Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Shedman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-12-2018

Shedman

Met het hart op de goede plek

quote:
hexta schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:00:
[...]

Mijn eerste reactie ;)
Dan kan ik hem later beter terugvinden.
http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/bookmark.gif voor de volgende keer?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

pal voor 00:00u. de aangifte en betaling (minus 1678,- voorbelasting) gefikst voor de moneygrinder in Apeldoorn.

* ontsnapt aan boete

[signature is null]

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15-11 15:28

André

Analytics dude

Wellicht interessant voor de beginnende ZZP'er, dit is het betaalgedrag van mijn klanten over de laatste 250 opdrachten:

Over het algemeen is 80% binnen 2 maanden wel binnen. De horizontale as bevat het aantal weken.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Klopt, het is of de drempel of 73,5%, bij mij stond het nogal onduidelijk :D
quote:
Zzp'ers moeten verplicht sparen voor hun pensioen en werknemers moeten meer zeggenschap krijgen over de hoogte van hun pensioenpremie.
quote:
Verplicht sparen

Het tweede speerpunt richt zich op de zzp'ers. Nederland telt ongeveer een miljoen zelfstandigen, honderdduizenden daarvan dreigen geen pensioen op te bouwen. Deze groep zelfstandigen is in tegenstelling tot werknemers in loondienst niet verplicht aan een pensioenregeling mee te doen.

De AFM stelt daarom "een algehele verplichtstelling" voor. "Het is niet uit te leggen dat sommige werkenden nu wel verplicht voor hun pensioen sparen en anderen niet." aldus Korte.
http://nos.nl/artikel/201...sparen-voor-pensioen.html

Ik begrijp dat ondernemers die niets aan hun pensioen doen later een probleem krijgen en dit uiteindelijk natuurlijk weer het probleem van de maatschappij wordt.
Aan de andere kant, altijd maar alles verplichten, regels dit, richtlijnen dat. https://forum.flitsservice.nl/images/smilies/nothanks.gif

Viper® wijzigde deze reactie 13-01-2015 09:33 (16%)

• chronoz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-10 05:03
quote:
pirke schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:07:
Procentueel heb je dezelfde belastingdruk bruto - netto als een ZZPer in NL: zo'n 75% hou je over. Dat is wat mijn excelsheet in ieder geval uitrekent bij een NL uurtarief van 80 euro/uur ex btw, waarbij winst vrijstelling en ondernemers aftrek zijn meegenomen (gerekend met de schijven van 2014). Merk op dat dit alleen voor de declarabele uren geldt, waarbij je 9 maanden fulltime werkt. Bij 12 maanden hou je slechts 72% over, bij 6 maanden 80% en bij 3 maanden 86%.

Hierbij heb ik nog geen heffingskorting, HRA of andere zakelijke kosten dan wel voordelen meegerekend. Ook zou je bij 3 maanden werk geen zelfstandigen aftrek krijgen, maar dat zijn even details :)

(€124k-€79k)/€124k=36,2% belastingdruk toch i.p.v. 25%? Of reken je dan bijvoorbeeld €20k aan kosten? Ik zou geen idee hebben waar ik kosten vandaan moet halen, behalve eigen ICT-electronica, vervoer, wat eten.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:23
Je draagt sociale premies af voor jezelf via de loonbelasting, net zo als bij een normale werknemer.

Ik heb ook een keertje wat informatie aangevraagd over deze BV constructie bij Uniforce en kreeg toen deze berekening, helemaal rechts de constructie van Uniforce.

Het kost je dus aardig wat geld als je onder de 100k verdient.

Fable wijzigde deze reactie 13-04-2016 21:07 (6%)

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-11 23:54
Grappig, Belastingdienst huurt ook zelf freelance ICT-ers:

• chronoz
Bij mijn huidige werkgever staan er 6 functies open, ik was de enige die de rol had. Ik heb inmiddels ontslag genomen na 4 weken, rol beviel niet.

Bij vorige werkgever stonden er ook lang functies open. Mijn functie stond daar ook al een half jaar open.

Wel aardig druk op mijn Linkedin vandaag en gisteren, maar de meeste bedrijven houden stug vast aan hun limieten, dus ja.

Ik zag een Powerpoint presentatie met limieten van 780 pond per dag als contractor en 1600 per dag als GC, ik denk dat dat general consultancy betekent. Zouden bedrijven als Red Hat, Capgemini, Deloitte het dubbele rekenen dat wijzelf rekenen?

• chronoz
quote:
Darkwings schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:25:
[...]

Factureer je dan ook per dag? En hoeveel uur word je dan geacht te maken?
Ja, zo ziet mijn factuur er uit.

In mijn huidige contract kan ik alleen hele of halve dagen rekenen. Bij mijn vorige contract konden het ook kwart-dagen zijn.

Bij mijn eerste ZZP-opdracht werkte ik ongeveer deze uren:
£475 per dag - Ik kwam binnen om 09:30, ik vertrok om 17:30.
£550 per dag - Ik kwam binnen om 09:50, ik vertrok om 17:10.
£750 per dag - Ik kwam binnen om 09:30, ik vertrok om 17:30, nu meestal 09:40 tot 17:05 omdat ik toch al ontslag heb genomen.

Ik nam altijd wel ruime pauzes, maar ik werkte hard en deed mijn werk goed. Er werd dus niet geklaagd over een half uurtje meer of minder gelukkig, waar ze in Nederland nog weleens klaagden bij mij.

Het verschilt heel erg... ik vind het aantal uur per dag altijd wel meevallen. Ik had een vaste baan hiervoor in Engeland en daar was het 08:00 tot 17:00 met een uur pauze. Sinds ik ZZP'er ben altijd stuk minder lang hoeven werken.
quote:
pirke schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:49:
Ik ga regelmatig na 6 a 7 uur werk (excl half uur onbetaald pauze) alweer naar huis. Past dat binnen zo'n daily rate? Ik vind het wel heerlijk om gewoon te komen en gaan wanneer ik zin heb :)
Een collega van mij zegt dat je als ZZP'er voor een opdracht betaalt wordt en dus gewoon wat eerder naar huis kunt als je dat doet.

Ik probeer wel altijd 8 uur per dag zou werken. Mensen zouden wel wel raar opkijken als ik elke dag maar 6 uur op werk zou zijn. Dat zou dus ook niet kunnen.
quote:
RichieB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:09:
[...]

Between, Headfirst, IT Staffing, Jenrick. Er zijn er vast nog een paar meer.
Bedankt :)
Ik heb gisteren meer dan 10 sollicitaties gedaan via http://werkenvoornederland.nl/. Daar stonden ook leuke opdrachten. Geen idee of ze open staan voor ZZP'ers, maar heb het in mijn CV gezet.

https://i.imgur.com/507Bx4Rl.png
Hopelijk lezen de recruiters in Nederland de CV's beter dan in Engeland. 8)7 Daar gaat 80% van de telefoontjes over of ik wil werken in Northampton, Leeds, als tester/developer of een vaste baan wil.

36-urige werkweek in Nederland bedenk ik me net, ik dacht even 40. Dat is weer 10% minder. Ik ben wel benieuwd waar je uiteindelijk een betere levenskwaliteit hebt als ZZP'er, maar ik denk in Nederland, gezien de huizen in Londen heel slecht zijn.

Kan ik hier het geld ook op de bank houden en geen belasting betalen? Dat kan namelijk in Engeland. Je betaalt dan corporation tax, maar je hoeft het niet gelijk uit te keren en inkomstenbelasting/dividend te betalen.

chronoz wijzigde deze reactie 22-10-2016 11:31 (5%)

• Fable
quote:
sverzijl schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:47:
[...]

Volgens WC-eend zelf :

https://www.uniforce.nl/a...loed-op-uniforce-concept/

[...]

Echter grote kans dat deze constructie binnen korte tijd ook aangepakt zal worden als blijkt dat veel ZZP-ers hier hun toevlucht tot nemen.
Ik denk dat de belastingdienst hier niet moeilijk over gaat doen aangezien er heel wat loonbelasting afgedragen wordt en daar gaat het de belastingdienst uiteindelijk om.

Bij een omzet van 100.000 euro zal het je ongeveer netto 6000 euro extra kosten als je via een DUBV werkt.
Groter verschil dus als je zelf je administratie doet en geen AOV hebt.

Fable wijzigde deze reactie 02-11-2016 15:48 (19%)

• chronoz

Ik krijg net deze binnen. :/

• chronoz
Bedankt voor jullie tips. Het gaat vrijwel zeker door, ik werk per woensdag weer in Nederland. :) Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind om terug te zijn in mijn moederland na 2 jaar en bijna 9 maand in Londen.

Ofective is de nieuwe naam van Acumulus neem ik dan aan. Ik weet dat het lastig is om achteraf van boekhoudprogramma te wijzigen. Zijn er mensen die er grote tegenstanders van Acumulus zijn? Ik zoek iets eenvoudigs, ben niet veeleisends en wil best betalen.

Ik zie gelukkig erg veel positieve ervaringen in dit topic over Acumulus. :)

Deze opties lijken me genoeg?

chronoz wijzigde deze reactie 29-11-2016 06:34 (50%)

• chronoz
Ik had ze e-mail dat ik voor een andere partij zou gaan, komen ze hiermee terug:

Omdat ik al een sollicitatie bij ze gehad hebben, konden ze het ook snel afronden.

Echt in zoveel e-mails...
...
https://i.imgur.com/yK69OW2l.png
...
https://i.imgur.com/8gcxGMWl.png
...

• chronoz
Ik heb tot 10x toe per e-mail gevraagd of alles rond was, omdat ik het ook eng vond.

Ik kon nog geen KVK-registratie doen totdat ik hier woon, met onderstaande logica, maar alle papierwerk was gewoon binnen en helemaal ingevuld:
https://i.imgur.com/Rf66HWJl.png
https://i.imgur.com/wD7WK9Rl.png
quote:
André schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:45:
Huur opzeggen en naar een ander land gaan zonder dat er iets getekend is? Serieus? We hebben het over zaken doen, geen spelletje oid... :|
De huur is trouwens €2100 per maand. Als het €500 geweest was, had ik mijn huur nog even aangehouden. Maar nu misschien verhuizen terug naar mijn ouders tussendoor.

chronoz wijzigde deze reactie 04-12-2016 19:33 (72%)

• Fable
quote:
t_captain schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:34:
Ik heb er principiëel moeite mee. Ik werk als ondernemer. Draag risico, pak alleen projecten aan met een begin en een eind. Voornemen voor 2017: afstand nemen van uur/factuur (hoewel dat in de markt nog wel lastig is, het is net alsof de klanten erg gehecht zijn aan de oude manier van werken).

Daarvoor zou ik geen complexe constructies nodig hebben. Waarbij payrolling en DUBV mijn ondernemerschap ook nog eens ontkennen.

Als het dan toch nodig is om een complexe constructie op te tuigen, dan wel een die me geen 10k+ van mijn netto inkomen kost :)
Waarom zou uurtje/factuurtje, direct gefactureerd naar de klant, zonder bemiddeling/detachering niet bij een zelfstandig ondernemer passen?

Ik gebruik de goedgekeurde standaard modelovereenkomst en daarin staat niks over een einddatum.

Fable wijzigde deze reactie 25-12-2016 09:49 (188%)

• chronoz

Ik heb het boek ook gekocht, ik hou wel van makkelijk leesbare boeken en ik kan alle basis-kennis gebruiken die er is.

Nu nog een betrouwbare boekhouder vinden in de Randstad. Dan hoef ik voortaan niet zoveel basis- en beginnersvragen te stellen. :)

• chronoz

Ik vind de prijs nog wel meevallen, gezien het zakelijk aftrekbaar is.

Kosten paar jaar: €1292.16
AOW-vergoeding: €50.000

De verzekeringskosten zijn 2,6% van de jaarlijkse AOW-vergoeding.

Die €107,68 per maand hou je ook maar €65 (60%) per maand van over na belasting.

• chronoz
Ik heb net mijn verzekeringsofferte binnen, via een reseller van Hiscox. Lijkt me vrij standaard, toch?

• chronoz
Ik heb een ING zakelijke bankrekening geopend met een 40% kortingsvoucher voor T-mobile Zakelijk.

Nu zag ik deze mooie aanbieding van T-Mobile Zakelijk:
quote:
T-GO Sim Only – Unlimited NL & EU
· Onbeperkt bellen in NL/EU.
· Onbeperkt mobiel internet in de EU (60 dagen onbeperkt, daarna 5 GB per dag en daarna kosteloos per 1 GB op te waarderen)
· Onbeperkt SMS in NL/EU
· € 35,- per maand per abonnement gedurende de looptijd (1 jaar)
· Geen aansluitkosten
· Eenmalige thuiskoppieheffing € 3,50
· (bovenstaande prijzen zijn inclusief BTW)
https://shop.t-mobile.nl/...CMT_51883385&abo_switch=1

Maar ik vroeg T-mobile om meer informatie en had 10 gemiste oproepen, maar ze kunnen geen korting geven op het abonnement via de ING. Alleen de €20 aansluitkosten laten ze vallen bij het 2-jarige abonnement voor €1 minder per maand. Ik hoor dat er andere collectieven zijn die er wel korting op geven op dit abonnement. Weet toevallig iemand welke dat zijn?

De T-mobile Zakelijk sales is me sowieso beetje te stalkerig. Zoveel gemiste oproepen van die jongen en zoveel e-mails met deze tekst erin:
quote:
Mocht u vragen hebben dan verneem ik die graag. U kunt mij mailen. Mocht u willen inbellen – vraag dan nadrukkelijke naar mij aangezien het een algemeen nummer van de afdeling is.

• chronoz
Ik zou graag een bijdrage aan dit topic doen. Ik vond deze website met heel veel gratis coupons voor Udemy video trainingen.

Je kunt zoeken op sleutelwoorden: http://udemycoupon.discountsglobal.com/?s=devops

Alle coupons staan ingedeeld in categorieën, bijvoorbeeld:
• IT & Software course coupons
• IT Certification course coupons
• Programming Languages course coupons

• chronoz

Want ik verzamelde altijd bakjes in een bonnetje en deed dit dan elke 4-6 weken. Vervolgens een Linux een grep + awk commando op per maand de laatste kolom op te tellen. Vervolgens inboeken als declaratie genaamd "Subway - November 2016"

Maar als ik het niet verder kan automatiseren vind ik het ook niet meer de moeite waard om zulke bonnetjes bij te houden.

Zou fijn zijn als dat bijvoorbeeld met een digitaal systeem automatisch gedaan zou worden voor alle betalingen, zodat iedereen altijd zijn bonnetjes heeft en niet zoveel moeite hoeft te doen. :)

• wvdl
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-11 19:40
quote:
t_captain schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:28:
[...]

Interessante constructie. Alleen moet je bij de BV de totale belastingdruk van VPB en dividendheffing tellen. Die ligt iets hoger. Alleen VPB betekent dat de winst nog in de BV blijft, en nog belastbaar is bij uitkering aan de DGA.
Precies de reden dat ik dus een accountant heb, al die termen :D
Zo duidelijk mogelijk:
ik ben wel aandeelhouder van BV alleen er worden geen (persoonlijke) werkzaamheden onder de BV uitgericht. Hierdoor hoef je niet iemand als DGA aan te merken. Om de BV (belastingtechnisch) toch bestaansrecht te geven heb ik mijn gereedschap vanuit de BV aangeschaft, en verhuurd aan de VOF.

Omdat het een vennoot is binnen de VOF en volgens mijn firma akte een 'nader te bepalen winst deel' mag hebben, kun je bepalen dat de BV een x% van de belastbare winst verkrijgt om te moeten belasten(dmv de de VPB). Als natuurlijk persoon heb je allemaal aftrekposten die een BV niet heeft, dus als je als natuurpersoon binnen de VOF in een belastingschijf komt die minder leuk is, kun je zeggen, de rest gaat naar de BV met de platte 20%.
En dan komen de belastingdienst spelregels om de hoek kijken. Zolang jij geen geld als natuurlijk persoon uit de BV ontrekt maar er voor zorgt dat geld vanuit bv via de VOF loopt dan is er geen sprake meer van dividendheffing.

@maxnl, hopelijk is jouw vraag ook zo beantwoord.
quote:
[...]

Nadeel: je bouwt mogelijk een aanzienlijke latente boekwinst op, die bij verkoop van de woning contant wordt. Dan moet je aftikken.
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar weet wel dat hij dit op dit moment ook voor zichzelf toepast en ik weet dat hij aardig pienter is.

Nog zo'n voorbeeld. Iedereen roept; niks met de VOR doen want dat moet je later toch terug betalen. Ik zeg (inmiddels) optimaal wel die VOR gebruiken want die kun je bij eventuele staking etc omzetten naar een lijfrentepolis die je op een manier kunt inrichten (accountant) dat de belasting kosten over 40 jaar worden uitgesmeerd, beginnend vanaf je 72e jaar. Kleine kans dat ik 112 jaar oud wordt om dat break-even point te halen.

Mijn huidige constructie:

- Enig aandeelhouder van Holding en DEV (Geen DGA)
- VOF bestaat uit mij als natuurlijk persoon en de BV als rechtspersoon
iets minder relevant maar ter verduidelijking:
- DEV BV is opzich niet heel relevant behalve dan dat ik in de toekomst onder de Holding BV ook een andere BV kan gaan hangen waarvan ik de activiteiten wil gaan scheiden van waar de DEV bv betrokken bij is.
- DEV en Holding BV zijn op dit moment 1 fiscale eenheid (maakt boekhouden iets makkelijker)

Disclaimer, laat ik wel even duidelijk zijn:
- Kan zijn dat ik paar dingen verkeerd uitleg, dus geen rechten aan dit verhaal ontlenen (ben zelf geen accountant) ;-)
- Voor iedereen gaat roepen van hier prikt de DB zo doorheen en dat mag zus&zo niet (die reactie krijg ik vaker), hierin bied een goede accountant dus zijn meerwaarde. De constructies en acties zijn gebaseerd op bestaande jurisprudenties en regelgevingen.

wvdl wijzigde deze reactie 01-09-2017 15:17 (17%)
Reden: typos

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15-11 15:28

André

Analytics dude

Ik heb even snel een uitdraai gemaakt van mijn administratie per week:

Dit is op basis van de laatste 500 facturen. Dan zie je dat 77% in de eerste maand betaald wordt. En daar zitten dan gemeentes, overheden, bedrijven als Telegraaf, Albert Heijn, Funda, PON, enz tussen. Over het algemeen is de betalingsmoraal dus prima. De langste periodes komen juist van de kleinere partijen.

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:45
http://i68.tinypic.com/29ekndw.png

Staat in de FD. Bóven de €75,- is dus hét makkelijkste.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
t_captain schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:45:
Nee. Dividendbelasting is slechts een voorheffing op je aanslag inkomstenbelasting in box 2. Niet van belang dus.

De tarieven die wel van belang zijn:

* vennootschapsbelasting.
Momenteel 20% (over de eerste 200.000 winst). Daalt naar 16% in 2021.

* inkomstenbelasting box 2.
Momenteel 25%. In 2012 verhoogd naar 27.3%, een jaar later naar 28.5%.

Per saldo is de effectieve belastingdruk:
* 2017: 40%
* 2021: 39%
* 2022: 40%
https://financialfocus.ab...-afrekenen-dga-voordelig/

Gelukkig zijn de belastingregels lekker simpel en duidelijk opgezet en niet een wir/war van uitzonderingen en truukjes om op welke manier dan ook minder te hoeven betalen. :+

quote:
De gecombineerde belastingdruk – eerst vennootschapsbelasting en later IB box 2 over de winst na vennootschapsbelasting – verandert hierdoor vrijwel niet.

Viper® wijzigde deze reactie 08-11-2017 10:20 (13%)

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:01
Hier ook voornemens om voor mezelf te beginnen. Ik ben alleen benieuwd hoe mijn werkgever gaat reageren. Ik heb het namelijk prima naar mijn zin met hoge beoordelingen, dus die ziet dit allicht niet aankomen. Ik ben echter wel positief over de club dus heb geen zin om stennis te schoppen of alles af te zeiken.

Ik weet alleen wel dat ze soms nogal eens strak de concurrentie/relatiebeding opleggen. Nu begrijp hun standpunt dat ik straks niet bij mijn huidige klanten voor 1/3 van het uurtarief moet gaan zitten, maar zoals hij nu is opgesteld kan ik eigenlijk mijn vak niet uitvoeren. Iemand van jullie ervaring met het verlaten van een consulting/advisory club om voor zichzelf te beginnen en eventueel wat tips en tricks heeft :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• denninho
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18-05 20:17
Weet iemand wat de correcte ja/nee-antwoorden zijn betreffende de wet DBA voor deze vragen om als ZZP'er in aanmerking te komen?
  • Kunt u de opdracht zelfstandig indelen?
  • Kunt u inhoudelijke instructies krijgen over de wijze waarop de opdracht moet worden uitgevoerd?
  • Kunt u uw eigen werktijden bepalen?
  • Kunt u ook voor derden werkzaamheden (blijven) verrichten?
  • Heeft u in de afgelopen 6 maanden middels een regulier dienstverband bij deze opdrachtgever gewerkt?
  • Heeft u in de afgelopen 6 maanden middels een uitzend/detacheringsovereenkomst bij deze opdrachtgever gewerkt?
  • Heeft u eerder een opdracht uitgevoerd bij dezelfde opdrachtgever als zzp'er?
  • Moet u verantwoording afleggen over de wijze waarop de opdracht wordt vervuld (niet zijnde over de voortgang)?
  • Krijgt u visitekaartjes?
  • Krijgt u een niet tijdelijke bedrijfspas?
  • Krijgt u bedrijfskleding?
  • Wordt u opgenomen in de interne gids/organogram?
Mij lijkt dat de volgende antwoorden de juisten zijn?

De vragen over inhoudelijke instructies en verantwoording afleggen vind ik wat verwarrend. Natuurlijk heb ik wel wat instructies nodig en kan ik verantwoordelijk gehouden worden, ik heb een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.

En inspanningsverplichting of resultaatsverplichting?

Het wordt wel lastig zo. Bij voorbaat dank voor de hulp.

denninho wijzigde deze reactie 25-01-2018 18:44 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-11 21:25
quote:
https://www.zipconomy.nl/...opdrachtgeversverklaring/

Dit is het nieuwe voorstel ipv Wet DBA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-11 00:33
quote:
Tylen schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:02:
[...]

Heb je een concurrentiebeding of relatiebeding? (Twee verschillende dingen)
http://i64.tinypic.com/29oh360.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-11 13:20
quote:
com2,1ghz schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:36:
[...]

Nou nu je dat zegt, de reistijd telt ook mee he. En al mijn cursusen die ik voor mijn werk doe.

Ik ga even nogmaals een rekensommetje maken.
Ik ben nu net een kwartaal zelf bezig en zit nu al halverwege de urennorm. Ik was hier op het begin ook bang voor, maar als je wilt, kan je hem nog wel redden dit jaar.

Reistijden tip had je al, en alles daarbuiten wat ook maar iets te maken heeft met de bedrijfsvoering, gewoon invoeren ook al zijn die uren niet altijd facturabel.

LinuX-TUX wijzigde deze reactie 29-06-2018 13:12 (6%)

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-11 21:25
Je krijgt dan een beetje zo'n berekening;
https://image.prntscr.com/image/OtD25egnS1SVYAKx9poORA.png

Natuurlijk wat nattevinger werk mbt uurtarief & de kosten die de midlancende-partij berekend.

_Arthur wijzigde deze reactie 12-07-2018 10:45 (36%)

• miena21
  • Laatst online: 15-11 14:55
quote:
BiLLY_daKid schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:31:
Wel mooi dat jullie zweren bij een AOV. Je weet dat met 25% arbeidsongeschiktheid je 25-30% van je uitkering krijgt (afhankelijk van je verzekeraar). En ja, in principe tot je 65e, of rekken ze dat al op tot 67+?

Dan kies ik liever voor mijn Broodfonds om de eerste 2 jaar te dekken en een lagere AOV voor lange termijn.
Dat is inderdaad mijn idee. Maar opzich toch niet raar dat je maar een deel vergoed krijgt als je ook nog een deel kan werken? Dat is bij de WIA niet anders natuurlijk.

Uitkering van de Amersfoortse:

Maar jou aanpak vind ik erg slim. Zo wordt het meer een calamiteitenverzekering en dus betaalbaar. Maar als je al wat meer buffer hebt hoef je ook geen lid te zijn van een broodfonds.

Edit:

Bepaling van wat er binnen je werkzaamheden (bij beroeps) valt :

miena21 wijzigde deze reactie 11-09-2018 08:44 (6%)

• -Jaap-io
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 11:55
Ascension schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:11:
[...]

Goed punt, vul die eens in met als uitgangspunt; jarenlang voor een en dezelfde opdrachtgever, via een tussenpartij, geen vervanger kunnen/mogen sturen en volledig meedraaiend in een team bij de opdrachtgever. O-)
zodra je meer dan 70% van je omzet bij 1 klant vandaan haalt, is de kans groot dat de belastingdienst je niet als ondernemer ziet.

Dank u kan in het frans klinken als "dans la cul"

• miena21
pirke schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:25:
[...]

Het gaat helemaal niet om wat de belastingdienst vindt, maar om wat het gerechtshof vindt: https://uitspraken.rechts...2018:1184&showbutton=true
Wel meerder opdrachtgevers, maar alleen niet 70%.

• miena21
sverzijl schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:19:
[...]

De gemiddelde ZZP-er waarbij bedrijfsadres gelijk is aan je privé adres heeft 0,0km woon-werk verkeer. Alle ritten naar opdrachtgever(s) zijn dan dus zakelijk (als dat niet zo zou zijn zouden er denk ik ook maar zeer weinig ZZP-ers zijn met auto op de zaak).
Het gaat hier alleen om de BTW correctie. Voor de BTW tellen woon-werk-kilometers NIET als zakelijke kilometers.

Wat dan woon werk verkeer is verschillende de meningen over blijkbaar. De enige die dit kan zeggen is de BD zelf denk ik. Ik zou het dus eerst even navragen bij de BD.

Edit: Het ligt dus aan je overeenkomst:
Voor de toepassing van de fictieve heffing wordt onder woon-werkverkeer verstaan:

Het (heen en/of terug) reizen van de woon- of verblijfplaats naar de in het kader van een overeenkomst tot het verrichten van arbeid overeengekomen vaste werkplaats(en) waar men (één of meerdere dagen) zijn werkzaamheden verricht.

Als een dergelijke overeenkomst niet is gesloten, dan geldt zowel voor de ondernemer als voor de werknemer dat alle reizen (heen en/of terug) van de woon- of verblijfplaats naar een bedrijfsadres van de ondernemer1 als woon-werkverkeer kwalificeren.

Bij deze definiëring van woon-werkverkeer waarvan de kosten in de privésfeer liggen, wordt er vanuit gegaan dat het in de regel aan de werknemer of ondernemer is om zijn woonplaats/verblijfplaats te kiezen. Daarbij houdt de werknemer of ondernemer rekening met zijn vaste werkplaats (die bepalend is voor de lengte van het traject) en de wijze waarop het woon-werktraject wordt afgelegd2 .

De definitie heeft tot gevolg dat de (heen en/of terug) reizen naar andere plaatsen dan de hiervoor bedoelde vaste werkplaats of het bedrijfsadres niet worden aangemerkt als woon-werkverkeer. Zo zal het reizen van een bouwvakker naar de bouwplaats in de regel geen woon-werkverkeer zijn (tenzij dit als vaste werkplaats is overeengekomen). Ook bijvoorbeeld het reizen van een onderhoudsmonteur naar het adres van een klant valt daar dan niet onder.
Bron: https://wetten.overheid.nl/BWBR0031807/2012-07-20 2.1

Nog 1:

Bron: http://www.zzp-school.nl/0-19-per-kilometer/

miena21 wijzigde deze reactie 24-01-2019 13:30 (56%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fable
r0bb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:02:
[...]

Ja? Vond jij die discussie tot een duidelijk, helder resultaat komen?
Makkelijk en snel kan je het uitrekenen via www.berekenhet.nl
https://www.berekenhet.nl...en/bv-of-eenmanszaak.html

bijvoorbeeld
http://i67.tinypic.com/33kujvs.png

Nadeel is dat iedereen zijn situatie anders is en als je vanuit je BV aan jezelf geld gaat lenen dan is het allemaal niet zo eenvoudig.

Fable wijzigde deze reactie 26-03-2019 15:17 (6%)

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-11 08:22

bord4kop

maximaal 100KB!

IT (project) manager / IAM consultant / Scrum master in het oosten van NL. Inhuur nodig? Stuur me een berichtje ;)

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:38

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Hydra schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

De markt voor ervaren Java developers is op dit moment gewoon erg goed. Ik ben zelf (als Java dev) per 1 Jan begonnen en had toen een buffer van krap 2 maanden. Is dat een risico? Sure. De eerste maanden zijn het spannends, maar als je altijd maar uitgaat van een worst case scenario kun je beter gewoon in loondienst blijven :)

Een buffer van 3 keer (of meer) je netto maandinkomen opbouwen, wat sommige mensen adviseren, duurt gewoon enorm lang als je in loondienst bent. Dat zou in mijn geval 9k zijn, en om zover te komen zou ik bijvoorbeeld de wintersport met de kids moeten gaan skippen, en dan nog was het niet binnen een jaar gelukt. Dus ja, dan is het in mijn optiek gewoon beter om die sprong maar gewoon te wagen.

Wat betreft je 'prima' salaris: dat had ik ook. Ruim 2 keer modaal, 15 jaar ervaring. Prima leven: 2 keer per jaar op wintersport, zomervakantie, leuke dingen doen. Maar van 'prima' naar 'elke maand 2k over houden' is nogal wat. Puur financieel is het een immens verschil, vooral als je zorgt dat je uitgavepatroon ongeveer blijft als wat het daarvoor was.

[...]

Yup. Heb ik de eerste maand ook gedaan. Let wel; je krijgt nog steeds niet direct nadat de eerste periode afgelopen is je geld, je krijgt 'direct' je geld als de factuur aangemaakt is. En dat gebeurt ongeveer 2 weken nadat de periode afgelopen is. Het is dus een duur geintje; je krijgt voor 3% van je factuur je geld twee weken eerder :)

Die 35 dagen klopt niet helemaal trouwens, effectief is het meer iets van 28. En met die 3% ga je dus naar ongeveer 15.

[...]

Fijn dat iemand voor me bepaalt dat dit geen 'ondernemen' is. Who gives a fuck. Ik regel mijn eigen opdrachten, ben zelf verantwoordelijk voor m'n ontwikkeling, hoef aan niemand verantwoording af te leggen als ik op vakantie wil of een keer ziek ben, kan zelf m'n pensioen regelen en hou elke maand echt veel meer geld over.

Who cares dat ik hetzelfde truukje als wat ik hiervoor deed nu als zelfstandige doe. Ben ik in jouw ogen geen 'ondernemer'? Prima.

[...]

Waarom zou ik iemand anders laten profiteren van mijn werk? Als ik gedetacheerd zit ergens dan wordt van dat uurtarief een pand, auto's, salarissen e.d. betaald. Wat overblijft is de marge waarin ik kan onderhandelen over mijn salaris. Dus als een account manager me wegzet voor een kuttarief, is mijn ruimte kleiner. Aan de andere kant; als ik weggezet wordt voor een goed tarief (laatste klus zat ik voor 120 euro per uur) dan zie ik daarvan NIKS terug in mijn salaris.

Fuck ja dit gaat om geld. Ik doe het werk dus ik vind dat dat geld van mij is.

Xbox Live: Miesjh NL

• Fable
Ik maak elk jaar even een lijstje met wat ik netto over hou en hoeveel belasting ik moet betalen bij een bepaalde winst.
Ik bereken de waardes via www.berekenhet.nl

Fable wijzigde deze reactie 01-11-2019 13:16 (9%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True