OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 162.457 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
Intheweb schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:41:
Het is ook de lokale omroep van Eindhoven dus voor nu alleen beschikbaar bij OnsNetEindhoven. Maar zoals het nu eruit ziet dus vanaf 6/7 januari ook te zien bij OnsBrabantNet via het digitale kanaal :)
Ik moet mijzelf corrigeren: de operatie is uitgesteld tot eind volgende week. Maar daarna kan het nog even duren voordat het digitaal beschikbaar zal zijn. Daarnaast zal Studio040 alleen binnen de grenzen van Eindhoven te zien zijn ipv het gehele Glashart Media gebied.

[ Voor 11% gewijzigd door Intheweb op 05-01-2011 14:21 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:19:
[...]

Hahaha, wake up Alexander... there is live outside GoT :P

Ik las een maand of wat geleden dat GHM iets van 50.000 TV klanten bedient, dus als je het even buiten Lijbrandt trekt, maar kijkt naar alle providers die GHM IPTV leveren, dan vrees ik dat 60 pagina's hier en eens zoveel meelezers nog ruim minder dan 0,1% zijn.

Het is niet Lijbrandt die beslist dat er encrypted gaat worden, maar GHM (waarschijnlijk gedwongen door content leveranciers die de huidige manier van leveren niet meer accepteren).
Dus ook XMS, Solcon en weet ik wat voor providers er nog meer van de combi GHM/Amino gebruik maken gaan straks allemaal over op encryptie omdat de leverancier die gaat doen.
Precies, 0,1% is denk ik nog aan de hoge kant inderdaad. Echt dat percentage is zo enorm klein dat het ook logisch is dat men daar geen rekening mee houdt. En inderdaad encryptie of niet zal beslist worden door GHM en niet door Lijbrandt of door Edutel (dienstenleverancier op OnsBrabantNet).

Wat betreft zaptijd zal het ook allemaal wel meevallen, volgens mij werkt het bij spikecity namelijk ook nog steeds vrij vlot en daar zit al encryptie op het signaal.

Maar goed inmiddels is er al zo vaak gesproken over encryptie maar het is er nog steeds niet. Dus we moeten het maar gewoon afgewachten.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 05-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:23:
Wat betreft zaptijd zal het ook allemaal wel meevallen, volgens mij werkt het bij spikecity namelijk ook nog steeds vrij vlot en daar zit al encryptie op het signaal.
Exact... ik heb zojuist eens even gekeken wat het verschil in zappen is tussen unencrypted DVB-C (op mijn Sony) en encrypted IPTV op de M532 aan dezelfde Sony geknoopt. (De Amino 130m is net zo snel overigens).

Vanaf het moment van kiezen van een DVB-C kanaal staat het beeld ongeveer een halve seconde stil, bij verimatrix encrypted (KPN) IPTV is dat slechts een fractie langer.
Gewoon doorzappen zonder op het beeld te wachten is op de Sony net zo snel als op de Amino en ligt tussen de 3 en 5 kanalen per seconde (als je niet miszapt met de Amino, want de AB is nogal richtgevoelig lijkt het).

Conclusie voor mij is dat het absoluut niet bezwaarlijk langer is met encryptie erop.

Tussen DVB-C en IPTV zit een tijdsverschil (time shift) in uitzending van ongeveer 2 seconde op SD en 4 seconden op HD, en DVB-C loopt een aantal seconden achter op werkelijk analoog (voor zover dat bij UPC nog bestaat, want ook die digitaliseren via glas).
Als je dus tegelijk DVB-C en IPTV naast elkaar bekijkt heb je een machtig mooie echo.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Wat is de kans dat ze gaan encrypten? En als ze gaan encrypten ben ik dan de sjaak met mijn net nieuw aangeschafte SB/Fusion HTPC? Of hangt dit weer sterk af vd encryptie manier?

Encrypten prima maar ik wil wel mijn HTPC nog kunnen gebruiken en ik vind het echt niet erg om daar wat voor te moeten aanschaffen (smartcard whatever) maar ik wil gewoon geen Amino/Sagem crap STB/interface. Ik wil keuze vrijheid!!

Wat is jullie advies wel of geen 550-600 euro neerleggen voor een nieuwe HTPC, want dat ben je al gauw kwijt?

[ Voor 3% gewijzigd door JantjeO op 05-01-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:04:
Wat is de kans dat ze gaan encrypten? En als ze gaan encrypten ben ik dan de sjaak met mijn net nieuw aangeschafte SB/Fusion HTPC? Of hangt dit weer sterk af vd encryptie manier?

Encrypten prima maar ik wil wel mijn HTPC nog kunnen gebruiken en ik vind het echt niet erg om daar wat voor te moeten aanschaffen (smartcard whatever) maar ik wil gewoon geen Amino/Sagem crap STB/interface. Ik wil keuze vrijheid!!

Wat is jullie advies wel of geen 550-600 euro neerleggen voor een nieuwe HTPC, want dat ben je al gauw kwijt?
Die kans is 100%, echter niet persé voor alle zenders (alleen de contentleveranciers die het eisen denk ik).
Je mag volgens je overeenkomst met GHM sowieso geen HTPC gebruiken op het IPTV VLAN, dus zou ik die 600 euro maar lekker in je zak houden als je hem puur voor IPTV wilt inzetten. De encryptie methode doet er niet zoveel toe als je niet de benodigde certificaten op je PC hebt, maar zal naar alle waarschijnlijkheid Verimatrix worden, omdat dat nu al via KPN op WBA netwerken wordt gebruikt en de STB's er goed mee kunnen omgaan.

Aangezien KPN juni 2010 al heeft aangekondigd in 2011 te komen met een IPTV product voor "alle" schermen (dus ook PC), zou het best eens kunnen zijn dat GHM dit marketingtechnisch ook zal gaan doen, echter dat is voor mij nu koffiedik kijken.

Encryptie overigens niet met dank aan GHM maar met dank aan contentleveranciers die hun producten belachelijk paranoia beveiligd willen zien tegen piraterij.
HTPC gebruikers zijn namelijk in essentie geen mensen die streams kopieren en verspreiden, maar gewoon op de PC naar IPTV willen kijken denk ik dan maar.
Daarbij, wat is er aan TV content kopieerwaardig wat al niet in veel betere kwaliteit op usenet te vinden is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou goed een HTPC kun je natuurlijk voor meer dingen gebruiken dan enkel tv kijken. Als je dat ook veel doet en dan kun hem gerust aanschaffen.

Echter puur voor IPTV zou ik het niet doen op het moment omdat de geruchten van encryptie toch steeds sterker worden. En als er encryptie komt dan zijn htpc's inderdaad in principe helemaal niet meer te gebruiken.

Maar goed het blijft een gok, niemand hier weet het zeker. Er doen al zolang geruchten de ronde maar tot op heden is het signaal nog steeds zonder encryptie.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 05-01-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:10:
Echter puur voor IPTV zou ik het niet doen op het moment omdat de geruchten van encryptie toch steeds sterker worden. En als er encryptie komt dan zijn htpc's inderdaad in principe helemaal niet meer te gebruiken.

Maar goed het blijft een gok, niemand hier weet het zeker. Er doen al zolang geruchten de ronde maar tot op heden is het signaal nog steeds zonder encryptie.
Het zijn echt geen geruchten meer, want het is inmiddels vanuit de bron zelf aan meerdere personen bevestigd... het is dus een kwestie van tijd.
Maar ik heb makkelijk kletsen in dit geval, want bij mij heeft HTPC voor IPTV nog nooit gewerkt omdat ik vanaf dag één al getrakteerd ben op Verimatrix gecodeerde streams op het WBA netwerk in B&R. ;)

Maar als jij er een gokje op wilt wagen, zeg maar voor hoeveel... ik hou wel van een zekere winst :P
Of valt dat onder handel met voorkennis? :P :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee hoor ik zeg ook, ik zou momenteel ook geen spullen kopen speciaal voor IPTV ;) Maar goed zolang er officieel niets bevestigd is blijven het geruchten, waar ze ook vandaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:39:
Toch blijf ik het idee hebben dat er bij DVB-C nog iets van bitrate shaping wordt toegepast. Ik mis gewoon nog dat laatste beetje helderheid. Met name in de beelddiepte en kleurintensiteit valt het op vind ik. Net alsof de sterkte van de kleuren eronder lijden.

Is er hier iemand met OBN of ONE met een DVB-C kaart die een capture file zou willen maken (zie deze post)? Volgens mij zitten OBN en ONE namelijk op hetzelfde headend voor wat betreft DVB-C, gezien de kabelkranten die ertussen zitten van Best/Valkenswaard/Veldhoven etc.
Het was even wat moeite om de FloppyDTV weer leven in te blazen, maar het is gelukt om wat DVB-C captures te maken. Gelijktijdig heb ik van IPTV ook een capture gemaakt van Nederland 1. De DVB-C capture is wel 150 MB geworden. Ik wilde genoeg capturen voor een goede analyse.

De DVB-C capture vind je hier: http://www.hltools.com/fi...1-5-17-1-304000-6875-C.ts
De Nederland 1 IPTV capture vind je hier: http://www.hltools.com/files/onsneteindhoven/IPTV_17-01.ts

Mijn 1e impressie is echter dat de signalen 100% identiek zijn. Ik zie zelf geen noemenswaardige verschillen...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:34:
Nee hoor ik zeg ook, ik zou momenteel ook geen spullen kopen speciaal voor IPTV ;) Maar goed zolang er officieel niets bevestigd is blijven het geruchten, waar ze ook vandaan komen ;)
Aangezien er op GoT geen officiële vertegenwoordigers van GHM rondhuppelen (althans, ik zou niet weten wie) zal je hier die bevestiging nooit te lezen krijgen.
Wat mij een beetje tegenvalt is dat www.glashartmedia.nl nog steeds een lege voordeur is, want met alle attentie lijkt me toch een goed en actueel informatiekanaal richting 50K gebruikers wel een positief iets.

Omdat het voor STB kijkers absoluut geruisloos kan worden ingevoerd, zal het dus ook wel zonder grote ruchtbaarheid van de ene op de andere dag worden ingevoerd, want aan HTPC gebruikers hebben ze officieel geen boodschap, want die houden zich sowieso niet aan de algemene voorwaarden van GHM. ;)
Die merken het wel als ze ineens kanalen met alleen nog maar groene schermen met wat gekriebel bovenin te zien krijgen en onderin je VLC player een heftig knipperend DRM tekstje :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:43:
[...]

Het was even wat moeite om de FloppyDTV weer leven in te blazen, maar het is gelukt om wat DVB-C captures te maken. Gelijktijdig heb ik van IPTV ook een capture gemaakt van Nederland 1. De DVB-C capture is wel 150 MB geworden. Ik wilde genoeg capturen voor een goede analyse.

De DVB-C capture vind je hier: http://www.hltools.com/fi...1-5-17-1-304000-6875-C.ts
De Nederland 1 IPTV capture vind je hier: http://www.hltools.com/files/onsneteindhoven/IPTV_17-01.ts

Mijn 1e impressie is echter dat de signalen 100% identiek zijn. Ik zie zelf geen noemenswaardige verschillen...
De video bitrate van beide is 8.2 Mbps. De frame captures zijn ook identiek.

OBN DVB-C:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/caev0lgnoh/3641/obn_dvb-c.png

OBN IPTV:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/03bkr5tq46/3642/obn_iptv.png

Bij OBN is het dus goed voor elkaar.

Nu voor de zekerheid nog zo'n zelfde vergelijking voor ONE. Als er iemand bij ONE is met een DVB-C kaart, laat het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:00:
Helaas werkt encryptie bij IPTV anders dan bij DVB-C. Waar je bij DVB-C een paar goed ondersteunde encryptie-standaarden hebt (zodat het met diverse DVB-C kaarten met CI CAM-modules goed werkend te krijgen is), is het bij IPTV een grote gesloten bende waar nergens ondersteuning voor is in HTPC software. Als het net zo open en goed ondersteund was als met CI had ik er ook geen moeite mee. Helaas is het bij IPTV alles of niets.
Er is wel een Verimatrix PC player te koop, genaamd ViewRight Desktop for PC 2.0.x.x (ik dacht 9,95$) dus als GHM bereid is om dit als legitieme software te zien en de benodigde certificaten beschikbaar stelt is er wel degelijk een HTPC oplossing, alleen waarschijnlijk niet voor een TV server oplossing.
Ik neem namelijk aan met de info die KPN in juni al heeft verspreidt, dat zij ook met iets dergelijks gaan komen omdat ook zij Verimatrix gebruiken.

Onderstaande zou de basis van de encryptie bij veel providers kunnen worden omdat het multiple platforms ondersteunt: http://www.marketwire.com...ghts-Solution-1317324.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:19:
[...]
Hahaha, wake up Alexander... there is live outside GoT :P

Ik las een maand of wat geleden dat GHM iets van 50.000 TV klanten bedient, dus als je het even buiten Lijbrandt trekt, maar kijkt naar alle providers die GHM IPTV leveren, dan vrees ik dat 60 pagina's hier en eens zoveel meelezers nog ruim minder dan 0,1% zijn.

Het is niet Lijbrandt die beslist dat er encrypted gaat worden, maar GHM (waarschijnlijk gedwongen door content leveranciers die de huidige manier van leveren niet meer accepteren).
Nee maar met het Lijbrandt IPTV topic doelde ik op dit topic. Lijbrandt heeft er verder niks mee te maken idd. Maar de IPTV dienst die Glashart Media nu landelijk aanbied komt wel van Lijbrandt af. Vandaar ook dat er in dat topic in 2008 alleen nog over Lijbrandt gesproken werd.

Het topic is nu bijna 60 pagina's groot met 1472 posts. En dan zijn er nog een heleboel mensen die alleen meelezen en niet posten. Ik betwijfel of die groep maar 1% is van het totale klantenbestand. Ik denk toch dat het iets meer is. Zeker omdat er bij de Glasvezel klanten toch relatief veel mensen tussen zitten die geïntereseerd zijn in (nieuwe) techniek. Dat idee heb ik wel ieder geval.
En ach, hoeveel triple play providers bieden je absolute vrijheid in keuze van apparatuur?
Even het huidige GHM vergetende zou ik ze zo snel niet kunnen noemen, dus ben ik benieuwd welke jij dan kent en die IPTV leveren?
Ziggo en Caiway. Die geven de HD streams ook 1:1 door zonder bitrate shaping volgens dtvmonitor.nl. FloppyDTV + Alphacrypt kaartje erin (of een Anysee) en je kunt het prima op de PC kijken zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat ze het kunnen blokkeren.
Exact... ik heb zojuist eens even gekeken wat het verschil in zappen is tussen unencrypted DVB-C (op mijn Sony) en encrypted IPTV op de M532 aan dezelfde Sony geknoopt. (De Amino 130m is net zo snel overigens).
Mijn Sony uit 2007 zapt met onversleutelde DVB-C toch wel een stuk sneller dan de Amino of VLC. Alleen het zappen naar zenders in een andere transport stream duurt een stuk langer. De Amino is in dat geval weer sneller dan de TV. En VLC is weer iets trager met zappen dan de Amino. Wat dat betreft doet de Amino het niet slecht dus. Doordat het geen broadcast signaal is zal het nooit zo snel worden als DVB-C. Maar zoals het nu is kan het er prima meer door.
Er is wel een Verimatrix PC player te koop, genaamd ViewRight Desktop for PC 2.0.x.x (ik dacht 9,95$) dus als GHM bereid is om dit als legitieme software te zien en de benodigde certificaten beschikbaar stelt is er wel degelijk een HTPC oplossing, alleen waarschijnlijk niet voor een TV server oplossing.
Ik neem namelijk aan met de info die KPN in juni al heeft verspreidt, dat zij ook met iets dergelijks gaan komen omdat ook zij Verimatrix gebruiken.

Onderstaande zou de basis van de encryptie bij veel providers kunnen worden omdat het multiple platforms ondersteunt: http://www.marketwire.com...ghts-Solution-1317324.htm
Maar een HTPC inrichten is nou juist zo leuk omdat je zelf je htpc software kiezen en tweaken. Zo'n Verimatrix PC player is gewoon een kale VLC volgegoten met DRM. Leuk om zo'n schermpje onder in de hoek te zetten als je op de PC werkt, maar voor een HTPC heb je er niks aan. Volgens mij gebruikt die player ook eigen codecs, dus de kans op hardwarematige decodering/deinterlacing lijkt me ook uitgesloten.

PlayReady DRM van Microsoft is inderdaad wel een goede toevoeging als dat zou inhouden dat het in Windows Media Center zou kunnen werken (die werkt ook met PlayReady DRM als het moet). De huidige WMC ondersteund echter geen multicast out of the box en DVBLogic heeft ook al op hun forum gezegd dat ze geen ondersteuning voor Verimatrix encryptie gaan inbakken in DVBLink for IPTV.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:18:
[...]

De video bitrate van beide is 8.2 Mbps. De frame captures zijn ook identiek.

OBN DVB-C:
[afbeelding]

OBN IPTV:
[afbeelding]

Bij OBN is het dus goed voor elkaar.

Nu voor de zekerheid nog zo'n zelfde vergelijking voor ONE. Als er iemand bij ONE is met een DVB-C kaart, laat het even weten.
Mooi dat ze hetzelfde zijn :)

Echter, dit was een capture van ONE, niet OBN. ONE heeft dus iig de zaakjes goed voor elkaar :+

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, hoe kom ik dan bij OBN 8)7

ArChie heeft het overzicht al online gezet zie ik nu :)

Toch een paar verschillen met die van Nuenen.

Alhoewel die van september is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:00:
[...]

Nee maar met het Lijbrandt IPTV topic doelde ik op dit topic. Lijbrandt heeft er verder niks mee te maken idd. Maar de IPTV dienst die Glashart Media nu landelijk aanbied komt wel van Lijbrandt af. Vandaar ook dat er in dat topic in 2008 alleen nog over Lijbrandt gesproken werd.

Het topic is nu bijna 60 pagina's groot met 1472 posts. En dan zijn er nog een heleboel mensen die alleen meelezen en niet posten. Ik betwijfel of die groep maar 1% is van het totale klantenbestand. Ik denk toch dat het iets meer is. Zeker omdat er bij de Glasvezel klanten toch relatief veel mensen tussen zitten die geïntereseerd zijn in (nieuwe) techniek. Dat idee heb ik wel ieder geval.
De dik gemaakte zin ga ik niet volgen. Glashart Media is een bedrijf in de Reggefiber club die rechtstreeks IPTV content inkoopt bij onder andere Technicolor en doorlevert aan triple play providers, waarvan Lijbrandt er eentje is die onder diezelfde groep hangt, net als XMS.
Dat Lijbrandt Telecom en Herzinger de basis zijn van het huidige GHM lijkt me op dit moment alleen nog goed voor de geschiedschrijving, maar niet voor het huidige product.
Maar Lijbrandt heeft nooit en zal nooit IPTV leveren aan GHM, want dat zou de wereld op zijn kop zijn.

Ik heb even niet geteld hoeveel unieke posters aan dit draadje hebben bijgedragen, maar als ik dat afzet op de eerder genoemde 50K afnemers, dan zit je nog steeds in de marge.
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:00:
[..]
Maar een HTPC inrichten is nou juist zo leuk omdat je zelf je htpc software kiezen en tweaken. Zo'n Verimatrix PC player is gewoon een kale VLC volgegoten met DRM. Leuk om zo'n schermpje onder in de hoek te zetten als je op de PC werkt, maar voor een HTPC heb je er niks aan. Volgens mij gebruikt die player ook eigen codecs, dus de kans op hardwarematige decodering/deinterlacing lijkt me ook uitgesloten.

PlayReady DRM van Microsoft is inderdaad wel een goede toevoeging als dat zou inhouden dat het in Windows Media Center zou kunnen werken (die werkt ook met PlayReady DRM als het moet). De huidige WMC ondersteund echter geen multicast out of the box en DVBLogic heeft ook al op hun forum gezegd dat ze geen ondersteuning voor Verimatrix encryptie gaan inbakken in DVBLink for IPTV.
Tja, ik weet nog veel meer leuke dingen die niet helemaal mogen maar dat mag nooit een reden zijn voor een provider om zijn diensten hier maar oogluikend op te laten open staan. :P

Als je het stuk in mijn linkje even wat nauwkeuriger doorfietst dan zie je dat ze in eerste instantie Silverlight noemen, maar verderop spreken over een soort API achtig iets waarmee op meerdere platforms (en ik neem ook aan besturingssystemen) hun VCAS3 kan worden geïmplementeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silverlight zit ik echt niet op te wachten. Wat een meuk is dat. De PO en RTL zitten ook onder de plak van Silverlight. Speel maar eens wat af op http://beta.uitzendinggemist.nl. Wat een stotterbende is dat vergeleken met de normale streams van de oude uitzendinggemist.nl die je in WMP afspeelt.

Maar een API kan ik alleen maar toejuigen. Dat komt er eindelijk eens echte openheid met dat Verimatrix in plaats van dat stomme playertje van ze.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52

Ino Dekker

Mr. Guide

Om voor de laatste keer nog een keer terug te komen op mijn problemen met MythTV (niet willen afspelen/opnemen van enkele kanalen): ik heb de fout in de code gevonden en opgelost waardoor een DVB tabel van meer dan 184 bytes payload niet juist wordt weggeschreven naar output buffer.
Ik zal morgen een ticket voor MythTV indienen.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:42:
Silverlight zit ik echt niet op te wachten. Wat een meuk is dat. De PO en RTL zitten ook onder de plak van Silverlight. Speel maar eens wat af op http://beta.uitzendinggemist.nl. Wat een stotterbende is dat vergeleken met de normale streams van de oude uitzendinggemist.nl die je in WMP afspeelt.

Maar een API kan ik alleen maar toejuigen. Dat komt er eindelijk eens echte openheid met dat Verimatrix in plaats van dat stomme playertje van ze.
Overigens bij herlezen van je vorige reactie heb ik de mijne nog iets aangevuld.
De dik gemaakte zin in jouw vorige reactie ga ik niet volgen. Glashart Media is een bedrijf in de Reggefiber club die rechtstreeks IPTV content inkoopt bij onder andere Technicolor en doorlevert aan triple play providers, waarvan Lijbrandt er eentje is die onder diezelfde groep hangt, net als XMS.
Dat Lijbrandt Telecom en Herzinger de basis zijn van het huidige GHM lijkt me op dit moment alleen nog goed voor de geschiedschrijving, maar niet voor het huidige product.
Maar Lijbrandt heeft nooit en zal nooit IPTV leveren aan GHM, want dat zou de wereld op zijn kop zijn.

Maar Silverlight is inderdaad een zoveelste wanstaltige player uit de hoed van Micro$oft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:11:
[...]
Glashart Media is een bedrijf in de Reggefiber club die rechtstreeks IPTV content inkoopt bij onder andere Technicolor en doorlevert aan triple play providers, waarvan Lijbrandt er eentje is die onder diezelfde groep hangt, net als XMS.
Ja, dat Glashart Media een dochteronderneming van Reggefiber is weet ik. Maar de IPTV dienst die hun aanbieden met de Amino's etc. is opgezet door TV BV (Lijbrandt).

Met de samenvoeging van Hertzinger en TV BV naar Glashart Media, wordt die IPTV dienst nu aangeboden onder Glashart Media en is Lijbrandt zelf alleen nog maar een reseller van Glashart Media:
Yogoi schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:57:
[...]

De TV dienst komt af van Glashart media BV.
Wat vroeger TV BV was. Wat wel bekend was als Lijbrandt.
Neemt niet weg dat een aantal Lijbrandt mensen achter de schermen nog steeds aan die dienst sleutelt voor GHM. Waarom denk je anders dat Yogoi (die voor Lijbrandt werkt) zo makkelijk aanpassingen aan de IPTV-streams kon laten doorvoeren bij GHM als er met die streams iets mis was (bvb een verkeerde beeldverhouding van een stream). Overigens doet hij nu wat anders binnen Lijbrandt:
Yogoi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:09:
[...]

Spijtig genoeg moet ik je dan informeren dat ik dat werk niet meer doe.
Zo ver ik weet zijn onze mensen en de mensen van Glashart Media er mee bezig om dit te fixen.

De geluiden die ik langs hoorde komen duiden op een technisch nogal ingewikkeld probleem.
En waarom denk je dat het Lijbrandt IPTV via router? topic niet het 'GlashartMedia IPTV via router' heet. In juni 2008 was er nog geen Glashart Media ;)

Overigens wordt het analoge gedeelte van GHM nog steeds door Hertzinger mensen gedaan volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 03:01:
[...]

Ja, dat Glashart Media een dochteronderneming van Reggefiber is weet ik. Maar de IPTV dienst die hun aanbieden met de Amino's etc. is opgezet door TV BV (Lijbrandt).

Met de samenvoeging van Hertzinger en TV BV naar Glashart Media, wordt die IPTV dienst nu aangeboden onder Glashart Media en is Lijbrandt zelf alleen nog maar een reseller van Glashart Media:
Maar dat is dus inmiddels allemaal verleden tijd toch?

Vroeger heette KPN ook Koninklijke PTT Nederland.... dezelfde mensen werken er nog steeds en men heeft ook daar alleen maar de club verdeeld in allerlei werkmaatschappijen. Het enige wat er echt los van gehaald is destijds is de posttak, die nu TNT heet, maar verder levert KPN en al haar takjes nog steeds hetzelfde dat PTT vroeger ook al deed. It's just a name en wat fiscaal geneuzel lijkt het.

Dat Reggefiber/Lijbrandt/TV BV/XMS enz allemaal heel dicht bij elkaar zitten was mij allang duidelijk.
Ik hark het tegenwoordig maar gewoon onder de noemer Reggefiber ;)

Lijbrandt (mijn triple play provider in B&R) is iets anders als Lijbrandt Telecom BV lijkt het.

Als je op LinkedIn eens door de profielen van Reggefiber/Glashart Media medewerkers heenfietst dan kom je zo'n beetje alle clubs weer tegen en met overlappingen...

Ik ga er maar vanuit dat mijn analoog/DVB-C pakket van GHM komt, al was het maar omdat de netwerk info in de streams glashart is...

De enige club die ik in de hele wirwar niet meer kan vinden in Herzinger, dus ik vraag me af of dat bedrijf nog actief is of dat het is opgegaan in GHM?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ok ik kwam deze post eigenlijk per toeval tegen maar ik zie een aantal fouten in de posts naar voren komen. Het zit namelijk wat ingewikkelder in elkaar.

Glashartmedia kun je meer zien als een bedrijf wat is ontstaan vanuit TVbv en Hertzinger. (TVbv had banden met Lijbrandt telecom , dus niet Lijbrandt) en dit valt onder Reggefiber tak.

XMS valt onder de Reggeborgh tak en Lijbrandt valt onder de Reggefiber tak.
Waar Lijbrandt Telecom precies onder valt? eigenlijk geen idee, ik doe geen zaken met deze partij namelijk.

Dat ik soms dingen snel kon regelen kwam niet omdat GMH en Lijbrandt hetzelfde zijn. Dat komt meer omdat de samenwerking (die natuurlijk nodig is vanwege de diensten levering) gewoon goed verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:16:
Ok ik kwam deze post eigenlijk per toeval tegen maar ik zie een aantal fouten in de posts naar voren komen. Het zit namelijk wat ingewikkelder in elkaar.
...
Dat ik soms dingen snel kon regelen kwam niet omdat GMH en Lijbrandt hetzelfde zijn. Dat komt meer omdat de samenwerking (die natuurlijk nodig is vanwege de diensten levering) gewoon goed verloopt.
Ja, dat het nog ingewikkelder was had ik al uitgevlooid toen ik eens een organigram van het geheel trachtte te maken ;)
Dat GHM het product is van TV BV en Herzinger was mij inmiddels ook al duidelijk, en dat Lijbrandt telecom in ieder geval met TV BV banden heeft/had ook :)

Sjesus zeg, wie heeft deze constructies in vredesnaam allemaal verzonnen? :P

En dat laatste heb ik ook nooit beweerd, maar ik weet dat de lijntjes tussen Lijbrandt,XMS en GHM inderdaad heeeeeel kort zijn, wat inderdaad wel nodig is als je spul van elkaar afneemt of levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Hebben meer mensen last van trage DNS servers? Duurt hier ongeveer 5 tot 10 seconden tot dat een website word ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Intheweb schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:02:
Hebben meer mensen last van trage DNS servers? Duurt hier ongeveer 5 tot 10 seconden tot dat een website word ingeladen.
DNS van OBN lijkt hier zelfs helemaal niet te werken. Maar met OpenDNS, Google DNS of iets dergelijks werkt het prima gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

hun website ligt er ook uit. Maar klopt, ook ik had/heb een probleem met de DNS. Gelukkig even via de telefoon google DNS op kunnen zoeken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

8.8.8.8 bedoel je? Zo moeilijk is die toch niet? ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Laatst online: 25-07-2015
Hmm, er lijkt toch iets veranderd te zijn in de streams. Ik ontvang Ned1, 2 en 3 ineens alleen nog maar wanneer de Amino daar ook op staat. De streams van de andere zenders doen het helemaal niet meer, zelfs niet wanneer de Amino op die zender is afgestemd...

Betekend dit nu al het einde van de DVR funtie van mijn HTPCtje? Zou toch jammer zijn want ik heb net DVBLink voor IPTV aangeschaft omdat de trial op z'n eind liep.

Indien MAC van Amino in de 2e netwerkkaart zetten wel nog werkt ga ik dat eens proberen, want tot nu toe kon ik dankzij de packetfront de streams sowieso zonder problemen oppikken en heb ik dus ook nog maar 1 van de 2 netwerkkaarten in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, ik kan ze hier ook niet meer openen op mijn PC. Misschien zijn de multicast adressen veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Nou, Ned1, 2 en 3 doen het dus wel gewoon wanneer ik deze op de Amino aan heb staan, de rest van de zenders (nog niet alles getest) doet het helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Rowel81 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:33:
Nou, Ned1, 2 en 3 doen het dus wel gewoon wanneer ik deze op de Amino aan heb staan, de rest van de zenders (nog niet alles getest) doet het helemaal niet meer.
Dat hier wel, ik kan alle kanalen openen zolang een amino op dat kanaal staat. Maar inderdaad is het niet meer mogelijk kanalen te openen waar op dat moment geen amino op staat afgestemd.

Heb je al gekeken wat er gebeurt wanneer je een pc zich voor laat doen als amino? Heb namelijk hier nu zo snel niet de mogelijkheid dat te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Ik ook even geen mogelijkheid te testen. In ieder geval... komende paar uur niet want dan komt de TV/HTPC pas weer vrij en geen zin nu alles te verbouwen puur om even te kunnen testen.

Zou natuurlijk wel fijn zijn wanneer iemand anders de mogelijkheid heeft het al te checken, weet ik of ik uberhaupt de moeite moet nemen al die settings te regelen.

En nog een paar zenders getest. Tot op heden echt enkel Ned1, 2 en 3 die het doen wanneer Amino er ook op staat. Verder niets.. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Rowel81 op 07-01-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is werkt het nog prima als je pc een ip heeft in het iptv-vlan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
OK, wordt dus toch een extra kabel trekken dan en op m'n tweede netwerkkaart volgens de bekende omschrijving de instellingen van de Amino overnemen... Damn, dacht het net allemaal lekker werkend te hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja.. als deze conditional access aanscherping alsnog encryptie kan voorkomen, dan vind ik het prima :)

Ik gok trouwens dat het ook niet meer werkt als je het Amino IP + MAC vast instelt in je PC.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Euh, welke van de vele voorbijgekomen truuks heb jij dan in gebruik die wel nog werkt?

En inderdaad, is misschien wat extra werk, maar wanneer ze op deze manier voldoende "veilig" zijn om alles alsnog zonder encryptie uit te mogen blijven zenden van de content providers hoor je mij zeker niet klagen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Je Amino MAC-adres clonen in de IPTV-NIC van je PC.
2. Option 60 (het vendor-id) van het DHCP request aanpassen in een windows dll.

Als je die 2 dingen hebt gedaan krijg je netjes een IP via DHCP in het IPTV-VLAN.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Ik heb de amino rechtstreeks aangesloten en in de meterkast gestopt en vanmiddag merkte ik opeens ook dat mijn wired aangesloten laptop alleen Ned. 1 HD ( schaatsen) liet zien. Verder was de internetsnelheid nogal wisselend ... Tussen 20 en 85 MBit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:15:
Je hebt helemaal gelijk, ik kan ze hier ook niet meer openen op mijn PC. Misschien zijn de multicast adressen veranderd?
Zoek eens op de kpn IP's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Alexander01: Heb je ook daadwerkelijk getest of het dan wel werkt? Mij lijkt het inderdaad ook logisch dat het wel nog werkt op die manier maar helaas kan / wil ik niet alles hier verbouwen om te testen. Ik gebruik IPTV op mijn PC namelijk verder toch niet...

@Spikecity: Dat zal het niet zijn aangezien de streams nog steeds gewoon allemaal werken, alleen moet nu de amino op hetzelfde kanaal staan.

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 07-01-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat werkt gewoon. Ik heb net even remote getest bij een kennis. Zijn desktop zit op een DIR-655 met FW 1.34WW en Multicast enabled. Op die PC kan ik nu ook alleen nog maar Nederland 1 HD openen (die had hij ook opstaan op de Amino). De rest werkt niet meer. Echter kan ik ook op zijn laptop. Die zit met de vaste NIC rechtstreeks op poort 3 van de Packetfront en heeft een IP op het IPTV-VLAN. Daar werkt alles nog prima op :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Hmm, ben nu in ieder geval alvast m'n HTPC in aan het stellen zodat hij als het goed is een IP op het VLAN gaat krijgen.

En even over die DHCP request. Kan ik die zo maken dat ie maar voor 1 van de 2 netwerkkaarten geld? Zou namelijk wel prettig zijn als ik met de ander gewoon op mijn eigen netwerkje in kan prikken om mijn server enzo gewoon intern te kunnen gebruiken en o.a. video opnames te kunnen sharen met andere pc's zonder dat meteen iedereen het te zien krijgt.. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rowel81 op 07-01-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:42:
@Spikecity: Dat zal het niet zijn aangezien de streams nog steeds gewoon allemaal werken, alleen moet nu de amino op hetzelfde kanaal staan.
Was ook een sick joke van een jaloerse WBA klant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowel81 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:53:
En even over die DHCP request. Kan ik die zo maken dat ie maar voor 1 van de 2 netwerkkaarten geld? Zou namelijk wel prettig zijn als ik met de ander gewoon op mijn eigen netwerkje in kan prikken om mijn server enzo gewoon intern te kunnen gebruiken en o.a. video opnames te kunnen sharen met andere pc's zonder dat meteen iedereen het te zien krijgt.. :)
Zie het Windows gedeelte van deze post:

IPTV op je HTPC

Daar staat alles heel makkelijk in 3 stappen uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:49:
Ja, dat werkt gewoon. Ik heb net even remote getest bij een kennis. Zijn desktop zit op een DIR-655 met FW 1.34WW en Multicast enabled. Op die PC kan ik nu ook alleen nog maar Nederland 1 HD openen (die had hij ook opstaan op de Amino). De rest werkt niet meer.
Precies hetzelfde als bij mij dus! Mijn amino gebruik ik niet dus en staat niks te doen in de meterkast en staat dus blijkbaar op Ned. 1 HD :)
Echter kan ik ook op zijn laptop. Die zit met de vaste NIC rechtstreeks op poort 3 van de Packetfront en heeft een IP op het IPTV-VLAN. Daar werkt alles nog prima op :)
Als ik tijd heb ga ik dit binnenkort ook nog even testen. Maar is dit nu een structurele nieuwe situatie ? Nou ja op zich geen ramp als dat andere beveiligingen en encryptie gaat voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Hier ook. Amino op interne netwerk (achter DIR-655) kon geen stromen meer openen, maar server met MythTV (rechtstreeks op poort 2 van de Packetfront) werkt nog wel. Amino maar even weer rechtstreeks op de Packetfront aangesloten.
Zou een multicast join request alleen nog vanaf het IPTV-VLAN mogen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kan met niet voorstellen dat deze wijziging betekent dat er nu geen encryptie of iets dergelijks gaat komen, ik vermoed eigenlijk dat dat hier los van staat. Deze wijziging maakt het namelijk wel een heel klein beetje lastiger in packetfront gebieden maar in feite is het nog steeds prima mogelijk streams op de PC te kijken. En ook kun je nog steeds naar kanalen kijken waarop je geen abbo hebt. Kortom het is geen oplossing ;)

Even wat anders, sinds vandaag zijn de commerciele omroepen daadwerkelijk niet meer in HD te zien in het basispakket. Dat was al eerder aangekondigd natuurlijk maar de wijziging is nu ook daadwerkelijk doorgevoerd.
Ino Dekker schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:00:
Zou een multicast join request alleen nog vanaf het IPTV-VLAN mogen komen?
Daar lijkt het op inderdaad als je nadenkt over hoe dit technisch gezien werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 07-01-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

ik222 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:04:
Daar lijkt het op inderdaad als je nadenkt over hoe dit technisch gezien werkt.
Zou igmpproxy op de server / router die de Amino imiteert dan kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja hoor, zie de post van Alexander01 hierboven. Met een PC die zich voordoet als Amino en zo in het IPTV VLAN komt werkt het ook nog prima. Dus als je gewoon zorgt dat een server / router in het IPTV VLAN terecht komt dan stuurt die via igmpproxy gewoon join request vanuit het IPTV VLAN. En dan kun je op die manier inderdaad prima op je gehele interne netwerk IPTV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Dus als mijn dd-wrt wrt320n router volgens de recent geposte dual wan router how to is geconfigureerd en igmpproxy ondersteunt dan kan mijn laptop met 1 vaste nic die op die router is aangesloten (of via wireless) iptv streams bekijken of sla ik de plank nu helemaal mis als programmeur zijnde en die geen netwerkspecialist is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JantjeO schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:27:
Dus als mijn dd-wrt wrt320n router volgens de recent geposte dual wan router how to is geconfigureerd en igmpproxy ondersteunt dan kan mijn laptop met 1 vaste nic die op die router is aangesloten (of via wireless) iptv streams bekijken of sla ik de plank nu helemaal mis als programmeur zijnde en die geen netwerkspecialist is :)
Dat kan in principe inderdaad. Het enige is dat wireless en mutlicast niet echt een gelukkige combinatie is, maar als je nu gewoon multicast forwarding enabled hebt is er geen verschil met igmpproxy wat dat betreft. Maar als je het voor gebruik met wireless doet kun je wellicht beter udpxy gebruiken in plaats van igmpproxy

[ Voor 41% gewijzigd door ik222 op 07-01-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Hmm... kben nu bezig om m'n 2e netwerkkaart op het VLAN te krijgen. Maar ik kan in dhcpcore.dll niet de genoemde hexcode's vinden, ook geen van der andere hexcode's in welk bestand dan ook (kheb win7 64bit). Intussen dus ook al dingen van 32bit en in dhcpcsvc.dll gezocht, maar er lijkt niets terug te vinden... Kijk ik nu ergens compleet overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie heb je van de dll's? 6.1.7600.16385?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
ik222 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:33:
[...]

Dat kan in principe inderdaad. Het enige is dat wireless en mutlicast niet echt een gelukkige combinatie is, maar als je nu gewoon multicast forwarding enabled hebt is er geen verschil met igmpproxy wat dat betreft. Maar als je het voor gebruik met wireless doet kun je wellicht beter udpxy gebruiken in plaats van igmpproxy
Mijn htpc zal sowieso wired aangesloten dus dat is dan geen probleem.
En in die dual wan howto staat dat je wireless unicast naar je iptv kan kijken bijv:
http://192.168.254.1:4022/udp/233.81.233.161:10294

Conclusie als je die howto volgt dan heb je in de vandaag nieuw ontstane situatie geen problemen dus iptv streams kijken op zowel je htpc en wireless via laptop. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.

Maar in jou geval hoef je geen 2 kabels te trekken naar de router. Je kunt de router gewoon 2 verschillende DHCP requests laten doen via dezelfde kabel op dezelfde packetfront poort.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

ik222 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:20:
Ja hoor, zie de post van Alexander01 hierboven. Met een PC die zich voordoet als Amino en zo in het IPTV VLAN komt werkt het ook nog prima. Dus als je gewoon zorgt dat een server / router in het IPTV VLAN terecht komt dan stuurt die via igmpproxy gewoon join request vanuit het IPTV VLAN. En dan kun je op die manier inderdaad prima op je gehele interne netwerk IPTV kijken.
Ok, dan moet ik daar eens verder mee stoeien. Vorige week kreeg ik igmpproxy niet goed werkend, maar had toch een werkend alternatief.
Bij een eerste test eerder vanavond kreeg ik alleen de RTP stromen aan de praat. (Multicast forwarding op mijn D-Link stond toen al uit). Als iemand een werkende igmpproxy + firewall configuratie heeft, dan zou ik die graag overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Dat is inderdaad mijn versie alexander. Grootte is wel 247 kb terwijl de dll in die screens groter lijkt te zijn. Kheb nog wat meer verder zitten peuteren maar niets gevonden. Op mijn Win7 x64 desktop kan ik ze overigens ook niet vinden. Veel 10 03 etc. maar nergens de volledige code. :s

De regel 36D90 kan ik opzich wel vinden, maar die begint dan met 94. Ik weet natuurlijk niet zeker welke versie in die screens is gebruikt, maar omdat ik 10 03 03 helemaal niet kan vinden vertrouw ik het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:04:
Klopt.

Maar in jou geval hoef je geen 2 kabels te trekken naar de router. Je kunt de router gewoon 2 verschillende DHCP requests laten doen via dezelfde kabel op dezelfde packetfront poort.
Care to explain? Hoe werkt dat dan? #wilallessnappen
Overigens staat modem bij router samen in meterkast dus twee kabels trekken is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Het probleem dat TV niet meer via de router komt had ik vandaag ook helaas :( Ik was er niet zeker van of het bij iedereen zo was omdat ik zelf wat dingen had veranderd in mijn netwerk en zaken die nog in een cache ergens ronddwaalden (zoals MAC adressen) de toegang tijdelijk hadden geblokkeerd.

De conclusie waarop ik uiteindelijk terecht ben gekomen is dat het IPTV netwerk nu geen verkeer meer accepteerd van een niet IPTV netwerk IP. Oftewel, je router kan geen multicast stream meer aanvragen want deze aanvraag wordt genegeerd door de servers en/of uitgaand verkeer wordt niet meer gerouteerd naar de IPTV server(s).
Daarom kun je nog wel de stream kijken waarop de Amino is afgestemd (mits je een packetfront hebt). De multicast stream die de Amino open heeft komt op alle switchpoorten binnen en je router maakt er geen probleem van om deze dan door te sturen :) De router kan alleen zelf geen multicast datastroom meer aanvragen.

Je zal je HTPC dus direct aan het IPTV netwerk moeten hangen (bijvoorbeeld met een extra netwerkkaart). Of je router moet 2 IP adressen moeten kunnen registreren op de WAN poort (een voor normaal internet en een voor IPTV).
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:08:
Ik gok trouwens dat het ook niet meer werkt als je het Amino IP + MAC vast instelt in je PC.
Dit werkt wel gewoon, want dat is de 'quick fix' die ik nu op mijn HTPC gebruik tot ik de tijd kan vinden om de DHCP dll van Windows aan te passen. Mijn Amino is gewoon aangesloten en via een switch een extra netwerkkaart in mijn HTPC ook. Deze extra netwerkkaart kloont het MAC en IP adres van de Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowel81 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:21:
Dat is inderdaad mijn versie alexander. Grootte is wel 247 kb terwijl de dll in die screens groter lijkt te zijn. Kheb nog wat meer verder zitten peuteren maar niets gevonden. Op mijn Win7 x64 desktop kan ik ze overigens ook niet vinden. Veel 10 03 etc. maar nergens de volledige code. :s

De regel 36D90 kan ik opzich wel vinden, maar die begint dan met 94. Ik weet natuurlijk niet zeker welke versie in die screens is gebruikt, maar omdat ik 10 03 03 helemaal niet kan vinden vertrouw ik het niet echt.
Dat is de 32bit dll ;)

Je moet de 64bit dll even uit de system32 kopieren naar een andere map en hem daar aanpassen.
Als je namelijk direct de 64bit dll uit de system32 opent dan pakt hij de 32-bit dll uit de SysWow64 :)
ShadowLord schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:28:
[...]
Dit werkt wel gewoon, want dat is de 'quick fix' die ik nu op mijn HTPC gebruik tot ik de tijd kan vinden om de DHCP dll van Windows aan te passen. Mijn Amino is gewoon aangesloten en via een switch een extra netwerkkaart in mijn HTPC ook. Deze extra netwerkkaart kloont het MAC en IP adres van de Amino.
Hmm oke :)
In een aantal gebieden werkte dat ook niet meer namelijk.
JantjeO schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:21:
[...]

Care to explain? Hoe werkt dat dan? #wilallessnappen
Overigens staat modem bij router samen in meterkast dus twee kabels trekken is geen probleem.
Omdat de poorten van de Packetfront niet gescheiden zijn kun je bij beide netwerken op alle 4 de poorten. Als je bijvoorbeeld direct een kabel van de Packetfront naar jou PC zou hebben, en op die PC draait een Virtual Machine, dan kun je op die virtuele netwerkkaart in de VM een DHCP request doen voor IPTV, terwijl je buiten je VM al een normaal IP hebt voor internet :)

Hoe dat in DD-WRT geconfigureerd moet worden weet ik niet precies. Als je geen zin hebt om dat uit te zoeken kun je inderdaad net zo goed een 2e kabel erin stoppen als de router zo dicht bij de Packetfront staat.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Overigens nu de commerciele kanalen niet meer zonder HD pakket in HD te zien zijn is wel een kleine bug in de amino zichtbaar geworden...

Namelijk als je de Amino uitzet op RTL4-HD (standby) en hem dan daarna weer aanzet dan start hij op op de normale RTL4 (SD) dus. Een keer naar 5 zappen en weer terug en hij staat weer wel echt op RTL4-HD. Niet heel erg maar wel een kleine bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:41:
[...]

Omdat de poorten van de Packetfront niet gescheiden zijn kun je bij beide netwerken op alle 4 de poorten. Als je bijvoorbeeld direct een kabel van de Packetfront naar jou PC zou hebben, en op die PC draait een Virtual Machine, dan kun je op die virtuele netwerkkaart in de VM een DHCP request doen voor IPTV, terwijl je buiten je VM al een normaal IP hebt voor internet :)
Ok helder.
Hoe dat in DD-WRT geconfigureerd moet worden weet ik niet precies. Als je geen zin hebt om dat uit te zoeken kun je inderdaad net zo goed een 2e kabel erin stoppen als de router zo dicht bij de Packetfront staat.
Lol wilde je net verbeteren :) server=router
In de howto leggen ze uit hoe je een lan port kan omzetten in een wan port zodat je dhcp request kan doen alszijnde je een amino bent door zijn Mac adres te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De truc is om aan de originele WAN poort 2 verschillende VLAN's te koppelen. In de howto is het nu 2 VLAN's op 2 poorten. Met een Packetfront zou je dus 2 VLAN's op 1 poort kunnen koppelen. Hoef je geen extra LAN poort op te offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:08:
De truc is om aan de originele WAN poort 2 verschillende VLAN's te koppelen. In de howto is het nu 2 VLAN's op 2 poorten. Met een Packetfront zou je dus 2 VLAN's op 1 poort kunnen koppelen. Hoef je geen extra LAN poort op te offeren.
Hopelijk leest j1nx dit en heeft hij tijd en zin om dit verwerken in zijn howto.

[ Voor 13% gewijzigd door JantjeO op 07-01-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Ow crap. Laatste vraag mag ik hopen, noujah, met een beetje geluk hebben anderen hier ook iets aan... :) dhcpcore.dll naar andere map gekopieerd, juiste dingen aangepast... maar denk je dat ik de originele dll vervangen krijg door mijn nieuwe versie? Ho maar! Alles al geprobeerd (noujah, blijkbaar niet alles, want het is nog niet gelukt) maar dus, user accounts uit en zelfs opstarten in safe mode blijft melden dat ik niet de permissions heb om iets te veranderen aan die file...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in cmd typ je: net stop dhcp

Bij eigenschappen van de dll ga je naar tablad Beveiliging. Daar klik op je Geavanceerd. In dat venster ga je naar tablad Eigenaar. Klik daar op Bewerken. Klik vervolgens op Administrators en dan op OK. Dan weer OK in het huidige scherm. Dan zit je weer in het eerste scherm bij tablad Beveiliging. Klik daar op Bewerken. Zet alle vinkjes aan bij Administrators. Klik vervolgens op OK en daarna weer op OK in het eerste venster.

Hernoem de de originele dll en kopieer de aangepaste.

typ weer in cmd: net start dhcp

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Thanks a lot! Alles werkt weer! Discovery HD blijft alleen licht stotteren zoals voorheen, maar dat zijn details... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ik heb weer paar vraagjes voor de ervaren gebruikers die OnsNet hebben:
We hebben vandaag toch maar Flex100 besteld gewoon om te kijken of het hele glasvezel gebeuren ons zal bevallen. Maar dan nu de vragen ( mss had ik die eerder moeten stellen voordat we het gingen bestellen maar ja zal wel goed komen denk ik :) )

1. We hebben beneden een Sony HD-Ready tv staan van pakweg 2 jaar. Nu zit er in de Flex100 HD-Pakket er ook bij. Kun je met de HD-Ready TV de HD zenders ook op mooie kwaliteit kijken of is het echt nodig om een FULL-HD TV aan te schaffen?

2. Beneden staat ook D-Link D655 router heb je die na de aansluiting nog nodig of zit alles in de Glasvezel modem die je krijg (wi-fi etc? )

3. We hebben boven nog een oude tv met digitale ontvanger van Ziggo nog staan, kun je de digitale ontvanger ook met OnsNet gebruiken ( bv andere Smartcard van hun) of moet je dan ook een nieuwe bestellen.

4. Kun je met de HD-ontvanger/recorder die je bij Flex100 erbij krijgt televisie programmas pauzeren enzo? Of heb je daar weer iets anders voor nodig. Zag op de site van OnsNet iets over Animo SD en HD maar snap er eerlijk niet echt veel van waar die dingen goed voor zijn. :(

Alvast bedankt vriendelijke tweakers!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninasky11 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:19:
Ik heb weer paar vraagjes voor de ervaren gebruikers die OnsNet hebben:
We hebben vandaag toch maar Flex100 besteld gewoon om te kijken of het hele glasvezel gebeuren ons zal bevallen. Maar dan nu de vragen ( mss had ik die eerder moeten stellen voordat we het gingen bestellen maar ja zal wel goed komen denk ik :) )

1. We hebben beneden een Sony HD-Ready tv staan van pakweg 2 jaar. Nu zit er in de Flex100 HD-Pakket er ook bij. Kun je met de HD-Ready TV de HD zenders ook op mooie kwaliteit kijken of is het echt nodig om een FULL-HD TV aan te schaffen?

2. Beneden staat ook D-Link D655 router heb je die na de aansluiting nog nodig of zit alles in de Glasvezel modem die je krijg (wi-fi etc? )

3. We hebben boven nog een oude tv met digitale ontvanger van Ziggo nog staan, kun je de digitale ontvanger ook met OnsNet gebruiken ( bv andere Smartcard van hun) of moet je dan ook een nieuwe bestellen.

4. Kun je met de HD-ontvanger/recorder die je bij Flex100 erbij krijgt televisie programmas pauzeren enzo? Of heb je daar weer iets anders voor nodig. Zag op de site van OnsNet iets over Animo SD en HD maar snap er eerlijk niet echt veel van waar die dingen goed voor zijn. :(

Alvast bedankt vriendelijke tweakers!

Groetjes
1. HD ready is een compromis waarbij je niet de volle 1080i ervaring hebt (omdat HD ready schermen niet de volledige pixel resolutie hebben van een echte HD TV), maar ook ik heb een HD ready Samsung op een HD STB draaien en dat is nog steeds snaarstrak HD beeld, dus zeker de moeite van HD waard.

2. Als je gelijk ons een Genexis of Packetfront modem hebt dan heb je een router nodig, maar de genoemde zou het prima moeten doen. Het glasvezel modem zorgt er puur voor dat het signaal van glasvezel weer wordt omgezet in UTP en analoog en heeft geen router/wifi functie. Meestal is het een kwestie van de router van je oude modem overprikken in de internetpoort van je glasvezelmodem.

3. Als het een DVB-C ontvanger is en OnsNet ook DVB-C op het analoge kabeltje heeft dan zou hij gewoon moeten werken (zonder smartcard). Maar wellicht zijn er hier kenners van Ziggo boxen die hier een zinniger antwoord op kunnen geven. Ik weet dat alle Humax DVB-C ontvangers prima overweg kunnen met het GHM DVB-C signaal.

4. Ik heb geen idee of OnsNet al de Amino M532 levert, want dat is een zgn HD PVR (=Personal Video Recorder) waarmee je inderdaad zenders kan pauzeren en zelfs een tweede zender tegelijk kan opnemen op de harddisk.
Op de Amino 110(SD) en 130m(HD) kan dit niet, want dat zijn simpele settop boxen zonder harddisk erin.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bij OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven wordt (nog) geen Amino M532 geleverd, de verwachting is wel dat die beschikbaar gaat komen maar wanneer is nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in het XMSNet topic dat de multicast aanvragen vanaf je internet IP daar ook niet meer werken in de Packetfront gebieden.

Lijkt landelijk doorgevoerd te worden dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:38:
[...]

4. Ik heb geen idee of OnsNet al de Amino M532 levert, want dat is een zgn HD PVR (=Personal Video Recorder) waarmee je inderdaad zenders kan pauzeren en zelfs een tweede zender tegelijk kan opnemen op de harddisk.
Op de Amino 110(SD) en 130m(HD) kan dit niet, want dat zijn simpele settop boxen zonder harddisk erin.
Dus als ik het goed begrijp kun je bij OBN niet Live TV pauzeren? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
ninasky11 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:05:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kun je bij OBN niet Live TV pauzeren? :-(
Nog niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
maar het kan goed zijn dat je dan nog minimaal jaartje mag wachten totdat het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
ninasky11 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:18:
maar het kan goed zijn dat je dan nog minimaal jaartje mag wachten totdat het wel kan?
Tsja dat weet niemand (voor zover ik weet).

Maar een jaar duurt het waarschijnlijk niet meer.
Het zou ergens begin 2011 komen (de Amino 532), dat is de laatste "update" die ik gehoord heb.

Ik zit er ook opo te wachten, lijkt me erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Ohhh dan zal het vast wel goed komen denk ik :D

Bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37

Niellie41

[object Object]

Ik heb soms dat de HD zender het niet doen. Dan krijg ik gewoon zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:30:
Ik lees in het XMSNet topic dat de multicast aanvragen vanaf je internet IP daar ook niet meer werken in de Packetfront gebieden.

Dat had ik gisteren ook al kunnen vertellen want ik heb nl packetfront modem en bij mij doet ie het dus ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar misschien was het iets wat alleen op de OBN/ONE/ONN Edutel-netwerken gedaan werd. Maar het lijkt echt vanuit Reggefiber/GHM te komen, gezien het ook bij XMSNet is doorgevoerd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd heb ik ook alles lopen via OnsBrabantNet.

Destijds had ik nog geen HD/Full HD televisie, dus adviseerde men mij om de "standaard" digitale decoder te nemen.
Bij de televisie die ik toen had, had ik prima beeld, dus totaal geen klagen over.

Nu heb ik, sinds enkele dagen, een Full HD 40" LCD in de huiskamer staan, en ik moet zeggen, het beeld is met deze digitale decoder (Amino 110) ronduit waardeloos te noemen.
Nu heb ik hierover contact gehad met OnsBrabantNet, en die wisten me te vertellen dat ik voor 175 euro een HD decoder kan krijgen. (terwijl nieuwe klanten hem voor 0 euro krijgen...)

Nu vroeg ik me dus af, is het die 175 euro, wat betreft verbetering beeldkwaliteit ten opzichte van de standaard digitale ontvanger, waard?
Ik heb namelijk weinig zin om 175 euro te moeten betalen als de beeldkwaliteit daarna nog discutabel te noemen is.

Voordeel zal dan wel zijn dat ik het door middel van HDMI op de televisie kan aansluiten i.p.v. de scart aansluiting zoals ik die nu heb met de standaard digitale decoder.

Wel balen overigens dat nieuwe klanten het ding voor niks krijgen, en dat ik mooi 175 euro ervoor neer mag tellen.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Als je HD zenders bekijkt via de Amino M130 dan is het beeld hier op een 32 inch LED tv van Samsung super! ;-)

Nederland 1, 2 en 3 ontvang je sowieso in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu hoorde ik ook van de helpdesk van OnsBrabantNet, dat de Amino M532 over een maand of 2 leverbaar word via OnsBrabantNet.

Gezien het feit dat ik eigenlijk wil overstappen naar HD, maar de opname mogelijkheid van de M532 niet echt nodig heb, vroeg ik me af, of de M532 meer functies en/of beter beeldkwaliteit levert dan de Amino 130M..

Voor de 130M zou ik nu 175 euro moeten betalen, maar ik verwacht dat de M532 nog wel een stuk duurder zal worden, gezien het feit dat Xmsnet hem aanbied voor 249 euro.

Als de enige extra functie het opnemen zal zijn, dan zou de 130M goed genoeg zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:30:
Voor de 130M zou ik nu 175 euro moeten betalen, maar ik verwacht dat de M532 nog wel een stuk duurder zal worden, gezien het feit dat Xmsnet hem aanbied voor 249 euro.

Als de enige extra functie het opnemen zal zijn, dan zou de 130M goed genoeg zijn voor mij.
Opnemen en live pauzeren e.d. kun je met een hdd dus.
130m is volgens mij geen 175 euro maar momenteel gratis (tenzij het je tweede zou zijn).

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:52:
[...]

Opnemen en live pauzeren e.d. kun je met een hdd dus.
130m is volgens mij geen 175 euro maar momenteel gratis (tenzij het je tweede zou zijn).
Voor nieuwe klanten is de 130M gratis, maar voor bestaande klanten die al een Amino 110 hebben, die mogen de volle mep betalen, ook al geeft de online pakket samensteller van OnsBrabantNet zelf aan, dat als ik mijn bestaande pakket uitbreid met HD, de 130M ook gratis is.

Maar ik heb nu al 2x contact gehad met OnsBrabantNet, en die zeggen dat ik toch echt 175 euro moet neertellen voor de 130M + 4,95 voor het HD pakket.

De online samensteller geeft ook aan, dat ik pas voor een 130M extra moet betalen als ik dus al een 130M zou hebben, wat in mijn geval niet zo is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Het viel me vandaag op dat er twee omroepen erbij zijn gekomen binnen het pakket. Het gaat hierbij om 1tv (van Dagblad van het Noorden en een friese lokale omroep.

Daarnaast viel me dit weekend op, en kreeg ik dat ook van andere te horen, dat de weergave van de HD kanalen soms nog niet superstrak zijn. Voornamelijk in kleurverlopen is dit te zien. Voornamelijk vrienden wezen erop dat bij MyZen TV bij UPC net iets strakker is zonder de kleurverloop problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de HD beelden er hier juist wel superstrak uitzien. Heb hier geen direct vergelijk tussen verschillende aanbieders maar heb wel ook regelmatig ergens bijvoorbeeld UPC HDTV gezien, ik zag geen verschillen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Er zijn ook een aantal radiozenders weg sinds een tijdje, o.a.: de meeste regionale omroepen, RTBF Interational en Radio Decibel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het niet beschikbaar zijn van diverse regionale radiozenders heeft alles te maken met dit bericht: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Klopt inderdaad. Ze zijn van de satelliet gehaald. Inmiddels is er al wel een oplossing voor Omroep Brabant. Maar (naast Radio M, Radio West en Omroep Flevoland) doet de rest het nog niet.

En dan nog iets, de EPG van Comedy Central loopt door op Nick/Comedy Central, terwijl er op TMF (waar nu ComedyCentral zit, geen EPG op zit na 15u...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:30:

Yep,

Is inderdaad landelijk doorgevoerd voor de PacketFront netwerken. Uit zeer betrouwbare bron. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:17:
[...]
Voor nieuwe klanten is de 130M gratis, maar voor bestaande klanten die al een Amino 110 hebben, die mogen de volle mep betalen.
Ok nu snap ik hem, dat had ik even niet meegekregen. Wel onhandig als ze dan een fout hebben in de configurator, zo snapt niemand er meer iets van. Toen wij de 130m kregen was ik bijna overgestapt naar een 110 omdat we geen HDMI hadden en andere oplossingen niet werkten i.v.m. de audio uitgang. Toen toch maar een nieuwe TV aangeschaft en nog geen spijt van gehad. Ze hadden dan ook duidelijk gezegd dat je toen nog (als service) kon ruilen met een 110, maar later weer terug ruilen kon dan niet meer.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

JantjeO schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:16:
[...]

Hopelijk leest j1nx dit en heeft hij tijd en zin om dit verwerken in zijn howto.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Ik heb de howto geschreven om ook voor de genexis te werken, vandaar de twee porten. Inderdaad, in de packetfront gebieden kan je twee VLAN's over 1 aansluiting gooien.

Ik zal er eens naar kijken. Ik hoop dat het lukt voor het weekend wat tijd te vinden, want zaterdag vlieg ik weer voor 4 weken naar Qatar. Anders duurt het erg lang :D

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de HD ontvanger in huis.
Kwaliteit van het beeld is inderdaad stukken beter.

Alleen op sommige zenders worden sommige programma's nog weergegeven met links/rechts zwarte balken, terwijl bv. het programma daarna weer normaal in breedbeeld weergegeven word.

Ik heb de 130M al op 1080i alleen breedbeeld staan, en ook de televisie staat op 16:9 ingesteld, dus ik snap niet waarom sommige programma's dan nog met balken links/rechts weergegeven worden.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die worden in het signaal meegestuurd.

Dat is bijvoorbeeld het geval bij 4:3 uitzendingen op de HD-zenders. Je krijgt daar wel gewoon een 1920x1080 stream binnen, maar de zender stopt dan de 4:3 uitzendingen in het midden van het beeld en vult de zijkanten op met zwarte balken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:10:
Die worden in het signaal meegestuurd.

Dat is bijvoorbeeld het geval bij 4:3 uitzendingen op de HD-zenders. Je krijgt daar wel gewoon een 1920x1080 stream binnen, maar de zender stopt dan de 4:3 uitzendingen in het midden van het beeld en vult de zijkanten op met zwarte balken.
Helemaal duidelijk. Dank u. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Als ik de 130M niet ik kan ruilen voor de 532 dan is er na introductie van de 532 een 130M beschikbaar ;)
Hopen dat OBN dit volgt!

Bestaande klanten van XMS die nu een HD Amino box zonder harddisk hebben krijgen de mogelijkheid deze voor 50 euro om te ruilen naar de Amino A532. De losse aanschafprijs zal 249 euro worden.

[ Voor 51% gewijzigd door VonFoX op 11-01-2011 18:14 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over mail:

Situatie:
- Freebsd server thuis met sendmail, authenticatie geregeld in sendmail.mc FEATURE(`authinfo')dnl en /etc/mail/authinfo (staan klantnaam en passwd in)
- Vast IP dus poort 25 open.
- eigen domain via mydomain.com achternaam.com. MX record voor mailserver in DNS.
- MX record wijst naar vaste IP adres (WAN kant router)
- Port 25 geforward naar mijn server

Ik stuur dus mail naar voornaam@achternaam.com (en nog een berg aliases)

In mijn /etc/mail/aliases file forward ik dus al mijn aliases@achternaam.com naar mijn onsneteindhoven account, gaat allemaal prima.

Maar wil ik mail doorsturen (of gewoon sturen vanaf mijn server) naar gmail of wie dan ook buiten onsneteindhoven, krijg ik:

<<< 554 5.7.1 <blablabla@gmail.com>: Relay access denied
554 5.0.0 Service unavailable
<<< 554 5.5.1 Error: no valid recipients

Is dat een policy bij ONE? Of heb ik een verkeerde instelling?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Als jouw mailserver thuis staat (want dat staat er niet bij, maar is wel een beetje af te leiden), zou ik even kijken naar je relay settings.

Krijg je 'de foutmelding' van je eigen mailserver? Zoja, dan moet je zorgen dat je lokale ip-range geaccepteerd wordt voor mail relay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnigmA-X schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:11:
Als jouw mailserver thuis staat (want dat staat er niet bij, maar is wel een beetje af te leiden), zou ik even kijken naar je relay settings.

Krijg je 'de foutmelding' van je eigen mailserver? Zoja, dan moet je zorgen dat je lokale ip-range geaccepteerd wordt voor mail relay.
Bedankt voor de reactie, heb mijn bericht aangepast.
Server thuis, MX wijst naar ONE IP adres. Port 25 word geforward op router naar mijn server.

Mail naar blabla@achternaam.com gaat allemaal prima, MITS ik de mail maar doorstuur vanaf de server naar mijn account bij onsneteindhoven.nl. Doorsturen naar Gmail of iets anders gaat fout.

Foutmelding komt van de ONE SMTP relay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Voor de uitgaande server is verificatie vereist. Althans, zo heet de optie in outlook. Dit moet je aanzetten, maar ik weet niet hoe dat daar heet bij jou. In Mac Mail heet het volgens mij: zichtbare wachtwoord verificatie. Dus misschien dat je zoiets nodig hebt.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.