Verwijderd

Ik heb sinds vandaag zo'n Saitek stuur + throttle quadrant, kunnen overnemen van iemand voor een mooie prijs. Wat een feest is dat zeg! Compleet andere ervaring nu dat FSX! Wow! :9
Jaren met een joystick gevolgen (Wingman Extreme), maar nu wil ik nooit meer anders!
Wel klein beetje wennen, maar 't voelt gewoon veel toffer als je nu zo'n bak aan de grond zet.

Ga zelfs nog op zoek naar zo'n rudder setje, iemand hier nog die er vanaf wil?
Of iemand weet die em kwijt wil?

Helemaal te gek dit! :)

Oke...
Paar keer al in de Simsensation NGX gedaan (helaas is het zo'n 40 euro duurder geworden nu, net ff meer dan 200,- voor 90 minuten (via ATCbox), maakt het toch net ff wat minder leuk om te splitten met 2.
Vroeger was het 168,- (net even wat vriendelijker geprijst), maar ja... daarin vliegen voelt nog veel gaver! :)
Maar das wat duur voor thuis. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:36:
Na een poosje te hebben mee gelezen wil ik zelf ook wel een controller setje aanschaffen.
Alleen heb ik geen idee wat voor gear ik precies nodig zou hebben?
Dus ik vraag me af wat jullie me kunnen adviseren voor een beginner in het flight simulator gebeuren?
kijk eens in het begin van elke hoofdstuk, daar staan alle mogelijkheden

Verwijderd

Toevallig iemand die het volgende of iets daar van wilt verkopen?
Saitek pro flight rudder pedials
Saitek pro flight yoke system
Saitek pro flight throttle quedrant

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 23:18 . Reden: typo ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:17:
Ik heb al tijden dezelfde vraag, wil ook wel voor een prikkie zoiets overkopen. Lijkt me fantastisch :) Ik vlieg zelfs nog met toetsenbord nu :X Voor rudder pedals kun je trouwens ook een gas/rem pedaal combi van een race stuurtje gebruiken, heb je alleen geen "toe brake's" dat moet je dan nog met de 'period' toets doen

@ Derice, GAAF, ik is jaloers, dat wil ik ook. Eerst maar eens 't uitzendbureau een trap geven, vragen waar m'n vakantiegeld blijft :(

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 28-09-2011 23:22 ]

Verwijderd

Ik heb een poosje ook met toetsenbord lope piele, maar dat is inderdaad eigenlijk helemaal niks.
En nieuw kost zo'n setje toch nog 215 euro wat ik best een hoop geld vind. Ook lijkt mij het extra leuk omdat ik van plan volgend jaar de piloten opleiding te gaan doen en mijn asl te halen :D

Verwijderd

@Mr. Jeffery: Ey, ik was eerst. :P
@FastFred, toetsenbord, neuh... koop dan een joystick. Zo'n setje nieuw als ik nu gekocht heb is ook wel redelijk duur. Heb die yoke + throttles voor €50,- kunnen overnemen.
Nu nog voor ongeveer die prijs zo'n rudder ding en ik ben klaar.
Mis m'n rudder nu wel, kan niet meer sturen op de grond en op shot finals correcties met de rudder mis ik ook tijdens crosswind. Nog nooit zovaak in het gras beland. :P

Verwijderd

@derica voor 50 euro, wat een koopje.
Over toch wel om een nieuwe set te kopen maar blijft veel geld.

• FastFred
Ja, 109 euro's voor de Pro Flight Yoke System (incl. throttle quadrant als ik 't plaatje zo zie) en 96 euro's voor de rudder pedals....

Verwijderd

@fastfred Ik twijfel eigenlijk ook over dat plaatje maar denk dat het toch zonder die throttle quadrant is, helaas

• FastFred
De 109 euro voor de Yoke en het Throttle Quadrant vind ik ook een beetje vreemd ten opzichte van de Rudder Pedals die bijna even veel kosten. Ben er inderdaad ook bang voor....

Verwijderd

@fastfred ondertussen wel dit gevonden op pixmania http://www.pixmania.nl/nl...light-yoke-system-pr.html. krijg je de throttle quadrant zo'n beetje gratis.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 23:30 . Reden: typo ]

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:22:
Mis m'n rudder nu wel, kan niet meer sturen op de grond en op shot finals correcties met de rudder mis ik ook tijdens crosswind. Nog nooit zovaak in het gras beland. :P
Ik gebruik rudder niet eens, alleen op de grond :P Heb wel Auto Rudder aangevinkt in de settings, maar dat doet volgens mij niet veel.

Punt is dat, als ik numpad 4 en 6 gebruik voor de rolroeren, en numpad 0 en numpad enter gebruik voor rudder, als ik dan de rolroeren weer recht wil hebben, druk ik op numpad 5, maar staat het rudder dus ook weer recht....

EDIT: @ Jeffrey, "voetenstuur" :F lmao

Maar die prijs komt wel overeen met wat ik eerder noemde, dus lijkt het throttle quadrant daar wel bij te zitten...

EDIT2: genoeg van die dingen te vinden op Marktplaats en Ebay, maar allemaal ver boven de nieuwprijs

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 28-09-2011 23:44 ]

Verwijderd

Yoke komt samen met throttle quadrant (met een soort van s-video aansluiting).

Je kunt ook een losse throttle aanschaffen (€45), maar die heeft een USB aansluiting (de yoke heeft een usb hubje). Ga ik denk ik ook nog doen (of vragen voor kerst o.i.d.) kun je ook nog afzonderlijk je motoren van gas voorzien. :)

1 setje dus voor yoke + throttle.

Rudder gebruik ik bij crosswind landingen nog wel eens. (Hoe wil je anders dan landen?).
Die zijn toch het leukste. :P

Autorudder ook geprobeerd, maar doet idd niets (i.c.m. PMDG kisten).
Ik kijk wel ff hoe lang ik het uithoud zonder die dingen. Anders weet ik het toch wel weer, dan koop ik ze wel nieuw. ;)
Maar ja... wil eigenlijk ook nog een Dell U2711 scherm kopen. :9
(Voornamelijk voor fotobewerking).

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:45:
Yoke komt samen met throttle quadrant (met een soort van s-video aansluiting).

Je kunt ook een losse throttle aanschaffen (€45), maar die heeft een USB aansluiting (de yoke heeft een usb hubje). Ga ik denk ik ook nog doen (of vragen voor kerst o.i.d.) kun je ook nog afzonderlijk je motoren van gas voorzien. :)
Dat heet PS/2 volgens mij? ;)

Is het ook mogelijk om met het throttle quadrant 2 motoren aan te sturen? Dus de linker voor de linker motor, de middelste voor de rechter motor en de rechter voor de flaps ofzo?

Geeft de yoke trouwens nog iets van feedback van het vliegtuig ofzo? Bij stevige wind?

Hoe ik land zonder rudder? Nou gewoon, rustig dalen en recht voor de baan zien te komen met alleen de rolroeren, gaat meestal goed, moet er alleen niet teveel wind staan :P

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 29-09-2011 00:36 ]

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Autorudder is ook geen windcorrectie hulpje. Die functie zorgt er alleen voor dat "de bal in het midden blijft", waardoor je gecoördineerd vliegt. Dat wil zeggen dat je geen sideslip hebt en dus minder drag. Even heel simpel gezegd vlieg je dan normaal door een bocht en niet zoals ze in Tokyo Drift doen ;).

Links goed, rechts slecht (tijdens normaal gebruik)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6179/6193609052_11a43468c7_o.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6163/6193092035_2a1c672341_o.jpg

Dus als je geen fatsoenlijk apparaat voor rudder input hebt kun je Autorudder beter aan hebben.

Verwijderd

Leuk om de handvaardigheid bij te houden met een klein kistje
EDMB - EDTN - EDTH - EDMH totaal ongeveer 156nm.
Geen baken(s) op het vliegveld.
2 grasbaantjes waarvan die op EDTN bijna niet te vinden is vanuit de lucht.
:)

• FastFred
Propane schreef op donderdag 29 september 2011 @ 01:17:
Autorudder is ook geen windcorrectie hulpje. Die functie zorgt er alleen voor dat "de bal in het midden blijft", waardoor je gecoördineerd vliegt. Dat wil zeggen dat je geen sideslip hebt en dus minder drag. Even heel simpel gezegd vlieg je dan normaal door een bocht en niet zoals ze in Tokyo Drift doen ;).

[afbeelding] [afbeelding]

Dus als je geen fatsoenlijk apparaat voor rudder input hebt kun je Autorudder beter aan hebben.
Ah duidelijk, dus Auto Rudder doet niet zo heel veel bij crosswinds enzo.

• Sennamph1938
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 08:54
IK vlieg al jaren met de onderstaande configuratie en kan zeggen dat dit super werk..
eerst had ik de Rudder pedals niet maar dat is zeker aan te raden..
als je aan het taxien bent kan je met je hande heel goed nog bepaalde dingen instellen en zeker bij een croswind landing is het lekker even voordat je de kist aan de grond zet net even je rudder te gebruiken om hem recht op de baan te zetten wat met het stuur niet lukt..
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:17:

• FastFred
Als je d'r vanaf wilt doe mij even een DM :D :+ >:)

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 29-09-2011 10:21 ]

• Sennamph1938
  • Laatst online: 22-06 08:54
Het beste is via FSIUPC http://www.schiratti.com/dowson.html alle instellingen te doen...
alles uit FSX halen van de siatek en dan via FSUIPC dit instellen dan kan je 1 hendel 1, 2 ,3 of 4 motoren toewijzen..

ik heb linker hendel ingesteld als Spoiler
midden hendel als 4 motoren (als je 747 vliegt, maar als je 2 motoren vliegt hoef je dit niet aan te passen)
rechter handel Flaps.
FastFred schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:33:
[...]

Dat heet PS/2 volgens mij? ;)

Is het ook mogelijk om met het throttle quadrant 2 motoren aan te sturen? Dus de linker voor de linker motor, de middelste voor de rechter motor en de rechter voor de flaps ofzo?

Geeft de yoke trouwens nog iets van feedback van het vliegtuig ofzo? Bij stevige wind?

Hoe ik land zonder rudder? Nou gewoon, rustig dalen en recht voor de baan zien te komen met alleen de rolroeren, gaat meestal goed, moet er alleen niet teveel wind staan :P

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Propane schreef op donderdag 29 september 2011 @ 01:17:

[afbeelding] [afbeelding]

Nja wat bij de grote kisten door de yawdamper wordt gedaan. Daarom doet de autorudder niks bij de pmdg kisten.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ahh keuzes... saitek x52 of saitek pro flight yoke kopen.

Ook al heb ik zoveel nare ervaringen met 'goedkopere' saitek's maar de verleiding is groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoke. :)
Heb jaren met een knuppeltje gevlogen. Yoke is toch veel leuker.
Heb nu echt het gevoel zo'n kist in m'n handen te hebben. :)
Met een knuppeltje heb ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
En hoe moet je de rudders doen zonder pedalen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
fynrd1 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:30:
[...]

Nja wat bij de grote kisten door de yawdamper wordt gedaan. Daarom doet de autorudder niks bij de pmdg kisten.
Yaw damper is om 'dutch roll' (soort periodieke rolbeweging waar bijna elk vliegtuig 'last' van heeft) tegen te gaan volgens mij. Een auto rudder zit in naar mijn weten alleen in de Boeing 777 omdat je die tijdens een engine failure tijdens bijvoorbeeld takeoff niet kan houden met eigen input op de rudder pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:17:
En hoe moet je de rudders doen zonder pedalen dan?
ben ik nog niet achter. ;)
Maar ik ben van plan die rudders ook te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

PunisherADF schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:18:
[...]

Yaw damper is om 'dutch roll' (soort periodieke rolbeweging waar bijna elk vliegtuig 'last' van heeft) tegen te gaan volgens mij. Een auto rudder zit in naar mijn weten alleen in de Boeing 777 omdat je die tijdens een engine failure tijdens bijvoorbeeld takeoff niet kan houden met eigen input op de rudder pedalen.
Klopt ook voor de dutchroll, maar dus ook om skid en slip tegen tegaan. Als je naar de PFD naar je basic six kijkt is de skid en slip altijd gelockt aan de banking driehoek. Als je 1 motor uitzet (of failure) ontkoppelen de banking indidcator en slip indicator zich van elkaar, volgens mij wordt de yawdamper dan ook uitgezet(door de piloten). Maar dat laatste weet ik niet zeker. Moetje even in de QRH kijken hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
drentm0nk schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:45:
[...]

Backup je flight log?

C:\Users\JE USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft\FSX
Wegens een nieuwe Nvidia driver die ik vandaag geinstalleerd heb, is m'n hele Windows installatie vernacheld, dus ben nu bezig alles wat ik wil bewaren te backuppen en ga de hele pc opnieuw installeren (terwijl ik dat over 2 weken nog eens mag doen want dan komt er een SSD in....). Maar nou zit ik in die map, geen idee welk bestand ik moet backuppen. Of kan ik veilig het hele mapje overnemen?

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 02-10-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Kan je niet gewoon beter een system restore doen naar vóór die driver? Hoef je niet helemaal opnieuw te installeren :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Had ik nog niet aan gedacht! Even geprobeerd, maar helaas. Hij laat me gewoon de vorige driver niet meer installeren :( En telkens als ik de driver wel geinstalleerd krijg, krijg ik een 0x000000116 bij het starten van de pc....

Plus Windows die continue zijn eigen Windows VGA driver probeert er tussen te krijgen. Ook al geprobeerd dat uit te schakelen dmv een local policy, en dat werkt, maar verhelpt het probleem niet

Ik doe wel gewoon een herinstall :(

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 02-10-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

FastFred schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:54:
Had ik nog niet aan gedacht! Even geprobeerd, maar helaas. Hij laat me gewoon de vorige driver niet meer installeren :(

Plus Windows die continue zijn eigen Windows VGA driver probeert er tussen te krijgen.

Ik doe wel gewoon een herinstall :(
Ik had ook problemen met die nieuwe driver, maar vink clean install aan, als je die driver doet. Normaal herkent je windows hem gelijk, maar nue moet je hem eigenlijk eerst opnieuw opstarten. Dan zou die het goed moeten doen. Of heb je die driver van een andere bron gedownload dan nvidia zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nu een schone Windows installatie, drivers installeren, videokaart driver installeren (dit keer de 266.58), herstart > BSOD

0x000000116 nvlddmkm.sys

Godverdegodverdegodver :(

Ben ff een topic aanmaken....

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 02-10-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb dit ook al in het Mac Mini topic gevraagd, maar daar was er niemand die er een antwoord op wist, dus ik wou het graag hier even vragen omdat er meer FS X experts zullen zitten. Ik heb het ook al even gegoogled maar ik kwam alleen een artikel tegen waarin iemand werd aanbevolen om een PC te bouwen, maar dit is voor mij geen optie.

Ik zit er over te denken om een high-end Mac mini te kopen, aangezien ik een nieuwe Mac nodig heb en er gelijk graag op zou willen simmen. De meeste Macs (zonder ingebouwd scherm) bevatten alleen integrated graphics maar deze versie heeft een Radeon 6630M met 256MB geheugen. Die zou ik dan dual-boot maken met Windows 7 (en er 8GB geheugen in stoppen). Verder is het een core i5 2.5Ghz dual-core dus dat lijkt me wel goed zitten :)

Mijn vraag is of FS X hier in de praktijk een beetje redelijk op gaat draaien. De scenery hoeft er wat mij betreft niet zo goed uit te zien, maar de virtual cockpit wel. Want ik gebruik die liever dan de standaard 2D cockpit. En het moet een beetje soepel kunnen draaien (30fps ofzo), maar dus wel met dynamic scenery uit, terrain details/textures op laag enz. Maar plane textures dus wel op hoog. Ik ben niet van plan om plugins of third-party toestellen te gebruiken.

Ik weet dat het een behoorlijk zwakke kaart is met vooral ook weinig geheugen, maar ik hoopte dat het toch redelijk zou kunnen draaien aangezien FS X ook alweer wat ouder is. Een aparte PC voor het simmen is geen optie omdat ik geen ruimte heb en ik heb een Mac nodig voor ontwikkelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Laatst online: 13-05-2024
Flight Simulator is erg afhankelijk van je CPU geloof ik. Dus als die sterk is kom je al vrij ver. Natuurlijk moet de video kaart niet te slecht zijn.

Ik speelde vroeger op een iMac (2 GHz Core Duo) met een ATI X1600 geloof ik. Die had ook 256MB geheugen, en ik kon wel redelijk spelen op 1680x1050 met gemiddelde settings. Ook in de virtual cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

GekkePrutser schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:38:
Ik heb dit ook al in het Mac Mini topic gevraagd, maar daar was er niemand die er een antwoord op wist, dus ik wou het graag hier even vragen omdat er meer FS X experts zullen zitten. Ik heb het ook al even gegoogled maar ik kwam alleen een artikel tegen waarin iemand werd aanbevolen om een PC te bouwen, maar dit is voor mij geen optie.

Ik zit er over te denken om een high-end Mac mini te kopen, aangezien ik een nieuwe Mac nodig heb en er gelijk graag op zou willen simmen. De meeste Macs (zonder ingebouwd scherm) bevatten alleen integrated graphics maar deze versie heeft een Radeon 6630M met 256MB geheugen. Die zou ik dan dual-boot maken met Windows 7 (en er 8GB geheugen in stoppen). Verder is het een core i5 2.5Ghz dual-core dus dat lijkt me wel goed zitten :)

Mijn vraag is of FS X hier in de praktijk een beetje redelijk op gaat draaien. De scenery hoeft er wat mij betreft niet zo goed uit te zien, maar de virtual cockpit wel. Want ik gebruik die liever dan de standaard 2D cockpit. En het moet een beetje soepel kunnen draaien (30fps ofzo), maar dus wel met dynamic scenery uit, terrain details/textures op laag enz. Maar plane textures dus wel op hoog. Ik ben niet van plan om plugins of third-party toestellen te gebruiken.

Ik weet dat het een behoorlijk zwakke kaart is met vooral ook weinig geheugen, maar ik hoopte dat het toch redelijk zou kunnen draaien aangezien FS X ook alweer wat ouder is. Een aparte PC voor het simmen is geen optie omdat ik geen ruimte heb en ik heb een Mac nodig voor ontwikkelwerk.
Vergeet dat maar.. addons kan je sowieso al uit je hoofd zetten. FS9 zou het wel prima moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah. 8-)
Rudders gevonden voor een mooie prijs.
Nu wachten op de postbode. :/
Duurt laaaaaaaaang. ;)

Nu nog een extra throttle unit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
You lucky bastard, zijn het wel de Saitek Pro Rudder pedalen, of iets van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik ben sinds kort bezig met echte filmpjes van in op en rondom schiphol, via me werk kan ik nu stiekem wat meer filmen enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:24:
Yeah. 8-)
Rudders gevonden voor een mooie prijs.
Nu wachten op de postbode. :/
Duurt laaaaaaaaang. ;)

Nu nog een extra throttle unit. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.aviationmegastore.com/prodimg/85826_0.jpg

E2600,-, dan is ie van jouw ;)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt mee, gewoon een paar maanden wachten want dan is de EURO bijna niets meer waard, dus voorlopig het maar blijven doen met F1 t/m F4 en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FastFred, zijn van Saitek. Verkoper gaf aan ze nog nooit gebruik te hebben, incl. doos & bon.
Voor €60,- zei ik geen nee. ;)

Uhm... ja... 2600 is wel erg veel... en die unit kan ik ook niet echt kwijt denk ik...
Voor dat geld ga ik dan liever nog 12x in de simulator van Simsensation zitten. ;)
Of op vakantie
Of een extra DSLR
Of, of of of. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:16:
[...]

Dat valt mee, gewoon een paar maanden wachten want dan is de EURO bijna niets meer waard, dus voorlopig het maar blijven doen met F1 t/m F4 en zo
Vergeet de flaps niet, F5 t/m F8. En de spoilers/speedbrakes met / of Shift+/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:53:
[...]

Vergeet de flaps niet, F5 t/m F8. En de spoilers/speedbrakes met / of Shift+/ ;)
ik dacht dat getackeld te hebben met "en zo", sorry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ow, dat kan ook :P Meestal als ik 'en zo' gebruik is het meer een stopwoordje of een aanduiding dat ik niets beters kan vinden om er aan toe te voegen :P

Windows opnieuw geinstalleerd, flight log niet gebackupped. No back deal, maar nu eerst maar m'n pc problemen oplossen, m'n GTX460 wil nog altijd niet werken in m'n systeem, m'n oude 9800GTX werkt zonder ook maar een enkel probleem, GTX460 in ander systeem getest, werkt perfect :s

Zie ook: BSOD's met GTX460

[ Voor 131% gewijzigd door FastFred op 06-10-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
iFez schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:50:
Ik speelde vroeger op een iMac (2 GHz Core Duo) met een ATI X1600 geloof ik. Die had ook 256MB geheugen, en ik kon wel redelijk spelen op 1680x1050 met gemiddelde settings. Ook in de virtual cockpit.
Maar dat was dan ook FS9 zeker? Want in de tijd dat de iMac met X1600 uit kwam, was FSX nog niet uit.

@fynrd1: Ook bedankt voor de feedback. Ik wist niet dat FSX zoveel zwaarder is. Ik had gehoopt dat het met lage settings nog wel zou lukken (eigenlijk is die 6630M gewoon een underclocked 6770M). Maar het lage Video ram nekt hem ook wel een beetje denk ik.

FS9 is helaas niet echt een optie, want ik wil graag de Cessna 172 met Garmin G1000 cockpit gebruiken, en die zit er pas vanaf FS X in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

GekkePrutser schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:52:
[...]

Maar dat was dan ook FS9 zeker? Want in de tijd dat de iMac met X1600 uit kwam, was FSX nog niet uit.

@fynrd1: Ook bedankt voor de feedback. Ik wist niet dat FSX zoveel zwaarder is. Ik had gehoopt dat het met lage settings nog wel zou lukken (eigenlijk is die 6630M gewoon een underclocked 6770M). Maar het lage Video ram nekt hem ook wel een beetje denk ik.

FS9 is helaas niet echt een optie, want ik wil graag de Cessna 172 met Garmin G1000 cockpit gebruiken, en die zit er pas vanaf FS X in.
Probleem is gewoon je duocore. zelfs een higend quadcore moet zwaar overklokt worden voor een leuk resultaat.. si dat vliegtuigje er ook niet als payware dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
fynrd1 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:02:
[...]
Probleem is gewoon je duocore. zelfs een higend quadcore moet zwaar overklokt worden voor een leuk resultaat.. si dat vliegtuigje er ook niet als payware dan?
Okee, bedankt, dat wist ik niet. Het is natuurlijk ook een mobiele processor.

Ik heb even gezocht en inderdaad, er is ook een payware versie van de G1000, van FS2X die ook op FS9 werkt. Ik zal me er eens in verdiepen. Volgens mij ondersteunde de standaard FSX versie ook lang niet alle functies van het ding dus misschien is die third-party wel beter. Denk je dat FS9 wel aardig zal draaien op deze hardware met een custom panel?

@fynrd1: Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik daar dan wel voor ga. Alleen nog ff wachten tot mijn salaris binnen is :) Ik heb deze post maar even ge-edit want ik wil geen post toevoegen die niets toevoegt aan het topic.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 07-10-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

GekkePrutser schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:12:
[...]

Okee, bedankt, dat wist ik niet. Het is natuurlijk ook een mobiele processor.

Ik heb even gezocht en inderdaad, er is ook een payware versie van de G1000, van FS2X die ook op FS9 werkt. Ik zal me er eens in verdiepen. Volgens mij ondersteunde de standaard FSX versie ook lang niet alle functies van het ding dus misschien is die third-party wel beter. Denk je dat FS9 wel aardig zal draaien op deze hardware met een custom panel?
Yes, weet ik vrij zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik ben al een poosje bezig met een Ipad app voor FSX. Je kan er momenteel op een google-map kaart zien waar je je bevind en het toont ook je primaire flight gegevens (altitude, ias, v/s, et). Voor de 737ngx is het tevens mogelijk om de fmc te zien en bedienen vanuit de app.

Ik heb er ook integratie met routfinder inzitten, zodat je snel routes kan plannen. Deze kunnen dan via de 'comp route' snel in de fmc ingelezen worden..

Vraag aan diegene die het ineressant vinden.. Wat zou je handig vinden om in een dergelijke app te hebben zitten? Ik zat zelf nog te denken aan airport charts maar voor zover ik weet zijn er geen publieke kaarten beschikbaar die je zo in een app mag gebuiken..

Ideeen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wilde schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:20:
Ik ben al een poosje bezig met een Ipad app voor FSX. Je kan er momenteel op een google-map kaart zien waar je je bevind en het toont ook je primaire flight gegevens (altitude, ias, v/s, et). Voor de 737ngx is het tevens mogelijk om de fmc te zien en bedienen vanuit de app.

Ik heb er ook integratie met routfinder inzitten, zodat je snel routes kan plannen. Deze kunnen dan via de 'comp route' snel in de fmc ingelezen worden..

Vraag aan diegene die het ineressant vinden.. Wat zou je handig vinden om in een dergelijke app te hebben zitten? Ik zat zelf nog te denken aan airport charts maar voor zover ik weet zijn er geen publieke kaarten beschikbaar die je zo in een app mag gebuiken..

Ideeen zijn welkom :)
haha ja hoor! Iphone ondersteuning :+ , is de hele fmc trouwens te besturen? Ook de PMDG functies etc?
En de voice functie van vatsim transporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

is een soortgelijke App beschikbaar voor de Androiders onder ons? :)
/me Gulf_5 heeft een ASUS EEE-Pad Transformer en houdt zich sterk aanbevolen

men zit tegenwoordig in de real life cockpits ook met tablets voor kaarten e.d.... dus waarom niet ook op meerdere platformen ? die low-cost jongens willen ook lowcost tablets (lees: geen Ipad :P, denk ik?)

Zit nu steeds te kutten met pdfjes van charts die ik in een Reader-achtige App zit te lezen maar een wat meer op flight toegespitste app zou wel fijn zijn :Y

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
@fynrd1: je kan toch ietwat verouderde Jeppesen charts gebruiken of kijken of je de mogelijkheid kan bieden aan de users om eigen charts te importeren? Er zijn zat mensen die de Jeppesen charts kopen. Als je die dan kan exporteren en importeren naar de app zou dat fantastisch zijn.

Zelf gebruik ik mijn iPad voor de FMC van de NGX, maar wil ook mijn charts erop hebben. Een interactie naar METAR voor de ARR airport zou ook mooi zijn zodat je kan anticiperen op het weer tijdens landing (noem het een versimpelde ACARS)

Ik ben wel benieuwd naar je ontwikkelingen!

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Thanks.

Ik ga aan de gang om een Chart-import functie toe te voegen. Ik wil ook nog AI traffic tonen op de kaart.. Ik denk dat er dan voldoende inzit om m uit te brengen.

Een iphone variant volgt nadat de Ipad gereed is. Is even werk om de interface om te bouwen tot een die meer minimalistisch is opgezet ;)

En ja, de FMC is volledig te bedienen. Ik lees binnen FSX de buffer uit waar de teksten voor op de FMC staan en toon die. Omgekeerd simuleer ik een FMC keypress op het moment dat je op je ipad op een knop drukt, zodat je ook binnen de simulator de interface ziet veranderen. Het werkt iig een stuk sneller dan het fmc scherm undocken en naar je ipad slepen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wilde op 10-10-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op ATCbox heeft iemand een CH yoke & Saitek throttle te koop: http://www.atcbox.com/mod...viewtopic&p=301574#301574
(Account nodig om de post te kunnen zien, gratis aan te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Even snel een accountje aan gemaakt

Jammer dat z'n throttle quadrant niet helemaal meer heel is....

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 10-10-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das waar, maar als je daar die saitek throttles voor gebruikt, gebruik je die toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zit er aan de Yoke ook een Throttle hendeltje dan?

Heb hem toch even een PM gedaan :)

EDIT: ah, een CH yoke is wat anders als de yoke van Saitek :P

We zijn het eens over de prijs en zijn al aan het bespreken wanneer ik de boel kan ophalen, nu zie ik ineens weer de prijs van de Saitek Yoke + Throttle Quadrant boven aan de pagina staan hier, en dat is gewoon 5 euro goedkoper. Even zien of er toch nog wat van af kan...

[ Voor 73% gewijzigd door FastFred op 10-10-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Hmm, ik wilde zostraks met de NGX even een mooie ILS approach maken op Nice Côte d'Azur na een vlucht vanaf Zurich. Alles netjes in de FMS ingevoerd, juiste frequentie en koers erbij voor 04R. Line up vanuit de STAR via NERAS een DME arc tot aan de localizer. Ik zit ondertussen op 4000ft in IMC en ook tijdens de approach blijft het weer IMC, maar de localizer en glideslope werken gewoon, dus mooi doorzakken tot de DA. Breek je op 600ft door de wolken en krijg je de baan in zicht, heeft de localizer je gewoon 100 meter rechts van de baan op zitten lijnen....

Er vliegen hier meer mensen regelmatig even op Nice (Aerosoft) geloof ik, is dit een bekende mismatch in de nav database ofzo? Ik heb 1108 nog in de NGX zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:42
Propane schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:49:
Hmm, ik wilde zostraks met de NGX even een mooie ILS approach maken op Nice Côte d'Azur na een vlucht vanaf Zurich. Alles netjes in de FMS ingevoerd, juiste frequentie en koers erbij voor 04R. Line up vanuit de STAR via NERAS een DME arc tot aan de localizer. Ik zit ondertussen op 4000ft in IMC en ook tijdens de approach blijft het weer IMC, maar de localizer en glideslope werken gewoon, dus mooi doorzakken tot de DA. Breek je op 600ft door de wolken en krijg je de baan in zicht, heeft de localizer je gewoon 100 meter rechts van de baan op zitten lijnen....

Er vliegen hier meer mensen regelmatig even op Nice (Aerosoft) geloof ik, is dit een bekende mismatch in de nav database ofzo? Ik heb 1108 nog in de NGX zitten.
Nee het is mij niet bekend en heb er zelf geen problemen mee.
Mischien helpt dit:

http://forum.avsim.net/to...-updates-for-fs9-and-fsx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:48
Wilde schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:38:
Thanks.

Ik ga aan de gang om een Chart-import functie toe te voegen. Ik wil ook nog AI traffic tonen op de kaart.. Ik denk dat er dan voldoende inzit om m uit te brengen.

Een iphone variant volgt nadat de Ipad gereed is. Is even werk om de interface om te bouwen tot een die meer minimalistisch is opgezet ;)

En ja, de FMC is volledig te bedienen. Ik lees binnen FSX de buffer uit waar de teksten voor op de FMC staan en toon die. Omgekeerd simuleer ik een FMC keypress op het moment dat je op je ipad op een knop drukt, zodat je ook binnen de simulator de interface ziet veranderen. Het werkt iig een stuk sneller dan het fmc scherm undocken en naar je ipad slepen ;)
Gast, geniaal met de FMC! _/-\o_
Kun je hetzelfde met de MCP doen? Dat je swiped tussen de FMC en MCP en charts ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Propane schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:49:

De localizer van baan 04R is wel 2° offset, misschien dat dat ermee te maken heeft?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tourniquet schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:49:
[...]

De localizer van baan 04R is wel 2° offset, misschien dat dat ermee te maken heeft?
Hmm, dat zal hem wel zijn dan. Ik heb in de airliners nooit zin om de kaarten erbij te pakken voor een sim vlucht, zoveel moeite om de boel realistisch te maken en dan het ding single pilot gaan vliegen vind ik altijd zo zonde van de tijd :). Volgende keer maar even een korte blik werpen op de approach chart dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Koop van yoke en throttle gaat niet door. Moet onderdelen vervangen aan m'n pc en dat kost ook geld :'( En m'n pc heb ik nodig voor huiswerk enzo....

Hopelijk volgende week m'n Grumman wereldreis weer voortzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

FastFred schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:06:
Koop van yoke en throttle gaat niet door. Moet onderdelen vervangen aan m'n pc en dat kost ook geld :'( En m'n pc heb ik nodig voor huiswerk enzo....

Hopelijk volgende week m'n Grumman wereldreis weer voortzetten
Hoe is het nou met je pc? nog steeds problemen met je 460?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik draai nog altijd op m'n 9800GTX :P Dit weekend en misschien volgende week ga ik er wat meer tijd insteken en kijken of ik het op kan lossen, die 9800GTX is traag 0_o Systeem draait nu al 1,5 week stabiel met deze kaart

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 14-10-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tablet als FMC

Kent iemand het programmaatje/app "iDisplay"?
Momenteel heb ik 4 schermen aan mijn pc hangen middels 2 videokaarten en nu wil een een tablet (android) gaan gebruiken als FMC dus ook het touchscreen daarvoor te gebruiken.
Ik wil GEEN andere of meer videokaarten aan mijnkaarten.
Op youtube is wel wat te zien maar echt duidelijk is het niet.
Graag jullie ervaringen of ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:34:
Tablet als FMC

Kent iemand het programmaatje/app "iDisplay"?
Momenteel heb ik 4 schermen aan mijn pc hangen middels 2 videokaarten en nu wil een een tablet (android) gaan gebruiken als FMC dus ook het touchscreen daarvoor te gebruiken.
Ik wil GEEN andere of meer videokaarten aan mijnkaarten.
Op youtube is wel wat te zien maar echt duidelijk is het niet.
Graag jullie ervaringen of ideeën
Is een leuke oplossing, maar moetje wel windowed vliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Heb wat nieuwe screens van een Ipad app in ontwikkeling gemaakt. Voor de NGX kan je de CDU bedienen zonder dat je niet met windowing hoeft te vogelen... Er zitten nog wel een paar schoonheidsfoutjes in, bv n de coordinaten.. De ontwikkeling is ook nog niet voltooid..

Verder kan je routes plannen (via routefinder) en direct in de fmc inlezen als company route en kan je je kaarten organiseren en snel tonen........

Een MCP zou op dezelfde manier gemaakt kunnen worden, maar ik vraag me af wat 't praktisch nut is van een mcp op je ipad ?

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/t64jnk.png
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/sc9on7.png
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2pqqjp5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
fynrd1 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:51:
[...]

Hoe is het nou met je pc? nog steeds problemen met je 460?
Gisteravond na 2 dagen proberen te troubleshooten, maar een GTX560 van Asus besteld. Hopelijk lost dat het probleem op en kan de GTX460 met garantie. Zoniet kan de GTX560 bij koop op afstand binnen 7 dagen terug en bestel ik een andere voeding :P

Hopelijk ergens deze week van Ijsland de oversteek naar Groenland maken, en eens zien of ik in Dutch Harbor kan komen :)

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 18-10-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wilde schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:01:
Heb wat nieuwe screens van een Ipad app in ontwikkeling gemaakt. Voor de NGX kan je de CDU bedienen zonder dat je niet met windowing hoeft te vogelen... Er zitten nog wel een paar schoonheidsfoutjes in, bv n de coordinaten.. De ontwikkeling is ook nog niet voltooid..

Verder kan je routes plannen (via routefinder) en direct in de fmc inlezen als company route en kan je je kaarten organiseren en snel tonen........

Een MCP zou op dezelfde manier gemaakt kunnen worden, maar ik vraag me af wat 't praktisch nut is van een mcp op je ipad ?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er top uit kerel, mcp zou handig kunnen zijn voor sommigen.. PFD bijv ook. Straks heb je de hele cockpit erin zitten:) Ik geloof dat je wel concurrentie hebt van airtrack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

FastFred schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:03:
[...]

Gisteravond na 2 dagen proberen te troubleshooten, maar een GTX560 van Asus besteld. Hopelijk lost dat het probleem op en kan de GTX460 met garantie. Zoniet kan de GTX560 bij koop op afstand binnen 7 dagen terug en bestel ik een andere voeding :P

Hopelijk ergens deze week van Ijsland de oversteek naar Groenland maken, en eens zien of ik in Dutch Harbor kan komen :)
Ti versie? heb gehoord dat die het heel goed doen op fsx, tenminste beter dan verwacht bij een gpu upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er geweldig uit, lijkt me erg handig! Keep us posted. :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123

plaatje
plaatje
plaatje
geweldig!
MCP lijkt me zeker handig: dmv horizontaal scrollen van FMC naar MCP. Dan op de MCP HDG, CRS en V/S enzo bedienen door "slepen" over scherm. Hoe minder ik de muis hoef te gebruiken, hoe beter; het scheelt een hoop voor de 'beleving' als alles zonder muis bedient zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
fynrd1 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:02:
[...]

Ti versie? heb gehoord dat die het heel goed doen op fsx, tenminste beter dan verwacht bij een gpu upgrade
Is de GTX560 er ook in "Ti" te krijgen dan? 8)7 Of dat nou zoveel uit maakt weet ik niet, maar het is deze geworden

Zwarte PCB *O* :D

De Ti is er inderdaad ook voor de GTX560, maar of dat nou veel uit gaat maken, het maakt in de prijs in ieder geval nogal wat uit :P

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 18-10-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@Wilde. Een mogelijkheid om maps van Jeppesen te importeren en te koppelen aan de DEPT en ARR airports zou ook mooi zijn.
Als je een tester zoekt...count me in! Ziet er gaaf uit kerel!

Een mogelijkheid om ATC en/of AES te bedienen via de iPad een optie?
Ik plan mijn route altijd via fsbuild en gebruik radarcontact als atc.

[ Voor 28% gewijzigd door Tallguy op 18-10-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Tallguy schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:09:
@Wilde. Een mogelijkheid om maps van Jeppesen te importeren en te koppelen aan de DEPT en ARR airports zou ook mooi zijn.
Als je een tester zoekt...count me in! Ziet er gaaf uit kerel!

Een mogelijkheid om ATC en/of AES te bedienen via de iPad een optie?
Ik plan mijn route altijd via fsbuild en gebruik radarcontact als atc.
ATC (build-in ATC of RC) klinkt inderdaad top. Ik zet m erbij op het lijstje ;) Ik focus nu eerst op 't afronden van hetgeen erin zit. Dan de appstore in en dan werken aan een eerste update om nieuwe features zoals deze toe te voegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
Wilde schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:54:
[...]

ATC (build-in ATC of RC) klinkt inderdaad top. Ik zet m erbij op het lijstje ;) Ik focus nu eerst op 't afronden van hetgeen erin zit. Dan de appstore in en dan werken aan een eerste update om nieuwe features zoals deze toe te voegen!
Succes met bouwen! Voor mij een must-have app _/-\o_ . En als je beta testers zoekt idd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zo, GTX560 zit erin :) Draait weer als een tiet, morgen maar eens zien wat het doet als ik van Ijsland naar Groenland ga vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Ik vond het default panel van de Learjet 45 nog altijd wat slapjes, dus ik ben eens even gaan Photoshoppen :+

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/8898/learjetxperiencepanelpr.png

Artwork is al een aardig eind af, nu tijd om te gaan coden zodat het echt werkt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Stoney3K schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:33:
Ik vond het default panel van de Learjet 45 nog altijd wat slapjes, dus ik ben eens even gaan Photoshoppen :+

[afbeelding]

Artwork is al een aardig eind af, nu tijd om te gaan coden zodat het echt werkt.
Wel bizar om te zien tot hoever hij het scherm vult. heeft alleen de wilco airbus een fijne 2d cockpit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef...................
Heb wat nieuwe screens van een Ipad app in ontwikkeling gemaakt.......................................................

Geweldig als je zoiets kan, er zullen heel wat simmers blij mee zijn.

Niet iedereen heeft een iPad en sommigen onder ons, zoals ik, kunnen een tablet hebben, Zonder reclame te willen maken maar er is een app waarmee je het scherm van je tablet als extra scherm kan laten dienen. Met mijn Acer A500 tablet werkt dat soepeltje zowel via wifi als met de usb.

Een windowscherm kan probleemloos naar de tablet geschoven worden en het werkt nog ook.

Dat bracht mij op het idee om het CDU panel van de Embraer op mijn tablet te schuiven, net zoals ik een nieuwe cockpit naar mijn linker of rechter scherm kan schuiven.

Echter, zodra ik een FSX window naar mijn tablet schuif dan is er een zwart window op mijn tablet, voor FSX zijn er tientallen dingen te bedenken zoals FMC Radiostack en GPS etc, maar dan moet het wel zichbaar zijn.
Omdat de overige programma's geen problemen geven zal het wel weer aan FSX liggen.
Wie o wie heeft er een idee hoe ik dat kan verhelpen.

Mijn globale configuratie is: i7 2600K, GTX570, GTX 460, 4 normale LCD schermen, 8Gb intern

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/161cdab.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/e81ylt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:33:
Echter, zodra ik een FSX window naar mijn tablet schuif dan is er een zwart window op mijn tablet, voor FSX zijn er tientallen dingen te bedenken zoals FMC Radiostack en GPS etc, maar dan moet het wel zichbaar zijn.
Omdat de overige programma's geen problemen geven zal het wel weer aan FSX liggen.
Ik denk dat het komt doordat FSX een 3D applicatie is. Dit soort toepassingen werken alleen met 2D windows, omdat ze een virtuele grafische kaart gebruiken die geen 3D versnelling heeft. Zelfs al wordt er een 2D beeld getoond (zoals een panel) kan het nog steeds zo zijn dat hij 3D versnelling gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:33:
Wilde schreef...................
Heb wat nieuwe screens van een Ipad app in ontwikkeling gemaakt.......................................................

Geweldig als je zoiets kan, er zullen heel wat simmers blij mee zijn.

Niet iedereen heeft een iPad en sommigen onder ons, zoals ik, kunnen een tablet hebben, Zonder reclame te willen maken maar er is een app waarmee je het scherm van je tablet als extra scherm kan laten dienen. Met mijn Acer A500 tablet werkt dat soepeltje zowel via wifi als met de usb.

Een windowscherm kan probleemloos naar de tablet geschoven worden en het werkt nog ook.

Dat bracht mij op het idee om het CDU panel van de Embraer op mijn tablet te schuiven, net zoals ik een nieuwe cockpit naar mijn linker of rechter scherm kan schuiven.

Wie o wie heeft er een idee hoe ik dat kan verhelpen.

Mijn globale configuratie is: i7 2600K, GTX570, GTX 460, 4 normale LCD schermen, 8Gb intern

[afbeelding]
[afbeelding]
kan wel wat jij wilt, moet je windowed vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:01:
[...]

kan wel wat jij wilt, moet je windowed vliegen
Dat klinkt al heel positief, maar hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Dat klinkt al heel positief, maar hoe doe ik dat dan?
Alt enter;) en je fmc undocken..

[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 28-10-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Zeuuu.. na 4 x vliegen in 7 dagen, 2 x 738 en 2 x a320 kan ik zeggen dat de airbus mijn favoriet is. Of het ligt aan me gevoel of puur toeval, maar landingen met de airbus zijn gewoon heerlijk smooth + goede vering/demping bij de touchdown. Waar de 737 2 x als een blok op asfalt neer knalde met alle gekraak en al.

Maybe omdat de airbus gewoon hogere boven de grond op de wielen staat of het is puur gevoel in me kop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Tuzla schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:36:
Zeuuu.. na 4 x vliegen in 7 dagen, 2 x 738 en 2 x a320 kan ik zeggen dat de airbus mijn favoriet is. Of het ligt aan me gevoel of puur toeval, maar landingen met de airbus zijn gewoon heerlijk smooth + goede vering/demping bij de touchdown. Waar de 737 2 x als een blok op asfalt neer knalde met alle gekraak en al.

Maybe omdat de airbus gewoon hogere boven de grond op de wielen staat of het is puur gevoel in me kop :+
Ligt eraan welke 738 en a320:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Of aan welke piloot... Afgelopen 72 uur 3x gevlogen waarvan 2x in een 737-500 en 1x in een 737-700. Allemaal zachte landingen en 2 daarvan 90% zeker manual :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Propane schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:53:
Of aan welke piloot... Afgelopen 72 uur 3x gevlogen waarvan 2x in een 737-500 en 1x in een 737-700. Allemaal zachte landingen en 2 daarvan 90% zeker manual :P.
Land altijd manual :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Zo, weer een stukkie verder met het Lear panel:

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/8898/learjetxperiencepanelpr.png

Features:
* Alle graphics (panel artwork) opnieuw gemaakt from scratch, en in de juiste verhoudingen
* 1 panel voor 16:10 / 16:9 displays (hier afgebeeld) en een smal panel voor 4:3 beeldschermen
* Panel-indeling en functie volgens de Learjet 45 Pilot's Operating Manual
* Displays volledig volgens de Honeywell Primus 1000 EFIS zoals die werkelijk aan boord zit

Straks komen er twee versies, 1 basis-versie en een (payware) Pro-versie, sinds ik deze kist hetzelfde niveau aan kwaliteit wil geven als de betere payware-kisten van o.a. Level-D, FeelThere en PMDG.

Features voor de Pro-versie:
* Volledige simulatie van alle systemen aan boord (hydraulica, electrisch, stuurvlakken, EFIS/FMS)
* Volledig programmeerbaar FMS met eigen nav-data
* Nieuwe sound-set die de Learjet beter evenaart
* Exterior models voor de Lear 45, Lear 40, Lear 45/40XR
* APU en external power

De basis-versie zal ik in delen hier als downloadbare ZIP-files aanbieden en die wordt dan ook een testplatform voor o.a. het model, textures, sound-set en panel. Op het moment ben ik bezig om de displays van zinnige content te voorzien, dus stay tuned ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Goedemiddag :)

Gisteren mijn WP7 x64 / FSX opnieuw geinstalleerd. Hele dag al bezig met tweaken 8)7
Net deze website gebruikt om mn FSX.cfg goed te configureren.
Ook kreeg ik te horen dat ik FPS Limiter 0.2 moest gebruiken. En beter DX9 kon gaan gebruiken.

Tot mijn verbazing loopt het erg goed!

Nu vroeg ik mij af.. Zijn er hier mensen die DX10 draaien (met ATI)? Zo ja, met welke tweaks? :+

Mijn fsx.cfg : http://pastebin.com/tAYeZ90w
Addons: REX 2.0, GEX Europe, UTX Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Iedere verstandige flightsimmer vliegt dx9, snap die drang niet voor de dx10 preview..
drentm0nk schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:18:
Goedemiddag :)

Gisteren mijn WP7 x64 / FSX opnieuw geinstalleerd. Hele dag al bezig met tweaken 8)7
Net deze website gebruikt om mn FSX.cfg goed te configureren.
Ook kreeg ik te horen dat ik FPS Limiter 0.2 moest gebruiken. En beter DX9 kon gaan gebruiken.

Tot mijn verbazing loopt het erg goed!

Nu vroeg ik mij af.. Zijn er hier mensen die DX10 draaien (met ATI)? Zo ja, met welke tweaks? :+

Mijn fsx.cfg : http://pastebin.com/tAYeZ90w
Addons: REX 2.0, GEX Europe, UTX Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Uit de TS:

DX9 of DX10?
In tegenstelling tot wat beloofd werd zorgt DX10 amper of niet voor prestatieverbeteringen. Wat betreft de kwaliteit is er weinig verschil, de waterstructuur ziet er bijv. beter uit maar de kleur ervan is minder realistisch geworden. Verder zijn er ook compatibiliteitsproblemen met 3rd-party toestellen. Veel simmers vliegen dus gewoon in DX9-mode, wat meteen ook handig om weten is voor XP-gebruikers (FSX biedt weinig extra op Vista/WIN7 en DX10).
Wil je in FSX gebruik maken van DX10, zet dan AA aan in FSX; anders laat je die uit. Let wel...de DX10 die FSX ondersteunt is niet de échte DX10, maar eerder een voorloper (preview) ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Stoney3K schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:46:
Zo, weer een stukkie verder met het Lear panel:
...
Ik kan me zo voorstellen dat de weg er naar toe minstens zo leuk is als het doel wat je wil bereiken. Het ziet er alvast goed uit :) .

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tallguy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:24:
Let wel...de DX10 die FSX ondersteunt is niet de échte DX10, maar eerder een voorloper (preview) ervan.[/i]
[muggeziftersmode]
Nou, het is natuurlijk wél 'de echte DX10' wat gebruikt wordt, alleen hebben ze bij lange na niet alle functies benut en kunnen doen wat ze eigenlijk wilden... Oftewel: dat preview slaat niet op DX10 zelf maar op wat FSX met DX10 doet: zelfs de devs vonden de implementatie zo gering dat ze het geen volledige DX10 wilde (of durfden te) noemen en dus noemden ze het maar preview.
[/muggeziftersmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@J van E: eensch. Bij de volgende TS zal dat tekstueel iets aangepast moeten worden. Het is idd niet DX10 zelf, maar hoe FSX ermee omgaat/ervan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2x een 27" monitor staan op 2560x1440 per scherm.
Lekker veel ruimte. Maar dat wil ik nu eigenlijk ook eens benutten in FSX.
Waarom? omdat het moet kunnen. :+

Heb een GTX560ti met 1GB ram, géén SLI!
Gewoon 1 videokaart.

Zit nog wel een 2e in mijn pc, een GT520, maar daar hangt de 3D tv op via HDMI.
Speciaal daarvoor gekocht, 3 ging niet op de GTX560ti.

Ik zie ondertussen sterretjes van alle verhalen op Google.
Custom resolution kan ik niet aanmaken in het control panel, accepteerd ie niet.
Krijg ik de melding dat m'n scherm het niet ondersteund.
In windowed mode uitrekken over 2 schermen ziet er niet uit.

OS dat ik gebruik is Win7x64.
Iemand enig advies hierin? :)
Of het daarna performt zien we dan wel weer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Enige ervaring hier :Y
spannen over meerdere schermen kan alleen hardwarematig, dus met SLI... de softwarematige variant die overal wordt beschreven heb ik nog nooit werkend gezien voor FSX en heb dit zelf ook al vaak genoeg geprobeerd. (altijd met Nvidia kaarten)

Totdat ik zelf over meerdere schermen kon spannen heb ik het opgelost door 1 scherm als virtual cockpit te gebruiken en op de/het andere scherm(en) de CDU, ThrottleQ, Radiostack, FS Commander etc te draaien... FSX moet Windowed draaien als je externe software heb meedraaien zoals FS commander of een 3rd party ATC programma... Heb je geen 3rd party reut meedraaien kun je in Full screen blijven rommelen en gewoon de schermen van CDU etc naar de andere monitor pleuren.

Daarnaast had ik dan nog een laptop meedraaien via WideFS voor FS Commander, dus die verdween toen van mijn 2e computerscherm. Uiteindelijk ben ik zo intensief met de VC gaan vliegen dat ik alleen nog ATC op het andere scherm had staan... Nu de boel gespand is over 3 monitoren gaat dat helemaal mooi :)
Hoop dat je er wat mee kan... :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:34:
Ik heb nu 2x een 27" monitor staan op 2560x1440 per scherm.
Lekker veel ruimte. Maar dat wil ik nu eigenlijk ook eens benutten in FSX.
Waarom? omdat het moet kunnen. :+

Heb een GTX560ti met 1GB ram, géén SLI!
Gewoon 1 videokaart.

Zit nog wel een 2e in mijn pc, een GT520, maar daar hangt de 3D tv op via HDMI.
Speciaal daarvoor gekocht, 3 ging niet op de GTX560ti.

Ik zie ondertussen sterretjes van alle verhalen op Google.
Custom resolution kan ik niet aanmaken in het control panel, accepteerd ie niet.
Krijg ik de melding dat m'n scherm het niet ondersteund.
In windowed mode uitrekken over 2 schermen ziet er niet uit.

OS dat ik gebruik is Win7x64.
Iemand enig advies hierin? :)
Of het daarna performt zien we dan wel weer. :+
3d surround (kan alleen in sli) of een matrox dualhead kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

fynrd1 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:38:
[...]

3d surround (kan alleen in sli) of een matrox dualhead kopen :)
3d surround idd alleen in sli, maar ook alléén met 3 monitoren !! of meer... Met 2 werkt het niet, heb ik helaas ondervonden :X

iets met foto's...

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.