Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.683 views

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

kid jansen schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:59:
Qua snelheid zijn ze nog steeds niet zo snel als TN panelen, maar dat staat de veel betere kijkhoeken en veel betere kleurweergave dan weer tegenover.
Daarbij mag wel gemeld worden dat de cijfers vaak ook vertekenen omdat er iets anders gemeten wordt (grey-to-grey en dat soort geneuzel). Goedkope TN-paneeltjes kunnen het soms zelfs nog slechter doen in de praktijk dan IPS-schermen. De (relatief) betere TN-panelen zullen misschien sneller zijn, maar of dat merkbaar is is de vraag en daar lever je een hoop voor in.

Het gaat in mijn ogen tegenwoordig vooral om prijs versus kwaliteit. Als ik zie dat ik een 24" WUXGA scherm kan kopen voor de prijs van minder dan een 23" 1080P scherm ga zelfs ik twijfelen. Ik vind de trend om naar 1080 pixels te gaan helemaal niets, maarja, als je serieus met grafisch werk aan de slag wil is TN eigenlijk al rap geen optie meer.

Het meestzeggende was wel voor mij de teleurstelling toen ik mijn huidge (geërfde) televisie kreeg. Ik was strakkere LCD gewend bij mijn ouders, maar achteraf is het scherm van mijn ouders zeer waarschijnlijk PVA geweest. Het TN-paneel is wat mij betreft lelijk door de mand gevallen (al heeft het wel ook echt last van zo'n beetje ieder TN-kwaaltje dat er te verzinnen valt).
Anoniem: 303530 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:04:
wees blij, zonder die frame buffers krijg je verschrikkelijke ghosting.
Let wel, dat gaat over PVA hè, niet over IPS :)

[Voor 8% gewijzigd door Camacha op 15-11-2010 23:23]

Persuader of bytes.

Inputlag testresultaten kan je het beste bij Prad.de bekijken, die testen dat een stuk nauwkeuriger. Anandtech meet de inputlag door de vertraging ten opzichte van een ander IPS scherm te meten: de HP LP3065...

EDIT: @ Camacha: daarom vind ik het ook jammer dat er vaak zo weinig te vinden is over welke TN panelen gebruikt worden in bepaalde schermen. Aangezien de fabrikanten van panelen wel de rise-and-fall response time specificeren. In die datasheets van panelen van de fabrikanten van de panelen wordt echt veel meer informatie gegeven dan door de fabrikanten van de beeldschermen als geheel. Bij schermen met TN panelen weet je vaak pas welk paneel er in je scherm zit als je hem open schroeft.

[Voor 54% gewijzigd door Kid Jansen op 15-11-2010 23:29]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55
Ben er nog niet uit, de 2311 kost nu een derde van een 2410... Vraag me af of die 16:9 verhouding me gaat storen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44
Phusebox schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:24:
Ben er nog niet uit, de 2311 kost nu een derde van een 2410... Vraag me af of die 16:9 verhouding me gaat storen.
Een derde? Op de Dell site misschien, 2410 staat in de Pricewatch voor vanaf €510.

The devil is in the details.

• Phusebox
Mute schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:37:
[...]

Een derde? Op de Dell site misschien, 2410 staat in de Pricewatch voor vanaf €510.
Dat is dan nog altijd meer dan het dubbele.

Je hebt nog niet aangegeven waar jij het scherm voor wil gaan gebruiken. Ga je er op gamen, films/series kijken, standaard office/internet toepassingen, grafische toepassingen.

U2311H:
Kleurbereik zo goed als gelijk aan sRGB kleurbereik, waardoor sRGB weergave beter is
1920x1080 dus 16:9
minder goede kijkhoeken
minder aansluitingen
geen kaartlezer
lagere inputlag
beter te kalibreren door klein kleurbereik

U2410:
veel groter kleurbereik (41.2% groter), maar minder goede sRGB ondersteuning
1920x1200 dus 16:10
betere kijkhoeken
extra DVI aansluiting en je hebt dan ook een HDMI, component en composiet aansluiting
xD/SD/MS/MMC kaartlezer
hogere inputlag
slechter te kalibreren door groot kleurbereik (alleen geen last van bij een spectrophotometer, maar wel bij standaard colorimeters)

• Phusebox
Ga hem gebruiken voor grafisch werk, 50% papier gericht en 50% web. Daarnaast voor hobby foto- en videobewerking en in mindere mate om mijn xbox 360 op aan te sluiten, via vga is een optie (die kabel heb ik al).

De U2410 is dan duidelijk de betere keuze, maar €515 tegen €227,53 is natuurlijk wel een gigantisch verschil, daar zit een factor 2.24 tussen. Verder profiteert de U2410 echt van een goede kalibratie, waar dat bij de U2311H een stuk minder het geval is. Een goede colorimeter, zoals de X-Rite i1Display LT betaal je ook weer €129 voor.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 23:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Trinsec schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:06:
Ik ben fervent gamer en ik wil niets anders dan IPS, that says enough? :P
Nee, want je hebt het vreselijk mis :P

IPS is wel goed genoeg, maar lang niet zo perfect als een CRT voor hoge FPS + weinig inputlag en ghosting. Ik heb mijn U2410 in ieder geval vaak genoeg zien flippen in Team Fortress 2 en Battlefield 2 (Waar ook nog een andere leuke bug in zit i.c.m. een U2410 waarbij je in de shortcut verplicht de resolutie mee moet geven, want anders kan je de game maar 1 keer goed spelen of moet je elke keer je monitor aan/uit zetten om alles in beeld te zien :X ).

Maar verder best leuk hoor dat EyeFinity ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 22:53

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat ik voor 16:10 heb gekozen,gister bij mijn ouders op een 22" 16:9 even gezeten en mistte toch wel die 1", dat het voor je gevoel zo'n belachelijk verschil kan zijn is echt bizar.
Verder ben ik nog steeds erg blij met mijn 2410 :) beste aankoop van dit jaar geweest en net iets minder getreurd dat ik mijn crt aan de kant heb moeten schuiven (was op)

[Voor 11% gewijzigd door mrsar op 16-11-2010 12:52]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Phusebox
mrsar schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:51:
ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat ik voor 16:10 heb gekozen,gister bij mijn ouders op een 22" 16:9 even gezeten en mistte toch wel die 1", dat het voor je gevoel zo'n belachelijk verschil kan zijn is echt bizar.
Verder ben ik nog steeds erg blij met mijn 2410 :) beste aankoop van dit jaar geweest en net iets minder getreurd dat ik mijn crt aan de kant heb moeten schuiven (was op)
kid jansen schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:50:
De U2410 is dan duidelijk de betere keuze, maar €515 tegen €227,53 is natuurlijk wel een gigantisch verschil, daar zit een factor 2.24 tussen. Verder profiteert de U2410 echt van een goede kalibratie, waar dat bij de U2311H een stuk minder het geval is. Een goede colorimeter, zoals de X-Rite i1Display LT betaal je ook weer €129 voor.
Hmm ok, dat betekend dan dus geen nieuwe monitor voor mij. De 2410 is echt te duur, zeker als ik ook nog een colorimeter moet aanschaffen.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 22:53

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Phusebox schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:56:
[...]

[...]

Hmm ok, dat betekend dan dus geen nieuwe monitor voor mij. De 2410 is echt te duur, zeker als ik ook nog een colorimeter moet aanschaffen.
hou goed de dell site in de gaten ;) ik heb mijn scherm toen met 130 euro (oid) korting gekocht + nog een aantal procentjes er vanaf door korting vanuit mijn werk waardoor ik er toendertijd 500 euro voor betaalde (ipv 660 ofzo)
En die kortingen komen regelmatig langs(ik moest toen 3 weken wachten nadat het scherm al in de korting geweest was en ik net te laat was)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Phusebox
mrsar schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:59:
[...]

hou goed de dell site in de gaten ;) ik heb mijn scherm toen met 130 euro (oid) korting gekocht + nog een aantal procentjes er vanaf door korting vanuit mijn werk waardoor ik er toendertijd 500 euro voor betaalde (ipv 660 ofzo)
En die kortingen komen regelmatig langs(ik moest toen 3 weken wachten nadat het scherm al in de korting geweest was en ik net te laat was)
Ja helaas, ik moet hem voor 1 januari hebben anders gaat het feest sowieso al niet door. Overigens vind ik 500 + 130 ook nog teveel geld.

Voor dat geld heb ik een goede 40" tv :S

(Daarnaast heb ik op het werk de U2410 staan, en eerlijk gezegd ben ik er niet super tevreden over, een EIZO van ongeveer dezelfde prijs lijkt voor mij een rustiger beter beeld te geven. Dus als de U2311 de mindere is van die 2 is dat ook reden om het niet te doen.)

[Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 16-11-2010 13:08]

De U2311H is echt niet op alle vlakken inferieur aan de U2410, ze hebben allebei voor- en nadelen, maar als je kijkt naar het totaalbeeld gaan ze redelijk gelijk op. Alleen heeft de U2311H nu de overhand door de veel gunstigere prijs.

• Phusebox
Heb de knoop maar doorgehakt en een U2311H besteld, als consument, dan heb je tenminste nog het recht om hem terug te sturen als het niet bevalt.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

nero355 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:51:
[...]

Nee, want je hebt het vreselijk mis :P

IPS is wel goed genoeg, maar lang niet zo perfect als een CRT voor hoge FPS + weinig inputlag en ghosting. Ik heb mijn U2410 in ieder geval vaak genoeg zien flippen in Team Fortress 2 en Battlefield 2 (Waar ook nog een andere leuke bug in zit i.c.m. een U2410 waarbij je in de shortcut verplicht de resolutie mee moet geven, want anders kan je de game maar 1 keer goed spelen of moet je elke keer je monitor aan/uit zetten om alles in beeld te zien :X ).

Maar verder best leuk hoor dat EyeFinity ;)
Hij zei niet wat voor soort spellen, en ik ben geen FPSer. Alles draait prima onder Lord of the Rings Online en Minecraft en dergelijke. :P Dus, nee, zo mis heb ik het niet. Het hangt helemaal ervanaf wat voor soort spellen hij ermee wilt spelen.

Natuurlijk is een CRT superieur wat inputlag betreft.. maar probeer nu nog maar eens een fatsoenlijke niet-tweedehandse-CRT te krijgen. :P

EyeFinity heeft niets met de monitor te maken, trouwens?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

@ Phusebox: Vind je dat niet een beetje zonde? Want dan betaal je 25% meer. Bij Dell B2B betaal je €227,53 en bij Dell Consumer €284,41. Die bedenktijd kost je dan dus wel €57.

• Hahn
Kan/mag je bij B2B wel als consument bestellen dan? Zo ja, hoe? :P

Ja en ja, gewoon naar het B2B (business-to-business) gedeelte van de Dell website gaan: http://www1.euro.dell.com...l&s=bsd&cs=nlbsdt1&~ck=mn

• Product dat je wil bestellen toevoegen aan je mandje
• [Ga naar mandje en kassa]
• [Kassa]
• Formulier invullen zoals in afbeeldingen hier onder

(klik op afbeelding voor een grotere versie)

[Voor 10% gewijzigd door Kid Jansen op 16-11-2010 15:07]

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:23
Bedankt voor alle reacties wat betreft gaming. Ik ben zelf geen fanatieke FPS speler en richt me meer op sportspelletjes en games als Mafia 2.

Heb ik nog wel een andere vraag: mijn videokaart (EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked) heeft een VGA, 2 DVI-I en een HDMI aansluiting. Aangezien de U2311H een VGA, DVI-D en een displayport aansluiting heeft kan dat dan voor problemen zorgen?

@kid jansen, als deze methode legaal is (en ik zie niet in waarom niet, aangezien je gewoon belasting betaalt) dan honderdmaal dank!

EDIT: Ik ben geen student, kan ik er dan nog wel gebruik van maken?

[Voor 36% gewijzigd door JP_Frost op 16-11-2010 16:06]

Volgens mij wordt er niet naar gekeken. Ik studeer en werk zelf bij Universiteit Twente en omdat ik ook op de campus van Universiteit Twente woon vond ik dat ik dat wel zo kon doen. Maar ik heb ook al van mensen gehoord dat ze gewoon als bedrijfsnaam n.v.t. hadden ingevuld en dat dat dan ook gewoon werkte.
Niet alleen heeft Prad.de een pay-per-view achtig systeem geïntroduceerd, ze zijn ook gestopt met vertalen. Het viel me op dat ze inmiddels al 6.5 maand achter liepen met de Engelse reviews op de Duitse reviews, dus ik dacht laat ik het eens op het Prad forum navragen. Daar werd inderdaad mijn vermoeden bevestigd, voorlopig worden er geen reviews meer vertaald.

Wel jammer, want Prad.de heeft naar mijn mening de beste beeldscherm reviews en mijn Duits is niet echt goed, dus ik doe er een behoorlijke tijd over om die reviews in het Duits te lezen.

• Phusebox
Heeft Dell eigenlijk al het probleem opgelost dat al die Ultrasharp schermen scheef staan? Onze lichting schermen van begin dit jaar hebben er in ieder geval allemaal last van. Ik bedoel dan dus dat het scherm niet parallel aan het bureau staat, maar iets gedraait, en nee het ligt niet eraan dat iemand het scherm scheeft heeft gedraait.
Onder alle voeten heb ik nu maar wat papier/karton geplaatst, staat de voet scheef, maar het beeld in ieder geval recht.

Gewoon even de schroeven van de voet beetje los draaien en dan de voet ten opzichte van het scherm iets verdraaien en dan de schroeven weer vast draaien.

• Phusebox
kid jansen schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:02:
Gewoon even de schroeven van de voet beetje los draaien en dan de voet ten opzichte van het scherm iets verdraaien en dan de schroeven weer vast draaien.
Hoe moet ik dat zien dan? De voet staat goed, het ronde draaibare deel in de voet zit ook goed.
Linker onderhoek scherm tot bureau is bijvoorbeeld 0,8 cm hoger dan rechter onderhoek scherm tot bureau.

Het is gewoon een beetje er mee spelen, gewoon proberen, kijken, en als het dan niet goed is weer iets bijstellen.

• Phusebox
Zucht... easy as hell. Bestelling is geweigerd?

Bij Dell B2B? Wat had je ingevuld? Misschien kan je aan je werkgever vragen of je het op zijn bedrijfsnaam mag doen.

• Phusebox
kid jansen schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:29:
Bij Dell B2B? Wat had je ingevuld? Misschien kan je aan je werkgever vragen of je het op zijn bedrijfsnaam mag doen.
Nee gewoon consumenten, telefonische order.

Hoe kan dat nou weer? Gewoon nog een keer bellen, eventueel oude order annuleren en nieuwe aanmaken.

• Phusebox
Pff na 4 keer bellen geef ik het op, ze willen daar echt niks verkopen...

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Phusebox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:56:
Dat is natuurlijk wel erg raar.

Persuader of bytes.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
volgens mij zijn ze nogal gestrest bij dell, het systeem heeft net een week(!) plat gelegen.
Is online bestellen geen optie dan?

• Hahn
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:56:
Wat probeer je te doen dan dat ze het weigeren :? Lijkt me dat als jij een normale bestelling plaatst, dat ze het niet zullen weigeren.

• Phusebox
Mute schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:41:
[...]

Wat probeer je te doen dan dat ze het weigeren :? Lijkt me dat als jij een normale bestelling plaatst, dat ze het niet zullen weigeren.
Ik probeer te bestellen, maar hun systeem deed het niet. Toen zouden ze terugbellen, zelf maar weer gebeld, reactie was "sorry meneer uw bestelling is geweigerd, ik zie niet waarom, we bellen u nog terug". Inmiddels zelf al weer 3x gebeld, en dan beloven ze weer terug te bellen...

En nee het is niet omdat ik niet kredietwaardig ben of wat dan ook.

[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 18-11-2010 15:45]

• Hahn
Ben je niet gewoon te ongeduldig? Als zij moeten terugbellen omdat het systeem niet werkt, jij belt weer en het systeem werkt nog steeds niet, dan lijkt het me dat je te voorbarig was :P

• Phusebox
Mute schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:46:
Ben je niet gewoon te ongeduldig? Als zij moeten terugbellen omdat het systeem niet werkt, jij belt weer en het systeem werkt nog steeds niet, dan lijkt het me dat je te voorbarig was :P
Dan moeten ze niet zeggen: we bellen u zeker vanmiddag terug, zeker niet als ik dat in twijfel trek en ze plechtig beloven te zullen bellen.

• Randal
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 01:32
Wat me opvalt is dat er hier vrijwel nergens wordt gerept over problemen met de kleuruniformiteit bij de Dell U2410.
De zogenaamde (Green/Pink) tint issue, waarbij het scherm bij de weergave van een lichte achtergrond deels roze/ deels groen kleurt, wordt op vele buitenlandse fora besproken (google maar eens op U2410 tint issue). Vooral mensen die deze monitor voor fotobewerking willen gebruiken hebben de U2410 afgedaan als onbruikbaar. Calibratie biedt geen oplossing, omdat de zweem zich niet tot één kleur beperkt..
Nadat Dell had aangegeven dat deze kleurzwemen binnen de gestelde marges zouden vallen, hebben veel eigenaars furieus gereageerd en gezworen om Dell voortaan links te laten liggen...

Op het Dell-forum wordt dit in het volgende topic ter sprake gebracht::
http://en.community.dell.com/support-forums/peripherals/f/3529/t/19297120.aspx?PageIndex=1

Daarna kwam Dell met een officiële reactie via dit topic, dat (terecht) overspoeld wordt met veel kritiek:
http://en.community.dell.com/support-forums/peripherals/f/3529/t/19302919.aspx?PageIndex=1

Volgens het volgende nieuwsbericht, lijkt het ook de U2311 te treffen?!:
http://hubpages.com/hub/Dell-U2410-U2311H-Monitors-Plagued-with-Tinting-Issues

Ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen van de eigenaren op dit forum?!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:51
Veel schermen hebben van dell een raar tintje...
Denk bijvoorbeeld aan de 27" waarbij de tint iets te rood is.
Verschillende 20" 19" die te Blauw zijn.

Meestal heb ik dat kunnen herstellen met een spider en calibratie.
Maar verder niet echt.

• Randal
Probleem is dus dat een calibratie niet blijkt te helpen, omdat de zweem zich niet tot één kleur beperkt. Sommigen proberen de kleuren terug te draaien, wat ook niet echt helpt en bovendien een fletser beeld oplevert...
Dell erkent ook op hun forum dat de meeste U2410 schermen hier last van hebben, maar beroept zich op de marges die LG hanteert voor hun panels.

[Voor 3% gewijzigd door Randal op 18-11-2010 17:43]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Randal schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:17:
Wat me opvalt is dat er hier vrijwel nergens wordt gerept over problemen met de kleuruniformiteit bij de Dell U2410.
De zogenaamde (Green/Pink) tint issue, waarbij het scherm bij de weergave van een lichte achtergrond deels roze/ deels groen kleurt, wordt op vele buitenlandse fora besproken (google maar eens op U2410 tint issue). Vooral mensen die deze monitor voor fotobewerking willen gebruiken hebben de U2410 afgedaan als onbruikbaar. Calibratie biedt geen oplossing, omdat de zweem zich niet tot één kleur beperkt..
Nadat Dell had aangegeven dat deze kleurzwemen binnen de gestelde marges zouden vallen, hebben veel eigenaars furieus gereageerd en gezworen om Dell voortaan links te laten liggen...
Huu, dat is toch wel zorgwekkend. Zeker omdat het geen toevalstreffers lijken maar juist iets dat Dell (wellicht vanwege de schaal en de onmogelijkheid alle panelen te vervangen) onder het tapijt wil vegen.

Het is toch wel bijzonder treurig als kleurechte monitoren kleurdefecten vertonen. Dan ruil je dus voor een hoop geld het ene euvel in voor het andere.

[Voor 8% gewijzigd door Camacha op 18-11-2010 18:09]

Persuader of bytes.

• Mektheb
Klinkt het zelfde als de gele waas problemen met de imac's

• Niet online
Mektheb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:20:
Verschillende 20" 19" die te Blauw zijn.
dat hebben de laptopmonitoren ook, de factory color temperature van het wled 15.6" 1080p scherm ligt boven de 10k 8)7
@ Randal, dan heb je niet goed gelezen, misschien nog niet, of niet zoveel, in dit deel, maar ik weet zeker dat het meerdere keren aan bod is gekomen in voorgaande delen van deze topicreeks.

Kalibratie werkt alleen als het hele scherm uniform verkeerd is, dus alles te blauw bijvoorbeeld, dan kan je het vrijwel altijd prima weg kalibreren.

Anders is het inderdaad pech gehad. Aan één kant snap ik de reactie van Dell wel, ze hebben namelijk wel gelijk. Maar aan de andere kant is het voor de gebruiker heel irritant en het is ook niet echt eerlijk om bijbehorende specificaties niet te vermelden (die LG Display wel aan Dell vermeldt bij het verkopen van de panelen).

Alleen het midden van het scherm wordt getest en de kleurcoördinaten van rood, groen en blauw moeten dan allemaal voldoen aan een nauwkeurigheid van maximaal ±0.03 in zowel de x als y richting. Als je in de startpost kijkt kan je zien wat de effecten daarvan kunnen zijn in de meest extreme gevallen (Nauwkeurigheid van kleurcoördinaten meegenomen bij de schermen waar ik datasheets van heb kunnen vinden). Wat een groot nadeel is, is dat een scherm niet op elke plek dezelfde afwijking heeft. Over het algemeen ligt dat niet aan het paneel, maar aan de backlight die er achter zit, maar die worden door fabrikanten als complete assemblage verkocht. Als de backlight niet uniform is (wat eigenlijk altijd het geval is bij CCFL backlights) dan kan het best zo zijn dat de ene kant van een scherm een heel andere afwijking heeft dan de andere kant.

Wat de exacte kleuruniformiteitsrichtlijnen zijn weet ik niet, maar ik mag hopen dat het niet zo is dat als bijvoorbeeld 9 meetpunten in een 3x3 matrix allemaal aan die ±0.03 voldoen dat het scherm dan goed is, want dan kan je echt extreme verschillen krijgen die dan nog steeds getolereerd worden.

Voor helderheidsuniformiteit is het zo dat voor 9 meetpunten op het scherm (3x3 matrix) het punt met de laagste helderheid van die 9 minimaal 75% van de helderheid moet hebben van het punt met de hoogste helderheid van die 9. Het helderste punt mag dus 33% helderder zijn dan het donkerste punt en dan wordt het scherm nog steeds goedgekeurd. Bij een U2410 zou dat op maximale helderheid dus neer komen op 300 cd/m² vs. 400 cd/m². Het spreekt voor zich dat dat verschil duidelijk merkbaar is.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

kid jansen schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:42:
Voor helderheidsuniformiteit is het zo dat voor 9 meetpunten op het scherm (3x3 matrix) het punt met de laagste helderheid van die 9 minimaal 75% van de helderheid moet hebben van het punt met de hoogste helderheid van die 9. Het helderste punt mag dus 33% helderder zijn dan het donkerste punt en dan wordt het scherm nog steeds goedgekeurd. Bij een U2410 zou dat op maximale helderheid dus neer komen op 300 cd/m² vs. 400 cd/m². Het spreekt voor zich dat dat verschil duidelijk merkbaar is.
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dat zaken zijn die eigenlijk niet bij high-end monitoren horen. Je betaalt juist om van dit soort rommel af te zijn.

Persuader of bytes.

• Mektheb
Camacha schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:51:
[...]

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dat zaken zijn die eigenlijk niet bij high-end monitoren horen. Je betaalt juist om van dit soort rommel af te zijn.
Inderdaad, maar helaas is kwaliteit bij de meeste dingen tegenwoordig ver te zoeken.

Cheap ass condensatoren, pixels die kapot mogen zijn vanwege normen.
Tv's die het na 4jaar niet meer doen.
En zo kunnen we nog wel doorgaan, het is jammer maar ik heb met mijn Dell 27" netzo lang aan de phone gehangen totdat ze hem toen om kwamen ruilen, omdat ik het te rood vondt.

Dat is nu gelukkig niet meer zo, maar had toen ook zoiets van mja

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Het is toch niet alsof ze die schermen weggeven, zeker alles boven de 23" is toch echt een substantiële aanslag op iedere modale en zelfs bovenmodale portomonnee.

Maargoed, dat zaken tegenwoordig vaak minder kwalitatief worden gemaakt mag een feit heten, gelukkig is er ook een tegenbeweging aan het ontstaan. Ik had juist gehoopt dat deze IPS schermen zich aan die kant bevonden, maar helaas.

Persuader of bytes.

• Mektheb
Camacha schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:24:
Het is toch niet alsof ze die schermen weggeven, zeker alles boven de 23" is toch echt een substantiële aanslag op iedere modale en zelfs bovenmodale portomonnee.

Maargoed, dat zaken tegenwoordig vaak minder kwalitatief worden gemaakt mag een feit heten, gelukkig is er ook een tegenbeweging aan het ontstaan. Ik had juist gehoopt dat deze IPS schermen zich aan die kant bevonden, maar helaas.
Dat is het ook, maar voor een big company is een scherm van 200 euro of 800 euro geen verschil, als ze er 100000000e per jaar doen.

Maar goed het is zuur, maar ik heb goeie ervaring met hun afhandeling van problemen en zou ook zeker niet aarzelen een scherm nogmaals te kopen bij Dell.

• Phusebox
Dus eigenlijk mag ik blij zijn dat Dell me geen monitor wil verkopen :+

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Mektheb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:28:
Dat is het ook, maar voor een big company is een scherm van 200 euro of 800 euro geen verschil, als ze er 100000000e per jaar doen.
Njah, dat is natuurlijk allemaal leuk en begrijpelijk vanuit Dell, maar als je op je website hebt staan:
Compatibel met industriestandaarden Door compatibiliteit met industriestandaarden voor kleur zoals Adobe RGB (96% dekking) en sRGB (100% dekking) kan de U2410-monitor beantwoorden aan de behoeften van professionele gebruikers die kleurgerichte taken uitvoeren zoals grafisch ontwerp, CAD/CAM, gaming en mediacreatie.
Is het natuurlijk van bijzonder betreurenswaardig niveau om als die belofte niet waargemaakt wordt niet thuis te geven onder het mom 'het hoort zo'. Maargoed, er lijken in Nederland minder mensen mee te zitten, dus heel heel misschien wordt het probleem hier beter aangepakt.
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:33:
Dus eigenlijk mag ik blij zijn dat Dell me geen monitor wil verkopen :+
That's the spirit :Y

Al ging het eigenlijk nauwelijks over de U2311.

[Voor 12% gewijzigd door Camacha op 18-11-2010 20:36]

Persuader of bytes.

• Randal
kid jansen schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:42:
@ Randal, dan heb je niet goed gelezen, misschien nog niet, of niet zoveel, in dit deel, maar ik weet zeker dat het meerdere keren aan bod is gekomen in voorgaande delen van deze topicreeks.

.......
Ik heb hier inderdaad niet alles gelezen. Maar het lijkt me eigenlijk dat een dergelijke 'hot issue' zeker besproken blijft en eventueel in het starttopic wordt opgenomen.

Ter illustratie heb ik hier een screenshot van het probleem (afkomstig van iemand van het Dell-forum)
http://img9.imageshack.us/img9/3672/dsc0463ee.jpg

Op zich hoor ik mensen al denken, dat valt toch wel mee! ;)
Maar dan moet je het volgende screenshot eens bekijken met een fotoafbeelding(ook van het Dell-forum).
Deze is namelijk totaal onwerkbaar als je aan fotobewerking doet:
Het gezicht linksonder ziet er veel minder 'gezond' uit dan de gezichten aan de rechterzijde:

http://www.postimage.org/image.php?v=gxXpnFA

Dwz dat je dus foto's verkeerd/ onnodig gaat bewerken...

• Phusebox
Nja, ik heb dus een Ultrasharp 2005FPW staan, op het werk een U2410 en een Eizo 24". Alledrie de schermen hebben dit, dus eerlijk gezegd heb ik nog nooit een scherm gezien onder de 1000 euro dat het niet heeft.
(De 2005FPW kostte toen 800 euro, de U2410 ook in die buurt, en de Eizo net geen 1000)

• Randal
Aan het begin van dit deel van het topic wordt het probleem trouwens door DeadKennedy opgemerkt, zonder dat er verder veel aandacht aan wordt besteed.
Het zal volgens mij echter niet aan de aansluiting liggen... ;)
DeadKennedy schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:08:
....
Kleuren zien er echt prima uit (lijkt wel een lichte roze zweem rechts tov links te zijn), maar ik wacht met een echte beoordeling tot ik het digitaal aan kan sluiten.
....
Zoals ik eerder ook al aanschaf is Dell hier niet de echte schuldige (alhoewel het ze zou sieren als ze dergelijke dingen ook van te voren zouden aangeven). Het ligt gewoon aan de fabrikanten van de panelen. Tegenwoordig is dat vooral LG Display, maar met Samsung was het niet anders, die hanteren dezelfde richtlijnen.

Echt dure schermen voor kleur intensieve toepassingen hebben nog wel eens een uniformity equalizer, maar dat is alleen voor de helderheid, niet voor de kleurtemperatuur van de backlight. Alhoewel de verschillen vaak wel kleiner zijn als de helderheid overal gelijk is.

Maar bij schermen met CCFL backlighting kan je dit soort dingen eigenlijk altijd tegen komen.

• Randal
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:11:
Nja, ik heb dus een Ultrasharp 2005FPW staan, op het werk een U2410 en een Eizo 24". Alledrie de schermen hebben dit, dus eerlijk gezegd heb ik nog nooit een scherm gezien onder de 1000 euro dat het niet heeft.
(De 2005FPW kostte toen 800 euro, de U2410 ook in die buurt, en de Eizo net geen 1000)
Er zijn inderdaad meer monitors die er last van hebben, zoals ook een aantal exemplaren van de HP LP2475W met hetzelfde panel. Uit de vele ervaringen die ik heb gezien/gelezen, blijkt echter dat het probleem bij de Dell U2410 echter veel duidelijker aanwezig is. Zo blijkt ook dat meerdere eigenaars om deze reden overgestapt zijn naar bijvoorbeeld de HP ZR24W of een NEC, die dit probleem veel minder/niet hebben.

Wat betreft de duurdere panelen van Eizo, heb ik begrepen dat ook de kleuren van delen van het scherm individueel aangepast kunnen worden...
Randal schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:53:
...Wat betreft de duurdere panelen van Eizo, heb ik begrepen dat ook de kleuren van delen van het scherm individueel aangepast kunnen worden...
Heb je daar een bron van? Ik ken namelijk alleen de panel uniformity equalizer, maar dat is volgens mij alleen voor helderheid en niet voor kleur.

EDIT: er zijn nu meer winkels die de U2711 onder de €800 aanbieden:

Max ICT €750,52
Afuture €759,80
Salland Automatisering €796,99

Het verbaast me eerlijk gezegd dat CS Solutions nog niet mee is gegaan in die daling, aangezien ze eerst altijd één van de eerste waren met prijsverlagingen.

Bij de U2211H en U2311H is die overigens nog niet het geval, misschien dat het er iets mee te maken heeft dat Dell Consumer en Dell B2B bij geen van beide vermeld staat tussen de prijzen.

[Voor 37% gewijzigd door Kid Jansen op 19-11-2010 14:52]

• Randal
kid jansen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:32:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik ken namelijk alleen de panel uniformity equalizer, maar dat is volgens mij alleen voor helderheid en niet voor kleur.
Het betreft inderdaad de Digital Uniformity Equalizer (DUE) die pixel voor pixel de helderheid, maar ook kleur- en grijstonen regelt. Een microprocessor zorgt ervoor dat real-time elke afwijking in de kleurtoon op elke schermpositie wordt gecorrigeerd.
Bron: http://www.eizo.nl/pool/f...-Uniformity-Equalizer.pdf
Ik vraag me toch af hoe hij dat dan doet, ik neem niet aan dat je de CCFL lokaal aan kan sturen, dus de correctie zal dan wel via het paneel zelf gedaan worden. Dat zou dan dus ten koste gaan van het dynamisch bereik.

• Niet online
dat kan bij de meeste full-leds ook niet. (niet precies genoeg, tenminste)

en ik neem aan dat je best wat contrast wil verliezen als je dan van de vervelende non-uniforme verdeling af bent.

• Phusebox
Stelletje irritante figuren daar bij Dell... Ze bellen niet terug, weigeren de naam van een collega te geven of het doorkiesnummer. Wat is dit voor malefide organisatie.

[Voor 64% gewijzigd door Phusebox op 20-11-2010 12:55]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Phusebox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:57:
Stelletje homo's bij Dell... Ze bellen niet terug, weigeren de naam van een collega te geven of het doorkiesnummer. Wat is dit voor malefide organisatie.
Heb je wel het nummer van Dell? :p

Persuader of bytes.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 09:55
Heeft iemand van dit forum de firmware van de Dell U2410 al eens geupgrade?
Heb hier zelf nog steeds firmware A00, maar heb ook al A02 gedownload.
Nu weet ik niet of schermen een upgrade mogen hebben naar A02.

Iemand dit al eens erop gezet?
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:33:
dat kan bij de meeste full-leds ook niet. (niet precies genoeg, tenminste)

en ik neem aan dat je best wat contrast wil verliezen als je dan van de vervelende non-uniforme verdeling af bent.
Ik weet niet of het bij matrix RGB LED backlighting kan, maar daar lijkt het me in ieder geval logischer en veel gemakkelijker te implementeren. Je hebt ook al local dimming, dus dan moet local color temperature ook wel te doen zijn. Daar zou het in ieder geval mogelijk moeten zijn, waardoor je ineens veel minder correctie via het paneel hoeft te doen, dus dan gaat het (vrijwel) niet ten koste van je dynamisch bereik bij hele lichte en hele donkere kleuren.

@ Von Henkel: in het vorige deel van dit topic waren wel een aantal mensen die van A01 naar A02 hadden geupgrade, maar van A00 naar A02 ben ik volgens mij niet eerder tegen gekomen.

[Voor 4% gewijzigd door Kid Jansen op 19-11-2010 20:47]

• Niet online
kid jansen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:46:
[...]

Ik weet niet of het bij matrix RGB LED backlighting kan, maar daar lijkt het me in ieder geval logischer en veel gemakkelijker te implementeren. Je hebt ook al local dimming, dus dan moet local color temperature ook wel te doen zijn. Daar zou het in ieder geval mogelijk moeten zijn, waardoor je ineens veel minder correctie via het paneel hoeft te doen, dus dan gaat het (vrijwel) niet ten koste van je dynamisch bereik bij hele lichte en hele donkere kleuren.
in TV's zitten 12? vierkante panelen die je afzonderlijk kan dimmen.

ik vermoed dat dat er uit uit gaat zien met statische content, aan de randen zie je waarschijnlijk een soort van banding. (waarschijnlijk, ik ben niet bekend met de technologie)
In de Quato Intelli Proof 240 excellence LED zitten 105 delen die afzonderlijk gedimd kunnen worden, 12 is dus niet zo veel. Dan krijg je inderdaad snel een soort van banding, maar dan eerder met helderheid dan met kleuren, kleurtemperatuur van backlight hoort namelijk standaard altijd 6500K te zijn met witpunt D65.
Quote van Quato website:
ADC - direct backlight with 1.620 RGB-LEDs and active 105 area uniformity compensation
EDIT: CS Solutions heeft nu ook de prijs van de U2711 verlaagt naar onder de €800, ze zitten nu op een prijs van €781,04.

[Voor 11% gewijzigd door Kid Jansen op 20-11-2010 12:00]

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 18:07
Ik heb juist een dell ultrasharp 2407wfp hc gekocht,maar hoe verstel je die in hoogte ik zie daar ne knop vanachter,maar lukt niet om het scherm hoger te krijgen.

• pimjai
  • Laatst online: 05:31
hoe zijn jullie ervaringen met gamen op deze schermen? ik ben namelijk van plan om een Dell Ultrasharp U2211H te kopen, maar zou graag jullie ervaringen wat betreft ghosting en dergelijke willen weten.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Von Henkel schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:49:
Heeft iemand van dit forum de firmware van de Dell U2410 al eens geupgrade?
Heb hier zelf nog steeds firmware A00, maar heb ook al A02 gedownload.
Nu weet ik niet of schermen een upgrade mogen hebben naar A02.

Iemand dit al eens erop gezet?
Ik heb de upgrade van A00 naar A01 uitgevoerd. Voordeel was dat het dithering-probleem was opgelost. Ik heb alleen maar reacties gezien van mensen waar dit gelukt was en nergens over een mislukte upgrade gelezen.
Of de A02 upgrade zonder risico is uit te voeren kan ik niet zeggen. Tussen monitoren met versie A02 en A01 schijnt geen merkbaar verschil te zijn, maar dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat een BIOS upgrade ongevaarlijk is.
pimjai schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:47:
hoe zijn jullie ervaringen met gamen op deze schermen? ik ben namelijk van plan om een Dell Ultrasharp U2211H te kopen, maar zou graag jullie ervaringen wat betreft ghosting en dergelijke willen weten.
Ghosting is bij de huidige monitoren geen probleem meer. Het grootste probleem met IPS monitoren is de lag. Bij de huidige Dell IPS monitoren is de lag veel kleiner dan vroeger het geval was, maar is nog steeds groter dan bij de meeste TN-panelen. Of deze (kleine) vertraging voor jou een probleem is zul je zelf moeten beoordelen. Er zijn vast wel reviews waar de lag van de U2211H terug te vinden is. Zelf heb ik geen last van de lag bij de U2410, maar geniet ik van de kleurenpracht en de grote kijkhoek van de U2410. Ik ben echter geen fanatieke FPS-gamer.

[Voor 37% gewijzigd door Flitzer op 20-11-2010 20:23]

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 18:07
Volgens mij is dat kapot krijg die knop niet ingedrukt ,wel raar.

Anoniem: 335778

Kan ik hier een vraag over de Dell U2211H plaatsen? Ben op pad geweest voor een nieuwe monitor voor bij nieuwe PC. Heb 10 jaar tegen een laptop aan gekeken dus was niet erg bekend met de monitoren. De meeste nieuwe Samsungs zagen er wel goed uit.
Alle monitoren waren echter tn. Heb geen enkel ips-scherm gezien. De verkoper bij paradigit wist niet eens waar ik het over had.

De Dell U2211H heb ik dus ook niet in levende lijven mogen aanschouwen. Dit maakt de keuze lastiger. Het ips paneel lijkt in reviews zeer aantrekkelijk, maar er zijn ook redelijk wat klachten over kleurconformiteit, backlight-bleeding en slecht kijkhoek voor een ips scherm. Over de superieure kleurweergave tov tn is iedereen het echter wel eens.

Mijn vraag is dus of het voor mij loont om voor een Dell U2211H te gaan, voor de prijs hoef ik het iig niet te laten. Anders wordt het een Samsung (BX...).

Ik game veel, maar weinig fps: CiV, Total War, Fallout, Wow. Daarnaast het gebruikelijke huis, tuin en facebook-gebruik en wordt er af en toe een filmpje of uitzendingemist op gekeken
Voor €208,49 is er vrijwel geen beter te scherm te vinden op het moment, verder voldoet de U2211H zeker voor de gebruiksdoeleinden die je noemt. Kijkhoeken van de U2211H zijn misschien niet zo goed als bij de grotere (maar ook veel duurdere) schermen zoals de U2711 en U3011, maar nog altijd een heel stuk beter dan op een TN paneel. Backlightbleeding had de U2211H juist niet zoveel last van dacht ik en problemen met kleur- / helderheiduniformiteit zijn vooral van toepassingen op de U2410.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 09:55
Heb net de upgrade uitgevoerd op mijn U2410.
Was alleen iets anders gegaan als gedacht. Ik heb firmware A01 en A02.
Op het type plaatje staat bij mij A00 productie datum januari2010
Toen ik wilde upgrade met A01 kreeg ik de melding dat de firmware hetzelfde was als in de monitor.
Aangezien op het type plaatje stond dat ik de U2410f heb, heb ik hem geupgrade naar A02.
Alles netjes verlopen ;)

• Phusebox
Hmm ik wist niet eens dat er een U2211H was, nu twijfel ik weer: U2311H of U2211H...

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:40:
Hmm ik wist niet eens dat er een U2211H was, nu twijfel ik weer: U2311H of U2211H...
Ze kosten nagenoeg hetzelfde, dus de keuze lijkt mij duidelijk.

Persuader of bytes.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Nou dat is afhankelijk of je waarde hecht aan een hoge pixeldichtheid (wat ik doe). Voor mij is de keus voor de U2211H dus logischer :)
Verder zijn er nog meer kleine verschillen: U2211H is natuurlijk iets zuiniger, maar heeft een iets hogere inputlag en reactietijd vanwege minder agressieve overdrive (zie deze review).
Zie ook deze thread op [H] over de U2311H (met een paar reacties over de U2211H). Er zijn toch wel redelijk wat mensen die klagen over bleeding en verkleuringen. Over de U2211H zie ik niet veel, waarschijnlijk vanwege minder interesse.
Daarom twijfel ik nog gigantisch over de aankoop van een U2211H. Ik heb nu een Samsung T200 met TN paneel, waar ik me toch wel erger aan de matige kijkhoeken. Aan de andere kant heeft dit scherm weinig problemen; geen bleeding en kleuren zijn redelijk uniform.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:06
Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:40:
U2311H omwille van de lagere input lag

Money and sex, storage and bandwidth: Only too much is ever enough.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

tweak_dude schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:20:
Nou dat is afhankelijk of je waarde hecht aan een hoge pixeldichtheid (wat ik doe). Voor mij is de keus voor de U2211H dus logischer :)
Hmm, goed punt. Pixeldichtheid vind ik persoonlijk ook vrij belangrijk.

Persuader of bytes.

Ik zou dan voor de U2211H gaan, waarom een groter scherm als de resolutie toch gelijk is. Pixelpitch van U2211H is 0.2475 mm en van U2311H 0.2652 mm, dat is alweer 7.15% groter.

Ik dacht trouwens dat jij ook fan was van een zo klein mogelijke pixelpitch Camacha, gezien je reacties in Wil de laatste CRT-gebruiker de monitor uitzetten?

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

kid jansen schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:23:
Ik zou dan voor de U2211H gaan, waarom een groter scherm als de resolutie toch gelijk is.
Schermoppervlak is natuurlijk tot op zeker niveau ook wel belangrijk. Onder een bepaalde grens vind ik het minder prettig worden, ik weet alleen niet precies waar die grens ligt. 20" Full HD is mij in ieder geval te klein, daar krijg ik een beetje een brievenbusgevoel bij.
Ik dacht trouwens dat jij ook fan was van een zo klein mogelijke pixelpitch Camacha, gezien je reacties in Wil de laatste CRT-gebruiker de monitor uitzetten?
Camacha schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:21:
Hmm, goed punt. Pixeldichtheid vind ik persoonlijk ook vrij belangrijk.
;)

[Voor 3% gewijzigd door Camacha op 21-11-2010 16:27]

Persuader of bytes.

Dat zag ik pas toen ik m'n reactie al had gepost (iets met af en toe even op F5 drukken...)

• Phusebox
Hmm ga toch nog een poging wagen de U2311H te bestellen, schijnt net ietsje beter uit de tests te komen.

Wel via Dell B2B doen, dan betaal je €227,53 in plaats van €284,41, scheelt weer €57.

• Phusebox
kid jansen schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:51:
Wel via Dell B2B doen, dan betaal je €227,53 in plaats van €284,41, scheelt weer €57.
Grmph, volgende probleem. Bij Dell B2B mag je geen ander afleveradres opgeven dan daar waar je creditcard aan gekoppeld is... zucht. Waarom is iets bestellen zo moeilijk.

Raar, meestal zijn afleveradres en factuuradres gewoon afzonderlijk in te stellen. En het adres waar je creditcard op staat lijkt mij bij factuuradres te horen en niet bij afleveradres. Maar waarom is dat een probleem dan? Je kan natuurlijk ook met iDeal betalen, dan heb je dat probleem sowieso niet.

• Phusebox
kid jansen schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:19:
Raar, meestal zijn afleveradres en factuuradres gewoon afzonderlijk in te stellen. En het adres waar je creditcard op staat lijkt mij bij factuuradres te horen en niet bij afleveradres. Maar waarom is dat een probleem dan? Je kan natuurlijk ook met iDeal betalen, dan heb je dat probleem sowieso niet.
Heb dat ding van de bank niet bij me dat ik nodig heb voor iDeal, bovendien garanderen ze dan niet de prijs die nu op de site staat...

Ik kan verder nergens een factuuradres opgeven, alleen afleveradres en daar staat bij dat het afleveradres niet mag afwijken van het adres waarop de creditcard geregistreerd staat. Lekker flexibel daar.

Anoniem: 212447

Ze zeggen wel dat het op hetzelfde adres moet maar denk niet dat ze controleren want ik heb ook een U2311 besteld met Mastercard en die bestelling is gewoon doorgegaan. Ben juist nog aan het wachten op UPS :p
Phusebox schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:25:
...Heb dat ding van de bank niet bij me dat ik nodig heb voor iDeal, bovendien garanderen ze dan niet de prijs die nu op de site staat...
Met iDeal wel hoor dacht ik, met normale bankoverschrijvingen alleen niet.

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:59

Bacosjaco

Under constuction

Phusebox schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:25:
[...]

Heb dat ding van de bank niet bij me dat ik nodig heb voor iDeal, bovendien garanderen ze dan niet de prijs die nu op de site staat...

Ik kan verder nergens een factuuradres opgeven, alleen afleveradres en daar staat bij dat het afleveradres niet mag afwijken van het adres waarop de creditcard geregistreerd staat. Lekker flexibel daar.
Vanochtend ook besteld gewoon met ideal betaald afwijkend afleveradres ingegeven en gewoon prijs die voor de 2311 staat afgeschreven, dus ze zullen hem moeten leveren voor die prijs ook.

• Phusebox
Anoniem: 212447 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:32:
Ze zeggen wel dat het op hetzelfde adres moet maar denk niet dat ze controleren want ik heb ook een U2311 besteld met Mastercard en die bestelling is gewoon doorgegaan. Ben juist nog aan het wachten op UPS :p
Particulier of B2B?

Anoniem: 212447

B2B

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Toch maar de U2211H via Dell B2B gekocht. Ik ben benieuwd :)

• Phusebox
Aargh je moet bij Dell, ook als ik een particulier account wil aanmaken, een bedrijfsnaam invullen. En dat weiger ik dus omdat ik dan geen recht meer heb op retour want dan zeggen ze; ja maar je hebt een bedrijfsnaam ingevuld, dus is het geen consumentenaankoop.

Vermoeiend.

• Hahn
Phusebox, je kan wel gaan zeiken op alles, maar als je via B2B besteld heb je dat maar gewoon te accepteren. Of je betaalt wat meer en besteld gewoon via de normale site, dan heb je dat recht wel.

• Phusebox
Mute schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:06:
Phusebox, je kan wel gaan zeiken op alles, maar als je via B2B besteld heb je dat maar gewoon te accepteren. Of je betaalt wat meer en besteld gewoon via de normale site, dan heb je dat recht wel.
Ik wil dus als consument bestellen, maar het gaat gewoon niet. Ik MOET een bedrijfsnaam opgeven, heb al een nieuw account gemaakt maar niks helpt.

Sluit je browser eens af, draai CCleaner of iets vergelijkbaars en probeer het nog eens. Zou je ook een screenshot kunnen maken wanneer het aanmaken geweigerd wordt als je geen bedrijfsnaam invult?

Anoniem: 335778

Heb gisteren nog een consumentenaccount aangemaakt, na bijna een b2b besteld te hebben. Zal aan je browser liggen. Indien je weer hetzelfde scherm krijgt, op refresh drukken, dat kan helpen (heeft mij browser af en toe dat ie uit zijn historie een pagina weergeeft ipv actueel).

Overigens durfde ik het gewoon niet aan, heb het ding nog nooit live gezien (u2311h) dus ik wilde idd het recht hem ook weer terug te sturen als het niet bevalt.

• Phusebox
Na alle zeik dan toch maar besloten om als 'bedrijf' te bestellen, nu heb ik alles doorlopen, heb van mijn bank een bevestiging dat betaald is, maar van Dell krijg ik niks. Na de iDeal betaling krijg ik een witte pagina, geen bedankt of bevestigingspagina, helemaal niks.

@chaosek; ja dat dilemma had ik dus ook, maar ik mag blijkbaar als consument niks kopen bij hun. Heb de hele afdeling daar al aan de telefoon gehad, ze bellen nooit terug, het beloofde mailtje komt niet en als je vraagt naar de contactgegevens van de manager word er opgehangen.

[Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 22-11-2010 17:10]

Je zou als het goed is vrijwel meteen een mailtje in je mailbox moeten krijgen. Als je morgen om 12:00 nog steeds geen mailtje hebt ontvangen zou ik ze bellen. Het zou kunnen dat ze na 17:00 geen nieuwe zakelijke orders meer verwerken, maar dan zou het morgenochtend verwerkt moeten worden.

• Phusebox
kid jansen schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:10:
Je zou als het goed is vrijwel meteen een mailtje in je mailbox moeten krijgen. Als je morgen om 12:00 nog steeds geen mailtje hebt ontvangen zou ik ze bellen. Het zou kunnen dat ze na 17:00 geen nieuwe zakelijke orders meer verwerken, maar dan zou het morgenochtend verwerkt moeten worden.
Zul je weer zien, my luck, dat ze dan gaan zeggen dat ik hem niet meer voor de aanbiedingsprijs krijg terwijl ik al een week bezig ben om dat dingen proberen te kopen bij hun...

Laatste keer in ieder geval voor mij bij Dell.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee