Maar die bovenste is toch GPS? Ik krijg daar helemaal geen kaart op...Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:54:
[...]
De bovenste (GNS430) doe je aan door op het ronde knopje in de uiterste linker boven hoek te klikken.
De onderste (Wx radar) doe je aan door te scrollen op het ronde knopje in de rechter boven hoek.
Welk vliegtuig is dit?Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:10:
Mooie verhalen FastFred! Je inspireert me om ook een flinke trip te gaan maken. Ik denk dat ik de Cessna 210 T Centurion er maar eens bij pak.
[afbeelding]

Verwijderd
http://aussiex.org/forum/...-carenado-gps-version3-2/Lebon schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:02:
[...]
Maar die bovenste is toch GPS? Ik krijg daar helemaal geen kaart op...
DX10 preview is buggy, het is dan ook een preview, als een soort beta en extra'tje er bij in gepropt. Maar het werkt voor geen meter. Gewoon uitschakelen dusXilenceSR schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:25:
Ik ben een beetje teleurgesteld. Ik heb eindelijk weer eens FSX geïnstalleerd. Nu is mijn performance op mijn GT540M niet heel erg slecht (gemiddeld zo'n 15-20fps met NL2000v4, REX en de Aerosoft F-16). Omdat ik vroegah betere performance had en een beter plaatje wou ik DX10 Preview mode gebruiken. Maar wanneer ik FSX opnieuw opstart in DX10 mode vind hij ineens mijn GT540 (die toch echt DX10 aan kan) niet meer, en wil FSX enkel op mijn processor draaien =\. Rechtermuisknop -> opstarted met krachtige NVidia-Processor werkt ook niet.
Heeft iemand een oplossing voor mij?
LOL helemaal overheen gelezen

Hoe krijg je die blauwe verlichting in de klokken? En mijn panel is helemaal niet zo mooi als die foto

[ Voor 43% gewijzigd door DVR123 op 19-09-2011 17:55 ]
Verwijderd
Het is de versie met de "Electric Blue" livery, ik heb de verlichting ingeschakeld met "L", de screenshot is s'avonds genomen en ik gebruik REX en ENB bloom.DVR123 schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:14:
[...]
LOL helemaal overheen gelezen
[...]
Hoe krijg je die blauwe verlichting in de klokken? En mijn panel is helemaal niet zo mooi als die foto
Ik zie dat Carenado meer van dat kleine GA spul heeft. Zit stiekem even rond te kijken, maar sommigen voor FSX kosten zo wat net zoveel als de nieuwe PMDG 737....
[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 19-09-2011 22:23 ]
dat shade, is dat FSX Shader 3.0 Mod v1.6 van google?Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:51:
Ik heb vandaag wat zitten klooien met sky textures en Shade en ENB. Ik vond de kleuren in FSX vaak niet echt overkomen, vooral in de verte. Je ziet (op foto's) vaak zo'n blauwe gloed op vergelegen bergen, maar in FSX zie je die never nooit niet. En visibility was vaak veel te groot. Ik heb nu settings gevonden en files bewerkt waardoor ik in ieder geval voor GA vluchten nu (imho) meer realistische vergezichten krijg, vooral door het blauw in de verte. (Ik heb het niet getest voor hoogvliegende airliners, maar dat werkt misschien net zo goed.)
Voor mijn recept heb je Shade nodig en de ENB addon.
1. Kies in Shade de preset Day1_default_darker (dan heb je ook schaduwen midden op de dag: je kan natuurlijk ook een andere preset gebruiken: dat is niet van belang voor de blauwe gloed). Copy de preset naar alle andere dagen.
2. Gebruik de ENBseries.ini uit deze zip: ENBseries.ini
3. Plaats de textures uit deze zip in de map Textures (backup eerst je originelen): Sky textures. Deze zrogen voor de blauwe 'haze'!
4. Zorg dat je een visibility hebt van 20 miles (om de haze het best te kunnen zien: sowieso is dit best wel een realistische instelling, tenminste voor GA).
[URL=http://fsfiles.org/flightsimshots/images/829Vergelijk.gif][afbeelding][URL]
Screenshots genomen op verschillende tijdstippen:
[URL=http://fsfiles.org/flightsimshots/images/205Day_cycle.gif][afbeelding][URL]
Zit nog te kwijlen op de website van Carenado, kom ik bij de Cessna C337H Skymaster. Wat een maf ding
Daarom is hij ook zo cool 
Heb laatst trouwens FSX van US naar Europe gezet, van miles naar metric.... Dan krijg je rare dingen. ATC zegt stijg naar 4000, zit je op 2100ft ofzo, "you are 300 above your assigned altitude"
Snapte er geen reet van, tot ik me ineens bedacht dat ik die instelling had aangepast
Heb laatst trouwens FSX van US naar Europe gezet, van miles naar metric.... Dan krijg je rare dingen. ATC zegt stijg naar 4000, zit je op 2100ft ofzo, "you are 300 above your assigned altitude"
Snapte er geen reet van, tot ik me ineens bedacht dat ik die instelling had aangepast
"IFR' wordt altijd ft. gebruikt, om de hoogte aan te duiden, altijd kt. voor snelheid, en NM voor afstand. Helaas wordt er voor gewicht aanduiding nog steeds LBS en KG gebruikt. Ik zou die instellingen dus gewoon zo laten als ze stondenFastFred schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:15:
Daarom is hij ook zo cool
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ooit al eens gehoord van PREPAR3D?? Blijkt een doorontwikkeling te zijn van de FSX-engine door Lockheed Martin, buiten de hulp van Microsoft die bezig zijn met hun eigen opvolger MSFlight. Weet niet of het een hoax is maar kijk op de site via de link en oordeel zelf.....
http://xsimreviews.wordpr...re-you-prepar3d-for-this/
Update: Blijkt dat het geen hoax is maar dat Lockheed Martin zich meer richt op de professionele markt en dus niet de consumenten markt. Een licentie kost 500 dollar. Best wel veel voor een gemiddelde consument, echter alle fsx add-ons zouden met hun PrePar3D moeten werken.....
http://blog.helistart.nl/...or-x-bij-lockheed-martin/
http://www.prepar3d.com/
http://xsimreviews.wordpr...re-you-prepar3d-for-this/
Update: Blijkt dat het geen hoax is maar dat Lockheed Martin zich meer richt op de professionele markt en dus niet de consumenten markt. Een licentie kost 500 dollar. Best wel veel voor een gemiddelde consument, echter alle fsx add-ons zouden met hun PrePar3D moeten werken.....
http://blog.helistart.nl/...or-x-bij-lockheed-martin/
http://www.prepar3d.com/
[ Voor 38% gewijzigd door Arroz op 20-09-2011 02:52 ]
Prepar3d is ook voor 9euro per maand te spelen. Ik denk alleen dat wij er niet zoveel aanhebben. Daarnaast zijn allw addons over het algemeen ontwikkeld voor fsx en ook getest op fsx. Kan zo maar zo zijn dat de helft van je addons buggie zijn. Zie het een beetje als rfactor en rfactor pro, rfactor pro zou voor ons geen enkele meerwaarde hebben. Maar voor raceteams ideaal om hun eigen simulator op te bouwen
Kun je waarschijnlijk wel gelijk in hebben fynrd1. Echter FSX wordt niet meer ontwikkeld door MS dus is het wachten op de datum dat MSFlight uit gaat komen. Op verschillende fora al gelezen dat het niveau van MSFlight niet met FSX vergeleken mag worden. MSFlight wordt meer een Need For Speed (arcade dus), terwijl FSX toch dan wel vergeleken mag worden als rFactor Pro (hardcore simmer)... Ik heb uiteraard nog nooit gespeeld met MSFlight dus kan ik deze beweringen niet maatstaven.
Verwijderd
Het duurste Carenado toestel is $34,95, de PMDG 737NGX is $69,99FastFred schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:22:
Ik zie dat Carenado meer van dat kleine GA spul heeft. Zit stiekem even rond te kijken, maar sommigen voor FSX kosten zo wat net zoveel als de nieuwe PMDG 737....
Ow, vergissing
Zie het nu ook ja, vergist in de prijs....
Verwijderd
Het zijn erg fijne vliegtuigen. Ik heb er een paar en vlieg er regelmatig mee.FastFred schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:48:
Ow, vergissingZie het nu ook ja, vergist in de prijs....
De NGX is ook fijn

Dat hele ding is beroerd kijk naar die fingerprints op schermen foei lelijk
Ja, inderdaad, dat ze daar zoveel geld voor durfen vragen zeg, en dan niet eens even schoonmaken voor ie verkocht wordt....Remco Tr schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:54:
[...]
Dat hele ding is beroerd kijk naar die fingerprints op schermen foei lelijk
[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 21-09-2011 13:08 ]
Niet alleen met IFR, ook VFR wordt in Europa nog steeds gevlogen met voeten (of flight level maar dat zijn honderden voeten boven standaard druk), knopen en zeemijlen. Brandstof wordt vaak weer wel in liters gemeten, maar gallons zie je ook nog wel.fynrd1 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:55:
[...]
"IFR' wordt altijd ft. gebruikt, om de hoogte aan te duiden, altijd kt. voor snelheid, en NM voor afstand. Helaas wordt er voor gewicht aanduiding nog steeds LBS en KG gebruikt. Ik zou die instellingen dus gewoon zo laten als ze stonden
Volgens mij zijn de enige uitzondering zweefvliegtuigen die echt alles metrisch doen, en misschien ultralights, dat weet ik niet.
Verwijderd
Ik vlieg nooit met m'n Carenado vliegtuigen... Ze hebben te vaak rommel aangeleverd die door andere gebruikers moest worden gefixed. Op een bepaald moment zag je steeds maar weer dezelfde gauges in tig verschillende vliegtuigen: erg goedkoop. Maar ik hoorde onlangs dat ze zich nu wat aan het verbeteren zijn, dus wie weet wordt het nog wat. Ik vlieg momenteel alleen nog maar (GA dan) met de Aesoft Katana 4x.
@Tuzla: Shade en nog een keer Shade. Die mod heb ik nooit gebruikt: te eng. Maar eh... wat betreft die blue haze textures: ik ben daar alweer vanaf gestapt. Ik verander zowat elke dag van gedachten als het op FSX aankomt.
@Tuzla: Shade en nog een keer Shade. Die mod heb ik nooit gebruikt: te eng. Maar eh... wat betreft die blue haze textures: ik ben daar alweer vanaf gestapt. Ik verander zowat elke dag van gedachten als het op FSX aankomt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 18:04 ]
Wat ik eigenlijk bedoel is dat deze maat-eenheden verplicht zijn als je IFR vliegt. Een toestel die metrische eenheden gebruikt mag dus officieel niet IFR vliegen. VFR kan ook perfect metrisch gevlogen worden, als je maar de regels en bounderies van je luchtruim kent. Ook als je kijkt naar de weer-voorschriften voor VFR vluchten dan zullen deze vaak volgens het metrische-stel opgesteld zijn.GekkePrutser schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:24:
[...]
Niet alleen met IFR, ook VFR wordt in Europa nog steeds gevlogen met voeten (of flight level maar dat zijn honderden voeten boven standaard druk), knopen en zeemijlen. Brandstof wordt vaak weer wel in liters gemeten, maar gallons zie je ook nog wel.
Volgens mij zijn de enige uitzondering zweefvliegtuigen die echt alles metrisch doen, en misschien ultralights, dat weet ik niet.
Misschien niet binnen ICAO, maar als je naar o.a. Rusland gaat krijg je bij mijn weten gewoon te maken krijgen met metrische flightlevels.fynrd1 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:23:
[...]
Wat ik eigenlijk bedoel is dat deze maat-eenheden verplicht zijn als je IFR vliegt. Een toestel die metrische eenheden gebruikt mag dus officieel niet IFR vliegen.
Ook zweefvliegtuigen hier in Nederland zijn uitgerust met hoogtemeters in meters en snelheid in kilometers.
Altijd leuk om even om te rekenen als ATC je 3000 ft geeft. De eerstejaars van de club denken dan gelijk dat ze tot 3 km mogen.
Altijd leuk om even om te rekenen als ATC je 3000 ft geeft. De eerstejaars van de club denken dan gelijk dat ze tot 3 km mogen.
Verwijderd
Er heeft gewoon iemand zijn lompe poten op het "dashboard" geparkeerd... Dat dit kan in Nederland!FastFred schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:03:
[...]
Ja, inderdaad, dat ze daar zoveel geld voor durfen vragen zeg, en dan niet eens even schoonmaken voor ie verkocht wordt....

Verwijderd
Ze hebben ook wel eens motor geluiden gekopieerd naar andere toestellen, desalniettemin zitten er ook pareltjes tussen. Ik heb de Cessna 152 aangeschaft omdat ik de "Aviator90" lessen heb gevolgd, verder vlieg ik eigenlijk niet met die. Daarnaast heb ik dan de Cessna 210T, die is erg relax om te vliegen, cruise snelheden van 140/150 knopen, prachtige VC, goed geluid. en de Caravan 208, omdat het de Caravan 208 isVerwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:03:
Ik vlieg nooit met m'n Carenado vliegtuigen... Ze hebben te vaak rommel aangeleverd die door andere gebruikers moest worden gefixed. Op een bepaald moment zag je steeds maar weer dezelfde gauges in tig verschillende vliegtuigen: erg goedkoop. Maar ik hoorde onlangs dat ze zich nu wat aan het verbeteren zijn, dus wie weet wordt het nog wat. Ik vlieg momenteel alleen nog maar (GA dan) met de Aesoft Katana 4x.
Ja oke, maar dat zijn dus de uitzonderingen.Propane schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:35:
[...]
Misschien niet binnen ICAO, maar als je naar o.a. Rusland gaat krijg je bij mijn weten gewoon te maken krijgen met metrische flightlevels.
Verwijderd
Ik heb net een nieuwe laptop, de x5qsf, en heb daar fsx op geinstalleerd. Er is alleen een probleem: fsx ziet de videokaart niet. vlak nadat ik de nvidia driver had geupdate zag hij hem wel, maar even later toen ik fsx weer probeerde was hij weer weg en moest ik het doen met de grafische processor van intel. Weet iemand wat hier de oplossing voor is?
Ik vind de widescreen functie niet mooi, volgens mij is deze ook bedoeld voor projectoren met een gebogen schermVerwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:23:
[...]
Er heeft gewoon iemand zijn lompe poten op het "dashboard" geparkeerd... Dat dit kan in Nederland!![]()
[afbeelding]
Verwijderd
fynrd1 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:10:
[...]
Ik vind de widescreen functie niet mooi, volgens mij is deze ook bedoeld voor projectoren met een gebogen scherm
Verwijderd
De DX10 Preview uitschakelen misschien, had iemand anders in dit topic ook last van.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:08:
Ik heb net een nieuwe laptop, de x5qsf, en heb daar fsx op geinstalleerd. Er is alleen een probleem: fsx ziet de videokaart niet. vlak nadat ik de nvidia driver had geupdate zag hij hem wel, maar even later toen ik fsx weer probeerde was hij weer weg en moest ik het doen met de grafische processor van intel. Weet iemand wat hier de oplossing voor is?
Verwijderd
Bedoel je de "widescreen=true" setting in de FSX.cfg?fynrd1 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:10:
[...]
Ik vind de widescreen functie niet mooi, volgens mij is deze ook bedoeld voor projectoren met een gebogen scherm
Wat vindt je niet mooi?
Volgens mij is de wide screen functie voor 16:9 schermen, voor een bredere FOV.
Jij stelt voor om met een 4:3 verhouding te draaien op een 1920x1080 monitor?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 11:43 ]
Volgens mij was ik dit, Progressive Taxi werkte niet in DX10 previewVerwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:38:
[...]
De DX10 Preview uitschakelen misschien, had iemand anders in dit topic ook last van.
Trouwens als reactie op jou antwoord, DX10 preview staat standaard uitgeschakeld, dus denk eerder dat z'n laptop videokaart niet ondersteunt wordt door FSX
[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 22-09-2011 12:38 ]
Verwijderd
Je hebt deels gelijk, echter staat er nergens dat het de standaard settings zijn. Volgens HWI zit er een Nvidia 555GTM grafische chip in. Die kan FSX toch wel draaien(?) http://nl.hardware.info/p...-s1095v#tab:specificatiesFastFred schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:34:
[...]
Volgens mij was ik dit, Progressive Taxi werkte niet in DX10 preview
Trouwens als reactie op jou antwoord, DX10 preview staat standaard uitgeschakeld, dus denk eerder dat z'n laptop videokaart niet ondersteunt wordt door FSX
Ja 1920x1200, ik vind de widescreen=true functie hierin onprettig. Alles lijkt te vervormen, en volgens mij is het meer bedoeld als je een gebogen scherm setup hebt. dus 2 a 3 monitoren of een grote panorama projector. Ik zie ook op jou screenshot dat je VC helemaal vervormd. Het is alleen hoe ik er tegen aan kijk hoor, ieder zijn smaak hierinVerwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:40:
[...]
Bedoel je de "widescreen=true" setting in de FSX.cfg?
Wat vindt je niet mooi?
Volgens mij is de wide screen functie voor 16:9 schermen, voor een bredere FOV.
Jij stelt voor om met een 4:3 verhouding te draaien op een 1920x1080 monitor?
Probeer eens je energieprofiel op high performance of iets in die trant te zetten.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:08:
Verwijderd
Ik zal eens twee vergelijking shots maken.fynrd1 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:51:
[...]
Ja 1920x1200, ik vind de widescreen=true functie hierin onprettig. Alles lijkt te vervormen, en volgens mij is het meer bedoeld als je een gebogen scherm setup hebt. dus 2 a 3 monitoren of een grote panorama projector. Ik zie ook op jou screenshot dat je VC helemaal vervormd. Het is alleen hoe ik er tegen aan kijk hoor, ieder zijn smaak hierin
Charles De Gaulle, Gate B9.
WideViewAspect=True:

WideViewAspect=False:

Het enige grote verschil is het zoom level, alhoewel ze in beide shots op 0.40 staat. Waar vervormt het dan?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 15:29 ]
Verwijderd
Dat vervormen waar hij het over heeft komt door de zoom van 0.40: als je dan om je heen lijkt, lijkt het een beetje alsof je alles bekijkt door een fish eye lens: alles vervormt. Ronde gauges worden aan de zijkant van het scherm ovaal. Maar dat heeft helemaal niets te maken met widescreen: dat heb je ook als je uitzoomt zonder widescreen. Als je trouwens bij widescreen inzoomt naar 0.70 of 0.80 zie je helemaal haast geen verschil meer tussen false en true: alleen in de verte, aan de horizon, zien sommige dingen er wat anders uit. De VC zelf of zo veranderd echt nul komma nul nada. Alhoewel ik widescreen of true heb staan, heb ik die optie nooit echt gesnapt omdat eigenlijk inderaad alleen de default zoom alleen maar verschilt...
Ahh wat is er met youtube aan de hand, kan al dagen niks uploaden. Alles blijft op published 0% staan. Meer mensen hebben er last van maar het schiet niet op

Vanavond even tijd vinden/maken en de Grumman weer aanslingeren voor de oversteek naar of de Faroer eilanden, of direct door naar Ijsland, als er genoeg brandstof is 
Uiteraard weer screens en 'in flight' updates
Uiteraard weer screens en 'in flight' updates
Hier een mooi voorbeeld, http://cloud.steampowered...4F8941965CC916AC072EA32D/Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:28:
[...]
Ik zal eens twee vergelijking shots maken.
Charles De Gaulle, Gate B9.
WideViewAspect=True:
[afbeelding]
WideViewAspect=False:
[afbeelding]
Het enige grote verschil is het zoom level, alhoewel ze in beide shots op 0.40 staat. Waar vervormt het dan?
Dit is dan voor een triple setup, effect is hetzeflde als wideview=true. Wideview heeft volgens mij ook niks te maken met widescreen, omdat fsx die resolutie gewoon native ondersteund. Alleen de meeste 2d cockpits hebben last van 16:10 16:9 verhoudingen. En daar doet die instelling ook niks aan.
Daarnaast zijn zulke vervormingen nadelig voor het ruimtelijk inzicht, in het echt vervormd er ook niks.
IRL, komt 0.60t/m0.70 en wideview=f overheen.
Dat is nou precies mijn punt, niet alleen je VC vervormt ook je omgeving. Niet wat je wil en zeker niet als je op handje gaat vliegenVerwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:03:
Dat vervormen waar hij het over heeft komt door de zoom van 0.40: als je dan om je heen lijkt, lijkt het een beetje alsof je alles bekijkt door een fish eye lens: alles vervormt. Ronde gauges worden aan de zijkant van het scherm ovaal. Maar dat heeft helemaal niets te maken met widescreen: dat heb je ook als je uitzoomt zonder widescreen. Als je trouwens bij widescreen inzoomt naar 0.70 of 0.80 zie je helemaal haast geen verschil meer tussen false en true: alleen in de verte, aan de horizon, zien sommige dingen er wat anders uit. De VC zelf of zo veranderd echt nul komma nul nada. Alhoewel ik widescreen of true heb staan, heb ik die optie nooit echt gesnapt omdat eigenlijk inderaad alleen de default zoom alleen maar verschilt...
Hmm, ik wilde dus opweg van Aberdeen naar de Faroer eilanden, maar in FS2002/FS2004 waren er daar 2 a 3 vliegvelden.
Er is er nu maar eentje, zonder tower, wel met wat hangars, maar weet niet of ik er kan refuelen. Er staat op de GA parking wel een of ander ding dat lijkt op een plek om te tanken, maar wordt er niet wijs uit of het nu ook echt dat is.
Voor ik definitief de koers naar de Faroer eilanden zet, wil ik eerst weten of ik daar kan bij tanken, anders ben ik fucked
Gewijzigde final destination (lol) trouwens, ik vlieg, eenmaal in Canada aangekomen, door naar Dutch Harbor, vond ik wel een gaaf iets. Aangezien daar vroeger ook best veel van deze kisten rond vlogen. Misshcien maak ik van daar uit wel de oversteek naar Rusland, en weer door naar Schiphol
EDIT: dat ding is dus inderdaad een fuel spot
Faroer eilanden here we come!
Er is er nu maar eentje, zonder tower, wel met wat hangars, maar weet niet of ik er kan refuelen. Er staat op de GA parking wel een of ander ding dat lijkt op een plek om te tanken, maar wordt er niet wijs uit of het nu ook echt dat is.
Voor ik definitief de koers naar de Faroer eilanden zet, wil ik eerst weten of ik daar kan bij tanken, anders ben ik fucked
Gewijzigde final destination (lol) trouwens, ik vlieg, eenmaal in Canada aangekomen, door naar Dutch Harbor, vond ik wel een gaaf iets. Aangezien daar vroeger ook best veel van deze kisten rond vlogen. Misshcien maak ik van daar uit wel de oversteek naar Rusland, en weer door naar Schiphol
EDIT: dat ding is dus inderdaad een fuel spot
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 23-09-2011 17:59 ]
Pics or didn't what happen? Ik ben gewoon even gestopt in mid-air en ben direct naar de Faroer eilanden door gegaan om op het desbetreffende vliegveld te checken of dat ding wat er stond inderdaad een refuel spot was
Dus even snel een nieuwe vlucht geladen vanaf dat vliegveld in een ultra light, met de brandstof tank gevaarlijk dicht bij de E van Empty, even vlak bij dat ding staan om te zien of er getankt werd 
Eerste pic is gemaakt, maar FSX houd niet van Alt Tabben heb ik gemerkt, dan had ik de map waar de screens komen wel geshared en vanaf m'n laptop gepost.
Helaas zullen jullie nu 299nm en net geen 2 uurtjes moeten wachten tot ik geland ben op de Faroer eilanden, ben net aangekomen op 8000ft, motoren zometeen een stapje terug zodat de manifold pressure niet langer in 't geel staat te wijzen
EDIT: en nog 205nm te gaan, ETE 1:10 @ 175mph op 8000ft. De noordkust van Schotland heb ik nu achter mij gelaten en we vliegen nu over heul veel water
Eerste pic is gemaakt, maar FSX houd niet van Alt Tabben heb ik gemerkt, dan had ik de map waar de screens komen wel geshared en vanaf m'n laptop gepost.
Helaas zullen jullie nu 299nm en net geen 2 uurtjes moeten wachten tot ik geland ben op de Faroer eilanden, ben net aangekomen op 8000ft, motoren zometeen een stapje terug zodat de manifold pressure niet langer in 't geel staat te wijzen
EDIT: en nog 205nm te gaan, ETE 1:10 @ 175mph op 8000ft. De noordkust van Schotland heb ik nu achter mij gelaten en we vliegen nu over heul veel water
[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 23-09-2011 19:42 ]
Verwijderd
Heren,
Ik ben een tijdje weg geweest van de sim. Nu terug met een nieuw systeem, en voor het eerst FSX (voorheen FS95 t/m FS9). Ik heb een aantal vragen die waarschijnlijk kort beantwoord kunnen worden
.
-Wat gebruiken jullie om een beetje soepel en makkelijk door de virtual cockpit te bewegen? In FS9 had je bv. Active Camera.
-Ik heb twee keer hetzelfde rotprobleem gehad met de PMDG NGX: mijn muis wordt op een begeven moment inactive. Dan heb je alles prepared, klaar voor startup, en dan doet je muis het ineens niet. Hij beweegt wel, maar kan geen knoppen bedienen. Bekend probleem?
En oh ja, mijn oeroude Sidewinder Force Feedback 2 (joystick) werkt blijkbaar niet met Windows 7. Iemand een goed alternatief (€100,- max.)?
Ik ben een tijdje weg geweest van de sim. Nu terug met een nieuw systeem, en voor het eerst FSX (voorheen FS95 t/m FS9). Ik heb een aantal vragen die waarschijnlijk kort beantwoord kunnen worden
-Wat gebruiken jullie om een beetje soepel en makkelijk door de virtual cockpit te bewegen? In FS9 had je bv. Active Camera.
-Ik heb twee keer hetzelfde rotprobleem gehad met de PMDG NGX: mijn muis wordt op een begeven moment inactive. Dan heb je alles prepared, klaar voor startup, en dan doet je muis het ineens niet. Hij beweegt wel, maar kan geen knoppen bedienen. Bekend probleem?
En oh ja, mijn oeroude Sidewinder Force Feedback 2 (joystick) werkt blijkbaar niet met Windows 7. Iemand een goed alternatief (€100,- max.)?
Ik gebruik gewoon de spatiebalk + muis om rond te kijken
Heb dan ook geen add-ons geinstalleerd, dus weet niet of dit voor jou mogelijk is.
Nog 109nm te gaan trouwens, ETE 0:36
75nm te gaan, ETE 0:24, heb IFR clearance naar EKVG (Faroer eilanden), krijg ik nu al Reykjavik Center toegewezen
EDIT: 16nm
Nog 109nm te gaan trouwens, ETE 0:36
75nm te gaan, ETE 0:24, heb IFR clearance naar EKVG (Faroer eilanden), krijg ik nu al Reykjavik Center toegewezen

EDIT: 16nm
[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 23-09-2011 20:48 ]
Dat je de knoppen niet meer kan bedienen is bij mijn weten geen bekend probleem.. Ik zou een leuke yoke halen als je dat geld te besteden hebt:)Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:48:
Heren,
Ik ben een tijdje weg geweest van de sim. Nu terug met een nieuw systeem, en voor het eerst FSX (voorheen FS95 t/m FS9). Ik heb een aantal vragen die waarschijnlijk kort beantwoord kunnen worden.
Knoppen niet meer kunnen bedienen komt wel eens voor, ik had het zelf eerder wel eens met de Lotus L-39. Voor zover ik weet komt het ook alleen voor in Windows 7. In sommige gevallen met zware scenery en andere addons wordt FSX te zwaar belast waardoor er geen CPU cycles meer over zijn om clickspots in de Virtual Cockpit werkend te houden.
- Zit je op Windows 7?
- Draai je veel scenery of zware addons?
Als je het vaker tegenkomt kun je proberen FSX in Vista compatibiliteitsmodus te draaien en kijken of dat het probleem verhelpt (Vista en Windows 7 hebben verschillende versies van een bepaald besturingselement mbt graphics etc.).
- Zit je op Windows 7?
Als je het vaker tegenkomt kun je proberen FSX in Vista compatibiliteitsmodus te draaien en kijken of dat het probleem verhelpt (Vista en Windows 7 hebben verschillende versies van een bepaald besturingselement mbt graphics etc.).
Wikipedia: Harstad/Narvik Airport, Evenes
Kent iemand Narvik? Gisteren geweest. De VOR approach is zooooo awesome. Vind de juiste mesh en je hebt echt een mooie uitdaging!
Kent iemand Narvik? Gisteren geweest. De VOR approach is zooooo awesome. Vind de juiste mesh en je hebt echt een mooie uitdaging!
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Ja, Windows 7. Ik draar FSX Acc. met REX Xtreme en wat aircraft en scenery add-ons. De twee keer dat het gebeurde was (inderdaad) op een add-on veld. Gelukkig gebeurd het niet altijd, maar als het gebeurd is het einde vlucht, en dat is dan best balen.[b][message=36810308,noline]
- Zit je op Windows 7?
Wie doen er morgen avond mee met het manchester tripje?
Ik heb dit ook wel eens gehad, maar bleek dat ik mijn camera te ver naar achter had geplaatst en dus eigenlijk IN de hoofdsteun van de stoel zat. Dan werken de knopjes niet meer. Simpel op te lossen door je camera weer iets naar voren te schuiven. Misschien is het bij jou iets anders maar ik wou het toch even gezegd hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:48:
Ik heb twee keer hetzelfde rotprobleem gehad met de PMDG NGX: mijn muis wordt op een begeven moment inactive. Dan heb je alles prepared, klaar voor startup, en dan doet je muis het ineens niet. Hij beweegt wel, maar kan geen knoppen bedienen. Bekend probleem?
Verwijderd
Na een hele hoop getweak en ellende heb ik eindelijk FSX goed aan het lopen gekregen op mijn nieuwe pc. Hier zijn, in chronologische volgorde, een aantal screenshots die ik vandaag heb gemaakt tijdens drie vlekkeloze vluchten. Scenery is allemaal Orbx. Klik voor de full screen pics (unedited, alleen bewaard als jpg)

Nice! Weer terug van de tubeliners naar de Katana, zie ik?Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:04:
Na een hele hoop getweak en ellende heb ik eindelijk FSX goed aan het lopen gekregen op mijn nieuwe pc. Hier zijn, in chronologische volgorde, een aantal screenshots die ik vandaag heb gemaakt tijdens drie vlekkeloze vluchten. Scenery is allemaal Orbx. Klik voor de full screen pics (unedited, alleen bewaard als jpg)
... mooie plaatjes...!
Ik vroeg me af of je ENB gebruikt. Aan je screenshots te zien wel?
Ik heb met ENB dat mijn beeld zo wazig wordt, ik mis dan echt de scherpte.
Mocht je ENB gebruiken, heb je zin om je ini te delen>
voor de mensen die denken dat ik tegen de kliffen van de Faroer eilanden te pletter ben geslagen: een veilige, rommelige landing op Vagar! Ben nu nog aan het werk, pics komen aks ik thuis ben
Verwijderd
Nou, ik wissel het wat af.Spitfire123 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:16:
[...]
Nice! Weer terug van de tubeliners naar de Katana, zie ik?![]()
Ik vroeg me af of je ENB gebruikt. Aan je screenshots te zien wel?
Ik heb met ENB dat mijn beeld zo wazig wordt, ik mis dan echt de scherpte.
Mocht je ENB gebruiken, heb je zin om je ini te delen>
Ja, ik gebruikt (weer) ENB. Hier is m'n ini: http://www.fsfiles.org/imagehost/uploads/1316934502.zip
Bedenk wel dat de instellingen van je scherm ook ontzettend veel doet: ik heb nogal lage custom instellingen voor m'n Samsun scherm (Brightness 40, Contrast 40) omdat ik koppijn krijg van een te fel scherm.
Ja, het beeld wordt wat minder scherp (wat je ook kan zien aan m'n screenshots), maar de voordelen zijn groter dan de nadelen: ENB brengt echt licht in de FSX wereld en op zich is dat vage, alhoewel jammer voor de VC, wel zo realistisch voor de scenery. Het wordt allemaal wat 'omfloerster'.
Op mijn scherm zien je kleuren er echt perfect en natuurgetrouw uit. Heb dan wel een IPS paneeltjeVerwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:34:
[...]
Nou, ik wissel het wat af.
Ja, ik gebruikt (weer) ENB. Hier is m'n ini: http://www.fsfiles.org/imagehost/uploads/1316934502.zip
Bedenk wel dat de instellingen van je scherm ook ontzettend veel doet: ik heb nogal lage custom instellingen voor m'n Samsun scherm (Brightness 40, Contrast 40) omdat ik koppijn krijg van een te fel scherm.Als ik bijvoorbeeld Dynamic contrast aan zou zetten, zou m'n complete scherm uitbleken...
Mijn ENB settings zijn trouwens best wel 'low': ietsje 'darkening', beetje bloom, in ieder geval niet zo zwaar en donker als de meeste ini's.
Ja, het beeld wordt wat minder scherp (wat je ook kan zien aan m'n screenshots), maar de voordelen zijn groter dan de nadelen: ENB brengt echt licht in de FSX wereld en op zich is dat vage, alhoewel jammer voor de VC, wel zo realistisch voor de scenery. Het wordt allemaal wat 'omfloerster'.
Wow J van E , ik zit hier met een simpele laptop grafische meuk, ik ga volgend jaar een gamerig halen !
Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs
Verwijderd
Ah, mooi. Ja, bij mij is het ook mooi, hoor, hehe, terwijl ik een gewone Samsung heb,fynrd1 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:42:
[...]
Op mijn scherm zien je kleuren er echt perfect en natuurgetrouw uit. Heb dan wel een IPS paneeltje
Ik heb lang moeten zoeken naar goede instellingen (vooral ENB) en textures (REX), maar zoals het nu is, ben ik er wel blij mee! Grappige is wel dat ik mijn huidige default sky texture gevonden heb toen ik het zoeken naar de juiste texture helemaal spuugzat was en ik in REX maar op Random theme klikte: de sky voor de dag was toen bij toeval Cold blue en dat was precies wat ik zocht.
Deze settings hou ik voorlopig! Ik heb het tweaken aan FSX helemaal zat (had ook last van veel appcrashes): alles werkt nu perfect, performance is echt smooth all over the place en het ziet er top uit, dus... voorlopig hou ik het op alleen maar vliegen!
Ow, de Grumman staat zich nu koel te tikken in Reykjavik, Ijsland. Heb tijdens de vlucht van 2 uur en 30 minuten huiswerk gemaakt, dus helaas geen screens. Opnieuw een rommelige landing, short final was te hoog, ik moet meer op de rood/witte lichten gaan lletten en minder op recht voor de baan komen denk ik....
Trouwens amper een kwart van de tank verbruikt, volgens mij had ik ook in een ruk naar Groenland kunnen vliegen, helaas geen tijd voor gehad.
Screens van Aberdeen naar Vagar komen nog
Trouwens amper een kwart van de tank verbruikt, volgens mij had ik ook in een ruk naar Groenland kunnen vliegen, helaas geen tijd voor gehad.
Hehe hoe is het weer daar? Ik had in de avond even een tripje EHAM - EGCC gedaan. Was een avondje fullservice op vatsim:) helaas crashte mijn fsx 1e trip. Ik denk trouwens dat de atc jou verkeerd begeleid met de approaches. Of ook online vliegen.. wel pittig als je op bakens gaat vliegen;)FastFred schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:42:
Ow, de Grumman staat zich nu koel te tikken in Reykjavik, Ijsland. Heb tijdens de vlucht van 2 uur en 30 minuten huiswerk gemaakt, dus helaas geen screens. Opnieuw een rommelige landing, short final was te hoog, ik moet meer op de rood/witte lichten gaan lletten en minder op recht voor de baan komen denk ik....
[ Voor 8% gewijzigd door fynrd1 op 25-09-2011 23:43 ]
Weer was prima, was op de Faroer eilanden wel minder. Knetter veel mist, bijna niks te zien van 800ft up.
Hoezo zou ik verkeerd begeleid worden. Wat ik doe is ongeveer 70nm voor het vliegveld schakel ik GPS uit en vlieg ik op de Heading Hold Selector op de IFR aanwijzingen van ATC. Ik lag prima voor de baan, maar kwam veel te hoog aan, of ik zet de daling te laat in en moet het laatste stuk in een duikvlucht om het nog te halen, of ik begin op tijd maar daal niet snel genoeg. In ieder geval: 4 witte lichtjes
Hoezo zou ik verkeerd begeleid worden. Wat ik doe is ongeveer 70nm voor het vliegveld schakel ik GPS uit en vlieg ik op de Heading Hold Selector op de IFR aanwijzingen van ATC. Ik lag prima voor de baan, maar kwam veel te hoog aan, of ik zet de daling te laat in en moet het laatste stuk in een duikvlucht om het nog te halen, of ik begin op tijd maar daal niet snel genoeg. In ieder geval: 4 witte lichtjes
Verwijderd
?? Go around ??FastFred schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:40:
Weer was prima, was op de Faroer eilanden wel minder. Knetter veel mist, bijna niks te zien van 800ft up.
Normaal zou ik dat doen ja, maar had ik geen tijd voor, moest naar m'n werk
Probleem van de std ATC is dat de vectoren wel goed zijn, maar de altitudes niet. Ik weet niet hoe dat toestel van jou vliegt en welke snelheden hij heeft maar met een jet kom je er sowieso niet meer uit. Probeer is charts te gebruiken, met dat toestel moetje waarschijnlijk met radio's gaan navigerenFastFred schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:40:
FSX default Grumman Goose G21A
Cruise speed: 191mph / 165kts
Service ceiling: 21,300ft
Verder ken ik het toestel nog niet zo geweldig, landing speed bijvoorbeeld, ik hou het nu op 120mph bij landing, met flaps op 30 (hij heeft alleen maar 30 of 60) met opstijgen niet eens flaps nodig op een wat langere baan, kortere banen flaps op 30. Opstijgen doe ik met 100mph
Ik moet me eens gaan verdiepen in landing speed van dat ding denk ik
EDIT: landing speed: 90mph..... hmmm
Cruise speed: 191mph / 165kts
Service ceiling: 21,300ft
Verder ken ik het toestel nog niet zo geweldig, landing speed bijvoorbeeld, ik hou het nu op 120mph bij landing, met flaps op 30 (hij heeft alleen maar 30 of 60) met opstijgen niet eens flaps nodig op een wat langere baan, kortere banen flaps op 30. Opstijgen doe ik met 100mph
Ik moet me eens gaan verdiepen in landing speed van dat ding denk ik
EDIT: landing speed: 90mph..... hmmm
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 26-09-2011 20:51 ]
Vraag gewoon na je eerste contact met ATC voor de approach een lagere cruise altitude aan. Met die Goose kun je ruim op tijd in die 70nm lekker zakken naar bijvoorbeeld 2000 of 3000ft voor de approach (als het terrein het toe laat). Hou je descent rate ergens tussen de 500 en 1000fpm, dan kun je zelfs vanaf je service ceiling en aan cruise speed dalend nog lekker uitkomen, tenzij je een flinke rugwind hebt.
Dan volg je daarna vrolijk de vectors, kom je voor de baan uit, als je de PAPI in zicht hebt en op het juiste niveau zit (2 rood 2 wit etc etc) dan ga je zakken. En daar is weer een mooi regeltje voor om een ruwe schatting van een goede descent rate te krijgen;
Neem je grondsnelheid (of als er niet al te veel wind staat, gewoon je IAS), vermenigvuldig met vijf en dan heb je zo ongeveer je descent rate in feet per minute/fpm voor de approach.
Ik weet zo niet of de Goose het ook echt in miles per hour of knots weergeeft, anders kun je altijd even snel via Shift+Z je IAS checken links bovenin, en die gebruiken voor je berekening.
Dan volg je daarna vrolijk de vectors, kom je voor de baan uit, als je de PAPI in zicht hebt en op het juiste niveau zit (2 rood 2 wit etc etc) dan ga je zakken. En daar is weer een mooi regeltje voor om een ruwe schatting van een goede descent rate te krijgen;
Neem je grondsnelheid (of als er niet al te veel wind staat, gewoon je IAS), vermenigvuldig met vijf en dan heb je zo ongeveer je descent rate in feet per minute/fpm voor de approach.
Ik weet zo niet of de Goose het ook echt in miles per hour of knots weergeeft, anders kun je altijd even snel via Shift+Z je IAS checken links bovenin, en die gebruiken voor je berekening.
Ah bedankt, dat is wel makkelijk die berekening. Ga het wel proberen als ik deze week nog tijd heb naar Groenland te vliegen. Moet ik dat dan uitrekenen zodra ik de PAPI (was ff vergeten dat het zo heette) in zicht heb? Want die berekening neemt niet de afstand tot de baan mee, als ik dan al heel dicht bij ben (wegens slecht zicht zie ik de PAPI niet ofzo) dan klopt 't niet natuurlijk.
Voor de meesten landingen laat hij me trouwens een final vliegen op 2000ft, bij de Faroer eilanden was het 1400ft, verschilt per vliegveld. Rondom Nederland (en ook Belfast enzo) is het allemaal final vliegen vanaf 2000ft.
Voor de meesten landingen laat hij me trouwens een final vliegen op 2000ft, bij de Faroer eilanden was het 1400ft, verschilt per vliegveld. Rondom Nederland (en ook Belfast enzo) is het allemaal final vliegen vanaf 2000ft.
Je kunt de berekening al vantevoren maken als je beslist wat je snelheid tijdens de approach gaat zijn (voor die Goose zal het iets van 110 zijn gok ik even). Daarna begin je met dalen zodra je de PAPI op de juiste manier in zicht hebt, namelijk 2 rode lichten en 2 wit (soms 1 rood, 1 wit). Heb je meer wit dan zit je te hoog, heb je meer rood dan zit je te laag. De berekening geeft alleen de daalsnelheid aan waarmee je normaal gesproken de PAPI redelijk goed kan volgen, de afstand speelt daarbij niet zo'n grote rol als je maar op die 2 rood 2 wit zit als je gaat dalenFastFred schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:34:
Moet ik dat dan uitrekenen zodra ik de PAPI (was ff vergeten dat het zo heette) in zicht heb? Want die berekening neemt niet de afstand tot de baan mee, als ik dan al heel dicht bij ben (wegens slecht zicht zie ik de PAPI niet ofzo) dan klopt 't niet natuurlijk.
Als je echt zo'n slecht zicht hebt dat je de PAPI pas erg kort op de baan ziet dan zou ik even gaan kijken of er geen instrument approaches beschikbaar zijn
Ah ok, duidelijk.
Maar wat bedoel je met instrument approach? Auto-land, nee toch? Ding komt uit 1937 he
Maar wat bedoel je met instrument approach? Auto-land, nee toch? Ding komt uit 1937 he
ILS, hadden ze als het goed is al in 1937FastFred schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:00:
Ah ok, duidelijk.
is geen autoland, het is een navigatie hulpmiddel die je het ideale pad laat zien in een afdaling. Even simpel gezegd. Je hoeft die alleen maar te "volgen" en je komt perfect op de runway terecht
[ Voor 25% gewijzigd door fynrd1 op 27-09-2011 00:07 ]
Als je wil kan ik wel een guide voor je maken, of je wilt zelf de theorie leren? Je hebt tenmisnte alles wat je nodig hebt voor een ILS approach;)FastFred schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:00:
Ah ok, duidelijk.
Wat ik heel erg mis bij de 737 ngx zijn de icing effect's zoals bij de js4100. Waarom zitten die er niet in? of vallen die onder failures?
Verwijderd
de checklist van de Grumman Goose kan je gewoon vinden op internet onder het hoofdstuk zoek en vind, maar ik zal je blij maken:fynrd1 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:22:
[...]
Als je wil kan ik wel een guide voor je maken, of je wilt zelf de theorie leren? Je hebt tenmisnte alles wat je nodig hebt voor een ILS approach;)
http://www.fs2000.org/addons/ggc.zip
Toevallig zag ik dat de approach snelheid 80 kts
Blijf vooral doorgaan met je verslagen
Icing effecten veroorzaakte bij veel gebruikers van de JS4100 een enorm irritante bug waarbij textures horizontaal en verticaal in de cockpit aan het flikkeren waren. Om hoofdpijn van te krijgen. Dit zou komen door FSX limieten die overschreden werden of iets dergelijks, mogelijk dat ze het daarom niet bij de NGX hebben inbegrepen.fynrd1 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:44:
Wat ik heel erg mis bij de 737 ngx zijn de icing effect's zoals bij de js4100. Waarom zitten die er niet in? of vallen die onder failures?
De Grumman geeft snelheden in mph weerVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:50:
[...]
de checklist van de Grumman Goose kan je gewoon vinden op internet onder het hoofdstuk zoek en vind, maar ik zal je blij maken:
http://www.fs2000.org/addons/ggc.zip
Toevallig zag ik dat de approach snelheid 80 kts
Blijf vooral doorgaan met je verslagen
Ik zal me er vanavond eens in gaan verdiepen
Gaat voor de duidelijkheid alleen om de textures.Propane schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:54:
[...]
Icing effecten veroorzaakte bij veel gebruikers van de JS4100 een enorm irritante bug waarbij textures horizontaal en verticaal in de cockpit aan het flikkeren waren. Om hoofdpijn van te krijgen. Dit zou komen door FSX limieten die overschreden werden of iets dergelijks, mogelijk dat ze het daarom niet bij de NGX hebben inbegrepen.
Jammer, vond ik heel vet. Wist in eerste instantie ookniet dat ze dit eruit hadden gelaten. Maarja zonder window heat op FL390 zonder icing dat weetje dat het er gewoon niet inzit:(Propane schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:54:
[...]
Icing effecten veroorzaakte bij veel gebruikers van de JS4100 een enorm irritante bug waarbij textures horizontaal en verticaal in de cockpit aan het flikkeren waren. Om hoofdpijn van te krijgen. Dit zou komen door FSX limieten die overschreden werden of iets dergelijks, mogelijk dat ze het daarom niet bij de NGX hebben inbegrepen.
Mag je de .dll verwijderen eigelijk? zodat die later opnieuw automatisch word aangemaakt?
Ik krijg aicarriers, fspassangers en nog wat dingen echt niet allemaal meer tegelijk aan t werk pff.. dan werken er 2 en andere 2 niet, of omgekeerd.. of 3 niet en dan 1.. wat ik ook mee rotzooi in de .dll file
Ik krijg aicarriers, fspassangers en nog wat dingen echt niet allemaal meer tegelijk aan t werk pff.. dan werken er 2 en andere 2 niet, of omgekeerd.. of 3 niet en dan 1.. wat ik ook mee rotzooi in de .dll file

Misschien even erbij vermelden welk .dll bestand of bestanden....Tuzla schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:55:
Mag je de .dll verwijderen eigelijk? zodat die later opnieuw automatisch word aangemaakt?
Over het algemeen is het niet altijd een goed idee, omdat ze vaak nodig zijn voor de werking van een programma.
Ja ik weet zelf niet meer welk wat is, heb er in zoveel gerotzooid nu, nu werkt ezdok & ai passangers maar pmdg menu's en aicarriers is weer weg..
Dacht dat ik meestal in de eerste .dll van boven stond te knippen en plakken.
Dacht dat ik meestal in de eerste .dll van boven stond te knippen en plakken.

[ Voor 6% gewijzigd door FSXnoob op 27-09-2011 19:32 ]
Verwijderd
Wat klopt hier niet? 

http://farm7.static.flick...89588308_3c291e4941_b.jpg
Wat is die PMDG 737NGX toch een fijne kist!

http://farm7.static.flick...89588984_33cdb21770_b.jpg
Ook van de onderkant ziet het erg goed uit.

http://farm7.static.flick...89069495_b04e4c5298_b.jpg
En met een mooie avondzon is het plaatje af.

http://farm7.static.flick...89069405_d49be1a9e7_b.jpg

http://farm7.static.flick...89588308_3c291e4941_b.jpg
Wat is die PMDG 737NGX toch een fijne kist!

http://farm7.static.flick...89588984_33cdb21770_b.jpg
Ook van de onderkant ziet het erg goed uit.

http://farm7.static.flick...89069495_b04e4c5298_b.jpg
En met een mooie avondzon is het plaatje af.

http://farm7.static.flick...89069405_d49be1a9e7_b.jpg
1000ft spacing.. kan best
Ben geen piloot dus ik weet niet alle randvoorwaarden (tijdens glideslope b.v.) maar ik had een RA van de TCAS verwacht als je er zo dicht op zit
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
TCAS warning staat er.
"TRAFFIC" staat geel in beeld.
Dus die deed z'n werk goed.
Ach ja, als ik de standaard FSX ATC gebruik, geeft die wel vaker spannende momenten.
Of dingen die totaal niet kunnen, zoals landen op 18L op SPL.
Blijf je alert van.
"TRAFFIC" staat geel in beeld.
Dus die deed z'n werk goed.
Ach ja, als ik de standaard FSX ATC gebruik, geeft die wel vaker spannende momenten.
Of dingen die totaal niet kunnen, zoals landen op 18L op SPL.
Blijf je alert van.
Verwijderd
Meld je aan bij een virtuele club, er zijn er best wel die laagdrempelig zijn. ATC van FSX vond ik wel in het begin leuk.mekkieboek schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:08:
[...]
Ben geen piloot dus ik weet niet alle randvoorwaarden (tijdens glideslope b.v.) maar ik had een RA van de TCAS verwacht als je er zo dicht op zit
Ik bedoelde een resolution advisory, een rooie pit en balken in de pfd. En 18L, ik vrees dat ze in Seattle nog nooit van Badhoevedorp hebben gehoordVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:14:
TCAS warning staat er.
Edit: en RA tijdens de glideslope, ik zou het niet weten, er is best een aardige kans dat er een binnen een kleine straal nog aan het taxien is. Maar goed, zullen ze best over nagedacht hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door mekkieboek op 27-09-2011 22:31 ]
Heb wel een korte tijd via Vatsim gevlogen. Leer je heel veel van. Ook van domme fouten, 3 x een GA gehad tijdens een drukke fly-in op frankfurt tot ik erachter kwam dat als je op de localiser zit dat ze er vanuit gaan dat je ook op de glideslope zit. En toch netjes melden ze dat je met 180 veel te snel gaat voor de landing, terwijl ik nog altijd op 5000 ft zit te wachten op toestemming om de landing te mogen inzettenVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:17:
Meld je aan bij een virtuele club, er zijn er best wel die laagdrempelig zijn. ATC van FSX vond ik wel in het begin leuk.
Maar ik vind het toch wel een gedoe, koptelefoon op, microfoon, allemaal voorbereidingen voor een enkele vlucht. Maar wel veel waardering voor al die gasten die overal zitten te ATC-en. En dat zoiets allemaal werkt met een simpele PC.
Verwijderd
Dat je behoorlijk te veel fuel over hebt voor een normale landing
Ik heb nog wel een vraag. Ik ben nu weer een kort weekje aan het simmen, en ben natuurlijk veel met settings aan het klooien. Gaat opzich best goed, maar tijdens nachtvluchten is het het zo ontzettend donker dat ik he-le-maal niks zie. Brightness op m'n monitor staat al op 100 (niet ideaal natuurlijk). Kan ik dat instellen, in bv. de fsx.cfg ofzo? Of is het een nvidia setting? Ik heb een GTX 560 Ti. Zo is het bijna geen doen. Ik gebruik trouwens REX Xtreme, maar niet dat dat iets helpt.
In het donker vliegen is geen probleem, ik zie dan alleen nog spiegeling in het water van de maan, sterren, en verlichting van steden en dorpjes enzo.
Bij een landing in het donker, moet ik alles op mijn kamer donker hebben, gordijnen dicht, 2e beeldscherm uit, soms zelfs de instrument lights uit om in VC 'naar buiten' te kunnen kijken....
Bij een landing in het donker, moet ik alles op mijn kamer donker hebben, gordijnen dicht, 2e beeldscherm uit, soms zelfs de instrument lights uit om in VC 'naar buiten' te kunnen kijken....
Verwijderd
Ja, en dat is dus zeker niet best als je het mij vraagt. In FS9 had ik dat nooit. Ik kan de MCP niet eens bedienen in het donker, of het NAV display control panel. Ik vind de cockpitverlichting van de NGX trouwens oerlelijk, maar dat zal ook wel weer een instelling zijn[b][message=36832282,noline]

Ik heb helemaal geen problemen met de nacht? het behoord donker te zijn..Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:13:
[...]
Ja, en dat is dus zeker niet best als je het mij vraagt. In FS9 had ik dat nooit. Ik kan de MCP niet eens bedienen in het donker, of het NAV display control panel. Ik vind de cockpitverlichting van de NGX trouwens oerlelijk, maar dat zal ook wel weer een instelling zijn
Verwijderd
Na een poosje te hebben mee gelezen wil ik zelf ook wel een controller setje aanschaffen.
Alleen heb ik geen idee wat voor gear ik precies nodig zou hebben?
Dus ik vraag me af wat jullie me kunnen adviseren voor een beginner in het flight simulator gebeuren?
Alleen heb ik geen idee wat voor gear ik precies nodig zou hebben?
Dus ik vraag me af wat jullie me kunnen adviseren voor een beginner in het flight simulator gebeuren?
Dit topic is gesloten.