OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.338 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-07 22:17
VonFoX schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:45:
Heeft iemand IDTV al werkend via een homeplug? Dat gaat goed?
Ja, gaat goed, is al 3x gepost, waaronder:
http://gathering.tweakers...message/33950535#33950535

[ Voor 18% gewijzigd door imarcus op 02-06-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
welke gemeente want er zijn nu zover ik weet 3 zenderindelingen in gebruik.
one, obn oud en obn nieuw in schijndel en st. oedenrode
Ik zit in Geldrop, dus "obn oud".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 11:36
Kun je met die nieuwe Amino boxjes ook opnemen? Ik zie een USB aansluiting maar lees niets over DVR.
Heeft er ook iemand een foto / video van de UI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MMaster23 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:22:
Kun je met die nieuwe Amino boxjes ook opnemen? Ik zie een USB aansluiting maar lees niets over DVR.
Heeft er ook iemand een foto / video van de UI?
Opnemen kan niet met de huidge amino's en de USB aansluiting is niet bruikbaar op dit moment. Wat betreft de user interface kan ik eventueel wel wat foto's maken zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Op verzoek wat foto's, ze zijn gemaakt met de camera van mijn telefoon dus het is vrij slechte kwaliteit.

IDTV User Interface
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/st6hbcxrYMNTJ5W9o96ve33T/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QyMISrI8P3Y9y0mEaVSOBrle/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pMF3ICLxR22eJnqhttGiZYvu/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/15WxT93I71acMRDiYhRFy1a9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d9gOyF6DzM70ZOIdow4aLI9Z/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ndpw1dM1lnOTeXhUD9y6FNcB/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O8LUzYEvZ89XC8eUgImcJqmC/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 02-06-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

imarcus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:06:
[...]

Nou, dat heb ik proberen uit te leggen. Hieronder het verschil van exact dezelfde scene onder 2 gamuts:

[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien heeft OBB de kleur ruimte van de uitzendingen verandert na het toevoegen van HD content? Nogmaals, er kan vanalles aan de hand zijn.

Ik kan de foto van je scherm niet goed beoordelen, maar het wit ziet er wel erg blauwig/magenta uit. Heb je je witbalans en kleuren gamut al eens gemeten?
Dat plaatje was een voorbeeld he, het is niet mijn scherm. Het is wel edge-led TV en die achtergrondverlichting daarvan is altijd wat blauwer dan ccfl. Wit neigt naar blauw. Maar als OBN/ONE de kleurruimte heeft veranderd sinds het toevoegen van de HD zenders, is dat dan meteen voor alle zenders? Lijkt me eerder dat ze dat toch enkel instellen voor de HD zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 21:54
imarcus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:07:
[...]

Ik zit in Geldrop, dus "obn oud".
Jij kon al die digitale kanalen ontvangen via het "oude" OBN netwerk? Ik vraag me af of ik dat dan misschien ook al kan in Lieshout, ook al zegt OBN dat het eigenlijk nog niet kan. Ik zou alvast een DVB decoder kunnen kopen, aangezien OBN heeft gezegd dat het signaal volgens de standaard zal zijn.

Welke DVB decoders kunnen jullie mij aanraden? Als ik zo de pricewatch bekijk is de Humax IRHD-5000C zowat de enige keuze, maar die is wel meteen 130 euro :S

[ Voor 10% gewijzigd door PhoenixT op 02-06-2010 21:52 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
Vooral die kleine letters zijn gewoon gruwelijk onzuiver door de lage bitrate en dat is hier dus exact hetzelfde bij het PlusTV signaal.
Ik heb gisteren nog gekeken, en de bitrate ligt ergens tussen de 8MB/s en 10MB/s voor de normale zenders, en 20MB/s voor de HD zenders. Volgens mij zijn dat normale getallen voor HDTV.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_AUvsxfezynA/TAc6WwrXw0I/AAAAAAAABVk/l4NdKvbtQ38/bitrate.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-07 16:57
netinsider schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:32:
[...]

net gescand met mijn nieuwe samsung le650 tv met dvb-c decoder
74 zenders werkend gevonden :*)
Discovery HD Brava HD TV Nederland 1 HD Nick / Comedy RTL 5 Nick Junior SBS6 MTV RTL 7 TMF
RTL 8 Humor TV 24 NET 5 Best 24 Disney XD / Veronica 101 TV Eurosport 1 Holland Doc 24 Eurosport 2 Geschiedenis 24 Discovery Channel Cultura 24 animal Planet Familie 24 Discovery World Consumenten TV
Discovery Science Sterren 24 Discovery Travel & Living Family 7 Nostalgienet NOS Politiek 24
National Geo Wild Journaal 24 Één Spirit 24 Ketnet/Canvas Private Spice ** CNN Omroep Brabant
Euronews en de rest zijn radio stations
Alleen nederland 1,2,3 en rtl4 krijg ik niet aan het werk :(
iemand tips
ff voor een noob als ik... doe je de scan waarbij je de kaart + een cam in de tv hebt gestopt??

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
PhoenixT schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:44:
[...]
Welke DVB decoders kunnen jullie mij aanraden? Als ik zo de pricewatch bekijk is de Humax IRHD-5000C zowat de enige keuze, maar die is wel meteen 130 euro :S
Gewoon een TV kopen met de decoder er al in ;)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

imarcus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:18:
[...]

Ik heb gisteren nog gekeken, en de bitrate ligt ergens tussen de 8MB/s en 10MB/s voor de normale zenders, en 20MB/s voor de HD zenders. Volgens mij zijn dat normale getallen voor HDTV.

[afbeelding]
Dat kan nooit als iedereen zegt dat IPTV voor zowel SD als HD echt stukken betere kwaliteit is dan dat geknepen PlusTV.
Misschien is de DVB-C stream 8mbit, maar de invoer/bron zal een stuk lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 22:41
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:09:
[...]

Dat kan nooit als iedereen zegt dat IPTV voor zowel SD als HD echt stukken betere kwaliteit is dan dat geknepen PlusTV.
Misschien is de DVB-C stream 8mbit, maar de invoer/bron zal een stuk lager zijn.
Dat lijkt mij ook. Als het signaal rechtstreeks van de mediagateway zou komen en 1 op 1 doorgezet zou worden, dan zou het beeld veel beter moeten zijn, vergelijkbaar met UPC digital en dat laatste is het zeer zeker niet. Komt het niet van de mediagateway maar van de satelliet wat ik vermoed dan heeft de bron een veel lagere bitrate. Dat betekent ook nog eens dat ze het signaal opnieuw encoderen. De zwakste schakel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Maar dat gaat dan over het oude PlusTV neem ik aan?

Bij IDTV ligt de bitrate van de HD zenders zo rond de 12 a 14 Mbit. Dat is dezelfde bitrate als bij HDTV van UPC en ook de bitrate waarmee ze van de mediagateway komen.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 03-06-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Ik heb nu ook het aanbiedingspakket ontvangen voor IPTV van OBN (Brandevoort). Voor 19 juni bestellen is HD-ontvanger gratis. Ik wil echter liever wachten totdat de ontvanger met opname-functie beschikbaar is. Heeft iemand al enig idee wanneer die er komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244666

Mij konden ze geen indicatie geven. Maar met uitzending gemist heb je het nog nauwelijks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Als ik me niet vergis staan niet alle programma's op Uitzending Gemist. Films, buitenlandse series e.d. ontbreken vaak of altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
Frank S schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:49:
Ik heb nu ook het aanbiedingspakket ontvangen voor IPTV van OBN (Brandevoort). Voor 19 juni bestellen is HD-ontvanger gratis. Ik wil echter liever wachten totdat de ontvanger met opname-functie beschikbaar is. Heeft iemand al enig idee wanneer die er komt?
Die is er al; dat noemen ze een HTPC ;) Vier tuners kan makkelijk...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 21:16
Muyz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:22:
[...]

Die is er al; dat noemen ze een HTPC ;) Vier tuners kan makkelijk...
Is al bekend of je meerdere Amino's nodig hebt om meerdere streams te kunnen bekijken/opnemen? Ik wil graag binnenkort, als ONE ten minste een beetje opschiet, een HTPC bouwen met MediaPortal/MythTV/MCE/DVBViewer/whatever zodat ik een fatsoenlijke UI heb, want van die screenshots (zie paar berichten terug) van de amino UI wordt ik niet blij van. Verder heb ik dan ook de mogelijkheid tot opnemen en pauzeren van Live TV en afspelen van internetcontent en eigen films/muziek/foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
JantjeO schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:35:
[...]

Is al bekend of je meerdere Amino's nodig hebt om meerdere streams te kunnen bekijken/opnemen? Ik wil graag binnenkort, als ONE ten minste een beetje opschiet, een HTPC bouwen met MediaPortal/MythTV/MCE/DVBViewer/whatever zodat ik een fatsoenlijke UI heb, want van die screenshots (zie paar berichten terug) van de amino UI wordt ik niet blij van. Verder heb ik dan ook de mogelijkheid tot opnemen en pauzeren van Live TV en afspelen van internetcontent en eigen films/muziek/foto's.
Je kunt zelfs zonder Amino meerdere streams bekijken/opnemen.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Muyz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:44:
[...]

Je kunt zelfs zonder Amino meerdere streams bekijken/opnemen.
Maar dan moet je wel een mac adres hebben dat werkt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
En je moet de dienst aangevraagd hebben en geactiveerd gekregen hebben... ;)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:12
Wij hebben thuis dus ook Onsbrabantnet,

Nou heb ik sinds 2 weken een LCD tv , maar is het beeld echt heel slecht!
Nu kregen wij gisteren een aanmeldformulier voor digitale TV

Omdat ik de enige ben met een full hd tv in huis zou alleen voor mij digitale tv nodig zijn.

Nu heb ik een aantal vragen:
Ons modem staat beneden mijn tv hangt boven: is het mogelijk als ik digitale tv ga aanvragen om het boven op mijn tv te krijgen?
Moet dit dan dmv een kabel?
En is het dus mogelijk om de andere tv's analoog te laten en 1 digitale tv?

en hebben mensen miss nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09
Dirk0s schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:50:
Wij hebben thuis dus ook Onsbrabantnet,

Nou heb ik sinds 2 weken een LCD tv , maar is het beeld echt heel slecht!
Nu kregen wij gisteren een aanmeldformulier voor digitale TV

Omdat ik de enige ben met een full hd tv in huis zou alleen voor mij digitale tv nodig zijn.

Nu heb ik een aantal vragen:
Ons modem staat beneden mijn tv hangt boven: is het mogelijk als ik digitale tv ga aanvragen om het boven op mijn tv te krijgen?
Moet dit dan dmv een kabel?
En is het dus mogelijk om de andere tv's analoog te laten en 1 digitale tv?

en hebben mensen miss nog meer tips?
zover ik weet kun je gewoon een UTP-kabel van het modem naar de TV (de amino) trekken.
als je analoge TV er bij houdt dan kun je 1 tv digitaal doen en de andere analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:12
iemand ook enig idee hoelang het duurt voordat ik het thuis heb? Als ik het formulier morgen op de bus doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Dirk0s schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:36:
iemand ook enig idee hoelang het duurt voordat ik het thuis heb? Als ik het formulier morgen op de bus doe?
Week of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293343

Frank S schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:22:
Als ik me niet vergis staan niet alle programma's op Uitzending Gemist. Films, buitenlandse series e.d. ontbreken vaak of altijd.
klopt, heeft te maken met copyrights etc. De omroep 'mag' volgens mij een film maar 1x uitzenden en dus niet via uitzending gemist nogmaals aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennieku
  • Laatst online: 24-11-2021
Hallo,

Ik wil digitale TV in Helmond (OBN) gaan aanvragen. Ik krijg daarbij (gratis) het Amino kastje, maar ik wil TV ontvangen via mijn Windows Media Center. Nu heb ik in dit topic al diverse oplossingen gevonden, maar deze werken allemaal via een switch/router.
Ik vind het niet noodzakelijk dat ik op meerdere plaatsen in huis digitale TV kan ontvangen, dus lijkt mij de volgende oplossing voldoende:
  • Amino kastje eenmalig aansluiten op 2e poort van het OBN kastje in de meterkast om het MAC adres/IP adres te kunnen bepalen
  • Amino kastje eraf en PC aansluiten op deze 2e poort
  • MAC adres op de netwerkkaart in de PC klonen/IP adres als vast IP instellen op de netwerkkaart
  • DVBLink for IPTV (van DVBLogic) op PC installeren en configureren
Is dit nu inderdaad voldoende om digitale TV van OBN op mijn media center te krijgen of mis ik iets?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dennieku schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:00:
Hallo,

Ik wil digitale TV in Helmond (OBN) gaan aanvragen. Ik krijg daarbij (gratis) het Amino kastje, maar ik wil TV ontvangen via mijn Windows Media Center. Nu heb ik in dit topic al diverse oplossingen gevonden, maar deze werken allemaal via een switch/router.
Ik vind het niet noodzakelijk dat ik op meerdere plaatsen in huis digitale TV kan ontvangen, dus lijkt mij de volgende oplossing voldoende:
  • Amino kastje eenmalig aansluiten op 2e poort van het OBN kastje in de meterkast om het MAC adres/IP adres te kunnen bepalen
  • Amino kastje eraf en PC aansluiten op deze 2e poort
  • MAC adres op de netwerkkaart in de PC klonen/IP adres als vast IP instellen op de netwerkkaart
  • DVBLink for IPTV (van DVBLogic) op PC installeren en configureren
Is dit nu inderdaad voldoende om digitale TV van OBN op mijn media center te krijgen of mis ik iets?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Je mist iets, op die manier ben je na een uur het signaal kwijt omdat de lease dan verloopt. Dus je zult ofwel die pc zich voor moeten laten doen als amino (DHCP aanpassen van die pc).

Ofwel je moet de amino aangesloten laten en de pc op poort 3 zetten, dan werkt die oplossing van jou wel zolang je ip tenminste niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennieku
Dus het MAC adres klonen en het verkregen IP adres (op de Amino) als vast IP adres instellen op de PC is niet voldoende?
Wat bedoel je dan precies met "DHCP aanpassen van die pc"?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dennieku schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:12:
Dus het MAC adres klonen en het verkregen IP adres (op de Amino) als vast IP adres instellen op de PC is niet voldoende?
Wat bedoel je dan precies met "DHCP aanpassen van die pc"?

Bedankt.
Dat is voldoende zolang de amino ook aan het modem hangt en minimaal stanby staat. Dan blijft de amino namelijk de lease verlengen en kun jij kijken via dat ip ook op je pc. Echter als je de amino los haalt verloopt de lease en heb je geen beeld meer met je statische ip op de pc.

Met DHCP aanpassen bedoel ik dat je de DHCP client van je pc zich voor laat doen als amino, hiertoe moet je enkele dingen aanpassen in de pc. Onder windows moet je een dll aanpassen met een hex editor (of de windows DHCP uitschakelen en een eigen DHCP client schrijven zoals ook iemand heeft gedaan) en onder linux is het iets makkelijker door gewoon wat config files te wijzigen. Als dat succesvol gelukt is krijgt je pc voortaan een ip lease van de DHCP server van OBN en dan heb je de amino niet meer nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 07-06-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennieku
ik222 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:16:
[...]

Dat is voldoende zolang de amino ook aan het modem hangt en minimaal stanby staat. Dan blijft de amino namelijk de lease verlengen en kun jij kijken via dat ip ook op je pc. Echter als je de amino los haalt verloopt de lease en heb je geen beeld meer met je statische ip op de pc.

Met DHCP aanpassen bedoel ik dat je de DHCP client van je pc zich voor laat doen als amino, hiertoe moet je enkele dingen aanpassen in de pc. Onder windows moet je een dll aanpassen met een hex editor (of de windows DHCP uitschakelen en een eigen DHCP client schrijven zoals ook iemand heeft gedaan) en onder linux is het iets makkelijker door gewoon wat config files te wijzigen. Als dat succesvol gelukt is krijgt je pc voortaan een ip lease van de DHCP server van OBN en dan heb je de amino niet meer nodig.
Aha...ik begrijp het. Bedankt voor de info !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennieku
ik222 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:16:
[...]

Sorry ik222... toch nog een laatste vraag. Als ik de Amino aan laat staan én de PC op hetzelfde IP adres instel... onstaan er dan geen IP conficten op dat netwerk?
Of kan ik de PC dan gewoon op automatisch IP instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Even lichtelijk off-topic:
In nederland heb je via een kabel aansluiting ongeveer 700 MHz tot je beschikking (alle info hier is ongeveer van wikipedia), onderverdeeld in kanalen van 8 MHz. Hierin past 1 analoge zender of een verhouding van 38-50 Mbps aan digitale zenders.
Betekend dit dat als er geen anloge zenders meer zouden zijn, iedereen ongeveer ( ( 700 / 8 ) * 4 ) 350 digitale zenders van 12 Mbps zou kunnen ontvangen? Of maak ik hier ergens een reken- of denkfout?
(dit in verband met een onderzoek naar 3D-tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dennieku schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Sorry ik222... toch nog een laatste vraag. Als ik de Amino aan laat staan én de PC op hetzelfde IP adres instel... onstaan er dan geen IP conficten op dat netwerk?
Of kan ik de PC dan gewoon op automatisch IP instellen?
Ik zou ook zeggen dat dat gebeurd maar schijnbaar werkt het wel met beide tegelijk als ik de ervaringen hier lees. Zelf heb ik het nog niet getest overigens omdat ik geen zin heb om ermee te gaan rotzooien, ik kijk gewoon via amino's.
JaWSnl schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:31:
Even lichtelijk off-topic:
In nederland heb je via een kabel aansluiting ongeveer 700 MHz tot je beschikking (alle info hier is ongeveer van wikipedia), onderverdeeld in kanalen van 8 MHz. Hierin past 1 analoge zender of een verhouding van 38-50 Mbps aan digitale zenders.
Betekend dit dat als er geen anloge zenders meer zouden zijn, iedereen ongeveer ( ( 700 / 8 ) * 4 ) 350 digitale zenders van 12 Mbps zou kunnen ontvangen? Of maak ik hier ergens een reken- of denkfout?
(dit in verband met een onderzoek naar 3D-tv)
Theoretisch klopt die berekening, echter kunnen aangrenzende frequenties elkaar soms storen als ik me niet vergis. Dus dan zou er iets ruimte gelaten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-07 07:53
Dirk0s schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:36:
Ik heb ook een lopende aanvraag. Morgen is het precies 2 weken gelezen dat ik mijn aanvraag heb gedaan.
Na 1 week heb ik per mail een navraag gedaan over mijn status:

Geachte heer/mevrouw Setten Van Der Meer,

Uw aanvraag wordt momenteel verwerkt u krijgt of heeft reeds al contact gehad met onze netwerkbeheerder die uw aansluiting gereed komt maken voor gebruik. Zodra dit voltooid is, wordt u door ons nader geïnformeerd over het activeren van de door u aangevraagde diensten.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ons Net Eindhoven

Mooi antwoord 8)7

Vandaag even de helpdesk gebeld met de vraag wat de status is. Erg netjes te woord gestaan door de medewerker. Die heeft ook aangegeven dat ONE niet verantwoordelijk is voor de installatie van de hardware. Hij ging nog wel een keer een bericht door sturen.

Na een uur of 2 een medewerker aan de telefoon voor het plaatsten van de hardware. Vriendelijke dame of ik deze week nog tijd heb. Ik heb aangegeven dat er 's morgens de hele week iemand aanwezig is en vrijdag de hele dag. Nu komen ze morgen vroeg tussen 8:00 en 12:30. Tot nu toe erg netjes geholpen. En net binnen de 2 weken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 12:18
Tjeerdtq schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:55:
[...]

Ik heb ook een lopende aanvraag. Morgen is het precies 2 weken gelezen dat ik mijn aanvraag heb gedaan.
Na 1 week heb ik per mail een navraag gedaan over mijn status:

Geachte heer/mevrouw Setten Van Der Meer,

Uw aanvraag wordt momenteel verwerkt u krijgt of heeft reeds al contact gehad met onze netwerkbeheerder die uw aansluiting gereed komt maken voor gebruik. Zodra dit voltooid is, wordt u door ons nader geïnformeerd over het activeren van de door u aangevraagde diensten.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ons Net Eindhoven

Mooi antwoord 8)7

Vandaag even de helpdesk gebeld met de vraag wat de status is. Erg netjes te woord gestaan door de medewerker. Die heeft ook aangegeven dat ONE niet verantwoordelijk is voor de installatie van de hardware. Hij ging nog wel een keer een bericht door sturen.

Na een uur of 2 een medewerker aan de telefoon voor het plaatsten van de hardware. Vriendelijke dame of ik deze week nog tijd heb. Ik heb aangegeven dat er 's morgens de hele week iemand aanwezig is en vrijdag de hele dag. Nu komen ze morgen vroeg tussen 8:00 en 12:30. Tot nu toe erg netjes geholpen. En net binnen de 2 weken _/-\o_
Lijkt me dat jullie het over 2 totaal verschillende dingen hebben.

Het uitleveren van OBN IDTV staan ~2 weken vanaf de aanvraag.

Het opleveren van een glasvezelaansluiting in opgeleverd ONE-gebied staan ~5 weken voor vanaf de aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166891

Even een heel ander probleem
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/839771368.png
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik hoop niet dat dit door digitale tv komt. Normaal is het zo'n 80 a 90 download en 70 a 80 upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Lijkt me dat digitale TV vooral je download beinvloedt. Weet je zeker dat je mama niet aan het torrenten is oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
R_W schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:52:
Lijkt me dat digitale TV vooral je download beinvloedt. Weet je zeker dat je mama niet aan het torrenten is oid?
lol, mama is stieken allerlei sites aan het hosten op zolder O-) :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 166891 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:29:
Even een heel ander probleem
[afbeelding]
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik hoop niet dat dit door digitale tv komt. Normaal is het zo'n 80 a 90 download en 70 a 80 upload
In uploadsnelheid zou je digitale televisie eigenlijk niet moeten merken. Maar test eens of het weg is zodra je de amino uitschakeld voor de zekerheid.

Maar dit lijkt er meer op of er iets fout gaat in je router, mischien raakt hij een beetje de weg kwijt van inkomend multicast verkeer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:31
Hoi allemaal,

Ik heb nu van OBN een Animo 130 gekregen voor de ontvangst van HDTV en deze heb ik aan poort 2 van mn packetfront modem gehangen. Ik heb eigenlijk geen klachten behalve dat ik het apparaat gewoon niet uitgezet krijg, maakt niet uit hoe lang ik de 'uit' knop ingedrukt houd, het beeld springt even op zwart maar komt altijd weer terug, meestal al binnen een seconden.

Heeft iemand hier ook last van (gehad), de Animo 130 voert volgens mij zelf firmware updates uit de eerste keer dat ie aan het netwerk hangt, dus ik doe even de aanname dat de laatste firmware aanwezig is.

Bedankt vast voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286732

Volgens mij is de Amino heel gevoelig voor de remote control in het algemeen.

Voorbeeld: Het gebeurt me vrij vaak dat ik 2 kanalen omhoog ga terwijl toch maar 1x P+ gedrukt heb.
Hetzelfde gebeurt waarschijnlijk ook bij de standby knop. De box ziet dat als 2x indrukken; van de eerste keer schakelt ie uit en van de 2e keer schakelt ie weer in... Probeer eens om de knop goed te richting en wat korter in te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik niet echt problemen heb met de afstandsbediening van de amino, bij mij reageert hij over het algemeen op de manier zoals ik het zou verwachten. Twee zenders omhoog gaan tegelijk gebeurt hier vrijwel nooit.

Maar sowieso lijkt het mij niet samenhangen met het probleem van niet uitgaan, als je hem echt niet uit kan krijgen is er waarschijnlijk gewoon wat mis met de box of afstandsbediening en zou ik even contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 21:27
Ik vraag me eigenlijk af; wat is de reden dat de analoge beeldkwaliteit zo slecht is? Heeft dat te maken om een groter verschil te krijgen tussen analoog en digitaal?
Ik weet wel dat de beeldkwaliteit van UPC in elk geval beter is/was.

Denken ze daar in de toekomst nog wat aan te gaan doen? Eigenlijk is het maar slecht. Want het signaal zelf is neem ik aan digitaal, en dat kastje zet het om in een analoog signaal, of versturen ze het wel echt analoog?

Wat mij opvalt, is de grote hoeveelheid ruis, en het fletse rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mja als ik thuis het analoog en digitaal vergelijk valt het verschil eigenlijk tegen. Het analoge is hier ook gewoon heel goed zonder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb vanaf de modem een kort kabeltje richting de originele UPC splitter (TV/radio/data), vanuit daar gaat het naar 2 TV's... Zou het misschien daar mee te maken kunnen hebben dat de beeld kwaliteit niet echt geweldig is? Ik heb het nog niet geprobeerd zonder dat kastje er tussen, wellicht dat dit de oplossing kan bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
gewoon een fatsoenlijke splitter gebruiken ipv die rotzooi en geen versterkers gebruiken :) Oja en een dikke coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Analoog is slecht omdat er slechte apparatuur gebruikt wordt voor de omzetting. Dat is al meer dan een jaar zo. Blur, uitwazingen, dof beeld, zweem, fletse kleuren, bovengemiddeld veel ruis, noem het maar op...
Daar doe je niks aan met topkwaliteit kabels/splitters/connectors.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 09-06-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
toch kan ik me in jou ervaringen absoluut niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk hier maar.

Zo krijg ik het hier binnen.
En iedereen hier in de buurt ook.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 09-06-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:26:
mja als ik thuis het analoog en digitaal vergelijk valt het verschil eigenlijk tegen. Het analoge is hier ook gewoon heel goed zonder ruis.
Je maakt een grapje zeker :P

Het verschil tussen analoog en digitaal is echt enorm groot. Overigens is het analoge signaal voor analoog best redelijk (oke het kan misschien wat beter) maar analoog is gewoon niet best op Full HD televisies. Over het verschil tussen analoog en HD zullen we het maar helemaal niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zie het zowel op mijn CRT TV, als op mijn LCD TV, weliswaar nog veel erger, maar de "kwaliteit" is duidelijk slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
nieuws: Isp Tweak introduceert glasvezelabonnement van 200Mbps

Interessant, blijkbaar komt er concurrentie op de glasvezel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ja, ik vind het vreemd dat er in valkenswaard straks een 2e bijkomt....
maar lijkt me niet echt concurrentie, voor het 100Mbit abbo 75 euro, is 2 keer zoveel als nu....
En 100Mbit lijkt me voorlopig genoeg voor normaal gebruik, en 32.50 of 129 scheelt behoorlijk wat.
Maar OBN gaat de snelheden mss ook opvoeren?
Zou mooi zijn, maar lijkt me voor de ISP's interessanter om eerst ale steden van glas te voorzien, in plaats van 2 aanbieders in 1 dorp.

Download/ uploadsnelheid Maandprijs
Tweak Glas R+ 35 35Mbps 45 euro
Tweak Glas R+ 50 50Mbps 55 euro
Tweak Glas R+ 100 100Mbps 75 euro
Tweak Glas R+ 200 200Mbps 129 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
yannickie111 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:30:
[...]

Zou mooi zijn, maar lijkt me voor de ISP's interessanter om eerst ale steden van glas te voorzien, in plaats van 2 aanbieders in 1 dorp.
Nee natuurlijk niet, instappen op een bestaand netwerk is natuurlijk veel goekoper dan een compleet nieuw netwerk aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik222 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:51:
[...]

Nee natuurlijk niet, instappen op een bestaand netwerk is natuurlijk veel goekoper dan een compleet nieuw netwerk aanleggen.
ja, dat snap ik, maar als ze het 100Mbit aboo verkopen voor 75 euro, en je kunt bij OBN hetzelfde krijgen voor 32.50, wie neemt er dan tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
yannickie111 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:10:
[...]

ja, dat snap ik, maar als ze het 100Mbit aboo verkopen voor 75 euro, en je kunt bij OBN hetzelfde krijgen voor 32.50, wie neemt er dan tweak?
Als ze deze prijzen blijven hanteren niemand denk ik,maar goed dat zal wel niet hier aangezien ze dan net zo goed niet kunnen komen. Het ging er om dat het voor ISP's wel degelijk interessant is om op bestaande netwerken diensten te gaan leveren.

En een leuke concurrentiestrijd is natuurlijk alleen maar mooi voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:29:
Analoog is slecht omdat er slechte apparatuur gebruikt wordt voor de omzetting. Dat is al meer dan een jaar zo. Blur, uitwazingen, dof beeld, zweem, fletse kleuren, bovengemiddeld veel ruis, noem het maar op...
Daar doe je niks aan met topkwaliteit kabels/splitters/connectors.
En vergeet vooral de kwaliteit van de analoge tuner, de scalers, en de zogenaamde beeldverbetering in de TV zelf niet! Daar waar het analoge beeld van OBN op mijn TV in de huiskamer een meer dan acceptabele kwaliteit geeft, is dat op mijn EyeTV tuner aan mijn Mac of op andere TVs van mensen uit de buurt ronduit bagger te noemen. Mensen kopen een TV veelal op de test plaatjes die ze in de winkel zien, en dat is vaak hi-res geprepareerd materiaal. Mijn advies is om ten alle tijden te vragen om ook gewoon materiaal te bekijken. Veel TVs vallen dan door de mand.

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, maar daarom heb ik het ook vergeleken met het Ziggo signaal, en daar zie je duidelijk dat het beeld van ONE/OBN echt door de mand valt. Ik heb tot nu toe ook nog geen een TV of een PC tuner gezien die een strak en scherp beeld kan maken van het ONE/OBN signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
tja, hier toch echt wel. Ik heb hier nu obn analoog, digitaal (sd &hd)

Tussen sd & hd is het verschil groot maar het verschil tussen analoog en sd vind ik hier erg tegenvallen. Het scheelt niet veel van elkaar. Dus om nou te zeggen dan obn analoog in het algemeen slecht is vind ik ook niet terecht. Het verschil tussen sd en een native hd uitzending is dan wel weer groot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ligt ook een beetje aan de bron. Als de bron beter is dan vallen de uitwazingen en blur minder op bij analoog. Nederland 1,2,3 hebben analoog een betere bron dan RTL4,5,7,8. Als je RTL digitaal met RTL analoog vergelijkt dan is het verschil wel echt groot. Waar Nederland1,2,3 analoog dus wel meevalt kun je wel zeggen dat RTL4,5,7,8 analoog samen met een hoop buitenlandse zenders gewoon echt slecht zijn. Als ik hier switch tussen de digitale en analoge tuner is het verschil erg groot.

Maargoed, als ze nou eens een fatsoenlijk DVB-C signaal volgens de standaard gaan meezenden dan kan dat analoog onderhand eens verleden tijd worden. In al die maanden tijd hadden ze dat allang om kunnen gooien.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 10-06-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Blueone: Misschien moet je toch nog maar eens goed kijken naar het verschil tussen digitaal en analoog dan specifiek bij bijvoorbeeld een (SD) voetbalwedstrijd waar je te maken hebt met bewegende beelden.

In het analoge signaal zie ik dan lijnen / spelers en bal alle kanten heen flikkeren in het beeld. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld dat de lijnen niet strak zijn maar door de "blur" in het analoge signaal steeds flikkeren zodra de camera beweegt. Dit geeft een zeer onrustig beeld. Bij digitaal (SD) is dat gewoon strak zoals het moet en bovendien is het beeld in totaal een stuk scherper, dit geeft een heel mooi rustig beeld om naar te kijken. Zodra de wedstrijd in HD is is het natuurlijk helemaal genieten van de beeldkwaliteit want dat is nog eens een flinke stap in scherpte tegenover diigtaal SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 21:54
Blueone schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:19:
gewoon een fatsoenlijke splitter gebruiken ipv die rotzooi en geen versterkers gebruiken :) Oja en een dikke coax kabel.
Hier gebruiken we wel een versterker. Van de splitter gaat er 1 kabel naar de huiskamer-tv, en nog een kabel gaat door het huis en heeft aftakkingen bij keuken en 2 slaapkamers. Op die laatste kabel zit dus wel een versterker, want dat signaal moet naar 3 tv's, dit is toch niet erg/verpest het signaal niet?

Wat ik met ook afvraag, als ik ben overgestapt op digitaal (DVB-C) is die versterker dan nog nodig of verpest die het digitale signaal dan juist? Ik ben van plan bij iedere TV zo'n DVB decoder neer te zetten, als ze niet te duur zijn via OBN.

[ Voor 6% gewijzigd door PhoenixT op 10-06-2010 14:34 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb de (LCD) TV eens rechstreeks op het modem aangesloten ,met een vrij dikke kabel (kabel die ze aanbevelen), maar ik zie geen enkel verschil...
Het beeld is gewoon van belachelijk lage kwaliteit. Ook op mijn CRT TV is het beeld slecht te noemen, en het zijn toch beide goede TV's (Philips).

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 10-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wat zegt OBN als je klaagt?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Waarschijnlijk niks. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dus je hebt niet geklaagd?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klagen heeft niet zoveel nut. Ik heb in het verleden ook veel geklaagd bij Hertzinger en ook een aantal keer bij ONE. Wat ze gedaan hebben is de boel wat opgepoest, maar niet de grote noodzakelijke veranderingen die nodig zijn om een heel ander beeldtype te krijgen wat wel strak en scherp is. Bij XMSNet (waar Hertzinger ook het TV gebeuren heeft opgezet) hebben ze ook precies hetzelfde beeld met precies dezelfde fouten en kenmerken. Daar is ook al veel geklaagd, en het komt nu langzaam op gang dat ze het aan het opknappen zijn in een aantal gebieden. Echter hoor ik daar ook niet veel positieve geluiden over dat het beeld daar zoveel beter door wordt. Waarschijnlijk geen nieuwe apparatuur maar ook weer hetzelfde oppoetsen als wat ze hier gedaan hebben.

Een tijd terug werd het al bevestigd dat Hertzinger gewoon hele slechte apparatuur gebruikt in hun headends.
Nick39 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:56:
Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Maar dat is dus analoog, digitaal is compleet anders.
Dinsdag brief op de bus gedaan voor IDTV; nu brief gekregen dat ik de Animo kan komen halen _/-\o_

Wat een klein ding die Animo :o

Meteen een vraag: ik heb 1080i, altijd breedbeeld ingesteld. Maar op Ned3 is nu blijkbaar een niet-breedbeeld programma bezig. Zwarte balken links en rechts dus. Hoe kan ik dat oplossen? TV is een Philips 32pfl9603, daar met het beeldformaat bezig zijn helpt niet.

[ Voor 99% gewijzigd door VonFoX op 11-06-2010 16:19 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@VonFoX: Voor zover ik weet is daar niets aan te doen.

Maar wat een prachtig beeld nu tijdens de eerste wedstrijd van het WK 2010 :) Prachtig native HD zoals het hoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Beeld is idd prachtig!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik had vandaag geen tijd, maar heeft er al iemand naar het verschil tussen IDTV en analoog en radio gekeken kwa doorkomsttijd? Is er vertraging op 1 of meerderen hiervan? Anders doe ik het morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het is wel raar dat je aan de Animo niet kunt zien of het ding aan of uit staat :+
Oh, en ik heb de hele middag IDTV gekeken via een powerline adapter (Devolo), dat werkt prima!

[ Voor 36% gewijzigd door VonFoX op 11-06-2010 18:40 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Je kunt een knopje indrukken op je AB, dan merk je of ie knippert :) </wijsneus>
Inderdaad apart, hoewel een constant rood lampje ook niet alles zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Waarom kost een programma via RTLgemist bij UPC vaak €0.49, en is het bij OBN (nog?) gratis ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat UPC (en ook KPN overigens) overal aan willen verdienen. Dat is de typische houding van een monopolist. De prijzen uitmelken, zenders versleuteld op de kabel/glasvezel zetten, en gewoon doen wat ze zelf willen zonder naar de klanten te luisteren. Geld gaat altijd boven het imago van zulke bedrijven. Ze staan liever als autoritair en arrogant bekend, dan dat ze iets minder winst maken en wat meer openheid, flexibiliteit en keuzevrijheid bieden.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-06-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

UPC vertelde me toen dat dat moest van RTL 8)7
Maar UPC vertelde me ook dat NED1 HD niet op voorkeuzezender 1 mocht vanwege 1 of andere wet :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VonFoX schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:02:
UPC vertelde me toen dat dat moest van RTL 8)7
Maar UPC vertelde me ook dat NED1 HD niet op voorkeuzezender 1 mocht vanwege 1 of andere wet :+
right :+

Nederland 1,2,3 moet vrij te ontvangen zijn volgens de PO. Als een UPC of KPN die achter de encryptie zet dan worden ze op hun vingers getikt door de PO. Maar voorkeurzender 1 zou dan ineens niet mogen? Slaap lekker verder UPC 8)7 Sowieso zie ik het probleem niet. Als je een simulcast descriptor meezend met Nederland 1 HD, dan kan zowel de SD als HD versie op voorkeurnummer 1. Afhankelijk van het type ontvanger (wel of geen HD) wordt dan automatisch de juiste versie getoond.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-06-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362723

Hoi,

dit ligt aan een afwijkende symbolrate die ze bij OBN toepassen.
De meeste providers werken met hele kHz-en.
Echter bij OBN is de symbolrate 6956500 Hz
Mijn Sony Bravia TV kan hier perfect mee overweg.
Alle kanalen werken.
Ik had echter problemen met de AnySee 30C Plus DVB-C ontvanger op mijn pc.

Groeten,

Jeroen
Anoniem: 120071 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:24:
Hier is het net andersom. Alleen Nederland 1,2,3 en RTL4 zijn de enige die werken. Denk dat jou TV toch wat extra zoek methodes toepast dan de oudere tv's van een paar jaar terug. Maar het feit dat jij ook zenders hebt die niet willen werken zegt al dat jullie ook nog geen DVB-C signaal hebben wat volledig volgens de standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke Bravia is dat? Ik heb hier de KDL-32D3000 (2007) en die kan daar niet mee overweg. Ik kan hier ook enkel 4 cijfers invoeren bij Symbolrate, en geen QAM waarde, wat bij de nieuwere tv's wel kan. Ik denk dat die toch wat meer zoekmethodes toepassen zodat ze toch nog een redelijk goede zenderslijst kunnen maken van een afwijkend DVB-C signaal. DVBviewer kon er destijds ook nog iets van maken toen ik hier die FloppyDTV had. Daar kon je ook maar 4 cijfers opgeven bij Symbolrate, maar je kon WEL de QAM waarde instellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-06-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359628

Heeft iemand een idee hoe ik digitale Samsung ontvanger (gebruikt bij Ziggo) zo ingesteld krijgt dat hij de digitale SD kanalen ontvangt? Heb 707 Mhz, 256 QAM en bitrate 6956 gebruikt maar hier in Schijndel werkt dat niet.

Overigens werkt HD TV via Homeplug met Amino 130 perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 12:18
Probeer dit eens:

Netwerk ID: 5600
Frequentie: 304 MHz
Symbol rate: 6.875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286732

Lees hier net de vraag over vertraging van beeld/geluid tov analoog radio of tv. Dat heb ik nog niet getest, maar wat ik wel zie is dat geluid via de optische uitgang niet synchroon loopt met het beeld. Via HDMI is dat een stuk beter, maar dat is dan weer geen Dolby Digital :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hulkiedulkie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:34:
Probeer dit eens:

Netwerk ID: 5600
Frequentie: 304 MHz
Symbol rate: 6.875
Inderdaad dit werkte perfect met als aanvulling 64 QAM.

39 TV zenders digitaal (wel enkel dubbel zoals ook in het analoge pakket) en geen smartcard nodig.

Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359628 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:59:
[...]

Inderdaad dit werkte perfect met als aanvulling 64 QAM.

39 TV zenders digitaal (wel enkel dubbel zoals ook in het analoge pakket) en geen smartcard nodig.

Dank je.
Hoe is de analoge en digitale kwaliteit in Schijndel? Hebben jullie ook een dof en blurry analoog beeld (zoals dit) of is het bij jullie wel strak, scherp en zuiver? Zijn de RTL zenders van slechtere kwaliteit dan NL1,2,3 bij analoog?

En is het DVB-C SD signaal van NL1,2,3,RTL,SBS,NET5,Veronica net zo helder en scherp als het IPTV signaal via de Amino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Volgens mij is het analoge signaal bij mij nog niet geactiveerd; zou dat kunnen? Mijn TV vindt iig niets als ik de kabel aansluit. Ik heb toch nog UPC, dus geen haast :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 08:16:
Volgens mij is het analoge signaal bij mij nog niet geactiveerd; zou dat kunnen? Mijn TV vindt iig niets als ik de kabel aansluit. Ik heb toch nog UPC, dus geen haast :)
Analoog zou normaal gelijk na aansluiting moeten werken. Brand er toevallig een rood lampje op de modulator (=dat ding waar je in het CPE de coax kabel aansluit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Analoog werkt hier prima in Schijndel. En volgens Onsbrabantnet zou analoog ook gewoon moeten werken.

Betreffende het digitaal signaal het HD signaal ziet er zeer goed uit. Alleen het digitale SD signaal en het analoog zou wel wat beter kunnen.

Maarja, OBN is de enige van de vier glasvezelboeren die analoge TV aanbieden. En als 3 of meer TV's hebt is dat toch wel welkom. Daarnaast bekijk ik de SD ontvangst in de slaapkamer op een Philips LCD TV uit 2006 wat al een flink verschil is met LCD TV uit 2009. Het benaderd het SD signaal van Ziggo wat ik voorheen had. Maar beide signalen zijn slechter dan het beeld wat ik heb via de schotel. Daarvan is het digitale signaal gewoon strak alleen is die schotel (Free to Air) ook weer aangesloten op de Philips LCD TV uit 2009. Via de schotel heb ik naast de SD zenders, zenders als ARD, ZDF en Anixe al een jaar in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ik222 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:19:
[...]

Analoog zou normaal gelijk na aansluiting moeten werken. Brand er toevallig een rood lampje op de modulator (=dat ding waar je in het CPE de coax kabel aansluit)?
Ja, wat betekent dat ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat er iets niet goed is. De lampjes bij 1, 2 en 3 etc... dienen groen te branden. Welk symbooltje staat er bij het rode lampje? In ieder geval zou ik contact opnemen met OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Er staat optical power, en een rood LEDje. Geen symbool verder.
Een buurman heeft analoge TV van OBN, en zijn LEDJE is groen. Dat zal het dan wel zijn :+

[ Voor 42% gewijzigd door VonFoX op 12-06-2010 12:59 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362723

Het is de Sony KDL-32W5500.
Ik heb alleen de frequentie hoeven instelllen op 707MHz.
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:05:
Welke Bravia is dat? Ik heb hier de KDL-32D3000 (2007) en die kan daar niet mee overweg. Ik kan hier ook enkel 4 cijfers invoeren bij Symbolrate, en geen QAM waarde, wat bij de nieuwere tv's wel kan. Ik denk dat die toch wat meer zoekmethodes toepassen zodat ze toch nog een redelijk goede zenderslijst kunnen maken van een afwijkend DVB-C signaal. DVBviewer kon er destijds ook nog iets van maken toen ik hier die FloppyDTV had. Daar kon je ook maar 4 cijfers opgeven bij Symbolrate, maar je kon WEL de QAM waarde instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
VonFoX schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:49:
Er staat optical power, en een rood LEDje. Geen symbool verder.
Een buurman heeft analoge TV van OBN, en zijn LEDJE is groen. Dat zal het dan wel zijn :+
Rood op de rtv-module betekend dat er iets mis is met het signaal wat binnenkomt over je 2e vezel, die dus uitkomt bij je rtv-module. Dus of er is ergens een defect in de vezel of de module, of het andere uiteinde van je vezel is nog niet verbonden in het wijkgebouwtje.

Vergeet ik bijna te posten:
Ik heb zojuist eens gekeken naar het verschil tussen het analoge en iptv signaal kwa doorkomstsnelheid. En wat blijkt tot mijn verbazing: Het iptv-signaal komt 2 seconden eerder hier aan dan het analoge signaal. Ik zou er bijna een topic over openen met een poll, het resultaat verrast mij iig.

[ Voor 23% gewijzigd door JaWSnl op 12-06-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

JaWSnl schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:14:
[...]

Rood op de rtv-module betekend dat er iets mis is met het signaal wat binnenkomt over je 2e vezel, die dus uitkomt bij je rtv-module. Dus of er is ergens een defect in de vezel of de module, of het andere uiteinde van je vezel is nog niet verbonden in het wijkgebouwtje.
Ik heb nog nooit TV van OBN gehad; dus ik hoop dat het gewoon nog niet aangesloten is. We zien wel. :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie ook het probleem dat de laatste 6 a 7 radiozenders allemaal Radio 1 zijn i.p.v. X-FM, lokale omroep etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Bij mij brand het TV icoontje op de "modem" ook rood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
eX0duS schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:08:
Bij mij brand het TV icoontje op de "modem" ook rood...
Dan heb je geen analoge televisie neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Toch wel. Volgens mij ook in dezelfde kwaliteit als de rest van Eindhoven, slecht dus. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

?? Nu snap ik het niet meer, misschien tijd voor een poll ;)

-Heb je een groen of rood 'optical power' lampje en heb je wel of geen analoog signaal
;)

@exodus: Is dat het lampje bovenop het modem, dus niet dat lampje als je de kap weghaalt ?

[ Voor 23% gewijzigd door VonFoX op 13-06-2010 10:37 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

VonFoX schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:36:
?? Nu snap ik het niet meer, misschien tijd voor een poll ;)

-Heb je een groen of rood 'optical power' lampje en heb je wel of geen analoog signaal
;)

@exodus: Is dat het lampje bovenop het modem, dus niet dat lampje als je de kap weghaalt ?
Waarschijnlijk wordt het optisch vermogen vergeleken met een minimale grenswaarde die gesteld is. Als het lampje rood is, is het vermogen te laag. Normaal betekent dat helemaal geen vermogen (vezel niet aangesloten of geen signaal) maar kan ook betekenen dat je net] onder de grens zit en (dus) nog gewoon normaal beeld hebt als je er niet veel TVs aanhangt.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.