OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.340 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mede-auteur:
  • JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18

JaWSnl

OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven
Inhoudsopgave

Inleiding
Prijzen
Het glasvezelmodem
Routers en 100 Mbit
Optimalisatie
Snelheid testen
Voortgang per plaats
Problemen en oplossingen
Aansluitprocedure
DVB-C
IDTV
IDTV op je PC / Mediacenter
Links
Vorige delen
Waarschuwing
Updates
Inleiding

OnsBrabantNet en OnsNetEindhoven zijn bedrijven die in Brabant glasvezel tot aan de deur aanleggen. OnsNetEindhoven doet dit in Eindhoven, OnsBrabantNet doet dit in dorpen rond Eindhoven. Wat betreft de geleverde diensten zijn beide bedrijven hetzelfde, beide hebben ze Edutel als ISP en Hertzinger als leverancier voor televisie. Hierdoor zijn veel ervaringen en problemen bij beide hetzelfde, vandaar dat er besloten is om één groot topic voor beide te starten.
Edutel
Prijzen

OnsBrabantNet
OnsBrabantNet maakt gebruik van pakketten. Het is verplicht om bij elk abonnement internet af te nemen. Bij het gebruik van internet, bellen en televisie samen is er een korting van toepassing. De hoogte van deze korting wordt bepaald door het internet-abonnement. Het kan hierdoor voordeliger zijn om drie diensten af te nemen dan twee.

Internet
30/30 Mbit €34,95
60/60 Mbit €44,95
100/100 Mbit €54,95

Analoge Televisie en Digitale Televisie (DVB-C)
€9.95 p/m

Telefonie
€7,50 p/m, met onbeperkt bellen €11,- p/m

IDTV (interactieve digitale televisie / IPTV)
Settopbox (Deze koop je, geen bruikleen)
• HD: €0,- als openingsaanbod, 2e box €175,-
• SD: €0,- als openingsaanbod, 2e box €115,- (geen HD mogelijk)
Zenderpakket
• Basis: €6,95 p/m (verplicht)
• HD: €4,95 p/m
• Plus: €9,95 p/m
• Eredivisie Live: €11,95 p/m
• Talen: €7,95 p/m

Pakketkorting
30 Mbit € 2,45 korting p/m
60 Mbit € 9,35 korting p/m
100 Mbit €14,25 korting p/m

Standaard pakketten
Flex 30
€49,95 p/m
Internet 30 Mbit
Bellen Basis
Radio en TV Basis
Flex 60
€64,95 p/m
Internet 60 Mbit
Bellen Basis
Radio TV Basis
IDTV, HD Pakket, HD Ontvanger
Flex 100
€84,95 p/m
Internet 100 Mbit
Bellen Basis, Bellen Onbeperkt
Radio en TV Basis
IDTV, HD Pakket, Plus Pakket, HD ontvanger

OnsNetEindhoven
Internet abonnement
€39,95 - 100 Mbit/s Internet

Telefonie
€9,49 p/m - excl. gesprekskosten
€13,49 p/m - onbeperkt bellen
€21,42 p/m - ISDN2 excl. gesprekskosten
€31,42 p/m - ISDN2 onbeperkt bellen

Analoge televisie
€13.95 p/m

Digitale televisie (PlusTV)
€149,95 - Digibox (eenmalig, daarna wordt de digibox jouw eigendom)
€7,50 p/m - Digitaal basis (beschikbaar per 1 september 2008)
€11,45 p/m - Digitaal extra (beschikbaar per 1 oktober 2008)

IDTV (interactieve digitale televisie / IPTV)
Het is nog niet bekend wanneer deze dienst geleverd zal worden. Wel is bekend dat ONE (een variant op) IDTV gaat uitbrengen.

Het glasvezelmodem

Bij OBN en ONE worden verschillende modems geleverd die zorgen voor alle diensten. Deze modems zijn ondanks dat deze 4 of meer LAN poorten hebben geen routers. Die extra poorten zijn puur en alleen voor ISDN en toekomstige diensten als bijvoorbeeld IPTV. Je kunt je pc of router aansluiten op poort 1, 2 of 3. Poort 4 daarentegen kan een mindere snelheid opleveren. Je kunt sowieso maar 1 poort tegelijk gebruiken voor internet.

In het grootste deel van het netwerk wordt als de modem de Packetfront DRG-540 gebruikt (zie afbeelding hieronder). Technische informatie over de Packetfront DRG-540 is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jf65Defm0JowwFENRtarzDoO/thumb.jpg

Een andere modem wordt gebruikt in Woensel-oost en Meerhoven (excl. organiser (onder) en wifi-unit (links)). Technische informatie over de Packetfront DRG-600 is hier te vinden. Een commercial is hier te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.packetfront.com/export/sites/default/left_imgs/Organiser_042_160x.jpg

Routers en 100 Mbit

Mensen die al zijn aangesloten zullen waarschijnlijk al gemerkt hebben dat lang niet alle routers de volle 100 Mbit aankunnen. Dit ondanks dat er op de doos of in de handleiding termen te vinden zijn als "10/100 Mbit WAN en LAN poorten" of zelfs "300 Mbit wireless".

Dit komt omdat in veel gevallen de CPU van de router niet snel genoeg is om 100 Mbit van de WAN zijde naar de LAN zijde te kunnen routeren. Met de nieuwe generatie wireless N routers is dat in de meeste gevallen sterk verbeterd, maar ook hier is lang niet elke router snel genoeg. Voor een actueel volledig overzicht welke routers de volle 100 Mbit kunnen verwerken verwijs ik jullie naar Smallnetbuilder.

Optimalisatie

Zowel in de router als op je eigen pc kun je enkele dingen doen om het maximale uit je verbinding of router te halen.

Router
• Qos uitschakelen, deze functie kost namelijk veel CPU die beter aan het routeren besteed kan worden.
• Firewall uitschakelen, ook dit kost veel CPU die hard nodig is om 100 Mbit te kunnen routeren.
• UPnP uitschakelen, ook dit bespaart veel CPU.

Je eigen pc
• Controleer in ieder geval of je netwerkaart niet op 10 Mbit ingesteld staat. Meestal kun je het beste "auto" gebruiken.
• Vervolgens kun je aan de gang met programma's als DrTCP. Het beste kun je hiermee je RWIN waarde instellen op 192720.
Snelheid testen

Het testen van de snelheid kan via sites als www.speedtest.net, feit is echter dat de bestanden die deze sites gebruiken te klein zijn om een betrouwbaar beeld te geven aan een 100 Mbit verbinding.

Het beste kun je dus grote testfiles down en uploaden, voor downloaden is dat geen probleem (zie hieronder) maar voor uploaden is dat iets lastiger helaas.

Goede sites waar je grote bestanden van kunt downloaden:

http://speedtest.onsbrabantnet.nl (officiele testsite van OnsBrabantNet)
http://speedtest.onsneteindhoven.nl (officiele testsite van OnsNetEindhoven)
http://speedtest.bbned.nl
http://www.nxs.nl/content/nxsinternet/netwerk/snelheidstest/
http://www.fiberupdate.nl/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Voortgang per plaats

OnsBrabantNet
Geldrop - Mierlo, Valkenswaard, Best, Laarbeek, Schijndel, St. Oedenrode
Het netwerk in deze plaatsen is volledig klaar.

Helmond
Brandevoort is klaar, pogingen om ook twee andere wijken aan te sluiten zijn mislukt omdat men de vereiste 50% niet heeft kunnen halen. Wel blijft men zoeken naar mogelijkheden om dit alsnog door te kunnen laten gaan.

Veldhoven
In Veldhoven is men volop bezig met de aanleg van het glasvezelnetwerk. De planning voor de huisaansluitingen is hier te vinden.

OnsNetEindhoven
Tegenwoordig zijn de producten en diensten van Ons Net Eindhoven al verkrijgbaar in de buurten:

• Villapark
• Lakerlopen
• Doornakkers
• Muschberg
• Geestenberg
• Urkhoven
• ‘t Hofke
• Karpen
• Koudenhoven
• Kruidenbuurt
• Schrijversbuurt
• Oude Spoorbaan
• Elzent Zuid
• Appartementencomplex De Lichttoren
• Appartementencomplex Grijze Generaal
• Het Klokgebouw
• Woensel Oost
• Meerhoven (projectfase tot ± eind 2009):
• Bosrijk
• Zandrijk
• Grasrijk
• Waterrijk

Problemen en oplossingen

Ik krijg geen ip adres toegewezen nadat mijn modem geplaats is
Na plaatsing van het modem moet je ongeveer 4 dagen wachten totdat internet geactiveerd is.

Ik heb een ander apparaat aangesloten en nou krijgt dit apparaat geen ip adres
Het oude mac adres staat nog in het systeem bij Edutel, je kunt een uur wachten en dan werkt het wel. Maar je kunt ook op de oude pc in opdrachtprompt het volgende typen:
code:
1
ipconfig/release

Dan kun je meteen een andere apparaat aansluiten, soms kun je ook in de router het ip adres releasen.
Aansluitprocedure

De aansluiting gaat globaal gezien als volgt in zijn werk:

Fase 1: De kabel wordt door de straat gelegd, hiervoor wordt dus de straat open gemaakt. Men streeft ernaar de straat dezelfde dag weer dicht te maken.

Fase 2: De kabel wordt onder een eventuele oprit of voortuin door naar de meterkast geschoten (of naar de plaats waar de aansluiting gemaakt wordt in ieder geval. Er komt een oranje rolletje kabel tegen de gevel aan te liggen.

Fase 3: Dit is de zogenaamde huisaansluiting, de kabel wordt naar binnen gebracht en de modem wordt geplaatst. Dit gebeurt allemaal in één dag.

Hierna worden de diensten als volgt geactiveerd:
• Radio & Televisie (Analoog) --> Dit kun je dezelfde dag van de huisaansluiting nog gebruiken.
• Internet -->Dit kan maximaal 5 werkdagen duren na aansluiting voordat dit kan gebruiken.
• Telefonie --> Zonder nummerbehoud ongeveer 8 dagen en met nummerbehoud ongeveer 12 dagen.

Tenzij je het optionele installatiepakket hebt gekozen (€75- extra) moet je je eigen appartuur zelf aansluiten. Hoe je dat moet doen staat in de installatie handleiding.

DVB-C

Tegenwoordig is bij OBN overal het nieuwe zenderpakket naast analoog ook via DVB-C digitaal te ontvangen. Hierdoor is het mogelijk de basiszenders in digitale kwaliteit te bekijken zonder meerkosten. Dit signaal is in principe met elke DVB-C ontvanger te ontvangen, dus ook met een eventueel ingebouwde DVB-C ontvanger in de televisie.

De instellingen die nodig zijn om DVB-C in te stellen zijn:
• Frequentie: 304Mhz
• Symboolfrequentie: 6875(0)*
• Netwerk ID: 5600**
• Modulatie: 64 Qam

*= De nul moet je er bij sommige ontvangers achter zetten als deze gewoon 6875 niet wil accepteren.
** = Dit hoeft niet bij alle ontvangers ingevuld te worden.
IDTV

IDTV wordt sinds begin April 2010 gefaseerd uitgebracht in het OnsBrabantNet netwerk. Als eerste krijgen (ex-)PlusTV klanten een aanbod, de rest volgt hier snel na. Het is al mogelijk als niet (ex-)PlusTV klant de dienst aan te vragen. Hiervoor zijn aanmeldformulieren in de verschillende informatiecentra van OnsBrabantNet te krijgen.

Settopbox
Er worden 2 verschillende settopboxen gebruikt, de Amino A110 en de Amino A130m. Deze zijn respectievelijk geschikt voor SD-kwaliteit en HD-kwaliteit beeld. De STB wordt na aanschaf jouw eigendom (geen bruikleen).

Amino A130M (HD)

Amino A110M (SD)

De settopbox moet worden aangesloten op een netwerkkabel, niet op een coax-kabel zoals voor het analoge signaal. Het is dan ook belangrijk om een dedicated netwerkaansluiting te hebben bij de tv. Het is niet mogelijk om de settopbox via een router aan te sluiten. Aansluiten via een homeplug zou wel mogelijk moeten zijn.

Zenderpakketten
Het basiszenderpakket kost 6,95 per maand, dit betaal je bovenop de 13,95 per maand voor het analoge signaal. Deze bevat Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit en 68 SD-kwaliteit tv-zenders. Daarnaast bevat het 61 radiozenders.

Er zijn 4 optionele zenderpakketten:
• Plus pakket (9,95 p/m): 43 extra zenders in SD-kwaliteit.
• HD pakket (4,95 p/m): 13 HD zenders, voornamelijk zenders die in SD kwaliteit in het basispakket zitten.
• Eredivisie live (11,95 p/m): 4 Eredivisielive kanalen.
• Talen pakket (7,95 p/m): 9 buitenlandse zenders
• Gemist pakket (4,95 p/m): Tot 10 dagen terugkijken van Uitzendinggemist, RTL Gemist, SBS6 Gemist, Net5 Gemist en Veronica Gemist.

Klik hier voor het zenderoverzicht van alle pakketten.
IDTV op je PC / Mediacenter

Via deze link kun je een handleiding vinden over hoe je iptv op je pc kan krijgen. Let wel op dat dit niet ondersteund wordt door de helpdesk. Dus op eigen risico.

Links

Hieronder staan enkele handige links

http://www.onsbrabantnet.nl
http://www.onsneteindhoven.nl
http://www.smallnetbuilder.com
http://www.onsbrabantnetniet.messageboard.nl (Gebruikersforum over OnsBrabantNet)
http://www.fiberupdate.nl (Alles over glasvezel)
Vorige delen

OnsBrabantNet
OnsBrabantNet (Deel II)
OnsNetEindhoven (Deel 1)
OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)

Waarschuwing

Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsNetEindhoven of OnsBrabantNet en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.

Updates

• 2-7-2009 --> Deel I van het gezamelijke topic geopend
• 30-7-2009 --> Aanpassing betreft poorten op het modem na tip via DM
• 22-4-2010 --> IDTV gedeelte toegevoegd, nu ook met plaatjes van settopboxen.
• 25-10-2010 --> Gedeelte over DVB-C toegevoegd + wat algemene updates.

[ Voor 7% gewijzigd door JaWSnl op 28-10-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gereserveerd, eventuele op en aanmerkingen via dm graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen nacht zijn er in de Lassusstraat te Eindhoven (Stadsdeel Gestel) graafwerkzaamheden uitgevoerd door o.a. medewerkers van OnsNet Eindhoven en een ander glasvezeltechniek bedrijf.
Ik heb zodoende OnsNetEindhoven maar eens gemaild of wij binnenkort hier ook glasvezel mogen verwachten

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09
Freekers schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:10:
Afgelopen nacht zijn er in de Lassusstraat te Eindhoven (Stadsdeel Gestel) graafwerkzaamheden uitgevoerd door o.a. medewerkers van OnsNet Eindhoven en een ander glasvezeltechniek bedrijf.
Ik heb zodoende OnsNetEindhoven maar eens gemaild of wij binnenkort hier ook glasvezel mogen verwachten
als ze hem al aan het ingraven zijn, lijkt mij dat best waarschijnlijk O-) *O*

ik zal mee helpen hopen voor je :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:15
Volgens mij had ik ergens gelezen dat ze ivm de renovatie van de straat alvast de leidingen neer gingen leggen. De vezel er doorheen blazen kan dan nog en er hoeft niet veel gegraven te worden als glasvezel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971

Ben momenteel op NL3-HD aan het kijken naar de CL-finale via OBN-Best op de nieuwe Amino 130 via mijn Samsung 46" Full HD UE46B6000. 1 woord: Geweldig! Perfect HD beeld! Eindelijk !!! :-) (na vele jaren vele soorten combinaties van tv's, bekabeling, settopboxes, providers en instellingen geprobeerd te hebben) !!! Lijkt zelfs beter dan via de oude Sagem settopbox die inmiddels naar de slaapkamer is verhuisd. 10 HD zenders voor 4,95/mnd is zeer acceptabel. Had 't niet gedacht, was bijna overgestapt naar Ziggo, maar laat ik het dan toch maar een keer zeggen en opschrijven: ik ben zowaar weer zeer tevreden over OBN :-)

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 218971 op 22-05-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Vergeet die 13,95 van analoog niet he ;)
13.95 Analoog + 6.95 IPTV + 4.95 HD-pakket = toch nog 25.85 p/m. Zo goedkoop is het dus allemaal niet.

En dat komt dus vooral omdat je analoog niet kunt opzeggen!

Dit terwijl analoge signaal nu gewoon uitgeschaked kan worden. Er is geen technische belemmering meer waarom dit niet zou kunnen!
Dit is dus zo'n punt wat OnsNet Eindhoven echt beter moet gaan aanpakken. Als ik IPTV zou nemen dan wil ik analoog gewoon kunnen opzeggen omdat ik dat dan niet meer gebruik!

Nou weet ik gewoon dat dit een constructie is waar OBN bewust voor heeft gekozen om IPTV als aanvulling op analoog aan te bieden, maar dit is gewoon een slechte constructie. De analoge kwaliteit vind ik ZO slecht dat zodra er een beter alternatief is ik die dienst absoluut niet meer wil afnemen!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 22-05-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
Ned3 zit ook in het basispakket als HD zender :) Maar, inderdaad, te gek dat je voor analoog blijft betalen bij een IPTV abbo :(

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De kwaliteit is inderdaad gewoon subliem als je net de CL finale ziet _/-\o_ Heb voor de lol ook eens teruggeschakeld naar anloog onder de wedstrijd en dan weet je serieus niet wat je ziet, wat een verschil...

Verder over dat verplichte analoog zou men eigenlijk beter de keus kunnen geven inderdaad al maakt het mij persoonlijk niks uit omdat ik analoog toch nodig heb voor diverse extra televisies in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971

ik222 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:43:
Verder over dat verplichte analoog zou men eigenlijk beter de keus kunnen geven inderdaad al maakt het mij persoonlijk niks uit omdat ik analoog toch nodig heb voor diverse extra televisies in huis.
Precies, er zijn nog 3 andere tv's hier in huis op Analoog, dus daar zijn we voorlopig toch nog niet van af. Voor de rest was bij OBN qua initiele aanschaf dat Sagem kastje van 150,- nogal fors, maar die mag je nu dus houden (voor de slaapkamer), en niet te vergeten hebben we toen wel 6 maanden gratis abo internet/tv/bellen gehad. Om nog maar niet te spreken over de onverminderd fantastische downloadsnelheden voor de nzbtjes :9 .Is hierin Best toch al zeker meer dan een jaar erg stabiel, en m'n simpele Cisco/Linksys routertje van eur 57,- doet het prima (7000Kb/sec ofwel een DVD van 4,5Gb in gemiddeld 4-5 minuten). Zal vast sneller kunnen, maar dat houdt mijn Ds207 of iMac toch niet bij :N

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 218971 op 22-05-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Overigens was deze uitzending van NED 3 zeker niet top wat betreft de HD kwaliteit, het was zeker goed (zie mijn bericht hierboven) maar het kan ook zeker nog een stapje beter. Daar kan OBN overigens niks aan doen want je leest van alle providers dezelfde verhalen wat betreft de CL uitzending van vanvond. De uitzending van de NOS was gewoon niet 100% zuiver als je heel kritisch bent (wat ik ben).

Zie bijvoorbeeld ook dit topic over UPC: http://www.chelloo.com/up...32418.msg424265#msg424265 Of hier op tweakers het algemene ervaringen topic over de publieke HD zenders: kwiebus in "HDTV: kwaliteit Nederland 1, 2 en 3 HD"

Dat dus even over de kwaliteit van de NOS uitzending van de CL finale vanavond. Wat betreft de doorgifte van OBN was die gewoon perfect, geen enkele storing of hapering gehad en de beeldkwaliteit was gewoon 1:1 zoals de NOS het aanleverde.

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 23-05-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Is IPTV nu officieel gereleased, of heeft het nog een semi-officiële status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Frank S schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:24:
Is IPTV nu officieel gereleased, of heeft het nog een semi-officiële status?
Op de OnsBrabantNet netwerken is het officieel gereleased, het staat nu namelijk op de website vermeld en er worden brieven rondgestuurd.

Wat betreft OnsNetEindhoven is het daar om de een of andere reden nog steeds compleet niet verkrijgbaar en maken ze voor het WK nu zelfs reclame met de oude variant van PlusTV. Vooral dat laaste lijkt me nu niet echt verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 22:53
Dit is wat ik als antwoord van ONE ontving:

"We verwachten hier in het derde kwartaal van dit jaar klaar mee te zijn. Met deze dienst kunt u wel alle functionaliteiten verwachten die bij een dergelijke dienst aangeboden zou moeten worden. Alle digitale televisieklanten krijgen als eerste een tegemoetkomend aanbod om de overstap te maken. Daarna gaan we over tot een totale uitrol. "

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Misschien voor sommige mensen interessant, hoe veel bandbreedte snoept IDTV nu eigenlijk af van je internetverbinding?

Televisie uit
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/824202783.png

Televisie aan op NED 1 (HD)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/824203729.png

Televisie aan op Een (SD)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/824206743.png
Alle testen heb ik meerdere keren herhaald en de waardes waren daarin ongeveer gelijk

Hieruit kun je ook ongeveer de bitrates afleiden die zijn dus ongeveer 13 a 14Mbit voor de HD zenders en 4Mbit voor de SD zenders die van de satteliet komen. De bitrate van SD zenders die van de mediagateway komen kan ik niet meten aangezien ik die allemaal in HD heb maar vermoedelijk zullen die dan rond de 8Mbit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
ligt de verbinding in Eindhoven weer plat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

dominicr schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:20:
Nee, hoe kom je daarbij?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dominicr schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:20:
Hier in Valkenswaard lag de verbinding net ook plat, echter een reboot van de router heeft het probleem hier wel direct opgelost dus ik weet niet of het aan OBN lag. Mijn linux router leek gewoon te zijn vastgelopen om een onbekende reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocDtje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-06 09:14
Ja, er lijkt iets niet helemaal goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik kon zelfs de website niet meer bereiken

Edit: alles werkt weer

[ Voor 23% gewijzigd door dominicr op 25-05-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
De internetverbinding is op dit moment vrij onstabiel en zeer traag. (Helmond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 21:54
Is het zo dat de televisie nu alleen oftewel analoog oftewel IDTV is? Ik dacht dat ik gelezen had dat ze het oude PlusTV (digitaal) ook nog beschikbaar zouden maken zonder extra kosten of iets dergelijks. Als je namelijk omhoog wilt van analoog naar IDTV is dat wel flink duur/moeite zeg, én je moet er verlicht internet bij afnemen. Wij hebben nu geen internet van OBN omdat we ook een winkel hebben waarbij we het pinnen regelen via internet van KPN. Ik wil wel overstappen naar pinnen via OBN maar dan moeten weer extra kabels worden gelegd en daar heeft mijn vader geen zin in :F

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larneman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11-2020
Sorry for the use of English. I can read and speak Dutch but cannot write.

I got a warning via the telephone from a OBN helpdesk person that there where complaints about my postings on ABC.genealogy on Usenet.
I do not post via OBN but use a paid account with Astra Web as upload connection.
Is this because I connect to Astra Web via OBN.?
I have to stop postings or they will block my OBN internet. :?
They are not obliged to tell me the complaints or even check if they are true.
How do I post without having my connection blocked.
Is it possible? :?

Again sorry for the English, reply in Dutch.

If this is the wrong Forum will the moderator move it to a better Forum, please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Het is niet echt relevant voor dit topic, maar ze hebben het recht om een internetverbinding te blokkeren als deze niet volgens de voorwaarden gebruikt wordt. Hieronder zou het versturen van spam kunnen staan, maar ik zie niet gelijk in wat jij dan doet wat niet mag. Toch even om meer informatie vragen zou ik zeggen, of heb je een idee waardoor het zou kunnen komen?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larneman
Thanks for the reply. I do not "SPAM" so that is not the problem. I know the complainers but cannot report them as they use AGENT which gives their server as @4ax.com.
Sorry if this Off-topic here. I assume the moderator will move or remove it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Hulde aan OBN. Ik heb nu een week of twee a drie IDTV en moest 60 Euro voor de Amino 130m betalen. Afgelopen weekend kregen we de aanbieding voor Veldhoven met de post en daaruit bleek dat deze settop box hier gratis wordt aangeboden. Even een email gestuurd en krijg de 60 Euro direct terug...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Larneman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:40:
Sorry for the use of English. I can read and speak Dutch but cannot write.

I got a warning via the telephone from a OBN helpdesk person that there where complaints about my postings on ABC.genealogy on Usenet.
I do not post via OBN but use a paid account with Astra Web as upload connection.
Is this because I connect to Astra Web via OBN.?
I have to stop postings or they will block my OBN internet. :?
They are not obliged to tell me the complaints or even check if they are true.
How do I post without having my connection blocked.
Is it possible? :?

Again sorry for the English, reply in Dutch.

If this is the wrong Forum will the moderator move it to a better Forum, please
Aangezien jij post met je OBN ip adres kunnrn ze zien dat OBN jou internetprovider is. En in de whois informatie staat dan ook een abuse adres van Edutel (de ISP van OBN). En als daar een melding op binnenkomt nemen ze inderdaad contact met je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muyz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:39:
Hulde aan OBN. Ik heb nu een week of twee a drie IDTV en moest 60 Euro voor de Amino 130m betalen. Afgelopen weekend kregen we de aanbieding voor Veldhoven met de post en daaruit bleek dat deze settop box hier gratis wordt aangeboden. Even een email gestuurd en krijg de 60 Euro direct terug...
Dat zal een flinke kostenpost gaan worden nu voor OBN om iedereen die 60 euro terug te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik222 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:04:
[...]

Aangezien jij post met je OBN ip adres kunnrn ze zien dat OBN jou internetprovider is. En in de whois informatie staat dan ook een abuse adres van Edutel (de ISP van OBN). En als daar een melding op binnenkomt nemen ze inderdaad contact met je op.
Natuurlijk afhankelijk van de betrouwbaarheid van de bron en het aantal meldingen, een melding van admin@gmail.com lijkt me een stuk betrouwbaarder dan kabouter@likmevestje.wtf ;)

Maar ik snap nog steeds niet goed het probleem: wordt je vals beschuldigd van misbruik, of doe je iets wat eigenlijk niet mag of zich in een moreel grijs gebied bevindt?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja een hele zooi spam erop zullen ze echt niet bekijken ;)

Maar ze zullen echt wel weten wat de serieuze adressen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-07 14:37
ONE stelt de uitrol van IPTV voorlopig uit tot derde kwartaal (uit eerdere posts). Zou het mogelijk zijn dat ze een decoder met opnamefunctionaliteit willen introduceren? Ik vind het een groot gemis dat opnemen niet mogelijk is (itt UPC). In dit en vorig draadje is weliswaar te lezen dat het via een workaround mogelijk is om op een Media PC op te nemen, doch dit lijkt me voor de grote massa niet de juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Sowieso zou er na de zomer ook bij OBN een stb met harddisk komen. Dus het kan best zijn dat die bij ONE vanaf de introductie beschikbaar is dan.

Alleen lijkt mij dat niet de reden om nu nog niet uit te gaan rollen met de stb's zonder harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
ik222 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:31:
Sowieso zou er na de zomer ook bij OBN een stb met harddisk komen. Dus het kan best zijn dat die bij ONE vanaf de introductie beschikbaar is dan.

Alleen lijkt mij dat niet de reden om nu nog niet uit te gaan rollen met de stb's zonder harddisk.
Dan wacht ik gewoon op de stb met hd. Lijkt me beter. UPC bevalt me op zich goed. Prima (HD-)beeld en nagenoeg geen storingen (behalve met de Philips HD-DVR maar die wordt binnenkort geruild tegen een Cisco)
Ben overigens wel benieuwd wat de prijzen gaan doen als UPC er een flinke concurrent in de regio EIndhoven bij krijgt :P

[ Voor 25% gewijzigd door Edje040 op 26-05-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293343

Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:23:
[...]

Dat zal een flinke kostenpost gaan worden nu voor OBN om iedereen die 60 euro terug te geven :P
Zal wel meevallen aangezien alle Plus-TV abonnees de decoder gratis kregen en alleen diegene zonder Plus-TV die specifiek erom vroegen (en van het bestaan van IDTV wisten), 60 euro moesten betalen. Zal om een handvol gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
PhoenixT schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:22:
Is het zo dat de televisie nu alleen oftewel analoog oftewel IDTV is? Ik dacht dat ik gelezen had dat ze het oude PlusTV (digitaal) ook nog beschikbaar zouden maken zonder extra kosten of iets dergelijks. Als je namelijk omhoog wilt van analoog naar IDTV is dat wel flink duur/moeite zeg, én je moet er verlicht internet bij afnemen. Wij hebben nu geen internet van OBN omdat we ook een winkel hebben waarbij we het pinnen regelen via internet van KPN. Ik wil wel overstappen naar pinnen via OBN maar dan moeten weer extra kabels worden gelegd en daar heeft mijn vader geen zin in :F
Schaamteloze zelfquote van mijn vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
PhoenixT schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:22:
Op dit moment kun je inderdaad enkel nog IDTV aanvragen als je digitale televisie wilt. Echter als het goed is komen binnenkort de analoge zenders zenders ook in digitale SD kwaliteit beschikbaar via DVB-C. Dan kun je dus met elke DVB-C tuner de analoge zenders ook in digitale SD kwaliteit ontvangen. Voor HD televisie zal IDTV de enige mogelijkheid blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Edje040 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:35:
[...]

Dan wacht ik gewoon op de stb met hd. Lijkt me beter. UPC bevalt me op zich goed. Prima (HD-)beeld en nagenoeg geen storingen (behalve met de Philips HD-DVR maar die wordt binnenkort geruild tegen een Cisco)
Ben overigens wel benieuwd wat de prijzen gaan doen als UPC er een flinke concurrent in de regio EIndhoven bij krijgt :P
Dan krijg je dus de Cisco, met de Cisco problemen :Y

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larneman
ik222 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:04:
[...]

I thought that would be the case. Thanks.
JaWSnl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:37:
[...]

Natuurlijk afhankelijk van de betrouwbaarheid van de bron en het aantal meldingen, een melding van admin@gmail.com lijkt me een stuk betrouwbaarder dan kabouter@likmevestje.wtf ;)

Maar ik snap nog steeds niet goed het probleem: wordt je vals beschuldigd van misbruik, of doe je iets wat eigenlijk niet mag of zich in een moreel grijs gebied bevindt?
The Usenet and this group is not Moderated, is in the Charter. I helped everybody with their requests and not just those that had posted enough genealogy information to please the 2 self-styled moderators. Somebody must have complained about them as they are both gone. I no-longer dare post there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:37:
[...]

Dan krijg je dus de Cisco, met de Cisco problemen :Y
En die zijn volgens jou?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Edje040 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:09:
[...]

En die zijn volgens jou?....
Google maar eens op hdmi handshake probleem, geen derde tuner meer, ab werkt nog slechter dan de Philips.

ps; ik heb zelf de Cisco-HD-DVR

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Muyz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:39:
Hier vandaag ook mail terug gehad met de melding dat de 60 euro teruggestort wordt of zelfs niet afgeschreven. Uiteindelijk netjes opgelost dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:42:
[...]

Google maar eens op hdmi handshake probleem, geen derde tuner meer, ab werkt nog slechter dan de Philips.

ps; ik heb zelf de Cisco-HD-DVR
Die "problemen" zijn bekend ja..Daarover het volgende:

HDMI-handshake:
op korte termijn komt er een sw-update die dit probleem voor een groot gedeelte zal oplossen (inside info). Ik gebruik zelf een Harmony One. De inschakeltijd kun je instellen zodat het geen probleem is. De Philips heeft bij mijn Samsung Led nl een ook een handshake probleem (...)

3e tuner: klopt...maar ik heb nog nooit tegelijk 2x opgenomen en 1x tv gekeken.

Ab: Geen probleem ivm Harmony One..

nog meer "problemen"? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
ik222 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:34:
[...]

Op dit moment kun je inderdaad enkel nog IDTV aanvragen als je digitale televisie wilt. Echter als het goed is komen binnenkort de analoge zenders zenders ook in digitale SD kwaliteit beschikbaar via DVB-C. Dan kun je dus met elke DVB-C tuner de analoge zenders ook in digitale SD kwaliteit ontvangen. Voor HD televisie zal IDTV de enige mogelijkheid blijven.
Bedankt! Aangezien IDTV al besteld kan worden als je zelf opbelt zal ik morgen eens naar OBN bellen hoe het met DVB zit. Al is het maar iets beter beeld dan analoog, het is mooi meegenomen, vooral met het WK ;)

Trouwens, als je DVB-C hebt hoef je toch geen kabels te vervangen? Dat gaat toch gewoon via de bestaande coax kabels in huis?

[ Voor 14% gewijzigd door PhoenixT op 26-05-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
PhoenixT schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:58:
[...]
Trouwens, als je DVB-C hebt hoef je toch geen kabels te vervangen? Dat gaat toch gewoon via de bestaande coax kabels in huis?
Ja, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nog als aanvulling op het DVB-C verhaal, als het goed is kan je nu al NED1, 2, 3 + RTL4 ontvangen met een DVB-C tuner. Kwaliteit daarvan is niet slecht maar kan absoluut niet tippen aan die van IDTV (ook niet bij gewone SD uitzendingen)...

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 26-05-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
En op welke kanalen/freq moet ik scannen om te zien of DVB-C werkt.
Woon in Valkenswaard. Enig idee of het daar al zou moeten werken.

Heb inmiddels brief ontvangen (2x dezelfde) dat IPTV kan worden afgehaald ophet servicecentrum van OBN.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

home frequentie bij OBN is 707 mhz geloof ik.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 27-05-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:35:
home frequentie bij OBN is 707 mhz geloof ik.
Klopt alleen is het voor zover ik weet nog niet aangepast in Valkenswaard.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 27-05-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286732

Vandaag de Amino-box opgehaald.

TV met VLC in port 1, terwijl Amino op port 2 zit, werkte direct ondanks het feit dat deze door een router en switch doormoeten :)

Echter de zenders op mcast 239.193.128.x komen niet door. Iemand anders hier ook last van?
Is dit anders als je de Amino MAC kloont?

Edit (2):
Router D-Link DIR-628 Firmware 1.22NA, nu 1.24NA
Switch SRW2008, maar doet er eigenlijk niet toe want heb inmiddels ook via WLAN hetzelfde vastgesteld.
IPTV via WLAN zelf is nog best wel te doen, behalve HD.

Op de router zelf is de IGMP join wel doorgekomen:
IGMP Multicast memberships

Multicast Group Address
239.193.128.5
224.0.0.252
239.255.255.250

Maar er komt geen pakketje binnen op 239.193.128.x :(

Iemand anders hier last van?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 286732 op 28-05-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke router heb je en welke firmware draai je?

edit:

Misschien de firmware eens upgraden dan? De DIR-655 had hetzelfde probleem dat bepaalde multicast adressen niet geopend konden worden, en dat lag ook aan de firmware.

Nieuwste firmware voor de 628:

ftp://ftp.dlink.com/Gatew...mware/dir628_fw_124NA.zip

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 28-05-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Overigens lees ik dat bij veel andere HDTV aanbieders kastjes met fan geleverd worden, en dat levert redelijk wat lawaai op in veel gevallen. Daarom ben ik blij dat de amnio's geen fan hebben en dus compleet stil zijn. Overigens betekend dat waarschijnlijk ook dat je ze niet in een te krap kastje moet stoppen, heb namelijk al gemerkt dat ze dan vrij heeft worden. Echter zolang ze in een open kastje staan valt het met de warmte ook prima mee is mijn ervaring :)

Dus samengevat: Het fanless design van de amino's is zeker een pluspunt d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 28-05-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacht slim te zijn door laptop direct aan PacketCable modem te hangen ipv router (op port 1), maar krijg geen IP adres?? (Volgens de handleiding van OnsBrabantnet zou je het eigenlijk altijd zo kunnen aansluiten)... Zie wel DHCP pakketjes uitgaan, maar geen reply.

@ik222: vaak zit er ook een hard disk in zo'n ander kastje wat weer extra warmte oplevert. Misschien dat er daarom een fan nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 286732 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:39:
Dacht slim te zijn door laptop direct aan PacketCable modem te hangen ipv router (op port 1), maar krijg geen IP adres?? (Volgens de handleiding van OnsBrabantnet zou je het eigenlijk altijd zo kunnen aansluiten)... Zie wel DHCP pakketjes uitgaan, maar geen reply.
Je moet na het aansluiten van een ander apparaat eerst een uur wachten of eerst op het vorige apparaat het ip releasen.
@ik222: vaak zit er ook een hard disk in zo'n ander kastje wat weer extra warmte oplevert. Misschien dat er daarom een fan nodig is.
Dat klopt maar toch bij UPC bijvoorbeeld zit ijn elke mediabox een fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
ik222 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:01:
[...]

Je moet na het aansluiten van een ander apparaat eerst een uur wachten of eerst op het vorige apparaat het ip releasen.

[...]

Dat klopt maar toch bij UPC bijvoorbeeld zit ijn elke mediabox een fan.
Of je moet expliciet je IP releasen (dit is een optie in de webinterface van de dlink dir-655, op een PC via bv de DOS prompt: ipconfig /release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
Ik heb net met OnsBrabantNet gebeld over TV via DVB-C. De man aan de telefoon zei eerst dat dit signaal al uitgezonden wordt en dat je alleen een decoder hoeft aan te sluiten om het te ontvangen op je tv. Toen ik vroeg welke decoder hij kon aanraden ging hij even bij de technische dienst navraag doen en vertelde vervolgens dat DVB-C nog níet beschikbaar is. Het digitale signaal (het huidige PlusTV?) werd volgens hem "binnen enkele weken of maanden" omgezet naar DVB-C en rond die tijd zal OBN ook een brief rondsturen met informatie over decoders. Zoals al eerder bekend was zullen voor DVB geen extra kosten in rekening worden gebracht, dat dan weer wel :)

Helaas, dus geen WK kijken in digitale kwaliteit. Ik had gehoopt dat OBN wel moeite zou doen om het vóór het WK klaar te krijgen aangezien het DVB verhaal sinds januari al bekend is, maar "weken of maanden" klinkt niet dichtbij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iae
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 01:07

iae

Vast in regio Geldrop/Mierlo. Gisteren ook een bevestigingsbrief ontvangen, maar de brief niet gezien op de keukentafel. Vanochtend wel. Maar helaas, de Amino's waren 'op' vanmiddag :(. Ik kon wel reserveren, en nu kan ik de box dinsdag ophalen (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
PhoenixT schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:47:
Ik heb net met OnsBrabantNet gebeld over TV via DVB-C. De man aan de telefoon zei eerst dat dit signaal al uitgezonden wordt en dat je alleen een decoder hoeft aan te sluiten om het te ontvangen op je tv. Toen ik vroeg welke decoder hij kon aanraden ging hij even bij de technische dienst navraag doen en vertelde vervolgens dat DVB-C nog níet beschikbaar is.
Er zijn al wel een aantal zenders vrij beschikbaar maar het werkt alleen met de sagem box die ze voor plusTV hebben gebruikt. een abbonement heb je dan niet meer nodig, alleen wel een kaart, de sagem doet niks zonder de kaart:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
In de nieuwe regio's (schijndel en sint oedenrode) kun je blijkbaar al wel het DVB-C signaal oppikken. Dus daar hoef je alleen een decoder aan te sluiten. Maar in andere OBN gebieden nog niet zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318711

DVB -C
Home frequentie 707 mhz
modulatie 256 Qam
bitrate 6956
netwerk zoeken op ja zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Waar (welke gemeente) doe je dat en wat is dan je resultaat?

[ Voor 16% gewijzigd door JaWSnl op 29-05-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 318711 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 01:01:
DVB -C
Home frequentie 707 mhz
modulatie 256 Qam
bitrate 6956
Is er misschien een OnsBrabantNet klant die de beschikking heeft over een DVB-C PC-TV kaart zodat er een Transport Stream capture bestand van die netwerk frequentie gemaakt kan worden? Ik wil dan wel eens kijken of er al wat veranderd is t.o.v. het "DVB-C" signaal dat door OnsNetEindhoven werd aangeboden en niet DVB compatible bleek te zijn. Ook zal ik dan direct het kanaal/frequentie overzicht plaatsen van OnsBrabantNet in het volgende topic:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

Als er OnsNetEindhoven klanten zijn die een Transport Stream capture bestand kunnen maken en willen weten wat bij OnsNetEindhoven de huidige stand van zaken is op DVB gebied, dan houd ik mij natuurlijk ook aanbevolen. Bij OnsNetEindhoven is de netwerk frequentie gelijk aan 303 MHz i.p.v. 707 MHz. Dan kan ook het kanaal/frequentie overzicht van OnsNetEindhoven weer eens bijgewerkt worden:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
Keeg een brief van de hr Cees Kox namens Ons Net Eindhoven dat er vanaf juni abonnementsgeld in rekening zal worden gebracht voor digitale televisie.

In een alinea wordt gesteld dat "er inmiddels grote vorderingen zijn gemaakt en dat de oorspronkelijke klachten naar tevredenheid zijn opgelost".
Ook wordt het tarief bijgesteld van € 7,50 naar € 5,- per maand.
Dit omdat enkele toegezegde uitbreidingen niet gerealiseerd worden. ( geen epg, video on demand, enz...)

Zijn er meer mensen die zich hierin niet kunnen vinden ??
Ik ben bijna een jaar lid, maar volgens mij is er in die tijd geen reet verandert, buiten de zenderbenamingen en zijn er enkele radiostations toegevoegd. De software die er in zit is nog steeds hezelfde (inclusief de spelfouten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Moost01 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:35:
Keeg een brief van de hr Cees Kox namens Ons Net Eindhoven dat er vanaf juni abonnementsgeld in rekening zal worden gebracht voor digitale televisie.

In een alinea wordt gesteld dat "er inmiddels grote vorderingen zijn gemaakt en dat de oorspronkelijke klachten naar tevredenheid zijn opgelost".
Dit omdat enkele toegezegde uitbreidingen niet gerealiseerd worden. ( geen epg, video on demand, enz...)

Ik ben bijna een jaar lid, maar volgens mij is er in die tijd geen reet verandert, buiten de zenderbenamingen en zijn er enkele radiostations toegevoegd. De software die er in zit is nog steeds hezelfde (inclusief de spelfouten)
Ongelofelijk dit, zal de reputatie van ONE niet te goede komen denk ik... In plaats dat ze net als hier OBN opschieten met de invoering van IDTV....

[ Voor 86% gewijzigd door ik222 op 29-05-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een blunder ja. De beeldkwaliteit wordt nog net zo geknepen als toen in die periode dat Nederland 1 HD werd toegevoegt en de hele boel begon te stotteren (en ze dus de bitrate hebben teruggeschroeft). Sinds die periode van dat haperen hadden ze al 3x dat CATV signaal kunnen omgooien met minder zenders, een 8mbit bitrate en een fatsoenlijk DVB-C signaal volgens de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik heb vandaag mijn problemen opgelost. Tenzij het geheel in een uurtje weer uitvalt omdat de router geen IP meer krijgt, ben ik helemaal blij. Heb vandaag voor 35 euro bij de dixons een gigabit switch op de kop kunnen tikken van sitecom (ongeveer gelijk aan pricewatch prijs). Nog even plaatje van hoe ik het nu heb:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/d615l.png
Sinds wanneer heeft tinypic eigenlijk captcha's?

Als ik nou met een pc aan de switch ging hangen en wireshark opstart, zou ik dan ook alle pakketjes kunnen zien die tussen modem en stb gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:02:
Als ik nou met een pc aan de switch ging hangen en wireshark opstart, zou ik dan ook alle pakketjes kunnen zien die tussen modem en stb gaan?
Nee met een standaard switch kan dat niet, enkel met een hub of een managed switch waarop je een dergelijk sniffing interface kunt creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volume regelen op toslink?

Aangezien mijn A/V receiver niet in de lijst van TVs staat (wel allerlei codes geprobeerd), uiteindelijk maar de afstandsbediening zo geprogrammeerd (9,9,3,VOL+) dat het volume geregeld word via de Amino. Althans... dat zegt de handleiding.

Het werkt helemaal niet voor me; als ik nu VOL+/VOL- indruk gaat weliswaar het "STB" ledje branden en ook de Amino knippert ijverig, maar geluid wordt niet harder of zachter.

Iemand anders ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik222 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:09:
Nee met een standaard switch kan dat niet, enkel met een hub of een managed switch waarop je een dergelijk sniffing interface kunt creeren.
Ok jammer ;)

Ik zat net even een speedtest te runnen (speedtest.net) en ik klik per ongeluk op de edutel-link (de test-server van onsbrabantnet of eigenlijk dus edutel)... krijg ik ineens op www.edutel.nl een soort van OnsBrabantNet achtige informatie met aanbod van 30, 60 en 100 mbit internet, RTV, IDTV en telefonie. Doorklikken geeft aan dat het gaat over de gemeenten Bleiswijk en Bergschenhoek. Dus het lijkt erop of OBN/ONE/ONN landelijk verder gaat onder de merknaam Edutel met het aanbieden van diensten over glasvezel op (neem ik voor nu even aan) bestaande glasvezel netwerken.
Veel meer dan 10 dagen kan het er niet opgestaan hebben.

@hierboven:
Heb je de code's van Philips of NEC geprobeerd voor je receiver? Die worden aangeraden als je apparaat niet in de lijst staat. Of misschien bij de DVD-codes kijken?

[ Voor 26% gewijzigd door JaWSnl op 29-05-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JaWSnl
Zal nog eens wat andere codes proberen maar heb weinig hoop, want dit is een receiver (geen TV noch DVD) dus die hebben een andere systeemcode in een aantal remote control standaarden.

Eigenlijk vind ik volume control via de Amino ook het fijnste, dat heb ik ook met m'n MCE en daarmee kan de het kastje waarin de A/V receiver staat ook mooi gesloten blijven :)

Misschien wordt de volume over TOSLINK niet gecontrolleerd en is dat het euvel. Ik zal voor de gein eens de andere A/V kabels aansluiten...

Edit: inderdaad: volume over Toslink word niet geregeld :( Over HDMI wel, maar ja m'n TV doet geen Dolby Digital. Jammer!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 286732 op 30-05-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228199

Hier in V'waard bevalt OBN prima....ik heb alleen geen digitale tv vanz e...die was in de begintijd hier echt waardeloos (en hoor er NOG veeel kalchten over). Beperkte zenderkeuze en kwaliteit van het beeld is iet je van het. Dats chijnt nu iets beter te zijn.
Mijn UPC digitale tv bevalt eme chter top en dus hou ik die aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 228199 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:31:
Hier in V'waard bevalt OBN prima....ik heb alleen geen digitale tv vanz e...die was in de begintijd hier echt waardeloos (en hoor er NOG veeel kalchten over). Beperkte zenderkeuze en kwaliteit van het beeld is iet je van het. Dats chijnt nu iets beter te zijn.
Mijn UPC digitale tv bevalt eme chter top en dus hou ik die aan..
Het huidige IDTV van OBN werkt prima, beeld is net zo goed als UPC en de amino's zijn een stuk stabieler / stiller dan de mediaboxen. Zenderpakket hangt een beetje van je smaak af maar wat betreft HD zenders is het aanbod van Glashart naar mijn mening prima. Enige nadeel is dat er geen opname functie is tot op heden.

Het oude PlusTV is inderdaad compleet mislukt en daarom is dat ook niet meer te krijgen (is nu zelfs ook helemaal van de site gehaald).

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 31-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netinsider
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 15:47
DVB -C
Home frequentie 707 mhz
modulatie 256 Qam
bitrate 6956
net gescand met mijn nieuwe samsung le650 tv met dvb-c decoder
74 zenders werkend gevonden :*)
Discovery HD Brava HD TV Nederland 1 HD Nick / Comedy RTL 5 Nick Junior SBS6 MTV RTL 7 TMF
RTL 8 Humor TV 24 NET 5 Best 24 Disney XD / Veronica 101 TV Eurosport 1 Holland Doc 24 Eurosport 2 Geschiedenis 24 Discovery Channel Cultura 24 animal Planet Familie 24 Discovery World Consumenten TV
Discovery Science Sterren 24 Discovery Travel & Living Family 7 Nostalgienet NOS Politiek 24
National Geo Wild Journaal 24 Één Spirit 24 Ketnet/Canvas Private Spice ** CNN Omroep Brabant
Euronews en de rest zijn radio stations
Alleen nederland 1,2,3 en rtl4 krijg ik niet aan het werk :(
iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is het net andersom. Alleen Nederland 1,2,3 en RTL4 zijn de enige die werken. Denk dat jou TV toch wat extra zoek methodes toepast dan de oudere tv's van een paar jaar terug. Maar het feit dat jij ook zenders hebt die niet willen werken zegt al dat jullie ook nog geen DVB-C signaal hebben wat volledig volgens de standaard is.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 31-05-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-07 07:53
Na mijn verhuizing richting eindhoven heb ik me ook aangemeld voor One. Ik heb het aanvraag formulier ingeleverd bij het informatie centrum.
Voor dat ik die mensen ga lastig vallen, weet iemand hoelang het duurt voordat ik mijn tv/internet heb?
De glasvezel is afgemonteerd op de muur. Er moet alleen een modem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-07 13:22
@Tjeerdtq
Ik zit in precies dezelfde situatie. Net aangevraagd (afgelopen vrijdag) en heb ook al een grondplaat. Wat ik begreep van de kerel in het informatie-centrum is dat ze binnen 1 of 2 weken contact met me opnemen om een afspraak te maken voor montage van het modem. Zodra de monteur is geweest kun je praktisch meteen gebruik maken van de TV dienst.

Van internet krijg je een paar dagen later je gegevens per brief. Je kan na het aansluiten overigens ook al proberen je internetgegevens te krijgen in het informatiecentrum als je ècht niet kan wachten :)

@ArChie
Ik verwacht vanaf juli al m'n spullen naar Eindhoven te verhuizen, inclusief m'n HTPC. Die heeft een FloppyDTV kaart, dus dan kan ik een scan maken (indien niemand anders dat dan al eerder gedaan heeft).

[ Voor 16% gewijzigd door ShadowLord op 31-05-2010 19:39 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:40
Zoals ik het begrijp van OBN sluit je de Amino ontvanger aan via UTP. Betekent dit dat televisie dezelfde bandbreedte deelt met het internet?

Met andere woorden, als er twee tv's in HD ontvangen, daalt de internetsnelheid dan, of staan deze los van elkaar? En geldt hetzelfde voor bijv. uitzending gemist terugkijken?

[ Voor 10% gewijzigd door Valigarmanda op 31-05-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
darkliquid schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:49:
Zoals ik het begrijp van OBN sluit je de Amino ontvanger aan via UTP. Betekent dit dat televisie dezelfde bandbreedte deelt met het internet?

Met andere woorden, als er twee tv's in HD ontvangen, daalt de internetsnelheid dan, of staan deze los van elkaar? En geldt hetzelfde voor bijv. uitzending gemist terugkijken?
Ja de bandbreedte die nodig is voor televisie gaat af van de internetsnelheid. Met twee ontvangers op verschillende HD zenders kost het je ongeveer 25- 28Mbit. Echter twee televisies op dezelfde zenders kosten maar een keer bandbreedte. Dus met twee televisies op bijvoorbeeld NED 1 HD gaat er ongeveer 12 - 14Mbit van je internetsnelheid af.

Uitzendinggemist kost ook internet bandbreedte inderdaad. Echter neemt dat een heel stuk minder bandbreedte vanwege de lagere bitrate van deze uitzendingen. Echter heb je hier wel per ontvanger een aparte stream lopen dus twee keer hetzelfde programma terugkijken kost hier wel twee keer bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
ik222 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:57:
[...]
Ja de bandbreedte die nodig is voor televisie gaat af van de internetsnelheid.
Dat is erg jammer. Ik download regelmatig via nieuwsgroepen, dus op de maximaal mogelijke snelheid. Kapt hij vanzelf deze downloadsnelheid af als de TV aangaat? Of kan je in principe stotterend tv-beeld verwachten terwijl je op volle bandbreedte download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
darkliquid schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:11:
[...]

Dat is erg jammer. Ik download regelmatig via nieuwsgroepen, dus op de maximaal mogelijke snelheid. Kapt hij vanzelf deze downloadsnelheid af als de TV aangaat? Of kan je in principe stotterend tv-beeld verwachten terwijl je op volle bandbreedte download?
Er wordt gebruik gemaakt van Qos waarin TV en VOIP (telefonie) een hogere prioriteit hebben dan ander verkeer. Dat betekend dus concreet dat de nieuwsgroepen snelheid zal dalen zodra je de amino aanzet. De televisie zal echter nooit gaan haperen door zwaar downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Tjeerdtq
mijn ervaring van eerder dit jaar is dat het ongeveer 2 weken duurt voordat iemand met het modem langskomt.
Een dag of 4 (internet/telefoon) tot een week (tv) was alles geactiveerd.

helaas duurde het in mijn geval nog 2 weken voordat alles werkte ivm met een probleem met de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb bij deze nog een laatste vraag. Heeft iemand hier zijn Amino op een Slingbox aan kunnen sluiten?

Zo zat ik eraan te denken een Slingbox te halen, maar deze heeft alleen component ingang. Nu kan je wel met een adapter naar DVI en dan met een kabeltje naar component, maar ik vraag me af of dat werkt, en of het beeld dan nog wel 'HD-waardig' is. Bovendien zit ik dan zonder geluid zie ik nu ook.

Is het iemand gelukt?

[ Voor 4% gewijzigd door Valigarmanda op 31-05-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Gezien HDMI digitaal is en component analoog, zul je daar geen simpel verloopstekkertje kunnen gebruiken. Slechts een DAC kan de oplossing bieden maar die zijn duur (>100 euro). Een duurdere slingbox kopen is dan een betere oplossing (als die bestaan met hdmi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
@darkliquid snel aanvragen zolang ze de 130 leveren in plaats van de 130m? deze heeft een component uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
steviepwr schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:11:
@darkliquid snel aanvragen zolang ze de 130 leveren in plaats van de 130m? deze heeft een component uitgang.
Hé ik zie het ja, dat zou wel een oplossing zijn. Was er ook al bang voor dat hdmi zonder dure omvormers niet analoog gemaakt kon worden. Jammer is dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zitten bij de Animo box (bv) NL1 en 2 HD ook echt op 1 en 2 ?
En zit de dienst analoge TV ook bij de dienst digitale TV inbegrepen ?

[ Voor 37% gewijzigd door VonFoX op 01-06-2010 13:35 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:35:
Zitten bij de Animo box (bv) NL1 en 2 HD ook echt op 1 en 2 ?
Ja dat is inderdaad zo.
En zit de dienst analoge TV ook bij de dienst digitale TV inbegrepen ?
Nee, analoge televisie moet je nog apart afnemen. Deze dienst is wel verplicht om uberhaupt IDTV af te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Top! Is alles bijelkaar €7/maand goedkoper dan UPC hier in Veldhoven. Nu nog of een netwerkkabel trekken, of een 2e dlan netwerk. :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293652

Ik deel bovenstaande mening volledig. Ik ben al lid vanaf begin 2009 en er is inderdaad niets of nauwelijks iets veranderd in tegenstelling tot hetgeen in de brief van ONE wordt aangegeven. Er is dus geen rechtvaardiging om nu wel over te gaan tot (weliswaar bijgestelde) tariefstelling. Tegelijk stelt men IPTV in het vooruitzicht. Waarom dit niet meteen aangepakt i.p.v.nu het tarief bij te stelen voor iets dat nog steeds niet in orde is. Kennelijk is ONE meer bezig met uitbreiding dan met kwaliteit ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293652 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:54:

Ik deel bovenstaande mening volledig. Ik ben al lid vanaf begin 2009 en er is inderdaad niets of nauwelijks iets veranderd in tegenstelling tot hetgeen in de brief van ONE wordt aangegeven. Er is dus geen rechtvaardiging om nu wel over te gaan tot (weliswaar bijgestelde) tariefstelling. Tegelijk stelt men IPTV in het vooruitzicht. Waarom dit niet meteen aangepakt i.p.v.nu het tarief bij te stelen voor iets dat nog steeds niet in orde is. Kennelijk is ONE meer bezig met uitbreiding dan met kwaliteit ..........
Precies. Het is echt al MAANDEN geleden dat Hertzinger is gestopt met het uitrollen van PlusTV en dat Glashart het over heeft genomen. In die maanden die nu verstreken zijn had er ZOVEEL kunnen gebeuren zoals het omgooien van het CATV signaal (minder zenders erin, 8mbit bitrates, dvb-c signaal volgens de standaard met een aantal basis zenders die in HD worden doorgegeven). Ik denk zelfs dat als ze toen meteen begonnen waren met IPTV op te zetten dat we nu al een goed IPTV product konden afnemen. Er lijkt gewoon geen ruk gedaan te zijn in al die tijd, en zeker niet aan die geknepen kwaliteit van analoog en digitaal (zweem, waas en grauwe kleuren). Ik zie soms af en toe zelfs nog blokjes in het digitale beeld voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
  • Laatst online: 13-07 22:17
DVB -C
Home frequentie 707 mhz
modulatie 256 Qam
bitrate 6956
Gebruik van bovenstaande met EyeTV levert de volgende 49 TV zenders (en nog 30 radio zenders):

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_AUvsxfezynA/TAVv9RO_fNI/AAAAAAAABUw/0GympokEP9Y/s800/dvbc-obb.gif

Kwaliteit verschil tussen analoog en digitaal is groot!

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_AUvsxfezynA/TAVyh2tbcUI/AAAAAAAABU4/eLz7N5K7KqY/analog.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_AUvsxfezynA/TAVyh0LFTKI/AAAAAAAABU8/p8DoQPt_sgs/digital.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
volgens mij was die uitzending wel boeiend aan de slapende en gapende mensen op de achtergrond te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dat rood van die stropdas kun je goed zien dat de bitrate geknepen wordt. Dat ziet er echt kunstmatig/fel/nep uit. Geen zuiver rood.

Die indeling van de Transport Streams bij OBN is trouwens bijna hetzelfde als bij ONE. Alleen in die laatste 795mhz zitten wat andere zenders. Hier staat het meest recente overzicht van ONE

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 02-06-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:02:
In dat rood van die stropdas kun je goed zien dat de bitrate geknepen wordt. Dat ziet er echt kunstmatig/fel/nep uit. Geen zuiver rood.
Het lijkt me lastig om met bovenstaande samples iets over de bitrate te zeggen. Je kent namelijk de kwaliteit van het bron materiaal niet goed. Wat betreft rood, zie je dat de kleuren erg over gesatureerd zijn. Dat valt me bij studio uitzendingen van NL 1/2/3 altijd op (ook met IPTV). Ik merk dat ik bij IPTV de kleuren van mijn TV flink terug schroef t.o.v. mijn bluray speler of media speler. Als je het plaatje desatureert, ziet het er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_AUvsxfezynA/TAXoxNqfkYI/AAAAAAAABVE/HqEdN0Z04eM/digital_desat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt inderdaad dat digitaal erg over gesatureerd is. Maar dat is altijd al zo geweest. Ook vroeger toen die HD zenders er nog niet waren en het signaal een stuk helderder en scherper was. Maar zodra de bitrate lager is wordt de resolutie van de kleuren een stuk minder, en dan krijg je dus die onzuivere, fluoriserende en eentonige felle kleuren. Vooral bij rood valt me dat op (niet alleen op het plaatje maar hier op de TV ook met hetzelfde digitale signaal).

Hier is nog zo'n voorbeeld van onzuiver rood:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/22518/14167.jpg

Vooral die kleine letters zijn gewoon gruwelijk onzuiver door de lage bitrate en dat is hier dus exact hetzelfde bij het PlusTV signaal. Echt een door compressie vervuilde kleur rood. Bij de grote letters zie je het overigens ook (fluoriserend/fel nep rood), maar vooral bij die kleinere letters is het echt gewoon smerig.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 02-06-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik uit die screenshots nu ook niet kan opmaken dat de bitrate te laag is. Hetzelfde geldt voor het plaatje van Alexander. Oke het is niet 100% scherp maar ik denk dat dat vooral komt doordat het geen HD is. In SD zie je dit soort dingen nu eenmaal.

Kleuren zijn inderdaad vrij fel (ook bij IDTV) maar dat kun je zelf bijstellen als je dat wilt met de kleuren van de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
vooral die kleine letters zijn gewoon gruwelijk onzuiver door de lage bitrate. Echt een door compressie vervuilde kleur rood. Bij de grote letters zie je het ook dat het niet zuiver is.
Maar nogmaals, hoe weet je nu zeker dat dit t.g.v. een lage bitrate is?

Ik zie ook vaak knallende kleuren vanwege een slechte calibratie van een scherm. De meeste beeldschermen zijn een drama direkt uit de doos qua witbalans en de kleuren gamut.

Vervolgens zijn er ook incompatibiliteiten m.b.t. de REC.709 en REC.601 kleur ruimtes. De meeste HD content is REC.709, maar als dit niet mee gecodeerd wordt en/of (vaak!) als REC.601 door de TV geïnterpreteerd wordt, dan staat het rood te clippen. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de volgende 2 plaatjes, waarbij de eerste met de correcte kleur ruimte (709) wordt gedisplayed, en bij de 2e 709 content met een 601 ruimte (en dus over gesatureerde kleuren):

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_AUvsxfezynA/TAYUe0a6wGI/AAAAAAAABVM/2QYthvZoktg/dsc_6131.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_AUvsxfezynA/TAYUfHbbAUI/AAAAAAAABVQ/66ByxvZqlJ0/dsc_6132.jpg

M.a.w., zonder erin te duiken kan je niet weten of het bandbreedte problemen zijn die de hard rode kleur veroorzaken. Los van dit alles, ben ik met je eens dat pur-sang er aan knoppen gedraaid moet worden om er een acceptabel beeld uit te toveren. Wat me opvalt is dat met een beetje de-saturatie (eigenlijk chroma) het beeld behoorlijk opknapt. En met de grote verschillen in bron materiaal, blijft iedere instelling een concessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar het gaat me meer om de zuiverheid. Daar merk ik echt een verschil in met toen het signaal nog helder/scherper was (voordat de HD zenders erbij kwamen). Als je bijv die rode kleine letters ziet in dat plaatje dan zie je dat dat rood niet zuiver is maar dat er donker rood of zwart ingemengd zit. Bij die grote letters zie je ook dat de kleur niet hetzelfde blijft (kijk naar de randen van de letters). Zoiets zag je niet toen er nog geen HD zenders waren. Toen was dat rood gewoon zuiver. Zowel de randen als de binnenkant. En je zag ook de details beter in de kleuren (niet 1 blok fel fluoriserend rood). Ik zou verder niet weten waar het anders aan zou moeten liggen dan de bitrate. Die is duidelijk omlaag gezet toen dat haperen begon toen Nederland 1 HD erbij kwam. Het beeld heeft ook echt duidelijk minder diepte en staat minder dicht tegen het scherm (meer zweem) dan voor dat gedoe met dat haperen. Daardoor worden de kleuren natuurlijk ook minder helder.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 02-06-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
deze instellingen:
DVB -C
Home frequentie 707 mhz
modulatie 256 Qam
bitrate 6956

waar is dit nu van?

welke gemeente want er zijn nu zover ik weet 3 zenderindelingen in gebruik.
one, obn oud en obn nieuw in schijndel en st. oedenrode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft iemand IDTV al werkend via een homeplug? Dat gaat goed?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
Ik zou verder niet weten waar het anders aan zou moeten liggen dan de bitrate.
Nou, dat heb ik proberen uit te leggen. Hieronder het verschil van exact dezelfde scene onder 2 gamuts:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_AUvsxfezynA/TAY6MDkkqOI/AAAAAAAABVc/AbZSoYMDprU/dsc_6060.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_AUvsxfezynA/TAY6LzW4e-I/AAAAAAAABVY/p0D8meaNq8s/dsc_6061.jpg

Misschien heeft OBB de kleur ruimte van de uitzendingen verandert na het toevoegen van HD content? Nogmaals, er kan vanalles aan de hand zijn.

Ik kan de foto van je scherm niet goed beoordelen, maar het wit ziet er wel erg blauwig/magenta uit. Heb je je witbalans en kleuren gamut al eens gemeten?
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.