Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.792 views

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:23:
[...]

Kan een stuk makkelijker hoor :)

in cmd typ je: net stop dhcp

Bij eigenschappen van de dll ga je naar tablad Beveiliging. Daar klik op je Geavanceerd. In dat venster ga je naar tablad Eigenaar. Klik daar op Bewerken. Klik vervolgens op Administrators en dan op OK. Dan weer OK in het huidige scherm. Dan zit je weer in het eerste scherm bij tablad Beveiliging. Klik daar op Bewerken. Zet alle vinkjes aan bij Administrators. Klik vervolgens op OK en daarna weer op OK in het eerste venster.

Hernoem de de originele dll en kopieer de aangepaste.

typ weer in cmd: net start dhcp

[...]

Bij KPN kun je geen HTPC gebruiken want die DRM'en de boel (het is KPN hé).
haha ja, nu je het zegt, heb weer te moeilijk gedacht...

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 21:23
Vorkie schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:05:
De opstelling is erg simpel:
Van e2 naar een domme 10/100 switch van 3com, 1 kabel naar de huiskamer voor de Amino130 en 1 kabel naar mijn mediapc.
Ik heb voor het gedeelte netwerkrequests de volgende bron gebruikt:
IPTV op je HTPC
en natuurlijk het MACaddres van mijn amino110 die ik niet gebruik.
Het blijkt trouwens niets uit te maken op het IPTV netwerk, dit is namelijk een broadcast netwerk. Wanneer de PC uitstaat en de TV aanstaat in de huiskamer, wordt er nog steeds gebroadcast in het netwerk. Zet ik de TV uit, houdt dit op. (UDP streams, TCP is onnodig, er hoeft geen ACK verzonden te worden)
Tip voor het wijzigen van de DLL. Ga naar SafeMode ;-) anders werkt het niet.

De playlist kan je hier ook vinden, dit is gewoon een m3u
Deze m3u heb ik geimporteerd in XBMC en handmatig de zaken eruit gehaald die ik niet erin hoef en ook geen recht op hebt (je kan het wel allemaal zien, maar ik ben netjes)

Heb ook getest of ik het kan streamen naar mijn Xbox360, maar die heeft er even geen zin in... dus moet ik nog verder onderzoeken (dit moet gewoon mogelijk zijn)

Let wel, ik heb een R+ abbo, bij KPN moet je met VLAN's gaan werken.
Ehm.... interessant ;) B.t.w. opnemen van die IPTV streams in XBMC (sorry, verkeerde thread): heb jij daar toevallig ook nog een link over... ?

Dan denk ik dat ik toch "om" ga. Kan de bestaande apparatuur blijven gebruiken en kan ik mijn mediacenters toch anders gaan inrichten ;-) Bovendien scheelt het een TV aanschaffen in mijn "nerd"-hok (lang leve eyefinity).

Tja, dan denk ik toch dat ik van 120/10 richting 50/50 ga (120mbit is leuk maar download te weinig). 50 mbit up is altijd leuk voor mijn server.

Nu maar hopen dat ze de beloftes voor een redelijke snelle aansluiting wel eens waar kunnen maken (in ieder geval hou ik Ziggo voorlopig aan).

Verwijderd

vandaag ook aangesloten, KPN abbo van 50/50 en jawel hoor de telefonie doet het niet.

Ticket is aangemaakt nu eens zien hoe snel(lees langzaam) ze dit gaan oplossen.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10 14:00
ik heb sinds een paar dagen Tweakfiber R+ 200/200 Mbit.
Snelheid is op alle tijdstippen full speed en stabiel.

Alleen met alles wat ik download mits de download server het toelaat piekt mijn verbinding naar de ca300Mbit gedurende 15 Seconden en daarna word deze afgevlakt na ca200Mbit,

(het is geen foutepiek in windows mijn router geeft dit ook aan zie bv de volgende screens:)
Afbeeldingslocatie: http://michaelk.tweak.nl/speedtest200mbit/speedtestrouterdownloadnewsleecher.jpg
Afbeeldingslocatie: http://michaelk.tweak.nl/speedtest200mbit/speedtestdownloadnewsleecher.jpg

Niet alleen bij usenet gebeurt dit ook bij torrent en Internet explorer
test file>
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin

hebben de mensen die 50Mbit hebben dit ook? (dat de eerste 15 seconden over de 50Mbit heen gaat)
Is er ook een manier om deze piek vast te houden? :)

Grtz

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:39:
vandaag ook aangesloten, KPN abbo van 50/50 en jawel hoor de telefonie doet het niet.

Ticket is aangemaakt nu eens zien hoe snel(lees langzaam) ze dit gaan oplossen.
Heb je al aangegeven dat je gebruik wilt maken van andere firmware / nieuwe EB?
Bij mij (tijdje terug gepost) vertelde de helpdesk dat ik een andere EB zou krijgen, met oude firmware. Uiteindelijk (ongeveer 2 weken wachten) is er een KPN-monteur geweest, die gewoon even de EB heeft gereset, zodat er nieuwe firmware werd gedownload...

Toch raad ik je niet aan om dit zelf te doen en even geduld te hebben tot de KPN monteur langs is geweest, maar ik ben wel benieuwd of dit bij jou ook de situatie is. In dat geval is de helpdesk van Tweak niet goed geïnformeerd.

wild mutant space hamsters

• NLsandman
  • Laatst online: 05-11 07:58
Ik heb glasvezel van glashart en nu is mijn vraag:

De genexis modem bevat deze een router of zijn die 4 poorten alleen geschikt als je 4 ip adressen hebt?
Kan nergens wat info vinden over de modem, hoe is deze bv uit te lezen, te configureren etc.

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:11
Even een vraag de gene die een 200/200+ verbinding hebben, welke router gebruiken jullie eigenlijk?

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
NLsandman schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:29:
Ik heb glasvezel van glashart en nu is mijn vraag:

De genexis modem bevat deze een router of zijn die 4 poorten alleen geschikt als je 4 ip adressen hebt?
Kan nergens wat info vinden over de modem, hoe is deze bv uit te lezen, te configureren etc.
De genexis heeft geen router. Je kunt standaard alleen de 1e poort gebruiken en daar krijg je meteen het externe IP-adres op via DHCP.

• kmichael
babbi schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:43:
Even een vraag de gene die een 200/200+ verbinding hebben, welke router gebruiken jullie eigenlijk?
Ik gebruik voor me 200/200R+ een Atom PC,

ZOTAC ION ITX-G Synergy Edition
Met een INTEL PCI-E Gigabit nic.

39 ~ 40 Watt stroomverbruik.
Ik heb hierop PFSense geïnstalleerd.
De belasting bij 200 MBit is ca 56% van de CPU.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
@ Enschedeërs/Twekkelervelders: welke instellingen gebruiken jullie voor DVB-C op Glashart/Reggefiber? Ik krijg wel analoge ontvangst uit de Genexis, maar digitaal lukt het niet.. Ik heb de frequency op 304MHz gezet, symbols op 6875KS/s maar het juiste NetworkID weet ik niet; ik heb 5555 (default van TV), 8200 en 3900 geprobeerd maar helaas. Wat zijn de juiste settings?

For future reference: NetworkID voor DVB-C van Reggefiber in Enschede is 7461 (zelfde als Deventer)

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 18-04-2011 16:57 ]

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-11 17:47
zit nu al meer dan 1,5 week zonder geporteerd telefoonnummer. Bellen naar de helpdesk leidt tot niks behalve persoonlijke ergernis. Morgen toch maar eens de directeur mailen. De dienstverlening is echt ondermaats.

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
swiebert schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:48:
zit nu al meer dan 1,5 week zonder geporteerd telefoonnummer. Bellen naar de helpdesk leidt tot niks behalve persoonlijke ergernis. Morgen toch maar eens de directeur mailen. De dienstverlening is echt ondermaats.
Ik heb m'n nummer na portering naar tweak, meteen maar weer geporteerd naar Callvoip.
Callvoip werkt tenminste....

Ik weet niet wat tweak met haar telefonie doet, maar het is niet goed.

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 16:18
Zijn er meer mensen die het idee hebben dat hun internetverbinding sneller is sinds vandaag?

In het verleden kwam ik in Spotnet niet boven 3MB/s nu 3,4MB/s
Speedtest kwam vaak op 26mbit/s nu 28+mbit/s

Kan natuurlijk een momentopname zijn maar het viel me even op. Tweak WBA in Uden

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
db I Delirium schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:28:
Zijn er meer mensen die het idee hebben dat hun internetverbinding sneller is sinds vandaag?

In het verleden kwam ik in Spotnet niet boven 3MB/s nu 3,4MB/s
Speedtest kwam vaak op 26mbit/s nu 28+mbit/s

Kan natuurlijk een momentopname zijn maar het viel me even op. Tweak WBA in Uden
Valt mij nu hetzelfde op.....
Haal nu met usenet 5,9MB/s, "voorheen" was dat max 5,3MB/s
KPN Almere trouwens...

Verwijderd

Ik haal ook een hogere snelheid via KPN

3,48 MB/s via een 1000.bin download van OnsBrabantNet (KPN brons)

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1259696773.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 20:21 ]

Zou KPN eindelijk wat gedaan hebben om te compenseren voor de PPP overhead door die verbindingen iets hoger te 'shapen' ?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• frissie
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:42:
Zou KPN eindelijk wat gedaan hebben om te compenseren voor de PPP overhead door die verbindingen iets hoger te 'shapen' ?
Als ze nou dat PPPoE protocol er af zouden halen ..... ellende :(
En net als lijnbrandt opleveren ... ben je ook van dat gek*t met die EB af |:(
Hoop doet leven ... :+

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
frissie schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:16:
[...]

Als ze nou dat PPPoE protocol er af zouden halen ..... ellende :(
En net als lijnbrandt opleveren ... ben je ook van dat gek*t met die EB af |:(
Hoop doet leven ... :+
Of je maakt gebruik van een SLM2008 en stuurt de boel aan met vlan's, dan ben je ook je K** EB kwijt.

• frissie
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:13:
[...]

Of je maakt gebruik van een SLM2008 en stuurt de boel aan met vlan's, dan ben je ook je K** EB kwijt.
Heb reeds een netgear 3700 draaien :+

• chocka
frissie schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:47:
[...]

Heb reeds een netgear 3700 draaien :+
Mag ik hieruit opmaken dat de Vlan support op de 3700 uitstekend is en hiermee dus geen aparte slm2008 nodig hebt om eerst de Vlan's te splitsen, alvorens je eigen router kan gebruiken (zonder EB, of course!)

• frissie
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:46:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat de Vlan support op de 3700 uitstekend is en hiermee dus geen aparte slm2008 nodig hebt om eerst de Vlan's te splitsen, alvorens je eigen router kan gebruiken (zonder EB, of course!)
Yup, ik gebruik alleen de 3700, als router, vlan switch etc.
Alleen de telefonie vlan (7) kan ik miet goed krijgen op de wndr3700.
Echter met alleen de EB aangesloten werkt het ook niet .....ligt dus niet aan mij :+

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Moet ook maar eens een 3700 regelen om die EB te vervangen dan...
Is er een guide o.i.d.? (Ik ben niet echt master in routers :P)
@Frissie: Ik neem wel aan dat je een alternatieve firmware (OpenWRT, probably) hebt geinstalleerd op je WNDR3700 :). Of ondersteunt de fabrieksfirmware het inmiddels ook?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• frissie
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:57:
@Frissie: Ik neem wel aan dat je een alternatieve firmware (OpenWRT, probably) hebt geinstalleerd op je WNDR3700 :). Of ondersteunt de fabrieksfirmware het inmiddels ook?
@Eymey Open wrt met herman zijn instructies .. werkt als een zonnetje.
Verder binnenkort eens updaten, kijken of e.e.a. er dan weer beter op wordt ... :o)
Ik heb een week of 3 terug nog een build gedaan van een SVN versie (Backfire branch), voor een TP-link WR1043ND (maar volgens mij zelfde platform als de WNDR3700).

Tov. driekwart jaar terug, toen ik ook nog Tweak had met KPN als operator, is er wel enorm veel verbeterd! Vooral de Luci interface heeft nu een zeer fraaie en strakke look met enorm veel opties. Dus als je nu een alweer wat oudere build draait, dan ga je er iig qua web interface wel op vooruit.

Inmiddels draait mijn TP-link trouwens bij m'n ouders achter UPC in de meterkast omdat ik nu bij Lijbrandt de WAN van m'n fritz!box gewoon direct aan de internet poort van de Genexis kan hangen.

• chocka
Mss ff [OFF TOPIC] maar voor diegene die mij eens gevolgd hebben aangaande het gebruik van de nieuwe VOIP dienst Qeleq. Kan ik melden dat deze sinds deze week offline zijn en waar mogelijk medio september weer terug zullen komen. Qeleq VOIP is (was) de VOIP vervanger van vraagalex VOIP, welke zich voor een zeer relatief LAAG bedrag in de markt willen zetten.

Aangezien ik als early adopter al snel vraagalex gebruikte, was mijn overstap naar Qeleq al snel gemaakt. Ondanks dat die er nu even uit ligt, blijf ik Qeleq nauwgezet volgen en hopen dat ze in september weer volledig operationeel kunnen terug komen.

Dus zodra ik daarover nieuws heb, zal ik die zeker weer geven.

Ps in hoeverre komt er mogelijk een deel 2 op deze topic? Want intussen zitten wij ook alweer aan de ruim 100+ pagina's en er is intussen toch redelijk het eea veranderd?!

[ Voor 11% gewijzigd door chocka op 21-04-2011 19:14 ]

• Jelbert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-03-2016
Wat zal ik doen een Tweak of een Lijbrandt abbo afsluiten.

Ik kijk geen tv dus dat maakt me allemaal niet uit. Wat ik wel erg belangrijk vind is de kwaliteit van de helpdesk. Als er iets mis is wil ik niet helemaal knetter worden van kastjes en muren.

Data limiet of fair use daar wil ik vooral geen last van hebben zoals met mijn mobiel. Tweak heeft fup of datalimiet en wat dat betreft een punt plus

Daarna komt de snelheid en de mogelijkheden pas kijken. Ik zit nu bij xs4all en haal 12/1 Mbps, ja het is om te huilen. En de telefoon klingt alsof je met mars praat. Ze blijven wel nieuwe modems opsturen want aan de lijn kan het toch echt niet liggen....

Het zou dan van Lijbrandt het internet 50 en telefonie pakket worden. Zij hebben ook een vast IP wat tweak niet heeft voor zover ik weet. Welk modem ze hebben weet ik niet. kosten €49/m

Van tweak zou het het glas 30 pakket worden, helaas in dit deel van almere buiten geen regfiber. Wel usenet maar geen vast ip en langzamer maar geen fup. Het modem is een experiabox en die vind ik erg eng. Kosten €45

Lijbrandt steekt er qua specs ruim boven uit en ik heb ze gevraagd over hun fup. De stelling die ik had was als ik 24/7 50% van mijn maximale bandbreedte gebruik krijg ik dan problemen met de fup? Volgens hen is dat geen probleem, ze houden wel in de gaten of iemand geen spam verstuurt, nou dat vind ik normaal.

Ehh nu ik het allemaal op een rijtje heb staan zou ik kiezen voor Lijbrandt of is hun service erg slecht? Ze hebben wel meer dan een week gedaan over het beantwoorden van mijn vraag over de fup.

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-11 09:25
Afgelopen dinsdag een KPN 30 abbonement via Tweak opgeleverd gekregen.
Nette installatie en alles werkte direct zoals het zou moeten, internet, tv, telefoon.
Wat mij opviel is dat de router die de KPN bij mij aangesloten heeft gewoon voorzien is van een Thompson eigen firmware, heeft iedereen dat?

• frissie
  • Niet online
SPiRiT->81 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:40:
Afgelopen dinsdag een KPN 30 abbonement via Tweak opgeleverd gekregen.
Nette installatie en alles werkte direct zoals het zou moeten, internet, tv, telefoon.
Wat mij opviel is dat de router die de KPN bij mij aangesloten heeft gewoon voorzien is van een Thompson eigen firmware, heeft iedereen dat?
Ja, klopt. Ik heb een en al ellende met de EB. PPPoE verbinding om de 6 minuten zoek ... etc etc.
Nu draait de netgear 3700 als een zonnetje.
Telefonie heb ik bij"Tweak weg geporteerd. TV heb ik via de schotel via mijn Xtrend ET-9000 linux box ;)
Ben tevreden nu ...

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Heb deze week op mijn R+ verbinding Digitale TV aangevraagd. Gekeken bij platform beheren.

2011-04-22 09:39:10 Reggefiber IP TV transport completed
0000-00-00 00:00:00 Glashart TV Digitaal Interactief completed
0000-00-00 00:00:00 Glashart TV HD pakket completed

Tevens al een electronische factuur met diensten er op per 22/4....

Uiteraard nog geen ontvanger.... dus het factureren per gisteren vind ik beetje voorbarig.

Enig idee hoe lang het normaal duurt voordat je de settop box ontvangt (heb met DVR functie genomen...)

Twitch

• frissie
  • Niet online
Heb op dit moment een stroperige verbinding.
Lijkt of dns een beetje half werkt.

Tweak news is ook ontzettend traag ... 100kb p.s.

Meer mensen hier last van ?

• swiebert
frissie schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:22:
Heb op dit moment een stroperige verbinding.
Lijkt of dns een beetje half werkt.

Tweak news is ook ontzettend traag ... 100kb p.s.

Meer mensen hier last van ?
Hier in Almere 1339J* is het prima allemaal.

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Nu dan in het juiste topic..
Ik hoorde dat Tweak, om reden van het niet rond hebben van een contract over een stel TV-zenders in het digitaal pakket, nog geen R+ glas kan leveren in Hilversum. Klopt dit en zo ja, is er iemand die weet hoe lang dit nog kan duren?

Edit: Ik lees in de topicstart dat Hilversum in oktober aan de beurt is voor R+, klopt dit?

[ Voor 16% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 27-04-2011 14:30 ]

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:22

WoBBeL

*zwaai*

Ik krijg op de zender Comedy Central de melding dat deze gaat verhuizen, en je naar www.ikverhuismee.tv moet gaan, maar op die site gaat het alleen om satelliet?

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-11 09:57
Inderdaad, daar heb ik ook last van. Ik heb echter Lijbrandt en geen Tweak, maar in het Lijbrandt topic heb ik nog geen andere klachten langs zien komen: esvedebe in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Het opnieuw instellen van de kanalen helpt ook niet. Best irritant zo'n scrollende balk 8)7

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Wat is het verschil tussen de Amino 130 en 130M eigenlijk?

De 130M is het nieuwere model neem ik aan?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Hen3s
  • Laatst online: 23:05
Zo - ik heb even een leuk probleem met Tweak.nl - wat ervoor zorgt dat ik een gigantische wansmaak heb bij deze organisatie;

Donderdag 3 maart glasvezel gekregen - alles werkt goed.
Zaterdag, 12 maart - stopt de tv receiver ermee.
Alles dubbel gecontroleerd - opgestart etc etc.

Hieronder korte samenvatting die ik aan brief aan Tweak heb gestuurd;

* Op 14 maart, 's ochtends, heb ik hier telefonisch melding van gemaakt.
Er zou weer contact met mij worden opgenomen
* Op 14 maart, 's middags, hebben jullie mij gebeld dat ik nog evenhet mac adres moet doorgeven EN dat ik de receiver dus moet aansluiten
* Op 14 maart, 's avond, heb ik jullie het mac adres doorgegeven (en de receiver aangesloten); Tweak.nl zou weer contact met mij zoeken.
* +/- 17 maart heb ik gebeld - want ik had nog niets gehoord
Per ongeluk hadden jullie genoteerd dat het probleem al was opgelost - dus - er zou opnieuw naar worden gekeken en Tweak.nl zou mij bellen.
* +/- 22 maart heb ik weer met jullie gebeld, aangezien ik nog niets had gehoord - er zou een nieuwe receiver worden gestuurd
* +/- 30 maart maar even weer met jullie gebeld - "nee hoor - er zou geen nieuwe receiver worden gestuurd"
Op mijn vraag 'wat jullie dan wel aan het doen waren?' was geen antwoord te vinden.
Of ik TOCH even alles opnieuw wil resetten en uitproberen.
Dezelfde dag dus WEER gebeld - de receiver werkt ECHT NIET! Er werd me beloofd dat er nu zo spoedig mogelijk een nieuwe receiver zou worden gestuurd.
Ook nog gepraat over 'compensatie' - daar zou Tweak.nl ZEKER mee komen op het moment dat alles goed werkt.
* Op 9 April hebben we dan eindelijk de nieuwe receiver ontvangen - aangesloten en alles werkt weer
* Nu is het 27 April - alles werkt nog steeds - maar ik heb niets van Tweak.nl gehoord over compensatie.

Nu is me dan 9.95 euro aangeboden voor 4 weken geen tv.
Dus; heb ik gevraagd hoe het zit met alle telefoonkosten die ik heb gemaakt.

Keihard; "nee - daar doen we niet aan."

Met andere woorden; ik krijg 9.95 euro compensatie - terwijl ik ook voor dat bedrag heb besteedt aan het bellen met Tweak.nl.

Maar; het is gewoon "slikken of stikken"....

Ik baal hier ontiegelijk van; ze hebben 2x een duidelijke fout gemaakt, NOOIT de moeite genomen om mij te bellen....

Voor zover; mijn Tweak Glasvezel Ervaringen

[ Voor 3% gewijzigd door Hen3s op 29-04-2011 11:03 . Reden: Verbeteringen+toevoegingen ]

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hen3s schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:59:

Met andere woorden; ik krijg 9.95 euro compensatie - terwijl ik ook voor dat bedrag heb besteedt aan het bellen met Tweak.nl.

Maar; het is gewoon "slikken of stikken"....
Als je voor €9,95 gebeld hebt dan is het toch klaar?
Je hoeft er toch niet beter van te worden.
Je heb een nieuwe box gehad en alles werkt weer.
Goed toch?

Bij alle providers gaat wel eens iets mis.
Toegegeven, niet netjes maar om er nu financieel beter van te willen worden gaat me net iets te ver.

• Bassmaniac
goldvinger schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:42:
[...]

Als je voor €9,95 gebeld hebt dan is het toch klaar?
Je hoeft er toch niet beter van te worden.
Je heb een nieuwe box gehad en alles werkt weer.
Goed toch?

Bij alle providers gaat wel eens iets mis.
Toegegeven, niet netjes maar om er nu financieel beter van te willen worden gaat me net iets te ver.
Ik kan me zijn standpunt wel indenken, je hoeft er niet beter van te worden, maar........
Denk je het volgende in:

Huur set-top box met HDD €4,95/mnd
Extra zender pakket €9,95/mnd
HD pakket €5/mnd (uit mijn hoofd)

Totaal €20 per maand.
Gezien zijn bericht heeft hij nagenoeg een hele maand geen TV kunnen kijken. Daarnaast de belkosten (middels het 036 nummer is het volgens mij gratis, maar als je het 0900 nummer gebruikt is het €0,10/min.)
Als Tweak dan de helft (€10) compenseert vindt ik dat erg matig! Zeker gezien de fouten aan die kant.
Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat terugbellen vanuit Tweak het afgelopen jaar NIET is voorgekomen!!!
Ik weet zijn daadwerkelijke samenstelling van het IP-TV gedeelte niet, maar kan me voorstellen dat die €10 niet dekkend is!
8)

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 20:37
Weet iemand toevallig of je klik moet voelen als je genexis reset via het gaatje aan de zijkant. Ik voel namelijk niks klikken als ik het probeer met een paperclip.

Verbinding doet het al namelijk 2 dagen niet meer

• Hen3s
  • Laatst online: 23:05
@goldvinger - zoals je bij @Bassmaniac kunt zien; het gaat me niet om 'winst' te maken.

Btw - ik heb de standaard tv pakket en daar staat volgens Tweak de 9.95 euro voor (tja - als ik 'alternatieve tv' had ingeschakeld was dat toch ook ongeveer de kosten geweest....- KPN digitenne)

Maar een maand zonder tv - daarbij kosten maken om maar te bellen (heb je de wachttijden al meegemaakt?)
En dan zo 'afgescheept' te worden; dat vind ik heel rottig aanvoelen.

En het was gewoon binnen een week op te lossen (okay - het versturen van de receiver blijkt bij KPN te liggen en duurt meer dan een week => dus iets langer dan een week).

Ik heb ook een vrij heftig email correspondentie met hun gehad....., je krijgt elke keer weer een andere die je beantwoord; waaruit blijkt dat ze de rest van de correspondentie er niet bij halen.
Ook heb ik meerdere keren bij hun het verzoek neergelegd om mij te bellen....; maar dat gebeurd ook niet.

Het gaat me eigenlijk meer om het principe van 'hoe ga je met je klanten om'....!

Maar okay - blijkbaar moet ik maar gewoon slikken dat ik 4 weken geen tv had en dat ik gewoon de volle pond heb moeten betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hen3s op 29-04-2011 23:10 . Reden: kleine aanpassingen/verbeteringen ]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

A3_h schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:19:
Weet iemand toevallig of je klik moet voelen als je genexis reset via het gaatje aan de zijkant. Ik voel namelijk niks klikken als ik het probeer met een paperclip.

Verbinding doet het al namelijk 2 dagen niet meer
Dat gaatje zit er voor de show aldus de Tweak Helpdesk 8)7 als je goed kijkt aan de binnenkant zie je er ook niks zitten :P

• A3_h
xost schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:33:
[...]

Dat gaatje zit er voor de show aldus de Tweak Helpdesk 8)7 als je goed kijkt aan de binnenkant zie je er ook niks zitten :P
Das lekker dan. Kreeg van de helpdesk de opdracht de genexis te resetten via het gaatje aan de zijkant. Modem is helaas zo gemonteerd in de meterkast dat de uitsluiting richtingen de muur zitten. Kon alleen via een spiegel het gat vinden..

Maar kortom resetten zit er dus voor de eindgebruiker niet in. Alleen de spanning er af en erop is mogelijk.
Maar een ticket aan laten maken dat de boel niet werkt.. :'(

• A3_h
Krijg je nu bij R+ abbo de animo tv tuner opgestuurd of komt een tweak monteur deze afleveren?

• gerritjan
Tweak mailde mij vandaag dat de problemen met telefonie moeten zijn opgelost:

Afgelopen vrijdag hebben wij een aantal wijzigingen doorgevoerd op ons telefonie platform, waardoor de problemen welke u omschrijft (inkomende gesprekken, geen gehoor) opgelost zouden moeten zijn.

het ging fout als ik gebeld werd, de andere kant hoort mij wel, maar ik hoor de andere kant niet.
Vanavond getest en het werkt inderdaad.
Het gaat hier om een R+ pakket, dus de telefoon is rechtstreeks op de Genexis aangesloten.

Vraagje: weet iemand of Tweak FSK of DTMF meestuurt voor de nummerherkenning?

GJ

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb geen tweak, maar voor zover ik weet ondersteunen zij alleen hetzelfde formaat als alle andere Reggefiber aanbieders. Zij ondersteunen alleen DTMF en geen FSK.

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 10:29
Krijgen mensen die een Tweak R+ hebben ook een Modem ?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

daanski82 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:06:
Krijgen mensen die een Tweak R+ hebben ook een Modem ?
Ja, je krijgt een Genexis modem. Het is wel verstandig zelf nog een (snelle) router erachter te gooien. De Draytek Vigor 2130 haalt in de praktijk 600Mbit (Zonder Hardware NAT maar 60 ofzo :P )

• daanski82
xost schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:58:
[...]

Ja, je krijgt een Genexis modem. Het is wel verstandig zelf nog een (snelle) router erachter te gooien. De Draytek Vigor 2130 haalt in de praktijk 600Mbit (Zonder Hardware NAT maar 60 ofzo :P )
Gisteren is de Genexis bij mij afgemonteerd en had meteen toegang. mmmm dus een goede snelle router er aan. thanks.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06
Ben van plan om toch ook een R+ abbo bij Tweak af te sluiten, maar zit nog even met het volgende:

Ik heb eigenlijk geen zin om nieuwe kabels te trekken en dan gaat het voornamelijk om een netwerkkabel richting tv. Maar wat moet dat moet natuurlijk.
Nu had ik het idee om alleen van DVB-C gebruik te maken zodat ik de oude coax kan blijven gebruiken, maar ik wil wel gebruik maken van een PVR tuner.
Zijn er hier mensen die ook op deze manier gebruik maken van DVB-C en een PVR. Zo ja, welke tuner hebben jullie aangeschaft en hoe zijn de ervaringen?

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

daanski82 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 06:30:
[...]

Gisteren is de Genexis bij mij afgemonteerd en had meteen toegang. mmmm dus een goede snelle router er aan. thanks.
die zijn tegenwoordig niet meer zo moeilijk te vinden hoor:

* TP-Lin WR1043ND... moet zeker 50/50 wel kunnen halen, 100/100 wrs. ook.
* Fritz!box 7390 doet 10% CPU met 50 mb/s upload met daarbij ook nog traffic prioritization
* Netgear WNDR3700

Of d-link DIR-855 :). Die heb ik ook veel gebruikt zien worden.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 13:41
Plexxodus schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:13:
Ik heb eigenlijk geen zin om nieuwe kabels te trekken en dan gaat het voornamelijk om een netwerkkabel richting tv. Maar wat moet dat moet natuurlijk.
Ik heb in mijn situatie maar ruimte (leiding in de muur/plafond) voor één UTP kabel van de meterkast naar de huiskamer, en dat is de kabel voor de Internet verbinding. Om digitale TV van de meterkast naar m'n TV in de huiskamer te krijgen maak ik gebruik van een 200 Mbit Powerline set, en dit werkt prima in de praktijk. €40 in aanschaf, en geen probleem met kabel moeten trekken waar geen ruimte meer is.

• Plexxodus
Dat zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn. Goed om te horen dat het bij jou een goede combi is.
Neem het mee in mijn overweging.

• db I Delirium
Plexxodus schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:54:
Dat zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn. Goed om te horen dat het bij jou een goede combi is.
Neem het mee in mijn overweging.
Of je neemt een combikabel (coax+utp in 1) http://www.utptang.nl/ind...x/?q=combi&type_kabel=306 (kwaliteit is wel iets minder dan goede coax maar moet geen prbleem zijn voor korte afstand)
Hou er wel rekening mee dat je via DVB-C alleen het basis pakket kunt kijken.
Voor zover ik weet zijn bijna alle DVB-C pvr's compatible met GHM

[ Voor 8% gewijzigd door db I Delirium op 12-05-2011 15:18 ]

• Plexxodus
Dan moet ik alsnog kabels gaan trekken en dat was nou juist niet de bedoeling. En als ik dan kijk wat ik kwijt ga zijn aan kabel, kan ik net zo goed een setje van die homeplugs aanschaffen.

In mijn zoektocht naar DVB-C PVR's kom ik trouwens niet veel verder dan Humax en Dreambox. Kleine markt blijkbaar.

• db I Delirium
Dat klopt.
Voor zover ik weet hebben Cisco en Samsung ook DVB-C PVR's
Klopt ja. Alleen die zie je bijna nergens los te koop, heb ik het idee. Volgens mij worden die echt door TV-aanbieders gedistributeerd.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

eymey schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:48:
[...]

die zijn tegenwoordig niet meer zo moeilijk te vinden hoor:

* TP-Lin WR1043ND... moet zeker 50/50 wel kunnen halen, 100/100 wrs. ook.
* Fritz!box 7390 doet 10% CPU met 50 mb/s upload met daarbij ook nog traffic prioritization
* Netgear WNDR3700

Of d-link DIR-855 :). Die heb ik ook veel gebruikt zien worden.
Ik heb voornamelijk de Draytek Vigor 2130 aangeraden omdat ik er al vele tientallen van heb geplaatst, en deze zich wel heeft bewezen op glasverbindingen in het MKB. Hoge throughput en retestabiel.
Dat geloof ik direct ;). Maar ook op de consumentenmarkt zijn er dus zeker goede modellen te vinden.

• daanski82
xost schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:24:
[...]

Ik heb voornamelijk de Draytek Vigor 2130 aangeraden omdat ik er al vele tientallen van heb geplaatst, en deze zich wel heeft bewezen op glasverbindingen in het MKB. Hoge throughput en retestabiel.
Xost, ik heb een mooie review er over gelezen van de Draytek Vigor 2130n, men is ook te spreken over de ASUS RT-N56U i.v.m zijn hoge Throughput. Wifi wil ik niet op mijn modem hebben omdat ik al een Airport express N heb hangen (voor de WIFI en de muziek stream naar mijn reciever).
Bron: http://www.smallnetbuilder.com

• frissie
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:08:
Dat geloof ik direct ;). Maar ook op de consumentenmarkt zijn er dus zeker goede modellen te vinden.
De netgear 3700 doet het hier perfect.
Zou graag willen weten hoe de vigor het doet met vlan's en vooral voip.

• daanski82
frissie schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:43:
[...]

De netgear 3700 doet het hier perfect.
Zou graag willen weten hoe de vigor het doet met vlan's en vooral voip.
hier heb je een overzicht van de routers die hier de revu passeren met allemaal een review http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik ben dus een Tweak30 abo aan het overwegen in Almere(1326) maar ik heb nog maar een bar slechte indruk van de service tot nu toe.

Wie heeft er uit de buurt al ervaringen en zijn deze positief of negatief te noemen?
Verder ben ik benieuwd naar het verschil tussen ReggeFiber en KPN, wat maakt dit verschil uit voor mij als eindgebruiker?

It's always DNS...

• swiebert
ShadyNetworker schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:13:
Ik ben dus een Tweak30 abo aan het overwegen in Almere(1326) maar ik heb nog maar een bar slechte indruk van de service tot nu toe.

Wie heeft er uit de buurt al ervaringen en zijn deze positief of negatief te noemen?
Verder ben ik benieuwd naar het verschil tussen ReggeFiber en KPN, wat maakt dit verschil uit voor mij als eindgebruiker?
Bij mij heeft de hele transitie lang geduurd. Eerst werd er aangesloten. Pas vier weken erna werd de storing verholpen. Telefoonnummer porteren heeft drie weken geduurd. De dienstverlening van tweak is slecht als je haast hebt. Goede wil is er alleen leidt dat tot weinig snelheid. Mijn advies doen en geduld hebben. Uiteindelijk werkt het hier en ben ik tevreden met de kwaliteit van Internet, TV en telefonie.
1326, Almere Stad dus :). Dat betekent dat je bij jou alleen KPN als netwerk operator beschikbaar hebt (en dus idd kan kiezen uit 1 van de Tweak Fiber abbo's, KPN, Plinq of Lijbrandt).

Bij Tweak en KPN krijg je (als eindgebruiker) een glasvezelmodule in de meterkast waarop 1 aansluiting actief is. Die gaat naar een KPN Experiabox, waar je al je apparatuur op aansluit (LAN, Motorola tv-ontvanger en telefoon). Je krijgt GEEN analoog/fm/dvb-c

Heb zelf driekwart jaar gebruik gemaakt van Tweak via deze weg. Qua service bevielen ze me prima. Ook doen ze niet moeilijk als je (met enige knowhow van je eigen kant) de Experiabox wil vervangen door andere apparatuur.

Zelf ben ik uiteindelijk overgestapt op Lijbrandt omdat dit voor mij toch meer mogelijkheden en flexibiliteit biedt.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Experiabox blijft een onding, ik zou gewoon Lijbrandt nemen als je dat kan krijgen.
Ach als je geen behoefte hebt aan analoog/fm/dvb-c is Tweak nog best een goed alternatief hoor. Wanneer zij eindelijk ook de vernieuwde 1963/1903 settopboxen van KPN gaan leveren is ook de kwaliteit van die apparaten eindelijk ongeveer op hetzelfde niveau als de Amino's van Glashart Media.

Bij Tweak hoef je in ieder geval de Experiabox niet per se te gebruiken omdat ze ook gewoon bereid zijn om je VOIP wachtwoord aan te passen.

Qua service heb ik Tweak iig uit ervaring nog steeds een stukje hoger staan dan Lijbrandt.

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Thanks voor de duidelijke antrwoorden tot dusver :)
Ik heb echt totaal geen verstand van Experiaboxen enzo, en de benodigde hardware voor een fiber lijn.
Werk zelf al 11 jaar op de lijn de UPC en dat is voor het grootste deel goed bevallen.
Alleen UPC bevalt me niet(en hun prijzen), maar dat terzijde.

It's always DNS...

• thestiffmeister
Vorkie schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:05:
De opstelling is erg simpel:
Van e2 naar een domme 10/100 switch van 3com, 1 kabel naar de huiskamer voor de Amino130 en 1 kabel naar mijn mediapc.
Ik heb voor het gedeelte netwerkrequests de volgende bron gebruikt:
IPTV op je HTPC
en natuurlijk het MACaddres van mijn amino110 die ik niet gebruik.
Het blijkt trouwens niets uit te maken op het IPTV netwerk, dit is namelijk een broadcast netwerk. Wanneer de PC uitstaat en de TV aanstaat in de huiskamer, wordt er nog steeds gebroadcast in het netwerk. Zet ik de TV uit, houdt dit op. (UDP streams, TCP is onnodig, er hoeft geen ACK verzonden te worden)
Tip voor het wijzigen van de DLL. Ga naar SafeMode ;-) anders werkt het niet.

De playlist kan je hier ook vinden, dit is gewoon een m3u
Deze m3u heb ik geimporteerd in XBMC en handmatig de zaken eruit gehaald die ik niet erin hoef en ook geen recht op hebt (je kan het wel allemaal zien, maar ik ben netjes)

Heb ook getest of ik het kan streamen naar mijn Xbox360, maar die heeft er even geen zin in... dus moet ik nog verder onderzoeken (dit moet gewoon mogelijk zijn)

Let wel, ik heb een R+ abbo, bij KPN moet je met VLAN's gaan werken.
Nu wil ik het bovenstaande (zie quote) aan de praat krijgen met XBMC op meerdere PCs (slaapkamer, woonkamer en het "nerd-hok").

Momenteel zit ik nu de "bestelpagina" van Tweak door te nemen. Nu is het me niet precies duidelijk welke producten ik nu nodig heb.

Het pakket Digitale Interactieve TV is hiervoor het minimaal vereiste (benodigde MAC address)? Hier zit dus een standaard SD set-op box bijgeleverd, aldus Tweak. Nu wil ik dus enigszins legaal blijven kijken (en tja, mijn vriendin is niet zo handig met XBMC) en zit ook te twijfelen over dat HD-pakket. Echter dan ben ik genoodzaakt een extra ontvanger te huren a 6 a 8 euro per mnd?

Kan ik bijvoorbeeld ook zo'n set-op box kopen en dan mijn MAC-address aan de Tweak mensen kan doorgeven? Ik heb een beetje hekel aan deze "huurconstructie" en koop dit liever meteen af.

Ik heb momenteel zelf nog zo'n Humax IRD5050. Enschede heeft momenteel toch ook DVB-C i.c.m. EPG?

Dan nog een andere meer technische vraag >:) Iemand een idee of de Netgear WNDR3700 i.c.m. DD-WRT ook doet aan een dubbele WAN (dus 1 extra Ethernet poort toewijzen aan WAN benodigd voor IP-TV)? Via andere topics hier op GoT (onder lijbrand e.d.) wordt er al wel melding gemaakt van deze mogelijkheid met Linksys e2000 routers echter deze hebben door de kleinere CPU een beperkte snelheid (i.c.m. downloaden @ 100mbit en simultaan wat multicast HD-streams). Dit is handig aangezien ik geen extra UTP hoef te trekken en zodoende alles over 1 gigabit CAT-5e kan verstouwen (IP-TV + internet).

Verder nog een vraag over Tweaknews. Kan dit evt. ook vanaf andere adressen (bijvoorbeeld Ziggo) simultaan gebruikt worden?

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 14:23
thestiffmeister schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:59:
Het pakket Digitale Interactieve TV is hiervoor het minimaal vereiste (benodigde MAC address)? Hier zit dus een standaard SD set-op box bijgeleverd, aldus Tweak. Nu wil ik dus enigszins legaal blijven kijken (en tja, mijn vriendin is niet zo handig met XBMC) en zit ook te twijfelen over dat HD-pakket. Echter dan ben ik genoodzaakt een extra ontvanger te huren a 6 a 8 euro per mnd?
Vziw wel, heb hier alleen het std pakket.
Voor zover ik kan zien, zul je idd een HD-pakket incl STB moeten bestellen voor HD.
Kan ik bijvoorbeeld ook zo'n set-op box kopen en dan mijn MAC-address aan de Tweak mensen kan doorgeven? Ik heb een beetje hekel aan deze "huurconstructie" en koop dit liever meteen af.
Same here, daarom ook geen IPTV besteld.
Ik heb momenteel zelf nog zo'n Humax IRD5050. Enschede heeft momenteel toch ook DVB-C i.c.m. EPG?
Yup, gebruik dit zelf ook. Helaas is de EPG af en toe minder up2date, maar het is al beter dan het was en zeker bruikbaar.

specs

• thestiffmeister
Loekie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:17:
[...]

Vziw wel, heb hier alleen het std pakket.
Voor zover ik kan zien, zul je idd een HD-pakket incl STB moeten bestellen voor HD.

[...]

Same here, daarom ook geen IPTV besteld.

[...]

Yup, gebruik dit zelf ook. Helaas is de EPG af en toe minder up2date, maar het is al beter dan het was en zeker bruikbaar.
Okay... Thx Loekie! Toch maar eens een keer buurten bij Toon ;-) :9~

Hmpf... wel jammer m.b.t. dat HD-pakket. Dan ga ik dus maar ietsies minder legaal bezig met XBMC (of ik kan Tweak eens bellen met deze vraag). Mijn vriendin kan dan mooi de IRD-5050 blijven gebruiken (alleen geen HD-kanalen maar ach... tis maar zo).

Moet ik alleen nog ff kijken of ik mijn router WNDR3700 met DD-WRT zover kan krijgen dat ik die multicast streams kan multiplexen met internetverkeer (die verrekte aannemer heeft tijdens de bouw weer fijn van die flexibele-geribbelde-veeltekleine PVC buisjes gebruikt). UTP + 1x Coax is de max (wat daar voor eeuwig in moet blijven zitten want ze geven geen krimp meer 8)7 -> alternatieve kabels en/of meerdere UTP kabels erbij is helaas geen optie en wil toch mijn 1000mbit blijven behouden --> bovendien wil ik die gare stopcontactdingen vermijden (daarbij weet ik niet of die dingen wel multicast aankunnen)).

B.t.w. de enige vraag die nog openstaat ;-) Is Tweaknews (i.c.m. Fiber abbo) ook simultaan te gebruiken vanuit andere providers (Ziggo e.d.). Of is dat simultaan niet toegestaan (scheelt een newsabbo)?

[ Voor 8% gewijzigd door thestiffmeister op 16-05-2011 14:28 ]

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 23:49
Wij hebben hier mazzel gehad. Wij hebben namelijk geen HD pakket, maar wel 3 amino 130m's ingebruik :). Zonder voor de eerste amino 130m bij te betalen, andere 2 natuurlijk wel, echter maar 2,50 per stuk per maand

[ Voor 35% gewijzigd door misthafalls op 16-05-2011 14:19 ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

• db I Delirium
thestiffmeister schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:16:
[...]
...
B.t.w. de enige vraag die nog openstaat ;-) Is Tweaknews (i.c.m. Fiber abbo) ook simultaan te gebruiken vanuit andere providers (Ziggo e.d.). Of is dat simultaan niet toegestaan (scheelt een newsabbo)?
Nee, dat werkt niet, je krijgt en aparte newsserver news.tweak.nl en die is niet te bereiken vanbuiten het Tweak netwerk.
Je kan natuurlijk wel via VPN downloaden vanaf Ziggo verbinding.

• thestiffmeister
Tja dat is inderdaad een mooie oplossing ;)

Was zowiezo al de bedoeling voor normale NFS/Samba shares maar idd. kan er natuurlijk alles meegeconnect worden ;)

Lang leve een hoge upload!
db I Delirium schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:16:
[...]

Nee, dat werkt niet, je krijgt en aparte newsserver news.tweak.nl en die is niet te bereiken vanbuiten het Tweak netwerk.
Je kan natuurlijk wel via VPN downloaden vanaf Ziggo verbinding.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

thestiffmeister schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:16:
[...]

Okay... Thx Loekie! Toch maar eens een keer buurten bij Toon ;-) :9~
Snackbar Toontje is toch echt 1 van de betere in Enschede ;) zit op 15 seconden lopen vna m'n huis _/-\o_

Laatste tijd regelmatig geen EPG gehad, dag later werkt het weer perfect :X Iemand enig idee wat er gaande is?

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 14:23
xost schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:59:
[...]

Snackbar Toontje is toch echt 1 van de betere in Enschede ;) zit op 15 seconden lopen vna m'n huis _/-\o_

Laatste tijd regelmatig geen EPG gehad, dag later werkt het weer perfect :X Iemand enig idee wat er gaande is?
Ben geen enorme snackbarharses, maar het wordt bijna een gebruikersgroep Enschede hier.

specs

Tsja.... Enschede is 1 van de (niet zo vele) WGDO gebieden, waar Tweak dus naast IPTV ook nog analoog en dvb-c kan bieden. In de meeste andere grotere plaatsen moet Tweak het doen met het aanbieden van het KPN Wholesale aanbod.

Ook niet heel vervelend voor degenen die genoeg hebben aan IPTV, maar het is wel opvallend hoeveel mensen hier uit Enschede komen ja :P

• A3_h
tweak.nl plat?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Hier viel net mijn verbinding ook weg, en na 5 minuten werkte hij weer met uitzondering van de DNS 8)7

Maar ja, site is down ;)

[ Voor 5% gewijzigd door WoBBeL op 18-05-2011 21:49 ]

• db I Delirium
Tweak.nl schreef op woensdag 18 mei 2011:
Rond 21:15 is er een breuk opgetreden in een van de backbone fibers. Hierdoor waren een aantal diensten niet goed, of helemaal niet bereikbaar. De betreffende diensten zijn omgezet naar een andere fiber. Vooralsnog zijn alle services weer bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

• thestiffmeister
Loekie schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:47:
[...]

Ben geen enorme snackbarharses, maar het wordt bijna een gebruikersgroep Enschede hier.
@Loekie: af en toe snackbarharsens doen is soms goed :9 (zeker bij de snackbartokkies) _/-\o_
Maar goed, mijn studententijd is (helaas) reeds voorbij dus is mijn snackbarharsenpan (met 3 jaar oude frituurvet) ook de deur uitgegaan dus je moet toch wat ;)

Anyway... idd wel grappig om te zien dat Enschede (ook) hier toch wel erg goed vertegenwoordigd is en dat de ervaringen tot zover goed zijn. Nu maar hopen dat het bij mij snel wordt opgeleverd (voor de zekerheid Ziggo nog nog niet opgezegd).

B.t.w. hoe zit dat met nummerportering? Ik heb dat nog niet opgegeven bij de aanvraag... Kan dit alsnog gebeuren (en hoe gaat Ziggo hiermee om, aangezien ik hier nog geen opzegging de deur heb uitgestuurd)?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

thestiffmeister schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:15:
[...]

B.t.w. hoe zit dat met nummerportering? Ik heb dat nog niet opgegeven bij de aanvraag... Kan dit alsnog gebeuren (en hoe gaat Ziggo hiermee om, aangezien ik hier nog geen opzegging de deur heb uitgestuurd)?
Je moet dit bij Tweak even aanvragen, mag geen probleem zijn.

Ziggo is zelfs verplicht om binnen 24 uur een goedkeuring te geven voor de nummerportering als jij al je facturen e.d. gewoon netjes hebt voldaan. Een nummerportering duurt doorgaans ongeveer 5/7 werkdagen. Dat het bij Tweak misschien 3 weken duurt komt omdat ze het gewoon 2 weken laten liggen ;) (geen geintje, no offence )

• gerritjan
thestiffmeister schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:15:
[...]

Wacht rustig af met die portering tot tweak lekker zonder problemen draait. Daarna kun je de portering aanvragen. Je hoeft zelf niets bij Ziggo aan te vragen, dat doet Tweak.
Je krijgt tijdelijk bij tweak een ander telefoonnummer.

GJ (7545MR)

Verwijderd

Maar het KPN wholesalepakket is toch van mindere beeldkwaliteit ?

• swiebert
xost schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:30:
[...]

Je moet dit bij Tweak even aanvragen, mag geen probleem zijn.

Ziggo is zelfs verplicht om binnen 24 uur een goedkeuring te geven voor de nummerportering als jij al je facturen e.d. gewoon netjes hebt voldaan. Een nummerportering duurt doorgaans ongeveer 5/7 werkdagen. Dat het bij Tweak misschien 3 weken duurt komt omdat ze het gewoon 2 weken laten liggen ;) (geen geintje, no offence )
Even nog, die drie weken kwam door een foutje. Niks erg en kan gebeuren natuurlijk. Echter, wat je bij tweak merkt is een hulpvaardige helpdesk die niet veel kan doen, niet omdat ze het druk hebben denk ik, meer omdat ze geen proces hebben anders dan klacht registreren en in de pijplijn plaatsen, escalatie e.d. kennen ze niet en als klant kun je (hoe graag je wilt) geen versnelling in de afhandeling van je klacht krijgen. Je moet m.a.w. geduld kunnen als natuurlijk karakter in je hebben :)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:13:
Maar het KPN wholesalepakket is toch van mindere beeldkwaliteit ?
Wel wat minder ja. Maar in de meeste plaatsen waar Tweak het KPN Wholesalepakket aanbiedt is er uberhaupt geen keus. Ook als je in zo'n plaats voor Lijbrandt of KickXL kiest, dan heb je weliswaar andere apparatuur voor IPTV en ook nog een goed analoog en dvb-c signaal, maar ook daar is de IPTV van KPN.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 12:38
Ik zie net dat KPN zijn wholesale pakket over glas met analoge tv heeft uitgebreid, maar eens aan Tweak gaan vragen wanneer ze dit gaan leveren, de tekst die er bij KPN staat is als volgt:

Triple Play met tv van Glashart Media
Met WBA Plus levert u interactieve digitale en analoge televisie (alleen op glasvezel) van Glashart Media. Zonder dat u geld en tijd hoeft te investeren in een eigen tv-platform en bijbehorende uitzendrechten. Met interactieve televisie van Glashart Media biedt u uw klanten hoge beeldkwaliteit en functies als Uitzending Gemist, opnemen van live-tv en elektronische programmagids.

Je kunt het volledige verhaal hier vinden.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Waarom hebben ze trouwens de naam Glashart veranderd naar Eurofiber?
De naam Glashart (als in de projectnaam van het aanlegen van FttH en www.glashart.nl ) zal worden uitgefaseerd.

Ik vind dit toch wel een hele stap!!!!

KPN die dus daadwerkelijk ermee adverteert dat je als ISP op glasnetten met KPN als operator ook analoog van Glashart Media kan afnemen :o. Glashart Media, dat onderdeel is van Reggefiber (waar KPN 41% belang in heeft).

Het is natuurlijk eigenlijk de basis waarop Lijbrandt al sinds het najaar haar pakketten aanbiedt op KPN netwerken (waaronder in Almere) en waar KickXL nu in Oost Nederland ook mee begint. Maar als KPN dit nu echt 'productized' heeft, dan kan Tweak er niet meer omheen om dat ook aan te gaan bieden.....

Very nice find, Joop99!

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 21-05-2011 15:47 ]

• joop99
eymey schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:34:
.....

Very nice find, Joop99!
Dank je eymey, je kunt daar ook vinden (maar dat wisten we ook al op basis van Lijbrandt) dat het niet nodig is om PPP te gebruiken, in de beschrijving van de WBA dienst staat hierover het volgende:
......
De Wholesaleklant heeft per transport VLAN de keuze om PPP of DHCP sessies te
gebruiken.
.......

verder vindt je in dienstbeschrijving (WBA +)op deze site nog het volgende:

.....
De WBA Plus IP Access dienst omvat transport/signaal van:
- Internet Access van de Service Provider
- VoIP Access van de Service Provider
- IP RTV van GlasHart Media (agentuurovereenkomst verplicht)
- aTV en DVB-C signaal van GlasHart Media (agentuurovereenkomst verplicht)

.....

Dit is dus de dood van de motorola boxen want ook de IPTV streams komen in de glashart variant.

De beschrijving van DVB-C is trouwens ook wel grappig:
Digitale televisie volgens de ‘kabelstandaard’

Daarna komt de dood van de experia box:

De NT bevat 1 ethernet poort (RJ-45) ten behoeve van Internet Access, 1 ethernet poort (RJ-45) ten
behoeve van RTV transport, 2 POTS poorten (RJ-11) en 1 aTV poort. Alle ethernetpoorten zijn 100
Mbps full duplex. Desgewenst kan VoIP worden geleverd via een ethernet poort (RJ-45).

Ik hoop wel dat Tweak als ze dit gaan leveren (en ik denk dat ze wel moeten) dat ze nog steeds gewoon de SIP gegevens blijven verstrekken (daar zou ik tenminste blij mee zijn en daarmee is de verleiding om naar Lijbrandt over te stappen weg als ook de prijs goed is). Als dit betekent dat voip over het internet vlan loopt kan ik daar mee leven, voip via een apart vlan op rj45 zou natuurlijk helemaal mooi (en echt "Tweak") zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door joop99 op 21-05-2011 21:53 ]

@Joop99: Je conclusie "dood van de experiabox" en "dood van de motorola box" is wel een beetje voorbarig.

Zoals ik het zie is dit gewoon een -extra- WBA dienst van KPN. De WBA dienst die ze al hadden, zoals Tweak die aanbiedt in de vorm van de TweakFiber abbo's blijft ook gewoon bestaan.

Als Tweak dit gaat aanbieden zal dit in praktijk inhouden dat er bijna geen verschil meer is met Tweak R+. Overigens had ik gehoord dat ze via R+ (waar telefonie ook op een POTS poort binnen komt) ook niet echt moeilijk doen over de SIP gegevens.

Als Tweak dit gaat aanbieden, dan is de kans groot dat ik begin volgend jaar weer naar hun terug ga :P

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 21-05-2011 22:04 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
eymey schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:03:
Overigens had ik gehoord dat ze via R+ (waar telefonie ook op een POTS poort binnen komt) ook niet echt moeilijk doen over de SIP gegevens.
Nee, maar echt makkelijk ook niet... Er is geen interface om bijv je eigen wachtwoord te kiezen. Bij de helpdesk bellen is de enige optie. En dan werkt de RJ11 dus niet meer. Ook worden meerdere gelijktijdig ingelogde extensions niet ondersteund. Dus ja, je kunt je eigen apparatuur gebruiken, maar qua flexibiliteit haalt het het bij lange na niet bij andere SIP VoIP-providers - w.o. misschien zelfs hun eigen losse VoIP-dienst. Je kunt natuurlijk je eigen SIP PBX draaien om dat allemaal op te lossen, als je het leuk vindt.

Ik wil geen analoge RJ11-quatsch (kom nou, het is 2011) en ik wil niet onnodig beperkt worden in mogelijkheden van SIP VoIP. Meerdere ingelogde clients moeten toch echt geen probleem zijn. Ik heb mijn telefonie inmiddels elders. Lekker VoIPen met vast EN mobiel, zonder dat ik zelf een PBX hoef te draaien.

Bottom line: Tweak is een stuk soepeler dan Lijbrandt, waar je het moet doen met enkel RJ11, maar het zou nog beter kunnen.
True.

Echter, meerdere ingelogde clients per SIP account is volgens mij ook niet echt zo common als jij doet vermoeden hoor ;). Zelfs de 'betere' providers als XS4ALL en Callvoip ondersteunen dit niet zondermeer.

Bij Callvoip (waar ik overigens telefonie afneem) heb je voor geavanceerde pbx-dingen als hunt-groups op meerdere VOIP apparaten ook gewoon losse SIP accounts/extensions nodig die je in een groep zet.

Bij welke VOIP provider zit jij?

• joop99
@Joop99: Je conclusie "dood van de experiabox" en "dood van de motorola box" is wel een beetje voorbarig.

....
Ik bedoelde dit met name op de volgende manier:

Voor de experia box
  • Veel van de functionaliteit uit de experiabox zit in wezen al in het genexis kastje (uitzondering is de NAT Router en wireless functionaliteit).
  • De experiabox en het beheer ervan is niet gratis en met het genexis kastje moeten ze sowieso aan de slag
  • Er is een groep gebruikers die met name zelf een wireless router wil kunnen kiezen (als je echt de standaard functionaliteit wil dan kun je met de huidige prijzen bijna net zo goed naar KPN gaan).
Voor de Motorola set top box
  • Ik denk dat veel mensen als ze naast de Motorala box ook DVB-C hebben niet op het apparaat zouden willen wachten.
  • De kosten voor de extra tv's zijn met dit apparaat natuurlijk aanzienlijk
De beschrijving van het wholesale product staat trouwens hier
.....
Als Tweak dit gaat aanbieden zal dit in praktijk inhouden dat er bijna geen verschil meer is met Tweak R+.
......
Ben ik met je eens, sterker nog ik zie net op de tweak site staan dat ze alleen nog een glas "alles-in-een" op het KPN netwerk aanbieden en dat de rest alles R+ is.

[ Voor 6% gewijzigd door joop99 op 22-05-2011 08:57 ]

• Bassmaniac
Ben ik met je eens, sterker nog ik zie net op de tweak site staan dat ze alleen nog een glas "alles-in-een" op het KPN netwerk aanbieden en dat de rest alles R+ is.
Ze hebben de naam van het KPN glas pakket dus al gewijzigd, interessant!!
Het is wachten tot ze de R+ variant OP het KPN gebied gaan aanbieden, zodra dat kan, ben ik één van de eersten die deze variant wil hebben (samen met eymey, denk ik... O-) )

Edit:
Dacht ik kijk even of er al iets veranderd is (je weet nooit..)
Zie ik het volgende:

Verdere uitbreidingen zenderpakket: RTL Lounge, SyFy en 13th Street
Aanpassing zenderaanbod Tweak KPN Glas

Da's prettig, eindelijk SyFy channel op het KPN netwerk!!

P.S. Is er trouwens iemand die gebruik maakt van de online opslag? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe je dat werkend hebt gekregen.... Ik kan met geen mogelijkheid gebruik er van maken (FTPén lukt overigens wel!)

[ Voor 45% gewijzigd door Bassmaniac op 22-05-2011 10:02 . Reden: Nieuws Tweak toegevoegd ]

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Interessante informatie op deze pagina voor mij als Tweak klant. Ik wil graag van die experiabox af - en gewoon mijn eigen router gebruiken - en de motorola STB vervangen verbannen en gewoon via DVB-C kijken op mijn TV's. Ik hoop dus ook dat Tweak hier wat mee gaat doen en dat ze gebruik gaan maken van deze nieuwe functionaliteit van het KPN netwerk (dan ben ik naast Bassmaniac de eerste in de rij :+).

• joop99
MeltedForest schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:38:

.....
Ik hoop dus ook dat Tweak hier wat mee gaat doen en dat ze gebruik gaan maken van deze nieuwe functionaliteit van het KPN netwerk (dan ben ik naast Bassmaniac de eerste in de rij :+).
Jullie kunnen allemaal roepen dat jullie vooraan in de rij staan maar ik heb de vraag al concreet bij tweak liggen..... ;)
Haha. Dat "vooraan in de rij" hangt er ook van af OF Tweak echt met de nieuwe WBA+ dienst mee gaat en WANNEER ;)

Mijn contract bij Lijbrandt duurt zeker nog tot begin januari. En ofschoon ik op dit moment niets meer te klagen heb over ze en ook Lijbrandt geweldige mensen actief heeft op internet (zoals Yogoi, ookal is het z'n taak niet) had ik gewoon meer met Tweak.

Tweak heeft scherpere prijzen met Usenet inbegrepen en.... ze komen uit Almere :P. Nou is dat laatste natuurlijk een non-argument maar goed, over het algemeen heb ik ook qua service en waardering voor feedback die ik gaf bij Tweak altijd een beter gevoel gehad. Ookal is bij Tweak natuurlijk ook niet altijd alles koek en ei.

@Joop99: Je argumenten om de dood aan de Experiabox en de Motorola te verklaren snap ik ;) :D. Bij dit WBA+ pakket zal dat zeker ook het geval zijn.

Echter, het 'oude' WBA pakket zal ook vast blijven bestaan (waarbij de ISP gewoon de Experiabox en IPTV-dienst van KPN zelf afneemt). Maar hopelijk gaan alle ISP's, inclusief Tweak, natuurlijk over op het 'nieuwe' WBA pakket. :P

Ben benieuwd wat Tweak hierover gaat bekendmaken. Jammer dat ik ze hier bijna nooit meer actief zie....

• kmichael
Bassmaniac schreef op zondag 22 mei 2011 @ 09:51:
[...]delete...
P.S. Is er trouwens iemand die gebruik maakt van de online opslag? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe je dat werkend hebt gekregen.... Ik kan met geen mogelijkheid gebruik er van maken (FTPén lukt overigens wel!)
Inloggen op mijn Tweak
> Platform beheren > Hosting (Edit/View) >

Login Accounts :
(Je login naam) .. Wijzig

Microsoft Share aanvinken

staat ook in de volgende guide maar hier boven is belangrijk!:

http://www.tweak.nl/consument/support/storage.html

Succes hier doet die het in ieder geval wel!
Pagina: 1 ... 27 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.