Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.684 views
Ik mag aannemen dat dat geen probleem zal zijn. Maar goed dat je het zegt, want vandaag is inderdaad laatste dag dat de kortingen bij Dell B2B gelden:

20% korting op de volgende schermen bij Dell B2B:
U2211H - €208,49 incl. BTW (morgen weer €260,61)
U2311H - €227,53 incl. BTW (morgen weer €284,41)
U2711 - €760,65 incl. BTW (morgen weer €950,81)

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06
Hmm ze nemen daar wel de tijd inderdaad. Mijn order die ik iets na 12 uur heb geplaatst is ook nog niet bevestigd. De betaling dan weer wel.

Edit: nu wel bevestiging.

[Voor 9% gewijzigd door tweak_dude op 22-11-2010 21:00]

Ik had zelf mijn U2711 op een zaterdagmiddag bij Dell B2B besteld, vrijwel meteen na het afronden van de bestelling kreeg ik een automatische bevestiging dat ze m'n order hadden ontvangen.

Vervolgens kreeg ik maandagochtend om 8:40 een mailtje waarin werd gemeld dat m'n order geboekt was en om 14:12 een automatische bevestiging daarvan.

Dinsdagochtend kreeg ik een automatisch gegenereerd mailtje met de informatie dat m'n U2711 was verzonden.

Woensdag stond de bezorger eind van de ochtend / begin van de middag (weet ik niet meer precies) voor de deur.

Dit was allemaal in juni, maar ik verwacht dat er niet erg veel aan is veranderd.

By the way, de U3011 staat nu ook goed in de Pricewatch. Ik had laatst de specificaties al verbeterd en uitgebreid, maar toen stond alleen de prijs van CS Solutions er bij. Alle andere prijzen stonden in Pricewatch unsorted. Ik heb twee keer geprobeerd die twee te koppelen, maar dat werd iedere keer niet verwerkt/geweigerd, dus heb ik vanochtend een mailtje gestuurd naar Gerard Valk en nu is het wel verwerkt.

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

kid jansen schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:31:
Ik mag aannemen dat dat geen probleem zal zijn. Maar goed dat je het zegt, want vandaag is inderdaad laatste dag dat de kortingen bij Dell B2B gelden:

20% korting op de volgende schermen bij Dell B2B:
U2211H - €208,49 incl. BTW (morgen weer €260,61)
U2311H - €227,53 incl. BTW (morgen weer €284,41)
U2711 - €760,65 incl. BTW (morgen weer €950,81)
Ah, het is een aanbieding? Jammer, ik dacht dat via B2B het scherm altijd goedkoper was.

Persuader of bytes.

Nope, de schermen zijn alleen veel vaker in de aanbieding bij Dell B2B dan bij Dell Consumer. Het zal me niks verbazen als de volgende aanbiedingronde nog in november begint. Ze zijn de afgelopen maanden vaker wel in de aanbieding geweest dan niet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44
18 november (donderdag) heb ik laat in de avond 2x de Dell U2311H besteld bij Dell B2B, kreeg gelijk bevestiging dat geld was aangekomen (iDeal) enzo. Paar dagen later bericht dat ze waarschijnlijk 1 december geleverd zouden worden. Krijg ik vanavond al mail dat ze zijn verstuurd en dat ze morgen al voor m'n deur staan.

Effectief gezien is dat een kleine 2 werkdagen :D (Donderdagavond bestellen is hetzelfde als op vrijdag bestellen, weekend telt ook niet mee, dus alleen vandaag + morgen.)

The devil is in the details.

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:23
Heb er net op de valreep ook maar 1 besteld (U2311H). Kreeg meteen een ontvangstbevestiging via mail. Hopelijk is het allemaal op tijd gelukt.

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04 17:12
Hallo mensen

Moet ik achteraf mijn BTW terug zien te halen, want tijdens het bestellen kan ik nergens het btw-nummer invoeren??

Alvast bedankt.

[Voor 87% gewijzigd door poech prut op 23-11-2010 00:17]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55
poech prut schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:52:
Hallo mensen

Moet ik achteraf mijn BTW terug zien te halen, want tijdens het bestellen kan ik nergens het btw-nummer invoeren??

Alvast bedankt.
Als je als Nederlands bedrijf in Nederland iets koopt moet je altijd de BTW gewoon betalen en dan bij je btw aangifte verrekenen.
Terugkrijgen doe je hem niet echt, je mag het dus aftrekken van de ontvangen btw die jij aan anderen hebt gefactureerd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Phusebox
Dat gaat wel erg snel, mijn bestelling is nu al verzonden (gisteren om 17u besteld, een uur geleden de bevestiging gekregen).

Nou kijk aan, valt allemaal dus toch wel mee.

• tweak_dude
Mijn U2211H is ook al verstuurd. UPS tracking werkt (nog) niet. Klopt het dat Dell vanuit Ierland levert?

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
yep, ik dacht dat de fabriek in ierland al was verplaatst naar india? Voor laptops tenminste.

• Phusebox
Ok dus levering duurt een dag of 5?

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:06
Phusebox schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:36:
Ok dus levering duurt een dag of 5?
gaat sneller dan je denkt (zondag besteld lees net een email dat hij vandaag geleverd word).

Money and sex, storage and bandwidth: Only too much is ever enough.

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

kid jansen schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:30:
Nou kijk aan, valt allemaal dus toch wel mee.
Als je er eindelijk doorheen gekomen bent, that is :p

Persuader of bytes.

Ik ben er nu ook eindelijk achter welke versie van de LG Display LM300WQ5 er in de U3011 gebruikt wordt, dat is de LM300WQ5-SDA1. Ik heb alleen nog geen datasheet van dat paneel kunnen vinden, dus ik heb nog geen idee wat de verschillen zijn met de LM300WQ5-STA1 die in de 3008WFP gebruikt wordt.

• Termi
  • Laatst online: 12:56
De U2311 waar ik onlangs veel over las heb ik ook maar besteld, denk dat zo'n nieuwe monitor komende maanden niet erg in prijs zal dalen. Ik typ dit nu ook op een Dell 2408WFP, die eigenlijk ook alweer oud is :+.

[Voor 8% gewijzigd door Termi op 23-11-2010 21:22]

• Phusebox
Vaag mijn scherm is nu onderweg met UPS en gaat van Eindhoven naar Brussel, terwijl het in Sittard (Limburg) bezorgd moet worden. Logica?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Phusebox schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:49:
Vaag mijn scherm is nu onderweg met UPS en gaat van Eindhoven naar Brussel, terwijl het in Sittard (Limburg) bezorgd moet worden. Logica?
UPS logica, is vrij normaal :P

• JP_Frost
Mijn scherm wordt morgen geleverd. Heb 'm gisteren om 23:15 besteld. Snelle service!

• Phusebox
JP_Frost schreef op woensdag 24 november 2010 @ 01:37:
Mijn scherm wordt morgen geleverd. Heb 'm gisteren om 23:15 besteld. Snelle service!
Crap man, die van mij was gewoon in Eindhoven, zou vandaag bezorgt worden, maar omdat ze hem naar Brussel gestuurd hebben komt ie morgen pas.... Pfff zelfs nadat je besteld hebt gaat het fout. Typisch, echt story of my life. Alles wat mis kan gaan gaat mis.

• tweak_dude
Mijn scherm ging gisteren van Eindhoven naar Brussel. Vanochtend naar Utrecht en zou vandaag bezorgt moeten worden. UPS 8)7

• Hahn
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 07:06:
[...]

Crap man, die van mij was gewoon in Eindhoven, zou vandaag bezorgt worden, maar omdat ze hem naar Brussel gestuurd hebben komt ie morgen pas.... Pfff zelfs nadat je besteld hebt gaat het fout. Typisch, echt story of my life. Alles wat mis kan gaan gaat mis.
Dude, maak je nou eens niet overal druk om 8)7 Sowieso is dat niet fout, er zal vast enige logica achter zitten, dat jij dat niet snapt of ziet hoeft ook niet. Gewoon lekker wachten en veel plezier alvast met je nieuwe monitor ;)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:51
Gaat gewoon naar een sorteer centrum en wanneer de bezorger hem incheckt pas naar je huis.
Niks aan de hand standaard.

• Phusebox
Mektheb schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:42:
Gaat gewoon naar een sorteer centrum en wanneer de bezorger hem incheckt pas naar je huis.
Niks aan de hand standaard.
Ja sorry, laatste tijd gaat er een beetje veel mis bij mij... zal het wel zien dan als hij er is.

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dell is ook lekker bezig! Gister verviel de korting van 20%, komen ze vandaag met 25% korting op de U2711 :)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jvdgeest schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:07:
Dell is ook lekker bezig! Gister verviel de korting van 20%, komen ze vandaag met 25% korting op de U2711 :)
Kan je me even helpen met een linkje?
link

€717,87 incl. BTW en verzendkosten. Nog even en je krijgt hem gratis bij een pak pleerollen. Trouwens stom, want de U2410 kost zowel bij Dell B2B als Dell Consumer €712,81 incl. BTW zonder verzendkosten. Bij Dell Consumer zijn de verzendkosten nu gratis, maar bij Dell B2B wordt het inclusief verzendkosten €717,57. Het verschil tussen U2711 en U2410 is dan dus maar €0,30!!!

[Voor 35% gewijzigd door Kid Jansen op 24-11-2010 11:29]

Anoniem: 335778

Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 07:06:
[...]

Is standaard. Je woont vast in het westen van het land. Mijn scherm ging ook van Eindhoven naar Brussel, maar wordt vandaag geleverd. Maandagochtend besteld, dus sneller kan niet.

• Phusebox
Anoniem: 335778 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:45:
[...]

Is standaard. Je woont vast in het westen van het land. Mijn scherm ging ook van Eindhoven naar Brussel, maar wordt vandaag geleverd. Maandagochtend besteld, dus sneller kan niet.
Nope, Zuid-Limburg.

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze in Brussel gewoon een voorraad centrum hebben?

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld,en zo ja,sorry dan maar ik wilde even weten of het hebben van dit Dell scherm het beste is om bijvoorbeeld te kunnen gamen en fotoshop bewerkingen te doen ivg met andere merken van ditzelfde formaat.

bedankt alvast.

De mens wikt maar God beschikt.

Dat hangt er een beetje vanaf welk scherm je met "dit scherm" bedoelt. Overigens is het erg lastig om een scherm te hebben dat zowel voor gamen als voor Photoshop de beste keuze is.

• Termi
Mark. schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:03:
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld,en zo ja,sorry dan maar ik wilde even weten of het hebben van dit Dell scherm het beste is om bijvoorbeeld te kunnen gamen en fotoshop bewerkingen te doen ivg met andere merken van ditzelfde formaat.

bedankt alvast.
1. Bepaal je schermen, de beste technologie is geloof ik IPS; TN de slechste.
2. Hoeveel inch scherm wil je?
3. Ga dan kijken naar merken en reviews!

Voila, je hebt je eigen ideale scherm.

• Phusebox
Wil je echt de beste performance met gamen; dan moet je TN hebben omdat die qua response tijd en input lag het beste zijn.
Wil je goede kleurechtheid, maar bereid wat in te leveren op response en input lag dan is IPS de beste techniek, maar ook hier kun je beter reviews lezen want het ene IPS paneel is het andere nog niet.

De 2209WA schijnt volgens mij wel een goed IPS gaming paneel te zijn.

Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:26:
...want het ene IPS paneel is het andere nog niet...
Sterker nog, zelfs tussen beeldschermen met hetzelfde paneel kunnen nog gigantische verschillen zitten. Sommige fabrikanten gebruiken overdrive, om het scherm sneller te maken, zoals Dell doet bij de U2311H. Verder heb je nog grote verschillen in uniformiteit. sommige schermen gebruiken een 3x14bit of zelfs 3x16bit 3D LUT, waardoor een sRGB modus veel beter zal werken op een WCG paneel en ook een Adobe RGB modus zal dan beter werken. Als laatste zitten er ook nog redelijk vaak verschillen in aansluitingen, DVI en VGA zijn vrij vanzelfsprekend, maar HDMI en DisplayPort zijn dat niet, vaak is het maar één van die twee en niet allebei.

• Phusebox
kid jansen schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:58:
[...]

Sterker nog, zelfs tussen beeldschermen met hetzelfde paneel kunnen nog gigantische verschillen zitten. Sommige fabrikanten gebruiken overdrive, om het scherm sneller te maken, zoals Dell doet bij de U2311H. Verder heb je nog grote verschillen in uniformiteit. sommige schermen gebruiken een 3x14bit of zelfs 3x16bit 3D LUT, waardoor een sRGB modus veel beter zal werken op een WCG paneel en ook een Adobe RGB modus zal dan beter werken. Als laatste zitten er ook nog redelijk vaak verschillen in aansluitingen, DVI en VGA zijn vrij vanzelfsprekend, maar HDMI en DisplayPort zijn dat niet, vaak is het maar één van die twee en niet allebei.
Als toevoeging dat een Displayport je ook als HDMI kunt zien, gewoon een hdmi > displayport kabel kopen.

• Phusebox
Scherm is toch vandaag binnen, vanavond ff aansluiten, ben benieuwd.

[Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2010 14:31]

DisplayPort kan inderdaad ook naar HDMI worden omgezet en overigens ook naar (duallink) DVI, andersom kan echter niet. Ik denk dat je trouwens een DisplayPort > HDMI converter bedoelt, want zoals gezegd: andersom kan niet.

• Phusebox
kid jansen schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:04:
DisplayPort kan inderdaad ook naar HDMI worden omgezet en overigens ook naar (duallink) DVI, andersom kan echter niet. Ik denk dat je trouwens een DisplayPort > HDMI converter bedoelt, want zoals gezegd: andersom kan niet.
Dus ik kan geen HDMI apparaat op de display port aansluiten? Ik dacht overal gelezen te hebben dat dat wel kon?

Je kan een HDMI beeldscherm wel op de DisplayPort van een videokaart aansluiten als je gebruik maakt van een converter (zoals ik overigens al zei). Je interpreteerde het verkeerd door te redeneren van output (scherm) > input (videokaart). Ik redeneerde van input > output, wat mij logischer lijkt (maar dat kan aan mij liggen).

• Phusebox
kid jansen schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:35:
Je kan een HDMI beeldscherm wel op de DisplayPort van een videokaart aansluiten als je gebruik maakt van een converter (zoals ik overigens al zei). Je interpreteerde het verkeerd door te redeneren van output (scherm) > input (videokaart). Ik redeneerde van input > output, wat mij logischer lijkt (maar dat kan aan mij liggen).
Nee ik bedoel een hdmi bluray speler aansluiten op de displayport van de monitor? Als dat niet kan heb ik mezelf flink genaaid

• Phusebox
Vaag want ik lees op genoeg plaatsen dat wel kan. Behoorlijk klote dan...

Zou je daar dan eens een bron van kunnen geven?

• Phusebox
http://kabeltje.com/mini-...bel-020-meter-p-1778.html

Dit bijvoorbeeld? Moet dan alleen nog van min naar normale DP

• Hahn
Maar die is bedoeld voor DisplayPort-out, moet je eerst weten of het ook als DP-in kan werken, want jij wilt 'm andersom gebruiken.

• Phusebox
Mute schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:42:
Maar die is bedoeld voor DisplayPort-out, moet je eerst weten of het ook als DP-in kan werken, want jij wilt 'm andersom gebruiken.
Hmmz, dus eigenlijk heb ik weer eens een verkeerde aankoop gedaan en kan ik er ook niet meer mee terug omdat het b2b was omdat de consumentenafdeling me niet wilde helpen.

• Hahn
Ja, ga vooral brand roepen voordat je überhaupt hebt gekeken waar de rook vandaan komt :>

Anoniem: 361743

ai, dan moet ik straks mijn u2311h via vga gaan aansluiten omdat het via de hdmi-out op mijn laptop niet gaat?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Anoniem: 361743 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:22:
ai, dan moet ik straks mijn u2311h via vga gaan aansluiten omdat het via de hdmi-out op mijn laptop niet gaat?
Gebruik dan een HDMI naar DVI kabel, de DVI poort op Dell displays ondersteunt ook gewoon HDCP.

• Phusebox
Gisteren even lopen spelen met settings en zo goed mogelijk gecalibreerd, maar de U2311h valt me (een beetje) tegen. Kleuren zijn heel vies, wit is geen wit.
Wel veel detail in zwartwaardes, maar met wit en lichte grijswaarden heeft dat ding echt een probleem.

Ook de kleuren lijken heel 'vies' gewoon, zeker vergeleken met de U2410 die ik op mijn werk heb staan. Beeld lijkt niet scherp en bijvoorbeeld een foto lijkt net of je door een dunne mistlaag heen kijkt.

Kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat mijn Dell ultrasharp uit 2005 beter is.

[Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 25-11-2010 09:34]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:23
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:48:
[...]

Hmmz, dus eigenlijk heb ik weer eens een verkeerde aankoop gedaan en kan ik er ook niet meer mee terug omdat het b2b was omdat de consumentenafdeling me niet wilde helpen.
Mocht je het perse via displayport willen aansluiten, en niet via dvi, dan zou je kunnen kijken naar dit soort oplossingen: http://nl.hardware.info/n...ayport-adapter-voor-apple

• Phusebox
Cyleo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:03:
[...]

Mocht je het perse via displayport willen aansluiten, en niet via dvi, dan zou je kunnen kijken naar dit soort oplossingen: http://nl.hardware.info/n...ayport-adapter-voor-apple
Mja, voor dat geld koop ik bijna een nieuw scherm, dus dan lijkt me dat een betere optie, alleen dan dit keer wel met HDMI ingang.

• Termi
Ik heb mijn scherm vandaag ontvangen, dinsdagavond besteld :). Vind dat toch redelijk snel. Moet zeggen dat ik het prima uitvind zien!
Niet helemaal on-topic, maar ik heb een staafdiagram gemaakt waarin ik het kleurbereik van een groot aantal panelen met elkaar vergelijk en ook met een aantal kleurruimtes. Het zijn vooral veel S-PVA panelen van Samsung en S-IPS panelen van LG Display, waardoor er ook heel veel panelen tussen zitten die in Dell Ultrasharp beeldschermen zijn gebruikt.

De eenheid op de y-as is het deel van de CIE 1931 xyY kleurruimte dat dat paneel kan weergeven. Dat is dus het deel van het gekleurde vlak in de onderstaande afbeelding wat weergegeven kan worden. Overigens zouden de verhoudingen tussen de verschillende panelen hetzelfde zijn als er % NTSC kleurbereik op de y-as zou staan, aangezien fabrikanten bij het opgeven van het kleurbereik in % NTSC alleen kijken naar relatieve grootte en niet naar de overlap (dat wordt bij Adobe RGB overigens meestal wel gedaan).

[Voor 54% gewijzigd door Kid Jansen op 30-11-2010 18:23]

• Phusebox
Geen andere mensen hier met een U2311H die hun kleuren vuil vinden, en het wit niet echt wit? Het lijkt wel of de backlight al 10 jaar meegaat, mijn 2005FPW staat op brightness 0 en is stukken witter/helderder...

• JP_Frost
Phusebox schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:12:
Geen andere mensen hier met een U2311H die hun kleuren vuil vinden, en het wit niet echt wit? Het lijkt wel of de backlight al 10 jaar meegaat, mijn 2005FPW staat op brightness 0 en is stukken witter/helderder...
Nee, heb ik geen problemen mee. Ik heb 'm sinds Donderdag binnen en vind het echt een fantastisch scherm.

• Phusebox
JP_Frost schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:24:
[...]

Nee, heb ik geen problemen mee. Ik heb 'm sinds Donderdag binnen en vind het echt een fantastisch scherm.
Hmm maar eens een RMA'tje aanmaken ofzo.

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-05 20:55
Heb gisteren m'n U2311H besteld bij Afuture, vond 'm zo goedkoop (als enige webshop), dat ik die 5dagen levertijd wel kon afwachten. Helaas vandaag bij Azerty (leverbaar) en MaxICT voor dezelfde prijs, maar vooruit dan maar:p

Eind van deze week hoop ik te kunnen vertellen hoe ik het scherm eruit vind zien. TFTCentral en flatpanelshd zijn wel redelijk tevreden gezien hun reviews..

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:19
Ik zie nu dat de 2211 en de 2311 beiden op de maxict en afuture aardig laag zijn.
/- 205 en 225 euro.

twijfel toch sterk om de 2211 aan te schaffen nu :p

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 18:07
Ik heb een dell ultrasharp 2407wfp hc scherm en ik wil men ps3 erop aansluiten en men pc op dvi gaat dat?
Ik heb namelijk geen hdmi poort op men scherm of moet ik dan men pc op vga en dvi naar hdmi kabel kopen?

Is vga veel minder kwaliteit dan dvi?

Ik heb op men 460gtx namelijk alleen dvi aansluitingen.

Iemand raad?

• lolcode
  • Laatst online: 19-05 20:34
elsympatico schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:51:
Ik heb een dell ultrasharp 2407wfp hc scherm en ik wil men ps3 erop aansluiten en men pc op dvi gaat dat?
Ik heb namelijk geen hdmi poort op men scherm of moet ik dan men pc op vga en dvi naar hdmi kabel kopen?

Is vga veel minder kwaliteit dan dvi?

Ik heb op men 460gtx namelijk alleen dvi aansluitingen.

Iemand raad?
Hoe goed VGA eruit ziet ligt vooral aan hoe goed t signaal is wat de videokaart kan uitsturen (er zijn DVI->VGA verloopjes), en hoe goed het scherm het weer terugvormt.
Ik heb schermen en videokaarten gehad waarbij VGA gewoon niet scherp te krijgen was, terwijl ik op andere schermen 1920x1200 @ 60 Hz er haarscherp overheen kon sturen.
Als je nog een DVI->VGA verloopje hebt liggen zou ik het gewoon even uitproberen.

Maarre, kan de PS3 dan niet via component?
Die verloopstukjes werken natuurlijk alleen als het DVI-I aansluitingen zijn, als het DVI-D aansluitingen zijn heb je er niks aan.

Verder zou ik zoals lolcode ook al zegt de PS3 via component aansluiten. Hoewel component volgens mij wel maar tot 1080i gaat, dus dan moet de 2407WFP-HC dat natuurlijk wel goed kunnen deinterlacen, want computerbeeldschermen zijn progressief.

• elsympatico
Component is dat wit geel rood kabels?

• pimjai
  • Laatst online: 05:31
ja

• Phusebox
Nee, component is rood/groen/blauw (plus wit/rood voor audio)
Composite is geel/wit/rood.

Dit is component video:

(plaatje van Wikipedia, geen foto van component video op een Dell Ultrasharp monitor)

[Voor 30% gewijzigd door Kid Jansen op 28-11-2010 14:01]

• elsympatico
Zou ik deze dan bestellen? http://www.consoleshop.be...ponent-kabel-ps2-ps3.html

Edit:Ik zie aan men scherm component ,die kan ik dan aansuiten ,maar dan audio nog?

Ik zie op men scherm component aansluiting ,vga,dvi,svideo,video,speaker power.

Hoe dan audio aansluiten?

[Voor 44% gewijzigd door elsympatico op 28-11-2010 15:19]

Je 2407WFP-HC heeft geen ingebouwde speakers en ook geen audio out, je moet het geluid dus gewoon direct op je versterker aansluiten.

• elsympatico
Doemme heb geen versterker.
Dan sluit je hem op je PC speakersetje aan, of op de line-in van je PC, of waar je normaal gesproken je geluid dan ook vandaan krijgt.

• elsympatico
men pc speakers kan ik niet op ps3aansluiten,ps3 heeft geen groene 3,5mm jack,maar als ik dus men pc speakers in men 3,5mm jack steek van pc heb ik ook geluid op ps3 of begrijp ik het mis?

• Phusebox
Je gaat van je PS3 met hdmi naar component of dvi, en dan plug je ook nog je standaard à/v kabel van de PS3 erin en daar zitten twee tulp pluggen aan voor audio. Verloopstukje van tulp naar minijack en klaar.
Zet wel even in je ps3 settings je audio output op analoog.

• elsympatico
Hdmi naar dvi vind ik ,maar hdmi naar component vind ik niet.(bestaat dat wel)

Ik zou graag men dvi poort houden voor men pc.

Phusebox kun je voor mij gewoon link naar kabels tonen dat ik nodig heb???

Heel erg bedankt allemaal!

• Falcon Heavy
@elsympatico
het is AV out naar component zie je eigen link, hier zitten tevens twee audio connectoren bij voor het koppellen op een versterker.
HDMI met een verloop naar DVI staat ook op die website: http://www.consoleshop.be...dmi-naar-dvi-adapter.html

Gisteren de U2211H besteld bij afuture, 206 euro vond het wel een mooi prijsje.

• elsympatico
Ok,maar heb geen versterker,zal dan beeld hebben maar geen geluid,zal dus niks worden.

• Falcon Heavy
Ja of je sluit het aan op een PC speaker setje ;) Je moet wel speakers hebben om ergens geluid uit te krijgen natuurlijk: http://www.allekabels.nl/...16/Jack---Tulp-Kabel.html

• elsympatico
Ok dus ik koop av out naar component steek die in ps3 en men dell scherm.

Dan koop ik die tulp kabel,maar waar moet die in baskast?Ik zie geen wit rood poortje in men baskast? en dan moet die ook in digital out van ps3 ofzo ben ik juist?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 17:03

EMP

Krulloos!

Wow, ligt het aan mij of zijn de 2211 en de 2311 ineens rap in prijs gedaald? 205/225 is echt een heel stuk minder dan vorige week...

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

• Falcon Heavy
Viel mij ook op toen ik in het topci kwam. Ik wilde de 2311 of 2211 maar deze waren bij dell rond de 340 en 280 euro als ik me niet vergis. Online lag het iets van 50 euro goedkoper. Nu liggen de bedragen bij dell al lager waardoor de online winkels ook hun prijzen verlagen.

Ben benieuwd wanneer ik mijn 2211 kan verwachten !

@elsympatico gewoon aansluiten met de av naar component kabel. Als je optisch hebt op je "baskast" lekker aansluiten anders de analoge tulp stekkers gebruiken met eventuele verloopjes, wel je PS3 audio uit even goed instellen ;)
Houd het wel een beetje ontopic. Het hele verhaal over hoe elsympatico geluid moet krijgen als hij z'n PS3 op z'n 2407WFP-HC aansluit heeft weinig met de Dell UltraSharp monitorserie te maken.

• elsympatico
Ok bedankt allemaal!!!

Het is mijn schuld sorry voor alle offtopic crap.

Deze is pas goedkoop geworden Dell Ultrasharp U2711 713€ volgens pricewatch damn!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-05 20:55
Hij is al eens goedkoper geweest even tussendoor, en nu is hij weer nog goedkoper: pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
€ 679,35@Afuture incl. verzendkosten.

Ik had deze gekocht als ie niet zoveel stroom zou slurpen, kan ik m'n ouders niet aandoen ;( Daarom maar een U2311H met 33watt gekocht..
Dat valt ook wel weer mee, op een beetje normale helderheidsstand (25~35) gebruikt de U2711 75~85W. Zelfs al gebruik je dat scherm elke dag van het jaar 8 uur per dag (2920 uur totaal), dan nog betaal je slechts €55/jaar. Bij de U2311H is dat €23, scheelt dus €32 per jaar, zou ik niet wakker van liggen als ouders...

• elsympatico
Amai 679€ nice!
De vraag is dan natuurlijk wel hoe de garantie bij Afuture is, als dat niet de Dell garantie is van 3 jaar zou ik gewoon bij Dell B2B bestellen

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waar blijft CS Solutions met een prijsverlaging voor de U2711? :)
CS Solutions heeft 19 november de prijs al verlaagt van €849 naar €781,04, dus ik zou er niet van uit gaan dat er de komende twee weken nog een verlaging komt.

• Phusebox
kid jansen schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:50:
Dat valt ook wel weer mee, op een beetje normale helderheidsstand (25~35) gebruikt de U2711 75~85W. Zelfs al gebruik je dat scherm elke dag van het jaar 8 uur per dag (2920 uur totaal), dan nog betaal je slechts €55/jaar. Bij de U2311H is dat €23, scheelt dus €32 per jaar, zou ik niet wakker van liggen als ouders...
Mwah, normale helderheid 25-35, weet niet hoe het zit met de U2711H maar de U2311H is zelfs op 80% nog te donker, tenzij je van wit houd dat meer op neutraalgrijs lijkt.

Zoals in de startpost is terug te vinden heeft de U2211H een helderheid van 250 cd/m² (minimaal 200 cd/m²) en de U2311H een helderheid van 300 cd/m² (minimaal 250 cd/m²).

Voor de U2410 is dit 400 cd/m² (320 cd/m² minimaal), voor de U2711 350 cd/m² (280 cd/m² minimaal) en voor de U3011 370 cd/m² (300 cd/m² minimaal). Dat is dus al merkbaar hoger.

De helderheid die wordt aangeraden is 120-180 cd/m². Welke helderheidsstand hierbij hoort verschilt niet alleen van model tot model, maar ook van exemplaar tot exemplaar (van hetzelfde model) en ook de leeftijd/aantal branduren van de monitor maakt nog uit.

Vooral met een nieuwe U2410 of U3011 kan het prima zo zijn dat je de monitor op helderheidsstand 0 moet zetten.

• Phusebox
kid jansen schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:39:
Zoals in de startpost is terug te vinden heeft de U2211H een helderheid van 250 cd/m² (minimaal 200 cd/m²) en de U2311H een helderheid van 300 cd/m² (minimaal 250 cd/m²).

Voor de U2410 is dit 400 cd/m² (320 cd/m² minimaal), voor de U2711 350 cd/m² (280 cd/m² minimaal) en voor de U3011 370 cd/m² (300 cd/m² minimaal). Dat is dus al merkbaar hoger.

De helderheid die wordt aangeraden is 120-180 cd/m². Welke helderheidsstand hierbij hoort verschilt niet alleen van model tot model, maar ook van exemplaar tot exemplaar (van hetzelfde model) en ook de leeftijd/aantal branduren van de monitor maakt nog uit.

Vooral met een nieuwe U2410 of U3011 kan het prima zo zijn dat je de monitor op helderheidsstand 0 moet zetten.
Tja dan hebben ze bij mij waarschijnlijk een 5 jaar oude backlight erin gestopt, of ik heb een refurb gekregen ofzo. Ik zal straks eens een foto proberen te maken waarbij de 2005FWP op helderheid 0 staat, en de U2311H op 70-80 en op 20-30. Op 70-80 zijn ze bijna gelijk, op 20-30 is de U2311H bijna een zwart gat.

Je zou even in het service menu kunnen kijken hoeveel branduren de monitor al heeft.

Voor de U2311H en U2211H is dit als het goed is:
  • zet het scherm uit
  • houdt de bovenste twee knoppen van de OSD bediening ingedrukt en zet het scherm aan
  • als het goed is gaan alle lampjes van de OSD bedieningsknoppen nu tegelijk branden
  • laat de bovenste twee knoppen van de OSD bediening weer los
  • wacht nu totdat je beeld hebt
  • druk op de bovenste knop van de OSD bediening
  • als het goed is verschijnt het servicemenu nu ergens in beeld
(als je dat zou kunnen bevestigen zou dat heel mooi zijn, dan weet ik namelijk dat ik het goed in de startpost heb gezet)

• Phusebox
kid jansen schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:04:
Je zou even in het service menu kunnen kijken hoeveel branduren de monitor al heeft.

Voor de U2311H en U2211H is dit als het goed is:
  • zet het scherm uit
  • houdt de bovenste twee knoppen van de OSD bediening ingedrukt en zet het scherm aan
  • als het goed is gaan alle lampjes van de OSD bedieningsknoppen nu tegelijk branden
(als je dat zou kunnen bevestigen zou dat heel mooi zijn, dan weet ik namelijk dat ik het goed in de startpost heb gezet)
Ok dat ga ik even checken, maar ehm de U2311H heeft geen lampjes in de bedieningsknoppen.

Okee, dan is het waarschijnlijk:
  • zet het scherm uit
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!

[Voor 5% gewijzigd door Kid Jansen op 30-11-2010 09:36]

• tweak_dude
kid jansen, dat werkt inderdaad.

Mijn ervaringen met de U2211H sinds woensdag.
Ik heb een Samsung T200 met TN paneel dus hier vergelijk ik de U2211H mee. Allereerst zijn de kijkhoeken natuurlijk een stuk beter, maar wel iets minder dan ik had verwacht. Onder een hoek krijgen donkere tinten ook een paarse gloed.

Het gamma van het scherm lijkt aan de lage kant te zitten, maar het zou goed kunnen dat de Samsung T200 wat flets is. De kleuren lijken in ieder geval vrij diep, mede door de betere zwartwaarde.

Gamen is prima te doen op dit scherm; in TF2 en L4D heb ik geen verschil gemerkt tov de T200 (2ms TN).

Nu als laatste helaas het problemen: tinting. Het rechter deel van het scherm heeft een gelige tint. Dit is vooral te zien bij grijze vlakken. Pas na een paar dagen heb ik het opgemerkt. Nu valt het me echter constant op :X
Gezien het feit dat blijkbaar vrijwel ieder exemplaar van U2311H hier problemen mee heeft, ben ik bang dat dit ook bij de U2211H het geval is. Daarom weet ik nog niet of ik het scherm ga ruilen, als de refurbished schermen exemplaren de ergste exemplaren zijn kan ik er nog op achteruitgaan...

Edit: net nog beetje zitten spelen met de kleuren, groen nog iets verder terugschroeven lijkt de verschillen iets minder opvallend te maken. Dit scherm heeft iets met groen denk ik, was standaard ook echt absurd groen.

[Voor 8% gewijzigd door tweak_dude op 30-11-2010 10:57]

Dell ruilt de schermen niet om voor uniformiteitsproblemen, omdat dat volgens hen ligt aan de ruimte toleranties die LG Display hanteert voor haar panelen op dat gebied. Alle panelen die uiteindelijk in een beeldscherm terecht komen voldoen aan de gestelde normen van uniformiteit.

Sommige fabrikanten cherry-picken de panelen die in hun beeldschermen terecht komen, maar daar wordt dan ook wel flink voor betaald, wat dan vervolgens ook weer terug te vinden is in de verkoopprijs. De U2410 bijvoorbeeld heeft hetzelfde paneel als de LaCie 324i, NEC MultiSync PA241W en NEC SpectraView Reference 241. Voor die schermen betaal je respectievelijk €515, €1089, €913 en €1518. Dat gigantische verschil in prijs komt echt niet alleen door de elektronica, dat komt ook door veel strengere eisen en een veel betere kwaliteitscontrole.

• tweak_dude
Ik mag dus niet eens aan de Dell-loterij deelnemen? :o
Wel logisch opzich, zou ze veel geld kosten denk ik.

Wel vreemd dat LG Philips zo ruime normen heeft voor IPS panelen, die juist op de markt zijn voor mensen die meer kwaliteit willen. Maar een simpel TN paneel heeft een betere uniformiteit... :/
De normen zijn voor TN hetzelfde, ik heb overigens geen idee waarom IPS zoveel uniformiteitsproblemen heeft.

Overigens viel het Simon Baker (van TFT Central) op dat de LM215WF2-SLB1 en LM230WF2-SLC1 (de panelen in de U2211H en U2311H) waarschijnlijk net als de meeste TN panelen een kleurdiepte van 6bit+FRC hebben.

In de datasheet van beide panelen staat namelijk het volgende:
Gray scale or the brightness of the sub-pixel color is determined with a 8-bit gray scale signal for each dot, thus, presenting a palette of more than 16.7M colors with A-FRC(Advanced Frame Rate Control).
Wat dus de indruk wekt dat die 16.7 miljoen kleurniveau's wordt bereikt door gebruik te maken van Frame Rate Control.

Ter vergelijking hetzelfde stukje uit de datasheet van de LM240WU4-SLA1 (wordt niet in een Dell Ultrasharp monitor gebruikt), dat is een paneel met native 8 bit kleurdiepte:
Gray scale or the brightness of the sub-pixel color is determined with a 8-bit gray scale signal for each dot, thus, presenting a palette of more than 16.7M(True) colors.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 23:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

tweak_dude schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:28:
Wel vreemd dat LG Philips zo ruime normen heeft voor IPS panelen, die juist op de markt zijn voor mensen die meer kwaliteit willen. Maar een simpel TN paneel heeft een betere uniformiteit... :/
Phillips is al lang weg daar als ik me niet vergis ;)

Verder heb ik nog nooit een TN paneel gezien dat echt goed te noemen is dus ben benieuwd waar je het over hebt ?!

Sowieso is de enige LCD die ik ken die niet lekt en een beetje normaal beeld geeft een oude 37 inch Panasonic IPS TV die T.net een keer heeft gereviewed : Een Sony die 2 keer zoveel koste lekte gewoon 80% meer of zo :X

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee