Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste
Acties:
  • 363.559 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17

BazzH

Kei-goed...

Chango schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:13:
[...]

Dank, zat me al af te vragen of mijn net aangeschafte switches dat niet gewoon zouden kunnen afhandelen (zowel router als iptv in switch 1 prikken dus). Nee dus.

+/-190 EUR voor twee smart switches gaat me wat ver. Het goede nieuws is dat het powerline setje goed lijkt te werken.
Juich niet te vroeg. Dat powerline-setje werkt op zich goed, maar in sommige omstandigheden kan het wel problemen geven. Als je bijvoorbeeld een M540 aansluit via dat powerline-setje en je hebt geen optimale verbinding tussen de 2 powerline-adapters, dan kan het problemen geven bij het tegelijkertijd opnemen van een HD-zender en het kijken naar een andere HD-zender.

Ik ben wel benieuwd of Tweak binnekort ook nog iets gaat doen met de snelheid. Ik stap per 8 mei over van XMS naar Tweak. Achteraf gezien had ik eigenlijk net zo goed bij XMS kunnen blijven en, na de snelheidsverdubbeling van deze maand, kunnen downgraden naar een goedkoper abonnement.

Think smart........ Act stupid........

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 419977

BazzH schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:13:
[...]

Juich niet te vroeg. Dat powerline-setje werkt op zich goed, maar in sommige omstandigheden kan het wel problemen geven. Als je bijvoorbeeld een M540 aansluit via dat powerline-setje en je hebt geen optimale verbinding tussen de 2 powerline-adapters, dan kan het problemen geven bij het tegelijkertijd opnemen van een HD-zender en het kijken naar een andere HD-zender.

Ik ben wel benieuwd of Tweak binnekort ook nog iets gaat doen met de snelheid. Ik stap per 8 mei over van XMS naar Tweak. Achteraf gezien had ik eigenlijk net zo goed bij XMS kunnen blijven en, na de snelheidsverdubbeling van deze maand, kunnen downgraden naar een goedkoper abonnement.
Het kan inderdaad goed gaan, op dit moment heb ik op dat powerline setje 3HD TV-Streams zonder haperingen actief, zeer netjes dus :>.

Vergeet de voordelen van het usenet plattform bij Tweak niet, dat scheelt toch al, en de retentie en snelheid is uitstekend. Ook ben ik zeer goed te spreken over de servicedesk :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Anoniem: 419977 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:46:
[...]

Vergeet de voordelen van het usenet plattform bij Tweak niet, dat scheelt toch al, en de retentie en snelheid is uitstekend. Ook ben ik zeer goed te spreken over de servicedesk :).
Eens met beide. De communicatie lijkt tot nu toe goed en ik was toch al van plan om wat meer met usenet te gaan doen. Ik heb dus ook nog geen spijt van de overstap. En ach.... wie weet komt Tweak binnenkort nog wel met een verhoging o.i.d..

Acties:
  • 0Henk 'm!

BazzH schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:18:
[...]

Eens met beide. De communicatie lijkt tot nu toe goed en ik was toch al van plan om wat meer met usenet te gaan doen. Ik heb dus ook nog geen spijt van de overstap. En ach.... wie weet komt Tweak binnenkort nog wel met een verhoging o.i.d..
Dat zou inderdaad mooi meegenomen zijn :), hopelijk 1 in de nabije toekomst :9.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
Fuzzillogic schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:04:
Het heeft even geduurd, maar op glas blauw (Enschede, twek tenminste) zit nu Ned1, 2 en 3 in HD op DVB-C op kanalen 101, 102 en 103!
Ik heb sinds gisteren ook glasvezel in Enschede (7545, Blauw), heerlijk dat snelle internet. Ik had verwacht al wel in HD te kunnen kijken, maar zie alleen NED1/2/3 in HD verschijnen. Wat is de verwachte datum voor de andere HD kanalen? In het pakket worden namelijk 10 hd zenders beloofd.

Ik dacht eerst dat het wellicht aan de DVB-C ontvanger in mijn TV zou liggen, maar dat blijkt toch niet het geval te zijn, als ik dit zo lees.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0Henk 'm!

storeman schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:24:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook glasvezel in Enschede (7545, Blauw), heerlijk dat snelle internet. Ik had verwacht al wel in HD te kunnen kijken, maar zie alleen NED1/2/3 in HD verschijnen. Wat is de verwachte datum voor de andere HD kanalen? In het pakket worden namelijk 10 hd zenders beloofd.

Ik dacht eerst dat het wellicht aan de DVB-C ontvanger in mijn TV zou liggen, maar dat blijkt toch niet het geval te zijn, als ik dit zo lees.
Het complete glashart media aanbod met 10 hd zenders word alleen aangeboden via interactieve tv ;). Daarvoor kon je bij de bestelling doorgeven of je daar wel/geen tuner voor wilde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brains11
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2020
Met het zweet op mijn rug las ik dit topic over de problemen die het geeft wanneer men wil overstappen van glasvezel ISP (Reggefiber) naar een ISP die levert via het netwerk van KPN en omgekeerd. Mijn situatie was als volgt: Mijn contract bij Lijbrandt loopt op 5 mei 2012 af (morgen dus) Omdat je na een jaar van provider kan wisselen wilden wij gebruik gaan maken van de diensten van Tweak. Door een fout op de website (wat inmiddels is opgelost) konden wij niet het Blauw (reggefiber) alles in 1 pakket afnemen terwijl dat wel leverbaar is op ons adres. Ik nam contact op met Tweak en ze vertelde me dat het probleem zou worden opgelost. Echter, ik kon ook het Tweak Groen Alles in 1 (KPN) pakket bestellen zo werd mij verteld en bovendien bleek dat goedkoper te zijn. Dus we dachten waarom niet?
We hebben dus een contract afgesloten met Tweak (Groen-KPN) zonder dat ons is verteld dat dit met een wekenlange (of nog erger) downtime gepaard gaat. Hoe kan het in vredesnaam gebeuren dat de consument zo slecht word geïnformeerd zolang men maar een abonnement afsluit) ? Ik vind ook dat Tweak de verplichting heeft om de consument erop te wijzen welke problemen een overstap van glasvezel naar glasvezel kan geven wanneer het gaat om providers die op een verschillend netwerk leveren.
Om een lang verhaal kort te maken... Ik heb zojuist Lijbrandt de opdracht gegeven om het contract voorlopig niet op te zeggen wat ternauwernood nog mogelijk was (morgen zou het signaal eraf gaan....pffffffffff).
Ik wil het contract nu ontbinden met Tweak en in de nabije toekomst Tweak Blauw bestellen zodat bovenstaande problemen normaal gesproken niet voor kunnen komen. Tweak heeft hier de plank toch verschrikkelijk misgeslagen ? Ik mag toch aannemen dat ik hier onderuit kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-03 21:16
Volgens mij is Tweak helemaal niet verplicht dit te vermelden. Hun levertijden staan duidelijk op de site en je mag wel enig inzet vanuit de consument verwachten lijkt me. Het is natuurlijk een ander verhaal als Tweak in de correspondentie zinspeelt op een soepele overgang zonder downtime.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brains11
Ter aanvulling...aan de telefoon vertelde men mij dat de aansluiting binnen 1 dag kon worden gerealiseerd nadat het signaal van Lijbrandt eraf zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Unity2 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:36:
Volgens mij is Tweak helemaal niet verplicht dit te vermelden. Hun levertijden staan duidelijk op de site en je mag wel enig inzet vanuit de consument verwachten lijkt me. Het is natuurlijk een ander verhaal als Tweak in de correspondentie zinspeelt op een soepele overgang zonder downtime.
In mijn geval hebben ze nooit beweerd "zonder downtime" te kunnen aansluiten bij een overstap van XMS naar Tweak. Maar er is wel vrij gedetailleerd aangegeven, wat ik zou kunnen verwachten:
- Internet en TV: bellen zodra XMS de lijn afgesloten heeft, dan na een paar uur waarschijnlijk alweer actief.
- Telefoon: Pas actief nadat ik contact heb gehad met de servicedesk. Ik moet dan eerst de Packetforce aansluiten. Nummerportering kan even duren, in de tussentijd heb je een tijdelijk nummer van Tweak.

Komende dinsdag is het zover: ik ben benieuwd. Ik ga in ieder geval even zorgen dat ik mijn verbinding vanaf de zaak kan bekijken. Waarschijnlijk zet ik een port-forward op naar de webinterface van mijn accespoint op de studeerkamer ofzo. (Alleen bereikbaar vanaf het IP van de zaak natuurlijk.) Dan kan ik in ieder geval zien wanneer XMS de lijn down gooit en dan meteen met Tweak bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brains11
Ik zou zweren dat iemand van Tweak mijn post heeft gelezen want zojuist werd ik gebeld door een van hun medewerkers over het feit dat KPN niet zonder aanzienlijke downtime hun diensten kunnen leveren. Ik werd zeer netjes op de hoogte gesteld dat het contract zonder problemen zal worden ontbonden en dat de betaalde borg en aansluitkosten ( € 75,-) zullen worden teruggestort. Verder is afgesproken dat we in de nabije toekomst over zullen stappen naar het Tweak (Blauw Alles in 1) pakket.
Mag ik bij deze een geweldige pluim uitdelen aan Tweak voor de wijze waarop dit wordt afgehandeld. Grandioos, wat een service !! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Brains11 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:02:
Ik zou zweren dat iemand van Tweak mijn post heeft gelezen want zojuist werd ik gebeld door een van hun medewerkers over het feit dat KPN niet zonder aanzienlijke downtime hun diensten kunnen leveren. Ik werd zeer netjes op de hoogte gesteld dat het contract zonder problemen zal worden ontbonden en dat de betaalde borg en aansluitkosten ( € 75,-) zullen worden teruggestort. Verder is afgesproken dat we in de nabije toekomst over zullen stappen naar het Tweak (Blauw Alles in 1) pakket.
Mag ik bij deze een geweldige pluim uitdelen aan Tweak voor de wijze waarop dit wordt afgehandeld. Grandioos, wat een service !! _/-\o_
Misschien hebben ze het gelezen, maar dat hoeft echt niet hoor. Ik werd een tijdje terug ook gebeld om even door te nemen hoe de overstap zou verlopen en wat ik nog moest doen voor de overstap en wat ik moest doen nadat ik geen signaal meer zou hebben van XMS.

En ze versturen ontvangstbevestigingen van alle mails.... Tot nu toe ben ik over de communicatie zeker positief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Er zijn twee verschillen qua overstap:

WGDO providers o.a. XMS -> Tweak Blauw (=Geen probleem, minimale downtime van een paar minuten tot een uurtje, gelijk bellen als je afgesloten bent en Tweak sluit je gelijk weer aan)

Overstappen naar groen (= Altijd downtime)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 236738

verkeerde topic

[Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 236738 op 07-05-2012 17:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik denk dat je sowieso in het andere topic over Tweak moet zijn. Dit topic gaat over glasvezel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 236738

eymey schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:04:
Ik denk dat je sowieso in het andere topic over Tweak moet zijn. Dit topic gaat over glasvezel :)
Oops sorry, verkeerd gekeken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guy058
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05-2012
Op 16 april aangesloten op Tweak Glasvezel Alles in 1 Groen. Internet en Televisie werken goed (op een uit zichzelf opstartende Experiabox H220N na). Telefonie heeft het vanaf het begin niet gedaan. Zou eerst aan instellingen bij KPN liggen, maar in een later stadium was een defecte Experiabox de oorzaak. Box wordt vervangen maar er zijn nu voorraadproblemen bij KPN dus geen nieuwe Box. De huidige experiabox geeft aan dat ons telefoonnummer "unregistered" is.

- Zijn er meer mensen (uit Leeuwarden) met dit probleem?
- Is er wellicht een eenvoudige oplossing?
- Kan ik de Experiabox vervangen door een eigen modem dat wel werkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-03 12:12

WoBBeL

*zwaai*

Guy058 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:33:
Op 16 april aangesloten op Tweak Glasvezel Alles in 1 Groen. Internet en Televisie werken goed (op een uit zichzelf opstartende Experiabox H220N na). Telefonie heeft het vanaf het begin niet gedaan. Zou eerst aan instellingen bij KPN liggen, maar in een later stadium was een defecte Experiabox de oorzaak. Box wordt vervangen maar er zijn nu voorraadproblemen bij KPN dus geen nieuwe Box. De huidige experiabox geeft aan dat ons telefoonnummer "unregistered" is.

- Zijn er meer mensen (uit Leeuwarden) met dit probleem?
- Is er wellicht een eenvoudige oplossing?
- Kan ik de Experiabox vervangen door een eigen modem dat wel werkt?
Unregistrered, dan ligt het 99% niet aan je box en niet bij jou ;) denk dat de achterliggende centrale gewoon geen sip account heeft met jou settings ;)

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:06
En... nog een poging! Wanneer gaat Tweak in navolging van XMS de snelheid van Glas Blauw ophogen? Snap niet dat de ene provider 50/50 aanbiedt op hetzelfde netwerk terwijl een andere provider voor dat bedrag bijna hetzelfde biedt alleen met een snelheid 100/100.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

swiebert schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:13:
En... nog een poging! Wanneer gaat Tweak in navolging van XMS de snelheid van Glas Blauw ophogen? Snap niet dat de ene provider 50/50 aanbiedt op hetzelfde netwerk terwijl een andere provider voor dat bedrag bijna hetzelfde biedt alleen met een snelheid 100/100.
Ik vrees, dat je dat hier niet eerder gaat horen als via bijv. de website van Tweak. En zodra het daar bekendgemaakt wordt, is het meestal heel snel ook hier te lezen. Bij XMS was het antwoord ook steevast: "er is niets bekend over plannen voor een snelheidsverhoging", tot de verhoging ineens een feit was en officieel bekendgemaakt werd door XMS.

Vandaag wordt het voor mij "spannend". Als het goed is, verhuis ik vandaag van XMS naar Tweak. Ik hou mijn XMS-verbinding in de gaten vanaf de zaak (kan bij de webinterface van mijn printserver) en zodra de XMS-lijn down is, ga ik meteen met Tweak bellen.

Ik hoop wel, dat het vandaag - wat betreft internet en TV - allemaal goed gaat. Ik wil vanavond eigenlijk toch wel "'De Allerslechtste Chauffeur Van Nederland" kijken.

Edit:
Ik zie, dat er bij XMS inmiddels iets gaande is: ik kan niet meer inloggen op de webmail en onder "mijn XMS" staat, dat mijn verbinding nog niet actief is.

En..... internet ligt eruit. Nou dus wachten tot 9:00 uur en dan Tweak bellen.

[Voor 9% gewijzigd door BazzH op 08-05-2012 07:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

BazzH je mag wel bij mij komen kijken :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

xost schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:14:
BazzH je mag wel bij mij komen kijken :+
120km rijden voor een aflevering ACVN is nou ook een beetje.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guy058
xost schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:21:
[...]
Unregistrered, dan ligt het 99% niet aan je box en niet bij jou ;) denk dat de achterliggende centrale gewoon geen sip account heeft met jou settings ;)
Tweak stuurt steeds een ticket naar KPN en die zegt dingen in het netwerk aangepast te hebben maar telefonie werkt gewoon niet. Ik krijg bij Tweak geen eensluidend antwoord. De een zegt dit en de ander dat. Wat kan ik nu het beste doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-01 15:48

Tarabass

Webmaster

Guy058 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:50:
[...]

Tweak stuurt steeds een ticket naar KPN en die zegt dingen in het netwerk aangepast te hebben maar telefonie werkt gewoon niet. Ik krijg bij Tweak geen eensluidend antwoord. De een zegt dit en de ander dat. Wat kan ik nu het beste doen om dit op te lossen?
Tweak stuurt geen tickets. Sterker nog, waarschijnlijk ben je nooit aangemeld op het netwerk en werkt alles gewoon omdat de lijn openstaat. Ik kwam er onlangs ook achter dat de lijn geheel openstaat, en dat er dus niets geregistreerd is door Tweak. Ze kunnen dus niets aan KPN vragen, ze dragen namelijk ook geen gelden af voor de rechten. Dit is namelijk de zoveelste keer al dat ik dit wat jij zegt hoor. Om dit te checken kan je dit navragen bij de reggefiber winkel, die kunnen het nakijken in het CRM. Hebben ze voor mij ook gedaan..

Dus je krijgt waarschijnlijk geen Experiabox en je wordt niet op de hoogte gebracht dat je voip ineens werkt. Je lijn zal ineens werken omdat tweak de boel dan eindelijk voor elkaar heeft. Het enige wat je kan doen is regelmatig je EB voorzien van een hard reset :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-03 09:10
Wij hebben nog een teak R+ 50 abonnement van een jaar of anderhalf geleden.
Nu is de prijsstelling van de abbo's wat veranderd.
Ik betaal nu € 75,90 voor:
- 50 Mb internet (incl. telefonie, € 55 )
- Digitale interactieve TV R+ ( € 5,95 )
- 3 ontvangers (waarvan 2 HD) (€ 5 extra)
- HD pakket ( € 9,95)

Hier zit uitzending gemist bij in voor zover ik weet. Dat geeft de ontvanger wel aan in ieder geval. Ik hoefde het toen niet extra bij het abbo af te sluiten.

Voor hetzelfde betaal ik dan nu:
- Alles-in-1 Blauw 50 mbit ( € 60 )
- 2 Extra ontvangers (€ 12)
- HD pakket is niet meer nodig sinds NET 5 e.d. ook in HD in het basispakket zitten.
- Gemist pakket ( prijs onbekend!!)

Dat zou goedkoper zijn, afhankelijk van de prijs van het gemist-pakket, kan ik nergens vinden.
Ook heb ik al powerline adapters in huis, dus die zou ik er niet bij hoeven.... Ook een router heb ik destijds al zelf voor moeten zorgen....

Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan doen, vragen om een 'upgrade' naar een lagere prijs, of voor die paar euro me de moeite besparen?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guy058
Tarabass schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:44:
[...]
Sterker nog, waarschijnlijk ben je nooit aangemeld op het netwerk en werkt alles gewoon omdat de lijn openstaat. Ik kwam er onlangs ook achter dat de lijn geheel openstaat, en dat er dus niets geregistreerd is door Tweak. ..... Om dit te checken kan je dit navragen bij de reggefiber winkel, die kunnen het nakijken in het CRM. Hebben ze voor mij ook gedaan..
Bij de reggefiber winkel geweest en de lijn staat niet geheel open. Hebben ze nagekeken in het CRM. Een en ander is in ons geval wel geregistreerd door Tweak. Alleen dus iets met de telefonie blijkbaar niet. Hoop echt dat dit snel wordt opgelost maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 23:23

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nogal WTF, maar komt waarschijnlijk door KPN:
Mijn Motorola 1960 kapt er een beetje mee, harddisk doet't niet meer (dus niet pauzeren of opnemen meer) en regelmatig geen geluid.

Ik wil graag een nieuwe, MET opname functionaliteit natuurlijk, daar heb ik voor getekend...
Ik moet u wel van te voren melden dat er geen settopbox meer bestaat met een harddisk. Met de nieuwe settopboxen kunt u alleen opnemen via een onbezorgd opnemen pakket. Deze kost echter wel 5,- per maand.
[southpark mode]
That pisses me offffff!!!!!
[/southpark mode]

Echt, ik moet bijbetalen voor functionaliteit die ik niet WIL hebben (de zooi bij KPN ofzo op een server). Maar om functionaliteit die in mijn contract werd beloofd te hebben, ben ik gedwongen akkoord te gaan?

Dat kan/mag toch niet zomaar? Ik heb geen melding gehad van gewijzigde voorwaarden. Wat gebeurd er als ik een andere 1960 regel (staat er 1 op pricewatch) en die aansluit, kan dat gewoon?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Zo.... vanaf nu officieel "Glas-blauw-alles-in-1". De overstap is vlekkeloos verlopen: precies zoals vantevoren aangegeven door Tweak.

Nu alleen nog wachten op de nummerportering van mijn vaste nummer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Firesphere schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:17:
Nogal WTF, maar komt waarschijnlijk door KPN:
Mijn Motorola 1960 kapt er een beetje mee, harddisk doet't niet meer (dus niet pauzeren of opnemen meer) en regelmatig geen geluid.

Ik wil graag een nieuwe, MET opname functionaliteit natuurlijk, daar heb ik voor getekend...

[...]

[southpark mode]
That pisses me offffff!!!!!
\[/southpark mode]

Echt, ik moet bijbetalen voor functionaliteit die ik niet WIL hebben (de zooi bij KPN ofzo op een server). Maar om functionaliteit die in mijn contract werd beloofd te hebben, ben ik gedwongen akkoord te gaan?

Dat kan/mag toch niet zomaar? Ik heb geen melding gehad van gewijzigde voorwaarden. Wat gebeurd er als ik een andere 1960 regel (staat er 1 op pricewatch) en die aansluit, kan dat gewoon?
Het product veranderd nu eenmaal met de tijd. KPN levert gewoon alleen nog de 1853 settopbox en voor opnemen kun je het opnemen pakket afnemen. Staat in jou contract dan dat je een settopbox krijgt met opname functionaliteit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 21:15
BazzH schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:20:
Zo.... vanaf nu officieel "Glas-blauw-alles-in-1". De overstap is vlekkeloos verlopen: precies zoals vantevoren aangegeven door Tweak.

Nu alleen nog wachten op de nummerportering van mijn vaste nummer.
Sniff ;w

Je hebt wel telio op gegeven als provider i.p.v xms?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:24:
[...]

Het product veranderd nu eenmaal met de tijd. KPN levert gewoon alleen nog de 1853 settopbox en voor opnemen kun je het opnemen pakket afnemen. Staat in jou contract dan dat je een settopbox krijgt met opname functionaliteit?
Dat is dus het leuke, je tekent voor de algemene voorwaarden. Deze zijn blijkbaar verandert, waardoor ik nu gedwongen wordt de nieuwe voorwaarden te accepteren terwijl ik dat eerder niet hoefde (ik had toch de (toen) beloofde functionaliteit?)

Ik ga akkoord, of ik kan niet normaal TV kijken.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2022
Het ligt iets anders. De Algemene Voorwaarden zijn niet veranderd. Ze zijn echter heel erg breed geformuleerd:
4. Dienst(en): de producten en diensten die door Tweak op enig moment worden aangeboden
De definitie van diensten is volgens de AV dus variabel. De dienst die ze een tijd geleden konden aanbieden (harddisk recorder) is nu dus vervangen door een decoder zonder harddisk, maar met opnemen in het netwerk. Het is de vergelijkbare dienst die dit moment wordt aangeboden.

De inhoud van de dienst wordt dus niet in de AV gedefinieerd. Daar wordt alleen in gesteld dat ze je iets gaan leveren, maar dat de inhoud daarvan kan wijzigen in de loop der tijd. Ze bieden je nu dus de gewijzigde equivalent. Dat kan je accepteren (en weer tv kijken/opnemen zoals je wilt) of je kan het weigeren (dan heb je geen tv meer idd).

Het heeft dus eigenlijk niks met de AV te maken omdat de inhoud van de dienst daar niet wordt gedefinieerd. De inhoud van een (vergelijkbare) dienst wordt gedefinieerd door het productaanbod van de provider op het huidige moment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Johny_B schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:25:
Het ligt iets anders. De Algemene Voorwaarden zijn niet veranderd. Ze zijn echter heel erg breed geformuleerd:

[...]

De definitie van diensten is volgens de AV dus variabel. De dienst die ze een tijd geleden konden aanbieden (harddisk recorder) is nu dus vervangen door een decoder zonder harddisk, maar met opnemen in het netwerk. Het is de vergelijkbare dienst die dit moment wordt aangeboden.

De inhoud van de dienst wordt dus niet in de AV gedefinieerd. Daar wordt alleen in gesteld dat ze je iets gaan leveren, maar dat de inhoud daarvan kan wijzigen in de loop der tijd. Ze bieden je nu dus de gewijzigde equivalent. Dat kan je accepteren (en weer tv kijken/opnemen zoals je wilt) of je kan het weigeren (dan heb je geen tv meer idd).

Het heeft dus eigenlijk niks met de AV te maken omdat de inhoud van de dienst daar niet wordt gedefinieerd. De inhoud van een (vergelijkbare) dienst wordt gedefinieerd door het productaanbod van de provider op het huidige moment.
Ah, dan had ik het verkeerd gelezen.

Alsnog raar, eens zien of ik ergens het originele contract kan terugvinden, of daar iets staat over settopbox etc. mocht dat zo zijn, dan verwacht ik een equivalente oplossing voor dezelfde prijs natuurlijk ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Rekenblok schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:24:
[...]

Sniff ;w

Je hebt wel telio op gegeven als provider i.p.v xms?
Nee, XMS. Ik heb niets met Telio te maken. Mijn contract was met XMS. Ik heb nooit een overeenkomst van Telio gezien, laat staan ondertekend.

[Voor 3% gewijzigd door BazzH op 09-05-2012 07:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• White_Collar
BazzH schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 07:35:
[...]

Nee, XMS. Ik heb niets met Telio te maken. Mijn contract was met XMS. Ik heb nooit een overeenkomst van Telio gezien, laat staan ondertekend.
Het gaat er niet om waar je contract hebt getekend, het gaat erom waar je nummer staat volgens de opta.
En dat is namelijk telio ;)
Dus ja: je hebt wel iets met telio te maken. Of je het wilt of niet.

Je hoeft overigens niet gelijk zo heftig te reageren ik geef je alleen een tip zodat je niet straks gaat klagen dat je nummer portering is mislukt.

[Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 09-05-2012 08:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Rekenblok schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:31:
[...]

Het gaat er niet om waar je contract hebt getekend, het gaat erom waar je nummer staat volgens de opta.
En dat is namelijk telio ;)
Dus ja: je hebt wel iets met telio te maken. Of je het wilt of niet.

Je hoeft overigens niet gelijk zo heftig te reageren ik geef je alleen een tip zodat je niet straks gaat klagen dat je nummer portering is mislukt.
Ik reageer helemaal niet heftig. Ik vind alleen, dat de providers dat onderling maar uit moeten zoeken. Jan met de Pet heeft natuurlijk de ballen verstand van dit soort dingen.

Ik geeft natuurlijk de provider op, waar ik een overeenkomst voor telefonie mee had.

Als de nummerportering daardoor mislukt, dan zijn klachten gewoon terecht. (Maar tot nu toe maakt Tweak een goede indruk, dus ik ga er voorlopig gewoon vanuit dat ze hier ook wel uit zullen komen.)

[Voor 11% gewijzigd door BazzH op 09-05-2012 08:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• White_Collar
BazzH schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:55:
[...]

Ik reageer helemaal niet heftig
Nee hoe kom ik erbij? :X
BazzH schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 07:35:
[...]

Nee, XMS. Ik heb niets met Telio te maken. Mijn contract was met XMS.
[...]

I Ik vind alleen, dat de providers dat onderling maar uit moeten zoeken. Jan met de Pet heeft natuurlijk de ballen verstand van dit soort dingen.
Dit heet toch tweakers en niet jan-met-de-pet-op.nl ?
[...]

Als de nummerportering daardoor mislukt, dan zijn klachten gewoon terecht.
Jij vind de klacht misschien wel terecht, echter is dat niet zo. Want de opta moet terecht de nummer portering blokkeren omdat de provider niet overeenkomt met wat er in de centrale administratie staat.

Maar goed, ik heb er alweer spijt van dat ik de moeite nam om je portering in goede banen te lijden,
zoek het dan maar zelf uit als je het allemaal zo goed weet ;)
liever kwijt dan....

[Voor 149% gewijzigd door White_Collar op 09-05-2012 09:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:19
Rekenblok schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:16:
Jij vind de klacht misschien wel terecht, echter is dat niet zo. Want de opta moet terecht de nummer portering blokkeren omdat de provider niet overeenkomt met wat er in de centrale administratie staat.

Maar goed, ik heb er alweer spijt van dat ik de moeite nam om je portering in goede banen te lijden,
liever kwijt dan....
offtopic:
Why the hate ;)

COIN is de instantie waar porteringen doorgezet worden, OPTA ziet daar wel op toe, maar is niet de instantie de het daadwerkelijke porteren doet.
Je mag aannemen dat als er bij COIN een porteringsverzoek binnenkomt waarbij XMS als provider is opgegeven dat dan de bijbehorende telco-code bekend is en dat zo'n portering goed gaat. Kleinere clubjes dan XMS krijgen dat ook geregeld weet ik uit ervaring en daar zitten nog wel wat 'cowboys' tussen.
Overigens is het zo dat zelfs als XMS niet meewerkt maar de rest van providers wel, dat Bazzh alleen door XMS-klanten niet te bereiken is. Een voip-account maken kan tweak gewoon direct doen en dan kan bazzh al bellen.
Juridisch heeft Bazzh gewoon gelijk, hij heeft alleen contract met XMS gehad.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Rekenblok schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:16:
[...]

Nee hoe kom ik erbij? :X

[...]

[...]

Dit heet toch tweakers en niet jan-met-de-pet-op.nl ?

[...]

liever kwijt dan....
Ik doe dagelijks porteringen, en dat gaat echt wel goedkomen hoor als hij XMS invult ;) het verzoek zal alsnog bij Telio binnen komen en die ziet dat hij het nummer weer onder XMS heeft staan ;)

• Guy058
xost schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:21:
[...]
Vanmiddag een nieuwe Experiabox gekregen. Nu werkt alles goed dus inclusief telefonie. Eindelijk opgelost.

• NemesisWolfe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 16:45
Ik zou willen dat ik net zo positief kon zijn over de service van Tweak als de meesten hier.
Ik heb ondertussen 10 weken geleden Internet en Bellen Groen bij hun besteld, netjes een bevestigingsmail en alles ontvangen. Van te voren nog even gebeld over de levertijd, dat zou ongeveer 3 tot 4 weken duren, en ik zou gebeld worden om een afspraak te maken.

Contracten zijn netjes ontvangen en ondertekend retour gestuurd en ongeveer anderhalve week later gebeld voor een afspraak. Daar kwam helaas iets tussen dus gebeld om de afspraak te verzetten, allemaal geen probleem, alleen ging het dan wel wat langer duren.
Ongeveer een halve week later werd ik opnieuw gebeld voor een afspraak, en op de afgesproken dag en tijd was de monteur ook aanwezig.
Dit was allemaal netjes zoals beloofd binnen de 4 weken, plus de extra tijd vanwege het verzetten van de afspraak.

Helaas had de monteur geen modem bij, die zou mij toegestuurd moeten zijn door Tweak.
Dus ik bellen, de medewerker heeft het nagevraagd, maar blijkbaar had de monteur het modem bij zich moeten hebben.
Hij zou het voor me nazoeken en me hier de volgende dag over terugbellen.
Helaas niet gebeurd, kan gebeuren, dus de daaropvolgende dag zelf maar weer gebeld.
De medewerker vond het heel erg spijtig voor me, en na wat nazoekwerk wist hij me te vertellen dat er opnieuw een afspraak zou worden gemaakt voor een monteur.

Na ongeveer anderhalve week wachten was ik nog steeds niet gebeld, dus ben ik maar weer gaan bellen met Tweak. De dame aan de telefoon wist me te melden dat er iets mis was gegaan, en dat ik de dag erop zou worden teruggebeld tussen half 2 en 2.
Op het moment dat ik om half 7 had besloten zelf maar te gaan bellen ging de telefoon en werd ik daadwerkelijk teruggebeld. Dit keer niet veel meer informatie gekregen, behalve dat het bij KPN mis ging, en dat zij de lijn moesten vrijgeven. Waarom er in eerste instantie wel een monteur was langsgeweest wist hij ook niet, maar ik moest nog maar even geduld hebben, en zou vanzelf gebeld worden voor een nieuwe afspraak. Gelukkig kwam de meivakantie eraan en zou ik niet opnieuw een middag vrij hoeven te nemen dacht ik nog..

Dinsdag maar weer gebeld, de dame wist me niets te vertellen behalve dat er iets was doorgezet naar kpn, en dat ik de volgende dag zou worden teruggebeld door degene die er meer over wist.
Gister helaas niet gebeld door Tweak.
Vandaag opnieuw gebeld, weer een dame die van niets wist behalve dat het inderdaad wel erg lang duurde ondertussen, maar ze beloofde me dat ze het zou uitzoeken en me zelf zou terugbellen.
Ik moest me inhouden om te vragen of het misschien sint juttemis was, en hield het erop dat ik dat goed vond klinken. En inderdaad, haar belofte ten spijt heeft ook zij me niet teruggebeld.

Oftewel, morgenochtend maar weer bellen. Met een beetje mazzel krijg ik dit keer iemand aan de lijn die me wel kan helpen, en zo niet kunnen ze hun internet ergens steken waar de spreekwoordelijke zon niet schijnt.
Ik heb iig geen vertrouwen in een bedrijf wat op deze manier omgaat met haar (potentiele) klanten.

@NemesisWolfe

Wat ik uit je verhaal begrijp is dat de lijn moet worden 'vrijgegeven', dit zou betekenen dat er een andere provider op jouw lijn zit, heb je tijdens bijvoorbeeld de vraagbundeling in jouw gebied ergens anders ingetekend? Bij Lijbrandt, XMS?

Voor levering is Tweak volledig afhankelijk van KPN in het geval van groen, Tweak kan alleen contact met KPN houden over de status van het probleem met jouw lijn.

Jammer in ieder geval dat het nog niet voorspoedig bij jouw verloopt :(.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09-2022
Firesphere schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:40:
[...]

Ah, dan had ik het verkeerd gelezen.

Alsnog raar, eens zien of ik ergens het originele contract kan terugvinden, of daar iets staat over settopbox etc. mocht dat zo zijn, dan verwacht ik een equivalente oplossing voor dezelfde prijs natuurlijk ;)
Als ik het goed heb, heb je destijds €4,95 EXTRA moeten betalen voor een HDD recorder.
KPN heeft een tijdje de 1963 (opvolger van de 1960) gehad en uitgeleverd. Toen mijn 1960 het begaf, heb ik een 1963 mogen ontvangen.
Inmiddels levert KPN dus alleen nog een 1853 (??) ZONDER HDD en kun je voor €5 het opnemen pakket afnemen. Lijkt mij lood om oud ijzer..
Immers de €4,95 vervalt (1853 zonder HDD) en daar komt €5 voor in de plaats voor het opnemen pakket!
Voordel van het opnemen pakket is dat je 6 programma's tegelijkertijd kunt opnemen, en op iedere box in het huis (uitgaande van meer dan 1 box..) kunt afspelen!
Functionaliteit blijft hetzelfde.....
Mocht mijn 1963 het begeven (hoop het nog niet) dan zal ik er ook aan moeten geloven!

http://www.tweak.nl/css/tweak/img/logo.png
http://www.tweak.nl/css/tweak/img/tweak.png

Tweak Glasvezel Ervaringen - Deel 2

Ondertussen was dit topic zwaar verouderd qua TS, en aangezien beide topicstarters de TS al een lange tijd niet meer hebben ge-update, heb ik daarom een nieuw fris deel, met een volledig ge-update TS gemaakt. Hier zijn de nieuwe abonnementen en mogelijkheden van Tweak en laatste updates in verwerkt!

Verder in deel 2!
Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 13-05-2012 01:30]

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
NemesisWolfe schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:36:

Dinsdag maar weer gebeld, de dame wist me niets te vertellen behalve dat er iets was doorgezet naar kpn, en dat ik de volgende dag zou worden teruggebeld door degene die er meer over wist.
Gister helaas niet gebeld door Tweak.
Vandaag opnieuw gebeld, weer een dame die van niets wist behalve dat het inderdaad wel erg lang duurde ondertussen, maar ze beloofde me dat ze het zou uitzoeken en me zelf zou terugbellen.
Ik moest me inhouden om te vragen of het misschien sint juttemis was, en hield het erop dat ik dat goed vond klinken. En inderdaad, haar belofte ten spijt heeft ook zij me niet teruggebeld.

Oftewel, morgenochtend maar weer bellen. Met een beetje mazzel krijg ik dit keer iemand aan de lijn die me wel kan helpen, en zo niet kunnen ze hun internet ergens steken waar de spreekwoordelijke zon niet schijnt.
Ik heb iig geen vertrouwen in een bedrijf wat op deze manier omgaat met haar (potentiele) klanten.
Ik wacht al 3 weken op een nieuw modem, er zijn leveringsproblemen bij KPN werd mij gezegd.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:19
falcon2001 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:53:
[...]

Ik wacht al 3 weken op een nieuw modem, er zijn leveringsproblemen bij KPN werd mij gezegd.
28 maart zou er een nieuw modem (H220N ZTE) naar mij worden opgestuurd, 2 weken later bericht dat er inderdaad leveringsproblemen bij KPN zijn, maar plots, zonder aankondiging, op 9 mei het nieuwe modem mogen ontvangen, hopelijk hoef jij niet zo lang te wachten.....

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:08

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

berichtje verkeerd gepost, moest in topic deel 2

[Voor 97% gewijzigd door iZi op 17-05-2012 15:14]

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-01 15:48

Tarabass

Webmaster

Ik wil een tweede tv-ontvanger huren. Daarvoor heb ik een switch nodig. Volstaat elke switch? Bijvoorbeeld:
pricewatch: Netgear GS605

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:52

The Wizard

Moderator Mobile
Tarabass schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:58:
Ik wil een tweede tv-ontvanger huren. Daarvoor heb ik een switch nodig. Volstaat elke switch? Bijvoorbeeld:
pricewatch: Netgear GS605
Bijna elke switch volstaat. Gebruik aub het nieuwe topic, deze is (officieus) gesloten :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:50
Verkeerde topic...

[Voor 93% gewijzigd door Cidolfas op 20-06-2012 20:27]

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:03

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Blijkbaar gaan we hier verder: Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee