OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.458 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand het hier weet.

Ik heb een nieuw e-mailadres aangemaakt in Mijn Brabantnet. Als Onsbrabantnet nu een mail stuurt wordt deze dan ook automatisch doorgestuurd naar het nieuwe e-mailadres? Ik zie namelijk de oude en de nieuwe email staan.

Ik had al ingelogt bij webmail om te kijken of je de mail door kon sturen maar kon deze zo vlug niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
Het valt me op sinds circa een week dat het beeld van de iptv (amino) bij ONE soms voor circa een halve seconde even hapert. Geluid gaat wel gewoon door. Viel me vandaag bij met name sbs een paar keer op. Zijn er meer mensen met iptv die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
frenkya schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:25:
Het valt me op sinds circa een week dat het beeld van de iptv (amino) bij ONE soms voor circa een halve seconde even hapert. Geluid gaat wel gewoon door. Viel me vandaag bij met name sbs een paar keer op. Zijn er meer mensen met iptv die hier last van hebben?
Nee, ik heb hier geen last van.
Wel als je net naar een andere zender knippert, dat het beeld even stilstaat, maar dit is normaal.

Ik probeerde net het mozaiek-scherm te starten, maar als je hem probeert te openen krijg je eerst een zwart scherm en daarna "verbinding verbroken" in beeld. Hebben meer mensen hier nu last van?

Edit: En ik probeer net de mail binnen te halen, maar hij geeft weer een fout.
Even zoeken op de site van OBN geeft:
Onderhoud e-mailvoorziening 26 - 29 december
Onderhoud:

In verband met verdere uitbreiding van de capaciteit van de dienst e-mail zijn wij genoodzaakt onderhoud te plegen aan onze e-mailvoorziening. Dit heeft tot gevolg dat u in de nachten van 26 tot en met 29 december van 00.00 tot 07.00 uur tijdelijk geen e-mail kunt verzenden en ontvangen.

Wij zorgen er uiteraard voor dat er geen berichten verloren gaan. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

[ Voor 32% gewijzigd door yannickie111 op 27-12-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Even getest maar het mozaiek scherm lijkt nu in ieder geval gewoon te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik ben benieuwd of we morgen nou ook echt beter analoog beeld hebben, gezien de overstap naar Glashart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook :)

Het mag onderhand wel na meer dan 2 jaar blurry signaal met teveel ruis erin :-)

De beeldkwaliteit die BBC Entertainment heeft is al een stap in de goede richting wat betreft beeldsignatuur. Die is een stuk strakker en heeft veel minder ruis, blur en fletse kleuren dan de andere zenders. Nu alleen nog doorvoeren voor alle andere zenders straks en nog wat meer helderheid en scherpte er tegenaan en dan zitten we weer op het oude kwaliteitsniveau bij de start van ONE in 2005.

Alleen ga ik nu anno 2010 geen gebruik meer maken van een analoog signaal. Zeker niet als straks die mooie 8mbit Technicolor streams via DVB-C ook op de coax staan :P

Kan ik eindelijk de DVB-C tuner in mijn 2007 gekochte Sony Bravia volledig gaan gebruiken. Via DVB-C heb ik hier diepere en intensere kleuren dan via de Amino. Dit komt omdat de TV een 10-bits paneel heeft. Het probleem is alleen dat zowel de TV als de Amino geen HDMI 1.3 hebben. Dus met de Amino aangesloten heb ik maar 8bits kleur. En dat kun je goed zien. Minder kleurschaduwen en minder diep zwart bij donkere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 11:22
Ik heb vanochtend nergens last van gehad aangezien ik alleen nog maar digitaal kijk :P
Maar wie kan er zeggen dat het analoge signaal beter is geworden?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nauwelijks :'(

Het analoge signaal is iets sterker geworden. Hierdoor is de helderheid iets is toegenomen en wazen de kleuren iets minder uit.

Echter het digitale bronsignaal wat men gebruikt voor de analoge kanalen is echt nog steeds zwaar triest. Je ziet gewoon dat men een ZWAAR gecomprimeerd digitaal bronsignaal gebruikt voor analoog.

Ook hebben ze alle decoders voor de analoge kanalen NIET vervangen!! Nog steeds worden die ruisbakken gebruikt. Gevolg: nylonkous beeldsignatuur en fletse kleuren in het signaal.

En bij Nederland 1/2/3 analoog heb ik het idee dat er nu meer zweem over het beeld zit dan voorheen.

Al met al een zeer magere upgrade. Uitermate teleurstellend :(
Er lijkt geen apparatuur vervangen te zijn en daardoor heb ik nog steeds niet dat strakke analoge Ziggo beeld wat ik had verwacht! Maarja, analoog ga ik sowieso toch niet meer gebruiken.

Wat betreft DVB-C: De beeldkwaliteit hiervan lijkt gelijk gebleven.

Is men vergeten om nog ergens in het Headend de 'bitrate shaping' uit te zetten ofzo?

Zoals het de afgelopen tijd was (en nu nog) was het niet slecht, maar ik heb in het verleden toch een helderder beeld met meer diepte gezien bij DVB-C dan wat ik nu heb!
Wel is de signaalsterkte een stuk beter geworden nu met QAM64.

Zou iemand bij ONE met een DVB-C kaart in zijn computer eens een Transport Stream Capture file willen maken van 50mb en deze uploaden op www.hostfile.nl (of een andere host) zodat we het nieuwe DVB-C signaal kunnen analyseren en het beeld kunnen vergelijken met de 8mbit SD-streams bij IPTV?

De Transport Stream Capture file kun je maken met deze tool:

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/332/twincaptureupcgp6.png

En dan met de gegevens:

Frequency, KHz: 304000
Symbolrate, Ksps: 6875
Costellation: 64

Bedankt alvast :)

@EDUTEL

De emailserver ligt er nog steeds uit. Die had 2 uur en 45min geleden al weer up moeten zijn ;)

/edit 10:00
werkt weer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb vanmorgen ook snel nog even mijn TV herprogrammeerde,d maar de beeldkwaliteit is eigenlijk nog even slecht, en we missen nu dus met zijn allen een hoop zenders, het is er niet beter door geworden dus... Nu wordt IDTV wel een beetje gedwongen, wil je a) betere beeldkwaliteit en b) meer zenders... Wil je Discovery World & Science, heb je dus 3 extra pakketten nodig, á 25 euro meer per maand.

Ik heb er voor gekozen om niet de aanbieding van vóór 28 december te nemen, met gratis decoder. Ik had eigenlijk gehoopt/verwacht dat de analoge beeldkwaliteit voldoende zou zijn. Maar nu kom ik toch van een koude kermis thuis!

[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 28-12-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:03:
Ik heb vanmorgen ook snel nog even mijn TV herprogrammeerde,d maar de beeldkwaliteit is eigenlijk nog even slecht, en we missen nu dus met zijn allen een hoop zenders, het is er niet beter door geworden dus... Nu wordt IDTV wel een beetje gedwongen, wil je a) betere beeldkwaliteit en b) meer zenders... Wil je Discovery World & Science, heb je dus 3 extra pakketten nodig, á 25 euro meer per maand.

Ik heb er voor gekozen om niet de aanbieding van vóór 28 december te nemen, met gratis decoder. Ik had eigenlijk gehoopt/verwacht dat de analoge beeldkwaliteit voldoende zou zijn. Maar nu kom ik toch van een koude kermis thuis!
Ik heb Onsbrabantnet (ook glashart) en kijk via DVB-C. Schitterend beeld en wordt gratis meegeleverd. Ik neem aan dat ONE deze ook meestuurt? Mocht je tv dit niet ondersteunen dan kun je ook een losse decoder neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdRandom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 14:25
Hmmm, blijkbaar heeft nog niemand de analoge radio geprobeerd - de lijst klopt niet, E-FM en Concertzender zijn zo te zien omgewisseld, Concert zit op 105.3 en Studio 040 zit op 106.15 ?!?

"u heeft nog 12 wachtenden voor u"

Arme helpdeskers ;-)

Edit: en inderdaad, heel bijzonder om flinke digitale artefacten in mijn analoge beeld te zien - HEEL bijzonder... Minder zenders, zelfde beroerde analoge kwaliteit voor hetzelfde geld. Beetje jammer van ONE...

[ Voor 29% gewijzigd door EdRandom op 28-12-2010 10:49 . Reden: grrr, tyops ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 22:37

Niellie41

[object Object]

Dalijk maar eens langs een informatiecentrum gaan. Want ze hadden me een week geleden gezegd, dat ik gebeld zou worden als IDTV geactiveerd wordt. Nooit meer wat van ze gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Niellie41 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:27:
Dalijk maar eens langs een informatiecentrum gaan. Want ze hadden me een week geleden gezegd, dat ik gebeld zou worden als IDTV geactiveerd wordt. Nooit meer wat van ze gehoord.
Dat word met 1 druk op de knop geactiveerd vertelde ze mij.

Maar ik schik van de reacties op het omzetten van het analoge signaal! Dat had ik niet verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Intheweb schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:50:
[...]

Dat word met 1 druk op de knop geactiveerd vertelde ze mij.

Maar ik schik van de reacties op het omzetten van het analoge signaal! Dat had ik niet verwacht...
Ja dat lijkt mij ook. Maar ik weet ook niet waarom het nog niet geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
eX0duS schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:03:
Je hebt nog de mogelijkheid om DVB-C te kijken, maar ik denk ook niet dat ze heel moeilijk doen over die aanbieding die geldig zou zijn tot 28 december. Deze aanbieding is namelijk ook weken(maanden?)lang verlengd in de OBN gebieden. Gewoon DVB-C proberen en als die niet bevalt IDTV gebruiken want dat heb ik thuis en werkt prima. Enige waar ik niet over te spreken ben is de snelheid van het zender wisselen (de info balk onderin zorgt voor vertraging) maar de beeldkwaliteit is perfect.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik kreeg net een telefoontje, dat ik de Amino kon aansluiten. Nu nog even wachten op mijn Powerline pakket en dan kan ik digitaal tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen.

Ik woon in het ONE-gebied (Meerhoven) en probeer DVB-C aan de gang te krijgen. Ik heb een recente Sony Bravia TV met ingebouwde DVB-C ontvanger. Om de TV programma's te laten zoeken moet ik twee instellingen (getallen) opgeven: de frequentie en het netwerk ID.

Bij frequentie geef ik 304,000 Mhz. Bij netwerk ID kan ik een vijfcijferig getal opgeven. Ik dacht eerst dat ik daar de 'symbol rate', moest invullen (dus 68750), maar dat werkt niet. Ik heb ook de volgende waarden geprobeerd 6875 (dus zonder de laatste 0) en 64 (de door ONE opgegeven modulatie). In beide gevallen gaat de TV wel naar zenders zoeken, maar komt terug met de melding dat hij geen services gevonden heeft.

Iemand enig idee waar ik de fout in ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
SunBeech schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:46:
Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen.

Ik woon in het ONE-gebied (Meerhoven) en probeer DVB-C aan de gang te krijgen. Ik heb een recente Sony Bravia TV met ingebouwde DVB-C ontvanger. Om de TV programma's te laten zoeken moet ik twee instellingen (getallen) opgeven: de frequentie en het netwerk ID.

Bij frequentie geef ik 304,000 Mhz. Bij netwerk ID kan ik een vijfcijferig getal opgeven. Ik dacht eerst dat ik daar de 'symbol rate', moest invullen (dus 68750), maar dat werkt niet. Ik heb ook de volgende waarden geprobeerd 6875 (dus zonder de laatste 0) en 64 (de door ONE opgegeven modulatie). In beide gevallen gaat de TV wel naar zenders zoeken, maar komt terug met de melding dat hij geen services gevonden heeft.

Iemand enig idee waar ik de fout in ga?
Indien je TV / DVB-C ontvanger vraagt om een netwerk ID dan moet je daar 5600 invullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:55:
[...]

Indien je TV / DVB-C ontvanger vraagt om een netwerk ID dan moet je daar 5600 invullen ;)
Briljant het werkt! Is alweer een stuk beter beeld dan analoog...Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Vandaag ook alles opnieuw ingesteld. Slechts 2 minuten werk natuurlijk maar toch. Mijn eerste gevoel: DVB-C ziet er keurig uit, maar analoog lijkt echt slechter dan het was, maar goed, geen ramp want ik kijk wel digitaal.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Laatst online: 28-07 13:56
Voor DVB-C: Philips-TVs staan standaard op 8Mhz "stapgrootte", althans mijn recente 37PFL7605. De andere optie is 1MHz en dán vindt 'ie in ene wel "Glashart Media" en ~40 zenders.

Echter, sinds de nieuwe zenders werkt mijn Philips EPG (gekoppeld aan NetTV) niet meer. Iemand hetzelfde en enig idee hoe dit weer aan de praat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Rogier1975 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:48:

Echter, sinds de nieuwe zenders werkt mijn Philips EPG (gekoppeld aan NetTV) niet meer. Iemand hetzelfde en enig idee hoe dit weer aan de praat krijgen?
Bij mij werkt sinds de omschakeling vandaag bij ONE op mijn Philips tv met firmware 26.078 ook de EPG niet meer.

Ik ben wel enthousiast over de beeldkwaliteit van DVB-C in vergelijking met de analoge die ik eerst had, en zit nog steeds te wachten op BBC1+2 (en evt. 3+4) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Hier werkt ook de EPG niet helaas. Het scherm is wel oproepbaar, maar er staat geen programma informatie in. TV is een Sony KDL40W4500 overigens.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobsnl schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:56:
Vandaag ook alles opnieuw ingesteld. Slechts 2 minuten werk natuurlijk maar toch. Mijn eerste gevoel: DVB-C ziet er keurig uit, maar analoog lijkt echt slechter dan het was, maar goed, geen ramp want ik kijk wel digitaal.
Ik heb het idee dat ze bij analoog alleen de signaal/ruis verhouding en de signaalsterkte wat geoptimaliseerd hebben. Maar de digitale bronsignalen die voor analoog gebruikt worden zijn in ieder geval niet de directe DVB-C of IP streams. Zeker bij Nederland 1/2/3 zie ik meer zweem over het beeld dan voorheen en zeker in vergelijking met DVB-C!

EPG signaal wordt (nog) niet meegezonden overigens.
Wat mij wel opviel bij DVB-C zijn de zenders VOS-TV, Plus TV, Los TV Omroep Best en Tekst TV. Die horen er niet in te zitten. Een aantal lokale zenders zijn trouwens trieste analoog-digitaal conversies. Ik heb nog nooit zo'n fletse doffe videorecorder kwaliteit gezien als bij Brabant 10 :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Als alles mee zit komt Studio040 (het vroegere E-tv) vanaf 7 januari ook in het digitale pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:30:
[...]
Wat mij wel opviel bij DVB-C zijn de zenders VOS-TV, Plus TV, Los TV Omroep Best en Tekst TV. Die horen er niet in te zitten. Een aantal lokale zenders zijn trouwens trieste analoog-digitaal conversies. Ik heb nog nooit zo'n fletse doffe videorecorder kwaliteit gezien als bij Brabant 10 :P
Die zenders zijn vlak na de omrastering bij OBN / ONN erbij gezet. Is toch een toevoeging waar blijkbaar mensen op zaten te wachten.

Kwaliteit van dat soort zenders is inderdaad dramatisch, maar dat komt door hun uitzendkwaliteit. Op IDTV ziet het er ook niet uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wanneer komt die Amino met opnamemogelijkheid nou ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:02:
[...]

Die zenders zijn vlak na de omrastering bij OBN / ONN erbij gezet. Is toch een toevoeging waar blijkbaar mensen op zaten te wachten.

Kwaliteit van dat soort zenders is inderdaad dramatisch, maar dat komt door hun uitzendkwaliteit. Op IDTV ziet het er ook niet uit namelijk.
Volgens mij komt dat omdat die zenders nog analoog uitzenden. Glashart Media zet die zelf om naar digitaal heb ik het idee. Ik kan me niet voorstellen dat die kwaliteit van Brabant10 origineel digitaal signaal is. Dat is gewoon omgezet van analoog volgens mij. Bij sommige van die zenders zie je ook van die typische analoge trekjes in het beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobsnl schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:27:
Hier werkt ook de EPG niet helaas. Het scherm is wel oproepbaar, maar er staat geen programma informatie in. TV is een Sony KDL40W4500 overigens.
In DVB-C van Glashart Media zit geen EPG informatie helaas....
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:11:
[...]

Volgens mij komt dat omdat die zenders nog analoog uitzenden. Glashart Media zet die zelf om naar digitaal heb ik het idee.
Volgens mijn info haalt GHM alle streams direct van de mediagateway en de diverse regionalo's/lokalo's af en zetten ze zelf niets om van analoog naar digitaal. Lokalo's en Regionalo's worden gedwongen hun signaal zelf te digitaliseren en aan te leveren bij GHM, want het zou bezopen zijn als een lokalo uit Best analoog het signaal in Hillegom zou moeten gaan aanleveren (dat zou een knap staaltje straalverbindingen betekenen) alleen voor conversie.
Dat is dan ook de reden dat Lansingerland TV nog steeds niet te bekijken is op ons glas, omdat ze het geld voor de omzetting en levering van het digitale signaal niet hebben.
En saillant detail is dat Glashart dus bij de omroep een gratis glasvezelverbinding heeft opgeleverd, dus gaat het echt alleen om een PC die het kabelkrantje omzet in een streaming format???
Beeldkwaliteit zal dan ook liggen aan de conversie bij de lokalo/regionalo... vrees ik.
Daarbij is de beeldkwaliteit van de diverse lokalo's die ik hier op de VoD diensten eens heb zitten bekijken ook geschoten met een Gamma camera van 19,95 met 15 pixels :P

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad logisch dat de omzetting bij de omroepen zelf gebeurd. Maar zoals je al zegt, die zenders krijgen een gratis glas aansluiting. Zou het dan ook niet zo zijn dat GHM de apparatuur regelt voor de omzetting? De kabelkranten lijken kwa beeldkwaliteit namelijk allemaal op elkaar. Ook met dezelfde analoge trekjes.

Overigens wel typisch dat zoveel kabelkranten geen digitaal signaal hebben. Die zenders draaien toch allemaal vanaf een computer. Zeker allemaal op pc's die nog geen digitale video uitgang hebben ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 19:45 ]

• Intheweb
Ik ben technisch vrijwilliger bij Studio040 en kan in iedergeval globaal vertellen hoe wij aanleveren bij Glashart.

In de tijd van Hertzinger werd er een MPEG encoder bij ons gehangen waarmee wij over de OnsNetEindhoven glasvezel verbinding de video overzetten naar de MPEG ontvanger van OnsNet. Vanuit daar word het dan gemoduleerd naar het coax signaal.
Op dit ogenblik sturen wij onze video over met een bitrate van 6mbit. Vanaf 6/7 januari zal dit worden verhoogd naar 8mbit en zal deze ook in het digitale pakket van Glashart komen te vallen.
Intern draait alles op SDI niveau voor aanlevering en is composite bijna niet meer aan de orde van de dag :)

Op ongeveer dezelfde manier leveren wij nu ook (apart van het OnsNet signaal met andere apparatuur, maar wel over dezelfde IP verbinding) richting UPC digitaal, welke het dan voor ons omzet naar analoog coax.

Tevens hebben we een stream lopen richting iPhion, dus onze Glasvezelverbinding van OnsNet (welke gewoon 100mbit is) word stevig gebruikt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Intheweb op 30-12-2010 08:39 ]

• yannickie111
Intheweb schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:19:
Ik ben technisch vrijwilliger bij Studio040 en kan in iedergeval globaal vertellen hoe wij aanleveren bij Glashart.

In de tijd van Hertzinger werd er een MPEG encoder bij ons gehangen waarmee wij over de OnsNetEindhoven glasvezel verbinding de video overzetten naar de MPEG ontvanger van OnsNet. Vanuit daar word het dan gemoduleerd naar het coax signaal.
Op dit ogenblik sturen wij onze video over met een bitrate van 6mbit. Vanaf 6/7 januari zal dit worden verhoogd naar 8mbit en zal deze ook in het digitale pakket van Glashart komen te vallen.
Intern draait alles op SDI niveau voor aanlevering en is composite bijna niet meer aan de orde van de dag :)

Op ongeveer dezelfde manier leveren wij nu ook (apart van het OnsNet signaal met andere apparatuur, maar wel over dezelfde IP verbinding) richting UPC digitaal, welke het dan voor ons omzet naar analoog coax.

Tevens hebben we een stream lopen richting iPhion, dus onze Glasvezelverbinding van OnsNet (welke gewoon 100mbit is) word stevig gebruikt :)
http://www.studio040.nl/

Zit die TV-zender nu ook in een pakket bij OnsBrabantNet?
Ik heb hem eigenlijk nog nooit gezien O-)

• Intheweb
Het is ook de lokale omroep van Eindhoven dus voor nu alleen beschikbaar bij OnsNetEindhoven. Maar zoals het nu eruit ziet dus vanaf 6/7 januari ook te zien bij OnsBrabantNet via het digitale kanaal :)

Verwijderd

Intheweb schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:19:
Het viel me inderdaad al op sinds de overgang van E-TV naar Studio040 dat de beeldkwaliteit er een stuk professioneler uitzag. Mooi dat het bronsignaal nu volledig over is op SDI. Wereld van verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gisteren eindelijk de Amino kunnen aansluiten. Wat een verschil met analoog!
Powerline doet het ook uitstekend. Nog geen problemen gehad.

Als ik geen TV kijk, dan zet ik de stroom helemaal uit. Is het heel erg als de Amino geen stroom krijgt? In het boekje staat dat de beeldinstellingen naar 720p gaat ipv 720p breedbeeld als de stroom onderbroken wordt.

Is het ook mogelijk om de audio te veranderen? Want als ik bij de mozaïek bij Cartoon Network kijk, hoor ik engels en als ik CN dan op zet krijg ik nederlandse audio. Bij UPC kan dit.

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 31-12-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
De opstart tijd van de Animo als hij net op het stroom komt duurt behoorlijk langer dan een normale standby. Bij staat hij op vaste spanning.
Ik ben wel benieuwd hoe veel stroom dat zou vragen als hij in standby staat.Binnenkort maar eens gaan meten...

[Edit]
Ik zie dat de aanvraag actie voor IDTV verlengd is tot en met 10 januari!

[ Voor 14% gewijzigd door Intheweb op 31-12-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
Gisteren een brief van onsnet eindhoven in de bus, dat we het IDTV kastje kunnen ophalen (Tongelre, dus was nog plustv). Dus ik zet de tv aan (heb het IDTV kastje nog niet opgehaald) en wat denk je? Geen signaal meer. Ook handig. Dus zodra je IDTV hebt moet je gelijk dat kastje ophalen want plustv wordt meteen afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
benchMarc schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:31:
Gisteren een brief van onsnet eindhoven in de bus, dat we het IDTV kastje kunnen ophalen (Tongelre, dus was nog plustv). Dus ik zet de tv aan (heb het IDTV kastje nog niet opgehaald) en wat denk je? Geen signaal meer. Ook handig. Dus zodra je IDTV hebt moet je gelijk dat kastje ophalen want plustv wordt meteen afgesloten?
PlustTV als dienst bestaat inderdaad niet meer, dat komt doordat het CATV signaal omgezet is naar het nieuwe basispakket (analoog en DVB-C).

Echter je kunt de PlusTV box nog gewoon gebruiken voor de basiszenders via DVB-C te ontvangen. Je moet hem daarvoor enkel even opnieuw instellen, de instellingen kun je o.a. vinden in de startpost van dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
ik222 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:42:
[...]

PlustTV als dienst bestaat inderdaad niet meer, dat komt doordat het CATV signaal omgezet is naar het nieuwe basispakket (analoog en DVB-C).

Echter je kunt de PlusTV box nog gewoon gebruiken voor de basiszenders via DVB-C te ontvangen. Je moet hem daarvoor enkel even opnieuw instellen, de instellingen kun je o.a. vinden in de startpost van dit topic ;)
Tnx d:)b That did the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Wij willen hier thuis binnenkort van Ziggo AiE Extra naar OBN Flex 100 overgaan.

Kan iemand mij dit aanbevelen of juist afraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ninasky11 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:45:
Wij willen hier thuis binnenkort van Ziggo AiE Extra naar OBN Flex 100 overgaan.

Ik heb super goede ervaringen met OBN.
Zeker nu IDTV er is, alles is geweldig!

Ik kan het je dus in ieder geval zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
ninasky11 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:45:

als je het voor het internet doet kan ik zeker aanbevelen..... supersnel stabiel internet (ligt er nooit uit) zowel up als down wordt 90mbit gehaald

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52

Ino Dekker

Mr. Guide

Ik heb nu bijna twee weken IPTV bij ONE en na mijn netwerk een beetje te hebben heringedeeld, heb ik de nu de volgende setup:
- IPTV 'kabel' komt binnen via server met MythTV backend (Ubuntu 10.04, MythTV 0.23+fixes, 2e nic in server spoofed DHCP request van Amino; 1e nic op internet netwerk).
- Amino op interne netwerk.
- Server heeft DHCP server en geeft aparte DHCP offer aan Amino met server als gateway (voor toegang tot w.zt6.nl, NTP, etc.)
- D-Link DIR-655 router geeft multicast adressen door op interne netwerk.

TV kijken via de Amino gaat prima (Uitzending gemist nog niet, maar heb ik ook nog geen aandacht aan besteed) en MythTV leek ook geen moeite te hebben.
Echter, toen ik vanochtend via MythTV frontend (zowel de 'officiële' als via MythBox) bijvoorbeeld Discovery HD Showcase en Travel Channel wou bekijken kwam ik er achter dat het toch niet helemaal werkt (op de Amino zelf werken ze prima).
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat de 'rtpskip=yes' stromen via rtp:// ipv udp:// geopend moeten worden. En dit lijkt ook prima te werken op de server met mplayer (X-forwading) en op clients met mplayer en VLC. De clients in mijn netwerk zullen waarschijnlijk de stroom van de D-Link krijgen, terwijl de server de stroom rechtstreeks van de 2e nic moet krijgen.
Echter, ik krijg dit in MythTV niet aan de praat. Uit de beschrijving en M3U playlist op http://avenard.com/iptv/MythTV.html maak ik dat rtp:// zou moeten werken in MythTV.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://code.mythtv.org/trac/ticket/8767

Dit misschien?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Dat zou heel goed mijn probleem kunnen zijn.
Ik ga eens een poging wagen mythtv zelf te bouwen (of een gedeelte).
Of is er volgens jou een eenvoudigere manier om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik heb nog nooit met MythTV gewerkt. Je zou het probleem wel kunnen omzeilen door op je server Udpxy te installeren zodat je in MythTV unicast streams kunt gebruiken.

Hou er trouwens rekening mee dat je Amino geen firmware updates kan doen als je 'm in je interne netwerk hebt hangen. Tijdens het firmware update proces wordt er namelijk een ander DHCP Vendor-ID gebruikt, waardoor je in je DHCP offer bij option 43 een multicast adres krijgt toegewezen (ipv de w.zt6.nl url) welke gebruikt wordt voor de firmware update binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Ja, dat van de firmware updates weet ik. Voorlopig zal ik af en toe de Amino rechtstreeks op de PacketFront aansluiten.
Udpxy zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ga ik straks ook eens proberen. Bedankt.

Update: helaas, MythTV ondersteunt geen unicast HTTP streams.

[ Voor 13% gewijzigd door Ino Dekker op 02-01-2011 16:39 . Reden: udpxy en MythTV gaan niet samen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Firmware updates zijn dan ook niet heel vaak aan de orde dus dat is niet zo'n probleem. Hier heb ik al sinds het begin firmware versie 16.7. Maar achter udpxy kun je dus niet meer de amino hangen normaal gesproken. Tenminste sowieso niet zonder dat je deze zelf custom middleware in laten laden middels DNS / DHCP aanpassingen op je netwerk.

Verder snap ik je netwerksetup niet zo goed, waarom gebruik naast een server met meerdere nics ook nog je D-Link DIR 655 als router? Ik zou dan zorgen dat je 3 netwerkkaarten in je server zet en dan kun je die server als routeringstaken laten doen. Die D-link hoeft je dan enkel nog te gebruiken als accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Puur uit praktische overwegingen laat ik voorlopig de D-Link het normale internet verkeer routeren. Dat kan hij vlot genoeg. En aangezien hij multicast adressen door kan geven, hoef ik geen igmpproxy te draaien op mijn server. Normaal gesproken zal dus ook alleen de Amino voor extra multicast load op het netwerk zorgen. Op de server staan de multicast adressen geroute naar de 2e nic.
Als ik er nog een 2e Amino bij zou nemen, dan zou ik die wel rechtstreeks op de PacketFront zetten.

Update: Het zetten van ReceivingSocketAddr zoals in die MythTV ticket wordt beschreven heeft geen zin. Die variabele wordt alleen in GroupsockHelper.cpp gebruikt voor Windows builds, anders krijg hij alleen een waarde af en toe. Wel goed lezen hè. Hij wordt wel gebruikt, maar het heeft nog niet geholpen.

Update 2: De aanpassing lijkt toch iets te doen. Travel Channel, Discovery Science en Discovery World werken nu wel (laden wel wat langzaam). Discovery HD Showcase en Discovery Travel & Living willen nog niet werken. Er zijn vast nog wel een aantal meer rtpskip=yes kanalen die nu opeens wel werken, maar ik heb ze niet allemaal getest. Wel merk ik dat een aantal UDP kanalen ook niet goed werken. Tot nu toe lijkt het erop dat dit allemaal 239.193.128.x adressen zijn, waarvan van een aantal in UDP/RTP wel werken en een aantal niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Ino Dekker op 02-01-2011 23:02 . Reden: oplossing MythTV ticket (nog) geen (volledig) succes. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat nog een bug:

http://code.mythtv.org/trac/ticket/8462

Werkt VLC bij jou wel op die pc?

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intheweb schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:41:
Het is ook de lokale omroep van Eindhoven dus voor nu alleen beschikbaar bij OnsNetEindhoven. Maar zoals het nu eruit ziet dus vanaf 6/7 januari ook te zien bij OnsBrabantNet via het digitale kanaal :)
Leuk om te lezen dat er lokale omroepen zijn waar mensen rondlopen die zich met echte TV bezighouden, want mijn ervaring met lokalo's is toch dat ze voor 90% krampachtig blijven vasthouden aan radio, omdat men niet de kunde en kennis (om nog maar te zwijgen over de financiële basis) hebben om TV boven het niveau van een lokale kabelkrant te krijgen. (Niks zo makkelijk als een panklaar kabelkrant/broadcasting pakket op een PC te zetten en de kabelkrant redactie die dagelijks laten vullen met de lokale weetjes).
Gek genoeg is lokale TV de enige echte moneymaker voor omroepen, maar is vaak de basis van de besturen verstokt in "letterlijk oude" radiomannen zoals ik tijdens een OLON bijeenkomst eens mocht ervaren.
TV is voor veel lokalo's nog een soort van vies ding wat je vooral niet moet gaan doen.

Ik heb zelf bijna twee jaar in Spijkenisse echte TV mogen maken bij de lokale omroep, en zelfs dat waren werkelijk tropenjaren om alles netjes in redelijk hoge kwaliteit analoog op de UPC kabel te krijgen, om nog maar te zwijgen over de inmiddels meer dan grote komst van digitale TV, waarbij alles ineens weer op een andere manier dient te worden geencodeerd en aangeleverd....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
E-mail ligt er nou alweer de hele week uit vanaf middernacht tot en met soms halverwege de ochtend.
De deadline was al een keer verlengd en het zou volgens de tweede deadline dit keer echt tot en met 2 januari duren, , maar nu op 3 januari ligt het er gewoon weer uit. Ook enorm handig om e-mail tijdens de jaarwisseling eruit te gooien.... even op locatie de beste wensen via telefoon mailen was er niet bij.

We wachten maar weer op die derde hernieuwde deadline.

[ Voor 36% gewijzigd door Paquito op 03-01-2011 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zolang het overdag gewoon werkt vind ik het niet zo erg eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

VLC (ik ben aan het werk, dus met X-forwarding over SSH in Ascii Arts 'caca' mode) lijkt goed te werken.
Vanavond zal ik de backend wat meer verbose output laten genereren, misschien dat ik dan kan zien waarom sommige stromen niet willen starten.
Ik zie niet zo snel de link met die ticket. Het gaat hier specifiek om een aantal kanalen en het lijkt niet uit te maken vanaf welk kanaal ik vertrek. Aangezien er zo weinig over te vinden is, begin ik het vermoeden te krijgen dat het ook iets met mijn configuratie kan zijn, maar waarom mplayer en vlc op hetzelfde systeem wel werken is me dan een raadsel.
Als ik Discovery HD Showcase en Discovery Travel & Living nog werkend kan krijgen, dan ben ik blij, sommige andere niet werkende UDP/RTP kanalen kunnen me niet zoveel boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Klein ongemak na de zenderwisseling van 28 december:

1.Automatische tijdsaanduiding op digitaal signaal (DVB-C) is +1u.
(kan ik niet handmatig op mijn tv aanpassen omdat het vast met de stream wordt meegestuurt)

[ Voor 29% gewijzigd door Moost01 op 05-01-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paquito schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:36:
E-mail ligt er nou alweer de hele week uit vanaf middernacht tot en met soms halverwege de ochtend.
De deadline was al een keer verlengd en het zou volgens de tweede deadline dit keer echt tot en met 2 januari duren, , maar nu op 3 januari ligt het er gewoon weer uit. Ook enorm handig om e-mail tijdens de jaarwisseling eruit te gooien.... even op locatie de beste wensen via telefoon mailen was er niet bij.

We wachten maar weer op die derde hernieuwde deadline.
Klotemail is weer verlengt naar 4 januari 2011. Had eerst Gmail nooit geen problemen mee. Die mail van Edutel zuigt echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Moost01 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:57:
Misschien dat iemand van ONE hier meeleest en wat kleine ongemakken na de zenderwisseling kan oplossen:

1. Geen teletekst op Omroep Brabant (zowel op analoog als digitaal niet)
2. Automatische tijdsaanduiding op digitaal signaal (DVB-C) is +1u. (kan ik niet handmatig op mijn tv aanpassen omdat het met de stream wordt meegestuurt)
Ik heb IDTV van OnsBrabantNet en daar ontvang ik wel teletekst op Omroep Brabant TV (kanaal 313). ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Heb nu mijn IDTV kastje (zo'n amino A130M) opgehaald en volgens de service desk daar zou hij eerst een firmware update gaan doen. Gek genoeg valt er geen pijl op te trekken wat dat ding nu echt aan het doen is. Aangesloten op poort 2 van het modem, via hdmi naar de TV, maar op TV krijg ik geen beeld te zien en dat kastje laat een rood ledje zien, dat om de zoveel tijd gaat knipperen. Geen netwerkactiviteit of niks te zien aan de achterkant.
Hij staat nu al een uur in die stand en doet verder niks. Via de afstandbediening reageert dat ding ook niet. De power eraf halen ben ik nog niet zo'n fan van, want ik weet dus totaal niet of hij nu misschien stiekem op de achtergrond wel bezig is met het installeren van updates.

/edit: hmm, nu ik het topic doorspit zie ik dat er al 3 anderen waren waarbij de servicedesk hun postcode niet door had gevoerd. Waarschijnlijk zal dit dus bij mij ook wel fout zitten dan.

[ Voor 11% gewijzigd door benchMarc op 03-01-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
.

[ Voor 110% gewijzigd door Moost01 op 03-01-2011 18:51 . Reden: Dubbele post, bericht kan weg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@benchMarc: Controleer wel eerst even of je netwerkkabel goed is, dat kun je zien door te kijken of er wel lampjes gaan branden langs de netwerkpoort op de amino en ook op de CPE moet het lampje van poort 2 gaan branden. Misschien voor de zekerheid een andere kabel proberen.

Is dat allemaal goed dat in de dienst waarschijnlijk niet goed geactiveerd inderdaad, de helpdesk kan dat voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:38:
Zolang het overdag gewoon werkt vind ik het niet zo erg eigenlijk...
Kan het momenteel al de hele middag niet meer gebruiken, helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Paquito op 03-01-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:49:
Heb nu mijn IDTV kastje (zo'n amino A130M) opgehaald en volgens de service desk daar zou hij eerst een firmware update gaan doen. Gek genoeg valt er geen pijl op te trekken wat dat ding nu echt aan het doen is. Aangesloten op poort 2 van het modem, via hdmi naar de TV, maar op TV krijg ik geen beeld te zien en dat kastje laat een rood ledje zien, dat om de zoveel tijd gaat knipperen. Geen netwerkactiviteit of niks te zien aan de achterkant.
Hij staat nu al een uur in die stand en doet verder niks. Via de afstandbediening reageert dat ding ook niet. De power eraf halen ben ik nog niet zo'n fan van, want ik weet dus totaal niet of hij nu misschien stiekem op de achtergrond wel bezig is met het installeren van updates.

/edit: hmm, nu ik het topic doorspit zie ik dat er al 3 anderen waren waarbij de servicedesk hun postcode niet door had gevoerd. Waarschijnlijk zal dit dus bij mij ook wel fout zitten dan.
De rode led knippert in een bepaald ritme (een soort morse code met lange en korte knippers).... dat is de foutcode van de amino die je kunt opzoeken om uit te vlooien wat het ding wil of mist.

Je hoeft niet bang te zijn de spanning eraf te halen, want tijdens updates heb je altijd beeld met de kreet Loading..... in het midden van je scherm.
In het almeerse glashart topic heb ik een pdf met alle amino foutcodes staan... ik denk dat je niet gevalideerd bent en dus nog geen toegang krijgt tot de middleware servers die jouw amino moeten herkennen en voorzien van de menuinhoud en gids info en dergelijke.
Elke Amino heeft een uniek STBID wat gekoppeld wordt aan jouw account, dus wellicht is dat ook nog niet voor elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 02:47:
[...]

Je kunt beter nog even wachten met kopen gezien er eind dit jaar/begin volgend jaar nieuwe chipsets en processors uitkomen. Als je nu iets koopt heb je over 2-3 maanden voor dezelfde prijs iets wat dubbel zo goed presteert. Ik wacht zelf ook nog even met het upgraden van mijn PC (die ik ook als HTPC gebruik) totdat AMD met de Fusion APU komt:

AMD Fusion is a new approach to processor design and software development, delivering powerful CPU and GPU capabilities for HD, 3D and data-intensive workloads in a single-die processor called an APU. APUs combine high-performance serial and parallel processing cores with other special-purpose hardware accelerators, enabling breakthroughs in visual computing, security, performance-per-watt and device form factor.

De performance van het GPU gedeelte zit op het niveau van een Radeon 5670, waardoor de meest complexe postprocessing mogelijk wordt. AMD/ATI claimt daarom ook de hoogst mogelijke HQV 2.0 score (videokwaliteit) te kunnen halen met de Fusion APU (link). Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen gezien AMD nu ook al voorop loopt in de HQV tests (zie deze HQV vergelijking). Intel doet het kwa HQV echt een heel stuk minder met zijn Clarkdale. Daarnaast heeft de Clarkdale problemen met uitsturen op 23hz (23.976 hz om precies te zijn), wat nadelig is voor 24p (23.976fps) film content. Dit is een driver bug die al maanden bestaat, maar waar niks aan gedaan wordt door Intel. Ik verwacht trouwens ook niet dat Intel's Sandy Bridge straks ook maar in de buurt zal komen bij de HQV scores van AMD's Fusion APU. AMD heeft met ATI een te grote voorsprong als het om het video gedeelte gaat.

Als OS schijf en opslag (heb niet veel ruimte nodig) ga ik voor een Intel Postville G3 SSD (tegen die tijd ook wel uit). Lekker veel IOPS (50.000 lezen en 40.000 schrijven) zodat alles lekker vlot start en het wat betreft lees- en schrijfacties geen belemmering is om veel tegelijk te doen. Windows Media Center is ook heel erg afhankelijk van snelle storage. Dit omdat er voor de EPG en zenderlijst uit een database file gelezen wordt die soms kan oplopen tot over de 100mb. Dit is goed te merken bij een laptop met een 5400rpm harddisk. Het scrollen door de EPG gaat dan heel laggy en op elke EPG handeling wordt traag gereageerd.

Voor wat betreft het geheugen kies ik voor 8GB DDR3 1600, maar dit is omdat ik veel met VM's werk.

Voeding en kast ben ik nog niet over uit. Ik wil eigenlijk een compleet passief gekoelde (HT)PC zonder ventilatoren (omdat die steeds meer herrie gaan maken door slijtage in de loop van de tijd). Dan moet je dus weinig warmte ontwikkeling hebben in je kast. En dat heb ik ook omdat ik geen uitbreidingskaarten gebruik, er enkel 1 SSD is ingebouwd en ik kies voor een APU-model met een max TDP van 45 watt. Verder moeten er voldoende luchtgaten zijn in de bovenkant van kast (zoals bij een Antec Three Hundred) zodat de opstijgende wamte van de processor middels convectie kan worden afgevoerd. Om zoiets volledig passief te laten doen heb je een grote heatsink nodig (ik dacht dan aan een Scythe Orochi). De voeding wordt denk ik een PicoPSU. Deze is efficiënter bij laag verbruik en door de externe adapter heeft deze geen warmte ontwikkeling in de kast. Audio loopt via SPDIF naar een aparte versterker met ingebouwde DAC. De video gaat gewoon direct via HDMI vanuit het mobo naar de TV (ik hoef geen surround geluid bij films/video). Verder moet de PC monitor en de TV nog vervangen worden door schermen met een FullHD resolutie. Dan kan ik ze in clone mode zetten (clonen vraagt ook minder van de GPU dan het bureaublad uitbreiden) zodat ik ook vanaf de TV op hetzelfde gedeelte van het bureaublad kan werken met een remote toetsenbord. Als afstandsbediening gebruik ik gewoon de standaard Microsoft MCE remote en receiver. Een LCD display op de behuizing boeit me ook niet echt (wil zo min mogelijk lichtjes en bling bling).

De software moet ik nog even kijken. Ik heb tot nu met met Windows Media Center gewerkt en ook even kort kunnen testen met DVBLink for IPTV. Dat werkt opzich goed, alleen mis ik in Windows Media Center de mogelijkheden om alles tot in de puntjes te kunnen instellen. Ik ben daarom van plan om MediaPortal en XBMC ook nog te gaan testen. Hier kun je veel meer mee tweaken en er zijn ook diverse plugins voor.
Bron hardwareinfo:
De in Sandy Bridge geïntegreerde GPU (Intel HD Graphics 2000 en 3000) is veel geavanceerder dan Intels bestaande generatie. Bij 3D-games zien we tot drie keer betere prestaties. Voldoende om 3D-games op beperkte resolutie met beperkte effecten te spelen. Vooral over de video mogelijkheden zijn we enthousiast: in de HD HQV 2.0 videokwaliteitstest haalt Intel nu een score vergelijkbaar met de allerbeste losse videokaarten. Voor een Media Center PC is er met de komst van Sandy Bridge geen reden meer om nog voor een losse videokaart te kiezen. Ondersteuning voor 3DTV's is er nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad :)
Lees het nu ook hier:

http://nl.hardware.info/r...-videokwaliteit-hd-hqv-20

AMD 880G 54
AMD Radeon HD 5450 160
AMD Radeon HD 5670 197
AMD Radeon HD 5750 197
AMD Radeon HD 5870 197
AMD Radeon HD 6850 197
Intel HD Graphics 134
Intel HD Graphics 3000 196
nVidia Ion 77
nVidia GeForce GT 220 174
nVidia GeForce GTS 250 174
nVidia GeForce GT 430 174
nVidia GeForce GTS 450 174
nVidia GeForce GTX 460 174

Dat verrast me toch wel van Intel, gezien ze met de Clarkdale nog enorm achterliepen bij deze HQV 2.0 test.
Intel's core business zijn CPU's, dus GPU en alle optimalisaties die daarbij komen kijken is toch weer een andere tak van sport. Maar wie weet gaat AMD's Fusion's straks wel over de 200 :) Immers zegt AMD hier dat ze met Fusion de hoogst mogelijke HQV 2.0 score hebben gehaald. Dat zou neerkomen op een totaal van 210 punten.

Zie ook: http://www.hqv.com/index....D9D4C2F636F067F89CC14862C

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
ik222 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:33:
@benchMarc: Controleer wel eerst even of je netwerkkabel goed is, dat kun je zien door te kijken of er wel lampjes gaan branden langs de netwerkpoort op de amino en ook op de CPE moet het lampje van poort 2 gaan branden. Misschien voor de zekerheid een andere kabel proberen.

Is dat allemaal goed dat in de dienst waarschijnlijk niet goed geactiveerd inderdaad, de helpdesk kan dat voor je oplossen.
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:15:
[...]

De rode led knippert in een bepaald ritme (een soort morse code met lange en korte knippers).... dat is de foutcode van de amino die je kunt opzoeken om uit te vlooien wat het ding wil of mist.

Je hoeft niet bang te zijn de spanning eraf te halen, want tijdens updates heb je altijd beeld met de kreet Loading..... in het midden van je scherm.
In het almeerse glashart topic heb ik een pdf met alle amino foutcodes staan... ik denk dat je niet gevalideerd bent en dus nog geen toegang krijgt tot de middleware servers die jouw amino moeten herkennen en voorzien van de menuinhoud en gids info en dergelijke.
Elke Amino heeft een uniek STBID wat gekoppeld wordt aan jouw account, dus wellicht is dat ook nog niet voor elkaar.
Tnx voor de hulp. Mijn vriendin heeft even de helpdesk gebeld terwijl ik ging sporten en idd, ze hebben de service nog niet geactiveerd. Morgenvroeg moet hij het doen. Dus ik ben nummertje 4 in deze thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch blijf ik het idee hebben dat er bij DVB-C nog iets van bitrate shaping wordt toegepast. Ik mis gewoon nog dat laatste beetje helderheid. Met name in de beelddiepte en kleurintensiteit valt het op vind ik. Net alsof de sterkte van de kleuren eronder lijden.

Is er hier iemand met OBN of ONE met een DVB-C kaart die een capture file zou willen maken (zie deze post)? Volgens mij zitten OBN en ONE namelijk op hetzelfde headend voor wat betreft DVB-C, gezien de kabelkranten die ertussen zitten van Best/Valkenswaard/Veldhoven etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:39:
Toch blijf ik het idee hebben dat er bij DVB-C nog iets van bitrate shaping wordt toegepast. Ik mis gewoon nog dat laatste beetje helderheid. Met name in de beelddiepte en kleurintensiteit valt het op vind ik. Net alsof de sterkte van de kleuren eronder lijden.
Sowieso zijn beide niet helemaal hetzelfde natuurlijk want anders kon Eindhoven niet later omgerasterd worden, ergens gaat het dus door andere apparatuur. Dat het bronsignaal wel hetzelfde is natuurlijk alsnog mogelijk dan.

Maar je kunt toch vrij makkelijk het DVB-C signaal naast het IPTV SD signaal zetten? Tenminste met een DVB-C kaart moet dat mogelijk zijn. Ben namelijk benieuwd of daar dan daadwerkelijk verschillen in te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:24:
[...]

Sowieso zijn beide niet helemaal hetzelfde natuurlijk want anders kon Eindhoven niet later omgerasterd worden, ergens gaat het dus door andere apparatuur. Dat het bronsignaal wel hetzelfde is natuurlijk alsnog mogelijk dan.
Voor het analoge deel inderdaad wel ja. Maar ik heb het idee dat ze de Transport Streams voor DVB-C gewoon uit het headend van OBN pakken.
Maar je kunt toch vrij makkelijk het DVB-C signaal naast het IPTV SD signaal zetten? Tenminste met een DVB-C kaart moet dat mogelijk zijn. Ben namelijk benieuwd of daar dan daadwerkelijk verschillen in te vinden zijn...
Ik ook, maar ik heb dus geen DVB-C kaart meer liggen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Bron hardwareinfo:
De in Sandy Bridge geïntegreerde GPU (Intel HD Graphics 2000 en 3000) is veel geavanceerder dan Intels bestaande generatie. Bij 3D-games zien we tot drie keer betere prestaties. Voldoende om 3D-games op beperkte resolutie met beperkte effecten te spelen. Vooral over de video mogelijkheden zijn we enthousiast: in de HD HQV 2.0 videokwaliteitstest haalt Intel nu een score vergelijkbaar met de allerbeste losse videokaarten. Voor een Media Center PC is er met de komst van Sandy Bridge geen reden meer om nog voor een losse videokaart te kiezen. Ondersteuning voor 3DTV's is er nu ook.
Nog een paar kanttekeningen:

- De HQV score van 196 is behaald met de Intel HD Graphics 3000, welke maar in 2 van de 18 Sandy Bridge processors zit (alle 2 high end modellen die je normaal niet in een HTPC gebruikt). In de rest zit een HD2000 welke maar de helft van de beschikbare shader units gebruikt (6 van de 12). Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er met die HD2000 dan nog steeds zo'n hoge score gehaald kan worden.

- Volgens AnandTech kan Sandy Bridge nog steeds geen video uitsturen op 23.976 hz. Om stottervrij film te kunnen kijken op je TV moet je dus nog steeds voor ATI of nVidia gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Het lijkt er sterk op dat mijn probleem met het niet af kunnen spelen van enkele kanalen niets te maken heeft met het feit dat de data van UDP of RTP moet komen.
MythTV opent elke stroom 2 keer. De eerste keer om de PAT en PMT te parsen (om er achter te komen welke PIDs in de recording moeten komen). Dit gaat altijd goed. Als de stroom voor de 2e keer wordt geopend, dan zal er waarschijnlijk een PID filter actief zijn die alleen die PIDs meeneemt die voor dat kanaal gelden.
Als ik een recording maak van Discovery Travel & Living en deze file analyseer met TSReader, dan zie ik 11 PIDs, waaronder PAT en PMT, maar omdat TSReader klaagt dat de PMT niet in orde is, zijn de andere PIDs niet echt te gebruiken. Als ik de PIDs vergelijk met de log van MythTV, dan zit er 1 video stroom, 4 audio stromen en 8 ondertitel stromen oorspronkelijk in de PMT, waarvan 4 ondertitel stromen in de opgenomen stroom niet meer te vinden zijn (kunnen mogelijk wel als Elementary Stream aangemeld staan, maar niet daadwerkelijk in de stroom). De andere PIDs lijken gewoon in orde.
Omdat er zoveel ES zijn, past de PMT hoogstwaarschijnlijk niet in 1 TS pakket. MythTV log geeft ook een lengte van over de 188 bytes aan, dus dat zou goed kunnen kloppen. Als ik de opname laat parsen door dvbsnoop met een filter op de PMT PID, krijg ik voor elke PMT PID de melding dat de payload bij dit pakket start, dus maar 1 pakket. dvbsnoop geeft verder aan dat er iets mis is (ik heb het pakket nog nog niet manueel uitgepakt).
Ik zal later ook een paar andere niet werkende stromen analyseren, maar mijn voorlopige conclusie is dat MythTV problemen heeft met grote PMT tabellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:39:

Is er hier iemand met OBN of ONE met een DVB-C kaart die een capture file zou willen maken (zie deze post)? Volgens mij zitten OBN en ONE namelijk op hetzelfde headend voor wat betreft DVB-C, gezien de kabelkranten die ertussen zitten van Best/Valkenswaard/Veldhoven etc.
Zodra ik tijd heb zal ik mijn FloppyDTV kaart weer eens boven halen en een stream proberen te capturen. Mocht dit niet lukken, dan laat ik dat nog even weten. Hoe kan ik tegelijk een IPTV stream capturen ter vergelijking? Kan dat met VLC?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
IPTV streams capturen kan inderdaad met VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
benchMarc schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:02:
Tnx voor de hulp. Mijn vriendin heeft even de helpdesk gebeld terwijl ik ging sporten en idd, ze hebben de service nog niet geactiveerd. Morgenvroeg moet hij het doen. Dus ik ben nummertje 4 in deze thread ;)
Nou, het is eindelijk gelukt hoor. Ze hebben me kunnen activeren. Vanmorgen had ik dus nog steeds niks, dus net weer eens gebeld. "Er zijn problemen met het activeren van nieuwe gebruikers. Ik kan niet zeggen wanneer het opgelost is. Hooguit een paar dagen".
Ik leg de telefoon neer, 5min later: *poef*, beeld. :') Als je het mij vraagt zijn ze het vanmorgen gewoon wéér vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
:( kom net terug van vakantie en merk dat ik minder kanalen heb, wat is dat nou voor service ? Achteruitgang ipv vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Kaizah schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:39:
:( kom net terug van vakantie en merk dat ik minder kanalen heb, wat is dat nou voor service ? Achteruitgang ipv vooruitgang?
Kijk je analoog? Via OnsNetEindhoven of OnsBrabantNet?

OnsNetEindhoven heeft sinds 28 december een nieuw zenderpakket: http://onsneteindhoven.nl/index.php?menu=10&submenu=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
elwinvangestel schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Kijk je analoog? Via OnsNetEindhoven of OnsBrabantNet?

OnsNetEindhoven heeft sinds 28 december een nieuw zenderpakket: http://onsneteindhoven.nl/index.php?menu=10&submenu=16
Ja dat heb ik al gezien, maar we zijn zenders kwijt!! "t fap kanaal, discovery zenders?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:04:
[...]

Zodra ik tijd heb zal ik mijn FloppyDTV kaart weer eens boven halen en een stream proberen te capturen. Mocht dit niet lukken, dan laat ik dat nog even weten. Hoe kan ik tegelijk een IPTV stream capturen ter vergelijking? Kan dat met VLC?
In VLC ga je naar:
Weergave -> Afspeellijst

Klik rechts op de zender en kies voor 'Opslaan...'
Vink 'Schrijf ruwe invoer' aan en klik op 'Start'.

Wacht 30 seconden en klik dan op de Stop knop in VLC. Als het goed is heb je nu een 'stream-demux.dump' file in je VLC map staan.
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:07:
[...]

Klotemail is weer verlengt naar 4 januari 2011. Had eerst Gmail nooit geen problemen mee. Die mail van Edutel zuigt echt wel.
En vandaag weer naar 5 januari 2011 :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Kaizah schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:19:
[...]

Ja dat heb ik al gezien, maar we zijn zenders kwijt!! "t fap kanaal, discovery zenders?!
Dat is het nieuwe zenderaanbod, deze verandering is al lang bekend.
Het is inderdaad jammer dat de discoveryzenders weg zijn...

Maar er wordt wel het digitale signaal meegestuurd, zodat je ook digitaal kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik heb de studenten versie van onsbrabantnet, maar vroeg mij af kan ik ook via IPTV kijken met VLC of is dit echt een extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Termi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:05:
Ik heb de studenten versie van onsbrabantnet, maar vroeg mij af kan ik ook via IPTV kijken met VLC of is dit echt een extra?
Studentenversie van OBN? :?

Je kunt alleen IPTV kijken via VLC als er een actieve Amino in het netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:08:
[...]

En in je account toegang tot het IPTV VLAN is geactiveerd, dus zomaar een willekeurige Amino aan je IPTV poort hangen zonder dat je de dienst afneemt gaat helaas ook niet werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Een Amino heb je technisch gezien niet eens nodig, een pc die zich voordoet als Amino voldoet ook ;) Het gaat erom dat de IPTV dienst geprovisioned is op je aansluiting en dat er een DHCP lease uitstaat in het IPTV VLAN.

Blijft overeind dat het in de praktijk niet mogelijk is IPTV op je aansluiting actief te hebben zonder dat je een Amino hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:24:
Een Amino heb je technisch gezien niet eens nodig, een pc die zich voordoet als Amino voldoet ook ;) Het gaat erom dat de IPTV dienst geprovisioned is op je aansluiting en dat er een DHCP lease uitstaat in het IPTV VLAN.

Blijft overeind dat het in de praktijk niet mogelijk is IPTV op je aansluiting actief te hebben zonder dat je een Amino hebt.
Nog wel... de vraag is hoe lang.
Maar je laatste conclusie is eigenlijk de enige juiste, want zonder een geactiveerde IPTV dienst heb je geen uitstaande DHCP lease, en IPTV dienst zonder een Amino is onmogelijk omdat in ieder geval de Amino 110 standaard als minste versie wordt meegeleverd met die dienst.... beetje kip en ei verhaal dus, met dit verschil dat een tweedehands Amino zonder geactiveerde dienst niet werkt, en een geactiveerde dienst zonder Amino in ieder geval op WDGO netwerken (nu nog) wel werkt op een Amino imiterende HTPC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja klopt, de amino heeft sowieso niets met de activatie te maken. De hele activatie zit echt op je aansluiting en als IPTV actief is kun je in principe elke willekeurige Amino of PC die zich voordoet als Amino eraan hangen. Overigens OnsBrabantNet / Edutel levert altijd standaard de A130M, de 110 wordt enkel uitgeleverd op verzoek wanneer je geen HDMI aansluiting op je televisie hebt bijvoorbeeld.

Wat betreft IPTV op je PC werkt dat inderdaad nog wel ;) Maar goed wat dat betreft vind ik dat ook niet heel interessant, IPTV op de HTPC is leuk om wat mee te spelen maar echt gebruiken doe ik het toch niet. Dat het signaal op termijn encrypted zal worden lijkt mij zeer waarschijnlijk, in ieder geval zal de huidige situatie niet kunnen blijven bestaan als je logisch nadenkt.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 04-01-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan kunnen we Glashart Media op de grote hoop gooien bij UPC en KPN ;/
Ik hou in m'n achterhoofd ook rekening met encryptie, maar ik hoop toch dat GHM uiteindelijk verstandiger gaat handelen met alternatieve oplossingen en niet zwicht voor de encryptie-druk van de contentleveranciers. Encryptie is zowel voor de klant als GHM nadelig.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 14-09 07:39
Encryptie ben ik in principe niet tegen, zeker als het misbruik van IPTV voorkomt. Zolang het maar een open standaard betreft die ook bruikbaar is op andere apparaten (vergelijkbaar met CI zeg maar). En dan vind ik de HTPC wel bij 'andere apparaten' horen :D

Als ze het gaan gebruiken zal het vast wel een UPC scenario worden: enkel hun hardware die net niet helemaal voldoet aan wat je wilt. Dan vind ik de Ziggo methode een stuk beter*, waarbij je nog steeds vrij bent in wat je wilt aansluiten en welke decoder je gebruikt.

* Behalve dan dat Ziggo met CI+ de HTPC praktisch buiten spel zet todat Microsoft (of een andere grote speler) een CI+ certificatie kan regelen. Theoretisch mogelijk, want een Windows PC kan nu ook al Blu-ray officieel afspelen in een geheel beveiligd traject.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik hwb op zich ook niks tegen encryptie, maar ik zou het wel goed vinden als je nog wel op dezelfde manier als nu naar de zenders kan blijven kijken op je pc waarvoor je betaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas werkt encryptie bij IPTV anders dan bij DVB-C. Waar je bij DVB-C een paar goed ondersteunde encryptie-standaarden hebt (zodat het met diverse DVB-C kaarten met CI CAM-modules goed werkend te krijgen is), is het bij IPTV een grote gesloten bende waar nergens ondersteuning voor is in HTPC software. Als het net zo open en goed ondersteund was als met CI had ik er ook geen moeite mee. Helaas is het bij IPTV alles of niets.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
yannickie111 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Ja, dat bestaat onsnetstudenten.nl is mijn ISP.

Nou mijn intentie was niet om het illegaal kijken, ik heb ook een coax-aansluiting. Zelf hou ik wel van wat experimenteren en had leuk gevonden dat het werkt :). Ik snap natuurlijk dat er allerlei risico's bestaan voor de provider voor mediarechten etc.

Dus conclusie het is niet mogelijk of ik zou een dhcpcore.dll truc moeten proberen concludeer ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Termi op 05-01-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het niet afneemt kun je ook geen lease krijgen op het IPTV-VLAN, dus dan werkt een aangepaste dhcpcore.dll ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
@Alexander: nog even terugkomend op het feit dat je alle zenders kunt bekijken met de gedownloade playlist. Ook zenders waar je geen recht op hebt. Kunnen ze dit zien of controleren? Wordt hierop gechecked zo ja hoe doen ze dat? Zijn er risico's? Just checking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:00:
Helaas werkt encryptie bij IPTV anders dan bij DVB-C. Waar je bij DVB-C een paar goed ondersteunde encryptie-standaarden hebt (zodat het met diverse DVB-C kaarten met CI CAM-modules goed werkend te krijgen is), is het bij IPTV een grote gesloten bende waar nergens ondersteuning voor is in HTPC software. Als het net zo open en goed ondersteund was als met CI had ik er ook geen moeite mee. Helaas is het bij IPTV alles of niets.
Sowieso kom je bij GHM met DVB-C niet verder als het basis zenderpakket (39 bij ons op dit moment), en is content bescherming ineens veel minder interessant.
Ik denk dat de hele redenering bij dat soort bedrijven is het misbruik maken van streams waar je geen recht op hebt, maar door de verspreiding van m3u bestanden met die streams wel toegankelijk zijn.
En laten we elkaar geen mietje noemen, ook GHM zal waarschijnlijk geen draconische maatregelen nemen als blijkt dat ze op 50.000 IPTV klanten 100 HTPC gluipers hebben die stiekum private spice gluren terwijl ze alleen het basis IPTV pakket afnemen. De enige partij die op dit moment echt stennis zou kunnen schoppen binnen het content leverancierspakket is waarschijnlijk EDL, want Film1 en Sport1 zijn nog niet bij GHM verkrijgbaar.

Als ik GHM was zou ik dit soort fapkanalen gelijk andere IPTV providers gewoon in het basispakket duwen...ben je denk ik van de helft van de illegale "fappers" af :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:21:
@Alexander: nog even terugkomend op het feit dat je alle zenders kunt bekijken met de gedownloade playlist. Ook zenders waar je geen recht op hebt. Kunnen ze dit zien of controleren? Wordt hierop gechecked zo ja hoe doen ze dat? Zijn er risico's? Just checking...
Multicast stream zijn gewoon streams waar je als het ware op inhaakt, dus geen P2P, maar er wordt wel een multicast request gedaan elke keer dat je zapt.... geen idee of men kan en wil traceren wat elke "STB" in de ruimste zin van het woord gluurt, maar technisch zal het ongetwijfeld mogelijk zijn.
Als je op Google een beetje rondstruint dan zijn er wel diverse media sites die beweren dat IPTV de natte droom van elke marketeer gaat zijn, omdat men van elke gebruiker exact zijn/haar kijkgedrag kan vastleggen en hierop toegespitste marketingacties zou kunnen ondernemen.
Persoonlijk denk ik dat bedrijven als GHM wel trends bijhouden (al was het maar om te kijken of zenders in een pakket bekeken worden of niet), maar dat ze niet geinteresseerd zijn of jij in SM films geinteresseerd bent omdat je dat in de logs elke keer bekijkt :P

Als je op de stoel van de duivel gaat zitten en kijkt wat er mogelijk is dan is big brother uiteraard geen enkel probleem, als je maar mensen en software genoeg hebt om van al die logdata aan het einde van de dag bruikbare"pindakaas" te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De multicast aanvragen zullen per IP inderdaad wel op te vragen zijn in bepaalde logs. Maar of Glashart Media dat bijhoud... Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:08:
Ik hoop het eerlijk gezegd niet, maar dat hangt voor mij niet af van encryptie (als elders al uitgebreid toegelicht).
Ik hoop eigenlijk dat GHM zich op andere manieren gaat onderscheiden van de UPC's en KPN's, door met producten te komen die ik bij een andere provider niet kan krijgen.
Dat kan op allerlei manieren die niks te maken hebben met de basisdiensten op zich.
Dat kan zijn kwaliteit, flexibiliteit, exclusiviteit, betrouwbaarheid.... en aan het eind van de dag wellicht dan ook nog de beste deal voor de beste prijs. Ik geef direct toe dat het voor een jonge club als GHM hier nog wel eens aan schort op zelfs het basisniveau, maar daar prik ik als commerciele boer met 20 jaar zaken doen achter mijn naam wel doorheen, als de intentie erachter maar klopt.
De eerste producten die ik 20 jaar geleden verkocht bestonden uit kartonnen fakes, omdat het echte product eigenlijk alleen nog maar op papier bestond, en met voldoende tijd hebben we die producten uitontwikkeld tot (onbescheiden modus aan) de beste ter wereld(onbescheiden modus uit) ;)

Waarom ben ik 15 jaar trouw XS4ALL klant geweest? Niet omdat ze de goedkoopste waren, niet omdat ze jaar op jaar de beste provider zijn verkozen, maar omdat ik op basis van persoonlijke ervaringen heb gekozen bijna het dubbele te betalen voor diensten die de concurrent ook had kunnen leveren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:34:
De multicast aanvragen zullen per IP inderdaad wel op te vragen zijn in bepaalde logs. Maar of Glashart Media dat bijhoud... Geen idee.
GHM heeft het druk zat om ervoor te zorgen dat ze overal hun diensten kunnen leveren volgens wat beloofd is ;)
Niks zo nutteloos om als lean and mean clubje FTE's te gaan verspillen aan data waar je op dit moment nog niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:08:
Ik hou in m'n achterhoofd ook rekening met encryptie, maar ik hoop toch dat GHM uiteindelijk verstandiger gaat handelen met alternatieve oplossingen en niet zwicht voor de encryptie-druk van de contentleveranciers. Encryptie is zowel voor de klant als GHM nadelig.
Dat is nogal overdreven. En verder is encryptie voor niemand nadelig, sterker nog het is niet eens merkbaar. Enkel voor misschien 0,1% van de klanten die een HTPC hebben is het vervelend. Maar het lijkt me zeer sterk als ze daar rekening mee houden, zeker omdat HTPC's sowieso nooit ondersteund zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ik heb gelezen dat er aan de mail wordt gewerkt van middernacht tot 7:00. Nu is het 12:00 en ik kan nog steeds geen mail versturen. Meer mensen die daar last van hebben? Veldhoven trouwens.

edit: nu werkt het ineens weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Bananeman op 05-01-2011 12:04 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:22:
[...]

Dat is nogal overdreven. En verder is encryptie voor niemand nadelig, sterker nog het is niet eens merkbaar. Enkel voor misschien 0,1% van de klanten die een HTPC hebben is het vervelend. Maar het lijkt me zeer sterk als ze daar rekening mee houden, zeker omdat HTPC's sowieso nooit ondersteund zijn geweest.
Nogal overdreven? Die bijna 60 pagina's aan posts in het Lijbrandt IPTV topic en dan nog minimaal 1x zo'n grote groep die meeleest. Dat is echt wel meer dan 0.1% hoor. En het gaat niet puur om HTPC's, maar om de keuzevrijheid om het signaal te ontvangen met eigen apparatuur. Bijvoorbeeld op een Media speler die met multicast overweg kan.

En encryptie is nadelig voor de kosten van GHM en ook voor hun klantengroep, want ze gaan er simpelweg klanten aan verliezen die teruggaan naar Ziggo om daar met een DVB-C kaart + Alphacrypt CAM de HD-zenders op de PC te kunnen kijken.

Ook heeft GHM extra kosten aan encryptie licenties wat de pakketprijzen onder druk zet.
Daarnaast moeten ze nu elke stream gaan afvangen en opnieuw opbouwen met encryptie erin (zoals Caiway dat ook doet).

En dan weten we nog steeds niet wat dit voor invloed gaat hebben op de zapsnelheid/buffertijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:10:
[...]
Nogal overdreven? Die bijna 60 pagina's aan posts in het Lijbrandt IPTV topic en dan nog minimaal 1x zo'n grote groep die meeleest. Dat is echt wel meer dan 0.1% hoor.
Hahaha, wake up Alexander... there is live outside GoT :P

Ik las een maand of wat geleden dat GHM iets van 50.000 TV klanten bedient, dus als je het even buiten Lijbrandt trekt, maar kijkt naar alle providers die GHM IPTV leveren, dan vrees ik dat 60 pagina's hier en eens zoveel meelezers nog ruim minder dan 0,1% zijn.

Het is niet Lijbrandt die beslist dat er encrypted gaat worden, maar GHM (waarschijnlijk gedwongen door content leveranciers die de huidige manier van leveren niet meer accepteren).
Dus ook XMS, Solcon en weet ik wat voor providers er nog meer van de combi GHM/Amino gebruik maken gaan straks allemaal over op encryptie omdat de leverancier dit gaat doen.
En als het goed is merkt geen enkele GHM klant hier ook maar iets van, anders dan een iets langere freeze in het opstarten van de stream wellicht, maar so what?

En ach, hoeveel triple play providers bieden je absolute vrijheid in keuze van apparatuur?
Even het huidige GHM vergetende zou ik ze zo snel niet kunnen noemen, dus ben ik benieuwd welke jij dan kent en die IPTV leveren?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 14:25 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.