||| F1-aeroblog || Battlelog |||
--
CS 707 727 737 777 757 767
PMDG 737 747 md-11 JS4100
level-d 767
CLS 747 767 A330 A310 A340 MD 81
Flight 1: Super 80 BN2 Islander
iFly 737
DA: Fokker 70/100
Overland series
wilco 737 a380 ejets 175/195 777
ariane 737
simcheck a300
airbus x
concorde x
Leonardo Maddog 2010
qualiti wings 757
a2a 377
eerste wat ik dacht laatst was WOW welke addon is dat:P-TNT- schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:48:
Heeft iemand al Take On Helicopters geprobeerd? Dat is een nieuwe 'sim' van Bohemia Interactive. Het schijnt wel een aardige benadering van het vliegen met helicopters te zijn.
Verwijderd
Waarom 'moet' het...?Tuzla schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:57:
Nu de taak aan jullie mij te helpen met een top 10 of 20 met deze payware commercial planes, ik krijg er al hoofdpijn van bij het idee maar het moetmet u hulp hier + avsim forum is er ook mee bezig moeten we er wel uit komen
![]()
CS 707 727 737 777 757 767
PMDG 737 747 md-11 JS4100
level-d 767
CLS 747 767 A330 A310 A340 MD 81
Flight 1: Super 80 BN2 Islander
iFly 737
DA: Fokker 70/100
Overland series
wilco 737 a380 ejets 175/195 777
ariane 737
simcheck a300
airbus x
concorde x
Leonardo Maddog 2010
qualiti wings 757
a2a 377
Mijn top 10 is nogal simpel:
1. PMDG 737NGX
2. PMDG 737NGX
3. PMDG 737NGX
4. PMDG 737NGX
5. PMDG 737NGX
6. PMDG 737NGX
7. PMDG 737NGX
8. PMDG 737NGX
9. PMDG 737NGX
10. PMDG 737NGX
De rest kan me echt gestolen worden.
Ziet er niet verkeerd uit...! Zouden ze hebben samengewerkt met Orbx? Want ik herken Seatlle (PNW) in een filmpje!-TNT- schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:48:
Heeft iemand al Take On Helicopters geprobeerd? Dat is een nieuwe 'sim' van Bohemia Interactive. Het schijnt wel een aardige benadering van het vliegen met helicopters te zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 15:45 ]
Vervang 737NGX door JS4100 en je zit goedVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:41:
[...]
Mijn top 10 is nogal simpel:
1. PMDG 737NGX
2. PMDG 737NGX
3. PMDG 737NGX
4. PMDG 737NGX
5. PMDG 737NGX
6. PMDG 737NGX
7. PMDG 737NGX
8. PMDG 737NGX
9. PMDG 737NGX
10. PMDG 737NGX
De rest kan me echt gestolen worden.Als GA's ook mee mogen doen, dan mag de Katana 4x erbij op nummer 2. (Eigenlijk nummer 1 als ik kijk welke ik het meeste vlieg).
Van 't weekend de -600/-700 uitbreiding aangeschaft. Wat een heerlijk kistje die -600!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Voor mij dan zoiets:
1. PMDG 737 NGX
2. PMDG JS4100
3. DA Fokker 70/100
GA:
1. DA Katana
2. A2A Spitfire
3. A2A Piper Cub
Verder heb ik ook niets meer geinstalleerd.
Verwijderd
Is doe 600 de moeite van het aanschaffen waard...? Ik bedoel, in de VC lijkt alles hetzelfde, toch? Je betaald dan voornamelijk voor eh... ja, waarvoor eigenlijk?Tourniquet schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:19:
Als je eenmaal de 737NGX vliegt is de rest brandhout idd. Al heb ik ook veel plezier beleefd aan de Level-D 767.
Van 't weekend de -600/-700 uitbreiding aangeschaft. Wat een heerlijk kistje die -600!
Extern model en performance. De 600 en 700 vliegen toch wel wat anders. Ze omschreven het zelf geloof ik als een sportauto waar de 800 en 900 meer de landjachten zijnVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:44:
[...]
Is doe 600 de moeite van het aanschaffen waard...? Ik bedoel, in de VC lijkt alles hetzelfde, toch? Je betaald dan voornamelijk voor eh... ja, waarvoor eigenlijk?
Tja, het is inderdaad best een fors bedrag voor wat je krijgt en het flightdeck is grotendeels hetzelfde ja, op wat kleine verschillen in het aircon-panel na. Heb de uitbreiding voornamelijk voor -700 aangeschaft, is toch net wat beter geschikt bij kortere banen (bijv. bij een vlucht van Rotterdam naar een Grieks eilandje loop je al snel tegen de limieten van de -800 aan).Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:44:
[...]
Is doe 600 de moeite van het aanschaffen waard...? Ik bedoel, in de VC lijkt alles hetzelfde, toch? Je betaald dan voornamelijk voor eh... ja, waarvoor eigenlijk?
Verwijderd
Verwijderd
ik zoek eigenlijk een poos over hoe ik met een vliegtuig een koud start begin ipv met een draaiende motor.
heb het volgende al geprobeerd:
-begin met een cesna en zet de motor uit save het en start opnieuw op (werkt niet)
-een savegame gedownload met een koude start (werkt niet)
heb al poos gezocht op google en hier maar kan het gewoonweg niet vinden
Wie kan me uit de brand helpen?
vergeten te melden dat ik fsx gebruik
met addons :
REX 2.0+ overdrive
AES
electronic flightback
fsx booster
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 18:27 ]
Verwijderd
BTW Misschien dat zoiets alleen werkt met een savegame die default is gemaakt...? Had je dat bestand wat je had gedownload als default geladen? Kan je ook nog ff proberen. Als je default flight niet cold and dark is, wordt dat misschien niet goed verwerkt bij het laden van een andere savegame. (Ik zeg maar wat, hoor, ik heb geen idee of het zo is, maar je kan het proberen.)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 22:23 ]
Als er nog spotters zijn met leuke filmpjes van outside/landingen/takeoff's etc. dan moeten we beetje de boel combineren om alles nog leuker te maken
http://AmsterdamAir.blogspot.com/
Verwijderd
Alles wat jij beschrijft helpt niet helaas ,savegame maken met een chesna en als defalult maken met motor uit en opnieuw starten werkt wel motor is idd uit als ik hem weer start ..maar alsik ander vliegtuig neem staat alles weer aan .Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:22:
Wat je kan proberen is het .FLT bestand van je savegame bewerken (gewoon met kladblok): dan moet je sommige dingen (zoals knoppen en switches) van True op False zetten en zo, en misschien wat zaken (bijvoorbeeld positie van throttle, prop, etc.) op 0. Met een beetje inzicht moet je wel uit de omschrijvingen in de FLT kunnen opmaken wat wat is. Ik heb het zo voor elkaar gekregen een complete cold and dark cockpit voor de Carenade F33 te maken, wat via de normale wegen totaal niet lukte.
BTW Misschien dat zoiets alleen werkt met een savegame die default is gemaakt...? Had je dat bestand wat je had gedownload als default geladen? Kan je ook nog ff proberen. Als je default flight niet cold and dark is, wordt dat misschien niet goed verwerkt bij het laden van een andere savegame. (Ik zeg maar wat, hoor, ik heb geen idee of het zo is, maar je kan het proberen.)
Verwijderd
Probeer deze eens? http://flyawaysimulation....old-and-dark-cockpit-mod/Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:17:
[...]
Alles wat jij beschrijft helpt niet helaas ,savegame maken met een chesna en als defalult maken met motor uit en opnieuw starten werkt wel motor is idd uit als ik hem weer start ..maar alsik ander vliegtuig neem staat alles weer aan .
(best eerst backup of system restore punt aanmaken)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 08:31 ]
Verwijderd
Al mijn kisten waar ik mee vlieg staan "cold and dark" op Groningen, ook zit er in al die kisten geen brandstof zodat ik bewust moet tanken.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:25:
Goedenavond,
ik zoek eigenlijk een poos over hoe ik met een vliegtuig een koud start begin ipv met een draaiende motor.
heb het volgende al geprobeerd:...........................................................
Wie kan me uit de brand helpen?
Het is heel eenvoudig, neem bv de Cessna, maak de tanks leeg en zet alle schakelaars uit en save deze kist bv als C172 cold and dark EHGG.
Verander nu van kist bv een de Beech B58, deze kist is nu ook cold and dark en sla dan deze kist op als BB58 cold and dark EHGG, vervolgens doe je dat met alle kisten die cold and dark wilt hebben.
Als je nu wilt gaan vliegen kijk in in Documenten/Fligth Simulator Files en kies dan de gewenste kist bv Cessna 172 Cold and Dark EHGG het exe bestandje.
Succes verzekerd
Succes
Van LOWI (Innsbruck) naar EKCH (Kopenhagen)
Ging niet helemaal zoals het moest gaan. Maar dit soort failures maken het leuk
Flight report van FSPassengers
Overall Flight Result: Crash
Pilot Bonus points: 950 points |
Even with serious problems aboard you still made a successful crash landing and you saved many lives. (+800) |
There was a problem aboard and you declared an emergency. (+150) |

Pushback

Taxi naar RNW 08

Leaving the alps

Denemarken in zicht

En toen kreeg ik een malfunction in mn linker landingsgestel

Daar gaat ie! (Gear voor de landing omhoog gedaan)

Veilig op de grond, snelle check en wegwezen!
Jeey, uitdaging, misschien vanavond even een stukje vliegen
Hopelijk laat de mist vanavond op zich wachten, moet nog naar Brussel toe in een Embraer 175 en vervolgens naar Tallinn in een CRJ900FastFred schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:48:
Jeey, uitdaging, misschien vanavond even een stukje vliegen
als pas of sim/rl piloot?Propane schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:09:
[...]
Hopelijk laat de mist vanavond op zich wachten, moet nog naar Brussel toe in een Embraer 175 en vervolgens naar Tallinn in een CRJ900.
Beetje van beide; als pax, al ga ik die kant op voor het afronden van een turboprop typerating
Welke nieuwe setup?fynrd1 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:31:
hehe hoe bevalt je nieuwe setup btw?
Ik had eigenlijk zondag willen vliegen door die super dichte mist, keer wat anders
[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 15-11-2011 14:17 ]
hehe nice:) waar volg jij je opleiding?Propane schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:57:
[...]
Beetje van beide; als pax, al ga ik die kant op voor het afronden van een turboprop typerating.
nja je nieuwe gpu:) al helemaal ingesteld met nvidia inspector?FastFred schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:16:
[...]
Welke nieuwe setup?
Ik had eigenlijk zondag willen vliegen door die super dichte mist, keer wat anders
Nog een aantal dingen die niet helemaal lekker zijn, maar getting there.
En Nvidia Inspector heb ik nog nooit van gehoord
EDIT: erm, Nvidia Inspector is een Nvidia-only GPU-z blijkt na wat slordig Google werk, wat voor nut heeft dit ding? EDIT2: ah op die fiets. Nee, aan overclocken begin ik niet meer, systeem draait rete stabiel en lekker vlot zonder met clocks te knoeien
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 16-11-2011 20:29 ]
Met nvidia inspector kan je de AA van FSX uitvinken en die van je GPU forceren. Scheelt weer wat cpu belasting;) Jij bent 1 van de weinigen die zich zo vermaakt met het standaard pakket, wordt het niet tijd voor wat addonsFastFred schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:24:
En Nvidia Inspector heb ik nog nooit van gehoord
EDIT: erm, Nvidia Inspector is een Nvidia-only GPU-z blijkt na wat slordig Google werk, wat voor nut heeft dit ding? EDIT2: ah op die fiets. Nee, aan overclocken begin ik niet meer, systeem draait rete stabiel en lekker vlot zonder met clocks te knoeien

Verwijderd
Beetje zonde van de tijd om te gaan fine tunen zonder dat je SP1 en SP2 hebt geinstalleerd...! Die veranderen namelijk nogal wat! Da's toch het eerste wat je moet doen imho.FastFred schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:24:
NIeuwe GPU bevalt prima, ben FSX nog een beetje aan het fine tunen moet de Service Packs nog installeren
Ik heb trouwens na 3,5 maand geleuter en getweak eindelijk FSX werkend op mijn nieuwe PC zoals ik ervan droomde!!!
Echt, om zo heerlijk te vliegen in FSX boven Orbx scenery, met REX luchten en water, ASE weer, met een prachtig uitzicht vanuit de Katana 4X... is echt SUPER!!! Ik had eigenlijk niet gedacht dit ooit nog mee te maken. Schitterend!!!
Van de week heb ik trouwens Prepar3D uitgeprobeerd... wat een tegenvaller. Bagger. Zelfs met de PNW demo liep het ruk. Waardeloos. Ik hou het bij FSX.
EDIT
Wat betreft nVidia Inspector: daarmee kan je veel betere FSAA instellen. Ik heb instellingen waarbij ik nul komma nul kartelrandjes zie en totaal geen shimmering. Alleen maar een beetje op het scherm van de GPS in de Katana, maar dat zal komen door de opbouw van dat ding: de rest is re-te-strak. De default FS van FSX lijkt wel gepruts van een Amiga of Atari uit 1985.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 21:12 ]
Verwijderd
Ik zal anders eens een keertje al mijn tweaks en utilities posten, voor het geval iemand anders ook graag wil zien hoe je FSX met graphics voluit kan lopen zonder dat het een slide show wordt.
Draait als een titje
Kan in Nvidia Inspector trouwens geen instellingen vinden om AA en dergelijke door m'n GPU te laten doen. Aha gevonden, zo'n klein priegelig kut icoontje midden tussen al die waarde's en velden, lekker is dat, welke setting moet ik nu dan hebben en waar moet die op staan volgens jullie?
[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 16-11-2011 21:50 ]
Verwijderd
Ik gebruik deze instellingen:FastFred schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:49:
welke setting moet ik nu dan hebben en waar moet die op staan volgens jullie?
http://fsfiles.org/flightsimshots/images/792Untitled_1.jpg
Die instellingen moet je dus maken in het FSX profiel! Niet in het global profiel (zoals in dit screenshot te zien is: dat mag wel, natuurlijk, maar dan gebruikt elk spel die instellingen.) En dan aniso op trilinear in FSX en FSAA uit in FSX. Dit zijn niet de zwaarste instellingen maar bij mij ziet alles er superstrak uit op 1080i.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 22:18 ]
Heb nu wat anders geprobeerd, morgen uitproberen, nu slapen
nee joh, geef je een hele magere setting. En 1080i is niet zo best, en ik weet toevallig dat het bij jou p moest zijnVerwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:15:
[...]
Ik gebruik deze instellingen:
http://fsfiles.org/flightsimshots/images/792Untitled_1.jpg
Die instellingen moet je dus maken in het FSX profiel! Niet in het global profiel (zoals in dit screenshot te zien is: dat mag wel, natuurlijk, maar dan gebruikt elk spel die instellingen.) En dan aniso op trilinear in FSX en FSAA uit in FSX. Dit zijn niet de zwaarste instellingen maar bij mij ziet alles er superstrak uit op 1080i.
Verwijderd
Hm, ben benieuwd naar je settings... Ik heb een hele tijd 8xQS gebruikt, was wel aardig, maar de instellingen die op de jpg staan zorgen bij mij voor een retestrak beeld: geen shimmer of niets. Ik heb wel eens 32xQS gedraaid (maar daarbij werd de boel wat wazig, leek het wel) en ook een nieuwe hype optie (AA_MODE_METHOD_SUPERVCAA_64X_4v12 Misschien bedoel je die wel...?) maar die liep bij mij echt zwaar ruk. De nogal simplete 4x MS, transparency on and 4x sparse grid geeft een perfecte performance en een perfecte FSAA. Imho dan.fynrd1 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:29:
[...]
nee joh, geef je een hele magere setting. En 1080i is niet zo best, en ik weet toevallig dat het bij jou p moest zijn. Ik post morgen wel even een link van een threat op avsim. Jou kaartje zodanig stressen dat hij tegen het randje van de bottleneck aanzit.
Wat is trouwens niet zo best aan 1080i...? Ik ben nogal blij met m'n schermpie, moet ik toch wel zeggen...
EDIT
Toen ik AA_MODE_METHOD_SUPERVCAA_64X_4v12 probeerde, had ik nog wel een oudere driver. Ik gebruik sinds vorige week de nieuwe nVidia driver: ik zal die AA_MODE_METHOD_SUPERVCAA_64X_4v12 nog eens proberen. Denk alleen dat het niet echt mee zal helpen om CTD's te voorkomen...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 16:03 ]
nog 367nm te gaan, ETE 1:46 tot BGBW
Tis wel fucking donker, ik zie echt nada.... Wordt nog wat met de landing, schijnt het grootste vliegveld van zuid-Groenland te zijn, dus de runway zal wel verlicht zijn, hoop ik
Verassend zachte landing, was even verbaasd dat een van de grootste vliegvelden van Groenland geen tower had, eigenlijk was het zoiets van 'runway in sight?' ja? 'mooi, succes ermee verder, ajoow'
Maar prima landing gehad
Misschien ergens aankomend weekend verder richting Newfoundland
[ Voor 67% gewijzigd door FastFred op 18-11-2011 01:06 ]
Ik draai 8xMS en 8xSM je SM maakt je cockpit displays scherper ipv wazig.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:57:
[...]
Hm, ben benieuwd naar je settings... Ik heb een hele tijd 8xQS gebruikt, was wel aardig, maar de instellingen die op de jpg staan zorgen bij mij voor een retestrak beeld: geen shimmer of niets. Ik heb wel eens 32xQS gedraaid (maar daarbij werd de boel wat wazig, leek het wel) en ook een nieuwe hype optie (AA_MODE_METHOD_SUPERVCAA_64X_4v12 Misschien bedoel je die wel...?) maar die liep bij mij echt zwaar ruk. De nogal simplete 4x MS, transparency on and 4x sparse grid geeft een perfecte performance en een perfecte FSAA. Imho dan.
Wat is trouwens niet zo best aan 1080i...? Ik ben nogal blij met m'n schermpie, moet ik toch wel zeggen...
EDIT
Toen ik AA_MODE_METHOD_SUPERVCAA_64X_4v12 probeerde, had ik nog wel een oudere driver. Ik gebruik sinds vorige week de nieuwe nVidia driver: ik zal die AA_MODE_METHOD_SUPERVCAA_64X_4v12 nog eens proberen. Denk alleen dat het niet echt mee zal helpen om CTD's te voorkomen...
Misschien Groenland > Newfoundland > Nova Scotia > Bermuda > Miami > Dominicaanse republiek > Barbados > Aruba > Panama > Mexico > Los Angeles > Vancouver > met een paar hops richting Anchorage > Dutch Harbor > Rusland > nog nader te bepalen route terug naar Schiphol
[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 18-11-2011 13:12 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PeqQzFNeN9Y]
Bedankt voor het delen, leerzaam om te zienTourniquet schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 02:13:
Real-life 737NG piloot maakt een vluchtje rond Corfu in de PMDG NGX:
[video]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4OECdbA6Qg4]
hoe ging je typeratingPropane schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:22:
Kijken of Tuzla ook zo dicht bij een DC-3 en P-51 kan komen op Schiphol:
[video]
Als ze ooit op schiphol komen dan zal ik het proberen hahaPropane schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:22:
Kijken of Tuzla ook zo dicht bij een DC-3 en P-51 kan komen op Schiphol:
Valt mij op dat hij daar nog een beta/preview versie gebruikt van de NGX ("dakraampjes" zitten nog dicht, in de uiteindelijke versie zit daar zonnewerend groen glas in)Tourniquet schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 02:13:
Real-life 737NG piloot maakt een vluchtje rond Corfu in de PMDG NGX:
[video]
Wel heul tof, duurt alleen zo'n eeuwigheid voor hij eindelijk van z'n plek komt. Met de default 737 kan ik vanuit een cold en dark situatie binnen 5 minuten weg zijn
Vanmiddag met de default 737 van Schiphol (realworld weather = super mistig) naar Oslo gevlogen. Heerlijk gevlogen, laptop ernaast, filmpje aan, film afgelopen en toen kon ik dalen. Alles in een keer goed, was alleen de no-smoking en seatbeltsign's vergeten
Heerlijk zachtige landing op Gardermoen's 19R
geen pics helaas.
[ Voor 36% gewijzigd door FastFred op 20-11-2011 23:31 ]
De (groene) eyebrow windows zaten vroeger in de 737, maar nu bijna nooit meer. Bij de NGX kun je ze via de CDU nog wel "installeren". Op het filmpje gebruikt hij SP1, hij heeft het op een gegeven moment over een aantal issues die hij aan PMDG heeft doorgegeven.FastFred schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:27:
[...]
Valt mij op dat hij daar nog een beta/preview versie gebruikt van de NGX ("dakraampjes" zitten nog dicht, in de uiteindelijke versie zit daar zonnewerend groen glas in)
Wikipedia:
Most 737 cockpits are equipped with "eyebrow windows" positioned above the main glareshield. Eyebrow windows were a feature of the original 707. They allowed for greater visibility in turns, and offered better sky views if navigating by stars. With modern avionics, they became redundant, and many pilots actually placed newspapers or other objects in them to block out sun glare. They were eliminated from the 737 cockpit design in 2004, although they are still installed in military variants and at customer request. These windows are sometimes removed and plugged, usually during maintenance overhauls and can be distinguished by a metal plug, which differs from smooth metal, which appear in later aircraft that were not originally fitted with the windows.
Iemand enig idee wat er precies bedoeld wordt met 'until established on the localizer' ? En hoe auto-land voor de 737 precies werkt, misschien wel handig.... Op het handje is het niet te doen nu, op 2000ft kun je nog richting grond kijken door die witte waas, maar als je eenmaal de mist induikt zie je werkelijk niks meer...
Established on the localizer = binnen 'half-scale deflectie' van de localizer op je instrumenten. Dus als het onderste diamantje op de PFD tussen de binnenste twee 'dots' zit.FastFred schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:00:
Iemand enig idee wat er precies bedoeld wordt met 'until established on the localizer' ? En hoe auto-land voor de 737 precies werkt, misschien wel handig.... Op het handje is het niet te doen nu, op 2000ft kun je nog richting grond kijken door die witte waas, maar als je eenmaal de mist induikt zie je werkelijk niks meer...

Exacte procedure voor de autoland op de 737 weet ik zo niet, maar een wilde gok:
- Op intercept koers met de localizer zet je mooi de LOC mode van de autopilot aan
- Als de LOC gecaptured is en je bent dus established, switch naar APP of APPR mode
- Zet de tweede autopiloot erbij aan
- Pak een biertje en wacht tot je op de grond staat
Zoiets denk ik
Ik vloog al weer boven de waddenzee, dacht dat ze me vergeten waren, maar ik krijg net weer een heading van 305 aangewezen voor 18C
EDIT jij bedoeld dat ding met die 4 bolletjes direct onder de attitude indicator? Die heeft de default 737 niet
Geen bolletjes, maar ik hoor nu morse code en ik zie het diamantje onder de Attitude Indicator
Ik dacht ff dat ik goed zat, schakel van Heading Hold over naar Approach Hold, doet ie een nose-dive
Ik probeer wel verder als het beter weer is
[ Voor 50% gewijzigd door FastFred op 21-11-2011 17:37 ]
Maar al de default planes in FSX hebben geen echte autoland systeem geloof ik. Het laatste stukje, de flare, moet je zelf doen.
Hierbij een tutorial die ik ooit gemaakt heb van hoe je je vliegtuig moet instellen om ILS te gebruiken in de Learjet. Voor andere vliegtuigen is het meestal wel vergelijkbaar. Als je dan wil dat de autopilot de localizer en de glideslope vast houd, moet je APP mode gebruiken.
Here we go (click on pictures for full size):
Step 1: Make sure the plane is in NAV mode
Step 2: Open the GPS (Shift+3) and open the WPT page.
Step 3: Enter the ICAO of the airport you want to land at. To do this, press PUSH CRSR, click the "small wheel", then type in the ICAO using the keyboard. Now press ENT twice. By "small wheel" I mean the one circled in red in the following screenshot.
Step 4: Move to the third subpage of WPT using the small wheel, press PUSH CRSR, use the "big wheel" to move to the desired ILS runway, then press ENT. This enters the frequency into the NAV1 standby position.
Step 5: Switch the NAV1 frequencies using the button circled in the following screenshot.
Step 6: Change CRS to the runway heading using the knob circled in the next screenshot.
Step 7: Line up with the runway. The vertical reference is to the right of the artificial horizon, and the horizontal reference is in the compass below the artificial horizon. In this case I am at the right altitude, but a little bit to the right of the centerline. In orange, I highlighted another knob. If you set this to NAV1, a blue needle will appear in the compass which will point directly to the location of the ILS
Good luck! If you have any more question, just ask.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6-c710SHDU0&feature=related]
[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 21-11-2011 19:22 ]
Verwijderd
Volgens mij kan geeneen default plane een echte autoland doen. Ja, als je niets doet, zal 'ie wellicht een keer landenFastFred schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:12:
Heb nu een autoland tut voor de default 737 gevolgd op Youtube
Zoals in het filmpje beschreven werkt het, net uitgetest op KLAX met de default 737, nu eens zien wat er gebeurt als ik AP niet uit zet
EDIT:
2e probeersel, eerst vergeten NAV1 in te schakelen op de radio stack, weer een nose-dive, weet ik ook wat ik verkeerd gedaan heb bij mijn eerste auto land poging in de dichte mist op Schiphol
Maar Approach Hold en/of Autopilot hoeven niet uit geschakeld te worden om te landen, hij flared van zich zelf al behoorlijk met het aanvliegen. Echt zachte landingen produceert de Autopilot niet, maar heb zelf wel eens harder een kist aan de grond gezet. Ik ga nu het stukje Oslo > Schiphol even overdoen
Wat ik trouwens wel doe is zelf het gas bedienen, dus op het moment dat Approach Hold het glide path gaat volgen Autothrottle uitschakelen, dat doet ie namelijk niet zelf.
EDIT2:
Hang nu boven de Noordzee, mag landen op runway 6
Damnit, had ik 't NAV/GPS schakelaartje niet op NAV gezet, ik moet voor dit soort dingen m'n eigen checklists gaan maken
En hij staat aan de gate
[ Voor 85% gewijzigd door FastFred op 21-11-2011 23:48 ]
[ Voor 166% gewijzigd door FSXnoob op 22-11-2011 20:17 ]
Heb ook een KLM repaint voor de default 737-800 gevonden
Gisteren tijdens de landing op Schiphol in de dichte mist trouwens echt CONTINUE een Cessna die wilde landen, en telkens weer kreeg ie terug '.... airport is currently IFR, request denied'

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 22-11-2011 23:14 ]

Aangezien ik met FSPAX vloog had ik dus geen zin om mijn FSX te restarten zoals de foutmelding wou.
Kon mijn airspeed nog net van de HUD aflezen en kreeg hem nog netjes op de grond.

Door de foutmelding was mijn pc 10 seconden even niet bestuurbaar, vandaar ik hier zo laag aan de grond hang
zoek maar op google, highmemfixdrentm0nk schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:12:
Gisteren een vlucht gedaan van Munich naar Amsterdam. Ging prima. Totdat ik op vlak voor de runway ineens een error msg kreeg: Your computer has run out of available memory![]()
Aangezien ik met FSPAX vloog had ik dus geen zin om mijn FSX te restarten zoals de foutmelding wou.
Kon mijn airspeed nog net van de HUD aflezen en kreeg hem nog netjes op de grond.
[afbeelding]
Door de foutmelding was mijn pc 10 seconden even niet bestuurbaar, vandaar ik hier zo laag aan de grond hang
Stond al in mijn fsx.cfg! Heb mn pagefile maar wat vergroot.. Stond op automatisch beheren voor alle stations. Geen idee of het gaat helpen. Heb trouwens wel Aerosoft Amsterdam X, maar moet zeggen dat sinds ik het gekocht heb altijd erg laggy geweest is
Mijn CPU usage was ook de gehele flight rond de 100% (zie systeemvak, blauwe meter), merkte er in FSX zelf niks van, maar TOPCAT kon geen calculate meer maken, programma crashde gewoon
[ Voor 36% gewijzigd door m0nkm0nk op 23-11-2011 14:31 ]
ok en wat heb je bij infintymask? Aerosoft amsterdam X is sowieso al heel zwaar voor je pc. Snap het nut van die scenery's ook niet echt als ze je pc zo zwaar belasten. Die van uk2000 zetten iets deftigs neer zonder dat het je frames halveert.drentm0nk schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:21:
[...]
Stond al in mijn fsx.cfg! Heb mn pagefile maar wat vergroot.. Stond op automatisch beheren voor alle stations. Geen idee of het gaat helpen. Heb trouwens wel Aerosoft Amsterdam X, maar moet zeggen dat sinds ik het gekocht heb altijd erg laggy geweest is![]()
Mijn CPU usage was ook de gehele flight rond de 100% (zie systeemvak, blauwe meter), merkte er in FSX zelf niks van, maar TOPCAT kon geen calculate meer maken, programma crashde gewoonNormaal gesproken heb ik dat niet.
[ Voor 13% gewijzigd door fynrd1 op 23-11-2011 15:49 ]
Heb m'n laptop ernaast om ondertussen de internetten/filmpje kijken
Valt mee hoor, steam / wlm voor contacten in de lucht (speel multiplayer en de 737ngx + multiplayer chat is bugged). IE voor mn flightplan / map, winamp voor een muziekje en een kladbokje.FastFred schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:11:
Je hebt ook zo belachelijk veel open staan op de achtergrond. Als ik aan het vliegen ben speel ik sowiezo niet windowed en is het enigste wat ik heb draaien FSX, en soms WMP voor wat muziek bij de langere vluchten.
Heb m'n laptop ernaast om ondertussen de internetten/filmpje kijken
Kan mn pc makkelijk baas speel al wel een tijdje en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik de melding krijg.
@fynrd1
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=15
= 4 cores als ik het goed heb?
Zit nu op 4GB geheugen, wou er al 4GB extra bij gaan indrukken.
En zit er inderdaad aan te denken die scenery maar te verwijderen, heb ook Innsbruck X en die werkt wel heerlijk en ziet er goed uit
Nu je aangeeft dat je het altijd zo doet en het de eerste keer is dat dit voorkomt lijkt me dus dat dit hier niet van toepassing is
Ow, en wat screenshots van twee vluchten van deze week
Tijdens de descent voor Charles de Gaulle kwam ik er achter dat er 2 3 foutjes in deze repaint van de default 737 zaten

Vertrek vanaf Gardermoen (Oslo)

Opklikkon voor groot!
[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 23-11-2011 19:11 ]
drentm0nk schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:06:
[...]
Valt mee hoor, steam / wlm voor contacten in de lucht (speel multiplayer en de 737ngx + multiplayer chat is bugged). IE voor mn flightplan / map, winamp voor een muziekje en een kladbokje.
Kan mn pc makkelijk baas speel al wel een tijdje en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik de melding krijg.
@fynrd1
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=15
= 4 cores als ik het goed heb?
Zit nu op 4GB geheugen, wou er al 4GB extra bij gaan indrukken.
En zit er inderdaad aan te denken die scenery maar te verwijderen, heb ook Innsbruck X en die werkt wel heerlijk en ziet er goed uit
Deze tool gebruik ik meestal http://www.venetubo.com/fsx.html + FPS limiter 0.2.
fynrd1 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 01:49:
Ok, zet hem is op 6 of 12. Dan gebruikt hij maar 2 cores inplaats van vier. . Klinkt als een achteruitgang maar dat is het zeker niet. Loadtimes zullen wat langzamer zijn maar de 1e en 2e core worden al standaard gebruikt door fsx. Resultaat is dat elke core nu zijn eigentaak heeft en niks hoeft te delen. Lock je andere programmas op je ht cores als je die hebt anders je 1 of 2e. 4gb moet meer dan genoeg zijn, tenzij je gpu weinig geheugen heeft of 32bitos draait?
[...]
ok en OOM messages kunnen ook komen omdat je het virtuele geheugen hebt uitstaan? Maar het resultaat van 6 of 12 gaat je zeker weten bevallendrentm0nk schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:38:
Ik zou het is gaan proberenMijn pc specs staan in mn handtekening. Heb geen HT ivm warmte overclock.
Deze tool gebruik ik meestal http://www.venetubo.com/fsx.html + FPS limiter 0.2.
[...]
Nog 495nm te gaan tot Madeira (LPMA) met nog 180lbs in beide vleugels en 20000lbs in de center tank
EDIT: met nog 465nm te gaan zijn beide vleugels nu leeg.... nog 19800lbs in de center tank
spannond

Mwah, denk dat ik 't wel haal, beide vleugels hadden 8500lbs bij vertrek. X2 is dat 17000lbs, dus ik heb nu heel plat gezegd nog 2 vleugels aan brandstof in de center tank zitten. Eitje
Ik heb even gechecked wat ik verbruik per 10nm. Dat is 190lbs. Voor 100nm dus ~ 1900lbs. Voor de 377nm die ik nu nog moet heb ik dus nog ~7000lbs nodig. Ik zou het dus moeten redden, maar lijkt me dat ze reallife een andere kist gebruiken om van Schiphol naar Madeira te komen (Transavia schijnt daar te vliegen)aangezien je met zo weinig marge blijft zitten
[ Voor 55% gewijzigd door FastFred op 24-11-2011 18:53 ]
Een default FSX 737 is dan ook niet het meest accurate model om dat soort dingen mee te testenFastFred schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:02:
Ik heb even gechecked wat ik verbruik per 10nm. Dat is 190lbs. Voor 100nm dus ~ 1900lbs. Voor de 377nm die ik nu nog moet heb ik dus nog ~7000lbs nodig. Ik zou het dus moeten redden, maar lijkt me dat ze reallife een andere kist gebruiken om van Schiphol naar Madeira te komen (Transavia schijnt daar te vliegen)aangezien je met zo weinig marge blijft zitten
X-Plane 10 demo is trouwens beschikbaar sinds vandaag heb ik mij laten vertellen. Downloading @ 20kb/s, nog 26 uur over, haha. Dat wordt hem dus niet, misschien over een paar dagen nog eens kijken.
Captain Sim heeft eergisteren hun 1.5 update voor de 767 uitgegeven:

Weinig nieuws extern, veel veranderd onder de motorkap naar het schijnt. Moet nog een fatsoenlijke test vlucht maken om te zien wat er veranderd is.
Verder heb ik gister en eergister even lopen spelen met m'n FSX setup om de performance weer terug te krijgen, voelde alsof het helemaal was dicht geslibt. DX10 nog even geprobeerd, liep best aardig maar aangezien het een half-assed implementatie is kwam ik wat vervelende bugs tegen. Dus toch maar terug naar DX9 + Bojote autotweaks en daarna een paar daarvan weer ongedaan gemaakt. Default light bloom + ENB levert ook wel leuke resultaten, en dan als laatste een de Antilag fps limiter erbij en klaar is Propane. Loopt nu weer lekker soepel, dus ik zit weer met plezier naar grote radiaal motoren te kijken met een soepele 25-30fps voor TrackIR:

Snap ikPropane schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:05:
[...]
Een default FSX 737 is dan ook niet het meest accurate model om dat soort dingen mee te testen. Dan kun je beter gaan testen met een iFly of PMDG 737
.
X-Plane 10 demo is trouwens beschikbaar sinds vandaag heb ik mij laten vertellen. Downloading @ 20kb/s, nog 26 uur over, haha. Dat wordt hem dus niet, misschien over een paar dagen nog eens kijken.
Heb X-plane is ook echt idioot groot. Ook eens geprobeerd, maar kzal wel wat verkeerd gedaan hebben met de installatie want hij werkte niet....
Nog 200nm te gaan, 14000lbs in de center tank over
EDIT: LAND IN ZICHT

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 24-11-2011 19:13 ]
je rekent wel verkeerd moet ik zeggen, je moet afgaan op verbruik per uur. Daarnaast eerst je center tanks leeg vliegen en dan pas je vleugelsFastFred schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:02:
Onderweg van Schiphol naar Madeira, ook wel bekend als Funchal. Maar das best krap met de brandstof, ben net Portugal uit en heb nog 1100lbs in beide vleugels. Nog 21000lbs in de center tank. Ben volledig afgetankt op Schiphol vertrokken, continue zo'n 290 knoop gedaan op FL340. Heb zonet FL300 aangevraagd, dat scheelt ietsje in brandstof
Nog 495nm te gaan tot Madeira (LPMA) met nog 180lbs in beide vleugels en 20000lbs in de center tank
EDIT: met nog 465nm te gaan zijn beide vleugels nu leeg.... nog 19800lbs in de center tank
spannond
Mwah, denk dat ik 't wel haal, beide vleugels hadden 8500lbs bij vertrek. X2 is dat 17000lbs, dus ik heb nu heel plat gezegd nog 2 vleugels aan brandstof in de center tank zitten. Eitje
*komt er net achter dat Funchal geen ILS heeft, op 't handje vliegen dus, met toetsenbord

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 24-11-2011 19:44 ]
maar waarom vlieg je de pmdg dan niet? Je kan ook al een kant en klare panelsta te loaden he..FastFred schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:40:
Ja, dat gaat niet anders met de default 737 hij gebruikt alle 3 tanks tegelijkertijd
*komt er net achter dat Funchal geen ILS heeft, op 't handje vliegen dus, met toetsenbord
Visual Approach op runway 05 is inderdaad leuk.
Skysurfer007 (waarvan ik eerder dat Corfu-filmpje postte) heeft ook een filmpje op Madeira gemaakt:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6NnGR-4CvEE]
Approach en landing vanaf ongeveer 40:00.
Je kan de default 737 een beetje aanpassen zodat ie wat minder 'zuipt' en je dus wat meer in de buurt komt van de werkelijkheid voor zover dat gaat met dat toestel. Verander in de aircraft.cfg het volgende:FastFred schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:40:
Ja, dat gaat niet anders met de default 737 hij gebruikt alle 3 tanks tegelijkertijd
[TurbineEngineData]
ThrustSpecificFuelConsumption = 0.5
Je kan uiteraard wat spelen met de waarde maar ik vond deze wel aardig.
Funchal is ook zeer slecht nagemaakt in FSX, in het echt is ie veel vetter. Had toch op z'n minst van MS verwacht dat ze de baan ook daadwerkelijk op palen hadden staan, maar dat nog niet eens
Omdat die nogal een klap geld kost, dat heb ik er niet voor over nufynrd1 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:32:
maar waarom vlieg je de pmdg dan niet? Je kan ook al een kant en klare panelsta te loaden he..
En 'panelsta' ? Is dat Nederlands?
[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 24-11-2011 20:56 ]
Vloog je zeker met de default FS ATC?FastFred schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:55:
Filmpje van skysurfer op Funchal had ik een tijdje terug al eens gezien. Hij neemt de approach alleen heul anders dan ik deed. Ik werd helemaal rondom het eiland geleid en werd bijna kaarsrecht met runway 05 opgelijnd. Bijna inderdaad, ik moest nog een beetje naar links zwenken om er goed voor te komen en toen verneukte ik het altijd. Met een hoop gestuiter en links en dan weer rechts van de centerline toch maar gewoon aan de grond gedrukt. Was geen fijne landing.
Funchal is ook zeer slecht nagemaakt in FSX, in het echt is ie veel vetter. Had toch op z'n minst van MS verwacht dat ze de baan ook daadwerkelijk op palen hadden staan, maar dat nog niet eens
[...]
Omdat die nogal een klap geld kost, dat heb ik er niet voor over nu
officiële chart voor een VOR approach rwy 05
Say what?fynrd1 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:32:
[...]
Je kan ook al een kant en klare panelsta te loaden he..
[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 24-11-2011 21:09 ]
PanelstateFastFred schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:55:
Filmpje van skysurfer op Funchal had ik een tijdje terug al eens gezien. Hij neemt de approach alleen heul anders dan ik deed. Ik werd helemaal rondom het eiland geleid en werd bijna kaarsrecht met runway 05 opgelijnd. Bijna inderdaad, ik moest nog een beetje naar links zwenken om er goed voor te komen en toen verneukte ik het altijd. Met een hoop gestuiter en links en dan weer rechts van de centerline toch maar gewoon aan de grond gedrukt. Was geen fijne landing.
[...]
Omdat die nogal een klap geld kost, dat heb ik er niet voor over nu

Ha met 12 gaat het heeeeerlijk! Bedankt, loopt echt stukken beter nu.fynrd1 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:46:
[...]
ok en OOM messages kunnen ook komen omdat je het virtuele geheugen hebt uitstaan? Maar het resultaat van 6 of 12 gaat je zeker weten bevallen
Ben ook geswitched van FPS limiter 0.2 naar wat Propane in zijn post had staan (Antilag fps limiter).
Wat een verademing zeg
En wat bedoelde je daar nu mee?
fynrd1 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:32:
[...]
Je kan ook al een kant en klare panelsta te loaden he..
[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 26-11-2011 01:00 ]
Panelstate als in, alle switches in de juiste positie voor een bepaalde fase van een vlucht. Cold & Dark, ready for taxi, ready for take off, long haul, short haul etc etc.
Eerst heb je het erover dat het zo'n eeuwigheid duurt voor die kerel in die filmpjes weg is met het vliegtuig, en nu is een oplossing daarvoor in de PMDG ook niet goedFastFred schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:50:
Dan is de leukigheid en de coolfactor van het omzetten van schakelaars toch helemaal weg. En dat zijn er bij de default 737 al niet veel
Punt is, je kunt daardoor makkelijk kiezen wat je wilt doen. Heb je wat tijd, pak je cold & dark en loop je lekker door alle procedures heen. Minder tijd, ready for taxi. Geen zin om een setup te maken met fuel en pax etc etc, kies voor de standaard short of long haul.
Maar je kunt ook gewoon lekker zelf de switches om blijven zetten, net wat je zelf wilt en zin in hebt op dat moment.
Er zijn wel duizend redenen die de coolfactor voor dit toestel hoog houden. FMC programmeren moet je nog altijd zelf doen, maar de flight dynamics zijn al zoveel beter. Je hebt echt het idee dat je met een complete kist vliegt. Vatsim erbij en als flightsimmer ben je uren zoet. Tijdens een approach met veel verkeer en controllers ligt er toch een aardige uitdaging voor je neus. Ik kan trowuens niet wachten op de mcphat paints, die zien er echt geweldig uitFastFred schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:50:
Dan is de leukigheid en de coolfactor van het omzetten van schakelaars toch helemaal weg. En dat zijn er bij de default 737 al niet veel
Morgen FSX er opzetten en een kijken hoe de FSX Mark 11 hier op zal draaien. Kan niet wachten op het verschil, ik had een q6600 3.6 nu naar een 2500k en hopelijk op 5.0.
Edit 27 nov. Ik heb te lang gewacht. Ik had het veel eerder moeten doen, de nieuwe pc vreet fsx op! Frames kan ik nog niet veel over zeggen omdat ik het idee heb dat mn harde schijf een vette bottleneck is. De installatie staat nu op een 2 jaar oude 500 gig 7200rpm 32 mb disk. Maar goed, het is al 90% beter fsx zelf geeft 50 tot 150 fps. Met fraps blijf ik constant +75 frames zien, dit wel met ORBX scenery en een A2A toestel. Heerlijk dat low level flying. Vooral met die bush planes. Er zijn er enkele die er echt uit knallen qua performance zeg....
Ondertussen de CPU verder verhit van 4.6 naar de beroemde 5.0. Temps zijn ondertussen wel opgelopen naar 68 graden in prime maar dat is nog te doen.
Morgen maar eens kijken wat dat met FSX doet. Mijn volgende en voorlopig cadeautje wordt een 128 M4 van crucial. De reden is dat ik soms zie dat de bomen e.d. geladen worden. Verder zie ik bij de performace index van windows alles rond de 7.8 zitten behalve de schijf die geeft 5.8 aan...Wellicht dat ik er helemaal naast zit dan hoor ik het graag.
Dan heb ik een vraag, ik krijg denk ik geen volledige OS en FSX install op 128 gig. Is er iemand die bijvoorbeeld het OS op een SSD heeft staan en FSX op een normale schijf? Of het OS en FSX op de ssd en de add ons een andere schijf?
[ Voor 67% gewijzigd door Oban606 op 28-11-2011 02:41 ]
Ik ben benieuwd naar je settings en CFG en NVidia Settings. Ik heb een 2600k @ 4.5 maar het wil maar niet lukken om bijv. in de PMDG NGX zonder microstutters te vliegen. Heel irritant.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:28:
Highmenfix zal de performance niet verbeteren: je voorkomt er voornamelijk mee dat textures niet goed (of snel genoeg) worden gelaten, volgens mij.
Ik zal anders eens een keertje al mijn tweaks en utilities posten, voor het geval iemand anders ook graag wil zien hoe je FSX met graphics voluit kan lopen zonder dat het een slide show wordt.Ik heb het trouwens wel over graphics voluit: AI heb ik laag (25%), niet om de performance, trouwens, maar omdat AI alleen maar in de weg zit.
Ik heb het al eerder vermeld, infinitymask=6 of 12. Het heeft niks met je HD te makenOban606 schreef op zondag 27 november 2011 @ 05:19:
Oke dan! Eindelijk m'n gear binnen gekregen. Vandaag standaard bench en stress progjes gedraaid, temps gecontroleerd(water, first time:P)
Morgen FSX er opzetten en een kijken hoe de FSX Mark 11 hier op zal draaien. Kan niet wachten op het verschil, ik had een q6600 3.6 nu naar een 2500k en hopelijk op 5.0.
Edit 27 nov. Ik heb te lang gewacht. Ik had het veel eerder moeten doen, de nieuwe pc vreet fsx op! Frames kan ik nog niet veel over zeggen omdat ik het idee heb dat mn harde schijf een vette bottleneck is. De installatie staat nu op een 2 jaar oude 500 gig 7200rpm 32 mb disk. Maar goed, het is al 90% beter fsx zelf geeft 50 tot 150 fps. Met fraps blijf ik constant +75 frames zien, dit wel met ORBX scenery en een A2A toestel. Heerlijk dat low level flying. Vooral met die bush planes. Er zijn er enkele die er echt uit knallen qua performance zeg....
Ondertussen de CPU verder verhit van 4.6 naar de beroemde 5.0. Temps zijn ondertussen wel opgelopen naar 68 graden in prime maar dat is nog te doen.
Morgen maar eens kijken wat dat met FSX doet. Mijn volgende en voorlopig cadeautje wordt een 128 M4 van crucial. De reden is dat ik soms zie dat de bomen e.d. geladen worden. Verder zie ik bij de performace index van windows alles rond de 7.8 zitten behalve de schijf die geeft 5.8 aan...Wellicht dat ik er helemaal naast zit dan hoor ik het graag.
Dan heb ik een vraag, ik krijg denk ik geen volledige OS en FSX install op 128 gig. Is er iemand die bijvoorbeeld het OS op een SSD heeft staan en FSX op een normale schijf? Of het OS en FSX op de ssd en de add ons een andere schijf?
Die screenshot ziet er goed uit.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:10:
Ik ben de laatste tijd HEEL erg tevreden met FSX... Mooie scenery, prachtig vliegtuig, super performance... Heerlijk gewoon.
[afbeelding]
Zou je s.v.p. je settings kunnen plaatsen van:
- fsx.cfg
- in-game settings
- nvidia inspector control panel? Inclusief welke driver?
Ik geloof dat we nagenoeg de zelfde hardware hebben maar ik krijg op een of andere manier FSX niet draaiende zonder een constante microstutter om de paar seconde.
Thanks!
Dit topic is gesloten.