Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:11:
Dat zou wel mooi zijn inderdaad, maar het probleem is volgens mij dat de contentleveranciers dan weer in de weg gaan liggen zoals altijd. Die willen geen losse zenders verkopen, maar meteen een hele bundel volgens mij. Daardoor denk ik dat zo'n systeem er nooit zal komen, ook al is IPTV er eigenlijk voor gemaakt inderdaad ;-)
Volgens mij moeten we een generatie ouwe knakkers die vasthouden aan het krantenprincipe even laten elimineren dan? In het kader van vooruitgang wellicht een verdedigbaar iets?
Ok, alternatief twee... laat mij mijn basispakket van 69 zenders zelf vullen met het totale aanbod exclusief echte PayTV services als bijv Film 1 en Eredivisie Live? Ik betaal gewoon mijn basispakket, en of ik er nou 69 in stop of 15, dat is mijn keuze, beetje het bij de Chinees lopende buffet principe, voor een vast bedrag op je bordje scheppen wat je wil tot je genoeg hebt.

Officieel heet dat basket sale, je koopt een mandje waarin x gelijkwaardige producten passen voor een vaste prijs, wil je meer koop je een groter mandje of een tweede mandje.
Denk dus aan een SD mandje en een HD mandje wat je zelf tot de rand mag vullen voor een vaste prijs.
Gebruik ik er minder dan is dat mijn probleem, gebruik ik er meer dan betaal ik extra.
In de basis betaal ik nu namelijk met IPTV altijd voor 69 zenders, en bepaald Lijbrandt in mijn geval wat ik daarvoor krijg. Glashart heeft op WBA gebieden niets te maken ermee lijkt het nu, dus koopt Lijbrandt streampakketten in bij KPN
Ik zat zelfs te denken aan een Lite IPTV abonnement voor de smalle beurs, waarbij je bijv maar 35 zenders in je IPTV basispakket mag stoppen.
Dat maakt het dat het voor content providers richting lijbrandt gewoon pakketten blijven, en voor klanten ook, echter wel flexibel qua inhoud, en voor die gasten maakt het sowieso geen ruk uit, want alle stream zijn er sowieso op de VLAN, dus is het een kwestie van aantallen.
Uiteraard heb ik dit ideetje al doorgekopt naar Lijbrandt management, om eens te polsen of ze zich echt willen onderscheiden van de bulk

Niet geschoten is altijd mis is mijn motto
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 26-11-2010 00:03
]