Goed, eerst dacht ik dus dat het aan Chrome lag, omdat IE 9 ze d'r wel doorramt, nu heeft zowel IE9 als FF dit probleem. De laatste tijd, steeds frequenter - heb ik last hiervan dat sites het ene moment het wel doen, het andere moment niet.
De laatste schijn ik ook ineens van 800KBps down/100KBps up naar 600KBps down /125KBps up te zijn gegaan.
(verschillende speedtestjes, 1MB, 10MB, 100MB, 500MB)
Met de TV dienst en het bellen zijn er geen problemen te vinden. Werkt naar behoren.
Details:
8161BE, 87 - 6e verdieping
Thomson Gateway TG789vn (8.4.2.U)
(als ik kijk naar bandbreedte, zou ik toch 1MB down/175KBps up mogen krijgen =])
Wat heb ik zelf gedaan:
- Bedrading gechecked en zelfs opnieuw aangekoppeld door opnieuw te strippen, etc etc.
- Zo dicht mogelijk op IS/RA
- Andere DNS servers gebruikt zoals die van Google, DNSAdvantage, OpenDNS en zelfs die van
NortonDNS. Maakt geen reet uit.
- Modem herstart, complete reset. De nada
- Safe modus + netwerk, hetzelfde resultaat
- Op de router hebben alleen mijn apparaten toegang, geen stoute buurjongen die even meelift dus.
- Wifi of bedraad - geen verschil.
- Netwerk opnieuw ingesteld (lees: opnieuw driver, opnieuw aanmelden, flushdns, etc)
Wat heb ik nog niet gedaan:
- Proxy, heb ik helemaal geen zin aan om daar mee te kloten. Vraag mij ook terdege af of daar de oplossing ligt.
- Huilend aan de KPN IPB klantenservicelijn hangen.
Mijn PC:
Windows 7 Pro x64 NL SP1 (ook voor SP1 hetzelfde gedonder)
MSE Geinstalleerd, HiJack This en SpyBot. (Ik heb verstand van zaken, mag ik hopen - vindt niks raars)
Vriendin PC:
Bijna gelijk, hetzelfde gedonder en die doet alleen wat kantoorgedoe en hyves.
Wat denken jullie? Tijdelijk of moet ik toch even gaan bellen?
De laatste schijn ik ook ineens van 800KBps down/100KBps up naar 600KBps down /125KBps up te zijn gegaan.
(verschillende speedtestjes, 1MB, 10MB, 100MB, 500MB)
Met de TV dienst en het bellen zijn er geen problemen te vinden. Werkt naar behoren.
Details:
8161BE, 87 - 6e verdieping
Thomson Gateway TG789vn (8.4.2.U)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Actief: 0 dagen, 9:42:30 DSL-type: ITU-T G.993.2 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.408 / 8.725 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 7,8 / 13,6 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,3 / 28,3 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,4 / 5,5 Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ---- Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / IKNS Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 3 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 28.862 / 346 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 6 / 0 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 85 / 0 |
(als ik kijk naar bandbreedte, zou ik toch 1MB down/175KBps up mogen krijgen =])
Wat heb ik zelf gedaan:
- Bedrading gechecked en zelfs opnieuw aangekoppeld door opnieuw te strippen, etc etc.
- Zo dicht mogelijk op IS/RA
- Andere DNS servers gebruikt zoals die van Google, DNSAdvantage, OpenDNS en zelfs die van
NortonDNS. Maakt geen reet uit.
- Modem herstart, complete reset. De nada
- Safe modus + netwerk, hetzelfde resultaat
- Op de router hebben alleen mijn apparaten toegang, geen stoute buurjongen die even meelift dus.
- Wifi of bedraad - geen verschil.
- Netwerk opnieuw ingesteld (lees: opnieuw driver, opnieuw aanmelden, flushdns, etc)
Wat heb ik nog niet gedaan:
- Proxy, heb ik helemaal geen zin aan om daar mee te kloten. Vraag mij ook terdege af of daar de oplossing ligt.
- Huilend aan de KPN IPB klantenservicelijn hangen.
Mijn PC:
Windows 7 Pro x64 NL SP1 (ook voor SP1 hetzelfde gedonder)
MSE Geinstalleerd, HiJack This en SpyBot. (Ik heb verstand van zaken, mag ik hopen - vindt niks raars)
Vriendin PC:
Bijna gelijk, hetzelfde gedonder en die doet alleen wat kantoorgedoe en hyves.
Wat denken jullie? Tijdelijk of moet ik toch even gaan bellen?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding