Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Tja, het kan .. maar of het slim is ...eymey schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:22:
[...]
KPN gebruikt alleen maar de data fiber. De andere fiber wordt door hen niet gebruikt. Tweak biedt de normale fiber abbo's (dus de abbo's zonder R+ toevoeging) aan op basis van het wholesale pakket van KPN. Op alle netwerken met KPN als operator is dit zo.
Op netwerken met Reggefiber als operator (de netwerken waar Tweak ook R+ kan leveren) wordt deze fiber gebruikt voor analoge tv, fm en digitale tv via dvb-c. Op KPN netwerken is Lijbrandt vooralsnog de enige die dit ook kan bieden zonder het pakket van KPN te moeten wederverkopen.
Waarom niet meteen de zaken delen (groene en blauwe fiber)... zoals regefiber...
naar mijn idee geeft dit veel meer gemak, flexibiliteit en stabiliteit.
Zal nu eerst eens met de router / vlan kwestie aan de gang ...
Eens kijken welke router we er voor gaan gebruiken ..
Dank eymey voor je input !
Reggefiber gebruikt trouwens ook gewoon de blauwe voor zowel data, als telefonie als IPTV. Die extra fiber gebruiken ze voor 1-richtingsverkeer (tv via analoog en dvb-c + fm). De data fiber is gewoon 'all IP' en wordt dus ook voor interactieve TV (iptv) gebruikt.
Het gebruik van de extra fibers is bij Reggefiber dus gewoon een 'extra'tje' tbv diensten die toch 1-richting zijn.
Zelf heb ik in m'n Tweak/KPN-tijd trouwens de TP-link router als veredelde l2-switch gebruikt (scheiden van de VLAN's voor internet en iptv). Ik gebruikte een Fritz!box als router cq. voip/dect-centrale
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 28-02-2011 14:19 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
OMG waar ben ik aan begonnen en wat loop ik gezien jouw verhaal te klagen. Lijkt op hetzelfde probleem als bij mij (en niet eens indezelfde buurt) . Ga mijn mail doorzetten naar Cambrium. Moet toch op te lossen zijn.lredev schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:46:
Dan zal ik ook mijn ervaring tot op heden even weergeven. (Overzichtje is van onder naar boven chronologisch.):
28-2-2011 - Nadat er nog steeds geen reactie op mijn mail is geweest van 23-2-2011 en er toch het
---------
24-11-2010 - aanvrag Glasvezel bij tweak
Ondertussen voor alle zekerheid een nieuwe ADSL lijn genomen bij Alice. Zonder Internet is hier geen optie.
[ Voor 8% gewijzigd door swiebert op 28-02-2011 21:48 ]
Verschillende (tweak, kon, concepten ict) Glashart providers geven nu aan dat het mogelijk is (via de postcode check).
Officieel nog steeds geen bericht ontvangen van Concepts ICT hierover (mijn huidige Netschap glasvezel provider). Ze zijn al bezig met het migreren sinds vorig zomer...
Er is bij ons duidelijk iets mis in het fysieke netwerk, maar het coordineren van een oplossing is echt een helse taak.... Ik vermoed dat een ingewerkt / opgeleid persoon het in een paar uur had / zou kunnen oplossen, maar ja..swiebert schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:04:
[...]
OMG waar ben ik aan begonnen en wat loop ik gezien jouw verhaal te klagen. Lijkt op hetzelfde probleem als bij mij (en niet eens indezelfde buurt) . Ga mijn mail doorzetten naar Cambrium. Moet toch op te lossen zijn.
Ondertussen voor alle zekerheid een nieuwe ADSL lijn genomen bij Alice. Zonder Internet is hier geen optie.
Een voordeel: Ik kan de aanschaf van een router die met 2 internetaansluitingen overweg kan nog even uitstellen.. (Mijn kabelinternet nog maar niet opgezegd, en dat ga ik het eerste jaar ook maar niet doen denk ik. Wel downgraden, maar toch..)
Echt jammer, heb altijd respect voor Tweak gehad, goede diensten en snel. Nu is het een passieve boel en lijkt er geen drive te zijn om een klant te helpen. Heel erg jammer.lredev schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 01:22:
[...]
Er is bij ons duidelijk iets mis in het fysieke netwerk, maar het coordineren van een oplossing is echt een helse taak.... Ik vermoed dat een ingewerkt / opgeleid persoon het in een paar uur had / zou kunnen oplossen, maar ja..
Denk dat dit veel te maken heeft met de afhankelijkheid van KPN / Reggefiber.swiebert schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:06:
[...]
Echt jammer, heb altijd respect voor Tweak gehad, goede diensten en snel. Nu is het een passieve boel en lijkt er geen drive te zijn om een klant te helpen. Heel erg jammer.
Als je daar bovenop ook organisatorische zaken niet helemaal op orde hebt .. .gaat het dubbel op.
Gisteravond de Tweak helpdesk maar gebeld, en daar een support ticket aan laten maken. Wel vreemd dat ik schijnbaar de enige ben die dit probleem heeft ? Tenminste, ik zie verder geen meldingen hierover...
Welk gebied?Haay schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:03:
Vaag! Ik heb sinds gisterochtend geen Internet verbinding meer!M'n (Linksys) router krijgt aan de WAN kant ineens geen verbinding meer met de DHCP server van Tweak. Uiteraard de Genexis en de router laten herstarten, maar geen verschil. Tot en met maandagavond geen probleem gehad en niets gewijzigd toen ik naar bed ging.
Gisteravond de Tweak helpdesk maar gebeld, en daar een support ticket aan laten maken. Wel vreemd dat ik schijnbaar de enige ben die dit probleem heeft ? Tenminste, ik zie verder geen meldingen hierover...
Daarom vandaag ook maar een ticket aangemaakt bij Tweak. Kijken hoe snel het opgepakt en opgelost word.
* Ik heb tevens al maanden last dat mijn telefonie niet goed functioneert, ik kan bellers niet verstaan. Uitgaand bellen gaat zonder probleem, maar in ontvang geen spraak terug.
Hier heb ik al even een ticket voor uitstaan, echter kreeg ik gisteren te horen dat het een probleem op het netwerk is en dat Reggefiber/Lijbrandt er mee bezig zou zijn. Nadat ik met Reggefiber en Lijbrandt had gebeld bleek het dat er niets bekend is van een ticket vanuit Tweak over een storing. Daarop heb ik contact opgenomen met Tweak om dit even te vermelden en nu gaan ze toch weer naar mijn probleem kijken..... lekker vaag zeg maar.
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Ah, dus toch niet de enige! Ik zit ook in Almere-Buiten, dus dan is het geen op zichzelf staand incident meer.the-spawn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:13:
Ik zit in Almere-Buiten en heb sinds gister avond ook geen internet meer, ook geen verbinding meer met de DHCP server. Gisteren en vanmorgen vanalles geprobeerd, maar zonder succes.
Daarom vandaag ook maar een ticket aangemaakt bij Tweak. Kijken hoe snel het opgepakt en opgelost word.
* Ik heb tevens al maanden last dat mijn telefonie niet goed functioneert, ik kan bellers niet verstaan. Uitgaand bellen gaat zonder probleem, maar in ontvang geen spraak terug.
Hier heb ik al even een ticket voor uitstaan, echter kreeg ik gisteren te horen dat het een probleem op het netwerk is en dat Reggefiber/Lijbrandt er mee bezig zou zijn. Nadat ik met Reggefiber en Lijbrandt had gebeld bleek het dat er niets bekend is van een ticket vanuit Tweak over een storing. Daarop heb ik contact opgenomen met Tweak om dit even te vermelden en nu gaan ze toch weer naar mijn probleem kijken..... lekker vaag zeg maar.
Wat telefonie betreft, bij mij is het juist omgekeerd. Ik kan de andere kant prima verstaan, maar hoor regelmatig van mensen die mij bellen dat ik zo zacht klink. Dit is niet altijd het geval. Soms wel, soms niet.
Hmm, hier al sinds oplevering bijna 2 maanden geleden hetzelfde. Niet alleen kan ik de andere kant niet horen, ik krijg ook nog eens geen nummer te zien. Ik heb dus echt geen idee wie er belt!the-spawn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:13:
En ook hier ligt het probleem zogenaamd bij Reggefiber. Maar ondertussen probeer ik ook al een maand om achter m'n SIP-account te komen danwel dat ze het wachtwoord wijzigen zodat ik mijn eigen spullen kan gebruiken en zelfs dát gebeurt niet.
Sowieso vreemd (en op zijn minst onhandig) dat ze telefonie niet zelf doen, maar dat Reggefiber dat doet. De communicatie tussen die twee is duidelijk niet optimaal. Dat je niet eens je zelf je wachtwoord kunt wijzigen zegt mij al genoeg
Ik ga de HD straks maar weer eens bellen, ik word het beu.
Bij tweak/reggefiber mag je maar met slechts één extension gelijktijdig ingelogd zijn. Lekker handig, nou kan ik wel weer een eigen SIP PBX gaan draaien om die stupide beperking te omzeilen; ik wil tenminste met huistelefoon en mobiel gelijktijdig inloggen. In het licht van dit en al het andere gezeik overweeg ik om maar een losse SIP-provider te nemen zoals budgetphone. €10 per maand maar wel flat-fee bellen.
Toch heb ik de HD nog even gebeld voor toelichting.
De HDmedewerker melde me dat er idd een DHCP probleem is geweest, maar dat alles weer opgelost zou zijn.
* Mijn VOIP is nog niet opgelost. Er zou nu een lijn monitor ingesteld staan die alles zou testen en monitoren.
De medewerker vertelde mij dat er best veel problemen waren, vooral door de vele porteringen die er plaats hebben gevonden. Dat wordt dus afwachten..... to be continued
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Geen vreemde zaken in de firewall log, en met tcpdump zie ik ook niets wat er niet hoort (afaik).
Iemand hier bekend mee? Voorheen had ik een Vyatta (Debian-based) router, daar werkte het wel mee. Het moet kunnen dus, maar ik kom er niet meer uit...
Details:
pfSense 2.0 RC1
Tweak 30/30 (KPN)
Geen aanvullingen op het tv-pakket
Het tarief van TweakFiber van 45 euro voor alles-in-1 35Mbit R+ vindt ik aantrekkelijker dan de 40 euro die XMS rekent voor een alles-in-1 10Mbit pakket. Daarnaast vindt ik dat Tweak in dit pakket meer biedt (online opslag, domeinnaam, snelle usenet toegang) dan XMS.
Dus afgelopen woensdag XMS opgezegd, bevestiging gehad dat die 3 april van de lijn gaat. Vandaag TweakFiber aangevraagd met ingangsdatum 4 april.
Nu is het afwachten hoe soepel de overgang gaat.
De HD melde me dat het probleem nog wel even zal duren. En dat terwijl ik niet eens een nummer geporteerd heb, maar gewoon een nieuw nummer. Volgens hem stond in de algemene voorwaarden dat er geen compensatie zou zijn voor telefonie, maar ik denk werkelijk dat geen algemene voorwaarden kan afdekken dat het product 2 MAANDEN niet naar behoren werkt. Ik heb de HD te kennen gegeven dat ik toch iets verwacht - ik heb een maandabonnement en ben anders zo vertrokken.the-spawn schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:42:
* Mijn VOIP is nog niet opgelost. Er zou nu een lijn monitor ingesteld staan die alles zou testen en monitoren.
De medewerker vertelde mij dat er best veel problemen waren, vooral door de vele porteringen die er plaats hebben gevonden. Dat wordt dus afwachten..... to be continued
Ook nogmaals aangegeven dat het slim zou zijn om tenminste *iets* te communiceren naar de gedupeerden, al was het maar een berichtje in de webfeed plaatsen. De opmerking van de HD "we zijn druk bezig met de nieuwe website dus dat glipt erdoor" was voor mij toch wel een heel pover argument waarom dat nog niet gebeurd is.
Alleen, bij thuiskomst laptop erin en getest: hoppa 35/35Mbit heerlijk zeg maar.
Nu probeer ik me ASA5505 te koppelen en ik krijg nu helemaal geen IP adres meer op mijn ASA of mijn laptop...
Nu heb ik mijn UPC lijn nog, dus heb nog wel internet, maar wilde voor het eggie alvast even mijn DNS instellingen wijzigen voor me e-mail en morgen overstappen naar de nieuwe lijn.
Heeft iemand anders toevallig nog problemen met het verkrijgen van een IP vandaag / nu?
Had vanmiddag 82.xxx.xx.4 met als gateway 82.x.x.1
Als ik dit hard instel doet hij verder niets, lijkt wel alsof ie niet door wordt gezet in de "centrale".
Of is alleen op de dag van levering internet eventjes actief en pas na een aantal dagen, als je de rest binnen hebt, actief?\
\edit
Ik begrijp dat er tussen de de Genexis en "internet" nog een device komt? En vanuit daar wordt het naar TV / Telefoon / PC door verbonden. Dus niet op de Genexis zelf? Aangezien daar ook je Coax van Reggefiber opzit en 2 telefonie en 4 RJ45 aansluitingen
1 voor inet
2 voor tv
3 en 4 voor niets
/edit 2
Ik denk zelf dat er een storing ergens in een DHCP zit,
Ik heb namelijk wel telefonie:
hmAanmelding verloopt op 2011-03-04 21:05:41
Aanmelding aangepast op 2011-03-04 20:05:41
[ Voor 23% gewijzigd door Vorkie op 04-03-2011 20:58 ]
Het lijkt me dus toch meer een DHCP probleem. Op zich wel vreemd want volgens mij werkt Reggefiber/Tweak niet met 1 of andere MAC reservering die er na 1 keer aankoppelen voor zo veel tijd op zit (zoals bij UPC het geval is).
Ja daar zit ik net ook naar te zoeken, maar er komt dus wel telefonie binnen, wat dus connectiviteit inhoudt.eymey schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:45:
Aangezie jij R+ hebt moet je router wel gewoon direct in de Genexis. Alleen als je Tweak Fiber via KPN hebt moet er een device tussen (Experiabox of een eigen l2-switch met eigen router erachter).
Het lijkt me dus toch meer een DHCP probleem. Op zich wel vreemd want volgens mij werkt Reggefiber/Tweak niet met 1 of andere MAC reservering die er na 1 keer aankoppelen voor zo veel tijd op zit (zoals bij UPC het geval is).
Als ik dus mijn laptop er aan hang is er gewoon geen DHCP. erg raar want er zit misschien 3 uurtjes tussen het testen en het daadwerkelijk willen aansluiten.
Ook het hard instellen van het oude adres geeft geen enkel pakketje meer terug...
/edit
Aangezien ik ook grote netwerken beheer ik het stiekem al een vermoeden, maar dit kan ik natuurlijk niet zelf controleren, maar mijn "ethernetpoort" op de andere kant lijkt in een blocking mode te zijn gegaan, dit geeft dezelfde problemen in een bedrijfsnetwerk, veel versturen maar verder gewoon geen verkeer terug.
Lijkt mij wel raar, aangezien me ASA is ingesteld gewoon een IP adres op te halen en verder geen trunk probeert te starten,
[ Voor 20% gewijzigd door Vorkie op 04-03-2011 21:52 ]
Homey — Critics are those without skills to create.
Ah jij hebt mijn IP adressen gepikt,WeeJeWel schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:52:
Vraagje: ik heb een switch achter de modem hangen. Nu krijgt elke pc een IP in de 82.xxx.xxx.xxx range, en niet (zoals ik gewend ben achter een router) 192.168.xxx.xxx. Is dit een probleem of maakt het niks uit?
Maar lijkt me niet handig dat je alleen maar externe IP adressen krijgt en voor je interne LAN ook niet echt handig,
Een switch is geen router. En de Genexis is ook geen router. Je dient dus altijd zelf een router (of slechts 1 pc) aan te sluiten
Heb je dan wel budget voor een abo dat meer dan 70Mbit/s is? Lijkt me op jaarbasis een stuk duurder dan een nieuwe router...WeeJeWel schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:14:
Wat lame dat ze er geen router inbouwen dan. Ik heb er wel een (Sitecom) maar die komt maximaal tot 70Mbit/s. Ik heb ook geen budget voor een nieuwe router op het moment.
De kracht van R+ en soortgelijke aanbiedingen is juist dat je 100% de vrije hand hebt in je router keuze. De ene wil het combineren met een server, de ander gewoon een simpel kastje, etc. Weet je met hoe veel wensen de provider rekening zou moeten houden als dat in de Genexis moest?
Wellicht had je gewoon wat meer vooronderzoek kunnen doen voor je ergens een abonnement nam.
En qua budget, ik deel dit internet met een studentenhuis a 6,50 per maand per persoon
Verwijderd
Ik heb het 30/30 abbo en zit in Houten.
Dus ze kunnen het ook in een keer goed doen!!
Het enige nadeel is dat ik van het Amino kastje van Tele2 naar dat KPN ding ben gegaan. Dat is me toch een traag apparaat zeg. Verder hooor je me niet klagen
Ik heb hiervoor wel mijn MAC adres van me laptop (die al werkte) op de interface van de ASA moeten zetten. Op elk ander apparaat (Linksys Router, PC zelf) kreeg ik geen IP.
Ik heb het natuurlijk wel doorgestuurd naar de Helpdesk
Tot nu toe geen enkel probleem ondervonden sinds het operationeel is
Heb trouwens wel ontdekt dat die Upload niet echt gecapped is:
Heb nog steeds:
[ Voor 17% gewijzigd door Vorkie op 05-03-2011 19:07 ]
Ligt aan je gemeente en hoeveel animo er is.swiebert schreef op zondag 06 maart 2011 @ 01:03:
ik wil ook glas... waarom lukt het niet in mijn meterkast?
kijk op www.glashart.nl misschien kan je regelen dat jouw gemeente ook wel glas wilt laten aanleggen
Enig idee hoeveel tijd er overheen gaat tussen peiling van animo en aansluiten?Vorkie schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:02:
[...]
Ligt aan je gemeente en hoeveel animo er is.
kijk op www.glashart.nl misschien kan je regelen dat jouw gemeente ook wel glas wilt laten aanleggen
Hier beginnen ze met het inventariseren van de interesse, en bij 30+% gaat het feest door.
Klinkt leuk, maar van mij mag die vezel morgen al mn meterkast in...
We zitten nu in stap 1 zegmaar: 'we roepen dat we binnenkort gaan kijken of er interesse is'.
[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 06-03-2011 12:13 ]
geen tv en geen internet en telefoon 4x een vent langs geweest..weer een nieuwe
laars en een modum
maar wel geld van je rekening afschrijven voor iets wat het niet doet
en als je belt weet niemand van iets af
hoi jij ook al ik ook hoor alleen maar problemen...zit je tv te kijken en ja pas nietsHaay schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:03:
Vaag! Ik heb sinds gisterochtend geen Internet verbinding meer!M'n (Linksys) router krijgt aan de WAN kant ineens geen verbinding meer met de DHCP server van Tweak. Uiteraard de Genexis en de router laten herstarten, maar geen verschil. Tot en met maandagavond geen probleem gehad en niets gewijzigd toen ik naar bed ging.
doet het meer stekkers eruit gehaald wachten half uur ...alles weer terug doen
wachten weer niets maar weer bellen naar tweak...de 1 is nog stommer als de ander
u moet de stekkers eruit trekken...ja lul dat heb ik al gedaan..ze gaan er melding van maken
5 dagen later maar weer eens bellen
o doet niets het meer hebben ze weer niets gedaan
De kwaliteit van de helpdesk van tweak laat heel erg te wensen over. Als je een klacht hebt valt degene stil en weet je eigenlijk al de uitkomst --> er wordt een ticket aangemaakt. Omdat tweak onderdeel is van Cambrium mail je ze en hoop je dan dat die na een klacht actie onderneemt. De reactie:playing33 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:12:
[...]
hoi jij ook al ik ook hoor alleen maar problemen...zit je tv te kijken en ja pas niets
doet het meer stekkers eruit gehaald wachten half uur ...alles weer terug doen
wachten weer niets maar weer bellen naar tweak...de 1 is nog stommer als de ander
u moet de stekkers eruit trekken...ja lul dat heb ik al gedaan..ze gaan er melding van maken
5 dagen later maar weer eens bellen
o doet niets het meer hebben ze weer niets gedaanaf en toe word ik er gek van
Helaas kan ik je via deze weg niet verder helpen. De helpdesk van Tweak heeft namelijk een betere inzage in de voortgang van het oplossen van de door jou gemelde storing.
En zo ga je van het kastje naar de muur. Is er nou niemand van deze provider die deze thread volgt? Kan me niet voorstellen dat ze hier blij van worden en de dienstverlening zo laten.
In ieder geval werkt 1 afdeling wel super efficient binnen Tweak, en we weten allemaal dat het niks te maken heeft met de techniek of support daarvan.
Anders is het namelijk niet representatief in de problemen
(Reggefiber zit internet etc.. direct op de Genesix en KPN heeft zo'n gare Experiabox ertussen zitten...)
met een hazenlip en die is helemaal maf die weet echt niets....wat ik nu doe ik bel ze nog geen eens
meer..ik bel gelijk naar het glashart die gaan er achteraan en dan word er wel
acktie ondernomen..dan kan het wel... ze vinden bij tweak niet leuk als je dat doet
heb ik mooi schijt aan...staat er weer een vent van kpn aan de deur...en je raad het al
weer een nieuwe laars en een nieuwe modum dus nu maar hopen dat alles blijft werken
Ik ben inmiddels redelijk tevreden met Tweak, in het begin wel veel geklooi gehad met de set top boxen (KPN variant). Wat ik je in ieder geval aan kan raden als je er niet uit komt is om te zorgen dat je zelf je dossier op orde hebt (bewijs stukken, gespreks data enz.) en op basis daarvan een aangetekende brief te sturen. Heeft in mijn geval prima geholpen (en wordt misschien? door een andere afdeling afgehandeld).swiebert schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:02:
[...]
De kwaliteit van de helpdesk van tweak laat heel erg te wensen over. Als je een klacht hebt valt degene stil en weet je eigenlijk al de uitkomst --> er wordt een ticket aangemaakt. Omdat tweak onderdeel is van Cambrium mail je ze en hoop je dan dat die na een klacht actie onderneemt. De reactie:
Helaas kan ik je via deze weg niet verder helpen. De helpdesk van Tweak heeft namelijk een betere inzage in de voortgang van het oplossen van de door jou gemelde storing.
En zo ga je van het kastje naar de muur. Is er nou niemand van deze provider die deze thread volgt? Kan me niet voorstellen dat ze hier blij van worden en de dienstverlening zo laten.
Zelf denk ik dat het het makkelijkst is om de modem gewoon bij mijn tv in het kastje te zetten. Als ik de introductie post goed begrijp is dan het enige dat ik nodig heb een netwerkkabel van mijn meterkast naar de plek van de tv. Daar kan ik dan vervolgens mijn modem neerzetten en verbinden met de settop box en eventueel telefoon en een kabel naar mijn desktop pc.
Wat mij echter nog onduidelijk is, is het aantal netwerkaansluitingen op de modem. Als ik het goed begrijp kan er maar 1 vaste pc op de modem en heeft deze geen draadloze capaciteiten. Dit vind ik eigenlijk nogal karig. Verder zie ik op het glasvezel kastje 4 netwerk aansluiting zitten en wat lijkt op telefoon aansluitingen. Ik weet nu dus eigenlijk niet wat ik moet verwachten. Kan ik het beste 2 netwerk kabels leggen naar de locatie voor mijn tv, zodat ik nog een extra pc aan kan sluiten oid?
Helaas is het topic nogal lang en lastig door te zoeken. Misschien kan iemand mij kort en duidelijk wat aanwijzingen geven?
Op mijn vraag hierover naar de helpdesk werd een nogal vaag antwoord gegeven over de standaardinstallatie van de monteur in de meterkast blahblah.
EDIT: Ik kijk trouwens naar het R+ abonnement, aangezien ik bij verschillende mensen de KPN variant van interactieve tv heb gezien, waar ik niet bepaald gecharmeerd van ben...
[ Voor 5% gewijzigd door long op 07-03-2011 14:49 ]
Playing33,playing33 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:28:
dus als ik het zo leest hebben er nog meer mensen last van tweak...er werkt er 1 bij tweak
met een hazenlip en die is helemaal maf die weet echt niets....wat ik nu doe ik bel ze nog geen eens
meer..ik bel gelijk naar het glashart die gaan er achteraan en dan word er wel
acktie ondernomen..dan kan het wel... ze vinden bij tweak niet leuk als je dat doet
heb ik mooi schijt aan...staat er weer een vent van kpn aan de deur...en je raad het al
weer een nieuwe laars en een nieuwe modum dus nu maar hopen dat alles blijft werken
Zoals je hier reageert is totaal ongepast, dat iemand iets niet weet op een helpdesk oke, maar daarna de hazenlip en maf toekennen aan deze persoon kan als zeer vervelend worden bevonden en ook ik vind dit ongepast. Leer je eens in wat een hazenlip is...
Ik kan me best voorstellen dat Tweak je niet meer helpt als je zo bezig bent trouwens, want Tweak geeft je niets steeds een nieuwe laars? en modem, maar glashart heeft dit nu gedaan. (Waarschijnlijk heeft Tweak dit ook via Glashart gedaan)
Als je Tweak nou een schappelijk benaderd i.p.v. de hoge toren blazen kom je een stuk verder.
En als je het echt niet bevalt ga je toch lekker naar een andere provider en zeg je het abonnement op met als reden dat ze niet de dienst leveren welke hun zullen moeten aanbieden.En ga je lekker naar UPC/Ziggo of ADSL.
Als je uit Den Haag komt vraag ik mij af hoe je dan aan Tweak komt... voor zover mij duidelijk is hebben ze in Den Haag geen fiber van Tweak. Heb je toevallig ADSL van Tweak?
[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 07-03-2011 15:00 ]
Long,long schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:46:
Op het moment ben ik wat kabels aan het leggen in mijn huis, zodat ik mijn tv aan kan sluiten op de plek waar ik die wil. Ik heb al een vraag gesteld aan de helpdesk van Tweak om te vragen hoe het precies zit met de apparatuur die wordt geïnstalleerd en hoe ik alles met zo min mogelijk kabels werkend kan krijgen.
Zelf denk ik dat het het makkelijkst is om de modem gewoon bij mijn tv in het kastje te zetten. Als ik de introductie post goed begrijp is dan het enige dat ik nodig heb een netwerkkabel van mijn meterkast naar de plek van de tv. Daar kan ik dan vervolgens mijn modem neerzetten en verbinden met de settop box en eventueel telefoon en een kabel naar mijn desktop pc.
Wat mij echter nog onduidelijk is, is het aantal netwerkaansluitingen op de modem. Als ik het goed begrijp kan er maar 1 vaste pc op de modem en heeft deze geen draadloze capaciteiten. Dit vind ik eigenlijk nogal karig. Verder zie ik op het glasvezel kastje 4 netwerk aansluiting zitten en wat lijkt op telefoon aansluitingen. Ik weet nu dus eigenlijk niet wat ik moet verwachten. Kan ik het beste 2 netwerk kabels leggen naar de locatie voor mijn tv, zodat ik nog een extra pc aan kan sluiten oid?
Helaas is het topic nogal lang en lastig door te zoeken. Misschien kan iemand mij kort en duidelijk wat aanwijzingen geven?
Op mijn vraag hierover naar de helpdesk werd een nogal vaag antwoord gegeven over de standaardinstallatie van de monteur in de meterkast blahblah.
Welk abonnement hebt je genomen? R+? Of via KPN?
Bij R+ kan je de UTPkabels laten bijeenkomen in de meterkast en daar je router plaatsen en aansluiten op E1 voor Internet.
Ook kan je dan je Coax doorverbinden naar de rest van je huis, mocht je DVB-C willen gebruiken op 1 v/d punten of analoge TV willen.
Heb je meerdere Setopboxxen is het verstandig een switch aan te sluiten op E2, dan kan je vanuit de meterkast de rest van het huis voorzien van UTP naar je TV's (Setopbox)
Telefonie is dan iets lastiger, maar als je wel het hoofdaansluitpunt hebt kan je aan de kabel naar de woonkamer een RJ11 plugje zetten zodat je gewoon je aansluitpunt in de woonkamer voor je telefoon kan gebruiken. Deze sluit je dan aan op je telefoonuitgang op de Genexis.
Wat 1 voordeel is, je hebt een lekker centraal punt voor al je connectiviteit, dus weinig kabels langs je muren (Als je de kabels op de begane grond onder het huis doortrekt en laat uitkomen op strategisch punten, achter je PC, achter je TV etc...)
[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 07-03-2011 14:54 ]
Ik begrijp je punt over het in de meterkast zetten van de router. Echter heb ik maar 1 Coax aansluiting in mijn huis, aan de andere kant van de kamer, waar ik geen tv wil. Wanneer ik de router bij mijn tv zet, scheelt dat ook zo'n 15 meter extra UTP kabel naar mijn vaste pc, aangezien deze recht boven mijn tv kast staat en er al een gat aanwezig is in het plafond. Als ik de router in de meterkast zet, moet ik dus een dubbele UTP kabel naar mijn tv trekken en van daaruit nog verder naar mijn pc.
Voordeel is dan wel weer (wat je al noemt) dat ik mijn telefoon aansluiting aan de andere kant van de kamer gewoon kan gebruiken (met de tip die je geeft).
Maar hoe zit het nu eigenlijk met de router? Kun je daar echt maar 1 pc + 1 tv + 1 telefoon op aansluiten? En zit er echt geen draadloos op?
Welke router? Je bedoeld de Genexis, dit is alleen een omvormpunt van Fiber naar je diensten Bij R+ abonnementen kan je wel mee bestellen, maar standaard kan er 1 PC op aangesloten worden en moet je zelf een router regelen. Deze kan je dus met of zonder WiFi kopen en kan je zo gek doen als je zelf wilt.long schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:25:
Dank voor je reactie. Ik heb eigenlijk alleen interesse in R+, aangezien ik genoeg gezien heb van mensen met een vreselijk traag reagerende KPN settopbox die niet voor een andere te vervangen is...
Ik begrijp je punt over het in de meterkast zetten van de router. Echter heb ik maar 1 Coax aansluiting in mijn huis, aan de andere kant van de kamer, waar ik geen tv wil. Wanneer ik de router bij mijn tv zet, scheelt dat ook zo'n 15 meter extra UTP kabel naar mijn vaste pc, aangezien deze recht boven mijn tv kast staat en er al een gat aanwezig is in het plafond. Als ik de router in de meterkast zet, moet ik dus een dubbele UTP kabel naar mijn tv trekken en van daaruit nog verder naar mijn pc.
Voordeel is dan wel weer (wat je al noemt) dat ik mijn telefoon aansluiting aan de andere kant van de kamer gewoon kan gebruiken (met de tip die je geeft).
Maar hoe zit het nu eigenlijk met de router? Kun je daar echt maar 1 pc + 1 tv + 1 telefoon op aansluiten? En zit er echt geen draadloos op?
En betreft het UTP trekken,
Al je punten naar de meterkast, dus
Vanuit je PC naar de meterkast
Vanuit je TV naar de meterkast,
Vanuit je xx naar de meterkast,
Dan hoef je geen 2 x UTP naar je TV te sturen, maar gewoon 1x UTP en dan 1x UTP direct naar boven > PC
Maar het voordeel is ook, 2x UTP naar je TV, daar je router voor het internet plaatst en vanuit daar verder gaat. Het is in ieder geval geen vereiste om je router dichtbij je meterkast te hebben.
Betreft Coax, het Reggefiber (R+) heeft dus ook een Coax aansluiting. Hier kan je ook DVB-C apparaten op aansluiten. Dit heeft niets te maken met je Topbox of internet / router etc...
Betreft Telefonie, dat kan je sowieso wel doen
[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 07-03-2011 15:53 ]
Nu alleen nog kijken of tweakFiber me aanstaat... Er zijn hier zoveel aanbieders te ontvangen dat ik door de bomen het bos niet meer zie!
Sluit me hierbij aan. Wel twijfel ik over de kwaliteit van de helpdesk en mis ik de mogelijkheid tot escaleren. Als ik vraag of het normaal is dat ik 6-8 weken moet wachten is het antwoord nee. Als ik vraag wat er gaat gebeuren wordt het stil. En dat verbaast me. Kom op mensen van tweak... een beetje pro actief, een beetje meer uitleg, een beetje meer contact met de netwerkbeheerders en je hebt tevreden klanten en zelf veeeeeel minder werk. Laatste maar niet het minste... en je gaat ook iets vrolijker naar huis :-)Vorkie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:47:
[...]
Playing33,
Zoals je hier ........je toevallig ADSL van Tweak?
Ik raad je natuurlijk aan te kijken welke providers via Reggefiber (Glashart) hun diensten kan leveren als je echt niet bij KPN wil.long schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:07:
Klinkt allemaal wel logisch ja. Ik denk dat ik dan maar gewoon een dubbele UTP naar mijn tv locatie doe, daar een dubbele UTP contactdoos maak, dan kan ik daar vandaan of direct doorkoppelen naar mijn pc (een kortere verbinding naar de meterkast heb ik namelijk niet) of een (draadloze) router toevoegen voor laptop en/of andere pc's.
Nu alleen nog kijken of tweakFiber me aanstaat... Er zijn hier zoveel aanbieders te ontvangen dat ik door de bomen het bos niet meer zie!
De keuze voor mij was simpel, ik wil geen Experiabox ertussen, maar gewoon direct via UTP ontsloten worden.
Ik wens je in ieder geval veel succes met uitzoeken
ps Waar woon je? want Reggefiber is niet overal verkrijgbaar (R+)
In Almere-Stad en Haven is alleen maar KPN verkrijgbaar, terwijl Almere-Buiten weer wel KPN en Reggefiber heeft.
Thanks!
Ook in Almere-Stad en Haven is er een provider die (ondanks dat het een KPN netwerk is), toch op de glashart-achtige manier kan leveren (dus zonder Experiabox, eigen router keuze en mét dvb-c, analoog en FM).
Ik zit niet voor niets nu bij Lijbrandt
Oh dan moeten ze dat zeker eens wat beter adverteren, zal wel veel uitmaken voor de klantkeuze lijkt mijeymey schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:17:
@ThatNetRunner: Dat laatste is niet helemaal juist.
Ook in Almere-Stad en Haven is er een provider die (ondanks dat het een KPN netwerk is), toch op de glashart-achtige manier kan leveren (dus zonder Experiabox, eigen router keuze en mét dvb-c, analoog en FM).
Ik zit niet voor niets nu bij Lijbrandt
Ik woon/ga wonen in Dordrecht. Daar zijn ze wel beide verkrijgbaar.ps Waar woon je? want Reggefiber is niet overal verkrijgbaar (R+)
In Almere-Stad en Haven is alleen maar KPN verkrijgbaar, terwijl Almere-Buiten weer wel KPN en Reggefiber heeft.
Verder is er genoeg keuze qua providers: Lijbrandt, XMS(?), TweakFiber, ConceptsICT, Solcon, KPN en Linq.
Het probleem is dat je over iedere provider altijd wel een stel horrorverhalen leest, waardoor je daar meteen op afknapt... Bijvoorbeeld dat er bij Lijbrandt te weinig mensen werken op de helpdesk, dat mensen pas heel laat aangesloten worden bij Tweak, Solcon schijnt volgens een ander weer een drama te zijn enz.
Bedoel je daarmee dat er bij KPN nog een extra kastje tussenzit?De keuze voor mij was simpel, ik wil geen Experiabox ertussen, maar gewoon direct via UTP ontsloten worden.
Gebruiken de andere providers allemaal het netwerk/systeem van KPN? De websites zijn daar echt niet duidelijk over!
Maar om even terug te komen op Tweak, aangezien dit topic daarover gaat... Als ik het goed zie is de R+ variant iets duurder voor (ongeveer) hetzelfde als de KPN variant, aangezien je nog 5,95 extra moet betalen om daadwerkelijk digitale tv te kunnen krijgen.
Hoe zit het eigenlijk met de settopbox? Stel dat ik bijvoorbeeld digitale tv wil en nederland 1,2,3 in HD kwaliteit wil kunnen bekijken, moet ik dan nog extra betalen voor een HD decoder? Dus nog bovenop de 5,95 voor digitale tv? Ik vind de website een beetje tekort schieten in informatie hierover.
Is het trouwens ook mogelijk om gewoon zelf een decoder te kopen, bijvoorbeeld een Humix, en dus helemaal geen decoder aan te vragen?
Maar zij hebben dan ook een duidelijke tweedeling. In KPN gebieden kúnnen ze ook gewoon geen dvb-c en analoog e.d. leveren. Lijbrandt is vooralsnog de enige die dit kan (en in de toekomst misschien KickXL).
Voor wat betreft bedragen en zo moet je bij Tweak zijn (meestal betaal je voor de HD-versie van een set top box een meerprijs). Wel kan ik je het volgende vertellen:
Als je HD wil, dan moet je het IPTV pakket erbij nemen. En daarbij kan je niet voor een eigen set top box kiezen. Je moet dus altijd de Amino (in het geval van R+) gebruiken.
Waarschijnlijk krijg je wel standaard dvb-c mee over dezelfde kabel waar je ook analoog en fm krijgt (afhankelijk van waar je woont). Daar kan je prima bv. een Humax aan hangen (humix bestaat volgens mij niet). Zolang het maar een apparaat is wat onversleutelde (FTA) dvb-c zenders kan ontvangen. Het moge dan duidelijk zijn dat je dan geen HD krijgt en alleen het basispakket
Maar goed, dat is info die inmiddels ook al div. keren hier in verschillende topics is besproken.....
Jammer, de dhcp lease verloopt niet. Ik krijg geen ip adress toegewezen
[ Voor 26% gewijzigd door swiebert op 08-03-2011 13:58 ]
Bij Tweak (R+, dus geen KPN) staat poort25 open.Deathlef schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:37:
Een vraag aan huidige Tweak Glasvezel gebruikers.. Heeft Tweak poort filtering? Ik begrijp dat KPN iig poort 25 blockt (in/out). Is dit bij Tweak ook zo?
Thanks!
GJ
En ik bevestig dit :-)gerritjan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:25:
[...]
Bij Tweak (R+, dus geen KPN) staat poort25 open.
GJ
Mijn bestellen bij Tweak heb ik 21 februari gedaan, op een maandag. Die woensdag had ik het contract binnen en de volgende dag, donderdag op de post gedaan,long schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:52:
[...]
Ik woon/ga wonen in Dordrecht. Daar zijn ze wel beide verkrijgbaar.
Verder is er genoeg keuze qua providers: Lijbrandt, XMS(?), TweakFiber, ConceptsICT, Solcon, KPN en Linq.
Het probleem is dat je over iedere provider altijd wel een stel horrorverhalen leest, waardoor je daar meteen op afknapt... Bijvoorbeeld dat er bij Lijbrandt te weinig mensen werken op de helpdesk, dat mensen pas heel laat aangesloten worden bij Tweak, Solcon schijnt volgens een ander weer een drama te zijn enz.
[...]
Bedoel je daarmee dat er bij KPN nog een extra kastje tussenzit?
Afgelopen vrijdag, de 4de, is in opdracht van Tweak, via Glashart, iemand langs geweest om de Genexis aan te sluiten in de meterkast en gelijk werkend (met internet) opgeleverd.
Nadeel is dan wel dat ik nu moet wachten op de TopBox voor de Televisie.Dat duurt wel 3 tot 5 weken wat ze zelf aangeven.
Maar oplevering van internet is dus in 2 weken gelukt :-)
Betreft die KPN, antwoord was er al, maar ik wil dus geen Experiabox ertussen. + die poort 25 heb ik ook nodig (heb mijn eigen Small Business Server 2011 hier thuis staan, daarom heb ik ook die upload nodig)
Da's mooi, Wilde dat het hier ook in 1keer goed ging. Anyway, blijf er nog vrolijk onder. Vanaf volgende week iets minder (dn loopt de ADSL echt af). Mag toch hopen dat het nu binnenkort allemaal werkt.Vorkie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:35:
[...]
En ik bevestig dit :-)
[...]
Mijn bestellen bij Tweak heb ik 21 februari...... daarom heb ik ook die upload nodig)
Vraagje nog: als telefoon en tv het wel doen (reggefiber) en internet niet (geen ip adress) zou het dan kunnen dat er in de centrale schakelkast per ongeluk maar 1 fiber is aangezet? Verder is het natuurlijk gek dat de monteur met zijn laptop via glasvezel de lijn wel kon opleveren en ik desondanks op 2 pc's en met gebruikmaking van 2 verschillende utp kabels geen verbinding (lees ipadress) kan krijgen.
[ Voor 31% gewijzigd door swiebert op 08-03-2011 20:45 ]
Maar is ook het geval als je Tweak zonder R+ hebt? Volgens mij gaat dit wel via het KPN netwerk.gerritjan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:25:
[...]
Bij Tweak (R+, dus geen KPN) staat poort25 open.
GJ
Het onderstaande probleem had ik dus ook, bij de monteur werkte het, bij mijn laptop werkte het, maar mijn router en andere PC wilde maar geen IP adres krijgen. Door het MAC adres van mijn Laptop in te laden op de Interface van mijn ASA kreeg ik ineens een IP.swiebert schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:18:
[...]
Da's mooi, Wilde dat het hier ook in 1keer goed ging. Anyway, blijf er nog vrolijk onder. Vanaf volgende week iets minder (dn loopt de ADSL echt af). Mag toch hopen dat het nu binnenkort allemaal werkt.
Vraagje nog: als telefoon en tv het wel doen (reggefiber) en internet niet (geen ip adress) zou het dan kunnen dat er in de centrale schakelkast per ongeluk maar 1 fiber is aangezet? Verder is het natuurlijk gek dat de monteur met zijn laptop via glasvezel de lijn wel kon opleveren en ik desondanks op 2 pc's en met gebruikmaking van 2 verschillende utp kabels geen verbinding (lees ipadress) kan krijgen.
Wat mij het beste lijkt is dat Tweak even gaat kijken naar ze config betreffende DHCP en dat je, als je dat al niet gedaan hebt, contact opneemt met de helpdesk en gelijk een verhaal erbij wat je allemaal al gedaan hebt.
De netwerkleverancier bij Tweak is, Reggefiber of KPN.Deathlef schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:20:
[...]
Maar is ook het geval als je Tweak zonder R+ hebt? Volgens mij gaat dit wel via het KPN netwerk.
Bij Reggefiber heb je wel poort 25,
Of je dan bij KPN, via Tweak wel uitgaand 25 vraag ik mij dan af, je zit via de koppelingen van KPN. Misschien weet Eymey dat?
De aanvraag
Na de aanvraag eind januari kreeg ik vrij snel het contract thuisgestuurd voor ondertekening. Het aanvraagformulier had al wat eigenaardigheden, die me eigenlijk al hadden moeten waarschuwen voor de kwaliteit die ik kon verwachten. Wat ik aan de aanvraag vooral apart vond is dat je als nieuwe klant wordt behandeld ook als je al TweakDSL klant bent: je krijgt een nieuw domein, nieuwe login gegevens etc.
Onduidelijkheden
De informatievoorziening op de website en in het contract was ook niet helemaal volledig en daarom had ik nog wat aanvullende vragen over o.a. hoe het precies in zijn werk ging met telefonie overzetten, opzeggen van ADSL (ook van Tweak) en wat voor een apparaat ik nu eigenlijk thuis kreeg. Na wat telefoontjes en mailtjes met de helpdesk kreeg ik hier antwoord op, hoewel niet iedereen exact hetzelfde antwoord gaf. Geeft niet op zich, ik ben geen digibeet, dus kom daar wel uit, maar mensen die dat wel zijn komen zo voor onaangename verrassingen te staan. Op zich kun je dan een extra monteur nemen die alles voor je oplevert voor 100 nog wat euro.
Belangrijk om te weten is dat je bij het Reggefiber abonnement alleen een modem krijgt waar een telefoon, analoge televisie (coax met F-connector) en ethernet (internet dus) aansluiting op zitten. Wil je meerdere computers aansluiten op internet heb je dus nog een (wifi) router nodig. Gelukkig heb ik die, een Draytek 2820 adsl router met extra WAN aansluiting.
Je telefoonaansluiting heeft na oplevering al een telefoonnummer en daarna kun je KPN nummer laten porteren door een formulier in te vullen. ADSL moet je ook apart opzeggen, hoewel ik daar verschillende antwoorden op heb gehad, dus misschien wordt ik daar nog onaangekondig afgeknikkerd. Maar op zich mooi, zo kun je alles afzonderlijk van elkaar testen en de oude situatie intakt laten zolang er nog problemen zijn.
Ik had overigens bij het contract nog een brief gedaan met deze vragen en het verzoek hier antwoord op te geven, hier heb ik echter nooit antwoord op gehad.
De monteur(s)
Enige tijd later kreeg ik een brief waarin stond dat een monteur een afspraak zou maken voor het opleveren van de aansluiting. Dit kon enige weken duren. De monteur maakte echter geen afspraak, maar stond opeens voor de deur. Het kwam niet uit, dus kreeg een kaartje met telefoonnummer om zelf een nieuwe afpsraak te maken. Op zich is dit ook een vorm van afspraak maken natuurlijk, maar niet zoals ik me had voorgesteld. De monteur kwam later netjes op het afsproken tijdstip, 18 februari, om de boel aan te sluiten. Het modem gleed soepel op zijn kastje ... maar ... de verbinding deed het niet.
Na wat heen en weer geweest te zijn tussen de POP en mijn huis, wat modemwisselingen waarbij de plasticbehuizing van het modem met geklaag van de monteur er regelmatig eraf kraakte, brandde het WAN lampje op het modem (de rest overigens niet, maar dat wist ik toen ook niet). De monteur kreeg echter geen IP adres op zijn laptop om de verbinding 'op te leveren'. Hij wist eigenlijk ook niet wie hij daar direct voor moest benaderen, dus hij zou contact op laten nemen met Tweak en nogmaals langskomen om de boel te activeren.
Zelf ook maar met Tweak contact opgenomen en toen was het stil. Op 28 februari stond ineens overwachts weer dezelfde monteur voor de deur, ditmaals met een collega die meer verstand van zaken leek te hebben. Gelukkig kwam het uit en konden ze aan de slag. Er was natuurlijk meer aan de hand. Televisie en telefonie deden ook niets. Na weer wat bezoekjes aan de POP deden uiteindelijk alle lampjes het die het moesten doen. Zelfs het IP adres deed het, de verbinding kon geactiveerd worden. Alleen kreeg ik daarna geen IP adres met mijn laptop, maar dat zou even kunnen duren, hoe lang wisten ze eigenlijk allebei niet. Volgens de monteur waren de diensten nog niet actief op mijn verbinding.
Geen IP adres
Meteen Tweak weer gebeld en er werd een ticket voor me aangemaakt. De servicedesk zelf lijkt technisch niet veel te kunnen en moet alles doorzetten naar de technische afdeling. Op de 2 maart deed de internet verbinding het, ik kreeg een IP adres. Niet dat ik dat ooit teruggekoppeld heb gekregen, daar kwam ik zelf achter. Alleen werkte internet nu alleen op de router, met mijn laptop rechtstreeks aangesloten deed ie het niet, kreeg daar geen IP adres. Volgens de servicedesk zou ik een kwartiertje ofzo de kabel eruit moeten halen en dan zou de lease op de DHCP server worden vrijgegeven. In de praktijk is dit geen kwartier, eerder 2 uur en misschien langer, beetje irritant lang om hiermee te testen. Ik wilde hiermee kunnen testen omdat de snelheid van de verbinding niet in orde was. Volgens speedtest.net kreeg ik ~33Mbit download, maar slechts 8Mbit upload. Na wat onderzoek met veel wachten en een nachtje slapen kwam ik erachter dat dit te maken had met een geactiveerde firewall op mijn router op de uitgaande verbinding. Na deze uitgezet te hebben ging de upload ook prima, nu lijkt het zelfs dat de limiet er af is, ik kom tussen de 60-70Mbit upload, maar misschien ligt dat aan de speedtest site.
Televisie
Ondertussen had ik geconstateerd dat de televisie het goed deed. Ik moest nog wel een coax kabel kopen met een F-connector aan de ene kant en een 'ouderwetse' connector aan de andere kant om de boel goed aan te sluiten, die krijg je er nl niet bij.
VOIP
Nu ging ik met VOIP testen. Helaas, dit ging niet goed: er is een probleem met inkomende gesprekken, de beller hoort mij niet. Uitgaande gesprekken gaan wel goed.
Op de Tweak website zie je ook dat er geen inkomende gesprekken worden geregistreerd en ik zie geen nummers van de beller op mijn toestel. Volgens Tweak is dit een storing in de VOIP dienst van Reggefiber die al een aantal weken! gaande is. Via de glashart servicedesk kreeg ik bevestigd dat er inderdaad een storing is met VOIP en dat er hard aan gewerkt wordt. Vreemd genoeg kan ik dit zowel op de Tweak als Glashart websites e.d. nergens terugvinden. Inmiddels is de storing nog steeds niet opgelost, dus kan ik mijn nummer nog niet laten porteren.
Het vervelende van de Tweak servicedesk is dat ze niet erg veel (niets) zelf terugcommuniceren over openstaande problemen. Je krijgt een ticketnummer en dan is het dagen stil. Je moet daar zelf steeds achteraan en dan kom je eigenlijk ook niets verder en krijgt verschillende antwoorden.
Ik weet niet of mijn specifieke probleem nu echt te maken heeft met de VOIP storing of dat iemand nog iets moet aanvinken en dat het dan gewoon werkt. Langzaamaan moeten we maar het stornerings en 'in gebreke stellings' circus ingaan, maar liever heb ik gewoon een goede werkende verbinding. De fiber snelheid is fantastisch, dus ik wil er eigenlijk helemaal niet van af. Wordt vast vervolgd ....
Welkom bij de club (en herkenbaar verhaal). Even, de 18e had ik dezelfde monteur. Had blijkbaar niet zijn dag. Vandaag werkte fiber even voor het opleveren. Sindsdien is de internetlijn weer dood, telefonie en tv doen het. Morgen nogmaals een poging. Misschien dat de lease is blijven hangen. Overigens zag de helpdesk bij mij geen requests toen ik de laptop aansloot, vrees het ergste. BTW de helpdesk doet wel zijn best, loopt echter ook vast.pgrashof schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:54:
Ik heb nog niets op dit forum ..................................Wordt vast vervolgd ....
Voor zover ik weet heb je bij Tweak via KPN ook gewoon poort 25 in- en uitgaand. Voor wat betreft de internet access en wat er wel of niet dicht zit heeft Tweak namelijk gewoon alles in handen. Het enige waar KPN voor nodig is, is het transport tot aan de provider (eigenlijk hoe het met DSL ook gaat). Je logt in op de PPP concentrator van KPN en de rest van het verkeer over de tunnel wordt van/naar het netwerk van Tweak gerouteerd.Vorkie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:01:
[...]
[...]
De netwerkleverancier bij Tweak is, Reggefiber of KPN.
Bij Reggefiber heb je wel poort 25,
Of je dan bij KPN, via Tweak wel uitgaand 25 vraag ik mij dan af, je zit via de koppelingen van KPN. Misschien weet Eymey dat?
Heb er verder alleen zelf niets mee gedaan, met poort 25. Ik ben denk ik 'te oud' voor dat soort fratsen
Hier thuis draaien alleen nog de Genexis, Fritz!box 7390, Synology DS209+II NAS en een SLM2008 switch als vaste infra
[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 08-03-2011 23:05 ]
Is ook waar Tweak voor staat... Open internet zonder beperking.
Object reference not set to an instance of an object
Hier mijn ervaring.
De bedoeling was om zonder downtime over te stappen naar Tweak. Dit omdat ik tot nu toe altijd erg goede ervaring had met Tweak, en omdat Tweak reverse dns ondersteund en XMS dit weigert.
Tweak melde dat ze hun dienst naast de diensten van XMS kunnen leveren.
Telefoon en tv zouden gewoon via de normale poorten gaan, en internet via E2.
In feb zou tweak actief worden en 10 maart zou XMS zijn diensten beëindigen. Ik kreeg begin feb een brief van Tweak dat ik gebelt zou worden door een monteur voor een afspraak. Halverwege feb kreeg ik een mail dat ze niet konden leveren aangezien er al een andere provider actief was op dit lijntje. Ik heb ze gemeld dat dit klopt aangezien ik overstap van XMS naar Tweak. Men zou het gaan regelen. Hier na heb ik niets meer van Tweak vernomen en ben dus zelf maar weer gaan bellen.
Maandag 7 maart belde ik Tweak weer met de melding dat ze nu echt moeten gaan opschieten, want 10 maart stop mijn abonnement bij XMS. Ze zouden het gaan regelen.
Vandaag 9 maart echter nog steeds geen telefoontje gehad, dus zelf maar weer gebeld.
Ik kreeg nu te horen dat er geprobeerd is de dienst naast de huidige dienst van XMS te leveren, maar dat dit niet mogelijk was. Het is dus niet mogelijk om naast XMS te leveren.
De enige mogelijkheid is XMS opzeggen en na 2 weken downtime kunnen ze Tweak leveren.
Overstappen zonder downtime is dus niet mogelijk!
Conclusie: wie wil overstappen van XMS naar Tweak moet rekening houden met een downtime van 2 weken! Ik heb daarom de hele overstap beëindigd en blijf maar bij XMS.
Seamless is gewoon een utopie en als je met die insteek denkt te gaan overstappen zal dat altijd uitlopen op een teleurstelling (althans voorlopig). Vind het ook wel apart dat Tweak in het begin dacht wel via E2 te kunnen gaan leveren
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Of dat administratief ook zo is, is een heel ander verhaal. De verdeling van de VLAN's is meestal gebonden aan een strak administratieproces (dat van zich zelf al fragiel genoeg is, blijkt in de praktijk meestal). Er is echt geen enkele beheerder (op een enkele uitzondering na misschien) die z'n fikken gaat branden aan het opzetten van iets wat buiten gebaande paden gaat.
Dus tenzij het aanboren van een tweede set VLAN's onderdeel van een procedure wordt bij een netwerkoperator kan je het wel vergeten.
Ik ken iemand die is van solcon naar XMS gegaan zonder downtime.
Het kan dus wel.
Zo ie zo kan tweak het wel vergeten dat klanten over gaan stappen naar tweak als ze hiervoor 2 weken zonder tv, radio, telefoon en internet moeten zitten. We zitten in 2011, niet meer in 1996!
(ik was altijd erg positief over tweak en heb ook jaren tweakdsl gehad. Maar dit kan gewoon niet!)
[ Voor 14% gewijzigd door jhead22 op 10-03-2011 19:18 ]
Oude posts? Oudere posts gaan meestal wat langzamer (200+ dagen) Posts Jonger dan 50 dagen trekken normaal de beschikbare bandbreedte dicht.WeeJeWel schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:10:
Mijn usenet snelheden schommelen erg tussen de 5 en 8 MB/s, terwijl een http download constant 10.5 MB/s haalt. Waar kan dit aan liggen? Heb verschillende download clients geprobeerd.
Alles werkt verder gelijk
4:3 uitzendingen komen als 4:3 op mijn televisie > instellingen staat op automatisch. Is dit nog anders in te stellen? Beetje zonde van me Tv anders
Hoe kan je zien of RTL etc in HD is uitgezonden? Ik begrijp namelijk dat de Amino zelf bepaald of hij in HD of in SD uitzend?
Is er nog een mogelijkheid om de audio stream aan te passen? Bij UPC had ik Dolby Digital bij alle RTL kanalen, dit kan ik niet terugvinden terwijl de Amino netjes aangesloten zit via de Optische kabel.
Ik zie dat mijn HD er niet bij gezet is bij de Beheerpagina, morgen dus even bellen waarom dat nog niet gedaan is, staat namelijk wel in het contract,
ik mis dus pagina 169 als voorbeeld, dat is Discovery Showcase.
erstuurd op Omschrijving Status
2011-03-01 13:54:10 Reggefiber Line anchor completed
2011-03-04 11:12:07 Reggefiber FTTH 35/35 Mbit completed
2011-03-04 11:12:10 Reggefiber analogue TV transport completed
2011-03-04 11:12:13 Reggefiber IP TV transport completed
0000-00-00 00:00:00 Glashart TV Digitaal Interactief completed
2011-03-04 11:12:15 Reggefiber VoIP service completed
[ Voor 27% gewijzigd door Vorkie op 11-03-2011 19:56 ]
Wat betreft 4:3 versus 16:9 weet ik het eigenlijk niet. Maar er is dacht ik wel een instelling om te zeggen "altijd 16:9". Ik gebruik dat niet want ik heb liever zwarte vlakken aan de zijkanten dan vervormd beeld
Binnen drie weken na aanvraag was het geleverd hier!zork schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:49:
Heeft iemand enig idee hoe 't met het opleveren van de R+ abonnementen in Enschede zit? Ik heb in december aangevraagd, maar kreeg een maand geleden (moest er natuurlijk zelf achteraan, actief naar de klanten communiceren vanuit een bedrijf, ho maar..) te horen dat er vertraging is vanwege de vorst etc. Ik woon in 7545 XN trouwens.
Ah, ook al last van..?xost schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:01:
Is Tweak aan het ouwehoeren met de nieuwsgroepen ofzo?
... Je hébt soms van die dagen ...
Dat hangt er vanaf waar je woont in Enschede. Ik wacht al sinds eind augustus 2010. Afgelopen vrijdag maar weer eens gevraagd aan Tweak wanneer mijn aansluting (op 7545 MR) mogelijk is. Antwoord was dat de centrale voor mijn postcode op 4 maart 2011 voorzien was van de nodige apparatuur en dat ik binnen 2 weken gebeld zou worden. Afwachten maar weer...zork schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:49:
Heeft iemand enig idee hoe 't met het opleveren van de R+ abonnementen in Enschede zit? Ik heb in december aangevraagd, maar kreeg een maand geleden (moest er natuurlijk zelf achteraan, actief naar de klanten communiceren vanuit een bedrijf, ho maar..) te horen dat er vertraging is vanwege de vorst etc. Ik woon in 7545 XN trouwens.
GJ
7545 MR
Boswinkel wordt toch al opgeleverd?zork schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:49:
Afwachten maar..
7545CL
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Was dat een geblokkeerd nummer? Ik ben gisteren door een geblokkeerd nummer gebeld, maar kon niet opnemen. Ze hebben 't niet nog een keer geprobeerd. Tweak gebeld, wist van niets. Glashart gebeld, wist van niets, gaf mij nummer van ene of ander Glashart servicedesk in Enschede, kreeg daar aan de telefoon een keuzemenu waarin ik kon kiezen tussen KPN, Lijbrand of Concepts,peeter123 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:55:
Ik heb inderdaad ook een telefoontje gehad van Tweak vorige week maandag. Daarin werd vermeld dat binnen 2 weken een monteur belt om een afspraak te maken.
Afwachten maar..
7545CL
Kastje naar de muur, schiet allemaal niet op, drama, ellende
Ik werd gebeld door een 06 nummer.zork schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:57:
[...]
Was dat een geblokkeerd nummer? Ik ben gisteren door een geblokkeerd nummer gebeld, maar kon niet opnemen. Ze hebben 't niet nog een keer geprobeerd. Tweak gebeld, wist van niets. Glashart gebeld, wist van niets, gaf mij nummer van ene of ander Glashart servicedesk in Enschede, kreeg daar aan de telefoon een keuzemenu waarin ik kon kiezen tussen KPN, Lijbrand of Concepts,
Kastje naar de muur, schiet allemaal niet op, drama, ellende![]()
Glashart HD was nog niet toegevoegd; kreeg net een mail dat ze hem toegevoegd hebben, maar nu zie ik het volgende:
0000-00-00 00:00:00 Glashart TV HD pakket error
maar eens een mail terug gestuurd
Inderdaad nummer onbekend.zork schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:57:
[...]
Was dat een geblokkeerd nummer? Ik ben gisteren door een geblokkeerd nummer gebeld, maar kon niet opnemen. Ze hebben 't niet nog een keer geprobeerd. Tweak gebeld, wist van niets. Glashart gebeld, wist van niets, gaf mij nummer van ene of ander Glashart servicedesk in Enschede, kreeg daar aan de telefoon een keuzemenu waarin ik kon kiezen tussen KPN, Lijbrand of Concepts,
Kastje naar de muur, schiet allemaal niet op, drama, ellende![]()
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Ik kreeg gister een mailtje dat ik als Tweak-News klant (dat heb ik dan weer wel van Tweakxost schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:01:
Is Tweak aan het ouwehoeren met de nieuwsgroepen ofzo?
Ben benieuwd...
Geachte klant,
Per 17 maart 2011 zal de snelheid van uw abonnement bij Tweaknews geheel kosteloos worden verhoogd van 60 Mbit naar 100 Mbit. Hierdoor zult u in de toekomst nog sneller kunnen downloaden. Om optimaal gebruik te kunnen maken van uw nieuwe snelheid kunt u het aantal threads waarmee u download nu ophogen van 12 naar 15. Deze verandering vindt plaats omdat wij vanaf heden ons aanbod uitbreiden met nieuwe abonnementsvormen.
Omdat het internetlandschap constant in beweging is, vinden wij dat het huidige productaanbod niet langer aansluit bij de door internet-providers aangeboden bandbreedtes. Daarom verhogen wij de maximumsnelheid van 60 Mbit naar 100 Mbit en introduceren wij twee nieuwe abonnementsvormen in de vorm van 5 Mbit en 50 Mbit. Daarnaast kunt u nu ook per 3 of 6 maanden betalen.
Naast een vernieuwing op het gebied van de abonnementsvormen zijn we ook verheugd te kunnen verkondigen dat per 1 april 2011 de retentie wordt verhoogd naar maar liefst 800 dagen. Dit houdt in dat u vanaf dat moment artikelen tot 800 dagen na plaatsing kunt downloaden.
Het productaanbod ziet er per 17 maart 2011 als volgt uit:
5 Mbit 20 Mbit 50 Mbit 100 Mbit 1 Maand € 4,95 € 7,95 € 12,95 € 14,95 3 Maanden € 13,37 € 21,47 € 34,97 € 40,37 6 Maanden € 23,76 € 38,16 € 62,16 € 71,76 12 Maanden € 41,58 € 69,95 € 108,78 € 125,95
Indien u gebruik wenst te maken van een andere abonnementsvorm en/of betalingstermijn dan kunt u contact met ons opnemen via info@tweaknews.nl. Als u vragen heeft over het aanbod dan kunt u ook terecht bij onze telefonische helpdesk die bereikbaar is op het telefoonnummer 0900-tweakhd (0900-8932543). Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
Productmanager Usenet
Deze advertentieplaats is te huur!
Dit probleem schijnt sinds januari 2011 officieel bekend te zijn, al het niet formeel gecommuniceerd wordt.
Het was niet nodig de Genexis van de muur te moeten halen, want het betreft hier alle Genexissen die KPN tijdens hun uitrol hebben gebruikt.
Ik zal zeker een DM gaan sturen aan Tweak, om mijn Genexis ook te laten vervangen.
Misschien heb jij er ook nog meer weet van, reageer dan hier.
De problemen met mijn usenet zijn nu al 2 dagen overRammY schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:21:
[...]
Ik kreeg gister een mailtje dat ik als Tweak-News klant (dat heb ik dan weer wel van Tweak) mijn connecties op 15 mag zetten, ik nu met 100mbit mag gaan downloaden en een retentie zal krijgen van 800 dagen ...
Ben benieuwd...
[...]
Heb de laatste tijd geen problemen met Tweak. Snel internet en goede televisie. Alleen moet ik 1x in de maand mijn Genexis rebooten, anders schokt mijn DVB-C
Ik zou ook willen stemmen voor onderhoud later in de nacht ipv om 00.00 uur al.
Ik moet sowieso zeggen dat ik in mijn (korte)glasvezeltijd al meer storingen(of gepland onderhoud) heb gehad dan in al mijn jaren bij Ziggo, beetje jammer...
qua onderhoud zit natuurlijk wel een logica achter.db I Delirium schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:04:
Als Tweak nog meeleest, is het misschien een idee om de meldingen omtrent gepland onderhoud etc. via e-mail aan te gaan kondigen? Zat gisteravond lekker te gamen en werd weer bruut gedisconnect door gepland onderhoud.
Ik zou ook willen stemmen voor onderhoud later in de nacht ipv om 00.00 uur al.
Ik moet sowieso zeggen dat ik in mijn (korte)glasvezeltijd al meer storingen(of gepland onderhoud) heb gehad dan in al mijn jaren bij Ziggo, beetje jammer...
het is een redelijk nieuwe dienst, om deze dienst de waarborgen moeten er in het begin veel veranderingen plaatsvinden om toch de kleine problemen op te lossen. Hier direct aan gerefereerd kom je dus uit op wat grotere storingen die zich pas kunnen voordoen als het netwerk zwaar belast wordt.
Maar het geplande onderhoud was toch pas om 04:00? en niet om 0:00?
E-mail voor dit? Neuh, daar hebben ze webfeeds voor uitgevonden. Aankodigingen.db I Delirium schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:04:
Als Tweak nog meeleest, is het misschien een idee om de meldingen omtrent gepland onderhoud etc. via e-mail aan te gaan kondigen? Zat gisteravond lekker te gamen en werd weer bruut gedisconnect door gepland onderhoud.
Then again, het blijft natuurlijk wel tweak, dus de nieuwsfeed werkt niet omdat ze zelfs iets simpels als XML al niet goed kunnen krijgen... (XML parsing failed. @Tweak: HTML entities zijn geen XML entities.)
Ik kon met de search in dit topic niet een eenduidig geluid horen, dat overschakelen op een EB met oude firmware ook daadwerkelijk het probleem oplost. Bovendien vraag ik me af wat de nadelen zijn van het gebruiken van oude firmware. De helpdesk meldde dat het enige nadeel was, dat je geen port-forwarding kon doen.
Zijn er hier ook gebruikers die de switch naar een andere EB hebben gemaakt en nu werkend internet tv en telefonie hebben?
wild mutant space hamsters
Dit topic is gesloten.
![]()