ok. Ik heb wat losgemaakt, goed om te lezen hoe anderen hierover/van denken. Zeer waardevol!
@
TucanoItaly
wat bedoel met je vaag houden? En de opmerking over een nieuwe auto kopen snap ik ook niet zo goed. Uiteraard zal alles goed op papier moeten komen en worden besproken. Als ik je opmerking lees ga je er vanuit dat we dit zomaar gaan opzetten. De plannen liggen er, de ideeën ook en nu is het tijd om te onderzoeken hoe we dit het beste professioneel en met de juiste mensen op kunnen gaan zetten.
Misschien is het niet duidelijk omschreven in de eerste post, maar de reden dat er twee bedrijven zijn is het volgende:
- bedrijf 1 zitten persoon 1 en ik (persoon 2) in
- bedrijf 2 zitten persoon 1 , persoon 3 en ik in
Reden is om het onderscheid hierin te houden en dat beide bedrijven wat anders doen
Bedrijf 1 verricht opdrachten uit voor andere partijen
Bedrijf 2 heeft een product ontwikkeld die mensen kunnen afnemen.
Welke rechtsvormen deze bedrijven hebben staat absoluut nog niet vast! Mijn fout dat ik dat in de eerste post al aangaf.
@
miena21
Reden dat we dit samen doen (in welke rechtsvorm dan ook) is dat we elkaar nodig hebben en dit ook samen willen opzetten.
@
pirke
In de vorm (VOF e.d.) die ik eerst schetste is het misschien wel een no-go. Hij weet er trouwens al van dat bedrijf 2 uiteindelijk de hoogste prioriteit krijgt maar qua werkzaamheden zit bij hem dat niet in de weg. Dan is het wat eerder werd gesuggereerd goed om apart van elkaar hiervoor wat op te zetten zodat hij zijn ding kan doen en ik ook. Bedrijf 1 vervalt dan en dan hebben we het over persoon 1 en persoon 2 die freelancen en dat we alleen voor bedrijf 2 een goede rechtsvorm moeten kiezen met alle afspraken e.d. van dien.
M.b.t. het verkopen: misschien nog even mijn reactie teruglezen, want ik heb het niet over 2 jaar maar over een paar jaar. Bij mij kan dat of 2 of 5 of eigenlijk helemaal niet zijn.
En zonder persoonlijke arbeid? In eerdere berichten geef ik aan dat ik er nu in de avonden en weekenden mee bezig ben en we willen dit naar de reguliere werkdagen trekken.
De beide benen staan op de grond hoor. Plezier staat voorop en ik haal goede energie als ik in de avonden en weekenden bezig ben. Qua dollartekens in mijn ogen moet ik je helaas teleurstellen.

Ik ben er van overtuigd dat we een goed product hebben en er zijn al wat resultaten mee behaald maar het moet, dat weet ik ook, nog veel beter worden.
Als daar een prima boterham mee te verdienen valt is dat mooi, is het een ongekend succes is dat nog mooier. Is het een flop dan is dat erg jammer maar dan wordt er wat anders bedacht en dat zien we (ik) dan wel.