[KPN IPBTV]Laatste tijd random sites dan wel/niet bereikbaar

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:40
Misschien kan iemand een poll maken om de animo voor een gezamenlijk pakket met brieven d'r in richting KPN te sturen? En dan wel richting een bestuurslid van KPN en niet de helpdesk? Dit wordt gewoon te gek, zo wijd verspreid.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En om de knupper er maar even in te gooien dan: het probleem is niet terug.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Het is er altijd nog geweest? XD

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SkyStreaker schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:31:
Misschien kan iemand een poll maken om de animo voor een gezamenlijk pakket met brieven d'r in richting KPN te sturen? En dan wel richting een bestuurslid van KPN en niet de helpdesk? Dit wordt gewoon te gek, zo wijd verspreid.
http://poll.dezeserver.nl, succes. :) Ben benieuwd naar de uitkomst, ik ga iig meedoen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SkyStreaker schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:58:
Het is er altijd nog geweest? XD
Grapjas :P

Het probleem waar men het over heeft kwam door een verbinding richting AMS-IX die last had van een hoge mate van packet loss. Dat is nu niet het geval.

Het kan altijd zijn dat iemand last heeft van een haperende verbinding, maar dat is dan een probleem met die verbinding en niet een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CyBeR schreef op zondag 20 maart 2011 @ 23:18:
Het kan altijd zijn dat iemand last heeft van een haperende verbinding, maar dat is dan een probleem met die verbinding en niet een algemeen probleem.
Wel vreemd als meerdere gebruikers er last van hebben... Ik denk dat KPN dus een structureel probleem heeft. ;) Aangezien het (bij mij in ieder geval!) een wederkerend probleem is, meerdere malen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CptChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:33:
[...]
Wel vreemd als meerdere gebruikers er last van hebben... Ik denk dat KPN dus een structureel probleem heeft.
KPN heeft letterlijk miljoenen ADSL-aansluitingen. Het is statistisch bijna onmogelijk dat jij de absoluut énige met een bepaald probleem bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
CyBeR schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:43:
[...]

KPN heeft letterlijk miljoenen ADSL-aansluitingen. Het is statistisch bijna onmogelijk dat jij de absoluut énige met een bepaald probleem bent.
Ik ben het met je eens hoor. De frequentie van het probleem schijnt incidenteel te zijn, het smaakt alleen zo zuur... Snap je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CyBeR schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:43:
Zoals je in het topic kan zien, ben ik ook niet de enige die er last van heeft, wellicht is dat ook (een van de) reden(en) dat dit topic gestart is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CptChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:50:
[...]
Zoals je in het topic kan zien, ben ik ook niet de enige die er last van heeft, wellicht is dat ook (een van de) reden(en) dat dit topic gestart is. ;)
Dat zeg ik ook: als jij uit alle miljoenen klanten van KPN de enige bent die een bepaald probleem hebt, heb je bijna de loterij gewonnen.

Het algemene probleem is niet terug. Dan zou ik er ook last van hebben en dat heb ik niet. Jij hebt nu gewoon een probleem met jouw verbinding. En die andere mensen die hetzelfde melden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het valt me trouwens op dat de problemen lijken te verergeren, althans bij mij, in de Betuwe.
Geen enkele DNS-lookup lukt dan en ik moet dan uiteindelijk de router resetten.
Iemand van jullie hier ook last van?

Ben wel heel erg aan het twijfelen of ik er een ticket voor ga maken of niet.
Heb niet zo hele hoge pet op van de klantenservice van KPN (IPB).
Ik denk dat ik beter af ben, als ik overstap naar een andere ISP, die zijn zaakjes tenminste wel op orde heeft tegen een schappelijkere prijs ook nog is.

EDIT @ 23.32u
En wéér mijn router moeten resetten, dat is de derde keer vandaag... Kan me niet voorstellen dat het aan de Experiabox ligt die we hier hebben, de Siemens SX551.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 27-03-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er iemand die een status update kan geven? Als ik Ferret zo lees, is men bij KPN dus wel bezig het probleem aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

CptChaos schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:45:
Het valt me trouwens op dat de problemen lijken te verergeren, althans bij mij, in de Betuwe.
Geen enkele DNS-lookup lukt dan en ik moet dan uiteindelijk de router resetten.
Iemand van jullie hier ook last van?

Ben wel heel erg aan het twijfelen of ik er een ticket voor ga maken of niet.
Heb niet zo hele hoge pet op van de klantenservice van KPN (IPB).
Ik denk dat ik beter af ben, als ik overstap naar een andere ISP, die zijn zaakjes tenminste wel op orde heeft tegen een schappelijkere prijs ook nog is.

EDIT @ 23.32u
En wéér mijn router moeten resetten, dat is de derde keer vandaag... Kan me niet voorstellen dat het aan de Experiabox ligt die we hier hebben, de Siemens SX551.
hier heb ik al MAANDEN last van, alles werkt gewoon behalve bepaalde dns lookups, verrassend genoeg werkt ping domein.subdomein nog wel gewoon 8)7

Meestal gebeurt het zodra ik een download aanzet, ookal is het aantal verbindingen in utorrent 4x zo laag ingesteld als standaard...

Het is dat mijn ouders @planet (ja, planet) mails nog gebruiken voor de zaak, anders had ik al lang het advies gegeven over te stappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:09:
Meestal gebeurt het zodra ik een download aanzet, ookal is het aantal verbindingen in utorrent 4x zo laag ingesteld als standaard...
Ik download met 8 connecties maximaal (usenet, via Eweka), dus connectie problemen heb ik eigenlijk nooit.
Het is dat mijn ouders @planet (ja, planet) mails nog gebruiken voor de zaak, anders had ik al lang het advies gegeven over te stappen naar een andere provider.
Hier niet voor de zaak (wij hebben die niet), maar meer omdat mijn pa vindt dat KPN er nooit uit ligt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:09:

Volgens mij is het mogelijk om een webmail only abonnement van KPN af te sluiten. Dus dan zou je je email adres kunnen houden om te ontvangen, terwijl je internet hebt van een andere provider.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje163
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-07 22:37
CptChaos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:04:
Is er iemand die een status update kan geven? Als ik Ferret zo lees, is men bij KPN dus wel bezig het probleem aan te pakken?
Ik heb de problemen ook gehad. Op gegeven moment was het op een zaterdag ( ongeveer 4 weken geleden) heel erg. Toen was het ook officieel als storing aangemeld. Na die zaterdag is het probleem ook niet meer opgetreden. Misschien draait er toch iets op je netwerk wat er voor zorgt dat je SX551 niet leuk vind, of misschien is je SX551 gewoon brak aan het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modus47
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Sinds een dag of 2 weer raak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Ja. Het komt gelukkig nog niet veel voor en een handmatige DNS lijkt te helpen, maar de frequentie van het probleem wordt hoger (wanneer geen handmatig DNS) en dat is erg jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 14-04-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Ja en zeker vandaag, net maar even weer de opendns servers ingesteld. Tot geleden 2 weken gebruikte ik Norton DNS zonder problemen, maar bij ebay waren bepaalde pagina's niet bereikbaar. KPN dnsserver weer ingesteld en de ebay pagina's waren gewoon bereikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 14-04-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03

AvK

Ready Set Go

Gisteren en vandaag ook last. Eventjes weg en daarna weer normaal. Dacht dat het aan mijn download lag.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Mijn DNS ligt ook plat hier :/

Dat ze hier niets aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:51:
Mijn DNS ligt ook plat hier :/

Dat ze hier niets aan doen...
Als ik heel eerlijk mag zijn begin ik het nogal zat te worden. Ik weet nog dat ik destijds van KPN naar Tele2 ben gegaan door dit gezeik, als dit weer zo door gaat dan is voor mij de koek op. Die helpdesk van KPN heb je ook niks aan want: "die kunnen er niks mee", wat is dat nu weer voor een antwoord. Ik heb zelf op zo'n lijn gezeten en ik kon er wel wat mee. Het is nu om de 2-3 weken raak he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje163
Ja hoor.. dit probleem komt weer boven water. Ik heb hetzelfde weer.. Websites zijn tussen de 30 seconden en 1 minuut niet bereikbaar. Daarna F5 en hij doet het in eens razend snel. Dit gebeurt 20 tot 30 keer per dag. MSN blijft gewoon goed functioneren. Probleem speelt weer sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 18:38

Nemesizz

Untouchable

Same here. Even snel snel mailtje kijken en ja hoor "kan server niet vinden" kijk ik rechts-onder naar m'n netwerkverbinding "alleen lokaal".
Vervolgens doet ie het weer een tijdje, dan ploft ie ineens weer uit (of "kan pagina niet vinden" of het duurt 30 sec voordat een pagina tevoorschijn komt).

Tijdje terug zo'n callcenter van KPN aan de lijn gehad of we tevreden waren (toen speelde dit probleem ook al), dus gezegt dat we niet zo tevreden waren. Dus, tijdje daarna (net toevallig dat het internet weer 2 dagen ofzo goed werkte) iemand van de KPN aan de lijn vanwege onze "klachten".
Het een en ander uitgelegd (voor zover dat wil bij die mensen), zegt ze zo "kun je nu op internet, probeer eens marktplaats.nl" , ja die doet het, "dan is er toch ook geen probleem?" Ja duh! Internet werkt dan net weer 2 dagen 8)7 .

Tijdje goed gegaan daarna, en dus sinds gisteren ongeveer weer gedoe met regelmatig wegvallend internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Nemesizz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:03:
Same here. Even snel snel mailtje kijken en ja hoor "kan server niet vinden" kijk ik rechts-onder naar m'n netwerkverbinding "alleen lokaal".
Vervolgens doet ie het weer een tijdje, dan ploft ie ineens weer uit (of "kan pagina niet vinden" of het duurt 30 sec voordat een pagina tevoorschijn komt).

Tijdje terug zo'n callcenter van KPN aan de lijn gehad of we tevreden waren (toen speelde dit probleem ook al), dus gezegt dat we niet zo tevreden waren. Dus, tijdje daarna (net toevallig dat het internet weer 2 dagen ofzo goed werkte) iemand van de KPN aan de lijn vanwege onze "klachten".
Het een en ander uitgelegd (voor zover dat wil bij die mensen), zegt ze zo "kun je nu op internet, probeer eens marktplaats.nl" , ja die doet het, "dan is er toch ook geen probleem?" Ja duh! Internet werkt dan net weer 2 dagen 8)7 .

Tijdje goed gegaan daarna, en dus sinds gisteren ongeveer weer gedoe met regelmatig wegvallend internet.
*zucht* Dat bedoel ik dus.

Bij deze maar eens een poll, want ik begin er echt genoeg van te krijgen. Kortom een petitie maken, online en deze doorlinken naar iemand die wat meer kan dan een 1e lijner. Zegt het voort...

Animocheck:

Poll: Petitie ter duidelijkmaking KPN dat er wat speelt
Ik doe mee
Ik doe niet mee
Hangt v. interesse af/Ik weet het niet
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=370633&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 25% gewijzigd door SkyStreaker op 15-04-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 08:30
Bij mij is het vanaf eergisteren ook weer mis (regio Amsterdam-Schellingwoude).

Met grote regelmaat kan ik sites niet bezoeken of valt soms de DSL verbinding weg. Ik baal hier enorm van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Laatst online: 03-06 19:36
Ook hier (weer) DNS problemen, willekeurigheid van sites die wel snel gaan. Het is verschrikkelijk irritant. Mijn provider is KPN. Oosten des lands.

18.04.11 KPN gebeld en gevraagd of er problemen waren, die waren er volgens zeggen niet. Er was een DNS storing in Amsterdam, maar dit zou geen invloed moeten hebben op mijn verbinding, werd verteld. Wel heeft de helpdeskmedewerker op afstand de Experia Box (Thomson TG789vn) gereset. Dit heeft volgens mij wel goed geholpen.

Edit: Toch werkt het niet voor 100%
Edit: Te vroeg gejuicht, het heeft niet geholpen.

19.04.11 KPN nogmaals gebeld, Ticket voor 2e lijn gekregen, en werd binnen 5 minuten teruggebeld.
Inmiddels heb ik op verzoek 2 tracert resultaten teruggemaild, waarop zij gaan antwoorden.
De resultaten van de TRACERT opdracht zijn:

TRACERT GOOGLE.NL

TRACERT KPN.COM

Edit: 19.04.11 Nogmaals teruggebeld, dit bleek omdat de 1e lijns de EXIT-code niet goed had afgesloten in het systeem, ze heeft de call nogmaals opgepakt, en de tracert uitslagen bekeken. De 2e hob is een KPN hob en ze geeft aan dat het probleem bij KPN ligt, en dat KPN daar iets aan dient te doen.Zij kan op dit moment niets doen, ze zet de call door. Ik word zsm teruggebeld door 2e of 3e lijns.

Edit 26.04.11 Voor Pasen een aantal keer teruggebeld door KPN 2e lijns. Via een SMS vernomen dat de problemen vandaag 26.04.11 opgelost zouden zijn. Er is vermoedelijk een stukje hardware vervangen. De tracert opdrachten werken volgens mij niet op de Thomson TG789vn, maar KPN wilde deze gegevens via mail aangeleverd krijgen. En voila, sinds gisteren werkt volgens mij alles weer goed. :)

[ Voor 118% gewijzigd door Michael_E op 26-04-2011 21:38 ]

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03

AvK

Ready Set Go

Zit ik even wat You Tube filmpjes te kijken..... weer dezelfde problemen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:49

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Post eens wat traces op het moment dat het misgaat en doe een nslookup als het misgaat.
vergeet niet je browsercache en dns cache te flushen als je dat gaat doen!
Het lijkt me dat er genoeg van KPNers ook alhier rondstruinen en lezen wat er speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Die tracert heb ik al wel eens geprobeerd maar omdat deze na een firmware update in december 2010 niet meer werkt heb je daar niet zo veel meer aan.

C:\Documents and Settings\->tracert google.nl

Bezig met het traceren van de route naar google.nl [74.125.77.147]
via maximaal 30 hops:

1 45 ms 79 ms 99 ms 192.168.2.254
2 6 ms * * 195.190.2xx.x
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Nu ga ik iets geks zeggen denk ik.... Ubuntu 11.04 gedraaid vanaf een stick en een usb-hdd - 5 dagen lang geen enkel probleem.

Ik zou zeggen: grijp een 1GB stickje, google voor: easy installer usb, starten: down een ubuntu-tje of iets naar smaak en ga d'r eens voor. Het zou idioot zijn als het daar wel goed gaat...

[ Voor 43% gewijzigd door SkyStreaker op 19-04-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:49

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Anoniem: 319232 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:41:
Die tracert heb ik al wel eens geprobeerd maar omdat deze na een firmware update in december 2010 niet meer werkt heb je daar niet zo veel meer aan.

C:\Documents and Settings\->tracert google.nl

Bezig met het traceren van de route naar google.nl [74.125.77.147]

enz
Daar wordt geresolved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje163
SkyStreaker schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:48:
Nu ga ik iets geks zeggen denk ik.... Ubuntu 11.04 gedraaid vanaf een stick en een usb-hdd - 5 dagen lang geen enkel probleem.

Ik zou zeggen: grijp een 1GB stickje, google voor: easy installer usb, starten: down een ubuntu-tje of iets naar smaak en ga d'r eens voor. Het zou idioot zijn als het daar wel goed gaat...
Misschien is het toeval, maar ik heb sinds 5 dagen ook geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Jammer dat de animo check een beetje traag gaat, had meer verwacht :) Misschien komt dat nog bij herhaling van problemen...

Pagina: 1 2 Laatste