Goede checklist. Ik had hem al van je post op PMDG-forum.Anoniem: 135195 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:41:
Misschien zouden de pro's hier zo vriendelijk willen zijn een blik te werpen op mijn PMDG 737NGX short checklist? Het is een compleet vernieuwde versie van de checklist die ik eerder hier postte.
http://www.fsfiles.org/imagehost/uploads/1327999226.zip
Het is een lijst die je van cold and dark weer naar cold and dark laat gaan (met een vlucht tussendoor natuurlijken hij laat ALLEEN de verplichte stappen zien die je moet nemen vanuit de PMDG cold and dark state. Ik heb de lijst gemaakt omdat de tutorials en manuals propvol staan met onnodige checks etc. en vooral als je ff een tijdje niet gevlogen hebt met de 737NGX kan het erg lastig zijn om weer snel de lucht in te kunnen gaan. Maar dus niet met deze lijst.
De lijst begon als een 'vertaling' of samenvatting van de officiele tutorial waar ik later de engine start aan heb toegevoegd, maar vandaag heb ik de COMPLETE lijst naast de officiele normal procedures uit de manual vol. 1 gelegd. De volgorde is toen compleet op de schop gegaan (de oude layout was al veranderd en erg versimpeld) en de approach is ook helemaal veranderd. Volgens mij klopt 'ie nu aardig (je kan 'm zo naast de manual leggen en elke stap die je MOET doen, staat op de lijst).
Maar ik zou het wel leuk vinden of jullie ff willen kijken of jullie nog verbeterpunten hebben of wellicht zien jullie nog dikke fouten.Nogmaals, het is GEEN officiele of echte checklist maar meer een hulpmiddel bij het gebruik van de PMDG 737NGX, een soort van geheugensteuntje dat je met de minst mogelijke aantal stappen toch op een realistische manier in de lucht krijgt.
Onder TAKEOFF REFERENCE DATA SETUP mis ik TAKEOFF REF page 2/2: rwy wind, rwy slope en rwy cond.
En onder ENGINE START: packs off.
Na engine start: DC selector op TR1, TR2 of TR3 en AC selector op GEN1 of GEN2.