Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.788 views

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

joop99 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:13:
[...]

Jullie kunnen allemaal roepen dat jullie vooraan in de rij staan maar ik heb de vraag al concreet bij tweak liggen..... ;)
Wil je het antwoord ook met ons delen? O-)

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:38
Bij deze het antwoord dat ik van Tweak heb gekregen en het blijkt helaas een echt helpdesk antwoord te zijn:

Geachte heer / mevrouw,

Op dit moment zijn hier nog geen plannen voor op tafel.
Mocht er inderdaad een uitbreiding plaatsvinden van het pakket met analoge tv , dan word dit aangekondigd op ons website.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk

Voorlopig dus nog niet (ik hoop dat de helpdesk geïnformeerd wordt voor ze gaan leveren).

Het blijft wel typisch dat er nog maar 1 KPN abonnement over is op de site van tweak.

[ Voor 7% gewijzigd door joop99 op 22-05-2011 20:01 ]

Ik heb ook even op de site gekeken en er zijn gewoon nog 3 abonnementen hoor. Ze hebben het nu alleen onder 1 naam gehangen met keuze uit verschillende snelheden ;)

Tsja.... de afdelingen zijn bij Tweak erg (te?) gescheiden. De servicedesk zal nooit te horen krijgen voordat iets in de pijplijn zit voordat het ook echt een product is (is mijn ervaring). Je zou hiervoor echt contact op moeten nemen met het bedrijfsaccount van Tweak via DM :).

[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 22-05-2011 21:16 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
kmichael schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:50:
[...]

Inloggen op mijn Tweak
> Platform beheren > Hosting (Edit/View) >

Login Accounts :
(Je login naam) .. Wijzig

Microsoft Share aanvinken

staat ook in de volgende guide maar hier boven is belangrijk!:

http://www.tweak.nl/consument/support/storage.html

Succes hier doet die het in ieder geval wel!
Wellicht had ik even moeten vermelden dat ik bovenstaande reeds heb ingesteld, geprobeerd, maar nog steeds niet aan de gang krijg. Heb verschillende PC's vanaf verschillende locatie's met verschillende OS'sen geprobeerd. Was benieuwd of er überhaupt iemand was die het wel werkend heeft.
Ga effe de HD mailen! 8)

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
eymey schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:15:
Ik heb ook even op de site gekeken en er zijn gewoon nog 3 abonnementen hoor. Ze hebben het nu alleen onder 1 naam gehangen met keuze uit verschillende snelheden ;)

Tsja.... de afdelingen zijn bij Tweak erg (te?) gescheiden. De servicedesk zal nooit te horen krijgen voordat iets in de pijplijn zit voordat het ook echt een product is (is mijn ervaring). Je zou hiervoor echt contact op moeten nemen met het bedrijfsaccount van Tweak via DM :).
Als tweak slim is stappen ze over op deze nieuwe wba dienst.
Scheelt veel tijd, gedoe en support naar klanten, leveranciers etc. etc.
Zelf veel gedoe gehad met de non expiabox (voip werkte niet, disconnects etc etc.)

De experiabox kan dan aan de kant :+ en men kan eigen apparatuur gebruiken _/-\o_ _/-\o_
Dit vergelijkbaar met de kabelboeren.
Dit maakt het voor kabel klanten ook gelijk interessant om over te stappen (men kan dezelfde apparatuur blijven gebruiken). Soms is het zo simpel ... :O

[ Voor 4% gewijzigd door frissie op 23-05-2011 14:58 ]

• DennisPiet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-08-2024
Zijn er meer mensen waarbij nummerweergave niet werkt bij een R+ abonnement?

De Tweak helpdesk laat weten dat dit zou liggen aan de gebruikte glasvezelmodems in combinatie met hun telefonieplatform.

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, daar ook in de Voice-emails en in MijnTweak inkomende nummers niet weergegeven worden (ook niet als ik mijn modem helemaal uitzet).

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-11 22:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Voor de liefhebbers, heb ik hier maar even een overzichtje van alle zenders neergezet van het KPN-abbo. Ik werd een beetje gek van die trage ingebouwde tv-gids van de receiver.
Is gewoon een standaard ODT bestand.
http://www.casa-laguna.net/downloads

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 23-05-2011 18:22 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Fyodor
  • Laatst online: 04-11 21:03
mijn eerste bericht ooit...!

Zag al dat er veel mensen uit Enschede zitten hier, dat is mooi. Wil met mijn huisgenoten een pakket van Tweak bestellen, het duurste pakket van 100Mbit/s. Er moeten in totaal 7 tv's op aangesloten worden (standaard analoog), weet iemand of dit kan zonder al teveel kwaliteitsverlies? En hoe zijn jullie ervaringen over de snelheid, valt het in de praktijk mee?

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10 14:00
@Fyodor

Je kan in Enschede ook Tweak R+ 200/200 nemen of de snelheid die jij wil...
Ik zou wel voor een R+ verbinding gaan ik heb bijde via tweak gehad
via KPN en via Reggefiber (R+) en R+ was iets sneller qua verbinding ca 10 Mbit tussen
100/100 en R+ 100/100.

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:18
Hij moet sowieso voor R+ gaan ivm analoog/dvb-c signaal.
Overigens denk ik dat daar wel een versterker tussen moet voor 7 aansluitingen...

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:08
DennisPiet schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:04:
Zijn er meer mensen waarbij nummerweergave niet werkt bij een R+ abonnement?

De Tweak helpdesk laat weten dat dit zou liggen aan de gebruikte glasvezelmodems in combinatie met hun telefonieplatform.

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, daar ook in de Voice-emails en in MijnTweak inkomende nummers niet weergegeven worden (ook niet als ik mijn modem helemaal uitzet).
Ja dit werkte inderdaad niet, maar dit is inmiddels opgelost als het goed is.

• Fyodor
kmichael schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:58:
@Fyodor

Je kan in Enschede ook Tweak R+ 200/200 nemen of de snelheid die jij wil...
Ik zou wel voor een R+ verbinding gaan ik heb bijde via tweak gehad
via KPN en via Reggefiber (R+) en R+ was iets sneller qua verbinding ca 10 Mbit tussen
100/100 en R+ 100/100.
Hmm, het rare is alleen dat ik na de postcodecheck alleen voor het pakket met max 100Mbit kan kiezen...

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23
Fyodor schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:00:
[...]

Hmm, het rare is alleen dat ik na de postcodecheck alleen voor het pakket met max 100Mbit kan kiezen...
Kan kloppen, voor het 200 Mbit abo moet de genexis uitgewisseld worden, de std die er nu zit gaat tot 100 Mbit...
Voor TV kun je vermoed ik volstaan met alleen splitters gezien de signaal sterkte maar wel afhankelijk van kwaliteit bekabeling.
Hier ging de signaalkwaliteit t.o,v. Ziggo omhoog, beeldkwaliteit in het begin was niet wat, maar lijkt nu beter(of is gewenning) Als je op CRT's kijkt zou ik me er niet druk om maken.

specs

• DennisPiet
  • Laatst online: 18-08-2024
@4pp3l (over nummerherkenning). Zojuist opnieuw getest en inderdaad: het werkt nu! Super! Nu kan ik KPN tenminste de deur uitgooien. Volgens de Tweak helpdesk was dit overigens een langdurig bestaand probleem waarvoor zij pas op langere termijn een oplossing verwachtten. Blij toe dat die termijn toch maar 6 dagen was.

Nu nog even wachten tot Tweak de engelse secretaresse: "Please leave your message after the tone. When done, hang up, or press the pound key", uit mijn voicemail gehaald heeft (simpele instelling in Asterisk, dus dat gaat vast goedkomen) en dan ben ik ook qua telefonie helemaal happy :-)

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:19
Firesphere schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:21:
Voor de liefhebbers, heb ik hier maar even een overzichtje van alle zenders neergezet van het KPN-abbo. Ik werd een beetje gek van die trage ingebouwde tv-gids van de receiver.
Is gewoon een standaard ODT bestand.
http://www.casa-laguna.net/downloads
Alleen jammer dat je de file niet kan downloaden.
This file type is not allowed, komt er te staan.

Verwijderd

Fyodor schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:00:
[...]

Kun jij uberhaupt kiezen tussen het R en R+ abbo :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 08:32 ]

Dat waag ik idd ook te betwijfelen. Als je R+ kan krijgen betekent dat volgens mij ook automagisch dat je 200 mbit moet kunnen krijgen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• TVL
  • Laatst online: 07:31

TVL

Bij ons zijn ze bezig met glasvezel, ik kan bij verschillende providers al een aanvraag doen maar niet bij Tweak. Andere mensen kunnen alleen een R abonnement afsluiten en andere kunnen weer een R en een R+ abonnement afsluiten. Lekker vaag allemaal.
Voorkeur gaat uit naar Tweak en met name het R+ abonnement. Anders kies ik denk ik voor Lijbrandt.

[ Voor 16% gewijzigd door TVL op 25-05-2011 09:30 ]

• Loekie
eymey schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:42:
Dat waag ik idd ook te betwijfelen. Als je R+ kan krijgen betekent dat volgens mij ook automagisch dat je 200 mbit moet kunnen krijgen.
Als ik de check voor mijn PC doe, kan ik ook maar tot 100, ik weet dat er hier mensen zijn met een 200 Mbit die hun genexis uitgewisseld hebben gekregen. De Genexis hier gaat nl maar tot 100 Mbit, ze zullen het nu te duur vinden om die via reggefiber uit te laten wisselen.

specs

OK :). Dat zit dus zo :)

Thanks voor de opheldering.

• Fyodor
Heb antwoord gekregen van de helpdesk, digitale tv raden ze dus voor ons niet aan maar analoog moet geen probleem zijn, mits er een versterker gebruikt wordt. Eigenlijk wat hierboven ook al gezegd was...

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Fyodor schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:40:
Heb antwoord gekregen van de helpdesk, digitale tv raden ze dus voor ons niet aan maar analoog moet geen probleem zijn, mits er een versterker gebruikt wordt. Eigenlijk wat hierboven ook al gezegd was...
Mits de versterker netjes werkt dan is DVB-C toch ook geen probleem lijkt me? Gewoon proberen dus, NULLzijdank heb je toch geen DRM-drek als smartcards, CAM en CI+ nodig bij Tweak. Een TV met een DVB-C tuner is voldoende.

• Fyodor
Fuzzillogic schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:59:
[...]

Mits de versterker netjes werkt dan is DVB-C toch ook geen probleem lijkt me? Gewoon proberen dus, NULLzijdank heb je toch geen DRM-drek als smartcards, CAM en CI+ nodig bij Tweak. Een TV met een DVB-C tuner is voldoende.
Heb zelf geen TV met DVB-C, maar het zou bij anderen wel moeten werken ja.

Verder heb ik de helpdesk gevraagd hoe het nou zit met het 200Mbit pakket in Enschede. Dit kreeg ik terug:
Geachte Klant,

De postcodecheck geeft aan wat er op uw adres te leveren is. Het 200R+ pakket kan niet overal geleverd worden omdat er dan aanpassingen gemaakt moeten worden bij de plaatselijke wijkcentrale. Waarschijnlijk kan de wijkcentrale voor uw adres deze snelheid nog niet aan en is daarom deze niet te zien op de postcodecheck.

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk

• Fuzzillogic
De postcodecheck geeft aan wat er op uw adres te leveren is. Het 200R+ pakket kan niet overal geleverd worden omdat er dan aanpassingen gemaakt moeten worden bij de plaatselijke wijkcentrale. Waarschijnlijk kan de wijkcentrale voor uw adres deze snelheid nog niet aan en is daarom deze niet te zien op de postcodecheck.
Huh. Het is allemaal hagelnieuw spul lijkt me, en nu al moeten er upgrades gedaan worden?..
In sommige gebieden ligt al wel wat langer glasvezel dan sinds de introductie van het 200 mbit pakket en kan het dus heel goed voor komen dat er apparatuur hangt die nog geen gigabit communicatie regelt via de fiber. Want dat is een voorwaarde voor het 200R+ pakket (maar dat zeg ik ten overvloede denk ik ).

• Tarabass
  • Laatst online: 03-11 10:27

Tarabass

Webmaster

Gezien de ervaringen wil ik tweak aanvragen op ons nieuwe adres. Maar hoe zit het nu precies met de netbook actie? Is die alleen voor bestaande klanten, of ook voor nieuwe? er wordt namelijk elke keer over upgrade gesproken. Verder jammer dat ik niet de r+ kan krijgen ijn Elburg, maar kan niet alles hebben :P

• Loekie
Voor zover ik kan zien geld het voor nieuwe klanten die ipv het laagste pakket, een hoger pakket kiezen, dus ipv 30/35 direct 50 of hoger.

specs

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik lees inderdaad nu op een andere pagina het volgende:
De netbook actie is alleen geldig op het moment van aanvraag, uw upgrade moet meteen bij de aanvraag voor het nieuwe abonnement zijn aangevraagd
Raar dat ze dan telkens van een upgrade spreken, terwijl het een nieuw abbo betreft. Vanavond maar eens aanvragen dan, voor ons nieuwbouwhuisje :)

• db I Delirium
Een upgrade van het basispakket inderdaad, het is zelfs zo dat het NIET voor bestaande klanten geldt, heb ergens gelezen dat je het afgelopen half jaar geen Tweak abbo mag hebben gehad...

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb glasvezel van kpn en daar aan zit de beruchte experiabox om telefonie, internet en tv te kunnen weergeven.

Ik wil nu een netwerk hardeschijf hebben zodat alle computers in huis daarop zonder te veel moeite belangrijke bestanden kunnen opslaan.

Mijn vraag is of iemand weet op ik een netwerk harde schijf zonder problemen op de experiabox van kpn kan aan sluiten.

Verwijderd

goldvinger schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:13:
Ik heb glasvezel van kpn en daar aan zit de beruchte experiabox om telefonie, internet en tv te kunnen weergeven.

Ik wil nu een netwerk hardeschijf hebben zodat alle computers in huis daarop zonder te veel moeite belangrijke bestanden kunnen opslaan.

Mijn vraag is of iemand weet op ik een netwerk harde schijf zonder problemen op de experiabox van kpn kan aan sluiten.
Ja ik gebruik al 1,5 jaar de Synology DS110j (DS108j backup) met de experiabox zonder problemen.

Ook heb ik ondertussen al de derde experiabox maar dat heeft niks met de Synology te maken volgens mij.

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:58
TVL schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:25:
Bij ons zijn ze bezig met glasvezel, ik kan bij verschillende providers al een aanvraag doen maar niet bij Tweak. Andere mensen kunnen alleen een R abonnement afsluiten en andere kunnen weer een R en een R+ abonnement afsluiten. Lekker vaag allemaal.
Voorkeur gaat uit naar Tweak en met name het R+ abonnement. Anders kies ik denk ik voor Lijbrandt.
Dit kan nog wel even duren, tweak geeft pas weer als je glasvezel is aangesloten in huis dus heb geduld, je kunt ook tweak krijgen.

• joop99
NLsandman schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:51:
[...]

Dit kan nog wel even duren, tweak geeft pas weer als je glasvezel is aangesloten in huis dus heb geduld, je kunt ook tweak krijgen.
Ter aanvulling: ik had in Almere al 9 maanden een bestelling bij KPN open staan (die ik na 9 maanden geannuleerd heb omdat er geen enkele voortgang in zat). Toen ik bij Tweak kon bestellen konden ze ook binnen 6 weken leveren. Mijn beeld is dat Tweak geen bestellingen accepteert voor ze deze de levering straat van de netwerk leverancier in kunnen sturen.
Klopt, dat heb ik ook begrepen.

Bij KPN kon je al abonnementen afsluiten, zelfs nog voordat je de kabel in je woning had. Dit wekte valse verwachtingen bij vele mensen in, met name, Almere Stad en Almere Buiten. Bij Tweak komt je postcode pas positief uit als je kabel is afgemonteerd in de meterkast, als de area-pop ook klaar is en als er een goede verbinding mogelijk is tussen je aansluiting en de area-pop.

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 11:41
Ik zit inmiddels ook 2 maanden op Tweak glasvezel, het is me echter nog niet gelukt poorten te openen... Ik heb de TG978vn, maar bij alle poorten die ik probeer te openen krijg ik de foutmelding: The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible.

Supervaag, want m'n lijst met poorten is gewoon leeg. Ik heb uitgebreid gezocht op internet, en het enige waar ik het naar terug kan leiden is een oude firmware waar poorten forwarden het nog niet (goed) deed. Ik zit gewoon op de nieuwste firmware, en het lukt me gewoon niet om ook maar één poort te forwarden, of ik nou kies uit een zelf gemaakte entry uit de poorten lijst of een predefined port.

Als iemand een vergelijkbaar probleem had en een oplossing heeft hoor ik het heel graag, het is namelijk als tweaker super ruk als je geen poorten kan openen :') UPnP is ook geen uitkomst want ik heb onder de ExperiaBox nog een router hangen. Het liefst foward ik dus elke poort naar die router, maar goed, ik krijg nu niet eens 1 poort geforward.

(misschien niet helemaal het goede topic, excuses daarvoor)

Verwijderd

xandje schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:12:
Ik zit inmiddels ook 2 maanden op Tweak glasvezel, het is me echter nog niet gelukt poorten te openen... Ik heb de TG978vn, maar bij alle poorten die ik probeer te openen krijg ik de foutmelding: The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible.
Heb ik ook al gehad was het toevalig een poort boven de 10000

Terug naar fabrieksinstellingen

http://192.168.2.254/cgi/b/ST/?be=0&l0=1&l1=-1

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 11:41
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:56:
[...]

Nee, bij elke poort ;( Net wel effe 30 sec van de stroom gehaald, nu lukt het me langzamerhand om wat poorten toe te voegen.. volgens mij kan je ook geen poorten toewijzen als ze dubbel in de lijst zitten in andere entries, kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Anders zou ik namelijk die lijst moeten legen (wat een tedieuze onderneming zou dat zijn, gezien de super lange laadtijden van de web interface) en kan ik één entry maken voor 1 - 65535.

Verwijderd

bijv poort 80 staat al in de lijst en daarna kan ik zonder problemen een eigen poort 80 toevoegen en deze gebruiken.
Als een regel 1 - 65535 gaat gebruiken is er een wel een kans op een crash van het modem.

• goldvinger
Hallo,

Ik heb een tweak 30/30 abbo met dus de experiabox.
Ik heb een vraag over het volgende:

Ik heb een lacie netwerk harde schijf aangeschaft.
Alleen de overdracht van de bestanden vind ik nogal langzaam gaan.

Als ik een bestand vanaf mijn laptop op het netwerk zet gaat het met 4mb/sec.
Ik doe dit bekabeld en volgens mij moet dit 100mb/sec moeten zijn.
Want als ik naar mijn lanverbinding icoon kijk dan staat er 100mb/s

Nu hoorde ik dat dit aan een instelling van de experiabox kan leggen.
Ik las namelijk op een site dat je met deze netwerkharde schijf bedraad makkelijk 40mb/s moet kunnen halen.

Wie weet waar ik een instelling in de experiabox kan/moet wijzigen om de snelheid op te krikken?

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Inmiddels een 50/50 verbinding aangevraagd en het contract mogen ontvangen. Even snel op de post doen, zodat we niet zonder internet komen te zitten bij verhuizing. Hopelijk halen ze het allemaal voor de 20ste van de volgende maand :)
@Goldvinger: Ik neem aan dat je MB/s bedoelt? :). (of heb je het inderdaad over mbits).

Je LAN icoon geeft namelijk de snelheid in megabits aan. 100 mb/s (megabit/s) komt neer op ongeveer 10-11 MB/s (megaBYTE/s).

Ik heb zelf eigenlijk nooit de Experiabox als LAN switch gebruikt, maar deze lijkt me niet de beperkende factor. Je kan er (iig als je het over de thomson experiabox hebt) sowieso nagenoeg niets aan instellen.

Weet je zeker dat die Lacie disk het ook aan kan? Zeker de wat goedkopere/minder high-end NAS'en worden al gauw beperkt door de matige CPU.

Overigens, dit is denk ik een vraag die niet helemaal thuis hoort in dit topic aangezien het niets met Tweak te maken heeft ;)

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
Bij Lijbrandt komen BBC1 en BBC2 beschikbaar op het analoge signaal van Glashart per juni 2011.
Iemand enig idee of dit ook voor Tweak gaat gelden? Ik heb nog geen aankondiging gezien...
Zie:
http://www.lijbrandt.nl/n...per_juni_2011_beschikbaar

GJ
7545MR
R+

• goldvinger
@eymey:

Bedankt voor je reactie.
Op de site staat dat deze disk dat moet ondersteunen.
Ik dacht dat het misschien aan de Experiabox zou kunnen leggen.
Vandaar dat ik de vraag even hier gesteld heb.

Maar je hebt gelijk, deze vraag hoort eigenlijk niet hier.
Maar ik weet ook dat veel lezers die hier zitten veel verstand van de experiabox hebben.
Ik hoopte zo dat ik op deze manier verder kon komen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval :)

• goldvinger
@gerritjan:

Op de site van tweak staat dat er per 1 juni wat zenders bij komt.

Zie hier de link: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=133

• Loekie
goldvinger schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:39:
@gerritjan:

Mjah, maar daar gaat het om het basis pakket dat niet helemaal overeenkomt met het analoge pakket.
Nu vermoed ik zomaar dat tweak daarin wat minder te zeggen heeft dan reggefiber, dus die zullen de zenders wel doorgeven.
Ook de beschrijving van het analoge pakket klopt niet op die site, nr 23 zou car channel moeten zijn, daar zit nu NHK. An sich ook niet verkeerd, maar de info klopt niet.
We wachten het nog even af anders hang ik gewoon een schoteltje op, krijg ik de BBC direct in HD.

[ Voor 8% gewijzigd door Loekie op 30-05-2011 11:05 ]

specs

http://glashartmedia.nl/b...ericht_glashart_media.pdf

:)

En KPN heeft een soortgelijke aankondiging gedaan.

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
goldvinger schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:39:
@gerritjan:

Dat bericht heb ik gezien maar daar staat niets over het toevoegen aan het analoge pakket...
Zoals uit mijn link blijkt (iig bij Glashart Media, wat door Tweak bij de R+ abbo's geleverd wordt), komen ze dus OOK in het analoge pakket ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Arjantje72 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 06:19:
[...]

Alleen jammer dat je de file niet kan downloaden.
This file type is not allowed, komt er te staan.
Oeps, typo, ik heb odR bestanden in de allowed-list gezet...

Momentje, ff fixen.

*fixed, werkt nu wel.
http://www.casa-laguna.net/downloads/

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 30-05-2011 17:45 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheMies
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 10:39
Hallo!

Moet toch even mijn ei kwijt over wat ik afgelopen tijd bij Tweak (glasvezel) meemaak.

Ik heb afgelopen tijd een periode gehad dat mensen mij niet konden bellen. Tenminste: bellen ging wel, maar mijn huistelefoon ging niet over. Eer wij daar achter waren heeft enige tijd geduurd. Wij vonden het wel lekker rustig, maar toen ouders gingen zeggen: "Goh, jullie zijn ook nooit thuis als wij bellen." ging er een lampje branden... (Ik heb overigens alleen een mobiel van de zaak, en daar wordt ik liever niet privé op gebeld.) Wat bleek: wij konden met de telefoon bellen, maar als wij gebeld werden, dan ging de beltoon niet over.

Daarover dus met Tweak contact gehad, en na een week of twee werd het ticket gesloten: "solved..." Eh, nou niet dus... Dus weer met Tweak bellen. Ja, zij hadden gebeld en de telefoon ging gewoon over, dus het zou moeten werken volgens hun...

Weer probleem uitgelegd dat de telefoon wel overgaat als je belt, maar dat wij geen beltoon horen... Nieuw ticket aangemaakt...

Iedere week wel even met Tweak gebeld over een status update, maar konden mij niet veel vertellen.
Toen, op een avond, werd er ineens gebeld! Tweak technische dienst... Hij erkende dat er problemen waren, en dat de beltoon het alleen deed, als iemand binnen het Tweak netwerk zou bellen. Alleen bleef de verbinding dan niet langer dan een minuut tot stand (de goede man heeft mij nog twee keer terug moeten bellen om zijn verhaal af te maken).

Ondertussen poorten gewisseld, soft-resets en hard-resets uitgevoerd, maar niets veranderde de zaak.
Tot na drie maanden(!) deed de telefoon het ineens weer deed! Alleen werd ik daar pas een week later van op de hoogte gesteld, maar goed.

Tweak gebeld over compensatie, want drie maanden zonder telefoon te kunnen ontvangen is bijzonder irritant. Ik moest bijvoorbeeld naar de buren bellen om met mijn vrouw te kunnen spreken vanaf mijn werk... Dus enige compensatie zou ik wel op zijn plek vinden. Al is het alleen maar voor de talloze keren dat ik Tweak heb moeten bellen om het probleem uit te leggen of om status-updates te vragen (met een wachtrij van minimaal 15 minuten).

Maar: geen compensatie. "Het is immers een gratis dienst die wij aanbieden, meneer.". Ik: "Maar ik betaal toch voor een complete dienst, en die dienst die heeft niet goed gewerkt.". "Sorry, op gratis diensten geen compensatie.".

Nog mail over gestuurd met het hele verhaal naar Tweak, maar men reageerde in eerste instantie alleen op wat algemene vragen en opmerkingen, en niet op mijn specifieke vraag over compensatie.

Maar geen compensatie dus... Ik heb het nog geprobeerd met een vergelijkbare stelling, om ze in te laten zien dat het toch wel een beetje een vreemde houding is. Want stel: ik verkoop ventieldopjes voor €30.000,- met een mooie auto gratis! Wat er ook mis is met de auto, helaas, deze was gratis, dus geen garantie of wat dan ook... Vonden ze zelf ook wel een stom idee, maar helaas...

Hier zou het verhaal normaal gesproken eindigen, als ik nu na een maand met een werkende telefoon weer terug bij af zou zijn... Want ineens werd het weer telefonisch stil, en bleek ik weer geen belsignaal te ontvangen!

Nu alweer een maand verder, zonder oplossing en zonder belsignaal. Ook weer begonnen over compensatie, en dat ik nu eens iemand wil spreken die daar wat meer te zeggen over heeft. Nou, doorverbinden doen ze niet, dus dan maar gevraagd of iemand mij dan daarover op mijn 06 kan bellen. Maar (natuurlijk -zou ik haast zeggen-) nog niets over gehoord.

Gisteren nog een mail gekregen dat mijn tijdelijke nummer van mijn account was afgehaald (eh,... ok?). Dus ik meteen eens kijken of dat mijn probleem heeft verholpen, maar nee hoor...

Kortom: ik ben het behoorlijk zat, maar hik erg aan tegen overstappen naar Lijbrandt. Overigens wel met Lijbrandt nog aan de lijn gezeten, maar zelfs zij raden het nog af om op dit moment over te stappen omdat dat nog niet zo vlot zo gaan. Wel eerlijk van ze...

Zijn er mensen met die mijn ervaring delen? Wat is jullie mening over compensatie?

Alvast dank!

TheMies...

• Fuzzillogic
Dat het een "gratis" dienst betreft en dat er DUS niets te compenseren was heb ik ook te horen gekregen, en heeft mij ook behoorlijk gestoord. Het is gewoon kul. Dus @tweak: kappen met die quatsch.

Uiteindelijk heb ik eieren voor m'n geld gekozen en heb een andere VoIP-provider genomen (budgetphone). Al met al ben ik niet/nauwelijks duurder uit (ik bel nu flat-fee) en heb wel de features die ik bij Tweak zocht maar er niet zijn.

Ik heb geen moeite meer gedaan voor compensatie, terwijl ik wel ruim 3 maanden met halfwerkende telefonie heb gezeten. Ik troost me maar met de gedachte dat ik nu wel heel simpel van ISP kan switchen.

• db I Delirium
Dat het een gratis dienst is vind ik ook de grootste onzin die er is, er wordt overal geadverteerd met "Glas Alles-in-1" niet met "Glasvezel internet met gratis tv en telefoon" dat het uiteidelijk wel zo gefactureerd wordt moet volgens mij niets uitmaken.

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
Ik weet niet welke diensten je afneemt...

Indien je een tripple pakket afneemt ( tv/ internet/ telefonie) maakt telefonie wel degelijk deel uit van je abonnement prijs en is deze niet als gratis te zien.
Dan moet je kijken wanneer je recht hebt op compensatie in de algemene voorwaarden. Met deze algemene voorwaarden ben je akkoord gegaan toen je het contract hebt ondertekent. Als daar niks staat over compensatie wordt het lastig.

Indien je zelf niet kan bellen is het makkelijk aantoonbaar dat je schade lijdt, indien je niet gebeld kan worden is het lastig om aan te tonen welke schade je lijdt. Want dat het vervelend is betekent niet automatisch schade.

Daarom kun je het beste schriftelijk tweak in gebreke stellen en wijzen waarom jij het eventueel een niet gratis dienst vindt en waarom je eventueel recht zou hebben op compensatie en hun ook verzoeken binnen een termijn schriftelijk te reageren.

• db I Delirium
baasandre schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:25:
Indien je een tripple pakket afneemt ( tv/ internet/ telefonie) maakt telefonie wel degelijk deel uit van je abonnement prijs en is deze niet als gratis te zien.
Dat doen ze bij tweak dus wel. Op factuur staan overal 0-bedragen alleen bij Internet en HD-pakket staan bedragen.

• baasandre
db I Delirium schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:39:
[...]

Dat doen ze bij tweak dus wel. Op factuur staan overal 0-bedragen alleen bij Internet en HD-pakket staan bedragen.
Dat doen volgens mij alle aanbieders, omdat het een 3-1 pakket is

• db I Delirium
baasandre schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:33:
[...]

Dat doen volgens mij alle aanbieders, omdat het een 3-1 pakket is
Dan zou ik daar 1 regel van maken, Alles-in-1 pakket 47,00 want het is nu dus het argument wat ze gebruiken, je betaald er niets voor dus krijg je geen compensatie.
Ik blijf het raar vinden....

• baasandre
db I Delirium schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:57:
[...]

Dan zou ik daar 1 regel van maken, Alles-in-1 pakket 47,00 want het is nu dus het argument wat ze gebruiken, je betaald er niets voor dus krijg je geen compensatie.
Ik blijf het raar vinden....
Nog veel makkelijker:
http://www.tweak.nl/voorwaarden.html
punt 4:

10.Als Tweak tekortschiet in de nakoming van de Overeenkomst en deze tekortkoming niet aan Tweak kan worden toegerekend, worden de verplichtingen van Tweak opgeschort. Onder deze niet aan Tweak toerekenbare tekortkomingen valt in ieder geval het volgende: storingen in de verbindingen met het Internet, overige storingen in telecommunicatienetwerken, uitval van de elektriciteit en andere omstandigheden die buiten de macht van Tweak liggen of voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar zijn.
11.De Contractant krijgt geen teruggave van betaalde vergoedingen indien de Contractant (tijdelijk) geen gebruik heeft kunnen maken van een Dienst.

Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden, dus recht op compensatie bestaat niet, staat duidelijk omschreven onder punt 11.
Wat wij vinden is niet toe doende, staat gewoon omschreven.
Heel duidelijk, dus helaas nergens recht op.
Dat is natuurlijk altijd nog maar de vraag he.

Je hebt als consument ook wettelijke rechten. En die gaan ALTIJD boven voorwaarden, zelfs als je daar zogenaamd mee akkoord bent gegaan.

Ik blijf het dus zeer dubieus vinden. Er staat in de omschrijving en de werving bij het "Glas" product van Tweak duidelijk wat je krijgt als je het abonnement afsluit waar je voor betaalt. Het zou nog zo maar eens kunnen dat een rechter het argument van Tweak en het artikel in de voorwaarden zo van tafel kan vegen.

Zo ver laat je het natuurlijk niet komen want het kost je waarschijnlijk meer maanden van je leven (en mogelijk geld) dan de voldoening die je ervan krijgt. Maar het zou zeker interessant zijn als iemand met juridische kennis dit eens tegen het licht zou houden.

• baasandre
eymey schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:56:
Dat is natuurlijk altijd nog maar de vraag he.

;)

Zo ver laat je het natuurlijk niet komen want het kost je waarschijnlijk meer maanden van je leven (en mogelijk geld) dan de voldoening die je ervan krijgt. Maar het zou zeker interessant zijn als iemand met juridische kennis dit eens tegen het licht zou houden.
Zie daarvoor ook mijn eerdere post: stel in gebreke, helpdesk is leuk , alleen het woord alleen zegt hetzelf al.

Help... een helpdesk. heeft mandaten voortvloeiend uit de voorwaarden.
Het is maar net, tot hoever wil je je gelijk proberen te halen, en krijg je gelijk, een overeenstemming.
Hoeveel kosten wil je maken ? En is het alle "shit" waard
Advocaat er tegenaan, rechtsverzekering, is het wel gedekt ?
Verstoorde relatie met je isp

De enige die antwoord kan geven is de ts voor deze stelling, vooralsnog silent !!! :>

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
TheMies schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:04:
Hallo!

bla, bla tekst... etc...

Alvast dank!
Ik heb een ongeveer gelijkwaardig probleem (gehad).
Nu heb ik de mazzel dat een aantal goede vrienden jurist/advocaat zijn en ik (redelijk) op de hoogte ben van mijn rechten (en plichten) als consument.
Zoals hierboven ook al wordt gesteld, even tweak officieel in gebreke stellen middels een brief!
Ik kan je uit ervaring vertellen dat DAAR wel een reactie op komt! O-)
Echter, heb niet de ilussie dat het dan gelijk verholpen is.........
Afgelopen week nog contact gehad met Tweak aangaande mijn tickets, we zijn inmiddels WEER enkele maanden verder, krijg ik de melding dat alles in hun ogen is opgelost.... 8)7
Staan nog zeker 3 tickets open.... }:O
Affijn, maar weer een briefje getikt, ik ga dit lang volhouden (dankzij een vriendenkring) en het is inmiddels een principe kwestie geworden!
Ben potverdorie al geruime tijd klant! Waar in het begin klantvriendelijkheid en service nog bovenaan stonden is dat nu ver te zoeken.
Terugbel acties e.d. vinden al helemaal niet meer plaats (ondanks toezeggingen!)

P.M. me anders even, kan ik je de details doorsturen 8)

Gezien de vele reacties hierover kunnen we natuurlijk ook nog collectief wat beginnen!
baasandre schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:50:
[...]

Nog veel makkelijker:
http://www.tweak.nl/voorwaarden.html
punt 4:

10.Als Tweak tekortschiet in de nakoming van de Overeenkomst en deze tekortkoming niet aan Tweak kan worden toegerekend, worden de verplichtingen van Tweak opgeschort. Onder deze niet aan Tweak toerekenbare tekortkomingen valt in ieder geval het volgende: storingen in de verbindingen met het Internet, overige storingen in telecommunicatienetwerken, uitval van de elektriciteit en andere omstandigheden die buiten de macht van Tweak liggen of voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar zijn.
11.De Contractant krijgt geen teruggave van betaalde vergoedingen indien de Contractant (tijdelijk) geen gebruik heeft kunnen maken van een Dienst.
Dat slaat dus kant nog wal en blijft in geen enkele rechtzaak overeind staan...
Tweak handelt in deze als een ISP met een x aantal diensten.
Dan kan je in je voorwaarden wel stellen dat JIJ (Tweak) niet verantwoordelijk bent voor storingen in de levering van die diensten, maar die vlieger gaat natuurlijk nooit op.
Als ik naar de garage ga met mijn auto en tijdens de reparatie gaat er, door toedoen van een monteur, nog meer stuk, dan wordt dat ook gemaakt en/of vergoed....
Je krijgt zelfs garantie op het gerepareerde onderdeel......
11b is helemaal leuk. Dat zou inhouden dat Tweak niets hoeft te leveren, maar ik wel op tijd moet betalen...slaat natuurlijk nergens op!

[ Voor 39% gewijzigd door Bassmaniac op 02-06-2011 10:32 . Reden: aanpassing tekst en reactie op baasandre ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zijn er meer mensen die geen TV meer hebben?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:19
Dat niet, er zijn wel nieuwe kanalen bijgekomen zie ik.SyFy bijvoorbeeld.
Misschien even de boel resetten?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Arjantje72 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:50:
Dat niet, er zijn wel nieuwe kanalen bijgekomen zie ik.SyFy bijvoorbeeld.
Misschien even de boel resetten?
Ben de hele ochtend al aan't resetten en factory-defaulten in de hoop dat't helpt... :'(

• joop99
Ik heb hier in Almere geen problemen gehad, TV werkt als een tierelier en BBC 1,2,3 en 4 is leuk sinds woensdag (TV plus abbo)

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
chocka schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:36:

[...]

Ik zal zeker een DM gaan sturen aan Tweak, om mijn Genexis ook te laten vervangen.

Misschien heb jij er ook nog meer weet van, reageer dan hier.
Antwoord: Er zijn wel wegen om de Genexis te vervangen, maar de vraag is het aan te tonen dat dat een noodzakelijk kwaad is.

Even geheugen opfrissen: In de eerste uitrol van gebruikte Genexissen bij KPN in Almere blijkt teveel demping te zitten, met gevolg vertraging in gebruik glasvezelaansluiting. Probleem kan eenvoudig verholpen worden door het vervangen van de "oude" Genexis voor een vernieuwde en verbeterde type Genexis.
Wij zijn bezig geweest om eea te testen via de FTP. Daarbij heb ik aantal settings op mijn router (QoS en Firewall) verschillende keren gewijzigd, om zo uit te proberen of iets invloed had op de snelheid. Dat bleek niet het geval. Uiteindelijk kwam ik via FTP uit op een download van 40 mbps en upload van 25 mbps. Bovendien heb ik eea ook bekeken via de bandwidth monitor en gaf aan een download van circa 45mbps en een upload van gemiddeld 27 mbps. Dus per saldo is vaststellen dat, rekening gehouden met overhead dat de download goed is. Maar dat de upload zichtbaar achterblijft op de pakketsnelheid van 50 mbps, oftewel maar de helft. Mogelijk heb jullie nog input waarmee wij verder kunnen testen?!
Vooralsnog heb ik mijzelf alleen nog maar gericht op mijn internetsnelheden, nog niet te spreken over de lage response tijden van mijn STB Motorola.
WebcareTeam reageert als volgt:

Wij hebben hier zo ook geen oplossing voor, wij hebben als WebCare hier niet de tools voor: het is de bedoeling dat we proberen te helpen bij de wat kleinere, niet al te technische vragen. Dit is toch wel vrij technisch moet ik zeggen, ik kan je hier gewoonweg niet bij helpen en dus moet ik je toch doorsturen naar de service-desk... Sorry!
Zodat intussen de case is overgedragen aan de SD en in afwachting op hun reactie. Keep U posted.

• TheMies
  • Laatst online: 09-10 10:39
Dank voor jullie reacties tot dus ver. Interessant om te zien hoe dat andere er tegenaan kijken.
Bassmaniac schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:22:
Ik heb een ongeveer gelijkwaardig probleem (gehad)...
Ik zal inderdaad ook eens een serieuze brief sturen. Irritant is het dat je er (zoveel) tijd en energie in moet steken... }:| Maar ja.
Bassmaniac schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:22:
Gezien de vele reacties hierover kunnen we natuurlijk ook nog collectief wat beginnen!
Ik ben voor... Samen sterk!

Ik ben weer ruim een week verder zonder gebeld te kunnen worden... Nog geen vorderingen tot zover hier.

TheMies...

• ikbennico
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 10:23
Hier in Heerhugowaard gaan ze in het in de nieuw te bouwen woningen door Reggefiber/glashart glasvezel aanleggen.
Verschillende type netwerken worden genoemd zoals WBA, WBA+, WGDO.
WBA=KPN
WGDO=Reggefiber
WBA+?
Is WBA+ een uitdrukking van het opgewaardeerde KPN (WBA) netwerk?
Of willen ze dat WBA+ ook voor de nieuwe Reggefiber/Glashart netwerken gebruiken?
Als Reggefiber/Glashart een nieuw netwerk aanlegt, wat gaat het dan worden?
Volgens het initiatief http://heerhugowaardopglasvezel.nl/ konden ze daar nog geen antwoord op geven.
Zoals ik het zie is WBA gewoon een algemene 'roepnaam' die 'men' hier van lieverlee is gaan bezigen. Maar eigenlijk bestaat het niet in de context van hoe de meeste aanbieders op dit moment glasvezel aanbieden. Van kpnwholesale.com:

http://www.kpnwholesale.c...edband-toegang/w/wba.aspx

"WBA" (zonder de plus) is een pure kale accessdienst en houdt alleen maar in dat je als (aspirant) ISP de consumenten kan bereiken via FttC, FttH, dan wel (a/v)dsl en dat die met IP of ATM naar jouw netwerk gerouteerd worden. Verzorgen van televisieplatformen, telefonie, etc. moet je als ISP helemaal zelf doen.

http://www.kpnwholesale.c...televisie/w/wba-plus.aspx

WBA+ is de vorm waaronder Lijbrandt en KickXL diensten aanbieden op KPN netwerken.... dus eigen telefonie, eigen internet, televisie (IPTV + CATV fiber) van Glashart Media, splitsing van services reeds in de Genexis NT en dus mogelijkheid een eigen router te kiezen en die met DHCP aan te sluiten.

Wat tweak aanbiedt op KPN netwerken lijkt op wat omgeschreven wordt bij:
http://www.kpnwholesale.c...kers/televisie/w/wmp.aspx

De term "wba netwerk" is eigenlijk onjuist, ookal is die de afgelopen maanden in m.n. de Lijbrandt topics wel gemakshalve steeds gebezigd (ook door mij).

Voor wat betreft Heerhugowaard: Ik ben zelf op geen enkele manier bij Reggefiber danwel KPN betrokken (behalve dat ik veel de forum - en blogpostings over glasvezel volg en zelf ook klant ben bij Lijbrandt op een KPN netwerk). Maar de ervaring en recente ontwikkelingen in Gelderland leren dat alle nieuwe netwerken die gelegd gaan worden eigenlijk KPN zijn.

Ik ben dan ook wel benieuwd wat Tweak uiteindelijk met dit gegeven gaan doen. Als ik naar mezelf kijk en vele anderen hier, dan geeft de meerderheid de voorkeur aan de WGDO danwel WBA+ manier van werken: dus eigen router op poort 1 glasvezelmodule, analoog/dvb-c en IPTV van Glashart Media. Tweak biedt deze vorm alleen maar via WGDO. Op KPN leveren ze WMP, met als belangrijkste kenmerk GEEN analoog/dvb-c en de noodzaak om met een router zoals de Experiabox de diensten te scheiden.

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 06-06-2011 11:35 ]

• ikbennico
@eymey
Bedankt voor je snelle antwoord.
Dat het al in het Lijbrandt draadje genoemd werd besefte ik niet.
Ik hoop (als het hier komt) WGDO zal zijn zonder die KNP experia(crap)box adsl-TVstreams over glas enz.
Misschien ga ik bij die initiatief club in Heerhugowaard aanmelden, hopelijk komt er iets vaart in.

[ Voor 1% gewijzigd door ikbennico op 06-06-2011 12:07 . Reden: typo ]

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben er van overtuigd als Tweak WBA+ gaat aanbieden dit ze veel support en ergernis
onder nieuwe abonnee's scheelt. Including me :+

Zelf heb ik telefoon via Tweak opgegeven.
Internet is prima
TV is bagger, sloom en slechte streams.
Tsja, ook Tweak over WBA+ zou dus nog steeds de matige tv streams leveren zolang KPN de kwaliteit niet opkrikt of voor GHM naar de Technicolor streams gaat routeren. Maar je krijgt er iig wel hoge kwaliteit DVB-C bij, geen Experiabox, etc.En een (in mijn ogen) veel beter settopbox platform.

Want zoals Ben's weblog ook al meldt: Qua merk an sich is de STB Motorola 1963 van KPN een meer dan capabel apparaat met sublieme mogelijkheden. Qua flexibiliteit aan aansluitingen zijn de Motorola settopboxjes ook superieur aan de Amino's van Glashart Media. Maar KPN verklooit het gewoon grondig. Het platform dat KPN erachter heeft hangen is bagger.

http://glasvezelnetwerkaa...taaltv-test-kpn-iptv.html

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 06-06-2011 12:26 ]

• ikbennico
@eymey
Bedankt voor je info.

Ik volg dat blog ook en had het ook gelezen dat KPN het hele glasvezel idee teniet doet met hun zeer slechte producten.
De mensen om me heen roepen "zie je wel het beeld van KPN op glasvezel is bagger, dus het hele WGDO glasvezel is bagger".
Zie tegen dat vooroordeel maar op te boxen.
Misschien zal ik dat Heerhugowaardse initiatief versterken, afwachten is natuurlijk stilstaan.
Volgens hun is binnenkort een gesprek met iemand van Reggefiber.
Dan kan ik gelijk Reggefiber uithoren wat ze nu precies in Heerhugowaard gaan doen.

[ Voor 0% gewijzigd door ikbennico op 06-06-2011 12:54 . Reden: typo ]

Ik denk/hoop door deze mate van publiciteit en de gevolgen die het mogelijk zou kunnen hebben, dat KPN nu fors zal gaan inzetten op glasvezel kwaliteit.

Eigenlijk hoeven ze hier helemaal niet zo veel moeite voor te doen: Ze hebben al een partner in handen (Glashart Media) die op eigen netwerken de superieure technicolor streams doorgeeft. Ze zouden in 1 klap het kwaliteitsprobleem kunnen oplossen door op ALLE glasvezelnetwerken, dus ook voor hun eigen ITV dienst, de routering om te zetten naar (o.a.) de mediagateway van Technicolor.

Volgens mij kunnen de Motorola 1963 boxen prima ongecodeerd mpeg2 streams aan. Verder kan KPN dan gewoon z'n eigen middleware en '-gemist' diensten blijven aanbieden.

Zo snijdt het mes aan twee kanten: Glashart Media kan weer OVERAL de superieure streams aanbieden en KPN profiteert er ook van. Op hun lage bandbreedte netwerken kunnen ze dan gewoon de huidige ITV streams blijven gebruiken.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
chocka schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:39:
[...]
Zodat intussen de case is overgedragen aan de SD en in afwachting op hun reactie. Keep U posted.
Antwoord volgde vandaag zeer snel.
Servicedesk antwoord alsvolgt:
Beste,

Wat de upload betreft: helaas is gebleken dat de max. hiervan niet wordt gehaald met 1 http/ftp connectie, wat met de download wel het geval is. Dit lijkt een beperking in het netwerk van ons leverancier. Dit is iets wat abonnees van KPN glasvezel ook ervaren.

Svp 2 (of meer) grote bestanden tegelijk uploaden naar ftp.tweak.nl, wordt nu wel 40-45Mb/s aan upload gehaald? Zo niet, svp hertesten met de Experiabox en niet met eigen router.

Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Tja, dit mag ik wel tegenvallend noemen. Snap dan ook niet dat ik eerst een antwoord krijg dat er een beperking is en vervolgens het verzoek krijg om alsnog 2 bestanden te uploaden??? Plus het feit dat ik niet eens meer in het bezit ben van Experiabox, dus hertesten is al helemaal uitgesloten.

Daarnaast is het niet zo prettig te moeten lezen dat KPN de upload snelheid dus beperkt?!

Plus het feit dat ik zojuist een flinke tegenstrijdigheid op de site van Tweak gevonden heb:

Op deze pagina staat toch duidelijk te lezen: "We doen niet aan datalimieten, fair-use policies of beperkingen." (Ahum, volgens mij vertelt de SD toch even wat anders..... en,

Vervolgens lees ik hier: "Voor het gebruik van onze bundels voor onbeperkt bellen geldt een fair use policy."

En mag toch hopen dat die nieuwe regelgeving er heel snel doorkomt welke een einde maakt aan het berekenen van extra kosten voor 085/088 - nummers e.d. Want dan hoeven die ook niet te worden uitgesloten. Lees verder: "Vaste nummers zijn uitgezonderd 090x-servicenummers, 0800-nummers, 088-bedrijfsnummers, 116xyz-nummers, 085-nummers, 14xy-nummers, ‘collect call’-gesprekken en bellen naar satellietverbindingen."

[ Voor 34% gewijzigd door chocka op 06-06-2011 18:41 ]

Mja, ik lees het dus niet als een bewuste beperking, maar meer als een gevolg van dingen zoals bv. "traffic prioritization" bij KPN ofzo. Zeker als je met 2 draadjes tegelijk wel de volledige uploadsnelheid haalt, dan valt Tweak dus niets te verwijten :). Het is wel jammer dat KPN die dan al op zo'n laag niveau zou regelen maar ja, KPN beheert helaas de bundeling van de verschillende diensten en ook welke QoS deze hebben.

Wat betreft telefonie: Tsja, ik denk dat Tweak in dit geval gewoon in z'n recht staat. Ze melden het duidelijk van te voren wat de beperkingen van " onbeperkt bellen" zijn. Ze moeten zich tenslotte wel indekken tegen echte misbruikers.

Zou ik ook doen als ik een bedrijf runde. ;). Zolang Tweak ook hoge(re) kosten krijgt doorberekend om verbinding te leggen met 088/085 abonnees bij andere providers moeten ze wel.

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Hmm, ze kunnen helaas niet eerder dan 30 juni de boel aan komen sluiten. En ga de 20ste het nieuwe huis in. 10 dagen zonder internet :'(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tarabass schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:40:
Hmm, ze kunnen helaas niet eerder dan 30 juni de boel aan komen sluiten. En ga de 20ste het nieuwe huis in. 10 dagen zonder internet :'(
1 woord: tethering ;)

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 21:19
Als je meerdere tv's wilt aansluiten,kan je ook meerdere settopboxen huren.
Is het ook mogelijk om die dingen eigenhandig te kopen? 5 euro in de maand gaat aardig in de papieren lopen als je er twee extra wilt hebben.

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10 21:47

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Zo eindelijk die experia box uit het netwerk gegooid. scheel me dat ff wat ergernis!
Ik hoef niet meer te wachten totdat pagina's laden.
Ik hoef dat ding niet meer 2x per dag te resetten omdat alles zo sloom is.
Poort port forwarding werkt gewoon.
Ik kan mijn eigen DHCP instellen.
De snelheid wordt gewoon gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1339608832.png

Ik heb dit voor elkaar gekregen mbv een HP ProCurve 1810G switch.
Dus
Glasvezel -->poort1 HP switch
poort2,3 --> vlan4 iptv --> settop boxen
poort4 --> vlan6 internet --> Dlink DIR-855
poort5 --> vlan7 telefoon --> experia box
Alles is nu ECHT gigabit.
Ik weet het, het is al lang bekend dat het kan maar ik ben gewoon blij dat ik nu eindelijk kan genieten van mijn internet.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

Ik heb binnenkort ook in Leeuwarden tweak Fiber 50/50 :)

Na overweging tussen tweak en Lijbrandt, toch maar gekozen voor tweak. Ook leuk dat je er een laptopje bijkrijgt maar dat is bijzaak natuurlijk. Al meer mensen uit Leeuwarden met Tweak?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30

Zenix

BOE!

Krijgen jullie een admin account voor de 789vn?
Zit zelf bij andere glas provider die levert de 789vn ook ( solcon ), maar krijg daar gewoon admin account.
Je zou toch verwachten van een provider zoals tweak dat je dat krijgt, ook al gaat het via KPN.

Dan is dat ding opeens niet zo slecht, via telnet kan je veel meer instellen. En kreeg vandaag folder van tweak dat ze hier ook leveren, Dronten.
Nee, je krijgt bij Tweak helaas GEEN admin account. Tweak levert de box uit zoals KPN hem levert: Als een "Experiabox". En daarin is alles hermetisch afgesloten voor de eindgebruiker :S.

Solcon doet het idd goed: Die leveren gewoon standaard een router mee (wat een goede service is) maar dan zonder 'm dicht te timmeren.

Thomsons zijn best mooie apparaten, je kan er ongelofelijk veel aan instellen (deels via de commandline). Maar dan moeten ze niet crippled zijn.

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:43:
Solcon doet het idd goed: Die leveren gewoon standaard een router mee (wat een goede service is) maar dan zonder 'm dicht te timmeren.
Maar Solcon gebruikt de Thomson volgens mij alleen voor internet en zo niet als KPN met vlan. Wel een klein verschil.

Trouwens van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Thanks ;)

Klopt, Solcon gebruikt 'm alleen voor internet.

Maar dan nog: Ik heb een speedtouch 540 een jaar in gebruik gehad toen ik nog interactieve TV van KPN via ADSL had. Ik wist namelijk de PVC's van ITV. En het was dus perfect mogelijk om via de commandline die PVC's te bridgen met een ethernetpoort voor televisie en om dit verder niet zichtbaar te hebben in de Web-UI. In de Web-UI kon je gewoon nog functionaliteit gebruiken zoals DMZ opgeven, subnet veranderen, etc. . Of om internet ook met een ethernetpoort te bridgen voor gebruik van een eigen router.

Er is dus eigenlijk geen excuus voor KPN om dit niet te doen, behalve dat het meer tijd en testwerk kost.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mr-Beamer schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:12:
Zo eindelijk die experia box uit het netwerk gegooid. scheel me dat ff wat ergernis!
Is de experiabox echt zo brak dan?? als je zo vaak storingen hebt, dan moet dat dus aan het apparaat of de instellingen liggen.... in beide gevallen zou ik dit kpn lekker laten oplossen, en niet zelf een (dure) workaround gaan bouwen... (al is het wel een leuke uitdaging natuurlijk)

Mijn 50/50 is al opgeleverd (KPN), maar ik woon nog niet in mn nieuwe huis, dus heb nog niet veel kunnen testen...
KPN lost dit helaas niet 'lekker' op. Believe me. Al sinds de thomson (sinds de 780) als Experiabox wordt gebruikt is het hit or miss. De één heeft een redelijk werkend apparaat, bij de ander is het kommer en kwel met resets van de (toch al beperkte) eigen instellingen, wifi dat erg picky is m.b.t. andere wireless chipsets, etc. etc.

Werkt ie en heb je genoeg aan wat port mappings voor games en apps, lucky you. Maar voor de gemiddelde tweaker is het de 'moeite' en 'investering' van het werkend krijgen van een ander apparaat dubbel waard om de Experiabox weg te schoppen.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb Tweak mijn eerste Experiabox laten vervangen, want dat was een grote ellende met constante spontane reboots van het apparaat (lekker televisie kijken en online gamen). Na ik een ander heb gekregen is die wel aardig stabiel (qua uptime), maar qua snelheden schommelt het nogal en blijft Wireless gamen een gok.

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Bij mij is ook de eerste vervangen omdat ze telefonie niet aan de praat kregen.
2 Maal vrij moeten pakken van mijn werk omdat de eerste keer de monteur geen tijd meer had om langs te komen :(
De box die ik toen kreeg (heb) is ouder qua firmware, dit omdat de nieuwe firmware niet (goed) met telefoons kon omgaan.
Maar deze kan dan wel met IPTV / Internet / Telefonie omgaan, maar je moet niet vragen hoe.
Ik kan nu wel blijven bellen etz maar dat resulteert alleen maar in ergernis en weer een andere experia-box, omdat ze gewoon niks anders kunnen aanbieden.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2024
Misschien interessant voor tweakers die van Reggefiber gebruik maken.

Heb gedreigd met opzeggen ivm de bekende telefoonstoring op mijn glasvezelverbinding 100 Mbit R+ (bij bellen na 4 x overgaan wordt verbinding verbroken, geen voicemail).

Tweak biedt mij nu een nieuwe router (of modem router, was niet bekend bij de HD), die dit probleem oplost, gratis in bruikleen. Daar ben ik akkoord mee gegaan en het apparaat wordt me toegezonden. Meer nieuws volgt.

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:56:
[...]

Ik draai zelf een server waarvoor ik ook een port boven de 10000 open moet zetten.Wij hebben het niet voor elkaar gekregen.Ik vraag me dan ook af of er niet een vervanging van mijn Thomson TG789 beschikbaar is die dat probleem kan oplossen.Ik heb zelf een 100/100 abo,maar gebruik geen telefoon(werkt al niet vanaf het begin,nu ruim een jaar) en ook geen TV.Gaat mij puur om de internetverbinding.TV kijk ik wel via de schotel.

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:09:
[...]

Ik draai zelf een server waarvoor ik ook een port boven de 10000 open moet zetten.Wij hebben het niet voor elkaar gekregen.Ik vraag me dan ook af of er niet een vervanging van mijn Thomson TG789 beschikbaar is die dat probleem kan oplossen.Ik heb zelf een 100/100 abo,maar gebruik geen telefoon(werkt al niet vanaf het begin,nu ruim een jaar) en ook geen TV.Gaat mij puur om de internetverbinding.TV kijk ik wel via de schotel.
Daar is in dit topic uitvoerig over gesproken, enige is wel dat daarvoor wat technische kennis voor nodig is. Heb het zelf aan de praat gekregen met een TP-Link WR1043ND in combinatie met OpenWRT.

Tweak of KPN zal je geen vervangend modem geven welke wel meer mogelijkheden geeft.
Inderdaad. Tweak heeft wel een poos geëxperimenteerd met een alternatieve router (een ZyXEL) en met dat ding had je een bult mogelijkheden. Maar helaas kregen ze TV en telefonie er niet stabiel mee.

Erg jammer en raar, want KickXL gebruikt precies dezelfde router wel als standaardmodel van alle klanten die zelf geen router willen uitzoeken (alleen KickXL gebruikt 'm uitsluitend voor internet, rest wordt bij hun via de Genexis afgehandeld).

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:37

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

ZIt met een beslissings vraag voor glasvezel in Amersfoort (Hoogland om precies te zijn).

Moet ik nu Tweak of moet ik KPN nemen. Wat prijs betreft onlopen ze elkaar eigenlijk niet en Tweak gebruikt ook het netwerk van KPN...

Weet dat de Newserver van Tweak wel interresant is, maar om het alleen daar op te kiezen..

Misshien dat julle een stukje advies voor me hebben...

PS5 User ;-) ...

Welke tweak abbo's kan je krijgen? Ik vermoed alleen de 'gewone' Tweak Fiber, maar als je ook R+ kan krijgen dan heb je daarmee nog veel meer voordelen tov. KPN (o.a. analoog en dvb-c signaal, eigen router aansluiten, etc.).

Maar ook als je echt alleen de KPN variant van Tweak kan krijgen zijn er ook nog wel voordelen. Zo is het bij Tweak mogelijk om, mits je daar behoefte aan hebt en de know-how voor hebt, de Experiabox router geheel te vervangen door eigen apparatuur. Bij KPN zit je voor bellen aan de Experiabox vastgelijmd.

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

eymey schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:46:
Welke tweak abbo's kan je krijgen? Ik vermoed alleen de 'gewone' Tweak Fiber, maar als je ook R+ kan krijgen dan heb je daarmee nog veel meer voordelen tov. KPN (o.a. analoog en dvb-c signaal, eigen router aansluiten, etc.).

Maar ook als je echt alleen de KPN variant van Tweak kan krijgen zijn er ook nog wel voordelen. Zo is het bij Tweak mogelijk om, mits je daar behoefte aan hebt en de know-how voor hebt, de Experiabox router geheel te vervangen door eigen apparatuur. Bij KPN zit je voor bellen aan de Experiabox vastgelijmd.
Bedankt, dat is dus duidelijk.

Het is niet mogelijk om een R+ te nemen, die wordt niet geleverd via de kabel van Reggefiber.
Zal wel eens zoeken in deze post om te kijken van hoe en wat betreft het vervangen van de Experiabox... Dat moet wel lukken.. :P

[ Voor 8% gewijzigd door supernova op 23-06-2011 16:04 ]

PS5 User ;-) ...

Verwijderd

oops

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 16:58 . Reden: verkeerde topic ]

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Mr-Beamer schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:12:
[afbeelding]

Ik heb dit voor elkaar gekregen mbv een HP ProCurve 1810G switch.
Dus
Glasvezel -->poort1 HP switch
poort2,3 --> vlan4 iptv --> settop boxen
poort4 --> vlan6 internet --> Dlink DIR-855
poort5 --> vlan7 telefoon --> experia box
Alles is nu ECHT gigabit.
Ik weet het, het is al lang bekend dat het kan maar ik ben gewoon blij dat ik nu eindelijk kan genieten van mijn internet.
Heb je een config file of tekening van hoe je alles hebt aangesloten...Gewoon even nieuwsgierig.. :9~

PS5 User ;-) ...

• db I Delirium
supernova schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:54:
[...]

Heb je een config file of tekening van hoe je alles hebt aangesloten...Gewoon even nieuwsgierig.. :9~
Dat is volgens mij niet zo spannend, 1 kabel van genexis naar switch en vandaaruit weer naar alle andere apparaten, ieder op hun eigen poortje.

@Mr-Beamer: Nu nog even Tweak bellen en je SIP password laten resetten dan kun je je eigen SIP server draaien of op een andere manier je Experia box helemaal eruit werken :)

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Hier even mijn bevindingen van tweak:

Voorheen (da's alweer een paar jaar terug) een perfecte ADSL lijn, altijd stabiel en zonder inbel-gedonder als pptp.

Overgestapt naar online, ook hier geen geneuzel anders dan het nodige aansluiten van de aderparen.

Echter 5 jaar nadien is er nu ook in A'foort fiber-interpret beschikbaar!!

Sinds begin februari/maart graafwerkzaamheden, reclame-info door de bus en dan ook ergens half april de mogelijkheid aangegrepen om tweak-fibre te nemen.

Kon helaas alléén kiezen voor tv van KPN, dat is natuurlijk een bummer, dat bedrijf heeft natuurlijk gewoon bestaansrecht. Ik had liever reggefiber gekozen.

De drang naar sneller internet deed mij verleiden en toch klikte ik KPN-tv erbij via tweak.

Ik werd gebeld, de monteur zou een de glas convertor komen plaatsen op 1 Juni en dan; knallen!

Helemaal spannend natuurlijk, alles al opgezegd, TV en ADSL.

Nu komt 't:

31 Mei, de dag voor oplevering, ergens in de middag; email van tweak:

Sorry sorry sorry, uw lijn is bezet en daarom hebben wij de hele procedure gestopt, de monteur is afgebeld.......

****************flatliner********************

Na stevig nadenken, hoe kan dat nou, de lijn is nieuw, wat bedoelen ze en waarom hebben ze dat niet aan het begin van de maand onderzocht en vermeld?

Al piekerend belandde ik bij XMS waar ik, ergens vorig jaar op een knopje had geklikt "informeer mij omtrent glasvezel internet" met mijn huisadres.

Blijkt dat een abbonnement in werking te hebben gezet, je gelooft het niet. Ik zou daar voor akkoord hebben geklikt. Eerlijk gezegd kan ik het me niet meer herinneren en de verslaving tot interpret zou dat maar zo hebben kunnen veroorzaakt.

Ik moest dat eerst "opzeggen"... zonder internet natuurlijk want dat was net gestopt op 1 juni.

Bellen naar XMS, neeej natuurlijk via een brief. ****blijven ademen ****

Weekje later, een respons van XMS, de lijn is VRIJ!!! YAHOO!!

Mailtje naar tweak, het kan doorgaan, Maar zou het dan tv via reggefiber kunnen worden?

Het antwoord luidde simpel, maar natuurlijk!

De mail die erop volgde bleek dat "natuurlijk" al snel te verdampen, ik legde me daar echter maar bij neer. Het Kontrakt was reeds beklonken. Ik snapte het wel, paperassen.

De 14-de wederom een belletje; de monteur komt langs dinsdag 28 juni, 4 weken zonder binaire drugs. Gelukkig is er iemand met een open wifi in de buurt.

Gisterenmiddag een email (wederom tweak), sorry sorry sorry, uw lijn is nog steeds bezet.........
De rest; eenzelfde strekking. De aanvraag is gestopt, de monteur komt niet.

*****************by-pass*********************

Een mail gestuurd dat ik er toch een beetje narrig van word en dat ik graag zie dat zij hun kontakten aanbreken om de verbinding tot stand te brengen.

Ze maken zich er wel heel makkelijk van af maken. Vlak voor oplevering even een mail met excuses terwijl er 2,5 week tijd was om het te checken.

XMS gebeld, inderdaad, er was toch iets mis gegaan met het opzegge...... over een paar dagen echter zal de lijn vrijkomen.... etc..

Krijg ook geen reply van tweak op mijn mail of er van hun uit gezocht kan worden naar een oplossing.

Is dit een normale gang van zaken? Naast dat ik mogelijk de fout in gegaan ben om info te winnen bj XMS.

Geen blijvende schade maar wel grote irritatie.... en reggefiber zou wel fijn zijn :+

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

U vraagt, wij draaien.
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/netwerk1.png
En de instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/netwerk2.png

Over die sip server heb ik na gedacht (ik heb asterisk al op mijn nas draaien voor de proef)
Alleen heeft mijn nas maar 1 netwerk poort dus ik kan vlan7 niet los naar de nas brengen.
En of er nu een experia box draait of bijv een losse server maakt mij niet uit.

Pagina: 1 ... 28 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.