Ik zit te twijfelen tussen de U2711 en de U2410 en kan de knoop maar niet doorhakken. Op dit moment heb ik een Dell 2407WFP die mij erg goed bevalt, ik gebruik deze voornamelijk voor veel gaming en foto-editing.
Last van input lag en ghosting lijken niet het geval op de 2407WFP (tenminste ik merk er niets van en ik speel veel fps als battlefield etc.) Dus de input lag van beide monitoren moet geen probleem zijn (tenminste als ik de specs mag geloven)
Voor gaming zijn er duidelijk schermen met een betere refresh rate en een lagere inputlag maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een betere beeldkwaliteit via IPS dan een lagere lag/refesh die TN schermen levert.
En daarnaast is de 2407WFP die ik nu sinds 2006 al heb het beste scherm die ik ooit gehad heb en lijkt de keus voor Dell snel gemaakt.
Waar ik een beetje bang voor ben is de framerate die de U2711 zal gaan vragen van mijn videokaart (HD5870), op de resolutie van 1920*1200 is prima te spelen maar wat gebeurt er als ik de resolutie opschroef naar 2560x1440 als ik de U2711 aanschaf, gaat mijn framerate er erg op achteruit en is het dat waard? Daarnaast heeft de U2410 een beeldverhouding van 16/10 ten opzichte van 16/9 (U2711), en is dat nog een nadeel bij gaming?
Ik ben benieuwd of er gamers tussen zitten die ervaring hebben met deze monitoren, wat is jullie ervaring?
Mijn specs zijn trouwens (naar aanleiding van onderstaande reply)
Asus Rampage II extreme
Asus HD5870 1GB
6GB Corsair tripplechannel
2x 500GB WD in raid 0
Creative XFI Elite Pro
[
Voor 20% gewijzigd door
in2duhCore op 06-12-2010 17:09
]