OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.455 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Analoge televise bestaat nog ja en dat werkt ook prima, net als DVB-C. En voor de rest ben ik dan toch benieuwd naar voorbeelden van diensten die niet goed werken, buiten email dan want dat is duidelijk.

Voor de rest:
- Internet werkt uitstekend, stabiel en altijd de volle 100Mbit.
- IPTV werkt zeer goed, heb dat nu meer dan een half jaar en heb slechts een keer een storing gehad die binnen 2 uur verholpen was. Daarnaast wordt het (HD) zenderaanbod steeds groter en is het aantal HD zenders nu al hoger dan bij UPC.
- Analoge televisie en DVB-C werkt gewoon zoals het moet.
- Telefonie werkt gewoon prima, hooguit zijn er nog wat weinig mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:29:
[...]
Welke setup gebruik jij nu eigenlijk Alexander01? Wat ik begrijp van dit topic is dat je je HTPC via je DIR-655 op het ONE netwerk hebt aangesloten. Maar hoe heb je het juiste IP-adres geregeld? Of is dat met die setup niet nodig en kun je gewoon je interne IP-adres gebruiken?
Je kunt gewoon je interne IP-adres van je router gebruiken inderdaad. Het enige wat je bij de DIR-655 moet doen is firmware 1.34WW erop zetten (met andere firmware versies werken de 239.193.x.x adressen niet). Vervolgens ga je in je DIR-655 naar Advanced -> Advanced Network en vink je daar 'Enable Multicast Streams' aan.

Om nog eens op die email terug te komen. Ik vind het vrij ongeloofwaardig wat er hier staat:
Door een onverwacht hoge toename van het e-mailverkeer (op ons e-mailplatform) is het mogelijk dat uw e-maildienst tijdelijk verminderd bruikbaar is.
Dus vanaf vrijdag 6 december was er ineens een dermate hoge toename van het email verkeer dat de hele email server daardoor in 1 keer dichtslibt en de dagen daarop ook onbereikbaar blijft?

Ik dacht juist dat er met de nieuwe e-mailvoorziening dingen beter werden gemonitort?

http://www.onsneteindhove...x.php?menu=&disruption=42
Om de problemen structureel te verhelpen, hebben we besloten een compleet nieuwe e-mailvoorziening te ontwikkelen en bouwen. Deze zal een hogere performance en kwaliteit kunnen bieden, terwijl we tevens de transparantie van het systeem kunnen verbeteren. Daarmee kunnen we het gebruik van de capaciteit beter monitoren, en een betere capaciteitsplanning maken richting de toekomst. We voorkomen daarmee een herhaling van de huidige problematiek.

De architectuur van deze nieuwe voorziening is inmiddels bepaald en de benodigde apparatuur is in bestelling. Deze ingrijpende aanpassing heeft onze hoogste prioriteit en we hopen voor het einde van het jaar de nieuwe e-mailvoorziening in gebruik te kunnen nemen. Wij houden u op de hoogte van de vorderingen, en bieden u onze oprechte excuses aan voor de verminderde kwaliteit van dienstverlening die u nu ervaart.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Waarom gebruikt toch altijd iedereen die crap provider emailadressen en servers. Ik gebruik al 10 jaar zonder enige problemen en met hetzelfde emailadres hotmail. Hou je tenminste ook hetzelfde mailadres als je verhuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:17:
[...]

Je kunt gewoon je interne IP-adres van je router gebruiken inderdaad. Het enige wat je bij de DIR-655 moet doen is firmware 1.34WW erop zetten (met andere firmware versies werken de 239.193.x.x adressen niet). Vervolgens ga je in je DIR-655 naar Advanced -> Advanced Network en vink je daar 'Enable Multicast Streams' aan.

[...]
Kan iemand bevestigen dat dit ook werkt op de linksys wrt320n? Het ondersteunt op papier iig multicast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:39:
[...]

Kan iemand bevestigen dat dit ook werkt op de linksys wrt320n? Het ondersteunt op papier iig multicast.
remixtyle in "Lijbrandt IPTV via router?"

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

JantjeO schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:36:
Waarom gebruikt toch altijd iedereen die crap provider emailadressen en servers. Ik gebruik al 10 jaar zonder enige problemen en met hetzelfde emailadres hotmail. Hou je tenminste ook hetzelfde mailadres als je verhuist.
Eigen domein FTW! Daar ben ik mee begonnen na mijn eerste ISP -> ISP verhuizing (@Home -> Demon, blij dat ik van @Home af was).

Goed, ik gebruik nog wel de SMTP van ONE, maar voor inbound ben ik niet van ze afhankelijk.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
ik222 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:43:
Analoge televise bestaat nog ja en dat werkt ook prima, net als DVB-C. En voor de rest ben ik dan toch benieuwd naar voorbeelden van diensten die niet goed werken, buiten email dan want dat is duidelijk.

Voor de rest:
- Internet werkt uitstekend, stabiel en altijd de volle 100Mbit.
- IPTV werkt zeer goed, heb dat nu meer dan een half jaar en heb slechts een keer een storing gehad die binnen 2 uur verholpen was. Daarnaast wordt het (HD) zenderaanbod steeds groter en is het aantal HD zenders nu al hoger dan bij UPC.
- Analoge televisie en DVB-C werkt gewoon zoals het moet.
- Telefonie werkt gewoon prima, hooguit zijn er nog wat weinig mogelijkheden.
:Y

en:
Problemen e-mail Ons Net opgelost

EINDHOVEN - De storing in het e-mailverkeer van internetprovider Ons Net is sinds twee uur vrijdagmiddag voorbij. Gebruikers van internetprovider Ons Net klaagden over een storing in het e-mailverkeer die duurde vanaf woensdag 8 december. Op de site van de glasvezelaanbieder stond dat 'door een onverwacht hoge toename van het e-mailverkeer op ons e-mailplatform' de maildienst van de leden tijdelijk verminderd bruikbaar was.
Volgens diverse leden van Ons Net (Brabant en Eindhoven) die naar het ED belden kwam er dagenlang geen enkele e-mail binnen en konden deze ook niet worden verstuurd. De klachtenlijn van Ons Net stond roodgloeiend.
Bron

We moeten dus weer kunnen mailen, maar meteen even getest.
Verzenden werkt als het goed is weer, maar er komt nog niks binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De mail lijkt het nu weer redelijk te doen, heb een hoop mails binnen gekregen die ik gisteren niet binnen kon halen. Maar goed nu is het natuurlijk ook niet druk meer dus laten we hopen dat het morgen gewoon de hele dag blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik222 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:54:
De mail lijkt het nu weer redelijk te doen, heb een hoop mails binnen gekregen die ik gisteren niet binnen kon halen. Maar goed nu is het natuurlijk ook niet druk meer dus laten we hopen dat het morgen gewoon de hele dag blijft werken.
hier anders niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nu hier ook weer niet inderdaad, net werkte het even wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is hier ook nog super traag.

http://www.onsneteindhove...x.php?menu=&disruption=68
Omdat veel klanten tegelijkertijd hun e-mailberichten met een e-mailprogramma ophalen (denk hierbij aan bijv. Outlook), werkt de dienst nog met vertraging.

Nu nog steeds om 23:00 :P ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via web mail kan ik wat zaken binnen halen. Normale mail geeft steeds de opmerking dat username / password niet herkend worden

om even op de vraag voor up/downstream terug te komen. Mijn router Dir655 heeft het altijd goed gedaan. Nooit problemen gehad met snelheden maar sinds 1/2 jaar nooit meer hoger kunnen uploaden 40 mB (overdag) Zit hier wel in Brandevoort dus misschien wel heel veel gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:10:

Omdat veel klanten tegelijkertijd hun e-mailberichten met een e-mailprogramma ophalen (denk hierbij aan bijv. Outlook), werkt de dienst nog met vertraging.

hier doet de mail het nu weer!
er is weer een hoop binnengekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:27:
Om even op de vraag voor up/downstream terug te komen. Mijn router Dir655 heeft het altijd goed gedaan. Nooit problemen gehad met snelheden maar sinds 1/2 jaar nooit meer hoger kunnen uploaden 40 mB (overdag) Zit hier wel in Brandevoort dus misschien wel heel veel gebruikers
Veel gebruikers kan niet van invloed zijn, dat capaciteitsprobleem is er namelijk niet op het glasvezelnetwerk. Ik zou toch eens kijken wat er gebeurt als je je pc rechstreeks op het glasvezelmodem aansluit. Dat kan nu ook vrij makkelijk omdat je nog maar 2 minuten hoeft te wachten ipv eerst 60 minuten.

Hier een speedtest van mij die ik net gedaan heb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ygImeoRGvnfNMC18wQm1BaFb/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:10:

Ik zie in het artikel deze reden:
"Door een onverwacht hoge toename van het e-mailverkeer (op ons e-mailplatform) is het mogelijk dat uw e-maildienst tijdelijk verminderd bruikbaar is."

Ik vind dat altijd zo vaag... misschien dat ze bedoelen dat er een aantal gebruikers 'opeens' zijn gaan mass-mailen, of misschien een trojan in omloop die dat doet? Normale gebruikers kunnen toch echt niet tot noemenswaardige overlast lijden voor een beetje mailserver.

Overigens was dit vorig jaar ook al een keer, daarna besloot men mail niet langer te versturen als het source IP niet van OBN was. Blijkbaar niet genoeg.

Gelukkig zijn hotmail, gmail e.d. een goed bruikbaar alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:13:
[...]

Overigens was dit vorig jaar ook al een keer, daarna besloot men mail niet langer te versturen als het source IP niet van OBN was. Blijkbaar niet genoeg.
Vorig jaar hadden ze de mailsystemen uitgebreid kan ik me vaag herinneren.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Ik222 het lijkt erop dat we beiden met een ander oog en/of minder kritisch naar de diensten van One kijken. Mijn ervaring is negatief. De opmerking over analoge tv was uiteraard cynisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Paquito schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:27:
@Ik222 het lijkt erop dat we beiden met een ander oog en/of minder kritisch naar de diensten van One kijken. Mijn ervaring is negatief. De opmerking over analoge tv was uiteraard cynisch.
Probleem is dat je inhoudelijk nergens op reageert. Nogmaals kom dan eens met concrete voorbeelden van wat er volgens jou niet goed is. Bijvoorbeeld analoge telvisie vind jij dus niet goed, dan ben ik benieuw wat je er dan niet goed aan vindt.

Ik kijk echt wel kritisch naar dit soort diensten maar het is over het algemeen gewoon prima bij OBN.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 11-12-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Fijn dat ze overstappen naar Glashart Media. Komen wel mooi een aantal zenders mee te vervallen, waaronder Discovery Science en Discovery World... Wat moeten we met al die inheemse zenders? Ik verwacht ook echt niet als ik in een ander land woon dat ik Nederlandstalige zenders krijg? Dat ze die maar weg laten...

http://onsneteindhoven.nl...?menu=4&submenu=69&id=114

Wil ik (digitaal) deze zenders, dan betaal ik dus het volle pond, want Science zit bijvoorbeeld weer net in het extra dure pakket.

Basispakket Interactieve Digitale Televisie € 6,95
HD zenderpakket + € 4,95
Plus zenderpakket + € 9,95

€ 21,85 per maand duurder, is nogal wat. Weliswaar krijg je vóór 28 december de IDTV ontvanger gratis.

[ Voor 42% gewijzigd door eX0duS op 12-12-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
eX0duS schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:01:
Fijn dat ze overstappen naar Glashart Media. Komen wel mooi een aantal zenders mee te vervallen, waaronder Discovery Science en Discovery World... Wat moeten we met al die inheemse zenders? Ik verwacht ook echt niet als ik in een ander land woon dat ik Nederlandstalige zenders krijg? Dat ze die maar weg laten...

http://onsneteindhoven.nl...?menu=4&submenu=69&id=114

Wil ik (digitaal) deze zenders, dan betaal ik dus het volle pond, want Science zit bijvoorbeeld weer net in het extra dure pakket.

Basispakket Interactieve Digitale Televisie € 6,95
HD zenderpakket + € 4,95
Plus zenderpakket + € 9,95

€ 21,85 per maand duurder, is nogal wat. Weliswaar krijg je vóór 28 december de IDTV ontvanger gratis.
Daar ben ik het wel mee eens.
De discoveryzenders keek ik eigenlijk het meest, en na de overname zijn ze allemaal weg, op de standaardzender na.

We hebben hier nu IDTV, met HD-pakket, maar het pluspakket niet. In het pluspakket zitten eigenlijk alleen de 2 discoveryzenders die ik graag zou willen hebben, en dat is me geen 10 euro per maand waard.

spoiler:
Maar als je de discoveryzenders wil kijken zou je natuurlijk op je pc kunnen kijken, zolang het nog werkt :*) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paquito schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:27:
ik222 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:29:
[...]

Probleem is dat je inhoudelijk nergens op reageert. Nogmaals kom dan eens met concrete voorbeelden van wat er volgens jou niet goed is. Bijvoorbeeld analoge telvisie vind jij dus niet goed, dan ben ik benieuw wat je er dan niet goed aan vindt.

Ik kijk echt wel kritisch naar dit soort diensten maar het is over het algemeen gewoon prima bij OBN.
Ik heb nog wel iets wat me irriteert:

Die welkomsboodschap van de voicemail. Die zouden ze eigenlijk gewoon weg moeten laten zodat je gewoon direct het aantal nieuwe berichten te horen krijgt.

Dat was ook zo in het begin bij de start van OnsNet. Sinds Edutel dat nieuwe voicemailsysteem in gebruik heeft genomen krijg je steeds die tijdrovende welkomstboodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Niellie41

[object Object]

Ik heb me vorige week aangemeld voor IDTV via het internet. Maar heb nog niets gehoord.
Nu heb ik een brief gekregen van ONE, met een aanvraagformulier. Wat zou ik doen, wachten op antwoord van ONE of het aanvraagformulier maar invullen en langs een informatiecentrum brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Niellie41 schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:59:
Ik heb me vorige week aangemeld voor IDTV via het internet. Maar heb nog niets gehoord.
Nu heb ik een brief gekregen van ONE, met een aanvraagformulier. Wat zou ik doen, wachten op antwoord van ONE of het aanvraagformulier maar invullen en langs een informatiecentrum brengen?
Als je je al aan hebt gemeld zou ik even afwachten.
Het kan dacht ik tot 10 werkdagen duren, en omdat Eindhoven pas net is gestart met IDTV zal het op de administratie best wat langer kunnen duren om alles te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Niellie41 schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:59:
Hier ongeveer hetzelfde. Brief gehad met de mededeling dat ze naar de nieuwe zenderindeling gaan, inclusief een zenderkaart.

Er zat bij mij echter geen IDTV aanvraagbief of formulier bij, maar of dat bewust is gedaan omdat ik het al aangevraagd heb, of onbewust om dat het mailhuis (de brievendrukker & enveloppenvuller) een steekje heeft laten vallen, geen idee. Met al die TNT Post stakingen is het een beetje moeilijk te zeggen of er nog ergens een brief in het systeem ronddwaalt |:(

Ik vermoed dat de levertijd van IDTV wel iets langer is dan normaal omdat ze het nu voor 'iedereen' hebben uitgerold, maar ik verwacht vandaag eigenlijk wel een bevestigingsbrief van de aanvraag en mogelijk al wat gegevens van de geselecteerde diensten en de kosten van het totale abonnement wat ik nu heb.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
En je weet ook niet wanneer je aanvraagformulier eventueel aangekomen is natuurlijk met die stakingen bij TNT post. Echt handig die stakingen :S

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 13-12-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Thanks iedereen, dan wacht ik nog een week of zo. Het duurt nog wel even tot de 28e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ik heb vandaag alsnog een folder in de bus gekregen met de aanbieding van IDTV (en informatie over de nieuwe zenderindeling). Het lijkt er dus op dat er twee mailings gedaan zijn. De ene een folder die bij iedereen (ook niet-klanten) in de bus is gedaan. De andere een 'persoonlijke' brief met dezeflde informatie (maar minder uitgebreid) met een zenderkaart erbij. Bij de folder zit een afsluitformulier, de brief niet. Beetje dubbelop in de communicatie, maar nu klopt het plaatje iig weer helemaal :)

Wel even bij de helpdesk nagevraagd of mijn aanvraag wel binnen is gekomen, maar dat konden ze (nog) niet zien in het systeem. Ze gingen het iig uitzoeken en ik zou daarna teruggebeld worden. Dus nog maar even afwachten dan...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
is bij meer mensen de internetverbinding ontzettend beroerd? Nu ligt hij er bij mij weer uit (typ dit nu vanaf mijn telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52

Ino Dekker

Mr. Guide

Ik heb zowel afgelopen dinsdag als vandaag dezelfde nieuwsbrief in de bus gehad, dus met aanmeldformulier. I.v.m. de TNT staking van vorige week heb ik mij maar online aangemeld, maar hier nog niets van gehoord. Ik wacht nog wel even af.
Overigens heb ik nu nog geen TV (ook niet analoog) van ONE, dus 'persoonlijke' brief zal ik waarschijnlijk niet krijgen.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:48:
is bij meer mensen de internetverbinding ontzettend beroerd? Nu ligt hij er bij mij weer uit (typ dit nu vanaf mijn telefoon).
Hier in Valkenswaard werkt internet momenteel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Aangezien ik het zeer spijtig vind dat BBC 1+2 al lange tijd weg zijn bij ONE, heb ik nu ze overschakelen op Glashart (met volgens de folder BBC1+2 wel in het digitale, maar niet in het analoge pakket), gevraagd naar de status van BBC bij ONE / Glashart. Dit was hun antwoord :-( :

"De aangekondigde omrastering van ons zenderpakket geeft geen uitsluitsel over het wel of niet terugkeren van BBC1 en 2 in ons aanbod. Wij zijn op de hoogte van het feit dat BBC 1 en 2 door onze abonnees veel bekeken werden, we doen dan ook ons uiterste best om met de eigenaar van de twee BBC kanalen een nieuwe overeenkomst aan te gaan. Het is zeker onze intentie om BBC 1 en 2 weer aan onze abonnees door te gaan geven, maar wanneer de onderhandelingen zullen eindigen en of deze tot een positief resultaat leiden, is helaas tot op heden nog niet bekend.

Ook is het niet bekend of deze 2 zenders wel of niet in de IDtv basis zenderlijst mogen blijven staan of niet, dat zal allemaal afhangen van de uitkomst van de onderhandelingen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ons Net Eindhoven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
Afgelopen weekend IDTV aangevraagd. Ben erg benieuwd wat het zal gaan brengen.
Nu eerst maar eens bedenken hoe ik de UTP kabel bij de TV ga krijgen :P Of weet iemand toevallig muurafwerkdozen waar zowel Coax als UTP op zit?

[ Voor 19% gewijzigd door Intheweb op 14-12-2010 10:25 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Intheweb schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:22:
Nu eerst maar eens bedenken hoe ik de UTP kabel bij de TV ga krijgen :P Of weet iemand toevallig muurafwerkdozen waar zowel Coax als UTP op zit?
Zelf heb ik gewoon de coax muurdozen gepakt en daar een een gaatje in geboord waar de UTP kabel doorheen gaat. Gaat prima en ziet er netjes uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 14-12-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Check de Gamma, Karwei, Praxis etc. Ik heb ze namelijk wel gezien. Er zitten dan 2 Coax aansluitingen (TV + radio) en 1 UTP aansluiting in.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 13:56
Zit het IDTV-signaal straks gewoon op de LAN-uitgang van de Packetfront? Dus hop je router in en overal zowel internet als IDTV-signaal? Of is dat weer eens te makkelijk gedacht en moet je een dedicated lijn trekken van meterkast/Packetfront naar één TV in je huis waar je dan IDTV kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Rogier1975 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:36:
Zit het IDTV-signaal straks gewoon op de LAN-uitgang van de Packetfront? Dus hop je router in en overal zowel internet als IDTV-signaal? Of is dat weer eens te makkelijk gedacht en moet je een dedicated lijn trekken van meterkast/Packetfront naar één TV in je huis waar je dan IDTV kan ontvangen?
Je kunt niet zomaar via je router doen, het is de bedoeling dat je een directe kabel gebruikt. Er zijn wel mogelijkheden om een router te gebruiken, of een eigen server. Check ook:
IPTV op je HTPC
Lijbrandt IPTV via router?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de amino opgehaald, aangesloten en werkt prima. Ook HD erbij genomen en de extra zenders want ik kan niet meer verder zonder die extra discovery zenders, MotorsTV en comedy central :-)
Jammer van de extra kosten, maar ja. Amino start ook heeeeel veel sneller op dat die afschuwelijke sagem. Dus behoorlijk blij!

Heb alleen een beetje het idee dat b.v. discovery HD ietsje mooier was op de sagem, maar ik kan me vergissen.

Sagem verhuisd naar de slaapkamer (en natuurlijk, er zit meer coax en een splitter tussen, maar toch) en het beeld is niet om aan te zien, hapert als een bezetene, sommige zenders maar 1 frame in 4 seconden volgens mij. andere alleen maar blokjes.

Maar als ik kijk naar signaalsterkte en kwaliteit dan staan signaalsterkte op 99 (moet volgens de helpdesk groter dan 90 zijn, dus niets mis mee) en de kwaliteit staat op groen en 6 streepjes voorbij de min.

Niets aan het handje zou je zeggen, maar toch flutbeeld.

Tuurlijk heeft het met de toegenomen hoeveelheid coax te maken, maar:
1) analoog signaal is ok op de slaapkamer
2) digitaal signaal is prima volgens de sagem zelf
3) kom op zeg, werken al die apparaten alleen als ze met een platina kabel van maximaal 1meter aangesloten zijn? Die dingen moeten ontworpen worden voor gewone huishoudens, niet showrooms...

Minder coax kan niet.

ONE kiest de vlucht naar voren, die eigenlijk best valide klinkt: vanaf 28december vervalt de huidige digitale TV dienst en krijg je andere, ook meteen minder, zenders. Per zender is er meer bandbreedte gereserveerd dus dan zou het kunnen werken.

Klinkt dat plausibel?

Andere vraag: zou een versterker werken? weet iemand een fatsoenlijke? (ooit een gamma-ding gekocht en weer teruggebracht omdat het beeld alleen maar slechter werd)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het PlusTV DVB-C signaal wordt QAM256 modulatie gebruikt. QAM256 stelt hogere eisen aan je bekabeling. Als ze straks overgaan op QAM64 bij het nieuwe Glashart Media DVB-C signaal is de kans groot dat die hapers weg zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:21:
Voor het PlusTV DVB-C signaal wordt QAM256 modulatie gebruikt. QAM256 stelt hogere eisen aan je bekabeling. Als ze straks overgaan op QAM64 bij het nieuwe Glashart Media DVB-C signaal is de kans groot dat die hapers weg zijn.
Aha, QAM, lang geleden op school gehad (modems), ook gebruikt bij ADSL.

Dan klinkt het plausibel. Dus wacht ik even af. Bedankt voor deze uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De gegevens in de EPG van IDTV worden overigens steeds vollediger. Ook bij Eredivisie Live is men nu bezig om gegevens toe te voegen. Afgelopen weekend waren die er al bij kanaal 2 en kanaal 4 en inmiddels zijn ze ook toegevoegd op kanaal 3. Nu alleen kanaal 1 nog wat eigenlijk de belangrijkste is :P

Maar zo zie ik wel meer zenders waar langzaam de EPG informatie toegevoegd of compleet gemaakt wordt. Als ze nu in de EPG nog een goede mogelijkheid maken om snel een dag vooruit te gaan en ervoor zorgen dat snel bladeren (lees knop ingedrukt houden) niet zorgt voor een amino die nog 3 minuten doorgaat na loslaten, dan is de EPG wat mij betreft voltooid en zeer geslaagd :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 14-12-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Ik had bij mijn TV een telefoonaansluiting en de bedrading daarvan heb ik vrij eenvoudig omgezet naar telefoon+100MBit. Hoefde alleen nog een nieuwe plastic kapje te kopen waar zowel tel als utp aansluiting zat.

Zie ook http://www.zytrax.com/tech/layer_1/cables/mixed.html?pf=yes
en
-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerking thuis =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Stel dat ik MediaPortal TV Server ga gebruiken i.c.m. DVBLink for IPTV (op een workstation die aangesloten is op WRT320N router die multicast ondersteunt) en ik ga een TV channel opnemen, dan neem ik aan dat ie dat opslaat als MPEG-2 Transport Stream .ts:
Zie http://wiki.team-mediapor...ver/TV-Server_Capabilites

Is dat ook ongeacht of dit een SD of HD kanaal(al dan niet MPEG4/H.264) is?

Zo kan ik dus opgenomen uitzendingen terugkijken op clients die MPEG2 supporten. Hieronder valt ook de Popcorn Hour A100:
Zie specs: http://www.digitalreviews...rk-media-tank-review.html

Aangezien ik DVBLink software ga gebruiken met als onderdeel UPNP Server, dan zou ik echter ook _Live_ TV op mijn clients kunnen kijken. Zie http://www.dvblogic.com/download/Docs/DVBLink_whitepaper.pdf

De netwerkconfiguratie blijft heel simpel:
Ik heb ONE IDTV dus ik neem aan PacketFront (PF) met op alle poorten IPTV. Amino bij TV en rechtstreeks aangesloten op PF poort 1. Op PF Poort 2 de router met daarachter een wireless laptop en wired workstation.
Router heeft multicast optie aanstaan. De router is gigabit en mijn hele wired netwerk en clients ook.

Ik heb nl. een Popcorn Hour A-100 onder mijn TV en ik wil eigenlijk eerst ONE IDTV met bovenstaande software uitproberen op mijn bestaande workstation (icm mijn netwerkconfiguratie) voordat ik een dedicated HTPC bij mijn TV ga kopen. Ik wil eerst weten of alles kan wat ik wil en wat de kwaliteit en betrouwbaarheid is.

Tot slot performance: ik kan met deze setup moeiteloos 1 of meerdere SD/HD streams bekijken danwel opnemen op Amino en/of workstation (TV Server)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58
Dit werkt goed en ziet er mooi uit.
http://www.mnm-computers....bit-ethernet-p-13094.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Als het je lukt om cat5 en coax dor je buis heen te krijgen dan is dit een (nog) mooiere oplossing...ipv 100 mbit 1000 mbit.
Ik wist helemaal niet dat deze wandcontactdozen bestonden...bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@JantjeO: Apparatuur hier speciaal voor kopen zou ik voorzichtig mee zijn. Er is namelijk geen enkele garantie dat het signaal unencrypted blijft. Dus het kan prima zijn dat ze op termijn encryptie op het signaal zetten en dat een HTPC dan niet meer bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
ik222 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:30:
@JantjeO: Apparatuur hier speciaal voor kopen zou ik voorzichtig mee zijn. Er is namelijk geen enkele garantie dat het signaal unencrypted blijft. Dus het kan prima zijn dat ze op termijn encryptie op het signaal zetten en dat een HTPC dan niet meer bruikbaar is.
En hoe heb jij het nu gedaan dan? Gebruik je geen HTPC? Of gewoon VLC? Neem je ook streams op zo ja hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik gebruik voor televisie kijken gewoon 2 amino A130M stb's.

Ik heb voor wat dingen te testen wel mijn server zo geconfigureerd dat ik ook op mijn pc's het televisiesignaal kan ontvangen (udpxy). Echter echt gebruiken om tv te kijken of op te nemen doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor betreft aansluiten van je Amino box; ik was zelf te lui om kabels te trekken en heb Powerline geprobeerd. Werkt als een tierelier, zelfs de HTPC er aan gehangen (IP address gekloond, dat wel).

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:28:
[...]

Zelf heb ik gewoon de coax muurdozen gepakt en daar een een gaatje in geboord waar de UTP kabel doorheen gaat. Gaat prima en ziet er netjes uit :)
Heb zelf 2 Devolo (dlan 200 av plus) homepluggen gebruikt. Kost wel iets, maar geen geleur met extra kabels trekken door de muren enperfekt beeld.

Verwijderd

dubbel geplaatst, verwijderd 8)7

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 13:42 . Reden: duplicaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
nieuws: UPC lanceert Opnemen op Afstand

Denken jullie dat OBN/Glashart in de nabije toekomst ook dit soort implementaties gaat organiseren. UPD loopt mijn inziens de laatste tijd wel voorruit op de concurrentie.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou ja eerst zal de PVR uberhaupt gelanceerd moeten worden natuurlijk. En dan nog is het afwachten of men dit wil gaan doen al lijkt het mij wel een leuke, en bij IPTV ook een relatief makkelijk te maken toevoeging.

Wat betreft UPC is dit dan iets waar UPC mee voorloopt inderdaad, echter wat betreft stabiliteit en aantal HD zenders bijvoorbeeld loopt Glashart Media weer een stuk voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Heeft er al iemand bevestiging van ONE ontvangen na het online aanmelden voor IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ino Dekker schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:06:
Heeft er al iemand bevestiging van ONE ontvangen na het online aanmelden voor IPTV?
Nope, nog niet ontvangen. Ik denk dat dit straks met een bulk word verzonden/verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Ino Dekker schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:06:
Heb gisteren gebeld en de brief om de Amino op te halen zou onderweg zijn. Nog even afwachten... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Ma 6/12 ONE IDTV aanvraagformulier ingevuld en ingeleverd bij infopunt Tongelre. Wo 15/12 brief ontvangen. Gisteren Amino opgehaald.

Maar... het werkt nog niet.

Gisteren de hele dag die Amino aan laten staan (handleiding zegt dat het de eerste keer een uur kan duren voor software update) maar hij geeft geen beeld, niet eens een Amino logo of wat dan ook. Rood lampje blijft knipperen, dan een tijdje branden, dan weer een tijdje uit. Het lijkt of hij in een soort loop zit, waarin hij steeds maar probeert op te starten, maar hij komt niet ver. Weet iemand wat dit kan zijn? Heb ik een defect kastje, of hebben ze bij ONE iets nog niet goed ingesteld voor me zodat hij geen IP-adres krijgt? Hij zit met een dedicated kabel aan poort B van de Packetfront vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@odo966: Als je dat hebt dan komt dat doordat de provisoning op je aansluiting nog niet goed staat. Hierdoor komt je amino niet op het netwerk en kan hij dus ook zijn software niet binnenhalen. En dat blijft hij dan inderdaad continu opnieuw proberen. Het klopt ook dat je dan verder helemaal geen beeld hebt, dit is echter geen defect aan je amino maar een provisoning probleem op je aansluiting.

Het beste kun je even bellen met de klantenservice hiervoor.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 17-12-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar dagen amino mijn eerste indruk, plussen en minnen, vergeleken met de vorige digitale tv dienst van ONE, dus met de sagem:

Plus:
- Opstarttijd amino
- EPG
- Interactieve zaken zoals uitzending gemist, hyves, als je daar waarde aan hecht.
- Favorites (nadeel, kun je niet met 1 druk op de knop naartoe!, maar dat gaat de logitech harmony oplossen)
- Storingen, wat zijn dat?
- Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel HD zenders
- IPTV: Kan nu proberen om de IPTV feed ook op PC's te ontvangen. Daar is al veel over geschreven hier
- BBC1 en 2 weer terug, joepie!
- Sagem ging heel vaak hangen, amino nog niet.
- Zenderaanbod

Minnen:
- Beeld, zowel HD als "gewoon" digitaal lijkt wat fletser bij de Amino dan de Sagem.
- Prijs, geen groot minpunt vind ik, maar toch
- Opstarten, tsja......
- Betrokken hardware: TV, Amino, spanningsslof met schakelaar en logitech harmony one.
- 's avonds druk ik op de uitknop op de logitech harmony, dus, Amino gaat op standby TV ook.
- Daarna schakelaar uit op spanningsslof, alles gaat uit.
- Volgende dag, schakelaar aan, en dan gaat het fout, de Amino gaat AAN door deze actie ipv dat ie naar standby gaat.
- Gebruik ik dan de harmony om TV te gaan kijken, denkt de harmony dat de Amino nog uit staat, probeert 'm aan te zetten, maar het is een powertoggle, dus gaat ie juist weer uit. ZEER storend. Zeker omdat ik de harmony juist voor het hele gezin heb gekocht, zodat alles gemakkelijker werd. Krijg ik dit niet opgelost, dan daat de Amino weer aan de permanente stroom, dus van die slof af, maar toch jammer.
- 4x3 uitzendingen zijn niet op te rekken, kon de sagem wel (en ja, dat wil ik).
- Ledje: Ik zie ook niet wanneer dat ding aan staan. Ik wil gewoon een ledje dat brand als de Amino aan is. Amino uit, ledje uit. Dat geknipper is voor mij geen bruikbare info. Zou configureerbaar moeten zijn.

Ook jammer dat je niet meteen voor een amino met PVR kon kiezen, mag je straks weer flappen voor neerleggen. Maar met de oude dienst viel al helemaal niets te verwachtgen op PVR gebied.

Maar de plussen zijn voor mij groter dan de minnen, dus al met al ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
4x3 uitzendingen zijn niet op te rekken, kon de sagem wel (en ja, dat wil ik).
Echt 4:3 uitzendingen kan de amino wel degelijk uitrekken met de "altijd breedbeeld" instelling. Echter waar jij op doelt is waarschijnlijk 4:3 met zwarte balken ernaast op met name de HD kanalen. Dit komt echter doordat de contenaanbieders (bijvoorbeeld RTL) die zwarte balken meesturen met het signaal. Zij sturen dus een 16:9 signaal door en die zware balken zitten daarbij voor de opvulling. Aangezien die zwarte balken dan onderdeel zijn van het signaal kan dat dus nooit uitgerekt worden door geen enkele stb. PlusTV met de Sagem had die HD kanalen niet en op de SD variant sturen die contenaanbieders (bijvoorbeeld RTL) meestal wel een echt 4:3 signaal zonder balken door of ze maken van die 4:3 zelf een lettebox signaal. En dan kan vrijwel elke stb (ook de amino) wel oprekken inderdaad. Maar dat verschil heeft dus niets met de amino te maken maar met het verschil in signaal.

Verder gaat de amino inderdaad aan zodra er stroom op wordt gezet. Het beste kun je de amino dus op de permanente stroom zetten, dan gaat ook het opstarten overigens ineens enorm snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:20:
[...]

.............. Aangezien die zwarte balken dan onderdeel zijn van het signaal kan dat dus nooit uitgerekt worden door geen enkele stb. PlusTV met de Sagem had die HD kanalen niet en op de SD variant sturen die contenaanbieders (bijvoorbeeld RTL) meestal wel een echt 4:3 signaal zonder balken door of ze maken van die 4:3 zelf een lettebox signaal. ..........

Verder gaat de amino inderdaad aan zodra er stroom op wordt gezet. Het beste kun je de amino dus op de permanente stroom zetten, dan gaat ook het opstarten overigens ineens enorm snel ;)
Hoi,

Bedankt voor deze uitleg.
Nog steeds jammer, maar nu wel duidelijk dat het geen stb verschil is en dat er niets aan te doen is.

Idd Amino gaat weer vrolijk aan de permanente stroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Bosfazant schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:14:
[...]

Heb gisteren gebeld en de brief om de Amino op te halen zou onderweg zijn. Nog even afwachten... :z
Te snel gereageerd. Net de brief in huis gehad dat ik de Amino kan ophalen d:)b
Nu nog ff kabeltje trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:08:
Na een paar dagen amino mijn eerste indruk, plussen en minnen, vergeleken met de vorige digitale tv dienst van ONE, dus met de sagem:

Plus:
- Opstarttijd amino
- EPG
- Interactieve zaken zoals uitzending gemist, hyves, als je daar waarde aan hecht.
- Favorites (nadeel, kun je niet met 1 druk op de knop naartoe!, maar dat gaat de logitech harmony oplossen)
- Storingen, wat zijn dat?
- Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel HD zenders
- IPTV: Kan nu proberen om de IPTV feed ook op PC's te ontvangen. Daar is al veel over geschreven hier
- BBC1 en 2 weer terug, joepie!
- Sagem ging heel vaak hangen, amino nog niet.
- Zenderaanbod

Minnen:
- Beeld, zowel HD als "gewoon" digitaal lijkt wat fletser bij de Amino dan de Sagem.
- Prijs, geen groot minpunt vind ik, maar toch
- Opstarten, tsja......
- Betrokken hardware: TV, Amino, spanningsslof met schakelaar en logitech harmony one.
- 's avonds druk ik op de uitknop op de logitech harmony, dus, Amino gaat op standby TV ook.
- Daarna schakelaar uit op spanningsslof, alles gaat uit.
- Volgende dag, schakelaar aan, en dan gaat het fout, de Amino gaat AAN door deze actie ipv dat ie naar standby gaat.
- Gebruik ik dan de harmony om TV te gaan kijken, denkt de harmony dat de Amino nog uit staat, probeert 'm aan te zetten, maar het is een powertoggle, dus gaat ie juist weer uit. ZEER storend. Zeker omdat ik de harmony juist voor het hele gezin heb gekocht, zodat alles gemakkelijker werd. Krijg ik dit niet opgelost, dan daat de Amino weer aan de permanente stroom, dus van die slof af, maar toch jammer.
- 4x3 uitzendingen zijn niet op te rekken, kon de sagem wel (en ja, dat wil ik).
- Ledje: Ik zie ook niet wanneer dat ding aan staan. Ik wil gewoon een ledje dat brand als de Amino aan is. Amino uit, ledje uit. Dat geknipper is voor mij geen bruikbare info. Zou configureerbaar moeten zijn.

Ook jammer dat je niet meteen voor een amino met PVR kon kiezen, mag je straks weer flappen voor neerleggen. Maar met de oude dienst viel al helemaal niets te verwachtgen op PVR gebied.

Maar de plussen zijn voor mij groter dan de minnen, dus al met al ben ik blij.
Maar hoe is het beeldkwaliteit verder van zowel SD als HD... Ik mag toch hopen veel beter dan plus? Zoals ik het nu lees is het fletser en dus minder goed.
Ligt dat fletser aan Amino of aan het signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beeldkwaliteit tov analoog is geweldig goed, maar ten opzichte van "oude" digitale dienst heb ik het idee dat het iets of wat fletser is (je leest al dat het verschil klein is/moet zijn, omdat ik twijfel). Dus daar heb je toch geen keus (behalve UPC dan), omdat de oude dig dienst vervalt.

Al met al prima beeld hoor, ik was aan het vergelijken.

Of het aan het signaal of de amino ligt kan ik niet beoordelen, misschien iemand die zowel een HTPC als een amino heeft.

Of misschien dat iemand anders ervaringen kan posten, wellicht denken anderen er anders over. This is just one man's opinion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Bosfazant schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:43:
[...]

Te snel gereageerd. Net de brief in huis gehad dat ik de Amino kan ophalen d:)b
Nu nog ff kabeltje trekken....
Ik heb me ook opgegeven toen Alexander01 hier de link plaatste en gisteren ook gebeld hoe het nou zat omdat ik nog niets gehoord had. Ook bij mij zou de brief onderweg zijn... Hopelijk ligt ie ook in de bus nu. Helaas nog even wachten tot ik weer thuis ben van werk en dat is pas laat gezien de files van vanmorgen :s
Dus dat wordt pas volgende week ophalen, want het informatiecentrum bij mij in de wijk (Woensel-Oost) is maar tot 13:00 open, behalve op maandag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:01:
Beeldkwaliteit tov analoog is geweldig goed, maar ten opzichte van "oude" digitale dienst heb ik het idee dat het iets of wat fletser is (je leest al dat het verschil klein is/moet zijn, omdat ik twijfel). Dus daar heb je toch geen keus (behalve UPC dan), omdat de oude dig dienst vervalt.

Of het aan het signaal of de amino ligt kan ik niet beoordelen, misschien iemand die zowel een HTPC als een amino heeft.

Of misschien dat iemand anders ervaringen kan posten, wellicht denken anderen er anders over. This is just one man's opinion ;)
Ik denk dat je even de tv instelling aan moet passen aan de amino. Elk apparaat geeft namelijk een ander kleurbeeld en daar moet je de televisie op aanpassen. Direct vergelijk met het oude PlusTV heb ik ook niet maar in mijn beleving is het beeld absoluut niet flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tv instellingen heb ik al aangepast, leverde wel een verbetering op, maar nogmaals, ik heb het idee dat,...beetje...
dus niets onoverkomelijks.
Maar andermaal bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
ShadowLord schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:42:
[...]

Ik heb me ook opgegeven toen Alexander01 hier de link plaatste en gisteren ook gebeld hoe het nou zat omdat ik nog niets gehoord had. Ook bij mij zou de brief onderweg zijn... Hopelijk ligt ie ook in de bus nu. Helaas nog even wachten tot ik weer thuis ben van werk en dat is pas laat gezien de files van vanmorgen :s
Dus dat wordt pas volgende week ophalen, want het informatiecentrum bij mij in de wijk (Woensel-Oost) is maar tot 13:00 open, behalve op maandag :(
Haha ik had me ook opgegeven via de site en heb zojuist maar eens gebeld waar de brief bleef. Ze vertelde me dat de brief al onderweg was... een uur later viel die op de deurmat :)
Dus even geduld komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Hoop ik iig dat ik de decoder ook ergens anders kan ophalen dan bij Woensel-Oost (en dat ik hem niet zelf op hoef te halen).
Dan kan ik mogelijk dit weekend al genieten van IDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ander probleempje.

Nu al voor de 2e gehad dat na het inschakelen, er geen geluid uit de Amino komt. Uit/aan via de AB werkt niet. Stekker eruit/erin en het is gefixed.

Hebben anderen dit ook? Zo niet, dan moet ik even gaan omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
JantjeO schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:17:
[...]

Haha ik had me ook opgegeven via de site en heb zojuist maar eens gebeld waar de brief bleef. Ze vertelde me dat de brief al onderweg was... een uur later viel die op de deurmat :)
Dus even geduld komt goed :)
Ik heb de decoder net opgehaald bij het informatiecentrum. Het was nogal druk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
ik222 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:03:
@odo966: Als je dat hebt dan komt dat doordat de provisoning op je aansluiting nog niet goed staat. Hierdoor komt je amino niet op het netwerk en kan hij dus ook zijn software niet binnenhalen. En dat blijft hij dan inderdaad continu opnieuw proberen. Het klopt ook dat je dan verder helemaal geen beeld hebt, dit is echter geen defect aan je amino maar een provisoning probleem op je aansluiting.

Het beste kun je even bellen met de klantenservice hiervoor.
Bedankt. Ik ben weer even langsgefietst bij het infopunt, en toen de medewerker daar in het systeem keek zag hij dat zijn collega het gisteren inderdaad niet helemaal goed had gedaan. Hij heeft het hersteld en bij thuiskomst heb ik op zijn aanraden eerst een tijdje zowel de Packetfront als de Amino van de stroom gehaald, en daarna ging het bij aanzetten al snel de goede kant op en had ik beeld!

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/9594/oneidtv.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Laatst online: 09-08 10:47
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:01:

Ik heb de beeldkwaliteit 1 op 1 kunnen vergelijken met upc hddvr. Dan is het beeld van de amino marginaal beter, met name wat scherper.

Ik heb het ook via de ps3 bekeken en dat maakt het beeld nog beter, maar dat is niet zo'n handige opstelling.

Belangrijk is wel dat je op je tv alle digitale beeld bewerkingen uizet. Zeker als je een philips tv hebt, want die maken er vaak een onnatuurlijk beeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Zo... vanmiddag om 17:30 als laatste vandaag de box opgehaald en meteen getest.
Voor nu even snel getest via een homeplugsetje via het stroomnetwerk, en verbazingwekkende kwaliteit!

Tot nu toe ben ik erg tevreden met de mogelijkheden en kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Net te vroeg gevraagd dus. Ook bij mij lag er een afhaalbericht in de bus. :)
Volgens de brief is het infocentrum in Woensel-Oost elke werkdag van 9:00 tot 13:00 uur open, terwijl de website voor maandag 13:30 tot 17:30 uur. Misschien voor de zekerheid maar langs een ander centrum gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

OnsBrabantNet in Best is al de hele week teringtraag...
Ik haal met twee speedtests 16mbit downloaden. Ook downloaden vanaf Usenet (Giganews) gaat met 1,5 MB/sec. (was eerst gewoon 10).
Meer mensen last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 18-12-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier in Valkenswaard geen problemen, haal netjes 95/95. Heb je om alles uit te sluiten al eens getest zonder router en / of met een andere pc?

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 18-12-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veldhoven snel als altijd.

Heb je al een speedtest geprobeerd te doen in veilige modus met netwerkmogelijkheden? Misschien zit er een programma dwars, of misschien kun je even testen met een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Zo, even mijn ervaringen van dit weekend hier even neer zetten :)

Om te beginnen: het hele IDTV pakket verrast me. Een redelijk snel kastje en goede kwaliteit zenders!
Alleen ben ik niet tevreden met hoe het tv pakket is opgebouwd. Veel 'opvulzenders' zoals Brava op een best wel prominente plekken. Jammer dat alle lokale achterin zitten weggestopt. Ben heel benieuwd hoe hier straks met Studio040 (lokale Eindhoven) word omgesprongen. Bij UPC Digital zitten zij nu op 31, standaard plek voor iedere lokale omroep.

Zelf ben ik vrijwilliger bij Studio040 en we zijn bezig om ons bij Glashart media verder aan te sluiten. Dus het is een kwestie van tijd!

Wat verder nog wel opviel is dat bij aansluiting via TOS-link mijn tuner (Marantz NR1501) eigenlijk twee keer het ingangssignaal moet aftasten. Hierdoor hoor je 1 seconde geluid, 1 seconde niks en dan is het geluid er weer. Niet storend, maar wel opvallend.

En jammer dat ze deze week 101tv niet gratis doorgeven... nu kan ik dus geen Serious Request kijken! Maar op twitter ging iemand dat bij Glashart nog aankaarten, zou echt tof zijn :)

Uitzending gemist ben ik erg positief over! De beeldkwaliteit is echt goed te noemen. Ik heb alleen dan nog niet SBS gemist, maar de NPO en RTL Gemist waren uitstekend te bekijken.

Ik ben een blije kip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik vermoed dat die lokale zenders straks snel te vinden zijn via het menu waar nu "Lokaal" staat. In andere plaatsen staat daar al een menu met de juiste plaatsnaam en daarachter kun je dan direct de lokale zender(s) vinden.

Maar de lokale en regionale zenders hier in de buurt zijn pas twee weken toegevoegd dus ik vermoed dat dat nog moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met enige regelmaat dat halverwege een uitzending gemist sessie de verbinding wegvalt ("verbinding verbroken").
Het programma loopt na deze melding nog 10 seconden door, en dan sta je plotseling op het laatst gekozen TV kanaal.
Bij een nieuwe poging gaat het dan weer een half uurtje goed. TV ontvangst is verder probleemloos.

Amino is bedraad aangesloten, Locatie Best Heuveleind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Hier ook de Amino binnen sinds vrijdag. Had hetzelde probleem als odo966, namelijk dat hij steeds opnieuw op leek te starten.
Na alle verbindingen 3 keer gechecked te hebben (en goed bevonden) toch maar de helpdesk gebeld. Duurde even voor de dame het script had afgewerkt ('zit hij op HDMI1 aangesloten?') tot ze uiteindelijk voorstelde om maar een monteur langs te sturen om de aansluitingen te controleren. Gelukkig heb ik haar kunnen overtuigen om toch nog even de 2e lijn te raadplegen en kreeg ik (toevallig) dezelfde persoon aan de lijn die me de Amino had uitgedeeld. Die zag het probleem al snel wat, zoals ik begrepen heb, een foutief ingevoerde adres/postcode was. De fout was door hemzelf gemaakt bij het uitgeven :D.
Na correctie deed werkte de Amino binnen 5 minuten :)

De beeldkwaliteit is perfect en het wisselen tussen kanalen gaat sneller dan ik dacht. De interface van de Amino is, zoals ook opgemerkt door anderen hier, wel voor verbetering vatbaar qua snelheid.

Zaterdag en zondag even aan de slag gegaan met DVBLink (m'n DIR-655 had ik al ingesteld zoals eerder aangegeven door Alexander01) en nu draait alles mooi in Media Center. Nu nog de EPG verder in orde maken want die klopt nog niet helemaal.
Weet iemand waar de Amino trouwens zijn EPG vandaan haalt? Mogelijk kan ik (of iemand anders) dan een XMLTV grabber in elkaar draaien...

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowLord op 20-12-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Voor alle digitale klanten van Glashart is tijdelijk 101TV in het basispakket te ontvangen ivm Serious Request: http://glazenhuis.studio0...ur-per-dag-live-op-tv.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb nu ook de Amino. Maar ik moet blijkbaar een kabel van de meterkast naar mijn TV trekken. Dat gaat bij mij niet lukken. Zou ik ook de Amino kunnen verbinden via Powerline?

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 20-12-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Niellie41 schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:40:
Ik heb nu ook de Amino. Maar ik moet blijkbaar een kabel van de meterkast naar mijn TV trekken. Dat gaat bij mij niet lukken. Zou ik ook de Amino kunnen verbinden via Powerline?
Ja, dat kan.
Een UTP-kabel in je modem-> powerline.
en aan de andere kant: powerline-> amino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Niellie41 schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:40:
Zie ook JantjeO in "IPTV op je HTPC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bedankt, dan zal ik er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Intheweb schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:57:
Voor alle digitale klanten van Glashart is tijdelijk 101TV in het basispakket te ontvangen ivm Serious Request: http://glazenhuis.studio0...ur-per-dag-live-op-tv.php
Ja is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gisteren de amino opgehaald en aangesloten, maar helaas werkt het niet. Alles aangesloten volgens de instructies, maar het rode lampje aan de voorkant blijft branden. Wel gaat het lampje na zo'n 30 seconden kort uit om vervolgens weer te blijven branden.
Een bekend probleem voor iemand? Anders ga ik vanavond met de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:27:
Gisteren de amino opgehaald en aangesloten, maar helaas werkt het niet. Alles aangesloten volgens de instructies, maar het rode lampje aan de voorkant blijft branden. Wel gaat het lampje na zo'n 30 seconden kort uit om vervolgens weer te blijven branden.
Een bekend probleem voor iemand? Anders ga ik vanavond met de klantenservice bellen.
Ja, zie ik222 in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II)"

Even de klantenservice bellen dus of teruggaan naar het informatiecentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Exocet schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:27:
Kijk eens op je modem of het lampje gaat branden van de poort waarin je de kabel naar de Amino hebt gestopt. Dat rode lampje zou kunnen blijven branden omdat er geen verbinding wordt gemaakt, misschien een kabel defect dan. Kun je testen met een andere kabel, desnoods de amino even los halen van de tv als je niet een andere kabel hebt die lang genoeg is: Als het rode lampje uiteindelijk uit gaat is het gelukt. En de modem een keer van de stroom afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Gisteren Amino opgehaald en aangesloten. Alles lijkt goed te werken op 1 dingetje na, de afstandbediening. Als ik de Amino recht op zet (m.b.v. het meegeleverde voetje) met de 'mooie' kant voor (waar ook het rode lampje zit) dan reageert het apparaat niet of nauwelijks op de afstandbediening. Draai ik het apparaat een kwartslag (zodat ik tegen de zijkant aan kijk) dan doet de afstandbediening het prima. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
YuriV schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:06:
Gisteren Amino opgehaald en aangesloten. Alles lijkt goed te werken op 1 dingetje na, de afstandbediening. Als ik de Amino recht op zet (m.b.v. het meegeleverde voetje) met de 'mooie' kant voor (waar ook het rode lampje zit) dan reageert het apparaat niet of nauwelijks op de afstandbediening. Draai ik het apparaat een kwartslag (zodat ik tegen de zijkant aan kijk) dan doet de afstandbediening het prima. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Nee, hier geen problemen. De afstandsbediening werkt goed.

Heb je toevallig een wat oudere Philips Ambilight TV (eentje die nog CCFL's heeft)? Wat me namelijk met een ander apparaat is opgevallen is dat deze Ambilight namelijk storing kan geven in een IR-ontvanger. De knipper frequentie van de lampen ligt namelijk erg dicht bij die van een afstandsbediening en kan door een apparaat als 'ongeldige' input gezien worden. Daardoor kan je afstandsbediening slecht werken of zelfs helemaal niet. Dit heb ik trouwens niet getest met de Amino, want ik stel m'n apparatuur tegenwoordig zo op dat deze niet gestoord kan worden door m'n TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JaWSnl schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:15:
[...]

Kijk eens op je modem of het lampje gaat branden van de poort waarin je de kabel naar de Amino hebt gestopt. Dat rode lampje zou kunnen blijven branden omdat er geen verbinding wordt gemaakt, misschien een kabel defect dan. Kun je testen met een andere kabel, desnoods de amino even los halen van de tv als je niet een andere kabel hebt die lang genoeg is: Als het rode lampje uiteindelijk uit gaat is het gelukt. En de modem een keer van de stroom afhalen.
Dank voor de tip. Het lampje op de Amino brande wel maar op het modem niet. Even tijdelijk een netwerk kabel erlangs gelegd en het werkt. Wel vreemd aangezien ik dezelfde kabel voor internet op mijn htpc gebruikte. Even maar de aansluiting checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
ShadowLord schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:11:
[...]

Heb je toevallig een wat oudere Philips Ambilight TV (eentje die nog CCFL's heeft)?
Ik heb een 32PFL5405H dus volgens mij is dat niet het probleem. Amino reageert prima op het signaal alleen niet als het signaal frontaal binnenkomt. Ik ga de Amino nog even wat verder van de TV plaatsen om te kijken of dat beter werkt.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ik222 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:34:
Hier in Valkenswaard geen problemen, haal netjes 95/95. Heb je om alles uit te sluiten al eens getest zonder router en / of met een andere pc?
Lag inderdaad aan de router.
Echt, wat maakt Linksys een baggerrouters! Dit is al de derde router die gewoon gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste generatie Linksys routers worden veel te warm en gaan dan allerlei kuren vertonen. Je kunt beter een D-Link of een Netgear kopen.

Er is trouwens weer een update over de zenderenquête.

“Doordat er afstemming met alle zendereigenaren plaats dient te vinden, neemt dit proces veel tijd in beslag. Wij verwachten in het eerste kwartaal van 2011 alle onderhandelingen af te hebben gerond”, aldus Bert Meijerink, directeur van Glashart Media.

Ik hoop dat de contentleveranciers weer niet te moeilijk gaan doen en in de weg gaan liggen. Anders kan het wel eens eind 2011 worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Heb ook nog een update vernomen vandaag: vanaf 1 juni 2011 worden BBC1 en 2 weer doorgegeven in het analoge pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Tom schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:04:
[...]

Lag inderdaad aan de router.
Echt, wat maakt Linksys een baggerrouters! Dit is al de derde router die gewoon gaar is.
Welk type router heb je? En welke firmware? Ik had eerst de stockfirmware en daardoor werd mijn wrt320n na verloop van tijd steeds langzamer. Pas na een reboot werd die weer snel. Sndsdien gebruik ik dd-WRT. Betere performance en veel meer mogelijkheden.
Check hier of je router wordt gesupport.

• _V_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 20:10

_V_

Hulkiedulkie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:55:
Heb ook nog een update vernomen vandaag: vanaf 1 juni 2011 worden BBC1 en 2 weer doorgegeven in het analoge pakket.
Vaag. Als het nou al bekend is dat het per 1 juni kan, dan kan het toch ook eerder.

• odo966
Hulkiedulkie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:55:
Inderdaad vaag, waarom over 6 maanden pas, maar op zich goed nieuws. Nu nog BBC 3 en 4 in het digitale (plus)pakket. UPC heeft ze dus dat moet toch kunnen?

O en als we BBC 1 dan echt officieel mogen hebben, mogen we ook wel BBC 1 HD hebben lijkt me. Die laatste bestaat sinds kort als HD-voor-zover-mogelijk-en-voor-de-rest-upscaled versie van BBC1, à la Nederland 1 HD zeg maar. BBC HD, de zender met alleen HD-programma's, zou natuurlijk ook mooi zijn om te hebben, maar die heeft voor zover ik weet geen enkele Nederlandse aanbieder nog.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.