OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 162.454 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
is het bij meer mensen zo dat teletekst vaak slecht loopt, pagina's die in elkaar doorlopen of vanzelf verspringen, tekst die weg valt.

Dit is bij mij eigenlijk al sinds dat ik het heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Blueone schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:58:
is het bij meer mensen zo dat teletekst vaak slecht loopt, pagina's die in elkaar doorlopen of vanzelf verspringen, tekst die weg valt.

Dit is bij mij eigenlijk al sinds dat ik het heb.
Ja, dat is iets wat gewoon komt door de stb. Teletekst goed laten werken op een stb schijnt gewoon vrij lastig te zijn, bij de UPC Mediaboxen werkt dat ook nog steeds dramatisch bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:25:
[...]

Ja, dat is iets wat gewoon komt door de stb. Teletekst goed laten werken op een stb schijnt gewoon vrij lastig te zijn, bij de UPC Mediaboxen werkt dat ook nog steeds dramatisch bijvoorbeeld.
Klopt, het is een online application die draait in Opera, ziet er inderdaad nogal commodore 64 uit op een grote breedbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja oke maar wat betreft draait de hele interface natuurlijk in een browser. En ook in een browser kan teletekst in principe prima werken op diverse manieren. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar teletekst.nos.nl dat werkt tenminste wel altijd goed :)

Maar op zich is teletekst natuurlijk ook een beetje een verouderd iets met de interactieve mogelijkheden van tegenwoordig.

[ Voor 40% gewijzigd door ik222 op 12-01-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:05:

Ik heb de 130M al op 1080i alleen breedbeeld staan, en ook de televisie staat op 16:9 ingesteld, dus ik snap niet waarom sommige programma's dan nog met balken links/rechts weergegeven worden.... :|
Tip: zet em op 720p dat is beter en scherper beeld!

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/720p-versus-1080i-20080709/
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=52232

[ Voor 12% gewijzigd door DaTiezl op 12-01-2011 09:53 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is niet waar, tegenwoordig geeft 1080i een duidelijk beter beeld dan 720p. Immers met 720p is de resolutie veel lager. 720p kan enkel beter beeld geven als je een heel brakke deinterlacer in je televisie hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ik222 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:57:
[...]
Dat is niet waar, tegenwoordig geeft 1080i een duidelijk beter beeld dan 720p. Immers met 720p is de resolutie veel lager. 720p kan enkel beter beeld geven als je een heel brakke deinterlacer in je televisie hebt...
Goed dat meningen en gebruikserservaringen verschillen dan...

Misschien dat ik wat meer sport kijken dan jij ;)
Wiki:
In high-motion scenes, 720p has higher vertical resolution than 1080i (720 lines versus 540 lines), making it preferable for sporting events such as auto racing and basketball that move at a very fast pace on live television.

[ Voor 31% gewijzigd door DaTiezl op 12-01-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
DaTiezl schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:13:
[...]

Goed dat meningen en gebruikserservaringen verschillen dan...
Dat is geen mening maar een feit, 1080i is gewoon scherper omdat het een hogere resolutie heeft. Het enige is dat 1080i interlaced is wat betekent dat de televisie het signaal nog moet deinterlacen. Wanneer deze dat slecht doet kan 1080i er inderdaad minder uit gaan zien. Maar ook bij de 720p instelling van de amino wordt het beeld bij de meeste HD zenders deinterlaced omdat bijna alle zenders nu eenmaal in 1080i uitzenden, alleen bij de 720p instelling op de amino zorgt de amino voor de deinterlacing en stuurt dan een progressive signaal uit naar je televisie.

@edit: Ik kijk heel veel sport, maar nogmaals bijna alle zenders zenden ook uit in 1080i dus hoe dan ook moet het dan ergens deinterlaced worden. Deze zenders zenden overigens ook niet voor niets in 1080i uit, want dat is gewoon een hogere resolutie en dus beter beeld. Zolang je een televisie hebt die goed kan deinterlacen is de interlacing daarbij helemaal geen probleem ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 12-01-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:35:
Ja oke maar wat betreft draait de hele interface natuurlijk in een browser. En ook in een browser kan teletekst in principe prima werken op diverse manieren. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar teletekst.nos.nl dat werkt tenminste wel altijd goed :)

Maar op zich is teletekst natuurlijk ook een beetje een verouderd iets met de interactieve mogelijkheden van tegenwoordig.
De teletext op internet van de NOS draait prima, maar is geen full screen breedbeeld applicatie, en in de Amino wel... maar inderdaad is teletext een beetje nostalgie lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal hooguit het geval zijn als je naar upscaled uitzendingen zit te kijken.... hier zijn 1080i uitzendingen beduidend scherper (ook met sport bijv Eurosport HD) dan in 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:46
Zijn er mensen in dit topic aanwezig die OBN in Sint-Oedenrode of Schijndel hebben? Volgens mij zijn dat de eerste twee WBA gebieden waar OBN levert, ben wel benieuwd naar welke streams ze daar leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
db I Delirium schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:46:
Zijn er mensen in dit topic aanwezig die OBN in Sint-Oedenrode of Schijndel hebben? Volgens mij zijn dat de eerste twee WBA gebieden waar OBN levert, ben wel benieuwd naar welke streams ze daar leveren.
Ik verwacht de 'KPN ITV' streams aangezien alle andere providers die Glashart Media IPTV aanbieden dat ook doen op WBA netwerken. Als op die netwerken namelijk ook de echte GHM streams beschikbaar zouden zijn dan zouden andere providers die ook wel leveren denk ik.

Ik las laatst wel in het losse topic wat specifiek daarover gaat dat de kwaliteit van die KPN ITV streams op termijn omhoog zou gaan.

Maar goed ik zit zelf gewoon op een WGDO netwerk dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 12-01-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:10:
[...]

Ik neem aan de KPN ITV streams aangezien alle andere providers die Glashart Media IPTV aanbieden dat ook doen op WBA netwerken. Als op die netwerken namelijk ook de echte GHM streams beschikbaar zouden zijn dan zouden andere providers die ook wel leveren denk ik.

Ik las laatst wel in het losse topic wat specifiek daarover gaat dat de kwaliteit van die KPN ITV streams op termijn omhoog zou gaan.
Klopt, en mij is inmiddels ingefluisterd dat het probleem om GHM te leveren op WBA netwerken ligt in de gebruikte multicast routers door KPN, die maar vanuit één static route multicast streams kunnen ophalen, en dat zijn op een door KPN beheerd netwerk uiteraard de KPN ITV streams.
Wellicht dat ze die krengen eens een firmware update kunnen geven, want dit lijkt me toch een probleem wat je met alleen firmware kan verhelpen, mits de fabrikant dit in zijn firmware erbij maakt ;)

De te kostbare oplossing nu zou zijn om alles dubbel uit te voeren en apart te patchen voor KPN en GHM klanten, maar aangezien dit geen routers zijn van vijf tientjes bij de informatique is dat niet financieel haalbaar lijkt het.

Maar de belofte dat het medio 2011 een echt glasvezelwaardig pakket zou worden is inmiddels vanuit meerdere hoeken bevestigd, dus is er hoop voor IPTV op wba netwerken ;)
Waarbij het door mij voorgestelde idee om KPN gewoon GHM encrypted te laten leveren het probleem in één keer oplost met wat routering.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GHM moet gewoon af van dat hele KPN. Ik snap nog steeds niet waarom Reggefiber daarmee in zee is gegaan. Volgens mij alleen maar vanwege het financieringsgedeelte. Mensen zitten niet te wachten op de dichtgetimmerde producten van KPN, waar altijd weer bezuinigt wordt op kwaliteit, om zo de winstmarges bij KPN te maximaliseren.

Ik hoop ook dat GHM gewoon de multicast ip's van Technicolor 1 op 1 blijft doorzetten en dat KPN eigen streams blijft gebruiken (of in ieder geval in eigen beheer).

Als Glashart Media klant zit ik echt niet te wachten op die dictatoriale inspraak van KPN, waardoor ALLE IPTV-streams (dus incl. de basiszenders die ook via DVB-C te ontvangen zijn) metteen achter de encryptie gaan.

Kwa streams gewoon lekker Glashart Media en KPN gescheiden houden dus. Maar beter zou natuurlijk zijn als GHM in de WBA gewoon zijn eigen streams gaat leveren en zo doende niks meer met KPN te maken hoeft te hebben voor wat betreft de IPTV dienst. Het is dan inderdaad te hopen dat GHM een firmware update bij de routerfabrikant los krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:32:
GHM moet gewoon af van dat hele KPN. Ik snap nog steeds niet waarom Reggefiber daarmee in zee is gegaan. Volgens mij alleen maar vanwege het financieringsgedeelte. Mensen zitten niet te wachten op de dichtgetimmerde producten van KPN, waar altijd weer bezuinigt wordt op kwaliteit, om zo de winstmarges bij KPN te maximaliseren.

Ik hoop ook dat GHM gewoon de multicast ip's van Technicolor 1 op 1 blijft doorzetten en dat KPN eigen streams blijft gebruiken (of in ieder geval in eigen beheer).

Als Glashart Media klant zit ik echt niet te wachten op die dictatoriale inspraak van KPN, waardoor ALLE IPTV-streams (dus incl. de basiszenders die ook via DVB-C te ontvangen zijn) metteen achter de encryptie gaan.

Kwa streams gewoon lekker Glashart Media en KPN gescheiden houden dus. Maar beter zou natuurlijk zijn als GHM in de WBA gewoon zijn eigen streams gaat leveren en zo doende niks meer met KPN te maken hoeft te hebben voor wat betreft de IPTV dienst. Het is dan inderdaad te hopen dat GHM een firmware update bij de routerfabrikant los krijgt.
Feit blijft uiteraard dat op wba netwerken KPN beheerder is en dus ook alle hardware bekostigt, en dat men dientengevolge ook ervoor kiest om de multicast routers KPN streams te laten routen, omdat er nu eenmaal geen twee static routes mogelijk blijken te zijn in de huidige firmware, en KPN zich ook niet geroepen voelt om voor een klein providertje als Lijbrandt even de complete routerhardware dubbel uit te voeren.

GHM is zeker weten bezig om de hardwareleveranciers te overtuigen om dit toe te voegen in de firmware, maar tot die tijd is het helaas pindakaas.... of KPN besluit in plaats van ADSL TV gewoon GHM te gaan leveren (mits de stb van KPN er mee uit de voeten kan, maar met het inmiddels officieus aangekondigde verimatrix zal dat geen probleem zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens de reden dat de Amino 110 niet werkt op het WBA netwerk? :)

/edit

heb het antwoord al wat ik vermoede :)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:15:
Ik heb trouwens een amino130 (geen 130m) gekregen, maar geen hdtv aangevraagd. Ik had verwacht dat ik een amino 110 zou krijgen. Bij de servicedesk zeiden ze dat dit klopt omdat de amino 110 niet zou werken in berkel en rodenrijs. Nu zag ik in een eerdere post van spikecity dat hij wel amino 110 aparaten heeft. Hoe zit dat nu.
Mojo schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:38:
[...]

Ik denk eigenlijk dat je de spijker aardig op zijn kop slaat. Het is een vorm van CA, maar er zijn nog steeds wegen naar Rome. Ik verwacht geen DRM in elk geval. Vooral omdat de Amino 110 daar niet super mee overweg kan.
KarlMarX schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:12:
@Yogoi en spikecity
Ik had het inderdaad over een 110 die komt van XMS (regfiber) netwerk op een Lijbrandt (KPN) netwerk. Hij gaf wat beeld, maar alleen met onkijkbare hapering en alleen gekraak als geluid. Vervolgens update firmware geprobeerd en hier blijft hij op hangen. Hij lijkt geen data binnen te krijgen en na meer dan een dag op loading te hebben gestaan eruit gehaald (eerst al uren zonder stroom gelaten zodat hij XMS zou vergeten).

Terug bij mijn schoonvader werkt hij gelijk weer vrolijk verder.
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:17:
[...]

Dan klopt het dus wat Yogoi schrijft dat de Amino 110 niet lekker draait op wba netwerken en men waarschijnlijk daarom nu de 130m gratis meelevert omdat die op alle netwerken goed draait.
Het op Loading blijven staan betekent dat men dus geen firmware aanbiedt voor de Amino 110 op wba netwerken, ik had dat in het begin ook met de M532, die eindeloos bleef hangen op een nooit beschikbare update.
Ik vermoed overigens na wat jij beschrijft aan beeld/geluid dat de Amino 110 niet overweg kan met de Verimatrix encryptie op de KPN streams... want dit lijkt erg op VLC op KPN streams, onkijkbaar beeld en gekraak als geluid ;)

Je schoonvader zit dus klaarblijkelijk op een wdgo netwerk met reggefiber operations als beheerder en echte GHM streams zonder encryptie..... de boffert ;)
Laat het nou zo zijn dat OBN de 110 al vanaf het begin aanbood en deze dus al volop uitgerold zijn naar klanten ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Toen ik vanmiddag thuiskwam had ik geen internet, even router gereset en hij deed het weer.

Ik merkte net dat mijn uploadsnelheid erg laag was, net router maar weer even gereset, en nu werkt het weer prima. :?

Ik heb dit probleem wel vaker, sinds de nieuwe formware van de router. D-Link DIR-655 firmware 1.344WW
Voor deze firmware had ik 1.31, en zo heeft hij dik 1.5 jaar gewoon gedraaid, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
yannickie111 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:38:
Toen ik vanmiddag thuiskwam had ik geen internet, even router gereset en hij deed het weer.

Ik merkte net dat mijn uploadsnelheid erg laag was, net router maar weer even gereset, en nu werkt het weer prima. :?

Ik heb dit probleem wel vaker, sinds de nieuwe formware van de router. D-Link DIR-655 firmware 1.344WW
Voor deze firmware had ik 1.31, en zo heeft hij dik 1.5 jaar gewoon gedraaid, hebben meer mensen hier last van?
Ik zou hem dan denk ik gewoon terugflashen naar 1.31 aangezien IPTV via de multicast forwarding van de router nu toch niet meer echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de nieuwste EU versie (1.34EU b05).

1.34WW bied inderdaad geen voordeel meer ten opzichte van andere versies.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:24:
Wat is trouwens de reden dat de Amino 110 niet werkt op het WBA netwerk? :)

/edit

heb het antwoord al wat ik vermoede :)

Laat het nou zo zijn dat OBN de 110 al vanaf het begin aanbood en deze dus al volop uitgerold zijn naar klanten ;)
Vanavond nog officieus bevestigd, de 110 kan niet met Verimatrix uit de voeten.. vandaar op wba netwerken geen 110's. Dus dat gaat nog een aardige omruiloperatie worden als GHM de streams gaan encrypten met Verimatrix ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooi om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder kostbaar als ze door content leveranciers gedwongen worden tot encryptie, want dat betekent alle 110's zonder kosten terugnemen en 130m's gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaan ze niet doen. Dat wordt gewoon TE kostbaar ;)

Dit is precies hetzelfde als met Ziggo die over is gegaan van CI naar CI+

Ze konden 2 dingen doen:

1. Bij alle klanten de oude ontvangers met een CI-slot gaan vervangen voor gratis nieuwe ontvangers met een CI+ slot. En daarna wijzigingen in het netwerk doorvoeren om ontvangers met een CI-slot onbruikbaar te maken.

2. Leven met het feit dat er nou eenmaal een handjevol HTPC gebruikers zijn die een FloppyDTV of Anysee DVB-C kaart gebruiken.

Ziggo heeft voor optie 2 gekozen. Optie 1 is ongetwijfeld gewoon veel te kostbaar gebleken. En de contentleveranciers hebben daar blijkbaar begrip voor gehad.

De Amino 110 werd al vanaf 2007 gebruikt tijdens de Pilot van XMSNet. Dus alleen al bij een grote provider als XMSNet wordt het ding nu al 4 jaar aangeboden. Er zullen dus heel wat klanten zijn die een 110 hebben staan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:36:
De Amino 110 werd al vanaf 2007 gebruikt tijdens de Pilot van XMSNet. Dus alleen al bij een grote provider als XMSNet wordt het ding nu al 4 jaar aangeboden. Er zullen dus heel wat klanten zijn die een 110 hebben staan :)
Ik kan je alleen maar verklappen dat XMS net zo groot is als Lijbrandt op papier... en dat XMS dus als ze zich aan de eisen van GHM moeten gaan houden straks al die 110's moeten vervangen door iets wat met Verimatrix overweg kan. Dat de rekening hiervoor bij GHM ligt lijkt me klontjes, maar dat is dan ook vestzak/broekzak lijkt me.
Dat GHM nu door content leveranciers tot encryptie wordt gedwongen was dus een gok die ze hebben verloren.
Het vervelende feit doet zich voor dat er twee network operators zijn die glasvezel kunnen bestieren en dat zijn KPN en Reggefiber Operations, en dat gezien de achtergrond KPN hierin in de toekomst een grotere rol gaat spelen dan Reggefiber, simpelweg omdat Reggefiber liever het glas levert en niet de operations wil...
Dat dit inhoudt dat je moet leven met encryptie is een feit, een slager verkoopt namelijk over het algemeen ook geen brood als core business. ;)

En je kunt wel roepen dat ze dat niet gaan doen, maar als de content leveranciers dat eisen dan valt er weinig te ouwenelen lijkt me zo.. het is namelijk zoiets als je bestaande klanten het beloofde blijven leveren (kost wat kost) of je business opdoeken

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil als analoge klant van die reggefiber hufters gewoon de oude zenders terug, zoals BBC 1 en 2
in Nuenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:50:
[...]
En je kunt wel roepen dat ze dat niet gaan doen, maar als de content leveranciers dat eisen dan valt er weinig te ouwenelen lijkt me zo.. het is namelijk zoiets als je bestaande klanten het beloofde blijven leveren (kost wat kost) of je business opdoeken
De contentleveranciers kunnen wel schreeuwen, eisen en dreigen. Maar als de kosten voor Glashart Media niet te overzien zijn dan gaat/kan het gewoon niet. Zo simpel is het!

Dit is gewoon hetzelfde verhaal als bij Ziggo. Daar wordt ook een uitzondering gemaakt omdat het voor Ziggo een te grote kostenpost wordt om al die oude ontvangers te vervangen.

Het zou oneerlijk zijn als die uitzondering niet voor Glashart Media werd gemaakt, toch? Want het komt in principe op hetzelfde neer... Namelijk dat er massaal ontvangers vervangen moeten worden, zodat elke klant van de nieuwe beveiliging gebruik kan maken en de Netwerkoperator een einde kan maken aan de oude beveiliging.

En het gebied wat XMSNet voor zijn rekening neemt is erg groot. Dat Lijbrandt en XMSNet op papier veel op elkaar lijken ben ik met je eens. Daarbij komt dan nog OnsBrabantNet, OnsNet Eindhoven en OnsNet Nuenen. Bij elkaar ook een behoorlijk groot gebied. Alle Amino 110 ontvangers in zulke grote gebieden vervang je dus niet zomaar even.

En misschien is die afschermingsmaatregel in de Packetfront-gebieden wel doorgevoerd omdat men heeft ingezien dat Verimatrix in de WGDO-gebieden geen haalbare zaak meer is. Want als je van plan bent om het signaal op korte termijn te versleutelen, dan vind ik het toch wat vreemd als je dan nog tijd en moeite gaat steken in een maatregel die nog maar voor een hele korte periode nuttig gaat zijn.

@hhints:
Hulkiedulkie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:55:
Heb ook nog een update vernomen vandaag: vanaf 1 juni 2011 worden BBC1 en 2 weer doorgegeven in het analoge pakket.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:36:
Dit is precies hetzelfde als met Ziggo die over is gegaan van CI naar CI+

Ze konden 2 dingen doen:

1. Bij alle klanten de oude ontvangers met een CI-slot gaan vervangen voor gratis nieuwe ontvangers met een CI+ slot. En daarna wijzigingen in het netwerk doorvoeren om ontvangers met een CI-slot onbruikbaar te maken.

2. Leven met het feit dat er nou eenmaal een handjevol HTPC gebruikers zijn die een FloppyDTV of Anysee DVB-C kaart gebruiken.

Ziggo heeft voor optie 2 gekozen. Optie 1 is ongetwijfeld gewoon veel te kostbaar gebleken. En de contentleveranciers hebben daar blijkbaar begrip voor gehad.
Geen idee waar je deze informatie vandaan haalt, maar Ziggo is niet overgegaan van CI naar CI+. Ziggo heeft nooit iets gedaan met CI sloten aangezien Ziggo alleen het gebruik van door hen "gekeurde" kabel ontvangers met een Irdeto softCAM toestaat. Daar is later door hen "gekeurde" apparatuur met DVB-C tuner en CI+ slot bij gekomen. Het gebruik van DVB-C apparatuur met DVB-C tuner en CI slot heeft Ziggo altijd geprobeerd tegen te gaan door aan te geven dat de benodigde AlphaCrypt Classic CAM "binnenkort" niet meer zal werken. Alleen is zo'n blokkeringsactie nogal complex omdat het ook het de door Ziggo "goedgekeurde" kabel ontvangers zal raken en men daar dus een oplossing voor moet uitrollen in de vorm van aangepaste Irdeto softCAM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het aantal A110 stb's valt nogal mee hoor, die zijn er niet zoveel uitgeleverd. Dus een omruilactie daarvan zal niet heel kostbaar zijn.

@Alexander01: Ik begrijp dat je hoopt dat er geen encryptie komt maar ik zou daar niet zomaar van uitgaan omdat men daarvoor dan een paar stb's moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:12:
[...]
Alleen is zo'n blokkeringsactie nogal complex omdat het ook het de door Ziggo "goedgekeurde" kabel ontvangers zal raken en men daar dus een oplossing voor moet uitrollen in de vorm van aangepaste Irdeto softCAM's.
Dat bedoelde ik :)
En in ontvangers met een CI-slot (zo'n beetje alle DVB-C PC kaarten) kunnen ze met CI+ sowieso geen CAM-modules blokkeren. Dan is het inderdaad alles of niets. Dus een aangepaste Irdeto softCAM voor alle goedgekeurde Ziggo-ontvangers om de Alphacrypt buiten spel te zetten (lijkt me een enorme kostenpost). Of leven met het feit dat er een paar HTPC gebruikers op hun PC televisie kijken.

@ik222

Ik hou er ook nog steeds rekening dat het een keer kan gaan gebeuren, maar dan zullen ze eerst de Amino 110 ontvangers moeten gaan vervangen. En ik weet zeker dat dat er echt niet 'een paar' zijn zoals je zegt. XMSNet bied dat ding nu al 4 jaar aan in behoorlijk wat grote gebieden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

ik222 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:35:
Het aantal A110 stb's valt nogal mee hoor, die zijn er niet zoveel uitgeleverd. Dus een omruilactie daarvan zal niet heel kostbaar zijn.
Vergeet niet dat er ook nog gecompenseerd moet worden voor de mensen die al wel een 130 hebben.

- Buurman sluit het aan, wil goedkoop uit zijn en neemt genoegen met de gratis 110
- Jij sluit het aan, wil meer, kiest voor de 130 met bij betaling.

Hoe zou jij je voelen als jouw buurman dan na twee maanden ineens een gratis 130 krijgt waar jij onlangs nog voor betaald hebt?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
j1nx schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:30:
[...]

Vergeet niet dat er ook nog gecompenseerd moet worden voor de mensen die al wel een 130 hebben.

- Buurman sluit het aan, wil goedkoop uit zijn en neemt genoegen met de gratis 110
- Jij sluit het aan, wil meer, kiest voor de 130 met bij betaling.

Hoe zou jij je voelen als jouw buurman dan na twee maanden ineens een gratis 130 krijgt waar jij onlangs nog voor betaald hebt?
Dat argument gaat natuurlijk niet helemaal op, ik bedoel als jij een of twee jaar geleden een laptop hebt gekocht voor 600 euro terwijl die laptop nu 400 euro kost dan kun je ook geen 200 euro terugvragen bij de winkel.

Maar even los daarvan OBN heeft de Amino 130(m) altijd gratis uitgeleverd volgens mij. Alleen de eerste maand koste deze nog wel 60 euro. Daarna werd hij gratis, ik heb toen ook een mailtje gestuurd omdat ik dat wel erg zuur vond. Heb toen ook direct netjes de 60 euro teruggekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
Wat ik mij eigenlijk nog afvroeg: als je digitale tv kijkt, gaat dat ook van de bandbreedte die je voor internet gebruikt? Dat daar die 100mbit ook voor gebruikt word of zit dat op een andere 'kanaal' op de glasvezel.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:46
Intheweb schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:44:
Wat ik mij eigenlijk nog afvroeg: als je digitale tv kijkt, gaat dat ook van de bandbreedte die je voor internet gebruikt? Dat daar die 100mbit ook voor gebruikt word of zit dat op een andere 'kanaal' op de glasvezel.
Voor zover ik het heb begrepen zit analoog en DVB-C op een andere vezel dan internet, VoIP en ITV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nieuw topic: OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)

Graag daar verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
knip.

[ Voor 98% gewijzigd door DaTiezl op 14-01-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

-

[ Voor 100% gewijzigd door Crazymonkey op 02-04-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:30

IEF

Why so serious?

Zoals hierboven al gesteld, OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III).
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.