Daarbij mag wel gemeld worden dat de cijfers vaak ook vertekenen omdat er iets anders gemeten wordt (grey-to-grey en dat soort geneuzel). Goedkope TN-paneeltjes kunnen het soms zelfs nog slechter doen in de praktijk dan IPS-schermen. De (relatief) betere TN-panelen zullen misschien sneller zijn, maar of dat merkbaar is is de vraag en daar lever je een hoop voor in.kid jansen schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:59:
Qua snelheid zijn ze nog steeds niet zo snel als TN panelen, maar dat staat de veel betere kijkhoeken en veel betere kleurweergave dan weer tegenover.
Het gaat in mijn ogen tegenwoordig vooral om prijs versus kwaliteit. Als ik zie dat ik een 24" WUXGA scherm kan kopen voor de prijs van minder dan een 23" 1080P scherm ga zelfs ik twijfelen. Ik vind de trend om naar 1080 pixels te gaan helemaal niets, maarja, als je serieus met grafisch werk aan de slag wil is TN eigenlijk al rap geen optie meer.
Het meestzeggende was wel voor mij de teleurstelling toen ik mijn huidge (geërfde) televisie kreeg. Ik was strakkere LCD gewend bij mijn ouders, maar achteraf is het scherm van mijn ouders zeer waarschijnlijk PVA geweest. Het TN-paneel is wat mij betreft lelijk door de mand gevallen (al heeft het wel ook echt last van zo'n beetje ieder TN-kwaaltje dat er te verzinnen valt).
Let wel, dat gaat over PVA hè, niet over IPSAnoniem: 303530 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:04:
wees blij, zonder die frame buffers krijg je verschrikkelijke ghosting.

[Voor 8% gewijzigd door Camacha op 15-11-2010 23:23]
Persuader of bytes.