over het hoofd gezien? Dit wist ik niet. Niet dat ik er wat in veranderd heb, maar het is wel zo handig om te weten...

[ Voor 65% gewijzigd door Knightwolf op 03-12-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knightwolf schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:21:
Is dat iets nieuws of heb ik dit altijd over het hoofd gezien? Dit wist ik niet. Niet dat ik er wat in veranderd heb, maar het is wel zo handig om te weten...
Dat heb ik er laatst ingezet ja. Ik kwam op het Dell support forum het volgende bericht tegen van Chris M (bron):
Changes you make in the Monitor Factory Menu are not covered by your warranty. That Menu is used by us at the factory only. Please do not enter or adjust the parameters within the Factory Menu.
Vervolgens beetje gaan zoeken, want vond het niet erg duidelijk geformuleerd, en kwam inderdaad aantal bevestigingen tegen van gebruikers wiens garantie was komen te vervallen doordat ze wijzigingen hadden gemaakt in het service menu.

Je kan het service menu prima gebruiken om het aantal branduren uit te lezen, hoewel je dat in de meeste gevallen ook kan doen met een tool zoals Monitor Asset Manager, maar het spreekt voor zich dat het nogal onverstandig is om dingen te gaan veranderen. Het is overigens goed mogelijk dat dat ook geldt voor het resetten van de timer voor het aantal branduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kid jansen schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:42:
Vervolgens beetje gaan zoeken, want vond het niet erg duidelijk geformuleerd, en kwam inderdaad aantal bevestigingen tegen van gebruikers wiens garantie was komen te vervallen doordat ze wijzigingen hadden gemaakt in het service menu.
Zoals het er staat leveren ze alleen geen garantie op de veranderingen die jij maakt (en de daaruit voortvloeiende problemen), maar ze zullen het wel weer breder trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou ik ook zeggen, want dat is wat er staat, maar op verschillende websites/fora kwam ik waarschuwingen tegen dat je garantie zeer waarschijnlijk in z'n geheel komt te vervallen en ook een aantal gebruikers die bevestigde dat hun garantie was komen te vervallen.

Aangezien je ook gewoon RGB sliders hebt in het OSD en je ook nog via de videokaart de kleuren kan instellen zou ik zeggen, blijf aan de veilige kant en blijf er dus gewoon van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kid jansen schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:42:
[...]

Dat heb ik er laatst ingezet ja. Ik kwam op het Dell support forum het volgende bericht tegen van Chris M (bron):

[...]

Je kan het service menu prima gebruiken om het aantal branduren uit te lezen, hoewel je dat in de meeste gevallen ook kan doen met een tool zoals Monitor Asset Manager, maar het spreekt voor zich dat het nogal onverstandig is om dingen te gaan veranderen. Het is overigens goed mogelijk dat dat ook geldt voor het resetten van de timer voor het aantal branduren.
Waar zie je dan de branduren met die tool? Ik vind ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monitor
Model name............... DELL U2711
Manufacturer............. Dell
Plug and Play ID......... DELA057
Serial number............ G606T04S0LEL
Manufacture date......... 2010, ISO week 18
-------------------------
EDID revision............ 1.4
Input signal type........ Digital (DisplayPort)
Color bit depth.......... 10 bits per primary color
Color encoding formats... RGB 4:4:4, YCrCb 4:4:4, YCrCb 4:2:2
Screen size.............. 600 x 340 mm (27,2 in)
Power management......... Active off/sleep
Extension blocs.......... 1 (CEA-EXT)
-------------------------
DDC/CI................... Supported
MCCS revison............. 2.1
Display technology....... TFT
Controller............... Mstar 0x9485
Firmware revision........ 0.2
Firmware flags........... 0x006245CC
Active power on time..... 1206 hours
Power consumption........ Not supported
Current frequency........ 88,90kHz, 60,00Hz
Als er staat: DDC/CI................... Not supported, dan kan het aantal branduren op die monitor niet met zo'n tool uitgelezen worden

Wat ook nog kan is dat DDC/CI wel ondersteund wordt, maar dat het nog steeds niet kan, dan staat er: Active power on time..... Not supported

Voor meer informatie over DDC (Display Data Channel), zie Wikipedia: Display Data Channel

[ Voor 5% gewijzigd door Kid Jansen op 04-12-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kid jansen schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:23:
[...]

Als er staat: DDC/CI................... n/a, dan kan het aantal branduren op die monitor niet met zo'n tool uitgelezen worden

Wat ook nog kan is dat DDC/CI wel ondersteund wordt, maar dat het nog steeds niet kan, dan staat er: Active power on time..... Not supported

Voor meer informatie over DDC (Display Data Channel), zie Wikipedia: Display Data Channel
Maar dat werkt dus in ieder geval niet op een U2311H en een 2005FWP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verschilt misschien ook nog per aansluiting, ik heb mijn U2711 aangesloten via DisplayPort. Hoewel ik ook wel een aantal schermen heb gezien die het via DVI kunnen:

Voor de schermen die ik heb getest:
Dell 1708FP - zowel DDC als active power on time support, bij één exemplaar not available (n/a)
Dell 2009W - wel DDC, geen active power on time support
Dell P2210 - not supported
Dell U2711 - zowel DDC als active power on time support
iiyama ProLite E431S-B3S - not supported
iiyama ProLite H431S-B3S - not supported
LG W2242PE - zowel DDC als active power on time support

Ik heb overigens geen idee of die videokaart het ook moet ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zit de hele tijd te twijfelen om een U2711 te nemen, maar dat deze wide-gamut is vind ik wel jammer. Voor zover ik weet is er geen manier om Windows 7 volledig color-managed te krijgen, en zul je dus altijd applicaties hebben die jouw kleurenprofiel negeren (zoals Chrome, enz.). Dan kun je de U2711 wel op sRGB modes zetten, maar wat is het punt dan nog van calibreren? Want je kunt dan geloof ik alleen de brightness en contrast aanpassen.

Was het maar zo dat de U2711 niet wide-gamut was, of dat Windows 7 gewoon je kleurenprofiel system-wide zou toepassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jvdgeest schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:06:
...Dan kun je de U2711 wel op sRGB modes zetten, maar wat is het punt dan nog van calibreren? Want je kunt dan geloof ik alleen de brightness en contrast aanpassen....
Dat is natuurlijk onzin, aangezien juist het kalibreren van het laatste stukje in de videokaart wordt gedaan. Aangezien de U2711 een fabrieksgekalibreerde sRGB en Adobe RGB modus heeft, is die sRGB modus al erg goed. Als je het scherm dan in die modus zet en je kalibreert hem met een colorimeter (bijvoorbeeld X-Rite i1Display LT), dan worden die laatste aanpassingen in de videokaart gedaan en dan heb je dus eigenlijk gewoon een scherm met een standaard gamut gelijk aan sRGB. Enige nadeel is dat die wel enige inputlag met zich mee zal brengen.

Maar als je de U2711 kalibreert in de standaard modus, zou het ook gewoon goed moeten gaan. Het gaat alleen fout als je Windows het standaard sRGB profiel laat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Bacosjaco schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:12:
[...]

Weet iemand hoe ik het servicemenu van een 2209WA kan bereiken?
Servicemenu 2209WA-Kan dit toe gevoegd worden in het overzicht? Time bij mij 5293 Hour

http://webcache.googleuse...=lang_en&client=firefox-a

There is a service menu that is available that may have the setting in it or at least an option to reset to factory default.

Power off.
Hold Brightness and Menu buttons down.
Press power button when holding those buttons down.
Press brightness button to access service menu RGB gain/offsets etc.

[ Voor 5% gewijzigd door brommer1 op 04-12-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bedankt voor de verklaring kid jansen, eigenlijk heel logisch maar had er nog niet goed bij nagedacht. Je blijft natuurlijk wel het nadeel van kleurenprofielen in Windows houden (waar lang niet alle applicaties zich aan houden), hopelijk wordt dat ooit nog eens goed gedaan in Windows. Ik geloof dat Mac dit beter aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brommer1 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:46:
Power off.
Hold Brightness and Menu buttons down.
Press power button when holding those buttons down.
Press brightness button to access service menu RGB gain/offsets etc.
Is dat niet hetzelfde als dit?

- Monitor uitzetten
- Menu en + indrukken en ingedrukt houden
- Power kort indrukken om scherm aan te zetten
- Wanneer het scherm beeld geeft Menu en + knoppen loslaten
- Druk op de - toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
kid jansen schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:23:
[...]

Is dat niet hetzelfde als dit?

- Monitor uitzetten
- Menu en + indrukken en ingedrukt houden
- Power kort indrukken om scherm aan te zetten
- Wanneer het scherm beeld geeft Menu en + knoppen loslaten
- Druk op de - toets
Nee, je moet helder(bovenste toets)+menu(onderste toets waar een roodkruis voor staat) indrukken en dan de aanuitkop, als je weer normaal beeld te zien krijg moet je alleen de helder toets indrukken, dan krijg je links boven aan een popup(blaauw scherm) te zien.
Om te controleren of het gelukt is moet je de menu toets indrukken, dan moet je zien: na het woord menu(links boven) in het rood M2F108 P661J.

[ Voor 22% gewijzigd door brommer1 op 04-12-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51
Nu is de U2311 weer 290€ in de PW?
Vorige week hadden 3 shops hem voor iets op de 200€ Foutje toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, toen was hij in de aanbieding bij Dell B2B, dus toen was het waarschijnlijk voor de webshops ook mogelijk om ze goedkoper in te kopen bij Dell.

EDIT: @ brommer1: ik heb nu ook aan de startpost toegevoegd hoe je in het Service Menu van de 2209WA komt. Verder heb ik de waarschuwing bij het stukje over de Service Menu's even rood gemaakt, zodat hij beter opvalt.

[ Voor 42% gewijzigd door Kid Jansen op 05-12-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Afgelopen week heb ik mijn U2311H binnen gekregen van Afuture, daar was hij toen 225,- exclusief verzendkosten. Heb er ook nog een DisplayPort kabel van 3m bij gekocht.

Nu probeer ik mijn monitor op de DisplayPort aan te sluiten van mijn ATi XFX5870, maar dan start m'n pc niet meer op... Krijg een piep te horen en dan drie piepjes achter elkaar. Dit zal iets te maken hebben met de videokaart/displayport aansluiting.
Als ik het scherm op DVI/VGA aansluit start de computer wel gewoon op en werkt alles perfect. Op internet heb ik gelezen dat meer mensen dit hebben ([H]ardware forum e.d.).

De mogelijk oplossingen die ik gevonden heb: Koop een betere(duurdere) kwaliteit DisplayPort kabel, of gebruik een kortere kabel.
Nu vroeg ik mij af zijn er ook op tweakers mensen met dit probleem en wat hebben jullie gedaan? Ben trouwens van plan morgen een kabeltje van ong. 1m te gaan scoren bij de lokale pcboer, kan ik 'm altijd nog terugbrengen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat er geen DisplayPort kabel bij je U2311H dan? Bij m'n U2711 kreeg ik een DisplayPort kabel, een duallink DVI-D kabel en een VGA kabel en dan nog een USB A naar B kabel voor de kaartlezer en USB hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 19:41
Ik zit al lang te twijfelen of ik een 3 de monitor erbij zou kopen voor eyefinity (5870)
Zit nu met 2 samsung monitoren 205bw en de 2232bw.
Gaat het verschil met een dell monitor niet te groot zijn ? en is dit dan nog wel speelbaar bij bvb cod black ops.
Ik heb begrepen dat de dell monitoren super zijn voor bvb Photoshop maar zijn ze ook beter om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Bij de U2311H is er geen DisplayPort kabel bijgesloten. Dit zijn dan ook een beetje de 'bugdget' monitoren zonder de extra kabeltjes.

De bijgesloten kabels:
DVI
VGA
Stroom
USB kabel (voor het aansluiten van de usbpoorten op het scherm)

@Janic,
Ik weet niet hoe je samsung monitoren eruit zien, maar ik vind dat er met de Dell U2311H goed CoD:BO te spelen is. Als ik als een gek heen en weer ga kijken heb ik wel het gevoel dat het 'haperiger' is dan bij m'n oude BenQ 8ms (TN) scherm, maar van inputlag heb ik geen last.
Zelf moet ik nog even zoeken waar de 'Overdrive' functie zit, die kan ik in het menu even niet zo snel vinden. Dan wil ik namelijk nog even 'n keer CoD:BO testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De overdrive functie staat standaard al aan op de U2311H en daar kan je volgens mij zelf ook niks aan veranderen. Zonder overdrive heeft het paneel een responsetijd van 14 ms gtg, met zit het rond de 8 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
srdevil schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:49:
Bij de U2311H is er geen DisplayPort kabel bijgesloten. Dit zijn dan ook een beetje de 'bugdget' monitoren zonder de extra kabeltjes.

De bijgesloten kabels:
DVI
VGA
Stroom
USB kabel (voor het aansluiten van de usbpoorten op het scherm)

@Janic,
Ik weet niet hoe je samsung monitoren eruit zien, maar ik vind dat er met de Dell U2311H goed CoD:BO te spelen is. Als ik als een gek heen en weer ga kijken heb ik wel het gevoel dat het 'haperiger' is dan bij m'n oude BenQ 8ms (TN) scherm, maar van inputlag heb ik geen last.
Zelf moet ik nog even zoeken waar de 'Overdrive' functie zit, die kan ik in het menu even niet zo snel vinden. Dan wil ik namelijk nog even 'n keer CoD:BO testen..
Bedankt voor de info.
Ik ben namelijk bezig met webdesign en ik dacht dat die dell's een goede keuze zouden zijn.
Maar ik ben ook een oude gamer en daarom is een Tn schermpje natuurlijk wel sneller maar veel minder mooi als ik de reviews moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar je als webdesigner wel rekening mee moet houden is dat verreweg de meeste mensen een beeldscherm met een TN paneel hebben, dus het kan geen kwaad om er ook nog een TN scherm bij te hebben voor ernaast. Op een IPS scherm kan alles er heel mooi uit zien, maar het kan er op een beeldscherm met een TN paneel dan heel anders uitzien.

Overigens zegt de response time die fabrikanten van beeldschermen voor hun beeldschermen opgeven vrij weinig. Je hebt veel meer aan de informatie die wordt gegeven in de datasheets van de panelen, die afkomstig zijn van de fabrikanten van de panelen (in veel gevallen niet dezelfde fabrikant als de fabrikant van de beeldschermen als geheel). Sowieso wordt vaak de gemiddelde waarde opgegeven en ook nog eens de grey-to-grey response time. Als je kijkt naar de maximale waardes en naar rise-and-fall response times verschillen TN panelen qua snelheid ineens een stuk minder van IPS en PVA panelen.

Bovendien zijn TN panelen native vaak ook minder snel, alleen wordt er bij TN panelen veel vaker gebruikt gemaakt van overdrive (ook wel RTC: Response Time Compensation). Bij de doelgroep voor IPS en PVA beeldschermen is er veel minder vraag naar een heel erg lage reactietijd, dus dan kom je dat ook veel minder tegen. Alleen op panelen die standaard een erg hoge reactietijd hebben, zoals de LM230WF2-SLC1 die in de U2311H wordt gebruikt met 14 ms, wordt nog wel eens overdrive gebruikt. De NEC EA231WMi die gebruik maakt van hetzelfde paneel heeft bijvoorbeeld geen RTC module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
kid jansen schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:55:
Waar je als webdesigner wel rekening mee moet houden is dat verreweg de meeste mensen een beeldscherm met een TN paneel hebben, dus het kan geen kwaad om er ook nog een TN scherm bij te hebben voor ernaast. Op een IPS scherm kan alles er heel mooi uit zien, maar het kan er op een beeldscherm met een TN paneel dan heel anders uitzien.

Overigens zegt de response time die fabrikanten van beeldschermen voor hun beeldschermen opgeven vrij weinig. Je hebt veel meer aan de informatie die wordt gegeven in de datasheets van de panelen, die afkomstig zijn van de fabrikanten van de panelen (in veel gevallen niet dezelfde fabrikant als de fabrikant van de beeldschermen als geheel). Sowieso wordt vaak de gemiddelde waarde opgegeven en ook nog eens de grey-to-grey response time. Als je kijkt naar de maximale waardes en naar rise-and-fall response times verschillen TN panelen qua snelheid ineens een stuk minder van IPS en PVA panelen.

Bovendien zijn TN panelen native vaak ook minder snel, alleen wordt er bij TN panelen veel vaker gebruikt gemaakt van overdrive (ook wel RTC: Response Time Compensation). Bij de doelgroep voor IPS en PVA beeldschermen is er veel minder vraag naar een heel erg lage reactietijd, dus dan kom je dat ook veel minder tegen. Alleen op panelen die standaard een erg hoge reactietijd hebben, zoals de LM230WF2-SLC1 die in de U2311H wordt gebruikt met 14 ms, wordt nog wel eens overdrive gebruikt. De NEC EA231WMi die gebruik maakt van hetzelfde paneel heeft bijvoorbeeld geen RTC module.
Dus ik kan beter niet voor de U2311H gaan en beter een iets duurder model nemen ?
of scheelt dat niet zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat bedoelde ik niet, de U2311H is prima. Ik probeerde meer te zeggen dat de verschillen in reactiesnelheid tussen TN en IPS/PVA vaak niet zo spectaculair zijn als wordt beweerd. Dat als reactie op:
Janic schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:52:
...Maar ik ben ook een oude gamer en daarom is een Tn schermpje natuurlijk wel sneller maar veel minder mooi als ik de reviews moet geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist even het Service Menu van m'n 3008WFP erbij gepakt...
branduren staan al op 19.701 uur en 17 minuten :P Kan toch wel zeggen dat dit een topscherm is, alles werkt nog perfect, geen rare pixels, geen rare vlekken, brightness die nog op standje zonnebank werkt, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe doe je dat echt? Je had je eerste scherm toch ergens maart 2008? En dit is je vijfde exemplaar. Zelfs al zou het je eerste exemplaar nog zijn, dan zou je het scherm alsnog gemiddeld 20 uur per dag aan staan... Aangezien dit een nog nieuwer exemplaar is zal dat zelfs wel oplopen tot 21 uur per dag gemiddeld. Zet je dat scherm soms nooit uit, of slaap je gewoon nooit?

Ik zit zelf nu op 1213.5 uur met m'n U2711 sinds 23 juni. Dat komt neer op zo'n 7 uur en 20 minuten per dag en dat vind ik al veel, aangezien ik ook nog studeer, werk, sport, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Ik zit te twijfelen tussen de U2711 en de U2410 en kan de knoop maar niet doorhakken. Op dit moment heb ik een Dell 2407WFP die mij erg goed bevalt, ik gebruik deze voornamelijk voor veel gaming en foto-editing.
Last van input lag en ghosting lijken niet het geval op de 2407WFP (tenminste ik merk er niets van en ik speel veel fps als battlefield etc.) Dus de input lag van beide monitoren moet geen probleem zijn (tenminste als ik de specs mag geloven)
Voor gaming zijn er duidelijk schermen met een betere refresh rate en een lagere inputlag maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een betere beeldkwaliteit via IPS dan een lagere lag/refesh die TN schermen levert.
En daarnaast is de 2407WFP die ik nu sinds 2006 al heb het beste scherm die ik ooit gehad heb en lijkt de keus voor Dell snel gemaakt.

Waar ik een beetje bang voor ben is de framerate die de U2711 zal gaan vragen van mijn videokaart (HD5870), op de resolutie van 1920*1200 is prima te spelen maar wat gebeurt er als ik de resolutie opschroef naar 2560x1440 als ik de U2711 aanschaf, gaat mijn framerate er erg op achteruit en is het dat waard? Daarnaast heeft de U2410 een beeldverhouding van 16/10 ten opzichte van 16/9 (U2711), en is dat nog een nadeel bij gaming?

Ik ben benieuwd of er gamers tussen zitten die ervaring hebben met deze monitoren, wat is jullie ervaring?

Mijn specs zijn trouwens (naar aanleiding van onderstaande reply)

Asus Rampage II extreme
Asus HD5870 1GB
6GB Corsair tripplechannel
2x 500GB WD in raid 0
Creative XFI Elite Pro

[ Voor 20% gewijzigd door in2duhCore op 06-12-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen ervaring met de U2711, heb zelf de U2410. Nooit input lag ofzo gemerkt.
Je kunt toch de resolutie en/of de settings ingame toch lager zetten als het te traag gaat? Hoewel dat, voorlopig, wel zal meevallen denk ik met die HD5870. :) Wat zijn de rest van je specs?

Ik zal trouwens binnenkort Dell maar 's bellen. Wil m'n monitor registreren bij hun. Heb 'm gekocht via eBay (xpsdirect). Monitor is nu bijna een jaar oud en doet het nog prima, alleen powerled gaat niet meer aan. :P Schijnen meerdere mensen last van te hebben. In standby mode licht ie wel gewoon oranje op. Voor de rest niks mis mee.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U2711 kan ook gewoon 1920x1200 weergeven, zowel volledig uitgerekt, als correct uitgerekt (beeldverhouding blijft behouden) en ook nog eens 1:1 pixelmapping. Die laatste optie ziet er natuurlijk verreweg het mooiste uit, aangezien het dan gewoon native wordt weergegeven (1 pixel signaal wordt 1 pixel op het scherm). Nadeel is dan natuurlijk wel dat je behoorlijke grote zwarte randen rondom krijgt.

Ik heb er even twee foto's van gemaakt voor het idee.

1920x1200 op U2711 met 1:1 pixel mapping:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/15cux2QVK8xkazSKvUc0wTei/full.jpg

1920x1200 op U2711 met uitrekken met behouden van beeldverhouding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T2hDN3AAmZ8S6d09SEtOJZvQ/full.jpg

In het eerste geval worden die 1920x1200 pixels ingangssignaal ook daadwerkelijk door 1920x1200 pixels op het scherm weergegeven. In het tweede geval worden de 1920x1200 pixels ingangssignaal op het scherm weergegeven door 2304x1440 pixels. Dus elke 5x5 pixels ingangssignaal wordt door 6x6 pixels op het scherm weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
@ kid Janssen

Bedankt voor de uitleg en voor de bijgevoegde plaatjes, maar de resolutie terugschroeven naar 1900X1200 op de U2711 met een pixeldichtheid die hoger is dan de u2410 lijkt mij ook niet wenselijk, in dat geval is 1900x1200 op de U2711 toch kleiner dan 1900x1200 op de U2410?
Uittrekken van die resolutie maakt het ook niet veel beter, ik ben voornamelijk benieuwd naar het prestatieverlies ingame als ik op de native resolutie van 2560x1440 speel ten opzichte van 1900x1200, is dat aanzienlijk of verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in2duhCore schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:11:
ik ben voornamelijk benieuwd naar het prestatieverlies ingame als ik op de native resolutie van 2560x1440 speel ten opzichte van 1900x1200, is dat aanzienlijk of verwaarloosbaar?
Dat is wel aanzienlijk. Een methode om een idee te krijgen van het verschil, hoewel kort door de bocht, is puur het aantal pixels uitrekenen.

1920 x 1200 = 2.304.000
2560 x 1440 = 3.686.400

Dat is dus meer dan de helft meer pixels! Dat heeft, zoals je wellicht begrijpt, ook een gevolg voor de framerates.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 06-12-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
Anoniem: 172410 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:15:
[...]

Dat is wel aanzienlijk. Een methode om een idee te krijgen van het verschil, hoewel kort door de bocht, is puur het aantal pixels uitrekenen.

1920 x 1200 = 2.304.000
2560 x 1440 = 3.686.400

Dat is dus meer dan de helft meer pixels! Dat heeft, zoals je wellicht begrijpt, ook een gevolg voor de framerates.
hmm, zo had ik het nog niet bekeken, maar ik denk inderdaad dat je berekening nog wel eens aardig dicht bij de waarheid kan liggen.
Dat zal betekenen dat de framerate met 50% zal afnemen als ik in de native resolutie speel, in theorie dan in de praktijk moet het nog maar blijken maar ik denk niet dat het hier ver vandaan ligt.
Ik ben bang dat dat betekend dat ik weer sneller mijn specs moet upgraden om de resolutie van het scherm vol te benutten ingame....ik denk dat ik al aardig de juiste richting wordt opgestuurd...thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in2duhCore schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:21:
Dat zal betekenen dat de framerate met 50% zal afnemen als ik in de native resolutie speel
Hoho, anderhalf keer de hoeveelheid pixels is een afname van 33% in fps hè ;) Twee keer zoveel pixels zou een afname van 50% betekenen.

Uitgaande van een theoretische lineaire schaling.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 06-12-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met 2560x1440 heb je precies 60% meer pixels dan met 1920x1200, dus dan zou het een 37.5% lagere framerate opleveren. Overigens schaalt het volgens mij niet lineair en wordt het zelfs erger bij hogere resoluties, ik zou er daarom dus ook niet van opkijken als je framerates dan zelfs ruim 40% lager zouden komen te liggen.

[ Voor 66% gewijzigd door Kid Jansen op 06-12-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kid jansen schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:33:
Overigens schaalt het volgens mij niet lineair en wordt het zelfs erger bij hogere resoluties, ik zou er daarom dus ook niet van opkijken als je framerates dan zelfs ruim 40% lager zouden komen te liggen.
Inderdaad, bij hogere resoluties gaan bandbreedtes en geheugengroottes sneller een grotere rol spelen: er moet immers gewoon heel veel meer data rondgepompt worden en uiteraard is een ketting zo sterk als zijn zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor gamen op 2560x1440 of zelfs 2560x1600 heb je met nieuwe games eigenlijk gewoon de krachtigste videokaart nodig, of twee keer midrange in SLI / CrossFire, wil je echt alles uit het scherm en de game kunnen halen.

Overigens is 1920x1200 met 1:1 pixelmapping inderdaad kleiner op de U2711 dan native op de U2410, de verschilfactor is gewoon gelijk aan de verhouding tussen de pixel pitches, dat is dan dus 0.270 / 0.2331 mm = 1.1583. Het is dus 15.83% groter op de U2410, of 13.67% kleiner op de U2711, het is maar net hoe je het bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
bedankt voor alle uitleg, ik had mij inderdaad vergist in de percentages en denk dat ik toch maar ga voor de 2410, redcoon heeft deze ook op voorraad. Ik denk dat de 27" toch wat overkill wordt voor mij en alle achterliggende kosten die erbij komen kijken (sneller upgraden pc etc.) maken het makkelijker wat betreft de keus in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

kid jansen schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:33:
Met 2560x1440 heb je precies 60% meer pixels dan met 1920x1200, dus dan zou het een 37.5% lagere framerate opleveren. Overigens schaalt het volgens mij niet lineair en wordt het zelfs erger bij hogere resoluties, ik zou er daarom dus ook niet van opkijken als je framerates dan zelfs ruim 40% lager zouden komen te liggen.
volgens http://www.anandtech.com/...ell-xps-15-l501x-review/4 ligt het toch anders, 786p bevat 50.6% minder pixels dan 1080p, de framerate ligt echter rond de 65%, al kan de cpu een rol spelen in deze benches.
(gemiddelde genomen van de eerste 3)

reviews: Geforce GTX 580: Nvidia terug van weggeweest? bevestigd dit, bij een verdubbeling van het aantal pixels neemt de framerate met 35-45% af

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet 50.6% minder, maar 50.6% van wat 1080p is, dus het is 49.4% minder. Het is overigens 768p en niet 786p.

Overigens is va 1920x1200 naar 2560x1600 geen verdubbeling, het is 77.8% meer. De framerate zou dan dus 43.75% lager moeten liggen. Uit die benchmark blijkt dat het verschil minder is, bij de 580 is het 33.1% minder voor de minimale framerate en 29.1% minder bij de gemiddelde.

Maar die resultaten verrassen mij wel, want ik dacht dat het juist extra ongunstig zou schalen: verdubbeling aantal pixels geeft <50% lagere framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kid jansen schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:09:
Maar die resultaten verrassen mij wel, want ik dacht dat het juist extra ongunstig zou schalen: verdubbeling aantal pixels geeft <50% lagere framerate.
Mij eerlijk gezegd ook wel :) Blijkbaar is er een bepaalde overhead die gemaakt moet worden en kosten extra pixels daarboven niet navenant meer rekenkracht. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grof gezegd (althans, mijn ervaring met het schrijven van 3d enigines onder 8Mhz z80 processor, true story), is dat het renderen grofweg uit 2 stappen bestaat.:

bepalen of het object getekend moet worden
het object tekenen (dmv het scanline algoritme waarmee je op rapide wijze driehoekjes kan tekenen)

het 2e onderdeel schaalt 100% met de resolutie, de eerste is constant, de textures blijven volgens mij ook even groot dus daar zal het niet aan liggen

(maar dit is niet helemaal exact, de z80 bevat namelijk geen grafische processor en ik heb geen idee of stap 1 door de gpu of cpu word uitgevoerd..)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-12-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:29:
de textures blijven volgens mij ook even groot dus daar zal het niet aan liggen
Is dat zo? Ik pretendeer niet door enige feitelijke kennis gehinderd te worden, maar meestal worden voor hogere resoluties kaarten aangeraden met meer geheugen. Dat zou dan toch niet nodig moeten zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 06-12-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:32:
[...]

Is dat zo? Ik pretendeer niet door enige feitelijke kennis gehinderd te worden, maar meestal worden voor hogere resoluties kaarten aangeraden met meer geheugen.
dat is zo, maar bij starcraft 2 kan je de texturegroote zelf instellen: 128, 256, 512, of 1024MB RAM.
(maw: de groote van de textures, dat is precies wat de 'texture' instelling in games doet ;) )

dat merk je overigens goed met een hoge resolutie (bij de lagere settings worden de grond textures bijzonder blokkerig), echter heeft dit geen enkele invloed om de framerate.

de geheugengroote is volgens mij vooral van belang met AA, per kopie van het scherm is er met full-hd 66MB nodig, met 1440p is dit 128MB (uitgaande van 32 bits kleur)

ik heb overigens geen idee hoe dat precies werkt, en wikipedia helpt mij ook niet zo 123 aan de benodigde kennis

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-12-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 16:11

TheTeek

TheTeek

Ik ben nu in het bezit van een DELL 2007WFP, maar overweeg een groter 23" of 24" variant in verband met een te grote afstand van zit positie naar monitor.

Ik ben nog erg tevreden met de kwaliteit, doorgaans staat mijn helderheid onder de 50% en nog is het scherm super helder, ik vrees alleen dat ik na overgang van een godkoper TN paneel ga balen dat ik de 2007WFP heb weggedaan, maar ik vind een bedrag van boven de 300 euro teveel voor een goed scherm.

zelf heb ik al gekeken naar de Samsung BX2450 en of een XL2370, maar kan nog geen keuze maken.
In ieder geval binnenkort beschikbaar een 2007WFP, hij zal hier wel verschijnen in de vraag en aanbod.
Maar met pijn in m'n hart...;)

Of jullie moeten me ervan kunnen overtuigen dit niet te doen...;)

Wat mij overigens opvalt aan dit scherm is dat ik na al die jaren nog geen enkele keer last heb gehad van ghosting en dat voor een paneel van 16ms, ik merk er echt helemaal niets van, ik speel graag snelle shooters als (vroeger) unreal tournament, nu cod mw en mw2, en nu vooral BF BC2.

Ook zie ik duidelijk verschil in kleur weergave wanneer op een LAN party alle schermen naast elkaar staan.
dan merk je wel dat het ips paneel de betere is.

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt zowel de U2211H als de U2311H voor onder de €300, maar ik raad je aan gewoon de 2007WFP te houden tot die stuk is. TN gaat je heel erg tegenvallen denk ik als je dat scherm gewend bent.

Tegenwoordig zie je steeds meer 16:9 en zeker met jouw budget zit je in een prijsklasse waar niks anders meer te krijgen is. Die 16:9 verhouding is echt een heel stuk lager. Als je bijvoorbeeld de U2311H bekijkt, dan is het actieve deel 509.2 x 286.4 mm, voor de 2007WFP is dat 408 x 306 mm. Je krijgt er dan dus wel 10 cm in de breedte bij (en ook 320 pixels), maar je verliest 2 cm in de hoogte (en 120 pixels).

Bij m'n U2711 zijn de afmetingen van het actieve deel 596.736 x 335.664 mm, dat is dus nog geen 3 cm hoger, maar je krijgt er wel bijna 19 cm in de breedte bij, laat maar weer zien hoe laag 16:9 is ten opzichte van 4:3.

Als je iets nieuws wil zou ik voor de U2311H gaan, maar ik denk dat je dan nog steeds het gevoel zou hebben dat je er op achteruit gaat (op sommige vlakken ga je dat namelijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

bedankt voor je info!
Ik vind een beeldverhouding van 16:9 niet heel storend, ik gebruik m'n pc voor het grootste gedeelte voor m'n plezier en daar is gamen een groot aandeel van.
de 16:9 vind ik dan eerder een plus punt, de huidige generatie TN panelen zijn al vele malen beter dan uit de tijd dat ik m'n ultrasharp heb aangeschaft, ook die techniek staat niet stil, maar vrees wel dat ik zeker in het begin nog wel zou moeten wennen aan het kleurberijk van een TN paneel, de 6bits kleurdiepte zal je altijd blijven zien vrees ik.

En ik wil minimaal een 23" of 24", zeker voor race games is een groter scherm aan te raden, ook hier komt de overwegend bredere 16:9 verhouding beter tot zijn recht.

In diverse reviews wordt de kleur weergave van de xl2370 aangeprezen en dat zou voor mij dan gezien mijn budget een waardige opvolger zijn, helaas kan ik de schermen niet op voorhand naast elkaar zetten, wan tdan zou ik een definitieve keus kunnen maken.
Dan toch maar naar de winkel en daar de schermen eens goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als je budget toch €300 is, waarom dan niet de Dell Ultrasharp U2311H? Dan heb je gewoon weer een IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
onzin bericht.

[ Voor 77% gewijzigd door M@cer op 07-12-2010 14:43 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
pricewatch: Dell Ultrasharp U2211H : 230euro
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H : 250euro

Dit zijn de prijzen als we MaxICT niet meetellen met zijn 2 sterretjes. Ben toch blij met mijn U2311H voor 225 afgelopen week excl. verzendkosten.
Heb gepoogd gisteren een kortere Displayport kabel te 'bemachtigen' maar de lokale pc-boer verkoopt deze high-tech spullen niet... Hopelijk binnekort een vervolg op mijn DisplayPort verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Je hebt helemaal gelijk, niet bij stil gestaan....dat is weer stof tot nadenken..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Ook ik heb de U2311H besteld. Ik wilde hem eerst bestellen bij Redcoon. Daar is hij namelijk het goedkoopst, namelijk iets minder dan € 230,- incl. verzenden. Echter krijg je daar maar twee jaar garantie via Redcoon en ik wil perse de Dell Premium garantie van 3 jaar die dan ook echt loopt via de fabrikant, zodat ik niet het toestel zelf hoef op te sturen en hem weken kwijt ben bij reparatie. Ook de dode pixel garantie (zero pixel) van Dell is grandioos. Dit zit er bij Centralpoint wel bij. Centralpoint is dan ook weer een zorg kwijt. Beide partijen blij! Ik ben nu iets minder dan € 260,- kwijt en ze zijn volop op voorraad. Besteld voor 16:00 uur en morgen waarschijnlijk geleverd, want hij staat al op verzonden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Dell zelf betaal je voor de U2311H €284, wat ook geen slechte prijs is voor dat scherm. De U2211H kost bij Dell €260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
kid jansen schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:41:
Bij Dell zelf betaal je voor de U2311H €284, wat ook geen slechte prijs is voor dat scherm. De U2211H kost bij Dell €260.
Daar wilde ik hem eerst ook bestellen, want dan ging ik op zeker. Echter scheelt het toch iets in prijs met Centralpoint. Ook is de levertijd sneller dan Dell. Toen heb ik een belletje gewaagd naar CP en daarin werd gezegd dat de garantie via Dell loopt. David was de man die mij hielp en wist veel van de garantie van Dell af, dus het zal vast geen leugen zijn. Ook over de zero pixel garantie wist hij alles. Al met al word je niet vrolijk van de slechte ervaringen met CP op internet, dus het is nog maar afwachten of het echt allemaal goed verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:43:
[...]

Daar wilde ik hem eerst ook bestellen, want dan ging ik op zeker. Echter scheelt het toch iets in prijs met Centralpoint. Ook is de levertijd sneller dan Dell. Toen heb ik een belletje gewaagd naar CP en daarin werd gezegd dat de garantie via Dell loopt. David was de man die mij hielp en wist veel van de garantie van Dell af, dus het zal vast geen leugen zijn. Ook over de zero pixel garantie wist hij alles. Al met al word je niet vrolijk van de slechte ervaringen met CP op internet, dus het is nog maar afwachten of het echt allemaal goed verloopt.
De levertijd van mijn U2711 stond maandag ook op 1-2 weken, maar Dell kennende heb ik het toen besteld. Kreeg vervolgens een orderbevestiging waarin als leverdatum 5 januari 2011 werd genoemd. 4 uur later kreeg ik een update van de geplande leverdatum, dat wordt nu 8 december.
Morgen wordt hij dus afgeleverd, de levertijd varieerde in 2 dagen van 1-2 weken naar 1 maand tot 2 dagen.

Moraal van het verhaal: Voor standaardonderdelen is Dell gewoon erg snel met leveren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
De schermen zijn weer in de aanbieding bij DELL, 10% korting.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen bij Dell B2B, het geldt voor de 2209WA, U2211H, U2311H en U2410 en de aanbieding loopt t/m 17 december. Op de U2711 krijg je bij Dell B2B nog steeds 25% korting, t/m 23 december.

prijzen incl. BTW, excl. verzendkosten:
2209WA - €373,88
U2211H - €234,55
U2311H - €255,97
U2410 - €641,53
U2711 - €713,11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 15:23
heeft er iemand ervaring met de Dell Ultrasharp 2709W ?

Ik zou een gebruikte kunnen kopen ...

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
kid jansen schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:36:
Alleen bij Dell B2B, het geldt voor de 2209WA, U2211H, U2311H en U2410 en de aanbieding loopt t/m 17 december. Op de U2711 krijg je bij Dell B2B nog steeds 25% korting, t/m 23 december.

prijzen incl. BTW, excl. verzendkosten:
2209WA - €373,88
U2211H - €234,55
U2311H - €255,97
U2410 - €641,53
U2711 - €713,11
Nog even en we krijgen er geld bij! 8)

Nou...het voordeel van mij is bij deze gelijk te verwaarlozen! Heb ik daar al die moeite voor gedaan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was t/m 22 november nog goedkoper, toen was het 20% korting, waardoor de prijzen incl. BTW excl. verzendkosten op het volgende uitkwamen:

U2211H - €208,49
U2311H - €227,53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Heb op het moment een 2e hands dell 2407wfp op het oog , revisie a04. Kan iemand mij vertellen wat daarvoor een acceptabele prijs is?

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Tuurlijk even op dode pixels testen, maar wat nog meer? EN klopt het nu dat er oof een 2407-wpf-hc versie is. Deze was volgens mij een stuk goedkoper (nieuwprijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het aantal branduren, zodat je weet hoe veel de monitor al gebruikt is. Als je geluk hebt ondersteunt de monitor DDC/CI, dan kan je het aantal branduren waarschijnlijk wel uitlezen met Monitor Asset Manager 2.53. Als dat niet werkt zal je het Service Menu moeten bekijken, in de startpost staat wel hoe je daar in komt.

Wat betreft de prijs, als hij meer dan 8000 uur er op heeft zitten zou ik er niet meer dan €150 voor geven, onder de 3000 uur zou je er nog wel €200 voor kunnen geven.

Laat je in ieder geval niet teveel beïnvloeden door de aankoopprijs. Dat scherm heeft ook gewoon concurrentie van de U2311H, die je voor €256 al hebt en de U2410 is ook al een aantal keer voor onder de €500 te koop geweest. Ook de HP ZR24W is een goed excuus om er niet teveel voor te betalen, aangezien die maar €355 kost. Dat de verkoper destijds misschien wel meer dan €800 heeft betaald moet je je niet teveel van aantrekken, dat is niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
kid jansen schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:42:
Het aantal branduren, zodat je weet hoe veel de monitor al gebruikt is. Als je geluk hebt ondersteunt de monitor DDC/CI, dan kan je het aantal branduren waarschijnlijk wel uitlezen met Monitor Asset Manager 2.53. Als dat niet werkt zal je het Service Menu moeten bekijken, in de startpost staat wel hoe je daar in komt.

Wat betreft de prijs, als hij meer dan 8000 uur er op heeft zitten zou ik er niet meer dan €150 voor geven, onder de 3000 uur zou je er nog wel €200 voor kunnen geven.

Laat je in ieder geval niet teveel beïnvloeden door de aankoopprijs. Dat scherm heeft ook gewoon concurrentie van de U2311H, die je voor €256 al hebt en de U2410 is ook al een aantal keer voor onder de €500 te koop geweest. Ook de HP ZR24W is een goed excuus om er niet teveel voor te betalen, aangezien die maar €355 kost. Dat de verkoper destijds misschien wel meer dan €800 heeft betaald moet je je niet teveel van aantrekken, dat is niet jouw probleem.
Thx, voor deze info!. Hij vroeg 250 en is gezakt naar 200. Morgen eerst maar eens de branduren bekijken dus. Weet je toevallig nog het verschil tussen de wfp vs wfp-hc. Las nu net dat de hc versie weer juist de duurdere was....

ps.
Kan je die branduren ook resetten in het service menu? Anders is dat ook niet echt betrouwbaar om het daar af te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Twanjo op 08-12-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2407WFP-HC is een grote update van de 2407WFP, er zit onder andere een nieuwer paneel in. De 2407WFP kan of een Samsung LTM240M2 S-PVA paneel in zitten, of een AU Optronics M240UW01 AMVA. Wist ik ook niet uit m'n hoofd, maar zie ik nu net met opzoeken.

De 2407WFP-HC zit altijd hetzelfde paneel in, namelijk de Samsung LTM240CS01 S-PVA.

Als je de 2407WFP koopt is het dus ook nog zaak om uit te zoeken welk paneel er in zit.

EDIT: ja je kan die branduren resetten, maar dan komt er ergens een melding bij te staan. Als je iets verandert in het Service Menu kan je dat zien, zodat Dell kan zien of je er mee hebt lopen klooien als je een "defect" scherm opstuurt. Als je dingen hebt gewijzigd in het Service Menu vervalt de garantie namelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Kid Jansen op 08-12-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prad.de heeft nu ook een review van de U3011, jammer genoeg alleen beschikbaar in het Duits en je moet er voor betalen. Andi van Prad.de zei op het forum dat ze wel van plan zijn om in de nabije toekomst het vertalen van de Duitse reviews te hervatten, maar hij kon me nog geen exacte datum geven.

EDIT: vergeten te zeggen, maar het testoordeel is een goed (4 uit 5), voor meer details zal je moeten betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kid Jansen op 09-12-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
dell b2b ,kunnen belgen hier ook op bestellen ? Vanwaar shipt deze ? Ik zou de Dell u2711 graag kopen met deze promoties :)

(ik vind enkel de US site ...

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Hartelijk dank kid, kan ik dit artikel bestellen en laten leveren als particulier aan een gewoon huisadres ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
not2secure4u schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:09:
heeft er iemand ervaring met de Dell Ultrasharp 2709W ?

Ik zou een gebruikte kunnen kopen ...
Anything you wanna ask ?.
Ben in het bezig van 1 namelijk

dm'e anders ff :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 10-12-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
not2secure4u schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:31:
Hartelijk dank kid, kan ik dit artikel bestellen en laten leveren als particulier aan een gewoon huisadres ?
Ja, dat kan, zie ook:

kid jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Een paar dagen geleden de U2311H binnengekregen en ik ben enthousiast. Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Echter zit met één vraag.

Ik wil hem laten draaien op een non-native 1600x900, aangezien ik alles wel te klein vind op het scherm met de 1920x1080. Ik heb een Asus videolaart EAX850 (ATI). Weet iemand raad hoe ik dit kan bewerkstelligen? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

te klein?!?!?! :S |:(

gelukkig hebben we daar de dpi optie voor: typ in het windows start menu: dpi en verhoog deze naar 125%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe dan ook voor de optie van Darkstone gaan, want 1600x900 gaat er echt niet uit zien op een 1920x1080 scherm. Elke 5x5 pixels die je er dan in pompt worden dan weergegeven door 6x6 pixels. Hoe ver zit je trouwens van je scherm vandaan, want bij een normale afstand zou je als je 28 bent (neem aan dat de 1982 in je gebruikersnaam je geboortejaar is) toch geen moeite moeten hebben met de tekst lezen op een full HD 23" monitor. De pixelpitch van 0,2652 mm levert een pixeldichtheid (lineair) van 95.78 ppi op, wat ongeveer gemiddeld is. Misschien dus een idee om een keer langs een opticien te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie net dat er eindelijk weer een winkel is die de U2410 onder de €515 aan biedt. Ik vind eerlijk gezegd dat de U2410 steeds minder interessant wordt, aangezien de prijzen van de U2211H, U2311H en en U2711H alleen maar dalen. Goed om te zien dat er nu ook weer een beetje beweging komt in de prijs van de U2410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
@darkstone & kid jansen

Nee hoor mensen, uitstekende ogen. Zelfs bovengemiddeld. Geen zin om het uit te leggen.

Het verhogen van de dpi was juist geen optie, omdat alle pictogrammen dan ook blurry worden (rechtsonderin bij XP). Ik had gelezen in één van de reacties (review U2311; pricewatch Tweakers) dat iemand 1600x900 gebruikte naar volle tevredenheid, dus vandaar mijn vraag omtrent de non-native res.

Ik kom van Samsung 930BF (17"; 4:3) af en dan is het misschien even wennen aan iets totaal nieuw. Ik moet zeggen dat het vandaag al een stuk beter gaat. Alleen ik wilde de 1600x900 res. even proberen om te kijken of het beter was en om weer iets te leren. Het wordt namelijk niet ondersteund en het leek me leuk om dat dan toch voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redondo1982 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:32:
Het verhogen van de dpi was juist geen optie, omdat alle pictogrammen dan ook blurry worden (rechtsonderin bij XP). Ik had gelezen in één van de reacties (review U2311; pricewatch Tweakers) dat iemand 1600x900 gebruikte naar volle tevredenheid, dus vandaar mijn vraag omtrent de non-native res.
ik ging ervanuit dat je windows 7 draaide: daar werkt de dpi instelling namelijk erg goed.

het scherm is trouwens 19" 5:4 1280*1024
86.27 PPI, 0.2944mm dot pitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:47:
het scherm is trouwens 19" 5:4 1280*1024
86.27 PPI, 0.2944mm dot pitch
Als we toch pietje precies gaan spelen, het is 86.39 ppi met een pixelpitch van 0.294 mm. (ik had je laatst toch gezegd dat http://members.ping.de/~sven/dpi.html niet echt nauwkeurig is).

Ik ben toevallig zelf ook bezig met custom resolutions, ik probeer een iiyama Vision Master Pro 451 (A902MT) op 1920x1440@85Hz te draaien. Ik loop nu zelf een beetje aan te klooien met PowerStrip 3.88. Zie ook Wil de laatste CRT-gebruiker de monitor uitzetten?.

Je kan ook zelf een resolutie toevoegen aan het register. Aangezien je een ATI kaart hebt zal ik even dezelfde methode noemen als de methode die ik ook zelf heb gebruikt:

Ga naar het Catalyst Control Center en dan naar Information Center, zoek vervolgens de key DALNonStandardModesBCD1 op in de registermap die wordt genoemd bij 2D Driver File Path. Dat opzoeken kan je doen met de standaard Registry Editor (run>regedit).

Dubbelklik op de key en zet vervolgens in een nieuwe regel 16 00 09 00 00 00 00 00, vervolgens op [OK] klikken en de Registry Editor afsluiten en daarna nog even rebooten en als het goed is moet je dan gewoon die resolutie kunnen kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kid Jansen op 11-12-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kid jansen schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:06:
Hoe doe je dat echt? Je had je eerste scherm toch ergens maart 2008? En dit is je vijfde exemplaar. Zelfs al zou het je eerste exemplaar nog zijn, dan zou je het scherm alsnog gemiddeld 20 uur per dag aan staan... Aangezien dit een nog nieuwer exemplaar is zal dat zelfs wel oplopen tot 21 uur per dag gemiddeld. Zet je dat scherm soms nooit uit, of slaap je gewoon nooit?

Ik zit zelf nu op 1213.5 uur met m'n U2711 sinds 23 juni. Dat komt neer op zo'n 7 uur en 20 minuten per dag en dat vind ik al veel, aangezien ik ook nog studeer, werk, sport, etc.
Toen ik hem kocht had ik net een paar mnd geen werk meer. Heb totaal 2,5 jaar thuisgezeten, weinig te doen, dus ja dan tikt het hard aan :P
Als ik ff een glaasje drinken ga halen of een boterham smeer, dan zet ik hem niet altijd uit. Zou ik wat consequenter in mogen zijn ja. Al die beetjes bij elkaar elke keer gaan met de jaren toch een flink aantal uren worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan nog, 21 uur per dag is absurd veel, dan staat hij dus vrijwel nooit uit. Ik zet hem zelf alleen uit als het voor een half uur of meer is, dus ook niet heel vaak, maar die van mij staat gemiddeld bijna 3x korter aan per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:48
Mijn (tweedehands) 2407 van 4 jaar en 210 dagen oud geeft aan 38330 uur (4 jaar en 137 dagen) te hebben gedraaid. Dat is 96% van de tijd. Lijkt me logischer dat het niet gaat om de brandtijd maar ook de stand-by modus wordt meegerekend. Ik zou het natuurlijk uit kunnen proberen... :+

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren