OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
sanderrink schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:43:
Medewerker van ONE vertelde dat ze op termijn net als obn met paketten met verschillende internetsnelheden zullen gaan komen. :)
dat is nu bij OBN toch al het geval?
al is dat volgens mij voor veel mensen niet interessant, je moet echt het hele pakket afnemen wil je nog een beetje een normale prijs hebben...

ik heb een tijd geleden op mijn router (Dlink DIR-655) de firmware 1.34NA gezet, en vanmiddag heb ik hem al 4 keer gereset, steeds een half uur en dan ligt hij eruit. zou dat aan de firmware kunnen liggen?
ik moet toch nog ene keer 1.34WW erop zetten, want met die firmware zouden wel alle zenders van IDTV op de PC te bekijken moeten zijn?

edit: nu zelfs al na een paar minuten na de laatste reset weer opnieuw moeten resetten... 8)7
eerst heeft de router 1.5 jaar gewoon non-stop gedraaid en nu elk halfuur, of meer, resetten :?

[ Voor 11% gewijzigd door yannickie111 op 29-11-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medewerker van ONE vertelde dat ze op termijn net als obn met paketten met verschillende internetsnelheden zullen gaan komen. :)
yannickie111 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:04:
[...]
dat is nu bij OBN toch al het geval?
al is dat volgens mij voor veel mensen niet interessant, je moet echt het hele pakket afnemen wil je nog een beetje een normale prijs hebben...
Inderdaad. Ze kunnen beter met verschillende internet abo's komen. 25, 50, 100 etc.
Pakketten vind ik ik te commercieel. Dat geeft ook meteen de ruimte om stiekem een dikke prijsverhoging door te voeren. Kijk maar naar OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen. Die hebben dat aangegrepen om 100mbit internet flink in prijs te verhogen.
yannickie111 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:04:
ik heb een tijd geleden op mijn router (Dlink DIR-655) de firmware 1.34NA gezet, en vanmiddag heb ik hem al 4 keer gereset, steeds een half uur en dan ligt hij eruit. zou dat aan de firmware kunnen liggen?
ik moet toch nog ene keer 1.34WW erop zetten, want met die firmware zouden wel alle zenders van IDTV op de PC te bekijken moeten zijn?

edit: nu zelfs al na een paar minuten na de laatste reset weer opnieuw moeten resetten... 8)7
eerst heeft de router 1.5 jaar gewoon non-stop gedraaid en nu elk halfuur, of meer, resetten :?
Gewoon 1.34WW erop zetten dan :)
Ik heb in het verleden ook zo'n probleem gehad met firmware 1.31EU. Die knalde er ook om de zoveel tijd uit, waardoor een reset nodig was. Met 1.34WW heb ik dat niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat "op termijn" betekent...zeker bij ONE. Als ik al zie hoe lang het heeft geduurd voor IDTV er eens was... :'(

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DIR-655 heeft een bug dat als je een tijdje boven de 11.1MB's komt dan vliegt de verbinding eruit. Ik had van de winkel 6 nieuwe routers gehad en het probleem bleef. Nu heb ik de 855 en nergens geen last meer van.

firmware 1.34WW werkt inderdaad beter bij downloaden maar als je vol gas upload naar bv usenet klapt die er nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens wat poespas uitgezet in de DIR-655? Zo heb ik het:

http://a.imagehost.org/0619/advanced_network.jpg
http://j.imagehost.org/0783/advanced_wireless.jpg
http://j.imagehost.org/0587/firewall_settings.jpg
http://i.imagehost.org/0990/internet.jpg
http://i.imagehost.org/0299/network.jpg
http://i.imagehost.org/0190/qos_engine.jpg
http://j.imagehost.org/0614/wi-fi_protected_setup.jpg
http://a.imagehost.org/0099/wireless_settings.jpg
http://a.imagehost.org/0393/wish.jpg

De router moet zich zo min mogelijk met de internetverbinding bemoeien, dus ik heb vrij veel meuk uitgezet. Minder meuk geeft ook minder bugs.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik zal er eens naar kijken, maar als ik binnenkort tijd heb probeer ik even de 1.34WW firmware erop te zetten.
maar dan moest ik eerst terug naar 1.31 ofzo, en dan 1.34 toch? om het makkelijk te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Met de NA firmware moet je eerst deze flashen en dan pas kun je 1.34WW erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Er zijn flink wat zenders toegevoegd bij IDTV vandaag waaronder enkele HD zenders:
- ARD HD
- ZDF HD
- Arte HD

En een 3D kanaal zit er inmiddels op:
- Astra 3D

En dan nog de regionale en lokale omroepen erbij, leuke aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Op welk kanaal nummer zit het astra 3D kanaal bij onsbrabantnet?

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Astra 3D (of 3D Pilot zoals het kanaal in de zenderlijst heet) zit op kanaal 252

Overzicht HD kanalen met kanaalnummer:

001 - Nederland 1 HD
002 - Nederland 2 HD
003 - Nederland 3 HD
004 - RTL4 HD
005 - RTL5 HD
006 - SBS6 HD
007 - RTL7 HD
008 - RTL8 HD
009 - NET5 HD
010 - Veronica HD
111 - Brava HDTV
121 - Eredivisie Live 1 HD
122 - Eredivisie Live 2 HD
123 - Eredivisie Live 3 HD
124 - Eredivisie Live 4 HD
127 - EuroSport HD
163 - Nationale Geographic Wild HD
169 - Discovery Channel HD
174 - Animal Planet HD
222 - Arte HD
241 - myZen.tv HD
247 - Luxe TV HD
248 - Fashion TV HD
421 - ARD HD
422 - ZDF HD

Zijn toch al 25 HD zenders inmiddels wat een prima aanbod is als je het vergelijk met bijvoorbeeld de kabel aanbieders. En het mooiste is dat er geen ruimte probleem is via IPTV waardoor ook nieuwe toevoegingen mogelijk blijven.

[ Voor 163% gewijzigd door ik222 op 02-12-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
vandaag mijn amino opgehaald (ONE) en geinstaleerd. Geeft meteen een authorisatiemelding mislukt. Moet hem opnieuw opstarten maar melding blijft terugkomen. Ik blijk een aantal zenders niet te hebben. Volgend de helpdesk zijn een aantal diensten op mijn naam nog niet geactiveerd. Iemand meer dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een mislukte authorisatie worden volgens mij alleen de zenders uit het basispakket ingeladen in de Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
sanderrink schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:56:
vandaag mijn amino opgehaald (ONE) en geinstaleerd. Geeft meteen een authorisatiemelding mislukt. Moet hem opnieuw opstarten maar melding blijft terugkomen. Ik blijk een aantal zenders niet te hebben. Volgend de helpdesk zijn een aantal diensten op mijn naam nog niet geactiveerd. Iemand meer dit meegemaakt?
Die melding krijg je als IPTV nog niet volledig geactiveerd is. Het IPTV signaal zit dan al wel op je aansluiting maar je aansluiting is dan nog niet bekend bij de authenticatie server die er normaal voor zorgt dat je de pakketten krijgt waarvoor je betaalt. Gevolg is dan dat je enkel het basispakket hebt.

Maar als je al contact hebt gehad met de klantenservice zal dat wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.onsneteindhoven.nl

het staat erop zo te zien :-)
was toen straks nog niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja, wel jammer dat het zenderpakket niet helemaal actueel is. De toevoegingen van gisteren ontbreken bijvoorbeeld. En dat terwijl men zich juist met het aanbod van HD zenders toch steeds meer aan het onderscheiden is tegenover de kabelproviders. Ze hebben nu zelfs één 3D zender wat wel leuk is voor mensen met een 3D TV.

Want ze zijn wel goed bezig met IDTV, lay-out is vernieuwd en het zenderaanbod wordt ook steeds uitgebreider.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 02-12-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik222 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:01:
Ja, wel jammer dat het zenderpakket niet helemaal actueel is. De toevoegingen van gisteren ontbreken bijvoorbeeld. En dat terwijl men zich juist met het aanbod van HD zenders toch steeds meer aan het onderscheiden is tegenover de kabelproviders. Ze hebben nu zelfs één 3D zender wat wel leuk is voor mensen met een 3D TV.

Want ze zijn wel goed bezig met IDTV, lay-out is vernieuwd en het zenderaanbod wordt ook steeds uitgebreider.
ja, helemaal mee eens,
Wat wel jammer is, is dat ze in de informatiecentra (in valkenswaard in ieder geval) nog verouderde documentatie meegeven aan (mogelijk) toekomstige IDTV-klanten.
Op dat blaadje staan echt maar een stuk of 6 HD-zenders, en dat zijn er nu echt al heel wat meer! En dat mag je best laten zien aan nieuwe klanten vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
Niet alleen buiten sneeuw momenteel, maar ook op mijn televisie: analoge tv van ONE lijkt plat te liggen, met een rood lampje ipv groen op het Packetfront kastje. Eindhoven postcode 5631. Ben ik de enige?

Internet doet het gelukkig nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:01:

Het meeste is volgens mij gewoon copy/paste van OnsBrabantNet. Het wordt langzaam aan inderdaad beter met het HD aanbod, maar ik mis nog steeds een aantal belangrijke zenders zoals één HD, Ketnet/Canvas HD, National Geographic HD, BBC HD etc. Wat dat betreft loopt kabelaar Caiway nog steeds voorop. Zowel met het HD aanbod in het HD-pakket als met het HD aanbod in het basispakket. UPC doet het iets slechter dan Glashart Media en Ziggo nog iets slechter (heeft nog niet eens RTL). Maar Ziggo heeft vanaf het begin al een positie ingenomen om niet te willen betalen voor dezelfde zenders in een betere kwaliteit.

@odo966

Het lampje is hier gewoon groen en het signaal is normaal (5641).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja hehe het is gewoon dezelfde dienst van Glashart Media. Het enige verschil tussen IDTV bij ONE en IDTV bij OBN is het logo in het menu ;)

Verder ben ik het met je eens dat er nog wensen overblijven op HD gebied, ik denk bijvoorbeeld naast de zenders die jij al noemt ook aan het onlangs gestarte Travel Channel HD. Maar dat zal ook echt wel gaan komen op termijn. Ze kunnen niet alles in een keer en met de toevoeging van 3 HD zenders + 1 3D kanaal gisteren is er weer een flinke stap in de goede richting gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:35:
Ja hehe het is gewoon dezelfde dienst van Glashart Media. Het enige verschil tussen IDTV bij ONE en IDTV bij OBN is het logo in het menu ;)
Weet ik, maar ik doelde op het 'niet actuele' zenderpakket op de ONE site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:27:
Het lampje is hier gewoon groen en het signaal is normaal (5641).
Bedankt, kennelijk hoogstens een probleem op wijkniveau hier dan, met het analoge tv-signaal. Morgenochtend maar even bellen als het nog niet hersteld is.

Maar over die IPTV-info die nu dus op de ONE-site staat: ik zie nergens staan hoe je het kunt aanvragen. Moet je de eerder genoemde brief afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
odo966 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:25:
[...]

Maar over die IPTV-info die nu dus op de ONE-site staat: ik zie nergens staan hoe je het kunt aanvragen. Moet je de eerder genoemde brief afwachten?
Ik heb net gebeld , maar kennelijk moet je langsgaan in Tongelre. Geen mogelijkheid voor een formulier of via een website. Wel vreemd zeker aangezien ik zelf in Meerhoven zit. Maar moest perse in Tongelre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Ja hehe het is gewoon dezelfde dienst van Glashart Media. Het enige verschil tussen IDTV bij ONE en IDTV bij OBN is het logo in het menu

Verder ben ik het met je eens dat er nog wensen overblijven op HD gebied, ik denk bijvoorbeeld naast de zenders die jij al noemt ook aan het onlangs gestarte Travel Channel HD. Maar dat zal ook echt wel gaan komen op termijn. Ze kunnen niet alles in een keer en met de toevoeging van 3 HD zenders + 1 3D kanaal gisteren is er weer een flinke stap in de goede richting gezet.
En Sport1/Film1 (+HD) wordt ook nog een optie bij ONE ??

Overigens valt me op dat je bij ONE met al die extra pakketten uiteindelijk duurder uit bent dan bij UPC met een soortgelijk pakket:

UPC:
RTV analoog, 60mb internet, Digitale TV Royaal (90 zenders) HD pakket, Bellen, en Eredivisie Live + Sport1 = € 86,50

ONE:
RTV analoog, 100mb internet, Digitale TV Basis + Extra (109 zenders), HD pakket, Bellen en Eredivisie Live = € 92,30

Toch een overweging waard om over te stappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Moost01 op 03-12-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Moost01 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:51:
[...]

Hoe is het met Eredivisie Live ??
Deze zijn nu ook in HD, en een abonnement kost € 13,95.
Maar in de info van ONE staat bij Eredivisie Live geen HD vermeldt.
Voor die 13,95 krijg je inderdaad de 4 kanalen in HD dit seizoen. Na dit seizoen gaat Eredivisie Live in HD 2,95 extra kosten. Dus dan kost EL SD 13,95 en EL HD 16,90. Deze prijsverhoging van EL gaat overigens gelden voor alle Glashart Media resellers, dus ook voor OBN en ONN.
En Sport1/Film1 (HD) wordt ook nog een optie bij ONE ??
Voorlopig heeft Glashart Media geen overeenkomst met Sport1 / Film1. Of dat in de toekomst wel gaat komen is natuurlijk niet te zeggen maar het kan best.
Overigens valt me op dat je bij ONE met al die extra pakketten uiteindelijk duurder uit bent dan bij UPC met een soortgelijk pakket:

UPC: RTV analoog, 60mb internet, Digitale TV Royaal (90 zenders) HD pakket, bellen, en Eredivisie Live + Sport1 = € 86,50
ONE: RTV analoog, 100mb internet, Digitale TV Basis + Extra (109 zenders), HD pakket, en Eredivisie Live = € 89,70
Toch een overweging waard om over te stappen.
60/6 internet bij UPC is natuurlijk niet te vergelijken met 100/100 internet bij ONE. En daarnaast zitten in dat pakket van ONE meer zenders en vooral ook meer HD zenders. Dat is dus uberhaupt geen eerlijke vergelijking. Sport1 is bij ONE niet te krijgen dus ook dat kun je niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Ik hoorde zojuist het verhaal dat OnsBrabantNet sinds 1 December de Internet IP adressen elke 2 minuten wijzigen. Dit verhaal hoorde ik van een persoon die OBN belde met het probleem dat z'n router elke 2 minuten offline ging. Volgens deze persoon kreeg 'ie van de OBN helpdesk te horen dat tegenwoordig de Internet IP Adressen elke 2 minuten gewijzigd worden. Een PC rechtstreeks aangesloten op het modem had geen problemen.

Gezien de implicaties van zo'n wijziging (*) lijkt 't verhaal mij onwaarschijnlijk. Mischien had de betreffende persoon de helpdesk niet goed begrepen.

Kan iemand dit bevestigen / controleren voor mij, door elke 2 minuten je WAN IP te controleren? (via http://www.watismijnip.nl of in de UI van je router of via ipconfig op de PC, afhankelijk hoe spul is aangesloten)

(*) Elke 2 minuten een ander Internet IP betekend dat je thuis zo goed als niet een server kan draaien, ook dingen zoals torrent downloads gaan drastisch slecht werken aangezien je downloads vanaf je peers elke 2 minuten worden verbroken en opnieuw wordt opgezet met een ander eigen IP, etc etc.

[ Voor 88% gewijzigd door lordsnow op 03-12-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
lordsnow schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:49:
Ik hoorde zo juist iets van een klant: deze klant had gehoord van de helpdesk van OnsBrabantNet dat ze tegenwoordig Internet IP adressen elke 2 minuten wijzigen. Dit lijkt mij... vreemd.
Nee dat is niet waar. Wat de betreffende medewerker / klant waarschijnlijk bedoelde is dat de leasetijd van DHCP een tijdje geleden verlaagd is van 60 minuten naar 2 minuten. Echter zolang het mac adres wat op de CPE is aangesloten niet veranderd blijf je gewoon hetzelfde ip houden, enkel de lease wordt elke 2 minuten verlengt. Zelfs als je het modem een tijdje van de stroom haalt houdt je normaal gezien gewoon hetzelde ip.

Dat verlagen van 60 naar 2 minuten is waarschijnlijk gedaan omdat je dan minder lang hoeft te wachten alvorens je een andere apparaat aansluit.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 03-12-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
ik222 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:58:
[...]
Wat de betreffende medewerker / klant waarschijnlijk bedoelde is dat de leasetijd van DHCP een tijdje geleden verlaagd is van 60 minuten naar 2 minuten.
Dat vermoeden heb ik ook. Want zo is het idd.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

lordsnow schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:49:
(*) Elke 2 minuten een ander Internet IP betekend dat je thuis zo goed als niet een server kan draaien, ook dingen zoals torrent downloads gaan drastisch slecht werken aangezien je downloads vanaf je peers elke 2 minuten worden verbroken en opnieuw wordt opgezet met een ander eigen IP, etc etc.
Daar betaal je dan eenmalig €24,95 voor zodat je een vast IP adres hebt. Dat heb ik hier op dag 1 geregeld bij ONE ivm een site-to-site VPN met het werk die het anders niet doet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

IceManX schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:00:
[...]

Daar betaal je dan eenmalig €24,95 voor zodat je een vast IP adres hebt. Dat heb ik hier op dag 1 geregeld bij ONE ivm een site-to-site VPN met het werk die het anders niet doet.
Helaas is dat niet in alle gemeentes beschikbaar (Schijndel niet dus).

Had het namelijk ook besteld maar een medewerker belde me op met de mededeling dat dat nog niet beschikbaar was. Hij vroeg me of ik terug gebeld wilde worden wanneer het wel beschikbaar werd. Dat maar gedaan. Wel raar, kon wel kiezen voor een vast IP, maar het is niet beschikbaar... zet het dan niet tussen de mogelijkheden (was via de online portal van OBN).

Mijn ervaring met het veranderende IP-adres is dat het alleen gebeurt als de stroom van het modem gaat.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee dat is niet waar. Wat de betreffende medewerker / klant waarschijnlijk bedoelde is dat de leasetijd van DHCP een tijdje geleden verlaagd is van 60 minuten naar 2 minuten.
Beter nieuws dit. Had een brakke router en als je dan moet gaan testen met en zonder router is het niet te doen.

Is het nog wel eerst 10 minuten de stroom van het modem, en dan 2 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:25:
[...]

Beter nieuws dit. Had een brakke router en als je dan moet gaan testen met en zonder router is het niet te doen.

Is het nog wel eerst 10 minuten de stroom van het modem, en dan 2 minuten?
Nee gewoon 2 minuten wachten tussen het afkoppelen van het ene apparaat en het aansluiten van het andere apparaat is al genoeg. CPE van de stroom halen is helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo werd het me verteld door de helpdesk. :) Maargoed wel een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Waarschijnlijk zegt de helpdesk dat omdat ze dan zeker weten dat het werkt, een klant kan namelijk altijd per ongeluk toch een netwerkkabel aangesloten laten en met stroom van de CPE geeft dat dan niet ;)

Maar technisch gezien is gewoon 2 minuten wachten tussen afkoppelen oude apparaat en aankoppelen nieuwe apparaat echt voldoende. De CPE heeft namelijk totaal niets te maken met het toekennen van ip's dus die van de stroom afhalen heeft verder geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:34:
Ja. Met de NA firmware moet je eerst deze flashen en dan pas kun je 1.34WW erop zetten.
Net gedaan, en is gelukt.
Nu doen wel alle streams het!
Geweldig, bedankt! *O* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Nee dat is niet waar. Wat de betreffende medewerker / klant waarschijnlijk bedoelde is dat de leasetijd van DHCP een tijdje geleden verlaagd is van 60 minuten naar 2 minuten.
Dat dacht ik al.
Echter zolang het mac adres wat op de CPE is aangesloten niet veranderd blijf je gewoon hetzelfde ip houden, enkel de lease wordt elke 2 minuten verlengt.
Maar dat betekend ook dat er elke minuut (halverwege de leasetijd) een DHCP request wordt gedaan, waarna de lease wordt verlengt met 2 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De lease moet telkens verlengt worden inderdaad en normaal gebeurt dat op 50% van de leasetijd. Maar normaal gezien merk je daar ook niets van alleen sommige routers kunnen er soms wel eens problemen mee hebben inderdaad. In dat geval zou ik een firmware update van de router overwegen.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 04-12-2010 22:11 . Reden: las nu je bericht pas goed... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Ik heb op de site gekeken, en inmiddels de brief van ONE ontvangen.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of je bij het aangaan van het digitale tv-abonnement direct weer aan een jaarcontract vast zit, of dat het maandelijks opzegbaar is/blijft. (per pakket)
Ik heb nu PlusTV, maar dat komt eind deze maand te vervallen, begijp ik.

Kan je met die AMINO wel je eigen kanalenlijst instellen ??
(bijv. alles rangschikken op volgnr 1 - 120, i.p.v. rare kanaalnrs. bij de zenders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee eigen volgorde bepalen is niet mogelijk, de zendernummers zijn zoals ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Vorige week de klantenservice gebeld over IDTV. De brief voor de niet PlusTV klanten zou zaterdag verstuurd moeten zijn, maar hier (nog) niets gehad*. Hopelijk ligt ie morgen in de bus anders toch maar weer eens bellen :s Want met al die stakingen bij de TNT gaat het anders nog wel tot volgend jaar duren en dat zou jammer zijn van de aanbieding die op de website staat... Anders vrijdag maar eens langs het klantencentrum gaan, kijken of ik daar wat kan regelen.

* Vandaag nog niet gekeken wat ik zit nog op m'n werk, maar maandag bezorgen ze praktisch nooit...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
ik222 schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:35:
Nee eigen volgorde bepalen is niet mogelijk, de zendernummers zijn zoals ze zijn.
Bij UPC zijn ze een actie begonnen om die mogelijkheid wel te krijgen:
(http://www.petitionbuzz.com/petitions/upc)

Misschien een idee voor de ONE, OBN en ONN klanten om ook actie te ondernemen ??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zie daar het nut totaal niet van in moet ik zeggen. Als je twee weken de amino gebruikt dan weet je alle zenders toch wel gewoon te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet ze wel te zitten na een tijd ja, maar om er bij te komen kost nog wel behoorlijk wat drukken op de navigatieknoppen. De EPG van de Amino (zowel de Mini-EPG, maar ZEKER de normale EPG) reageren constant vertragend op de afstandsbediening. Als je de EPG snelheid van Windows Media Center gewent bent, dan weet je wat ik bedoel. Bij de EPG van MCE is het gewoon 'pijltjestoets omlaag' inhouden en hij scrolt vloeiend, snel en beheersbaar door de EPG heen. Zodra je die pijltjestoets dan weer los laat staat hij ook METEEN weer stil. Bij de Amino blijft hij dan vrolijk doorlopen als je de pijltjestoets een aantal seconden hebt ingehouden. Vandaar ook dat ik 'vertragend' aanhaal. Als je dus op 1 zit en je wilt naar 313 dan is dan kun je dus niet heel makkelijk even die 'pijltjestoets omlaag' inhouden totdat je er bent, want dan ga je er gewoon dik voorbij. Daarnaast gaat het scrollen sowieso niet super snel zoals bij MCE. Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet gebonden ben aan de Amino om daarmee IPTV te kunnen kijken. Het is geen slecht kastje hoor, maar het kan gewoon beter.

Op 28 december wordt trouwens eindelijk het slechte analoge en afwijkende DVB-C signaal omgegooid bij OnsNet Eindhoven: Zenderfrequenties Analoge Radio & Televisie per 28 december 2010

Wel helaas net als OnsBrabantNet dezelfde goedkope opvulzenders zoals Car Channel, Schlager TV, CNN Turk en TV Oranje. Helaas heeft men niet gekozen om in plaats van die opvulzenders belangrijke zenders als Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit door te geven via DVB-C. Gelukkig wordt er nog wel een enquête gehouden zodat er nog zenders aangepast kunnen worden:

Ons Net Eindhoven kiest nieuwe televisieprovider
Bij een recent gehouden enquête onder 10.000 huishoudens in de regio kwamen de meest gewilde zenders naar voren. ‘Met dat zenderpakket, aangepast aan de Eindhovense situatie, gaan we van start. Begin volgend jaar peilen we via een eigen enquête of onze leden het daarmee eens zijn, of dat zij toch liever voor andere zenders kiezen. Die uitslag zullen we uiteraard volgen.’

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 13:56
Zie ik nu ook goed bij ONE dat stilzwijgend BBC1 en BBC2 definitief verdwijnen? Lekker is dat dan weer.

Maar begrijp ik ook goed dat ik als analoge klant wel mijn eigen TV-DVB-C-ontvanger kan gaan gebruiken? Zou dat op analoog signaal nog wat uitmaken in kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Laatst online: 28-07 13:56
En nu ik toch zeur: ben ik de enige of ligt de pop3-server van ONE plat vanavond?

Taak accountnaam@onsneteindhoven.nl - Ontvangen... rapporteert fout (0x8004210A): Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).

ONE meldt niks op de site, maar dat is vaker zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Rogier1975 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:18:
Zie ik nu ook goed bij ONE dat stilzwijgend BBC1 en BBC2 definitief verdwijnen? Lekker is dat dan weer.

Maar begrijp ik ook goed dat ik als analoge klant wel mijn eigen TV-DVB-C-ontvanger kan gaan gebruiken? Zou dat op analoog signaal nog wat uitmaken in kwaliteit?
Dat begrijp ik ook uit deze zenderlijst :'( Echter in het digitale pakket zitten ze wel. Wat is het verschil dan geweest bij de onderhandelingen ? Dat er omdat het in het digitale pakket zit, meer voor betaald word om het door te geven, of verdwijnen ze ook uit het digitale pakket (op termijn) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Rogier1975 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:23:
En nu ik toch zeur: ben ik de enige of ligt de pop3-server van ONE plat vanavond?

Taak accountnaam@onsneteindhoven.nl - Ontvangen... rapporteert fout (0x8004210A): Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).

Nee hoor je bent niet de enige, ik had het ook, netzoals de internet verbinding, echter nu lijkt het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogier1975 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:18:
Ja klopt, die kun je nu eindelijk volledig gaan gebruiken. Met de 8mbit Technicolor aanvoer zal dat een zeer mooi helder beeld geven met veel diepte en detail. Vele malen beter dan het huidige blurry analoge signaal en ook een stuk beter dan het huidige afwijkende gereëncode DVB-C signaal.
Rogier1975 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:23:

Hij is hier ook al de hele avond heel traag. Nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier bij OBN was email aan het begin van de avond al wat traag en vanaf ongeveer 21.00 uur ligt de email helemaal plat. Kan niet meer aanmelden, ook niet bij webmail.

/Edit: En nu werkt het weer :)

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 07-12-2010 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:41:
Op 28 december wordt trouwens eindelijk het slechte analoge en afwijkende DVB-C signaal omgegooid bij OnsNet Eindhoven: Zenderfrequenties Analoge Radio & Televisie per 28 december 2010

Wel helaas net als OnsBrabantNet dezelfde goedkope opvulzenders zoals Car Channel, Schlager TV, CNN Turk en TV Oranje. Helaas heeft men niet gekozen om in plaats van die opvulzenders belangrijke zenders als Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit door te geven via DVB-C. Gelukkig wordt er nog wel een enquête gehouden zodat er nog zenders aangepast kunnen worden.
Gelukkig zijn ze met de nieuwe indeling wel zo handig geweest om de kanalen 30, 31, 56 en 60 vrij te houden (dit zijn de kanalen die Digitenne in Eindhoven gebruikt) zodat we niet ook nog eens zenders kwijt zijn aan de ethervervuiling van KPN :) Nu hebben bij mij zowel Commedy Central en Discovery T&L bovenmatig last van storing. Aan de andere kant, Discovery T&L (en anderen) verdwijnt nu helemaal dus zoveel wordt het ook weer niet beter...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het zenderaanbod niet nee. Maar het feit dat je nu eindelijk DVB-C kan gaan gebruiken met fatsoenlijke 1:1 Technicolor aanvoer vind ik wel een grote vooruitgang. De huidige signaalkwaliteit is gewoon echt brak geweest de afgelopen jaren.

Hier kun je zien dat het nieuwe DVB-C signaal van Glashart Media 1:1 IP aanvoer gebruikt en de kwaliteit dus identiek is aan de SD Multicast IP-streams van Technicolor bij IDTV :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Ik kan eigenlijk nergens de bevestiging (ik ga er wel vanuit) vanuit Ons Net Eindhoven zien dat er straks DVB-C wordt meegezonden. Is dat al 100% bevestigd door ONE?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.onsneteindhove...ex.php?menu=10&submenu=16

Kijk maar naar de tabel. Daar staat ook de kanaalnummering van DVB-C bij.

Het zenderpakket is overigens exact hetzelfde als bij OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen:

http://www.onsbrabantnet.nl/zenderlijst-tv
http://www.onsnetnuenen.nl/zenderlijst-tv

Exact dezelfde zenders, frequenties en indeling die ONE nu ook heeft.
Enkel de lokale zenders verschillen.

Hier staat het DVB-C overzicht van OnsNet Nuenen:

ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

Waarschijnlijk wordt het bij OnsNet Eindhoven ook zo. Enkel de lokale zenders zullen verschillen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Weet iemand hoe je aan een wachtwoord komt om in te loggen op www.mijnbrabantnet.nl?

Daarnaast, is het mogelijk het volume te regelen met de afstandsbediening van de Amino als het geluid via de toslink naar een home theatre set loopt?

[ Voor 47% gewijzigd door DaTiezl op 07-12-2010 14:48 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
DaTiezl schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:47:
Weet iemand hoe je aan een wachtwoord komt om in te loggen op www.mijnbrabantnet.nl?

Daarnaast, is het mogelijk het volume te regelen met de afstandsbediening van de Amino als het geluid via de toslink naar een home theatre set loopt?
Het wachtwoord staat op je klantkaart.
Daar staat bij inlogegevens:
klantnummer: ******
wachtwoord: ******

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Klantkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb van ONE geen klantkaart ontvangen maar wel een brief met daarin de inloggegevens. Het enige verwarrende was dat ik op de webmail moet inloggen met mijn klantnummer en niet mijn emailadres.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die brief is hetzelfde als de klantkaart ;) Alleen bij OBN staat boven die brief geloof ik "Klantkaart" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Is het mogelijk het volume te regelen met de afstandsbediening van de Amino als het geluid via de toslink naar een home theatre set loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
[edit]

[ Voor 96% gewijzigd door arnoud_h op 07-12-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:32:
http://www.onsneteindhove...ex.php?menu=10&submenu=16

Kijk maar naar de tabel. Daar staat ook de kanaalnummering van DVB-C bij.

Het zenderpakket is overigens exact hetzelfde als bij OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen:

http://www.onsbrabantnet.nl/zenderlijst-tv
http://www.onsnetnuenen.nl/zenderlijst-tv

Exact dezelfde zenders, frequenties en indeling die ONE nu ook heeft.
Enkel de lokale zenders verschillen.

Hier staat het DVB-C overzicht van OnsNet Nuenen:

ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

Waarschijnlijk wordt het bij OnsNet Eindhoven ook zo. Enkel de lokale zenders zullen verschillen.
Nu het zenderaanbod terug gebracht gaat worden van 54 naar 39 zenders is er dan ook sprake van een abonnementsverlaging ??
(overigens zijn er op DVB-C maar 36 tv-zenders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Moost01 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:08:
[...]

Nu het zenderaanbod terug gebracht gaat worden van 54 naar 39 zenders is er dan ook sprake van een abonnementsverlaging ??
(overigens zijn er op DVB-C maar 36 tv-zenders)
Hier bij OnsBrabantNet niet.
Maar je krijgt de zenders niet alleen analoog, maar ook digitaal.
Dus met een losse decoder, of in nieuwe tv's ingebouwd, kun je ook digitaal ontvangen.
Dat zou de prijs dan op moeten vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
yannickie111 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:10:
[...]

Hier bij OnsBrabantNet niet.
Maar je krijgt de zenders niet alleen analoog, maar ook digitaal.
Dus met een losse decoder, of in nieuwe tv's ingebouwd, kun je ook digitaal ontvangen.
Dat zou de prijs dan op moeten vangen.
Nou in de nieuwe tarievenstructuur bij OBN/ ONN is de prijs van de basisdienst radio & televisie verlaagd naar 9,95. Die nieuwe structuur geldt vooralsnog niet voor ONE maar het is natuurlijk niet uit te sluiten dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen aan die verlaging bij OBN/ONN heb je als bestaande klant niet zo veel. Die verlaging geld alleen voor nieuw afgesloten abonnementen. Bij bestaande klanten die al RTV basis afnemen wordt er dus niks aangepast. Dus ook al zou dit bij OnsNet Eindhoven ook gaan gebeuren, dan is de kans denk ik heel groot dat bestaande klanten daar niks van zullen merken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:22:
Alleen aan die verlaging bij OBN/ONN heb je als bestaande klant niet zo veel. Die verlaging geld alleen voor nieuw afgesloten abonnementen. Bij bestaande klanten die al RTV basis afnemen wordt er dus niks aangepast. Dus ook al zou dit bij OnsNet Eindhoven ook gaan gebeuren, dan is de kans denk ik heel groot dat bestaande klanten daar niks van zullen merken.
Nee inderdaad wat ik al zeg, dat is daar onderdeel van de nieuwe tarievestructuur en die geldt alleen zodra je iets in je diensten wilt wijzigen of voor nieuwe klanten. En echt blij hoeft je ook niet te zijn met die nieuwe structuur omdat je meestal alleen maar duurder uit bent daarmee. Sowieso los internet is daarbij veel duurder maar ook met een totaalpakket ben je nog steeds een paar euro duurder uit dan in de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom hoop ik dus niet dat OnsNet Eindhoven ook met die pakketten gaat werken en stiekem de prijs van internet flink gaat verhogen. De oude tariefstructuur van OnsBrabantNet was stukken beter en transparanter. Gewoon vaste prijzen voor elke dienst en niet dat commerciële met allerlei (tijdelijke) kortingen en pakket systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:42:
[...]

Ik heb net gebeld , maar kennelijk moet je langsgaan in Tongelre. Geen mogelijkheid voor een formulier of via een website. Wel vreemd zeker aangezien ik zelf in Meerhoven zit. Maar moest perse in Tongelre.
Nu wel :)

http://www.onsneteindhoven.nl/idtv/

edit:
Volgens mij is het weer eens tijd voor een nieuwe e-mail server.
Die is de hele avond weer niet vooruit te branden geweest, net als gisteren. Nu rond 23:00 begint 'ie het weer een beetje te doen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
DaTiezl schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:15:
Is het mogelijk het volume te regelen met de afstandsbediening van de Amino als het geluid via de toslink naar een home theatre set loopt?
http://www.onsbrabantnet....ing%20HD%20IDTV%20OBN.pdf

Pagina 13

Bedienen van de audio output van de AmiNET130M

Indien er geen werkende TV code voor de televisie gevonden kan worden dan is het mogelijk
om toch het geluidsvolume van de televisie met de afstandsbediening te regelen.

De afstandsbediening regelt dan niet het volume van de televisie maar de sterkte van de
audio output van de AmiNet130M (andere functies van de televisie kunnen dan niet met de
afstandsbediening geregeld worden).

Voor het bedienen van de audio output van de AmiNet130M moeten de volgende instellingen
gebruikt worden:

Houdt de STB knop ingedrukt totdat de knop 2 maal knippert (blijft daarna branden)
Druk achtereenvolgens op 9, 9, 3 en Volume + (knop gaat uit)

Na het invoeren van deze codes wordt met de Volume + en de Volume – knop de sterkte
van de audio output van de AmiNet130M geregeld.

[ Voor 54% gewijzigd door Hulkiedulkie op 07-12-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Daarstraks de helpdesk aan de telefoon gehad met de vraag hoe of wat je het af kan sluiten. Toen was het nog niet online en ook niet bekend bij de medewerker dat het nog online zou komen. Werd verwezen naar het informatiecentrum (maakte niet uit welke).

Ga hem nu maar eens invullen en kijken wat ik er van te horen krijg. Anders vrijdag toch even langsgaan bij het info centrum :X

Edit: Zo, ingevuld. Lijkt allemaal goed gegaan te zijn. Nu eens kijken of ze per brief gaan reageren (en dus pas volgende week wat laten horen ivm de stakingen) of dat ze een e-mail gaan sturen/telefoontje gaan plegen :)

[ Voor 16% gewijzigd door ShadowLord op 08-12-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:10

Niellie41

[object Object]

Ik heb nu ook digitale tv aangevraagd bij ONE. Het gratis kastje en BBC (voor F1) waren voor mij de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Hulkiedulkie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:14:
[...]

http://www.onsbrabantnet....ing%20HD%20IDTV%20OBN.pdf

Pagina 13

Bedienen van de audio output van de AmiNET130M

Indien er geen werkende TV code voor de televisie gevonden kan worden dan is het mogelijk
om toch het geluidsvolume van de televisie met de afstandsbediening te regelen.

De afstandsbediening regelt dan niet het volume van de televisie maar de sterkte van de
audio output van de AmiNet130M (andere functies van de televisie kunnen dan niet met de
afstandsbediening geregeld worden).

Voor het bedienen van de audio output van de AmiNet130M moeten de volgende instellingen
gebruikt worden:

Houdt de STB knop ingedrukt totdat de knop 2 maal knippert (blijft daarna branden)
Druk achtereenvolgens op 9, 9, 3 en Volume + (knop gaat uit)

Na het invoeren van deze codes wordt met de Volume + en de Volume – knop de sterkte
van de audio output van de AmiNet130M geregeld.
Dank je, maar dat had ik inderdaad al geprobeerd zonder resultaat. Volgens mij werkt dat alleen via HDMI en niet de toslink. Kan iemand dit bevestigen? De code van mijn tv werkt namelijk wel gewoon, ik kan mijn tv bedienen met de Amino a/b maar niet mijn HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb dat ook, ik heb ook de amino via toslink aangesloten op mijn home cinema set zodat ik ook echt 5.1 geluid heb bij bijvoorbeeld RTL. Maar de enige manier om het volume te regelen is via de afstandsbediening van mijn home cinema.

Ik zit te denken aan een Logitech Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Zijn er hier mensen in geslaagd om IDTV van ONE te bestellen zonder dat ze een brief in de bus hebben gehad?
Ik was vorige week dus naar het infocentrum in Tongelre geweest om het aan te vragen en daar vertelden ze dat ik moest wachten op de brief die deze week verstuurd zou worden. Echter heb ik die brief nog niet gehad, terwijl anderen in Tongelre deze al wel hebben ontvangen.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ik222 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:25:
Ik heb dat ook, ik heb ook de amino via toslink aangesloten op mijn home cinema set zodat ik ook echt 5.1 geluid heb bij bijvoorbeeld RTL. Maar de enige manier om het volume te regelen is via de afstandsbediening van mijn home cinema.

Ik zit te denken aan een Logitech Harmony.
Ik heb dus een OneForAll Xsight Touch afstandsbediening via iBood nadat mij harmony stuk was gegaan, maar wat een bocht is dat. Ik denk er ook over om weer een Harmony te kopen.

Wel vreemd dat volumeregeling via toslink niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stefie2010 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:26:
Zijn er hier mensen in geslaagd om IDTV van ONE te bestellen zonder dat ze een brief in de bus hebben gehad?
Ik was vorige week dus naar het infocentrum in Tongelre geweest om het aan te vragen en daar vertelden ze dat ik moest wachten op de brief die deze week verstuurd zou worden. Echter heb ik die brief nog niet gehad, terwijl anderen in Tongelre deze al wel hebben ontvangen.
Hm, ik wilde net vandaag langs gaan (in Meerhoven), maar dat heeft dus geen zin? En aangezien de postbodes staken zal er ook niet zo snel een brief op de mat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Stefie2010 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:26:
Oftewel, je kan het nu online bestellen via de website. Ik neem echter aan dat de bevestiging per brief gaat (en je dus tot na de TNT staking mag wachten).
Hopelijk bestellen ze de Amino al wel, dan hoeven we daar iig niet nog een week langer op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Ligt het aan mij of zijn de email instellingen nergens op de website van OBN te vinden?
Heb pas m'n PC geherinstalleerd en moet deze dus weer ingeven, maar ik kan de settings nergens op de site vinden???

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik heb ook even zitten kijken maar kan het niet echt vinden. Als ik hier ben, zie ik rechts wel als veelgestelde vraag "hoe stel ik in", maar die linkt niet goed. en ik kan hem verder ook niet vinden. Beetje raar als je het mij vraagt.

Even kort:
pop+smtp = mail.onsbrabantnet.nl
gebruikersnaam: hele mailadres
wachtwoord: weet je zelf...
en niet vergeten om voor de uitgaande mail verificatie aan te zetten (zelfde gebruikersnaam en wachtwoord als voor inkomende mail).

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
En houdt er even rekening mee dat mail ontvangen op het moment slecht of regelmatig zelfs helemaal niet mogelijk is. Dat is een storing die momenteel speelt. Anders denk je dat het niet werkt terwijl het niet aan je instellingen ligt.

[ Voor 38% gewijzigd door ik222 op 08-12-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Bedankt voor de info! Ik krijg nu inderdaad een foutmelding als hij probeert in te loggen.
Zal het later wel weer gaan proberen.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikersnaam is toch het klantnummer? Dat is hier wel iig bij ONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:02:
Gebruikersnaam is toch het klantnummer? Dat is hier wel iig bij ONE.
Zou goed kunnen dat ONE daar weer lekker anders in is ;) maar dat geldt dan alleen voor je hoofdaccount gok ik? anders zou je je klantnummer voor elke moeten gebruiken, lijkt me niet juist. Bij OBN is het iig je hele mailadres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik had mijn klantnummer altijd al ingesteld. Net het volgende geprobeerd:
- username@onsneteindhoven.net - lukt niet
- username - lukt niet
- klantnummer - lukt perfect

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Duidelijk dus: In ONE gebruik je bij je hoofdmailaccount je klantnummer als gebruikersnaam, bij OBN gebruik je het hele mailadres altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Ze zeggen dat je moet bellen naar de klantenservice als je al digitale tv hebt. Nou, dat heb ik dus. Ik gebeld, de persoon wist niet waar ik het over had. :X Heb hem voorgelezen wat er op de website staat: uhm ja uhm, maar heeft u geen brief gehad dan? Ik zeg nee. Ok, dan zal ik de brief opnieuw versturen en kunt u via de brief IDTV aanvragen, anders niet. :F

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
Naar aanleiding van een vraag van mij over de beschikbaarheid van het DVB-C signaal, wist de klantenservice van ONE mij het volgende te vertellen:

"Het zal straks wel mogelijk zijn om via het DVB-C signaal de analoge zenders ook in digitale kwaliteit te ontvangen. Dit zal echter niet direct na de zenderwijzigingen zo zijn, waarschijnlijk gaat de introductie van het DVB-C signaal iets langer op zich laten wachten. Het is echter wel zo dat u vanaf het moment dat het digitale signaal wordt meegezonden, u met een interne DVB-C module, of een externe DVB-C decoder, het digitale signaal kunt ontvangen en bekijken op uw tv. Het is echter wel een "kaal" digitaal signaal, zonder EPG en andere extra functionaliteiten. Wellicht dat deze in de toekomst nog worden toegevoegd, maar in het begin zal dat niet het geval zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Niellie41 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:17:
Ik heb nu ook digitale tv aangevraagd bij ONE. Het gratis kastje en BBC (voor F1) waren voor mij de doorslag.
Ik heb vandaag ook het webformulier op hun site ingevuld. Ben nu zelfs iets goedkoper uit... Had eerst UPC analoog en one internet en onbeperkt telefonie. Nu dus alles bij one dus extra analoog en idtv voor in totaal paar euro minder agv pakketkorting.
Daarna maar eens aan de slag met bouwen htpc en bedenken hoe ik mijn netwerk ga inrichten en waar alles fysiek komt te staan... Ik hoor niet veel meer vd anderen die ook htpc hebben icm one iptv. Is men nog tevreden en werkt alles? Zijn er nog nadelen aan htpc vergeleken met het gewoon gebruiken van amino om digitale tv te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ik222 @DaTiezl

Ook bij mijn Mediacenter PC moest er wat extra's gedaan om volume van Dolby Digital te regelen; blijkbaar is dit niet 'standaard'.
Overigens heb ik een dramatische lip-sync via toslink. Zo erg dat ik maar weer via HDMI luister... dan maar geen Dolby Digital :( Jullie ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik weet niet precies wat je met "niet standaard bedoeld"?

Maar de lip-sync is bij mij prima. Heb hem aangesloten op een Harman Kardon versterker en ik heb de lip-sync functie van die versterker niet eens hoeven gebruiken. Standaard loopt het geluid al precies gelijk bij mij. Mijn beeldverbinding (via HDMI) loopt overigens ook via die versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:06:
[...]

Ik heb vandaag ook het webformulier op hun site ingevuld. Ben nu zelfs iets goedkoper uit... Had eerst UPC analoog en one internet en onbeperkt telefonie. Nu dus alles bij one dus extra analoog en idtv voor in totaal paar euro minder agv pakketkorting.
Daarna maar eens aan de slag met bouwen htpc en bedenken hoe ik mijn netwerk ga inrichten en waar alles fysiek komt te staan... Ik hoor niet veel meer vd anderen die ook htpc hebben icm one iptv. Is men nog tevreden en werkt alles? Zijn er nog nadelen aan htpc vergeleken met het gewoon gebruiken van amino om digitale tv te kijken?
Het werkt prima. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb Windows Media Center draaien icm. DVBLink, maar wil ook nog een keer aan de slag met Mediaportal en XBMC. Daar kun je veel meer mee instellen. Nadeel is dat er nog geen Glashart Media Uitzendinggemist plugin is voor MCE/Mediaportal/XBMC. Dus wat betreft Uitzendinggemist ben je beperkt tot de internetversie die MCE al ingebakken heeft. Voor alle andere zenders (RTL, SBS, NET5, Veronica) kun je hier een plugin downloaden. Niet ideaal, maar de MCE interface/snelheid/logica/afstandsbediening, het timeshiften/pauzeren en het gepland opnemen maakt veel goed :)

@mauricecuijpers

Probeer deze optie eens:

Taken -> Instellingen -> TV -> Audio -> 'Automatisch Volume'

Die optie normaliseert ook gelijk het volume van het Dolby Digital geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
O gut ze hebben weer eens e-mail problemen. Verzenden en ontvangen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:35:
Ik weet niet precies wat je met "niet standaard bedoeld"?

Maar de lip-sync is bij mij prima. Heb hem aangesloten op een Harman Kardon versterker en ik heb de lip-sync functie van die versterker niet eens hoeven gebruiken. Standaard loopt het geluid al precies gelijk bij mij. Mijn beeldverbinding (via HDMI) loopt overigens ook via die versterker.
"niet standaard" in de zin dat het waarschijnlijk een wat lastiger te implementeren functie is. Maar is slechts een vermoeden. Het kan ook zijn dat men redeneert dat optical audio output bedoeld is voor een externe versterker en dat men daar dan het volume maar moet regelen.

Ik zal nog eens naar de audio kijken (heb dat van de zomer uitgeprobeerd en inmiddels is er nieuwe firmware). Goed om te horen dat je geen lipsync nodig hebt; mijn versterker is alweer zo'n 7 jaar oud en heeft die functie niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Tijd om nieuwe mailservers aan te schaffen of ze fatsoenlijk in te richten. Dit is onacceptabel slecht.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Paquito schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 01:31:
O gut ze hebben weer eens e-mail problemen. Verzenden en ontvangen werkt niet.

08 december 2010

Door een onverwacht hoge toename van het e-mailverkeer op ons e-mailplatform is het mogelijk dat uw e-maildienst tijdelijk verminderd bruikbaar is.
We verwachten dat u vanaf vrijdagmiddag 10 december weer normaal gebruik kunt maken van uw e-maildienst.
Onze excuses voor het ongemak.

Van de OBN site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:38:
Het werkt prima. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb Windows Media Center draaien icm. DVBLink, maar wil ook nog een keer aan de slag met Mediaportal en XBMC. Daar kun je veel meer mee instellen. Nadeel is dat er nog geen Glashart Media Uitzendinggemist plugin is voor MCE/Mediaportal/XBMC. Dus wat betreft Uitzendinggemist ben je beperkt tot de internetversie die MCE al ingebakken heeft. Voor alle andere zenders (RTL, SBS, NET5, Veronica) kun je hier een plugin downloaden. Niet ideaal, maar de MCE interface/snelheid/logica/afstandsbediening, het timeshiften/pauzeren en het gepland opnemen maakt veel goed :)
Ben zelf ook van plan DVBLink te gaan gebruiken icm Media Center. Mediaportal heb ik laatst uitgeprobeerd met en analoge TV kaart*, maar dat was echt onwerkbaar en erg onstabiel. Films kijken ging wel weer goed met Mediaportal, dus zo lang je geen analoog TV signaal wil ontvangen zou je met Mediaportal wel vooruit moeten kunnen.

Welke setup gebruik jij nu eigenlijk Alexander01? Wat ik begrijp van dit topic is dat je je HTPC via je DIR-655 op het ONE netwerk hebt aangesloten. Maar hoe heb je het juiste IP-adres geregeld? Of is dat met die setup niet nodig en kun je gewoon je interne IP-adres gebruiken?

* Een Hauppauge kaart, dus ik had eigenlijk wel verwacht dat dit vanzefl zou werken, Helaas vlogen de freezes en 'decoder' fouten me om de oren. En zenders zoeken was ook al even slecht geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAT EEN RUKKERS bij OBN. Heb nu al vanaf woensdag geen standaard mail. Door onverwachte toename van het verkeer. Provisioning noemen we dat. Gewoon het inzetbeleid anders inrichten en bij standaard 70 a 80% belasting van de servers nieuwe aanschaffen en gaan inrichten.

Blijkbaar is het probleem lastiger dan gedacht want nu hebben ze het al over vrijdagmiddag ipv vrijdag ochtend.

OBN....zo lang als het werkt prima maar pas bij een verstoring weet je wat je krijgt. Gelukkig werk internet nog wel. Hoewel.....1 jaar geleden was de standaard up/download zo'n 90 Mb/s (100 Mb abonnement). Tegenwoordig mag je blij zijn als de upload 20 Mb is.

Op dit moment even geen vrienden van OBN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ze hebben nu al drie keer de deadline voor een fix verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:44:
OBN....zo lang als het werkt prima maar pas bij een verstoring weet je wat je krijgt. Gelukkig werk internet nog wel. Hoewel.....1 jaar geleden was de standaard up/download zo'n 90 Mb/s (100 Mb abonnement). Tegenwoordig mag je blij zijn als de upload 20 Mb is.

Op dit moment even geen vrienden van OBN
Dat van die internetsnelheid herken ik absoluut niet hier bij OBN. De internetsnelheid is bij mij altijd ongeveer 95Mbit zowel up als download. Weet je zeker dat het niet aan de door jou gebruikte test of aan je pc / router ligt?

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 10-12-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Internet werkt bij mij ook relatief goed. De rest is bagger. E-mail gebruik ik nog wel, maar niet voor hoofdtaken. Service is bij een probleem niet op maat, ook niet bij internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Paquito op 10-12-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat is er dan bagger aan de rest volgens jou? IPTV en analoge televisie werken hier in ieder geval ook uitstekend... En zeker IPTV begint wat zenderaanbod ook steeds beter te worden. En alle zenders zijn in de hoogst mogelijke bitrate en kwaliteit.

Telefonie kun je nog van zeggen dat de mogelijkheden niet heel uitgebreid zijn maar gewoon bellen en gebeld worden werkt prima.

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 10-12-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Analoge televisie? Bestaat dat nog?

Het hele probleem met Onsnet en haar producten is dat ze op alle facetten overkomen als producten die in ontwikkeling zijn. Met storingen daarbij. Het is geen 1998-2000 meer.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.