OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.340 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
eX0duS schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:34:
Toch wel. Volgens mij ook in dezelfde kwaliteit als de rest van Eindhoven, slecht dus. :p
Ja wacht jij hebt denk ik een ander type CPE bij ONE. Ik had het over de modulators in de CPE's die o.a. in Valkenswaard gebruikt worden.

@_ep: Inderdaad dat geeft dat lampje aan. Maar zodra het rood gaat branden is het signaal al dermate slecht dat je geen normaal beeld meer kunt otvangen. Oorzaak daarvan is dan een onregelmatigheid in de vezel, een slechte connector of een connector die niet goed aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zijn er 2 fibers dan ? Want mijn internet is al maanden goed.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja sowieso zijn er twee fibers (een voor ip diensten en een voor de coax diensten) maar ik denk dat jij een heel andere CPE hebt en dat een rood lampje daar niets wil zeggen over de kwalteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik zal morgen OBN bellen :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-07 13:22
Heb nu ook glasvezel van ONE (met een DRG-600) hangen. Lekker snel! Ben nu alleen nog flink aan het verbouwen in m'n woning, dus kan het nog niet echt gebruiken.

Nu dacht ik even snel een TV (WK tijdens het klussen :) ) te hangen aan de DRG-600 met een directe kabel, maar dat werkt blijkbaar niet. Het TV-signaal is dan veel te sterk en de TV flipt helemaal. Nu staat er in de handleiding dat je de antennedoos van UPC (die op de groene kabel zit) aan moet sluiten op de coax aansluiting van de DRG-600. Dat gaat voorlopig wel even werken (dit omdat daar wat filterelectronica in zit die het signaal afzwakt).

Echter, dit is wel een antennedoos met gescheiden TV en Radio aansluiting ipv een gecombineerde RTV aansluiting. Dat geeft me wel een probleem, want dan moet ik de coax in de rest van het huis dubbel uit gaan voeren, waar ik geen zin in heb. Ik vraag me dus af of er niet toch een manier is om mijn toekomstige RTV installatie direct aan de DRG-600 te hangen. En, als dat niet kan, waar kan ik dan een goede RTV antennedoos krijgen met de juiste electronica erin om het signaal te verzwakken? Of nog beter, een blok met F-connectoren wat dezelfde functie vervuld. Iemand ideeën, of zelfs ervaring hiermee?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 12:18
[b][message=34174580,noline]Ik vraag me dus af of er niet toch een manier is om mijn toekomstige RTV installatie direct aan de DRG-600 te hangen. En, als dat niet kan, waar kan ik dan een goede RTV antennedoos krijgen met de juiste electronica erin om het signaal te verzwakken? Of nog beter, een blok met F-connectoren wat dezelfde functie vervuld. Iemand ideeën, of zelfs ervaring hiermee?
Een "blok met F-connectoren" is gewoon een splitter die je in een bouwmarkt of liever speciaalzaak kunt kopen. En die heeft inderdaad een dempende werking op het signaal (de demping in dB staat er vaak met verschillende waardes voor iedere connector).

Bij het servicepunt van ONE (in woensel in ieder geval) kun je een demper ophalen als je signaal te sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@ShadowLord: Ik zou als je nu de kans hebt de coax installatie gelijk goed uitvoeren. Het beste is dan achter de CPE van ONE direct een multitap hangen (= een verdeelstuk met F connectors). En daaraan dan alle einddozen waar het signaal gescheiden wordt in TV en Radio.

Mocht je zeer veel aansluitingen hebben dan is er wellicht een versterker nodig en die plaats je dan tussen CPE en multitap. Maar zoals je zelf al zegt, het ONE signaal is enorm sterk dus tenzij het een enorme installatie wordt heb je geen versterker nodig.

Gebruik overigens wel altijd goed spul, bijvoorbeeld van Hirschmann. Maar koop beslist geen bouwmarkt rommel, daar krijg je namelijk gegarandeerd spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
versterker heb je niet zo snel nodig bij obn. Op het begin had ik namelijk eerst een versterker (hirschmann) met daarna een verdeelstuk van 1 naar 4 van hirschmann, dit leverde slecht beeld op en met de versterker er tussenuit had ik perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:27
Ik heb sinds vorige week vrijdag (11 juni) ook IPTV van OnsBrabantNet (in Valkenswaard).

Ik ben heel tevreden:
- Snelle levering
- Klantvriendelijk en helpdesk goed bereikbaar (en gratis)
- En het belangrijkste: kwaliteit toppie (van de HD zenders dan).

Zeker als er met goede spullen gewerkt wordt tijdens opnemen (b.v. voetbal op NL1, Eurosport en Discovery HD showcase), dan knalt het beeld werkelijk van mijn 47" TV af. Werkelijk prachtig.

Ik heb nog een vraag. Ik wil dit tv-signaal ook op mijn computer ontvangen. Wat moet er dan aangepast worden in mijn netwerk thuis en welke hardware (kaart in computer) heb ik dan nodig.

Nu is alles nog aangesloten zoals OnsBrabantNet voorschrijft: dus router op poort 1 (internet op alle pc's) en Settopbox op poort 2 (voor HD TV).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
SpeedingWilly schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:18:
Ik heb nog een vraag. Ik wil dit tv-signaal ook op mijn computer ontvangen. Wat moet er dan aangepast worden in mijn netwerk thuis en welke hardware (kaart in computer) heb ik dan nodig.
Daarvoor verwijs ik je door naar Lijbrandt IPTV via router? :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
ik222 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:27:
@ShadowLord: Ik zou als je nu de kans hebt de coax installatie gelijk goed uitvoeren. Het beste is dan achter de CPE van ONE direct een multitap hangen (= een verdeelstuk met F connectors). En daaraan dan alle einddozen waar het signaal gescheiden wordt in TV en Radio.

Mocht je zeer veel aansluitingen hebben dan is er wellicht een versterker nodig en die plaats je dan tussen CPE en multitap. Maar zoals je zelf al zegt, het ONE signaal is enorm sterk dus tenzij het een enorme installatie wordt heb je geen versterker nodig.

Gebruik overigens wel altijd goed spul, bijvoorbeeld van Hirschmann. Maar koop beslist geen bouwmarkt rommel, daar krijg je namelijk gegarandeerd spijt van.
Ik was sowieso van plan om alles met F-connectoren uit te voeren (inclusief een multitap dus). Om de kwaliteit en omdat ik een F-connector makkelijker te bevestigen vind dan zo'n normale coax stekker :)

Er ligt nu helemaal geen coax in m'n woning (behalve het binnenkomst punt van UPC in de huiskamer). Qua formaat wordt het maar een klein systeem: 2x 8 meter coax plus 1x 4 meter, allemaal vanaf de CPE. Versterker gaat dus niet nodig zijn.

Overigens heb ik ook goede ervaringen met bouwmarkt spul, zolang je maar even oplet wat de kwaliteit is van wat je meeneemt. Het gros is idd troep.
Hulkiedulkie schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:21:
Een "blok met F-connectoren" is gewoon een splitter die je in een bouwmarkt of liever speciaalzaak kunt kopen. En die heeft inderdaad een dempende werking op het signaal (de demping in dB staat er vaak met verschillende waardes voor iedere connector).
Ik vraag me af of de demping hiervan genoeg is. Het signaal uit de CPE is heel erg sterk (ik ontvang signaal op m'n TV als ik de coax kabel in de buurt van de antenne aansluiting houd).
Bij het servicepunt van ONE (in woensel in ieder geval) kun je een demper ophalen als je signaal te sterk is.
Dat is mooi (zit zelf in Woensel-oost), dan kan ik de boel gewoon aanleggen en later voorzien van zo'n demper indien er problemen zijn.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285623

In de nacht van zaterdag op zondag zijn de zenders BBC 1 en BBC 2 door onsbrabantnet van de kabel afgehaald, leuk een berichtje vooraf.
:'( :'( :'( :'(
Moet ik weer naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wat. Hoezo. Permanent ??? Dan zeg ik die shit meteen weer op :(
Heb je een bron?

Dit is van ONE:

http://www.onsneteindhove...x.php?menu=&disruption=56

Lijkt me dus niet permanent. :)

[ Voor 53% gewijzigd door VonFoX op 14-06-2010 13:11 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
op OBN een realistischer bericht:
Via Glashart Media, de leverancier van ons tv-signaal, vernamen wij onlangs dat wegens omstandigheden de doorgifte van BBC 1 en BBC 2 voorlopig onderbroken wordt.

Vanaf 12 juni zullen de bovengenoemde zenders vervangen worden door BBC World en BBC Entertainment.

Wij gaan ervan uit dat de doorgifte van deze zenders op korte termijn weer mogelijk is.
Vanaf dat moment zal Glashart Media de genoemde wijziging weer terugdraaien.
Komen dus alleen terug als de onderhandelingen met de BBC rond komen, nouja boeiend ik kijk die zenders toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

En Top Gear dan :'(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Het valt mij meteen op dat er bij BBC World News (op de frequentie van BBC1) en BBC Entertainment (op de frequentie van BBC2) WEL fatsoenlijke apparatuur wordt gebruikt voor analoog. Dat is echt een wereld van verschil, vergelijkbaar met het Ziggo signaal!

- De kleuren zijn minder flets, rood ziet er natuurlijker uit en fluoriseert een stuk minder. Huidskleuren ogen natuurlijker en niet meer zo flets geel.
- De ruis is een bak minder (je gaat haast aan een kabelbreuk denken bij alle andere zenders)
- Het beeld is strakker en veel minder blurry! De kleuropvulling blijft stukken beter binnen de lijnen.

Hier de vergelijking.
De bovenste plaatjes zijn van het normale beeld op de BBC World News frequentie waar Hertzinger apparatuur wordt gebruikt. De onderste plaatjes zijn van het beeld op de BBC1 frequentie waar hogere kwaliteits apparatuur wordt gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/tasjzr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2zi8r47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/eq80vp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/zc0ud.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2vmgg86.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2uylr9h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2mn3qex.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/23swz0l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34yu4q0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/t5nnn7.jpg

Als ze dit nou eens bij alle zenders gaan veranderen. Dat is dus PRECIES wat er moet gebeuren om het probleem van het slechte analoge beeld op te lossen!

In een klap een omzettingskwaliteit die vergelijkbaar is met het Ziggo signaal.

opnames (.mpg ingezipt)

http://www.hostfile.nl/fi...s_2010_06_14_04_58_00.zip
http://www.hostfile.nl/fi...E_2010_06_14_04_59_42.zip

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 15-06-2010 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
http://www.onsbrabantnet....ikel_id=9793&module_id=21

Wel jammer van uitzendinggemist, gebruikte het regelmatig maar ga er niet extra voor betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik222 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:02:

Wel jammer van uitzendinggemist, gebruikte het regelmatig maar ga er niet extra voor betalen...
Ja ik las het ook. Bij XMSNet hebben ze al vanaf het begin een apart uitzendinggemist pakket. Daar kost het basispakket wel 4.95 ipv 6.95. Ik neem aan dat ze dat bij OnsBrabantNet ook naar 4.95 gaan verlagen dan? Verder is het wel een goede beslissing omdat je dan meer keuzevrijheid hebt en niet onnodig betaald voor iets wat je misschien niet gaat gebruiken (zoals nu nog bij het verplichte analoog wat gekoppeld is aan IDTV!) Wat ik echter nog mis is een 2-dagen uitzendinggemist pakket. Persoonlijk vond ik 2 dagen terugkijken precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het tarief zal niet omlaag gaan denk ik, bij XMS is het HD pakket overigens weer een euro duurder en sowieso ook het internet is daar een stuk duurder. Wat betreft tarieven kun je ze dan ook niet met elkaar vergelijken...

Maar goed ik denk niet dat veel mensen er 4,95 p/m voor gaan betalen. Vooral omdat alles (en zelfs nog meer) gratis via RTL gemist terug is te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik222 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:33:
Het tarief zal niet omlaag gaan denk ik, bij XMS is het HD pakket overigens weer een euro duurder en sowieso ook het internet is daar een stuk duurder. Wat betreft tarieven kun je ze dan ook niet met elkaar vergelijken...
Maar van de andere kant: Internet en TV zijn hier verschillende aanbieders he. Edutel doet het internet en Glashart de TV. Dus wat dat betreft zou dat geen belemmering moeten zijn. Van dat HD pakket klopt inderdaad, maar als je bij Concepts-ICT kijkt dan staat het HD pakket daar ook voor 4.95. Het basispakket is echter weer 5.95. In principe zou OBN het basispakket dus een euro goedkoper kunnen maken denk ik. Maargoed, het is allemaal miereneuken :P Het zou 10x beter zijn als ze eerst eens gaan zorgen dat IDTV ook los van Analoog is af te nemen. Zodra er een goed digitaal alternatief is bij OnsNet Eindhoven dan is het eerste wat ik doe die analoge prut opzeggen.
Maar goed ik denk niet dat veel mensen er 4,95 p/m voor gaan betalen. Vooral omdat alles (en zelfs nog meer) gratis via RTL gemist terug is te kijken.
Inderdaad, ik kijk tot nu toe ook terug via een plugin in Media Center. Kwaliteit van RTLgemist is erg goed. Ik kijk dan ook eigenlijk liever via RTLgemist dan via het het analoge signaal.

[ Voor 133% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-06-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kwaliteit van rtlgemist.nl is ongeveer hetzelfde als uitzendinggemist op IDTV volgens mij. De bitrate van uitzendinggemist op IDTV is namelijk ook duidelijk veel en veel lager dan live televisie op IDTV, ik schat ongeveer 1,5 Mbit net als rtlgemist.nl. Echter bij sbsgemist.nl is de kwaliteit heel erg laag dus daar is uitzendinggemist op de amino veel en veel beter.

Maar goed een ander punt is dat rtl gemist op de amino lang niet compleet is tegenover het gratis aanbod op rltgemist.nl. Op de website zijn veel meer programma's gratis terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennieku
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
Hallo,

Gisterenavond ben ik bezig geweest om mbv het DVBLink proggie IDTV van OBN op mijn laptop te krijgen. UIteindelijk heb ik de poging gestaakt...vanavond ga ik het op mijn echte Media Center PC uitproberen.
Ik kreeg uiteindelijk de tuners en zenders wel in Windows Media Center te zien, maar als ik een zender aanklikte kreeg ik de melding "no signal" o.i.d. Ik ga ervan uit dat het iets met de hardwareconfiguratie te maken heeft, maar kan iemand misschien de meest recente m3u file voor OBN (Helmond) posten, zodat ik zeker weet dat ik wel de juiste heb?

Alvast bedankt,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Is het iemand hier trouwens al opgevallen dat de 'diensten' pagina van OnsNetEindhoven als sinds begin deze maand een verlopen certificaat heeft? :z
Dat je je certificaat nu een paar dagen laat verlopen, oke, iedereen vergeet wel eens wat. Maar na bijna 3 weken nog niet vernieuwd te hebben vind ik wel heel lang. Aan de andere kant, volgens mij staat er sinds het begin al dat er 'binnenkort' features worden toegevoegd :+

[ Voor 5% gewijzigd door ShadowLord op 15-06-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

OBN had mijn aanvraagformulier voor analoge TV niet ontvangen (zat in dezelfde envelop als die van IDTV). Nog maar eens opsturen dan.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
dennieku schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:55:
Hallo,

Gisterenavond ben ik bezig geweest om mbv het DVBLink proggie IDTV van OBN op mijn laptop te krijgen. UIteindelijk heb ik de poging gestaakt...vanavond ga ik het op mijn echte Media Center PC uitproberen.
Ik kreeg uiteindelijk de tuners en zenders wel in Windows Media Center te zien, maar als ik een zender aanklikte kreeg ik de melding "no signal" o.i.d. Ik ga ervan uit dat het iets met de hardwareconfiguratie te maken heeft, maar kan iemand misschien de meest recente m3u file voor OBN (Helmond) posten, zodat ik zeker weet dat ik wel de juiste heb?

Alvast bedankt,
Danny
Zorg er minimaal voor dat het volgende in orde is als je niet via de Amino kijkt en de Amino NIET aan het OBN netwerk hangt:
  • MAC adres spoofen op de netwerkkaart
  • DHCP protocol uitvoeren zoals je Amino doet (dus *niet* de Windows DHCP client gebruiken) OF het IP adres gebruiken dat je Amino het laatst kreeg. Je loopt het gevaar dat dat IP adres inmiddels aan een ander is uitgedeeld, want het is een dynamische toekenning.
  • Als je via een router aan het OBN netwerk hangt, moet je ervoor zorgen dat ie Multicast streams ondersteunt

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293343

ik222 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:02:

ik mag toch wel aannemen dat voor mensen die reeds een IDTV contract hebben afgesloten voordat dit bekend werd (oa de oude PlusTV kijkers), deze dienst gratis blijft na 1 jan 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Goede vraag; toen ik IDTV ophaalde en ondertekende was uitzending gemist nog gratis.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
reken er maar niet op. je zal dan misschien wel je contract op kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
VonFoX schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:55:
Goede vraag; toen ik IDTV ophaalde en ondertekende was uitzending gemist nog gratis.
Uit eerdere posts uit dit topic (deel 1) maakte ik op dat IDTV uitzendinggemist tot 2 dagen terug zou geven. Dat dit 10 dagen was, was een aangename verrassing. Zover ik het begrijp heb je tot 1 januari dus een 'proefperiode' waar je deze 10-dagen limiet hebt. Na die datum wordt het weer de twee dagen limiet zoals eerder ook aangegeven was. Zie ook het laatste stuk van het bericht:
Gratis tot 31 december 2010
Na 31 december 2010 kunt u de uitzendingen van de publieke omroepen tot 2 dagen terug blijven bekijken.
EDIT: Contract opzeggen hoeft (en kan) dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowLord op 16-06-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@SeeQ1: Dat het na 1 januari niet meer gratis is zal voor iedereen gelden, ook voor bestaande klanten. Maar officieel heeft men ook altijd gezegd dat het maar tot 2 dagen terug te kijken is op de publieke zenders.

Die 10 dagen en ook op de commerciele zenders was dus een aangename verassing maar dat heeft nooit in het contract gestaan. Daarom kun je dus ook niet op basis daarvan het contract verbreken als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ShadowLord schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:52:
[...]

EDIT: Contract opzeggen hoeft (en kan) dus niet.
En als ze dan ineens toch je 60 euro terug geven voor de idtv box, waar je toch echt voor getekend hebt dat het betaald moest worden, dan is het ineens niet meer dan logisch. /sarcastisch

ik heb dus vandaag een mailtje gehad dat ik de 60 euro terug krijg ;)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bij mij is de 60 euro nooit meer afgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier ook niet, ik had een mailtje gestuurd en ze hebben nog voor het afschrijven dat aangepast waardoor het nooit is afgeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Deze week heeft een monteur hier (Schijndel) Packetfront DRG-600 binnen gehangen en nu heb ik een aantal vragen:

- Wanneer ontvang ik van OBN de Amino A130m?
- Hoe luister ik naar digitale radio? Verloopt dit ook via de Amino? Zo ja, dien ik via de TV de radiozenders van de Amino te bedienen?
- Ik heb reeds gemerkt dat analoge TV direct werkt ondanks dat ons abonnement i.v.m. het aflopen van vorige abonnementen pas 21 juli officieel ingaat. Kan het zo zijn dat internet ook al voor de officiele datum werkt? Zo ja wanneer kan ik dat verwachten?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
R_W schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:47:
Deze week heeft een monteur hier (Schijndel) Packetfront DRG-600 binnen gehangen en nu heb ik een aantal vragen:

- Wanneer ontvang ik van OBN de Amino A130m?
Normaal duurt een aanvraag maximaal 2 weken bij bestaande aansluitingen echter of het bij een nieuwe aansluiting langer duurt weet ik niet.
- Hoe luister ik naar digitale radio? Verloopt dit ook via de Amino? Zo ja, dien ik via de TV de radiozenders van de Amino te bedienen?
Via de amino inderdaad en ja via de televisie kun je dan de radiozenders bedienen. Op het televisiescherm zie je tijdens het spelen het logo van de betreffende zender bewegen.
- Ik heb reeds gemerkt dat analoge TV direct werkt ondanks dat ons abonnement i.v.m. het aflopen van vorige abonnementen pas 21 juli officieel ingaat. Kan het zo zijn dat internet ook al voor de officiele datum werkt? Zo ja wanneer kan ik dat verwachten?
Analoge televisie werkt direct omdat ze gewoon die vezel meteen inpluggen in de wijkcentrale wanneer je dat aangevraagd hebt, ook al gaat je abonnenment pas later in. Internet werkt normaal binnen 5 dagen na aansluiting als je tenminste het contract meteen in laat gaan. Als dat later ingaat zal je internet waarschijnlijk ook pas later geactiveerd worden maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Bij mij werkte het bij ONE onmiddelijk al. Als het goed is heeft de monteur van je DRG-600 er ook even z'n laptop aan gehangen om te kijken of er een IP-adres gegeven wordt (dat deden ze iig bij mij wel).

Anders zul je moeten wachten tot de DHCP server je een IP-adres wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

ik222 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:27:
Normaal duurt een aanvraag maximaal 2 weken bij bestaande aansluitingen echter of het bij een nieuwe aansluiting langer duurt weet ik niet.
Hoe ontvang ik de Amino? Per post? Moet ik die zelf afhalen?
Via de amino inderdaad en ja via de televisie kun je dan de radiozenders bedienen. Op het televisiescherm zie je tijdens het spelen het logo van de betreffende zender bewegen.
Ok, duidelijk. Bedankt :)
Analoge televisie werkt direct omdat ze gewoon die vezel meteen inpluggen in de wijkcentrale wanneer je dat aangevraagd hebt, ook al gaat je abonnenment pas later in. Internet werkt normaal binnen 5 dagen na aansluiting als je tenminste het contract meteen in laat gaan. Als dat later ingaat zal je internet waarschijnlijk ook pas later geactiveerd worden maar dat weet ik niet 100% zeker.
ShadowLord schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:28:
Bij mij werkte het bij ONE onmiddelijk al. Als het goed is heeft de monteur van je DRG-600 er ook even z'n laptop aan gehangen om te kijken of er een IP-adres gegeven wordt (dat deden ze iig bij mij wel).

Anders zul je moeten wachten tot de DHCP server je een IP-adres wil geven.
Ik was er helaas zelf niet bij toen de monteur langs kwam maar ik heb het net gevraagd en de monteur heeft z'n laptop er idd aan gehangen volgens degene die toen wel thuis was. Ik heb vanmiddag al ff m'n laptop aan poort A LAN gehangen maar kreeg nog geen IP van de DHCP server. Er is neem ik aan geen computernaam o.i.d. dat ik moet instellen zoals toentertijd bij bijv. @home het geval was? Anders is het gewoon even afwachten.

Bedankt voor jullie hulp :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09
R_W schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:47:
[...]

Hoe ontvang ik de Amino? Per post? Moet ik die zelf afhalen?
zover ik weet moet je de animo zelf ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee je hoeft verder niet in te stellen, je hoort vanzelf een 88.xx ip te krijgen. Maar als je pas per 21 juli een contract hebt lijkt het me logisch dat het nog een tijdje duurt voordat je internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:40
Ik heb de Animo opgehaald en aangesloten en een vreemd probleem. Ik heb beeld, en ik kan ook zappen, maar het menu komt niet tevoorschijn. Ik let erop de afstandsbediening op STB te hebben staan en het lampje op de Amino knippert, dus het infraroodsignaal komt aan. Alleen er komt geen menu bij het drukken op de menu knop. Ik kan dus niet naar uitzending gemist, geen instellingen veranderen en ook bij het zappen krijg ik geen interface te zien met naam van de zender en dergelijke.

Ik had het hele zootje meegenomen naar het servicepunt, en daar werkte alles meteen als een zonnetje. Daar deden ze het via HDMI, en ik test het hier thuis op SD, dus via geel/rood/wit tulp stekkertje met bijgeleverde kabel. Ik verwacht eigenlijk dat het hem zit in het feit dat ik thuis niet via HDMI of component kijk. Kan iemand bevestigen dat het menu en de interface niet te zien is als je op 'SD' kijkt, of is er echt iets mis met ons pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 12:18
darkliquid schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:12:
Ik heb de Animo opgehaald en aangesloten en een vreemd probleem. Ik heb beeld, en ik kan ook zappen, maar het menu komt niet tevoorschijn. Ik let erop de afstandsbediening op STB te hebben staan en het lampje op de Amino knippert, dus het infraroodsignaal komt aan. Alleen er komt geen menu bij het drukken op de menu knop. Ik kan dus niet naar uitzending gemist, geen instellingen veranderen en ook bij het zappen krijg ik geen interface te zien met naam van de zender en dergelijke.

Ik had het hele zootje meegenomen naar het servicepunt, en daar werkte alles meteen als een zonnetje. Daar deden ze het via HDMI, en ik test het hier thuis op SD, dus via geel/rood/wit tulp stekkertje met bijgeleverde kabel. Ik verwacht eigenlijk dat het hem zit in het feit dat ik thuis niet via HDMI of component kijk. Kan iemand bevestigen dat het menu en de interface niet te zien is als je op 'SD' kijkt, of is er echt iets mis met ons pakket?
Dit ligt eraan dat de beeldinstelling op hdmi staat en dit is het enige wat OBN ondersteunt voor de 130.

Gelukkig is het wel aan te passen door "blind" door het menu te lopen:
1) zet de box aan
2) wacht tot hij is opgestart
3) druk op menu
4) druk 7 keer op de toets naar onder (onderste optie "instellingen")
5) druk 4 (of 5?) keer op OK (instellingen > beeld > 4:3 > herstarten bevestigen)
6) de box start opnieuw op, dit duurt even
7) het menu zou nu moeten werken

Niet vergeten de instelling weer op 1080i of 720p te zetten als hij met HDMI wordt aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulkiedulkie op 17-06-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb in dit topic maar een paar reacties gelezen van mensen die ervan balen dat BBC1 en BBC2 nu niet meer (en naar ik aanneem nooit meer, aangezien KPN het ook niet voor elkaar krijgt bij Digitenne) in het pakket zit.

Persoonlijk baal ik hier heel erg van, ik denk ook dat als het hoge woord eruit komt dat het definitief is, dat ik dan TV bij OBN/ONE opzeg, want ik mis deze zenders toch wel erg !

Balen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bbc1 & 2 werken toch nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Blueone schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:35:
bbc1 & 2 werken toch nog gewoon?
Nee, helaas niet meer sinds afgelopen maandag, zie sites van ONE :
Om technische redenen zijn de signalen van BBC 1 en BBC 2 gestoord. De uitzendingen worden tijdelijk vervangen door BBC World en BBC Entertainment. We hopen de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Of de site van OBN :
Wijziging doorgifte zenders
Via Glashart Media, de leverancier van ons tv-signaal, vernamen wij onlangs dat wegens omstandigheden de doorgifte van BBC 1 en BBC 2 voorlopig onderbroken wordt.
Vanaf 12 juni zullen de bovengenoemde zenders vervangen worden door BBC World en BBC Entertainment.
Wij gaan ervan uit dat de doorgifte van deze zenders op korte termijn weer mogelijk is.
Vanaf dat moment zal Glashart Media de genoemde wijziging weer terugdraaien.

Kortom (opnieuw) BALEN ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
als logo staat er nog wel gewoon bbc1 & bb2 bij de zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Het blijkt zo te zijn dat BBC een min of meer exclusieve deal heeft met de nederlandse kabel-aanbieders voor de doorgifte van BBC1/2 en niet automatisch verplicht zijn dus ook de zenders door te geven via glasvezel.

Hoe zit het dan bij XMS? Ik zie op hun site niet dat ze het niet (meer) doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:05:
Het blijkt zo te zijn dat BBC een min of meer exclusieve deal heeft met de nederlandse kabel-aanbieders voor de doorgifte van BBC1/2 en niet automatisch verplicht zijn dus ook de zenders door te geven via glasvezel.

Hoe zit het dan bij XMS? Ik zie op hun site niet dat ze het niet (meer) doorgeven.
Wat ik ooit gelezen heb hebben de kabelaanbieders nog een lopend contract en kunnen het daarom nog aanbieden. De BBC wil namelijk geen nieuwe contracten meer afsluiten voor deze zenders buiten de UK. Ik vraag me dan ook sterk af of het Glashart gaat lukken, ik denk eerder dat ze ook bij de kabelaars verdwijnen zodra het contract daarmee afgelopen is.

Wat betreft XMS maken die ook gebruik van Glashart dus ik neem aan dat ze ook daar weg zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 18-06-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wel balen van de BBC, Maar gelukkig is Top Gear ook op andere manieren te krijgen. Ik hoop dat er nog iets geregeld kan worden.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Zouden er nou veel mensen zijn die om deze reden op zullen zeggen? Kijk, dat ze er mee dreigen als klant kan ik me wel voorstellen, even druk uit oefenen, maar opzeggen om een engelse zender, ik zie het niet snel gebeuren. Gaan mensen zo ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:40
Hulkiedulkie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:31:
[...]

Dit ligt eraan dat de beeldinstelling op hdmi staat en dit is het enige wat OBN ondersteunt voor de 130.
Geweldig, dit werkte. Bedankt!! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Misschien moet ik niet te hard roepen, maar ik heb BBC1 en BBC2 gewoon nog hoor.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja, de logo's wel ja :P

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennieku
Net is het me eindelijk gelukt om IPTV van OBN op mijn PC te krijgen. Ik heb eerst een 'normale' stream geopend in VLC player... dat zag er goed uit. Toen een HD stream geopend en het beeld schokte heel erg. In de Task Manager zag ik dat de CPU op 100% bleef pieken.

Is mijn PC nu gewoon niet snel genoeg voor deze streams of kan het nog ergens anders aan liggen? Ik zie dat sommige zomaar 4 streams tegelijkertijd kunnen openen, maar dat zou toch betekenen dat je een krachtige PC moeten hebben, of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dennieku schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:22:
Net is het me eindelijk gelukt om IPTV van OBN op mijn PC te krijgen. Ik heb eerst een 'normale' stream geopend in VLC player... dat zag er goed uit. Toen een HD stream geopend en het beeld schokte heel erg. In de Task Manager zag ik dat de CPU op 100% bleef pieken.

Is mijn PC nu gewoon niet snel genoeg voor deze streams of kan het nog ergens anders aan liggen? Ik zie dat sommige zomaar 4 streams tegelijkertijd kunnen openen, maar dat zou toch betekenen dat je een krachtige PC moeten hebben, of zie ik het verkeerd?
Voor HD heb je inderdaad een krachtige pc nodig en dan met name een krachtige CPU, maar ik weet niet wat voor CPU je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In plaats van een snelle CPU kun je ook een recente budget videokaart gebruiken. Als je dan de streams via Media Center van Windows 7 laat lopen dan decode de videokaart de H.264 streams via DirectX Video Acceleration. Je CPU ontlast je dan. Ik heb het bij een kennis in Nuenen getest met de HD zenders op een laptop (Intel Core 2 Duo P7450 2ghz en een ATI 3470 kaartje). Het gemiddelde CPU verbruik was maar 25% bij al die HD zenders. Je videokaart moet dit dus wel ondersteunen (Unified Video Decoder bij ATI kaarten en PureVideo bij nVidia kaarten). Ik weet niet welke videokaart je hebt?

Overigens voor mensen met een DIR-655:

In de laatste Europese firmware (1.32EUb01) en de laatste Noord-Amerikaanse firmware (1.34NA) werken de 239.193 adressen nog steeds niet (shame d-link). Van de recente firmwares is het enkel de Russische 1.34b02 van 3-6-2010 waar alles goed werkt (ook het wireless signaal blijft snel en stabiel tijdens het afspelen van de streams op computers in het netwerk).

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 18-06-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Klopt ja met een videokaart die dat ondersteunt kan het ook, maar als je die niet hebt heb je minimaal een Core 2 Duo nodig om de HD streams soepel te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennieku
OK... de berichten zijn duidelijk. Ik dacht al dat mijn PC verouderd was, maar gezien de minimale eisen die hier benoemd worden wordt het zeker tijd voor een nieuwe.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Iemand nog tips voor goede winkels waar ze PC 's verkopen die als Media Center in de huiskamer geplaatst kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
Voor mensen die via een PC met DVBLink kijken en op die PC via DHCP een dynamisch IP adres van OBN krijgen: op het forum van DVBLogic is een patch voor DVBLink waarmee je de DVBLink service kunt koppelen aan een specifieke netwerkkaart ipv een IP adres (dat laatste is niet handig als je IP dynamisch is :))

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Maart 2009 als je dat nog niet was opgevallen. De situatie met BBC1 en 2 is al heel lang onduidelijk. Of het nu wel of niet mag van de BBC, en of het nu wel of niet gebeurt (en soms ook of het nu officieel wel of niet in het pakket zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Laatst online: 20-05-2022
Nee hoor, niet alleen de logo's, ook de programma's zijn gewoon die van BBC1 en BBC2

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb dus ook nog gewoon BBC1 en 2 via IDTV 8)7
Analoog heb ik niet, dus kan dat controleren.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb volgens mij ook nog gewoon echt bbc1 en 2??
Muyz schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:21:
Voor mensen die via een PC met DVBLink kijken en op die PC via DHCP een dynamisch IP adres van OBN krijgen: op het forum van DVBLogic is een patch voor DVBLink waarmee je de DVBLink service kunt koppelen aan een specifieke netwerkkaart ipv een IP adres (dat laatste is niet handig als je IP dynamisch is :))
heb je hier misschien een link van? want ik kan het niet vinden daar op het forum.

[ Voor 83% gewijzigd door Avvd op 19-06-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

by Oberon » Fri Jun 18, 2010 7:47 pm

We have made a patch that binds to a network adapter instead of IP address:
http://www.dvblogic.com/d...k/iptvbridge_18062010.zip

To apply the patch stop DVBLik service and copy the contents of the zip file into dvblink2\sources\<your iptv source>, overwriting the existing files. Then start dvblink service again, launch DVBLink server configuration utility and configure the network adapter.

Please let us know how it works for you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 21:16
Hallo,

Alvast bedankt,
Danny
Ik zag net op http://dvblogic.com/pressroom.php in de changelog het volgende staan wat jouw probleem misschien oplost:

16 June 2010

DVBLink TVSource v3.0.1!

Minor update to DVBLink TVSource that has the following fixes:
- Fixed TVSource not allowing standby
- Fixed some of the "No TV signal" errors - Made extra functionality for correct handling of several USB tuner cards of the same type (needs testing!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 21:16
Versie 3 is gereleased van DVBLogic IPTV e.d. !!

Nu met internet streaming:
Now you can watch your favorite TV channels not only inside your house, but also over the Internet using browser interface wherever you are!

New version of DVBLink Server Network Pack features a single big addition - streaming TV over the internet:
- Streaming is done in Windows Media format that does not require any special codecs to be installed on the client side
- Access to your DVBLink Server is secured with user name and password
- Easy to navigate user interface
- Four quality levels for optimal bandwidth/quality selection
- Windowed and full screen modes
- Tested to work with Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome and Opera
- Compatible with all DVBLink source products v2.x and the upcoming v3.0
- TV and Radio channels playback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Alvast bedankt,
Danny
Dat had ik ook toen ik ermee aan het testen was. Ik kon 1x van zender switchen en de 2e keer kreeg ik die No signal error. Dat ligt echt aan versie 3.0 final, want de 3.0 RC had dat niet. Alleen die hebben ze van de server gehaald. Ik zou ff wachten op 3.0.1. Daar zal het wel in gefixt zijn. Ik zie dat ze bij TVSource v3.0.1 al zoiets gefixt hebben (Fixed some of the "No TV signal" errors).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 20-06-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:08
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:52:
..
Overigens voor mensen met een DIR-655:

In de laatste Europese firmware (1.32EUb01) en de laatste Noord-Amerikaanse firmware (1.34NA) werken de 239.193 adressen nog steeds niet (shame d-link). Van de recente firmwares is het enkel de Russische 1.34b02 van 3-6-2010 waar alles goed werkt (ook het wireless signaal blijft snel en stabiel tijdens het afspelen van de streams op computers in het netwerk).
Ik heb deze geprobeerd en het heeft even gewerkt. Totdat meerdere apparaten verbinding gingen maken, toen ging het mis (wifi printer, 2 laptops). Het is heel duidelijk als ik bv naar de router ping. De response is altijd goed, maar zodra ik een stream op mijn pc open, dan krijg ik meteen time-outs en hele lange responses.

Nu toch weer op 1.21EU en concluderen dat ik nooit meer een D-LINK apparaat koop. (weet nog niet welke ik wel zou moeten hebben 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Laatst online: 14-06 08:24
Hey Alexander,

heb jij op je D-link DIR-655 die russische firmware geprobeerd? Is ie "fully functional" ? Of erg buggy?
En is alles dan opeens in 't russisch in je Dlink?
Kun je weer terug naar een andere/oudere versie?

Dank alvast voor je antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee is gewoon Engels. Ben tot nu toe ook geen grote bugs tegengekomen. Wireless lijkt netzo snel en stabiel als met de EU 1.21. Muticast werkt ook goed. Port-forwarding, Virtual Server en Wake On Lan over internet ook. Enige probleem is dat de streams schokken/blokjes vertonen op de laptop. Dit komt door de verbinding want bedraad werkt 't gewoon goed. Zodra ik WMM en Short GI uitzet bij Advanced Wireless dan werken de streams wireless ook vloeiend. Alleen met die settings uit valt de wireless speed terug naar 3-4 mb/s (normaal 7-10 mb/s). Voor zover ik weet is die downgrade lock enkel op Noord-Amerikaanse firmwares en kun je vanaf EU en WW firmware gewoon downgraden. Ik ga in ieder geval 1.11EU nog proberen denk ik (als ik weer bij die kennis ben, want via VNC flashen is niet handig :P) om te kijken of de streams daar wel vloeiend op lopen met Short GI en WMM aan. En anders is het wachten op een nieuwe Russische firmware (de huidige is beta). Fragmentation Threshold had ik overigens ook nog omlaag gezet, maar dat heeft hetzelfde effect als WMM en Short GI uitzetten. Lagere speeds en vloeiende streams.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 23-06-2010 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is er een storing van IDTV? Mijn HD zenders zijn weg en de andere zenders schokken ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
VonFoX schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:33:
Is er een storing van IDTV? Mijn HD zenders zijn weg en de andere zenders schokken ...
Hier wel. We hadden een "hdmi only" amino kastje, maar die is helaas kapot gegaan. Monteur heeft ons een "met analoge aansluiting" amino gegeven. Deze speelt sommige HD zenders niet, en wel vrij bijzondere zenders. Nederland1,2,3 in hd werkt wel. (1 bepaalde multicast range werkt niet)

De monteur kon het probleem niet vinden, en ze onderzoeken het probleem. Sindsdien ben ik maar niet bezig geweest om via de pc dingen te capturen etc. Eerst maar zorgen dat amino gewoon weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:33:
Hier werkt alles gewoon maar zet wel nu pas IDTV aan dus weet niet of er eerder een storing was...

@ranjo: Zonder HD box zie je sowieso geen zenders in HD dus ik zou gewoon zorgen dat ze die box voor een HD exemplaar vervangen.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 23-06-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
dank je Alexander voor je D-link antwoorden.

En, heb je inmiddels al gedown-graded? kan dat?
Is voor mij wel handig om te proberen voor ik die russische beta erop zet.

groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ranjo heeft hem kunnen downgraden: ranjo in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik had mijn packtetfront even gepowercycled en toen deed alles het weer ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Graag zou ik willen weten of het volgende scenario mogelijk is:

Ik heb een mediaspeler (dune 3.0) die aangesloten is op mijn router (dlink 655) zodat ik films/radio/etc kan streamen. Nu zit er ook een optie voor IPTV op mijn mediaspeler, is het mogelijk de IDTV van OBN op mijn router te zetten, zodat ik met mijn mediaspeler zowel IPTV kan kijken als mijn lokale netwerkstreams aankan?

Bvd! MemeRaiZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wee mijn Optical Power LED is groen, en ik heb analoge tv :+
Kwaliteit is goed genoeg.
Nu UPC opzeggen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :D 8)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
ik222 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:19:
[...]

Hier werkt alles gewoon maar zet wel nu pas IDTV aan dus weet niet of er eerder een storing was...

@ranjo: Zonder HD box zie je sowieso geen zenders in HD dus ik zou gewoon zorgen dat ze die box voor een HD exemplaar vervangen.
Deze heeft ook HDMI dus dat is het probleem niet.

Heb het apparaat op advies van de helpdesk een uur van het stroom gehad en toen was het goed (nieuw ip oid). Wel last van meer haperingen dan het vorige apparaat.

Met de dir 655 kan downgraden kan idd met een rusische firmware die ook iptv ondersteund.

@Alexander Kan jij eens proberen om met drie of meer wifi apparaten tegelijk te verbinden met de DIR655 terwijl je op zijn minst 1 stream naar een bedrade pc binnenhaalt? want in dat geval zou de config toch echt overeen moeten komen met wat bij ons staat.. (of misschien een backup van je settings maken zodat ik die hier kan inlezen)

[ Voor 20% gewijzigd door ranjo op 25-06-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:28

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 120071 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:42:
Het valt mij meteen op dat er bij BBC World News (op de frequentie van BBC1) en BBC Entertainment (op de frequentie van BBC2) WEL fatsoenlijke apparatuur wordt gebruikt voor analoog. Dat is echt een wereld van verschil, vergelijkbaar met het Ziggo signaal
Dat komt niet door de doorgevers, maar heel simpel omdat het signaal upstream veel beter is.

In Hilversum hebben ze niet zoveel centjes als in London, dus de BBC kan zich makkelijk betere camera's, schakelapparatuur en uitzendstraten veroorloven. De hele BBC straat draait dan ook al ruim 2 jaar op HD, waar we het in Hilversum nog met PAL component deden.

Pas recentelijk zijn de verzendstraten in Hilversum vervangen en de HD opnames worden nu mondjesmaat ingezet. En de commerciële zenders, zoals RTL of SBS, daar zal ik maar niet eens over gaan beginnen, want die draaien grotendeels alles van tape/HDD af, en dat wordt er met een andere TV-aanbieder echt niet beter op.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoney3K schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 01:42:
[...]

Dat komt niet door de doorgevers, maar heel simpel omdat het signaal upstream veel beter is.

In Hilversum hebben ze niet zoveel centjes als in London, dus de BBC kan zich makkelijk betere camera's, schakelapparatuur en uitzendstraten veroorloven. De hele BBC straat draait dan ook al ruim 2 jaar op HD, waar we het in Hilversum nog met PAL component deden.

Pas recentelijk zijn de verzendstraten in Hilversum vervangen en de HD opnames worden nu mondjesmaat ingezet. En de commerciële zenders, zoals RTL of SBS, daar zal ik maar niet eens over gaan beginnen, want die draaien grotendeels alles van tape/HDD af, en dat wordt er met een andere TV-aanbieder echt niet beter op.
Volgens mij mis je het punt.

Het ging over een vergelijking tussen dezelfde zenders op 2 verschillende frequenties, waarbij de 2e frequentie duidelijk een strakker beeld gaf met VEEL minder ruis en blur. Mijn punt was dus dat de analoge omzetting van BBC World News op de frequentie van BBC 1 met veel betere apparatuur gebeurde. Het ging niet over de bron ofzo. Kwa scherpte/helderheid zijn ze hetzelfde gezien ze beide van de satelliet komen. Op de frequentie van BBC1 is het plaatje alleen strakker, minder flets met minder ruis en minder blur omdat er een hoogwaardigere omzetting plaatsvind. Iets wat 2 jaar terug al had moeten gebeuren bij alle zenders!
ranjo schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:43:
[...]

@Alexander Kan jij eens proberen om met drie of meer wifi apparaten tegelijk te verbinden met de DIR655 terwijl je op zijn minst 1 stream naar een bedrade pc binnenhaalt? want in dat geval zou de config toch echt overeen moeten komen met wat bij ons staat.. (of misschien een backup van je settings maken zodat ik die hier kan inlezen)
Er zijn daar helaas maar 2 draadloze apparaten waarmee ik het kan testen.
Ik heb hier wel screens van de settings daar:

http://a.imagehost.org/0619/advanced_network.jpg
http://j.imagehost.org/0783/advanced_wireless.jpg
http://j.imagehost.org/0587/firewall_settings.jpg
http://i.imagehost.org/0990/internet.jpg
http://i.imagehost.org/0299/network.jpg
http://i.imagehost.org/0190/qos_engine.jpg
http://j.imagehost.org/0614/wi-fi_protected_setup.jpg
http://a.imagehost.org/0099/wireless_settings.jpg
http://a.imagehost.org/0393/wish.jpg

De router moet zich zo min mogelijk met de internetverbinding bemoeien, dus ik heb vrij veel meuk uitgezet. Minder meuk geeft ook minder bugs.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 25-06-2010 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
Hey Alexander

Bij mij werkt die nieuwe Russische firmware niet beter dan de 1.21 versie.
Dat wil zeggen: Ik kon altijd al via VLC op mijn pc kijken, alleen de router ging "over z'n nek" wanneer ik een HD-kanaal aanzette. Dat kon hij niet aan.
Dat is niet anders met de Russische firmware... Dus: no change.
'k Laat 'm er wel even opstaan, want hij werkt prima (zo lijkt t nu)

Dan iets anders:

Ik heb net even als test al jouw settings overgenomen. Ik wilde kijken of het in snelheid scheelde.
NOU EN OF!!! Maar..... dan wel in negatieve zin. Met jouw settings is mijn D-link veel trager dan met mijn settings.

Kijk: Dit is de speedtest (10x gedaan) met jouw settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/859099719.png

En dit is de speedtest met MIJN settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/859101368.png

Mocht je willen weten wat het belangrijkste verschil is?
Ik heb Upnp wél aanstaan, en ik heb Wish aanstaan, en ik heb de firewall aanstaan.

Zou niet moeten uitmaken, maar doet het toch....

groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stoerebink schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:07:
Hey Alexander

Bij mij werkt die nieuwe Russische firmware niet beter dan de 1.21 versie.
Dat wil zeggen: Ik kon altijd al via VLC op mijn pc kijken, alleen de router ging "over z'n nek" wanneer ik een HD-kanaal aanzette. Dat kon hij niet aan.
Dat is niet anders met de Russische firmware... Dus: no change.
'k Laat 'm er wel even opstaan, want hij werkt prima (zo lijkt t nu)
Kon je met 1.21 dan ook de 239.193 adressen openen? Want daar was het juist om te doen bij die Russische firmware.
Dat ie over z'n nek gaat heb ik echt nog nooit meegemaakt als ik de streams opende. Ik denk dat het eerder aan je cpu ligt dat de HD streams haperen in vlc.
Dan iets anders:

Ik heb net even als test al jouw settings overgenomen. Ik wilde kijken of het in snelheid scheelde.
NOU EN OF!!! Maar..... dan wel in negatieve zin. Met jouw settings is mijn D-link veel trager dan met mijn settings.

Kijk: Dit is de speedtest (10x gedaan) met jouw settings:
[afbeelding]

En dit is de speedtest met MIJN settings:
[afbeelding]

Mocht je willen weten wat het belangrijkste verschil is?
Ik heb Upnp wél aanstaan, en ik heb Wish aanstaan, en ik heb de firewall aanstaan.

Zou niet moeten uitmaken, maar doet het toch....

groetjes!
Dat is raar, ik haalde gewoon 11.4 mb/s met mijn settings op http://speedtest.edutel.nl/files/1024MByte.bin

Welke DIR-655 heb je? A1, A2, A3 of A4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
Ik test altijd op speedtest.net
En nog beter is testen via http://www.measurementlab.net/measurement-lab-tools

Overigens: dit is (met Russische firmware) mijn wireless snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/859220970.png

Ik heb overigens de A2-versie.
En die heeft de streams van XMS altijd prima kunnen afspelen. Maar... dattie over z'n nek gaat door die HD-streams is écht een feit.
Doordat de multicast aanstaat, pompt 'ie de stream naar alle ethernetaansluitingen toe. Je ziet dat bij het afspelen van zo'n IP-stream van XMS (waar ik bijzit) alle lampjes van alle ethernetpoorten op de D-link heftig ritmisch gaan flikkeren. Hij stuurt de stream dus minimaal 5x weg. 5x 12mbit, dat trekt ie niet.
Als ik de multicast uitzet, zou het (in theorie) beter moeten werken, want dan stuurt ie het niet naar alle aangesloten apparaten toe (ik heb ongeveer 10 vaste aansluitingen aan de D-link hangen).
Maar het uitvinken van de multicast, maakt dat de stream dan helemaal niet meer doorkomt op mijn PC of Mac.

Het ligt overigens zéker niet aan de CPU van mijn PC of mijn Mac. Ik heb bijzonder snel spul thuis staan, waar ik fluitend videomontages in native HD op maak...

eigenlijk zoek ik dus naar een instelling waarin de D-link NIET gaat multicasten naar alle ip-adressen, maar dat ie het maar naar één machine toestreamt. Maar die instelling kan ik niet vinden....

Groetjes weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik Short Gi en WMM uitzet op de router dan kan ik gewoon vloeiend de HD streams afspelen op de laptop (wel met DXVA decoding). Tegelijkertijd upload ik nog met 8-9 mb/s naar een Desktop-PC in het LAN (via ftp vanaf mijn eigen pc hier) . Dat gaat gewoon goed. Het is overigens wel een DIR-655 A3. Wellicht dat dat het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
maar staan bij jou dan niet alle lampjes van de poorten te flikkeren op je D-link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik niet zien want die router staat in Nuenen. Ik test de router settings en streams via VNC daar. Als ik er binnenkort weer ben zal ik er eens op letten. Dan downgrade ik 'm ook gelijk naar 1.11 om die te kunnen testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 25-06-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
Kan iemand me mogelijk uitleggen hoe ik ipv de amino130 mijn Philips 8404 werkend krijg met IPTV?
UTP Kabel hangt op poort 2 van het modem.
Hang ik de tv aan de upt kabel en zoek ik op kanalen dan vindt ik er geen.

Moet ik mogelijk het mac adres van de TV doorgeven aan OBN? Klonen van de amino zie ik niet in de opties van de TV terug.

(op dit moment hangt de amino130 en de tv via een switch aan de kabel vanaf het modem, zodat ik snel e.e.a. kan proberen zonder om te pluggen)

Graag jullie advies.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik kan je nou al vertellen dat het niet gaat werken. Je moet een Amino hebben, of een computer die doet of hij een Amino is. Met je LCD kun je dat niet zo makkelijk veranderen neem ik aan. Post het anders eens in dit topic: Lijbrandt IPTV via router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-07 15:18
Sinds vandaag HD via onsnet aangesloten. De kwaliteit ziet er prima uit, maar zo nu en dan verschijnen er op NL1 (heb eigenlijk nog geen andere zenders echt doorgetest) tijdens de WK wedstrijd wat artefacts. Hetzelfde als wat je wel eens krijgt bij een DivX die niet helemaal lekker in elkaar zit. Waar zou dit door kunnen komen?

Bij sommige niet HD zenders zie ik bovenin een stippellijn, zoals hier bijv:
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/Sony_NS955/Images/Program%202005%2005%2016%2010%2017_2.jpg

Ook verschijnt er dan vaak een horizontale groene streep van links naar rechts onderaan in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:28

Stoney3K

Flatsehats!

benchMarc schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:08:Bij sommige niet HD zenders zie ik bovenin een stippellijn, zoals hier bijv:
[afbeelding]

Ook verschijnt er dan vaak een horizontale groene streep van links naar rechts onderaan in beeld.
Die stippellijn is de tijdcodering die met de zender meegestuurd wordt. Als je goed oplet, zie je dat de stippeltjes netjes elke seconde binair doortellen. De laatste serie telt zelfs met 50fps door, maar da's een beetje moeilijk te zien ;)

Normaal zit dit soort informatie (net zoals teletekst) in de out-of-band beeldlijnen van het TV-signaal, en hoort dus niet te zien te zijn. Maar veel oude CRT's gebruikten normaal al een klein beetje overscan om dit soort dingen te verstoppen, de meeste digitale (de-)coders doen dat niet en sturen gewoon het signaal 1:1 door.

Die groene streep is óf colorburst-informatie, óf Macrovision, of een update van de teletekst-pagina's. Ook weer informatie wat in het luma-kanaal gestopt is buiten de 575 zichtbare beeldlijnen (25 boven, 25 onder worden er 'weggegooid' om zo tot 625 lijnen van PAL te komen) en dat hoor je strikt genomen niet te zien.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Oplossing om die streep niet te zien is bij mij de televisie op 16:9 zetten, dan doet mijn LCD ook een beetje overscan en ben ik het probleem kwijt.

Wat betreft de artifacts herken ik dat niet, hier perfect vloeiend beeld zonder storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
ik222 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:37:
Oplossing om die streep niet te zien is bij mij de televisie op 16:9 zetten, dan doet mijn LCD ook een beetje overscan en ben ik het probleem kwijt.

Wat betreft de artifacts herken ik dat niet, hier perfect vloeiend beeld zonder storingen.
Dit lost het bij mij niet op. Hij staat op 16:9 maar ik zie ze nog steeds. Nouja, op zich niet zo'n groot probleem. Op dit moment heb ik bij RTL4 geen beeld maar wel geluid, en bij RTL5 wel beeld en geen geluid :/
Discovery channel HD moet de eerste 4 seconden even zichzelf aanpassen of iets dergelijks, aangezien hij dan stottert, en daarna gewoon wel vloeiend beeld geeft. Iemand bekend met deze problemen? Zit in Eindhoven tongelre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

benchMarc schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:08:
Sinds vandaag HD via onsnet aangesloten. De kwaliteit ziet er prima uit, maar zo nu en dan verschijnen er op NL1 (heb eigenlijk nog geen andere zenders echt doorgetest) tijdens de WK wedstrijd wat artefacts. Hetzelfde als wat je wel eens krijgt bij een DivX die niet helemaal lekker in elkaar zit. Waar zou dit door kunnen komen?
benchMarc schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:46:
[...]

Zit in Eindhoven tongelre.
Ah PlusTV. Dat zegt genoeg. Compressie Compressie.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 26-06-2010 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Oke dat verklaard het wel ja, PlusTV op de oude manier is gewoon heel matig. Ik denk dat je beter had kunnen wachten totdat er ook in Eindhoven IDTV was, hoewel je nu ook wel een mooi overstap aanbod zul krijgen tegen die tijd.

IDTV wat er bij OBN al wel is is gewoon een heel stuk beter, hogere bitrates en heel weinig / geen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Inderdaad, PlusTV. Hopelijk schieten ze een beetje op met het testen en maken ze het hier snel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

G@dverd@mme.. Kom er net achter dat BBC1 en BBC2 uit de lucht is. Erg klagenswaardig.
En voor mensen die het vragen.. ja, dat is voor mij reden om te wisselen..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

BBC 1 en 2 zijn maar tijdelijk weg toch ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:33:
BBC 1 en 2 zijn maar tijdelijk weg toch ?
Dat is maar de vraag, als de onderhandelingen met de BBC niet rondkomen kan het zomaar voor altijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartmeester
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04-2021
Hangt inderdaad helemaal van de onderhandelingen af of - en zo ja wanneer - BBC terugkomt; ik heb de laatste dagen regelmatig aan de lijn gehangen met OnsNet Eindhoven over deze zaak (tennisfan zijnde is de BBC natuurlijk the place to be nu Wimbledon gaande is) en het meest concrete wat ik te horen heb kunnen krijgen is dat ze verwachten in september weer BBC door te geven.

Voor mij is dit echter de bloederige limiet voor wat betreft TV bij OnsNet Eindhoven: je moet een veel te duur (en lelijk) kastje *kopen* en je krijgt er "maar liefst" 3 zenders in HD kwaliteit zonder EPG en zonder BBC voor terug. En als je dan vraagt wanneer die upgrade naar IDTV komt, kunnen ze alleen maar in vage termen zeggen dat dat nog minstens een halfjaar duurt, omdat ze eerst willen testen om te voorkomen dat ze weer met een flutproduct de markt op gaan. Ik snap niet waarom dat zo lang moet duren als OnsBrabantNet datzelfde IDTV al in grote getale en - naar ik begrijp - met redelijke tevredenheid aan het uitrollen zijn. En als ik dan bovendien zie hoe ver UPC al is in de ontwikkeling van digitale TV (zowel in kwaliteit als kwantiteit) dan denk ik dat de achterstand die OnsNet Eindhoven nu heeft opgelopen niet meer kan worden ingehaald; zelfs niet met een overstap naar IDTV.

Dat gezegd hebbende, lijkt het me duidelijk dat ik een overstap naar UPC sterk aan het overwegen ben (de opzegformulieren voor OnsNet Eindhoven liggen al op mijn bureau). Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden in jullie opinie voor ik deze overstap ga maken? Denk ik te makkelijk over sommige dingen? Zie ik ontwikkelingen over het hoofd? Is het de moeite toch in pijn te blijven wachten op die upgrade naar IDTV? Ik hoor graag van jullie!

[ Voor 2% gewijzigd door maartmeester op 27-06-2010 10:17 . Reden: Foutjes eruit gehaald. ]

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.