Nee dit is niet mijn primaire zorg, het gaat puur om scans/aanvallen van buiten af. NAT stopt immers al 99.9%, de rest mag dan de firewall doen.eymey schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:50:
Wat Hans_18T meer bedoelt (denk ik) is dat je niet direct met je client PC (waar je ook op surft) op je publieke IP moet gaan zitten.
Na enige onduidelijkheid heeft * T-MOB nu glas via Tweak. Voor zover het werkt is het echt supersnel, alleen het probleem is dat het deels in het geheel niet werkt. Ik kan surfen naar got en naar google, maar bijvoorbeeld niet naar tweakers.net. DNS resolved, maar de verbinding geeft een timeout 
Die laatste is afgebroken omdat ie nooit verbinding krijgt. Iemand dezelfde ervaring en/of een mogelijke oplossing?
t-mob@klaraiii:~$ wget gathering.tweakers.net
--2011-01-18 19:21:11-- http://gathering.tweakers.net/
Resolving gathering.tweakers.net... 213.239.154.36
Connecting to gathering.tweakers.net|213.239.154.36|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: unspecified [text/html]
Saving to: `index.html.9'
[ <=> ] 84,964 --.-K/s in 0.02s
2011-01-18 19:21:11 (3.35 MB/s) - `index.html.9' saved [84964]
t-mob@klaraiii:~$ wget tweakers.net
--2011-01-18 19:21:16-- http://tweakers.net/
Resolving tweakers.net... 213.239.154.35
Connecting to tweakers.net|213.239.154.35|:80... ^C
t-mob@klaraiii:~$Die laatste is afgebroken omdat ie nooit verbinding krijgt. Iemand dezelfde ervaring en/of een mogelijke oplossing?
Regeren is vooruitschuiven
Zelfde ervaring hier, met std DNS kan ik niets, met google-DNS een beetje. Nu weet ik niet zeker of de verbinding is opgeleverd of niet. Ik wacht nog steeds op bevestiging van Tweak en hoop dat daar het probleem in zit. Ook het DVB-C signaal werkt maar gedeeltelijk, er missen een aantal zenders...T-MOB schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:25:
Na enige onduidelijkheid heeft * T-MOB nu glas via Tweak. Voor zover het werkt is het echt supersnel, alleen het probleem is dat het deels in het geheel niet werkt. Ik kan surfen naar got en naar google, maar bijvoorbeeld niet naar tweakers.net. DNS resolved, maar de verbinding geeft een timeout
KNIP
Die laatste is afgebroken omdat ie nooit verbinding krijgt. Iemand dezelfde ervaring en/of een mogelijke oplossing?
Wellicht heeft jouw probleem te maken met het volgende:
Netwerk onderhoud 19 januari
In de nacht van 18 op 19 januari tussen 0:00 en 0:30 zal er onderhoud worden gepleegd aan het netwerk. Dit zal gepaard gaan met enkele onderbrekingen in de volgende diensten:
* Het Usenet platform
* ADSL via het Tiscali en BBned netwerk
* Reggefiber verbindingen
Geplaatst op: 18-01-2011
Ik heb ze maar even gebeld en het heeft inderdaad te maken met het onderhoud. Of liever, het onderhoud heeft te maken met de storing; Ze hebben een router stuk die vannacht wordt vervangen. Vanaf morgenochtend zou het dus weer normaal moeten werken.Loekie schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:31:
Wellicht heeft jouw probleem te maken met het volgende:
[...]
TV heb ik nog niet getest. Hiervoor had ik helemaal geen televisiesignaal dus daarvoor moeten er extra kabels getrokken worden. Nu heb ik gekozen voor "analoge" televisie dus van storingen in het DVB-C-gebeuren zal ik geen last hebben.
Nu heb ik nog het probleem dat ik particulier een huis huur op dit moment, en dat ik (na het jaarcontract afloopt) in principe op elk moment het huurcontract beëindigd kan worden. Kan dus niet beginnen aan een jaarcontract bij een service provider, want ik weet niet of ik in mijn volgende woning weer glasvezel beschikbaar heb.
Verwijderd
Hier heb ik dus ook al daaagen last van. Tweak stuurt me van kastje naar de muur. De info die jij geeft dat ze onderhoud gaan plegen vanwege deze storing hebben ze mij niet gemeld. Heb ze om 18.30 nog aan de telefoon gehad.T-MOB schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:25:
t-mob@klaraiii:~$ wget gathering.tweakers.net --2011-01-18 19:21:11-- http://gathering.tweakers.net/ Resolving gathering.tweakers.net... 213.239.154.36 Connecting to gathering.tweakers.net|213.239.154.36|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: unspecified [text/html] Saving to: `index.html.9' [ <=> ] 84,964 --.-K/s in 0.02s 2011-01-18 19:21:11 (3.35 MB/s) - `index.html.9' saved [84964] t-mob@klaraiii:~$ wget tweakers.net --2011-01-18 19:21:16-- http://tweakers.net/ Resolving tweakers.net... 213.239.154.35 Connecting to tweakers.net|213.239.154.35|:80... ^C t-mob@klaraiii:~$
Ik hoop dat wat je zegt zo is, en nog veel harder hoop ik dat het de problemen wegneemt. Lijn is fucking snel, maar de helpdesk van tweak is maar heel soms nuttig (zie onder)...
Over TV: werkt als een tiet. Telefoon ook. Standaard staat nummer doorgeven uit, dus kan je niet uitvinden wat je nummer is door bv effe je 06 te bellen. Maar een telefoontje naar de helpdesk, ze zetten een vinkje in he systeem, en je weet meteen je nummer!
Televisie werkt inderdaad als een trein, het analoge beeld is prachtig na jaren uitzending gemist
.
Het doorgeven van je nummer kun je zelf ook aanzetten als je inlogt op tweak.nl. Daar kun je wel meer instellen aan je telefoonlijn (moet je wel naar tweak.nl kunnen surfen...).
De tweak-helpdesk vind ik wel ok. Niet dat ze me echt vaak hebben kunnen helpen (de boel is aangevraagd in augustus, nu pas opgeleverd met veel onduidelijkheid tussendoor). Maar wat voor ze pleit is dat ze in elk geval begrijpen wat je probleem is, danwel wat je wil. Ik heb wat rondgebeld naar alle mogelijke aanbieders voor mijn glaslijntje en Tweak was de enige waarmee ik kon communiceren over bijvoorbeeld het gewenste vaste IP en het ongewenste Experiabox-achtige apparaat. Maar dat kan ook aan mijn communicatieve tekortkomingen liggen natuurlijk.
Het doorgeven van je nummer kun je zelf ook aanzetten als je inlogt op tweak.nl. Daar kun je wel meer instellen aan je telefoonlijn (moet je wel naar tweak.nl kunnen surfen...).
De tweak-helpdesk vind ik wel ok. Niet dat ze me echt vaak hebben kunnen helpen (de boel is aangevraagd in augustus, nu pas opgeleverd met veel onduidelijkheid tussendoor). Maar wat voor ze pleit is dat ze in elk geval begrijpen wat je probleem is, danwel wat je wil. Ik heb wat rondgebeld naar alle mogelijke aanbieders voor mijn glaslijntje en Tweak was de enige waarmee ik kon communiceren over bijvoorbeeld het gewenste vaste IP en het ongewenste Experiabox-achtige apparaat. Maar dat kan ook aan mijn communicatieve tekortkomingen liggen natuurlijk.
Ik heb ook Tweak nu als primaire verbinding, en ik ken dit probleem totaal niet. Als het nog steeds een probleem is, kom eens op irc buurten, want ik vind dit ook niet kunnen.T-MOB schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:25:
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ligt de DNS er uit op dit moment ofzo? Alles wat gecached is werkt wel, maar ik kan niks meer resolven met de Tweak DNS servers.
[edit]
Tijd om te slapen...zal morgen wel opgelost zijn
[edit2]
In de nacht van 18 op 19 januari tussen 0:00 en 0:30 zal er onderhoud worden gepleegd aan het netwerk. Dit zal gepaard gaan met enkele onderbrekingen in de volgende diensten:
* Het Usenet platform
Aaah
[edit]
Tijd om te slapen...zal morgen wel opgelost zijn
[edit2]
* Het Usenet platform
Aaah
[ Voor 68% gewijzigd door WoBBeL op 18-01-2011 23:59 ]
sinds vandaag ineens stilte op de TV. Regelmatig geen geluid. Ik gok dat m'n TV iets doet, maar zijn er meer mensen die vie KPN/Tweak zitten die dit meemaken?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nou, de nieuwe router lijkt het te doen. We kunnen weer gewoon op tweakers.net komen zonder t-mobile of DIMDAB \0/
* T-MOB kan met een gerust hart slapen...
Mjah hier dus niet, speedtest geeft time-out word wel geresolved en zo een handje andere sites. Met name .com domeinen lijken problemen te geven. Ik ga maar eens bellen, want hier kan ik niets mee...T-MOB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:49:
Nou, de nieuwe router lijkt het te doen. We kunnen weer gewoon op tweakers.net komen zonder t-mobile of DIMDAB \0/
Misschien een stomme opmerking, maar handmatig al andere DNS servers geprobeerd?Loekie schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:44:
[...]
Mjah hier dus niet, speedtest geeft time-out word wel geresolved en zo een handje andere sites. Met name .com domeinen lijken problemen te geven. Ik ga maar eens bellen, want hier kan ik niets mee...
Dan werkt er al iets meer, maar ook dan kunnen verschillende pagina's niet geladen worden, nslookup is geen probleem, vindt ook geldig IP, maar er komt gewoon geen httpverkeer terug. ICMP wordt wel op gereageerd, ga ik terug naar m'n Ziggo aansluiting is niets een probleem.xost schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:44:
[...]
Misschien een stomme opmerking, maar handmatig al andere DNS servers geprobeerd?
Ook DNS flushen helpt hier niet tegen, al het verkeer lijkt na de nikhef-routers te stoppen.
Daarnaast hoort een werkende DNS + routering tot het taken-pakket van een ISP.
OT: Hoe ben jij door tweak op de hoogte gesteld van het feit dat je verbinding hoort te werken? Gebruik je ook TV en zo ja, heb je ook BBC?
Hmm, toch iets te vroeg gejuicht
Er werken dan wel meer sites dan gisteravond. Vanaf mijn kantoor kan ik de server thuis nog niet direct bereiken (wel via een machine in een datacenter). Loekie, heb je een domeinnaam of ip voor me dat bij jou niet werkt? Ben wel benieuwd of we hetzelfde probleem hebben of niet.
Niet. Er kwam een monteur langs die zei dat het "binnenkort" ging werken maar dat zou ik nog wel horen. Uiteraard meteen laptopje aangesloten en ik haalde 95/95 MbitLoekie schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:03:
[...]
OT: Hoe ben jij door tweak op de hoogte gesteld van het feit dat je verbinding hoort te werken? Gebruik je ook TV en zo ja, heb je ook BBC?
Vanuit Tweak nooit iets gehoord, moest er zelf achteraan bellen.
[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 19-01-2011 11:16 ]
Onze excuses voor de problemen met de DNS-servers. Inmiddels zou dit opgelost moeten zijn.
In het migratieproces, van het ene naar het andere datacentrum, is er iets misgegaan met één van de servers. Ik heb niet helemaal helder wat precies op dit moment, wel dat het inmiddels verholpen zou moeten zijn.
Loekie:
http://www.tweak.nl/consument/fiber/zenderoverzicht.html
BBC World en BBC Entertainment zitten in het KPN-pakket. (Pluspakket)
Officieel zitten BBC1&2 niet in het Reggefiber-pakket op het moment, maar dit wisselt nogal. In juni of juli zit dit in ieder geval wél in het pakket is ons verteld. (BBC World en BBC Entertainment zitten ook hier in het pluspakket)
In het migratieproces, van het ene naar het andere datacentrum, is er iets misgegaan met één van de servers. Ik heb niet helemaal helder wat precies op dit moment, wel dat het inmiddels verholpen zou moeten zijn.
Loekie:
Officieel zitten BBC1&2 niet in het Reggefiber-pakket op het moment, maar dit wisselt nogal. In juni of juli zit dit in ieder geval wél in het pakket is ons verteld. (BBC World en BBC Entertainment zitten ook hier in het pluspakket)
Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
BBC1 en 2 zitten wel in het glashart basispakket volgens jullie site op kanaal 401 en 402, het is ook 1 van de redenen geweest om te bestellen bij tweak....Tweak schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:19:
Onze excuses voor de problemen met de DNS-servers. Inmiddels zou dit opgelost moeten zijn.
Loekie:
Daarnaast missen er meer zenders als TVE, RAI Uno en TV5 en diverse regionale(voor mij niet boeiende) zenders. Welk netwerk-ID hoort in Enschede gebruikt te worden?
Overigens is alles hier nu totaal verdwenen, WAN RTV en TEL1 zijn uit, is er verder te achterhalen wanneer jullie zelf vinden dat het opgeleverd is?
[ Voor 4% gewijzigd door Loekie op 19-01-2011 11:29 ]
WTH....
Dus ik moet het IPTV-pakket aanvragen met een STB waar ik niet op zit te wachten....
* Loekie laat krachtterm vallen, damn op m'n voeten...
Dus ik moet het IPTV-pakket aanvragen met een STB waar ik niet op zit te wachten....
* Loekie laat krachtterm vallen, damn op m'n voeten...
&&T-MOB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:08:
Hmm, toch iets te vroeg gejuichtEr werken dan wel meer sites dan gisteravond. Vanaf mijn kantoor kan ik de server thuis nog niet direct bereiken (wel via een machine in een datacenter). Loekie, heb je een domeinnaam of ip voor me dat bij jou niet werkt? Ben wel benieuwd of we hetzelfde probleem hebben of niet.
In welke range valt het ip-adres dat jullie hebben? Bij mij en een kennis van me (in de 82.197.205.X range) werkt alles, bij me&thepizza (die in de 82.197.216.X range zit) werkt het ook half. Misschien is hier ergens een verband in te zien?Loekie schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:03:
[...]
Dan werkt er al iets meer, maar ook dan kunnen verschillende pagina's niet geladen worden, nslookup is geen probleem, vindt ook geldig IP, maar er komt gewoon geen httpverkeer terug. ICMP wordt wel op gereageerd, ga ik terug naar m'n Ziggo aansluiting is niets een probleem.
Ook DNS flushen helpt hier niet tegen, al het verkeer lijkt na de nikhef-routers te stoppen.
--edit--
Ik heb zelf ook nog een tweede machine op mijn fiberverbinding laten DHCP'en, en die kreeg een 82.197.216.X adres. Daar dezelfde issues, terwijl mijn "normale" machine nog steeds alles kon bereiken.
[ Voor 8% gewijzigd door dacoon op 19-01-2011 12:13 ]
Dan lijkt het mij dat als op 4 verschillende locaties in dezelfde range iets mis gaat dat tweak een kleine f*ckup heeft gemaakt bij de routing van die range. Daar ik andere verplichtingen heb en de wachttijd bij de helpdesk van Tweak momenteel 15 minuten is laat ik de eer van het melden aan mij voorbij gaan...
Dat is niet goed jongens, ik haal techniek er (weer) bij. Die zitten met zijn allen in een colo op het moment, dus dat is in ieder geval dichtbij de machines en routers ;-)
[edit]Op alledrie de DNS machines die het zouden kunnen zijn, is pdns (de DNS-software zegmaar) opnieuw opgestart. Nu ben ik niet de meest technische alhier, maar ik heb me laten wijsmaken dat hiermee de problemen nu echt verholpen zouden moeten zijn.
Gezien het al even stil is, moet dat ofwel kloppen of die mensen die er last van hadden kunnen nu helemaal niet meer internetten. Als het laatste het geval is, dan hoop ik maar dat ze bellen.
[edit]Op alledrie de DNS machines die het zouden kunnen zijn, is pdns (de DNS-software zegmaar) opnieuw opgestart. Nu ben ik niet de meest technische alhier, maar ik heb me laten wijsmaken dat hiermee de problemen nu echt verholpen zouden moeten zijn.
Gezien het al even stil is, moet dat ofwel kloppen of die mensen die er last van hadden kunnen nu helemaal niet meer internetten. Als het laatste het geval is, dan hoop ik maar dat ze bellen.
[ Voor 56% gewijzigd door Tweak op 19-01-2011 14:45 ]
Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
Ik zal er eens een tweede pc aan knopen om te kijken wat het doet. Het enige wat ik wel weet is dat DNS bijzonder weinig met routing te maken heeft, en ik de kans niet al te groot acht dat het probleem daarmee verholpen is. Ik kom er zo op terug!Tweak schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:39:
Dat is niet goed jongens, ik haal techniek er (weer) bij. Die zitten met zijn allen in een colo op het moment, dus dat is in ieder geval dichtbij de machines en routers ;-)
--edit--
Het probleem is NIET verholpen.
Wil je zo vriendelijk zijn om de mensen van de technische dienst er op te wijzen dat het geen DNS probleem is maar een ROUTING probleem?
Ik heb mijn laptop er nu naast mijn router op de fiberaansluiting aangesloten, en krijg nu de volgende gegevens binnen via DHCP:
IP: 82.197.216.55
Broadcast: 82.197.216.63
Subnet mask: 255.255.255.224
Default route: 82.197.216.33
Het resolven van de domeinnamen gaat goed, alleen als ik bijvoorbeeld naar mijn.belastingdienst.nl ga dan komt er GEEN ENKELE BIT AAN VERKEER TERUG. Zie hieronder de de capture informatie van wireshark:
No. Time Source Destination Protocol Info
1 0.000000 82.197.216.55 82.197.196.182 DNS Standard query A mijn.belastingdienst.nl
2 0.000065 82.197.216.55 82.197.196.182 DNS Standard query AAAA mijn.belastingdienst.nl
3 0.009293 82.197.196.182 82.197.216.55 DNS Standard query response
4 0.013565 82.197.196.182 82.197.216.55 DNS Standard query response A 85.159.96.84
5 0.013737 82.197.216.55 85.159.96.84 TCP 37071 > http [SYN] Seq=0 Win=5840 Len=0 MSS=1460 TSV=643802439 TSER=0 WS=6
6 3.013244 82.197.216.55 85.159.96.84 TCP 37071 > http [SYN] Seq=0 Win=5840 Len=0 MSS=1460 TSV=643805439 TSER=0 WS=6
7 4.999215 AsustekC_86:a2:e5 Atrie_00:00:01 ARP Who has 82.197.216.33? Tell 82.197.216.55
8 5.000352 Atrie_00:00:01 AsustekC_86:a2:e5 ARP 82.197.216.33 is at 00:0e:00:00:00:01
9 9.013449 82.197.216.55 85.159.96.84 TCP 37071 > http [SYN] Seq=0 Win=5840 Len=0 MSS=1460 TSV=643811439 TSER=0 WS=6
10 21.013227 82.197.216.55 85.159.96.84 TCP 37071 > http [SYN] Seq=0 Win=5840 Len=0 MSS=1460 TSV=643823439 TSER=0 WS=6
11 45.013226 82.197.216.55 85.159.96.84 TCP 37071 > http [SYN] Seq=0 Win=5840 Len=0 MSS=1460 TSV=643847439 TSER=0 WS=6
12 93.013167 82.197.216.55 85.159.96.84 TCP 37071 > http [SYN] Seq=0 Win=5840 Len=0 MSS=1460 TSV=643895439 TSER=0 WS=6
[ Voor 53% gewijzigd door dacoon op 19-01-2011 15:46 ]
Het heeft niets met DNS te maken*. Bij mij in elk geval dan, ik draai namelijk een eigen DNS-server en het resolven gaat prima. Het probleem is dat er daarna geen connectie tot stand komt. Ik heb tweak vanmiddag al een mailtje gestuurd met uitgebreide uitvoer van ifconfig, tracert, etc. Maar ter illustratie hier nog uitvoer van een wget op explosm.net.
Zoals je kunt zien resolved explosm.net prima naar 64.64.11.148, maar loopt het daarna de soep in. Doe ik hetzelfde vanaf mijn server die bij leaseweb in het DC hangt dan werkt het prima:
* Gisteren kreeg ik wel dezelfde timeouts op de DNS-servers van tweak. Daardoor werd de DNS-dienst van tweak dus onbruikbaar, maar dat lag niet echt aan de servers zelf..
t-mob@erik:~$ wget explosm.net --2011-01-19 14:52:11-- http://explosm.net/ Resolving explosm.net... 64.64.11.148 Connecting to explosm.net|64.64.11.148|:80... failed: Connection timed out. Retrying. --2011-01-19 14:52:33-- (try: 2) http://explosm.net/ Connecting to explosm.net|64.64.11.148|:80... failed: Connection timed out. Retrying.
Zoals je kunt zien resolved explosm.net prima naar 64.64.11.148, maar loopt het daarna de soep in. Doe ik hetzelfde vanaf mijn server die bij leaseweb in het DC hangt dan werkt het prima:
tmob@srv01:~$ wget explosm.net
--2011-01-19 15:01:08-- http://explosm.net/
Resolving explosm.net... 64.64.11.148
Connecting to explosm.net|64.64.11.148|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: unspecified [text/html]
Saving to: `index.html.1'
[ <=> ] 18,681 105K/s in 0.2s
2011-01-19 15:01:08 (105 KB/s) - `index.html.1' saved [18681]* Gisteren kreeg ik wel dezelfde timeouts op de DNS-servers van tweak. Daardoor werd de DNS-dienst van tweak dus onbruikbaar, maar dat lag niet echt aan de servers zelf..
No dice, werkt nog steeds niet. Het is ook niet direct de DNS hoewel windows vista iets anders vind.Tweak schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:39:
Domeinen die niet werken die ik regelmatig gebruik:
speedtest.net
poivy.com
speedtest.net
poivy.com
freshmeat.net
www.concepts-ict.nl
www.glashart.nl
godaddy.com
www.gmx.net
dyndns.com laadt gedeeltelijk
www.uitzendinggemist.nl laadt enorm langzaam, filmpjes werken uiteindelijk niet.
C:\Windows\system32>nslookup www.speedtest.net
Server: dnscache1.tweakdsl.nl
Address: 82.197.196.182
Niet-bindend antwoord:
Naam: www.speedtest.net
Address: 74.209.160.10
C:\Windows\system32>ping speedtest.net
Pingen naar speedtest.net [74.209.160.10] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 74.209.160.10: bytes=32 tijd=181 ms TTL=47
Antwoord van 74.209.160.10: bytes=32 tijd=169 ms TTL=47
Ping-statistieken voor 74.209.160.10:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 169ms, Maximum = 181ms, Gemiddelde = 172ms
C:\Windows\system32>tracert speedtest.net
Traceren van de route naar speedtest.net [74.209.160.10]
via maximaal 30 hops:
1 232 ms <1 ms <1 ms 82-197-205-65.dsl.cambrium.nl [82.197.205.65]
2 3 ms 3 ms 5 ms fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113]
3 3 ms 5 ms 6 ms fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113]
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 169 ms 169 ms 169 ms static-74-209-160-10.lynnwood.netriver.net [74.2
09.160.10]
Bij poivy gaat tracert nog kpn.net en vervolgens eurorings.net op, daarna zelfde verhaal...
Eigen IP: 82.197.216.xx
Resultaten zijn gelijk aan google DNS.
Dit is an sich wel redelijk duidelijk een routing probleem, de juiste server wordt wel gevonden(deze zelfde servers werken bij ziggo bijv wel) maar het verkeer komt niet terug. Om even duidelijk te zijn, firewall staat op dat moment(tijdelijk) uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Loekie op 19-01-2011 15:38 ]
OK, dan voor de volledigheid nog twee verschillende traceroutes vanaf 2 verschillende locaties naar het ip van mijn laptop (82.197.216.55):
pc 1:
pc 2:
--edit--
pc 1 kan niet naar de openstaande ssh-poort verbinden, en pc 2 wel. Ik vind het overigens wel vrij apart dat bij pc 1 entry 8 82-197-205-65.dsl.cambrium.nl is. Dit is de default route van mijn machine in de 82.197.205.X range, ik zou verwachten dat dit 82.197.216.33 moet zijn (de default route van mijn laptop)?
pc 1:
*snip* 4. rev-181.66.222.77.virtu.nl 0.0% 21 4.3 4.5 4.3 5.2 0.2 5. amsix-01.net.cambrium.nl 0.0% 21 5.2 5.0 4.7 5.9 0.3 6. fo1-ve155.nikhef.cambrium.net 0.0% 21 4.8 5.0 4.8 5.4 0.2 7. regge-fttx-inet.nikhef.cambrium.net 0.0% 21 5.1 5.1 4.8 6.9 0.4 8. 82-197-205-65.dsl.cambrium.nl 0.0% 21 8.2 8.1 7.9 9.0 0.2 9. 82.197.216.55
pc 2:
*snip* 3. rev-181.66.222.77.virtu.nl 0.0% 48 3.4 3.9 3.4 10.8 1.7 4. amsix-01.net.cambrium.nl 0.0% 48 3.9 4.0 3.8 5.3 0.2 5. 217.19.17.117 0.0% 48 3.9 3.9 3.8 4.5 0.1 6. ???
--edit--
pc 1 kan niet naar de openstaande ssh-poort verbinden, en pc 2 wel. Ik vind het overigens wel vrij apart dat bij pc 1 entry 8 82-197-205-65.dsl.cambrium.nl is. Dit is de default route van mijn machine in de 82.197.205.X range, ik zou verwachten dat dit 82.197.216.33 moet zijn (de default route van mijn laptop)?
[ Voor 17% gewijzigd door dacoon op 19-01-2011 15:46 ]
Grappig, als ik tracerourte naar mezelf toe krijg ik hetzelfde einde als PC 1, en terug-ssh-en gaat dan prima
[snip] 4 cambrium.nikhef.nl-ix.net (193.239.116.50) 0.964 ms 1.082 ms 1.175 ms 5 regge-fttx-inet.nikhef.cambrium.net (217.19.16.114) 0.998 ms 1.035 ms 1.064 ms 6 82-197-205-65.dsl.cambrium.nl (82.197.205.65) 3.930 ms 3.904 ms 3.976 ms 7 82.197.216.XX (82.197.216.XX) 3.895 ms 3.895 ms 3.927 ms
SSH je vanaf je pc met ip 82.197.216.XX of naar je pc met dat ip?T-MOB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:39:
Grappig, als ik tracerourte naar mezelf toe krijg ik hetzelfde einde als PC 1, en terug-ssh-en gaat dan prima
[snip] 4 cambrium.nikhef.nl-ix.net (193.239.116.50) 0.964 ms 1.082 ms 1.175 ms 5 regge-fttx-inet.nikhef.cambrium.net (217.19.16.114) 0.998 ms 1.035 ms 1.064 ms 6 82-197-205-65.dsl.cambrium.nl (82.197.205.65) 3.930 ms 3.904 ms 3.976 ms 7 82.197.216.XX (82.197.216.XX) 3.895 ms 3.895 ms 3.927 ms
Ik ssh van 82.197.216.XX naar een server en voer een traceroute uit naar 82.197.216.XX. Vervolgens probeer ik ook te ssh-en naar 82.197.216.XX en dat lukt dan. Ben nu traceroute aan het installeren op m'n telefoon voor een testje over het netwerk van T-mobile
Inmiddels is Tweak gebeld, en zijn ze er mee bezig
Explosm.net doet het hier weer 
Wat was nou precies het probleem?
[ Voor 34% gewijzigd door T-MOB op 19-01-2011 16:59 ]
Ik had Donny inderdaad aan de telefoon. En de site mijn.belastingdienst.nl werkt nu, en de overige in het topic genoemde sites ook. Dus vooralsnog zeg ik: "Great succes!"Tweak schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:55:
dacoon: jij had Donny aan de telefoon?
Op datzelfde moment was bij ons iemand inderdaad bezig, hoewel ik het dan al voor de derde keer zeg: het zou nu moeten werken. Kan iemand (naast Loekie) dat beamen?
Verwijderd
Ik kan na 6 uur pas proberen of het weer werkt. Net als T-MOB ben ik ERG benieuwd wat het probleem nou precies was?T-MOB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:58:
Prettig te horen.T-MOB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:58:
Volgens techniek was het probleem overigens: "er miste een static nullroute voor een nieuw toegevoegd netblock" en dat is inderdaad een routeringsprobleem... Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Kijk, dus toch 
Toch goed om hier te zien en te lezen wat jullie doen, geeft me als tweaker toch een goed gevoel
Toch goed om hier te zien en te lezen wat jullie doen, geeft me als tweaker toch een goed gevoel
Och, een foutje kan natuurlijk altijd gebeuren. Fijn dat het is opgelost!Tweak schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:04:
Volgens techniek was het probleem overigens: "er miste een static nullroute voor een nieuw toegevoegd netblock" en dat is inderdaad een routeringsprobleem... Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Heeft dit nog invloed op mensen die Tweak via KPN hebben?
http://www.eredivisie.nl/...ve_voor_kpn_abonnees.html
Zo ja:
Ik heb al Eredivisie Live... Krijg ik het dan in korting gebracht? Zou wel zo netjes zijn vind ik...
Zo ja:
Ik heb al Eredivisie Live... Krijg ik het dan in korting gebracht? Zou wel zo netjes zijn vind ik...
[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 19-01-2011 18:23 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Denk je echt dat je die 12 dagen korting krijgt?Firesphere schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:22:
Zo ja:
Je bent een Tweak abonnee, dus het lijkt me van niet?Firesphere schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:22:
Zo ja:
Wow, die ExperiaBox besluit om 19:00 dat het maar tijd eens om te rebooten. Internet weg, TV op zwart... en 5 minuten later doet alles het weer. Doe dat de volgende keer even om 03:00 ofzo
misschien handig voor tweak om dit in vervolg te melden via een nieuws bericht...Firesphere schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:22:
Zo ja:
ik wist het namelijk niet. thnxz Firesphere
gaat lekker met die EBMeltedForest schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:07:
Wow, die ExperiaBox besluit om 19:00 dat het maar tijd eens om te rebooten. Internet weg, TV op zwart... en 5 minuten later doet alles het weer. Doe dat de volgende keer even om 03:00 ofzo
[ Voor 25% gewijzigd door Killerbert op 19-01-2011 19:46 ]
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Hij heeft nu het afgelopen uur 5x gereset... word er helemaal gestoord van.
Dit is raar??? Ineens kan ik niet meer via Thunderbird mijn Tweak-email via POP3 ophalen. Gister werkte het nog prima, maar vanavond krijg ik in Thunderbird ineens de melding:
Verzending van wachtwoord is niet gelukt. Mailserver pop.tweak.nl antwoordde: Could not connect to server.
Ik kan overigens via Webmail wel bij mijn mailbox, dus het wachtwoord dat ik opgeef is wel correct. En tot en met gisteren werkte het probleemloos.
Ben ik de enige die dit probleem ineens heeft?
Verzending van wachtwoord is niet gelukt. Mailserver pop.tweak.nl antwoordde: Could not connect to server.
Ik kan overigens via Webmail wel bij mijn mailbox, dus het wachtwoord dat ik opgeef is wel correct. En tot en met gisteren werkte het probleemloos.
bij mij doet de EB alleen stof happen. binnenkort eens opsturenMeltedForest schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:02:
Hij heeft nu het afgelopen uur 5x gereset... word er helemaal gestoord van.
heb je dit eigenlijk al aangegeven bij de helpdesk
ik had dat ding al lang 't raam uit gegooid of van 't balkon laten vallen als die meer dan 1x per week reboot
Ook ik zal mijn ervaringen maar eens van me af schrijven. Na 5 jaar UPC met de nodige frustraties van niet werkende afstandsbedieningen en storingen, dacht ik er goed aan te doen over te stappen naar Tweak.
Verleidt door de hoge snelheden tegen een nette prijs in december toch de stap genomen..
12 december de aansluiting gekregen. Tv en internet werkten meteen prima, telefonie echter niet.
Uiteindelijk na ruim een maand nog geen steek verder, alleen een goed aantal euro's kwijt aan het wekelijks bellen van de helpdesk. Eenmaal gehoord dat mijn nummer niet goed gekoppeld zou zijn aan het macadres, maar daarna continu radiostilte en steeds de mededeling "we geven het nogmaals door aan kpn, want die beheert het netwerk". het lijkt me dat kpn ook een SLA met tweak heeft, maar er zullen wel geen penalties aan het niet halen van targets zitten.
Heeft iemand hier nog enig idee hoe ik dit opgelost kan krijgen? Zolang telefonie niet werkt ,kunnen ze ook niet porteren en blijft het upc abbo ook lekker doorlopen....
Ik heb het modem (en de genexis) al een aantal maal van de stroom gehaald en reset, maar dat werkt in ieer geval niet.
Verleidt door de hoge snelheden tegen een nette prijs in december toch de stap genomen..
12 december de aansluiting gekregen. Tv en internet werkten meteen prima, telefonie echter niet.
Uiteindelijk na ruim een maand nog geen steek verder, alleen een goed aantal euro's kwijt aan het wekelijks bellen van de helpdesk. Eenmaal gehoord dat mijn nummer niet goed gekoppeld zou zijn aan het macadres, maar daarna continu radiostilte en steeds de mededeling "we geven het nogmaals door aan kpn, want die beheert het netwerk". het lijkt me dat kpn ook een SLA met tweak heeft, maar er zullen wel geen penalties aan het niet halen van targets zitten.
Heeft iemand hier nog enig idee hoe ik dit opgelost kan krijgen? Zolang telefonie niet werkt ,kunnen ze ook niet porteren en blijft het upc abbo ook lekker doorlopen....
Ik heb het modem (en de genexis) al een aantal maal van de stroom gehaald en reset, maar dat werkt in ieer geval niet.
Ja ik heb er ook last van (outlook), zelfde resultaat bij webmail. "meestal" werkt het welHaay schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:16:
Dit is raar??? Ineens kan ik niet meer via Thunderbird mijn Tweak-email via POP3 ophalen. Gister werkte het nog prima, maar vanavond krijg ik in Thunderbird ineens de melding:
Gelukkig deed de mailserver van Tweak het later op de avond wel weer normaal en kon ik m'n email weer gewoon ophalen.
En toch vind ik het nog wel 'grappig' om te zien dat de "pop3 gebruikende mens" nog steeds niet uitgestorven is
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nee, maar tot gister had ik er nooit last van. Maar vanmorgen ging het rebooten gewoon rustig verder. Bovendien ben ik ook niet zo te spreken over de Wireless prestaties van dat ding, want dat signaal valt ook af en toe gewoon weg. Zal eens even de HD bellen...Killerbert schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:45:
[...]
bij mij doet de EB alleen stof happen. binnenkort eens opsturen![]()
heb je dit eigenlijk al aangegeven bij de helpdesk(al een nieuwe gekregen?)
ik had dat ding al lang 't raam uit gegooid of van 't balkon laten vallen als die meer dan 1x per week reboot
[ Voor 3% gewijzigd door MeltedForest op 20-01-2011 09:36 ]
Nou, fantastisch.
Ik bel de HD. Sta ik derde in de wachtrij. Nou prima dacht ik. Na ~5min wachten ben ik de eerste in de rij, maar na 7 minuten wachten ben ik weer 2e in de rij? WTF?! Ben ik na 8 minuten weer eerste in de rij, maar na 12 minuten wachten word ik weer 2e in de rij. Toen heb ik maar opgehangen, rare zaken daar aan de telefoon.
Ik bel de HD. Sta ik derde in de wachtrij. Nou prima dacht ik. Na ~5min wachten ben ik de eerste in de rij, maar na 7 minuten wachten ben ik weer 2e in de rij? WTF?! Ben ik na 8 minuten weer eerste in de rij, maar na 12 minuten wachten word ik weer 2e in de rij. Toen heb ik maar opgehangen, rare zaken daar aan de telefoon.
Het spijt mij te moeten zeggen, maar wij hebben een dergelijke actie niet.Firesphere schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:22:
Zo ja:
We hebben een targetstelling afgesproken met een bijbehorend inkoopvoordeel. Uit dat inkoopvoordeel hebben wij een andere constructie in elkaar gezet, namelijk de 6 maanden 50% korting. (Waardoor je voor een 50Mbit verbinding via het KPN-netwerk effectief €41.25 per maand betaalt over het eerste jaar.)
MeltedForest: stuur je gegevens even per DM of neem contact op met de servicedesk. Het lijkt mij vrij logisch dat jij zo snel mogelijk een nieuwe Experiabox moet ontvangen. Wat de wachtrij betreft: we zitten vandaag met een lage bezetting waardoor de zakelijke klanten (met SLA) in dezelfde queue worden geplaatst. Zakelijke klanten met SLA krijgen in die queue voorrang en dat levert nogal rare taferelen op soms.
Haay: er was gisteren één klant die een dergelijke klacht heeft gemeld op de servicedesk voor zover ik kan herhalen. Heb je al met ze gebeld?
BIM: Mag ik je gegevens ontvangen? Dan kan ik proberen om er beweging in te krijgen.
DM gestuurd.Tweak schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:19:
[...]
MeltedForest: stuur je gegevens even per DM of neem contact op met de servicedesk. Het lijkt mij vrij logisch dat jij zo snel mogelijk een nieuwe Experiabox moet ontvangen. Wat de wachtrij betreft: we zitten vandaag met een lage bezetting waardoor de zakelijke klanten (met SLA) in dezelfde queue worden geplaatst. Zakelijke klanten met SLA krijgen in die queue voorrang en dat levert nogal rare taferelen op soms.
Ik heb er gisteren geen melding van gemaakt, omdat het later op de avond al weer 'vanzelf' opgelost was.Tweak schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:19:
Haay: er was gisteren één klant die een dergelijke klacht heeft gemeld op de servicedesk voor zover ik kan herhalen. Heb je al met ze gebeld?
Jammer om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen met telefonie bij Tweak.
Sinds half november een nummer uit de 'Tweak' bundel gekregen, werkte niet. Wat blijkt nummer is al in gebruik bij een KPN klant, slordig.
Na lang aandringen krijg je dan een nieuw nummer, fijn! Wel jammer dat je er alleen maar mee kunt bellen en niet op gebeld worden. Toch maar de gok genomen om mijn huidige ISDN lijn te porteren naar Tweak.
De nummers staan in het overzicht, ik heb er even mee kunnen bellen, maar op gebeld worden.... ho maar.
Over de zaken met internet en televisie heb ik weinig tot geen klachten, maar voor de acties met telefonie.... Misschien toch mijn nummers maar laten porteren naar een professionelere partij. Dit begint echt op gepruts te lijken! Vanaf het Tweak netwerk wel bereikbaar. Tja wat zal het dan kunnen zijn? Routeringsproblemen op hun koppelpunt met KPN of waar ze ook aanhaken. Het lijkt er bijna op dat ik de eerste in dit kengetal gebied ben en dat de andere telecomaanbieders Tweak niet kennen (dus niet weten waar het gesprek heen moet)
Een klein positief puntje: De helpdesk belt af en toe terug met een update en om te kijken of een melding (andere dan telefonie) naar tevredenheid verholpen is, die gesprekken verlopen goed en professioneel!
Oja nog een voordeel van het gepruts met de portering... de ISDN lijn is nog actief, dus ik blijf bereikbaar, ben wel bang voor de dag van overgang (die vorige week al was volgens Tweak), brrrr
Sinds half november een nummer uit de 'Tweak' bundel gekregen, werkte niet. Wat blijkt nummer is al in gebruik bij een KPN klant, slordig.
Na lang aandringen krijg je dan een nieuw nummer, fijn! Wel jammer dat je er alleen maar mee kunt bellen en niet op gebeld worden. Toch maar de gok genomen om mijn huidige ISDN lijn te porteren naar Tweak.
De nummers staan in het overzicht, ik heb er even mee kunnen bellen, maar op gebeld worden.... ho maar.
Over de zaken met internet en televisie heb ik weinig tot geen klachten, maar voor de acties met telefonie.... Misschien toch mijn nummers maar laten porteren naar een professionelere partij. Dit begint echt op gepruts te lijken! Vanaf het Tweak netwerk wel bereikbaar. Tja wat zal het dan kunnen zijn? Routeringsproblemen op hun koppelpunt met KPN of waar ze ook aanhaken. Het lijkt er bijna op dat ik de eerste in dit kengetal gebied ben en dat de andere telecomaanbieders Tweak niet kennen (dus niet weten waar het gesprek heen moet)
Een klein positief puntje: De helpdesk belt af en toe terug met een update en om te kijken of een melding (andere dan telefonie) naar tevredenheid verholpen is, die gesprekken verlopen goed en professioneel!
Oja nog een voordeel van het gepruts met de portering... de ISDN lijn is nog actief, dus ik blijf bereikbaar, ben wel bang voor de dag van overgang (die vorige week al was volgens Tweak), brrrr
[ Voor 7% gewijzigd door mr.xyz op 20-01-2011 13:11 ]
Niet van 'buitenaf' gebeld kunnen worden is heel herkenbaar en had ik ook last van, toen ik net glasvezel had van Tweak. Alleen bij mij was het toch best wel aardig snel opgelost. Het bleek gewoon dat de partij waarbij Tweak de nummers betrok (in dit geval BBned) het nummer per abuis naar KPN routeerde in plaats van naar de trunk van Tweak.
Sowieso ging het alleen om het 'initiele' nummer want m'n echte telefonie heb ik altijd bij m'n vaste VOIP provider gehouden. Toch belde ik ook wel eens via het nummer van Tweak en dat is eigenlijk altijd gewoon stabiel gebleven (wel met eigen VOIP client).
Sowieso ging het alleen om het 'initiele' nummer want m'n echte telefonie heb ik altijd bij m'n vaste VOIP provider gehouden. Toch belde ik ook wel eens via het nummer van Tweak en dat is eigenlijk altijd gewoon stabiel gebleven (wel met eigen VOIP client).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik dacht een mooi totaalpakket bij Tweak, maar als ik jou zo 'belees' dan begin ik toch wel serieus te overwegen om mijn nummers te porteren naar mijn andere (zeer goed werkende) VoIP provider met wel een juiste routering vanaf 'de buitenwereld'.eymey schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:28:
Niet van 'buitenaf' gebeld kunnen worden is heel herkenbaar en had ik ook last van, toen ik net glasvezel had van Tweak. Alleen bij mij was het toch best wel aardig snel opgelost. Het bleek gewoon dat de partij waarbij Tweak de nummers betrok (in dit geval BBned) het nummer per abuis naar KPN routeerde in plaats van naar de trunk van Tweak.
Dat er iets mis gaat dat snap ik, maar dat een oplossing (mits het routering is natuurlijk) zo lang op zich moet laten wachten, dat vind ik raar.
Het lijkt er wel heel erg op dat Tweak zijn onderhoud ergens uitbesteed en dat er daardoor extra (veel) vertraging ontstaat in het oplossen van problemen!
Al met al erg jammer. De keuze voor Tweak was bij mij vooral gekomen omdat zij de inloggegevens van VoIP vrijgegeven. De andere aanbieders die via Glashart leveren, leken dat niet te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door mr.xyz op 20-01-2011 13:41 ]
Verwijderd
Nou voor mij is het ook feestmr.xyz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:06:
Jammer om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen met telefonie bij Tweak.
Ik kan ook alleen maar bellen en niet gebeld worden!!!!!!!!
Ze doen er schijnbaar geen drol aan gezien de berichten.
Baal ervan als een stikker op het openbaar toilet.
Ik zou een brief hebben gehad dat alles op de 16e zou werken, uhuh geen brief en het werkt niet
Bij bellen ander antwoord dan bij mailen, wordt er een beetje gek van
Nou ja wat wel erg goed werkt is het internet en dvb-c op de analoge lijn, dat is dan weer iets
Dat is de reden dat je nog niet via Tweak via je oude ISDN-nummers gebeld kunt worden. Uitbellen kan vaak wel via 2 providers(alleen kortstondig) gebeld worden maar via 1 provider. Pas als je ISDN stopt zou telefonie bij Tweak uit moeten komen en porteringen willen wel eens wat minder snel gaan, is nl een samenwerking tussen nieuwe partij en de latende partij.mr.xyz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:06:
Misschien tijd voor Tweak om hier eens op te reageren!!!
Wanneer gaat er wat aan gedaan worden! Het kan toch niet zo zijn dat je mensen in de kou laat staan met telefonie? Iedereen heeft wel een mobiel en kan bellen, maar je neemt niet voor niets nog een telefoonaansluiting?
Komop Tweak, ga er eens achter aan. Kennelijk ben jij in het bezit van nummers van engineers?! Misschien kunnen die iets doen hieraan. Overigens ligt mijn nummer in de 078 reeks, die van jou ook @PlanetPounder?
Wanneer gaat er wat aan gedaan worden! Het kan toch niet zo zijn dat je mensen in de kou laat staan met telefonie? Iedereen heeft wel een mobiel en kan bellen, maar je neemt niet voor niets nog een telefoonaansluiting?
Komop Tweak, ga er eens achter aan. Kennelijk ben jij in het bezit van nummers van engineers?! Misschien kunnen die iets doen hieraan. Overigens ligt mijn nummer in de 078 reeks, die van jou ook @PlanetPounder?
Dat was ook mijn vermoeden, maar mijn 'tijdelijke' tweak nummer vertoond exact hetzelfde gedrag nog. Ik weet niet of KPN een check doet of het nummer actief is bij een andere partij voordat ze hem 'loslaten'?Loekie schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:48:
[...]
Dat is de reden dat je nog niet via Tweak via je oude ISDN-nummers gebeld kunt worden. Uitbellen kan vaak wel via 2 providers(alleen kortstondig) gebeld worden maar via 1 provider. Pas als je ISDN stopt zou telefonie bij Tweak uit moeten komen en porteringen willen wel eens wat minder snel gaan, is nl een samenwerking tussen nieuwe partij en de latende partij.
Dit soort feedback zou je toch van je provider mogen verwachten, zoiets van:
Wij zijn klaar, we wachten nu op KPN, dat duurt normaal gesproken X dagen. Is er na Y dagen nog geen telefonie mogelijk, neem dan contact op met de HD
Voor KPN is het niets anders dan een opzegging waarbij de nummers overgaan naar een nieuwe partij, het enige dat ze controleren of de aanvrager ook in naam van klant handelt door hun eigen klant een brief te sturen met instructies.mr.xyz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:00:
[...]
Dat was ook mijn vermoeden, maar mijn 'tijdelijke' tweak nummer vertoond exact hetzelfde gedrag nog. Ik weet niet of KPN een check doet of het nummer actief is bij een andere partij voordat ze hem 'loslaten'?
Dit soort feedback zou je toch van je provider mogen verwachten, zoiets van:
Wij zijn klaar, we wachten nu op KPN, dat duurt normaal gesproken X dagen. Is er na Y dagen nog geen telefonie mogelijk, neem dan contact op met de HD
Doorgaans is het zo dat als het oude contract beëindigd is, het ten hoogste 2 weken mag duren voordat inkomende telefonie bij de nieuwe provider volledig werkt. Is dit niet het geval, dan zal de nieuwe provider moeten controleren of het nr overhandigd is, is dat het geval, maar nog steeds problemen dan zal de nieuwe provider contact moeten zoeken met COIN om de nrs bij alle providers goed te laten zetten. Daar kun jij als consument vziw niet terecht.
Het is niet zo dat ik VOIP van Tweak niet vertrouw. Het lijkt me een zeer goed product, zolang je het niet middels een Experiabox gebruikt en zolang de routering in orde is. Als ik zekerder had geweten om langere tijd bij Tweak te blijven, dan had ik zeker m'n huidige VOIP provider opgezegd en geporteerd.mr.xyz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:39:
[...]
Ik dacht een mooi totaalpakket bij Tweak, maar als ik jou zo 'belees' dan begin ik toch wel serieus te overwegen om mijn nummers te porteren naar mijn andere (zeer goed werkende) VoIP provider met wel een juiste routering vanaf 'de buitenwereld'.
Dat er iets mis gaat dat snap ik, maar dat een oplossing (mits het routering is natuurlijk) zo lang op zich moet laten wachten, dat vind ik raar.
Het lijkt er wel heel erg op dat Tweak zijn onderhoud ergens uitbesteed en dat er daardoor extra (veel) vertraging ontstaat in het oplossen van problemen!
Al met al erg jammer. De keuze voor Tweak was bij mij vooral gekomen omdat zij de inloggegevens van VoIP vrijgegeven. De andere aanbieders die via Glashart leveren, leken dat niet te doen.
Maar financieel gaf het eigenlijk ook nauwelijks voordelen omdat die provider 'maar' 5 euro p/mnd kost.
Wat is eigenlijk de normale gang van zaken bij oplevering van een lijn? Twee weken geleden werd ik na maanden wachten out-of-the-blue opgebeld door de netbeheerder om modem te komen installeren. Dat is 7-1 gebeurd. 's Avonds prikte ik m'n netbook eens in het ding, en ziedaar, het werkt. Olee. Maar sindsdien niets vernomen. Geen accountgegevens voor telefonie/usenet. Geen bevestiging. Geen verdere informatie. Noppes. Mijn Tweak vermeldt ook weinig bijzonders... Mag ik me al gaan vermaken met de helpdesk, of is dit "normaal" en gaan er nog dingen komen?
On top of that werkt telefonie maar half, als ik gebeld word dan hoor ik de andere kant niet, en nummerweergave werkt ook niet
On top of that werkt telefonie maar half, als ik gebeld word dan hoor ik de andere kant niet, en nummerweergave werkt ook niet
dit verklaart een hoop.Tweak schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:19:
[...]
Wat de wachtrij betreft: we zitten vandaag met een lage bezetting waardoor de zakelijke klanten (met SLA) in dezelfde queue worden geplaatst. Zakelijke klanten met SLA krijgen in die queue voorrang en dat levert nogal rare taferelen op soms.
ik heb een aantal maanden geleden dezelfde 'problemen' ondervonden.
Vandaag gebeld door Tweak met de vraag of ik v2 van de experiabox heb (ben er nog niet achter, want kan het nergens vinden), maar werd een half uur later door kpn gebeld om een afspraak te maken om mijn modem te vervangen. Ze hebben het ws gewoon doorgezet om het zsm op te lossen, nadat kpn had doorgegeven niets te kunnen vinden
Morgen komen ze langs.. Ben benieuwd ok ik daarna kan bellen, maar we hebben goede hoop.
Daarna nog de upgrade naar 50 mbit en ik ben helemaal tevreden
Morgen komen ze langs.. Ben benieuwd ok ik daarna kan bellen, maar we hebben goede hoop.
Daarna nog de upgrade naar 50 mbit en ik ben helemaal tevreden
Blijkbaar is dat de normale gang van zaken, want hetzelfde gebeurde zo bij mij. Een monteur kwam de Genexis aansluiten, en vervolgens hoorde ik een hele tijd niks van Tweak. Geen welkomstbrief met wat aanwijzingen, geen uitleg wat ik op welk poortje moest aansluiten, geen accountgegevens. Moest zelf maar dingen uitzoeken met behulp van dit forum en de Support afdeling van de Tweak site. Uiteindelijk kwamen er nog wel wat brieven met gegevens, maar toen had ik dat al via o.a. de Helpdesk uitgevonden.Fuzzillogic schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:05:
Wat is eigenlijk de normale gang van zaken bij oplevering van een lijn? Twee weken geleden werd ik na maanden wachten out-of-the-blue opgebeld door de netbeheerder om modem te komen installeren. Dat is 7-1 gebeurd. 's Avonds prikte ik m'n netbook eens in het ding, en ziedaar, het werkt. Olee. Maar sindsdien niets vernomen. Geen accountgegevens voor telefonie/usenet. Geen bevestiging. Geen verdere informatie. Noppes. Mijn Tweak vermeldt ook weinig bijzonders... Mag ik me al gaan vermaken met de helpdesk, of is dit "normaal" en gaan er nog dingen komen?
Overigens duurde het bij mij nog een paar weken na aansluiting van de Genexis modem tot ik uiteindelijk ook de Amino decoder voor digitale TV ontving. Terwijl ik al wel voor de TV betaalde...
Betalen voor TV voordat je kunt kijken. Lijkt op wat ik had, een maand voordat glas afgemonteerd wordt alvast de borg innen en geen decoder hebben. Overigens waren ze wel bereid de borg gelijk terug te storten.Haay schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:02:
[...]
Blijkbaar is dat de normale gang van zaken, want hetzelfde gebeurde zo bij mij. Een monteur kwam de Genexis aansluiten, en vervolgens hoorde ik een hele tijd niks van Tweak. Geen welkomstbrief met wat aanwijzingen, geen uitleg wat ik op welk poortje moest aansluiten, geen accountgegevens. Moest zelf maar dingen uitzoeken met behulp van dit forum en de Support afdeling van de Tweak site. Uiteindelijk kwamen er nog wel wat brieven met gegevens, maar toen had ik dat al via o.a. de Helpdesk uitgevonden.
Overigens duurde het bij mij nog een paar weken na aansluiting van de Genexis modem tot ik uiteindelijk ook de Amino decoder voor digitale TV ontving. Terwijl ik al wel voor de TV betaalde...
Maar goed, na oplevering toch nog zelf achter de decoder aan moeten bellen, die dan wel weer de volgende dag binnen was.
Zijn er meer mensen die niet bij de online opslag kan (storage.tweak).
Als ik wil inloggen krijg ik een foutmelding.
Als ik in uitvoeren \\storage.tweak.nl\ type, dan zie ik wel mijn eigen map staan maar als ik daarmee verbinding wil maken dan krijg ik de volgende foutmelding:
"geen toegang tot \\storage.tweak.nl \enz.enz..
Terwijl ik tot vorige week nog zonder problemen kon inloggen.
Heb in mijn eigen tweak account alle inloggegevens verwijderd en alles opnieuw aangemaakt echter zonder resultaat.
Op mijn andere computer krijg ik dezelfde foutmelding dus het legt niet aan mijn computer.
Ik weet dat tweak haar servers heeft verplaatst. Ben bang dat daarmee iets mis is gegaan. Maar dan moeten er meerdere gebruikers hier last van hebben.
Hebben jullie hier ook last van?
Als ik wil inloggen krijg ik een foutmelding.
Als ik in uitvoeren \\storage.tweak.nl\ type, dan zie ik wel mijn eigen map staan maar als ik daarmee verbinding wil maken dan krijg ik de volgende foutmelding:
"geen toegang tot \\storage.tweak.nl \enz.enz..
Terwijl ik tot vorige week nog zonder problemen kon inloggen.
Heb in mijn eigen tweak account alle inloggegevens verwijderd en alles opnieuw aangemaakt echter zonder resultaat.
Op mijn andere computer krijg ik dezelfde foutmelding dus het legt niet aan mijn computer.
Ik weet dat tweak haar servers heeft verplaatst. Ben bang dat daarmee iets mis is gegaan. Maar dan moeten er meerdere gebruikers hier last van hebben.
Hebben jullie hier ook last van?
[ Voor 4% gewijzigd door goldvinger op 23-01-2011 15:13 ]
Gelijk even gecontroleerd. Had er even geen gebruik van gemaakt. Ik kom er inderdaad ook niet meer op.
Object reference not set to an instance of an object
@Oktopus, Bedankt voor je reactie. Weet ik in ieder geval dat het niet aan mij legt.
Mijn snelheid is afgelopen vrijdag verhoogdchocka schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:46:
Mag ook wel gezegd worden, maar dankzij medewerking van de snelle support van het WebcareTeam is binnen twee uur nadat ik om 12.15 uur een mail had gestuurd, uiteindelijk een bevestiging na 14.00 uur dat mijn contract gewijzigd is, ingaande per 01 februari 2011, naar een contract ad 55 euro per maand waarvan de eerste zes maanden 50% korting op het abonnementsgeld.
Zal wel goedkomen volgende maand
Voor de mensen die lange tijd problemen hebben met telefonie, en dit reeds hebben gemeld: bij de volgende factuur een bedrag van 5-10 euro terug laten storten door de bank. Tweak levert niet wat ze moeten leveren en dus betaal je daar ook niet voor.
Klinkt hard maar kennelijk is het de enige manier om bedrijven te laten weten dat je het niet eens bent met de gang van zaken. Is misschien niet de meest nette manier maar wel een effectieve manier.
Juridisch gezien sta je nog sterk ook omdat Tweak (of welke provider dan ook) simpelweg niet alles levert wat er beloofd is en wat er binnen je contract valt.
Niet leveren en wel laten betalen is een vorm van diefstal.
Klinkt hard maar kennelijk is het de enige manier om bedrijven te laten weten dat je het niet eens bent met de gang van zaken. Is misschien niet de meest nette manier maar wel een effectieve manier.
Juridisch gezien sta je nog sterk ook omdat Tweak (of welke provider dan ook) simpelweg niet alles levert wat er beloofd is en wat er binnen je contract valt.
Juridisch gezien sta je niet zo sterk als je ze hiervan niet eerst schriftelijk op de hoogte stelt. Eigenlijk moet je ze eerst in gebreke stellen, wil je juridisch gezien een sterke zaak opbouwen....sypie schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:33:
Voor de mensen die lange tijd problemen hebben met telefonie, en dit reeds hebben gemeld: bij de volgende factuur een bedrag van 5-10 euro terug laten storten door de bank. Tweak levert niet wat ze moeten leveren en dus betaal je daar ook niet voor.
Simpelweg geld inhouden (ondanks e-mails, service tickets e.d.) zal bij een uiteindelijke rechtzaak niet in je voordeel werken...
Enne, een duidelijke maar scherpe brief blijkt inderdaad enigzins te werken.. (uit ervaring!)
Daarbij is het ook nog zo dat je in Tiel te boek kan komen te staan als een "wanbetaler" -> als ze er melding van maken bij het BKR...
Dit kan dus behoorlijke problemen voor jezelf betekenen, op termijn.
Dit kan dus behoorlijke problemen voor jezelf betekenen, op termijn.
Well, als je het op de nette manier doet kunnen ze je heus niet zomaar als wanbetaler aanmelden. Zal ook echt niet al direct gebeuren.
Maar gewoon wat al meerderen hebben gezegd:
* Per brief (en evt. e-mail met scan van ondertekende brief) informeren dat je ze in gebreke stelt en ze een -redelijke- termijn geven om de problemen alsnog op te lossen.
* Als die termijn verstreken is een -redelijk- deel van het abbo geld (tussen 5 en 10 euro lijkt me redelijk in dit geval) storneren.
"Recht van opschorting" noemt men dit en zoiets, incl. de voorwaarden heb ik laatst nabij van de zijlijn mogen meemaken
. (dat had overigens betrekking op in gebreke stelling van een woningstichting).
Overigens ben je later, als het geschil is opgehelderd, wel alsnog verplicht om alle opgeschorte bedragen alsnog te betalen!!! Het heet ook "opschorting".
Maar gewoon wat al meerderen hebben gezegd:
* Per brief (en evt. e-mail met scan van ondertekende brief) informeren dat je ze in gebreke stelt en ze een -redelijke- termijn geven om de problemen alsnog op te lossen.
* Als die termijn verstreken is een -redelijk- deel van het abbo geld (tussen 5 en 10 euro lijkt me redelijk in dit geval) storneren.
"Recht van opschorting" noemt men dit en zoiets, incl. de voorwaarden heb ik laatst nabij van de zijlijn mogen meemaken
Overigens ben je later, als het geschil is opgehelderd, wel alsnog verplicht om alle opgeschorte bedragen alsnog te betalen!!! Het heet ook "opschorting".
[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 25-01-2011 11:16 ]
Meer mensen met problemen richting het buitenland? Verschillende .com als google doen het niet of extreem langzaam.
Daarnaast lijkt tweak bij mij ook de beloofde korting niet te hanteren...
Zelfs de eigen tweak-site is niet of nauwelijks te benaderen, beetje slechte eerste indruk...
Daarnaast lijkt tweak bij mij ook de beloofde korting niet te hanteren...
Zelfs de eigen tweak-site is niet of nauwelijks te benaderen, beetje slechte eerste indruk...
[ Voor 20% gewijzigd door Loekie op 25-01-2011 12:37 ]
Ik wordt net gebeld door de kpn. Ze willen mijn experiabox vervangen voor een andere type.
Ze hebben namelijk weer nieuwe types binnen die ze kunnen uitgeven.
Ben benieuwd of dit een verbetering is.
Hopelijk wordt ook gauw de settopbox vervangen voor een nieuwere (snellere en zuiniger) type
Hopelijk wordt ook gauw de settopbox vervangen voor een nieuwere (snellere en zuiniger) type
[ Voor 19% gewijzigd door goldvinger op 25-01-2011 12:38 ]
Als ontevreden ex-klant van tweak zal ik hier mijn ervaring delen.
Dit is de brief die heb gestuurd naar aanleiding van de oplevering van "Tweak Glas 30" op 19 januari 2011 in Almere.
(Sinds gister ontvang ik wel email van een factuur van een andere klant op mijn email adres, maar dit terzijde... )
Vandaag om 10.49 maar gebeld met tweak of mijn brief en fax zijn aangekomen en in behandeling zijn.
Deze waren volgens de helpdesk medewerker vanochtend vroeg verwerkt en bevestigd per post.
Mijn contract is opgezegd met ingang van dinsdag 1 maart 2011. Apparatuur mag ik opsturen of langs komen brengen op eigen kosten.
De tweak helpdesk is erg laconiek en doet totaal geen moeite om dit plezierig op te lossen.
Helpdesk medewerker komt als slot met het argument dat tweak geen blokker is waar je zomaar dingen kan terugbrengen of omruilen.
Ik wordt hier echt onpasselijk van dat ik totaal wordt genegeerd in mijn voorstel.
Factuur heb ik kort daarna ontvangen per email. Totale kosten 157 Euro. Bestaande uit 25,- administratie kosten, 50,- borg en abonnement kosten van 19-01-2011 t/m 01-02-2011.
Ik overweeg hogere stappen aangezien dit onder de wet 'kopen op afstand' valt en dit correct afgehandeld dient te worden.
Dit is de brief die heb gestuurd naar aanleiding van de oplevering van "Tweak Glas 30" op 19 januari 2011 in Almere.
Tot vandaag wel enkele reacties gehad op oude vragen van vorige week maar geen bevestiging over de contract ontbinding.Almere, 20 januari 2011
Betreft: opzegging Tweak Glas 30 contract
Geachte heer/mevrouw,
Bij het schrijven van deze brief ben in totaal 2 dagen klant van tweak en tot de conclusie gekomen dat deze samenwerking niet langer gaat werken. Hierbij wil mijn contract bij tweak opzeggen onder klantnummer: TK10127243. Aangezien het contract door mij binnen 2 werkdagen opgezegd wordt, ga ik er vanuit dat de opzegging zal gelden als een ontbinding zonder opgaaf van redenen.
Echter uit beleefdheid gebied mij toch de redenen tot ontbinding op te geven. Hieronder beschrijf ik enkele situaties die inzicht geven op mijn opzegging als klant van tweak. Voor de oplevering van glasvezel is door administratieve fout naast de bestelde apparatuur een extra setup box toegestuurd. Na telefonisch contact te hebben gehad heb ik op eigen kosten de box moeten terugsturen. Ik heb deze klacht via de email voorgelegd maar na een werkweek geen reactie mogen ontvangen. Dag voor oplevering ben ik gebeld door een monteur die het signaal en kwaliteit van de glasvezellijn moest gaan doormeten. Ik werk 32 uur en kan niet zomaar uren opnemen om een monteur langs te laten komen. Signaal en kwaliteit is dus niet getest maar de volgende dag toch opgeleverd. Vervolgens is de tweak monteur niet instaat geweest om op afgesproken tijdstipt (08.00) te verschijnen dus moest een uur later worden. De monteur is ongeveer 20 min bezig geweest en vertelde dat het “Voice” lampje op het modem naar enkele uren pas gaat branden om gebruik te kunnen maken van bellen voor de rest moest alles prima werken. Na terug te komen van mijn werk (ca. 8uur) brand het voice lampje nog niet. Volgens de probleem oplossing in de handleiding heb ik het modem eerst uit gezet en 20 sec gewacht en weer aangezet. Dit heeft niet geholpen en vervolgens stap 2 het modem naar fabrieksinstellingen gereset. Na elke handeling heb ik ongeveer 1,5 uur gewacht maar uiteindelijk brand het lampje nog niet. Na telefonisch contact met de helpdesk kwam naar voren dat er fysiek verschillende versie modems zijn (Thomsom 789 v1 & v2). Ik heb de beschikking over het verkeerde modem waarmee ik geen toegang kan krijgen tot de telefoon functie. Dit komt erop neer dat ik het modem moet opsturen en laten omruilen.
Internet werk wel maar krijg niet de beloofde up en down snelheid verhouding van 30Mbit. Download snelheid is prima rond de 3MB maar upload zit max rond 1,5MB. Het internet abonnement geeft de mogelijkheid tot gebruik van email adressen. Na diverse email accounts te hebben aangemaakt heeft de volgende dag de mail server van tweak eruit gelegen. Ik maak gebruik van een forward/mask email die ik naar mijn tweak email verwezen. Gedurende dag heb ik door de downtime belangrijke mail misgelopen. TV decoders zijn zo onvergetelijk traag dat fatsoenlijk zappen of doorbladeren in de tv gids slecht en irriterend werkt. Hiervoor heb ik een UPC decoder gehad die ook een zekere vertraging had, maar deze vertraging ligt vele male hoger. Het makkelijk en plezierig tv kijken verdwijnt hier totaal mee. Op diverse internet zijn forums wordt er gemeld dat er reeds nieuwe decoders in omloop zijn maar helaas bevestigt wordt dat dit proleem ook niet verhelpen, wat er op neer komt dat het op kort termijn niet veel beter wordt. Beeld was overigens op diverse kanalen waaronder comedy central slecht uitgelijnd wat zwarte randen aan de zijkanten in plaats mooi beeldvullend. Deze opeenstapeling van problemen en rondslomp heeft mij veel ellende, tijd en geld gekost. Ik verzoek u dan ook om mijn contract per direct (schrijven 20 Januari 2011) te beëindigen.
Graag ontvang ik van u binnen 1 week na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging en een antwoordnummer waar ik de apparatuur naar terug kan sturen. Mocht ik binnen 1 week geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging als definitief.
Ter dubbele bevestiging zal ik deze brief ook faxen naar jullie publieke fax adres 036-5460089 en een mail naar info@tweak.nl.
Ik ga er vanuit dat deze ontbinding verwerkt zal worden binnen de redelijke opzegging termijn, en zonder uitstel behandeld zal worden.
Hoogachtend,
(Sinds gister ontvang ik wel email van een factuur van een andere klant op mijn email adres, maar dit terzijde... )
Vandaag om 10.49 maar gebeld met tweak of mijn brief en fax zijn aangekomen en in behandeling zijn.
Deze waren volgens de helpdesk medewerker vanochtend vroeg verwerkt en bevestigd per post.
Mijn contract is opgezegd met ingang van dinsdag 1 maart 2011. Apparatuur mag ik opsturen of langs komen brengen op eigen kosten.
De tweak helpdesk is erg laconiek en doet totaal geen moeite om dit plezierig op te lossen.
Helpdesk medewerker komt als slot met het argument dat tweak geen blokker is waar je zomaar dingen kan terugbrengen of omruilen.
Ik wordt hier echt onpasselijk van dat ik totaal wordt genegeerd in mijn voorstel.
Factuur heb ik kort daarna ontvangen per email. Totale kosten 157 Euro. Bestaande uit 25,- administratie kosten, 50,- borg en abonnement kosten van 19-01-2011 t/m 01-02-2011.
Ik overweeg hogere stappen aangezien dit onder de wet 'kopen op afstand' valt en dit correct afgehandeld dient te worden.
Verwijderd
Als dit een nieuwe KPN Experia Box van ZTE (Zhong Xing Telecommunication, China) is laat het dan even weten. Dit modem heeft Gigabit poorten. Misschien werkt de telefoon van tweak wel goed met dit modem?goldvinger schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:37:
Ik wordt net gebeld door de kpn. Ze willen mijn experiabox vervangen voor een andere type.
Ik heb zelf zins november de Thomson TG789 (na problemen van 787 o.a reboots)
Enkele dagen voor kerst de nieuwste firmware geladen. Voor mij is het alleen slechter geworden met de nieuwste firmware en meer gebruikers hebben dezelfde problemen. Als KPN nu het nieuwe modem levert gooi ik de lijst snel bij KPN over de schutting en mogen ze het gaan oplossen. Anders wordt het modem vervangen door een andere Thomson TG789 en daar zit ik niet meer op te wachten.
http://kpn.gebruikers.eu/...89vn&pid=11272#post_11224
Voor zover de wet kopen op afstand al betrekking heeft op diensten voorziet die wet niet echt in een regeling die je in staat stelt om op kosten van de verkoper zaken terug te sturen. Verder heb je mijnsinziens erg weinig geduld. Bij de oplevering van een glasverbinding moeten verschillende partijen samenwerken (de netwerkbeheerder, de contentleverancier en natuurlijk de klant) het is daarmee een moment dat erg foutgevoelig is. Ik vind het niet meer dan redelijk dat je de aanbieder de tijd gunt om eventuele problemen die zich voordoen op te lossen.Shockers schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:52:
Als ontevreden ex-klant van tweak zal ik hier mijn ervaring delen.
[knip]
Op de helpdesk en informatievoorziening van tweak is verder best wat aan te merken, duidelijkheid is (zeker als het op de oplevering aankomt) niet bepaald troef. Maar een laconieke reactie op iemand die na 2 dagen op hoge poten zo'n brief stuurt verbaast me niets. Wat moet ie dan? Een express-koerier sturen om de spullen op te halen?
Maar goed, jammer dat het niet was wat je gehoopt had, en succes met het vinden van een provider die alles goed doet. Ik ben wel benieuwd of je er een kan vinden!
Bij het aangaan van een dienst heb je 7 werkdagen na het sluiten van de overeenkomst om zonder opgaaf van reden op te zeggen. Die 7 dagen tellen dus vanaf het moment dat jij op "bestel" klikt. Sommige mensen zeggen dat het geldt vanaf het moment dat je een bevestigingsbrief van de verkoper krijgt; dus hoe dat precies zit waarschijnlijk per geval verschillen.Shockers schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:52:
Maar in ieder geval gelden de 7 dagen dus niet vanaf het moment van levering. Sterker nog, als je een dienst neemt en die gelijk kan gebruiken (bijvoorbeeld webhosting) dan heb je niet eens een bedenktijd. Zie Consuwijzer.
Dat is dus afwijkend van het kopen van een product waarbij de bedenktijd inderdaad pas ingaat als het geleverd is.
Zonder je problemen te willen bagatelliseren heeft Tweak op zich wel gelijk dat je hier niet zo maar onder uit kan komen. Er zijn providers die je het hele jaar zouden laten betalen.
Ik las zojuist dit bericht: giant2000 in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"
Wellicht voor de Tweak-KPN klanten interessant?
Op 2 manieren interessant:eymey schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:33:
Ik las zojuist dit bericht: giant2000 in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"
1) Eindelijk de BBC!!!
2) Nieuwe STB???
Weet iemand of er een minimale duur hoe lang een geporteerd nummer bij de nieuwe provider (Tweak dus) moet blijven zitten voordat het nummer naar een ander mag?
Alle toezeggingen tot nu toe van Tweak mbt telefonie hebben ze niet waar gemaakt. De helpdesk zegt de ene keer A, de andere keer B. Al met al zijn de nummers (nog) niet geporteerd.
Oja, via VoIP uitbellen kan nu ook niet meer. Fijn......
Ik heb ook even gemist of het probleem van Goldvinger mbt storage.tweak.nl al verholpen is?
Bij mij werkt het in ieder geval niet! (ben pas gaan proberen na het bericht van Goldvinger overigens)
Alle toezeggingen tot nu toe van Tweak mbt telefonie hebben ze niet waar gemaakt. De helpdesk zegt de ene keer A, de andere keer B. Al met al zijn de nummers (nog) niet geporteerd.
Ik heb ook even gemist of het probleem van Goldvinger mbt storage.tweak.nl al verholpen is?
Bij mij werkt het in ieder geval niet! (ben pas gaan proberen na het bericht van Goldvinger overigens)
Verwijderd
Maakt je borst maar nat, duurt een eeuwigheid en dan heb je nog niks.mr.xyz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:05:
Weet iemand of er een minimale duur hoe lang een geporteerd nummer bij de nieuwe provider (Tweak dus) moet blijven zitten voordat het nummer naar een ander mag?
Dat ligt dan aan tweak... in ieder geval in mijn geval
- In december kreeg ik mijn 50R+ aangeleverd, internet en tv werkt prima
- Hierna nummerportering aangevraagd
- voorgaande abbo zou 16 januari gestopt zijn en de aansluiting asap aangesloten, heb ze op het hart gedrongen dit op tijd om te zetten
- voor de 16e nogmaals gebeld en het zou al moeten werken, niet dus
- tweak naar gekeken en nummerportering bleek ineens de 19e te werken, brief gekregen, niet dus
- weer bellen met gsm, u bent de eerst wachtende en duurt toch nog 20 minuten, right!
- ok heb een aardige medewerker aan de lijn gekregen en op het netwerk kunnen ze wel naar mij bellen, das mooi maar helaas eenrichtingverkeer, kan ze niet verstaan
- trouwens van mijn mobiel naar eigen nummer kreeg ik een netwerkfout, sinds een paar dagen niet meer, maar wel nummer bestaat niet!
- vandaag weer eens gebeld, vriendelijk is mij verteld dat er wel naar gekeken is maar ze snappen er de ballen van
- kon vandaag opgelost zijn maar ook volgende week .....
Nou ja, het is een groot feest
Oke dan, fijn vooruitzicht. Het lijkt namelijk wel erg op wat ik heb. December glas opgeleverd, sindsdien niets dan gezeur met telefonie. Ik kan wel gebeld worden binnen hun netwerk, heb zelfs buiten hun netwerk kunnen bellen, met zowel het tijdelijke nummer als te porteren nummers. Gebeld worden kan op geen van de drie nummers (tenzij de gesprekken uit hun netwerk komen).Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:28:
[...]
Maakt je borst maar nat, duurt een eeuwigheid en dan heb je nog niks.
Dat ligt dan aan tweak... in ieder geval in mijn geval
- In december kreeg ik mijn 50R+ aangeleverd, internet en tv werkt prima
- Hierna nummerportering aangevraagd
- voorgaande abbo zou 16 januari gestopt zijn en de aansluiting asap aangesloten, heb ze op het hart gedrongen dit op tijd om te zetten
- voor de 16e nogmaals gebeld en het zou al moeten werken, niet dus
- tweak naar gekeken en nummerportering bleek ineens de 19e te werken, brief gekregen, niet dus
- weer bellen met gsm, u bent de eerst wachtende en duurt toch nog 20 minuten, right!
- ok heb een aardige medewerker aan de lijn gekregen en op het netwerk kunnen ze wel naar mij bellen, das mooi maar helaas eenrichtingverkeer, kan ze niet verstaan
- trouwens van mijn mobiel naar eigen nummer kreeg ik een netwerkfout, sinds een paar dagen niet meer, maar wel nummer bestaat niet!
- vandaag weer eens gebeld, vriendelijk is mij verteld dat er wel naar gekeken is maar ze snappen er de ballen van
- kon vandaag opgelost zijn maar ook volgende week .....
Nou ja, het is een groot feest
Ik ben al jaren VoIP klant bij BudgetPhone. Die heeft tot nu toe mij nog nooit in de steek gelaten. Ik dacht alleen nu 1 provider te hebben en daar alles onder te kunnen brengen. Leek me handig.
Als blijkt dat je snel weer weg kunt met je eigen telefoonnummer, dan ga ik denk ik toch maar de nummers naar BudgetPhone porteren. Kost wel wat geld (ik dacht 10 euro per nummer en 10 per nr/jaar), maar zoals ik al schreef, dat werkt tot nu toe al jaren perfect.
Tweak, ik weet dat jullie meekijken in dit overzicht, doe wat met de commentaren, zo ga je klanten verliezen.
Bij mij werkt het nog steeds niet. Vandaag weer gebeld met tweak. Volgens hun moet het werken. Deze klacht is bij hun onbekend en niemand anders dan ik heeft nog geklaagd bij tweak.mr.xyz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:05:
Ze weten niet wat het is en gaan het nogmaals onderzoeken.
Ik baal als een stekker want er staan voor mij belangrijke documenten op.
Voor iedereen die ook dit probleem hebben raad ik aan om te bellen met tweak zodat hun zien dat het probleem echt bij tweak zit en niet bij de gebruikers
Ik ga bellen, sta nu nr 2 in de wacht.goldvinger schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:19:
[...]
Bij mij werkt het nog steeds niet. Vandaag weer gebeld met tweak. Volgens hun moet het werken. Deze klacht is bij hun onbekend en niemand anders dan ik heeft nog geklaagd bij tweak.
Ze weten niet wat het is en gaan het nogmaals onderzoeken.
Ik baal als een stekker want er staan voor mij belangrijke documenten op.
Voor iedereen die ook dit probleem hebben raad ik aan om te bellen met tweak zodat hun zien dat het probleem echt bij tweak zit en niet bij de gebruikers
Gelijk vragen of het nummer nog over gaat.
Ik kan wel de helpdesk gratis bellen... via Tweak das dan wel weer fijn
Aanvulling: ze kunnen niet helpen (op dit moment) met storage.tweak.nl. De medewerker gaf wel aan dat er meer problemen zijn. Je oproep heeft gewerkt! Ze zijn wakker, nu nog mensen die verstand van techniek hebben bij Tweak die het morgen op kunnen lossen.
Oja nummerportering, ja.... we zien het staan, kunnen niet zo veel doen. buh
[ Voor 18% gewijzigd door mr.xyz op 27-01-2011 18:12 ]
@mr.xyz
Goed dat je gebeld hebt. Ben benieuwd hoe snel dit opgelost gaat worden.
Hopelijk worden je andere problemen ook snel opgelost.
Bij mij duurde nummerportering ook zeker een maand.
Verder heb ik een probleem met bellen naar mensen die ook een tweak abbo hebben. Ik krijg dan ingesprek toon
Zij kunnen overgens ook niet met mij bellen. Dit is al sinds april 2010 en ze krijgen dit niet opgelost.
Een heleboel mensen met een tweak abbo hebben hier last van.
Morgen komt de KPN om een nieuwere modem te installeren. iK HOOP DAN DAT DAT PROBLEEM DAN EINDELIJK OPGELOST GAAT WORDEN.
Echter tweak waarschuwde mij wel dat het geen modem met versie twee erop moet zijn. Daar lopen ontzettend veel klachten tegen. Dat schijnt helemaal nog niet goed te werken.
Ik ben dan ook benieuwd. Als me telefoon na installatie niet werkt mag hij alles weer meenemen en het oude terug plaatsen.
Dan is ook nog mijn upload belabberd. Ook hierover gebeld. Loopt ook een ticket over.
Ik heb een upload van gemiddeld 3mb terwijl dat 30mb moet zijn. Download is wel goed, gemiddeld 26mb.
En dan die settopbox. Die is zo traag. En af en toe slaat die vast. Stroom er afhalen en weer starten. Ik las op een ander forum dat kpn gaat beginnen met nieuwere snellere en zuiniger settopboxen.
Ik hoop dat ook tweakgebruikers vervanging kunnen krijgen.
Ik wacht nog even af maar ik overweeg toch wel om weer over te stappen.
Ik had van glasvezel toch heel wat anders voorgesteld.
Lijbrand zou een alternatief kunnen zijn maar ook die heeft zijn problemen. Ik heb een aantal mails gestuurd met vragen maar ik krijg daar geen enkele reactie op. Dat schept dus ook geen vertrouwen.
Upc heeft momenteel ook leuke pakketten.
Ik denk als dit nog allemaal lang blijft duren dat ik toch maar een overstap ga wagen na upc.
Maar ik wacht nog even af omdat ik de indruk heb dat tweak er nu wat meer vaart achter gaat zetten.
Maar het moet niet lang meer duren.
Verder heb ik een probleem met bellen naar mensen die ook een tweak abbo hebben. Ik krijg dan ingesprek toon
Zij kunnen overgens ook niet met mij bellen. Dit is al sinds april 2010 en ze krijgen dit niet opgelost.
Morgen komt de KPN om een nieuwere modem te installeren. iK HOOP DAN DAT DAT PROBLEEM DAN EINDELIJK OPGELOST GAAT WORDEN.
Echter tweak waarschuwde mij wel dat het geen modem met versie twee erop moet zijn. Daar lopen ontzettend veel klachten tegen. Dat schijnt helemaal nog niet goed te werken.
Ik ben dan ook benieuwd. Als me telefoon na installatie niet werkt mag hij alles weer meenemen en het oude terug plaatsen.
Dan is ook nog mijn upload belabberd. Ook hierover gebeld. Loopt ook een ticket over.
Ik heb een upload van gemiddeld 3mb terwijl dat 30mb moet zijn. Download is wel goed, gemiddeld 26mb.
En dan die settopbox. Die is zo traag. En af en toe slaat die vast. Stroom er afhalen en weer starten. Ik las op een ander forum dat kpn gaat beginnen met nieuwere snellere en zuiniger settopboxen.
Lijbrand zou een alternatief kunnen zijn maar ook die heeft zijn problemen. Ik heb een aantal mails gestuurd met vragen maar ik krijg daar geen enkele reactie op. Dat schept dus ook geen vertrouwen.
Ik denk als dit nog allemaal lang blijft duren dat ik toch maar een overstap ga wagen na upc.
Maar ik wacht nog even af omdat ik de indruk heb dat tweak er nu wat meer vaart achter gaat zetten.
UPC, daar kom ik net vandaan. Ik ben daar niet gevlucht vanwege kwaliteit. Integendeel, dat werkte netjes. Ik had daar overigens geen VoIP. Ik geef ze nog een klein weekje. Op dit moment kan ik nog makkelijk van ze af. Er zijn nog andere aanbieders die hier via glas aanbieden, dan maar geen VoIP via de internet provider, maar alles van VoIP naar BudgetPhone.goldvinger schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:49:
@mr.xyz
Verwijderd
Het ZTE modem staat al op de website van KPN http://www.kpn.com/prive/...nternet-handleidingen.htmgoldvinger schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:49:
.
Ik ga er toch vanuit dat Tweak dit modem heeft getest? zeker i.v.m de problemen met telefoon. KPN test zelf dit modem ook al enige tijd.
Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat het ZTE modem ook problemen zeker omdat KPN weer natuurlijk zijn eigen firmware wil hebben. Met een andere Thomson TG789vn kun je ook op problemen rekenen.
Veel succes vandaag.
Vandaag de monteur van kpn geweest. Hij was gestuurd om mijn upload probleem op te lossen.
Het bleek dat je alleen je upload betrouwbaar kon meten als je via de server in naaldwijk upload. Ik deed dit altijd via Amsterdam waardoor ik geen betrouwbare meting kreeg. De Experiabox hoefde dus niet vervangen te worden.
Ook gelijk even mijn telefonie probleem aan de monteur uitgelegd.
Hij kon mij daarmee niet bij helpen omdat dit probleem aan tweak zelf legt.
Ook met mijn online opslag kon de monteur mij niet mee helpen want ook dat is puur een tweak probleem. Maar ja, dat is ook wel logisch dat ik door de kpn hiermee niet geholpen kan worden.
We wachten maar weer af.
Het bleek dat je alleen je upload betrouwbaar kon meten als je via de server in naaldwijk upload. Ik deed dit altijd via Amsterdam waardoor ik geen betrouwbare meting kreeg. De Experiabox hoefde dus niet vervangen te worden.
Ook gelijk even mijn telefonie probleem aan de monteur uitgelegd.
Hij kon mij daarmee niet bij helpen omdat dit probleem aan tweak zelf legt.
Ook met mijn online opslag kon de monteur mij niet mee helpen want ook dat is puur een tweak probleem. Maar ja, dat is ook wel logisch dat ik door de kpn hiermee niet geholpen kan worden.
We wachten maar weer af.
Er is nieuws op het porterings front, nee niet van Tweak, maar van KPN, de latende partij.
Volgens de brief van KPN wordt de ISDN verbinding 21 februari opgeheven.
Dat is in ieder geval duidelijk. Dit zegt natuurlijk niets over het werken van de telefoonnummers bij Tweak.
@goldvinger: Heb net even speedtest gedaan voor je, maar zowel Amsterdam als Naaldwijk geven dezelfde upload terug. Ams nog een iets hogere download snelheid in vergelijk met Naaldwijk
Volgens de brief van KPN wordt de ISDN verbinding 21 februari opgeheven.
Dat is in ieder geval duidelijk. Dit zegt natuurlijk niets over het werken van de telefoonnummers bij Tweak.
@goldvinger: Heb net even speedtest gedaan voor je, maar zowel Amsterdam als Naaldwijk geven dezelfde upload terug. Ams nog een iets hogere download snelheid in vergelijk met Naaldwijk
Dit topic is gesloten.
![]()