Nauwelijks
Het analoge signaal is iets sterker geworden. Hierdoor is de helderheid iets is toegenomen en wazen de kleuren iets minder uit.
Echter het digitale bronsignaal wat men gebruikt voor de analoge kanalen is echt nog steeds zwaar triest. Je ziet gewoon dat men een ZWAAR gecomprimeerd digitaal bronsignaal gebruikt voor analoog.
Ook hebben ze alle decoders voor de analoge kanalen NIET vervangen!! Nog steeds worden die ruisbakken gebruikt. Gevolg: nylonkous beeldsignatuur en fletse kleuren in het signaal.
En bij Nederland 1/2/3 analoog heb ik het idee dat er nu meer zweem over het beeld zit dan voorheen.
Al met al een zeer magere upgrade. Uitermate teleurstellend

Er lijkt geen apparatuur vervangen te zijn en daardoor heb ik nog steeds niet dat strakke analoge Ziggo beeld wat ik had verwacht! Maarja, analoog ga ik sowieso toch niet meer gebruiken.
Wat betreft DVB-C: De beeldkwaliteit hiervan lijkt gelijk gebleven.
Is men vergeten om nog ergens in het Headend de 'bitrate shaping' uit te zetten ofzo?
Zoals het de afgelopen tijd was (en nu nog) was het niet slecht, maar ik heb in het verleden toch een helderder beeld met meer diepte gezien bij DVB-C dan wat ik nu heb!
Wel is de signaalsterkte een stuk beter geworden nu met QAM64.
Zou iemand bij ONE met een DVB-C kaart in zijn computer eens een Transport Stream Capture file willen maken van 50mb en deze uploaden op
www.hostfile.nl (of een andere host) zodat we het nieuwe DVB-C signaal kunnen analyseren en het beeld kunnen vergelijken met de 8mbit SD-streams bij IPTV?
De Transport Stream Capture file kun je maken met
deze tool:
En dan met de gegevens:
Frequency, KHz: 304000
Symbolrate, Ksps: 6875
Costellation: 64
Bedankt alvast
@EDUTEL
De emailserver ligt er nog steeds uit. Die had 2 uur en 45min geleden al weer up moeten zijn
/edit 10:00
werkt weer
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 28-12-2010 10:02
]