Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.796 views

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
@mr.xyz: Goed voor je dat er beweging bij je in zit met de nummerportering.

Wat mij upload betreft: de monteur vertelde mij dat de server in Amsterdam geen betrouwbare meting gaf. Dat zou kunnen kloppen want de ene keer haalde ik 5mb en de andere keer zat ik rond de 17mb. Maar in de meeste gevallen zat ik op 5mb.
De monteur heeft zijn laptop aan de modem gehangen en een test met Amsterdam en Naaldwijk gedaan.
Resultaat: Amsterdam gaf 14mb en Naaldwijk gaf 21mb.
Nadat de monteur weg ging heb ik toch ook maar even op mijn eigen laptop getest en die gaf dezelfde waardes aan dus aan mijn laptop legt het niet
Ik heb nu net ook weer beide servers met mijn eigen laptop gedaan.
Resultaat: Amsterdam 16mb en Naaldwijk 18mb.
Download zit ik altijd op rond de 26mb. Dat is netjes.
Maar de upload klappert toch wel.
Ik maak er verder maar geen probleem van want ik upload toch niet veel.
Belangrijker vind ik nu mijn online opslag.
Die werkt nog steeds niet

• mr.xyz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2022
goldvinger schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:45:
@mr.xyz: Goed voor je dat er beweging bij je in zit met de nummerportering.

Wat mij upload betreft: de monteur vertelde mij dat de server in Amsterdam geen betrouwbare meting gaf. Dat zou kunnen kloppen want de ene keer haalde ik 5mb en de andere keer zat ik rond de 17mb. Maar in de meeste gevallen zat ik op 5mb.
De monteur heeft zijn laptop aan de modem gehangen en een test met Amsterdam en Naaldwijk gedaan.
Resultaat: Amsterdam gaf 14mb en Naaldwijk gaf 21mb.
Nadat de monteur weg ging heb ik toch ook maar even op mijn eigen laptop getest en die gaf dezelfde waardes aan dus aan mijn laptop legt het niet
Ik heb nu net ook weer beide servers met mijn eigen laptop gedaan.
Resultaat: Amsterdam 16mb en Naaldwijk 18mb.
Download zit ik altijd op rond de 26mb. Dat is netjes.
Maar de upload klappert toch wel.
Ik maak er verder maar geen probleem van want ik upload toch niet veel.
Belangrijker vind ik nu mijn online opslag.
Die werkt nog steeds niet
Ach, vanavond is er weer onderhoud bij Tweak, maar niet aan de online opslag :(
Dus die zal het morgen wel doen dan ;)
Dat zijn we gewend, ze melden A en doen hopelijk B, of morgen werkt er niets meer C dus.

• mr.xyz
Nog even wat getest met de snelheden, die zijn bij mij wel verschillend, maar dan vooral tussen bedraad en draadloos
Bedraad:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/30ht2c8.jpg
Bedraad:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1zwdxxz.jpg
Draadloos:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/34yo583.png

Draadloos blijft qua download wel iets achter, upload aanzienlijk meer
@goldvinger, probeer jij de tests draadloos?
Oja, ik heb een 35R+ abo

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
@mr.xyz:
Ik doe de test bedraad. Bij draadloos heb je altijd wat verlies.
Maar ik zie dat jij ver boven de 30mb zit met je up en down.
Dat zijn echt hele mooie snelheden. Ben er jaloers op.

De monteur vertelde dat je 20% verlies mag hebben op de downsnelheid en 50% op je up. (staat ergens in de voorwaarde die hij me liet lezen)
Ik heb trouwens de kpn versie van glasvezel, dus niet de R+ variant. (helaas)

Zou graag een R+ abbo willen hebben zodat ik upc weg kan doen i.v.m. het analoge signaal.
Maar Tweak kan dat nog niet leveren op mijn adres.
Jij woont dus in Almere buiten?

• mr.xyz
goldvinger schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:43:
@mr.xyz:
Ik doe de test bedraad. Bij draadloos heb je altijd wat verlies.
Maar ik zie dat jij ver boven de 30mb zit met je up en down.
Dat zijn echt hele mooie snelheden. Ben er jaloers op.

De monteur vertelde dat je 20% verlies mag hebben op de downsnelheid en 50% op je up. (staat ergens in de voorwaarde die hij me liet lezen)
Ik heb trouwens de kpn versie van glasvezel, dus niet de R+ variant. (helaas)

Zou graag een R+ abbo willen hebben zodat ik upc weg kan doen i.v.m. het analoge signaal.
Maar Tweak kan dat nog niet leveren op mijn adres.
Jij woont dus in Almere buiten?
Nee niet eens in de buurt van Almere buiten, Dordrecht. Daar hebben ze sinds kort glas.
Keuze uit een redelijke lijst met providers.
Vanavond werd ik nog gebeld door de helpdesk, wel 5 seconden....
Toen viel de verbinding weg, wat logisch is, want voor hun zit op hun netwerk met telefonie, alleen voor KPN nog niet. Helaas hebben ze niet meer mobiel geprobeerd te bellen.
Was wel benieuwd wat ze te melden hadden.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 18:22

WoBBeL

*zwaai*

Ik snap niet dat nummerporteringen zo vaak misgaan. Ik vraag dagelijks nummerporteringen aan, en het is een kwestie van NAW gegevens + telefoonnummers inkloppen. De meeste nummers zijn binnen 7 dagen geporteerd.

• mr.xyz
xost schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:06:
Ik snap niet dat nummerporteringen zo vaak misgaan. Ik vraag dagelijks nummerporteringen aan, en het is een kwestie van NAW gegevens + telefoonnummers inkloppen. De meeste nummers zijn binnen 7 dagen geporteerd.
Das nou precies wat mij ook zo verbaast.... Weet jij dan ook wat de minimale duur is dat een nummer bij de nieuwe provider moet bestaan voordat een nieuwe portering aangevraagd kan worden?

Update: De helft van de nummers is over, gelukkig het hoofdnummer. Nu nog 1 te gaan. We gaan vooruit!

[ Voor 9% gewijzigd door mr.xyz op 31-01-2011 16:11 ]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

mr.xyz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:29:
[...]

Das nou precies wat mij ook zo verbaast.... Weet jij dan ook wat de minimale duur is dat een nummer bij de nieuwe provider moet bestaan voordat een nieuwe portering aangevraagd kan worden?

Update: De helft van de nummers is over, gelukkig het hoofdnummer. Nu nog 1 te gaan. We gaan vooruit!
Zodra hij geporteerd is, houden wij altijd 24 uur aan als we hem weer willen porteren. Dit om eventuele fouten e.d. te voorkomen.

Probeerde je trouwens ISDN nummers te verhuizen? Zoja, dan vind ik het heel erg vreemd dat ze eerst het hoofdnummer doen omdat normaal dan de MSN (de overige nummers die bij de ISDN horen) nummers vervallen :P Dan moet je wel wat werk doen bij de KPN om die MSN nummers alsnog te krijgen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door WoBBeL op 31-01-2011 18:24 ]

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Zo daar ben ik weer. Het is al weer een tijd geleden maar we zijn inmiddels nog altijd niet veel verder gekomen.

Het probleem zoals ik al eens eerder gemeld heb:

Sinds oplevering in juli 2010 kunnen mijn ouders en ik, beide Tweak Glas 30 klanten, niet met elkaar bellen. Dit had te maken met de reeds bekende "On-net bel problemen". Wij hebben hiervoor vorig jaar een ZyXEL modem gehad als onderdeel van een test-traject. Dit traject is inmiddels afgerond met als eindresultaat dat de ZyXEL alleen maar problemen opleverde. Om deze rede werden alle ZyXEL test klanten eind vorig jaar verzocht de Thomson modem weer terug te plaatsen en de ZyXEL te retourneren.

Ik heb toen mijn ZyXEL terug geplaats en het probleem was voor mij (op enkele details na) opgelost. Maar mijn ouders konden met de Thomson helemaal niet bellen of gebeld worden. Niet op hun geporteerde nummer en niet op het "tijdelijke" Tweak nummer. Op geen van de poorten van de Thomson.

Na overleg met Tweak HD was de conclusie dat mijn ouders dan maar voorlopig de ZyXEL moesten laten zitten.

Begin januari kreeg ik een mail van Tweak met de volgende inhoudt:
Geachte heer / mevrouw,

Naar aanleiding van een lopend ticket bij ons wat betreft u problemen met uw internetverbinding wil ik u graag het volgende melden:

Momenteel hebben wij gecontateerd dat bij u de Zyxel 2812 is aangesloten. Helaas geven wij daar geen support meer op (tests zijn afgerond en de zyxel gaf teveel problemen).
Daarom zouden wij graag aan u willen vragen of u eerst de Thomson kan aansluiten, dan kunnen we daarop gaan troubleshooten en zorgen dat u gebeld kan worden.

Nadat u de Thomson heeft aangesloten graag even een paperclip reset geven.

Met vriendelijke groet,
Jimmy
Uw servicedesk
De volgende dag ben ik meteen naar m'n ouders gereden om de Thomson terug te plaatsen. Volgens het modem zijn m'n ouders aangemeld. Maar elk nummer (geporteerde en tweak) is onbereikbaar. Ook kan er, ondanks de kiestoon, niet gebeld worden want elk nummer resulteerd in een fout toon (snelle korte ingesprekstoon). Ik heb daarom Tweak direct ingelicht dat mijn ouders nog altijd geen telefonie hebben. Hierop kreeg ik op 11 januari het volgende mailtje:
Goedemiddag,

Allereerst zie ik dat u jarig bent, bij deze onze felicitaties.

Mijn collega is het probleem aan het onderzoeken dat optreedt, deze zal proberen om de telefoon
problemen te lokaliseren, en hopelijk nu eens op te lossen.

Met vriendelijke groet,

De helpdesk
#MK
Vervolgens krijg ik op 19 januari het volgende mailtje:
Beste heer / mevrouw,

De technische dienst is nog steeds bezig met het oplossen van dit probleem. Ik zie echter wel nu de telefoon aangemeld staan.
De telefoon moet op poort 1 aangesloten worden op het nummer: 3136707XXXX. Ik zie uitgaande en inkomende gesprekken.
Zijn de problemen inmiddels opgelost?

Met vriendelijke groet,

Donny
Uw Servicedesk
Want zo blijkt als ik Tweak HD opbel, wij zien dat uw modem is aangemeld en we zien dat er gesprekken mee zijn gevoerd. Als dat trouble-shooten is? Sorry hoor. Maar hoe moeilijk kan het zijn om een probleem van een half jaar nu eindelijk eens op te lossen?

Op verzoeken om desnoods iemand van KPN (want zelf kunnen/mogen ze niets doen) bij m'n ouders langs te sturen om het probleem te ervaren en hopelijk op te lossen wordt lacherig gereageerd. Verzoeken om direct contact op te nemen met KPN om het probleem nu eens en voor altijd op te lossen omdat dit al een half jaar speelt wordt afgedaan met "Meneer de ticket is doorgezet naar KPN en het wachten is op hun oplossing en terugkoppeling".

Mijn moeder wil niet weg bij Tweak omdat:

1: het is prijstechnisch het meest interresante glasvezel abonnement is
2: Tweak "dreigt" dat als ze overstap, ze 6 weken zonder internet zal zitten omdat je niet eerder op een andere glas-provider kan worden aangesloten

Tweak is dus duidelijk niet meer, wat het ooit in de TweakDSL tijd geweest is, een bedrijf voor en door technische mensen met verstand van zaken. Die overal een oplossing voor vonden (zoals reverse DNS lookup wat ook nog altijd niet mogelijk is op het glasvezelnet).

Mijn verbinding werkt overigens na een half jaar (sinds begin januari) wel naar behoren maar het is toch absurd dat de oplossing voor mijn ouders zo lang op zich laat wachten.

Zeau :) dat wilde ik even met iedereen delen. Bedankt voor uw aandacht.

https://www.avl.nl/

• Vinnie4321
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-12-2023
Sinds vorige week zitten wij ook op Tweak 35 R+. Voor een groot deel gaat het prima, maar met de routers loopt het nog niet zo lekker. Ik heb 2 routers: een Sitecom WL-607 en een E-tech RTBR05. IP adres ophalen via DHCP gaat goed, maar ze kunnen de gateway niet vinden.

Van DHCP krijgt een router bijvoorbeeld IP 82.197.204.99, subnet 255.255.255.254 en gateway 82.197.205.97. Dus ja, IP en gateway zitten niet in hetzelfde subnet. Bij mijn E-tech router kan ik handmatig een static route toevoegen dat alles naar 0.0.0.0/32 moet doorsturen naar 82.197.205.97 en dan werkt internet wel, op enkele website's na (ic.tweakimg.net is onbereikbaar, maar tweakimg.net is wel bereikbaar). Bij mijn Sitecom router kan ik geen static route toevoegen; omdat ik deze nodig heb voor wifi, hangt deze dan maar aan de E-tech.

Als ik de laptop rechtstreeks in de Genexis plug, dan gaat alles wel meteen goed en is ook ic.tweakimg.net bereikbaar. Ligt het routering probleem aan mijn routers, of zit er een foutje in de DHCP configuratie van Tweak? Moet ik dan maar een nieuwe router aanschaffen, eentje die Tweak officieel ondersteunt?

En verder: net zoals bij veel andere mensen kunnen we de beller niet horen bij binnenkomende gesprekken, dus Tweak telefonie gebruiken we voorlopig niet.
TV: HD beeld is erg mooi en Amino set-top box doet het goed, qua features en zap-tijd. Teletekst is niet helemaal foutloos; bij TT888 verschijnen soms letters kris kras door het beeld (wat bij Ziggo nooit gebeurde).
En BBC is helaas niet ondertiteld. (Bij de concurrent Ziggo wel, dus kom op Tweak!)

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Is er ergens een guide met stappen die ik moet doorlopen om een eigen router achter de ExperiaBox werkend te krijgen? Heb in dit topic gezocht, maar zonder resultaat (of ik zoek verkeerd :+).

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 15:20
MeltedForest schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:12:
Is er ergens een guide met stappen die ik moet doorlopen om een eigen router achter de ExperiaBox werkend te krijgen? Heb in dit topic gezocht, maar zonder resultaat (of ik zoek verkeerd :+).
Wat is de vraag? Gewoon de WAN van je eigen router knopen aan de LAN van de ExperiaBox. Verder eventueel benodigde poorten forwarden naar je eigen router. (Thomson Homenetwork -> Devices -> Je router -> Assign a game.

• mr.xyz
xost schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:22:
[...]

Zodra hij geporteerd is, houden wij altijd 24 uur aan als we hem weer willen porteren. Dit om eventuele fouten e.d. te voorkomen.

Probeerde je trouwens ISDN nummers te verhuizen? Zoja, dan vind ik het heel erg vreemd dat ze eerst het hoofdnummer doen omdat normaal dan de MSN (de overige nummers die bij de ISDN horen) nummers vervallen :P Dan moet je wel wat werk doen bij de KPN om die MSN nummers alsnog te krijgen ;)
Ik had wel beide aangevraagd (hoofd+MSN), beide nummers kan ik ook terugvinden bij mijntweak.
Helaas inkomend alleen op het hoofdnr en niet op het MSN.
Hopelijk hebben ze bij KPN aangegeven dat het 2 nrs waren, anders ben ik een erg mooi en makkelijk nr kwijt.

Verwijderd

@dEATHfLOWEr

Omdat jij niet met je ouders kunt bellen gebruikte jij een mobiel (veel duurder).

Misschien werkt het volgende ook wel .Sinds 3 weken heeft KPN zijn belprijzen verhoogd in Nederland 9 cent per min (was 4) + 10 cent start. Duitsland ook 9 cent (was 6) . 8)7

Nu gebruik wij een 0900 nummer te bellen
0900 9501 even wachten op verbinding daarna 00 31 netnummer zonder 0 en daarna abonneer nr en afsluiten met # daarna wordt je door geschakeld.

Kosten 2 cent min en 4 cent opstart voor zowel Nederland als Duitsland.Ik heb vorig week 1 maal gehad dat het niet werkte met het doorschakelen en direct wel. Maar er zijn wel meerdere providers welke op deze manier werken. Het is niet gratis maar altijd goedkoper dan mobiel omdat jullie dan beide naar buiten een verbinding hebben zou dat moeten werken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 21:32 ]

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:54
Iemand in Enschede - 7545 al gebeld / aangesloten door de monteur? Hier inmiddels al 5 weken geleden, maar nog niets gehoord.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:20
He peeter,

Nog niet alle kabels waren in orde en door de vorst van de afgelopen tijd is daar veel vertraging in opgelopen. Ze proberen het nu te fixen. Ik heb dit echter pas gehoord na te hebben gebeld met Tweak. Dus Tweak aub de volgende keer gewoon ff melden.

Nu hoop ik wel dat het snel opgeleverd wordt want ik heb kabels, router etc allemaal al geregeld.

[ Voor 8% gewijzigd door misthafalls op 01-02-2011 22:24 ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

• peeter123
misthafalls schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:23:
He peeter,

Nog niet alle kabels waren in orde en door de vorst van de afgelopen tijd is daar veel vertraging in opgelopen. Ze proberen het nu te fixen. Ik heb dit echter pas gehoord na te hebben gebeld met Tweak. Dus Tweak aub de volgende keer gewoon ff melden.

Nu hoop ik wel dat het snel opgeleverd wordt want ik heb kabels, router etc allemaal al geregeld.
Dat verklaard het busje, een opgebroken stoep en een hele bende kabels een paar dagen geleden. Hopelijk regelen ze het snel. Bedankt!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

peeter123 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:13:
Iemand in Enschede - 7545 al gebeld / aangesloten door de monteur? Hier inmiddels al 5 weken geleden, maar nog niets gehoord.
Hier al 2 maanden internet op Twekkelerveld :) 7521

Schijnt dat nog niet alles is opgeleverd...nog steeds niet :X

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 23:00
peeter123 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:13:
Helaas nog niet, ik wacht al sinds eind augustus. Begin deze week maar weer eens de status opgevraagd bij Tweak. Ze voerden mijn postcode in bij Reggefiber en daar kwam dit antwoord uit:
"Address outside coverage area"

Waarschijnlijk is de apparatuur in de wijk dus nog niet geschikt voor Tweak R+. :'(

GJ
7545 MR

• peeter123
Vandaag een overzicht gevonden op glashart.nl/enschede. hier Ik woon dus in wijk 13 dus moet het deze maand wel ongeveer thuis worden aangesloten.

@hieronder hij is bij ons inderdaad ook al afgemonteerd. Volgens de planning van glashard is de wijk deze maand klaar voor abo's. We zullen wel zien!

[ Voor 23% gewijzigd door peeter123 op 02-02-2011 17:28 ]

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 23:00
peeter123 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:30:
Vandaag een overzicht gevonden op glashart.nl/enschede. hier Ik woon dus in wijk 13 dus moet het deze maand wel ongeveer thuis worden aangesloten.
Ik zit in het oranje stukkie naast wijk 16 maar helaas nog geen abo mogelijk....

Verwijderd

wat ik dus had begrepen is dat Tweak geheel afhankelijk is van Glashart/KPN om de glaslijnen van wijkcentrale tot aan woning te monteren.
Verscheidene vrienden van mij zijn de lijnen al in de meterkast afgemonteerd, maar ook dit is niet voldoende.
Hij moet daadwerkelijk gelabeld zijn, vervolgens moet KPN en/of Glashart groenlicht geven dat een bepaalde woonwijk klaar voor gebruik is van glasvezelsignaal.

Heb begrepen dat er mensen die langer wachten dan een half jaar...triest:(

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:47:
wat ik dus had begrepen is dat Tweak geheel afhankelijk is van Glashart/KPN om de glaslijnen van wijkcentrale tot aan woning te monteren.
Verscheidene vrienden van mij zijn de lijnen al in de meterkast afgemonteerd, maar ook dit is niet voldoende.
Hij moet daadwerkelijk gelabeld zijn, vervolgens moet KPN en/of Glashart groenlicht geven dat een bepaalde woonwijk klaar voor gebruik is van glasvezelsignaal.

Heb begrepen dat er mensen die langer wachten dan een half jaar...triest:(
In Almere heeft het moment tussen afmonteren in de meterkast en kunnen aansluiten meer dan 9 maanden geduurd voor mijn huis, heb dus even geduld. ;)

• peeter123
De site van glashart zegt het volgende:
Gefeliciteerd: uw adres heeft een glasvezelverbinding. U kunt voor informatie over hoe u deze supersnelle verbinding kunt gaan gebruiken contact opnemen met één van de glasvezelproviders in uw plaats of met de Glashart Servicewinkel.

Welke glasvezelproviders er actief zijn in uw plaats ziet u op de pagina 'Providers'.
Volgens hun is de lijn dus al actief. Maargoed we wachten af.

Verwijderd

Nee, de pop is nog niet aangesloten op het glasvezel netwerk.
Ik verwacht nog 3 weken of zo voor de aansluitingen opgeleverd gaan worden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

peeter123 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:30:

@hieronder hij is bij ons inderdaad ook al afgemonteerd. Volgens de planning van glashard is de wijk deze maand klaar voor abo's. We zullen wel zien!
Raven in "[KPN] Glasvezel" ;)
Ik heb nu 2 TR's gestuurd met de vraag daar Glashart bij in de titel te zetten, stil no go, misschien dat 't daarom niet opgevallen is dat dat overzicht daar al sinds december staat :P

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 03-02-2011 11:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hans_18T
De laatste tijd is de downloadsnelheid stabiel en de pingtijden zijn goed, rond de 8ms (tweak.nl).
Wat mij echter opvalt is dat vroeger de pingtijd zo rond de 4ms lag (30/30 abb.), nu ligt zoals aangegeven de ping rond de 8ms, ook na de "upgrade" naar 50/50.
Zijn er nog mensen die pingtijden van 4ms hebben?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ping

Dat is mijn ping, dus net onder de 4ms (de variatie van het begin tot ~0:00 uur is omdat ik een download open had staan)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Raven schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:52:
[...]

Raven in "[KPN] Glasvezel" ;)
Ik heb nu 2 TR's gestuurd met de vraag daar Glashart bij in de titel te zetten, stil no go, misschien dat 't daarom niet opgevallen is dat dat overzicht daar al sinds december staat :P
Glashart bouwt technisch de FttH huis aan huis. Fysieke vezels van meterkast tot aan een POP locatie in de wijk/stad. Daar staat actieve apparatuur van Reggefiber en/of KPN. Dat zijn wel de twee meest aanwezige nu.

Glashart melden in 't topic zie ik het doel niet zo van, dat bedrijf zit achter bijna alle aanleg van de fysieke aanleg in Nederland.

Zou wel een handige TAG zijn voor de glas topics.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 03-02-2011 22:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Check_Mate
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 22:21
Tweak is inderdaad niet meer zoals TweakDSL zich voorheen profileerde... |:(

Ik ben ongeveer 1/2 jaar geleden overgestapt van KPN glasvezel (30/30) naar TWEAK GLAS 50/50 met alle ellende van dien.

1. Mijn verbinding is vanaf het begin niet stabiel geweest (lees erg wisselende snelheid)
2. Nog nooit een synchrone verbinding genoten
3. Telefonie heeft de de eerste 2 maanden niet gewerkt
4. Laatste anderhalve maand veel problemen met interactieve TV

Bij het vorige KPN abonnement heb ik deze problemen met dezelfde apparatuur nooit ervaren en als er een probleempje was in de 1e maand werd dit binnen 2-4 werkdagen meteen opgelost.

Bij Tweak sta je achteraan in de rij voor service door een KPN monteur dus als het meteen goed gaat mag je van geluk spreken. Heb je een probleem dan moet je er niet raar van opkijken dat je hier zomaar 4 maanden mee bezig bent.

De helpdesk staat redelijk met zijn rug tegen de muur omdat KPN het vaak moet oplossen maar hier weinig prioriteit aan hangt... Don't shoot the messenger wordt vaak gebruikt als je voor de zoveelste keer telefonisch je onvrede aangeeft, maar de verantwoordelijke manager krijg je nooit te spreken. :(

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

MeltedForest schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:35:
[...]

Nee, maar tot gister had ik er nooit last van. Maar vanmorgen ging het rebooten gewoon rustig verder. Bovendien ben ik ook niet zo te spreken over de Wireless prestaties van dat ding, want dat signaal valt ook af en toe gewoon weg. Zal eens even de HD bellen...
15 dagen verder. Nog niks concreets gebeurd bij Tweak, ook al bel je er verschillende keren achteraan. Gisteravond nog gebeld en dan krijg je te horen: ik heb de melding ingeschoten. En uh ja denk ik dan, dat zei je 20 januari ook en toen gebeurde er ook niks mee. Maar nu hebben ze er volgens de beste man aan de telefoon de hoogste prioriteit aan meegegeven. Ja, dat zal best, maar daar heb ik geen boodschap aan. Enige positieve is dat ik in dit topic hun 036 nummer heb gevonden, want dan is het nog te betalen allemaal.

Maar ondertussen zit ik wel met nog steeds een rebootende ExperiaBox, ik kijk geen TV meer want dat heeft toch geen zin (elk kwartier 5min van je programma missen heeft geen nut) en als klap op de vuurpijl kan ik nu via Wireless helemaal geen internet meer krijgen, alleen nog bedraad. Bij deze wil ik Tweak dus even bedanken voor de geweldige service om een probleem snel op te lossen. Even een ExperiaBox omruilen lijkt me zo gepiept. Maar schijnbaar denken ze er bij Tweak anders over. :|

Ik begrijp wel dat Tweak afhankelijk is van KPN in bijna alle opzichten, maar zorg dan voor een fatsoenlijke SLA zodat Tweak klanten geen weken hoeven te wachten op een KPN monteur.

[ Voor 6% gewijzigd door MeltedForest op 04-02-2011 09:24 ]

LOL ja... sorry dat ik het zeg. Maar "we hebben er de hoogste prioriteit aan gegeven" heeft bij de Tweak SD inmiddels compleet NUL waarde. Dat zeggen ze namelijk bij alles wanneer je er voor de 3e of verdere keren over belt..... Ik weet niet of alle medewerkers die instructie krijgen ofzo, maar zeker enkelen bedienen zich standaard van die uitspraak.

Het blijft toch wel echt een zepert voor iedereen die aan KPN vast zit via Tweak, dat men gestopt is met de ZyXEL.

Zeker als je het volgende artikel leest:
http://glasvezelnetwerkaa...g-van-zyxel-router-p.html

KickXL is razend enthousiast over deze ZyXEL, zegt een nauwe samenwerking met ZyXEL engineers te hebben en heeft het ding uiterst stabiel bevonden. Waarom lukt dit bij Tweak dan niet?

Het enige verschil wat ik zie is dat KickXL op de Reggefiber manier werkt, dus de VLAN's voor de diensten worden op de Genexis gesplitst. Oftewel, de ZyXEL hoeft niet vermoeid te worden met VLAN's en PPPoE.

Eerlijk gezegd vind ik het jammer om te zien. Tweak staat wat KPNGlasvezel area's betreft met z'n rug tegen de muur (ben er van overtuigd dat ze ook in die gebieden op de Lijbrandt/R+-achtige manier willen gaan beginnen, maar dat dat nu nog niet gaat..... contractuele/politieke redenen?).

Ze kunnen dus voorlopig niets doen om op de KPN netwerken met alternatieven te komen en, zoals ik het hier lees, blijft telefonie ook nog steeds een major challenge...

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Als de dag komt dat ik kan overstappen op een R+ abonnement doe ik dat blind. Zolang ik maar van die ExperiaBox af ben. Ik snap eigenlijk niet waarom KPN de aansluitingen op de Genexis niet gebruikt zoals ze bedoeld zijn (en zoals de Reggefiber manier werkt) maar dat zelf splitsen in de EB. Maar dat zal wel zo zijn omdat KPN graag de touwtjes in handen willen hebben over alles wat je uitspookt als klant.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bjck schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:26:
[...]

Glashart bouwt technisch de FttH huis aan huis. Fysieke vezels van meterkast tot aan een POP locatie in de wijk/stad. Daar staat actieve apparatuur van Reggefiber en/of KPN. Dat zijn wel de twee meest aanwezige nu.

Glashart melden in 't topic zie ik het doel niet zo van, dat bedrijf zit achter bijna alle aanleg van de fysieke aanleg in Nederland.

Zou wel een handige TAG zijn voor de glas topics.
I know, maar als consument merk je eigenlijk niks van KPN, Glashart is wat aan de deur komt (en in de folder staat) om het aan te leggen. Vandaar het verzoek om die naam in de titel te zetten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

MeltedForest schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:49:
Als de dag komt dat ik kan overstappen op een R+ abonnement doe ik dat blind. Zolang ik maar van die ExperiaBox af ben. Ik snap eigenlijk niet waarom KPN de aansluitingen op de Genexis niet gebruikt zoals ze bedoeld zijn (en zoals de Reggefiber manier werkt) maar dat zelf splitsen in de EB. Maar dat zal wel zo zijn omdat KPN graag de touwtjes in handen willen hebben over alles wat je uitspookt als klant.
Mja dat laatste is misschien wat gechargeerd, maar ik snap wel dat je het zo voelt ;).

Maar het zal vooral een beheerkwestie zijn. Als zij de "residential gateway" bij de klant op precies dezelfde manier kunnen beheren (via hetzelfde 'straatje') als de Experiaboxen die op ADSL/VDSL zitten, dan is dat voor hun makkelijker dan wanneer ze voor glasvezel klanten een andere procedure voor provisioning moeten hanteren.
Nu hoeven ze effectief alleen maar te zorgen dat netwerkbeheer de VLAN's doorstuurt naar 1 poort op de Genexis (netals dat bij ADSL de div. VPI/VCI worden afgeleverd op de aansluiting) en doet de EB de rest.

Waarom Tweak hier dan ook aan vast zit kan ik alleen maar speculeren. Maar ik vermoed dat Tweak gewoon wat aan de 'vroege' kant was en KPN op het moment dat Tweak het Wholesale contract met ze aan ging, alleen deze manier kon aanbieden. Later in 2010 is daar dan de "andere WBA" manier bij gekomen, namelijk zoals Lijbrandt het aanbiedt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

MeltedForest schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:22:
[...]

Maar ondertussen zit ik wel met nog steeds een rebootende ExperiaBox, ik kijk geen TV meer want dat heeft toch geen zin (elk kwartier 5min van je programma missen heeft geen nut) en als klap op de vuurpijl kan ik nu via Wireless helemaal geen internet meer krijgen, alleen nog bedraad. Bij deze wil ik Tweak dus even bedanken voor de geweldige service om een probleem snel op te lossen. Even een ExperiaBox omruilen lijkt me zo gepiept. Maar schijnbaar denken ze er bij Tweak anders over. :|

Ik begrijp wel dat Tweak afhankelijk is van KPN in bijna alle opzichten, maar zorg dan voor een fatsoenlijke SLA zodat Tweak klanten geen weken hoeven te wachten op een KPN monteur.
Modem firmware 8.4.2.U EU aangezien wlan niet meer werkt ? Je kun eens proberen de utp kabel vervangen tussen Genexis en ExperiaBox (heb ik zelf ook problemen mee gehad) en de firmware opnieuw te laden van de ExperiaBox alleen tenzij je 8.4.2.U EU al hebt anders niet doen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 20:33 ]

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Wireless werkt nu wel weer, de EB vondt het nodig om de key te veranderen 8)7.
Maar hij reset nog wel gewoon elke keer. :O

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Sinds een par dagen krijg ik ook programma-informatie binnen op m'n Humax via DVB-C :) Daar ben ik natuurlijk erg blij mee, want dan kan je zien wat je kijkt, en wat er daarna komt etc.

Maar nu het struikelblok. Ik heb een Ziggo Humax kastje zonder kaart, en TV kijken gaat perfect. Alleen geeft het kastje een COMPLEET verkeerde tijd welke niet via het menu is te wijzigen. als ik hem even van de stroom haal en aanzet is de tijd weer netjes 00:00, maar na een 10-tal seconden haalt hij weer de (exact dezelfde) verkeerde tijd op vanaf het netwerk.

Is dit een probleem wat anderen ook hebben?? Heb een Humax IR-FOX C decoder.

PS: De tijd loopt precies 5 uur achter :') altijd! Geen tijdzone's oid te vinden in de Humax

Afbeeldingslocatie: http://www.kontpiraat.nl/humax.jpg

Jajaja...ik heb nog een ouderwetse CRT. Mijn centjes geef ik liever uit aan andere zaken :+

[ Voor 9% gewijzigd door WoBBeL op 06-02-2011 18:27 ]

@Xost: Dat van die verkeerde tijd is iets wat ik in het topic over Lijbrandt ook veel lees...... DVB-C heeft klaarblijkelijk nog steeds niet de top prioriteit bij Glashart Media. Wel goed om te zien dat ze (althans in Overijssel) nu eindelijk bezig gaan met de programma info! :D

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

eymey schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:42:
@Xost: Dat van die verkeerde tijd is iets wat ik in het topic over Lijbrandt ook veel lees...... DVB-C heeft klaarblijkelijk nog steeds niet de top prioriteit bij Glashart Media. Wel goed om te zien dat ze (althans in Overijssel) nu eindelijk bezig gaan met de programma info! :D
Ik ben nu sinds december klant van Tweak (ik weet nog steeds niet of ik daar nu spijt van moet hebben of niet :X ) en sinds een paar dagen heb ik eindelijk programa informatie via DVB-C.
Iets wat toch een van de voordelen moet zijn van DVB-C, anders kan ik net zo goed weer analoog gaan zappen...scheelt weer 'n afstandsbediening ;)

Hopen dat ze het snel gaan oplossen. Het broadcasten van verkeerde informatie heeft ook weinig zin lijkt mij :P

Verwijderd

xost schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:17:
[...]

Ik ben nu sinds december klant van Tweak (ik weet nog steeds niet of ik daar nu spijt van moet hebben of niet :X ) en sinds een paar dagen heb ik eindelijk programa informatie via DVB-C.
Iets wat toch een van de voordelen moet zijn van DVB-C, anders kan ik net zo goed weer analoog gaan zappen...scheelt weer 'n afstandsbediening ;)

Hopen dat ze het snel gaan oplossen. Het broadcasten van verkeerde informatie heeft ook weinig zin lijkt mij :P
In Deventer wordt de EPG info getest en aangezien Enschede hetzelfde signaal heeft is het daar ook zichtbaar. DVB-C biedt steeds meer voordelen jammer dat KPN er mee is gestopt.
denan in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"

Verwijderd

MeltedForest schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:09:
Wireless werkt nu wel weer, de EB vondt het nodig om de key te veranderen 8)7.
Maar hij reset nog wel gewoon elke keer. :O
Na een update wordt inderdaad het wachtwoord gereset.
xost schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:17:
[...]

Mja... DVB-C is toch echt wel beduidend beter dan analoog ;). En hier in Almere (en op andere KPN netwerken) is DVB-C zelfs beter dan IPTV |:( .

Hier is het overigens juist andersom :D. DVB-C kijken scheelt een afstandsbediening tov. IPTV kijken. Want DVB-C zit ingebouwd in de TV :9. Maar goed, vanwege convenience (timeshifting, epg, etc.) kijken we toch voornamelijk via IPTV. Het afstandsbediening probleem is opgelost dmv. de meest eenvoudige Logitech Harmony met een schermpje (de 555).

Verwijderd

Graag wil ik mijn frustraties over Tweak Fiber delen met jullie.

Over mijzelf; ik ben al sinds begin 2007 klant bij Tweak Fiber. Ik zeg dit omdat er bij de introductie van dit topic wordt gemeld dat Tweak relatief nieuw is op het gebied van Fiber. In mijn ogen hebben zij inmiddels genoeg tijd gehad om hier kennis in op te doen. Afgezien daarvan gaan mijn frustraties over de manier waarop ze met de klant omgaan en dit staat los van de techniek. Al in 2007 heb ik veel problemen gehad rondom dit onderwerp. Afgezien van de vele telefoongesprekken die ik destijds heb gevoerd heb ik ook uitgebreide mails verzonden waar ik nooit, hoewel het mij wel was toegezegd, officieel een reactie op heb mogen ontvangen.

Daarnaast ben ik zelf verantwoordelijk geweest voor de customer service van zo'n 150.000 klanten bij een bank. Wij scoorden altijd in de klantonderzoeken als hoogste vergeleken met de andere banken en kregen, afhankelijk van het onderzoek, altijd achten en negens voor onze service. Wachttijden bij ons zijn op jaarbasis gemiddeld lager dan 9 seconden. Vandaar mijn verbazing over de procedures (let op, ik heb het niet over de persoon die ik aan de lijn krijg!) bij TweakHD.

Tweak Fiber is even weggeweest van het toneel maar sinds januari dit jaar gaan zij opnieuw producten aanbieden. Waaronder ook HD Televisie. Heel interessant want mijn huidige signaal is niet om over naar huis te schrijven... Helaas kan ik niet zomaar upgraden. Ik zit nu nog bij Tweak via BBNed en ik ga naar Tweak Glashart/KPN (weet niet of ik de juiste namen noem maar het principe is hetzelfde). Dit zal voor mij betekenen dat ik een tijd zonder Internet/TV/Telefoon kom te zitten. Jammer dat hier geen andere oplossing voor is maar ik begrijp de situatie en ik kies er zelf voor om het te doen.

Keurig heb ik alles ingevuld en ondertekend verzonden naar Tweak. Vervolgens werd ik gebeld om een afspraak te maken om bij mij thuis een en ander te installeren. Dit gaat snel dacht ik!! :) Tot nu toe was ik ook nog heel blij met de service.... Echter vanaf dit punt begint het te rommelen. Omdat men pas met de installatie kan beginnen wanneer mijn vorige lijn volledig was opgezegd was men iets te voorbarig geweest om een afspraak in te plannen. Jammer genoeg waren er een aantal tegenstrijdige berichten (telefonisch, via de mail en fysiek) of de afspraak nou wel of niet doorging. Ik zie dit als een schoonheidsfoutje, men weet namelijk wat mijn situatie is echter toch wordt er een afspraak gemaakt. Kan ik mee leven! :)

Wat wel (heel mooi) werd geregeld zijn mijn facturen. Keurig kreeg ik voor twee(!) abonnementen alles in rekening gebracht. Twee tegelijk ja! Dat is helemaal niet mogelijk want het nieuwe abonnement kan pas in werking treden wanneer de oude echt is stopgezet. Maar volgens Tweak heb ik half januari en geheel februari een 20/20 en een 100/100 plus twee telefoonlijnen en twee televisiepakketen. Deze bedragen zijn ook 'keurig' van mijn rekening afgehaald.

Bij ontvangst van deze factuur heb ik de helpdesk op de hoogte gesteld van wat ik op dat moment dacht dat het om een fout betrof. Als antwoord kreeg ik dat het om de borg ging. Dit is onjuist en heb daarom maar telefonisch contact opgenomen met de desk.

Daar kon de persoon (ik noem zijn naam niet want dat doet er niet toe, Hate The Game Not The Player!) mij vertellen dat er inderdaad geld in rekening was gebracht voor een abonnement dat nog niet geactiveerd was. Ook dat er twee abonnementen tegelijk lopen, wat theoretisch al helemaal niet mogelijk is. Met in het achterhoofd houdende dat ik dit jaar eigenlijk een bepaalde periode helemaal niets zou moeten betalen aangezien de verhuisservice nog niet bestaat (voor personen in mijn situatie).

Op zich is er nog niks aan de hand wat niet alsnog netjes kan worden opgelost. Abonnementsgelden kunnen worden teruggestort en opnieuw in rekening worden gebracht op het moment dat men daadwerkelijk de diensten gaan leveren.

Dit is NIET mogelijk volgens Tweak. Ik zou ZELF in de gaten moeten houden wanneer mijn nieuwe lijn wordt opgeleverd om vervolgens een verzoek in te dienen om het teveel betaalde te laten crediteren. Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Dit was de enige oplossing die de beste man, na overleg, mij kon aanbieden.

Het is dus duidelijk dat de 1e lijn niet met een keurige oplossing kan/mag komen. Hier ben ik toch naar op zoek. Voor mij is dit een principe kwestie. Ik ga niet voor iets betalen wat ik nog niet afneem, je weet immers niet wat er de komende tijd gaat gebeuren en hoe lang het nog gaat duren. Dan maar vragen naar de 2e lijn/leidinggevende. Helaas was deze persoon op dat moment niet aanwezig. Het verzoek of de leidinggevende mij kon bellen was niet mogelijk. Ik stelde voor om zelf later op de dag te bellen. Dit mocht ik proberen!!! Bij doorvragen bleek dat ik dan alsnog niet de persoon te spreken zou kunnen krijgen. Bij nog verder doorvragen blijkt dat hij/zij nooit iemand te woord staat.

BELACHELIJK!!!

Op dit moment zit ik dus in een impasse. De enige 'oplossing' die zij mij kunnen bieden is dat ik het zelf in de gaten houd..... Mail sturen hierover had geen zin werd mij verteld want dan zou ik hetzelfde antwoord krijgen. Naast het feit dat ik op mijn vorige klacht per post ook geen reactie heb gekregen heb ik niet veel vertrouwen in dat die wel op de juiste plek zou aankomen.

Tip voor de gebruiker: Bezint eer ge begint.

Mocht iemand van Tweak meelezen en het niet eens zijn met mijn verhaal dan hoor ik dat graag. Overigens wil ik wel melden dat de gesprekken volledig zijn opgenomen en in mijn bezit. Zoals ik in het begin al zei, ik werk bij een bank.... >:)

Ook sta ik open voor het compenseren van dit ongemak en zal ik bovenstaand als een incident beschouwen. (NB volgens de medewerker werd ik al gecompenseerd omdat ik teveel betaalde geld, na aangeven, terug zou krijgen!!! Een compensatie uit eigen doos noem ik dat maar!)

Grt
Joost

• mr.xyz
Zo het is eindelijk gelukt! Beide nummers zijn geporteerd. Nu alleen nog de echo van de lijn bij sommige inkomende gesprekken.
Ik durf hem bijna niet meer aan te melden bij de HD als ik alle verhalen na mijn laatste update nog eens lees.
Ongetwijfeld ga ik te horen krijgen dat ik een eigen VoIP client gebruik en dat dat het probleem is.
Jammer dat dit probleem op dezelfde VoIP client (Fritzbox 7270) niet optreed bij BudgetPhone, maar eer ik ze dat uitgelegd heb......
Maar goed, zoveel word ik nu ook weer niet op een vast nummer gebeld. Ik weet nu eindelijk wel weer hoe ik zelf aan de telefoon klink ;-)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
mr.xyz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:42:
Zo het is eindelijk gelukt! Beide nummers zijn geporteerd. Nu alleen nog de echo van de lijn bij sommige inkomende gesprekken.
Hoorde ik maar een echo, dan hoorde ik tenminste nog IETS. Maar nee, bij inkomende gesprekken ontbreekt de nummerweergave en kan ik de andere kant niet horen. De andere kant hoort mij wel. Omdat ik dus geen idee heb wie er belt kan ik de andere kant alleen maar vragen mij op mobiel te bellen.

Ook heb ik al tig keer gevraagd naar de gegevens van het SIP-account, zodat ik mijn eigen hardware kan gebruiken ipv de primitieve analoge quatsch met een telefoonkabeltje in de modem. De HD kan me die niet geven. En ik wacht nog steeds.

Vreemd genoeg heeft Tweak het telefoniegedeelte ook uitbesteed ipv in eigen beheer te houden. Dat zal ongetwijfeld de communicatie en snelheid van actie sterk nadelig beïnvloeden. Dit moet toch ook niet al te lang doorgaan; ik heb m'n ADSL (met prima werkend VoIP) nog niet opgezegd vanwege dit gedoe, het ongemak van provider wisselen is voor mij dus uiterst beperkt.

Ook leuk, maar niet wellicht niet Tweaks schuld: ik werd gisteren gebeld door mannetje van Glashart, om een afspraak te maken om mijn modem te activeren. Lolwut? Het kostte me nog enige moeite om duidelijk te maken dat ik al een maand een werkende verbinding heb - waar Tweak ook vanaf dag 1 voor factureert ondanks dat ik van Tweak nog steeds *niets* vernomen heb. Toen kwam het antwoord "oh u bent de 4de vandaag al die ik bel en bij wie het al allang geactiveerd is.. wat raar".

Verwijderd

@Fuzzillogic.
Het kan aan de voip-module liggen in de modem of aan de provisioning van je account.
Als het nog niet werkt bij Tweak melden en hopelijk schakelen die dan de 2de lijn op.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Nou, het wonder is geschied, er hangt een nieuwe EB in de meterkast. Nu hopen dat ie het langer uit houdt als de vorige.

• mr.xyz
Fuzzillogic schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:34:
[...]

Hoorde ik maar een echo, dan hoorde ik tenminste nog IETS. Maar nee, bij inkomende gesprekken ontbreekt de nummerweergave en kan ik de andere kant niet horen. De andere kant hoort mij wel. Omdat ik dus geen idee heb wie er belt kan ik de andere kant alleen maar vragen mij op mobiel te bellen.

Ook heb ik al tig keer gevraagd naar de gegevens van het SIP-account, zodat ik mijn eigen hardware kan gebruiken ipv de primitieve analoge quatsch met een telefoonkabeltje in de modem. De HD kan me die niet geven. En ik wacht nog steeds.

Vreemd genoeg heeft Tweak het telefoniegedeelte ook uitbesteed ipv in eigen beheer te houden. Dat zal ongetwijfeld de communicatie en snelheid van actie sterk nadelig beïnvloeden. Dit moet toch ook niet al te lang doorgaan; ik heb m'n ADSL (met prima werkend VoIP) nog niet opgezegd vanwege dit gedoe, het ongemak van provider wisselen is voor mij dus uiterst beperkt.

Ook leuk, maar niet wellicht niet Tweaks schuld: ik werd gisteren gebeld door mannetje van Glashart, om een afspraak te maken om mijn modem te activeren. Lolwut? Het kostte me nog enige moeite om duidelijk te maken dat ik al een maand een werkende verbinding heb - waar Tweak ook vanaf dag 1 voor factureert ondanks dat ik van Tweak nog steeds *niets* vernomen heb. Toen kwam het antwoord "oh u bent de 4de vandaag al die ik bel en bij wie het al allang geactiveerd is.. wat raar".
Dat is wel heel raar, ik hoef maar te bellen en krijg een nieuw wachtwoord.
Ze melden wel dat ze dan niets meer kunnen zien/doen voor VoIP. Dat scheelt want als de gegevens in hun routertje (Genexis) zit, kunnen ze ook niets.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
Vrouw belt net mobiel, dat signaal Tussen de Vaarten er uit ligt. Helemaal niets, geen TV; Internet en/of telefonie. Meer storingen bekend?

Helpdesk meld niet bekend te zijn dat er storingen zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door chocka op 14-02-2011 13:17 ]

:) Heeft ze ook al geprobeerd om de boel eens een power cycle te geven? :). En of de Genexis een link heeft? WBA signaal in Stedenwijk doet het iig nog :+

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Eilandenbuurt niks aan de hand.

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
Same here!

• chocka
Power Cycle op de Genexis uitgevoerd. TV doet het weer, maar de rest nog niet? Ben alweer SD aan het bellen. Wordt vervolgd......

Overigens compliment aan Tweak SD dat ik na twee uur teruggebeld ben, conform afspraak, om status door te geven.

BTW wat een vreemd wacht antwoord systeem hebben ze tegenwoordig bij Tweak. Ik was uiteindelijk na 3 minuten en 40 seconden nog steeds nummer twee, en intussen ben ik nummer drie in de lijn van wachtende met een wachttijd van 2 minuten???

[ Voor 65% gewijzigd door chocka op 14-02-2011 15:58 ]

Verwijderd

chocka schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:51:

BTW wat een vreemd wacht antwoord systeem hebben ze tegenwoordig bij Tweak. Ik was uiteindelijk na 3 minuten en 40 seconden nog steeds nummer twee, en intussen ben ik nummer drie in de lijn van wachtende met een wachttijd van 2 minuten???
Heel normaal systeem. Komt dat zakelijke gebruikers voorrang hebben dit heeft enige tijd geleden in dit topic gestaan.

• chocka
Ach ja, uiteindelijk wel contact. Wat blijkt nu dat de melding van 13.00 uur niet is opgenomen in hun systeem, dus meneer wist nergens van en kon niets zien. Nou, da's is lekker dan. Dus storing was nog niet eens gemeld de afdeling Storingen. Dat ging men nu pas doen en aangezien de afdeling Storingen om 17.00 uur weg is, was het niet eens bekend hoe of wat er uberhaupt vandaag nog iets mee gedaan zal gaan worden, anders morgen en al met al tot nog wel tot donderdag gaan duren. Tsja, daar wordt je vrolijk van!!!

Wordt vervolgd......
Hmmm, als TV het inmiddels dus wel doet, dan ligt het iig niet aan je lijn en ook niet aan je SLM ;).

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 16:18
Mijn internet verbinding ligt er ook uit, VoIP is nog wel online maar daar kan ik helaas niet naartoe VPN'en, locatie Uden

edit: Blijkt bij thuiskomst een router issue te zijn, Tweak kan er in mijn geval dus niets aan doen!

[ Voor 29% gewijzigd door db I Delirium op 14-02-2011 18:29 ]

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 10:49
Tussen de vaarten Noord in ieder geval geen probleem bij mij.

Object reference not set to an instance of an object

• chocka
Schiet mij maar lek, kom net thuis en zie daar: vrouw zit lekker al bellend achter het internet via haar laptop naar de TV te kijken.

Schijnbaar een olifantje op de lijn gezeten?!

• joop99
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:07:
[...]

Heel normaal systeem. Komt dat zakelijke gebruikers voorrang hebben dit heeft enige tijd geleden in dit topic gestaan.
Dat is wel een beetje geknoei, ik ben in het verleden gewend geweest te werken met een systeem dat de absolute top in de contact center markt is en als je daar een dergelijke oplossing met prioriteiten bouwt dan zorg je er voor dat de klant dit niet merkt en een representatief beeld heeft van de wachttijd.
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:29:
[...]

In Deventer wordt de EPG info getest en aangezien Enschede hetzelfde signaal heeft is het daar ook zichtbaar. DVB-C biedt steeds meer voordelen jammer dat KPN er mee is gestopt.
denan in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"
Voor de mensen met R+: Ook in Almere is inmiddels EPG via DVB-C actief! _/-\o_ 8) . Zelfs de tijd loopt nu goed 8)7.

Het is nog wel 'maar' tot 2 dagen vooruit, maar met mijn dvb-c recording oplossing met "tvheadend" is dat genoeg om alle opnames die ik op een "zoekstring" ingesteld heb staan automatisch in te plannen :9~

Verwijderd

Ik woon sinds deze week in een nieuwbouw flat in Almere Buiten. Er hangt een glasvezel kastje in mijn meterkast. Probleem is dat Tweak niet weet of ik wel of niet glasvezel via hen kan ontvangen. Het advies: Gewoon de postcode op de website blijven checken.....

Ook de postcode checks van andere providers kennen mijn adres nog niet en kunnen dus niet vertellen of ik uberhaupt een abonnement kan krijgen..

Iemand een idee hoe en wat ik moet doen om glasvezel internet te krijgen? :D

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

eymey schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:39:
[...]

Voor de mensen met R+: Ook in Almere is inmiddels EPG via DVB-C actief! _/-\o_ 8) . Zelfs de tijd loopt nu goed 8)7.

Het is nog wel 'maar' tot 2 dagen vooruit, maar met mijn dvb-c recording oplossing met "tvheadend" is dat genoeg om alle opnames die ik op een "zoekstring" ingesteld heb staan automatisch in te plannen :9~
Jaah!! Hij heeft hier 4 dagen verkeerd gelopen qua tijd, en daarna was hij meer dan een week verdwenen :( Nu is de programma informatie er sinds enkele dagen weer en hij loopt zelfs op tijd. Ik ben helemaal tevreden :9
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:55:
Ik woon sinds deze week in een nieuwbouw flat in Almere Buiten. Er hangt een glasvezel kastje in mijn meterkast. Probleem is dat Tweak niet weet of ik wel of niet glasvezel via hen kan ontvangen. Het advies: Gewoon de postcode op de website blijven checken.....

Ook de postcode checks van andere providers kennen mijn adres nog niet en kunnen dus niet vertellen of ik uberhaupt een abonnement kan krijgen..

Gewoon even Glashart bellen :)

• joop99

De eerste vraag is van wie het kastje is, glashart? Je kunt ook gewoon nog een keer bij Tweak duwen, die kunnen een full prequalify bij KPN uitvoeren om te kijken of een eventuele order geleverd kan worden. Ze kunnen dit alleen niet te vaak doen (dat kost extra geld).

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-11 17:47

Als er een kastje hangt en daar komt ergens (meestal onderaan) een kabel uit dan lijkt het me sterk dat je geen glasvezel hebt. Wat is anders het nut van het kastje (bovendien wordt bij aanleg de lijn meteen gemeten-tenminste bij mij toen glas werd aangelegd)
Het is misschien alweer een tijdje geleden of in dit specifieke topic nog nooit besproken, maar er zijn in Almere Buiten en Stad nog steeds wijken (waaronder bv. Stripheldenbuurt) waar KPN ooit met een eerdere 'venture' is gestart (het zogenaamde "trilink" project), waar nooit iets van terecht is gekomen.

Door Lijbrandt werd van de zomer nog gezegd dat het de bedoeling is dat Glashart dit uiteindelijk overneemt en gaat aanpassen aan hun dienstverlening maar zo te horen komt daar nog erg weinig van terecht..... Het zelfde geldt overigens voor de UNET gebieden in Staatsliedenwijk en een deel van Noorderplassen.

• swiebert
Leveren gaat wel heel snel. Minder dan twee weken geleden fiber aangevraagd en als ik gisteren thuis was geweest had ik nu al Glas van Tweak. Nu wordt het vrijdag a.s. Jottem!

• swiebert
En nu is het vrijdag. Monteur legde modem aan. Plugde de ethernet kabel in het modem echter kreeg geen IP adres :-). DHCP thing raad ik. Tweak gebeld en er is een ticket aangemaakt. Geen goede start helaas. We wachten even af...

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

The Wizard

Moderator Mobile
Ik wil overstappen van XMS naar Tweak, ik ben alleen erg bang dat ik wekenlang zonder internet zit, en blijft het nummer wel bestaan? Aangezien de lijn "gesloopt" wordt.

Zijn er hier al veel mensen die overgestapt zijn? Ik kon met zoeken maar 1 persoon vinden. Er moeten vast wel meer mensen zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• swiebert
Ondertussen is het maandag... Het modem kleurt groen, de dhcp echter weigert nog steeds een IP adress te geven. Ondanks deze bummer blijven we op een goede afloop hopen :-) Iedereen is welwillend, daar niet van, jammer dat de positieve houding nog geen resultaat oplevert.

Wat zeg ik.. het is dinsdag. Nog geen licht inde duisternis. Ik wacht geduldig af en hoop dat de einddatum huidig internet de realisatiedatum niet gaat kruisen.

[ Voor 23% gewijzigd door swiebert op 22-02-2011 17:31 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik las dat Tweak de site recent weer onder handen heeft genomen echter op glasvezel gebied en nieuws informatie mis ik toch de nodige communicatie op de Nieuws en zender pagina terwijl dat bij XMS en Lijbrandt een stuk beter op de website gecommuniceerd wordt denk aan de toevoeging van de BBC zenders (1-4,HD) deze zomer maar ook de Amino 532 PVR.

Op deze pagina staat nog steeds aangegeven in het schema Glashart Media vs. KPN dat Glashart geen 'Live tv pauzeren', 'Opnemen' en 'Videotheek' heeft terwijl dat toch echt het geval is dacht ik of loopt Tweak nog steeds achter wat dat betreft t.o.v. Lijbrandt en XMS?

Daarnaast staat bij DVB-C en Beschikbaarheid pagina Dordrecht niet genoemd terwijl daar o.a. wel DVB-C wordt geleverd / aanwezig is via R+.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 24-02-2011 11:43 ]

Ach, alle providers schieten te kort in hun informatievoorziening :O. Lijbrandt en XMS (hetzelfde bedrijf) zijn daar ook niet heilig in (en ik weet het, zit bij Lijbrandt). In ieder geval zie ik Tweak het op het gebied van melden van storingen e.d. meestal een stuk beter doen.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31
swiebert schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:08:
Ondertussen is het maandag... Het modem kleurt groen, de dhcp echter weigert nog steeds een IP adress te geven. Ondanks deze bummer blijven we op een goede afloop hopen :-) Iedereen is welwillend, daar niet van, jammer dat de positieve houding nog geen resultaat oplevert.

Wat zeg ik.. het is dinsdag. Nog geen licht inde duisternis. Ik wacht geduldig af en hoop dat de einddatum huidig internet de realisatiedatum niet gaat kruisen.
Zou even bellen, in principe werkt het voor zover ik begrepen heb na afmelding door monteur. Dan zou modem ook netjes aangesloten apparatuur een IP moeten doorgeven. Bij ons was het netblok niet toegevoegd aan routeringstabel waardoor internet moeizaam of niet werkte....

specs

• swiebert
Loekie schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:08:
[...]

Zou even bellen, in principe werkt het voor zover ik begrepen heb na afmelding door monteur. Dan zou modem ook netjes aangesloten apparatuur een IP moeten doorgeven. Bij ons was het netblok niet toegevoegd aan routeringstabel waardoor internet moeizaam of niet werkte....
Dank. Ik leg net de hoorn neer. Hulpvaardige medewerker van tweak aan de lijn die ook niet wist hoe dit verder opgelost ging worden. Wachten was het enige wat er op zit. Wordt een beetje hopeloos hiervan (zoveel hulpvaardigheid, zo weinig resultaat).

@loekie:
Of de monteur heeft afgemeld weet ik niet. De beste man is vertrokken met achterlating van een modem die geen IP adress afgeeft. Vraag: hoe lang zat er tussen je aanvraag en daadwerkeijke levering. Ik zit op 3 weken sinds de aanvraag (btw het betreft reggefiber).

[ Voor 11% gewijzigd door swiebert op 24-02-2011 23:05 ]

• Hans_18T
Hans_18T schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:47:
[...]

Mijn snelheid is afgelopen vrijdag verhoogd d:)b Edoch mijn factuur is onveranderd (nog steeds gebaseerd op 30/30) :?
Zal wel goedkomen volgende maand :)
Nu heb ik een nog mooiere rekening, ik betaal voor 50/50 (met korting) en mijn oude 30/30 abb. Hoe moeilijk kan het zijn 8)7

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 16:45
zijn er nog meer personen die problemen hebben met internet? tweak kpn
hier in enschede 7534 trage en haperende verbinding
(o.a. speedtest.net wil niet laden) na 10x wel?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Hans_18T
Killerbert schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:28:
zijn er nog meer personen die problemen hebben met internet? tweak kpn
hier in enschede 7534 trage en haperende verbinding
(o.a. speedtest.net wil niet laden) na 10x wel?
Rond 20:00 uur enkele keren "Loss of VPN" tunnel naar mijn werk, gaat nu weer goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Hans_18T op 24-02-2011 23:30 . Reden: Speedtest up/down verwijderd, verkeerd gemeten :( (draadloos) ]

• Loekie
swiebert schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:18:
[...]

Dank. Ik leg net de hoorn neer. Hulpvaardige medewerker van tweak aan de lijn die ook niet wist hoe dit verder opgelost ging worden. Wachten was het enige wat er op zit. Wordt een beetje hopeloos hiervan (zoveel hulpvaardigheid, zo weinig resultaat).

@loekie:
Of de monteur heeft afgemeld weet ik niet. De beste man is vertrokken met achterlating van een modem die geen IP adress afgeeft. Vraag: hoe lang zat er tussen je aanvraag en daadwerkeijke levering. Ik zit op 3 weken sinds de aanvraag (btw het betreft reggefiber).
Laat mijn tijd geen maatstaf zijn: 23-09-10 aangevraagd, 20-01-2011 werkend. ;) Maar daar zat dus wel een deel plaatsen APOPs, vorst en uitstel in...

@killerbert: Hier ook drama 15Mbit up/down speedtest.
@all, meer mensen die mail/ brief gestuurd hebben wegens nieuwjaarsactie 4 maanden gratis glasvezel? Ze factureren rustig door, korting wordt niet verrekend :S

specs

• dc_power!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-01-2022
Begin januari het Glas 50 jaarabonnement aangevraagd. Deze was stilletjes (zonder enige vorm van bevestiging) per 1 februari ingegaan, althans het jaarcontract, maar facturering ging lekker door op basis van het oude maandbedrag van EUR 57.

Contact verloopt heel moeizaam met de helpdesk van Tweak, er wordt niet/nauwelijks gereageerd op je email en tickets blijven 'hangen'. Bellen heeft geen zin, want de medewerkers die ik tot nu toe heb gesproken laten blijken nergens van af te weten en nergens wat aan te kunnen doen.

Ik heb inmiddels mijn initiele (maandelijks opzegbare) contract opgezegd; nu is het hopen dat ze de lijn zo snel mogelijk vrijgeven voor Lijbrandt, want daar heb ik nu een aanvraag liggen... het zal wel niet veel beter zijn bij Lijbrandt als je er de gerelateerde fora op na leest, maar goed, ik ga ze ook maar eens een kans geven.

Door dat onprofessioneel 'geklooi' bij Tweak vrees ik dat ze veel klanten zullen verliezen. Ik heb kenissen in de Stedenwijk van Almere, die op het punt staan om een glasvezel aansluiting aan te vragen, eerst Tweak aangeraden, maar nu heb ik ze overgehaald om hun aanvraag bij Lijbrandt in te dienen. Dat gezeur bij Tweak wens ik niemand toe; en natuurlijk is het hopen dat het beter gaat bij de concurrent... ;)
Don't count on it. Op het gebied van klantcontact en communicatie is Lijbrandt nog veeeel slechter dan Tweak. Daar hééft men nieteens een ticketsysteem .

Diensten zoals internet en analoog/fm/dvb-c werken verder perfect. Telefonie heb ik zelf niet maar ik klachten over m.b.t. onduidelijke kosten en IPTV is ook nog niet wat het wezen moet (mede dankzij KPN dat haar streams in KPN gebieden opdringt aan Glashart Media).

Neu.... communicatie en providers.... het blijft een lastige.

Van zowel Tweak als Lijbrandt heb ik de indruk dat ze ontzettend veel hinder hebben van hun eigen succes.....

• chocka
Ik denk als je geen DVB-C/analoog signaal wilt, Tweak vooralsnog de voorkeur geniet. Wel heb ik begrepen dat de formatie bij Tweak gehalveerd is intussen, maar de productie meer is geworden. Met een SLA van een week, krijg je zeker wel reactie, althans is mijn ervaring. En daar migratie van fiber tot fiber niet geregeld is, verwacht niet veel als je wilt overstappen. Met uitzondering van Eymey, die met enige geluk toch vrij vlot is overgegaan. Maar resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

@dc_power: Veel succes met je overstap.

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb vorige week tweak 50 aangevraagd (KPN gebied : Leeuwarden)
Nu vraag ik mij af hoe de telefonie wordt opgeleverd ?

Op de Experiabox of op het Genexis modem ?

De experiabox is geen optie voor mij ...
Wil zelf een eigen router gaan neerzetten voor flexibiliteit en stabiliteit.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Op de EB.
Inderdaad, op de EB. Maar Tweak is doorgaans wel bereid om het wachtwoord van je VOIP account te wijzigen / vrij te geven.

Houd je er ook rekening mee dat je een l2 switch nodig hebt (of een router die dat ingebouwd heeft) voor de VLAN's ?

• dc_power!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-01-2022
@eymey... Helaas, ik mag hopen op verbetering bij een overstap naar Lijbrandt, maar verwacht eerlijk gezegd er ook niet veel van. Dat ticketsysteem van Tweak is een 'leukigheid', maar alleen interessant als opgevolgd wordt en terug wordt gekoppeld naar de 'initiator', oftewel de klant. Ik heb inmiddels een stuk of 4 tickets openstaan waar niet op gereageerd wordt en dan pak je op een gegeven moment toch de telefoon om na te vragen hoe het zit met de status... jammer dat het zo moet eigenlijk. Onze telefonie probleem werd pas opgelost (bijna een jaar later) nadat ik dreigde met opzeggen.

@chocka... ik geloof best dat de oplevertijd bij Tweak kort zal zijn, vandaar dat ik initieel die kennissen Tweak had geadviseerd. Bij mij was de oplevering vorig jaar ook heel vlot gegaan na de aanvraag. Je hebt gelijk vwb migreren van fiber naar fiber, is op dit moment nog vaag en ik denk dat ik ook zal moeten wachten totdat Tweak/KPN volledig van mijn lijn af is voordat Lijbrandt er iets mee kan. Maar goed, wellicht dat ik in de tussentijd met een ADSL aansluiting de wachttijd kan overbruggen.

Verwijderd

Nou errrr,

Nu eenmaal alles werkt (na maanden) bij mij ben ik tevreden.

Enige wat rest is dat ik mijn abbo omgezet heb in een jaarabbo om mee te kunnen doen met de actie 4 maanden 0 euro betalen.
Alles akkoord maar men blijft afschrijven, al 2x.
Niet zo'n ramp natuurlijk maar niets lijkt in 1x keer goed te gaan bij Tweak.

Maar, nogmaals, nu alles werkt ben ik tevreden met de verbinding, R+ in Enschede

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:36:
Nou errrr,

Nu eenmaal alles werkt (na maanden) bij mij ben ik tevreden.

Enige wat rest is dat ik mijn abbo omgezet heb in een jaarabbo om mee te kunnen doen met de actie 4 maanden 0 euro betalen.
Alles akkoord maar men blijft afschrijven, al 2x.
Niet zo'n ramp natuurlijk maar niets lijkt in 1x keer goed te gaan bij Tweak.

Maar, nogmaals, nu alles werkt ben ik tevreden met de verbinding, R+ in Enschede
Zelfde probleem hier, maar weer eens contact zoeken dan. Storneren is direct zo drastisch...

specs

• frissie
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:52:
Inderdaad, op de EB. Maar Tweak is doorgaans wel bereid om het wachtwoord van je VOIP account te wijzigen / vrij te geven.

Houd je er ook rekening mee dat je een l2 switch nodig hebt (of een router die dat ingebouwd heeft) voor de VLAN's ?
Dus de telefonie hebben ze ook nog over een vlan lopen ?
hmm ... dus niet rechtstreekse koppeling op sip server...
Zeker om de qos te garanderen ?

Naar ik weet heb jij een tp link router ;o)
Werkt het daar verder mee ?

[ Voor 6% gewijzigd door frissie op 25-02-2011 11:45 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 16:45
nu alweer een trage haperende verbinding via tweak KPN in Enschede :(

maandag ofzo eens melden.. google wil niet eens laden |:(

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Killerbert schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:33:

Ik heb Reggefiber Tweak in Enschede, maar ik heb sinds terugkomst uit Oostenrijk ook best wel veel sites die niet wllen laden :/

Ben nog te moe om te kijken waar het aan ligt, eerst mijn riool maar eens gaan ontstoppen :X

• frissie
  • Niet online
xost schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:10:
[...]

Ik heb Reggefiber Tweak in Enschede, maar ik heb sinds terugkomst uit Oostenrijk ook best wel veel sites die niet wllen laden :/

Ben nog te moe om te kijken waar het aan ligt, eerst mijn riool maar eens gaan ontstoppen :X
DNS ?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Inmiddels werkt het weer zonder problemen :)
frissie schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:44:
[...]

Dus de telefonie hebben ze ook nog over een vlan lopen ?
hmm ... dus niet rechtstreekse koppeling op sip server...
Zeker om de qos te garanderen ?

Naar ik weet heb jij een tp link router ;o)
Werkt het daar verder mee ?
Bij KPN loopt telefonie over een apart VLAN. Bij Tweak kán je dit ook doen (De Experiabox doet dit ook standaard) maar het kan ook gewoon prima via je internetverbinding als je er een eigen router aan hangt. Zolang die fatsoenlijke trafficshaping doet kom je hier ook niet mee in de problemen. Maar goed, voor je internet moet je dus wel een router (of router + switch combi) hebben die een PPPoE verbinding over een tagged VLAN 6 op kan zetten.

Op dit moment zit ik niet meer bij Tweak (ben vanwege analoog, fm, dvb-c en internet zonder VLAN/PPP geneuzel overgestapt naar Lijbrandt). Maar ik heb er idd een TP-link router mee gebruikt. Deze was voorzien van OpenWRT.

Maar nogmaals, je moet wel enigszins je netwerkkennis paraat hebben en ook niet bang zijn voor de Linux commandline als je voor die oplossing gaat.

• swiebert
Ondertussen lukt het met de aansluiting op ftth via tweak hier nog steeds niet. 10 dagen geleden de monteur aan huis gehad, een paar keer met de helpdesk gebeld (en die kunnen niets anders doen dan de ticket) updaten) en dat is het dan.

Iemand nog suggesties hoe je op een vriendelijke manier door deze passsiviteit heen kunt breken?

Denk dat we binnenkort in huize Swiebert heerlijk netloos zijn. Heeft ook wel wat ;w

Verwijderd

Killerbert schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:33:

Gaat hier in Haaksbergen al net zo en zeker een dag of 4.(KPN glasvezel)

[KPN IPBTV]Laatste tijd random sites dan wel/niet bereikbaar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 23:56 ]

• frissie
  • Niet online
eymey schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:53:
[...]

Op dit moment zit ik niet meer bij Tweak (ben vanwege analoog, fm, dvb-c en internet zonder VLAN/PPP geneuzel overgestapt naar Lijbrandt). Maar ik heb er idd een TP-link router mee gebruikt. Deze was voorzien van OpenWRT.

Maar nogmaals, je moet wel enigszins je netwerkkennis paraat hebben en ook niet bang zijn voor de Linux commandline als je voor die oplossing gaat.
Linux veteraan vanaf 1995 ... de tijd van slackware en rawrite floppy's ...hahahaha
Dus met de kennis zit het wel goed.
Is er ergens info over deze vlan's voorhanden ... vindt er weinig over.
Oooh, dan ben je zelfs al langer met Linux bezig dan ik :+. Ik ben 'ingestapt' in de tijd van Debian Slink en Redhat 5.x :P

In het topic over TweakDSL ( Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26 ) en Almeernet ( [Almeernet] Glasvezel in heel Almere ) moet op zich genoeg info te vinden zijn. Dit zijn de topics waarin de Tweak Fiber gebruikers van het eerste uur (waaronder ik zelf) over eigen apparatuur op KPNGlasvezel aansluitingen hebben gediscussieerd :). Ook de info van KPN Glasvezel router vervangen voor eigen met Gb + OpenWrt (van Herman) is erg nuttig :).

Kort samengevat:
* Voor internet gebruik je VLAN 6 (met daarover PPPoE username: <macadres>@direct-adsl of <macadres>@cambrium-access oid met password "kpn" ). Dat wat je achter de @ zet mag als het goed is niet veel uitmaken, heb ik gehoord .
* Voor telefonie kan je VLAN 7 gebruiken (PPPoE <macadres>@voip / ww "kpn"). In het geval van Tweak krijg je gewoon een 2e publiek adres van Tweak met heel lage bandbreedte maar goede QoS
* Voor IPTV gebruik je VLAN 4 (zonder PPPoE verbinding)

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 28-02-2011 10:09 ]

• frissie
  • Niet online
Dus KPN gooit alles over ip over een fiber .... hmm. ... de korte weg dus.
Van de monteur begreep ik dat ze twee fibers apart gebruiken :
- groen - tv en telefonie
- blauw - data

Hoe is dat op andere plaatsen ...

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Dan zal ik ook mijn ervaring tot op heden even weergeven. (Overzichtje is van onder naar boven chronologisch.):

28-2-2011 - Nadat er nog steeds geen reactie op mijn mail is geweest van 23-2-2011 en er toch het abonnementsgeld is afgeschreven gebeld naar de servicedesk. Telefonisch medewerker lijkt begripvol. Zegt in overleg met de boekhouding een creditfactuur toe en registreert mijn verzoek om coordinatie vanuit Tweak t.a.v. alle partijen die er bij betrokken zijn en de miscommunicatie (of gebrek aan) die zij lijken te ondervinden. Ik vraag om een bevestiging per mail van hetgeen hij toezegt. Deze ontvang ik enkele minuten later ook. (hulde, we gaan vooruit!)

23-2-2011 - Factuur + aankondiging afschrijving ontvangen. direct per mail gereageerd dat ik dit liever niet zie gebeuren in verband met het nog steeds niet opgeleverd zijn van de verbinding. Geen reactie op de mail mogen ontvangen

18-2-2011 - Monteur van KPN/VolkerWessels/Reggefiber langsgeweest. Dacht dat het lag aan een "vuil" op de fiber. Schoongemaakt. dit bood geen soelaas. Vervolgens tot 3 keer toe het modem vervangen. Ook dit gaf geen oplossing. Hij zei dat er een "tweedelijns" monteur zou komen / contact met mij zou opnemen over de verdere oplossingen.

17-2-2011 - telefoontje van ReggeFiber (i.o. Cambrium/Tweak) n.a.v. eerste opleveringspoging die mislukte (voor kerst toen het zo vroor) -afgesproken is dat er morgen (18-2) een monteur langskomt.

15-2-2011 - gebeld naar Glashart > Hako - om te melden dat er nog steeds niets gebeurt is. Ze zullen terugbellen.

xx-xx-2011 - Monteur langs gekomen (zou tussen 10 en 12 komen, kwam om 12:30!) Controleert na binnenkomst de verbinding en concludeert dat het niet werkt (!!) gaat dus onverrichter zake weer weg.

25-01-2011 - Telefonisch contact met tweak over ontvangen factuur na uitblijven reactie op de mail. Vervolgens per mail e.e.a. beverstigd aan Tweak (onder verzoek en telefonische toezegging geen reactie!)
Inmiddels telefonisch contact gehad (hedenmiddag) met een van uw medewerkers. Hierin is afgesproken dat ik vanavond zodra ik thuis ben de verbinding zelf zal testen. Dit omdat het aan jullie kant zo lijkt te zijn dat e.e.a. zou moeten werken en opgeleverd is. Door miscommunicatie tussen Tweak, Glashart en Aannemer is dit wellicht niet duidelijk aan mij gecommuniceerd (zie ook bijgevoegde document omtrent een installatieafspraak waar helaas niemand op gekomen is. Echter blijkt uit gegevens bij jullie dat deze afspraak ook overbodig zou zijn), in ieder geval was mij juist bekend dat er nog e.e.a. gedaan moest worden.

De mij geadviseerde acties door uw medewerker zijn de volgende:

• Controleren of er een 12Volt adapter beschikbaar is bij het door Glashart geinstalleerde kastje
• Deze aansluiten op het kastje en verbinden met het lichtnet
• Aan de rechterbovenzijde van het kastje op de Ethernet poort met label "E-1" een netwerkkabel aansluiten en deze verbinding met een PC, Laptop of Router welke is ingesteld op volledig automatisch een IP-adres krijgen.
• Indien er dan verbinding met het internet mogelijk is, dit per mail en/of telefoon terugkoppelen aan jullie zodat jullie de correcte factuur kunnen opstellen, danwel een credit tot opdat moment kunnen maken voor de reeds door mij ontvangen factuur.
• Indien er geen verbinding mogelijk is, zal ik dit terugkoppelen aan jullie voor verdere te nemen acties.

Volgens mij kunnen we zo een en ander prima in orde maken. U hoort zo snel mogelijk van mij! Vriendelijke groet,

Thuis de afgesproken dingen getest, verbinding bleek niet aanwezig. Dit telefonisch doorgegeven aan tweak. Er werd mij een creditfactuur / schriftelijke bevestiging toegezegd aangaande de factuur van 24-1, nooit ontvangen!

24-01-2011 - factuur ontvangen (gereageerd per mail - dat er nog steeds geen verbinding is.)

17-01-2011 - monteur zou een en ander in order komen maken tussen 8 en 10, niet gekomen. (ook geen briefje in de bus dat hij later is geweest)

xx-xx-2011 - monteurs proberen e.e.a. in orde te maken, lukt niet.

30-12-2010 - monteurs, komen langs om de verbidning gereed te maken. Geen succes.

xx-xx-xx (laatste weken van 2010) - monteurs enkele avonden achtereen aan het werk. Krijgen de verbinding niet voor elkaar.

24-11-2010 - aanvrag Glasvezel bij tweak
Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.