Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.797 views

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
eymey schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:02:
Servicedesk heb ik ook niets aan want het enige wat ik daar te horen krijg is "wij kunnen niets voor u doen, alleen maar doorgeven. Maar ik zal het navragen en dan hoort u zo snel mogelijk van me". Vervolgens gebeurt dat niet OF ik krijg alleen een bericht in de trant van "Het is nog niet gebeurd" 8)7
Ik heb ooit ergens geleerd dat er met je wordt omgegaan zoals je andere behandeld. Ben benieuwd hoe dat gaat als je eens je AI storneert en vervolgens reageert op de dezelfde manier als Tweak ...desk dat doet.

Maar troost je, je bent niet de enige. Op mijn laatste DM aangaande het bericht over de Zyxel heb ik ook niets meer teruggehoord.
Inmiddels ben ik wel weer iets verder :). Vanmiddag nog maar eens er achteraan gebeld, het hele verhaal opgehangen aan de servicedeskmedewerker.

Die heeft vervolgens 5 minuten gedaan over ruggespraak en toen nogmaals verteld wat ik al wist (Dat ze het direct zouden stopzetten, maar dat ik nog wel aan m'n contractuele verplichtingen moest voldoen). Ja duh 8)7. Had inmiddels toch al wel duidelijk aangegeven dat dat ook m'n bedoeling was.

Iig.... televisie werkt inmiddels niet meer (abonnement stopgezet). Dat is snel dus. Maar de lijn is er nog wel (want m'n PPPoE tunnel naar Tweak toe staat nog overeind). Straks die maar eens ff unpluggen en kijken of internet dan definitief ook 'uit' is.

Daarna mag Lijbrandt het uitvechten wat de lijn betreft....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Ik dacht dat ik ook RTL gemist kon kijken op die Motorola dingen, maar als ik programma gemist kies staat er alleen Ned 1, 2 en 3?

Verwijderd

MeltedForest schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:39:
Ik dacht dat ik ook RTL gemist kon kijken op die Motorola dingen, maar als ik programma gemist kies staat er alleen Ned 1, 2 en 3?
Is een Pluspakket voor nodig.

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 16:18
Hmm, lees net dit:
Welkom Uden
Submitted by edutel on Tue, 21/12/2010 - 17:58
OnsBrabantNet heet alle inwoners van gemeente Uden welkom.

Wij zijn de nieuwe glasvezelprovider in Uden.
Vanaf januari 2011 zijn wij u graag van dienst met onze internet-, televisie- en telefoniediensten.
En dat alles met de beste service.

Kijkt u gerust eens rond op onze website. Hebben wij uw interesse gewekt?

Neem dan contact met ons op.
Morgen eens uitzoeken welke diensten ze leveren...

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 16:45
db I Delirium schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:25:
Hmm, lees net dit:

[...]

Morgen eens uitzoeken welke diensten ze leveren...
OBN levert een mooi glas pakket :)
zie OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:41:
[...]

Is een Pluspakket voor nodig.
Oh, fraai is dat. Gelukkig kan ik met mijn TV gewoon RTL gemist kijken :)

• chocka
Ik heb vandaag een antwoord gehad van het Webteam Tweak:
Je zal hoe dan ook binnenkort benaderd worden met de vraag de ZyXEL te retourneren. Het is niet mijn project dus ik weet niet zo goed of er een regeling is voor klanten die 'm niet terug willen sturen, maar ik kan me zo voorstellen dat de ZyXEL in dat geval in rekening gebracht zal worden. Sorry, maar de Experiabox is onderdeel van je abonnement, niet de ZyXEL 2812.

Groeten,

M*******
Tweak Webcare
Erg vreemd dat ik extra moet gaan betalen voor een modem/router???

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

chocka schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:00:
Ik heb vandaag een antwoord gehad van het Webteam Tweak:
Je zal hoe dan ook binnenkort benaderd worden met de vraag de ZyXEL te retourneren. Het is niet mijn project dus ik weet niet zo goed of er een regeling is voor klanten die 'm niet terug willen sturen, maar ik kan me zo voorstellen dat de ZyXEL in dat geval in rekening gebracht zal worden. Sorry, maar de Experiabox is onderdeel van je abonnement, niet de ZyXEL 2812.

Groeten,

M*******
Tweak Webcare
Erg vreemd dat ik extra moet gaan betalen voor een modem/router???
Je hebt toch een ExperiaBox gekregen? Daarvoor hoef je niets extra's te betalen.

De Zyxel zal je weer moeten retourneren omdat de test is afgelopen. Wil je deze niet retourneren dan lijkt het me vrij logisch dat Tweak daar kosten voor in rekening brengt. Zoals ze aangeven hoort de ExperiaBox bij je abonnement en heb je de Zyxel mogen gebruiken als test, niet om te houden.

• chocka
Niet helemaal, want ik heb de EB ingeleverd op moment dat ik de Zyxel kreeg. Ondanks dat ik mijn config van Tweak via een SLM2008 heb lopen, ben ik nu de Zyxel wel gaan gebruiken. Want wat ik nu met de Zyxel doe, had ik nooit voor elkaar gekregen met EB.

Maar als Tweak daadwerkelijk geld gaat rekenen voor de Zyxel. Ja, tja dan zal die wel gaan terugsturen. Maar dan heb ik abonnements-technisch gezien geen van beide apparaten meer in huis. ;) (geen probleem, alles doet het hier OK)
Ik ben toch bang dat je niets anders rest dan die ZyXEL terug geven (tenzij men je wil matsen aangezien je je EB al hebt ingeleverd ;) ). Het lijkt me echter aannemelijker dat ze je gewoon weer een EB zullen sturen (als backup).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(jarig!)
Ik kreeg de reactie "Stuur even je gegevens, we zullen kijken wat we voor je kunnen doen"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 18:22

WoBBeL

*zwaai*

Als ik een Humax instel, welk netwerk ID moet ik dan invullen? Ik heb 304 als frequentie, 6875 als aantal symbolen, maar ik heb het netwerk-id niet, en kan geen werkende vinden in dit topic.

Heb Tweak Fiber 35+ in Enschede

[edit]

7461 vanuit Deventer werkt ook in Enschede :)

[ Voor 12% gewijzigd door WoBBeL op 22-12-2010 22:14 ]

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gister iemand langs geweest om de Genexis te monteren in de meterkast, in de brief van Glashart stond dat ik hierna glasvezel nog niet zou kunnen gebruiken, dit blijkt wel zo te zijn volgens Tweak.

Ik kabeltje in poort 1 direct naar PC, wel verbinding, geen DNS, even OpenDNS ingesteld en ja inderdaad, internet werkt, download 95mbit, upload 70, dus dat zit wel goed.

TV kijken moet ik via de Coax doen zeggen ze, maar ik heb alleen ethernet liggen naar de TV, en ik neem aan dat er nog een settop box ofzo bij moet? Wat denken jullie? Ik heb geen coax liggen dus hoe zou ik dit het beste aan kunnen sluiten?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

SanderAlterNET schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:26:
TV kijken moet ik via de Coax doen zeggen ze, maar ik heb alleen ethernet liggen naar de TV, en ik neem aan dat er nog een settop box ofzo bij moet? Wat denken jullie? Ik heb geen coax liggen dus hoe zou ik dit het beste aan kunnen sluiten?
Dat ligt eraan of je een settop box erbij hebt besteld...anders krijg je niks

• Navi
  • Niet online
En wanneer krijg je zo'n Zyxel dan? Want dat is geen settopbox toch?
Nope, de ZyXEL is een router waar Tweak mee heeft getest als vervanger voor de Experiabox van KPN. Dat je hem hoogstwaarschijnlijk niet zal krijgen komt door 2 dingen:

1: Je hebt het erover dat je coax hebt. Dat zou dus betekenen dat je een R+ abbo hebt aangevraagd. Dus geen KPN.

2: Tweak heeft besloten niet verder te gaan met de ZyXEL omdat ze hem gewoon niet 100% stabiel kunnen krijgen.

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
eymey schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:37:
Nope, de ZyXEL is een router waar Tweak mee heeft getest als vervanger voor de Experiabox van KPN. Dat je hem hoogstwaarschijnlijk niet zal krijgen komt door 2 dingen:

1: Je hebt het erover dat je coax hebt. Dat zou dus betekenen dat je een R+ abbo hebt aangevraagd. Dus geen KPN.

2: Tweak heeft besloten niet verder te gaan met de ZyXEL omdat ze hem gewoon niet 100% stabiel kunnen krijgen.
Waardoor we weer terug bij af zijn. Er geen andere oplossing is aangedragen (terwijl ik toch een mooi mailtje heb waarin wordt verteld dat de test wel eens tot in het nieuwe jaar kon gaan duren en dat men druk bezig is...)
En ik nu met de EB dus HELEMAAL niet meer telefonisch ben te bereiken (de reden waarvoor ik aan de Zyxel test meedeed!!)
Tot zover "Unlimited Freedom".... Maar wel die incasso en de volledige factuur afschrijven!
}:O ;w
Wat betreft je telefonie: Misschien eens je "recht van opschorting" gaan gebruiken. Tweak er in een officiele brief van op de hoogte stellen dat je ze nog 2 weken de tijd geeft om telefonie probleemloos werkend te krijgen en anders je abonnementsgeld storneren maar WEL een redelijk deel alsnog betalen.

Dus bv. 5-7 euro in de maand er van aftrekken.

• chocka
Hahaha, uw nieuwe loket op Tweakers.net: Bureau van Eymey-Hulp, voor al juridische vragen en antwoorden.

Nee hoor, was een woordgrapje Fijn kerstweekend gewenst.
Hehe tsja, collega heeft zoiets aan de hand gehad met z'n woningbouw. Die weigerden om in z'n flat de liften nou eens eindelijk goed te repareren (die liften gedroegen zich een beetje zoals in de film "de lift"). Op advies van z'n vriendin die juridische kennis heeft een deel van de huur opgeschort. Na eerst wat heen en weer ge-touwtrek is het uiteindelijk gelukt ;)

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 21:23
chocka schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:27:
Hahaha, uw nieuwe loket op Tweakers.net: Bureau van Eymey-Hulp, voor al juridische vragen en antwoorden.

Nee hoor, was een woordgrapje Fijn kerstweekend gewenst.
Haha! Chocka kan het anders ook wel >:)
Ik heb reeds een keer gestorneerd. Wat dreigbrieven van Tweak gehad en ben daaroverheen gegaan met wat contra-dreigbrieven wat resulteert in een kwijtschelding. Dus het kan zekers wel (thx Chocka).

B.t.w. nu is de T-mobile aan de beurt: reparaties aka vochtschade. Ook zo'n leuk gedoe daaroo! Krijg je fotos opgestuurd met oxiderende printjes --> wie zegt dat het mijn mobiel is. B.t.w mijn vochtsensor is gewoon wit ... 8)7

Die telecombedrijven hebben nog nooit van een enige klantenservice gehoord (ze zijn snel met incasso's maar niet met service).

Ik loop met verbazing deze thread over Tweak te volgen. Het is gewoon niet normaal wat hier allemaal gebeurd. Tis heel erg jammer allemaal!

Fijne feestdagen allemaal!

• chocka
Dat het allemaal kan, was/is mij ook wel duidelijk. Het is alleen zo jammer dat je als consument vervelende praktijken moet toepassen om je recht te (kunnen) behalen.
Mja het gehele bedrag storneren mag dus officieel NIET. Mocht een bedrijf het echt voor de rechter laten komen, dan zal je daar door de rechter voor op de vingers getikt worden (tenzij je helemáál geen diensten geleverd hebt gekregen). Het moet een redelijk deel zijn wat je storneert.

Maar goed... laten we ook weer niet al te negatief doen. Ik vind nog steeds Tweak van allemaal de beste / meest welwillende. Blijf alleen het idee houden dat ze té klein zijn voor wat ze tegenwoordig doen.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
eymey schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:03:
....
Maar goed... laten we ook weer niet al te negatief doen. Ik vind nog steeds Tweak van allemaal de beste / meest welwillende. Blijf alleen het idee houden dat ze té klein zijn voor wat ze tegenwoordig doen.
...
Ik denk dat het grootste probleem voor Tweak is geweest dat ze beta tester voor wholesale glasvezel zijn (met name bij KPN). Als ik naar mijn ervaringen met de set-top boxen kijk dan heeft dat wel heel veel tijd gekost om dat recht te zetten waar ze gewoon de bemensing niet voor lijken te hebben. Ik denk dat ze het aankunnen als de procedures bij de netwerk leverancier werken.
Mijn ervaringen met KPN waren erg slecht (duurder en slechter als Tweak, zeker in de communicatie) en ik vraag me af hoe het met Plinq gaat om een paar anderen op het KPN netwerk te noemen.

Aan de andere kant denk ik dat ze ook geen keuze hadden, ze moesten wel meer snelheid als met ADSL mogelijk is gaan bieden of anders de toko opdoeken en dan kun je het risico voor lief nemen (XS4all doet dat dan bijvoorbeeld weer niet).

Het zal vast wel een keer goed komen en als ze eind 2011 nog geen zicht bieden op "analoge/DVB-C" tv op het KPN netwerk dan gaan ze toch tegen issues aanlopen (en KPN zelf denk ik ook).

Het valt me trouwens op dat KPN nog steeds druk aan zijn pakketten aan het sleutelen is om de prijs lager te laten lijken, zo goed zal het daar dus ook niet gaan.

• Bassmaniac
eymey schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:33:
Wat betreft je telefonie: Misschien eens je "recht van opschorting" gaan gebruiken. Tweak er in een officiele brief van op de hoogte stellen dat je ze nog 2 weken de tijd geeft om telefonie probleemloos werkend te krijgen en anders je abonnementsgeld storneren maar WEL een redelijk deel alsnog betalen.

Dus bv. 5-7 euro in de maand er van aftrekken.
Wellicht ten overvloede, maar die was er al uit voordat ik hier reageerde..... 8)
Het is ook niet zo dat ik gelijk ben gaan dreigen, heb een week of 2 gewacht en het "aangekeken" (m.a.w. had geen telefonie, geen reactie's vanuit de servicedesk enz...)
Daarnaast valt de tv af en toe weg (of hapert) en is de Internet verbinding ook niet helemaal je van het...
Maar goed, nieuw jaar, nieuwe kansen, zullen we maar zeggen!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Bassmaniac,

Mijn DVB-C hapert ook af en toe, soms een paar minuten regelmatig voor een halve seconde bevroren of even wegvallend...en daarna werkt het weer lange tijd goed. Mijn analoge signaal doet het dan wel weer prima.

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Hoi

Mein contract met UPC verloopt en ik mis mijne nieuwsservers, dus ik zit te kijken naar overstappen naar KPN Brons Glasvezel of TweakFiber 35 R+

Heeft iemand ervaring met Tweaks nieuwservers? Tweak lijkt mee nu een beter deal dan KPN, maar ik ben onbekend met zijn service. Ik heb nooit eerder van ze gehoord, maar ze zijn onderdeel van KPN of zoiets?

• Killerbert
tweak heeft al jaren een eigen newsserver park.
als je tweak R+ kan krijgen, dan zou ik dat zeker doen.

als je kpn brons of tweak non R+ neemt, dan zit je vast aan de EB die door kpn geleverd wordt.
't werkt wel aardig, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker tweak R+ nemen
(o.a. coax nog gewoon te krijgen incl DVB-C en IPTV via een amino)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(jarig!)
Nou, dat was makkelijk:
Verzoek om de Zyxel te behouden is ingediend. Binnenkort ontvang je hierover bericht.
Nu maar hopen dat de lijn blijft werken :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Navi
  • Niet online
Hmm nog steeds geen DNS, en sinds vandaag doet ook MSN, en bv World of warcraft het niet meer...begint goed..

EDIT: Ook half internet doet het niet / instabiel / traag, heb ze even gebelt, ze gaan ernaar kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Navi op 27-12-2010 23:34 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(jarig!)
Laatste tijd veel last van willekeurige reboots, met als hoogtepunt bijna elk kwartier een volledige restart van de modem, zowel de EB als de Zyxel. Telefoontje van KPN gehad, vanochtend om half 9 monteur aan de deur die mijn Genexis heeft vervangen voor een nieuwer model.

Vandaag volgens de logs nog geen enkele reboot gehad en wat stability tests lijken een stabieler signaal te geven. Goed geregeld, ik hoop dat't zo blijft!

p.s.
Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de Zyxel als het kan, Ik ben er stukken tevredener over dan die verdraaide EB, die ook niet eens m'n telefoonlijn aanmeldt.

*edit*
Na een dag met m'n nieuwe Genexis, ben ik blij. Voorgaande problemen die ik had met de Zyxel modem bleken te liggen aan de Genexis lijkt het, aangezien alle mij overkomen/bekende problemen zich NIET MEER VOORDOEN! *einde Billy-Mays-Mode*

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 27-12-2010 18:39 . Reden: w00t-update ]

• Bassmaniac
Firesphere schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:33:
Laatste tijd veel last van willekeurige reboots, met als hoogtepunt bijna elk kwartier een volledige restart van de modem, zowel de EB als de Zyxel. Telefoontje van KPN gehad, vanochtend om half 9 monteur aan de deur die mijn Genexis heeft vervangen voor een nieuwer model.

Vandaag volgens de logs nog geen enkele reboot gehad en wat stability tests lijken een stabieler signaal te geven. Goed geregeld, ik hoop dat't zo blijft!

p.s.
Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de Zyxel als het kan, Ik ben er stukken tevredener over dan die verdraaide EB, die ook niet eens m'n telefoonlijn aanmeldt.

*edit*
Na een dag met m'n nieuwe Genexis, ben ik blij. Voorgaande problemen die ik had met de Zyxel modem bleken te liggen aan de Genexis lijkt het, aangezien alle mij overkomen/bekende problemen zich NIET MEER VOORDOEN! *einde Billy-Mays-Mode*
Denk dat ik daar ook maar eens op moet gaan aandringen...
Klinkt alsof we enigzins hetzelfde hebben!

• Navi
  • Niet online
Problemen lijken opgelost te zijn, heb er verder niets meer van gehoord maar DNS en dingen als MSN etc werken nu goed, snel en stabiel.

Usenet nog niet.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(jarig!)
Bassmaniac schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:48:
[...]

Denk dat ik daar ook maar eens op moet gaan aandringen...
Klinkt alsof we enigzins hetzelfde hebben!
Ik heb ondertussen alleen de Zyxel nog maar aangesloten, geen spontane reboots, eerdere problemen met MSN-berichten die verdwenen, Secure IMAP onbereikbaar etc. zijn verdwenen.
Toch opvallend als je't mij vraagt...

Aangezien ik eerder compleet gek kon worden van juist die problemen. En de EB trouwens ook z'n eigen problemen had...
En nog heeft trouwens, telefoon werkt niet op de EB, heb een dringend verzoek ingediend of ik de Zyxel mag houden en de EB opsturen...

Verwijderd

Gisteren heb ik een monteur over de vloer gehad die in mijn meterkast een kastje heeft geïnstalleerd , alles getest en volgens hem was alles in orde.
Hoe nu verder ?
Heb nog niks vernomen van tweak ,{geen spullen 8)7 }

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 10:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:19:
Gisteren heb ik een monteur over de vloer gehad die in mijn meterkast een kastje heeft geïnstalleerd , alles getest en volgens hem was alles in orde.
Hoe nu verder ?
Heb nog niks vernomen van tweak ,{geen spullen 8)7 } mijn klantnummer is : TK10125983
Als het om R+ gaat zou alles moeten werken internet, analoge, dvb-c alleen voor IPTV komt de ontvanger meestal later.

p.s Misschien is het een idee om jouw klantnummer even te verwijderen. Zoiets hoort alleen in een DM aan webcare.

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:19:
Hoe nu verder ?
Heb nog niks vernomen van tweak ,{geen spullen 8)7 }
Gewoon een PC, of router eraan hangen.
Als het namelijk een KPN monteur was, zou die een experiabox meenemen.

Verwacht dus dat je een R+ abonnement hebt, daar zitten geen routers bij. Je kan meteen op het glasvezel modem je apparatuur aansluiten. Normaal is poort 1 op dat apparaat.

Verwijderd

Sleejuhr schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:23:
[...]

Gewoon een PC, of router eraan hangen.
Als het namelijk een KPN monteur was, zou die een experiabox meenemen.

Verwacht dus dat je een R+ abonnement hebt, daar zitten geen routers bij. Je kan meteen op het glasvezel modem je apparatuur aansluiten. Normaal is poort 1 op dat apparaat.
Ik dank je voor dit antwoord , ik ga het proberen en laat weten of het werkt >:)

Verwijderd

Ik heb hem op poort 1 geprobeerd , maar er gebeurd niets.
Het is inderdaad R+ abbo , het lijkt me stug dat je daar verder niks bij krijgt.
Ook helemaal geen brief of iets.
Vreemd of kan iemand mij excact uitleggen hoe dit moet ????? >:)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:47:
Ik heb hem op poort 1 geprobeerd , maar er gebeurd niets.
Het is inderdaad R+ abbo , het lijkt me stug dat je daar verder niks bij krijgt.
Vreemd of kan iemand mij excact uitleggen hoe dit moet ????? >:)
Als het goed is kun je gewoon je pc of router aansluiten op poort E1 van de Genexis.
Telefoon op poort T1 en je analoge TV op het poortje voor TV. Bel anders even met de helpdesk over hoe en wat.

Verwijderd

En zowaar internet , zomaar uit het niets.
Wonderlijk. >:)

Verwijderd

Naar nu blijkt heb ik het verkeerde modem gekregen , dus zonder coax aansluiting.
Zeer vlug geholpen door de helpdesk , en er is een ticket aangemaakt .
Ik laat me verrassen .
Goed plan om soms toch maar even de helpdesk te bellen . ;)

Verwijderd

Errrr het is geen standaard coax aansluiting die je ook op tv/radio hebt.

Bij de Genexis moet je het met een apart kabeltje aanlsluiten of een errr tussenstukkie.
(zo'n rond schroefdraadje met een gat in 't midden zit erop)

Misschien dat dat je op het verkeerde been zet en zo niet vergeet dan mijn gebrabbel

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:12:
Errrr het is geen standaard coax aansluiting die je ook op tv/radio hebt.

Bij de Genexis moet je het met een apart kabeltje aanlsluiten of een errr tussenstukkie.
(zo'n rond schroefdraadje met een gat in 't midden zit erop)

Misschien dat dat je op het verkeerde been zet en zo niet vergeet dan mijn gebrabbel
Ja dat klopt , maar deze zit er dus niet.

• Killerbert
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:42:
[...]

Ja dat klopt , maar deze zit er dus niet.
misschien een foto maken van de genexis die je nu hebt?
als je een standaard / kpn genexis hebt, dan is het wel erg slordig van de betreffende monteur

Verwijderd

Killerbert schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:45:
[...]

misschien een foto maken van de genexis die je nu hebt?
als je een standaard / kpn genexis hebt, dan is het wel erg slordig van de betreffende monteur
Okee shoot me { ik heb niet goed gekeken ] en heb dus wel een antenne aansluiting.
Dadelijk de helpdesk bellen dat ik een foute inschatting heb gemaakt.
Het is veel makkelijker om iemand anders de schuld te geven , wie o wie is vrijwilliger. :( >:) :O 8)7

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:47:
Schijnbaar werkt dat zo bij Tweak. Heb er zelf ook maar even achteraan gebeld. Ik heb geen opleverdatum niks gehad. Alleen een monteur die belde dat hij morgenochtend wilde komen. Router krijg je inderdaad ook niet, maar dat vind ik ook niet zo vreemd ;)

Die coax module in die Genexis is volgensmij nog van behoorlijke kwaliteit. Ik heb er 25 meter coax tussenzitten en het beeld is nog voortreffelijk :9

[ Voor 13% gewijzigd door WoBBeL op 31-12-2010 07:36 ]

• Navi
  • Niet online
Bij mij hetzelfde verhaal hoor, hoor helemaal niks, geen brief, geen pakket, niets.

Toen belde ik maar eens en bleek het al (half) te werken..

Inmiddels wel opgelost, zat bug in hun router zeiden ze.

[ Voor 19% gewijzigd door Navi op 31-12-2010 12:46 ]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik maak nog geen maand gebruik van Tweak, maar ik ben het nu al zat :(

Nu heb ik 6,5mbit down en 6,5mbit up?!!! Dat had ik laatst ook al. Wat zijn ze daar toch aan het prutsen hele dagen. Administratie/helpdesk beloven veel maar d'r gebeurd geen drol.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

En nu heb ik 17 Mbit :') maar wel constant en zowel up als down gewoon strak

[ Voor 54% gewijzigd door WoBBeL op 01-01-2011 18:43 ]

Verwijderd

Allemaal nog de beste wensen.
Even een update :
Internet loopt prima , downloaden gaat uitermate naar mijn zin.
Televisie analoog R+ is ook prima voor elkaar .
Bellen nog niet geprobeerd.

Zeer tevreden zover . :*)

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 19:33
TS aangepast i.v.m. "Einde Testperiode Zyxel 2812" :)

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Na lang wachten toch nog op 30 december alsnog aangesloten!! Well vreemd, de monteur die langskwam vertelde mij dat hij alleen het modem komt plaatsen en dat het dus nog niet werkt. Hij weg, ik de boel aansluiten en hoppa :-)

Werkt allemaal wel mooi maar het valt mij wel op dat gelijk na de eerste dag de up en down snelheden aangepast worden?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1095517692.png

Hoe zit dit precies? Wat mag ik verwachten van een 35 R+ abbo

Ik doe overigens maar net of ik dit niet gezien heb.....

http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=119 :'(

• mr.xyz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2022
Gewoon een mail sturen aan de helpdesk, heeft bij mij ook gewerkt.
De Helpdesk antwoorde snel en positief.
Moet het wel schriftelijk doorgeven.
Ik zeg: niet geschoten is altijd mis, proberen dus!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1095625927.png

Dit is wat ik nu een dag of 5 heb , de aanbiedingen die nu gegeven worden loop ik dus ook net mis.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:54
mrturk76 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:53:
...
Ik doe overigens maar net of ik dit niet gezien heb.....

http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=119 :'(
Gisteren net 35R+ besteld. Toch maar even een mailtje achteraan gedaan naar de helpdesk of ze het willen veranderen in een jaarabbo. 180€ is niet niks.

Nu wachten op reactie

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je mag altijd binnen 7 dagen nog annuleren bij een online bestellen (koop op afstand). Dus kunnen ze net zo goed je aanvraag veranderen in plaats van helemaal annuleren en weer opnieuw aanvragen een week later bij ISP's.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:54
bjck schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:28:
Je mag altijd binnen 7 dagen nog annuleren bij een online bestellen (koop op afstand). Dus kunnen ze net zo goed je aanvraag veranderen in plaats van helemaal annuleren en weer opnieuw aanvragen een week later bij ISP's.
Deze reactie kreeg ik terug, netjes van ze!
L.s.,

Ik heb uw aanvraag uit het systeem verwijderd waardoor het vanaf nu mogelijk moet zijn om opnieuw een aanvraag via de website in te dienen. In dit geval kunt u kiezen voor een jaarabonnement in combinatie met de actiekorting. Inderdaad, het abonnement is na 12 maanden weer per maand opzegbaar.

Mocht u uw contract ontvangen welke u eerder heeft aangevraagd, kortom, uw maandabonnement, dan kunt u deze negeren.

Met vriendelijke groeten,

Martin
Tweak Webcare

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Netjes bericht van de helpdesk dat ik een briefje moet opstellen dat ik gebruik wil maken van deze aanbieding , ga ik wel een jaarcontract aan. >:)
Prima service weer , als het allemaal goed gaat . { gaat lukken } >:)
Het enige is dat ik nog steeds geen brief heb , postbode is zijn kater nog aan het verwerken :(

• chocka
Ik heb WebcareTeam een Dm gestuurd met akkoord om huidige lopende contract (per maadn opzegbaar) om te zetten naar een contract voor 12 maanden waarbij ik eerstvolgende zes maanden maar 50% hoef te betalen. reactie volgt, zodra ik antwoord heb.

PS Ik las overigens dat Eymey nu officieel (eindelijk) bij Lijbrandt schijnt te zijn aangesloten.

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 15:20
Ook de abonnementen lijken 2 euro goedkoper te worden, ook geldig voor bestaande klanten?
Yep, aansluiting bij Lijbrandt is vandaag tegen verwachting in toch opgeleverd (mede met dank aan Tweak voor het mede aansturen bij KPN vorige week :P ).

Helaas werkt alleen internet op dit moment (IPTV box moet ik nog krijgen en analoog/dvb-c is direct in storing) maar het is iig een begin :)

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
chocka schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:11:
Ik heb WebcareTeam een Dm gestuurd met akkoord om huidige lopende contract (per maadn opzegbaar) om te zetten naar een contract voor 12 maanden waarbij ik eerstvolgende zes maanden maar 50% hoef te betalen. reactie volgt, zodra ik antwoord heb.
Heb ik ook wel oren naar. :)

Only fools are enslaved by time and space.

• chocka
Heb intussen reactie van WebcareTeam ontvangen, waarbij een bevestiging voor akkoord naar info@tweak.nl heb moeten sturen dat ik akkoord ben met omzetting naar een 12 maanden contract conform gestelde nieuwjaarsactie. Ik hou jullie op de hoogte over het verloop hiervan. Of anders mss zal het WebcareTeam mogelijk zelf nog kunnen reageren alhier, maar kan ik niet met zekerheid zeggen.

• Hans_18T
chocka schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:20:
Heb intussen reactie van WebcareTeam ontvangen, waarbij een bevestiging voor akkoord naar info@tweak.nl heb moeten sturen dat ik akkoord ben met omzetting naar een 12 maanden contract conform gestelde nieuwjaarsactie. Ik hou jullie op de hoogte over het verloop hiervan. Of anders mss zal het WebcareTeam mogelijk zelf nog kunnen reageren alhier, maar kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ik heb een ondertekend en ingescand verzoek per E-mail opgestuurd naar de helpdesk.

Helpdesk procedure:
Het is mogelijk om over te stappen naar een jaarabonnement Glas 50.
Dit kunt u per brief aangeven met een handtekening.
Deze kunt u per post naar ons opsturen, maar u kunt de brief ook inscannen

• chocka
Mag ook wel gezegd worden, maar dankzij medewerking van de snelle support van het WebcareTeam is binnen twee uur nadat ik om 12.15 uur een mail had gestuurd, uiteindelijk een bevestiging na 14.00 uur dat mijn contract gewijzigd is, ingaande per 01 februari 2011, naar een contract ad 55 euro per maand waarvan de eerste zes maanden 50% korting op het abonnementsgeld.

Dus niet alleen het voordeel dat ik de volgende zes maanden 50% minder betaal, maar ook nog eens 2 euro per maand minder abonnementskosten.

WebcareTeam hartelijk dank voor jullie inzet. TOP!!!!
Dat is idd TOP!

Hier lijk ik overigens toch nog niet helemaal van Tweak af te zijn (afscheid is moeilijk? :P ). Vanmiddag stopte m'n internet bij Lijbrandt ineens met werken. Lijkt het erop dat de lijn weer soort van terug ge-claimd is door KPN/Tweak volgens de operator administratie :? :S 8)7

edit : En alweer online :)

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 05-01-2011 16:13 ]

• mr.xyz
Volgens mij heeft Tweak het wel erg druk.... ben pas 3 weken aan het wachten totdat het ze lukt om iets eenvoudigs als VoIP weer werkend te krijgen.
De eerste oplevering betrof een nummer wat al in gebruik is bij iemand met een normale analoge aansluiting bij KPN.
Kort daarna een nieuw (2e) nummer gekregen, maar werken ho maar. De opmerking van de HD: De oude gegevens moeten eerst uit het modem gehaald worden. Kennelijk moet daar iemand voor langs komen (aan hun snelheid te zien), kruipend zeker?! Nee dit kan natuurlijk op afstand, maar ik vraag mij af wat Tweak nu zelf doet en vooral wat ze niet zelf doen. Telefoon opnemen doen ze in ieder geval zelf.

• Bassmaniac
mr.xyz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:28:
Volgens mij heeft Tweak het wel erg druk.... ben pas 3 weken aan het wachten totdat het ze lukt om iets eenvoudigs als VoIP weer werkend te krijgen.
Dan heb je geen recht tot klagen! Mijn nummer is al 6 maanden niet bereikbaar (sporadisch met het Zyxel modem) en heb nog geen vooruitzicht op een oplossing!

• mr.xyz
Hmm zolang ze dubbele telefoonnummers uitgeven zal dit wel zo blijven.
Overigens kreeg ik gisteren (toeval?) een mail van de helpdesk dat ze het wachtwoord (hou je vast) per post opgestuurd hebben en dat mijn nieuwe nummer zou moeten gaan werken.
Ben nog veel benieuwder hoe lang ik zonder telefoon zit als de portering doorgevoerd gaat worden.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik krijg geen DHCP meer vanaf Tweak?!!
Heb paar keer router gewisseld en PC's....maar nu krijg ik vanaf Tweak helemaal niks meer aan DHCP 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door WoBBeL op 07-01-2011 21:33 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Vandaag modem (Genexis) geplaatst. Laptop ingeprikt en het werkt al gewoon. Ook telefonie. Toppie. Maar ik wil telefonie door m'n fritzbox laten doen. Nou wil "mijn tweak" het wachtwoord voor SIP niet prijsgeven. En wachten op de brief van tweak met "u bent aangesloten" is zo ontzettend analoog en duurt te lang :)
Is er een mogelijkheid om de modem het wachtwoord te ontfutselen?

(ja, ik kan telefonie analoog doorlussen naar de fritzbox, but what's the fun in that?)

[ Voor 25% gewijzigd door Fuzzillogic op 07-01-2011 23:48 ]

In het geval van de KPN pakketten kon Tweak gewoon het SIP wachtwoord veranderen zodat de Experiabox hier niets meer mee kon. Ik weet niet hoe het in de R+ gevallen zit, waar telefonie in de Genexis wordt geregeld.

Maar je zou ze kunnen vragen om of het wachtwoord te veranderen en/of wellicht ook te zorgen dat de Genexis de telefonie niet afhandelt. Maar ik weet niet of men dat laatste administratief aan kan.

• Killerbert
Fuzzillogic schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:33:
Vandaag modem (Genexis) geplaatst. Laptop ingeprikt en het werkt al gewoon. Ook telefonie. Toppie. Maar ik wil telefonie door m'n fritzbox laten doen.
waarom wil je het überhaupt via de fritzbox doen?
werkt de genexis (als je een genexis hebt) niet goed genoeg :?

Het zal wrs meer gaan om het "omdat het kan" gehalte. Trouwens, er zijn nog wel meer voordelen. Als je je SIP al op je Fritz!box doet (zeker als je een versie met ingebouwde DECT base hebt, heb er zelf ook eentje), dan werken dingen veel soepeler.

Alleen al het opbouwen van een verbinding gaat sneller omdat je fritz!box niet de DTMF sequence over het analoge draadje hoeft te doen en ook de gesprekskwaliteit kan soms beter zijn.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mr.xyz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:37:
Hmm zolang ze dubbele telefoonnummers uitgeven zal dit wel zo blijven.
Overigens kreeg ik gisteren (toeval?) een mail van de helpdesk dat ze het wachtwoord (hou je vast) per post opgestuurd hebben en dat mijn nieuwe nummer zou moeten gaan werken.
Ben nog veel benieuwder hoe lang ik zonder telefoon zit als de portering doorgevoerd gaat worden.
|:(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Fuzzillogic
eymey schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:27:
Het zal wrs meer gaan om het "omdat het kan" gehalte. Trouwens, er zijn nog wel meer voordelen. Als je je SIP al op je Fritz!box doet (zeker als je een versie met ingebouwde DECT base hebt, heb er zelf ook eentje), dan werken dingen veel soepeler.

Alleen al het opbouwen van een verbinding gaat sneller omdat je fritz!box niet de DTMF sequence over het analoge draadje hoeft te doen en ook de gesprekskwaliteit kan soms beter zijn.
Bingo. De 7270 heeft idd DECT ingebouwd, en met de ingebouwde PBX kan ik mijn mobiel met SIP gewoon als extra handset over WLAN gebruiken. Los daarvan wil ik met m'n mobiel ook over 3G kunnen VoIPen, en sja dan heb ik toch echt accountgegevens nodig :)

(SIP) VoIP biedt nou eenmaal veel voordelen. Één telefoon in een RJ11-socket drukken is zó 1995 ;)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
xost schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:32:
Ik krijg geen DHCP meer vanaf Tweak?!!
Heb paar keer router gewisseld en PC's....maar nu krijg ik vanaf Tweak helemaal niks meer aan DHCP 8)7
ik heb hetzelfde. Na een paar wisselingen - laptop eerst, kreeg een IP, daarna server aangesloten, kreeg geen IP, toen laptop weer om de (langere) kabel te testen, werkte weer, toen server weer.. nada, en daarna kreeg de laptop ook niets meer ondanks verschillende kabels, en resets van het modem, ook statisch instellen helpt niet.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

(jarig!)
Domme vraag, maar toch:
Ik heb dus fijn die ExperiaBox (yaaaay! (not)), die kan ik dus vervangen door zo'n Fritz!Box, en zo ja, welke?

Verwijderd

Nou eventjes iets anders he
Mogelijkerwijs dat het hier al ergens vermeld is maarre

Tweak heeft voor nieuwe fiberabbo's een aabieding, eerste 4 maanden gratis voor R+ en korting wanneer je voor KPN netwerk kiest.

En nu komt het mooie, dit geldt ook voor bestaande klanten mits het abbo naar een jaarabbo omgezet wordt.
Briefje tikken, handtekening klaar.

Aangezien ik op het reggefiber netwerk zit en zowaar tevreden ben is het voor mij een no brainer.
Wacht eventjes, ik realiseer mij net dat al mijn beslissingen een no brainer zijn ...

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 16:18
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:39:
Nou eventjes iets anders he
Mogelijkerwijs dat het hier al ergens vermeld is maarre

Tweak heeft voor nieuwe fiberabbo's een aabieding, eerste 4 maanden gratis voor R+ en korting wanneer je voor KPN netwerk kiest.

En nu komt het mooie, dit geldt ook voor bestaande klanten mits het abbo naar een jaarabbo omgezet wordt.
Briefje tikken, handtekening klaar.

Aangezien ik op het reggefiber netwerk zit en zowaar tevreden ben is het voor mij een no brainer.
Wacht eventjes, ik realiseer mij net dat al mijn beslissingen een no brainer zijn ...
chocka schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:20:
Dus ff Webcare of helpdesk contacten en je komt er waarschijnlijk wel uit...
Sorry, te snel gelezen, dacht dat het een vraag was...

[ Voor 3% gewijzigd door db I Delirium op 13-01-2011 10:49 ]

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Zijn er anderen in de regio Almere die last hebben van een lage download en hoge pings? Heb er al 2 weken last van maar vandaag is het helemaal bar en boos. Multiplayer games worden zo langzamerhand onspeelbaar.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31
@ Enschede R+ gebruikers: zijn de poorten van de Genexis echt maar 100Mbit? Modem is vandaag bij mij aangesloten en de poorten lijken maar 100Mbit te zijn terwijl de documentatie die ik eerder erbij gehaald had repte over Gbit aansluitingen.
Verder zal de administratie nog geregeld moeten worden, er komt geen DHCP-offer terug...

specs

• Fuzzillogic
Loekie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:05:
@ Enschede R+ gebruikers: zijn de poorten van de Genexis echt maar 100Mbit? Modem is vandaag bij mij aangesloten en de poorten lijken maar 100Mbit te zijn terwijl de documentatie die ik eerder erbij gehaald had repte over Gbit aansluitingen.
Verder zal de administratie nog geregeld moeten worden, er komt geen DHCP-offer terug...
Kijk bij Mijn Tweak | Telefonie. Daar staat met welk modem je bent aangemeld. Ja, dat vereist DHCP, maar ik zou anders ook niet weten hoe je erachter zou moeten komen, de behuizing zegt weinig. De versie die ik sinds vorige week heb is volgens de specs 100Mbit/s. Gezien m'n 35 R+ abo boeit het me weinig, maar vond het idd opvallend dat ze nog dit type uitleveren. (Ook dat er volgens specs geen IPv6 ondersteuning is, maar dat zou een firmwareupdate kunnen zijn)

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:18
Fuzzillogic schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:19:
[...]

Kijk bij Mijn Tweak | Telefonie. Daar staat met welk modem je bent aangemeld......
Dit is geen modem dit is een router. De modem is de Genexis waar het oranje draadje op aangesloten is.

voor de gene die willen weten welke type Genexis je hebt:

Stap1: Het grijze kapje aan de onderzijde kun je recht naar beneden duwen.
Stap2: waar je de glasvezel met de Genexis is verbonden zie je een glazen kapje, aan de linker zijde zit een hendeltje die moet je naar beneden duwen zodat de fiber connector los komt van de genexis.
Stap3: pak je met je duim en wijsvinger de genexis vast op de bolletjes aan weerskanten deze druk je ietsjes in, en dan kun je de genexis recht naar je toe trekken.

Op de achterzijde zie je het model nummer staan:
ik heb de Genexis FiberXport OCG-120m2_V3 deze is 100Mbit en ik heb ook een 100Mbit verbinding.

Vandaag 200/200 Mbit Upgrade besteld ben benieuwd hoe het verloopt, de Genexis moet zeker vervangen worden bij mij...

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 13-01-2011 22:03 ]

• Loekie
kmichael schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:51:
[...]

Dit is geen modem dit is een router. De modem is de Genexis waar het oranje draadje op aangesloten is.

voor de gene die willen weten welke type Genexis je hebt:

Stap1: Het grijze kapje aan de onderzijde kun je recht naar beneden duwen.
Stap2: waar je de glasvezel met de Genexis is verbonden zie je een glazen kapje, aan de linker zijde zit een hendeltje die moet je naar beneden duwen zodat de fiber connector los komt van de genexis.
Stap3: pak je met je duim en wijsvinger de genexis vast op de bolletjes aan weerskanten deze druk je ietsjes in, en dan kun je de genexis recht naar je toe trekken.

Op de achterzijde zie je het model nummer staan:
ik heb de Genexis FiberXport OCG-120m2_V3 deze is 100Mbit en ik heb ook een 100Mbit verbinding en haal maar 85 Mbit met internet.

Vandaag 200/200 Mbit Upgrade besteld ben benieuwd hoe het verloopt...
Jij hebt daar geen zegeltje? Ik zal het straks bij thuiskomst even checken, maar denk niet dat het haalbare kaart is ;)
Juist vanwege die 200 vroeg ik het me af omdat ze dat nogal graag verkopen en ik verwacht had dat het ding als het ware als het aloude ISRA behandeld zou worden, dus 1malig monteur, daarna gewoon alles kunnen leveren, met 100Mbit wordt dat lastig over een jaar of 2....

specs

• kmichael
Ik had alleen een zegeltje op de dummie.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Hoe is de ondersteuning van IPv6 bij Tweak?

Verwijderd

xost schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:54:
Hoe is de ondersteuning van IPv6 bij Tweak?
Misschien heb hier wat aan

http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=70

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Lawrentium schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:53:
Zijn er anderen in de regio Almere die last hebben van een lage download en hoge pings? Heb er al 2 weken last van maar vandaag is het helemaal bar en boos. Multiplayer games worden zo langzamerhand onspeelbaar.
Ik, maar alleen wireless. Moet nog eens een andere router eraan hangen. Iemand toevallig een guide slingeren hoe ik dat makkelijk doe? :)

• Loekie
Dus even gekeken of ik het onderste deel van de unit weg kon schuiven, maar dit vergt dusdanig veel kracht dat ik dat maar laat zitten.
Via mijn tweak ontdekt dat ik de OCG118MX module heb waar ik de 1018 verwacht had....
Krijg inmiddels wel IP en DNS van tweak, helaas zit internet met std DNS er niet in. Opendns of googledns levert wat meer, maar zeker geen volledig internet op.
Ik vraag me af hoeveel waarde ik moet hechten aan het volgende overzicht in mijn tweak:
code:
1
2
3
4
2010-09-27 10:48:15     Reggefiber Line anchor  completed
2011-01-13 23:03:25     Reggefiber FTTH 35/35 Mbit  completed
2011-01-13 23:03:28     Reggefiber analogue TV transport    completed
2011-01-13 23:03:30     Reggefiber VoIP service     completed

Ik zou daar uit (willen) concluderen dat de aansluiting is opgeleverd, maar gezien de gebrekkige werking betwijfel ik dat.

specs

• Fuzzillogic
Ja, maar in de specs van modem/router (de Genexis 118 iig) staat enkel maar IPv4 vermeld.. Nou zou het met een firmware update verholpen kunnen worden, dus wie weet.

• kmichael
Ik heb misschien een domme vraag maar ik kan het niet vinden.
Ik gooi de experiabox er binnen kort tussen uit, ik heb mijn normale abonnement om laten zetten naar een R+.
stel ik heb maar 1 pc die sluit ik zonder tussenkomst van een router aan op de Genexis.
nu staat (neem ik aan) alle poorten open naar mijn pc.
ben ik zo onveilig bezig voor bijvoorbeeld hackers?
of maakt dit niet uit of er nu wel of geen router er tussen zit?

Grtz Michael

• Hans_18T
kmichael schreef op zondag 16 januari 2011 @ 02:38:
Ik heb misschien een domme vraag maar ik kan het niet vinden.
Ik gooi de experiabox er binnen kort tussen uit, ik heb mijn normale abonnement om laten zetten naar een R+.
stel ik heb maar 1 pc die sluit ik zonder tussenkomst van een router aan op de Genexis.
nu staat (neem ik aan) alle poorten open naar mijn pc.
ben ik zo onveilig bezig voor bijvoorbeeld hackers?
of maakt dit niet uit of er nu wel of geen router er tussen zit?

Grtz Michael
Ik zou er altijd een router tussen zetten al is het alleen maar om de "standaard" portscans en aanvallen tegen te houden. Verder is natuurlijk de vraag met welk OS je online gaat en met welke "user rechten".
Bedenk dat als je as "normale gebruiker" dus zonder "Admin" rechten ook een eventueel onvriendelijk "script" dezelfde rechten heeft.
Ikzelf ben altijd zonder Admin rechten aan het surfen, een handig tool daarvoor is PCWrunas. Hiermee kun je aanloggen op je PC als Admin en internetten als "normale gebruiker".

• kmichael
Dat is dus niet verstandig, ik wou van me server een router maken maar dan doe ik dat maar niet...
Ik gebruik Windows 7.

Bedankt voor de info!
Grtz

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hans_18T schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:58:
[...]

Ik zou er altijd een router tussen zetten al is het alleen maar om de "standaard" portscans en aanvallen tegen te houden. Verder is natuurlijk de vraag met welk OS je online gaat en met welke "user rechten".
Bedenk dat als je as "normale gebruiker" dus zonder "Admin" rechten ook een eventueel onvriendelijk "script" dezelfde rechten heeft.
Ikzelf ben altijd zonder Admin rechten aan het surfen, een handig tool daarvoor is PCWrunas. Hiermee kun je aanloggen op je PC als Admin en internetten als "normale gebruiker".
Hebben Vista en Win7 daar niet gewoon een ingebouwd mechanisme voor? User Account Control.

Kan je inloggen als admin, maar alles runt met rechten van normale user. Pas als je expliciet toestemming geeft, kunnen admindingen uitgevoerd worden door een programma.
Je kan heel best van je 'server' een 'router' maken, zolang je maar zorgt dat je goed weet wat je doet, welke software je hiervoor uitkiest en dat je een degelijke firewall opzet.

Wat Hans_18T meer bedoelt (denk ik) is dat je niet direct met je client PC (waar je ook op surft) op je publieke IP moet gaan zitten.

• Hans_18T
woekele schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:45:
[...]
Hebben Vista en Win7 daar niet gewoon een ingebouwd mechanisme voor? User Account Control.

Kan je inloggen als admin, maar alles runt met rechten van normale user. Pas als je expliciet toestemming geeft, kunnen admindingen uitgevoerd worden door een programma.
Ja en nee, er is nog een account, te weten je "system" account. User Account Control is primair bedoeld om veranderingen als "System" controleerbaar te houden. Er is nog wel degelijk een verschil tussen Admin en User.
Helaas zijn er nog te veel "Lekken" in browsers, ik ben derhalve een beetje voorzichtig.
Pagina: 1 ... 22 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.