OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb anders nog steeds een 18+ site die niet te bereiken is Laat dat maar even weg.

[ Voor 24% gewijzigd door IEF op 11-11-2010 16:04 . Reden: 18+ link. Zie het algemeen beleid, svp. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:52:
[...]

Verborgen feature? Dat wist ik niet. Dat ga ik eens proberen.

Erg rare toets trouwens om ondertitels uit- of aan te zetten :? .
Je bedoelt toch de play toets die je (ook) gebruikt voor uitzending gemist?
Ja precies, die bedoel ik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Dropbox.com werkt ook niet maar wel vanaf het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De storing was vanmiddag van hun site af. Ik heb daarna een mail gestuurd en nu staat dier er weer wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank S schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:13:
[...]

Ik zat bij de eerste 100 aansluitingen van UPC in Eindhoven op kabel-internet (toen nog Goldmine geheten). Ik heb dus alle kinderziektes meegemaakt en heel wat staaltjes van gebrekkige communicatie van UPC gezien. Maar inmiddels is hun product redelijk stabiel en zijn ze echt bezig om hun content daadwerkelijk te verbeteren (bijvoorbeeld de Disney Channel deal, exclusief voor UPC). Als je dat vergelijkt met OBN, die zeker wat betreft beeldkwaliteit en zenderkeuze zich verschuilen achter de keuzes en problemen van hun leveranciers, dan is UPC voor mij, na 2,5 jaar OBN, toch een aantrekkelijker alternatief. Ik ben geen hi-volume down- of uploader, dus ik zal het verschil tussen 100 Mbps en 25 Mbps niet eens merken. De analoge beeldkwaliteit van UPC is aanzienlijk beter dan bij OBN, digitaal zijn er wel verschillen met IPTV (wat ik nog niet had en waar ik ook nog een tweede netwerkkabel voor had moeten trekken), maar dat is het verschil tussen erg goed of heel erg goed. Ook dat is voor mij minder relevant. Doorslaggevend om weg te gaan bij OBN is toch het gebrek aan ownership dat ze tonen bij aantoonbare problemen in hun dienstverlening.
UPC zal voor mij nooit interessant worden omdat ze simpelweg stug vast blijven houden om met smartcard pairing hun signaal helemaal dicht te timmeren zodat het niet op andere apparaten te bekijken is. En straks komen ze met een CI+ module (ook weer met smardcard pairing) die je mag huren 8)7
Die arrogante en autoritaire graaiershouding van dat bedrijf heeft bij mij echt af gedaan. Ik heb nooit digitale TV van UPC gehad, puur vanwege het feit dat je bij UPC geen keuze hebt met welk apparaat je het digitale signaal (waarvoor je betaald) kunt ontvangen. Hetzelfde geld overigens voor PlusTV van OnsNet Eindhoven. Zolang het signaal niet volgens de standaard is en het daardoor niet mogelijk is om het op andere apparaten te bekijken blijf ik gewoon bij analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:46:
Dropbox.com werkt ook niet maar wel vanaf het werk.
Zover ik kan zien werken alle sites hier weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:45:
[...]

UPC zal voor mij nooit interessant worden omdat ze simpelweg stug vast blijven houden om met smartcard pairing hun signaal helemaal dicht te timmeren zodat het niet op andere apparaten te bekijken is. En straks komen ze met een CI+ module (ook weer met smardcard pairing) die je mag huren 8)7
Die arrogante en autoritaire graaiershouding van dat bedrijf heeft bij mij echt af gedaan. Ik heb nooit digitale TV van UPC gehad, puur vanwege het feit dat je bij UPC geen keuze hebt met welk apparaat je het digitale signaal (waarvoor je betaald) kunt ontvangen. Hetzelfde geld overigens voor PlusTV van OnsNet Eindhoven. Zolang het signaal niet volgens de standaard is en het daardoor niet mogelijk is om het op andere apparaten te bekijken blijf ik gewoon bij analoog.
Tja, ieder zijn of haar keuze natuurlijk. Persoonlijk stoor ik me minder aan een kastje meer of minder. TV kijken gaat voor mij toch om content, met een acceptabele kwaliteit, tegen een redelijke prijs. Wat heb ik aan het allerscherpste beeld, als ik bij wijze van spreken alleen Al Jazeera of CNN Türk kan zien? OBN heeft haar kijkers/leden/klanten wel erg in de kou laten staan bij de problemen van haar leveranciers. "Dispuutje met de BBC? Hup, alles van de kabel. Krijg je wel Zimbabwe 1 én 2 voor terug, dus wat zeur je nu?" Voor de vorm doen ze dan wel een enquete onder de leden, maar uiteindelijk zal dat niets veranderen.

UPC is allesbehalve perfect, maar toevallig, in mijn geval, scoren ze dan slechter op punten die ik minder belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nogmaals BBC daarin heeft men simpelweg geen keus. BBC doet gewoon erg moeilijk om die contracten af te sluiten en wil dat eigenlijk gewoon liever niet doen. Illegaal door blijven geven is natuurlijk ook geen optie voor een professioneel bedrijf...

Maar je hebt helemaal gelijk dat iedereen zijn eigen keuze moet maken uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
ik222 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:53:
Nogmaals BBC daarin heeft men simpelweg geen keus. BBC doet gewoon erg moeilijk om die contracten af te sluiten en wil dat eigenlijk gewoon liever niet doen. Illegaal door blijven geven is natuurlijk ook geen optie voor een professioneel bedrijf...

Maar je hebt helemaal gelijk dat iedereen zijn eigen keuze moet maken uiteindelijk :)
en hetzelfde geldt voor de 3 discoveryzenders (Travel & Living, Worold, en Science) :'( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
ik222 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:53:

UPC geeft BBC 1 & 2 nog gewoon in het standaardpakket door. Dat is echt niet illegaal. Maar UPC weet blijkbaar beter te onderhandelen. OBN onderhandelt zelf niet, maar schuift het af op haar leverancier en ontloopt elke verantwoordelijkheid jegens haar leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt niet door het slechte onderhandelen (want volgens mij kan Glashart Media dat samen met Caiway als een van de beste), maar door het feit dat BBC de kabelaars voortrekt.

BBC heeft in het verleden een exclusieve overeenkomst gesloten met NLkabel (belangenclubje van de kabelmonopolisten) voor de doorgifte van hun zenders. Als TV-signaal distributeur op een glasvezelnetwerk sta je dan machteloos.

Ik ben in ieder geval blij dat Glashart Media zich onafhankelijk blijft opstellen en geen lid wordt van dat schimmige clubje (die natuurlijk weer allerlei restricties oplegt over de signaaldoorgifte).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik tracht de afstandbediening van mijn Phlips 47pfl9703 te programmeren voor de Animo 130M, maar zelfs na de laatse update herkent de TV geen Animo, weet iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:54:
Ik tracht de afstandbediening van mijn Phlips 47pfl9703 te programmeren voor de Animo 130M, maar zelfs na de laatse update herkent de TV geen Animo, weet iemand raad ?
Ik heb deze combi ook, maar ik gebruik de animo afstandsbediening voor mijn philips tv. Dat werkt toch beter? Wat wil je nog met de Philips afstandsbediening doen?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:06:
[...]

Ik heb deze combi ook, maar ik gebruik de animo afstandsbediening voor mijn philips tv. Dat werkt toch beter? Wat wil je nog met de Philips afstandsbediening doen?
Omdat ik met de ab van de Philips ook de HomeCinemaset8140 kan bedienen. Dus 3 in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:30:
Ik heb anders nog steeds een 18+ site die niet te bereiken is youjizz.com
omg.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Goed nieuws: Ik heb van de helpdesk begrepen dat OBN (glashart) van plan is om binnenkort programma gegevens mee te gaan sturen met de DVB-C stream. Dit zou voor mij een uitkomst zijn. Al mijn opnamen staan op mijn HDD recorder met de naam 'geen titel', erg onoverzichtelijk allemaal. Plus dat er binnenkort ook een programmagids meegestuurd gaat worden. Wanneer dit precies gaat gebeuren is helaas nog niet bekend... Liever vandaag dan morgen! (wordt het product eindelijk wat meer volwassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poolijs schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:47:
Goed nieuws: Ik heb van de helpdesk begrepen dat OBN (glashart) van plan is om binnenkort programma gegevens mee te gaan sturen met de DVB-C stream. Dit zou voor mij een uitkomst zijn. Al mijn opnamen staan op mijn HDD recorder met de naam 'geen titel', erg onoverzichtelijk allemaal. Plus dat er binnenkort ook een programmagids meegestuurd gaat worden. Wanneer dit precies gaat gebeuren is helaas nog niet bekend... Liever vandaag dan morgen! (wordt het product eindelijk wat meer volwassen).
Dat is zeker goed nieuws. Bedankt voor het melden. _/-\o_

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Ik heb onlangs bij OBN nagevraagd hoe het zit met de aankomende Amino M532 met opnamefunctionaliteit. Helaas konden ze me niet veel vertellen:
Amino heeft recentelijk inderdaad een decoder uitgebracht met een Harddisk erin, de M532.
Helaas is het nog niet duidelijk of en wanneer wij deze kunnen gaan leveren. We raden u daarom aan om de berichtgeving op onze website goed in de gaten te houden, aangezien dit soort ontwikkelingen via onze website gecommuniceerd worden.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
frenkya schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:16:
Weet iemand toevallig of de amino's HDMI-CEC ondersteunen:
Heb begrepen dat de nieuwere amino's zoals de 140 dit ondersteunen. Ik hoop dat glashard deze gaat leveren.

• frenkya
Weet iemand of glashart dolby doorgeeft en zo ja hoe je dit kunt selecteren in de amino?

[ Voor 8% gewijzigd door frenkya op 11-11-2010 23:19 ]

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
frenkya schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:18:
Weet iemand of glashart dolby doorgeeft en zo ja hoe je dit kunt selecteren in de amino?
Het volgende kan oude info zijn maar volgens mij wordt 5.1 geluid alleen via de optische aansluiting uitgezonden en niet via HDMI. De kastjes ondersteunen wel 5.1 via HDMI maar dit lijkt niet geactiveerd.

Overigens was het in het begin zo dat alleen enkele Duitse kanalen 5.1 meezonden dus het hangt ook nog eens van de zender af.

• ik222
  • Niet online
Dolby Digital wordt bijvoorbeeld ook op de RTL zenders en op de meeste HD zenders als standaard gebruikt dus daar heb je DD5.1 geluid als je het geluid via de optische uitgang laat lopen tenminste. DD5.1 via HDMI is namelijk nog niet mogelijk.

Ook het selecteren van een geluidspoor is (nog) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
Gaat ONE nog verder met de aanleg? Op hun site niets te vinden over huidige uitrol van het netwerk.Ik was 1 van de eerste toen ze bij Tongelre ehv binnen kwamen maar sinds ik naar de andere kant van ehv ben verhuisd heb ik geen glas meer. Toendertijd zou ehv in 2010 volledig glas zijn maar nu zeggen ze 2012. Ik betwijvel dat ze dan klaar zijn. Had ik het goed begrepen dat ze nu zelfs gestopt zijn met de aanleg?

Ik woon nu tegen Veldhoven aan. Veldhoven zit zo goed als vol met glas, alle industrieterreinen om me heen glas, meerhoven vol met glas, een deel van gestel met glas, maar bij ons.... noppes! Zwaar irri is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Dit kreeg ik gisteren na eenzelfde vraag naar de helpdesk. Andere wijken in de buurt zullen dus wel hetzelfde probleem hebben.
Geachte heer,

Helaas is er nog niets bekend m.b.t. de aansluitingen in Gestel. Zodra wij in uw wijk/stadsdeel gaan beginnen, zult u door ons op de hoogte gebracht worden middels een huis-aan-huis mailing met nadere informatie. U zult dan ook uitgenodigd worden om een informatieavond bij te wonen, of een bezoek te brengen aan ons Informatiecentrum, dat wij te zijner tijd in uw buurt zullen openen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ons Net Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Het is in sommige delen van Eindhoven nog fraaier:
Hier in de Barrier hangt al 2 jaar een modem in de meterkast, compleet met glasvezel. De diensten worden echter nog niet aangeboden. Volgens ONE wachten ze op de nieuwe TV dienst.
Hopelijk komt het aanbod nu dus snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Wat is dat trouwens voor iets raars dat je met OBN random websites ineens niet meer kan bezoeken? Na eerdere klachten hier in het topic over het niet bereikbaar zijn van sommige websites kom ik nu ineens niet meer op psv.netwerk.to. Dit is nu al een dag of 3 zo en via verschillende PC's en mobiel via WIFI kom ik er niet op maar via mobiel internet wel gewoon dus het ligt aan OBN.

Blij dat ik toch voor UPC heb gekozen met al die rariteiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kluutmaran schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:18:
Wat is dat trouwens voor iets raars dat je met OBN random websites ineens niet meer kan bezoeken? Na eerdere klachten hier in het topic over het niet bereikbaar zijn van sommige websites kom ik nu ineens niet meer op psv.netwerk.to. Dit is nu al een dag of 3 zo en via verschillende PC's en mobiel via WIFI kom ik er niet op maar via mobiel internet wel gewoon dus het ligt aan OBN.

Blij dat ik toch voor UPC heb gekozen met al die rariteiten
Die site werkt hier gewoon hoor... Dat ligt dus waarschijnlijk aan jou netwerk of je pc's.

En verder is het natuurlijk helemaal niet zo dat je random websites niet kan bezoeken via OBN. Alleen tijdens die storing een paar werken geleden werkte een paar sites niet en dat is al weer opgelost. UPC heeft trouwens ook gewoon af en toe last van dit soort storingen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh... storingkje bij OBN Veldhoven? Om de paar minuten vliegt de verbinding eruit waarna die weer vrij snel terug komt.
Deze computer kan het netwerkadres (van de DHCP-server) niet vernieuwen voor de netwerkkaart met netwerkadres *************. De volgende fout is opgetreden: 0x79. De computer zal blijven proberen om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) te verkrijgen.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/2rzuo.png

Edit: Na 20.28 uur heb ik er nog geen last van gehad. 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Heb inmiddels ook een amino. Ben zelf een kritische klant en moet zeggen dat vergeleken met UPC de beeldkwaliteit inderdaad nog beter is. Het beeld is nog wat scherper en helderder.

Heb het alleen nog niet voor elkaar om dolby geluid uit te sturen naar mijn versterker. Via hdmi en toslink geprobeert. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
frenkya schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:48:
Heb inmiddels ook een amino. Ben zelf een kritische klant en moet zeggen dat vergeleken met UPC de beeldkwaliteit inderdaad nog beter is. Het beeld is nog wat scherper en helderder.

Heb het alleen nog niet voor elkaar om dolby geluid uit te sturen naar mijn versterker. Via hdmi en toslink geprobeert. Tips zijn welkom.
Via toslink moet het standaard werken tenminste op de zenders waarbij het meegestuurd wordt. Je kunt daar verder niet aan instellen. Heb hier zelf mijn amino ook via toslink op mijn versterker aangesloten en bijvoorbeeld bij RTL4 HD heb ik dan DD5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
ik222 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:57:
[...]

Via toslink moet het standaard werken tenminste op de zenders waarbij het meegestuurd wordt. Je kunt daar verder niet aan instellen. Heb hier zelf mijn amino ook via toslink op mijn versterker aangesloten en bijvoorbeeld bij RTL4 HD heb ik dan DD5.1 geluid.
Probleem gevonden. Was instelling in versterker. Geluid ging nog via hdmi. Nu wel DD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
frenkya schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:47:
[...]

Probleem gevonden. Was instelling in versterker. Geluid ging nog via hdmi. Nu wel DD :)
Oke mooi, via HDMI wordt momenteel inderdaad enkel stereo meegestuurd dus dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

3ssen schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:09:
Dit kreeg ik gisteren na eenzelfde vraag naar de helpdesk. Andere wijken in de buurt zullen dus wel hetzelfde probleem hebben.

[...]
Standaard antwoordje dus.
Heb 1 jaar geleden ook al is geinformeerd naar de stand van zaken in Helmond qua aanleg, kreeg ik ook zoiets.

Belachelijk eigenlijk dat ze wel in kleine dorpjes fatsoenlijk internet kunnen aanleggen, maar in een "kennisstad" zoals Eindhoven (en Helmond in mindere mate) duurt het allemaal eeuwen.
Het is ook gewoon een kwestie van de hele handel aanleggen, zorgen dat het goed werkt en dan een keer fatsoenlijk promoten.
Er zijn echt wel genoeg mensen die met langzaam adsl zitten en over willen stappen, of die UPC/kabel zat zijn (in mijn geval beide :P ). En anders stappen er vanzelf mensen over als het product goed is (mond op mond reclame).

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
"gewoon een kwestie van de hele handel aanleggen" ... en een flinke zak met geld, want ze moeten letterlijk de gehele infrastructuur ingraven. En dat gaan ze echt niet doen als ze daarmee niet een bepaald minimum marktaandeel kunnen behalen. Dus willen ze vooraf voldoende inschrijvingen en hopen ze dat de mensen die graag willen daarvoor ook anderen over de streep trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Simpel vraagje van een wellicht toekomstige klant van OnsBrabantNet aan de huidige gebruikers:

zit BBC 1 & BBC 2 standaard in het IDTV pakket (en dus niet in het analoge aanbod) of is BBC 1 en BBC 2 gewoonweg helemaal niet te ontvangen via OnsBrabantNet?

Ik heb deze vraag overigens ook al per contactformulier aan OBN zelf gesteld maar heb tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen (3 weken tijd) en van de berichten op internet wordt ik niet veel wijzer. Hopelijk kan hier iemand me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ReCaR schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:39:
Simpel vraagje van een wellicht toekomstige klant van OnsBrabantNet aan de huidige gebruikers:

zit BBC 1 & BBC 2 standaard in het IDTV pakket (en dus niet in het analoge aanbod) of is BBC 1 en BBC 2 gewoonweg helemaal niet te ontvangen via OnsBrabantNet?

Ik heb deze vraag overigens ook al per contactformulier aan OBN zelf gesteld maar heb tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen (3 weken tijd) en van de berichten op internet wordt ik niet veel wijzer. Hopelijk kan hier iemand me helpen.
BBC 1 en BBC 2 zijn via IDTV gewoon te ontvangen bij OBN (kanaal 401 en 402). Alleen analoog en via DVB-C zijn ze niet te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
  • Laatst online: 06-03-2021
Hebben er meer mensen last van dat geluid en beeld uit sync zijn bij IDTV?

Is er een oplossing beschikbaar??

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
pa3fat schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:10:
Hebben er meer mensen last van dat geluid en beeld uit sync zijn bij IDTV?

Is er een oplossing beschikbaar??
Op welke zender heb je dat dan?

Ik heb het op verschillende zenders bekeken maar bij mij is het geluid gewoon netjes in sync momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
Zover ik kan nagaan op alle. Woon in Valkenswaard trouwens.
Geluid is er eerder dan het beeld.
Wisselt per zender. Gevoelsmatig valt het me het meest op bij de NL123 zenders. En zeker bij een regulier praatprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
pa3fat schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:36:
Zover ik kan nagaan op alle. Woon in Valkenswaard trouwens.
Geluid is er eerder dan het beeld.
Wisselt per zender. Gevoelsmatig valt het me het meest op bij de NL123 zenders. En zeker bij een regulier praatprogramma.
Ik woon ook in Valkenswaard maar ik heb dat probleem absoluut niet, heb nogmaals extra erop gelet maar hier is het echt gewoon netjes synchroon.

Ik heb overigens wel het geluid via de toslink uitgang van de amino rechtstreeks op mijn versterker aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
Kan ik nog wel eens proberen dat ook te doen.
Maar het is dus niet altijd zo dat geluid en beeld niet synchroon zijn.

Lastig zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja zou sowieso even proberen de tv in "game mode" te zetten als die er is of anders in ieder geval zoveel mogelijk beeldverbeteraars uit te zetten. Die kunnen namelijk voor vertraging in het beeld zorgen en mogelijk wordt het geluid door je televisie daarvoor niet gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
Nu in de standaard instelling gezet. Lijkt nu synchroon. Alleen zingt ze wel vals (RLT4). Krijg ik niet gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Lol nee dat zal nooit lukken vrees ik maar dat kan je OBN niet verwijten :P

Maar mooi dat je probleem nu dus opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
Even tijdje in de gaten houden. Was niet de eerste keer dat het me opviel.

Bedankt voor de tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:02
1 December hebben we een huisje in Veldhoven. Momenteel woon ik bij mijn schoonouders in veldhoven en daar hebben we ook OBN. In ons nieuwe huisje hebben we ook OBN besteld maar ik heb al veel zitten lezen over de PVR Amino a532 die wel geleverd word bij Glashart maar nog niet bij OBN.

Heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd?

Heb wel gezocht op het forum maar krijg het niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Kohen schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:04:
1 December hebben we een huisje in Veldhoven. Momenteel woon ik bij mijn schoonouders in veldhoven en daar hebben we ook OBN. In ons nieuwe huisje hebben we ook OBN besteld maar ik heb al veel zitten lezen over de PVR Amino a532 die wel geleverd word bij Glashart maar nog niet bij OBN.

Heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd?

Heb wel gezocht op het forum maar krijg het niet gevonden.
Er lopen verschillende topics over het werkzaam krijgen van andere apparatuur dan de geleverde amino's. Het probleem met een andere box is dat je moet doen alsof je een amino 130(m) of 110 bent omdat dit gecontroleerd wordt voor het verkrijgen van een ip-adres van de dhcp-server. Dit lukt je nog wel op een pc door bepaalde dll's aan te passen maar niet in een andere Amino waarschijnlijk.

Dus kort: Nee, dit kan niet gebruikt worden.

edit: De andere topics:
Lijbrandt IPTV via router?
IPTV op je HTPC

[ Voor 6% gewijzigd door JaWSnl op 20-11-2010 21:56 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Al iets meer bekend over IPTV bij ONE behalve dan dat de melding al bijna een maand op de wensite staat?

Wanneer gebeurt er echt iets? Al iemand iets ontvangen? :?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cotedo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06 11:18
Bosfazant schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:47:
Al iets meer bekend over IPTV bij ONE behalve dan dat de melding al bijna een maand op de wensite staat?

Wanneer gebeurt er echt iets? Al iemand iets ontvangen? :?

Thanks.
Ik ben vorige week in het infocentrum van Meerhoven binnengelopen. Er was op dit moment nog weinig nieuws te melden maar ze proberen in de eerste week van december een brief de deur uit te doen naar de abonees. Hij wist niet of dit meteen voor alle wijken is of dat ze het wijk voor wijk gaan introduceren.

Het pakket wat ze aan zouden bieden (analoog) zou te vergelijken zijn met OBN (byebye Discovery dus...)

Ik twijfel nu heel erg of ik wacht op IDTV (mits daar ook de BBC inzit) of dat ik meteen over ga stappen (terug eigenlijk) naar UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
ONE is traag als dikke str*nt door een tr3chter. Een maand doen ze er al over om een brief in elkaar te zetten. En ik hoop ook niet dat ze de boel weer gaan beveiligen zodat je geen HTPC meer kan gebruiken, want dan is er helemaal geen reden meer om ONE/OBN te gaan gebruiken. Back to UPC I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jantje, er loopt nu een korte pilot om te testen of alles goed werkt zoals het ook bij OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen werkt. Ik test zelf ook mee en heb nu 1,5 week een Amino 130m staan hier. De dag daarvoor had ik het signaal al op mijn HTPC. Dus GEEN dichtgetimmerde shit of allerlei afwijkende ongestandaardiseerde zooi :) Als ze dat alsnog gaan doen ben ik ook gelijk weer weg.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JantjeO schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:16:
ONE is traag als dikke str*nt door een tr3chter. Een maand doen ze er al over om een brief in elkaar te zetten. En ik hoop ook niet dat ze de boel weer gaan beveiligen zodat je geen HTPC meer kan gebruiken, want dan is er helemaal geen reden meer om ONE/OBN te gaan gebruiken. Back to UPC I guess.
Wat met UPC kun je wel makkelijk een HTPC gebruiken bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel met het Glashart Media DVB-C signaal in ieder geval straks ;)
En ik denk toch dat ze liever hebben dat je ook IPTV afneemt, dan enkel Analoog/DVB-C.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:02:
Jantje, er loopt nu een korte pilot om te testen of alles goed werkt zoals het ook bij OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen werkt. Ik test zelf ook mee en heb nu 1,5 week een Amino 130m staan hier. De dag daarvoor had ik het signaal al op mijn HTPC. Dus GEEN dichtgetimmerde shit of allerlei afwijkende ongestandaardiseerde zooi :) Als ze dat alsnog gaan doen ben ik ook gelijk weer weg.
En werkt het naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, hetzelfde als bij OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen. Nog geen problemen tegengekomen.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Sinds vandaag IPTV hier, super mooi beeld!

Maar ik zou ook graag tv op mijn pc willen kijken, maar het lukt nog niet.

De firmware van de router enz is al gereset, de router is een DLINK DIR-655 trouwens.

Met deze router zou dit gewoon moeten werken? Wat doe ik nog fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet sowieso even Firmware 1.34WW flashen op je DIR-655. Alle andere recente EU en NA firmware versies hebben een bug waardoor de 239.x.x.x adressen niet doorkomen. Draai ook zelf die WW(WorldWide) firmware en hij werkt hier prima.

Vervolgens in je DIR-655 ga je naar Advanced -> Advanced Network en vink je 'Enable Multicast Streams' aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:44:
Je moet sowieso even Firmware 1.34WW flashen op je DIR-655. Alle andere recente EU en NA firmware versies hebben een bug waardoor de 239.x.x.x adressen niet doorkomen. Draai ook zelf die WW(WorldWide) firmware en hij werkt hier prima.

Vervolgens in je DIR-655 ga je naar Advanced -> Advanced Network en vink je 'Enable Multicast Streams' aan.
ok, nu staat er de 1.34NA versie op.
zal die dus nog een keer erop zetten, multicast streams had ik al aangevinkt, dan zou het dus moeten werken.

thanks voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is moet het dan al werken inderdaad op de 239 adressen na.

Je moet overigens wel een Packetfront CPE hebben (dus geen Genexis) waar minimaal 1 Amino op aangesloten is. Anders krijg je geen multicast signaal op je internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees elders in dit forum dat de bandbreedte nodig voor (simultane) IDTV streams van de internet bandbreedte afgaan. Kennelijk gaat het IDTV via de internetvezel, dus dat zou ook wel logisch zijn.

Neem nou een pakket met 30Mbit internet en IDTV+HD en een extra amino decoder. Als er dan op de twee decoders tegelijk naar een HD zender wordt gekeken, met een bitrate van zo tussen 12-15Mbit/sec. Dan blijft er van die 30Mbit toch niks over?

Of is het zo dat het IDTV verkeer naast het normale internet verkeer extra over de internetvezel gaat? Als je dus een 100Mbit internet abonnement hebt en je neemt IDTV dat je die 100Mbit blijft houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:27:
Neem nou een pakket met 30Mbit internet en IDTV+HD en een extra amino decoder. Als er dan op de twee decoders tegelijk naar een HD zender wordt gekeken, met een bitrate van zo tussen 12-15Mbit/sec. Dan blijft er van die 30Mbit toch niks over?
Jawel in dat geval merk je zelfs niks van IDTV aan je internetsnelheid. Namelijk je internetlijn is dan op 30Mbit gecapt maar IDTV maakt dan gebruik van de overige 70Mbit zegmaar want de link naar centrale is nog steeds gewoon 100Mbit.
Of is het zo dat het IDTV verkeer naast het normale internet verkeer extra over de internetvezel gaat? Als je dus een 100Mbit internet abonnement hebt en je neemt IDTV dat je die 100Mbit blijft houden?
Bij een 100Mbit abbo merk je het dus wel aan je internetsnelheid omdat de maximale doorvoer naar centrale nu eenmaal 100Mbit is, meer kan er nooit doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59
ik222 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:39:
Bij een 100Mbit abbo merk je het dus wel aan je internetsnelheid omdat de maximale doorvoer naar centrale nu eenmaal 100Mbit is, meer kan er nooit doorheen.
Is dat zo? Het netwerk kan toch in principe meer dan 100 Mbit aan, en het is toch ook niet uigesloten dat er in de toekomst hogere internetsnelheden zullen worden aangeboden? (In Son en Breugel werd al geadverteerd met 150 Mbit). Heeft iemand getest dat je tijdens het bekijken van IDTV zenders daadwerkelijk minder bandbreedte voor internet overhoudt? Dan zou ik eigenlijk fout vinden, zij het misschien een luxeprobleem, want het staat volgens mij nergens en de diensten staan toch in feite los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
odo966 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:41:
[...]

Is dat zo? Het netwerk kan toch in principe meer dan 100 Mbit aan, en het is toch ook niet uigesloten dat er in de toekomst hogere internetsnelheden zullen worden aangeboden? (In Son en Breugel werd al geadverteerd met 150 Mbit). Heeft iemand getest dat je tijdens het bekijken van IDTV zenders daadwerkelijk minder bandbreedte voor internet overhoudt? Dan zou ik eigenlijk fout vinden, zij het misschien een luxeprobleem, want het staat volgens mij nergens en de diensten staan toch in feite los van elkaar.
Nee de verbinding tussen wijkcentrale en CPE (kastje bij je thuis) is op de meeste netwerken echt maar 100Mbit. Dus dat betekend dan inderdaad dat als je een 100Mbit abbo hebt je tijdelijk minder internetsnelheid beschikbaar hebt tijdens het televisie kijken. De diensten staan namelijk wel los van elkaar als in dat ze een ander VLAN gebruiken, maar ze moeten nog steeds over dezelfde fysieke verbinding richting centrale die simpelweg niet meer van 100Mbit tegelijk kan verwerken.

Hogere internetsnelheden zullen op termijn wel komen, glasvezel kan namelijk veel hogere snelheden aan. Maar daarvoor moet dan dus wel zowel de apparatuur in de wijkcentrales als de apparatuur bij mensen thuis vervangen worden.

Son en Breugel en overige plaatsen waar internet boven de 100Mbit aangeboden wordt is een ander verhaal. Daar is de verbinding tussen wijkcentrale en CPE namelijk 1000Mbit wat dus betekend dat daar zelfs met een 150Mbit abbo IDTV geen invloed heeft op je internetsnelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 24-11-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteren is de aanbieding voor IDTV van OnsNetEindhoven, Tongelre, voor PlusTV gebruikers binnengekomen.
IDTV gaat €6,95 kosten. Je hebt daarbij het standaard RTV pakket (€13,95) én internet (€39,95) nodig.
Dit kost dan samen €60,85.

Het HD pakket is €4.95
Telefonie is €9,49 of €13,49 (onbeperkt bellen), Je krijgt dan wel pakket korting van €6,89.
Dus tripple play met HD maakt dan €68,40 of €72,40.

Het Amino kastje twv €175 is gratis, een tweede moet wel betaald worden.
De Sagem kan later in het jaar weer worden gebruikt.

Een vergelijkbaar UPC abonnement kost €73, met 60 Mb internet.

[ Voor 4% gewijzigd door boschhd op 24-11-2010 14:33 . Reden: Doelgroep aanbieding, wijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: hopelijk kan iemand me hierover adviseren:

onlangs ben ik verhuisd naar Geldrop. De aannemer heeft tijdens de verbouwing de glasvezelmodem (42 networks dr 418g) buiten laten liggen in de regen. Deze is nu niet meer bruikbaar en hij heeft aangeboden de schade op zijn kosten te laten herstellen.

Ik overweeg om een aansluiting op Onsbrabantnet te nemen, maar dan pas b.v. over een half jaar, nu dus nog niet. Ik wil graag dat de glasvezelmodem nu alvast opnieuw wordt aangesloten in de woning (meterkast). Het kan maar alvast gebeurd zijn! Momenteel ligt er alleen een (opgegraven) kabel bij de voordeur, open en bloot. Wat zouden jullie me adviseren? Waar kan ik terecht voor een nieuw modem en door wie kan ik de aansluiting het beste laten verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cotedo
  • Laatst online: 19-06 11:18
boschhd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:53:
Gisteren is de aanbieding voor IDTV van OnsNetEindhoven voor PlusTV gebruikers binnengekomen.
IDTV gaat €6,95 kosten. Je hebt daarbij het standaard RTV pakket (€13,95) én internet (€39,95) nodig.

Het HD pakket is €4.95
Telefonie is €9,49 of €13,49 (onbeperkt bellen), Je krijgt dan wel pakket korting van €6,89.

Mag ik vragen in welke wijk jij woont? Ik ben namelijk benieuwd of er wijk voor wijk geintroduceerd gaat worden. Ik woon zelf in Meerhoven en heb nog geen brief ontvangen maar dat is ook omdat ik geen PlusTV had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Niet online
cotedo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:55:
[...]

Mag ik vragen in welke wijk jij woont? ...
Tongelre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Ik woon ook in Tongelre maar heb niks in de bus gehad!

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Sorry als deze vraag al eens eerder beantwoord is, maar....
Zit bij interactieve tv met het HD pakket bijv. RTL4 HD gewoon op plaats 4 in de zenderlijst?
Of is het net zoals UPC dat SD en HD zenders beide in de lijst staan? RTL 4 HD op plaats 74 :F

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
OnsDenis schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:58:
Sorry als deze vraag al eens eerder beantwoord is, maar....
Zit bij interactieve tv met het HD pakket bijv. RTL4 HD gewoon op plaats 4 in de zenderlijst?
Of is het net zoals UPC dat SD en HD zenders beide in de lijst staan? RTL 4 HD op plaats 74 :F
RTL4 HD komt inderdaad gewoon op 4 te zitten als je het HD pakket hebt. De SD versie kun je dan niet meer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
ik222 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:07:
[...]

RTL4 HD komt inderdaad gewoon op 4 te zitten als je het HD pakket hebt. De SD versie kun je dan niet meer ontvangen.
Mooi, nu snel die PVR aanbieden en ze hebben er een klant bij.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Gisteren is de aanbieding voor IDTV van OnsNetEindhoven, Tongelre, voor PlusTV gebruikers binnengekomen.

Het HD pakket is €4.95

@Boschhd:

Zou het standaard RTV pakket niet veranderen met minder zenders naar € 9,95 ??
En is er ook iets bekend over Eredivisie Live HD ??
Wat bedoel je precies met "De Sagem kan later in het jaar weer worden gebruikt." ??

Heb hier als PlusTV gebruiker in woensel oost nog geen brief gehad over het IDTV gebeuren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat betreft Eredivisie Live HD heb je ook bij IDTV van ONE gewoon alle 4 de kanalen in HD. Het zenderaanbod en ook de techniek is namelijke exact hetzelfde als bij OBN / ONN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:44:

Met die versie 1.34NA stopt de router elke paar uur met het routeren van het internetverkeer...

Ik heb net dus geprobeerd om de 1.34WW (van je linkje) erin te zetten, gewoon met upload, maar dan zegt hij dat het niet kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Op die NA firmware zit een check waardoor je niet kan downgraden naar een eerdere versie. Je moet dan eerst deze firmware flashen en daarna kun je wel die 1.34 WW flashen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:20:
Klopt. Op die NA firmware zit een check waardoor je niet kan downgraden naar een eerdere versie. Je moet dan eerst deze firmware flashen en daarna kun je wel die 1.34 WW flashen.
ok, thanks! Waar haal je de info vandaag zeg :P
Ik heb de instellingen van de router opgeslagen, kan ik die als de 1.34WW erop staat, gewoon weer importeren?

Want toen ik gister upgrade naar 1.34NA, kon ik de instellingen van de "oude" firmware niet gebruiken.
Is geen probleem, maar dan moet alles opnieuw ingesteld worden, en liever lui dan moe natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, je kunt het proberen. Ik stel het meestal handmatig in. Dan weet ik zeker dat het goed is.

• boschhd
  • Niet online
Moost01 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:05:
[...]

@Boschhd:

Zou het standaard RTV pakket niet veranderen met minder zenders naar € 9,95 ??
En is er ook iets bekend over Eredivisie Live HD ??
Wat bedoel je precies met "De Sagem kan later in het jaar weer worden gebruikt." ??

Heb hier als PlusTV gebruiker in woensel oost nog geen brief gehad over het IDTV gebeuren......
- Standaard TV Pakket voor €9,95/minder zenders: hierover wordt niets geschreven in de brief of de bijlagen. Ik heb daar dan de huidige prijs voor genomen.
- Eredivisie Live HD: wordt niet genoemd, Eredivisie Live is wel een pakket dat je erbij kunt nemen.
- Sagem: in de brief staat de volgende regel: "... En als u uw Digibox bewaart, dan kunt u deze binnenkort aansluiten op een tweede televisietoestel. ..." Mijn interpretatie is dat een DVB-C signaal in het standaard RTV pakket later volgend jaar te bekijken is mbv de Sagem.

De pakketten die er zijn:
- HD (18 zenders): 4,95
- Talen (9 zenders): 7,95
- eredivisie live (4 zenders en 1 speelronde wedstrijd gemist): 13,95
- plus (43 zenders): 9,95
- gemist (NPO, RTL, SBS/Net5/veronica): 4,95

De brief schrijft ook dat ze "waarschijnlijk binnen drie maanden" een HD ontvanger met opname en pauze functionaliteit kunnen aanbieden.

• ik222
  • Niet online
Eredivise Live zal gewoon HD zijn hoor. Ik zie wel dat ze bij ONE nu meteen 13.95 p/m gaan vragen voor Eredivisie Live, bij OBN en ONN betalen we nu nog 11,95.

Echter ook dat zal binnenkort wel verhoogd worden naar 13,95 en vanaf volgend seizoen krijg je voor die 13,95 Eredivisie Live enkel nog in SD. Voor Eredivise Live in HD moet je vanaf dan nog eens 2,95 p/m extra betalen. Zo stond het tenminste in een artikel wat destijds op totaaltv.nl heeft gestaan over Eredivisie Live bij Glashart Media.

• boschhd
  • Niet online
Voor mij wordt IDTV te duur, dat is €20 meer per maand, €240/jaar, voor triple play dan wat ik nu betaal. Dat zit hem in het 100 Mbs internet, dat 2 maal zo duur is als mijn huidige aanbieder en waarvan ik elke seconde 80Mb niet nodig heb. ;)
Dus ik blijf met DVB-C kijken of UPC maar eens overwegen.

[ Voor 1% gewijzigd door boschhd op 25-11-2010 09:31 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Tja, opzich heb je helemaal gelijk dat het duur is. Kijk maar eens naar het zenderpakket wat Caiway kan bieden voor € 15,95 per maand.

501 Nederland 1 HD
502 Nederland 2 HD
503 Nederland 3 HD
504 RTL 4 HD
505 RTL 5 HD
506 SBS 6 HD
507 RTL 7 HD
508 Veronica HD
509 NET 5 HD
510 RTL 8 HD
516 Eén HD
517 Ketnet/Canvas
525 Eurosport HD
538 ARD HD
539 ZDF HD

Veel HD zenders waaronder de Nederlandse basiszenders. Caiway heeft heel erg ingezet op hetgeen waar het allemaal om draait: beeldkwaliteit!

Bij ONE/OBN/ONN betaal je voor Analoog/DVB-C en IDTV al € 20,90. En dan heb je nog steeds niet niet die Nederlandse basis HD zenders in het basispakket. Pas bij € 25,85 p/m heb je die zenders in (upscaled)HD kwaliteit.

En dat terwijl ONE had beloofd: En de zenders die beschikbaar komen in HD kwaliteit sturen we ook zo door, voor dezelfde abonnementsprijs..

Van die 70 zenders in het basispakket van IDTV is 2/3 een postzegelformaat opvulzender. Persoonlijk ga ik die echt niet kijken, al was het alleen al om de beeldkwaliteit. Ik had liever gehad dat ze het basispakket wat kleiner hadden gemaakt en dat daardoor minimaal de Nederlandse basis HD zenders in het basispakket ondergebracht konden worden. Glashart Media heeft in de basis veel te veel ingezet op het zenderaanbod en te weinig op beeldkwaliteit, terwijl het juist andersom moest zijn. Beeldkwaliteit gaat altijd voor het zenderaanbod wat mij betreft. Dus als het enigsinds kan zoveel mogelijk HD zenders in het basispakket onderbrengen. Dan maar wat meer SD zenders in het pluspakket. Caiway is dat ook gelukt, maar Glashart Media is hier echt tekort geschoten.

2e probleem is dat je ook verplicht bent om Analoog/DVB-C af te nemen als je enkel IDTV wil. Dat maakt een totaalprijs ook duurder.

Persoonlijk zou ik liever Analoog/DVB-C afnemen als de Nederlandse basis HD zenders daar ook inzaten. Dat zou voor mij iig perfect zijn. Heb ik ook meteen de garantie dat het FTA blijft (en het dus altijd blijft werken op m'n HTPC) en kan ik ook met de ingebouwde DVB-C decoder van m'n TV kijken, wat naar mijn mening een mooiere geïntegreerde oplossing is dan een los kastje. De TV decodeert/verwerkt dan het MPEG bronsignaal en dat zal altijd nog een iets mooiere beeldkwaliteit geven dan met een los kastje.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 17:18 ]

• Frank S
Bij mij gaat content toch altijd boven beeldkwaliteit. Wat heb ik aan een perfect testbeeld? Niet dat ik zit te wachten op elke regionale omroep die NL rijk is, of 12 turkse zenders (hoewel dat als optie prima is voor de liefhebber). Maar een paar HD-zenders waar je sporadisch naar kijkt inleveren voor een goede thema-zender? Graag! En als echte Disney-fan hoef ik dus niet lang na te denken als ik mijn steeds kleiner wordende OBN-pakket weer mag inleveren voor UPC, die als enige in NL Disney Channel (niet te verwarren met Disney XD) biedt. Daarbij komt dat ik voor IPTV toch weer een extra netwerkkabel zou moeten trekken, dus ik ben blij dat ik gewoon gebruik kan maken van de bestaande infrastructuur van mijn huis.

Verwijderd

Eenmalig die extra netwerkkabel trekken vind ik zelf niet zo'n punt.

Maar wat heb ik aan al die postzegelformaat opvulzenders bij IDTV? Ik heb liever 30-40 kwaliteitszenders en dat de rest van het basispakket budget besteed wordt om een aantal veel bekeken basiszenders in HD door te kunnen geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 20:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:42:
Eenmalig die extra netwerkkabel trekken vind ik zelf niet zo'n punt.

Maar wat heb ik aan al die postzegelformaat opvulzenders bij IDTV? Ik heb liever 30-40 kwaliteitszenders en dat de rest van het basispakket budget besteed wordt om een aantal veel bekeken basiszenders in HD door te kunnen geven.
Weet je wat echt revolutionair zou zijn voor providers?
Gewoon alle zenders aanvinkbaar via je Mijn huppeldepup pagina waardoor je echt helemaal zelf je zenderpakket kan samenstellen, en waarbij ze uiteraard de kosten per zender zo moeten maken dat je niet duurder uitkomt als nu een basispakket zou zijn als je exact dezelfde zenders los zou kiezen.

De eerste provider op ons B&R netwerk die dat met de kwaliteit van Glashart Media kan gaan leveren heeft mijn klandizie, want inderdaad zit er in alle pakketten van bijv Lijbrandt heel veel opvulmeuk om maar 69 zenders in het basispakket te hebben.

Geen idee of dat qua Amino menu technisch erg lastig is, maar nu worden de menu's met hierin de links naar de kanalen waar je recht op hebt ook al aan je account gehangen.
Alle streams staan nu toch al toegankelijk via het IPTV VLAN, dus is het letterlijk een kwestie van menustructuur ;)

Lijkt me een leuke uitdaging voor de mannen van Stoneroos. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 20:51 ]

Verwijderd

Dat zou wel mooi zijn inderdaad, maar het probleem is volgens mij dat de contentleveranciers dan weer in de weg gaan liggen zoals altijd. Die willen geen losse zenders verkopen, maar meteen een hele bundel volgens mij. Daardoor denk ik dat zo'n systeem er nooit zal komen, ook al is IPTV er eigenlijk voor gemaakt inderdaad ;-)

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 13:34
* ShadowLord blijft geduldig zijn brievenbus in de gaten houden tot de ONE IDTV brief op de mat valt...

Ben 'helaas' geen PlusTV klant (toen ik lid werd verkochten ze het niet eens meer wegens de matige kwaliteit) dus ik ben bang dat ik wat langer mag gaan wachten op de IDTV/IPTV.

Alexander, wat ik van jou berijp is dat het bij jou, als test klant, gewoon werkt op je HTPC volgens de methodes die ook bij OBN gebruikt zijn?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Klopt. Het is exact hetzelfde product als bij OBN, geleverd door dezelfde leverancier en op dezelfde manier opgezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 22:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:11:
Dat zou wel mooi zijn inderdaad, maar het probleem is volgens mij dat de contentleveranciers dan weer in de weg gaan liggen zoals altijd. Die willen geen losse zenders verkopen, maar meteen een hele bundel volgens mij. Daardoor denk ik dat zo'n systeem er nooit zal komen, ook al is IPTV er eigenlijk voor gemaakt inderdaad ;-)
Volgens mij moeten we een generatie ouwe knakkers die vasthouden aan het krantenprincipe even laten elimineren dan? In het kader van vooruitgang wellicht een verdedigbaar iets? :P

Ok, alternatief twee... laat mij mijn basispakket van 69 zenders zelf vullen met het totale aanbod exclusief echte PayTV services als bijv Film 1 en Eredivisie Live? Ik betaal gewoon mijn basispakket, en of ik er nou 69 in stop of 15, dat is mijn keuze, beetje het bij de Chinees lopende buffet principe, voor een vast bedrag op je bordje scheppen wat je wil tot je genoeg hebt. :)
Officieel heet dat basket sale, je koopt een mandje waarin x gelijkwaardige producten passen voor een vaste prijs, wil je meer koop je een groter mandje of een tweede mandje.
Denk dus aan een SD mandje en een HD mandje wat je zelf tot de rand mag vullen voor een vaste prijs.

Gebruik ik er minder dan is dat mijn probleem, gebruik ik er meer dan betaal ik extra.
In de basis betaal ik nu namelijk met IPTV altijd voor 69 zenders, en bepaald Lijbrandt in mijn geval wat ik daarvoor krijg. Glashart heeft op WBA gebieden niets te maken ermee lijkt het nu, dus koopt Lijbrandt streampakketten in bij KPN :(

Ik zat zelfs te denken aan een Lite IPTV abonnement voor de smalle beurs, waarbij je bijv maar 35 zenders in je IPTV basispakket mag stoppen.

Dat maakt het dat het voor content providers richting lijbrandt gewoon pakketten blijven, en voor klanten ook, echter wel flexibel qua inhoud, en voor die gasten maakt het sowieso geen ruk uit, want alle stream zijn er sowieso op de VLAN, dus is het een kwestie van aantallen.

Uiteraard heb ik dit ideetje al doorgekopt naar Lijbrandt management, om eens te polsen of ze zich echt willen onderscheiden van de bulk ;)
Niet geschoten is altijd mis is mijn motto :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, vandaag ook de ONE info over "interactieve" digitale TV in de bus gekregen.
Paar rottruukjes:
- Het animo kastje krijg je nu gratis, maar ze hebben geen kastje met een recorder, die komt dus pas over 3 maanden. Ik geloof er niets van dat er een inruilactie komt. Kun je dus dan alsnog het volle pond betalen.
- Inderdaad, ALLE HD zenders zouden bij ONE gratis zijn, mooi niet dus.
- Allerlei zenders die in het standaard digitale TV aanbod zaten hebben ze verhuisd naar het plus pakket, kun je dus 10 euro extra betalen voor zenders die eerst in het standaard aanbod zaten, BAH!
- Die 1 jaar oude sagem flut settopbox waar ik 150 euro voor neer heb moeten leggen is aan een andere TV te gebruiken, geweldig. Maar gewoon een manier om ervoor te zorgen dat mensen hun geld niet terug gaan vragen.

Toch maar weer eens naar UPC kijken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik vind het niet slim dat ONE vast blijft houden aan 1 internetsnelheid/ abonnement wat het trippelpakket erg duur maakt.
Mensen die niks geven om een supersnelle 100mb verbinding zullen eerder voor upc blijven kiezen waar je 63 euro betaald voor 25mbinternet + onbeperkt bellen en HDpakket met HDrecorder, in plaats van de 70 euro die je nu bij ONE gaat betalen. En dan heb ik het nog niet eens over de nog goedkopere adsl trippelpakketten!
Persoonlijk heb ik wel 7 euro in de maand over voor het verschil in beeldkwaliteit tussen het hd signaal van upc en ONE maar dat geldt niet voor de meeste andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Ik kom vanavond niet meer boven de 30 Mbit uit. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Poolijs schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:24:
Ik kom vanavond niet meer boven de 30 Mbit uit. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Verrek hier ook. Maar ik heb dan ook een 30 mbit abonnement. :+

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poolijs schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:24:
Misschien wel interessant om te vermelden waar je vandaan komt, zodat je kan vergelijken of het een lokaal probleem is.

Hier in Veldhoven gewoon 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 03:58:
[...]

Misschien wel interessant om te vermelden waar je vandaan komt, zodat je kan vergelijken of het een lokaal probleem is.

Hier in Veldhoven gewoon 100Mbit.
Geldrop. Heb een sinds de start een 100 Mbit abbo maar sinds gisteren nog maar 30Mbit snelheid...
Vast weer iets bij de administratie misgegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste morgen dan even bellen lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
JantjeO schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:16:

ik222 schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:07:
Wat met UPC kun je wel makkelijk een HTPC gebruiken bedoel je? ;)
Ahum... ehh ik denk dat ik dan idd moet verhuizen als ik wil wat ik wil :)

[ Voor 44% gewijzigd door JantjeO op 28-11-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 05-09 10:19
Ik vind helaas echt dat ONE achterblijft met zijn pakketten. Was het ook niet zo dat ONE naar buiten gebracht werd als organisatie die in het belang van haar leden diensten ging aanbieden?
Het enige voordeel wat ik op het moment t.o.v. UPC zie, is dat ze straks met DVB-C gaan komen en ik dus geen extra kastje nodig heb. Wil je meer en betere TV diensten dat wordt ONE simpelweg veel te duur. UPC heeft daartoe zijn plaatje beter voor elkaar, zeker als ze dadelijk ook met CI+ komen.

Tip's aan ONE voor een beter en concurerender aanbod:
- stop minimaal Nederland 1/2/3 HD in het standaard DVB-C pakket
- houdt de prijs van (de opties van) IDTV acceptabel.
- kom met een keuze in internet snelheden van bv 200/50/100 Mbps.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat ONE een paar voordelen/verbeteringen zou afdwingen bij Glashart Media ten opzichte van hoe het bij OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen geregeld is. Zeker als je ziet hoe enorm de tijdsperiode is geweest die men gehad heeft. De HD-feed doorgeven voor een aantal basiszenders bij DVB-C is inderdaad een mooie verbetering. Bij Nederland 1,2,3 HD moet dat kwa kosten geen enkel probleem zijn, gezien die gewoon gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

29 en 30 november en 1 en 8 december tussen 1.00u. en 7.00u. (Veldhoven)

Op bovengenoemde data en tijdstippen zullen er onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden aan diverse wijkcentrales. Dit onderhoud heeft betrekking op alle diensten. Deze zullen dan ook gedurende 6 uur niet te gebruiken zijn. Afhankelijk van de wijkcentrale waarop u bent aangesloten zult u op een van bovengenoemde momenten hinder kunnen ondervinden van de onderhoudswerkzaamheden.

Excuses voor het ongemak
Nou volgens mij stond iemand zijn klok niet goed. Internet en telefonie deden het rond 23.45 al niet meer. Inmiddels werkt het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Medewerker van ONE vertelde dat ze op termijn net als obn met paketten met verschillende internetsnelheden zullen gaan komen. :)
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.