Ik test altijd op speedtest.net
En nog beter is testen via
http://www.measurementlab.net/measurement-lab-tools
Overigens: dit is (met Russische firmware) mijn wireless snelheid:
Ik heb overigens de A2-versie.
En die heeft de streams van XMS altijd prima kunnen afspelen. Maar... dattie over z'n nek gaat door die HD-streams is écht een feit.
Doordat de multicast aanstaat, pompt 'ie de stream naar alle ethernetaansluitingen toe. Je ziet dat bij het afspelen van zo'n IP-stream van XMS (waar ik bijzit) alle lampjes van alle ethernetpoorten op de D-link heftig ritmisch gaan flikkeren. Hij stuurt de stream dus minimaal 5x weg. 5x 12mbit, dat trekt ie niet.
Als ik de multicast uitzet, zou het (in theorie) beter moeten werken, want dan stuurt ie het niet naar alle aangesloten apparaten toe (ik heb ongeveer 10 vaste aansluitingen aan de D-link hangen).
Maar het uitvinken van de multicast, maakt dat de stream dan helemaal niet meer doorkomt op mijn PC of Mac.
Het ligt overigens zéker niet aan de CPU van mijn PC of mijn Mac. Ik heb bijzonder snel spul thuis staan, waar ik fluitend videomontages in native HD op maak...
eigenlijk zoek ik dus naar een instelling waarin de D-link NIET gaat multicasten naar alle ip-adressen, maar dat ie het maar naar één machine toestreamt. Maar die instelling kan ik niet vinden....
Groetjes weer!