In Amersfoort ligt ook Reggefiber. Sterker nog, er was eerst alleen Reggefiber (via XMS) en pas toen men besloot heel Amersfoort te gaan aanleggen zijn er andere aanbieders bijgekomen.pkopf schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:23:
Ik woon in Amersfoort, waardoor ik in het KPN-gebied val.
Nee, om 00:05 werd ik eruit gegooid, volgens mij hadden ze om 04:00 een storing die om 04:30 was opgelostVorkie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:41:
[...]
Maar het geplande onderhoud was toch pas om 04:00? en niet om 0:00?
DrayTek Vigor 1000 serie
Binnenkort start Reggefiber met de installatie van de universal Fiber Termination Unit (uFTU) bij de aanleg van nieuwe glasvezellijnen. Op deze uFTU hebben ISP's zelf de keuze voor de te plaatsen Network Termination Unit (NTU). DrayTek heeft speciaal hiervoor de nieuwe Vigor 1000 serie ontwikkeld, die in verschillende varianten op de markt verschijnt. Zo is het mogelijk om op de baseplate (de uFTU) twee producten uit de Vigor 1000 serie naast elkaar te plaatsen, waarmee dus de Vigor 1000C en 1000Vn samen kunnen worden toegepast.
De DrayTek Vigor 1000C beschikt over een analoge BNC coax connector die direct kan worden aangesloten op bestaande analoge televisie infrastructuur, terwijl de Vigor 1000 serie verschijnt in verschillende uitvoeringen, waarvan de Vigor 1000Vn momenteel de meest uitgebreide is. Deze beschikt over vier Gigabit LAN poorten, twee telefonie poorten voor VoIP toepassingen en een 802.11n wireless accesspoint met externe antennes.
De Vigor 1000Vn is uitgerust met IPv4 en IPv6 dual stack en een uitgebreide firewall en beschikt over de mogelijkheid voor twee simultane VPN IPSEC verbindingen. Door de implementatie van twee USB poorten kunnen daarnaast zowel een printer als een USB opslagmedium worden aangesloten, terwijl de poort eveneens kan worden gebruikt voor 3,5G UMTS/HSDPA modems, die als failover op de glasvezel kunnen worden toegepast. Speciaal voor de Apple gebruikers heeft DrayTek een iTunes server toegevoegd.
De Vigor 1000Vn ondersteunt verder het TR069 protocol waardoor autoprovisioning en back-up vereenvoudigd moeten worden. DrayTek heeft hiervoor reeds een managementpakket ontwikkeld genaamd VigorACS. Voor digitale televisie kunnen op basis van VLAN's netwerkpoorten worden gebridged richting de settop box.
Bron: http://nl.hardware.info/n.../draytek-vigor-1000-serie
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Hè, die had ik nog niet gehoord!!!!pkopf schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:23:
Van de helpdesk heb ik hierover gehoord, dat het een bekend probleem was icm de Experiabox. De helpdesk wist mij te vertellen dat ik een EB kon aanvragen met 'oude firmware', waar telefonie waarschijnlijk wel mee zou werken.
Ik kon met de search in dit topic niet een eenduidig geluid horen, dat overschakelen op een EB met oude firmware ook daadwerkelijk het probleem oplost. Bovendien vraag ik me af wat de nadelen zijn van het gebruiken van oude firmware. De helpdesk meldde dat het enige nadeel was, dat je geen port-forwarding kon doen.
Ik heb ook een EB en mijn telefonie werkt (na lang aandringen!!), behalve op het Tweak netwerk (Dus ik kan iedereen buiten het netwerk bereiken, en zij mij, maar zoalng ik "on-net" bel, bijv. de HD, dan gaat het niet.....).
Voor zover ik weet is het beheer van de EB+firmware in het bezit van KPN. Tweak heeft alleen de mogelijkheid om er VoIP gegevens in te schieten. Nu ligt het probleem van die VoIP gegevens juist bij het platform van Tweak.....
Alle firmware updates voor je EB en Motorola's lopen via KPN, ALS die besluit iets te wijzigen, dan krijg je dat automatisch. Dat is ook een van de problemen met de Zyxel geweest, die kreeg updates voor een EB, waar de Zyxel niets mee kon en besloot dat opstarten/uitschakelen dan de enige oplossing was.....
Mijn probleem met de VoIP loopt vanaf 09-2010 en werkt dus NOG niet volledig.
Weet niet of je daar vrolijker van wordt, maar het is wel de juiste stand van zaken.
Voor zover ik heb begrepen ben ik zeker niet de enige!
Hoe het op R+ abbo's gaat, kan ik je helaas niet zeggen, die kan ik (nog) niet nemen!
Die FTU komt volgens mij alleen in nieuwe nog aan te leggen gebieden. Bestaande hebben al een andere FTU.daanski82 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:12:
Is er al iets bekend wat Tweak met de nieuwe onderstaande FTU/modem gaat doen
[...]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Probleem had ik ook. Toen maar alles met de hand gedaanLoekie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:46:
Weet iemand waar het analoge zender overzicht van R+ te vinden is incl zenderfrequentie?
Ik moet m'n mythtv even opnieuw instellen met de nieuwe kanalen van R+, maar kan nergens een overzichtje vinden waarbij het een en ander gematched is.
Hier ook maar gedaan, kaartje van glashart deventer erbij gehaald en dat lijkt te werken.xost schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:46:
[...]
Probleem had ik ook. Toen maar alles met de hand gedaan
Analoog is vergelijkbaar met ziggo, digitaal stuk minder scherp, contrast out of whack en bewegingsonscherpte, mja, dan toch maar schotel erbij voor HD binnenkort
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Heb hiermee een vreemd probleem.
Het lijkt er op dat de experiabox af en toe DNS verliest ...
Als ik de PPoE verbinding afbreek en weer opbouw, doet dns het weer.
Iemand meer last van deze problemen ?
DVB-C, contrast heb ik kunnen bijregelen, dat wordt met bewegingsonscherpte wat lastig...eymey schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:32:
hmmm @Loekie: Wat bedoel je met digitaal? DVB-C of IPTV? Hier is DVB-C juist perfect (zoals IPTV ook had moeten zijn, maar niet is omdat ik in KPN gebied zit).
Zeker series die origineel uit buitenland komen lijken wel een paar keer door de codeer-molen gehaald te zijn, net als vroeger met die eerste dual-pass rips met te zuinige instellingen...
Ach moet toch eens minder TV kijken
En het is zeker stukken beter dan de KPN streams die ik hier via Lijbrandt op IPTV krijg.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Heb je toevallig een DVB-C kaart of kun op een andere manier een vergelijking maken tussen DVB-C van Ziggo en GHM? Vind het wel interessant namelijk omdat ik zelf ook kwaliteitswisselingen heb waargenomen in verschillende periodes. Alleen aan de bitrates was echter niks af te lezen. Iemand van Technicolor heeft via mail aangegeven dat er de afgelopen tijd niks veranderd was aan de apparatuur. Toch merkte ik (en nog wat andere mensen hier, hier en hier) en een verschil in kleurintensiteit/kleurvolume/helderheid/scherpte zoals hier te zien is: Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"Loekie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:30:
[...]
DVB-C, contrast heb ik kunnen bijregelen, dat wordt met bewegingsonscherpte wat lastig...
Zeker series die origineel uit buitenland komen lijken wel een paar keer door de codeer-molen gehaald te zijn, net als vroeger met die eerste dual-pass rips met te zuinige instellingen...
Ach moet toch eens minder TV kijken
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"
Dit was bij mij op zo'n beetje alle zenders zichtbaar, dus het kan niet komen door het werk van shader in Hilversum. Waar het dan wel door komt is mij nog steeds onduidelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 23:58 ]
Verwijderd
Hier is een hele duidelijke vergelijking die aantoont dat het op pixel indentiek is:
ShadowLord in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"
Ik heb ook niet het idee dat het probleem bij DVB-C ligt, want bij de IPTV streams zie je hetzelfde effect. De vergelijkingen die ik in het XMSNet topic heb gezet waren ook allemaal IPTV captures.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 00:17 ]
Maar het blijft dus wel interessant waarom zowel WGDO-IPTV als DVB-C blijkbaar zo aan het wisselen zijn. Nou moet ik wel zeggen dat ik in die "RTL vergelijkings-sequence" 2 of 3 keer moest kijken voor ik het verschil zag. En het verschil was sowieso in kleurintensiteit, nog nieteens zo zeer in scherpte naar mijn idee.
Anyway, misschien kan ik ook nog wel wat ontdekken. Ik neem alleen bar weinig op van de commerciele omroepen maar op Ned. 1, 2 en 3 zijn er programma's die ik wekelijks (automatisch) opneem via DVB-C.
DVB-kaart is onderweg, maar Ziggo signaal is al weg. Nu kan ik bij de buren aanklopppen, maar dan heb je alleen vergelijking met NL1. Laat NL1 nu net een kanaal zijn waarbij het beeld behoorlijk strak is.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:53:
Heb je toevallig een DVB-C kaart of kun op een andere manier een vergelijking maken tussen DVB-C van Ziggo en GHM? Vind het wel interessant namelijk omdat ik zelf ook kwaliteitswisselingen heb waargenomen in verschillende periodes. Alleen aan de bitrates was echter niks af te lezen. Iemand van Technicolor heeft via mail aangegeven dat er de afgelopen tijd niks veranderd was aan de apparatuur. Toch merkte ik (en nog wat andere mensen hier, hier en hier) en een verschil in kleurintensiteit/kleurvolume/helderheid/scherpte zoals hier te zien is: Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - deel X"
Dit was bij mij op zo'n beetje alle zenders zichtbaar, dus het kan niet komen door het werk van shader in Hilversum. Waar het dan wel door komt is mij nog steeds onduidelijk.
Met name bij het zenderlogo zie je het vaak, van een rustige scene met bijna statisch beeld waarbij de camera draait zie je enorm veel onscherpte rond het logo. Nu is het al vervelend dat het logo daar zit, maar als je dan het gebied rond het logo ook mist...
@eymey: ook docufreak?
Wat me overigens ook opvalt: Als een programma ook in HD beschikbaar is (zoals Rekenkamer), dan lijkt het beeld op SD ook strakker.... iig bij DVB-C.
Pas in mei ga ik daadwerkelijk alles opgeleverd krijgen, omdat ik nog een ADSL abbonement heb op dit moment.
Nu heb ik een vraag tov de IPTV. Ik heb thuis een blu-ray speler laatst gekocht met een CI+ module om programma's te kunnen opnemen via Digitenne. De speler beschikt ook over een (W)LAN aansluiting.
Is het mogelijk om hierop IPTV te ontvangen op een of andere manier?
Het gaat om een Samsung BD-C8200.
Groeten Dick
7545CL Enschede
@hierboven:
Volgens mij is die poort alleen voor samsung apps over het internet?
[ Voor 18% gewijzigd door peeter123 op 28-03-2011 20:11 ]
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Gaat niet werken, KPN IPTV is vziw encrypted en dat gaat jouw niet gecertificeerde STB niet oppikken.DonNL schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:07:
Ik heb mij ook aangemeld voor Tweak Fiber (30 op KPN netwerk in Amersfoort)..
Pas in mei ga ik daadwerkelijk alles opgeleverd krijgen, omdat ik nog een ADSL abbonement heb op dit moment.
Nu heb ik een vraag tov de IPTV. Ik heb thuis een blu-ray speler laatst gekocht met een CI+ module om programma's te kunnen opnemen via Digitenne. De speler beschikt ook over een (W)LAN aansluiting.
Is het mogelijk om hierop IPTV te ontvangen op een of andere manier?
Het gaat om een Samsung BD-C8200.
Groeten Dick
Brandt het lampje wel? Ff bellen met Tweak. Gaat nogal veel fout met de telefonie daarpeeter123 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:10:
Iemand enig idee waarom telefonie niet werkt. Analoge telefoon aangesloten op T1 van de genexis. In het glashart gebied. Krijg wel toetstonen maar gaat vervolgens niet over.
7545CL Enschede
@hierboven:
Volgens mij is die poort alleen voor samsung apps over het internet?
Heb (in Almere) ook een analoge telefoon aangesloten op de T1 van de Genexis en kreeg vanochtend van m'n vrouw (die thuis is) een SMS'je dat ze niet kan bellen. Heb Tweak R+ overigens. Lijkt hetzelfde probleem te zijn...peeter123 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:10:
Iemand enig idee waarom telefonie niet werkt. Analoge telefoon aangesloten op T1 van de genexis. In het glashart gebied. Krijg wel toetstonen maar gaat vervolgens niet over.
7545CL Enschede
T1 en T2 knipperen continu. Ik zal is mailen vanmiddag.xost schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:25:
[...]
Brandt het lampje wel? Ff bellen met Tweak. Gaat nogal veel fout met de telefonie daar
Zijn er nog beperkingen in tunerkeuzes (liefst USB) voor digitale tv op de pc via reggefiber, analoog is natuurlijk geen probleem. het gaat me om het digitale signaal.
Homey — Critics are those without skills to create.
Je bedoelt het DVB-C gedeelte? (dus digitaal via de coax). Volgens mij moet iedere DVB-C compatible adapter daar gewoon mee werken, zolang je in de software de nodige zaken zoals basis frequentie, netwerk ID en symbol rate kan instellen.swiebert schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:28:
Heb al een tijdje gezocht.kan het niet vinden.. wie helpt mij aan de nodige klaarheid wat betreft onderstaande vraag:
Zijn er nog beperkingen in tunerkeuzes (liefst USB) voor digitale tv op de pc via reggefiber, analoog is natuurlijk geen probleem. het gaat me om het digitale signaal.
Ik gebruik deze: http://sundtek.com/shop/D...VB-CT-Radio-AnalogTV.html
Deze doet het perfect (ik draai 'm zelfs aan een PowerPC NAS van Synology)
eymey schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:36:
[...]
Je bedoelt het DVB-C gedeelte? (dus digitaal via de coax). Volgens mij moet iedere DVB-C compatible adapter daar gewoon mee werken, zolang je in de software de nodige zaken zoals basis frequentie, netwerk ID en symbol rate kan instellen.
Ik gebruik deze: http://sundtek.com/shop/D...VB-CT-Radio-AnalogTV.html
Deze doet het perfect (ik draai 'm zelfs aan een PowerPC NAS van Synology)
Aan de Synology NAS? Interesting.
De sundtek driver werkt op bijna zo ongeveer ieder platform dat Linux en USB ondersteunt .Als opneem programma gebruik ik "HTS Tvheadend". Die cross-compile en draai ik vanuit een Debian-chroot op de NAS.
Als nas gebruik ik de DS209+II van Synology maar ik overweeg een keer te upgraden naar een Intel Atom-based model (bv. de 710+ ) om wille van performance.
Er is een glas verbinding van glashart in de meterkast afgemonteerd, dus ik heb even de postcode check bij Tweak gedaan.
Nu komt daaruit dat ik alleen een verbinding van KPN kan krijgen, dus met itv van KPN...
Is dit wat, of kan ik beter wachten/hopen tot het r+ abo beschikbaar komt? (als dat uberhaupt mogelijk is)
Waar ik voornamelijk mee zit, is de kwaliteit van de itv decoder, is die een beetje vlot en makkelijk in gebruik?
Anders kan je beter kijken of je bv. Lijbrandt kan krijgen. Dat laatste is sowieso het geval als je ook per se analoog erbij wil.
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 30-03-2011 14:40 ]
Enige minpunt is dat telefonie (nog) niet (goed) werkt bij Tweak via KPN. Iets met een foutje tussen KPN en Tweak zullen we maar zeggen. De enige oplossing die Tweak mij aanbood, was een nieuwe Experiabox leveren voorzien van oude firmware. Die is onderweg, ik hoop dat dan telefonie ook werkt.
wild mutant space hamsters
Eigenlijk sinds we op Tweak Glasvezel zitten hebben regelmatig problemen met de telefoon waardoor het gewoon geen betrouwbaar gevoel geeft.
Maar weer eens een Helpdesk ticket aanmaken vrees ik.
<edit>
Helpdesk gebeld. Bleek dat er standaard een bel-limiet van €10 op de telefonie zit! En zodra je dat bereikt, dan kun je alleen nog maar bellen en niet meer gebeld worden. Nou ja zeg!
Maar goed, bel-limiet is verhoogd naar €50 en ik kan weer bellen.
[ Voor 30% gewijzigd door Haay op 30-03-2011 23:42 ]
Ja, er is een probleem op het netwerk (volgens de tweak.nl website). Hier ook last van een stotterende verbinding, maar de laatste paar minuten gaat het wel weer goed.6killer schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:41:
Meer mensen met problemen? Sommige sites laden niet (NL en buitenland) andere zijn snel. Modem heb ik al opnieuw opgestart.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ah, dat verklaard de klapperende VPN naar huis toeKees schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:46:
[...]
Ja, er is een probleem op het netwerk (volgens de tweak.nl website). Hier ook last van een stotterende verbinding, maar de laatste paar minuten gaat het wel weer goed.
Het is weer verholpen, maar waar stond dat op de site? Is er een speciale pagina daarvoor, rechtsonder was geen melding te zien nl.Kees schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:46:
[...]
Ja, er is een probleem op het netwerk (volgens de tweak.nl website). Hier ook last van een stotterende verbinding, maar de laatste paar minuten gaat het wel weer goed.

GJ
7545MR
Aanvulling (3-4-2011): na wat experimenteren blijkt telefonie niet te werken, geen kiestoon. Antwoord van de helpdesk: "Uw telefonie staat inderdaad niet geregistreerd. Er is een ticket voor u aangemaakt en wordt z.s.m. opgelost".
Beetje vreemd voor een triple-play-abonnement. Als ik dit topic een beetje doorlees blijk ik niet de enige te zijn waar telefonie in het begin niet of niet goed werkt.
[ Voor 46% gewijzigd door gerritjan op 03-04-2011 17:58 ]
Je ping tijd is wel hoog:gerritjan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:50:
Nou, na 7 maanden wachten (Bestelling 35 R+ eind augustus 2010) is mijn fiber vandaag, het is geen grap, aangesloten door een monteur uit Drachten.![]()
[afbeelding]
GJ
7545MR
Aanvulling (3-4-2011): na wat experimenteren blijkt telefonie niet te werken, geen kiestoon. Antwoord van de helpdesk: "Uw telefonie staat inderdaad niet geregistreerd. Er is een ticket voor u aangemaakt en wordt z.s.m. opgelost".
Beetje vreemd voor een triple-play-abonnement. Als ik dit topic een beetje doorlees blijk ik niet de enige te zijn waar telefonie in het begin niet of niet goed werkt.

Was je iets aan het downloaden?
Ik zit altijd tussen 0 en 4ms
Die upload is ook wel apart, is dat door de meting of is het daadwerkelijk deze upload?
klopt ook wel, maar haal best wel vaak 1 tot 2ms op de speedtest.eymey schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:41:
Pingtijd is ontzettend afhankelijk van gebruikte apparatuur en ook de speedtest server. 0 ms. klinkt mij eerder als een fout van speedtest.ne/ookla, dan een echte waarde. 0 of < 1ms. zijn meer lan-waarden. 5 tot 10 is echt heel netjes en in 9 van de 10 speedtest.net resultaten die ik zie ook realistisch.
die 0 kan ook niet, die snap ik, wel grappig als ik mijn routertje ping
Pingen naar 192.168.1.1 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=255
Het zal kunnen, die <1 ms, maar kan me niet voorstellen dat ik dat ook blijf halen buiten het LAN. Ik gok 3 a 6 ms wat realistischer is.
Die upload blijft trouwens apart, heb jij dat ook eymert?
Ik heb het maar opgegeven met tweak telefonie. Na bijna 4 maanden kan ik nog steeds niet gebeld worden. Afgelopen woensdagavond een abo bij budgetphone genomen, vrijdag gegevens ontvangen en zie daar, het werkt als een zonnetje. Bovendien kan ik nu direct met meerdere apparaten gelijktijdig aanmelden - iets wat bij tweak ook niet kan om onbegrijpelijke redenen. Het abo is flat-fee, ik ben al met al niet eens duurder uit dan bij tweak.Bas Jansen schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:19:
Inderdaad, hier (7523PM) ook problemen met Tweak telefonie. Dezelfde problemen als pgrashof (pgrashof in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"): kan wel bellen maar niet gebeld worden. Er staat al 2 maanden een ticket open bij de helpdesk... Bij de vraag naar een status update hoor je alleen maar "wij streven ernaar de telefonie problemen zo snel mogelijk opgelost te hebben, ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.".
Verwijderd
De IMAP-server waarschuwt u voor het volgende:Filesystem notification initialization error -- contact your mail administrator (check for configuration errors with the FAM/Gamin library).
De eerste 3/4 weken had ik hier geen last van. Vreemd genoeg lees ik hier helemaal niets over in dit topic. Op internet heb ik de volgende oplossing gevonden:
http://www.tutorialnut.co...with-the-famgamin-library
Het lijkt er dus op dat dit echt op server niveau moet worden opgelost. De servicedesk van Tweak komt echter niet verder dan mij telkens dezelfde vragen te stellen, namelijk of ik iets heb gewijzigd in mijn firewall of virusscanner. Hier kom ik dus niet echt verder mee.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Kan dit ook op client niveau worden opgelost?
Alvast bedankt.
Groeten,
Wouter
Maar leuk te zien dat er steeds meer enschedeers komen hier, zelf ben ik wel erg tevreden met tweak (geen idee of telefonie werkt, alleen maar een pluspunt als het niet werkt
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dank je voor je antwoord, maar lijkt mij stug dat ik 0ms haal, of ik ben toevallig de enigste die hier ontsloten is en dus het gehele stuk tot het datacenter voor mezelf hebtKees schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:43:
0 ms kun je wel halen hoor; deze RFC geeft aan hoe je dat kan halen: http://tools.ietf.org/html/rfc5984
Maar leuk te zien dat er steeds meer enschedeers komen hier, zelf ben ik wel erg tevreden met tweak (geen idee of telefonie werkt, alleen maar een pluspunt als het niet werkt). Enige nadeel was dat ik he tin juni aanvroeg, en pas in januari kreeg.
Betreft aansluiten, ik had het andersom, ik had gedacht ergens deze maand aangesloten te worden, maar was binnen 3 weken volledig aangesloten...
telefoon heb ik trouwens nog niet getest, ga van de week mijn telco migratie formulier opsturen en dan zullen we zien of alles vlekkeloos overgezet wordt. Gebruik de telefoon alleen voor inkomende oproepen heb daarom ook een bellimiet van 5 euro op mijn telefoon gezet.
Ik had het binnen drie weken na aanvraag werkendKees schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:43:
0 ms kun je wel halen hoor; deze RFC geeft aan hoe je dat kan halen: http://tools.ietf.org/html/rfc5984
Maar leuk te zien dat er steeds meer enschedeers komen hier, zelf ben ik wel erg tevreden met tweak (geen idee of telefonie werkt, alleen maar een pluspunt als het niet werkt). Enige nadeel was dat ik he tin juni aanvroeg, en pas in januari kreeg.
Homey — Critics are those without skills to create.
Je hebt het 35 mbps abbo? Dan is die upload inderdaad wel hoogVorkie schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:47:
[...]
klopt ook wel, maar haal best wel vaak 1 tot 2ms op de speedtest.
die 0 kan ook niet, die snap ik, wel grappig als ik mijn routertje ping
Pingen naar 192.168.1.1 met 32 bytes aan gegevens:
Het zal kunnen, die <1 ms, maar kan me niet voorstellen dat ik dat ook blijf halen buiten het LAN. Ik gok 3 a 6 ms wat realistischer is.
Die upload blijft trouwens apart, heb jij dat ook eymert?
Zelf heb ik, op mijn Lijbrandt op KPN netwerk, gewoon netjes 50/50

De uploadsnelheid in deze test is wel lager, maar dat komt hoogst waarschijnlijk door de manier waarop Ookla de test heeft geimplementeerd versus het prioritizing algoritme in m'n Fritz!box 7390. Iig, een FTP upload komt binnen ong. een minuut netjes op 50 mbps uit op het moment dat er geen andere verbindingen of VOIP upload bandbreedte verbruiken.
Gisteren is een KPN-monteur op bezoek geweest, hij heeft de firmware teruggezet van V2 naar V1. Resultaat: werkende telefonie (bellen en gebeld worden). Heb echter nog geen lange telefoongesprekken gevoerd, maar het lijkt in ieder geval te werken.
wild mutant space hamsters
Ik zit ook in Enschede, en mijn Tweak R+ 35Mbit geeft al 5 maanden 100 Mbit upload. En dat vind ik helemaal niet erg, want m'n thuisservertjes ratelen perfecteymey schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:55:
[...]
Je hebt het 35 mbps abbo? Dan is die upload inderdaad wel hoog. Over het algemeen, als ik ervaringen van eerdere Tweak R+, Lijbrandt of XMS gebruikers op WGDO netwerken lees, heeft dit te maken met een nog niet volledige activatie van het abonnement waardoor dus ook de juiste snelheidscap nog niet is ingesteld.
Zelf heb ik, op mijn Lijbrandt op KPN netwerk, gewoon netjes 50/50.
[afbeelding]
De uploadsnelheid in deze test is wel lager, maar dat komt hoogst waarschijnlijk door de manier waarop Ookla de test heeft geimplementeerd versus het prioritizing algoritme in m'n Fritz!box 7390. Iig, een FTP upload komt binnen ong. een minuut netjes op 50 mbps uit op het moment dat er geen andere verbindingen of VOIP upload bandbreedte verbruiken.
Nog mooier wordt het nu KPN meld dat er geen installatie gepland is en Tweak gemeld zou hebben de installatie opgeschort te hebben. Tweak weet hier uiteraard ook niks vanaf, en laat mij nu ook in het gewisse afwachten.
Dus mijn installatie die a.s. vrijdag zou plaatsvinden zit er waarschijnlijk niet in..... who know's.... Contract met Tweak is al enige tijd geleden getekend, dus de normale annulering kan ook niet meer plaats vinden.
Dit is slecht geregeld van aanvraag tot "installatie". Mijn gevoel zegt mij dat ik mijn huidige abbo bij UPC nooit had moeten opzeggen om bij Tweak op glas over te gaan. Nu komen we hoogst waarschijnlijk dagen/weken zonder telefonie/tv/internet te zitten, met een gezin met kinderen. Lang leve de mobieltjes voor de noodtelefoontjes.
De tijd zal het leren, maar als ik nog een weg terug vind naar UPC ga ik dit zeer zeker doen.
Helaas geen goede ervaring om met jullie te delen, maar wel de situatie waar ik nu in zit.
[ Voor 14% gewijzigd door MarcHeijerman op 06-04-2011 19:59 ]
Mijn ervaring met Ziggo was dat de opzegging netjes opgeschoven/ ge-annuleerd kon worden tot een paar dagen voor sloop. Het kabel signaal is altijd actief op elke aansluiting waardoor het enige bij aansluiten een registratie van MAC bij een factuur-adres is, dit betekend bij Ziggo dan ook flexibiliteit.MarcHeijerman schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:47:
Lang verhaal over langzame levering en opzegging UPC
Dat ia beat netjes dan van Ziggo.Loekie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:31:
[...]
Mijn ervaring met Ziggo was dat de opzegging netjes opgeschoven/ ge-annuleerd kon worden tot een paar dagen voor sloop. Het kabel signaal is altijd actief op elke aansluiting waardoor het enige bij aansluiten een registratie van MAC bij een factuur-adres is, dit betekend bij Ziggo dan ook flexibiliteit.
Dat was inderdaad tot een aantal jaar geleden wel zo, helaas sluit Ziggo tegenwoordig ook echt het analoge signaal af op het moment dat je geen diensten van ze afneemt, waardoor er dus meer moet gebeuren dan jij aangeeft bij aansluiten.Loekie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:31:
[...]
Mijn ervaring met Ziggo was dat de opzegging netjes opgeschoven/ ge-annuleerd kon worden tot een paar dagen voor sloop. Het kabel signaal is altijd actief op elke aansluiting waardoor het enige bij aansluiten een registratie van MAC bij een factuur-adres is, dit betekend bij Ziggo dan ook flexibiliteit.
Zolang je abo nog loopt kun je de opzegging opschuiven, daarna halen ze natuurlijk het signaal er af.db I Delirium schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:18:
[...]
Dat was inderdaad tot een aantal jaar geleden wel zo, helaas sluit Ziggo tegenwoordig ook echt het analoge signaal af op het moment dat je geen diensten van ze afneemt, waardoor er dus meer moet gebeuren dan jij aangeeft bij aansluiten.
Lijkt me logisch.
Hier kregen we een paar weken na de afsluitdatum van Ziggo nog een brief gericht aan "De nieuwe bewoners van" waarbij ze aangaven dat het signaal er nog op stond. Als we binnen 2 (of 3, weet niet meer precies) een abo konden nemen zonder verstoring van het signaal maar dat na die tijd het signaal echt van de kabel af zou gaan.db I Delirium schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:18:
Dat was inderdaad tot een aantal jaar geleden wel zo, helaas sluit Ziggo tegenwoordig ook echt het analoge signaal af op het moment dat je geen diensten van ze afneemt, waardoor er dus meer moet gebeuren dan jij aangeeft bij aansluiten.
Tot nu toe heb ik niet de moeite genomen te controleren of het er echt af is
Als je het echt laat opzeggen en je sluit Ziggo daarna weer aan dan heb je natuurlijk wel weer een jaarabonnement. Dus je kan beter proberen de opzegging te annuleren.
Ik heb trouwens pas opgezegd nadat ik wist dat het op de andere aanbieder werkte. Ok, het kost een maand "dubbel" geld, maar dat had ik wel voor een soepele overstap over.
Hier kwam binnen een week na afsluiten de brief en 2 dagen later een monteur die onze kabel afkoppelde.JeroenE schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:00:
[...]
Hier kregen we een paar weken na de afsluitdatum van Ziggo nog een brief gericht aan "De nieuwe bewoners van" waarbij ze aangaven dat het signaal er nog op stond. Als we binnen 2 (of 3, weet niet meer precies) een abo konden nemen zonder verstoring van het signaal maar dat na die tijd het signaal echt van de kabel af zou gaan.
Tot nu toe heb ik niet de moeite genomen te controleren of het er echt af is
Als je het echt laat opzeggen en je sluit Ziggo daarna weer aan dan heb je natuurlijk wel weer een jaarabonnement. Dus je kan beter proberen de opzegging te annuleren.
Ik heb trouwens pas opgezegd nadat ik wist dat het op de andere aanbieder werkte. Ok, het kost een maand "dubbel" geld, maar dat had ik wel voor een soepele overstap over.
Gelukkig deed UPC totaal niet moeilijk en werd mijn opgezegde abbo direct weer geactiveerd + nog eens een jaar 50% korting. Wat een service!
Hebben jullie de straatkast thuis staan ofzo?Loekie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:57:
[...]
Hier kwam binnen een week na afsluiten de brief en 2 dagen later een monteur die onze kabel afkoppelde.
ik ben aangesloten sinds 03-03 - alles was perfect.
12-03 deedt tv het niet meer - kastje was duidelijk kaput (bij verschuiven ging die soms aan/uit)
14-03 gebeld -moest 's avond terugbellen om mac adres door te geven
week 14-20/03 zou tweak dan allerlei tests doen
21-03 toen ik op 14-03 mac adres doorgaf; had medewerker genoteerd dat alles opgelost was...FOUT
paar dagn weer testen
24-03 er zou mij een nieuwe decoder worden gestuurd
30-03 "nee hoor, er is geen nieuwe gestuurd, begrijp niet dat onze medewerker dat heeft gezegd" - zou nu wel gebeuren
08-03 nog steeds geen nieuwe decoder.
Al met al; 4 weekenden zonder tv - de vijfde volgt blijkbaar
MAAR; vanaf vandaag ook geen abo bij vorige tv (satelliet) meer....
Mensen aan telefoon zijn heel vriendelijk en begripvol....; maar de decoder moet bij KPN vandaan komen en die blijkt (al dan niet expres) niet altijd even snel te zijn.
Internet werkt subliem - weekje tv was wel zeer goed beeld - telefoon werkt ook goed (wel ZEER stomme voice mail)
Nope, maar wel op de BG van onze flat en zag toevallig dat er een ziggo-busje voor de deur stond bij koffie maken. Monteur naar binnen gegaan en even later bleek dat het signaal op de ziggo lijn verdwenen was, had alles al omgesteld. Keek wel even op, bij familie deden ze er rustig 2 jaar over.
Verwijderd
Ik heb nu een UTP kabel vanaf de genixis E2 naar de AMINIO settop box getrokken. Maar de AMINO geeft geen beeld via HDMI of tulp. Staat al 8 uur te idle te zijn met soms een rood knipperlicht.
Nu begin ik te twijfelen of ik dat hele AMINO ding wel nodig heb, ik heb nooit specifiek digitale tv gekozen gloof ik. Dacht dat dat wel standaard was. R+, glashard overigens.
Gelukkig gewoon beeld via COAX, als ik wat hoor van de helpdesk update ik deze post wel voor mijn mede n00bs.
Neem je wel digitale TV van ze af? Hier ook geen IPTV actief omdat ik het niet in het pakket heb. zal wel vanaf E2 komen vermoed ik. Brand het lampje wel bij M2 of bij poort E2 zelf als je de Amino aan hebt staan?Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:00:
Installatie info zou niet gek zijn voor een n00b als ik. Dat zouden ze toe moeten voegen aan de tweak.nl website.
Ik heb nu een UTP kabel vanaf de genixis E2 naar de AMINIO settop box getrokken. Maar de AMINO geeft geen beeld via HDMI of tulp. Staat al 8 uur te idle te zijn met soms een rood knipperlicht.
Nu begin ik te twijfelen of ik dat hele AMINO ding wel nodig heb, ik heb nooit specifiek digitale tv gekozen gloof ik. Dacht dat dat wel standaard was. R+, glashard overigens.
Gelukkig gewoon beeld via COAX, als ik wat hoor van de helpdesk update ik deze post wel voor mijn mede n00bs.
Verwijderd
De e2 en e3 poorten zijn behoorlijk dood. Kabel is wel in orde. Als ik geen digitale tv heb, waarom krijg ik dan een amino? Confusing ...Loekie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:33:
[...]
Neem je wel digitale TV van ze af? Hier ook geen IPTV actief omdat ik het niet in het pakket heb. zal wel vanaf E2 komen vermoed ik. Brand het lampje wel bij M2 of bij poort E2 zelf als je de Amino aan hebt staan?
Als je inlogt op 'mijn Tweak' >> Platform beheren >> Access, staater dan ook iets over IPTV? Of alleen maar Reggefiber analogue TV transport?Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:51:
[...]
De e2 en e3 poorten zijn behoorlijk dood. Kabel is wel in orde. Als ik geen digitale tv heb, waarom krijg ik dan een amino? Confusing ...
In het laatste geval heb je geen IPTV vziw.
Verwijderd
Oe, goeie check. Vroeg me al af waar ik dat zou kunnen vinden. heb aleen analogue, dus die AMINO niet nodig. verklaard een hoop! Bedankt.Loekie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:13:
[...]
Als je inlogt op 'mijn Tweak' >> Platform beheren >> Access, staater dan ook iets over IPTV? Of alleen maar Reggefiber analogue TV transport?
In het laatste geval heb je geen IPTV vziw.
Ervaring nog niet maar wel in afwachting tot....zork schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:02:
Is er hier al iemand die z'n ervaringen met het 200 Mbit R+ kan delen?
Op 3 Maart ben ik (opnieuw KPN > R+) aangesloten met de bestelling 200/200.
Maar bij de oplevering was de snelheid nog maar 100/100, er moest "weer" een monteur langs komen die de hardware opnieuw gaat vervangen voor de snelheid van 200/200, tot op heden is dat nog steeds niet gebeurt.
Maar ondertussen heb ik wel een rekening gekregen van mijn 200/200 verbinding.
Ik heb gebeld, een mail verstuurd en weer gebeld maar de Tweak helpdesk personen die ik heb gesproken snappen niet dat ze geen rekening kunnen sturen voor iets wat je nog niet hebt.
ze moeten gewoon een rekening sturen voor een 100/100 abbo.
Ik woon in Enschede.
Voor de rest ben ik zeer tevreden met Tweak!
[ Voor 6% gewijzigd door kmichael op 10-04-2011 22:50 ]
Verwijderd
Hier in Wijchen (glashart, xms) ook. Gelukkig staan 'oude' dvb-c kanalen er nog in, bij herinstallatie vindt de tv momenteel geen zenders. Programmagids is ook leeg. Zie ook xms topic opxost schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:32:
Mijn DVB-C informatie is weg! Iemand anders dit probleem ook?
Dit forum.
Net succesvol een systeem omgebouwd om IPTV te kijken,
Hij heeft netjes een IP adres gekregen op het VLAN van IPTV (Glashart) en heb nu via XMBC en een playlist beeld gekregen. Moet nog wel even de playlist aanpassen, want die voetbalkanalen heb ik niet en ga ik dus ook niet zomaar kijken.(maar het kan dus wel, alle kanalen...)
Jammer dat me systeem de HD kanalen net niet aankan, maar dat mag de pret niet drukken lijkt mij,
Maak geen gebruik van vlan 7, maar log rechtstreeks in via vlan6 (internet).
Heb de sip gegevens gekregen, en de zaak geconfigureerd in mijn sip telefoon.
Mijn sip telefoon werkt zakelijk perfect met een callvoip account.
Echter als ik met dezelfde telefoon bij tweak inlog het volgende probleem :
- Bellen naar nummer prima
- Gaat over - hoor echter geen toon dat ie overgaat
- Vrouwlief neemt op ... hoort mij praten.
- Ik zelf hoor helemaal niks vanaf de andere kant, zowel met bellen als gebeld worden.
Rara ... callvoip account op dezelfde telefoon gaat prima .....
Als dit te lang duurt porteer ik mijn nummer richting budgetphone of callvoip.
Herkent iemand deze problemen ??
[ Voor 16% gewijzigd door frissie op 11-04-2011 20:52 ]
Geef even je config op, staat een doosje naast het gv modem. ben altijd in voor verder experimenterenVorkie schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:49:
yeah,
Hij heeft netjes een IP adres gekregen op het VLAN van IPTV (Glashart) en heb nu via XMBC en een playlist beeld gekregen. Moet nog wel even de playlist aanpassen, want die voetbalkanalen heb ik niet en ga ik dus ook niet zomaar kijken.(maar het kan dus wel, alle kanalen...)
Jammer dat me systeem de HD kanalen net niet aankan, maar dat mag de pret niet drukken lijkt mij,
Verder: nummerportering van KPN naar Fiber is mislukt. Bel je op, antwoord hel(p)desk: we maken een ticket aan. Ondertussen al drie dagen geen telefoon. Bel je weer, geef je de urgentie aan en de hel(p)desk komt niet verder dan....we kunnen nog een ticket aanmaken. Dat schiet niet op. Slechte service hoor.
6 april glas 50 aangevraagd, en vandaag belde ze voor een afspraak voor de monteur. Hij komt nu de 29e om de apparatuur af te leveren/aan te sluiten in de meterkast. (er is al een kabel aanwezig)
Ik ben benieuwd of ik dan gelijk al verbinding heb... Heb dan al wel internet, maar nog geen meubels
Zo doet een tweaker dat ... eerst internet en dan de rest...RonnieB82 schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:22:
Hier lijkt de aanvraag redelijk vlot te gaan. (nieuwbouwwijk in Nijkerk)
6 april glas 50 aangevraagd, en vandaag belde ze voor een afspraak voor de monteur. Hij komt nu de 29e om de apparatuur af te leveren/aan te sluiten in de meterkast. (er is al een kabel aanwezig)
Ik ben benieuwd of ik dan gelijk al verbinding heb... Heb dan al wel internet, maar nog geen meubels
Zou je inderdaad hiervan een config kunnen geven (aangezien ikzelf ook gebruik maak van XBMC in verschillende kamers) hoe je dit ongeveer gedaan hebt. Ik zoek een goede howto voor dit systeem (IPTV over XBMC). Scheelt behoorlijk wat setop boxes e.d.Vorkie schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:49:
yeah,
Ik zit te twijfelen of ik toch weer voor Tweak ga (heb al een keer aangevraagd, maar ze hebben me een half jaar loze beloftes gegeven). Mede doordat er meerdere mensen in de wijk Twekkelerveld in Enschede zijn aangesloten ga ik het wellicht ook proberen (@Loekie... heb jij vaak storing??).
primaire levensbehoefte hefrissie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:44:
[...]
Zo doet een tweaker dat ... eerst internet en dan de rest...
(maargoed, meubels zijn al wel besteld, alleen een wat langere levertijd)
Ik heb het nu sinds eind januari in gebruik en bevalt goed, behoorlijk stabiel(zeker zo stabiel als Ziggo) en met name upload is bij tijd en wijle een verademing.thestiffmeister schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:22:
Ik zit te twijfelen of ik toch weer voor Tweak ga (heb al een keer aangevraagd, maar ze hebben me een half jaar loze beloftes gegeven). Mede doordat er meerdere mensen in de wijk Twekkelerveld in Enschede zijn aangesloten ga ik het wellicht ook proberen (@Loekie... heb jij vaak storing??).
Ik gebruik alleen DVB-C/analoog vanaf de genexis, na wat aanpassingen is het beeld daarvan ook prima. Moest op TV contrast wat naar beneden zetten en kleurhelderheid iets lager zetten t.o,v, Ziggo.
IPTV gebruik ik niet en moet zeggen dat ik het ook niet mis, was eerst wel de bedoeling, maar heb nu met een DVB-C kaart alles zo in m'n mediacenter.
Wait whut? Je hebt DVB-C -data op de analoge uitgang van je modem? Mij werd verteld dat dat niet beschikbaar was hier (Reggefiber, ook Twekkelerveld)Loekie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:54:
[...]
Ik heb het nu sinds eind januari in gebruik en bevalt goed, behoorlijk stabiel(zeker zo stabiel als Ziggo) en met name upload is bij tijd en wijle een verademing.
Ik gebruik alleen DVB-C/analoog vanaf de genexis, na wat aanpassingen is het beeld daarvan ook prima. Moest op TV contrast wat naar beneden zetten en kleurhelderheid iets lager zetten t.o,v, Ziggo.
IPTV gebruik ik niet en moet zeggen dat ik het ook niet mis, was eerst wel de bedoeling, maar heb nu met een DVB-C kaart alles zo in m'n mediacenter.
Misschien moet ik dan toch maar es zo'n kabel gaan scoren.
Ik heb het hier ook in Twek, en ik ben er tevreden over. Ping is veel stabieler dan ziggo, en ligt nog eens een 10ms lager. Upload is heerlijk, en met iptv kijk ik eindelijk tv op mijn computer zonder dat (zoals ik bij ziggo had) mijn tvsignaal eerst via een (analoge) coax kabel van 10 meter naar de settopbox gaat, die het via een scart->svideo omzetter en svideo kabel naar mijn tvkaart brengt, die het beeld dan weer op mijn scherm tovert. Dus ipv een heleboel signaalverlies vanwege de verschillende analoog <> digitaal omzettingen heb ik nu eindelijk gewoon een strak, 100% digitaal beeld (naja, mijn monitor zet het om naar analoogLoekie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:54:
[...]
Ik heb het nu sinds eind januari in gebruik en bevalt goed, behoorlijk stabiel(zeker zo stabiel als Ziggo) en met name upload is bij tijd en wijle een verademing.
Overigens hebben mijn bovenburen ook tweak kwam ik achter toen ik naar de helpdesk belde en ze vroegen welke van de twee huisnummers ik woonde
[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 12-04-2011 12:09 ]
Als je dit ook hebt, staat er netjes een RTV signaal op, waaronder dus ook DVB-C. Hier waren van het weekend de EPG-gegevens weg, maar verder prima.Fuzzillogic schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:01:
[...]
Wait whut? Je hebt DVB-C -data op de analoge uitgang van je modem? Mij werd verteld dat dat niet beschikbaar was hier (Reggefiber, ook Twekkelerveld)
Misschien moet ik dan toch maar es zo'n kabel gaan scoren.
Verwijderd
Kun je aangeven bij welke zender dat contrast- en kleurverschil tussen Ziggo en GHM het best zichtbaar is? Dan ga ik van die zender een vergelijking maken tussen Ziggo en GHM. Is het jou trouwens ook opgevallen dat het beeld sinds eind vorige week iets kleurrijker is geworden en tevens iets meer detail en scherpte heeft gekregen?Loekie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:54:
[...]
Viel me met name op bij SBS6, Net5 en veronica en dan ook met name bij series die oorspronkelijk uit de VS komen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:23:
[...]
Kun je aangeven bij welke zender dat contrast- en kleurverschil tussen Ziggo en GHM het best zichtbaar is? Dan ga ik van die zender een vergelijking maken tussen Ziggo en GHM. Is het jou trouwens ook opgevallen dat het beeld sinds eind vorige week iets kleurrijker is geworden en tevens iets meer detail en scherpte heeft gekregen?
Kan het nu niet meer side-by-side constateren en het lijkt dat ook de bewegingsonscherpte bij zenderlogo's nu beter is.
Alleen "Reggefiber analogue TV transport", maar ik zie niet wat het hebben van IPTV te maken heeft met DVB-C?Loekie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:07:
[...]
Als je dit ook hebt, staat er netjes een RTV signaal op, waaronder dus ook DVB-C. Hier waren van het weekend de EPG-gegevens weg, maar verder prima.
Ik zal het wel eens proberen. M'n TV snapt DVB-C, maar ik heb simpelweg niet de juiste kabel.
Verwijderd
Wat voor apparatuur gebruik je? Een externe DVB-C ontvanger of een ingebouwde in een TV? En welk merk TV? Sony?Loekie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:41:
[...]
Viel me met name op bij SBS6, Net5 en veronica en dan ook met name bij series die oorspronkelijk uit de VS komen.
Kan het nu niet meer side-by-side constateren en het lijkt dat ook de bewegingsonscherpte bij zenderlogo's nu beter is.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 21:13 ]
Meer dat ik niet veel wilde typenFuzzillogic schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:11:
[...]
Alleen "Reggefiber analogue TV transport", maar ik zie niet wat het hebben van IPTV te maken heeft met DVB-C?
Ik zal het wel eens proberen. M'n TV snapt DVB-C, maar ik heb simpelweg niet de juiste kabel.
Ik heb ook geen IPTV, wel DVB-C/analoog.
@Alexander01: Sony Bravia W5500
[ Voor 3% gewijzigd door Loekie op 12-04-2011 21:19 ]
Ik? Samsung 40C750, ingebouwde DVB-C. Maar, zoals ik al zei, ik heb gewoon niet de kabel om de TV op de Genexis aan te sluiten. En als daar toch alleen maar analoog (zonder DVB-C) te vinden is en Ziggo te lui blijft om signaal van de kabel te halen, dan ben ik te lui om een nieuwe kabel te regelenVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:12:
[...]
Wat voor apparatuur gebruik je? Een externe DVB-C ontvanger of een ingebouwde in een TV? En welk merk TV? Sony?
Ik kan bevestigen dat er gewoon DVB-C beschikbaar is in twek. Hier in stadsveld gewoon DVB-C op de kabel.Fuzzillogic schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:18:
[...]
Ik? Samsung 40C750, ingebouwde DVB-C. Maar, zoals ik al zei, ik heb gewoon niet de kabel om de TV op de Genexis aan te sluiten. En als daar toch alleen maar analoog (zonder DVB-C) te vinden is en Ziggo te lui blijft om signaal van de kabel te halen, dan ben ik te lui om een nieuwe kabel te regelenMaar als er toch DVB-C op het tweak-signaal staat in Twekkelerveld, ook al zeggen ze zelf van niet, dan is dat toch wel motivatie om die kabel maar es wel te regelen.
Het is in Enschede
Hier wat speedtesten:
allen getest tussen 20:00 - 21:40 op 12 April 2011
Internet download:(met gelijktijdige grafiek van router)

Download newsserver:

met de gelijktijdige grafiek van de router:

Upload:
Newsserver:

FTP naar Tweak:

ff de rekenmachine er bij voor de gemiddelde snelheid via ftp:
1011,19:44 = 22,9815 MB/s x 8 = 183 Mbit
[ Voor 14% gewijzigd door kmichael op 12-04-2011 21:53 ]
Klinkt echt als een NAT probleem. Voor m'n werk klooi ik de hele dag met VoIP en soms komt het voor dat een andere provider wel werkt.frissie schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:48:
- Ik zelf hoor helemaal niks vanaf de andere kant, zowel met bellen als gebeld worden.
Rara ... callvoip account op dezelfde telefoon gaat prima .....![]()
Als dit te lang duurt porteer ik mijn nummer richting budgetphone of callvoip.
Herkent iemand deze problemen ??
Probleem ligt naar mijn idee bij Tweak.xost schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:10:
[...]
Klinkt echt als een NAT probleem. Voor m'n werk klooi ik de hele dag met VoIP en soms komt het voor dat een andere provider wel werkt.
Zelfde voip telefoon, zelfde router, zelfde config ... callvoip werkt.
Zelfde voip telefoon, zelfde router, zelfde config ... tweak werkt gedeeltelijk.
rara ...
Er bestaan ook verschillende manieren waarop je met het NAT traversal probleem om kan gaan: Proxy's, STUN servers, etc.
Het kan dus heel goed dat de NAT traversal maatregelen bij Callvoip (waar ik zelf overigens naar volle tevredenheid zit met AL m'n telefonie) robuuster zijn dan bij Tweak,
Natuurlijk is het dan nog steeds aan Tweak om meer manieren te implementeren om NAT traversal beter te laten werken, maar met hun telefoniecentrale an sich hoeft niets mis te zijn.
In de tijd dat ik bij Tweak zat werkte VOIP iig prima. Alleen dus ook met het verschil dat mijn VOIP apparaat ook de router was en dus niet door NAT heen hoefde....
Van e2 naar een domme 10/100 switch van 3com, 1 kabel naar de huiskamer voor de Amino130 en 1 kabel naar mijn mediapc.
Ik heb voor het gedeelte netwerkrequests de volgende bron gebruikt:
IPTV op je HTPC
en natuurlijk het MACaddres van mijn amino110 die ik niet gebruik.
Het blijkt trouwens niets uit te maken op het IPTV netwerk, dit is namelijk een broadcast netwerk. Wanneer de PC uitstaat en de TV aanstaat in de huiskamer, wordt er nog steeds gebroadcast in het netwerk. Zet ik de TV uit, houdt dit op. (UDP streams, TCP is onnodig, er hoeft geen ACK verzonden te worden)
Tip voor het wijzigen van de DLL. Ga naar SafeMode ;-) anders werkt het niet.
De playlist kan je hier ook vinden, dit is gewoon een m3u
Deze m3u heb ik geimporteerd in XBMC en handmatig de zaken eruit gehaald die ik niet erin hoef en ook geen recht op hebt (je kan het wel allemaal zien, maar ik ben netjes)
Heb ook getest of ik het kan streamen naar mijn Xbox360, maar die heeft er even geen zin in... dus moet ik nog verder onderzoeken (dit moet gewoon mogelijk zijn)
Let wel, ik heb een R+ abbo, bij KPN moet je met VLAN's gaan werken.
Verwijderd
Kan een stuk makkelijker hoorVorkie schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:05:
Tip voor het wijzigen van de DLL. Ga naar SafeMode ;-) anders werkt het niet.
in cmd typ je: net stop dhcp
Bij eigenschappen van de dll ga je naar tablad Beveiliging. Daar klik op je Geavanceerd. In dat venster ga je naar tablad Eigenaar. Klik daar op Bewerken. Klik vervolgens op Administrators en dan op OK. Dan weer OK in het huidige scherm. Dan zit je weer in het eerste scherm bij tablad Beveiliging. Klik daar op Bewerken. Zet alle vinkjes aan bij Administrators. Klik vervolgens op OK en daarna weer op OK in het eerste venster.
Hernoem de de originele dll en kopieer de aangepaste.
typ weer in cmd: net start dhcp
Bij KPN kun je geen HTPC gebruiken want die DRM'en de boel (het is KPN hé).Let wel, ik heb een R+ abbo, bij KPN moet je met VLAN's gaan werken.
Dit topic is gesloten.
![]()