ik222 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:10:
[...]
Ik neem aan de KPN ITV streams aangezien alle andere providers die Glashart Media IPTV aanbieden dat ook doen op WBA netwerken. Als op die netwerken namelijk ook de echte GHM streams beschikbaar zouden zijn dan zouden andere providers die ook wel leveren denk ik.
Ik las laatst wel in het losse topic wat specifiek daarover gaat dat de kwaliteit van die KPN ITV streams op termijn omhoog zou gaan.
Klopt, en mij is inmiddels ingefluisterd dat het probleem om GHM te leveren op WBA netwerken ligt in de gebruikte multicast routers door KPN, die maar vanuit één static route multicast streams kunnen ophalen, en dat zijn op een door KPN beheerd netwerk uiteraard de KPN ITV streams.
Wellicht dat ze die krengen eens een firmware update kunnen geven, want dit lijkt me toch een probleem wat je met alleen firmware kan verhelpen, mits de fabrikant dit in zijn firmware erbij maakt
De te kostbare oplossing nu zou zijn om alles dubbel uit te voeren en apart te patchen voor KPN en GHM klanten, maar aangezien dit geen routers zijn van vijf tientjes bij de informatique is dat niet financieel haalbaar lijkt het.
Maar de belofte dat het medio 2011 een echt glasvezelwaardig pakket zou worden is inmiddels vanuit meerdere hoeken bevestigd, dus is er hoop voor IPTV op wba netwerken

Waarbij het door mij voorgestelde idee om KPN gewoon GHM encrypted te laten leveren het probleem in één keer oplost met wat routering.
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 12-01-2011 14:23
]